Als ik kerels bij het snookeren zien spelen dan weet ik wel waarom poolen nooit wordt uitgezonden. Het is gewoon te simpel als je zo goed bentquote:Op donderdag 27 april 2006 22:45 schreef RijstNatie het volgende:
jammer dat ze geen pool uitzenden bij eurosport
Ik heb nog nooit professionele poolers gezien maar ik stel me voor dat degene die begint de halve tafel leegpot en dan wintquote:Op donderdag 27 april 2006 23:42 schreef RijstNatie het volgende:
hele goeie snooker spelers zijn niet altijd goeie poolers, er zijn genoeg snooker speler die dik verliezen van nl's beste pool spelers
Hee dan ken ik je wellicht (Mits je toernooien speelt daar in de buurt) en anders kom je me volgend jaar wel tegen, team Dis-Charge (waar ik in zit) speelt dan 1e klassequote:Op donderdag 4 mei 2006 22:45 schreef Da_Sandman het volgende:
* Da_Sandman werkt in een poolhal, Cue Action te Vlissingen
Wil zelf graag beter worden, maar heb er domweg de tijd niet voor...
Ja.quote:Op dinsdag 25 april 2006 13:01 schreef RijstNatie het volgende:
Speel nu zo'n half jaar ernstig veel pool, vooral 8ball... en kan het nu toch wel redelijk![]()
vaianten: 8ball, 9ball, straightball....
zijn er nog fanatieke poolers hier?
Nooduitgang (Oosterhout), Pompadour (Breda), 't Poolcafé (Breda), De Distel (Roosendaal)quote:waar spelen jullie vooral?
Falconquote:wat voor keu gebruik je?
Heb ik net gedaan.quote:meld het hier![]()
Speel geen toernooienquote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:33 schreef Faxie het volgende:
[..]
Hee dan ken ik je wellicht (Mits je toernooien speelt daar in de buurt) en anders kom je me volgend jaar wel tegen, team Dis-Charge (waar ik in zit) speelt dan 1e klasse, en da's ook in Vlissingen dus. Tegen Atong enzo.
![]()
Redelijk fanatiek sinds ik mijn lenzen heb (zo'n 4 maanden nu)quote:Op dinsdag 25 april 2006 13:01 schreef RijstNatie het volgende:
Speel nu zo'n half jaar ernstig veel pool, vooral 8ball... en kan het nu toch wel redelijk![]()
vaianten: 8ball, 9ball, straightball....
zijn er nog fanatieke poolers hier?
waar spelen jullie vooral?
wat voor keu gebruik je?
meld het hier![]()
Ouwe kale? ...elke dag? ...quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:08 schreef RijstNatie het volgende:
is dat die ouwe kale van 35?
die elke dag daar zit omdat tie denk ik geen werk heeft
jups, vaak op zondag, kost 10 euro. Alleen is het seizoen inmiddels bijna voorbij (het is een cyclus, komt ieder jaar terug).quote:Op woensdag 7 juni 2006 20:07 schreef RijstNatie het volgende:
zijn er ook wel eens tournooien in de distel?
en wat kost het inschrijven..
Het wordt niet in NL uitgezonden.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:30 schreef bsekoe het volgende:
Ik denk ik kick ff;)
Pooler: Ja, alleen de laatse jaren niet zo fanatiek meer, kost te veel tijd en tja de hypotheek moet worden betaald he...
Niveau: 1e divisie Noord
Persoonlijke records: 9ball een rack of 5, 6, 8ball een rack of 5, straight ongeveer break 40, 50
Sterke punten: Ik kan alles potten;), vooral bankshots erg sterk, zeer harde break, niet sjagrijnig te krijgen.
Zwak punt: Consistentie, soms pot ik tafel na tafel weg, soms mis ik de domste ballen, vaak positie verkloten op de laatste bal... dat was "vroeger" wel anders.
Keu: Schön STL 1 uit de VS laten importeren, had nogal wat eisen;): Lichtste soort genoesten esdoornhout, originele Schön shaft afgedraaid naat 12mm, Mori pommetje, zelf opgezet uiteraard; breakkeu Merk Onbekend;) Jumpkeu: doe ik niet aan, ik swirve liever!
Om geld spelen doe ik graag, weliswaar alleen in Groningen (Cue, Streetlife, Raxx.)
...Maar waar ik vooral om reageer is: Dit weekend de World Pool Masters in Egmond, ik heb begrepen dat dat op tv wordt uitgezonden, wie weet op welke zender en hoe laat? Vanaaf alleen pool vanuit Italië op Eurosport en da' s wel leuk, maar ik wil o'Sullivan zien! die speelt vanavond nl.
Zolang je eerlijk vermeldt dat het training is gemaakt, maakt het inderdaad niet uit. Maar wedstrijddruk telt wel degelijk mee natuurlijk.quote:Op zondag 18 juni 2006 19:12 schreef Faxie het volgende:
'k Vind van niet, record is record. 't Gaat om de prestatie zelf , niet om de context waarin die gemaakt is. Of je een 50 break nu schiet ergens in je eentje of op een toernooi, je hebt die 50 nou eenmaal geschoten. Wellcht zul je 'm niet onder druk schieten nee maar wat dan nog?
Misschien dat er op profielen ed er automatisch van uit gegaan wordt dat die records in wedstrijdverband zijn gemaakt...?
En speelt om bierquote:Op donderdag 20 juli 2006 00:08 schreef RijstNatie het volgende:
ja hij lult teveel en hij schooit om peuken
Die Mike Sigel stond daar door de microfoon te praten alsof het een demonstratie was..maar het ging dus om 200000 euroquote:Op maandag 24 juli 2006 20:09 schreef Leatherface het volgende:
Er is tegenwoordig sowieso een hoop pool op eurosport.
Een week of wat terug was er de King of the Hill oid, tussen Efren Reyes en Mike Sigel.
Was wel leuk om te zien ja.quote:Op maandag 24 juli 2006 20:38 schreef Hammerbee het volgende:
[..]
Die Mike Sigel stond daar door de microfoon te praten alsof het een demonstratie was..maar het ging dus om 200000 euro
En gelukkig kan ik die ontvangenquote:
Strickland gaat soms toch wel erg ver over de schreef. Een beetje tegendraads en controversieel is leuk, maar bij Earl is het echt over the top.quote:Op maandag 24 juli 2006 22:44 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Gisteren een stuk van Ronnie zijn partij gezien en vandaag Earl Strickland.
Het blijft toch ook een mannetje. Continue aan het praten
idd.quote:Op maandag 24 juli 2006 23:47 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Strickland gaat soms toch wel erg ver over de schreef. Een beetje tegendraads en controversieel is leuk, maar bij Earl is het echt over the top.
Ja, en tegen Steve Davis.quote:Op maandag 24 juli 2006 23:49 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
idd.
Een jaar of 2 geleden was hij toch aardig onbeschoft bezig tegen Michaela Tabb tijdens de Mosconi Cup.
Rasechte redneck.quote:Op donderdag 27 juli 2006 23:14 schreef Bruce117 het volgende:
Strickland blijft ook een vreselijke eikel.
Ik had al zo'n vermoeden en daarom had ik hem er al niet neergezet.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:14 schreef Naggelwauz het volgende:
Geen uitslag posten tot morgenavond please
Netjes.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:16 schreef RijstNatie het volgende:
vandaag een nieuwe keu gehaald
http://www.chevillotte.co(...)AC2577%20(Large).jpg
echt een geweldig ding
http://www.snookerdarts.nl/shop/N_frame.html?http://www.snookerdarts.nl/shop/N_grp_14_21-1.htmlquote:Op zondag 13 augustus 2006 11:56 schreef Da_Sandman het volgende:
Schopje...
Wat heeft die keu van je gekost en wat voor merk is het RijstNatie?
* Da_Sandman is zijn doodeenvoudige Spark keu beu.
Niet doen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:48 schreef Da_Sandman het volgende:
Het gaat waarschijnlijk een Cuetec keu worden, van fiberglass... Iemand ervaring daarmee?
Vertel. Want hij speelt tot nog toe "vrij" aardig...quote:
succes! O ja, en als het niet gaat: jammer dan. Niet frustreren, gaat je keu-actie namelijk nogal van achteruit, maar dat wist je vast zelf wel.quote:Op vrijdag 1 september 2006 03:29 schreef Faxie het volgende:
Neuh, hoef niet te werken morgen![]()
Heb vrij gevraagd vanwege dat Enschede open...
Moet 2,5 uur rijden, en moet daar om half 7 gemeld hebben heheheh![]()
Altijdquote:Op vrijdag 1 september 2006 16:34 schreef R81 het volgende:
Ik heb al een tijdje niet meer gespeeld, toch wel weer zin in...
Maar eerst ff een nieuwe keu kopen, iemand tips?![]()
Nou mag wel zo rond de 250-300 euro liggen.quote:Op vrijdag 1 september 2006 19:18 schreef Naggelwauz het volgende:
[..]
Altijdwelke prijsklasse dacht je aan?
Netjesquote:Op zaterdag 2 september 2006 19:56 schreef Faxie het volgende:
Superfive ging best goed.
1e Gewonnen met 7-6 tegen Marco van Rijthoven
2e Verloren met 7-5 tegen Jimmy Worung (... nummer 16 van NL..)
3e Gewonnen tegen Aniel Parbhoe met 6-1. (Hij scratche op de 9 op 4-1 en gaf toen op)
4e Verloren van Noel Bruynooghe met 8-2 (Nummer 25 van Belgie...)
Net geen prijzengeld, maar wel gekwalificeerd voor de volgende keer![]()
Voor dat geld heb je zeker een leuke keu.quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:13 schreef R81 het volgende:
[..]
Nou mag wel zo rond de 250-300 euro liggen.
Ik wil eigenlijk ook wel weer tournooien en/of competitie spelen. Maar daar heb ik nu nog even geen tijd voor![]()
Bedankt man.quote:Op zaterdag 2 september 2006 20:45 schreef Naggelwauz het volgende:
[..]
Voor dat geld heb je zeker een leuke keu.
Aanraders zijn:
Joss
McDermott (uit de Competitor of Tournament series)
Falcon
Verder heb je in deze prijsklasse nog keu's van Longoni, Adam/Buffalo. (worden oa. verkocht bij Big-8 en Van den Broek.
het ligt er natuurlijk maar helemaal aan wat je fijn vindt spelen, en wat je speelstijl is... hoe zachter je pom, hoe meer effect hij pakt. Betekent dus dat je wat fijnzinniger moet doseren. Meestal blijkt het nooit zo'n goed idee te zijn om rigoreus te switchen naar zachter als je harder gewend bent... vooral omdat je zegt dat je al 9 jaar speelt?quote:Op donderdag 7 september 2006 10:56 schreef Tommiboi het volgende:
Ik wil binnenkort ook een een "echte" keu kopen. ik speel al 9 jaar, maar ik heb nooit meer uitgegeven van 100 euro (of 200 gulden testijds). Maar ik denk dat het nu weleens tijd wordt om iets beters aan te schaffen. Ik hoor erg leuke dingen over de predator, met name de Z-shaft. Dus zal eens weekje proberen van een vriend van me. (zal volgens mij wel wennen zijn, met die geringere deflectie. Maar goed... wordt tijd dat ik wat beter materiaal heb.
Hebben jullie een voorkeur voor moori of sniper? en bij moori dan soft of medium? ik vind medium wel lekker spelen, maar hoor steeds vaker dat soft ook een erg geile pommerans is.
Zoals je zelf al zegt, als je overstapt op een keu/shaft met minder deflectie (bv. Predator) dat het wel een tijdje kan gaan duren om opnieuw te wennen en te compenseren voor de deflectie (want die is er nog wel).quote:Op donderdag 7 september 2006 10:56 schreef Tommiboi het volgende:
Ik wil binnenkort ook een een "echte" keu kopen. ik speel al 9 jaar, maar ik heb nooit meer uitgegeven van 100 euro (of 200 gulden testijds). Maar ik denk dat het nu weleens tijd wordt om iets beters aan te schaffen. Ik hoor erg leuke dingen over de predator, met name de Z-shaft. Dus zal eens weekje proberen van een vriend van me. (zal volgens mij wel wennen zijn, met die geringere deflectie. Maar goed... wordt tijd dat ik wat beter materiaal heb.
Hebben jullie een voorkeur voor moori of sniper? en bij moori dan soft of medium? ik vind medium wel lekker spelen, maar hoor steeds vaker dat soft ook een erg geile pommerans is.
goeie anim inderdaad, maakt een hoop duidelijk!quote:Op donderdag 7 september 2006 15:14 schreef Faxie het volgende:
Ik heb wel een leuke animatie die gelijk wat dingen duidelijk maakt over de pomvorm:
Sniper is een harde tip en heeft ook de hit van een harde tip, maar speelt qua effect zoals een zachtere tip.quote:Op donderdag 7 september 2006 14:36 schreef Tommiboi het volgende:
qua vorm... je pommetje moet een beetje bol zijn toch? zodat je een iets groter raakvlak hebt.
Verder scheelt het niet erg veel inderdaad wat voor keu je hebt, daaom heb ik ook nog nooit eerder een dure keu geocht. Ik twijfel ook nog een beetje. Wat betreft een soft moori... ik speel veel met effect, dus ik denk dat ik dan wel wat beter uit de voeten kan.
Sniper hoor ik verschillende dingen.. de een zegt dat ie beter effect doorgeeft aan de bal, de ander merkt geen verschil en een derde zegt dat ie vaker "scrached"... dus ik blijf lekker bij mijn moori.. al ga ik wél de zachte eens testen, ben wel benieuwd... vond de overgang van standaard naar moori al een openbaring. dus wie weet haal ik nog wat winst
quote:Do Scooby AA's - Cue Action 2 -
Di The Pockethunters - Lucky “013” -
Do D'Issues - Dis Is It -
Di Jeto 3 - Jeto Gladiators -
Di Roadhouse Roadies - Jeto's Flow -
Di De Pompa Sikko's - Cool runnings -
De halve zolen - Vrij -
Waar in Rotterdam?quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:06 schreef Naggelwauz het volgende:
Volgende week (7-10 dec) begint de Mosconi Cup (in Rotterdam), mensen hier die gaan kijken?
B-ranking vorige week... Van de uiteindelijke winnaar winnenquote:Op zaterdag 2 december 2006 02:37 schreef Faxie het volgende:
Um hoezo? ... :S
De keuen van Predator zijn beetje boven mijn budget. Maar een Italiaanse merk waar Dick Jasper en Niels Feijen ook mee speelt, klinkt volgens mij niet verkeerd. Denk dat ik binnenkort maar eens een paar Longonikeuen ga uitproberen. Hoe bevalt Buffalo-keuen?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:18 schreef RijstNatie het volgende:
geen idee, de meeste mensen die ik ken spelen met Buffalo of predator
Tja middelburg is niet bepaald om de hoek. Maar ik probeer in ieder geval een koffer of een handschoentje erbij te krijgen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:19 schreef RijstNatie het volgende:
je moet geen tasje erbij kopen, bij een aankoop van een keu moet je er eigenlijk 1 gratis erbij krijgen.
Ik heb die maxton bij loontjes in middelburg gekocht.
mijn 1e keu was er 1 van 50euro ofso en zelfs daar kreeg ik er een koffer twv 15euro bij..
Ik zit regelmatig in Friesland, Groningen, Zuid-Holland en Utrecht.quote:Op zondag 18 februari 2007 19:33 schreef Faxie het volgende:
Waar woon je dan? Misschien weten we wel een goede winkel in de buurt
Ik heb namelijk net gelezen dat op een break-keu ander soort (hardere) pomerans op zit, wat minder geschikt is om gewoon te spelen. Ik heb ook een tijdje carambole gespeelt, en dan is het wel zo handig als je soms met effect kan spelen.quote:Op zondag 18 februari 2007 20:50 schreef Faxie het volgende:
Het maakt geen donder uit of je met een breakkeu gewoon speelt of andersom. 't Is en blijft een stuk hout uiteindelijk.
Breakkeu's zijn vaak wat robuuster uitgevoerd, maar in de praktijk maakt dat ook geen drol uit, want een gewone keu is ook al robuust.
Idee erachter is meer om je pomerans niet zo te vernaggelen door 'm elke keer rake klappen te geven. Daar wordt ie plat van. Daarom een aparte keu daarvoor.
En je hebt ook niet perse een extreem harde pom, of een fenolieten/baukelieten (antiek dat wel) pom nodig om hard te breaken... is 90% techniek. Hier in de zuidwesthoek speelt een kerel die met een gewone keu breakt, en hij lanceert de cuebal tegen het plafond als ie wilt. Heeft al meerdere lampen laten sneuvelen. En dat zonder harde pom.
Breaken hoeft niet perse hard nee, maar het ligt ook maar net aan de tafel/ballen/laken etc. Op een tafel waar je een rack niet fatsoenlijk strak krijgt is hard breaken meestal de beste oplossing om toch nog een fatsoenlijke spreiding te krijgen... soms ook weer totaal niet, dan blijft er een klontje liggen. Soms is zacht breaken dan weer de oplossing. Ligt er gewoon maar net aan. Belangrijk is dat je je er op aan kan passen.
In Zuid Holland, in Nootdorp, zit F&M cue's. Erg goede zaak. Misschien dat je daar eens langs kan gaan.
Ik weet het, maar wil voor rond de 150 euro een leuke keu hebben. Ik speel nu boven gemiddeld, en dat vind ik goed genoeg (voor mezelf). Ik weet zelf dat ik voor mezelf niet beter kan, ga en wil spelen en denk ook niet dat ik beter ga spelen met een betere keu, maar het is wel leuk om een goede keu te hebben. Het liefst een kwaliteitskeu. Nu heb ik laatst geinformeerd hoe het zit met de merken. Schijnt dat Longoni een eigen fabriek heeft die zelf keuen maakt, en dat veel andere merken als Buffalo extern keuen inkoopt en zelf een merkje op plakt. Dan lijkt het mij toch leuk om een Longoni te kopen. Als je het koopt, dan moet je het op zijn minst ook wel een beetje goed doen.quote:Op zondag 18 februari 2007 20:57 schreef Faxie het volgende:
En ik heb het denk ik al eerder gezegd, maar laat je niet van de wijs brengen door materiaalgekte....dat heerst nogal in pool-land. 'Sluiting is van platina, voor betere feedback' 'Pom heeft 20 lagen voor extra grip op de bal' 'Echte slangenleren grip voor betere houvast' 'Gemaakt van waaibomenhout voor minder deflectie'...
Van al die zaken ga je nog steeds niet spontaan beter spelen. Ja die zaken helpen wel, maar marginaal, en wat mij betreft compleet verwaarloosbaar.
Speel met een paar keu's en pak degene die je het lekkerste vindt aanvoelen.
Het gaat om deze: http://www.longonicues.com/cues/22845.htmquote:Op zondag 18 februari 2007 21:09 schreef Faxie het volgende:
Break keu heeft niet perse een hardere pomerans. Vaak word dat wel gedaan, om de pom zo min mogelijk de klap te laten dempen. En sommige breakkeu's worden standaard met een harde leren pom of fenolieten pom geleverd. Daar moet je wel even op letten.
In de praktijk maakt het echt niet veel uit.... je zal zelfs nog eerder van de bal ketsen met een harde pom.
Je kan die goedkopere wel pakken, maar let dan even op de pom. Ik weet niet of die keu een harde pom heeft.
Hm in Rotterdam weet ik zo even niets...misschien dat je bij poolcafe Blaak kan binnenwandelen. Die zullen vast wel een zooi keu's hebben liggen. En vraag anders eens naar Laslo, die kan je wel advies geven denk ik![]()
Balen. Trouwens, is een stalensluiting beter of een houtensluiting?quote:Op zondag 18 februari 2007 21:24 schreef Faxie het volgende:
Daar zit een fenolieten pom op....daar kan je niet fatsoenlijk mee spelen.
Ik ben niet zo'n voorstander om bij een poolcentrum keuen te kopen. Maar ik denk dat ik wel uit kom.quote:Op zondag 18 februari 2007 22:11 schreef RijstNatie het volgende:
In rotterdam kan je bij de poolcentra's toch wel keu's kopen?
ik weet dat Thurston Rotterdam wel keu's verkoopt vanaf 50euro al..
Tja, regels zijn regels. Een Push Out is toch wel iets wat redelijk vaak voorkomt, dat moet je als 9-baller toch wel kennen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:12 schreef RijstNatie het volgende:
Ik wist niet eens dat die regel bestond, speel net een aantal maanden 9ball, zelfs die push strategie ken ik pas net een paar weken
die kerel zei wel dat je het moest aangeven bij de 2e foul. Maar hoe durven ze zo te spelen tegen een 9ball newbie als mij
Leuker dan Thurston.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:30 schreef RijstNatie het volgende:
Ik was laatst in ppolcentrum Blaak in Rdam, best een kleine tent maar toch wel redelijk wat goeie spelers daar..
Je hebt net een keu gekocht, nu al een nieuwe pommerans?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 02:33 schreef RijstNatie het volgende:
Faxie weet jij waar ik in de buurt van roosendaal mn pommerans kan laten vervangen?
en hoeveel kost dat en moet dat op afsrpaak of is dat in 5minuten gedaan?
Ligt eraan wat voor een... een Moori of een Sniper betaal je tussen de 15 en 25 euro voor. Een Elkmaster of een Triangle, Cylcone whatever betaal je slechts een euro ofzo.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:55 schreef RijstNatie het volgende:
Ik heb deze keu nu ongeveer 8 maanden, ik break ook altijd met deze keu, vandaar dat hij misschien iets platter is geworden.
ik denk dat een nieuwe pommie weinig kost dus vervangen kan geen kwaad
als je een race speelt, of in een wedstrijd zit, en de combo ligt er (maar dan moet hij er écht liggen) dan schiet ik hem ook zonder knipperen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 00:11 schreef Schnabbeltje het volgende:
Tja, waarom ook niet. Het hoort eenmaal bij het spel. Het is alweer een tijdje dat ik 9ball heb gespeeld, maar als ik de kans krijg om de 9 erin te tikken, dan probeer ik dat altijd.
Je weet bij voorbaat dat je een goede dag moet hebben tegen hen. Johan speelde zelf ook niet al te best, liet wit twee keer scratchen, doet ie zelden...quote:Op dinsdag 3 april 2007 00:36 schreef Faxie het volgende:
Vorige keer won ik van Johan...
Ik heb echt enorm zwaar bagger staan spelen niet normaal meer....
Zoveel gemist pfffff.... 't ging gewoon niet en ik weet niet waarom....
Jij was die ene achter de bar trouwens?quote:Op dinsdag 3 april 2007 09:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je weet bij voorbaat dat je een goede dag moet hebben tegen hen. Johan speelde zelf ook niet al te best, liet wit twee keer scratchen, doet ie zelden...
Nee, zat voor de bar op m'n slippersquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:28 schreef Faxie het volgende:
[..]
Jij was die ene achter de bar trouwens?
hoe zijn eigenlijk die pool niveau's verdeeld?quote:Op vrijdag 6 april 2007 11:37 schreef Faxie het volgende:
Ik ben in Gorinchem 2e geworden.
Dat toernooi in Tilburg mag ik niet aan meedoen op een woensdag![]()
Kom eens op maandag, dan is het toernooi voor gevorderden. meestal 32+ spelersquote:Op dinsdag 3 april 2007 02:35 schreef RijstNatie het volgende:
ik ga deze woensdag is mee doen aan het huistoernooi van house of billiards in Tilburg. Ben benieuwd wat voor spelers er komen, hopelijk niet te weinig..
Mwa ligt eraan, soms wel soms niet.quote:Op vrijdag 6 april 2007 17:01 schreef RijstNatie het volgende:
ja daar speelde ik vroeger altijd, toen ik nog eenvriendin had in ehv..
maare niveau is wel hoog daar vind ik, kom je vaak ver in het toernooi daar?
veel aziatische players ook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |