nee ik ben het juist niet vergeten. wat er met de joden gebeurd is. ik snap lord iets beter in deze discussie, soory.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, ik zie een toenemende aversie tegen moslims, ze worden buitengesloten, teruggedrongen en zelfs vanuit de overheid wordt het gestimuleerd dat ze worden weggestuurd of maar weg moeten blijven. Het is een beetje flauw om telkens te beginnen over "er zijn toch geen gaskamers of treinen of bordjes" - moet het dan perse zo ver komen. Het gaat om het principe van het zondebokdenken en we weten welke gevolgen dat kan hebben. Je neemt een groep, creeert er een hetze tegen en tel uit je winst. Zo is het bij de joden ook gegaan, ben je dat alweer vergeten? Jij vindt het goed dat de haat benoemd wordt, net als in de tijd van de joden?
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hij drukt zich wat ongelukkig uit
Die zegt precies hetzelfde als ik dus je begrijpt me bestquote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee ik ben het juist niet vergeten. wat er met de joden gebeurd is. ik snap lord iets beter in deze discussie, soory.
natuurlijk is het wel voor interpretatie vatbaar, kijk bv naar de verschillende stromingen binnen de islam (sjiieten, soennieten, taliban, soefa etc.)quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:16 schreef typtypo het volgende:
[..]
een hoop blabla
[...]
Dan te bedenken dat de koran het onveranderlijke woord van allah is die niet voor interpratatie vatbaar is.
Anti-islammers gebruiken dat altijd als argument. Die nemen de extreemste vorm van de islam en willen daar niet van afwijken, terwijl de praktijk heel anders is maar dat is veel te genuanceerd en ingewikkeld. Hirsi Ali is het boegbeeld van die stroming ("er is maar 1 islam").quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
natuurlijk is het wel voor interpretatie vatbaar, kijk bv naar de verschillende stromingen binnen de islam (sjiieten, soennieten, taliban, soefa etc.)
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Die zegt precies hetzelfde als ik dus je begrijpt me best
Het is juist andersom. Fortuyn is vermoord, Wilders zit ondergedoken. Mensen die kritiek op de multiculti samenleving hebben worden in een rol geduwd waar andere dan weer op reageren. Polarisatie schreeuwen is gewoon een nieuwe manier om een discussie onmogelijk te maken.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hij drukt zich wat ongelukkig uit, maar wat hij bedoelt is, denk ik, dat op dit moment met dank aan de polarisatie door Fortuyn c.s. en types als Wilders, de moslims steeds meer in de rol geduwd worden, die de Joden (maar ook bijvoorbeeld de Protestanten, de Katharen en de Hugenoten) in de voorbije eeuwen aan en af opgedrongen hebben gekregen, namelijk die van 'de schuld van [vul hier maar in]'.
Welke discussie?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:37 schreef basilisk het volgende:
[..]
Het is juist andersom. Fortuyn is vermoord, Wilders zit ondergedoken. Mensen die kritiek op de multiculti samenleving hebben worden in een rol geduwd waar andere dan weer op reageren. Polarisatie schreeuwen is gewoon een nieuwe manier om een discussie onmogelijk te maken.
Hirshi Ali, Verdomk en Wilders moeten beveiligd worden.quote:
Ze hebben het in Andalusie twee eeuwen geprobeerd met moslims samen te leven na de reconquista en zijn uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het niet werkt.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:34 schreef sp3c het volgende:
Prietpraat van een bange dhimmi.
Ik dacht dat je wel geinformeerd zou zijn?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:50 schreef sp3c het volgende:
als Suriname het kan, kunnen wij het ook
en wtf is een dhimmi
Bin Laden die moet zich verschuilen in de bergenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:44 schreef typtypo het volgende:
[..]
Hirshi Ali, Verdomk en Wilders moeten beveiligd worden.
Theo van Gogh is dood.
Allemaal dankzij de "religie" van vrede.
Die discussie o.a.
Even in perspectief plaatsen wil je.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:53 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Bin Laden die moet zich verschuilen in de bergen
Saddam word waarschijnlijk geëxecuteerd.
De zonen van Saddam die zijn overleden...
Allemaal dankzij het westen
Bin Laden die dacht ff..heuy..tering amerikanen wollah ik vermoord jullie allemaal!!1!1quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:57 schreef typtypo het volgende:
[..]
Even in perspectief plaatsen wil je.
Hirshi Ali--Zegt "Vrouwen worden mishandeld"
Bin laden -- 3000+ doden WTC
Wilders -- Zegt "ik ben tegen de uitwassen van de islam"
saddam hoessein --- 100000+ doden
eigenlijk ben jij dus de bange dhimmiquote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:52 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ik dacht dat je wel geinformeerd zou zijn?
Dhimmitude is the status that Islamic law, the Sharia, mandates for non-Muslims, primarily Jews and Christians. Dhimmis, "protected people," are free to practice their religion in a Sharia regime, but are made subject to a number of humiliating regulations designed to enforce the Qur'an's command that they "feel themselves subdued" (Sura 9:29). This denial of equality of rights and dignity remains part of the Sharia, and, as such, is part of the law that global jihadists are laboring to impose everywhere, ultimately on the entire human race.
http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatch/
Nee, dhimmi's staan er om bekend dat ze alles over zich heen laten komen en vooral alles doodzwijgen. Zoiets als jij voorstaat.quote:
De vraag is welke discussie zij voeren. Welke discussie voert Wilders dan? Een discussie voer je toch altijd met anderen? Jij verwart een monoloog met een discussie.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:44 schreef typtypo het volgende:
[..]
Hirshi Ali, Verdomk en Wilders moeten beveiligd worden.
Theo van Gogh is dood.
Allemaal dankzij de "religie" van vrede.
Die discussie o.a.
Je wilt de moslims dus verjagen? Klopt mijn visie toch aardig helaasquote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:48 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ze hebben het in Andalusie twee eeuwen geprobeerd met moslims samen te leven na de reconquista en zijn uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het niet werkt.
Nu zou het wel werken?
Ja wel als we allemaal het "ware"geloof lees de islam aannemen.
hoezo verjagen? ik noem het in sommige gevallen een kans bieden om een beter leven te krijgen met normen en waarden die die desbetreffende persoon zo na aan het hart liggen. soms gaat dat gewoon niet lukken in europa.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Je wilt de moslims dus verjagen? Klopt mijn visie toch aardig helaas
Nee hoor, jij moet wakker worden. Niet dat dat ooit gaat gebeuren, te zien aan je kennelijk blinde vertrouwen in de Yanks.quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:52 schreef Lyrebird het volgende:
TimMer1981 moet z'n schoolgeld terugvragen.
Klopt, maar het ging om het nazisme, niet het communisme. Maar de VS was wel lekker vrij tussen 1950 en 1980 wou je zeggen? Rassenscheiding, een ongewilde Vietnam-oorlog, onderdrukking van iedereen die tegen het bewind was, etc.quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:52 schreef basilisk het volgende:
[..]
Als het aan de Russen had gelegen was hier geen democratie gekomen.
Kijk Fight Club en American Beauty eens zou ik zeggen:quote:Op donderdag 4 mei 2006 20:23 schreef Boksmedan het volgende:
We zijn allen nog steeds slaven van de consumptiemaatschappij.
Er valt veelal niet te discusseren met een absolute idealogie.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:04 schreef SCH het volgende:
[..]
De vraag is welke discussie zij voeren. Welke discussie voert Wilders dan? Een discussie voer je toch altijd met anderen? Jij verwart een monoloog met een discussie.
Ik denk dat je nu tegen jezelf praat. Je kunt SCH van veel beschuldigen, maar zeker niet van xenofobie.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:17 schreef typtypo het volgende:
Ik wist inmiddels dat je je behoorlijk xenofoob was
In de post herboven zeg je nog dat er een discussie wordt ondermijnd en je geeft aan welke discussie. Maar als ik deze post lees komt er niet echt naar voren dat je discussie wil. Als dit je uitgangspunt is, dan is er geen discussie mogelijk. de enige mogelijkheid is dus volgens jouw iedereen het land uit. Of allemaal de islam aannemen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:48 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ze hebben het in Andalusie twee eeuwen geprobeerd met moslims samen te leven na de reconquista en zijn uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het niet werkt.
Nu zou het wel werken?
Ja wel als we allemaal het "ware"geloof lees de islam aannemen.
Kom jij wel eens buiten? Praat jij wel eens met mensen die de islam aanhangen? De meesten willen helemaal geen Sharia in Nederland, en willen ook geen aparte wetten. Laat staan dat ze die eisen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:17 schreef typtypo het volgende:
[..]
Er valt veelal niet te discusseren met een absolute idealogie.
Maar een ding moet absoluut vastliggen dat onze wetten NOOIT aangepast worden aan welke APARTE bevolkings groep ook.
Je weet wel net als met verwoerd en zijn APARTHE I DS wetten.
Iedereen zijn eigen cultuur behouden oftewel multicultuur.
Moslims EISEN hier APARTE wetten. Ze willen hier de sharia invoeren omdat de koran het zegt.
Het is dus geen godsdienst maar een politieke beweging en dat zal het ook blijven ongeacht welke godsdienstig sausje eroverheen gegoten wordt.
Ik wist inmiddels dat je behoorlijk xenofoob was maar dat jij een degelijk streven zo openlijk goedpraat en ondersteund.
Een kans bieden?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoezo verjagen? ik noem het in sommige gevallen een kans bieden om een beter leven te krijgen met normen en waarden die die desbetreffende persoon zo na aan het hart liggen. soms gaat dat gewoon niet lukken in europa.
Ik weet niet waar je deze onzin vandaan haalt. maar ja, er is bij jouw toch geen ruimte om te discussieren zoals je zelf aangeeft.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:17 schreef typtypo het volgende:
Moslims EISEN hier APARTE wetten. Ze willen hier de sharia invoeren omdat de koran het zegt.
Aan de andere kant, als je een fanatiek mohammed-aanhanger bent, die het liefst alle vrouwen aan het aanrecht gekluisterd ziet, homoseksualiteit als zonde ziet, vrouwen burqa's wilt laten dragen als ze dan toch van het aanrecht afkomen, iedere andere religie wil uitbannen, dan kun je je wel afvragen of Iran of Saudie-Arabie niet betere landen zijn voor je om daar lekker te discussieren met gelijkdenkenden...quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:24 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Een kans bieden?
Dat klinkt mooi omschreven, maar het klinkt mij in de oren als'' alle buitenlanders het land uit''.
En dat is nu net waar sch op doelt. De omschrijvingen als problemen, een kans bieden etc zag je ook in de jaren 30 in duitsland. Dat daar grote gevolgen uitkwamen en nu nog niet maakt de parralel die hij trekt niet onjuist.
Hoe kan je mensen ergens buiten het westen een reele kans bieden als het westen daar zo grote rol speelt. Er zijn wel geslaagde mensne in MO en sommige landen zijn niet beroerd. Maar als je kijkt hoe het westen met handelsembargo's, met resoluties, met militairen en met techniek de rest van de wereld zijn wet op legft kan je toch niet spreken van een kans bieden?
de druk van europa op arabische landen? olie?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:24 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Een kans bieden?
Dat klinkt mooi omschreven, maar het klinkt mij in de oren als'' alle buitenlanders het land uit''.
En dat is nu net waar sch op doelt. De omschrijvingen als problemen, een kans bieden etc zag je ook in de jaren 30 in duitsland. Dat daar grote gevolgen uitkwamen en nu nog niet maakt de parralel die hij trekt niet onjuist.
Hoe kan je mensen ergens buiten het westen een reele kans bieden als het westen daar zo grote rol speelt. Er zijn wel geslaagde mensne in MO en sommige landen zijn niet beroerd. Maar als je kijkt hoe het westen met handelsembargo's, met resoluties, met militairen en met techniek de rest van de wereld zijn wet op legft kan je toch niet spreken van een kans bieden?
Jij vond dat we de Russen moesten bedanken. Het is waar dat de Russen een groot aandeel hadden in het verslaan van de Duitsers maar als het aan hun had gelegen waren we hier gewoon een sateliet staatje van de communisten.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:13 schreef TimMer1981 het volgende:
Klopt, maar het ging om het nazisme, niet het communisme. Maar de VS was wel lekker vrij tussen 1950 en 1980 wou je zeggen? Rassenscheiding, een ongewilde Vietnam-oorlog, onderdrukking van iedereen die tegen het bewind was, etc.
Wel heel naief als je niet door hebt dat de Westerse wereld, niet alleen europa, meer controle hebben over de rest van de wereld dan die wereld op hen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de druk van europa op arabische landen? olie?![]()
waar heb jij het over.
Hoe kan er geweld ontstaan door iets te benoemen wat volgens jouw gevaar oplevert?quote:en ja de parallel met woII is volkomen verkeerd en zal straks leiden tot ernstige confrontaties.
VPRO's import: Why we fight gezien?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:34 schreef basilisk het volgende:
En over je anti-amerika gezwets: Ja met al hun gebreke was het ook tussen 1950 en 1980 een democratie![]()
Nee maar van alle slechte opties die er zijn is democratie de beste.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:46 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
VPRO's import: Why we fight gezien?
Je hebt een heilig geloof dat een democratie per defenitie goed is en iets anders niet.
Als dat zo zou zijn dat is het geen democratie meerquote:Na die docu is wel duidelijk dat ook al heb je een democratie het gaat om diegene die de macht heeft en hoe die er mee omgaat.
Ik praat weleens met moslims maar moet zeggen dat mijn bek open viel toen ik sommige uitspraken hoorde over o.a. 9/11. Opvattingen die een goede nazi niet zouden misstaan. Ja dan ga je je wel achter de oren krabben en je meer verdiepen en kom je tot schokkende conclusies.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:23 schreef djenneke het volgende:
[..]
Kom jij wel eens buiten? Praat jij wel eens met mensen die de islam aanhangen? De meesten willen helemaal geen Sharia in Nederland, en willen ook geen aparte wetten. Laat staan dat ze die eisen.
wat een paranoïa. zo is het niet en zal het ook niet worden.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:36 schreef One_of_the_few het volgende:
Het lijkt wel alsof de taboe van links om over het multiculturele vraagstuk te praten is overgenomen door ''rechts''. Zodra je ook maar het voor moslims opneemt als autochtoon wordt je aangevallen.
En ondertussen syptomen die eerder zijn gebeurd en grote gevolgen hadden niet willen herkennen.
Nou sta ik bekend op dit forum als extreem links (nogal overdreven als je het mij vraagt, maar goed), maar ik ben het hierover helemaal met je eens.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat een paranoïa. zo is het niet en zal het ook niet worden.
ja, ik ben voor uitzetting van mensen die extremistisch zijn en niet in europa thuishoren. is dat nazistisch? volgens mij was dat mensen opsluiten in een kamp en ze vergassen en in de oven duwen.
Dan is de VS geen democratie meer.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:51 schreef basilisk het volgende:
[..]
Nee maar van alle slechte opties die er zijn is democratie de beste.
Als dat zo zou zijn dat is het geen democratie meer.Het gaat om nog veel meer.
Mensen die extremistisch zijn in bepaalde gevallen uitzetten ben ik ook voor. Maar dat is een heel ander geluid dan dat waarop SCH en ik ook reageerde.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat een paranoïa. zo is het niet en zal het ook niet worden.
ja, ik ben voor uitzetting van mensen die extremistisch zijn en niet in europa thuishoren. is dat nazistisch? volgens mij was dat mensen opsluiten in een kamp en ze vergassen en in de oven duwen.
Ja maar democratie gaat om veel meer dan alleen diegene die de macht heeft en hoe die er mee omgaat. Hoe wordt die macht gecontrolleerd, hoe is de scheiding der machten, hoe vrij is de pers, etc, etc.. En ja als je dat allemaal bij elkaar optelt dat is de VS een democratie.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:00 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dan is de VS geen democratie meer.
Als je alles had door gelezen heb ik ook gezegd dat moslims voor een deel in een keurslijf gedrongen worden. Dus ook gematigde. Voor zover je van gematigd kan spreken bij een aanhanger van een totalitaire ideologie. Maar extreme uitspaken n.a.v. 9/11 van gematigde moslims hebben mijn beeld toch een behoorlijk eind bijgesteld.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:26 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je deze onzin vandaan haalt. maar ja, er is bij jouw toch geen ruimte om te discussieren zoals je zelf aangeeft.
hey toch ben jij degene die bang is voor de grote boze moslim die zoveel meer mag dan de rest van ons want die vuile Koran staat immers vol smerige teksten waar die arme Hitler in mein Kampf niet mee wegkwamquote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:03 schreef typtypo het volgende:
[..]
Nee, dhimmi's staan er om bekend dat ze alles over zich heen laten komen en vooral alles doodzwijgen. Zoiets als jij voorstaat.
Je moet wel begrijpend leren lezen hoor. Of kan je geen engels?
Alsof ze de enige waren... hou nou toch op man. Moeten we ook nog steeds moffen lynchen dan?quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:39 schreef renz0r het volgende:
[..]
Nu wel ja.
Wij hebben veel te danken aan de Amerikanen voor onze bevrijding (net als de canadezen). Ze mogen nu dan wel op sommige punten klootzakken zijn, maar eeuwige respect verdienen ze wat o.a zij hebben gedaan in de tweede wereldoorlog.
Ze hebben in ieder geval veel meer gedaan dan mensen als jij.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:43 schreef Pappie_Culo het volgende:
Alsof ze de enige waren... hou nou toch op man. Moeten we ook nog steeds moffen lynchen dan?
Ik bedoel, is leuk in Lloret of Salou als je 18 bent... maar verder?
Don't we all?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:55 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ze hebben in ieder geval veel meer gedaan dan mensen als jij.
De beste stuurlui staan aan wal dat blijkt maar weer. Lekker veilig op een forum populistisch posten.
Inderdaad hebben wij weinig recht van spreken tov de mensen die hun leven toen hebben gegeven zodat wij nu veilig kunnen posten op bijv. dit forum.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:57 schreef djenneke het volgende:
Don't we all?
Voor het geval het je ontgaan was... ik bestond toen nog niet. Dus ik begrijp niet zo goed waar je heen wil. De Amerikanen hadden een zeker belang bij een nederlaag van de nazi's. Hartstikke mooi dat ze mee hebben geholpen, absoluut. Maar ik zie niet in op welk vlak zij meer respect verdienen dan de andere partijen die mee hebben geholpen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:55 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ze hebben in ieder geval veel meer gedaan dan mensen als jij.
De beste stuurlui staan aan wal dat blijkt maar weer. Lekker veilig op een forum populistisch posten.
Achhh.. dat zijn van die kreten waarmee een paar ongenuanceerde zeurders het forumboard mee vervuilen. Soms zie je duidelijk extreemrechtse neigingen bij enkelen, dan wel buitenlanderhaat.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:56 schreef djenneke het volgende:
Nou sta ik bekend op dit forum als extreem links (nogal overdreven als je het mij vraagt, maar goed), maar ik ben het hierover helemaal met je eens.
Iedereen die toen heeft gevochten verdient ons respect maar niet elk land heeft een even grote bijdrage geleverd.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
Voor het geval het je ontgaan was... ik bestond toen nog niet. Dus ik begrijp niet zo goed waar je heen wil. De Amerikanen hadden een zeker belang bij een nederlaag van de nazi's. Hartstikke mooi dat ze mee hebben geholpen, absoluut. Maar ik zie niet in op welk vlak zij meer respect verdienen dan de andere partijen die mee hebben geholpen.
Is dit een verkapte bedreiging?quote:Wat betreft je 'lekker veilig op een forum' opmerking. Ik daag je bij deze uit me dat in mn smoel te vertellen of maar even snel te beseffen en hier te vermelden dat je zelf exact hetzelfde doet
Echt veel mogelijkheden hadden we niet he?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:10 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Iedereen die toen heeft gevochten verdient ons respect maar niet elk land heeft een even grote bijdrage geleverd.
Als je bijv. kijkt naar de rol van Nederland in het algemeen zou ik nou niet bepaald durven te stellen dat "wij" onze mouwen nou echt hebben uitgestoken.
Nee ik ontmasker je even als praatjesmaker. Jij bent toch niet zo'n kneusje dat lekker veilig vanachter een forum blahblahblah?quote:Is dit een verkapte bedreiging?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |