abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:43:13 #251
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_37539475
Hè bah, enge foto. Ik snap ook nooit dat mensen het zo ver laten komen. Als je immobiel wordt, dan moeten er dus anderen zijn die nog steeds massa's voedsel voor je halen. Ik kan me niemand in m'n omgeving voorstellen die zo gek zou zijn, dus dan kan het toch niet zover komen?
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:46:20 #252
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_37539567
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:43 schreef Jojogirl het volgende:
Hè bah, enge foto. Ik snap ook nooit dat mensen het zo ver laten komen. Als je immobiel wordt, dan moeten er dus anderen zijn die nog steeds massa's voedsel voor je halen. Ik kan me niemand in m'n omgeving voorstellen die zo gek zou zijn, dus dan kan het toch niet zover komen?
Ik vrees dat ik door mijn omgeving op een dieet van sla en komkommer gezet zou worden. Ben je zo weer mobiel.

Ik vond op de FP dit trouwens ook wel een kenmerkende opmerking: http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/64450#2653889
(niet mijn reactie natuurlijk, maar die er boven, over het sporten)

Zucht, mensen snappen het echt niet en wíllen het ook niet snappen...
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_37539830
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:05 schreef Koningin het volgende:
Dat zijn zo'n extreme gevallen, vraag me altijd af hoe het zover heeft kunnen komen.
Dat denk ik bij iedereen van meer dan 100 kilo.
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:59:04 #254
4177 Jojogirl
pi_37540039
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:53 schreef computergirl het volgende:

[..]

Boven de 100 komen is heel simpel: al flink te zwaar zijn en dan zwanger worden
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:59:20 #255
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_37540052
quote:

[..]

Uhhh... er zijn hier nogal wat mensen in 't topic die >100 wegen of hebben gewogen. Waaronder ik. Op zich was bij mij het antwoord simpel: ik ben bij 98kg gestopt met me te wegen. Struisvogelpolitiek, met als resultaat dat ik een flink aantal maanden later, na al mijn moed weer verzameld te hebben, 102,7kg op de weegschaal zag staan. Als ik langer had gewacht was ik waarschijnlijk nog veel zwaarder geworden. Ik heb toen -weer eens- besloten aan de noodrem te trekken en ik ben dus sinds een jaar aan het "lijnen", het gaat langzaam en moeizaam, maar ik leef nu in ieder geval een stuk gezonder en weeg me dagelijks, om te voorkomen dat ik mijn kop weer in het zand steek.
***Levi was here***
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:00:30 #256
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_37540088
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:59 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Boven de 100 komen is heel simpel: al flink te zwaar zijn en dan zwanger worden
Zonder zwangerschap is 't ook niet zo moeilijk.
***Levi was here***
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:01:54 #257
4177 Jojogirl
pi_37540131
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:00 schreef Levitation het volgende:

[..]

Zonder zwangerschap is 't ook niet zo moeilijk.
Ik dacht ik houd het maar luchtig want ik vond de opmerking vrij kortzichtig.
pi_37540281
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:59 schreef Levitation het volgende:

[..]

Uhhh... er zijn hier nogal wat mensen in 't topic die >100 wegen of hebben gewogen.
Ja weet ik. Bij dat afval programma op SBS6 zaten ook een aantal dames/meisjes (ruim) boven de 100, ik kan het me echt niet voorstellen dat ik de zaken zó uit de hand zou laten lopen. Ik weet niet wat daar kortzichtig aan is.
Ik ben zelf ook te zwaar geweest omdat ik me niet woog. Toen moest ik opeens voor een operatie op de weegschaal en ik schrok me te pletter (74). Ik had wel een richtlijn, als broek maat 42 te strak ging zitten dan werd het weer tijd voor een 'balans periode' .
Ik heb nu de grens van 60 kilo in mijn hoofd, daar boven wil ik niet meer komen.
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:10:39 #259
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_37540444
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:06 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ja weet ik. Bij dat afval programma op SBS6 zaten ook een aantal dames/meisjes (ruim) boven de 100, ik kan het me echt niet voorstellen dat ik de zaken zó uit de hand zou laten lopen.
Ik ben zelf ook te zwaar geweest omdat ik me niet woog. Toen moest ik opeens voor een operatie op de weegschaal en ik schrok me te pletter (74). Ik had wel een richtlijn, als broek maat 42 te strak ging zitten dan werd het weer tijd voor een 'balans periode' .
Ik heb nu de grens van 60 kilo in mijn hoofd, daar boven wil ik niet meer komen.
74 kilo... ik zou God op mijn bloote knietjes danken en de hele dag huppelen. Dat woog ik met een jaar of 13/14. Toen ik 16 was woog ik al 83kg. Ik zou dolgraag iets in de 70 willen wegen, maar mijn diëtiste heeft me dat een jaar of 2 geleden uit mijn hoofd gepraat, ik mag al heel tevreden zijn als ik rond de 82kg uit kom.

Toevoeging:
Raar eigenlijk het beeld dat mensen bij 90 of 100 kg hebben, ze denken dan dat je moddervet bent. Maar ik ken toch wel veel mensen met een dergelijk gewicht (waaronder nu ook mensen uit dit topic) die er eigenlijk gewoon hardstikke mooi uit zien! Misschien dat "we" bij 70 kilo nog mooier zijn, maar dat zien we dan wel weer!
***Levi was here***
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:12:47 #260
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_37540538
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:10 schreef Levitation het volgende:

[..]

74 kilo... ik zou God op mijn bloote knietjes danken en de hele dag huppelen. Dat woog ik met een jaar of 13/14. Toen ik 16 was woog ik al 83kg. Ik zou dolgraag iets in de 70 willen wegen, maar mijn diëtiste heeft me dat een jaar of 2 geleden uit mijn hoofd gepraat, ik mag al heel tevreden zijn als ik rond de 82kg uit kom.
Ah, ik ben dus niet de enige die dolgelukkig zou zijn met 74 kilo!
pi_37540911
Op de dag dat ik 74 kg weeg koop ik alle vlaggen die ik maar kan vinden en hang ze ALLEMAAL uit mn raam
It is your friends who make your world!
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:25:11 #262
4177 Jojogirl
pi_37540989
74 kilo zou voor mij ook top zijn. Dat woog ik voor het laatst toen ik 18 was ofzo. Bijna 10 jaar geleden dus. Bovendien is dat precies de grens voor mijn gezonde BMI en dus mijn streefgewicht voor dit topic. Hopelijk ga ik het halen om dat volgend jaar met m'n verjaardag (juni) ook echt te wegen.
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:31:16 #263
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_37541174
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:06 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ja weet ik. Bij dat afval programma op SBS6 zaten ook een aantal dames/meisjes (ruim) boven de 100, ik kan het me echt niet voorstellen dat ik de zaken zó uit de hand zou laten lopen. Ik weet niet wat daar kortzichtig aan is.
vergeet je ff niet dat er hier ook mensen zijn die LANGER zijn? 100 kg houdt bij mijn lengte van 185 cm wel heel wat anders in dat een lengte van 165 cm?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:31:41 #264
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_37541183
enuhhh ik pas met mijn 89 kg in maatje 42 hoor
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_37541360
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:59 schreef Levitation het volgende:

[..]

Uhhh... er zijn hier nogal wat mensen in 't topic die >100 wegen of hebben gewogen. Waaronder ik. Op zich was bij mij het antwoord simpel: ik ben bij 98kg gestopt met me te wegen. Struisvogelpolitiek, met als resultaat dat ik een flink aantal maanden later, na al mijn moed weer verzameld te hebben, 102,7kg op de weegschaal zag staan. Als ik langer had gewacht was ik waarschijnlijk nog veel zwaarder geworden. Ik heb toen -weer eens- besloten aan de noodrem te trekken en ik ben dus sinds een jaar aan het "lijnen", het gaat langzaam en moeizaam, maar ik leef nu in ieder geval een stuk gezonder en weeg me dagelijks, om te voorkomen dat ik mijn kop weer in het zand steek.
Zelfde hier, rond de 96-97 kg gestopt met wegen, dan een drukke baan dus geen tijd om goed te koken, en in de auto, werken, thuis op de pc, slapen dus geen beweging.... Heeft zo best wel lang geduurt ongeveer 1 jaar. Daarna willen we met de familie gaan wandelen, en tja dat was dus totaal onprettig... toen op de weegschaal 130.1kg Maar we werken het er wel af
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:40:38 #266
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_37541454
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
enuhhh ik pas met mijn 89 kg in maatje 42 hoor
Ik heb nog een broek maat 42 in de kast liggen, die pastte ik toen ik ongeveer 85/86 kg was. Een van mijn lijn-mijlpalen is weer in die broek passen. Ik denk dat ik met 74kg in maat 40 zou passen, maar dat weet ik niet zeker, ik heb 't namelijk in geen 13 jaar gewogen.
***Levi was here***
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:43:04 #267
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_37541522
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:37 schreef Emu het volgende:

[..]

Zelfde hier, rond de 96-97 kg gestopt met wegen, dan een drukke baan dus geen tijd om goed te koken, en in de auto, werken, thuis op de pc, slapen dus geen beweging.... Heeft zo best wel lang geduurt ongeveer 1 jaar. Daarna willen we met de familie gaan wandelen, en tja dat was dus totaal onprettig... toen op de weegschaal 130.1kg Maar we werken het er wel af
De vraag is ook eigenlijk niet: "hoe kregen we het eraan", da's niet zo moeilijk... de hamvraag is "hoe krijgen we het er af!". En daarvoor zitten we gezellig met z'n allen in de Dieetclub!
***Levi was here***
pi_37541575
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:10 schreef Levitation het volgende:

[..]

Raar eigenlijk het beeld dat mensen bij 90 of 100 kg hebben, ze denken dan dat je moddervet bent. Maar ik ken toch wel veel mensen met een dergelijk gewicht (waaronder nu ook mensen uit dit topic) die er eigenlijk gewoon hardstikke mooi uit zien!
Het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe lang je bent, ik ben maar 1.66, en kan me voorstellen dat als je 1.85 bent dat 74 eigenlijk gewoon heel slank is.
En je kan je met 100 kilo ook echt mooi uitzien in een mooie outfit, maar hoe zit dat dan in je blote kont? Uiteindelijk wil niemand superzwaar zijn (anders zit je niet bij deze 'dieetclub'), maar ik snap best dat mijn uiterste-kilo-norm niet iedereen z'n norm is
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:54:55 #269
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_37541898
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:44 schreef computergirl het volgende:

[..]

Het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe lang je bent, ik ben maar 1.66, en kan me voorstellen dat als je 1.85 bent dat 74 eigenlijk gewoon heel slank is.
En je kan je met 100 kilo ook echt mooi uitzien in een mooie outfit, maar hoe zit dat dan in je blote kont? Uiteindelijk wil niemand superzwaar zijn (anders zit je niet bij deze 'dieetclub'), maar ik snap best dat mijn uiterste-kilo-norm niet iedereen z'n norm is
Ik ben ook "maar" 1,70m, maar ik ben behoorlijk gespierd, voor een vrouw. Dat ligt overigens aan het feit dat ik slechte gewrichten heb en het meer moeite kost om gewrichten te draaien, daar is dus meer spier voor nodig. En spier zorgt ook voor extra gewicht, vandaar dat mijn streefgewicht aan de hoge kant is (met een BM van 28).
100kg is voor mij zeker te zwaar en de 94 die ik nu weeg is dat ook nog zeker. Maar ik weet dat ik met 85kg prima in mijn vel zit en me hardstikke mooi voel, een gewicht van 80kg zou ronduit geweldig zijn. Een gewicht waarbij jij waarschijnlijk spontaan gedeprimeerd van zou raken.

Natuurlijk heb ik vet op mijn lijf, maar dat maakt mij niet per definitie een lelijk mens of ongezond. Wat is lelijk? Mijn vriend vindt me prachtig. Ik eet gezond, beweeg veel, zie er verzorgd uit, rook niet, drink niet... mijn enige "zonde" is dat ik erg van eten houd. En tja, zo heeft iedereen wel iets.
***Levi was here***
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:00:05 #270
35189 Troel
scherp en bot
pi_37542074
quote:

[..]

Ja, en ik vind iedereen onder de 90 kilo maar een anorexiapersoontje.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37542089
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:54 schreef Levitation het volgende:

[..]
Natuurlijk heb ik vet op mijn lijf, maar dat maakt mij niet per definitie een lelijk mens of ongezond. Wat is lelijk? Mijn vriend vindt me prachtig. Ik eet gezond, beweeg veel, zie er verzorgd uit, rook niet, drink niet... mijn enige "zonde" is dat ik erg van eten houd. En tja, zo heeft iedereen wel iets.
Ik ben nu 57 kilo maar nog steeds lelijk hoor! Aangeboren. En ook al oud, dus er hangt van alles. Maak je niet druk, perfectie is onhaalbaar. En ik hou ook erg van eten.
pi_37544561
Ja, ik snap dat ook niet met die Mexicaan. Maar je ziet het vaker, dat als mensen dik zijn, ze een soort attractie worden en mensen ze eten blijven brengen, zo van "oh kijk eens wat die op kan eten". Die mensen eten het dan op, want ze hebben niets meer te doen en het is iets waar ze aandacht voor krijgen, wat ze goed kunnen. Als je 550 kilo weegt, dan heb je meer problemen dan dat je weleens van een lekker patatje met houdt en zo iemand heeft gewoon goede psychische hulp nodig denk ik.

Troel: ik denk dat je je een beetje onnodig beledigd voelt hoor. Ik snap ook niet hoe iemand zo ver kan aankomen, maar dat betekent niet dat ik mensen waarbij het zo gelopen is een onmens vind of zo. Ik denk ook niet dat computergirl het zo bedoeld heeft, maar dat ze zich gewoon echt afvraagt hoe het komt. Ik denk dat ik zelf ook best wel door had kunnen gaan tot boven de 100, maar ik had dan ook een eetstoornis. Wel heeft mijn moeder ingegrepen toen ik 93.6 woog door me iedere dag te dwingen mee te gaan wandelen tot ik 82 woog (en daarna weer lekker aankwam tot 91, maar goed, daar hebben we het even niet over ;-)). Blijkbaar heeft gewoon niet iedereen een omgeving die zich geroepen voelt of bij machte is er iets aan te doen.

Wat ik niet begrijp is dat mensen doorgaan met eten als ze echt last hebben van hun overgewicht. Mijn vader was op een gegeven moment zo dik dat hij niet kon ademen als hij zijn veters moest strikken. Ik heb er zelf nooit last van gehad dat ik te dik was. Ik kan me niet voorstellen dat ik door zou gaan met eten als ik er dagelijks last van zou hebben. En zeker als je bijv. niet meer naar buiten kunt of je bed uit kunt, dat lijkt me verschrikkelijk. Ik houd het nog geen dag in bed uit als ik koorts heb, laat staan dat ik jarenlang in bed moest blijven liggen. Dan wil je toch op een gegeven moment niet eens meer eten?

Maar voor de duidelijkheid dus, van mijn kant is het geen verwijt of zo, ik begrijp het alleen niet zo goed.
Sanity is (not) statistical
  donderdag 4 mei 2006 @ 14:34:55 #273
105850 Fuente
mamamuts
pi_37544948
Maar waar leg je dan de grens van het niet begrijpen? Of iemand nou 10 of 30 kilo te zwaar is. Is het dan ineens ergder als je 105 kilo weegt ipv 99? Ik snap niet dat mensen zo kunnen vallen over het 3-cijferige getal.
Ik zal niet zeggen dat het gezonder wordt naarmate je dikker wordt, maar goed, zelf zie ik niet in wat het verschil is tussen 110 en 99, ja 11 kilo, maar ik bedoel, dat is misschien een jaar-extra-langer-eten-ipv-lijnen.
Snap je wat ik bedoel? Ik woog een half jaar geleden 115, nu 120, hoe heb ik het zover kunnen laten komen? Nou heel simpel, niet lijnen, veel eten, net zoals dat jij op die manier op de 91 kwam.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_37545429
Ja, de grens bij een absoluut getal trekken is een beetje onlogisch. Aan de andere kant ervaren we allemaal wel ergens een psychologische grens, als je bijv. eindelijk 79.9 weegt ipv 80, of als je eindelijk 10 kilo kwijt bent ipv 9.8. Zo is de 100 denk ik voor veel mensen wel een grens, ook al is 100 kilo bij 1m80 veel minder dik dan bij 1.60.
Sanity is (not) statistical
pi_37546251
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:34 schreef Fuente het volgende:
Maar waar leg je dan de grens van het niet begrijpen? Of iemand nou 10 of 30 kilo te zwaar is. Is het dan ineens ergder als je 105 kilo weegt ipv 99? Ik snap niet dat mensen zo kunnen vallen over het 3-cijferige getal.
Ik zal niet zeggen dat het gezonder wordt naarmate je dikker wordt, maar goed, zelf zie ik niet in wat het verschil is tussen 110 en 99, ja 11 kilo, maar ik bedoel, dat is misschien een jaar-extra-langer-eten-ipv-lijnen.
Het is inderdaad een psychologische grens het 3-cijferige getal, ik kan me oprecht niet voorstellen dat je dan niet het idee krijgt 'nu wordt het echt te gek'. Maar dat idee had ik voor mij zelf ook al veel eerder, ik ben nooit in de buurt van 99 gekomen.
Met normaal eten kom je in één jaar echt niet 10 kilo aan, dus het is niet een kwestie van 'geen zin in lijnen' maar een jaar-extra-langer-veel-te-veel-eten-ipv-lijnen. Maar goed dat is een beetje een open deur natuurlijk.
Ik bedoelde mijn opmerking niet beledigend, maar wordt door sommigen helaas wel zo opgevat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')