Maar niet op advies van Jaakke.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:13 schreef Me_Wesley het volgende:
Vergeet niet dat Defour eenzelfde soort techniek gebruikt om naar Ajax te komen he
hij probeerde het niet eensquote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:13 schreef VoreG het volgende:
Sneller dan Dirkie
Kloptquote:
quote:Het schandaal rond Juve-directeur Luciano Moggi strekt zich nu zelfs uit naar Amsterdam. Uit afgetapte telefoongesprekken blijkt dat hij twee jaar geleden gedetailleerde instructies heeft verstrekt aan Zlatan Ibrahimovic hoe hij het beste bij Ajax kon wegkomen.
De Italiaan kwam met een uiterst geraffineerd scenario vol intriges. Hij vertelde de Zweed dat hij veel irritatie moest opwekken bij de technische staf, door bijvoorbeeld te laat te komen voor wedstrijden en trainingen te missen. Verder moest Ibrahimovic klagen dat Nederlandse spelers bevoordeeld werden ten opzichte van buitenlanders. Kortom, hij moest volgens Moggi net zo lang zeuren en zuigen tot hij zich zo onmogelijk had gemaakt in Amsterdam dat Ajax hem tegen een redelijk bod wilde laten gaan.
Uiteindelijk verkocht Ajax Ibrahimovic aan Juve, na een periode met inderdaad ergernissen en ergernisjes. Dat dit echter het resultaat was van een ingefluisterd scenario moet voor Ajax als een schok komen.
In hoeverre zijn Nederlandse zaakwaarnemer Mino Raiola hierin een rol heeft gespeeld is nog niet duidelijk. Duidelijk was wel dat Ronald Koeman, destijds nog Ajax-coach, zich wild ergerde aan het gedrag van Ibrahimovic en vooral ook Raiola. Nu blijkt dus dat Koeman er op zijn Hollands gezegd gewoon is 'ingeluisd'.
quote:Ajax-trainer Danny Blind kan zondag in de bekerfinale tegen PSV beschikken over Hedwiges Maduro. De controlerende middenvelder miste de wedstrijden tegen FC Groningen voor de playoffs door een blessure aan zijn rechterenkelband. Blind kan niet beschikken over Hatem Trabelsi en Zdenek Grygera. Die plaatsen in het elftal werden de laatste weken ingevuld door Boakye en Heitinga. Wesley Sneijder is nog een twijfelgeval voor zondag. Verder keert Steven Pienaar terug van een schorsing. De Zuid-Afrikaan moet met Nourdini Boukhari uitmaken wie zondag in de basis speelt
quote:Supporters met een ticket voor de trein moeten via ingang Noord B instappen. De instapprocedure start vanaf 11.30 uur. Vertrek van de eerste trein is om 12.00 uur. Vervolgens zal ieder half uur een trein vertrekken. Let op: iedereen is verplicht het treinnummer aan te houden dat op het ticket vermeld staat.
Indien u niet op tijd bent of met een ticket verschijnt met daarop een ander treinnummer kunt u niet mee.
Vertrektijden van de treinen:
Trein 1: 12.00 uur
Trein 2: 12.30 uur
Trein 3: 13.00 uur
Trein 4: 13.30 uur
Trein 5: 14.00 uur
Trein 6: 14.30 uur
Trein 7: 15.00 uur
Trein 8: 15.30 uur
Vanwege werkzaamheden aan het spoor zal de reistijd vanwege omleidingen aanzienlijk langer duren dan gebruikelijk. De reistijd heen zal ongeveer 1 3/4 uur bedragen.
De terugreis zal ongeveer 1 uur in beslag nemen. De treinen stoppen dan op de volgende stations: Amsterdam Bijlmer, Amsterdam Duivendrecht, Amsterdam Amstel en Amsterdam Centraal.
quote:Defour zet druk op management Genk
Steven Defour heeft in de Belgische krant Het Laatste Nieuws gezegd dat hij ontgoocheld zou zijn als de transfer naar Ajax mislukt. Daarmee zet hij druk op het management van KRC Genk.
De leidinggevenden van de Belgische voetbalclub zijn van mening dat Ajax 'onethisch' heeft gehandeld in het vroegste stadium van onderhandelingen en dat Genk daarom Defour in principe niet aan Ajax zou willen verkopen.
'Er is voor mij een mooie rol weggelegd bij Ajax. De clubleiding heeft mij overtuigd', zegt Defour. 'Als de transfer niet door gaat, zal ik ontgoocheld zijn'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:22 schreef Mangoworks2002 het volgende:Ik kon het niet latenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je wordt bedankt!
Waarschijnlijk heeft Juve genoeg vriendjes bij de UEFA.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:22 schreef Robar het volgende:
Wat een ongelofelijke klerestreek zou dat zijn, als het echt waar is.
Komt hier nog een echt onderzoek naar?
Money, money, money, daar draait het allemaal om . . .quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:23 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft Juve genoeg vriendjes bij de UEFA.
Zou wel tof zijn als ze naar aanleiding van dit alles een jaartje uitgesloten worden in Europa, maar dat gaat toch niet gebeuren.
quote:
Nee, denk het ook niet.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:24 schreef Rekkie het volgende:
Zondag gaat helaas niet lukken denk ik
Vast niet nee, hopen op mooi weer dan ist niet zo ergquote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:28 schreef valek het volgende:
Ik ben supportern van PSV en voor ons is er een evenementenplein met optredens van verschillende artiesten.
Dit is voor de Kuip.
Is er zoiets ook voor de Ajaxaanhang geregeld?
Hermanquote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:33 schreef M0NTANA het volgende:
Leuk, van die B-artiesten die ooit in Idols hebben gestaan.
Tifoooooooquote:
Het Sfeerteam van Ajax heeft voor de bekerfinale van zondag heel wat in petto op sfeergebied. Volgens de ongeschreven regels kan van te voren niet exact bekend worden gemaakt wat de plannen zijn.
Echter vraagt het Sfeerteam wel op voorhand alle Ajacieden om mee te werken aan de actie.
Via pamfletten bij de ArenA en de Kuip en het omroepen in de bussen zal verder bekend worden gemaakt waar de sfeeractie uit bestaat.
Het Sfeerteam rekent op de medewerking van alle Ajax-supporters en hoopt er een mooie, sfeervolle dag van te maken!
Of dat mens dat iedereen opriep naar de finale van Idols te kijken en op haar te gaan stemmen, terwijl dezelfde avond Ajax - PSV (voor de competitie) op het programma stond.quote:
Bij PSV kunnen ze genieten van slecht voetbal dus zullen ze dit ook wel prachtig vindenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:33 schreef M0NTANA het volgende:
Leuk, van die B-artiesten die ooit in Idols hebben gestaan.
Floortje is in ieder geval wel een stuk leuker om naar te kijken . . .quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:36 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Of dat mens dat iedereen opriep naar de finale van Idols te kijken en op haar te gaan stemmen, terwijl dezelfde avond Ajax - PSV (voor de competitie) op het programma stond.
Ajax speelt tenminste goed voetbal, haha.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:36 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Bij PSV kunnen ze genieten van slecht voetbal dus zullen ze dit ook wel prachtig vinden![]()
Streep daar het aantal pechgevallen tegen weg en we staan weer gelijkquote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:38 schreef valek het volgende:
[..]
Ajax speelt tenminste goed voetbal, haha.
Hebben het ook zo goed gedaan zonder geluk dit seizoen.
welke pechgevallen?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:40 schreef Robar het volgende:
[..]
Streep daar het aantal pechgevallen tegen weg en we staan weer gelijk
quote:Wesley Sneijder licht geblesseerd
5-5-2006 Wesley Sneijder is vrijdag op de afsluitende training voor de bekerfinale tegen PSV licht geblesseerd geraakt. Hij verwacht wel inzetbaar te zijn aanstaande zondag.
Hedwiges Maduro is wel weer helemaal fit, maar zou hooguit gepasseerd kunnen worden omdat hij wat wedstrijdritme tekort komt.
Ik heb vernomen dat Jaakke naar Juventus model telefonisch contact heeft opgenomen met Nedved en hem instructies heeft gegeven hoe hij het makkelijkste weg kan komen bij Juventus.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:38 schreef Pritt het volgende:
Waar blijft die Nedved nou? ^^
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:00 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ik heb vernomen dat Jaakke naar Juventus model telefonisch contact heeft opgenomen met Nedved en hem instructies heeft gegeven hoe hij het makkelijkste weg kan komen bij Juventus.
Hoezo niet dan?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:01 schreef Jasza het volgende:
Die afspraak dat je eigen trein moet is van de politie maar daar word niet opgelet, maar ik zou sowieso niet in trein 1 willen
Kheb gehoord dat je er dan al rond 9 uur in de ochtend moete zijnquote:
Qua vervoer ben ik ook afhankelijk van vier anderen, zelf ga ik het liefst in de eerste trein, maar dat kan net zo goed een trein of een paar treinen later worden. Ga je morgen naar training?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:11 schreef Jasza het volgende:
[..]
Kheb gehoord dat je er dan al rond 9 uur in de ochtend moete zijnNaja ik wil wel met 410 enzo maar zker die maten gaan zeiken dat het te vroeg is
![]()
Jup kga morgen wel naar de training iddquote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:13 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Qua vervoer ben ik ook afhankelijk van vier anderen, zelf ga ik het liefst in de eerste trein, maar dat kan net zo goed een trein of een paar treinen later worden. Ga je morgen naar training?
Als iedereen zo denkt en de laatste paar treinen neemt dan is er wel een probleem.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:01 schreef Jasza het volgende:
Die afspraak dat je eigen trein moet is van de politie maar daar word niet opgelet
Eerst verlengen en dan eind mei oid bellenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:20 schreef Terrorbita het volgende:
Hmmm weet iemand hier toevallig hoe het in zn werk gaat als je van vak wilt wisselen of een paar rijen naar beneden wilt voor volgend jaar?Kreeg een brief binnen of ik mn seizoenskaart wil verlengen maar daar staat verder niets op om bijv. naar een ander vak te gaan.
Net te laat voor 't Wereldje van VI.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:20 schreef D1 het volgende:
Ibrahimovich: "Een beetje van mij en een beetje van Moggi..."
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:25 schreef Me_Wesley het volgende:
Er was eens een clubje uit Alkmaar
Plek 2 was hun doel, das niet zo raar
Die haalden ze wel
Alleen geen CL
Die gaat naar A'dam zoals elk jaar
![]()
En toen kwamen ze FC kopenhagen tegen en toen was de droom overquote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:25 schreef Me_Wesley het volgende:
Er was eens een clubje uit Alkmaar
Plek 2 was hun doel, das niet zo raar
Die haalden ze wel
Alleen geen CL
Die gaat naar A'dam zoals elk jaar
![]()
Heb jij nog een droom?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
En toen kwamen ze FC kopenhagen tegen en toen was de droom over![]()
Je moet niet Feyenooit met Ajax gaan verwarren. Ik herinner me nog een pijnlijke uitschakeling tegen Sturm Graz in de VR CL.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Waarom refereer jij nog altijd naar kopenhagen?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Of Boekarestquote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:32 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Waarom refereer jij nog altijd naar kopenhagen?
Ik zal maar niet over teplice beginnen dan![]()
Hij wordt anders aardig gedist.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:37 schreef Trancelocator het volgende:
Gewoon niet reageren op DK. Hij zal wel met z'n genotsknots in de hand voor de computer zitten, genietend van onze reacties.
geef eerst is antwoord op mijn vraag. Waarom je de KNVB een KNJB vind. Leg is uit waarom je dat vind. En niet weer zo kinderachtig reageren als je het ff niet meer weet hequote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik gedist?quote:
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik gedist?![]()
Wat boeid het mij wat jullie van mij denken? FOK! is niet mijn leven.
Vind het wel mooi constant die reacties die jullie op mij hebben![]()
Broekie hou eens op met dat gezeur steeds. Je hebt amper 300 posts gedaan hier op FOK! Wat wil jij mij nou duidelijk maken?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:39 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
geef eerst is antwoord op mijn vraag. Waarom je de KNVB een KNJB vind. Leg is uit waarom je dat vind. En niet weer zo kinderachtig reageren als je het ff niet meer weet he
Thanksquote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:20 schreef Jasza het volgende:
[..]
Eerst verlengen en dan eind mei oid bellen![]()
Hij vraagt nog netjes of je niet kinderachtig wil reageren.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:44 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Broekie hou eens op met dat gezeur steeds. Je hebt amper 300 posts gedaan hier op FOK! Wat wil jij mij nou duidelijk maken?
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:44 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Broekie hou eens op met dat gezeur steeds. Je hebt amper 300 posts gedaan hier op FOK! Wat wil jij mij nou duidelijk maken?
Kan ik me voorstellen. Aanspraak, al is het maar op het internet, is toch aanspraak he... Geeft je toch dat virtuele gevoel dat je een persoontje bent...quote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik gedist?![]()
Wat boeid het mij wat jullie van mij denken? FOK! is niet mijn leven.
Vind het wel mooi constant die reacties die jullie op mij hebben![]()
Geheel in stijlquote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:57 schreef BliksemSchigt het volgende:
Weer een topic vol bagger.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat 'ie niet zal komen. Maar ik zie liever dat Ten Cate z'n eigen staf kiest.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:11 schreef methodmich het volgende:
Voor mensen die er nog over twijfelden: Robert Maaskant komt niet naar Ajax.
Ik hoorde net van een vriend van me, werkzaam bij RBC, dat Robert alleen naar de wedstrijd is gaan kijken uit interesse. Hij heeft de kaarten voor Robert aangevraagd.
Jammer, geen briefjes in Amsterdam dus.
Die is wellicht al lang rond met Ajax en heeft zijn keuzes al bekend gemaakt over wie hij erbij wilt hebben.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:16 schreef twi het volgende:
[..]
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat 'ie niet zal komen. Maar ik zie liever dat Ten Cate z'n eigen staf kiest.
De advocaten/zaakwaarnemers ofzo van beiden konden elkaar. De link Ten Cate/Maaskant was in ieder geval wel gelegd.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:16 schreef twi het volgende:
[..]
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat 'ie niet zal komen. Maar ik zie liever dat Ten Cate z'n eigen staf kiest.
Huh? Iedereen wil juist een latere trein en jij gaat eerderquote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:34 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
ik en plae@ gaan ook naar de training en trein 1 (al heb ik kaarten trein 2 boeie).
Dat pluspunt kan ook een minpunt zijn aangezien je misschien iets TE lang hebt om te drinken.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:56 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
1 uur en 3 kwartier in de trein is natuurlijk belachelijk. Enige pluspunt is dat je langer wat kan drinken![]()
Mooiquote:Tegenover AT5 liet Sneijder weten dat het slechts om een lichte blessure gaat. Hij verwacht wel te kunnen spelen zondag.
Das dom. Volgens mij zijn ze nog steeds wel te koop, zolang je maar CC of SCC hebt.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:59 schreef Simmertje het volgende:
Damn wat ben ik jaloers op al die mensen die zondag gaan. Door ontzettend dom gekloot heb ik geen kaartjes.
Dirk Kuijt is cult, Dirk komt over een jaar of 5 weer terug naar Feyenoord.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 19:01 schreef DaYwALKuR het volgende:
maakt DK anders user aan, als DK bij Feyenoord vertrekt?
Nee niet meer, en het is sowieso te laat om een CC te regelen voor een goede vriend van mij.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 19:00 schreef devv05 het volgende:
[..]
Das dom. Volgens mij zijn ze nog steeds wel te koop, zolang je maar CC of SCC hebt.
Een spits die het alleen moet hebben van hard werken heb je niets meer aan op z'n 31e.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 19:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dirk Kuijt is cult, Dirk komt over een jaar of 5 weer terug naar Feyenoord.
410 forum staat nog wel wat geloof ik.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 19:04 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Nee niet meer, en het is sowieso te laat om een CC te regelen voor een goede vriend van mij.
Mja in ieder geval wel vandaag voor het eerst een uitkaart aangeschaft, dus dat wordt wel leuk volgend jaar.
Komt goedquote:
Nee, de wedstrijd van morgen komt niet op TV.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 20:15 schreef _SnoepHond het volgende:
Ik ben een beetje een voetbal noobMaar komt die wedstrijd van morgen op tv? Zo ja, op welke zender en hoelaat?
och och de grote internetnerd heeft gesproken. ik heb niet de hele dag de tijd sukkeltje. Ik heb een leven jij duidelijk niet. Stoer hoor hoeveel postjes heb je al? 1500 zo zo wat ben jij een stoere internetnerd zeg. stoer zo achter je toetsenbordje.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:44 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Speelt Feyenoord dan inmiddels wel Champions League?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 19:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dirk Kuijt is cult, Dirk komt over een jaar of 5 weer terug naar Feyenoord.
Intertotoquote:Op vrijdag 5 mei 2006 20:27 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Speelt Feyenoord dan inmiddels wel Champions League?
serieus?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 20:16 schreef thewishmaster het volgende:
Het is overmorgen en het wordt op zondag uitgezonden door SBS 6. De wedstrijd begint om 18.00
Check mn edit manquote:Op vrijdag 5 mei 2006 20:29 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het wordt gevraagd, ik denk ik geef maar antwoord![]()
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:22 schreef Mangoworks2002 het volgende:ik had al zo'n vermoeden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wie weet kom ik je wel tegen danquote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:54 schreef devv05 het volgende:
Ik ben morgen ook bij de training en ga ook trein 1 proberen, al heb ik trein 3.
Hoelang is diewacht lijst inmiddels.... Heb een paar weken geleden 2 aanvragen gedaan voor 410 of 409 of 411quote:Op zaterdag 6 mei 2006 00:19 schreef Simmertje het volgende:
Zijn er trouwens hier ook mensen die momenteel op wachtlijst staan van 409/410?
Maximaal een jaar, ik zit momenteel al op 411 maar heb verplaatsing aangevraagd naar 409/410. Maar heb wel van wat mensen gehoord dat er een redelijke kans is om volgend jaar op 409/410 te komen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 00:26 schreef firecow het volgende:
[..]
Hoelang is diewacht lijst inmiddels.... Heb een paar weken geleden 2 aanvragen gedaan voor 410 of 409 of 411
Hangt van het aantal opzeggingen af, is moeilijk wat van te zeggen. Maar vanaf 411 kun je natuurlijk met een beetje fantasie ook al 410 op.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 00:29 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maximaal een jaar, ik zit momenteel al op 411 maar heb verplaatsing aangevraagd naar 409/410. Maar heb wel van wat mensen gehoord dat er een redelijke kans is om volgend jaar op 409/410 te komen.
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 05:47 schreef F1Bas het volgende:
Kwam deze tegen op het Ajax forum, vond deze wel grappig
http://home.planet.nl/~dijke135/haha.jpg
quote:Welk clubshirt de Tunesiër na de bekerfinale en het WK draagt, is nog onbekend. Dat wil zeggen: voor het grote publiek onbekend. De voetballer en zijn zaakwaarnemer weten waar Trabelsi volgend voetbaljaar speelt. Nog voor het ingaan van zijn transfervrije status, op 30 juni 2006, belooft de vleugelverdediger opening van zaken te geven. Met een veelbetekenend lachje: ,,Het is in elk geval een competitie waarin ik beter kan worden. Sneller, beter, sterker; dat is wat ik de komende jaren allemaal wil worden. Zlatan Ibrahimovic vind ik een mooi voorbeeld. Toen hij net bij Ajax kwam, mochten weinig mensen hem. Hij heeft zich goed ontwikkeld en is nu bij Juventus een van de beste spelers van Europa. Zó pakt de overstap naar een nieuwe club voor mij hopelijk ook uit. Naar welke club ik na dit seizoen overstap, zal ik op het juiste moment bekend maken.''
quote:Lichte enkelblessure voor Sneijder
Wesley Sneijder heeft vrijdag voortijdig de training moeten verlaten. De middenvelder van Ajax liep een lichte enkelblessure op. Onduidelijk is of hij zondag meespeelt in de strijd om de Gatorade Cup. Ajax speelt dan in de Rotterdamse Kuip de finale tegen PSV. Maduro, die een enkelblessure tegen Feyenoord opliep, is wel fit. Rosales, geblesseerd aan zijn bovenbeen, niet.
quote:Emanuelson gelooft niet meer in WK
Urby Emanuelson heeft gelaten gereageerd op zijn verwijdering uit de selectie van het Nederlands elftal. "Het is jammer, maar niet meer dan dat. Ik focus mij nu op Jong Oranje, " aldus de Ajacied vrijdag na de training.
Bondscoach Marco van Basten liet hem donderdag vallen voor de trainingsstage van Oranje, die volgende week plaats heeft. "Ik denk dat het te maken heeft met mijn wat mindere spel tijdens de play-offs", zei Emanuelson.
De linksback rekent nu op selectie van Jong Oranje, dat deze zomer aan het EK deelneemt.
hehequote:Op zaterdag 6 mei 2006 05:47 schreef F1Bas het volgende:
Laat Urby eerst maar eens lekker het EK winnenquote:
Zijn WAT mindere spel? Zou hij zelf neit doorhebben dat hij belachelijk slecht heeft staan te 'voetballen'?quote:
Maat van mij gaat hem gewoon meenemen, zal vast wel mogen hoor.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 11:56 schreef Terrorbita het volgende:
Hmm kan nergens iets lezen over digitale camera's of die wel of niet mee naar binnen mogen, anders kan ik wel even een klein foto verslag maken natuurlijk.
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 20:18 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
och och de grote internetnerd heeft gesproken. ik heb niet de hele dag de tijd sukkeltje. Ik heb een leven jij duidelijk niet. Stoer hoor hoeveel postjes heb je al? 1500 zo zo wat ben jij een stoere internetnerd zeg. stoer zo achter je toetsenbordje.
Gewoon meenemenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 11:56 schreef Terrorbita het volgende:
Hmm kan nergens iets lezen over digitale camera's of die wel of niet mee naar binnen mogen, anders kan ik wel even een klein foto verslag maken natuurlijk.
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:06 schreef Jasza het volgende:
Jasza versliep zich lekker voor de trainingals dat morgen maar niet gebeurd
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:12 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
![]()
Zelfde verhaal, gisteren om 5.00 uur naar bed en wekker gezet om 19.00 in plaats van 9.00 uur.![]()
Toch hoor ik van de meeste andere supporters dat het allemaal niet uitmaakt. Maar goed, we zullen zien! Vroeg naar stadion, bier mee en in het zonnetje wachten totdat we de trein in mogen. En of dat nou de eerste of de vijfde (heb namelijk T5-ticket) is, we'll see!quote:Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben uw e-mail ontvangen en willen er graag een reactie op geven.
De ticketboxhouder heeft zelf het treinnummer in kunnen voeren. In dit geval heeft hij dus trein 5 aangeklikt en zult u dus ook met deze trein moeten reizen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met Supporterszaken via telefoonnummer 020 - 3 111 444. Supporterszaken is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 16.00 uur.
Met vriendelijke groet,
AFC Ajax
Supporterszaken
Ik sta er sinds een aantal maanden ook op. Hoop echt dat ik in aamerking kom..quote:Op zaterdag 6 mei 2006 00:19 schreef Simmertje het volgende:
Zijn er trouwens hier ook mensen die momenteel op wachtlijst staan van 409/410?
Ik ben die gozer met een Ajax shirtquote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:55 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
Al die tijd dat we ons in de kuip zitten te vervelen kunnen we wel ff een fok meeting houden![]()
LOLLEROMG WTFquote:Bestuur Ajax zwaar onder vuur 6 mei 2006
De positie van het Ajax-bestuur en vooral die van voorzitter John Jaakke lijkt met de dag moeilijker te worden. In een anonieme e-mail aan RTV Noord-Holland dreigen supporters met harde actie. De mail is gericht aan de bestuursleden van Ajax en laat weinig aan de verbeelding over. Ook Johan Derksen toont zich deze week in zijn column in Voetbal International erg kritisch over de Amsterdamse beleidsbepalers. De bestuursleden waren niet bereid om tegenover RTV Noord-Holland te reageren.
Ajax-voorzitter John Jaakke ligt opnieuw onder vuur "Danny Blind moet blijven, niet alleen omdat hij een toptrainer is, maar ook omdat hij zijn werk goed doet", zo wordt gesteld in de anonieme mail. "Mochten jullie hem toch op straat zetten, dan zullen er harde acties volgen vanuit de supportersverenigingen. Velen denken er al over om hun lidmaatschap op te zeggen. En wellicht zal dit dan ook gebeuren. Ajax is een club van de supporters,
aldus Danny Blind, en dat klopt! En jullie zullen daar achter komen! Actie! Jaakke en bestuur, stap op. Jullie zijn de schuldige."
Ook op de speciale website www.dannymoetblijven.nl zijn al duizenden steunbetuigingen binnengekomen en ook daar is de kritiek op het bestuur niet mals. "Wegens de schandalige omgang van het Ajax-bestuur met hoofdcoach Danny Blind hebben wij besloten deze petitie te starten", zo valt op de site te lezen. "Iedere bijdrage is meer dan welkom en zal overgedragen worden aan het Ajax-bestuur, als bewijs van stem van de supporters." Ook op dannymoetblijven.hyves.nlkunnen fans van Ajax de geplaagde Blind een hart onder de riem steken.
Danny Blind "Blind heeft slecht gepresteerd met Ajax, maar verdient krediet", stelt Derksen op zijn beurt in zijn column in VI. "Natuurlijk heeft Blind fouten gemaakt en hij realiseert zich heel goed dat je als Ajax-trainer niet ongestraft structureel punten mag inleveren tegen modale clubs. Maar dezelfde Blind is ook verantwoordelijk voor de twee gewonnen prestigeslagen tegen Feyenoord en kan het seizoen zelfs nog als een succescoach afsluiten."
Volgens de columnist werd Blind vorig jaar door Ajax met tegenzin tot hoofdtrainer benoemd. De directie zou dan ook al enige tijd op zoek zijn naar een opvolger. "Er waren binnen de club weinig mensen die vertrouwen hadden in zijn capaciteiten. Hij werd uiteindelijk de verantwoordelijke technische man, omdat Van Gaal hem dat had toegezegd en omdat het in een bijzin in een ooit afgesloten contract stond. Van Geel had graag Adriaanse teruggehaald, maar daar kreeg hij geen steun voor. Daarom probeerde de club wanhopig Martin Jol los te weken bij Tottenham Hotspur, Frank Rijkaard is een droomkandidaat die zelfs het ontslag van Blind zou vergoelijken, maar uiteindelijk lijkt Henk ten Cate de begeerde opvolger van Blind."
en op mijn reactie dat ik vind dat ie weg moet krijg ik dit:quote:Door: Mohamed Azar uit rotterdam | Datum: 06-05-2006 15:06:01
eej danny jij bent kk gaar ga opkk ga je moeder de rug scheren
quote:Door: Hey jim | Datum: 06-05-2006 15:03:37
hey jim als je zo praat dan timmer ik je zo in elkaar ja
Ik heb het zelf nooit (bewust) meegemaakt, heb er wel vaak de beelden van gezien.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:53 schreef VoreG het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-355636324563715314&q=mists+in+vienna
Dit filmpje moet trouwens in elke OP komen
Je hebt een ajax gemist wat overal ter wereld gewoon respect afdwong en waar de tegenstander tegen speelde om zo min mogelijk van te verliezen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:47 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik heb het zelf nooit (bewust) meegemaakt, heb er wel vaak de beelden van gezien.
Wat een ongelovelijk mooi filmpjeKippenvel
![]()
Ik weet hetquote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:01 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je hebt een ajax gemist wat overal ter wereld gewoon respect afdwong en waar de tegenstander tegen speelde om zo min mogelijk van te verliezen.
Idd, ik ben die slechte resultaten en het slechte voetbal door die paar wedstrijden in de play-offs echt niet vergeten.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:39 schreef F1Bas het volgende:
Acties tegen het bestuur? Tsja, sommige mensen hebben er echt geen kijk op als ze nog steeds willen dat Blind blijft.
Hoe slecht moet een seizoen wel niet zijn om wel weg te moeten?
Precies! Het erge is ook dat men doet overkomen alsof alle Ajax-supporters achter DB staan, terwijl dit absoluut niet het geval is. Weet zeker dat minimaal 50% DB niet meer als hoofdtrainer wil zien.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:43 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind de acties dat Blind moet blijven wat zielig overkomen, de manier waarop is niet chique, maar er wordt terecht afscheid van hem genomen.
Sprak ook iemand die supporterszaken had gebeld. Ze hadden gezegd dat ze moeilijk kunnen verwachten dat ieder in zijn eigen trein stapt, maar dat ze dat wel hopen. Ook vanwege de strenge regels van de politie enz.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:15 schreef M0NTANA het volgende:
Maat van me heeft Ajax Supporterszaken nog even gemaild over de trein-indeling:
[..]
Toch hoor ik van de meeste andere supporters dat het allemaal niet uitmaakt. Maar goed, we zullen zien! Vroeg naar stadion, bier mee en in het zonnetje wachten totdat we de trein in mogen. En of dat nou de eerste of de vijfde (heb namelijk T5-ticket) is, we'll see!
UEFAquote:
Ja precies.. Een reprimande, wat kan dat die vent aan z'n reet roestenquote:
Zo iemand moet toch gewoon op staande voet ontslagen worden?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:10 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ja precies.. Een reprimande, wat kan dat die vent aan z'n reet roesten
Dit vind ik nog niet zo erg. Daar heeft Ajax geen nadeel van ondervonden.quote:
Hij moet gelijk beginnen met Babel en Mitea.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:21 schreef F1Bas het volgende:
Vermoedelijke opstelling:
Stekelenburg
Boakye, Heitinga, Vermaelen, Emanuelson
Galasek, Maduro, Boukhari
Charisteas, Huntelaar en Rosenberg
Mitea kan nog geen helft spelen, laat staan beginnen. Laatst was ie al doodmoe na 20 minuutjes.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:45 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Hij moet gelijk beginnen met Babel en Mitea.
Tja, wil Huntelaar scoren dan moet er toch echt een buitenspeler in het veld staan. En die Rosenberg was van de week echt drama.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:47 schreef De_Bierkoerier het volgende:
[..]
Mitea kan nog geen helft spelen, laat staan beginnen. Laatst was ie al doodmoe na 20 minuutjes.
In het geval van Rosenberg is er volgens mij sprake van een off-maandquote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:59 schreef King_of_Kool het volgende:
Dat heet een off-day, wij hebben vandaag ook verloren met 7-0. En we spelen al 6e klasse zaterdagamateurs.
Hopen dat die morgen dus mogen invallen. Tevens Wesley Sneijder uiteraardquote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:45 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Hij moet gelijk beginnen met Babel en Mitea.
Wat een onzin. Hij is fantastisch bezig dit jaar. Laten we niet vergeten dat het zijn debuutjaar bij Ajax is.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 20:05 schreef Dr.Daggla het volgende:
Eigenlijk is het op een paar wedstrijden na gewoon een off seizoen voor Rosenberg..
Jij vindt ook dat Danny B. moet blijven.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 20:07 schreef marsu het volgende:
[..]
Wat een onzin. Hij is fantastisch bezig dit jaar. Laten we niet vergeten dat het zijn debuutjaar bij Ajax is.
Vergeet je niet dat die jongen doodop is, hij voetbalt al vanaf april vorig jaar achter elkaar door. Ook nog eens weinig blessures en schorsingen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 20:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jij vindt ook dat Danny B. moet blijven..
Hij speelde soms redelijk tot goed. Toen ie samen met Harry speelde ging het wel aardig.
Maar het slot van het seizoen (en het begin) was dramatisch. Hij viel eigenlijk alleen op in negatieve zin.
Maar goed.
quote:6/5/2006 - Davids twijfelt over terugkeer naar Ajax
(Gepost door RvN)
Tegenover persbureau Reuters heeft Edgar Davids laten weten te twijfelen over een terugkeer bij Ajax, zo meldt CNN. "Het is een moeilijke beslissing. Ik weet het nog niet. Ik heb het hier naar mijn zin. het is een goede omgeving en er zijn veel mogelijkheden om te presteren." Ondanks dat twijfelt hij over een terugkeer. "Uiteindelijk wil je ook terug naar huis. Het probleem is dat ik het hier erg naar mijn zin heb. Ik heb nog een jaar te gaan volgens mijn contract. Ik moet er nog eens met een paar mensen over praten."
Inderdaad, als hij nu komt is het prima, maar over een jaar is het te laat wat mij betreft.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 20:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als hij deze zomer niet komt kan hij beter weg blijven denk ik
Het is de man met ervaring die we nodig hebbenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 20:55 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Inderdaad, als hij nu komt is het prima, maar over een jaar is het te laat wat mij betreft.
Op de plek van Perez Rosenberg neerzetten en ik vind het oke.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:03 schreef F1Bas het volgende:
Kenneth Perez Klaas-Jan Huntelaar Mauro Rosales
Edgar Davids Wesley Sneijder Hedwiges Maduro
Urby Emanuelson Thomas Vermaelen Jaap Stam Johnny Heitinga
Maarten Stekelenburg
![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:03 schreef F1Bas het volgende:
Kenneth Perez Klaas-Jan Huntelaar Mauro Rosales
Edgar Davids Wesley Sneijder Hedwiges Maduro
Urby Emanuelson Thomas Vermaelen Jaap Stam Johnny Heitinga
Maarten Stekelenburg
![]()
![]()
![]()
Diemaakt binnenkort bekend waar hij naartoe gaatquote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Verder kan het overigens best zijn dat Trabelsi bijtekent bij Ajax
Een man als davids is altijd welkom, of het nou dit jaar is of volgend jaar.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 20:57 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Het is de man met ervaring die we nodig hebben![]()
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De beste speelt bij Groningen maar die gaat naar Alkmaar
hahahaquote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:09 schreef RayMania het volgende:
Ben ik op dit moment Football Manager 2006 aan het spelen, krijg ik dit bericht:![]()
.
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:09 schreef RayMania het volgende:
Ben ik op dit moment Football Manager 2006 aan het spelen, krijg ik dit bericht:![]()
.
[afbeelding]
Wie dan, Sankoh?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee
Sankoh? nee joh, waardeloze voetballer. Kan het nivo van Ajax nooit aan.quote:
Nou daarom. En als 'ie op Buijs zou doelen, die staat al helemaal nooit rechtsback...quote:
2-1-1-3-3 opstelling ofzo?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Sankoh ja.
Sankoh en Stam in de mandekking. Maduro op 4 omdat zijn gebrek aan handelingssnelheid daar niet zo duidelijk is en Urby als opkomende back/half.
? Dat valt wel mee hoor. Alleen verdedigend is Maduro niet zo sterk. Verder is het een uitstekende voetballer (die dit seizoen niet in beste vorm steekt)quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Sankoh ja.
Sankoh en Stam in de mandekking. Maduro op 4 omdat zijn gebrek aan handelingssnelheid daar niet zo duidelijk is en Urby als opkomende back/half.
In een 3-4-3 heb je geen opkomende backs hoor.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
4-3-3 of 3-4-3
Maduro als ausputzer. Ga gauw je mond spoelenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je tegen 3 spitsen speelt moet je Vermaelen - Stam - Sankoh in de mandekking zetten, Maduro als een soort ausputzer laten spelen. Urby links de zone laten bespelen en voor de rechter kant heb ik niet iemand. De Jong zou ideaal in die rol zijn
Nee slechts een, je kantelt dan zoals PSV ook regelmatig doet en zoals Argentinie ook gaat spelen om Sorin vrij te krijgenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:32 schreef De_Bierkoerier het volgende:
[..]
In een 3-4-3 heb je geen opkomende backs hoor.
Neuh, dan moet je rechts een man hebben met een goeie trap, zoals Urby dat ook heeft op links. Die gewoon de bal voor kan slingeren van zeg 10 meter voor het strafschopgebied. Niemand in de selectie kan dat. En De Jong ook niet. Zou je gewoon de knip moeten trekken en Landzaat halen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je tegen 3 spitsen speelt moet je Vermaelen - Stam - Sankoh in de mandekking zetten, Maduro als een soort ausputzer laten spelen. Urby links de zone laten bespelen en voor de rechter kant heb ik niet iemand. De Jong zou ideaal in die rol zijn
Lezen!!!!!!!!quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:33 schreef marsu het volgende:
[..]
Maduro als ausputzer. Ga gauw je mond spoelen![]()
![]()
Dit heeft natuurlijk alles te maken met de extreme veiligheidsmaatregelen rondom de kuip?quote:5/5/2006 - 30.000 toeschouwers verwacht bij bekerfinale
(Gepost door )
Bij de bekerfinale tussen Ajax en PSV worden zo'n 30.000 toeschouwers verwacht. De oorzaak van de halfvolle Kuip is vooral dat er geen kaarten worden verkocht aan neutrale bezoekers. Van Ajax-zijde worden ruim 10.000 bezoekers verwacht, van PSV-kant zo'n 7.000
De Jong heeft een loopvermogen en een goed gevoel om het juiste moment te kiezen. Prima speler in die rolquote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:35 schreef twi het volgende:
[..]
Neuh, dan moet je rechts een man hebben met een goeie trap, zoals Urby dat ook heeft op links. Die gewoon de bal voor kan slingeren van zeg 10 meter voor het strafschopgebied. Niemand in de selectie kan dat. En De Jong ook niet. Zou je gewoon de knip moeten trekken en Landzaat halen.
Geen neutrale supporters = alleen supporters van de spelende club. 10k + 7k = 17k... Mist er 13k?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:35 schreef TilburgCasual het volgende:
[..]
Dit heeft natuurlijk alles te maken met de extreme veiligheidsmaatregelen rondom de kuip?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Stam Vermaelen Heitinga Emanuelson Defour Sneijder linksmid Rosales Perez/Mitea/Rosenberg Huntelaar |
13000.. zijn er wel veelquote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
KNVB genodigden en sponsors
Ik nam ze over van ene "Wolfsie" op een Ajax web-log (dapperestrijders.web-log.nl). Hij blijkt een bepaalde status te hebben opgebouwd, want men neemt hem daar nogal serieus.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je mag er best een paar nader verklaren
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:41 schreef Urquhart het volgende:
Even een overzicht van de geruchten na een rondje internet. Voor wat het waard is
- Ajax niet geinteresseerd in Hasan Sas
- Tumer Metin is optie als Davids niet komt, Schaars wordt nl moeilijk
- Davids twijfelt nog, maakt binnenkort beslissing
- Ogararu bijna rond![]()
- Kromkamp definitief van de baan
- Pocognoli twijfelt of hij wel naar jong ajax wil
- Ajax richt doelen dus op Nicolita
- Defour begint moeilijke zaak te worden
- Mendes nog in wachtkamer
- Cziommer nog in wachtkamerHij is toch transfervrij, gewoon proberen voor 2 jaar ofzo
- Boukhari gaat liever naar buitenland, als geen goede club dan Ajax
- AZ doet deze week bod op Luirink; Luirink heeft voorkeur voor Ajax -- hmmm
- Ajax wacht af op Mathijssen - ben benieuwd
http://www.vi.nl/vi/show/(...)page=40054/sc=f80d44quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie is Ogararu?
Rechtsback van Steaua Boekarest.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie is Ogararu?
En hopelijk is dit geen voorbode?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:09 schreef RayMania het volgende:
.
[afbeelding]
hou ons op de hoogtequote:Op zaterdag 6 mei 2006 23:12 schreef RayMania het volgende:
[..]
En hopelijk is dit geen voorbode?
[afbeelding]
Inderdaad onhaalbaar. Als ie al vertrekt uit Gelsenkirchen zal het wel voor Spanje/Italie zijn.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 23:10 schreef jna het volgende:
Rafinha van schalke is ook een goede talentvolle jonge rechtback, alleen moest Ajax die vorige zomer al halen want nu zal hij veel te duur zijn. Dan hadden ze Trabelsi ook meteen kunnen verkopen en nog iets vangen.
Oh, John Jaakke bestaat nog in 2009?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 23:12 schreef RayMania het volgende:
[..]
En hopelijk is dit geen voorbode?
[afbeelding]
Zijn we hierop tegen:quote:
quote:Ajax pakt ook de dubbel
Rotterdam, 17 mei 1998
In een halfvolle Kuip won Ajax zondag ook de tweede hoofdprijs van het seizoen. Na de landstitel werd ook de Amstel Cup veroverd, voor de dertiende keer in de geschiedenis. Ajax wist al sinds januari 1995 niet meer te winnen van PSV en ook dit seizoen stak het 4-3 verlies en 1-1 gelijkspel tegen de Eindhovenaren. In een tumulteuze wedstrijd, sportief op het veld en aggressief daarbuiten, werd een einde gemaakt aan de vooronderstelling dat Ajax wel de prijzen pakt, maar PSV de betere ploeg heeft. Het werd 5-0 in het voordeel van de Amsterdammers.
De bekerfinale werd slechts door 23.400 toeschouwers bijgewoond. Een dieptepunt na de volle Kuip vorig jaar met subtoppers Roda JC en Heerenveen. Olsen. "In alle omringende landen zie je voetbalfeesten met volle stadions en dan vraag je je toch af waarom zoiets niet mogelijk is in Nederland." Van de rellen, er werden 70 supporters in en rond het stadion gearresteerd, merkte de Deen weinig. "Tijdens de wedstrijd heb ik er weinig van meegkregen, na afloop stemt het je treurig."
"De dubbel geeft een extra tintje aan mijn carrière. Dat maak je niet vaak mee. Niemand in de selectie heeft dit meegemaakt'', jubelde Danny Blind. "Uiteindelijk kwamen we wel goed in de wedstrijd. Wij begonnen sterk, Babangida en Ronald de Boer mistten enkele kansen, maar we komen dan toch 2-0 voor te staan. Van der Sar behoedde ons met enkele goede reddingen voor een tegendoelpunt. Na rust was het even spannend wie het eerst zou gaan scoren. Als het 2-1 wordt krijg je een hele andere wedstrijd" aldus de aanvoerder die waarschijnlijk nog een jaartje blijft.
Het was de verdienste van Edwin van der Sar dat de sluitingstreffer van de Eindhovense ploeg uitbleef. "Ik zat lekker in de wedstrijd. Na de 1-0 hield ik binnen twee minuten drie schoten van Luc Nilis tegen. Ik ga met een lekker gevoel op vakantie."
"In dit soort wedstrijden moet je top presteren", concludeerde ook Frank de Boer. "We speelden gretig. De afgelopen maanden zijn we scherp blijven trainen. We hebben gebruik gemaakt van het wapen dat PSV meestal hanteert. PSV kan snel omschakelen van de aanval naar de verdediging en andersom. Dit keer deden wij dat beter. PSV had kunnen winnen als ze hun kansen beter hadden benut."
Ronald deelt de mening van zijn broer. "We speelden allebei vrij open, maar Ajax benutte de kansen beter. We hebben de wedstrijd degelijk uitgespeeld."
Nilis, die in de eerste helft wel tien kansen kreeg en er geen verzilverde, had het er na afloop knap moeilijk mee. "Ik probeerde het in de korte hoek en schuin voor de goal, maar Van der Sar stond zo goed te keepen. Die was niet verslaan. Maar verder hadden we Ajax goed in de greep. Je weet dat zij heel makkelijk scoren, daarmee is de nederlaag verklaard. Ik ben enorm teleurgesteld, zoals iedereen bij PSV." Nilis wil na vier seizoenen stoppen bij PSV. "Ik ga weg, maar weet nog niet waar heen. Dat moet je me nu niet vragen."
Ook de gebroeders De Boer gaven eerder dit seizoen te kennen zijn club te willen verlaten, maar Frank is er na dit succesvolle seizoen niet meer zo zeker van. De favoriete plek van de jongste van de twee broers is een rol als centrale verdediger, de positie van Blind. Als Blind blijft, is hij dan bereid om weer een jaar linksback te spelen? De verdediger praat er liever niet over. "Dat weet ik niet. Dat moet je de trainer vragen."
Michael Laudrup neemt afscheid met een glimlach Voor Michael Laudrup was de bekerfinale wel de laatste wedstrijd in Ajax-dienst. Hij maakt geen gebruik van de optie om nog een jaar bij Ajax te blijven. Na het WK stopt de Deense aanvaller met voetballen. Met een 3-0 voorsprong op het scorebord kreeg hij 20 minuten voor tijd een verdiende publiekswissel. "Dit is het mooiste afscheidcadeau. Met deze beker heb ik voor het eerst in mijn loopbaan de dubbel gewonnen. Prachtig toch?"
De mooiste actie van de Deen was de steekpass op Litmanen waar de 2-0 uit voort kwam. "Ik had niet verwacht met zulke cijfers te winnen. Een boek of film kun je er niet over maken. Eigenlijk ben ik heel geëmotioneerd, maar ik moet me alweer richten op het WK. Pas na het WK laat ik alles nog eens rustig op me afkomen en dan kan ik nog gaan genieten van dit succes.''
Uitblinker Jari Litmanen scoorde daarna nog twee keer. Litmanen: "Zo goed speelden wij niet, integendeel. In de eerste helft lieten wij PSV te vaak komen en gaven wij hen teveel ruimte, waardoor ze een aantal goede kansen kregen. Wij hebben dik verdiend gewonnen. Weer een prijs, wie had dit allemaal durven dromen."
PSV stond toen al met tien man op het veld. De goedfluitende scheidsrechter Jol stuurde verdediger Ooijer met twee gele kaarten naar de douche en redde hem daarmee van de zengende hitte. Ajax kreeg daarop van PSV alle ruimte. Van der Sar werd gewisseld voor Fred Grim en Michael Laudrup kreeg een publiekswissel.
Andrzej Rudy sluit seizoen goed af Middenvelder Andrzej Rudy stond als rechtsback opgesteld en speelde een sterke partij. De Pool hield Boudewijn Zenden goed op afstand. "Dit is absoluut de mooiste wedstrijd van het seizoen. We wisten dat het moeilijk zou worden tegen PSV, maar wij waren gewoon de betere ploeg. Het is jammer dat het stadion niet vol zat. Er moet goed nagedacht worden hoe ze dat in een volgende wedstrijd gaan doen"
"Ik weet dat ik naar Ajax ben gehaald als invaller. Ik accepteer dan ook dat ik op de bank zit. Maar als ik een kans krijg zoals vandaag - Melchiot en Tobiasen waren geblesseerd - dan weet ik dat ik goed moet presteren. Zo verdien ik een volgende kans. Maar uiteindelijk blijft de ploeg het belangrijkst."
Ajax heeft de naam minder sterk te zijn in bekerwedstrijden. Ajax won de beker 'slechts' 13 keer, tegen 27 keer de landstitel. Het laatste bekersucces van Ajax dateert uit het seizoen 1992-1993. Heerenveen werd toen in een volle Kuip met vol Friese vlaggen met 6-2 verslagen.
De beker werd met nog indrukwekkender cijfers gewonnen. Er werd in de Amstel Cup 21 keer gescoord en slechts één tegentreffer ingecasseerd. Alleen Rade Bogdanovic van NAC wist te scoren. Topscorer werd Dean Gorre - hij zat op de bank tijdens de finale - met zeven doelpunten.
Bob Haarms Assistent-trainer Bob Haarms, al vijftig jaar lid van de club, was zichtbaar trots op het resultaat van dit seizoen, maar verwacht niet anders van zijn team. "Als je bij Ajax speelt, dan speel je om te winnen. Het eerste doel is het kampioenschap, het tweede de beker. Dat zijn de prijzen waar je je op richt. Ajax heeft deze vandaag op eigen kracht verdiend."
Het volgende treffen tussen beide teams is over twee maanden. Op 13 augustus spelen de nummers een en twee van de competitie en beker om de Johan Cruijff Schaal, de voormalige Supercup. Ajax verloor het laatste duel met PSV om deze prijs twee jaar geleden. Het team van PSV raakt een behoorlijk aantal basisspelers kwijt. Naast Nilis en Stam, vertrekken ook Cocu, Degryse en Numan. Ajax heeft zich voor volgend seizoen verzekerd van de komst van Jesper Gronkjaer en Georgi Kinkladze. Toch een feestje Jari Litmanen op de rug bij Danny Blind na afloop van de wedstrijd.
Niet een steen, maar een stuurfout van een van de buschauffeurs van Ajax, zorgde voor oponthoud op de terugreis. Bij het wegrijden braken twee ramen van de Ajax-bus tegen de trap naar de perskamer. Spelers, begeleiders partners en fans hielden een alternatief kampioensfeestje met muziek van de nog aanwezige sambaband, die al tijdens de wedstrijd voor een lekkere sfeer in het stadion had gezorgd.
Na afloop was er een besloten feestje in 'Le perche d'Or', het restaurant van Tilly Haarms, de vrouw van Bob. De buitenlandse internationals vertrekken maandag al op trainingskamp. De Nederlanders worden pas donderdag in Zeist verwacht. De rest van de selectie vertrekt dinsdag voor één week naar Hong Kong. Ze spelen daar een oefenwedstrijd tegen de Hong Kongse kampioen Instant Dict en zullen voetbaldemonstraties geven. Na de bekerfinale werd een besloten etentje gehouden.
Coach Morten Olsen kijkt terug op een succesvol eerste seizoen. "Het zal moeilijk zijn deze prestaties te evenaren, maar ik ga me opladen om die uitdaging volgend seizoen opnieuw aan te gaan bij Ajax. Het zal volgend jaar moeilijk worden, want de verwachtingen liggen hoger."
Olsen gaat daarna eindelijk genieten van een welverdiende vakantie. "Elf maanden voetbal is genoeg, ik heb ook een familie. Het is dan wel mijn werk, maar het moet ook een beetje een hobby blijven. Ik ga wel naar Frankrijk, maar zal naast enkele opdrachten voor de Deense media het voetbal voornamelijk op televisie volgen."
Liefde voor Ajax is Blind (hmm toepasselijk)
Babangida maakt handig gebruik van een fout van Jaap Stam en scoort de 1-0.(Zie je, het was toen al een Ajacied)
Litmanen op zijn best. Drie doelpunten in één wedstrijd.
Jari Litmanen wordt door Michael Laudrup met een steekpass op maat bediend. De aanstormende Stam en keeper Waterreus zijn kansloos.
De weerstand van PSV brak na het vierde doelpunt, een fantastische boogbal van Shota Arveladze. Luc Nilis staat er sip bij.
De Toekomst en Ajax zijn nog steeds onlosmakelijk met elkaar verbonden hoor...quote:
boefjequote:Op zondag 7 mei 2006 01:43 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
De Toekomst en Ajax zijn nog steeds onlosmakelijk met elkaar verbonden hoor...
--HOOLIE-- is alvast zijn WodkaJus aan het inschenken in lege 0,5L flesjes Spa Blauw..
I know...maar moet toch iets hebben om die paar uur door te komen....quote:
quote:Tim de Cler, die tussen 1998 en 2001 negentig officiële duels voor Ajax speelde en nu voor AZ uitkomt, heeft eveneens nog geen heimwee naar Amsterdam. In Sportweek vertelt de linksback zelfs dat hij nu meer heeft met Feyenoord. "Voordat ik naar Ajax ging was Feyenoord nog m'n favoriete club, dat heb ik van huis uit meegekregen. In mijn periode bij Ajax werd Ajax m'n club, maar nu neig ik weer meer naar Feyenoord. Of het spelen voor die clubs een verbetering is ten opzichte van AZ? Op dit moment niet, al kan dat volgend jaar weer anders zijn."
Davidsquote:
quote:Blind laat afscheid even los
VAN DER LEM: „KANS DAT IK BLIJF IS ÉÉN PROCENT”
AMSTERDAM, zondag
Danny Blind zegt nog steeds niet met het onvermijdelijke afscheid bezig te zijn, maar na zijn laatste training voor een officieel duel van Ajax werd hij er toch weer nadrukkelijk mee geconfronteerd. Een schare supporters had een aantal spandoeken met troostrijke teksten opgehangen en zong hem naderhand toe.
Vandaag sluit Blind zijn korte loopbaan als hoofdcoach van Ajax af tegen de club die hem ruim een jaar geleden zijn debuut verpeste. PSV won destijds in Amsterdam met 4-0. ,,Ik kan me heel goed richten op de wedstrijd”, hield hij manmoedig vol. ,,Na de Johan Cruyff Schaal is het de eerste echte prijs die we kunnen halen. Het zou een goede afsluiting zijn.” Eventueel kan Blind vanavond nog belanden op het bordes waar hij als speler vaak te vinden was. Wanneer Ajax de beker wint, volgt een huldiging op het Leidseplein.
Blind zal in principe nog minimaal twee weken aanblijven. Ajax speelt immers nog twee wedstrijden tegen amateurclubs. Hij sprak de wens uit het seizoen helemaal af te willen maken. De beleidsbepalers hebben intern al het voornemen uitgesproken Blind graag te willen behouden voor de club in een andere functie. ,,Maar ik betwijfel of ik dat gezien de huidige situatie nog zou kunnen.”
Hoewel Blind zijn trouwe secondant Gerard van der Lem adviseerde vooral te blijven als de nieuwe trainer dat wil, denkt de persoon in kwestie daar nu nog anders over. Van der Lem verklaarde zich solidair. ,,De kans dat ik blijf, is één procent.”
Hedwiges Maduro doorstond de laatste test en keerde weer terug in de selectie. ,,Maar ik zal niet in de basis beginnen”, aldus de middenvelder, die net op tijd fit is voor het Nederlands elftal. Wellicht houdt AZ, dat nu met lege handen staat, nog een lucratief duel over aan de bekerfinale. Indien landskampioen PSV wint, mag de nummer twee van Nederland op 13 augustus gaan strijden om de Johan Cruyff Schaal.
Liever geen Ruud bij PSV dan wel toch? Of jij wilt weer een hattrick tegen in de ArenA van hem?quote:Op zondag 7 mei 2006 11:50 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
Wat heeft dat 2e bericht met AJAX te maken? Of moeten we nu 'bang' zijn?
Aha, dus we moeten bang zijn.quote:Op zondag 7 mei 2006 11:52 schreef RayMania het volgende:
[..]
Liever geen Ruud bij PSV dan wel toch? Of jij wilt weer een hattrick tegen in de ArenA van hem?
Die komt toch niet.quote:Op zondag 7 mei 2006 11:52 schreef RayMania het volgende:
[..]
Liever geen Ruud bij PSV dan wel toch? Of jij wilt weer een hattrick tegen in de ArenA van hem?
duhquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |