Ik denk dat je dan heel dicht bij het onderwerp blijft offy, zekers het proberen waardquote:Op zondag 14 mei 2006 20:33 schreef Offy het volgende:
[..]
Deze vind ik ook erg gaaf (voor minimalisme)Zoiets heb ik ook met mijn veertje geprobeerd, maar daar kwam het toch anders over. Misschien moet ik ook nóg meer ruimte leeg houden, ik ga er binnenkort maar weer eens mee spelen
quote:Op maandag 15 mei 2006 10:52 schreef Gose het volgende:
Minimalisme
Een trend in de schilder- en beeldhouwkunst die zich met name in Amerika ontwikkelde in 60'er en 70'er jaren. Zoals de naam al impliceert, houdt minimalistische kunst zich uitsluitend bezig met het essentiële; het is puur abstract, objectief en anoniem, zonder franjes. De schilderijen en tekeningen zijn vaak gebaseerd op wiskundig berekende grids en lineaire patronen. Beeldhouwers maken gebruik van industriële processen en materialen, zoals staal, perspex, zelfs fluorescerende buizen, met het doel geometrische vormen te maken (vaak in serie)
Bron: http://www.artolive.com/subsel.php?p_att_1=6&p_val_1=2270592&mg=16&desc_full=1&PHPSESSID=cec281222886a4417fbc3fd4c62a4d39
Bij de link staan een aantal kunstwerken van kunstenaars die zich met minimalisme bezig houden/hielden. Misschien dat dit een beetje duidelijkheid geeft wat wel en wat niet minimalistisch is.
Als ik dit zo lees kom ik tot de volgende foto.quote:Op maandag 15 mei 2006 10:52 schreef Gose het volgende:
Minimalisme
Een trend in de schilder- en beeldhouwkunst die zich met name in Amerika ontwikkelde in 60'er en 70'er jaren. Zoals de naam al impliceert, houdt minimalistische kunst zich uitsluitend bezig met het essentiële; het is puur abstract, objectief en anoniem, zonder franjes. De schilderijen en tekeningen zijn vaak gebaseerd op wiskundig berekende grids en lineaire patronen. Beeldhouwers maken gebruik van industriële processen en materialen, zoals staal, perspex, zelfs fluorescerende buizen, met het doel geometrische vormen te maken (vaak in serie)
Bron: http://www.artolive.com/subsel.php?p_att_1=6&p_val_1=2270592&mg=16&desc_full=1&PHPSESSID=cec281222886a4417fbc3fd4c62a4d39
Bij de link staan een aantal kunstwerken van kunstenaars die zich met minimalisme bezig houden/hielden. Misschien dat dit een beetje duidelijkheid geeft wat wel en wat niet minimalistisch is.
Dat vind ik geen probleem, eerder een voordeel.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:06 schreef Falanx het volgende:
wat vinden we hier van ?
het idee: het minimale wat je nodig hebt. lees net het bovenstaande en daar past het eigenlijk niet echt goed in he
[afbeelding]
Hij is minimalistisch... mits 99.999% van de wolken weggesoept word.quote:Op maandag 15 mei 2006 13:40 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Als ik dit zo lees kom ik tot de volgende foto.
Gaarne reactie
[afbeelding]
quote:Op maandag 15 mei 2006 14:22 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Hij is minimalistisch... mits 99.999% van de wolken weggesoept word.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |