Ow my de 2de is geniaal, dit is echt minimalistischquote:Op maandag 8 mei 2006 14:17 schreef martijn877 het volgende:
Twee pogingen tot het minimale![]()
[afbeelding]
Nee, je moet 'm opsturen, preciese regels en uitleg staan hier: Fotowedstrijd Mei 2006 [Centraal Topic]quote:Op woensdag 10 mei 2006 17:28 schreef neandertaler het volgende:
Als ik hier een foto post doet deze dan ook automatisch mee? Of moet ik die nog ergens aanmelden?
1 eend opeten, de ander schieten.... dan heb je eerder minimalisme denk /vind ik...quote:
Erg fraaiquote:Op woensdag 10 mei 2006 18:45 schreef Dawnbreaker het volgende:
ik heb zojuist mijn inzending ge-emaild.
ik post hem hier ook even, dit is mijn visie op minimalisme:
[afbeelding]
goed gevondenquote:Op woensdag 10 mei 2006 18:45 schreef Dawnbreaker het volgende:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 10 mei 2006 20:51 schreef prupke het volgende:
foto van mijn bankafschrift...dat valt ook onder minimalisme nietwaar?![]()
Mooie foto in ieder gevalquote:Op donderdag 11 mei 2006 16:29 schreef Esto het volgende:
Minimalistisch:
[afbeelding]
Zo ie zo nog wel meer ideetjes, morgen maar eens wat meer uitproberen.
Hoe heb je dat gedaan? Hij doet mij nogal gephotoshopt aan.quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:45 schreef Dawnbreaker het volgende:
[afbeelding]
iso 1600, onderaardse gang en korte belichtingstijd zodat de muren van de gang niet zichtbaar zijn. In PS alleen een crop en resize gedaan.quote:Op donderdag 11 mei 2006 16:27 schreef Ynske het volgende:
Prup, ik vind m echt helemaal![]()
vroem_nl, lueukhoe heb je dat voor mekaar gekregen?
Ben ik dus niet de enige die daar over denkt. Ik zou dat ook wel eens willen weten.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 08:09 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Hoe heb je dat gedaan? Hij doet mij nogal gephotoshopt aan.
het enige da tik me in kan denkenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ben ik dus niet de enige die daar over denkt. Ik zou dat ook wel eens willen weten.
Dat zou best wel eens kunnen , nu je het zegtquote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:35 schreef Ynske het volgende:
[..]
het enige da tik me in kan denken
een eiken tafel, met een velletje papier waarvan je de hoek een stukje rondgerold hebt met een pen.
Spannend! Ik ben benieuwd wat je er van gemaakt hebt, Puckzz staat namelijk meestal wel garant voor goede wedstrijdfoto's!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:29 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb net in mijn lunchpauze wat fotookes gemaakt. Straks ff bewerken, ik hoop dat ze wat geworden zijn
reserveerd alvast 3e plek voor Puckzzzquote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:30 schreef Flipper01 het volgende:
[..]
Spannend! Ik ben benieuwd wat je er van gemaakt hebt, Puckzz staat namelijk meestal wel garant voor goede wedstrijdfoto's!
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:30 schreef Flipper01 het volgende:
[..]
Spannend! Ik ben benieuwd wat je er van gemaakt hebt, Puckzz staat namelijk meestal wel garant voor goede wedstrijdfoto's!
ja hoe heet zo'n nummer nog maar weer??? IBN? ISBN??? weetikveelquote:
ISBNquote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:20 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ja hoe heet zo'n nummer nog maar weer??? IBN? ISBN??? weetikveel
je snapt wat ik bedoel daar gaat het om
Ja nu kan ik niet meer editen he? dan moeten jullie je quotes editen enzo....en slaan al deze posts nergens meer op. Maar ik zat in de buurtquote:
hoezo dat dan?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 08:09 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Hoe heb je dat gedaan? Hij doet mij nogal gephotoshopt aan.
haha zie jou post nu pas, maar inderdaad.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:35 schreef Ynske het volgende:
[..]
het enige da tik me in kan denken
een eiken tafel, met een velletje papier waarvan je de hoek een stukje rondgerold hebt met een pen.
Hoe is dit minimalistisch?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 19:00 schreef Emme-r-tje het volgende:
Mijn eerste poging deze maand...
Geen bewerking uitgevoerd (behalve het zwarte randje)
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:06 schreef Puckzzz het volgende:
@HM2: Ik ga voor de eerste plaats...ik wil die boeken
en anders een ISDN nummertje![]()
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 20:20 schreef Offy het volgende:
John Freeman - Fotografiegids Licht.
ISBN 90 5920 315 1 Veltman Uitgevers, 160 blz.
John Freeman - Fotografiegids Landschappen.
ISBN 90 5920 314 3 Veltman Uitgevers, 160 blz.
Fijn om te horen dat de prijs zo in de smaak valt!quote:
Idd....quote:Op vrijdag 12 mei 2006 20:03 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
je kunt de foto bekijken met een visie als:
het minimale wat je nodig hebt.
Ziet er voor een eerste opzetje al leuk uit, misschien kan je nog wat meer spelen met het licht en de schaduw, daar kan je wel wat aparte effecten mee krijgenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 19:42 schreef Gose het volgende:
Dit is het idee, nou nog wat beter uitwerken (proberen althans..)
[afbeelding]
Dat stukje eraf halen gaat wel lukken..quote:Op vrijdag 12 mei 2006 20:31 schreef Offy het volgende:
Emme-r-tje, ik zie wel meteen wat je met je foto bedoelt hoorMisschien wordt 'ie wat mooier als je een stukje van de onderkant af haalt (en dan wat meer ruimte rechtsboven bijvoorbeeld), ik weet niet waarom, maar dat idee krijg ik als ik ernaar kijk
Hey, die boeken ken ikquote:Op vrijdag 12 mei 2006 20:06 schreef Offy het volgende:
[..]
[..]
[..]
Fijn om te horen dat de prijs zo in de smaak valt!(Valt nog niet mee om iets te vinden dat voor zowel de beginnende als gevorderde fotograaf én voor zowel digitaal als analoog is. En dan moet iemand het ook nog gratis weg willen geven
) Ik kende de boeken van Freeman nog niet, maar ik had zijn naam een paar keer zien vallen op het forum en nu zie ik dat het inderdaad hele leuke boeken zijn met een hoop tips
Hey An, als je nou belooft om de boeken te verloten onder degenen die je 5 punten gevenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 20:57 schreef An24 het volgende:
[..]
Hey, die boeken ken ik
*kijkt in de kast
jup...wie wil ze hebben als ik win?![]()
![]()
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 21:04 schreef luap het volgende:
[..]
Hey An, als je nou belooft om de boeken te verloten onder degenen die je 5 punten geven![]()
![]()
OK, dat haalde ik er niet uit. Kennelijk een heel andere belevingswereld.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 20:03 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
je kunt de foto bekijken met een visie als:
het minimale wat je nodig hebt.
Ja, ik vind van welquote:Op vrijdag 12 mei 2006 21:22 schreef Emme-r-tje het volgende:
klein beetje aangepast Offy:
[afbeelding]
zo beter?
net...maar dat is bewust. lelijke spaanplaten vloerquote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:03 schreef Offy het volgende:
[..]
Ja, ik vind van wel![]()
Ziet er goed uit PuckzzzHij is wel erg krap aan de onderkant, die stoelpoot staat er nog maar nét helemaal (of net niet helemaal?) op.
Mooi hoorquote:Op vrijdag 12 mei 2006 21:41 schreef Puckzzz het volgende:
Ik ben hier best tevreden over. Invallend licht van het dakraam gebruikt.
[afbeelding]
ik heb 'm ook nog met alleen de stoel maar die vind ik niet zo. ik heb 'm niet met alleen de tafel maar ik zag pas thuis dat die wel heel erg lekker kleurt bij de achtergrond dus misschien ga ik maandag nog weer ff de zolder van mijn werk op
Minimalistisch toch?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:11 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
net...maar dat is bewust. lelijke spaanplaten vloer
behoorlijkquote:
Hij is gaafquote:Op vrijdag 12 mei 2006 21:41 schreef Puckzzz het volgende:
Ik ben hier best tevreden over. Invallend licht van het dakraam gebruikt.
[afbeelding]
ik heb 'm ook nog met alleen de stoel maar die vind ik niet zo. ik heb 'm niet met alleen de tafel maar ik zag pas thuis dat die wel heel erg lekker kleurt bij de achtergrond dus misschien ga ik maandag nog weer ff de zolder van mijn werk op
dan suggereer ik dat jij je vingers nat maakt en in een wandcontactdood steekt tijdens het kijken naar haar foto. Dan zul je de spanning wel voelenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:24 schreef k_man het volgende:
Hmm, ik vind het wel een aardige foto, maar niet heel spannend.
Freudiaanse verspreking?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:37 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
dan suggereer ik dat jij je vingers nat maakt en in een wandcontactdood steekt tijdens het kijken naar haar foto. Dan zul je de spanning wel voelen
ja laat dan ook eens iets van jou geweldige werk zien k-manquote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:39 schreef k_man het volgende:
[..]
Freudiaanse verspreking?
Ik heb liever dat de foto's van zichzelf spannend zijn, zonder wcd.
typ fout-maar wel eentje die ik geinig vondquote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:39 schreef k_man het volgende:
Freudiaanse verspreking?
Je hebt gelijk stuurman, ik begin alvast te F5-en en zie graag je kunde tegemoet op mijn netvliesquote:Ik heb liever dat de foto's van zichzelf spannend zijn, zonder wcd.
Hé, gaan we die discussie weer voeren? Leuk!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:42 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ja laat dan ook eens iets van jou geweldige werk zien k-man
je hebt een behoorlijke mening altijd over alles en iedereen maar ik vind je nog steeds met middelmatige foto's aan komen zeilen, en 9 van de 10 zijn dat archieffoto's....
My thoughts exactly...quote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:43 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
typ fout-maar wel eentje die ik geinig vond
Een Freudiaanse verspreking is volgens mij een seksueel getint woord gebruiken ipv een gewoon woord.
[..]
Je hebt gelijk stuurman, ik begin alvast te F5-en en zie graag je kunde tegemoet op mijn netvlies
Een freudiaanse verspreking is de naam voor een verspreking waarbij iemand per ongeluk iets zegt wat hij eigenlijk niet wil zeggen, maar dat niettemin wel een inzicht geeft in wat er (wellicht onbewust of ontkend) speelt in de geest van de spreker.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:43 schreef Shark.Bait het volgende:
typ fout-maar wel eentje die ik geinig vond
Een Freudiaanse verspreking is volgens mij een seksueel getint woord gebruiken ipv een gewoon woord.
maar dat zal dan puur jouw mening zijn, en ik deel die in de meeste gevallen niet met je. Plus dat ik het werk wat ik tot nu toe van jou voorbij heb zien komen behoorlijk onder de maat vind om jouw op een dermate manier te waarderen dat ik daar ook waarde aan hecht.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Hé, gaan we die discussie weer voeren? Leuk!
Ik heb nog nooit een fatsoenlijke speelfim gemaakt. Toch kan ik best aangeven of ik een film goed vindt of niet.
Natuurlijk is het mijn mening. Ik neem aan dat wat jij hier post ook jouw mening is. Het zou tamelijk merkwaardig zijn als dat niet zo was.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:51 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
maar dat zal dan puur jouw mening zijn, en ik deel die in de meeste gevallen niet met je. Plus dat ik het werk wat ik tot nu toe van jou voorbij heb zien komen behoorlijk onder de maat vind om jouw op een dermate manier te waarderen dat ik daar ook waarde aan hecht.
Puckzzz, niet om vervelend te doen,quote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:42 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ja laat dan ook eens iets van jou geweldige werk zien k-man
je hebt een behoorlijke mening altijd over alles en iedereen maar ik vind je nog steeds met middelmatige foto's aan komen zeilen, en 9 van de 10 zijn dat archieffoto's....
hallo!! we hebben het hier wel over k-man, die er een sport van heeft gemaakt iedereen te bekritiseren maar zelf met weinig beter materiaal aan komt.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 23:45 schreef stil het volgende:
[..]
Puckzzz, niet om vervelend te doen,maar het komt nu bij mij over, dat wanneer iemand naar jou idee maar middelmatige foto's maakt, geen mening over jou foto's mag hebben.
![]()
Ik vind de foto wel iets hebben maar niet echt een "tering wat een mooie foto"quote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:24 schreef k_man het volgende:
Hmm, ik vind het wel een aardige foto, maar niet heel spannend.
K-man is niet de wnige die op fot alleen maar kritiek geeft.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 00:02 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
hallo!! we hebben het hier wel over k-man, die er een sport van heeft gemaakt iedereen te bekritiseren maar zelf met weinig beter materiaal aan komt.
elk commentaar van een ander zal ik serieus meenemen
En K-man heeft dat stempel gekregen en komt nooit weer van dat stempel af???quote:Op zaterdag 13 mei 2006 00:02 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
hallo!! we hebben het hier wel over k-man, die er een sport van heeft gemaakt iedereen te bekritiseren maar zelf met weinig beter materiaal aan komt.
elk commentaar van een ander zal ik serieus meenemen
okee, laat jij dan maar even zien waar hij de laatste tijd foto's heeft laten zien en wanneer hij daadwerkelijk zijn one-liners onderbouwt.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 00:06 schreef blackbully het volgende:
[..]
K-man is niet de wnige die op fot alleen maar kritiek geeft.
hij plaatst tenminste nog foto's
zolang iemand kan onderbouwen wat zijn mening is respecteer ik die mening. of hij nu wel of niet een reputatie heeft, en of hij nu wel of niet foto's plaatst.
houdt k-man je nou ook al wakkerquote:Op zaterdag 13 mei 2006 00:50 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
okee, laat jij dan maar even zien waar hij de laatste tijd foto's heeft laten zien en wanneer hij daadwerkelijk zijn one-liners onderbouwt.
ik heb de laatste tijd meer foto's laten zien dan hem en nog niet eens archief....
wat betreft mijn foto hierboven...ik ben er nog niet uit. Ik ga verder experimenteren.
euhmmm mevr puckzzz.... breath in ...breath outquote:Op zaterdag 13 mei 2006 00:50 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
okee, laat jij dan maar even zien waar hij de laatste tijd foto's heeft laten zien en wanneer hij daadwerkelijk zijn one-liners onderbouwt.
ik heb de laatste tijd meer foto's laten zien dan hem en nog niet eens archief....
wat betreft mijn foto hierboven...ik ben er nog niet uit. Ik ga verder experimenteren.
Ik vind het een leuk plaatje, maar als je kijkt naar de kwaliteit als foto valt er nog wel wat aan te verbeteren. De kat (quote:Op vrijdag 12 mei 2006 23:32 schreef DISC0 het volgende:
Minimalisme is het thema? Dan zou ik deze van mezelf insturen:
[afbeelding]
Nu je het zegt, die goudvisjes waren leuk ja. Die zouden ook prima binnen dit thema passen. Twee visjes op een verder helemaal witte achtergrond.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 01:18 schreef prupke het volgende:
Je krijgt hoe dan ook altijd wel commentaar op een foto. Hier krijg je dat van fokkers en als jij nog ooit een wenskaarten serie maakt en in de verkoop gooit dan merk je het aan de verkoopcijfers.
Bij sommige mensen kennelijk niet. Ik kan waarschijnlijk nog zo vaak foto's de hemel in prijzen, maar als ik dan een puntje van kritiek heb ben ik meteen weer 'die zeikerd'.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 00:09 schreef stil het volgende:
[..]
En K-man heeft dat stempel gekregen en komt nooit weer van dat stempel af???
zit ik hier zomaar K-man te verdedigen![]()
quote:
Ik neem aan dat met deze post de vrede door beide partijen weer even getekend is? Mooi zo!quote:Op zaterdag 13 mei 2006 09:31 schreef Puckzzz het volgende:
Probleem daarmee is
1: archiefwerk
2: tweede goudvisje is hetzelfde visje erin geplakt
3: het model is gisteren doodgegaan
en oke ik geef het toe, ik hap snel, heb een kort lontje en blabla maar net als dat we k-man met een koreltje zout moeten nemen zal dat ook wel voor mij opgaan.
mensen, smaken en dat soort gelul....
Ik maakte me er sowieso al niet druk over hoor.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 11:25 schreef RonaldV het volgende:
Ik neem aan dat met deze post de vrede door beide partijen weer even getekend is? Mooi zo!
quote:Op zaterdag 13 mei 2006 11:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik maakte me er sowieso al niet druk over hoor.
Egale grond zou idd ook kunnen maar dan vind ik het zelf weer te simpel minimalistischquote:Op zaterdag 13 mei 2006 21:53 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik denk dat de foto heel veel beter zou worden als het op een egale ondergrond lag, maar ik vind dit ook minimalistisch.
laat dit nou net niet het onderwerp zijnquote:Op zaterdag 13 mei 2006 21:58 schreef Re het volgende:
ik zou dit niet onder minimalistisch plaatsen maar meer abstract enzo
minimalisme is een kunstvorm.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 21:58 schreef Re het volgende:
ik zou dit niet onder minimalistisch plaatsen maar meer abstract enzo
Thnx!! vind 'm zelf ook wel erg leuk geworden. Ik zie alleen nu dat er een kelin foutje in mijn eyeliner zit, een streepje. Die kloon ik nog ff weg denk ikquote:Op zondag 14 mei 2006 13:02 schreef Tha_Erik het volgende:
.
Wow, Puckzzz. Ik vind 'm écht serieus prachtig.
lang leve carnavalquote:Op zondag 14 mei 2006 13:08 schreef Tha_Erik het volgende:
Wat voor spul zit er eigenlijk allemaal op? Gewoon witte verf?
Gaaf gedaan!quote:Op zondag 14 mei 2006 13:00 schreef Puckzzz het volgende:mijn ideetje is helemaal geworden zoals ik 'm in gedachten had
[afbeelding]
je hebt gelijk, ik heb de curves iets aangetrokkenquote:Op zondag 14 mei 2006 13:30 schreef Elefes het volgende:
Mooi hoor Puckzzz
Ik weet niet of het aan mijn monitor ligt, maar zoals ik 'm hier zie ('t komt nogal nauw hierbij) mag hij van mij nog iets witter/lichter zijn, zodat het oog er echt uitspringt.
Ik vind het wel een heel tof ideequote:Op zondag 14 mei 2006 13:38 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
je hebt gelijk, ik heb de curves iets aangetrokken
Ik herken je niet eens meer!quote:Op zondag 14 mei 2006 13:00 schreef Puckzzz het volgende:mijn ideetje is helemaal geworden zoals ik 'm in gedachten had
[afbeelding]
Very nice!quote:Op zondag 14 mei 2006 13:00 schreef Puckzzz het volgende:mijn ideetje is helemaal geworden zoals ik 'm in gedachten had
[afbeelding]
Hij is echt super puckzzz. Een plaat met klasse echt waarquote:Op zondag 14 mei 2006 13:00 schreef Puckzzz het volgende:mijn ideetje is helemaal geworden zoals ik 'm in gedachten had
[afbeelding]
Met al die strepen? Photoshop de strepen weg, laat er 1 zitten, dan kom je al een heel eindquote:Op zondag 14 mei 2006 20:04 schreef Shark.Bait het volgende:
[afbeelding]
vandaag gemaakt
maar is dit minimalisme?
quote:Op zondag 14 mei 2006 20:09 schreef An24 het volgende:
Met al die strepen? Photoshop de strepen weg, laat er 1 zitten, dan kom je al een heel eind![]()
![]()
Mwah, minimalisme is niet het eerste wat bij me opkomt als ik de foto zie. Maar nu is het eigenlijk andersom: ik weet dat het onderwerp minimalisme is, dus probeer ik het in de foto te herkennen en dan zie ik het wel een beetje. (maar wel wat omslachtig dusquote:Op zondag 14 mei 2006 20:04 schreef Shark.Bait het volgende:
[afbeelding]
vandaag gemaakt
maar is dit minimalisme?
Tsjah, ook weer zo'n twijfelgevalquote:Op zondag 14 mei 2006 20:06 schreef Subhuman het volgende:
Ik twijfel ook over deze:
[afbeelding]
In de IRC werd volmondig nee geroepen maar ik ben eigenwijs en post hem lekker toch nog even hier.
Ik vind hem (niet erg minimalistisch maar wel) mooi.quote:Op zondag 14 mei 2006 20:06 schreef Subhuman het volgende:
Ik twijfel ook over deze:
[afbeelding]
In de IRC werd volmondig nee geroepen maar ik ben eigenwijs en post hem lekker toch nog even hier.
Kan op jouw foto ook niet echt een antwoord geven of het minimalisme is of niet S.B.
Deze vind ik ook erg gaaf (voor minimalisme)quote:Op zondag 14 mei 2006 20:22 schreef An24 het volgende:
Nog ff gegoogled....dit is geen fantastische plaat maar wel een goed voorbeeld vind ik.
http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=65538
Dit vind ik persoonlijk niet erg minimalistisch, ik zie ontzettend veel dezelfde tulpen!quote:
daar heb ik aan gedacht maar bewust niet gedaan. ik wou juist benadrukken van alles wit en 1 oog open, omdat je die minimaal nodig hebt om iets te zien. plus dat ik persoonlijk de foto er krachtiger door vind worden. halve gezichten wordt al zo vaak gedaan. en het is best wel lastig om op een redelijk ontspannen manier je ene oog dicht te houden en je andere openquote:Op zondag 14 mei 2006 21:06 schreef prupke het volgende:
@puckzzz : mooi gedaan hoor.
maar wat ik me afvroeg over die foto ..zou het niet mooier zijn als je helft van je gezicht op de foto zet? Want nu is het onderwerp (je open oog) in het midden van de foto.
Of denk ik nu iets totaal geks?
Ik krijg het niet voor elkaar hoor 1 oog open en ander dicht...dan knijp ik met mijn oog.quote:Op zondag 14 mei 2006 21:27 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
daar heb ik aan gedacht maar bewust niet gedaan. ik wou juist benadrukken van alles wit en 1 oog open, omdat je die minimaal nodig hebt om iets te zien. plus dat ik persoonlijk de foto er krachtiger door vind worden. halve gezichten wordt al zo vaak gedaan. en het is best wel lastig om op een redelijk ontspannen manier je ene oog dicht te houden en je andere open
Bij dat ene oog dicht en het andere open zou het bij mij al fout gaanquote:Op zondag 14 mei 2006 21:27 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
daar heb ik aan gedacht maar bewust niet gedaan. ik wou juist benadrukken van alles wit en 1 oog open, omdat je die minimaal nodig hebt om iets te zien. plus dat ik persoonlijk de foto er krachtiger door vind worden. halve gezichten wordt al zo vaak gedaan. en het is best wel lastig om op een redelijk ontspannen manier je ene oog dicht te houden en je andere open
Ik denk dat je dan heel dicht bij het onderwerp blijft offy, zekers het proberen waardquote:Op zondag 14 mei 2006 20:33 schreef Offy het volgende:
[..]
Deze vind ik ook erg gaaf (voor minimalisme)Zoiets heb ik ook met mijn veertje geprobeerd, maar daar kwam het toch anders over. Misschien moet ik ook nóg meer ruimte leeg houden, ik ga er binnenkort maar weer eens mee spelen
quote:Op maandag 15 mei 2006 10:52 schreef Gose het volgende:
Minimalisme
Een trend in de schilder- en beeldhouwkunst die zich met name in Amerika ontwikkelde in 60'er en 70'er jaren. Zoals de naam al impliceert, houdt minimalistische kunst zich uitsluitend bezig met het essentiële; het is puur abstract, objectief en anoniem, zonder franjes. De schilderijen en tekeningen zijn vaak gebaseerd op wiskundig berekende grids en lineaire patronen. Beeldhouwers maken gebruik van industriële processen en materialen, zoals staal, perspex, zelfs fluorescerende buizen, met het doel geometrische vormen te maken (vaak in serie)
Bron: http://www.artolive.com/subsel.php?p_att_1=6&p_val_1=2270592&mg=16&desc_full=1&PHPSESSID=cec281222886a4417fbc3fd4c62a4d39
Bij de link staan een aantal kunstwerken van kunstenaars die zich met minimalisme bezig houden/hielden. Misschien dat dit een beetje duidelijkheid geeft wat wel en wat niet minimalistisch is.
Als ik dit zo lees kom ik tot de volgende foto.quote:Op maandag 15 mei 2006 10:52 schreef Gose het volgende:
Minimalisme
Een trend in de schilder- en beeldhouwkunst die zich met name in Amerika ontwikkelde in 60'er en 70'er jaren. Zoals de naam al impliceert, houdt minimalistische kunst zich uitsluitend bezig met het essentiële; het is puur abstract, objectief en anoniem, zonder franjes. De schilderijen en tekeningen zijn vaak gebaseerd op wiskundig berekende grids en lineaire patronen. Beeldhouwers maken gebruik van industriële processen en materialen, zoals staal, perspex, zelfs fluorescerende buizen, met het doel geometrische vormen te maken (vaak in serie)
Bron: http://www.artolive.com/subsel.php?p_att_1=6&p_val_1=2270592&mg=16&desc_full=1&PHPSESSID=cec281222886a4417fbc3fd4c62a4d39
Bij de link staan een aantal kunstwerken van kunstenaars die zich met minimalisme bezig houden/hielden. Misschien dat dit een beetje duidelijkheid geeft wat wel en wat niet minimalistisch is.
Dat vind ik geen probleem, eerder een voordeel.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:06 schreef Falanx het volgende:
wat vinden we hier van ?
het idee: het minimale wat je nodig hebt. lees net het bovenstaande en daar past het eigenlijk niet echt goed in he
[afbeelding]
Hij is minimalistisch... mits 99.999% van de wolken weggesoept word.quote:Op maandag 15 mei 2006 13:40 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Als ik dit zo lees kom ik tot de volgende foto.
Gaarne reactie
[afbeelding]
quote:Op maandag 15 mei 2006 14:22 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Hij is minimalistisch... mits 99.999% van de wolken weggesoept word.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |