Precies zo ontkomen hele volksstammen aan hun verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:15 schreef Pappie_Culo het volgende:
Echt veel mogelijkheden hadden we niet he?
Wat jij wil. Ik durf hetgeen wat ik net beweerde best recht in je gezicht te zeggen maar dat is niet echt im fragequote:Nee ik ontmasker je even als praatjesmaker. Jij bent toch niet zo'n kneusje dat lekker veilig vanachter een forum blahblahblah?![]()
Wie kaatst... Maar je valt dus door de mand.
vanavond. tien uur, muntplein, neem je wapens meequote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:15 schreef Pappie_Culo het volgende:
Nee ik ontmasker je even als praatjesmaker. Jij bent toch niet zo'n kneusje dat lekker veilig vanachter een forum blahblahblah?![]()
Wie kaatst... Maar je valt dus door de mand.
Qua bijdrage zijn dat zonder enige twijfel de rooien.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Misschien moet je aan de inwoners van Oost- en West-Europa vragen welke leden van de Alliantie meer respect verdienen.
Ik wil dat je dan een toezegging doet het ook daadwerkelijk te zullen doen óf gewoon even niet zo hoog van de toren blaast als je zelf geen ruk beter bent.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:20 schreef MrX1982 het volgende:
Wat jij wil. Ik durf hetgeen wat ik net beweerde best recht in je gezicht te zeggen maar dat is niet echt im frage.
Ja of je leest gewoon even precies wat er staat. Als iemand mij ergens voor uitmaakt mag diegene zelf laten zien beter te zijn.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vanavond. tien uur, muntplein, neem je wapens mee![]()
je herkent me aan een groot mes
O ja? Wat betreft mankracht misschien.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:21 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Qua bijdrage zijn dat zonder enige twijfel de rooien.
Meeste doden... met een factor god-weet-hoeveel.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:25 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
O ja? Wat betreft mankracht misschien.
Ik ga toch niet in op iemand die een verkapte bedreiging post.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:23 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik wil dat je dan een toezegging doet het ook daadwerkelijk te zullen doen óf gewoon even niet zo hoog van de toren blaast als je zelf geen ruk beter bent.
De Amerikaanse politiek van nu heeft niet zo gek veel meer te maken met de politiek van toen. Andere machthebbers andere tijden etc.quote:En ik ben niet zozeer anti-Amerikaans. Niks tegen Amerikanen. Wél tegen Amerikaanse cq Westerse internationale politiek
Een uitnodiging is geen bedreiging... je kan wel zielig gaan doen maar ik heb gewoon gelijk. Maareh... lekker veilig he vanachter een forum?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik ga toch niet in op iemand die een verkapte bedreiging post.
Ehh... ja... dus? Dat zeg ik toch ook nergens. Lees nog maar eens goed terug.quote:De Amerikaanse politiek van nu heeft niet zo gek veel meer te maken met de politiek van toen. Andere machthebbers andere tijden etc.
Ik ontken niets, hoe kom je daar toch bij?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:27 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Meeste doden... met een factor god-weet-hoeveel.
Zonder de rooien had de oorlog een HEEL ander verloop gekend. Wou je dit ontkennen?
mensch! ik maakte maar een geintje.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:24 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja of je leest gewoon even precies wat er staat. Als iemand mij ergens voor uitmaakt mag diegene zelf laten zien beter te zijn.
Dat is dan wel weer waar. Maar ach, hoeveel onschuldige doden had de rest van de alliantie wel niet op haar geweten?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:31 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik ontken niets, hoe kom je daar toch bij?
Hoeveel doden hebben de Russen ook alweer ZELF op hun geweten in o.a. Polen?
Excuusquote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mensch! ik maakte maar een geintje.
Niets aan toe te voegen eigenlijkquote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:33 schreef Bluesdude het volgende:
Nee... de buitenlandse politiek van Amerika ná 1945 heeft mijn waardering niet.
Wel... als ik die veteranen, Amerikanen, Canadezen, Engelsen, Polen zie lopen op tv ben ik dankbaar dat zij er waren..
Verplicht of vrijwillig .. zij stonden in de vuurlinie.
Als ik zo voor de tv hang dan krijg ik de neiging aan de kant van de weg te gaan staan en die oldtimers toe te juichen.
Daarnaast is er de overweging in hoeverre de westerse invasietroepen het niet makkelijker hadden omdat "de Russen" al 3 jaar veel kastanjes uit het vuur hadden gehaald.
Ten koste van miljoenen eigen doden hadden zij de duitse troepen toch uitgedund en gedemoraliseerd. Was dat oostfront er niet dan was het westfront in 44-45 een aantal malen meer gewelddadiger met miljoenen doden meer misschien..?
En laten we niet dom redeneren met dat "de Russen" allemaal hordes communisten waren.
Het waren ook maar gewone mensen die verplicht of vrijwillig hun land verdedigen...
In die zin verdienen die gewone Russen ook wel wat dankbaarheid van westeuropeanen.
Daar kan ik het volledig mee eens zijn.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:34 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Excuus
PS. Johan... zullen het er maar op houden dat oorlog haast nimmer echte 'good guys' kent?
Ik heb nergens iets afgedaan aan de waarde van de inzet van wie dan ook in WW2... ik vind het alleen een beetje onzinnig om te spreken van eeuwig respect.
Ah zo voelt dat dus. Ook weer eens meegemaaktquote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:30 schreef Pappie_Culo het volgende:
Een uitnodiging is geen bedreiging... je kan wel zielig gaan doen maar ik heb gewoon gelijk. Maareh... lekker veilig he vanachter een forum?![]()
De Amerikaanse cq. westerse politiek van nu heeft toch niets met toen te maken.quote:Ehh... ja... dus? Dat zeg ik toch ook nergens. Lees nog maar eens goed terug.
Iemand anders haalde de politiek van nu er bij (had weer iets te maken met eeuwig respect enzo)... zodoende.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ah zo voelt dat dus. Ook weer eens meegemaakt.
[..]
De Amerikaanse cq. westerse politiek van nu heeft toch niets met toen te maken.
Volgens mij stond dat los van elkaar als je doelt op deze post:quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:58 schreef Pappie_Culo het volgende:
Iemand anders haalde de politiek van nu er bij (had weer iets te maken met eeuwig respect enzo)... zodoende.
quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:39 schreef renz0r het volgende:
Nu wel ja.
Wij hebben veel te danken aan de Amerikanen voor onze bevrijding (net als de canadezen). Ze mogen nu dan wel op sommige punten klootzakken zijn, maar eeuwige respect verdienen ze wat o.a zij hebben gedaan in de tweede wereldoorlog.
Helaas gaat de brede discussie niet over mensen die extremistisch zijn maar in het algemeen over moslims, dat moet je gewoon onder ogen zien, ook al geldt dat voor jezelf anders.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat een paranoïa. zo is het niet en zal het ook niet worden.
ja, ik ben voor uitzetting van mensen die extremistisch zijn en niet in europa thuishoren. is dat nazistisch? volgens mij was dat mensen opsluiten in een kamp en ze vergassen en in de oven duwen.
Jij wilt de islam gewoon zo zien. MOet je zelf weten maar ik leef gewoon in de realiteit, als je het niet heel erg vindtquote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:17 schreef typtypo het volgende:
[..]
Er valt veelal niet te discusseren met een absolute idealogie.
Maar een ding moet absoluut vastliggen dat onze wetten NOOIT aangepast worden aan welke APARTE bevolkings groep ook.
Je weet wel net als met verwoerd en zijn APARTHE I DS wetten.
Iedereen zijn eigen cultuur behouden oftewel multicultuur.
Moslims EISEN hier APARTE wetten. Ze willen hier de sharia invoeren omdat de koran het zegt.
Het is dus geen godsdienst maar een politieke beweging en dat zal het ook blijven ongeacht welke godsdienstig sausje eroverheen gegoten wordt.
Ik wist inmiddels dat je behoorlijk xenofoob was maar dat jij een degelijk streven zo openlijk goedpraat en ondersteund.
Over jouw pro-VS gezwets: democratie an sich is niet heilig, dat zien we nu wel in Irak en Afghanistan.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:34 schreef basilisk het volgende:
[..]
En over je anti-amerika gezwets: Ja met al hun gebreke was het ook tussen 1950 en 1980 een democratie
Jij leeft in ontkenning met een dikke plaat voor je hoofd.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij wilt de islam gewoon zo zien. MOet je zelf weten maar ik leef gewoon in de realiteit, als je het niet heel erg vindt![]()
en de één nog extremistischer en fanatieker dan de anderequote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
natuurlijk is het wel voor interpretatie vatbaar, kijk bv naar de verschillende stromingen binnen de islam (sjiieten, soennieten, taliban, soefa etc.)
Ah, maar dan zijn het geen echte moslims, maar takfir!quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:23 schreef djenneke het volgende:
[..]
Kom jij wel eens buiten? Praat jij wel eens met mensen die de islam aanhangen? De meesten willen helemaal geen Sharia in Nederland, en willen ook geen aparte wetten. Laat staan dat ze die eisen.
Wat een mod waardige bijdrage!quote:
Democratie is wel heilig. Je kunt het alleen niet met geweld opleggen. Wat dat betreft hebben de Amerikanen (en wij) niets in die landen te zoeken.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:58 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Over jouw pro-VS gezwets: democratie an sich is niet heilig, dat zien we nu wel in Irak en Afghanistan.
kom kom, sp3c, kleine moeite om gelovigen erop te wijzen dat ze het ''smalle pad'' dreigen te verlaten.quote:
Je verwart je nu Takfir met Kafir.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:36 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ah, maar dan zijn het geen echte moslims, maar takfir!
![]()
Jij bagateliseert de bijdrage die de VS hebben geleverd om Hitler in het zadel te helpen, dat vind ik ook heel goedkoop. Amerika's elite heeft hem eerst aan de macht geholpen (om voor hen de communisten te grazen te nemen) en daarna het volk gestuurd om ons "te bevrijden". Natuurlijk zet dit heel je wereldbeeld op zijn kop, maar 911 heeft toch echt vrij duidelijk aan het licht gebracht dat de federale regering van de VS graag voor beide partijen opereert.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:59 schreef MrX1982 het volgende:
Maar om de bijdrage van de VS te bagatelliseren vind ik heel goedkoop.
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 20:26 schreef DeepThought het volgende:
[..]
Jij bagateliseert de bijdrage die de VS hebben geleverd om Hitler in het zadel te helpen, dat vind ik ook heel goedkoop. Amerika's elite heeft hem eerst aan de macht geholpen (om voor hen de communisten te grazen te nemen) en daarna het volk gestuurd om ons "te bevrijden". Natuurlijk zet dit heel je wereldbeeld op zijn kop, maar 911 heeft toch echt vrij duidelijk aan het licht gebracht dat de federale regering van de VS graag voor beide partijen opereert.
Ik zit nooit zo in de definities van nazisme. Maar het verklaren van mensen die Europees staatsburger zijn, in Europa leven, tot "niet thuishorend in Europa" is wat mij betreft.. onrijmbaar. Onrijmbaar met Europees gedachtegoed.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat een paranoïa. zo is het niet en zal het ook niet worden.
ja, ik ben voor uitzetting van mensen die extremistisch zijn en niet in europa thuishoren. is dat nazistisch? volgens mij was dat mensen opsluiten in een kamp en ze vergassen en in de oven duwen.
goed verhaal.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zit nooit zo in de definities van nazisme. Maar het verklaren van mensen die Europees staatsburger zijn, in Europa leven, tot "niet thuishorend in Europa" is wat mij betreft.. onrijmbaar. Onrijmbaar met Europees gedachtegoed.
Extremisten.. wie zijn er allemaal extremistisch? En waarin of waarover? Ik ben extreem vredelievend- ben ik dan ook een extremist? Mijn tedergehate grefo-op-de-veluwe is extreem gelovig in allerlei rarigheden - is hij ook "niet thuishorend in Europa"?
Wie stelt de grenzen - en op basis waarvan - om te verklaren welke Europeanen "extremistisch" zijn en "niet thuishoren in Europa"? Jij? Wilders? De moslims? Donner? Halsema? Ik?
Tsja. Ik herken de angst ook wel. Ik heb schrik van de extremisten, en ik heb zéker schrik van veel, min-of-meer strenge moslims. Ik hecht nogal aan mijn ongeloof en aan mijn korte rokjes. Aan mijn ongetrouwd zijn, aan homo's. Etcetera.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:54 schreef zoalshetis het volgende:
ik ben humanist, maar zie toch wel erg veel haatzaaierij ontstaan die ik niet langer meer kan negeren. ja. wat is haatzaaierij? wat is het nut, wat is het doel? die mensen horen niet hier. die horen in arabisch gedomineerde landen. waar hun haatzaaierij wel geaccepteerd wordt. liever vanuit daar, dan vanuit hier.
Goddank niet - sterker nog, er wordt helemaal geen enkele Europeaan uitgezet. Zou een mooie boel worden, Europeanen Europa uitzetten.quote:je wordt trouwens niet zomaar uitgezet![]()
Het schijnt zelfs dat volgens de Takfir de meeste moslims eigenlijk ook kafirs zijn, afhankelijk van hoe rechtlijnig de Takfiri zijn.quote:
Dan behoor jij tot die hele kleine minderheid, alhoewel nog altijd groter dan het aantal moslims in Europa, die zichzelf ook als Europeaan definieërt.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zit nooit zo in de definities van nazisme. Maar het verklaren van mensen die Europees staatsburger zijn, in Europa leven, tot "niet thuishorend in Europa" is wat mij betreft.. onrijmbaar. Onrijmbaar met Europees gedachtegoed.
Extremisten.. wie zijn er allemaal extremistisch? En waarin of waarover? Ik ben extreem vredelievend- ben ik dan ook een extremist? Mijn tedergehate grefo-op-de-veluwe is extreem gelovig in allerlei rarigheden - is hij ook "niet thuishorend in Europa"?
Wie stelt de grenzen - en op basis waarvan - om te verklaren welke Europeanen "extremistisch" zijn en "niet thuishoren in Europa"? Jij? Wilders? De moslims? Donner? Halsema? Ik?
totalitaire ideologie? Ja tuurlijk, de Westerse ideologie is de enige goede en al het andere is slecht. Het klinkt een beetje wanhopig en komt een beetje gefrustreerd over. Je ageert tegen de islam over bepaalde aspecten van hun leefgewoontes, maar zelf doe je precies hetzelfde.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:15 schreef typtypo het volgende:
[..]
Als je alles had door gelezen heb ik ook gezegd dat moslims voor een deel in een keurslijf gedrongen worden. Dus ook gematigde. Voor zover je van gematigd kan spreken bij een aanhanger van een totalitaire ideologie. Maar extreme uitspaken n.a.v. 9/11 van gematigde moslims hebben mijn beeld toch een behoorlijk eind bijgesteld.
Naast de gestuurde woede door de regeringen in het MO hebben de Nederlanders ook hun ware gezicht getoond in hun tolerantie. Ik vind het een beetje arrogant om te zeggen dat wij op die punten beter zijn dan zij.quote:De cartoon rellen discussie hebben toch het ware gezicht van zogenaamde gematigde moslims zoals meki geopenbaard. Als iemand als meki al behoorlijk extremitisch uitspraken doet dan moet dat voor een hoop mensen een signaal zijn dat het behoorlijk hommeles is. Rechts van meki zijn er nog zo'n pak hem beet een miljard anderen met nog extremere ideeen.
idd. de natives in europa zijn wat minder makkelijk uit te roeien dan de indianen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:12 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Dan behoor jij tot die hele kleine minderheid, alhoewel nog altijd groter dan het aantal moslims in Europa, die zichzelf ook als Europeaan definieërt.
Dat is denk ik ook de grote fout die gemaakt is ten opzichte van immigratie: men heeft, of men wil van Europa een soort VS maken, iets wat Amerikanen zelf ook verwachten van Europa. En dat terwijl er in elk land in Europa, net als in vrijwel elk land op de wereld, aboriginals leven. Het idee om van de verschillende Europese landen een immigranten samenleving te maken Americain style is een geweldige misser en vreselijk simplistisch.
Ja. Het Westen is superieur. In mijn opinie. Omdat "we" in het westen (nog wel) mensen in vrijheid laten zeggen dat Bin Laden ook gelijk zou kunnen hebben. Bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:20 schreef One_of_the_few het volgende:
()
Waarom mag jij je woorden wel zeggen en zij niet? Is het Westen suprieur?
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja. Het Westen is superieur. In mijn opinie. Omdat "we" in het westen (nog wel) mensen in vrijheid laten zeggen dat Bin Laden ook gelijk zou kunnen hebben. Bijvoorbeeld.
Het kost wat moeite dat superieure gedachtegoed te verdedigen tegen de uithollers van binnenuit - zowel gekke moslims als gekke anderen. Dat wel.
Dat europa op het gebied van mensenrechten en vrijheid superieur is ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja. Het Westen is superieur. In mijn opinie. Omdat "we" in het westen (nog wel) mensen in vrijheid laten zeggen dat Bin Laden ook gelijk zou kunnen hebben. Bijvoorbeeld.
Het kost wat moeite dat superieure gedachtegoed te verdedigen tegen de uithollers van binnenuit - zowel gekke moslims als gekke anderen. Dat wel.
ga jij dan je geschiedenisboekjes doornemen? wordt wel tijd.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:57 schreef DeepThought het volgende:
[..]
Gaat U maar nog maar ff lekker rustig slapen dan.
Een mooi voorbeeld werd eens gegeven door Fons Westerloo in ''Niet Praten Met De Bestuurder''quote:Op zaterdag 6 mei 2006 00:52 schreef Bluesdude het volgende:
...............
En dat je Ed van Thijn als zondebok aanwijst... dat zie ik zo vaak op ranzige websites..
Hij is Joods en hij heeft de ellende van geforceerd monoculturalisme persoonlijk ervaren
Kies eens een andere "cultuurondermijner" dan hem.
Maar Johan had een interessante vraag voor je.
Verlang je naar een islamietenvrije samenleving zoals het bijv in 1960 was?
Je insinueert teveel, en dat wordt irritantquote:Maar Johan had een interessante vraag voor je.
Verlang je naar een islamietenvrije samenleving zoals het bijv in 1960 was?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |