Maarten sliep vandaag ook even half in het stadspark volgens mijquote:Op woensdag 3 mei 2006 18:25 schreef Isabeau het volgende:
Morgen wil ik slapen, en niet in het stadspark(wat een kutroosters maak ik toch)
Zie je wel! Zo hoort het. Je wilt niet eens tussendoortjes meer. Zo lekker is het ook weer niet (behalve b&j ijs dan) en als het zo warm is, heb je meer aan zelfgemaakt waterijs.quote:Op donderdag 4 mei 2006 01:38 schreef Isabeau het volgende:
Gisteren mijn eerste dag zonder tussendoortjes etc gehad
(en ja, daar ben ik heel blij mee)
Hij is verder in orde?? Jij vindt dat ie het goed doet???quote:Op donderdag 4 mei 2006 08:50 schreef teigan het volgende:
ik heb net foto's gemaakt, ik zal ze zo online zetten... Het is een body sculpture BS1410, hij is van de kijkshop...
foto's komn er zo aan...
http://picserver.student.(...)php/83EX2TLC4811/512
http://picserver.student.(...)php/4972M9H7NFUJ/512
http://picserver.student.(...)php/59FL1520UT4P/512
o ja, voor 25 euro kan je hem hebben...(nieuw was hij geloof ik iets van 50)
Ik denk dat als je eenmaal een bepaalde grens over bent het "van zelf" gaat. Het maakt niet zoveel uit of je nu 250 of 300 kilo weegt, je weegschaal heeft 't toch allang begeven en je bent bij 250 kg al ernstig gehandicapt. Als je dan eenmaal bedlegerig bent en je houdt 't zelfde eetpatroon vliegen de kilo's eraan, bewegen gaat immers allang niet meer.quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:07 schreef Fannetje het volgende:
Dat is wel héél erg dik. Je kunt je toch niet voorstellen dat iemand het zo ver laat komen...
Stond ook een reactie op de FP dat iemand hem ook alleen maar muesli (ik zou dan voor groente en fruit gaan) kon voeren met de mededeling: "als je iets anders wenst, pak je het zelf maar."quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:34 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik denk dat als je eenmaal een bepaalde grens over bent het "van zelf" gaat. Het maakt niet zoveel uit of je nu 250 of 300 kilo weegt, je weegschaal heeft 't toch allang begeven en je bent bij 250 kg al ernstig gehandicapt. Als je dan eenmaal bedlegerig bent en je houdt 't zelfde eetpatroon vliegen de kilo's eraan, bewegen gaat immers allang niet meer.
Heel triest. Lijkt me een heel eenzaam bestaan.![]()
Had niemand kunnen ingrijpen toen hij <200kg woog? Toen had hij toch ook al niet meer op eigen kracht kunnen afvallen?
Ik vrees dat ik door mijn omgeving op een dieet van sla en komkommer gezet zou worden.quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:43 schreef Jojogirl het volgende:
Hè bah, enge foto. Ik snap ook nooit dat mensen het zo ver laten komen. Als je immobiel wordt, dan moeten er dus anderen zijn die nog steeds massa's voedsel voor je halen. Ik kan me niemand in m'n omgeving voorstellen die zo gek zou zijn, dus dan kan het toch niet zover komen?
Dat denk ik bij iedereen van meer dan 100 kilo.quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:05 schreef Koningin het volgende:
Dat zijn zo'n extreme gevallen, vraag me altijd af hoe het zover heeft kunnen komen.
Boven de 100 komen is heel simpel: al flink te zwaar zijn en dan zwanger wordenquote:Op donderdag 4 mei 2006 11:53 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dat denk ik bij iedereen van meer dan 100 kilo.
Uhhh... er zijn hier nogal wat mensen in 't topic die >100 wegen of hebben gewogen. Waaronder ik. Op zich was bij mij het antwoord simpel: ik ben bij 98kg gestopt met me te wegen. Struisvogelpolitiek, met als resultaat dat ik een flink aantal maanden later, na al mijn moed weer verzameld te hebben, 102,7kg op de weegschaal zag staan.quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:53 schreef computergirl het volgende:
[..]
Zonder zwangerschap is 't ook niet zo moeilijk.quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:59 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Boven de 100 komen is heel simpel: al flink te zwaar zijn en dan zwanger worden
Ik dacht ik houd het maar luchtig want ik vond de opmerking vrij kortzichtig.quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:00 schreef Levitation het volgende:
[..]
Zonder zwangerschap is 't ook niet zo moeilijk.![]()
Ja weet ik. Bij dat afval programma op SBS6 zaten ook een aantal dames/meisjes (ruim) boven de 100, ik kan het me echt niet voorstellen dat ik de zaken zó uit de hand zou laten lopen. Ik weet niet wat daar kortzichtig aan is.quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:59 schreef Levitation het volgende:
[..]
Uhhh... er zijn hier nogal wat mensen in 't topic die >100 wegen of hebben gewogen.
74 kilo... ik zou God op mijn bloote knietjes danken en de hele dag huppelen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:06 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ja weet ik. Bij dat afval programma op SBS6 zaten ook een aantal dames/meisjes (ruim) boven de 100, ik kan het me echt niet voorstellen dat ik de zaken zó uit de hand zou laten lopen.
Ik ben zelf ook te zwaar geweest omdat ik me niet woog. Toen moest ik opeens voor een operatie op de weegschaal en ik schrok me te pletter (74). Ik had wel een richtlijn, als broek maat 42 te strak ging zitten dan werd het weer tijd voor een 'balans periode'.
Ik heb nu de grens van 60 kilo in mijn hoofd, daar boven wil ik niet meer komen.
Ah, ik ben dus niet de enige die dolgelukkig zou zijn met 74 kilo!quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:10 schreef Levitation het volgende:
[..]
74 kilo... ik zou God op mijn bloote knietjes danken en de hele dag huppelen.Dat woog ik met een jaar of 13/14. Toen ik 16 was woog ik al 83kg. Ik zou dolgraag iets in de 70 willen wegen, maar mijn diëtiste heeft me dat een jaar of 2 geleden uit mijn hoofd gepraat, ik mag al heel tevreden zijn als ik rond de 82kg uit kom.
![]()
vergeet je ff niet dat er hier ook mensen zijn die LANGER zijn? 100 kg houdt bij mijn lengte van 185 cm wel heel wat anders in dat een lengte van 165 cm?quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:06 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ja weet ik. Bij dat afval programma op SBS6 zaten ook een aantal dames/meisjes (ruim) boven de 100, ik kan het me echt niet voorstellen dat ik de zaken zó uit de hand zou laten lopen. Ik weet niet wat daar kortzichtig aan is.
Ik ben zelf ook te zwaar geweest omdat ik me niet woog. Toen moest ik opeens voor een operatie op de weegschaal en ik schrok me te pletter (74). Ik had wel een richtlijn, als broek maat 42 te strak ging zitten dan werd het weer tijd voor een 'balans periode'.
Ik heb nu de grens van 60 kilo in mijn hoofd, daar boven wil ik niet meer komen.
Zelfde hier, rond de 96-97 kg gestopt met wegen, dan een drukke baan dus geen tijd om goed te koken, en in de auto, werken, thuis op de pc, slapen dus geen beweging.... Heeft zo best wel lang geduurt ongeveer 1 jaar. Daarna willen we met de familie gaan wandelen, en tja dat was dus totaal onprettig... toen op de weegschaal 130.1kgquote:Op donderdag 4 mei 2006 11:59 schreef Levitation het volgende:
[..]
Uhhh... er zijn hier nogal wat mensen in 't topic die >100 wegen of hebben gewogen. Waaronder ik. Op zich was bij mij het antwoord simpel: ik ben bij 98kg gestopt met me te wegen. Struisvogelpolitiek, met als resultaat dat ik een flink aantal maanden later, na al mijn moed weer verzameld te hebben, 102,7kg op de weegschaal zag staan.Als ik langer had gewacht was ik waarschijnlijk nog veel zwaarder geworden. Ik heb toen -weer eens- besloten aan de noodrem te trekken en ik ben dus sinds een jaar aan het "lijnen", het gaat langzaam en moeizaam, maar ik leef nu in ieder geval een stuk gezonder en weeg me dagelijks, om te voorkomen dat ik mijn kop weer in het zand steek.
Ik heb nog een broek maat 42 in de kast liggen, die pastte ik toen ik ongeveer 85/86 kg was. Een van mijn lijn-mijlpalen is weer in die broek passen. Ik denk dat ik met 74kg in maat 40 zou passen, maar dat weet ik niet zeker, ik heb 't namelijk in geen 13 jaar gewogen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
enuhhh ik pas met mijn 89 kg in maatje 42 hoor
De vraag is ook eigenlijk niet: "hoe kregen we het eraan", da's niet zo moeilijk... de hamvraag is "hoe krijgen we het er af!". En daarvoor zitten we gezellig met z'n allen in de Dieetclub!quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:37 schreef Emu het volgende:
[..]
Zelfde hier, rond de 96-97 kg gestopt met wegen, dan een drukke baan dus geen tijd om goed te koken, en in de auto, werken, thuis op de pc, slapen dus geen beweging.... Heeft zo best wel lang geduurt ongeveer 1 jaar. Daarna willen we met de familie gaan wandelen, en tja dat was dus totaal onprettig... toen op de weegschaal 130.1kgMaar we werken het er wel af
Het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe lang je bent, ik ben maar 1.66, en kan me voorstellen dat als je 1.85 bent dat 74 eigenlijk gewoon heel slank is.quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:10 schreef Levitation het volgende:
[..]
Raar eigenlijk het beeld dat mensen bij 90 of 100 kg hebben, ze denken dan dat je moddervet bent. Maar ik ken toch wel veel mensen met een dergelijk gewicht (waaronder nu ook mensen uit dit topic) die er eigenlijk gewoon hardstikke mooi uit zien!
Ik ben ook "maar" 1,70m, maar ik ben behoorlijk gespierd, voor een vrouw. Dat ligt overigens aan het feit dat ik slechte gewrichten heb en het meer moeite kost om gewrichten te draaien, daar is dus meer spier voor nodig. En spier zorgt ook voor extra gewicht, vandaar dat mijn streefgewicht aan de hoge kant is (met een BM van 28).quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:44 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe lang je bent, ik ben maar 1.66, en kan me voorstellen dat als je 1.85 bent dat 74 eigenlijk gewoon heel slank is.
En je kan je met 100 kilo ook echt mooi uitzien in een mooie outfit, maar hoe zit dat dan in je blote kont? Uiteindelijk wil niemand superzwaar zijn (anders zit je niet bij deze 'dieetclub'), maar ik snap best dat mijn uiterste-kilo-norm niet iedereen z'n norm is
Ja, en ik vind iedereen onder de 90 kilo maar een anorexiapersoontje.quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:53 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik ben nu 57 kilo maar nog steeds lelijk hoor!quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:54 schreef Levitation het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik vet op mijn lijf, maar dat maakt mij niet per definitie een lelijk mens of ongezond. Wat is lelijk? Mijn vriend vindt me prachtig. Ik eet gezond, beweeg veel, zie er verzorgd uit, rook niet, drink niet... mijn enige "zonde" is dat ik erg van eten houd.En tja, zo heeft iedereen wel iets.
Het is inderdaad een psychologische grens het 3-cijferige getal, ik kan me oprecht niet voorstellen dat je dan niet het idee krijgt 'nu wordt het echt te gek'. Maar dat idee had ik voor mij zelf ook al veel eerder, ik ben nooit in de buurt van 99 gekomen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:34 schreef Fuente het volgende:
Maar waar leg je dan de grens van het niet begrijpen? Of iemand nou 10 of 30 kilo te zwaar is. Is het dan ineens ergder als je 105 kilo weegt ipv 99? Ik snap niet dat mensen zo kunnen vallen over het 3-cijferige getal.
Ik zal niet zeggen dat het gezonder wordt naarmate je dikker wordt, maar goed, zelf zie ik niet in wat het verschil is tussen 110 en 99, ja 11 kilo, maar ik bedoel, dat is misschien een jaar-extra-langer-eten-ipv-lijnen.
Wanneer je aan de bel trekt verschilt natuurlijk van persoon tot persoon. Je "went" ook aan een bepaald gewicht. Mijn moeder is ook al (bijna) haar hele leven te zwaar, zij woog ook altijd al over de 80 en soms in de 90. Als kind kijk je daar toch naar... ik was dus al gewend aan hoge cijfers op de weegschaal.quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:19 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het is inderdaad een psychologische grens het 3-cijferige getal, ik kan me oprecht niet voorstellen dat je dan niet het idee krijgt 'nu wordt het echt te gek'. Maar dat idee had ik voor mij zelf ook al veel eerder, ik ben nooit in de buurt van 99 gekomen.
Met normaal eten kom je in één jaar echt niet 10 kilo aan, dus het is niet een kwestie van 'geen zin in lijnen' maar een jaar-extra-langer-veel-te-veel-eten-ipv-lijnen. Maar goed dat is een beetje een open deur natuurlijk.![]()
Ik bedoelde mijn opmerking niet beledigend, maar wordt door sommigen helaas wel zo opgevat.
Bedanktquote:Op donderdag 4 mei 2006 13:00 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, en ik vind iedereen onder de 90 kilo maar een anorexiapersoontje.
quote:Op donderdag 4 mei 2006 18:02 schreef miss_dynastie het volgende:
Jawel, staat er wel...
bigmac 510 KCal
Friet medium 358 KCal
Cola light medium 1 KCal
Frietsaus per portie 60 KCal
Ik zal er vanavond even een draai aangeven, Bert had het zo gemaakt dat ik ze zelf aan kon maken, maar dat werkt niet. Maar het is dus ontvangen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:59 schreef Yoni het volgende:
ik wil niet zeuren, maar ik zou heel graag ook in de OP willen. Ik heb gemaild een paar dagen geleden, maar nog geen antwoord gehad. Troel ik kan me voorstellen dat je er nog niet aan toegekomen bent ofzo, maar is mijn mailtje wel binnengekomen bij je?
Zie de PI bij het berichtquote:Op donderdag 4 mei 2006 14:20 schreef Maeghan het volgende:
Troel: ik denk dat je je een beetje onnodig beledigd voelt hoor.
Thanksquote:Op donderdag 4 mei 2006 18:21 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zal er vanavond even een draai aangeven, Bert had het zo gemaakt dat ik ze zelf aan kon maken, maar dat werkt niet. Maar het is dus ontvangen.
Het grote zwarte gat dat mijn inbox heetquote:Op donderdag 4 mei 2006 18:37 schreef Yoni het volgende:
[..]
ThanksWas even bang dat ie misschien in het zwarte gat verdwenen was. Heb verder geen haast hoor
Ben jij ook zo iemand die echt honderd mails per dag krijgt op je werk? Mijn manager heeft dat, echt niet normaal. Die geven we dingen maar weer op papier, want per mail duurt het zo langquote:Op donderdag 4 mei 2006 19:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Het grote zwarte gat dat mijn inbox heet
Alhoewel ik allang blij ben dat die niet zo gevuld is als de inbox op mijn werk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |