Gefeliciteerd met je 1e jaartje!quote:Op zaterdag 29 april 2006 07:05 schreef blupje77 het volgende:
Ik ben vandaag precies 1 jaar getrouwd en het is echt super!!
Veel plezier met alle voorbereidingen en geniet van de dag, want die vliegt voorbij!!
quote:Op dinsdag 2 mei 2006 10:22 schreef anne_Chris het volgende:
Een fijne dag morgen, Bubseltje!
Heerlijk die zon erbij
Hoeft niet. Mijn man (hihi, went nog steeds niet!) is geboren in het buitenland. Zijn geboorteakte was niet officieel ingeschreven in NL. Wij zijn naar zijn geboorteplaats gegaan, hebben zijn akte opgevraagd bij de gemeente (ok, laten doen door vrienden. Kosten: 22 eurocentquote:Op dinsdag 2 mei 2006 06:52 schreef poohy het volgende:
.....
Ik las trouwens een paar topics terug dat het een beetje een gedoe is als je partner niet de NLse nationaliteit heeft? Mijn vriend is Engels, gaat dat dan problemen opleveren?
Ja, wij ook 900 piekies (euros dan). En wat doen ze ervoor? Even een uitdraai uit de compu en een krabbeltje....quote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:28 schreef iamredleader het volgende:
Zoo, terug van de notaris. Damn, dat is niet goedkoop, huwelijksvoorwaarden! Ik dacht met twee- a driehonderd euro zjin we er, maar het blijkt zo'n 850-900 te wordenmaar het is ook wat waard, de zekerheden die we mekaar zo geven zijn belangrijker.
Gewoon met je huidige, zoals op je id of paspoort!quote:Op dinsdag 2 mei 2006 17:41 schreef -Bubseltje- het volgende:
Een domme vraag misschien maar met welke handtekening teken je de huwelijksakte met je oude of je nieuwe![]()
![]()
Dat is de standaardprijs. Wij hebben geen bijzondere clausules opgenomen, gewoon gekozen tussen een paar opties. Wel hebben we goed anderhalf uur gepraat met de kandidaat-notaris-mevrouw, die wist ons erg veel te vertellen. Was nuttig, omdat er veel keuzes gemaakt moeten worden die verregaande consequenties kunnen hebben.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:41 schreef leonieke het volgende:
Kost het altijd zo veel of is er een onroerend goed bij betrokken?
Mag ik vragen bij welke notaris? Wij zijn gisteren bij Loyens en Loef geweest, maar ik denk dat ik vandaag ga bellen en zeg dat het te duur is, gewoon ergens anders naartoe misschien. Vind bijna 1000 euro teveel van het goeie.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:26 schreef Memmel het volgende:
Ja, wij ook 900 piekies (euros dan). En wat doen ze ervoor? Even een uitdraai uit de compu en een krabbeltje....
Spannend Bubseltje! Veel succes en plezier vandaag, je hebt echt fantastisch weer!quote:Op woensdag 3 mei 2006 09:04 schreef -Bubseltje- het volgende:
Tnx allemaal en nu maar wachten![]()
![]()
om 11 uur komen mijn ouders en om 12 uur de kapster en visagiste
mijn aanstaande![]()
is nu naar het hotel en het bruidboeket ophalen
![]()
Hier een lokale notaris Verrijp en Verhoef in Wateringen. Een huwelijkse voorwaarde en twee testamenten voor de all-in prijs van 900 euro. Belachelijk.quote:Op woensdag 3 mei 2006 07:53 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Mag ik vragen bij welke notaris? Wij zijn gisteren bij Loyens en Loef geweest, maar ik denk dat ik vandaag ga bellen en zeg dat het te duur is, gewoon ergens anders naartoe misschien. Vind bijna 1000 euro teveel van het goeie.
Bel anders een paar kantoren in de buurt af voor een offerte. Misschien dat ze dat niet zo willen geven omdat ze niet meteen kunnen beoordelen wat je wilt (en dus hoeveel werk het gaat kosten) maar dan is het vrij gebruikelijk dat je vrijblijvend langs kunt komen voor een gesprek en dan kunnen ze wel een prijsopgave doen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:16 schreef Memmel het volgende:
[..]
Hier een lokale notaris Verrijp en Verhoef in Wateringen. Een huwelijkse voorwaarde en twee testamenten voor de all-in prijs van 900 euro. Belachelijk.
Hoorde later dat er een site is www.goedkoopstenotaris.nl ofzo waarop je kunt bekijken welke bepaalde producten tegen welke prijs aanbiedt.
Ik vind het ook overdone hoor die prijzen.
quote:Op donderdag 4 mei 2006 20:22 schreef -Bubseltje- het volgende:
Het was echt geweldig percies zoals ik wilde. Mooi weer het eten was goed en het was erg gezellig. Ze zijn alleen de rest van de taart kwijtvanmorgen was ie er nog
![]()
een groter verslag komt nog wel nu ga ik genieten en uitrusten.
all-in als in huwelijksevoorwaarden incl btw en griffierechten ofquote:Op woensdag 3 mei 2006 19:34 schreef Beaker het volgende:
@spiegeleiwat kost het bij jullie notariskantoor? wij moeten ¤ 800,= betalen voor all in zeg maar
Dank u welquote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:17 schreef Beaker het volgende:
Leoniekeik wist helemaal niet dat jullie ook gaan trouwen
van harte
Er komen twee huwelijkenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:25 schreef Beaker het volgende:
dat is inderdaad pas kort geleden! Hebben jullie alles al geregeld ivm de korte tijd die jullie nog hebben?
Vertel vertel
Is dat gebruikelijk in Belgie dat je burgerlijk huwelijk en het huwelijk voor de kerk zover uit elkaar worden 'gehouden'? Of wordt dat in NL ook zo gedaan.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:27 schreef leonieke het volgende:
[..]
Er komen twee huwelijken![]()
Op 4 augustus: burgerlijk huwelijk (getuigen, ouders, grootouders --> traiteur) en de bedoeling is om volgende jaar op dezelfde datum te trouwen voor de kerk met een heus feest (maar dat hangt nog allemaal af van de zaal die we dus nog niet gevonden hebben)
hahaquote:
Dat is niet gebruikelijk neequote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:55 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Is dat gebruikelijk in Belgie dat je burgerlijk huwelijk en het huwelijk voor de kerk zover uit elkaar worden 'gehouden'? Of wordt dat in NL ook zo gedaan.
Misschien stomme vraag hoor, maar wij zijn niet kerkelijk wij trouwen ook alleen burgerlijk ...
Wij hebben vandaag onze definitieve keuze gemaakt (nu al terwijl we pas over ruim een jaar trouwen!quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:59 schreef leonieke het volgende:
Hoe zoeken jullie eigenlijk een feestzaal? Luisteren jullie naar de mensen die er al geweest zijn of lopen jullie echt alle zalen af om informatie te vragen?
Gefeliciteerd!!quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:27 schreef leonieke het volgende:
[..]
Er komen twee huwelijken![]()
Op 4 augustus: burgerlijk huwelijk (getuigen, ouders, grootouders --> traiteur) en de bedoeling is om volgende jaar op dezelfde datum te trouwen voor de kerk met een heus feest (maar dat hangt nog allemaal af van de zaal die we dus nog niet gevonden hebben)
Ook pas volgend jaar een trouwjurk, nu moet ik gewoon iets moois en deftigs vinden voor het stadhuis. Eens we dan de zaal gevonden hebben, kunnen we alles nog een paar maand laten liggen om er dan helemaal in te vliegen om het allemaal te regelen![]()
Als je van de koninklijke familie bent is het in NL ook altijd op twee dagen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:55 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Is dat gebruikelijk in Belgie dat je burgerlijk huwelijk en het huwelijk voor de kerk zover uit elkaar worden 'gehouden'? Of wordt dat in NL ook zo gedaan.
Misschien stomme vraag hoor, maar wij zijn niet kerkelijk wij trouwen ook alleen burgerlijk ...
Ik begin nu toch wel een beetje nieuwsgierig te worden naar je jurk...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 19:01 schreef Beaker het volgende:
Mooie jurk!ik vind de kleur echt helemaal geweldig
Zowaar weer een jurk die helemaal niet lijkt op mijneZo leuk om te zien!
quote:
Zelfs ik ben een beetje zenuwachtig voor jullie.quote:Op zondag 14 mei 2006 10:02 schreef Knut het volgende:
Het schijnt...
Het gekke is, dat ik nu helemaal niet zenuwachtig meer ben.quote:Op zondag 14 mei 2006 12:48 schreef Breuls het volgende:
[..]
[..]
Zelfs ik ben een beetje zenuwachtig voor jullie.
En jij was uitgenodigdquote:
Okay? Niet meer dan dat?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:39 schreef Knut het volgende:
Het was okay.
Dat vond ik helemaal zo schattig: Sil's beide getuigen die vrijwel de hele dag hebben lopen snotterenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:56 schreef BloodyLotte het volgende:
het is net zoals de zus van Knut me snotterend en jankend zei: "Ja maar ze passen ook zo geweldig goed bij elkaar, het is zo mooi!"
quote:
De eerste twee foto's zijn dus geposeerd in de Hortus. We hadden twee fotograven één professionele en Lotte (ook een user op FOK!) die echt zo enorm goed was en zulke gave foto's heeft gemaakt. Ik heb de foto's van de andere fotograaf nog niet gezien, maar ik denk dat die van Lotte er zeker niet voor onderdoen.
De taart is door mijn vader en tante gemaakt, de smileys door mijn schoonzusje en ik heb de roosjes gedaan
Hier zing ik "Als je bij me weggaat" van Acda en de Munnik. Dat is ons trouwliedje en hierop kwam ik ook de Orangerie binnen. (Gemeentelijk huwelijk in de Hortus)
Dit was onze trouwauto, een Jaguar mark VIII van Knut's vader die tevens chaffeur was.
Lief handjes vasthouden
Nee joh, ik ben juist heel erg van de traditie enzoquote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:20 schreef Maerycke het volgende:
Sil, Knut.. van harte en een heel gelukkig leven samen.![]()
Romantische jurk hoorHad Sil stiekem in iets moderns verwacht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |