Dit is het oude rijk (volgens mij op zijn hoogtepunt), het gemenebest is kleiner dan dit. Ik zie bijvoorbeeld Egypte, India, Pakistan en Sudan er nog tussen zitten.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hebben al die landen nog officieel de Koningin als staatshoofd?
Zoiets dacht ik al ja. Wat was dat Rijk toch machtig groot zegquote:Op donderdag 4 mei 2006 13:15 schreef Autodidact het volgende:
Dit is het oude rijk (volgens mij op zijn hoogtepunt), het gemenebest is kleiner dan dit. Ik zie bijvoorbeeld Egypte, India, Pakistan en Sudan er nog tussen zitten.
Inderdaad, wat een opportunistquote:Op donderdag 4 mei 2006 13:37 schreef Monidique het volgende:
Marcel van Dam, held van beperkt, rechts en conservatief Nederland.
Don't worry there's no sugar.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:28 schreef Mutant01 het volgende:
omg @ trieste FP reacties.
Het is toch gewoon een columnist, die zijn mening mag geven ...?quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:43 schreef Tafkahs het volgende:
Waarom kan hij dit in binnenskamers bespreken voordat hij als een olifant door de porseleinkast begint te stampen over onrecht. Blijkbaar was het niemand daarvoor opgevallen in de concept plannen van Bos.
Dat kan wel, maar die columnist wordt uitgelegd als (zware kritiek van ) de PvdA achterban. Ook wordt er gelijk geschermd met een afsplitsing voor een progressieve ouderenpartij. Dat vind ik nogal vreemd .quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:55 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het is toch gewoon een columnist, die zijn mening mag geven ...?
Zulke concept-plannen worden gewoon open gegeven om een publieke discussie te ontlokken, en vanuit Bos' gezien zal die het wel degelijk belangrijk hebben gevonden om een bepaalde realistische insteek duidelijk vooraf te presenteren, en niet pas na de verkiezingen te komen met 'minder leuke ingrepen' die ook hij niet kan ontlopen ...
Daarvoor neemt Bos kennelijk bewust het risico dat velen overlopen naar de opportunisten van de SP ... ik geef hem groot gelijk, laat degenen die geloven dat een links kabinet geen hervormingen hoeft door te voeren, en geen minder populaire maatregelen moet nemen, ook op de sociale zekerheid mogelijk moet bezuinigen om bepaalde oplopende kosten te ondervangen, maar lekker naar de SP gaan.
Ik mis enkel nog dat van Dam Bos 'minderwaardig mens' zou noemen, lijkt me een goed idee ... ik zou al die Bos-hatertjes die term wel eens willen zien toejuichen
Dan zou je geen publieke politieke discussie over partijstandpunten mogen hebben?quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:24 schreef Tafkahs het volgende:
Dat kan wel, maar die columnist wordt uitgelegd als (zware kritiek van ) de PvdA achterban. Ook wordt er gelijk geschermd met een afsplitsing voor een progressieve ouderenpartij. Dat vind ik nogal vreemd .
British Empire, 1921. Zie:quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hebben al die landen nog officieel de Koningin als staatshoofd?
Bin Laden is een expert op het gebied van terrorisme, dus hij zal wel gelijk hebben met zijn mening dat Bush een terrorist is.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:37 schreef Monidique het volgende:
Marcel van Dam, held van beperkt, rechts en conservatief Nederland.
Toch heeft Japan de draad beter opgepakt dan Engeland. Zo heb ik nooit iets kunnen lezen over Japanse post-koloniale schuld, dit in tegenstelling tot Engeland en de meeste andere westerse machten.quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:19 schreef pberends het volgende:
Japan was ook ziekelijk bezig:
[afbeelding]
Yip, Japan is beter in het verdonkeremanen van de eigen geschiedenisquote:
Bronquote:Japans schoolboek is 'vergif'
Reuters, AP, AFP
TOKIO - Het Japanse ministerie van Onderwijs heeft dinsdag een nieuwe versie goedgekeurd van een omstreden geschiedenisboek voor leerlingen van 13-15 jaar. De oorspronkelijke uitgave wekte in 2001 al veel irritatie bij Japans buurlanden. De herziene versie is volgens China en Zuid-Korea echter geen haar beter.
De kritiek betreft de manier waarop de Japanse geschiedenis van de twintigste eeuw wordt beschreven. Het bloedbad dat Japanse soldaten in 1937 aanrichtten in de Chinese stad Nanjing, waarbij volgens de meeste niet-Japanse historici minstens driehonderdduizend doden zijn gevallen, wordt vermeld als een 'incident' met 'vele' doden. De gedwongen prostitutie van vrouwelijke gevangenen door Japanse soldaten tijdens de Tweede Wereldoorlog wordt niet vermeld, zelfs niet met het gangbare eufemisme 'troostmeisjes'. En de op gebiedsuitbreiding gerichte Japanse oorlogsvoering zelf wordt aangeduid met de benaming van weleer: de Groot-Aziatische Oorlog.
China noemde het boek 'vergif voor Japans jongere generaties' en riep de Japanse ambassadeur op het matje. En een Chinese winkelketen riep zijn 650 leden op tot een boycot van bier, koffie en andere producten uit Japan.
En Zuid-Korea, dat van 1910 tot 1945 als kolonie van Japan werd onderdrukt, 'betreurt' het dat 'delen van de inhoud nog altijd het onrecht van het verleden rechtvaardigen en verheerlijken'. Die inhoud is tot stand gekomen onder redactie van de Vereniging voor de Herziening van Geschiedkundige Handboeken, die zich ten doel stelt Japan te bevrijden van zijn 'masochistische' kijk op zijn eigen verleden.
Vijftien actiegroepen zijn echter in het geweer gekomen tegen de publicatie van de herziene uitgave. Zij willen voorkomen dat de plaatselijke schoolbesturen dit boek in juni op de boekenlijst voor het nieuwe schooljaar zetten. De oorspronkelijke versie had al weinig aftrek gevonden.
De controverse komt op een slecht moment, want Japan is bezig steun te werven voor een zetel in de Veiligheidsraad. Miljoenen Chinezen hebben al een internet-protest daartegen onderschreven.
Bronquote:'Troostmeisjes' klagen Japan aan
Stilletjes rolt een traan over de wang van een Japans meisje terwijl ze aandachtig luistert naar het verhaal van de 72-jarige Koreaanse Kim Young-suk. Op het podium van een uitpuilende zaal vertelt ze hoe ze zestig jaar geleden als 13-jarig meisje met een zwaard werd mishandeld en vervolgens verkracht door een Japanse militair. Tot haar achttiende levensjaar zou ze als ‘troostmeisje' door het leven gaan, ‘troost' biedend aan militairen die een dag later weer op het slagveld van de Tweede Wereldoorlog de dood in de ogen zouden kijken.
Kim Young-suk was een van de getuigen in het drie dagen durende ‘volkstribunaal' in Tokio. Historici schatten dat tussen de 50.000 en 200.000 vrouwen in Azië slachtoffer zijn geweest van dit systeem
-----------
De aandacht van de Japanse media was matig. Een krant ter linkerzijde besteedde er tamelijk veel aandacht aan, maar de grootste krant van het land, de Yomiuri, en de conservatieve Sankei hebben nog geen woord besteed aan het tribunaal. Zij reageerden op eenzelfde manier als de Japanse regering: als een struisvogel.
het zegt de meeste autochtonen ook erg weinig..quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:42 schreef pberends het volgende:
Dodenherdenking zegt allochtoon weinig
Zou de slavernij autochtonen iets zeggen?
Voor en na die 2 minutenquote:Op donderdag 4 mei 2006 17:16 schreef Mutant01 het volgende:
Mag ik wel de mensen uitlachen die op het internet haatzaaien jegens moslims en aan de andere kant 2 minuten stilte houden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |