Bron: Nintendo Beneluxquote:Nintendo introduceert… Wii.
Als in het Engelse “we”.
Waar de werknaam “Revolution” onze richting aangaf, geeft Wii het antwoord.
Wii verbreekt de barrière tussen spelers van videogames en anderen.
Wii brengt mensen in direct contact met de games… en elkaar. Maar bovenal vraag je je waarschijnlijk af: wat betekent de naam?
Wii klinkt als het Engelse “we”, wat benadrukt dat deze console er is voor iedereen.
Wii kan gemakkelijk worden onthouden door mensen uit de hele wereld, ongeacht welke taal ze spreken. Geen misverstand. Gewoon Wii.
Wii heeft een uitgesproken spelling met “ii”, wat symbool staat voor de unieke controllers en het beeld van mensen die samen spelen.
En Wii, als naam en console, brengt de wereld van videogames iets revolutionairs, waarmee het zich onderscheidt van de massa.
Dus dat is Wii. Maar wat is Wii zonder jou?
Eigenlijk gaat het niet over jou of mij.
Het gaat om Wii en wij.
En samen kan Wii alles veranderen.
consoles en toebehoren kan je naar mij opsturenquote:Op donderdag 27 april 2006 18:38 schreef Egamer het volgende:
Ik kap met gamen als het geen 1 april grap is
Alles went.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:19 schreef Xrenity het volgende:
Filmpje was wel tof
Jullie wennen er toch wel aan
Over 2 weken is iedereen omquote:Op donderdag 27 april 2006 19:24 schreef H.Flick het volgende:
Ik vind het verbazingwekkend dat niet meteen alle fanboys de naam komen verdedigen. Alleen opperhoofd Roy doet het.
Ah boehoehoequote:Op donderdag 27 april 2006 19:23 schreef MMaRsu het volgende:
Wii Sagbi Ik Zweer Deze Naam Is KUT
Jazekers, en wie ben jij?quote:Op donderdag 27 april 2006 19:26 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ah boehoehoe
Xbox 360 is een lekkere naam zeker
Ik was al omquote:
He's just taking the piss out of wiiquote:Op donderdag 27 april 2006 19:29 schreef Erwtensoep het volgende:
[afbeelding]
pfff wat oneerbiedig voor de console die het gamen gaat veranderen....![]()
Ja, nu weet je wie de kleuters zijn.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:29 schreef Erwtensoep het volgende:
[afbeelding]
pfff wat oneerbiedig voor de console die het gamen gaat veranderen....![]()
quote:Dus dat is Wii. Maar wat is Wii zonder jou?
Eigenlijk gaat het niet over jou of mij.
Het gaat om Wii en wij.
En samen kan Wii alles veranderen.
Beetje eenschquote:Op donderdag 27 april 2006 19:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
I like it. Misschien als enige, maar ECHT, geweldig
Daar staat niks over de naam? Verder is de Revolution (sorry, kwam er gewoon uit, aan Wii wennen duurt nog een jaar ofzoquote:Op donderdag 27 april 2006 19:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Denk hier eens aan mensen:
De xbox sucked!
Jup.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ben ik de enige die m tof vind? Ja he
Nah bs.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:33 schreef Retuobak het volgende:Verder is de Revolution (sorry, kwam er gewoon uit, aan Wii wennen duurt nog een jaar ofzo)
Oooooohhhhquote:Op donderdag 27 april 2006 19:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Denk hier eens aan mensen:
De xbox sucked!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The truth was in here.
Goed nieuws voor RaymanNLquote:Het officiele Nintendo magazine in Groot-Brittanië geeft aan dat er bij Ubisoft een nieuwe Wii-game in ontwikkeling is. Het gaat om Rayman 4. Meer daarover op de E3.
quote:Op donderdag 27 april 2006 19:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
I like it. Misschien als enige, maar ECHT, geweldig
Revolution is een kutnaamquote:Op donderdag 27 april 2006 19:33 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Daar staat niks over de naam? Verder is de Revolution (sorry, kwam er gewoon uit, aan Wii wennen duurt nog een jaar ofzo) gewoon een oerdegelijke console vanuit verkoopperspectief.
Ruzbeh! Motherfuckerquote:
Kom we gaan Wii-en?quote:Op donderdag 27 april 2006 19:38 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Revolution is een kutnaam. Veel te lang. "Kom, we gaan ff Revolutionen"
Nee, ik ben inmiddels ook al meer gewend aan Wii.
RUZBEHHHHHquote:
A Wii is comingquote:Op donderdag 27 april 2006 19:41 schreef EricG het volgende:
Je bent er zo aan gewend, ik weet 't zeker. Over 3 weken is iedereen om en is iedereen "Revolution" alweer vergeten.
Believe!!
Er valt toch ook niks te verdedigen met zo'n naam? zelfs met de beste wil van de wereld kan ik er niks enigzins positiefs over bedenken.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:24 schreef H.Flick het volgende:
Ik vind het verbazingwekkend dat niet meteen alle fanboys de naam komen verdedigen. Alleen opperhoofd Roy doet het.
Ik meen me te herinneren, dat een van de redenen, die Nintendo aangaf voor de naamswijziging van Ultra64 naar Nintendo64, was 't feit dat Japanners de r niet fijn vonden om uit te spreken. Levolution zullen ze niet zo leuk vinden dan.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:42 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Er valt toch ook niks te verdedigen met zo'n naam? zelfs met de beste wil van de wereld kan ik er niks enigzins positiefs over bedenken.
Wii is gewoon een nietszeggende kutnaam, leuk dat nintendo vind dat iedereen dat kan uitspreken maar datzelfde geld voor revo of RS.
De onderbouwing is misschien wel goed, maar ik vind het echt een hele slechte naam hoe goed het ook onderbouwd isquote:Op donderdag 27 april 2006 19:47 schreef Phonebone het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren, dat een van de redenen, die Nintendo aangaf voor de naamswijziging van Ultra64 naar Nintendo64, was 't feit dat Japanners de r niet fijn vonden om uit te spreken. Levolution zullen ze niet zo leuk vinden dan.
Het gaat er denk ik om dat het in alle regio's hetzelfde klinkt. Omdat je de letters niet apart spreekt, krijg je gewoon een 'wie' klank en die zal waarschijnlijk overal zo gemarket worden.
Bovendien vond ik juist de introductie tekst op de amerikaanse Nintendo site een hele goede onderbouwing voor de naam. Het is wel even wennen, maar dan klinkt 't toch echt wel beter, naar mijn mening.
Preciesquote:Op donderdag 27 april 2006 19:49 schreef Xrenity het volgende:
't Is trouwens duidelijk dat ze niet voor een 'videogamesconsole' naam hebben gekozen (Xbox, PlayStation, GameCube..).
Nee ze hebben gekozen voor iets dat me aan Intel doet denken (ViiV, wat ook een kutnaam is)quote:Op donderdag 27 april 2006 19:49 schreef Xrenity het volgende:
't Is trouwens duidelijk dat ze niet voor een 'videogamesconsole' naam hebben gekozen (Xbox, PlayStation, GameCube..).
Duhquote:Op donderdag 27 april 2006 19:50 schreef Erwtensoep het volgende:
Jezus de nieuwe naam is net bekend gemaakt en iedereen heeft het over ruzbeh![]()
Ummm... Japnners hebben moeite met de L, niet de R... Dus dan zou het in het begin "Orrutra 64" zijn geweest en met Revolution zou het "Revorrution" zijn geweest.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:49 schreef Tain het volgende:
[..]
De onderbouwing is misschien wel goed, maar ik vind het echt een hele slechte naam hoe goed het ook onderbouwd is
Inderdaad. Ik denk dat ik voorlopig nog wel even "Revo" blijf zeggenquote:Op donderdag 27 april 2006 19:49 schreef Tain het volgende:
[..]
De onderbouwing is misschien wel goed, maar ik vind het echt een hele slechte naam hoe goed het ook onderbouwd is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar sta je dan ’s avonds 20 over 11, op een strand sigaretten weg te werken
Nee man. Wi-i klinkt vet.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:51 schreef H.Flick het volgende:
2 i'en na elkaar is sowieso kut.
Ja en dat maakt Wii toch niet meteen een goede naam?quote:Op donderdag 27 april 2006 19:51 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ummm... Japnners hebben moeite met de L, niet de R... Dus dan zou het in het begin "Orrutra 64" zijn geweest en met Revolution zou het "Revorrution" zijn geweest.
Nee.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:51 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ummm... Japnners hebben moeite met de L, niet de R... Dus dan zou het in het begin "Orrutra 64" zijn geweest en met Revolution zou het "Revorrution" zijn geweest.
Inderdaadquote:Op donderdag 27 april 2006 19:53 schreef Tain het volgende:
[..]
Ja en dat maakt Wii toch niet meteen een goede naam?
Ik zie het niet echt als naam, meer als icoon, klein en sterk.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:49 schreef Xrenity het volgende:
OMG stop ik kom niet meer bijquote:Op donderdag 27 april 2006 19:55 schreef knater het volgende:
[..]
Ik zie het niet echt als naam, meer als icoon, klein en sterk.
btw: Kleuters, ik heb nog wat voor je, PSP spreek je uit in het Engels als Pee es Pee LMAOLOLLERCOPTER!!!111~
![]()
quote:Op donderdag 27 april 2006 19:48 schreef H.Flick het volgende:
Wevvolution of Ultwa64 klinken toch ook goed
Revolution was zo'n goede naam geweest wat mij betreftquote:Op donderdag 27 april 2006 19:58 schreef P-Style het volgende:
Eigenlijk boeit die hele naam me niet zo veel. Om eerlijk te zijn vind ik geen enkele console een goeie naam hebben.
http://money.cnn.com/2006(...)r/nintendo/index.htmquote:Kaplan said the criticism was not unexpected, given Wii's uniqueness.
"I think people have to look back and let it settle in," she said. "I'm sure people felt the same way when Google was named – or the iPod. Napster. Yahoo. There's a whole host of unusual names that have become a part of everyday conversation and I think they're viewed now as unique."
The Wii will make its public debut a little less than two weeks from now at E3 (the Electronic Entertainment Expo), the annual trade show of the video game industry. At that same show, Sony (Research) will unveil more details about the PlayStation 3 and Microsoft (Research) will talk about its future plans for the Xbox 360.
So why announce the name now and not at the show?
By letting the gaming community vent now about the name, they will be less distracted as launch titles for the system are announced and initial reports about what it's like to play the games begin to come in.
Also, said Kaplan, "We want people to understand our approach before we get to E3. [Also], it's really noisy at E3 and I don't think we would have had the chance to explain how we came to the name."
Is bekend gemaakt dat ie 'subject to change' was.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:01 schreef H.Flick het volgende:
Is de PS3 controller aangepast? Dat is nieuws voor mij. Heb je een plaatje?
Ah ok, ik lees het PS3-topic nog amper omdat ik niks snap van al dat technische geblaat dus ik heb het denk ik gemist.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:01 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Is bekend gemaakt dat ie 'subject to change' was.
Eigelijk zit de klank van de r in het Japans meer tussen een D en een L in. En de V klinkt als een B.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:51 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
But wait -- there's more:quote:Op donderdag 27 april 2006 20:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nintendo heeft overigens wel ballen. Kan je van de rest niet zeggen
Niet simpel een nummertje plakken achter de naam van de console
Niet je controller veranderen omdat mensen m op een boomerang vinden lijken
Niet je console te vroeg en te weinig launchen
Gewoon nadenken. En je eigen weg inslaan. Nintendo
Dus developers die met Famitsu hebben gepraat hebben nu al meer zin in de Revolution Nintendo Wii dan de PS3.quote:Famitsu polled gamers and software makers about their interest at E3. Both parties were most interested in Nintendo's new hardware. 47.4% of software makers and 45.3% of gamers expressed interest in Revolution. This topped PlayStation 3, which got 36.8% of the developer vote and 44.8% of the gamer vote. The remaining 15.8% of developers didn't respond to the question. For users, 4.4% selected Xbox 360 with 5.5% selecting "other hardware." The magazine did not reveal the number of participants in the survey.
Met ballen alleen kom je er niet.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nintendo heeft overigens wel ballen. Kan je van de rest niet zeggen
Niet je controller veranderen omdat mensen m op een boomerang vinden lijken
Niet je console te vroeg en te weinig launchen
Gewoon nadenken. En je eigen weg inslaan. Nintendo
quote:Op donderdag 27 april 2006 19:51 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Met heel mn hart en zielquote:Op donderdag 27 april 2006 20:03 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
But wait -- there's more:
[..]
Dus developers die met Famitsu hebben gepraat hebben nu al meer zin in de Revolution Nintendo Wii dan de PS3.
It begins.
Believe.
Codenaams boeien toch niet?quote:Op donderdag 27 april 2006 20:03 schreef Tain het volgende:
Maar btw als Revolution kut uit te spreken is voor Japanners, waarom hebben ze dat dan in godsnaam als codenaam gebruikt
Inderdaad.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
NTR bij DS gamesquote:Op donderdag 27 april 2006 20:06 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Codenaams boeien toch niet?Het is een interne codenaam.
Als we straks Nintendo Wii producten aanschaffen zul je de serienummers "REV-XXX" tegenkomen, zoals je "DOL-XXX" (Dolphin) hebt bij Gamecube producten.
Dát was nou een belachelijke naam jaquote:Op donderdag 27 april 2006 20:07 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Inderdaad.
Anders zou je iets krijgen als Nintendo 64, dat zou Ninty nooit doen natuurlijk...
Mijn afhaalchinees kon me vroeger altijd heel goed vragen of ik een lolly wilde. Maar kroepoek werd altijd dan weer kloepoek.quote:
Katana bij de Dreamcast ook imhoquote:Op donderdag 27 april 2006 20:06 schreef Notorious_Roy het volgende:
Bij de GameCube was de werktitel overigens wél beter, 'Dolphin'.
Zo intern was ie niet als je zelf sites opzet met revolution in de urlquote:Op donderdag 27 april 2006 20:06 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Codenaams boeien toch niet?Het is een interne codenaam.
Als we straks Nintendo Wii producten aanschaffen zul je de serienummers "REV-XXX" tegenkomen, zoals je "DOL-XXX" (Dolphin) hebt bij Gamecube producten.
Bij games doen ze het ook.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:08 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Katana bij de Dreamcast ook imho
Oh en natuurlijk Longhorn en Vista
Maar het gaat om Japanners, niet om Chinezenquote:Op donderdag 27 april 2006 20:07 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Mijn afhaalchinees kon me vroeger altijd heel goed vragen of ik een lolly wilde. Maar kroepoek werd altijd dan weer kloepoek.
Volgens mij dan
quote:Op donderdag 27 april 2006 20:08 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Maar het gaat om Japanners, niet om Chinezen
Daar had ik inderdaad ook respect voor.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik vond Revolution eigenlijk wel een toffe naam, zonde dat ze dat ook niet als uiteindelijke naam hebben gekozen.
Nintendo moest wel gek zijn om Revolution als echt product naam te gebruiken.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik vond Revolution eigenlijk wel een toffe naam, zonde dat ze dat ook niet als uiteindelijke naam hebben gekozen.
Euhm. Waarom?quote:Op donderdag 27 april 2006 20:12 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Nintendo moest wel gek zijn om Revolution als echt product naam te gebruiken.
omdat er 4 mensen zijn die Wii eenquote:
Wat is er zo uitdagend aan de naam Wii?quote:Op donderdag 27 april 2006 20:16 schreef ikookhier het volgende:
Mooie korte naam wii geen nummers,prima naam om het grote publiek aan te sprekensimpel&uitdagend
![]()
Niks, maar 't is Nintendo he. Alles wat ze doen is origineel, uniek en uitdagend. Je weet tog!quote:Op donderdag 27 april 2006 20:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wat is er zo uitdagend aan de naam Wii?
Het saamhorigheidsgevoel aanspreken. Samen spelen. Samen plezier beleven. Een beetje als het 'jump in' van Xboxquote:Op donderdag 27 april 2006 20:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wat is er zo uitdagend aan de naam Wii?
Stom van me, dat was ik even vergeten..quote:Op donderdag 27 april 2006 20:20 schreef Merkie het volgende:
[..]
Niks, maar 't is Nintendo he. Alles wat ze doen is origineel, uniek en uitdagend. Je weet tog!
quote:Op donderdag 27 april 2006 20:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Het saamhorigheidsgevoel aanspreken.
Als zou dat ding ko;edrfnwsfsdn-0nf8n90wfnips heten, als er leuke games komen koop ik um.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:22 schreef Nick-GizMo het volgende:
vind wel toffe naam.
en waar maakt iedereen zich druk om, als je de naam niet mooi vind, koop je hem toch niet..
En als je hem wel koopt, geef je hem een andere naam, net zoals bij je lul
Nintendo Nitro was hetquote:Op donderdag 27 april 2006 20:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
NTR bij DS games
Onwetendheid is een zege voor velen.
Omdat dat een kutnaam is voor een console. Dat iedereen het nu beter vindt dan Wii komt omdat je eraan gewend bent geraaktquote:
Ja. En dus hebben ze NTR als afkorting.quote:
quote:+ "Je voudrais un game pour le Wii."
- "Pour le oui?"
+ "Non!"
- "Oui! Aargh je ne comprend pas."
En nee, in het nederlands krijg je ook problemenquote:+ "Ich wolle ein Wii"
- "wie bedeuten Sie Sie?"
+ "Nicht wie, Wii!"
- "Huh?!"
En waarom is het zo'n kutnaam? Ze wilden iets revolutionairs, dan is revolution toch een goede naam.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Omdat dat een kutnaam is voor een console. Dat iedereen het nu beter vindt dan Wii komt omdat je eraan gewend bent geraakt
Nintendo Wii is gewoon een goede naam, klaar.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Omdat dat een kutnaam is voor een console. Dat iedereen het nu beter vindt dan Wii komt omdat je eraan gewend bent geraakt
Op zich zou je gelijk hebben. Maar Revolution is gewoon een gekke naam. Straalt niets uit. Behalve dan dat het apparaat een revolutie zou brengen okay. Maar Wii is veel meer een merknaam dat op zichzelf kan staan.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:27 schreef H.Flick het volgende:
[..]
En waarom is het zo'n kutnaam? Ze wilden iets revolutionairs, dan is revolution toch een goede naam.
Fransen zullen geen probleem vormen hoor, die spreken oui toch allemaal uit als wè.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:26 schreef Bot13 het volgende:
[..]
[..]
En nee, in het nederlands krijg je ook problemen"Wie bedoel je?" ..
oude post, ik weet het, maar dr schoot me iets te binnen. okee, 2 japanners zitten te nintendoën.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:51 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Oneens. En ik heb een masters of science in marketing, dus mijn mening teltquote:Op donderdag 27 april 2006 20:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Op zich zou je gelijk hebben. Maar Revolution is gewoon een gekke naam. Straalt niets uit. Behalve dan dat het apparaat een revolutie zou brengen okay. Maar Wii is veel meer een merknaam dat op zichzelf kan staan.
Mooi hequote:Op donderdag 27 april 2006 21:18 schreef leejow het volgende:
Ah wat heerlijk dat de bashers er al weer zijn.
Wii
Een hippe naam als deze is veel beter te marketen dan Revolution.quote:Op donderdag 27 april 2006 21:11 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Oneens. En ik heb een masters of science in marketing, dus mijn mening telt.
Nintendo en marketenquote:Op donderdag 27 april 2006 21:25 schreef Marble het volgende:
[..]
Een hippe naam als deze is veel beter te marketen dan Revolution.
Kikker....quote:
Gelukkig maar dat ze deze naam nu onthullen en niet op de E3....quote:Op donderdag 27 april 2006 21:36 schreef Evil_Jur het volgende:
De naam vind ik niks, maar ik ben nog steeds benieuwd naar de console.
Welk filmpje?quote:Op donderdag 27 april 2006 21:37 schreef Roi het volgende:
Dat filmpje! Super Smash ziet er ECHT goed uit!
Deze rookie marketeer in wording ziet potentie in de naam!quote:Op donderdag 27 april 2006 21:11 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Oneens. En ik heb een masters of science in marketing, dus mijn mening telt.
Naja, eigenlijk weten we dat wel. Maar of het het spelen van games leuker maakt is maar de vraag. Ik denk dat een ton aan ideeën na twee dagen gamen al zou vervelen of gewoon niet fijn is om het op die manier te spelen. Gimmickgames, zoals het gros op de Nintendo DS. Dat is wat ik ervan verwacht iig. Daarnaast zal de Revolution (ik noem em principieel geen Wiiwii) het juist moeten hebben van ijzersterke gameplay. Ik hoop voor Nintendo dat hun launch line-up om van te smullen is, anders gaan ze meteen al op hun bek.quote:Op donderdag 27 april 2006 21:44 schreef beerke het volgende:
Revolution was absoluut geen goede naam om de console mee op de markt te zetten. Het is de juiste code-name geweest om de gemoederen twee jaar lang bezig te houden. En me dunkt dat ze dat bij Nintendo gelukt is.
Met "Wii" komen we veel meer in de richting waar deze "console" voor zal staan. Wij weten nog niks van alle mogelijkheden die de "Wii" zal hebben. Verder zal het marketing-technisch wel een heel interessante naam zijn.
Niet mij laten denken dat er een ss filmpje isquote:Op donderdag 27 april 2006 21:37 schreef Roi het volgende:
Dat filmpje! Super Smash ziet er ECHT goed uit!
Wat zeur je dan over Super Smash Bros. ?quote:Op donderdag 27 april 2006 22:00 schreef Roi het volgende:
Nee ik bedoel gewoon dat filmpje van revolution.nintendo.com/
quote:Op donderdag 27 april 2006 22:01 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Wat zeur je dan over Super Smash Bros. ?
quote:MMaRsu "Let's paint another tree for the first tree, everyone should have a friend." zegt:
Waar bitch
[Roï] Wii zegt:
nee nee
[Roï] Wii zegt:
maar het idee alleen al
Even serieus, heb je ooit een goede marketingscampagne van Nintendo gezien? Op die advertenties in de magazines na zie je het nergens, soms misschien een kleine week. Dit in tegenstelling tot de spam van PlayStation en Xbox, wat mede een reden is waarom die consoles gewoon beter verkochten.quote:
http://www.gamespot.com/news/6148462.htmlquote:Michael Gartenberg - He thinks it's a solid name for the console and believes that Nintendo cause use it as a strong marketing tool for the console
Michael Pachter - At first he thought the name for dumb, but then he remembered his first reaction to the Gameboy, Playstation, and Xbox names. He basically used Gameboy, Xbox, and Playstation as names that sounded dumb at first but then he got used to those names. He mentioned the fact that most consoles with cool names, using Dreamcast and Gimzondo as examples, have failed.
Colin Sebastian - He feels that the reason Nintendo changed the name is because of the similiarties the name had with the Xbox 360 name. He said that it will be the quality of the software and the gameplay that help the system become a success, not the name.
quote:Op donderdag 27 april 2006 21:04 schreef Retuobak het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Aan de andere kant, zie je Ipod veel reclame maken?quote:Op donderdag 27 april 2006 22:25 schreef Steeven het volgende:
[..]
Even serieus, heb je ooit een goede marketingscampagne van Nintendo gezien? Op die advertenties in de magazines na zie je het nergens, soms misschien een kleine week. Dit in tegenstelling tot de spam van PlayStation en Xbox, wat mede een reden is waarom die consoles gewoon beter verkochten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |