Haha...Waar haal jij deze dingen vandaan?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 08:27 schreef typtypo het volgende:
[..]
Lees de koran maar.
Hier een kliene greep;
Believers must retaliate. Those who transgress will have a painful doom. 2:178
Kill disbelievers wherever you find them. If they attack you, then kil them. Such is the reward of disbelievers. (But if they desist in their unbelief, then don't kill them.) 2:191-2
Fight them until "religion is for Allah." 2:193
War is ordained by Allah, and all Muslims must be willing to fight, whether they like it or not. 2:216
Those who die in their disbelief will burn forever in the Fire. 2:217
Intermarriage is forbidden. 2:221
The disbelievers, they are the wrong-doers. 2:254
Disbelievers worship false gods. The will burn forever in the Fire. 2:257
Allah does not guide disbelievers. 2:264
"Give us victory over the disbelieving folk." 2:286
http://skepticsannotatedbible.com/quran/int/long.html
Dit is een site die alleen bijhoud wat er zoal in de wereld gebeurt.
Men hoeft maar weinig te doen om aan te tonen dat de islam een uiterst gevaarlijke politieke ideologie is. Alleen maar bijhouden wat er gebeurt is al genoeg.
Ik ben geen conspiracy liefhebber maar moslims maken het onmogelijk om niet te geloven dat de islam niet streeft naar wereldominantie.
http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatch/
Ehm..quote:Op zaterdag 6 mei 2006 08:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
sporten in het openbaar (dus waar mannen bij zijn), roken, naar een club gaan... tss je weet tog?
reken maar dat die dingen haram zijn voor mensen die in burka lopen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 08:39 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ehm..
Sorry hoor maar die dingen zijn volgens mij niet haram
Anders zijn er heel veel vrouwen in Turkije verkeerd bezig![]()
Tja..ik zou het niet weten of dat voor vrouwen in een boerka wel geldquote:Op zaterdag 6 mei 2006 08:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
reken maar dat die dingen haram zijn voor mensen die in burka lopen.
niet vaak gelukkig, voor die vrouwen dan. mij maakt het niet uit. mensen mogen van mij alles dragen, behalve hakenkruizen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 08:42 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Tja..ik zou het niet weten of dat voor vrouwen in een boerka wel geld...Maarja..Hoevaak zie je een vrouw in een boerka (in Nederland)
Misschien kan jij deze nog eens bekijken.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 08:38 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Haha...Waar haal jij deze dingen vandaan?
Elk mens is gelijk voor Allah
En als er iemand gestraft moet worden doet Allah dat wel en niet een of andere aap die hier op aarde rond loopt.
Sommige straffen zijn zwaarder dan de ander.
En er zijn een aantal dingen die Allah niet vergeeft:
1. Liegen tegen je ouders
2. Stelen.
3. Geloven in een andere god
(misschien zijn er nog een aantal maar dat weet ik niet zeker)
Oh en btw..De mensen leiden naar de Islam zal de profeet Jezus doen als hij op aarde is.
Daar is dus geen oorlog voor nodig
TJa..misschien voelen die vrouwen zich beter in een boerkaquote:Op zaterdag 6 mei 2006 08:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
niet vaak gelukkig, voor die vrouwen dan. mij maakt het niet uit. mensen mogen van mij alles dragen, behalve hakenkruizen.
Knul...jou negeer ik maar ffquote:Op zaterdag 6 mei 2006 08:46 schreef typtypo het volgende:
[..]
Misschien kan jij deze nog eens bekijken.
http://www.dafka.org/ContentFiles/videos/jihad-100.asx
Schijnbaar is er wel oorlog nodig anders zouden deze kinderen niet op deze SCHANDELIJKE manier geindoctrineerd worden.
Jij denkt echt dat moslims het ware geloof hebben en dat jezus ze naar de islam zal leiden?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Modder gooien?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 08:48 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Knul...jou negeer ik maar ff
Jij weet dus DUIDELIJK NIKS over de Islam
Veel plezier verder met het modder gooien naar de Islam![]()
![]()
![]()
![]()
ik zie wel lichtelijk verschil, sorry. ook in de overtuiging van het geloof en de uitvoering.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:32 schreef sp3c het volgende:
zo fucking what, de bijbel staat ook vol met dubieuze quotes ... hoor je ook niemand over jammeren
Gozer...ga arabisch leren en ga dan de Koran ZELF lezen...ga niet als een kip zonder kop zomaar dingen kopieeren en plakkenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 09:05 schreef typtypo het volgende:
[..]
Modder gooien?
Ik laat alleen zien wat voor implicaties het heeft op mensen.
'Duitsers waren ook niet allemaal nazi's maar werden wel in een keurs lijf gedrongen of ze wilden of niet.
Dat werkt ook zo met de islam.
Weer een citaat die NIETS aan duidelijkheid te wensen laat.
War is ordained by Allah, and all Muslims must be willing to fight, whether they like it or not. 2:216
Kijk dan eens ter illustratie naar dit fragment.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:32 schreef sp3c het volgende:
zo fucking what, de bijbel staat ook vol met dubieuze quotes ... hoor je ook niemand over jammeren
moet je is in Oeganda kijken daar leven ze ook nog in de middeleeuwen en nemen ze een en ander iets te letterlijk ... alleen niet de Koranquote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zie wel lichtelijk verschil, sorry. ook in de overtuiging van het geloof en de uitvoering.
Uit je sig aflezende zie ik dat je islam gelijk zet met facisme. fas·cis·me o politieke opvatting die zich kenmerkt door autoritaire gezagsuitoefening en verwerping vd democratiequote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:53 schreef typtypo het volgende:
[..]
Kijk dan eens ter illustratie naar dit fragment.
Als ze dit in Staphorst deden dan stond jij als eerst te janken dat het een schande is.
Mensen sterven aan kanker moeten we dan maar stoppen met veilig verkeer?
Iemand is vandaag plat gereden in het verkeer.
Er is iemand overleden aan kanker dus je moet niet huilen.
Verknipte logica houden sommige mensen er op na.![]()
De koran is door moslims zelf vertaald om zieltjes te winnen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:45 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Gozer...ga arabisch leren en ga dan de Koran ZELF lezen...ga niet als een kip zonder kop zomaar dingen kopieeren en plakken
ja klopt. ik verwacht dan ook een 'nieuwe koran'. net als een 'nieuw testament'. minder negatief interpretabel zeg maar.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
moet je is in Oeganda kijken daar leven ze ook nog in de middeleeuwen en nemen ze een en ander iets te letterlijk ... alleen niet de Koran
probleem is niet het boek of het geloof zelf maar de uitleg ervan, daar moet wat aangedaan worden ipv je blind te staren op bepaalde quotes en de rest voor het gemak maar negeren
wtf kan mij Staphorst nu schelenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:53 schreef typtypo het volgende:
[..]
Kijk dan eens ter illustratie naar dit fragment.
Als ze dit in Staphorst deden dan stond jij als eerst te janken dat het een schande is.
I don't get itquote:Mensen sterven aan kanker moeten we dan maar stoppen met veilig verkeer?
ja je logica is een beetje vreemd idd ... hoe je dat uit mijn post haalt is me niet helemaal duidelijkquote:Iemand is vandaag plat gereden in het verkeer.
Er is iemand overleden aan kanker dus je moet niet huilen.
Verknipte logica houden sommige mensen er op na.![]()
Dat doe ik niet dat doet de islam zelf.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:58 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Uit je sig aflezende zie ik dat je islam gelijk zet met facisme. fas·cis·me o politieke opvatting die zich kenmerkt door autoritaire gezagsuitoefening en verwerping vd democratie
Je zal er dus volgens het Political Bias syndroom alles aan doen om aan te tonen hoe slecht de islam wel niet is.
Ik dacht, ik zeg het even.
Ik zal het maar uitleggen dan.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 11:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
wtf kan mij Staphorst nu schelen
[..]
I don't get it
[..]
ja je logica is een beetje vreemd idd ... hoe je dat uit mijn post haalt is me niet helemaal duidelijk
Nieuw Koran zal nooit gebeurenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 11:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja klopt. ik verwacht dan ook een 'nieuwe koran'. net als een 'nieuw testament'. minder negatief interpretabel zeg maar.
dan gaan we problemen krijgen, voor zover ze er niet al waren, starvastigheid is bewonderenswaardig, maar niet als je weet dat je verkeerd zit.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 11:32 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Nieuw Koran zal nooit gebeuren
De reden dat Moslims de tora etc. niet geloven is, is dat de tora etc. allemaal veranderd zijn en de Koran niet
Maar tegenstanders van de multiculti samenleving uitmaken voor nazis vind je prima? Of ga je nu beweren dat zoiets in Nederland niet gebeurtquote:Op zaterdag 6 mei 2006 07:36 schreef mariatrepp het volgende:
Ik heb een ongelofelijke hekel aan mensen die insinueren dat de moslims de nieuwe nazi’s zijn, zoals bijvoorbeeld mijn Leidse tegenstander prof.dr. Frits Bolkestein. Hij ziet een duidelijk verband tussen de Duitse bezetter en de moslims:
nou dan heb je het toch niet goed begrepenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 11:12 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ik zal het maar uitleggen dan.
Iemand is vandaag plat gereden in het verkeer. (Typtypo: de koran staat vol met doodsbedreigingen)
Er is iemand overleden aan kanker dus je moet niet huilen. (sp3c: In de bijbel staat ook 1 bedreiging dus je moet niet huilen)
Da's nou illustratief voor jouw logica.
Het feit dat er in de bijbel een stel foute quotes staan doet niets af aan het feit dat er in de koran het er VOL mee staat.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 11:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou dan heb je het toch niet goed begrepen
ik maakte een vergelijking met de bijbel die ook vol staat met dubieuze quotes en dat je daar niemand over hoort jammeren omdat jij met quotes in de Koran zit te schermen als argument dat de Islam kut is oid
jouw voorbeeld zou dan moeten zijn
Typtypo: moslims zijn kut want in Afghanistan rijden ze zich te pletter
sp3c: Nederlanders rijden zich ook wel is te pletter
Verschil is dat je de gemiddelde christenhond gewoon een goed pak slaag kan geven. Doe je dat bij een zandmens dan staat de hele familie een uur later voor je deur...quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:29 schreef Teng het volgende:
Nee en alle christenen zijn heel erg vriendelijk naar homo's toe.
Persoonlijk maak ik me het meeste zorgen over de toenemende polarisatie. De toenemende intolerantie van beide kanten dus. Ik denk dat ook dat je je hierin vergist.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 11:49 schreef basilisk het volgende:
[..]
Maar tegenstanders van de multiculti samenleving uitmaken voor nazis vind je prima? Of ga je nu beweren dat zoiets in Nederland niet gebeurt![]()
Bolkenstein maakt zich terecht grote zorgen over het ontstaan van een meerderheid van moslimmigranten in de grote Nederlandse steden. Het is opvallend hoe makkelijk sommige mensen altijd wijzen op de toegenome intollerantie in Nederland maar volledig voorbij gaan aan de intolerantie binnen deze groep ten opzichte van de westerse samenleving.
het is gewoon dom om een hele religie te beoordelen aan de hand van een aantal uit zijn verband gerukte quotes te gebruiken, dat is de redenatie achter mijn opmerkingquote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:10 schreef typtypo het volgende:
[..]
Het feit dat er in de bijbel een stel foute quotes staan doet niets af aan het feit dat er in de koran het er VOL mee staat.
Het ging in mijn voorbeeld niet om het verkeer maar om de redenatie die volgt op jou opmerking.
Dus het feit dat er mensen streven aan kanker doet NIETS af aan het feit dat er gewerkt moet worden aan een veiligere verkeer bijv. door van de daken roepen dat er drempels moeten komen.
Het feit dat er foute quote's in de bijbel staan doet NIETS af aan het feit dat de koran er VOL mee staat en dat mag van alle daken geroepen worden tot mensen beseffen wat voor een idealogie het betreft.
Je heb net horen zeggen een paar posts hierboven dat een herziene koran niet gaat gebeuren.
Dus maak je daar vooral geen illusisies over maar dat bevestigd alleen maar dat het nog erger is gesteld dan meningeen denkt.
Dat is natuurlijk een merkwaardige vergelijking, aangezien ''het verkeer'' niet door iemand die meende een goddelijke opdracht te hebben in het verkeer is geroepen en er ook geen heilige schrift van het verkeer bestaat.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is gewoon dom om een hele religie te beoordelen aan de hand van een aantal uit zijn verband gerukte quotes te gebruiken, dat is de redenatie achter mijn opmerking
dat is net zoals roepen dat het verkeer zo onveilig is door enkel het aantal slachtoffers op te sommen en niet het aantal mensen dat zich in het verkeer beweegt, de staat van de snelwegen, vergelijkingen met andere zaken en god mag weten wat nog meer erbij te halen
Goed, ik was te haastig. Het spijt me.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:49 schreef sp3c het volgende:
ja ik ben niet degene die het met het verkeer wil vergelijken natuurlijk, ik dacht ik houd het in het straatje van typtypo
Nee, dat kunnen we niet. Zondebokdenken is van alle tijden en de moslims van nu zijn de joden van toen. Dat is vrij helder, vind ik. Maar ook toen werd het ontkend dat de joden iets werd aangedaan.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:20 schreef Johan_de_With het volgende:
Nou, ik ben de afgelopen week in Duitsland op studiereis geweest, van het Joods Museum in Berlijn tot Buchenwald, maar ik bespeur echt geen factoren die zo'n vergelijking rechtvaardigen. Kunnen we niet gewoon besluiten dat er een hele hoop onzin wordt gedebiteerd die de werkelijkheid geen recht doet?
Ik voorlopig niet, maar ik zie het nu natuurlijk in beknopte vorm. Kun je het iets meer uitleggen?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat kunnen we niet. Zondebokdenken is van alle tijden en de moslims van nu zijn de joden van toen. Dat is vrij helder, vind ik.
Dat is dan behoorlijk hypocriet.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zie wel lichtelijk verschil, sorry. ook in de overtuiging van het geloof en de uitvoering.
dat vind ik historisch gezien een hele foute uitspraakquote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat kunnen we niet. Zondebokdenken is van alle tijden en de moslims van nu zijn de joden van toen. Dat is vrij helder, vind ik. Maar ook toen werd het ontkend dat de joden iets werd aangedaan.
nee dat is dan niet behoorlijk hypocriet, dat is de werkelijkheid.quote:
Zondebokdenken heeft veel met economie en met cultuur en onzekerheid te maken. Dat zag je bij Hitler-Duitsland, de economische situatie werd gekoppeld aan een cultureel bewustzijn en er wordt een groep gezocht op wie afgereageerd kan worden en die verantwoordelijk kan worden gesteld voor veel problemen. Net als dat de joden ineens voor van alles verantwoordelijk werden gehouden en uiteindleijk gewoon als untermensch werden gezien, gebeurt dat nu met de moslims in het westen. Net als bij de joden waren er elementen waarop joden bekritiseerd konden worden maar uiteindeljik ging het een eigen leven leiden. Dat gebeurt nu ook weer.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:02 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik voorlopig niet, maar ik zie het nu natuurlijk in beknopte vorm. Kun je het iets meer uitleggen?
Ja, dat geloof ik graag. Het is nog steeds taboe omdat te zeggen. Vergelijkingen met de WOII gaan we liever uit de weg en willen we niet zien maar we roepen wel heel hard dat het niet meer moet gebeuren terwijl we er gewoon bij staan te kijken.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat vind ik historisch gezien een hele foute uitspraak![]()
Dan weet je misschien niet zoveel van het christendom en haar geschiedenis. Dat kan.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat vind ik historisch gezien een hele foute uitspraak![]()
dat is niet waar, en dat weet je. je vergelijkt echt appels met peren.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Zondebokdenken heeft veel met economie en met cultuur en onzekerheid te maken. Dat zag je bij Hitler-Duitsland, de economische situatie werd gekoppeld aan een cultureel bewustzijn en er wordt een groep gezocht op wie afgereageerd kan worden en die verantwoordelijk kan worden gesteld voor veel problemen. Net als dat de joden ineens voor van alles verantwoordelijk werden gehouden en uiteindleijk gewoon als untermensch werden gezien, gebeurt dat nu met de moslims in het westen. Net als bij de joden waren er elementen waarop joden bekritiseerd konden worden maar uiteindeljik ging het een eigen leven leiden. Dat gebeurt nu ook weer.
Dat betekent niet Fortuyn=Hitler of discriminatie van moslims=jodenvervolging maar er zijn grote parallellen. Was nog een mooie rede over gisteren van een islamoloog, zal ik zo wel even opzoeken.
waar heb je het over?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan weet je misschien niet zoveel van het christendom en haar geschiedenis. Dat kan.
waar héb je het over?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik graag. Het is nog steeds taboe omdat te zeggen. Vergelijkingen met de WOII gaan we liever uit de weg en willen we niet zien maar we roepen wel heel hard dat het niet meer moet gebeuren terwijl we er gewoon bij staan te kijken.
Nee, dat weet ik niet. Ik vind het een treffende en juiste vergelijking. Leg maar uit waarom hij in jouw ogen niet klopt.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat is niet waar, en dat weet je. je vergelijkt echt appels met peren.
dat is zoveel dat ik echt te moe word om dat allemaal weer op te rakelen. zie jij dingen die vergelijkbaar zijn in europa met joden van toen? bordjes met verbooden voor moslims? ik zie juist eerder een soort van 'geleerd' van het verleden angst om niks meer te durven benoemen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik niet. Ik vind het een treffende en juiste vergelijking. Leg maar uit waarom hij in jouw ogen niet klopt.
Hij drukt zich wat ongelukkig uit, maar wat hij bedoelt is, denk ik, dat op dit moment met dank aan de polarisatie door Fortuyn c.s. en types als Wilders, de moslims steeds meer in de rol geduwd worden, die de Joden (maar ook bijvoorbeeld de Protestanten, de Katharen en de Hugenoten) in de voorbije eeuwen aan en af opgedrongen hebben gekregen, namelijk die van 'de schuld van [vul hier maar in]'.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat is niet waar, en dat weet je. je vergelijkt echt appels met peren.
Dus fascisme wordt ook niet begrepen?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is gewoon dom om een hele religie te beoordelen aan de hand van een aantal uit zijn verband gerukte quotes te gebruiken, dat is de redenatie achter mijn opmerking
dat is net zoals roepen dat het verkeer zo onveilig is door enkel het aantal slachtoffers op te sommen en niet het aantal mensen dat zich in het verkeer beweegt, de staat van de snelwegen, vergelijkingen met andere zaken en god mag weten wat nog meer erbij te halen
ja sorry, maar met enkele spotprenten, zie ik de underdog positie van de moslims in europa echt niet in.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hij drukt zich wat ongelukkig uit, maar wat hij bedoelt is, denk ik, dat op dit moment met dank aan de polarisatie door Fortuyn c.s. en types als Wilders, de moslims steeds meer in de rol geduwd worden, die de Joden (maar ook bijvoorbeeld de Protestanten, de Katharen en de Hugenoten) in de voorbije eeuwen aan en af opgedrongen hebben gekregen, namelijk die van 'de schuld van [vul hier maar in]'.
Ja, ik zie een toenemende aversie tegen moslims, ze worden buitengesloten, teruggedrongen en zelfs vanuit de overheid wordt het gestimuleerd dat ze worden weggestuurd of maar weg moeten blijven. Het is een beetje flauw om telkens te beginnen over "er zijn toch geen gaskamers of treinen of bordjes" - moet het dan perse zo ver komen. Het gaat om het principe van het zondebokdenken en we weten welke gevolgen dat kan hebben. Je neemt een groep, creeert er een hetze tegen en tel uit je winst. Zo is het bij de joden ook gegaan, ben je dat alweer vergeten? Jij vindt het goed dat de haat benoemd wordt, net als in de tijd van de joden?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat is zoveel dat ik echt te moe word om dat allemaal weer op te rakelen. zie jij dingen die vergelijkbaar zijn in europa met joden van toen? bordjes met verbooden voor moslims? ik zie juist eerder een soort van 'geleerd' van het verleden angst om niks meer te durven benoemen.
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja sorry, maar met enkele spotprenten, zie ik de underdog positie van de moslims in europa echt niet in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |