![]()
Hallo allemaal!!
Na heeeel lang twijfelen en meelezen meldt ik me toch maar hieraan. Jullie zijn allemaal ZO gemotiveerd (op wat baaldagen na) maar vooral omdat jullie elkaar zo goed en lief motiveren! Geweldig, applausje
![]()
voor jullie allemaal!
Zal mijn verhaal even (kort) vertellen.
Eigenlijk heb ik altijd al gedacht dat ik dik was… maar als ik nu terug kijk naar foto’s van de middelbare school > 5 jaar geleden, dan viel dat toen eigenlijk wel mee…
Op de middelbare school fietste ik > 200km per week en hockeyde 2x per week.
En toen ging ik studeren
![]()
en was het over met dat bewegen…
I.p.v. te fietsen naar het station pakte ik de bus of reed ik met iemand mee (Ja hallo, ik heb al 7 jaar naar school gefietst, daar heb ik geen zin meer in
![]()
) en in plaats van dat ik ging sporten ging ik liever naar het terras of de kroeg..
Resultaat… nu 5 jaar later met heel wat ups en downs (qua sporten, (crash)dieeten en motivatie) wordt het nu toch echt wel eens tijd er wat aan te doen…
Mijn BMI is inmiddels te hoog… en hoewel ik dat vermoeden al wel lang wat, was de confrontatie voor mij redelijk hard toen ik de waarheid zag… +/- 28. Niet heel ernstig, maar ook niet 100% gezond…
Dus tijd voor actie
![]()
… en ik weet allemaal wel goed hoe het moet, maar hey… dat uitvoeren valt tegen! Grootste obstakel zijn op dit moment het avondeten (woon in studentenhuis) en bewegen.
Situatie:
Maandag tm vrijdag werken, 07:15 uit huis, 08:45 op afstudeerstage, 12:00 lunch, 17.15 naar huis, 18:30 thuis. Dan heb ik nog een avond van een uurtje of 4 over, aangezien ik rond 22:30 naar bed wil / moet omdat ik anders de volgende dag er niet uitkom… Maar in die 4 uur moet ik boodschappen doen, eten (koken) en sporten, en een sociaal leven leiden…
En dat lukt me niet… Als ik thuis kom heb ik behoorlijke trek alweer (pak rond 16:00 nog wel een tussendoortje (stuk komkommer en een peer oid) dus eerst sporten is voor mijn gevoel niet echt een optie… dus eerst eten, maar vaak kom ik pas rond 8 uur van tafel… als ik dan eerst een uur – anderhalf uur mn eten moet laten zakken, komt sporten er echt niet meer van, want dan kom ik met mn slaap in de knoei…
Daar komt nog bij dat mn avondmaaltijden meestal niet echt gezond zijn… ook niet ongezond, maar de pastasaus is nooit vers, meestal veel vlees (jongens in huis hebben de meerderheid
![]()
) meestal te weinig groenten…
En eigenlijk weet ik wel wat ik moet doen…
Zelf gezond koken, en dan toch tegelijkertijd met huisgenoten eten voor de gezelligheid.
En toch gaan sporten.. en dan maar iets lichts van te voren en iets lichts naderhand eten…
DUS… Misschien is mn eetpatroon nog wel interessant om te vertellen:
07:00 2 donkerbruine boterhammen met mager beleg (filet american, smeerkaas oid)
10:15 wat fruit
12:15 3 donkerbruine boterhammen met mager beleg, bekertje karnemelk en soms en kom soep erbij
16:00 1/3e komkommer en een peer oid
en dan avondeten.
Als ik dit lees… moet ik misschien ook nog maar eens wat melk oid bij mijn ontbijt gaan nemen.
Nou… dit was het voor nu even! Ik maak nog geen account aan, omdat ik nog geen weegschaal heb… ik hoop deze zondag te kopen… dan zal ik ook een account aanmaken.
ik schat dat ik nu ongeveer 72 kilo ben (bij 1 meter 60 groot / klein) en mijn eerste streefgewicht is 65 kilo... liefst voor 4 juli --> diplomauitreiking
Liefs Knuzzel