Ah, die die prins van Engeland ook droeg op zijn feestje?quote:Op woensdag 26 april 2006 13:48 schreef sizzler het volgende:
[..]
Niets. Iedereen lag een paar minuten in een deuk om die opmerking.
Met andere Duitse meisjes heb ik er ook een discussie over gehad en die zeiden dat het nog heel erg speelt onder de bevolking.
Wist je trouwens dat je hier T-shirts kan kopen met Hitler en swastika's erop? En sleutelhangers in de vorm van een hakenkruis?
hangen natuurlijk naasst de Ché Guevarra-T-shirtsquote:Op woensdag 26 april 2006 13:48 schreef sizzler het volgende:
Wist je trouwens dat je hier T-shirts kan kopen met Hitler en swastika's erop? En sleutelhangers in de vorm van een hakenkruis?
Tja, na laster volgen al snel de tranenquote:Bush declines to use g-word
U.S. President George W. Bush on Monday declined to label the last century's Armenian killings under Ottoman rule a "genocide," following a presidential tradition of more than a decade.
Bush's move to qualify the killings as a "tragedy" but not a genocide disappointed Armenian groups throughout the United States but relieved Turkey.
"Today, we remember one of the horrible tragedies of the 20th century -- the mass killings and forced exile of as many as 1.5 million Armenians in the final days of the Ottoman Empire in 1915. This was a tragedy for all humanity and one that we and the world must never forget," Bush said in a written statement.
"We mourn this terrible chapter of history and recognize that it remains a source of pain for people in Armenia and for all those who believe in freedom, tolerance, and the dignity and value of every human life." Bush called for the launching of Turkish-Armenian talks, saying: "We encourage dialogues, including through joint commissions, that strive for a shared understanding of these tragic events and move Armenia and Turkey towards normalized relations." He added: "We praise the individuals in Armenia and Turkey who have sought to examine the historical events of this time with honesty and sensitivity." Regarding the killings, Bush said he and his wife express "our deepest condolences to the Armenian people." But Bush's statement failed to relieve the Armenian groups in the United States. "Despite the call for moral clarity from over 200 U.S. legislators, President Bush failed once again to honor his pledge to properly characterize the Armenian genocide as a 'genocide' in his annual April 24th remarks," the Armenian National Committee of America said in a written statement.
Maar niet lang meer.quote:Op woensdag 26 april 2006 15:49 schreef Tafkahs het volgende:
Hee Johan is terug.
We have proof! Really, I'm telling you, we have proof! Here, the Pentagon tells us, the Pentagon does not lie!quote:Op woensdag 26 april 2006 15:01 schreef Johan_de_With het volgende:
The Young Turk regime purchased uranium from the state of Niger.
Ik begrijp het, je wilt een kadootje. Alsjeblieft:quote:
http://www.volkskrant.nl/(...)nkingsdag_Tsjernobylquote:Arrestaties Greenpeace-leden op herdenkingsdag Tsjernobyl
ANP
TSJERNOBYL - De Russische politie heeft woensdag op het Rode Plein in Moskou dertien leden van de milieuorganisatie Greenpeace opgepakt. De activisten, die tegen het gebruik van kernenergie in Rusland betoogden, negeerden een demonstratieverbod.
De actie vond plaats op de dag dat de Tsjernobyl-ramp van twintig jaar geleden wordt herdacht. In Oekraïne, Wit-Rusland en Rusland stonden tienduizenden mensen stil bij de nucleaire catastrofe van 26 april 1986 in het Noord-Oekraïense Tsjernobyl. Zij bezochten speciale missen of namen een minuut stilte in acht.
Op de plek van de ramp bij Tsjernobyl kwamen voormalige werknemers van de kerncentrale en hun families bijeen om de talrijke slachtoffers te herdenken. De mensen droegen fakkels en gingen in optocht naar een monument dat was opgericht ter nagedachtenis aan de dertig mensen die in het eerste jaar na de ramp zijn overleden.
Na een explosie in reactor 4 kwam op 26 april 1986 een grote wolk radio-actieve deeltjes vrij die zich over heel Europa verspreidde. Het ongeluk kwam pas na twee dagen in de internationale media, nadat Zweden alarm had geslagen over de hoge concentraties radioactiviteit in de lucht.
De autoriteiten van de Sovjet-Unie hadden de ramp willen verzwijgen. De autoriteiten gingen pas na twee dagen over tot evacuatie van de bewoners van het gebied rond Tsjernobyl.
De meeste radio-actieve deeltjes kwamen neer in Oekraïne, Wit-Rusland en Rusland. Maar ook de Europese landen werden getroffen. De oorzaak van de explosie is nog steeds niet helemaal duidelijk, omdat de overheden maar weinig informatie naar buiten brachten.
De Wereldgezondheidsorganisatie WHO verwacht dat het aantal doden als gevolg van de ramp in de loop der tijd oploopt tot 4000, omdat veel mensen hebben blootgestaan aan straling. Milieuorganisatie Greenpeace meent dat dit aantal kan oplopen tot 90.000.
De ramp leidde in Nederland tot discussie over het gebruik van kernenergie en de opslag van radioactief materiaal.
Omdat men anders als massa niet weet wat Tsjernobyl ook al weer was, omdat het artikel te klein is om uit te leggen.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:12 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)nkingsdag_Tsjernobyl
Merkwaardig om te demonstreren op de dag van een herdenking.
Dat artikel heb ik gelezen als je het artikel bedoelt over WOII. Het verband tussen die twee artikelen zie ik anders niet direct.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:17 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Omdat men anders als massa niet weet wat Tsjernobyl ook al weer was, omdat het artikel te klein is om uit te leggen.
Zie bijvoorbeeld het artikel boven je.
Zeker omdat Tjernobyl in de buurt van Oekraine ligt. Dan ga je Joestsjenko toch lastigvallen lijkt mequote:Op woensdag 26 april 2006 16:12 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)nkingsdag_Tsjernobyl
Merkwaardig om te demonstreren op de dag van een herdenking.
Ik heb het meer over de algmene kennis van de massa.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat artikel heb ik gelezen als je het artikel bedoelt over WOII. Het verband tussen die twee artikelen zie ik anders niet direct.
Bij een herdenking gaan demonstreren terwijl er een demonstratieverbod is.
quote:Een tweede opmerkelijke uitkomst van het onderzoek (gehouden onder negenhonderd Nederlanders van 13 jaar en ouder) is dat de kennis over de oorlog lang zo belabberd niet is als wordt verondersteld. Van Kooten: ‘Van jong tot oud en over de hele breedte weten ze van de klok en de klepel. Het merendeel kan de belangrijkste ideeën van Hitler noemen, weet van het bombardement op Rotterdam, verzet, onderduiken en illegale kranten.’
Dat is valt waarschijnlijk niet onder historisch besef, maar is mogelijk eerder een onderdeel van hun politiek-maatschappelijk wereldbeeldquote:Het merendeel kan de belangrijkste ideeën van Hitler noemen
Leugens, grove leugens en statistieken. Ik heb het inderdaad gelezen, jij ook?quote:Op woensdag 26 april 2006 16:26 schreef MrX1982 het volgende:
De kennis over WOII blijkt best redelijk te zijn als je het artikel helemaal hebt gelezen.
[..]
Nu een test onder jongerenquote:Op woensdag 26 april 2006 16:26 schreef MrX1982 het volgende:
De kennis over WOII blijkt best redelijk te zijn als je het artikel helemaal hebt gelezen.
[..]
Er is altijd ruimte voor verbetering.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:32 schreef Yildiz het volgende:
Leugens, grove leugens en statistieken. Ik heb het inderdaad gelezen, jij ook?
( wat ik bedoel, meerderheid, wat is dat? 51%? En, dan allemaal, of 1 van de? )
Hummmm..... ik houd het op beiden.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:28 schreef RM-rf het volgende:
Dat is valt waarschijnlijk niet onder historisch besef, maar is mogelijk eerder een onderdeel van hun politiek-maatschappelijk wereldbeeld
In Engeland bakken ze er in ieder geval weinig van als het aankomt op D-Dayquote:
Interessant. Onderzoeksresultaten worden dan wat duidelijker.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:40 schreef Bluesdude het volgende:
[afbeelding]
http://www.herdenkenenvieren.nl/hev/nvo2006/nvo2006kennis
Hier vind je een pdf- link naar de cijfertjes
Maar we hadden het over greenpeace.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Er is altijd ruimte voor verbetering.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |