Atleico Madrid Köln en Inter Milaan weten er over mee te praten.quote:Op donderdag 4 mei 2006 01:53 schreef Trancelocator het volgende:
Ron goes Europe! Zou wel eens een lang avontuur kunnen worden.
Koln?quote:Op donderdag 4 mei 2006 02:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Atleico Madrid Köln en Inter Milaan weten er over mee te praten.
Dan zou hij jou er nog bij betrekken ook denk ik.quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:45 schreef clauwheee het volgende:
Ja ik las het ookIk zou er best een keer bij willen zitten
![]()
"De schoone jonkvrouwe van de Euroburcht" dan hèquote:Op donderdag 4 mei 2006 16:48 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dan zou hij jou er nog bij betrekken ook denk ik.
"Vandaag verdedigen wij de eer van onze vrouwelijke supporters tegen indringers van buitenaf."
quote:Ron Jans genomineerd voor Rinus Michels Award
GRONINGEN - Trainer Ron Jans van FC Groningen is genomineerd voor een Rinus Michels Award. De hoofdtrainers in het betaalde voetbal hebben naast Jans Hiddink, Van Gaal en Erwin Koeman genomineerd.
FC Groningen kende onder leiding van Jans een zeer goed seizoen. De club werd vijfde in de competitie, haalde de finale van de play-offs en behaalde voor het eerst sinds veertien jaar weer Europees voetbal.
Op vrijdag 26 mei wordt in het Willem II stadion in Tilburg bekend gemaakt, wie Trainer van het Jaar is.
Bron: RTV Noord
Wat leuk!!.quote:Ron Jans genomineerd voor Rinus Michels Award
Hou het maar bij Duits, Ronquote:Had U wat dat betreft een déjà vu gevoel?
"Ik had twee keer een déjà vu gevoel. Voor degenen die geen Nederlands spreken, dat is al gezien."
Je bent me voorquote:Op maandag 26 maart 2007 12:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
Vanavond bij Holland Sport over de houdbaarheid van hem als trainer van Groningen.
Jaquote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:51 schreef tong80 het volgende:
Erg leuk net als gast bij Rayman. Heb je vast gemist Clauwheee
daar wilde ik toen nog ff heen, alhoewel ik het (av) vak het jaar ervoor al had gehaald.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 23:31 schreef One_conundrum het volgende:
gedrag in organisaties
Ik dacht al, waar blijft ze ?quote:
quote:Op woensdag 11 april 2007 15:08 schreef pfaf het volgende:
25 april gaat Ron naarMagnolia Electric Co
in Vera. Het blijft een held
Maar zo goed was 'tie niet. We moeten hem een mailtje sturen met een paar echte albums uit 2006.quote:Op donderdag 12 april 2007 19:27 schreef methodmich het volgende:
Die Ron, zomaar Golden Smog op 8 zetten in zijn jaarlijstje van 2006. Wel een leuke plaat natuurlijk, past wel bij hem!
Okee, maar het zou ook zomaar kunnen dat Ron langs deze weg een lans wil breken voor ze. Zo is hij ook wel weer. Leent ook cd's aan spelers en zo, om ze muzikaal te vormen.quote:Op donderdag 12 april 2007 20:27 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar zo goed was 'tie niet. We moeten hem een mailtje sturen met een paar echte albums uit 2006.
Allemaal kijken op 5 mei om 21.25 dus..quote:Dit was het nieuws met FC Groningen-coach Jans
Zaterdag 5 mei, 21.25 uur, Nederland 1
Dit was het nieuws
Fans van FC Groningen, wees gerust. Trainer Ron Jans ambieert geen baan als tv-ster. “Ik ben niet van plan om een bekende tv-persoonlijkheid te worden. Na Dit was het nieuws zal ik voorlopig niet in programma’s gaan zitten die niet met sport hebben te maken.” Een paar weken geleden bracht Jans al een bezoekje aan Tante Es bij Raymann is laat en dat beviel wel. Er is alleen één nadeel voor de coach van FC Groningen: “Als je op bepaalde tijden naar het westen gaat, sta je in de file.”
Na een lange trip naar de Randstad, krijgt Jans wél de kans om de programma’s ‘van de binnenkant te bekijken,’ zoals hij het zelf noemt. Voor de voormalig linksbuiten de belangrijkste reden om in de programma’s te verschijnen. “Ik kijk graag naar Raymann is laat en Dit was het nieuws, het zijn leuke shows.” LR
quote:Jans: “Een gelukkig trainer van FC Groningen”
Trainer Ron Jans was na de wedstrijd op de persconferentie dolgelukkig: “Ik ben trots op de club en mijn spelersgroep. Het spelen als team is uiteindelijk belangrijker gebleven dan de fysieke gesteldheid. Ik ben hartstikke tevreden.”
Ron Jans begon met een reactie op zijn collega Foeke Booy, die de negatieve stemming rond zijn club FC Utrecht aanhaalde (“als ik zeg dat we het goed gedaan hebben dit seizoen, dan word ik verketterd”): “Vooraf heb ik me natuurlijk ook afgevraagd wat er zou zijn gebeurd als we het vandaag dan toch nog zouden hebben weggegeven. Want dan vind ik dat we nog steeds aan de doelstelling hadden voldaan. FC Utrecht heeft in deze play-offs niet gefaald. Ze zijn ver gekomen. Voor clubs als de onze is er geen garantie op Europees voetbal.”
Dan over de wedstrijd: “Na veertien minuten was het natuurlijk over. In de spelersgroep heb ik de voorbeelden van AZ en Ajax op de laatste speeldag aangehaald. Zij hadden de kansen ook in eigen hand en hebben het niet gehaald. Wij zijn met een betere instelling gestart. Na de 2-0 werd het wel heel erg rommelig en was het eigenlijk heel lang wachten op het eindsignaal. Een aantal bijzondere momenten zijn toch het schot van Suárez die van buiten de zestien meter scoorde. Iets dat ik op de training nog nooit heb gezien. Verder de – misschien terechte – gele kaart voor Suárez, die in dat geval misschien niet maar ook heel vaak wel onderuit geschopt wordt. En dan de rake strafschop van Evgeniy Levchenko die precies drie weken geleden tegen dezelfde doelman nog miste. En dat we er opnieuw niet in geslaagd zijn de nul te houden, maar wel weer hebben gewonnen. Ik ben hartstikke tevreden. Ik ben trots op de club en mijn spelersgroep. Het spelen als team is uiteindelijk belangrijker gebleven dan de fysieke gesteldheid. Ik ben een gelukkig trainer van FC Groningen.”
Bron: FC Groningen
Inderdaad, leuk stukquote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:02 schreef methodmich het volgende:
Of Ron nou wel of niet naar Feyenoord gaat, dit artikel is erg leuk:
http://www.kindamuzik.net(...)-kindamuzik-ron-jans
Mooiquote:Hugo Borst kwam laatst aanzetten met Joan As a Policewoman. Dat zou geweldig moeten zijn, maar ik vond het doodsaai. Gelukkig kon mijn vrouw er wel van genieten.”
Ja, da's weer jammer. Want dat is wel een bijzonder goede CD. Dus ik geef Hugo Borst gelijk in deze.quote:
quote:Jans nog twee jaar langer bij FC Groningen
FC Groningen gaat ook na dit seizoen nog twee jaar verder met trainer Ron Jans. Beide partijen bereikten hierover overeenstemming. Jans is de langstzittende trainer in het betaalde voetbal bij één en dezelfde club. De 48-jarige coach is bij de Trots van het Noorden bezig aan zijn zesde seizoen.
Tot nu toe werd het contract tussen FC Groningen en Jans doorgaans met één seizoen verlengd. Dit keer is er een nieuwe tweejarige verbintenis tot stand gekomen. Algemeen directeur Hans Nijland licht de nieuwe overeenkomst toe: “Wij zijn heel blij dat we Ron Jans nog langer aan ons hebben weten te binden. Buiten dat hij op het veld uitstekende resultaten boekt, past Jans met zijn uitstraling volledig bij deze club. Zijn vakmanschap en presentatie sluiten perfect aan bij de wensen van FC Groningen. Jans is inmiddels uitgegroeid tot een boegbeeld van de club en hij vertegenwoordigt FC Groningen op een voortreffelijke wijze. Wij zijn nog lang niet op elkaar uitgekeken en de wetenschap dat een bijzonder trainer én mens nog minimaal twee jaar in Euroborg werkt, geeft ons een geruststellende gedachte.”
Ook Jans ziet meer dan voldoende perspectief om FC Groningen ook na dit seizoen nog minimaal twee jaar trouw te blijven. “Hoewel ik al aan mijn zesde seizoen bezig ben, zitten we nog steeds midden in de ontwikkeling van de club. Voorlopig zie ik dat proces nog niet tot stilstand komen en ik wil dan ook graag onderdeel blijven uitmaken van die vooruitgang. Ik heb vertrouwen in de mensen die bij de club werken en ik werk prettig met hen samen. Ik heb altijd gezegd dat we een fantastische periode beleven en dat er ooit een moment zal komen waarop ik weg ga. Dat zou op een goed moment moeten zijn en niet als het onverhoopt minder gaat. Dat station ben ik nu echter gepasseerd. Ik merk dat ik verknocht ben geraakt aan deze club en de vele geweldige supporters.”
Jans geeft hiermee indirect aan waarom hij nu voor twee jaar heeft bijgetekend en dus niet voor een verlenging van één seizoen. “De ontwikkeling van FC Groningen zal nog niet stoppen. We hebben met elkaar de ambitie om nog beter te worden. Dat valt niet altijd direct aan de stand op de ranglijst af te lezen. De organisatie van deze club wordt echter steeds beter en dan is de kans om sportieve successen te boeken ook groter. We waren al bezig om elke dag te verbeteren en daar blijven we mee doorgaan.”
Jans werd eind oktober 2002 aangesteld als de opvolger van Dwight Lodeweges. Hij was speler van de Groningse club tussen 1982 en 1984. De in Zwolle geboren oefenmeester loodste de Trots van het Noorden de afgelopen twee seizoenen naar Europees voetbal. Jans coachte 191 officiële wedstrijden van FC Groningen. Hiervan won hij er 75, speelde 43 keer gelijk en verloor hij 73 duels. Op de eeuwige ranglijst van wedstrijden als hoofdtrainer van FC Groningen staat Jans op de derde plaats, achter Theo Verlangen (271 duels) en Hans Westerhof (236).
Bron: FC Groningen
quote:Jans: Misschien ben ik wel een pak Brinta
Ron Jans blijft langer bij FC Groningen. Hij heeft zijn contract met twee jaar verlengd tot medio 2010. Jans (48) is sinds oktober 2002 werkzaam bij de Trots van het Noorden en de langstzittende trainer in het betaalde voetbal bij dezelfde club.
Jij zei op de persconferentie dat je niet de Foppe de Haan van FC Groningen wilt worden.
”Ik vind dat Foppe al veel meer heeft bereikt en dat ik mijzelf in dat opzicht niet met hem kan vergelijken. Maar als het gaat om een trainer die lang bij een club zit, die zich bij die club ontwikkelt, die gewaardeerd wordt, dan wil ik best vergeleken worden met Foppe.”
Op welk vlak kan FC Groningen de komende jaren nog verbeteren?
”Het allerbelangrijkste is dat je de selectie op peil houdt. We hebben tijd nodig met Berg en Matavz, maar als je ziet hoe wij gereageerd hebben op het vertrek van Suárez, als je kijkt naar de scouting, dan zijn dat heel goede tekens dat wij ons verder aan het ontwikkelen zijn. In de toekomst willen we nog meer bereiken. Dan willen wij toch nog wat extra mensen aantrekkende, dat willen wij met videoanalyse proberen nog professioneler te worden.”
Co Adriaanse heeft ooit gezegd dat er een houdbaarheidsdatum aan een trainer zit. Hoe denk jij daar over?”
Een houdbaarheidsdatum kan ook heel lang zijn. Je hebt sommige producten die kun je tien jaar in de kast zetten en dan kun je ze nog eten. Brinta bijvoorbeeld kun je heel lang laten staan. Misschien ben ik wel een pak Brinta.”
Heeft de twee jaar die je gaat bijtekenen ook te maken met je gezinssituatie?
”Nee. Dat heeft er niks mee te maken. Onze hele gezinssituatie stemmen wij altijd af op waar pappa trainer is. Onze middelste zoon, dat weten de meeste mensen wel, heeft bij een vuurwerkongeluk zijn oog beschadigd en wordt in het UMCG uitstekend behandeld; dat is een bijkomend voordeel dat ik langer bij FC Groningen blijf. Maar als het had gemoeten of we hadden het gewild dan waren we absoluut naar een andere club gegaan.”
Ben je niet benieuwd waar je plafond ligt?
”Dat ben ik zeker wel. Maar het is toch niet zo dat als je voor twee jaar bijtekent dat je dan je kop stoot aan het plafond. Ik denk dat we het plafond van FC Groningen nog hoger kunnen maken en daar wil ik graag bij zijn.”
Wat is jouw ambitie?
”Mijn ambitie is om gelukkig te zijn. En wanneer ben ik gelukkig? Als ik trainer ben. Als ik met voetbal bezig ben. Als ik met mensen bezig ben. Als ik steeds weer nieuwe dingen kan uitproberen. Als we succes hebben met elkaar.”
Jouw ambitie is niet het trainerschap van een Nederlandse topclub of een buitenlandse club?
”Als het ooit een keer zou gebeuren dat ze interesse hebben, dan sluit ik dat niet uit. Maar ik zie dat meer als een gevolg van, dan dat je dat uitspreekt. Ik had tien jaar geleden echt niet gedacht dat ik hoofdtrainer van FC Groningen zou worden. Foppe, we hebben het net al over hem gehad, is in mijn ogen hét voorbeeld van een trainer die nooit stilstaat. Die blijft lezen, luisteren, kijken, praten; dat is een trainer die altijd bezig is met de vraag: waar kunnen we weer een stap maken. Foppe is Foppe en ik ben Ron Jans, maar in een heleboel dingen, zijn manier van denken en omgaan met het vak, is Foppe wel een voorbeeld.” (bron: DvhN, Jan Mennega)
quote:Groningen-coach Jans sloeg aanbieding FC Twente af
30 april 2008
Ron Jans heeft de kans laten lopen om trainer van FC Twente te worden. De goedlachse oefenmeester was een belangrijke kandidaat om te naar Schalke 04 vertrekkende Fred Rutten op te volgen, maar heeft een aanbieding afgeslagen.
"De belangstelling van FC Twente heeft me enorm gestreeld. Ik beschouw het als een waardering voor mijn kwaliteiten en vind FC Twente ook een heel mooie club, maar ik heb besloten bij FC Groningen te blijven", zegt Jans, die FC Groningen in 2006 en 2007 naar de UEFA Cup loodste, in het Dagblad van het Noorden.
Volgens Jans, die bezig is aan zijn zesde seizoen in Groningen, is zijn werk in de Martinistad nog altijd niet af. "Wij willen ons deze zomer weer gaan versterken en van die groep wil ik ook graag weer deel gaan uitmaken."
Het contract van Jans bij FC Groningen loopt nog tot de zomer van 2010.
Dat. En oud nieuws...quote:Op woensdag 30 april 2008 12:49 schreef Grulez het volgende:
Jammer.
Het is tijd voor een frisse wind. Alleen moet er dan wel een goede vervanger komen en niet zomaar iemand uit de trainerscarrousel. Als Jans gaat kan hij meteen Mark Jan meenemen, das het tweede grote pluspunt.quote:Op woensdag 30 april 2008 13:52 schreef Blawh het volgende:
Ben je hem zat Grulez?
Leuke uitzending, wat een verademing vergeleken met Studio Sport zeg.quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:48 schreef venomsnake het volgende:
Het Gesprek met Ron Jans:
http://www.hetgesprek.nl/archief/1417/
Ik voel een eigen topic aankomenquote:Op woensdag 3 september 2008 12:19 schreef Blawh het volgende:
[..]
Leuke uitzending, wat een verademing vergeleken met Studio Sport zeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |