Allereerst
![]()
FC met het opnieuw behalen van Europees voetbal.
Dit is ten eerste natuurlijk te danken aan de kwaliteit van de selectie, het zeer goede scoutingsbeleid en de tactische concepten van trainer Ron Jans.
Maar niet alleen tactisch is Ron Jans van grote waarde voor Grunn, door zijn duidelijkheid en eerlijkheid weten spelers waar ze bij hem aan toe zijn, bovendien geeft hij spelers behoorlijk veel vertrouwen, soms misschien iets te veel naar onzer mening (Roorda
![]()
), maar dit betekent wel dat hij gemotiveerde spelers krijgt, die voor zichzelf voor de club (supporters), maar ook voor de trainer willen voetballen
![]()
.
Zo ook Luis Suarez die aangegeven heeft tenminste dit seizoen te willen blijven bij de FC, dit vanwege nog willen “doorleren” bij een club waar een goede ontspannen atmosfeer heerst en zodoende kan hij langzaam zijn relatieve zwakheden bijvoorbeeld de techniek en het moment van schieten beter onder de knie gaat krijgen (Nevland
![]()
zoals hij zelf heeft aangegeven is een goede mentor op dit vlak voor hem ). Bovendien is het voor Luis voornamelijk in het begin van zijn cariere zeer belangrijk dat hij mensen om zich heen vindt die vertrouwen in hem hebben en open en eerlijk tegen hem zijn en Ron Jans is hier volgens mij de geschikte persoon voor.
De onderstaande quotes die o.a. beschreven staan op de link
http://www.kindamuzik.net(...)-kindamuzik-ron-jans geven duidelijk aan dat Ron Jans duidelijk en eerlijk is en bewust is van hoe hij in het leven wil staan. Deze quotes sluiten verder perfect aan op het stuk Muziek & Gezondheid dat onder de quotes staan weergegeven.
Quote “The Velvet Underground geeft goed weer wat ik mooi vind. Het is een beetje apart en er zitten lekker lang uitgesponnen gitaarpartijen in.” Quote
Muziek & Gezondheid = Deze gitaarpartijen zorgen juist voor een zuiverende en herstellende werking.
Quote “Ik heb zelf nooit mijn kapsel of kleding aangepast door bepaalde muziek. Ik ben immuun voor hypes.” Quote
Eigen identiteit, geen schaap dat het collectief nablaat.
Quote ”In mijn platencollectie zitten vooral zangers, ik luister liever naar mannenstemmen.” Quote
Muziek & Gezondheid = Via de transistor ontvanger hoor je ook de zuiverheid van de trilling van de stem en het is inderdaad het geval dat mannen(zang)stemmen veel zuiverder klinken (zijn) dan vrouwen(zang)stemmen
Quote “Als Oberst heel sober omgaat met instrumenten maakt hij zijn mooiste nummers. Ik vind het jammer dat hij steeds meer strijkers en electronica gebruikt.” Quote
Muziek & Gezondheid = Dit is exact waar het omgaat de muziek wordt steeds kunstmatiger (dit geldt trouwens ook voor de maatschappij dat steeds verder van de natuur verwijdert raakt), het behoud van de authenticiteit van de muziek is dan ook een van de hoofdredenen om door middel van een transistor ontvanger via de middengolflengte muziek te beluisteren.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Muziek & Gezondheid
Muziek kan een heel erg ontspannen werking hebben en kan dus een zeer goed middel zijn tegen stress en/of depressiviteit. We kunnen dit het beste toelichten aan de hand van het voorbeeld hoe we het zelf in de praktijk gebruiken.
We hebben een transistor (kristal) ontvanger; met een transistor kun je namelijk de radiogolven zo zuiver mogelijk ontvangen, hier wordt mee bedoeld; de radiogolven ondergaan geen kunstmatige bewerking. Daarnaast wordt er alleen naar de middengolf geluisterd nooit naar de FM frequentie, dat wel eventuele atmosferische storingen (vervuiling van het milieu), of beïnvloedingen van andere zenders op de desbetreffende radio frequentie nivelleert, maar daarentegen ook de authenticiteit van de zang en instrumenten aantast en de regeneratieve (herstel - genezende) vermogens sterk verminderd.
Als je je wilt ontspannen of in een betere stemming wil gaan komen of lekker wil gaan slapen. Doe dan de transistor aan zet hem op de middengolf (bijvoorbeeld Arrows Rock Radio) en probeer je te focussen op de hoogste muziektonen (afkomstig van de instrumenten) die je hoort; je gaat je stukje bei beetje relaxed voelen, je stemming zal verbeteren, je zult op een gegeven moment gemakkelijker in slaap vallen.
Waarom voornamelijk hoge tonen die voortkomen vanaf de bespeelde instrumenten en niet door middel van zang? Antwoord: Omdat zang hier vaak niet zuiver genoeg voor is, uitzonderingen hierop zijn er natuurlijk altijd. Wat je op den duur gaat vernemen is dat als je deze zuivere natuurlijke techniek toepast, je op den duur niet eens meer hoeft te concentreren op de hoge tonen.
De nacht uitzending (Rocky Night Flight 24.05 tot 6.00 uur) van Arrows Rock Radio AM 675, dat zonder storende elementen zoals reclames en nieuws bulletins uitgezonden wordt is hier zeer geschikt voor.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------