abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37555662
Vervolg van: FOK!Dieetclub deel 93

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?
De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger.
Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in 31 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!
Meetings
Dieetclubmeeting deel XIX: wandelen en chocolade!
Meetings staan gepland op 28 mei (wandelen in de omgeving van Zeist) en 1 juli (bonbon workshop). Iedereen is bij beide meetings van harte welkom. Een overzicht van alle voorgaande meetings is in de openingspost van dit topic te vinden.

Chatten
Er is ook een IRC-kanaal voor de Fok!Dieetclub te vinden op de IRC-server irc.fok.nl poort 6667. Na binnenkomst type je dan: /join #dieetclub

Ik wil ook!
Dat kan Op het moment dat je mee wilt doen in dit topic zal er een account voor je aangemaakt worden door Troel of Bert (vriend van Troel). Dit kun je doen door te mailen naar:

Je hoeft niet je regeltje te mailen, dit kan je straks namelijk zelf toevoegen.
Je zal dan zo snel mogelijk een mailtje krijgen met een inlognaam en een wachtwoord waarmee je kan inloggen op de site. De site is te vinden op http://afvallen.qqn.nl

Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 4 mei 2006 @ 20:51:32 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_37555810
Nog even een toevoeging:

vergeet niet tijdig je regeltje te updaten, want als je dat te lang niet doet verdwijn je vanzelf uit het lijstje. Updaten met hetzelfde gewicht moet ook kunnen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37555836
Ik moest eigenlijk vandaag nog wandelen, maar ik schrap de wandeling maar en ga schoonmaken. Om 22:00 moet ik alweer naar mijn werk namelijk. Het is zo lastig om dat wandelschema aan te houden als je nachtdienst hebt... Meestal rond 2 uur wandelen per keer, vandaag zelfs 3 uur (waar haal ik de tijd vandaan...,maar ik denk dat ik wel mooi bruin was geworden na 3 uur wandelen )

En ik heb dus officieel mijn innerlijke duiveltje Lucy (van Lucifer) gedoopt en dat is een verwend kind die je gewoon meestal haar zin niet moet geven
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37556286
Welk voedsel kun je het best eten voordat je gaat sporten/fitnessen/cardio-en?
Iemand hier een idee?
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:05:10 #5
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_37556308
Lucy
pi_37556602
Isabeau, zullen we de opvoedpolitie maar inschakelen dan??

Koningin, ik heb net ff gekeken, de stepper is bijna 10 kilo, en dat komt op 7,25 of 9,50 euro verzendkosten neer... Dus ik wil er wel 30 euro inclusief verzendkosten van maken....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_37556645
Ik wil niet updaten, want ik moet een kilo hoger. Ik weeg gewoon nog steeds een kilo meer dan een maand geleden toen ik ging sporten!!!

Vandaag heb ik wel weer elf minuten achter elkaar op de plaats 'gejogd'. Mijn linkerkuit doet zeer. Maar dat komt omdat ik altijd de neiging heb om alles op m'n tenen te doen denk ik. Misschien durf ik als m'n ouders op vakantie zijn wel een keer buiten te gaan joggen. Pak ik natuurlijk wel de auto naar een park uit de buurt, want ik ga niet rennen in de buurt van m'n huis/werk. ALs je in een supermarkt werkt kent iedereen je en je krijgt overal commentaar op, dat is weleens onhandig. Ik heb nu al drie weken of zo een bril en ik krijg nog steeds dagelijks vragen over m'n bril. Op zich is het aardig en soms wel grappig, maar na driehonderd keer dezelfde vraag is het weleens vermoeiend, dus ik zit niet te wachten op "hee, ik zag je joggen", "hee, was jij dat vanochtend", etc.
Sanity is (not) statistical
pi_37556826
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 15:19 schreef computergirl het volgende:

[..]

Het is inderdaad een psychologische grens het 3-cijferige getal, ik kan me oprecht niet voorstellen dat je dan niet het idee krijgt 'nu wordt het echt te gek'. Maar dat idee had ik voor mij zelf ook al veel eerder, ik ben nooit in de buurt van 99 gekomen.
Met normaal eten kom je in één jaar echt niet 10 kilo aan, dus het is niet een kwestie van 'geen zin in lijnen' maar een jaar-extra-langer-veel-te-veel-eten-ipv-lijnen. Maar goed dat is een beetje een open deur natuurlijk.
Ik bedoelde mijn opmerking niet beledigend, maar wordt door sommigen helaas wel zo opgevat.
Sjah als jij zo nodig open deuren wilt intrappen vind ik dat prima, ik heb mijn punt gemaakt (hoop ik) en ieder moet zelf weten wat 'ie er verder van vindt.

Isabeau, wat kun je het hilarisch neerzetten Maar goed dat je voor het gezonde bent gegaan

Ik heb waarschijnlijk een nieuwe baan, op 16 km afstand van hier, dus kan ik mooi fietsen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_37556925
Ik wil een engeltje om het duiveltje in mijn hoofd te temmen... Heb deze week nog steeds vreselijk veel chocola gekocht (nu ja, vreselijk veel, dagelijks een reep chocola of chacha ofzo), terwijl ik dacht dat ik daar weer vanaf kon toen de paaseieren en -pralines opwaren. En te zwaar avondeten, wat niet fijn aanvoelt als je gaat lopen of op tijd je bed ingaat
Gelukkig nog niet echt veel effect op de weegschaal, heb me vanochtend niet gewogen maar zit hoop ik nog steeds tussen de 69.5 en 70kg.
Het lijkt net of ik, nu ik de 6 zie staan, de motivatie wat kwijt raak.
Hmmm, jullie denken vast: wat zeurt zij nou, met haar gezonde gewicht/bmi...
Ik weet dat ik me beter voel als ik gezonder eet (minder suiker en vet dus), waarom wint dat duiveltje dan toch???
pi_37557029
Iksje, kan me je gevoel wel indenken. Je zeurt niet hoor!
Maar ik zou als ik jou was toch ff de motivatie weer oppakken, misschien helpt een beloonsysteem? Zo van, als ik 2 kilo afval mag ik iets nieuws kopen voor mezelf?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_37557209
Ik zoek al enkele weken naar een jeans als beloning voor de eerste (+-) 10kg...
Misschien moet ik de beloningsstapjes inderdaad kleiner maken, de zomer komt eraan en ik kan best wat nieuwe kleren gebruiken.
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:34:33 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37557339
Deel 94 alweer .

Nou ik begon de dag vandaag ontzettend kut. Was heel somber en pessimistisch na het wegen van gisteren: die 88 kg krijg ik er nóóóóóóit af. Ben een beetje uit mijn dak gegaan, gejankt en alles (niet alleen daarom trouwens). Vervolgens naar mijn ouders gegaan, m'n hart gelucht en nu ben ik weer helemaal optimistisch . M'n moeder zegt dat ik al net als m'n zus word van alles precies weten hoeveel calorieën ergens in zitten . Maar echt, dat te weten is zeer verhelderend. En ik heb een stukje ijstaart afgeslagen, gewoon door te denken aan het aantal calorieën dat daar in zit. Nog nooit ging het zo makkelijk . Morgen fiets ik naar de sportzaak om een step te kopen. Verder ga ik meer fietsen (zondagmiddag lekker langs de Groningse meren) en ik heb echt het idee dat er een knop is omgegaan.
Dit wordt het begin van een nieuw leven . Overigens speel ik met het idee om volgend jaar een paar maanden naar Afrika te gaan (ontwikkelingswerk), dus om tegen die tijd wat kilo's kwijt te zijn zou wel fijn zijn Een extra motivatie iig En ik ben nog niet eens bij de diëtiste geweest

Oh ja, ik heb wel een vraag aan jullie.
Wat mij niet helemaal duidelijk is: ik las dat je minimaal 1200 kcal moet binnen krijgen. Is al moeilijk genoeg voor mij atm (wat moet je veel eten om af te vallen ), maar wat ik niet snap is waarom ik niet gewoon een zak chips zou kunnen leegeten om het aantal calorieën en benodigde vetten aan te vullen? Als ik toch onder de 1200 zit en daarmee op 1200 zou komen? Ergens klinkt het heel fout, maar ik weet niet waarom. Iemand anders wel?

Dus ipv 7 volkorenboterhammen een patatje?
Niet meer actief op Fok!
pi_37557655
1 Omdat er in chips heel veel vetten zitten, waar je niet zo heel erg veel van mag als je af wilt vallen.
2 Omdat er ongezonde vetten in zitten.
3 Omdat chips gefrituurd zijn en dus carcinogene stoffen bevatten.
4 Omdat je morgen dan waarschijnlijk steeds vaker trek hebt in chips.
5 Omdat chips weinig nuttige voedingsstoffen bevatten (behalve vitamine C) en je dus beter andere, nuttigere dingen kan eten.
6 Omdat chips erg zout zijn, ook al niet erg gezond.
7 Omdat chips gewoon evil zijn.

Bovendien weet ik niet wat voor zak chips jij bedoelt, maar de gemiddelde familiezak van Lays bevat zo'n 2000 kcal. Dat is bijna wat je totaal mag eten in twee dagen, dus 'aanvullen' met een zak leegeten is niet echt mogelijk. Tenzij je bedoelt dat er nog een heel klein bodempje in zit natuurlijk ;-)

Neem gewoon een boterham extra met lekkere vleeswaren of een plak kaas als je niet komt aan je kcal. Als je iedere dag 1200 kcal zou halen uit alleen maar chips en andere snacks eet je ongezond, je krijgt je voedingsstoffen niet binnen, je schopt je spijsvertering in de war en het doet ook geen goed voor je stofwisseling denk ik.

Mijn eten vandaag:
ontbijt: 2 volkorenboterhammen, 2 witte bolletjes, 4 x Twenty Four, 1 x salami, 1 x Hero D'light, 1 x witte XL hagelslag, 1 x Fair Trade melkhagelslag, zwarte koffie. 1 appel.
lunch: 2 Gala appels
Avondeten: Beef Stroganoff uit een pakje van de Knorr Wereldgerechten, maar dan met extra veel groenten. Dus aardappelpuree met vlees, paprika, uien, champignons en een komkommersalade.
Nagerecht: bakje vruchten op siroop.
Tussendoor: Koffie, paar glazen Appelsientje Frisfruit Sappige Sinaasappels met Frisse Guanabana.

[ Bericht 8% gewijzigd door Maeghan op 04-05-2006 21:50:27 ]
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:07:08 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37558615
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:43 schreef Maeghan het volgende:
1 Omdat er in chips heel veel vetten zitten, waar je niet zo heel erg veel van mag als je af wilt vallen.
2 Omdat er ongezonde vetten in zitten.
3 Omdat chips gefrituurd zijn en dus carcinogene stoffen bevatten.
4 Omdat je morgen dan waarschijnlijk steeds vaker trek hebt in chips.
5 Omdat chips weinig nuttige voedingsstoffen bevatten (behalve vitamine C) en je dus beter andere, nuttigere dingen kan eten.
6 Omdat chips erg zout zijn, ook al niet erg gezond.
7 Omdat chips gewoon evil zijn.

Bovendien weet ik niet wat voor zak chips jij bedoelt, maar de gemiddelde familiezak van Lays bevat zo'n 2000 kcal. Dat is bijna wat je totaal mag eten in twee dagen, dus 'aanvullen' met een zak leegeten is niet echt mogelijk. Tenzij je bedoelt dat er nog een heel klein bodempje in zit natuurlijk ;-)

Neem gewoon een boterham extra met lekkere vleeswaren of een plak kaas als je niet komt aan je kcal. Als je iedere dag 1200 kcal zou halen uit alleen maar chips en andere snacks eet je ongezond, je krijgt je voedingsstoffen niet binnen, je schopt je spijsvertering in de war en het doet ook geen goed voor je stofwisseling denk ik.

Mijn eten vandaag:
ontbijt: 2 volkorenboterhammen, 2 witte bolletjes, 4 x Twenty Four, 1 x salami, 1 x Hero D'light, 1 x witte XL hagelslag, 1 x Fair Trade melkhagelslag, zwarte koffie. 1 appel.
lunch: 2 Gala appels
Avondeten: Beef Stroganoff uit een pakje van de Knorr Wereldgerechten, maar dan met extra veel groenten. Dus aardappelpuree met vlees, paprika, uien, champignons en een komkommersalade.
Nagerecht: bakje vruchten op siroop.
Tussendoor: Koffie, paar glazen Appelsientje Frisfruit Sappige Sinaasappels met Frisse Guanabana.
Bedankt voor je uitleg Ik had werkelijk geen idee dat er zó veel calorieën in een zak chips zaten. En zo'n zak at ik met gemak in één avond leeg + nog een bak ijs erbij. Terwijl ik niet geloofde toen wél de 1200 calorieën te halen

En je eten van vandaag:
Wow! En daarmee val je gewoon af? salami appelsientje hagelslag
Dan ziet het er toch zo somber nog niet uit voor mij
Ik heb vandaag gegeten:

ontbijt
twee volkorenboterhammen met kipfilet

tussendoortje
appel

lunch (bij mijn ouders)

wit zacht broodje ham + bruin zacht broodje oude kaas (gedver, wat smerig is dat )
glas yogidrank

tussendoortje

thee + bastognekoekje

diner

2 borden Chinese tomatensoep
klein bordje kip kerrie met banaan + spitskoolsalade met augurk, uitjes, komkommer e.d. (zat al vol van de soep nml)
waterijsje

tussendoortje

glas coolbest mangosap

Morgen ook zoiets denk ik.
Als tussendoortje Hero b'tween. Ik kreeg zowat een hartverzakking toen ik gisteren één opende en zag dat er chocola op zat. 'Lekker verantwoord' staat erop. Of kan dat niet zoveel kwaad?

tussendoortje

ga ik nu eten: glas mangosap met zo'n b'tween
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:12:08 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37558825
Nou zo 'verantwoord' zijn die b'tweens ook weer niet: per reep 8,8 gram vet en 130 kcal Ik maak ze op en dan koop ik ze niet weer weet iemand gezondere tussendoortjes?
Niet meer actief op Fok!
pi_37559196
Ik eet eigenlijk liever een boterham met beleg als tussendoortje dan van die repen ed. Ik krijg altijd zo snel weer trek na een mueslireep of een sultana.

Wat wel lekker vult is ontbijtkoek. Je hebt tegenwoordig van die voorverpakte stukken ontbijtkoek of kruidkoek, en dat is wel eens lekker tussendoor als je haast hebt bijvoorbeeld.
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:25:31 #17
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_37559314
Rijstwafels met smeerkaas vind ik ook lekker als tussendoortje. En fruit natuurlijk.
pi_37559399
fruit vooral, ontbijtkoek is ook wel een goede...

ik heb net lekker een paar glazen wijn gehad, en ik ga zo heerlijk slapen, en morgen uitslapen..

De afspraak met mijn begeleidster ging goed, ik hoop volgende week het tentamenbriefje in handen te kunnen houden, gehaalt heb ik het iig...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_37559896
zou vandaag rustdag houden met lopen.... Maar ben uiteindelijk toch maar gegaan.... gister mcflurry rolo (stom stom) op en vanochtend zat er gelijk 300 gram bij

Morgenavond hardlopen, en ik ga nulekker me bedje opzoeken, ben helemaal kapot!
pi_37560397
Viking: Fruit is altijd goed. Maar die mueslirepen e.d. kunnen ook niet zo veel kwaad hoor. Gek genoeg ligt het er ook gewoon heel erg aan wat je lichaam 'prettig' voedsel vind denk ik. Ik ben vorig jaar afgevallen in een periode dat ik gemiddeld zo'n drie a vier ons chocolade per week at (een ons chocola is ca. 500 kcal, voor het geval je dacht dat dat ook wel meevalt ;-)). De laatste tijd val ik erg moeilijk af, terwijl ik niet meer eet dan toen ik wel afviel en ook nog beweeg.

In principe ben ik vorig jaar van 91 kilo in januari naar 82 kilo in november gegaan geloof ik, met vier tot zes boterhammen per dag met beleg naar keuze (vaak hagelslag, kaas of pindakaas), avondeten, onbeperkt fruit en ook best veel tussendoortjes als mueslirepen e.d. Ook nog eens regelmatig chocola en hamkaascroissantjes gegeten, of een lekkere plak chocolade-walnotencake van shakies. Maar wel met vrijwel alleen water en thee als drinken. Je kan ook best veel eten als je bereid bent langzaam af te vallen. Als je sneller wilt dan zul je minder moeten eten, of wat ook kan, twee dagen weinig en één dag normaal om je stofwisseling op peil te houden. Dat doet m'n moeder altijd en die valt dan snel af, maar ik kan dat niet goed volhouden.

Dit jaar lukt het niet zo goed, maar dat komt ook omdat het best lang koud gebleven is en dan heb ik altijd echt verschrikkelijke honger. En ik drink wat minder groene thee en meer vruchtensap, ik ben de thee even zat. Tenminste, de ruzie met m'n moeder over het feit dat de waterkoker dan op het aanrechtblad staat. (Mijn moeder heeft nogal een complex over dat ding en smijt 'm dan door de keuken en begint te vloeken en tieren, ik weet niet waarom). Toch ben ik wel van na de kerst 86 kilo teruggegaan naar 81.4. (OK, en toen ging ik sporten en vocht vasthouden, toen woog ik in twee weken tijd opeens weer 86, nu gelukkig weer 82.4 maar ik moet nog even afwachten tot het sporten ook positieve effecten gaat voortbrengen ;-)).

Rijstewafels, popcornwafels en meergranenwafels zijn wel ok als snacks. Blikjes fruit zijn handig om achter de hand te houden Blikjes ananasschijven of zo, ideaal. Watermeloen, komkommer, wortel, kun je onbeperkt eten. Appels en mandarijnen kunnen ook niet echt kwaad, al moet je er geen drie kilo van opeten (aan de andere kant, de kans dat je dan nog iets anders eet is niet zo groot ;-)). Je moet alleen geen rijstewafels met chocola gaan nemen. Ik snapte eerst maar niet waarom ik niet afviel, bleken die dingen net zoveel kcal te bevatten als roomboterkoekjes =P

Maar goed, zoek gewoon ff uit waar je lichaam goed of slecht op reageert. Ik kom bijv. supersnel aan van noten (zowel die waar ik allergisch voor ben als die waar ik niet allergisch voor ben) en rozijnen, merkte ik bij een poging 'gezond snoepen'. Terwijl gewoon fruit kan ik echt eten zoveel ik wil. Ook de Lu cracottes met chocoladevulling lijken geen effect te hebben op mijn gewicht, terwijl ik daar op een punt zelfs een pak per dag van at. Aan de andere kant raakt mijn lichaam van zuivel altijd compleet in de war. Toen ik stopte met zuivel viel ik achter elkaar af, zonder op m'n eten te hoeven letten (anders dan zuivel laten staan). Ook groene thee werkt erg goed om af te vallen, ik merk dat verschil echt wel.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 4 mei 2006 @ 22:55:29 #21
95752 crew  Chell
Kluns
pi_37560416
Ik vind die zonnatura rijstwafels met chocola lekker als tussendoortje. Ze zijn maar 1,5 WW punt (kalorieën enzo weet ik zo gauw ff niet) en zo kom ik toch nog een beetje aan mijn chocola-behoefte.

Ik vind drinken lastig trouwens. Er zit al zo snel te veel suiker ofzo in. Op m'n werk drink ik koffie, thee en water, maar bij m'n lunch heb ik wel graag wat anders. Ze hebben wel Vifit, maar dat vind ik niet zo heel geweldig lekker
Ik dronk altijd Milk & Fruit, maar da's weer niet zo goed... en de light versie hebben ze niet in ons bedrijfsrestaurant.

Het wordt echt hoog tijd voor een koelkastje op m'n werk
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 4 mei 2006 @ 22:57:14 #22
95752 crew  Chell
Kluns
pi_37560487
Hmm.. nu zegt Maeghan net weer dat die chocoladerijstwafels minder goed zijn...hahaha
pi_37560901
Nou, als je er een keertje één neemt is het misschien niet erg, maar de energiewaarde per 100 gram was schrikbarend hoog, vond ik. Dan neem ik liever een Bolletje Eindelooskoekje, als ik toch stout doe =)

Milk & Fruit is echt een calorieenbom. Het is wel superlekker, maar ik mag geen zuivel, laat staan zuivel met zoetstoffen. *snif*

Qua drinken met niet al te veel kcal en zonder troep erin is er niet zo veel. IJsthee van Lipton, zowel de gewone als de groene thee variant, Sourcy sprankelfruit en nu dan Appelsientje Frisfruit zijn de enige mogelijkheden. Ik kan niet tegen zoetstoffen dus 99% van de caloriearme dranken valt voor mij al af en zuivel mag ik ook niet. Verder wil ik ook uit principe geen chemische troep, dus dit is wat er dan overblijft. Sourcy sprankelfruit met perziksmaak of met limoensmaak vind ik echt heel lekker, en de Appelsientje Frisfruit met appel en kiwi ook. Verder heb je nog die Sourcy met cranberrysmaak, en Appelsientje frisfruit is er ook met sinaasappel/guanabana (niet zoet) en met druiven/grapefruit (vnml grapefruitsmaak). De appel/kiwi smaakt wel erg naar appel, maar hij is heerlijk friszoet.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 4 mei 2006 @ 23:19:20 #24
95752 crew  Chell
Kluns
pi_37561359
Ja die appelsientje frisfruit is idd lekker! Ik drink ook veel Roosvicee multivit, maar daar zitten weer zoetstoffen in volgens mij.

Bij m'n lunch drink ik toch het liefst zuivel, maar ik lust geen gewone melk of karnemelk wat het alweer lastig maakt.
pi_37561511
Ik heb vandaag heerlijk op mijn nieuwe ATB gefietst De heenweg 20 km en op de terugweg de kortste weg naar huis, 14 km. Toch maar weer 34 km.
Heb nu last van mijn rug en bovenbenen Maar ik voelde mij zo happy vandaag. Met mijn nieuwe kleren aan (maatje kleiner) en zonnetje erbij.
Vriendin van me zei zelfs dat ik wel een korter shirtje aankan, terwijl ik al een nieuw shirtje aan had. Ze ziet echt aan me dat ik afgevallen ben , maar korter shirtje? Daar wacht ik nog effe mee. Moet eerst even aan dit idee wennen

Ik merk dat er vet van mijn kont af is, maar bij mijn bovenbenen merk ik dat nauwelijks.

Ook ben ik er nu bewust van dat het afvallen te snel gaat. Het voelt wel fijn en ik voel me ook fit.
Dinsdag es horen wat de diëtiste zegt. Zij zal na 't wegen vast en zeker ook zeggen dat 't te snel gaat (of ik moet me vol gaan proppen :p - afvallen doe ik voor mezelf, niet voor haar )

Ik kan soms gewoon heel slecht plannen wanneer ik iets moet eten omdat ik het met name op mijn werk heel druk heb en onregelmatige werktijden. Soms word ik op het laatste moment opgebeld of ik kan werken. Smeer ik snel een boterham om mee te nemen en sla ik dus een warme maaltijd over. Dat is nu al een paar keer gebeurd de laatste tijd.
Tussendoortjes vergeet ik omdat ik daar gewoonweg geen tijd voor heb. Een appel is wel mee gegaan in de tas, maar komt ook weer mee naar huis Om 23u duik ik snel mijn bedje in en pas dan kijk ik nog even terug naar de dag en dan pas bedenk ik dat ik weer veel te weinig gegeten heb.

Een collega van me vertelde me gister dat zij van de diëtiste elk 2,5 uur iets moet eten ik zei dat ik me dat niet kon voorstellen. Zij zegt dat ze het ook veel en vervelend plannen vond, maar het is d'r gelukt. Haar lichaam is er nu aan gewend en geeft ook een soort seintje van trek hebben. Ze eet gezond en light en dat elk 2,5 uur.
Ze is vanaf nov. '05 bezig en nu 7 kilo afgevallen met een patroon dat ze goed vast kan houden. Best knap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')