Gefeliciteerd met je 1e jaartje!quote:Op zaterdag 29 april 2006 07:05 schreef blupje77 het volgende:
Ik ben vandaag precies 1 jaar getrouwd en het is echt super!!
Veel plezier met alle voorbereidingen en geniet van de dag, want die vliegt voorbij!!
quote:Op dinsdag 2 mei 2006 10:22 schreef anne_Chris het volgende:
Een fijne dag morgen, Bubseltje!
Heerlijk die zon erbij
Hoeft niet. Mijn man (hihi, went nog steeds niet!) is geboren in het buitenland. Zijn geboorteakte was niet officieel ingeschreven in NL. Wij zijn naar zijn geboorteplaats gegaan, hebben zijn akte opgevraagd bij de gemeente (ok, laten doen door vrienden. Kosten: 22 eurocentquote:Op dinsdag 2 mei 2006 06:52 schreef poohy het volgende:
.....
Ik las trouwens een paar topics terug dat het een beetje een gedoe is als je partner niet de NLse nationaliteit heeft? Mijn vriend is Engels, gaat dat dan problemen opleveren?
Ja, wij ook 900 piekies (euros dan). En wat doen ze ervoor? Even een uitdraai uit de compu en een krabbeltje....quote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:28 schreef iamredleader het volgende:
Zoo, terug van de notaris. Damn, dat is niet goedkoop, huwelijksvoorwaarden! Ik dacht met twee- a driehonderd euro zjin we er, maar het blijkt zo'n 850-900 te wordenmaar het is ook wat waard, de zekerheden die we mekaar zo geven zijn belangrijker.
Gewoon met je huidige, zoals op je id of paspoort!quote:Op dinsdag 2 mei 2006 17:41 schreef -Bubseltje- het volgende:
Een domme vraag misschien maar met welke handtekening teken je de huwelijksakte met je oude of je nieuwe![]()
![]()
Dat is de standaardprijs. Wij hebben geen bijzondere clausules opgenomen, gewoon gekozen tussen een paar opties. Wel hebben we goed anderhalf uur gepraat met de kandidaat-notaris-mevrouw, die wist ons erg veel te vertellen. Was nuttig, omdat er veel keuzes gemaakt moeten worden die verregaande consequenties kunnen hebben.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:41 schreef leonieke het volgende:
Kost het altijd zo veel of is er een onroerend goed bij betrokken?
Mag ik vragen bij welke notaris? Wij zijn gisteren bij Loyens en Loef geweest, maar ik denk dat ik vandaag ga bellen en zeg dat het te duur is, gewoon ergens anders naartoe misschien. Vind bijna 1000 euro teveel van het goeie.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:26 schreef Memmel het volgende:
Ja, wij ook 900 piekies (euros dan). En wat doen ze ervoor? Even een uitdraai uit de compu en een krabbeltje....
Spannend Bubseltje! Veel succes en plezier vandaag, je hebt echt fantastisch weer!quote:Op woensdag 3 mei 2006 09:04 schreef -Bubseltje- het volgende:
Tnx allemaal en nu maar wachten![]()
![]()
om 11 uur komen mijn ouders en om 12 uur de kapster en visagiste
mijn aanstaande![]()
is nu naar het hotel en het bruidboeket ophalen
![]()
Hier een lokale notaris Verrijp en Verhoef in Wateringen. Een huwelijkse voorwaarde en twee testamenten voor de all-in prijs van 900 euro. Belachelijk.quote:Op woensdag 3 mei 2006 07:53 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Mag ik vragen bij welke notaris? Wij zijn gisteren bij Loyens en Loef geweest, maar ik denk dat ik vandaag ga bellen en zeg dat het te duur is, gewoon ergens anders naartoe misschien. Vind bijna 1000 euro teveel van het goeie.
Bel anders een paar kantoren in de buurt af voor een offerte. Misschien dat ze dat niet zo willen geven omdat ze niet meteen kunnen beoordelen wat je wilt (en dus hoeveel werk het gaat kosten) maar dan is het vrij gebruikelijk dat je vrijblijvend langs kunt komen voor een gesprek en dan kunnen ze wel een prijsopgave doen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:16 schreef Memmel het volgende:
[..]
Hier een lokale notaris Verrijp en Verhoef in Wateringen. Een huwelijkse voorwaarde en twee testamenten voor de all-in prijs van 900 euro. Belachelijk.
Hoorde later dat er een site is www.goedkoopstenotaris.nl ofzo waarop je kunt bekijken welke bepaalde producten tegen welke prijs aanbiedt.
Ik vind het ook overdone hoor die prijzen.
quote:Op donderdag 4 mei 2006 20:22 schreef -Bubseltje- het volgende:
Het was echt geweldig percies zoals ik wilde. Mooi weer het eten was goed en het was erg gezellig. Ze zijn alleen de rest van de taart kwijtvanmorgen was ie er nog
![]()
een groter verslag komt nog wel nu ga ik genieten en uitrusten.
all-in als in huwelijksevoorwaarden incl btw en griffierechten ofquote:Op woensdag 3 mei 2006 19:34 schreef Beaker het volgende:
@spiegeleiwat kost het bij jullie notariskantoor? wij moeten ¤ 800,= betalen voor all in zeg maar
Dank u welquote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:17 schreef Beaker het volgende:
Leoniekeik wist helemaal niet dat jullie ook gaan trouwen
van harte
Er komen twee huwelijkenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:25 schreef Beaker het volgende:
dat is inderdaad pas kort geleden! Hebben jullie alles al geregeld ivm de korte tijd die jullie nog hebben?
Vertel vertel
Is dat gebruikelijk in Belgie dat je burgerlijk huwelijk en het huwelijk voor de kerk zover uit elkaar worden 'gehouden'? Of wordt dat in NL ook zo gedaan.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:27 schreef leonieke het volgende:
[..]
Er komen twee huwelijken![]()
Op 4 augustus: burgerlijk huwelijk (getuigen, ouders, grootouders --> traiteur) en de bedoeling is om volgende jaar op dezelfde datum te trouwen voor de kerk met een heus feest (maar dat hangt nog allemaal af van de zaal die we dus nog niet gevonden hebben)
hahaquote:
Dat is niet gebruikelijk neequote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:55 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Is dat gebruikelijk in Belgie dat je burgerlijk huwelijk en het huwelijk voor de kerk zover uit elkaar worden 'gehouden'? Of wordt dat in NL ook zo gedaan.
Misschien stomme vraag hoor, maar wij zijn niet kerkelijk wij trouwen ook alleen burgerlijk ...
Wij hebben vandaag onze definitieve keuze gemaakt (nu al terwijl we pas over ruim een jaar trouwen!quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:59 schreef leonieke het volgende:
Hoe zoeken jullie eigenlijk een feestzaal? Luisteren jullie naar de mensen die er al geweest zijn of lopen jullie echt alle zalen af om informatie te vragen?
Gefeliciteerd!!quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:27 schreef leonieke het volgende:
[..]
Er komen twee huwelijken![]()
Op 4 augustus: burgerlijk huwelijk (getuigen, ouders, grootouders --> traiteur) en de bedoeling is om volgende jaar op dezelfde datum te trouwen voor de kerk met een heus feest (maar dat hangt nog allemaal af van de zaal die we dus nog niet gevonden hebben)
Ook pas volgend jaar een trouwjurk, nu moet ik gewoon iets moois en deftigs vinden voor het stadhuis. Eens we dan de zaal gevonden hebben, kunnen we alles nog een paar maand laten liggen om er dan helemaal in te vliegen om het allemaal te regelen![]()
Als je van de koninklijke familie bent is het in NL ook altijd op twee dagen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:55 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Is dat gebruikelijk in Belgie dat je burgerlijk huwelijk en het huwelijk voor de kerk zover uit elkaar worden 'gehouden'? Of wordt dat in NL ook zo gedaan.
Misschien stomme vraag hoor, maar wij zijn niet kerkelijk wij trouwen ook alleen burgerlijk ...
Ik begin nu toch wel een beetje nieuwsgierig te worden naar je jurk...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 19:01 schreef Beaker het volgende:
Mooie jurk!ik vind de kleur echt helemaal geweldig
Zowaar weer een jurk die helemaal niet lijkt op mijneZo leuk om te zien!
quote:
Zelfs ik ben een beetje zenuwachtig voor jullie.quote:Op zondag 14 mei 2006 10:02 schreef Knut het volgende:
Het schijnt...
Het gekke is, dat ik nu helemaal niet zenuwachtig meer ben.quote:Op zondag 14 mei 2006 12:48 schreef Breuls het volgende:
[..]
[..]
Zelfs ik ben een beetje zenuwachtig voor jullie.
En jij was uitgenodigdquote:
Okay? Niet meer dan dat?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:39 schreef Knut het volgende:
Het was okay.
Dat vond ik helemaal zo schattig: Sil's beide getuigen die vrijwel de hele dag hebben lopen snotterenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:56 schreef BloodyLotte het volgende:
het is net zoals de zus van Knut me snotterend en jankend zei: "Ja maar ze passen ook zo geweldig goed bij elkaar, het is zo mooi!"
quote:
De eerste twee foto's zijn dus geposeerd in de Hortus. We hadden twee fotograven één professionele en Lotte (ook een user op FOK!) die echt zo enorm goed was en zulke gave foto's heeft gemaakt. Ik heb de foto's van de andere fotograaf nog niet gezien, maar ik denk dat die van Lotte er zeker niet voor onderdoen.
De taart is door mijn vader en tante gemaakt, de smileys door mijn schoonzusje en ik heb de roosjes gedaan
Hier zing ik "Als je bij me weggaat" van Acda en de Munnik. Dat is ons trouwliedje en hierop kwam ik ook de Orangerie binnen. (Gemeentelijk huwelijk in de Hortus)
Dit was onze trouwauto, een Jaguar mark VIII van Knut's vader die tevens chaffeur was.
Lief handjes vasthouden
Nee joh, ik ben juist heel erg van de traditie enzoquote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:20 schreef Maerycke het volgende:
Sil, Knut.. van harte en een heel gelukkig leven samen.![]()
Romantische jurk hoorHad Sil stiekem in iets moderns verwacht
Ze zitten nu in Londen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:42 schreef Memmel het volgende:
Jullie zien er echt prachtig uit! Moet een leuke dag geweest zijn. En nou nog lekker nagenieten. Gaan jullie nog honeymoonen of niet?
Ja zo kwam ik op de mijne namelijk, prachtig zijn die van jouquote:
Doen gewoon! Ik vind ze haske cutequote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:57 schreef Bluezz het volgende:
Leuk pak, maar wat hebben we daar nou aan.
Trouwkleedjes motte we![]()
Morgen hebben we een feessie en ik heb zo'n onbedwingbare drang om mijn trouwschoenen aan te trekken
Gewoon onder mijn spijkerbroek of zo!
Dat zetje deed het 'mquote:
Het pak heb gekocht bij Cora Kempermanquote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:43 schreef miss_dynastie het volgende:
zou je de winkel willen verklappen?
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:25 schreef Beaker het volgende:
Dit pak heb ik gekocht voor de trouwerij van mijn beste vriend
[afbeelding]
()
Ik bedoelde het pakquote:Op zaterdag 20 mei 2006 09:02 schreef Beaker het volgende:
[..]
Het pak heb gekocht bij Cora Kempermanwww.corakemperman.nl en de schoenen zijn speciaal gemaakt in die kleur
Overigens zitten ze super
En ik ga waarschijnlijk eens gaan zien in de winkel in Belgiëquote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik bedoelde het pak
Erg mooi, zal eens gaan kijken in Utrecht
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 10:59 schreef Tally het volgende:
Nou mijn vakantie is begonnen.. Aftellen tot aan vrijdag..
Vanavond mijn vrijgezellenfeestje.. Met dank aan mn moeder dat ik het weet
Die kunnen nooit iets geheim houden..
Wij zijn gisteren in Utrecht wezen eten en we zijn denk ik wel 12 vrijgezellenpartijtjes tegengekomen. De een zag er nog gekker uit dan de ander. Gelukkig is het mijn familie duidelijk dat zoiets niet aan mij besteed is.quote:Op zondag 21 mei 2006 10:17 schreef Tally het volgende:
Ik ben brak..
Mijn vrijgezellenfeest bestond uit errug lekker eten, blackjack en drank..
Jesus wat ben ik brak
En wat was het superrrrrrrrrr gezellig..
Nu aftellen... Nog 5 dagen!
Wat een domperquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:39 schreef Tally het volgende:
Hier zijn geen zenuwen..
Zelfs nu de locatie moeilijk doet over het menu nog steeds niet..
Wij hebben gevraagd om een simpele 3 gangen menu.. Maar toch een keuze menu..
Bijv uhm een sateetje.. Of een biefstuk.. koppie soep..
Wat krijgen we toe gemaild... Een a la carte menu..
Gevulde varkenshaasje met pruimen en weet ik veel wat voor troep..
Mn vriend las dat net.. En die lust dus echt helemaal niets van die gehele kaart niet..
Hij bellen.. Kan hij niets veranderen..
Morgen dus langs die zaak om er voor te zorgen dat ze het veranderen..
Anders gaan we dus echt ergens anders eten..
Maar ja.. We houden daar ook het feest
Zal een leuke avond worden dan..
Ik ben blij dat het uiteindelijk wel gewoon gaat zoals jullie willen! Dan slaap je toch een stuk beter vannacht!quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:33 schreef Tally het volgende:
Zo... Ook weer geregeld..
De zaak even een bezoekje gebracht..
En nu kan het allemaal wel wat we willen
Stom hoor.. Moestie man daar gister allemaal zo moeilijk over doen
quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:33 schreef Tally het volgende:
gelukkig maarquote:Op woensdag 24 mei 2006 12:33 schreef Tally het volgende:
Zenuwen? Welke zenuwenquote:Op donderdag 25 mei 2006 11:55 schreef Beaker het volgende:
Crook is vannacht vertrokken naar Frankrijk en nou zit ik me stierlijk te vervelen![]()
![]()
Kaarten zijn inmiddels bij iedereen aangekomen en we hebben erg leuke complimenten gahad!
Het aftellen gaat hier nu ook wel een beetje beginnen
Tally, hoe gaat het met de zenuwen? Volgens mij zijn er nog 3 voor ons voordat wij gaan trouwen![]()
Dank je wel wYPPY..quote:
Nog gefeliciteerd Mw J.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:32 schreef YPPY het volgende:
Het was keigaaf!Mijn schoonouders hadden het trappenhuis versierd en bloemen geregeld en in het restaurant stond er ineens een megataart met lagen. Van mijn moeder en zijn ouders.
We konden mooi tussen de buien door van het stadhuis naar het restaurant. Succes van de dag was wel dat de helft van de bezoekers een parkeerbon kreeg.
Ondanks de afspraken bij het gemeentehuis en meters lint. Maar dat is allemaal opgelost door de ambtenaar.
![]()
Nou nee, maar dat is juist het mooie, van de 6 cadeaus die al gegeven zijn (en dan tel ik dus de Bijenkorf-lijst niet mee), zijn er 4 echt fantastisch, eentje is wel bruikbaar en van een weet ik het niet zoquote:Op donderdag 25 mei 2006 14:23 schreef leonieke het volgende:
Dat is goed nieuws iamredleader![]()
Cadeaus van een huwelijkslijst die toegekomen zijn?
Yppy Getrouwdquote:Op donderdag 25 mei 2006 17:32 schreef YPPY het volgende:
Het was keigaaf!Mijn schoonouders hadden het trappenhuis versierd en bloemen geregeld en in het restaurant stond er ineens een megataart met lagen. Van mijn moeder en zijn ouders.
We konden mooi tussen de buien door van het stadhuis naar het restaurant. Succes van de dag was wel dat de helft van de bezoekers een parkeerbon kreeg.
Ondanks de afspraken bij het gemeentehuis en meters lint. Maar dat is allemaal opgelost door de ambtenaar.
![]()
Ik kan het me helemaal voorstellen.quote:
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 06:57 schreef Troel het volgende:
Tally, je zal wel niet zo gek zijn dit nog te lezen (alhoewel ik je ervoor aanzie).
Het ziet er nog een beetje wolkig uit, maar achter de wolken zie ik de zon al voor je schijnen.
Heeel, heeeel veel plezier, geluk en een gigantisch mooie dag gewenst
Ja ik doe mn best!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 08:45 schreef YPPY het volgende:
Ga eens trouwen jij!
Geen idee of er foto's online komen, we gaan nu eerst op huwelijksreis.
k_i_mquote:Op vrijdag 26 mei 2006 09:42 schreef k_i_m het volgende:. Tally!
.
Dat het maar een heeeele mooie dag moge worden.
Ja zo welquote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:46 schreef Bluezz het volgende:
Tally gefeliciteerd, het klinkt echt heel erg!! Iemand als jij, is zoooo'n goed nummer en precies waar het in een relatie om draait
Wát is die man van je groot zo
Dank je..quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:49 schreef leonieke het volgende:
Het klinkt geweldig zoals je erover vertelt TallyGefeliciteerd hoor
![]()
Edit: Jullie zijn dus op vakantie![]()
Echt mooi kleed hoor trouwens![]()
De etiquette zegt dat je als gast de bruid niet mag overtreffen, als zij dus wit gaat, 'mag' je ook geen wit aan. Officieel bepaalt de moeder van de bruid wat zij aantrekt en moeten schoonmoeder en de andere vrouwelijke gasten zich hier aan aanpassen. Maar ik denk dat bijna niemand die regels nog zo naleeft. Je kan denk ik het beste even informeren bij je schoonbroer/zus wat hun wensen zijn? Je wil natuurlijk ook niemand voor het hoofd stoten of rare blikken krijgen om je kleding!quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:24 schreef Sasandra het volgende:
Binnenkort trouwt mijn schoonbroer. Ik ben nog op zoek naar kleding voor de bruiloft. Ik meen me te herinneren ergens gelezen te hebben dat het niet de bedoeling is om als niet-bruid iets wits te dragen. Misschien dat een van jullie trouwlustigen weet hoe dit precies zit? Alvast bedankt![]()
Nou, ik zou me rotgeneren als ze denken dat ik de bruid ben ipv de bruid zelf. Nee, ik zou dat risico niet willen lopen en zou geen witte jurk oid aantrekkenquote:Op donderdag 1 juni 2006 14:53 schreef Étoile het volgende:
De etiquette zegt dat je als gast de bruid niet mag overtreffen, als zij dus wit gaat, 'mag' je ook geen wit aan.
Lang niet iedereen trouwt in het witquote:Op donderdag 1 juni 2006 15:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, ik zou me rotgeneren als ze denken dat ik de bruid ben ipv de bruid zelf. Nee, ik zou dat risico niet willen lopen en zou geen witte jurk oid aantrekken
Nee, ik zie mijzelf absoluut niet in het wit trouwenquote:
Oei, dat wordt moeilijkquote:Op donderdag 1 juni 2006 14:53 schreef Étoile het volgende:
[..]
De etiquette zegt dat je als gast de bruid niet mag overtreffen,
Tsja, de vraag hoeveel gepast is kun je alleen maar beantwoorden met "dat hangt ervan af". Als het echt een goede vriendin is, en je loopt een hele dag mee, zou ik wel een redelijk bedrag (20 tot 50) euro geven, maar zoals net, het hangt van veel af.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:12 schreef MM-Luna het volgende:
Oeeeh beste dinnetje gaat dinsdag trouwen en ik vind het spannend haha. Heb mijn kleding al netjes voorelkaar, zij gaat trouwen in een bordeaux rode jurk. Is het raar als ik mijn camera mee neem? Ehmz en hoeveel geef je iemand in een envelop als je alleen komt, maar wel de hele dag? Stom misschien, maar heb geen enkel idee..
Oh en prachtige kleding hier allemaal!
Ja, wat zij zegt.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:37 schreef Sanne het volgende:
Ik heb net de trouwfoto's van Kyara gezien, en wil hier toch even melden dat ik ze geweldig vind.
Dank je hoorquote:
Wat leuk!quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:02 schreef iamredleader het volgende:
Het was prachtig gisteren, burgerlijk was gezellig, ongedwongen en er zijn meer dan 100 (!) foto's, helaas ben ik pas volgende week weer thuis bij m'n computer met alles, dan kan ik wat gaan uploaden...
getrouwd met m'n Tinuviel!
![]()
Ja ongeveer in elk geval belangrijke mensen (ouders,oma's,vrienden) weten dat we gaan trouwenquote:Op woensdag 7 juni 2006 16:45 schreef leonieke het volgende:
Wat heerlijk Joene! En vertellen jullie het ook al aan iedereen rond?Ik kon mijn mond niet houden in het begin
en wat was ik bilj dat ik hier op fok! wat een uitlaatklep had want we hebben het pas afgelopen week tegen een aantal van de vrienden gezegd (Ik heb een maand mijn mond kunnen houden
)
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 7 juni 2006 08:06 schreef Joene het volgende:
* Joene heeft zn vriendinnetje afgelopen maandag ten huwelijk gevraagd ! We gaan trouwen in ??-??-2007
quote:Op donderdag 8 juni 2006 07:12 schreef Joene het volgende:
[..]
Ja ongeveer in elk geval belangrijke mensen (ouders,oma's,vrienden) weten dat we gaan trouwen
Nou ik probeer je al een dag of wat aan te sprekenquote:Op donderdag 8 juni 2006 21:18 schreef moussy het volgende:
[..]
en ikgefeliciteerd!!
Vertel eens, hoe ging het aanzoek?
quote:Op donderdag 8 juni 2006 08:59 schreef Memmel het volgende:
iamredleader & tinuviel: van harte gefeliciteerd! Welkom bij de club van getrouwden!
Vanmiddag zit ik er klaar voor, in geuren en kleuren graagquote:Op donderdag 8 juni 2006 21:47 schreef Joene het volgende:
[..]
Nou ik probeer je al een dag of wat aan te sprekenmaar je bent er steeds niet
![]()
![]()
Je weet me te vindenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 07:37 schreef moussy het volgende:
[..]
Vanmiddag zit ik er klaar voor, in geuren en kleuren graag![]()
Joene en dinnetje gefeliciteerd man en binnenkort (???) vrouwquote:
Wauw, ik had niet begrepen dat jullie elkaar niet zouden zien meer. Heeft dat ook met de traditie te maken en dergelijke?quote:Op zondag 11 juni 2006 08:34 schreef iamredleader het volgende:
Vandaag de grote dag, ik ben niet zenuwachtig, om 11:10 komt de auto (een heuse London Cab) mij ophalen, dan ga ik Tinuviel ophalen, dat is dan de eerste keer dat we mekaar zien sinds het burgerlijk afgelopen dinsdag.
Het is gelukkig ook echt de temperatuur om in een konijnenpak rond te lopen. Volgens mij ben je dubbel in de maling genomen...quote:Op zondag 11 juni 2006 21:52 schreef Beaker het volgende:
.... ik nog altijd in konijnenpak[/sub]
Ik heb een top-avond gehad! Echt super!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |