abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37276696
Speel nu zo'n half jaar ernstig veel pool, vooral 8ball... en kan het nu toch wel redelijk

vaianten: 8ball, 9ball, straightball....

zijn er nog fanatieke poolers hier?
waar spelen jullie vooral?
wat voor keu gebruik je?

meld het hier
Nothing to see here, carry on
pi_37285010
stormlooptopic

My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
pi_37285049
Ik kick em even naar SPT. .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_37288708
whehe niemand speelt ooit pool,

boeren gaan liever darten...
pi_37361317
jammer dat ze geen pool uitzenden bij eurosport
pi_37361572
Ik speel om de week eens een paar uur bij het lokale pool cafe.
Meestal gewoon 8ball.
keu? gewoon dat ding dat er daar voor ligt
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_37362996
die keu's die ze zelf hebben zijn meestal vet krom en gaar...

daar stoot je alles mee mis
pi_37363076
quote:
Op donderdag 27 april 2006 22:45 schreef RijstNatie het volgende:
jammer dat ze geen pool uitzenden bij eurosport
Als ik kerels bij het snookeren zien spelen dan weet ik wel waarom poolen nooit wordt uitgezonden. Het is gewoon te simpel als je zo goed bent .
Maar zelf hou ik er wel van om af en toe eens eff wat te poolen, maar ben verder totaal niet goed ofzo.
Jammer dat een avondje poolen vaak best duur is (20-30 euro inc drankjes)
Jupiler is goed
pi_37363210
hele goeie snooker spelers zijn niet altijd goeie poolers, er zijn genoeg snooker speler die dik verliezen van nl's beste pool spelers
pi_37363487
quote:
Op donderdag 27 april 2006 23:42 schreef RijstNatie het volgende:
hele goeie snooker spelers zijn niet altijd goeie poolers, er zijn genoeg snooker speler die dik verliezen van nl's beste pool spelers
Ik heb nog nooit professionele poolers gezien maar ik stel me voor dat degene die begint de halve tafel leegpot en dan wint
Jupiler is goed
pi_37364317
ja de hele tafel, je krijgt 1 kans of geen kans tegen zo'n speler...
  vrijdag 28 april 2006 @ 00:36:33 #12
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_37364622
Ik speel meestal 9ball omdat ik dan altijd de hoop kan houden dat ik het potje nog kan winnen
pi_37419919
Hm oke ik zal als serieuze pooler dan maar even reageren om het topic in leven te houden...

Ik ben 3,5 jaar geleden begonnen met snooker, en de afgelopen 2 jaar speel ik fulltime pool. Waarom eigenlijk? .. in snooker is het veel moeilijker om voorbij een bepaald niveau te komen. Het niveau dat het verschil maakt tussen hoge breaks en heel hoge breaks maken. Bij pool ligt die drempel (tafel leegschieten in dit geval) wat lager. Neemt niet weg dat pool niet helemaal te vergelijken is met snooker. Bij snooker zit je erg vaak hetzelfde te doen (rood, zwart, rood, zwart cannon in het pack, rood zwart etc) en bij poolen zit je veel vaker problemen op te lossen, en veel meer positie te spelen omdat de ballen echt overal kunnen liggen. Tja de ballen zijn groter, en de tafels zijn kleiner, dus het potten zelf is wel simpeler.

Ik speel nu wel bijna elke dag. Maandag is m'n vrije dag meestal, mits er een toernooi is (In Breda, huistoernooi) dinsdag is het clubavond, woensdag ergens anders clubavond, of toernooi in Tilburg, donderdag clubavond, vrijdag recreaties, zaterdag en zondag veel toernooien.

Gemiddeld speel ik toch wel minstens 4 keer per week, en dan sessies van 4 uur ongeveer. Echt trainen doe ik veels te weinig, dat wel. Maar dat doe ik nog wel soms als ik tijd heb.

Ik kan niet zeggen dat ik echt goed ben, ik zit meer in de middelmaat vind ik zelf. Ik kan wel zo'n beetje elke bal potten vanuit de vreemdste hoeken, en ik doe dat ook redelijk vaak, maar ik mis ook te vaak simpele ballen. Het probleem is bij mij meer iets mentaals. En daar ben ik nu goed op aan het letten.

M'n 'records'.. Snookerbreak van 48, 2 8 ball racks achter elkaar, en 2 9 ball racks achter elkaar. Straight pool break van 19, maar ik straight niet vaak. Die break gaat nog zeker omhoog, 30+ moet ik toch wel kunnen.

M'n materiaal.. Speelkeu van Falcon, een Nick Varmer, met standaard shaft, en een elkmaster medium pom d'r op. Breakkeu van Maxton, met een fenoliete beentje (zon zwarte harde). Voor de kennser: Ik geloof niet helemaal in dat hele Z-shaft verhaal van Predator. 't Is gewoon een hype als je 't mij vraagt. Goed poolen komt vanuit je zelf, niet uit je keu. Duur materiaal verbloemt slechte techniek in veel gevallen. Ik trek met mijn keu de ceuball net zover terug als met een Z-shaft. Wellicht komt dat door m'n snookertechniek...heb best een goede stroke namelijk.

M'n huidige ranking op de nationale ranglijst zit rond de 300 (de laatste was 318, maar er zijn inmiddels punten bij gekomen) maar ik heb de NK's gemist dit jaar. Dit is het eerste jaar dat ik voor de nationale ranglijst speel. Volgend seizoen, als ik de NK's meegespeeld heb (je krijgt al punten voor aanwezigheid bij de kwalificaties) dan zou m'n ranking rond de 200-250 moeten zitten hoop ik.

M'n huidige club is De Distel in roosendaal. Ik speel voor de rest nog bij de Pompadour in Breda en Provoosthuis in Bergen op Zoom. Af en toe speel ik nog toernooien in het Poolcafe in Breda, Jeto in Tilburg, en The Roadhouse in Middelburg. Binnenkort ga ik ook eens meedoen in Blaak en Thurston in Rotterdam en Touch in Eindhoven.

Ik heb dit jaar voor het eerst meegedaan met de regionale teamcompetitie, en we zijn begonnen in de 2e klasse. We hebben gewonnen, en promoveren nu naar de 1e klasse 25 Juni meende ik zijn de nationale kampioenschappen voor de winnende teams. Daar doe ik dus ook aan mee.

Ik speel het spel eigenlijk nog niet zo heel lang, 2-2,5 jaar ongeveer, dus ik verwacht nog wel beter te worden. Er zit in ieder geval nog steeds een stijgende lijn in

Als er nog vragen zijn, brand maar los Ik heb een redelijk goede technische kennis

Ow en Djenneke zal hier ook nog wel reageren denk ik Maar zij snookert eigenlijk voornamelijk

pi_37419950
Maare, Rijst, ik zie dat jij in Steenbergen woont...

Waar pool jij eigenlijk altijd? Want ik ken niemand die Fezz heet...
pi_37421636
De pompadour in breda kom ik ook nog wel eens
Jupiler is goed
pi_37427803
Ik speel elke week in de Distel in roosendaal en ook elke week in de Touch in Eindhoven. In de Thurston kom ik ook nog soms...
In Eindhoven ben ik nu ook begonnen met het spelen van tournooien, maar kan bijna nooit winnen omdat de spelers daar echt van een te hoog niveau zijn
Speel ongeveer 5uurtjes per week, maar train nooit...

[ Bericht 14% gewijzigd door RijstNatie op 30-04-2006 15:49:37 ]
pi_37430377
In De Distel kom ik ook regelmatig, maar alleen recreatief eigenlijk .
sig verwijderd door FA
pi_37435620
Ken je trouwens dat kleine ventje van een jaar of 10-12 ? die speelt echt heel goed, wint zelfs van speler die in de top 50 staan. Hijs echt 1.50 groot ofso

heel bizar om te zien
pi_37438187
Die speelt in het team van Woensel Jeugd zeker? .. Da's een spelertje van de nationale selectie dan.

Ik heb afgelopen vrijdag nog klopt gekregen van een mannetje van 13-14 van de nationale selectie van Belgie. Stephan Lammers heette ie...

Nouja, ik ben zo en zo op dinsdag en donderdag in de Distel dus welliht zien we elkaar wel eens Ik ga daar ook onder de nick Faxie heheeh
pi_37438980
ik ben aziaat dus als ik er ben dan kan je me niet missen denk ik, zoveel azn's komen daar niet hehe..
meestal speel ik op maandag of dinsdag middig in de distel
pi_37439770
Klein kansje dat je Hoang kent? Die speelt daar ook in de club.
pi_37440406
nee
pi_37440792
Eerst werd pool uitgezonden op RTL5 als ik het goed herinner.
Toen zag ik dat een jonge Nederland het goed deed.
Andere goede spelers waren Strickland en een Filipijn?
Let the season begin!
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:58:51 #24
72065 Et-Cetera
Party 4 Ever
pi_37558273
Vrijdagavond is de poolavond bij uitstek.. toch?
My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
pi_37559837
Voor recreatief poolen wel
pi_37560026
* Da_Sandman werkt in een poolhal, Cue Action te Vlissingen

Wil zelf graag beter worden, maar heb er domweg de tijd niet voor...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie Sport donderdag 4 mei 2006 @ 23:01:06 #27
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_37560638
ik vind 9 ball altijd wel leuk

wordt het ergens nog uitgezonden?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 5 mei 2006 @ 00:01:59 #28
39328 RijstNatie
Cool Hwhip
pi_37562967
wil er iemand money poolen?
pi_37572799
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:45 schreef Da_Sandman het volgende:
* Da_Sandman werkt in een poolhal, Cue Action te Vlissingen

Wil zelf graag beter worden, maar heb er domweg de tijd niet voor...
Hee dan ken ik je wellicht (Mits je toernooien speelt daar in de buurt) en anders kom je me volgend jaar wel tegen, team Dis-Charge (waar ik in zit) speelt dan 1e klasse , en da's ook in Vlissingen dus. Tegen Atong enzo.
pi_37572816
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 00:01 schreef RijstNatie het volgende:
wil er iemand money poolen?
Moet je aan JP vragen in de Distel, die's daar altijd wel voor in hehe
pi_37602011
is dat die ouwe kale van 35?
die elke dag daar zit omdat tie denk ik geen werk heeft
pi_37602102
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 13:01 schreef RijstNatie het volgende:
Speel nu zo'n half jaar ernstig veel pool, vooral 8ball... en kan het nu toch wel redelijk

Ja.
quote:
Nooduitgang (Oosterhout), Pompadour (Breda), 't Poolcafé (Breda), De Distel (Roosendaal)
quote:
wat voor keu gebruik je?
Falcon
quote:
meld het hier
Heb ik net gedaan.

Hoi Faxie!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_37603668
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 12:33 schreef Faxie het volgende:

[..]

Hee dan ken ik je wellicht (Mits je toernooien speelt daar in de buurt) en anders kom je me volgend jaar wel tegen, team Dis-Charge (waar ik in zit) speelt dan 1e klasse , en da's ook in Vlissingen dus. Tegen Atong enzo.
Speel geen toernooien
Atong is mijn bedrijfsleider
In Southern Sun
pi_37610010
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 13:01 schreef RijstNatie het volgende:

wat voor keu gebruik je?

meld het hier
Redelijk fanatiek sinds ik mijn lenzen heb (zo'n 4 maanden nu)

Ik speel gemiddeld zo'n 3 tot 4 keer per week in het Snooker-Pool Palace in Delft. Speel daar vooral 9-ball. Ik zal binnenkort vaker gaan 8-ballen en straighten.

Speel met een McDermott (EF-1 Blade) keu.

Records:
9-ball: 3 racks
8-ball: 2 racks
14.1: 26 (bijna nooit gespeeld, ik denk zo'n 3 of 4 keer)
Snooker: 46 (dat was nog met oogafwijking van -3 )
pi_37611105
Djenneke's Records:
9-ball: 3 racks
8-ball: 3-racks
straight: 12 (het enige frame (tot de 30) dat ik ooit gespeeld heb )
snooker: 56 (dat moet echt eens hoger)
pi_37611417
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 14:08 schreef RijstNatie het volgende:
is dat die ouwe kale van 35?
die elke dag daar zit omdat tie denk ik geen werk heeft
Ouwe kale? ...elke dag? ...

Hm da's Jan denk ik Die heeft wel werk hoor, maar die is sinds kort een beetje verslaafd
  zondag 7 mei 2006 @ 12:46:48 #37
39328 RijstNatie
Cool Hwhip
pi_37625328
wordt met zo'n record bedoeld dat je, 3 racks achter elkaar alles erin pot?

dus break, tafel leeg, break, tafel leeg enz..?

dan zit ik op 1 rack
pi_37631990
Ja idd
  zondag 14 mei 2006 @ 20:40:59 #39
39328 RijstNatie
Cool Hwhip
pi_37825145
kickje
pi_37833225
Vandaag m'n straight break verbeterd van 19 naar 27
pi_37833911
goed bezig, fax het de volgende keer maar door....
pi_37833978
Dan kunnen de mensen hier er niet van meegenieten
pi_38340855
Nog mensen hier naar de play offs van de PTL wezen kijken afgelopen weekend? Viel me erg tegen dat er zo weinig toeschouwers aanwezig waren.. pool heeft nog een lange weg te gaan in NL!
pi_38349975
als je nou ff hier van te voren meld waar zoiets is... dan kom ik misschien ook wel
pi_38551762
Was op vakantie maar had zo en zo niet gekunnen...
pi_38635361
zijn er ook wel eens tournooien in de distel?
en wat kost het inschrijven..
pi_38636417
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 20:07 schreef RijstNatie het volgende:
zijn er ook wel eens tournooien in de distel?
en wat kost het inschrijven..
jups, vaak op zondag, kost 10 euro. Alleen is het seizoen inmiddels bijna voorbij (het is een cyclus, komt ieder jaar terug).
pi_38637314
kut op zondag kan ik nooit..
pi_38643811
Zaterdagen zijn er toernooien in de Pompadour in Breda. Check www.playpool.nl voor data.
pi_38950738
Ik denk ik kick ff;)

Pooler: Ja, alleen de laatse jaren niet zo fanatiek meer, kost te veel tijd en tja de hypotheek moet worden betaald he...

Niveau: 1e divisie Noord

Persoonlijke records: 9ball een rack of 5, 6, 8ball een rack of 5, straight ongeveer break 40, 50

Sterke punten: Ik kan alles potten;), vooral bankshots erg sterk, zeer harde break, niet sjagrijnig te krijgen.
Zwak punt: Consistentie, soms pot ik tafel na tafel weg, soms mis ik de domste ballen, vaak positie verkloten op de laatste bal... dat was "vroeger" wel anders.

Keu: Schön STL 1 uit de VS laten importeren, had nogal wat eisen;): Lichtste soort genoesten esdoornhout, originele Schön shaft afgedraaid naat 12mm, Mori pommetje, zelf opgezet uiteraard; breakkeu Merk Onbekend;) Jumpkeu: doe ik niet aan, ik swirve liever!

Om geld spelen doe ik graag, weliswaar alleen in Groningen (Cue, Streetlife, Raxx.)

...Maar waar ik vooral om reageer is: Dit weekend de World Pool Masters in Egmond, ik heb begrepen dat dat op tv wordt uitgezonden, wie weet op welke zender en hoe laat? Vanaaf alleen pool vanuit Italië op Eurosport en da' s wel leuk, maar ik wil o'Sullivan zien! die speelt vanavond nl.
pi_38960592
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 19:30 schreef bsekoe het volgende:
Ik denk ik kick ff;)

Pooler: Ja, alleen de laatse jaren niet zo fanatiek meer, kost te veel tijd en tja de hypotheek moet worden betaald he...

Niveau: 1e divisie Noord

Persoonlijke records: 9ball een rack of 5, 6, 8ball een rack of 5, straight ongeveer break 40, 50

Sterke punten: Ik kan alles potten;), vooral bankshots erg sterk, zeer harde break, niet sjagrijnig te krijgen.
Zwak punt: Consistentie, soms pot ik tafel na tafel weg, soms mis ik de domste ballen, vaak positie verkloten op de laatste bal... dat was "vroeger" wel anders.

Keu: Schön STL 1 uit de VS laten importeren, had nogal wat eisen;): Lichtste soort genoesten esdoornhout, originele Schön shaft afgedraaid naat 12mm, Mori pommetje, zelf opgezet uiteraard; breakkeu Merk Onbekend;) Jumpkeu: doe ik niet aan, ik swirve liever!

Om geld spelen doe ik graag, weliswaar alleen in Groningen (Cue, Streetlife, Raxx.)

...Maar waar ik vooral om reageer is: Dit weekend de World Pool Masters in Egmond, ik heb begrepen dat dat op tv wordt uitgezonden, wie weet op welke zender en hoe laat? Vanaaf alleen pool vanuit Italië op Eurosport en da' s wel leuk, maar ik wil o'Sullivan zien! die speelt vanavond nl.
Het wordt niet in NL uitgezonden.
pi_38974011
die persoonlijke records, haal je die als je in je eentje aan het oefenen bent of tijdens een potje tegen iemand anders?
pi_38976428
Is verschillend. Ik heb de mijne op toernooien gehaald, maar m'n hoogste snookerbreak tijdens een trainingspartij.
pi_38976722
records horen in wedstrijdverband te zijn gemaakt, en anders hoor je te vermelden dat het in training was...
pi_38978156
'k Vind van niet, record is record. 't Gaat om de prestatie zelf , niet om de context waarin die gemaakt is. Of je een 50 break nu schiet ergens in je eentje of op een toernooi, je hebt die 50 nou eenmaal geschoten. Wellcht zul je 'm niet onder druk schieten nee maar wat dan nog?

Misschien dat er op profielen ed er automatisch van uit gegaan wordt dat die records in wedstrijdverband zijn gemaakt...?
pi_38978358
quote:
Op zondag 18 juni 2006 19:12 schreef Faxie het volgende:
'k Vind van niet, record is record. 't Gaat om de prestatie zelf , niet om de context waarin die gemaakt is. Of je een 50 break nu schiet ergens in je eentje of op een toernooi, je hebt die 50 nou eenmaal geschoten. Wellcht zul je 'm niet onder druk schieten nee maar wat dan nog?

Misschien dat er op profielen ed er automatisch van uit gegaan wordt dat die records in wedstrijdverband zijn gemaakt...?
Zolang je eerlijk vermeldt dat het training is gemaakt, maakt het inderdaad niet uit. Maar wedstrijddruk telt wel degelijk mee natuurlijk.
pi_38981195
Tuurlijk, mits vermeldt.
pi_38983385
Mja, wat is wedstrijdverband? Die van mij zijn gehaald tijdens een partij tegen een vriend (doe niet aan wedstrijdverband, af en toe een huistoernooitje).
Ik denk dat het makkelijker is om een break te schieten in wedstrijdverband dan dat je in je eentje aan het spelen bent.. in wedstrijdverband ben je vaak toch meer gefocust.
pi_38984576
Maar ook nerveuzer... vandaar denk ik..
pi_39325162
Leuk topic om te kicken!

Zelf speel ik ook fanatiek pool. Ik speel nu 2 jaar en speel in de 2e klasse Oost. Het materiaal dat ik gebruik is een Buffalo butt i.c.m. een Universal Smart Shaft LS waar een Moori Medium op zit en breaken doe ik met een Cuetec.

Om even 1 ding te verbeteren wat ik in het topic tegen kwam over de Z-shafts. Deze shafts zijn inderdaad wel hun geld waard. deze zogenaamde deflectieloze shafts hebben dus (haast) geen afwijking bij het gebruik van english. Wel is het aan te raden vroeg met zulke shafts te spelen omdat je anders aan de afwijking gewent raakt. Er zijn meerdere deflectieloze shafts zoals:
(Tussen haakjes de variant met een klein beetje deflectie(overgangsshaft))
Predator Z (Predator 314)
Universal Smart Shaft LS (Universal Smart Shaft RS)
Meucci Black Dot (Meucci Red Dot)
Annie O's E (Annie O's NT)
Zelf heb ik alle shafts mogen testen en uiteindelijk gekozen voor de Universal Smart Shaft. Maar de keuze van een goede shaft is erg persoonlijk. Zelf twijfelde ik heel erg tuusen de USS en de AO-E.
Het enige nadeel van deze shafts zijn de prijzen. Deze varieren tussen de 200 en 300 euro en dan heb je ook nog eens een butt nodig.

Zelf speel ik het liefst 9ball. In de competitie speel ik graag 1 pot 9ball en 1 pot 8ball, dit omdat ik geen geduld voor straight heb en ik nog problemen heb mijn bridge boven een andere objectbal te plaatsen. Iets wat je met straight niet kan gebruiken.
pi_39325708
Je hebt ook nog de OB-1 shaft, waar ik alleen maar positieve verhalen over hoor.. alleen is deze volgens mij niet in NL te krijgen/testen.
pi_39326790
De OB-1 is hier inderdaad niet te krijgen en is inderdaad een goede shaft. Hij is niet opgebouwd in de "pie-slices" zoals die hierboven genoemd, maar meer als puzzelstukjes. Zo zijn er nog wel meer shafts die goed zijn, maar hier niet of moeilijk te krijgen zijn zoals:
McDermott i-x
Tiger X-shaft (trouwens wel te krijgen bij fmcue, maar wel de mindere uit de genoemde)
Axiom
ect.
pi_39343424
Ook nog even over die Z shaft... wat ik bedoel met dat ik niet in dat verhaal geloof is dat het echt niet zo revolutionair is als dat ze het laten overkomen...

ELKE shaft geeft deflectie (niet heeft, deflectie is iets wat de cueball krijgt), de een wat meer dan de ander. Vorm van de pom heeft trouwens ook een kleine invloed op de deflectie. De Z shaft geeft wat minder deflectie dan de rest idd. Ik heb zelf net een nieuwe keu gehaald met een 314 erbij, de Z vind ik wat te dun.

Maar wat ik niet snap is dat sommige mensen, waar ik trouwens niet de mensen in dit topic mee bedoel, zo enorm veel belang aan zo'n shaft hechten. Ik hoor veel mensen praten alsof de Z shaft heilig is. 't Is nog steesd het mannetje d'r achter dat het allemaal doet hoor. En daarom vind ik het ook beter dat je met 'minder' materiaal begint, want zo word je gedwongen om je techniek helemaal goed te krijgen. En tegen de tijd dat je klaar bent om op beter materiaal over te stappen zal je toch wel voldoende inzicht moeten hebben om snel aan de nieuwe afwijking te wennen. En dan kan je met een goede techniek net dat beetje extra uit de bal halen. (Hoewel je eigenlijk nooit in de situatie zou moeten komen dat je dat beetje extra nodig hebt....)

En wat ook erg belangrijk is van een shaft, en een keu in het geheel, is hoe hij aanvoelt, en daarmee bedoel ik de feedback die je krijgt van de keu wanneer je de cueball raakt. Zie het zoals stijve/slappe vering bij auto's. En da's dus erg persoonlijk.

En volgens mij zitten ook erg veel mensen gewoon mee te lopen met de Predator hype... 't is zeker goed spul hoor, maar dat zijn veel andere merken ook. Marketing enzo denk ik ...

Ik heb nu zelf net een Longoni gehaald met een 314 shaft. De Classica LV2

Fijne keu vind ik dat

Ik heb afgelopen zondag NK Teams 2e klasse in Sittard gespeeld, 1e ronde bye, en in de 2e ronde verloren we jammer genoeg Beetje pech in het team... eentje had hooikoorts, verliest 6-5, ander scratched op 5-5 met 9 ball na een 9 ball combi... Ik had zelf een goede partij alleen hoefde 'm niet af te maken omdat we al 3 wedstrijden verloren hadden..

Zijn er trouwens nog mensen die met de Nationale Ranking Masters mee gaan doen? Ik wel in ieder geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door Faxie op 29-06-2006 03:58:51 ]
pi_39994243
ik heb laatst nog een paar potjes tegen die rik gespeeld, die kerel hangt volgens mij elke dag in de Distel

Ik weet niet of jullie van hem kunnen winnen, maar di kerel maakte mij wel redelijk in
pi_39994814
Rik had de potentie om een topspeler van Nederland te worden. Vanwege omstandigheden die ik zelf ook niet helemaal weet en hoef te weten is ie 5 jaar uit het circuit geweest. Daarvoor won ie zo'n beetje elke Distelcup met gemak.

Hij heeft in ieder geval erg veel kennis, en ik vind 'm een aardige kerel hoor, alleen hij lult je de oren van je kop haha
pi_39994908
ja hij lult teveel en hij schooit om peuken
pi_39994948
Ow die Nationale Ranking Masters kwalificatie ging niet helemaal lekker trouwens. Ik had niet veel geslapen en was dus al redelijk moe, maar heb m'n best gedaan. 1e Ronde tegen Jan Jongbloed verloren met 7-1. 'k Gaf er wel 4 weg ofzo maarja... dan moet ik maar niet missen op de 9....

1e Verliezersronde verloren met 6-5 dacht ik... speelde goed maar miste de belangrijkste ballen... meerdere tafels gerunned, dat wel...

Maarja niveau lag wel hoog in ieder geval. En goedde ervaring
pi_39994994
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 00:08 schreef RijstNatie het volgende:
ja hij lult teveel en hij schooit om peuken
En speelt om bier
pi_40142442
Eurosport doet verslag van het IPT North American Open 8-Ball Championship in Las Vegas.. vanmiddag Ronnie O'Sullivan al zien winnen. Vanavond van half 10 tot 12 op eurosport
pi_40142578
Er is tegenwoordig sowieso een hoop pool op eurosport.

Een week of wat terug was er de King of the Hill oid, tussen Efren Reyes en Mike Sigel.
pi_40143351
Jammergenoeg op Eurosport 2
pi_40143437
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:09 schreef Leatherface het volgende:
Er is tegenwoordig sowieso een hoop pool op eurosport.

Een week of wat terug was er de King of the Hill oid, tussen Efren Reyes en Mike Sigel.
Die Mike Sigel stond daar door de microfoon te praten alsof het een demonstratie was..maar het ging dus om 200000 euro
pi_40147859
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:38 schreef Hammerbee het volgende:

[..]

Die Mike Sigel stond daar door de microfoon te praten alsof het een demonstratie was..maar het ging dus om 200000 euro
Was wel leuk om te zien ja.

Twee oude meesters. Zo'n beetje de Steve Davis en Stephen Hendry van het pool.
pi_40147935
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:35 schreef Faxie het volgende:
Jammergenoeg op Eurosport 2
En gelukkig kan ik die ontvangen

Gisteren een stuk van Ronnie zijn partij gezien en vandaag Earl Strickland.
Het blijft toch ook een mannetje. Continue aan het praten

Nu trouwens Live op ES1
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_40148344
Wel opvallend dat de spelers zelf de ballen terug moeten leggen en dat de referee dat dus niet doet.
pi_40150613
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:44 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

Gisteren een stuk van Ronnie zijn partij gezien en vandaag Earl Strickland.
Het blijft toch ook een mannetje. Continue aan het praten
Strickland gaat soms toch wel erg ver over de schreef. Een beetje tegendraads en controversieel is leuk, maar bij Earl is het echt over the top.
pi_40150719
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:47 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Strickland gaat soms toch wel erg ver over de schreef. Een beetje tegendraads en controversieel is leuk, maar bij Earl is het echt over the top.
idd.

Een jaar of 2 geleden was hij toch aardig onbeschoft bezig tegen Michaela Tabb tijdens de Mosconi Cup.
pi_40150765
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:49 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

idd.

Een jaar of 2 geleden was hij toch aardig onbeschoft bezig tegen Michaela Tabb tijdens de Mosconi Cup.
Ja, en tegen Steve Davis.

Als je dat bij iemand niet moet flikken is het Steve Davis. Dat is zowat een halfgod in de keusporten.
pi_40167184
Hm het schijnt trouwens toch wel op eurosport 1 te zijn.... even in de gaten houden...
pi_40172517
jah op europsort 1 is de North american open
pi_40174616
Vanavond om 23.30, morgen om 14.30 en 0.00 weer op Eurosport.

Wat heeft Ronnie O'Sullivan gisteren gedaan?
pi_40180612
Nu Johnny Archer - Ronnie O'Sullivan Live op Eurosport 2

[ Bericht 7% gewijzigd door Bruce117 op 25-07-2006 22:12:16 ]
pi_40181048
Johnny Archer
pi_40237629
Om 19.30 live op ES1, met waarschijnlijk een partij van Feijen (tegen Immonen) en later op de avond Van den Berg (tegen Strickland)
pi_40254226
Wat heeft Feijen nog gedaan?

Van den Berg staat nu 7-7 tegen Strickland, spannend...
In Southern Sun
pi_40254286
En verliest met 8-7. Wit weg bij de break deed hem de das om...
In Southern Sun
pi_40254325
En ze gaan elkaar verbaal te lijf .
In Southern Sun
pi_40254361
Haha die cowboy
pi_40254370
Strickland blijft ook een vreselijke eikel.

Hij keek Nick niet aan bij het handenschudden na de partij, waarop Nick gewoon zijn hand vast hield en dat vond meneer niet zo leuk.
pi_40254392
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 23:13 schreef Da_Sandman het volgende:
En ze gaan elkaar verbaal te lijf .
Dat is heel normaal when Earl's involved.
pi_40254414
"You suck... YOU SUCK"

Strickland is dan ook een grote mongool.
In Southern Sun
pi_40254443
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 23:14 schreef Bruce117 het volgende:
Strickland blijft ook een vreselijke eikel.
Rasechte redneck.
pi_40254575
Een beetje psychologische oorlogsvoering is niets mis mee, dat hoort bij sport, maar het is maar goed dat ik niet tegen zo iemand hoef te spelen (in wat voor sport dan ook).

Weet niet of ik me zou kunnen beheersen.
pi_40254617
Het aantal incidenten met Strickland in de hoofdrol zijn niet meer op 1 hand te tellen.

Meest memorabele was nog wel de laatste wk - finale die hij won. Hij speelde tegen Bustamante, van wie een week of wat eerder een kind was overleden. Onbegrijpelijk dat zo'n man doorspeelt en ook nog de finale haalde.

Maar Strickland kon zichzelf helemaal niet inhouden, was constant van alles aan het blaten en ging heel demonstratief op de tafel staan dansen. Terwijl je als je zo iemand tegenover je hebt alle waardigheid en nederigheid zou moeten tonen.

I rest my case.
pi_40270426
wat een idioot is die strickland indd, totaal geen respect voor andere... typisch een yankee.
wel mooi dat nick nog zei van; i dont understand why people clap for u...
pi_40283307
Ik viel ook bijna van de bank van verbazing over de arrogantie van die Strickland kende alleen zijn faam als goed pooler. (Ben nog een beetje een pool noob.).
Een beetje psychologische oorlogsvoering o.k. Maar dan kan je je tegenstander toch wel even aankijken als je zijn hand schut. Ik vond Nick zijn reactie echt geweldig, die hand vasthouden zodat Rod wel moest kijken.
En...raak jij al gefrustreerd van al die typ fouten?
pi_40330496
Vanavond de finale van de 2006 IPT North American Open 8-Ball Championship

De wedstrijd gaat tussen Marlon Manalo en Thorsten Hohmann

Zo te zien zal ook deze wedstrijd om een b.o. 15 gaan, zoals alle andere wedstrijden dit toernooi.

Eurosport 2 zal het vanaf 21:50 live uitzenden.

Meer info is hier te vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bruce117 op 30-07-2006 21:05:08 ]
pi_40337987
Maandag om 20.45 wordt hij uitgezonden op Eurosport 1.
pi_40339124
Gaat ES ook nog de US Open en de WK uitzenden?
pi_40339311
Volgens mij alleen de IPT en de Eurotour.
pi_40339319
dubbel
pi_40339415
Afgelopen
pi_40339431
Geen uitslag posten tot morgenavond please
pi_40339448
quote:
Op maandag 31 juli 2006 00:14 schreef Naggelwauz het volgende:
Geen uitslag posten tot morgenavond please
Ik had al zo'n vermoeden en daarom had ik hem er al niet neergezet.
pi_40339470
Bedankt!
pi_40339551
en hoeveel is het geworden

echt triest trouwens dat ze het vandaag niet live uitzenden op EU1
pi_40369658
Hohmann dus gewonnen. Hem gun ik het wel, sympathieke gast!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 19:16:10 #108
146730 R81
Ech wel...
pi_40393415
Mooie finale.
The most beautiful view is the one I share with you.
Mijn trots!
pi_40401668
vandaag een nieuwe keu gehaald
http://www.chevillotte.co(...)AC2577%20(Large).jpg

echt een geweldig ding
pi_40403309
Das hopelijk toch niet met zo'n fiberglass coating?
pi_40403325
ik heb echt geen idee waar je het over hebt
pi_40404983
Een laagje fiberglass over de shaft.
pi_40408621
Nee hoor. Maxton is wel degelijk spul Heb zelf een jump/break van Maxton.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 10:34:14 #114
146730 R81
Ech wel...
pi_40411332
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 23:16 schreef RijstNatie het volgende:
vandaag een nieuwe keu gehaald
http://www.chevillotte.co(...)AC2577%20(Large).jpg

echt een geweldig ding
Netjes.
Ik heb die van mij een maand geleden verkocht.
Maar misschien koop ik binnenkort wel weer een nieuwe
Mijn trots!
pi_40760325
Schopje...

Wat heeft die keu van je gekost en wat voor merk is het RijstNatie?
* Da_Sandman is zijn doodeenvoudige Spark keu beu.
In Southern Sun
pi_40761939
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 11:56 schreef Da_Sandman het volgende:
Schopje...

Wat heeft die keu van je gekost en wat voor merk is het RijstNatie?
* Da_Sandman is zijn doodeenvoudige Spark keu beu.
http://www.snookerdarts.nl/shop/N_frame.html?http://www.snookerdarts.nl/shop/N_grp_14_21-1.html
pi_40762912
Die keu koste 85 euro en is van het merk Maxton (Fury no. 5)
gekocht bij loontjes biljart in middelburg www.loontjes.com
pi_40775080
Ik heb nog wel een mooie Falcon butse keu voor je
pi_40830274
Het gaat waarschijnlijk een Cuetec keu worden, van fiberglass... Iemand ervaring daarmee?
In Southern Sun
pi_40830577
Niet echt veel ervaring met fiber, maar hout speelt toch wel fijner hoor.
pi_40830785

Deze is het, maar dan in het blauw. Kan m voor ¤50 overnemen van iemand die gestopt is met poolen... Ga er zo maar eens mee spelen, kijken of het bevalt...
In Southern Sun
pi_40831377
Fiberglass zou ik niet aanraden (keu gaat op den duur erg stroef door je handen heen), tenzij je met een handschoen speelt.. en anders is het raadzaam om eens op internet te kijken naar een product van cuetec speciaal om de fiberglass shaft mee schoon te maken.
pi_41348329
ik heb nu een maand intensief gespeeld, elke week zo'n 6uur ofso maar kan er nog bijna niks van
nee ben wel iets beter geworden

tevens een kickje
pi_41348687
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:48 schreef Da_Sandman het volgende:
Het gaat waarschijnlijk een Cuetec keu worden, van fiberglass... Iemand ervaring daarmee?
Niet doen.
pi_41349789
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 00:43 schreef djenneke het volgende:

[..]

Niet doen.
Vertel. Want hij speelt tot nog toe "vrij" aardig...
In Southern Sun
pi_41350710
Nouja, op zich zou het volgens mij niet zoveel uit moeten maken hoor.

De ervaring die ik heb met een fiberglas keu is dat het oppervlak nogal overdreven glad aanvoelt, maar toch een lichte structuur. Zoiets als satijn oid. Met zweethanden plakt ie daarentegen als de ziekte.

Kwa stijfheid zal het allemaal niet zoveel uitmaken in vergelijking met houten keu's. En kwa deflectie zal het ook best meevallen. Houten keus geven ook allemaal een andere deflectie...

Kwa duurzaamheid.... geen idee.... geen flauw idee hoe makkelijk het beschadigt of kromtrekt.

Ik denk dat het een beetje een kwestie is van dat houten keus nou eenmaal traditie is. En tradities zijn hardnekkig.
pi_41356169
Is zeker... Maar voor ¤50 kan ik het wel wagen... Qua deflectie, gisteren even met een Predator staan spelen... Die deflectie .
In Southern Sun
  donderdag 31 augustus 2006 @ 13:30:03 #128
156480 Tommiboi
Because I CÁN
pi_41360363
Eindelijk een topic naar mijn hart!!

Ik ben ook een zeer gepassioneerde pooler. Ik speel altijd in Tilburg bij jeto. Vroeger altijd Bij House of Billiards, maar dat is de laatste jaren niet veel meer (in Tilburg dan).
Ik speel met een cheap-ass keu . Maar toch gaat het me wel redelijk af. Dus in mijn mening kan een keu wel wat uitmaken, maar voor 85-90% ligt het toch aan jezelf. En als je een keu wil die wat verschil uitmaakt, dan moet je toch al snel een paar honderd euro neertellen.
Mijn records in wedstrijd zijn 2 x 8-ball rack en 2x 9-ball rack. In training 4 x 8ball en 3 x 9-ball (dus het maakt volgens mij wel degelijk uit of je traint of wedstrijd speelt). Ik speel trouwens 2e klasse. dus misschien dat ik sommigen van jullie wel ken. Kom anders eens langs of laat een berichtje achter. Is altijd leuk om met andere mensen te spelen vind ik.
Ik speel zelf zo'n 3/4 keer per week. Nu een jaartje of 10, en ik kan er nog steeds geen genoeg van krijgen... Damn i'love this game.
Voor de liefhebbers trouwens: Bij Jeto gaan ze weer beginnen met een maandelijks zondagstoernooi. De eerste is op 10-9-6. voor meer info kun je kijken op de site: www.jetosundays.tk
Er komen ook weer weektoernooitjes. Als ik daar meer over weet zal ik nog wel een post plaatsen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Tommiboi op 31-08-2006 15:23:51 ]
pi_41385508
Hm als je in Jeto speelt dan zou je mij wel moeten kennen eigenlijk.

Ik zit in het Distel team Dis-Charge. vorig jaar ook 2e klasse gespeeld. Maar wel de A...misschien zat jij in de B?

En weleens op toernooitjes geweest op woensdag in de Jeto. Paar keer 2e geworden....verloren van Penrose.

Hoe heet jij dan eigenljik? Ik Ronald Jaspers, misschien ringt het een belletje
pi_41385770
geen belletje maar het faxapparaat komt wel in werking bij hem
kenje memmet ? die turk, volgens mij speelt tie ook voor de distel
pi_41385960
Is een maatje van me Speel regelmatig met hem op clubavonden

Vanavond kwalificeren voor Enschede open, ben benieuwd
pi_41386085
zit je te pokeren ofso, omdat je nog zo laat online bent
pi_41386287
Neuh, hoef niet te werken morgen

Heb vrij gevraagd vanwege dat Enschede open...

Moet 2,5 uur rijden, en moet daar om half 7 gemeld hebben heheheh
pi_41386325
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 03:29 schreef Faxie het volgende:
Neuh, hoef niet te werken morgen

Heb vrij gevraagd vanwege dat Enschede open...

Moet 2,5 uur rijden, en moet daar om half 7 gemeld hebben heheheh
succes! O ja, en als het niet gaat: jammer dan. Niet frustreren, gaat je keu-actie namelijk nogal van achteruit, maar dat wist je vast zelf wel.
pi_41386352
Mja het gaat de laatste tijd echt erg slecht niet normaal meer pffffff. 1 Brok frustratie

Maar m'n instelling op een Pompadour ranking oid is een stuk anders dan op een Enschede open hoor Dat soort toernooien gaan me een stuk beter af
pi_41386419
Ow thnx trouwens

Kom je zaterdag nog naar de Super5 kijken? En maandag poolcafe?
pi_41387404
* Spooky4u komt zich ook hier ff melden.

Ik ga maandag voor het eerst sinds tijden weer poolen. Toernooi In HoB in Tilburg. (is het niets meer tommiboi?)
Ik denk nu al ruim 2 jaar niet meer gepooled, maar daarvoor was ik in mijn ogen niet slecht, ik speelde zo af en toe eens een tafel leeg, maar het kon ook erg bagger gaan.

Ik ga maandag gewoon aan de slag met een huiskeu en zie wel waar het schip gaat stranden.
Mijn doel voor de komende weken: hopen dat ik weer een beetje op oud niveau kan komen (als het niveau te noemen is natuurlijk) en er gewoon wat gezellige avonden van te maken.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 1 september 2006 @ 12:52:01 #138
156480 Tommiboi
Because I CÁN
pi_41391913
Als je het mij vraagt heeft HoB zijn beste tijd gehad. Ik ken wel mensen die er nog komen. Maar ik vind het qua gezelligheid niet meer wat het is geweest. Al komen er nog wel redelijk mensen soms sommige toernooitjes. Ik heb vorig jaar trouwens 2e klasse B gespeeld bij de Gladijeto's. Met die über talentjes van Woensel jeugd... Damn... als die gasten kunnen écht goed worden als ze heelhuids door de pubertijd komen. Heb tegen Mehmet wél gespeeld trouwens in de competitie. En JP enzo ken ik ook wel. (het poolwereldje is niet zo groot, maar oooo zo gezellig). Ik luister naar de naam Tom Swaans Ronald...
Een maat van me gaat ook naar Enschede trouwens.. Jamil (die is ook fakking goed)
pi_41392464
Een klein wereldje waar ik dus nog niemand ken.
Maar dat gaat wel goed komen hoor. Maandag begint bij HoB een nieuw rankingseizoen, dus wie weet wat het wordt.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_41393860
* Da_Sandman gaat zo maar weer eens een balletje schieten...

Gaat steeds beter, krijg er ook veel meer plezier in .
Morgen gaan de toppers van ons naar Breda geloof ik voor toernooi...
In Southern Sun
pi_41393960
Dat kleine ventje van een jaar of 12-13, volgens mij komt die ook uit de buurt van woensel. Ik zag hem regelmatig in eindhoven poolen. Hij is echt 1.50 groot, maar kan poolen als een gek !
kent iemand aziz mousati?
pi_41394229
Jup, Aziz is ook errug goed Top 32 speler. En dat kleine mannetje wat je bedoeld zal wel Mark zijn. Z'n achternaam is me even ontschoten.

En ik ben ook zo'n topper die naar Breda gaat morgen hahah
pi_41394697
Okee... Doe de groeten aan Atong, kijken hoe ver die komt morgen...
In Southern Sun
pi_41394730
ik zag die kleine voor het eerst spelen in woensel, hij speelde tegen chinees en hij won gewoon terwijl die chinees vet goed was, kon m'n ogen niet geloven, hij kwam net boven de tafel uit
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:34:14 #145
146730 R81
Ech wel...
pi_41397906
Ik heb al een tijdje niet meer gespeeld, toch wel weer zin in...
Maar eerst ff een nieuwe keu kopen, iemand tips?
Mijn trots!
pi_41402337
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:34 schreef R81 het volgende:
Ik heb al een tijdje niet meer gespeeld, toch wel weer zin in...
Maar eerst ff een nieuwe keu kopen, iemand tips?
Altijd welke prijsklasse dacht je aan?
pi_41415485
Verrek, niet gekwalificeerd in Enschede

1e Tegen Andreas Gocke 6-5 damn
1e Verliezerskant tegen Martijn Beekhuizen 5-2 gewonnen
2e Tegen Jenz Zukunft 5-4 gewonnen
3e Tegen Christoph Rohlink 5-4 verloren Hij flukete de 9 na een gemiste combi Grrrr...

Maarja niet slecht gespeeld. Veel tafeltjes gerunned

Nu lekker slapen, strakkies Super5
  zaterdag 2 september 2006 @ 12:47:52 #148
156480 Tommiboi
Because I CÁN
pi_41420491
Ik merk trouwens dat de site voor het zondagtoernooi bij jeto (nog?) niet actief is.
Voor mensen die willen komen. inschrijving is 10 euro. 1e plaats 100 euro, 2e...50, 3/4... 25 en 4tm8 ...10.
inschrijving kan tot 11.30u. en het eerste toernooi (9-ball) is op 10-9-6. Er wordt ook een ranking bijgehouden.

Jammer dat het niet is gelukt faxie ... better luck next time
  zaterdag 2 september 2006 @ 19:13:04 #149
146730 R81
Ech wel...
pi_41430221
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 19:18 schreef Naggelwauz het volgende:

[..]

Altijd welke prijsklasse dacht je aan?
Nou mag wel zo rond de 250-300 euro liggen.

Ik wil eigenlijk ook wel weer tournooien en/of competitie spelen. Maar daar heb ik nu nog even geen tijd voor
Mijn trots!
pi_41431257
Superfive ging best goed.

1e Gewonnen met 7-6 tegen Marco van Rijthoven
2e Verloren met 7-5 tegen Jimmy Worung (... nummer 16 van NL..)
3e Gewonnen tegen Aniel Parbhoe met 6-1. (Hij scratche op de 9 op 4-1 en gaf toen op)
4e Verloren van Noel Bruynooghe met 8-2 (Nummer 25 van Belgie...)

Net geen prijzengeld, maar wel gekwalificeerd voor de volgende keer
pi_41431500
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 19:56 schreef Faxie het volgende:
Superfive ging best goed.

1e Gewonnen met 7-6 tegen Marco van Rijthoven
2e Verloren met 7-5 tegen Jimmy Worung (... nummer 16 van NL..)
3e Gewonnen tegen Aniel Parbhoe met 6-1. (Hij scratche op de 9 op 4-1 en gaf toen op)
4e Verloren van Noel Bruynooghe met 8-2 (Nummer 25 van Belgie...)

Net geen prijzengeld, maar wel gekwalificeerd voor de volgende keer
Netjes
pi_41431765
'k Mag niet klagen
pi_41432794
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 19:13 schreef R81 het volgende:

[..]

Nou mag wel zo rond de 250-300 euro liggen.

Ik wil eigenlijk ook wel weer tournooien en/of competitie spelen. Maar daar heb ik nu nog even geen tijd voor
Voor dat geld heb je zeker een leuke keu.

Aanraders zijn:

Joss
McDermott (uit de Competitor of Tournament series)
Falcon

Verder heb je in deze prijsklasse nog keu's van Longoni, Adam/Buffalo. (worden oa. verkocht bij Big-8 en Van den Broek.
  zondag 3 september 2006 @ 21:21:06 #154
146730 R81
Ech wel...
pi_41462148
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 20:45 schreef Naggelwauz het volgende:

[..]

Voor dat geld heb je zeker een leuke keu.

Aanraders zijn:

Joss
McDermott (uit de Competitor of Tournament series)
Falcon

Verder heb je in deze prijsklasse nog keu's van Longoni, Adam/Buffalo. (worden oa. verkocht bij Big-8 en Van den Broek.
Bedankt man.
Die ga ik eens even rustig bekijken
Mijn trots!
pi_41506446

* Spooky4u heeft er een nieuwe hobby bij

Gisteren dus voor het eerst een toernooi gespeeld bij HoB in Tilburg.
Sfeer was meteen goed en zonder dat ik er ook maar 1 persoon kende was ik al snel in gesprek met verschillende mensen.
Tijdens het inspelen werden me de regels uitgelegd (wel zo makkelijk) en ging het tijdens het eerste rack meteen bagger met me.
De ballen moesten niet verder als 40 cm van de pocket afliggen, anders had ik al een probleem.
Gelukkig ging dit snel erg beter en begon ik me lekkerder te voelen aan tafel en kreeg weer wat gevoel terug in het spel.

Iemand wou wel ff samen met me inspelen en we speelden 3 racks 9-ball: Hoppekee 2-1 voor Spooky. het werd meteen gezelliger vond ik

Het toernooi ging beginnen: opkomst 36 man en 2 vrouwelijke toeschouwers + 1 bardame.
Eerste ronde kwam ik redelijk makkelijk door in een snelle partij, ik kreeg dus een bye.
2e ronde gewonnen van een veel vaker spelende gozer met 3-1, 2x voortijdig de 9 kunnen potten.
3e ronde verloren met 3-1, had eigenlijk 3-0 moeten zijn, maar een gelukje kun je hebben met 9-ball.

Achteraf ben ik natuurlijk dik tevreden met hoe de avond voor mij verlopen is.
Al 2 jaar geen keu vast gehad en nog nooit ook maar 1 "officiele" wedstrijd gespeeld te hebben vind ik dit toch een prima resultaat.

Op naar volgende week!
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_41509316
* Da_Sandman gaat definitief ook competitie spelen.

Zal ook wel tweede klasse worden .
In Southern Sun
pi_41515166
Verschillende maten van me zijn naar dat toernooi in HoB geweest, en na afloop kregen ze allemaal de mededeling dat ze niet meer hoefden te komen haha Was een beginnerstoernooi en ze waren te goed hehe

@Spooky: Deze zondag is het toernooi in Jeto. 11.30 aanvang. Ben je daar misschien? Ik ben d'r wel als het goed is. Eens een keertje kijken of dat de moeite is.
pi_41515332
uuuh, dan zijn ze niet op maandag geweest, maar op woensdag. Dat was ook bekend dat er op woendag een beginnertoernooi was.

Zondag weet ik niet of ik kan, ik denk het niet, ik zit ook nog met een vriendin en zoontje thuis. Dus weet niet of ik thuis ben.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 6 september 2006 @ 10:35:18 #159
156480 Tommiboi
Because I CÁN
pi_41542805
Het HoB toernooi op maandag is tegenwoordig geen beginnerstoernooi meer. SChijnt laatste tijd wel druk te zijn minimaal een man of 35. Zal binnenkort tóch eens gaan kijken..

@ faxie.. Ik ben er zondag waarschijnlijk ook. in Jeto. Wordt volgens mij wel gezellig. Komen een aantal goede poolers in ieder geval. C U there
pi_41544650
Zoals ik al zei. in HoB waren 36 man.
En wat bedoel je met de laatste tijd? Het toernooi van afgelopen maandag was weer de eerste van de ranking dit jaar.
Waren er afgelopen weken dan ook gewoon toernooien?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 6 september 2006 @ 13:53:00 #161
156480 Tommiboi
Because I CÁN
pi_41548239
ja.. een maat van me, die maandag in de finale stond, zei dat ie de week ervoor had gewonnen..
Maar goed, ik ben er zelf nog niet geweest, dus weet niet hoe lang ze al bezig zijn. Wellicht dat de ranking is begonnen maar dat de toernooien al lang bezig zijn.
pi_41548273
Zometeen maar weer even trainen .
In Southern Sun
pi_41551428
Ja ik bedoelde woensdag ja....ff vergeten.
  woensdag 6 september 2006 @ 16:09:00 #164
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_41552332
Ik zal me ook eens melden, faneut van een poolspeler dat ik er ben!

Ik speel tegenwoordig niet meer zo heel veel als een paar jaar geleden, maar ben nog steeds verslingerd aan het spelletje. Krijg de laatste tijd weer de drang om aan mijn stroke & vorm te werken, dus het komt wel weer goed! en dan binnenkort weer wat toernooitjes misschien...

Schermen met topscores? 3x 8ball, 3x 9ball, serie van 43 in straight. Zegt eigenlijk niet zoveel als het uitschieters zijn en je verder maar zelden een rack schiet, vind ik. Als ik het gevoel heb dat ik goed speel, is dat omdat ik de 'cueball on a string' heb, dus controle heb op de tafel. En als ik mezelf op de goeie momenten kan aanzetten om goed te gaan spelen, want ik speel vooral graag lange series ( 8 of 9: best of 21, straight naar de 100) en dan kun je niet non-stop geconcentreerd zijn. Er is altijd een omslagmoment in de partij, en daar moet je op bedacht zijn!

En daarmee raak ik wat mij betreft aan de kern van de schoonheid van het poolspel - het psychologische aspect! jij alleen aan de tafel (want je opponent, hoe goed die ook is, moet lijdzaam toezien als jij aan de beurt bent), met alleen maar laken en ballen in je blikveld, in volle concetratie, in de seconden van je stroke lekker de tijd om eens goed te gaan zitten twijfelen aan jezelf, terwijl je 8-2 achter staat in een race naar de 10... en de onbeschrijflijke kick als het je lukt om jezelf ertoe aan te zetten dit om te buigen in een 10-8 winst!
Dat is geen bedacht scenario, dat is meermaals gebeurd en dat zijn ook de partijen die ik nog steeds kan herbeleven; eerder dan de keren dat ik meerdere racks achter elkaar heb geschoten.

ik speel met een Bear, wat een behoorlijk stugge keu is. Daar moet je van houden, maar mij ligt het wel. En een Longoni Break/jumpert met een bakelieten beentje, waardoor je voor het jumpen ook hoegenaamd geen effort meer hoeft te doen!

Leuk om te lezen dat er meer pool-addicts zijn op Fok!

[ Bericht 4% gewijzigd door Garisson72 op 06-09-2006 16:14:06 ]
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  donderdag 7 september 2006 @ 10:56:04 #165
156480 Tommiboi
Because I CÁN
pi_41577314
Ik wil binnenkort ook een een "echte" keu kopen. ik speel al 9 jaar, maar ik heb nooit meer uitgegeven van 100 euro (of 200 gulden testijds). Maar ik denk dat het nu weleens tijd wordt om iets beters aan te schaffen. Ik hoor erg leuke dingen over de predator, met name de Z-shaft. Dus zal eens weekje proberen van een vriend van me. (zal volgens mij wel wennen zijn, met die geringere deflectie. Maar goed... wordt tijd dat ik wat beter materiaal heb.
Hebben jullie een voorkeur voor moori of sniper? en bij moori dan soft of medium? ik vind medium wel lekker spelen, maar hoor steeds vaker dat soft ook een erg geile pommerans is.
  donderdag 7 september 2006 @ 11:15:45 #166
94676 Garisson72
pi_41577823
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:56 schreef Tommiboi het volgende:
Ik wil binnenkort ook een een "echte" keu kopen. ik speel al 9 jaar, maar ik heb nooit meer uitgegeven van 100 euro (of 200 gulden testijds). Maar ik denk dat het nu weleens tijd wordt om iets beters aan te schaffen. Ik hoor erg leuke dingen over de predator, met name de Z-shaft. Dus zal eens weekje proberen van een vriend van me. (zal volgens mij wel wennen zijn, met die geringere deflectie. Maar goed... wordt tijd dat ik wat beter materiaal heb.
Hebben jullie een voorkeur voor moori of sniper? en bij moori dan soft of medium? ik vind medium wel lekker spelen, maar hoor steeds vaker dat soft ook een erg geile pommerans is.
het ligt er natuurlijk maar helemaal aan wat je fijn vindt spelen, en wat je speelstijl is... hoe zachter je pom, hoe meer effect hij pakt. Betekent dus dat je wat fijnzinniger moet doseren. Meestal blijkt het nooit zo'n goed idee te zijn om rigoreus te switchen naar zachter als je harder gewend bent... vooral omdat je zegt dat je al 9 jaar speelt?
Daarnaast zou ik me ook niet blindstaren op 'duur' materiaal. Veel topspelers spelen nog steeds met een keu van 100 euro of minder! Het gaat er meer om dat je steeds met dezelfde keu speelt.
Ook op dat Z-shaft effect zou ik me niet blindstaren. Veel mensen gehoord die het in het begin geweldig vonden, maar na verloop van tijd steeds slechter gingen spelen...
pi_41579897
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:56 schreef Tommiboi het volgende:
Zoals je zelf al zegt, als je overstapt op een keu/shaft met minder deflectie (bv. Predator) dat het wel een tijdje kan gaan duren om opnieuw te wennen en te compenseren voor de deflectie (want die is er nog wel).

Ik heb geen voorkeur voor Moori of Sniper, wel een hoop goede dingen over de Sniper gelezen. De Sniper is dacht ik een harde(re) tip. Ik moet toch binnenkort een nieuwe tip hebben en zat zelf ook aan een Sniper te denken.
pi_41583525
Ik heb met verschillende pommetjes gespeeld, van een goedkope flut Elkmaster, een dure Moori medium, en Triangle en nu een Le Pro die standaard op m'n shaft zat.....

Ik merk allemaal niet zoveel verschil hoor.... Kwa effect ligt het er maar aan in welke vorm je 'm schuurt, en kwa hardheid is het maar wat je comfortabel vind. Medium is eigenlijk altijd wel goed, ongeacht merk.
  donderdag 7 september 2006 @ 14:36:22 #169
156480 Tommiboi
Because I CÁN
pi_41583910
qua vorm... je pommetje moet een beetje bol zijn toch? zodat je een iets groter raakvlak hebt.
Verder scheelt het niet erg veel inderdaad wat voor keu je hebt, daaom heb ik ook nog nooit eerder een dure keu geocht. Ik twijfel ook nog een beetje. Wat betreft een soft moori... ik speel veel met effect, dus ik denk dat ik dan wel wat beter uit de voeten kan.
Sniper hoor ik verschillende dingen.. de een zegt dat ie beter effect doorgeeft aan de bal, de ander merkt geen verschil en een derde zegt dat ie vaker "scrached"... dus ik blijf lekker bij mijn moori.. al ga ik wél de zachte eens testen, ben wel benieuwd... vond de overgang van standaard naar moori al een openbaring. dus wie weet haal ik nog wat winst

[ Bericht 0% gewijzigd door Tommiboi op 07-09-2006 14:41:44 ]
pi_41585099
Ik heb wel een leuke animatie die gelijk wat dingen duidelijk maakt over de pomvorm:

Notice how the lefthand cue moves across the ball, but only contacts the centre; and
how the righthand cue is able to strike the cue-ball at any point within the same range.

These striking positions give experienced players far more control, and are used to
great effect in both the 'stun' and long distance power shots.

The cues at the top of the diagram again illustrate why the flattened tip should not be
used. The domed tip of the righthand cue allows more of the surface area to contact
the ball; but as the lefthand cue moves away from the centre, only the edge of the
tip can make contact, making a miss-cue far more likely.
pi_41585333
Hahaha. mooi dit.
Kom ik aan met mijn keukeuze.
Ik loop naar het rek.
Pak een keu die niet stroef is en een pom die heel en rond is. rol hem over tafel heen. Recht??? Mooi! Spelen!
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 7 september 2006 @ 15:32:04 #172
94676 Garisson72
pi_41585649
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:14 schreef Faxie het volgende:
Ik heb wel een leuke animatie die gelijk wat dingen duidelijk maakt over de pomvorm:
goeie anim inderdaad, maakt een hoop duidelijk!
Ik heb mijn pom (ook een moori medium) ook behoorlijk bol afgeschuurd, en merk daar de voordelen wel van - vooral bij screw- en sideshots. Bij ballen strak tegen de band lijk ik echter vaak te 'ketsen', en ik had het idee dat dat kwam omdat de pom te bol was.

't zal wel aan mij liggen. Moet ik toch aan werken, aangezien die cueball vaak last van pleinvrees lijkt te hebben...
pi_41586126
Nouja, dat komt niet omdat je pom te bol is, maar omdat ie gewoon te hoog zit. Het contactoppervlak zit dan bijna horizontaal. Als je pom zo bol is hoef je niet zo extreem hoog te zitten voor hetzelfde effect.

Het helpt trouwens als je bij bandballen je grip wat verder naar voren zet.
pi_41586239
Dit is trouwens een leuke link voor basis techniek: http://www.snookergames.co.uk/tuition.html

En ja 't gaat over snooker, maar 't is heel goed uitgelegd. Dat moet ik bij easypooltutor oid nog zien...

Ook leuke site:

http://www.engr.colostate.edu/~dga/pool/

Staat erg veel natuurkunde, en interessante filmpjes Met die kennis kan je zelf beter dingen beredeneren.
pi_41587899
speelt hier iemand wel eens het maandag avond tournooi in Thurston Rdam?
hoe is het niveau daar?
  vrijdag 8 september 2006 @ 12:19:39 #176
156480 Tommiboi
Because I CÁN
pi_41613073
Geen idee Rijstnatie... ik speel heel weinig toernooitjes eigenlijk. Ik wil wel wat vaker gaan spelen. Maar ja... ik speel ook al competitie, en dan nog clubavondje, eneen avondje met vrienden...wil ook tijd overhouden om te stappen en te pokeren natuurlijk...hahaha.
en thanx voor de links faxie. altijd leuk om over pool te lezen
pi_41651451
quote:
Op donderdag 7 september 2006 14:36 schreef Tommiboi het volgende:
qua vorm... je pommetje moet een beetje bol zijn toch? zodat je een iets groter raakvlak hebt.
Verder scheelt het niet erg veel inderdaad wat voor keu je hebt, daaom heb ik ook nog nooit eerder een dure keu geocht. Ik twijfel ook nog een beetje. Wat betreft een soft moori... ik speel veel met effect, dus ik denk dat ik dan wel wat beter uit de voeten kan.
Sniper hoor ik verschillende dingen.. de een zegt dat ie beter effect doorgeeft aan de bal, de ander merkt geen verschil en een derde zegt dat ie vaker "scrached"... dus ik blijf lekker bij mijn moori.. al ga ik wél de zachte eens testen, ben wel benieuwd... vond de overgang van standaard naar moori al een openbaring. dus wie weet haal ik nog wat winst
Sniper is een harde tip en heeft ook de hit van een harde tip, maar speelt qua effect zoals een zachtere tip.
pi_41687014
Vandaag m'n straight break verbeterd naar 42

Iemand hier eigenlijk al naar het nieuwe Dijkje Nootdorp (ZH) geweest en hoe beviel het? Zondag 17 september is er een 'premieretoernooi' (8-ball) volgens het ABC systeem, zodat spelers van elk niveau kunnen meedoen.

Het ABC systeem houdt in: poule van bijv. 6 mensen, eerste 2 gaan door naar het A-toernooi, nummers 3, 4 naar B-toernooi en de laatste 2 naar het C-toernooi. Vervolgens is het single knockout.

Andere mensen van hier die gaan? Ik ga hoogstwaarschijnlijk wel even een kijkje nemen.
pi_41696265
Ik zou wel willen, even de tent van Dave bekijken Alleen dan zijn de clubkampioenschappen voor de Distel.... dat gaat toch voor voor mij...

En 42 is wel lekker
pi_41713996
Dalijk weer toernooi in HoB.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_41714955
Have fun
pi_41990074
heeft niet veel met poolen te maken, maar dan gaat het topic weer omhoog
http://www.drunkendelight.com/view.php?id=5129
pi_41992487
Over 2 weken begint de competitie (West2) 'weer' (mijn eerste seizoen )
pi_42000725
Idd heb er zin in

Maar eerst even de NK's he Deze zondag kwalificeren voor straight
pi_42005366
Voor de liefhebbers;

maandag 2 oktober is er een nine-ball toernooi in de Cue Action te Vlissingen. Doen best wat leuke spelers mee mee, maar ook gewoon beginners... Inleg is een tientje met wat te drinken, rest van het geld wordt uitgekeerd als prijzengeld. Hebbie interesse, mail me even .
In Southern Sun
  donderdag 21 september 2006 @ 10:18:35 #186
156480 Tommiboi
Because I CÁN
pi_42008479
Vanaf nu ook elke woensdag een pooltoernooitje in JETO in tilburg... 9 ball... voor de liefhebbers die in de buurt wonen....
pi_42369306
kick
pi_42370137
Owja, even vermelden dat ik een nieuwe breakkeu heb gehaald een weekje terug, plus een jumptakje.

Mezz Powerbreak 2

En een J&J Jumpkeutje
pi_42457305
ik ga volgende week ook x poolen maar heeft iemand nog een goede site met een algemene uitleg heb het ooit wel eens gedaan maar weet absoluut niet meer hoe het PRECIES moet...

dus de basisregels zeg maar
pi_42980383
Kick.

Kaarten voor de Mosconi Cup (7-10 dec) zijn nu te koop bij HOB Weert, Blaak, Club 8 en op big-8.nl.
pi_42980618
Competitieindelingen ook bekend. Kom ik nog iemand tegen?
quote:
Do Scooby AA's - Cue Action 2 -
Di The Pockethunters - Lucky “013” -
Do D'Issues - Dis Is It -
Di Jeto 3 - Jeto Gladiators -
Di Roadhouse Roadies - Jeto's Flow -
Di De Pompa Sikko's - Cool runnings -
De halve zolen - Vrij -
In Southern Sun
pi_42990521
Nope, niet ik in ieder geval. Ik zit een klassetje hoger nu
pi_42993221
Dus tegen Cue Action 1 .
In Southern Sun
pi_43000367
Jup
pi_43001290
Leuk, meldt het ff van te voren, als ik niet moet werken ga ik zeker kijken bij thuiswedstrijden van hen .
In Southern Sun
pi_43004281
Oke is prima
pi_43176373
En zometeen naar Zevenbergen voor de eerste competitiewedstrijd tegen Scooby's AA. Ben benieuwd...
In Southern Sun
pi_43193424
Scooby's AA Hahaha dat moet wel lukken hoor

En laat je door Marielle niet teveel afleiden he ghehehe

Wij hebben onze eerste partij verloren helaas... ik heb het enigste puntje gepakt...
pi_43195061
4-4 dus, makkelijk moeten winnen.. Mooie vrouw indd die Marielle .
In Southern Sun
pi_43195248
Ze heeft hele grote ahum ogen
pi_44050342
Volgende week (7-10 dec) begint de Mosconi Cup (in Rotterdam), mensen hier die gaan kijken?
pi_44050717
Misschien dat ik zaterdag of zondag ga
pi_44051179
Uit Vlissingen gaan we op de zondag kijken .
In Southern Sun
pi_44051915
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:06 schreef Naggelwauz het volgende:
Volgende week (7-10 dec) begint de Mosconi Cup (in Rotterdam), mensen hier die gaan kijken?
Waar in Rotterdam?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_44060699
Jammer trouwens he Faxie, dat dubbel knock out .
In Southern Sun
pi_44072564
Um hoezo? ... :S
pi_44075782
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 02:37 schreef Faxie het volgende:
Um hoezo? ... :S
B-ranking vorige week... Van de uiteindelijke winnaar winnen .
In Southern Sun
pi_44087229
Ja ik won van hem in de eerste ronde... en uiteindelijk verlies ik 2 keer voor plaatsing van de uiteindelijk 2 gedeelde nummers 3, en die eerste heeft uiteindelijk gewonnen

Dat soort shit overkomt me nou altijd
pi_44087297
volgens mij heb ik jou nog zien poolen bij de distel, was op di of do avond.
je speelt in iedergeval best goed
pi_44182642
Ja ik weet niet wie jij nou precies bent Word anders eens lid ofzo
pi_44183103
Ik heb een aantal vragen over die mosconi cup

zijn er nog kaarten verkrijgbaar? hoorde dat het uitverkocht was?
Kanje ook kaarten aan de duer kopen?
Ik heb kaarten voor zondag avond, maar is het 100% zkr dat er die dag gespeeld wordt, ook al staat 1 team al ver achter?

ja lid worden heb ik geen tijd voor:9
pi_44200957
pi_44220378
Zooo eindelijk mijn eerste competitiewedstrijd gewonnen . Wekenlang verloren van gasten die echt slechter waren dan ik, win ik gisteren van een gozer die beter is .
In Southern Sun
pi_45842548
Dit topic maar weer eens omhoog smijten

Maandag voor het eerst mee gedaan met een huis toernooi van Thurston Rotterdam, best leuk, heel de avond poolen voor 8euro
Ga ik zeker vaker doen, niveau is ook niet ernstig hoog ofso vergeleken met eindhoven en omstreken

Hoe zit dat met die toernooien in de Distel, faxie jij weet dat wel
moet je per se lid zijn of wat? en waarom is er maar 1x in de 10eeuwen een toernooi daar?
pi_45843339
En trouwens ik zie je regelmatig daar, maar jij speelt altijd op die clubavonden dus dan ga ik je niet vragen voor een potje pool

Volgens mij loopt er maar 1 chinees rond, dus kan niet missen
pi_45843727
18 Februari is er weer een Distelcup, 9 ball Je hoeft er geen lid oid voor te zijn, de Distelcup staat los van de vereniging. Iedereen mag gewoon meedoen, zelfs als je nog nooit gepoolt heb Waarom het zo weinig is... tja ik denk dat de zaalhouder geen weektoernooi wilt. Hij gunt de vereniging al best veel eigenlijk, dus ik neem 'm niks kwalijk. Misschien nog ooit, we zien wel

Ik stuur wel een PM'etje met het nummer van Marleen, zij doet de wedstrijdleiding, dus je kan bij haar inschrijven als je wilt

En ik zie daar wel vaker Chinezen, dus ik vraag me altijd af of jij het bent of niet

Heb je trouwens bij de Orion gewerkt misschien? Want ik zie weleens een oud collega Chinees
pi_45843804
Trouwens, afgelopen zondag doorgekomen in de 3e bekerronde We gaan best lekker met het team
pi_45843928
18 feb is op zondag, dan moet ik altijd werken, vet kut. Hoe duur is het inschrijven voor dat toernooi en hoeveel spelers ongeveer?

maand terug lag je gsm nog op tafel en die maat van mij dacht dat het zijn foon was, maar het was die van jou want ik zag die faxapparaat. We namen net jou tafel over denk ik
pi_45844208
Was dat tafel 18 toevallig? Ik had m'n spulletjes daar nog liggen idd

Inschrijving is 10 euro, en meestal halen we de 64 man wel (max) De laatste paar keren is het wel wat minder geweest, maar zeker meer dan 40 man hoor
pi_45859541
volgende x potje spelen ...
pi_45859973
's Prima joh
pi_46152468
Trouwens 3e geworden op laatste B-ranking... is weer goed voor m'n plekkie

Rijst, was jij trouwens donderdag aan het spelen op tafel 14? ...
pi_46172230
ja dat was ik, jij speelde tegen memmet volgens mij
ik wil jullie niet ineens onderbreken weetje, en dan een potje spelen waar ik toch weggespeeld wordt
pi_46180611
Ah oke Ik speelde inderdaad tegen Mehmet....zat flink te krukken lol
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:37:51 #228
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46272321
Zijn er hier ook nog poolers die ervaring hebben met Longonikeuen? Ik hoor er goede verhalen over, maar zijn ze echt zo goed? Of zijn merken als Adam, Buffalo, Cue-tec even goed?
pi_46274380
geen idee, de meeste mensen die ik ken spelen met Buffalo of predator
  dinsdag 13 februari 2007 @ 21:51:06 #230
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46276157
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 21:18 schreef RijstNatie het volgende:
geen idee, de meeste mensen die ik ken spelen met Buffalo of predator
De keuen van Predator zijn beetje boven mijn budget. Maar een Italiaanse merk waar Dick Jasper en Niels Feijen ook mee speelt, klinkt volgens mij niet verkeerd. Denk dat ik binnenkort maar eens een paar Longonikeuen ga uitproberen. Hoe bevalt Buffalo-keuen?
pi_46285761
Heb zelf een Longoni-shaft, prima te doen. Hoor zelden slechte verhalen over Longoni trouwens...
In Southern Sun
pi_46285967
Longoni is goed spul, volgens mij is de slechtste Longoni keu nog steeds een goedde keu

Heb zelf de deze, de LV2-A:

Predator hoeft trouwens niet perse duur te zijn. De goedkope lijn van Longoni is wel wat voordeliger denk ik, maar dat zijn keus met 0,0 opsmuk...

Maar vergeet niet: De keu is zo goed als de speler die er mee speelt! Kies gewoon een keu die je mooi vindt, en lekker aan vind voelen.
  woensdag 14 februari 2007 @ 18:51:23 #233
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46303096
Hmmm, de LV-2A, die is best prijzig. Dat is dus ver boven mijn budget. Vind het beetje zonder om zoveel geld daaraan te besteden.

Speel zelf al zo'n 10 jaar met die 'nicotine ruikende' keuen, dus het kan alleen maar beter. Maar ben dus aan het kijken naar een Longoni Texas of Hurricane, vind ze alleen niet zo heel mooi. Een Maxton Fury/Rage of een Buffalo Premium vind ik persoonlijk wat mooier. Het moet in iedergeval een duurzame keu zijn.

Kent toevallig ook iemand de Artemiskeuen? Zijn ze beetje evenwichtig en duurzaam?
pi_46314562
Maxton en Buffalo is niks mis mee. Volgens mij is Artemins ook goed spul, maar meer een biljartmerk dan een poolmerk. Niet dat dat verders uitmaakt trouwens...

Maar zoals ik al zei, speel er gewoon even mee. In een fatsoenlijke winkel mag je de keu's altijd wel even testen hoor.
pi_46314704
Ik heb de maxton fury no.5 schitterende keu voor een hele goeie prijs! rond de 80euro

woensdag 14 februari 2007 @ 23:18:30 #236
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46316307
Ik ben ook van plan om deze week langs een zaakje te gaan om wat keuen uit te proberen, of ik die dag ook één meeneem is nog maar de vraag. Denk dat ik ook nog een handschoentje bij neem, als ik het koop. Zit er standaard ook een tasje bij de keu? Of moet je dat er nog bij kopen.

Die Maxton voor rond de 80 euro is wel een goede koop. Heb je die bij een reguliere winkel gekocht waar ze die normaal ook voor dat bedrag verkopen? Want dan heb ik misschien ook wel interesse.
pi_46317169
Tasje zit er standaard niet bij. Tja m'n Longoni zat in een soort van juten tasje, maar da's maar niks hoor.

Simpel kunststof tasje kost je 20 euro ofzo.
pi_46329025
je moet geen tasje erbij kopen, bij een aankoop van een keu moet je er eigenlijk 1 gratis erbij krijgen.
Ik heb die maxton bij loontjes in middelburg gekocht.

mijn 1e keu was er 1 van 50euro ofso en zelfs daar kreeg ik er een koffer twv 15euro bij..
pi_46348164
Niks moet....maar je kan het altijd vragen
  zondag 18 februari 2007 @ 19:17:58 #240
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46434929
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 13:19 schreef RijstNatie het volgende:
je moet geen tasje erbij kopen, bij een aankoop van een keu moet je er eigenlijk 1 gratis erbij krijgen.
Ik heb die maxton bij loontjes in middelburg gekocht.

mijn 1e keu was er 1 van 50euro ofso en zelfs daar kreeg ik er een koffer twv 15euro bij..
Tja middelburg is niet bepaald om de hoek. Maar ik probeer in ieder geval een koffer of een handschoentje erbij te krijgen.
pi_46435375
Waar woon je dan? Misschien weten we wel een goede winkel in de buurt
  zondag 18 februari 2007 @ 19:55:24 #242
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46435973
quote:
Op zondag 18 februari 2007 19:33 schreef Faxie het volgende:
Waar woon je dan? Misschien weten we wel een goede winkel in de buurt
Ik zit regelmatig in Friesland, Groningen, Zuid-Holland en Utrecht.

Ik heb trouwens nog een vraagje. Er zijn break-keuen en gewone keuen. Als je hard breakt kan je natuurlijk beter een break keu (als tweede keu) hebben, omdat je anders een gewone keu breekt. Maar hoe zit het andersom? Is een break-keu ook geschikt om gewoon de spelen? Of zit een break-keu zo in elkaar dat je dat beter niet kunt doen.
  zondag 18 februari 2007 @ 20:02:41 #243
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46436221
Laat die laatste vraag maar, ik zie al dat een break-keu niet bepaald geschikt is voor het normaal spelen.
pi_46437478
met een break keu kan je niet normaal spelen, maar met een normale keu kan je wel goed breaken vind ik

ik gebruik zelf ook die fury no5 om te breaken, gaat gewoon goed... zelf vind ik een break keu een beetje geld verspilling omdat goed breaken niet aan de kracht van de stoot zit maar in de nauwkeurigheid van de break.. ofnie dan jongens?
pi_46438072
Het maakt geen donder uit of je met een breakkeu gewoon speelt of andersom. 't Is en blijft een stuk hout uiteindelijk.

Breakkeu's zijn vaak wat robuuster uitgevoerd, maar in de praktijk maakt dat ook geen drol uit, want een gewone keu is ook al robuust.

Idee erachter is meer om je pomerans niet zo te vernaggelen door 'm elke keer rake klappen te geven. Daar wordt ie plat van. Daarom een aparte keu daarvoor.

En je hebt ook niet perse een extreem harde pom, of een fenolieten/baukelieten (antiek dat wel) pom nodig om hard te breaken... is 90% techniek. Hier in de zuidwesthoek speelt een kerel die met een gewone keu breakt, en hij lanceert de cuebal tegen het plafond als ie wilt. Heeft al meerdere lampen laten sneuvelen. En dat zonder harde pom.

Breaken hoeft niet perse hard nee, maar het ligt ook maar net aan de tafel/ballen/laken etc. Op een tafel waar je een rack niet fatsoenlijk strak krijgt is hard breaken meestal de beste oplossing om toch nog een fatsoenlijke spreiding te krijgen... soms ook weer totaal niet, dan blijft er een klontje liggen. Soms is zacht breaken dan weer de oplossing. Ligt er gewoon maar net aan. Belangrijk is dat je je er op aan kan passen.

In Zuid Holland, in Nootdorp, zit F&M cue's. Erg goede zaak. Misschien dat je daar eens langs kan gaan.

pi_46438422
En ik heb het denk ik al eerder gezegd, maar laat je niet van de wijs brengen door materiaalgekte....dat heerst nogal in pool-land. 'Sluiting is van platina, voor betere feedback' 'Pom heeft 20 lagen voor extra grip op de bal' 'Echte slangenleren grip voor betere houvast' 'Gemaakt van waaibomenhout voor minder deflectie'...

Van al die zaken ga je nog steeds niet spontaan beter spelen. Ja die zaken helpen wel, maar marginaal, en wat mij betreft compleet verwaarloosbaar.

Speel met een paar keu's en pak degene die je het lekkerste vindt aanvoelen.
  zondag 18 februari 2007 @ 21:01:09 #247
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46438587
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:50 schreef Faxie het volgende:
Het maakt geen donder uit of je met een breakkeu gewoon speelt of andersom. 't Is en blijft een stuk hout uiteindelijk.

Breakkeu's zijn vaak wat robuuster uitgevoerd, maar in de praktijk maakt dat ook geen drol uit, want een gewone keu is ook al robuust.

Idee erachter is meer om je pomerans niet zo te vernaggelen door 'm elke keer rake klappen te geven. Daar wordt ie plat van. Daarom een aparte keu daarvoor.

En je hebt ook niet perse een extreem harde pom, of een fenolieten/baukelieten (antiek dat wel) pom nodig om hard te breaken... is 90% techniek. Hier in de zuidwesthoek speelt een kerel die met een gewone keu breakt, en hij lanceert de cuebal tegen het plafond als ie wilt. Heeft al meerdere lampen laten sneuvelen. En dat zonder harde pom.

Breaken hoeft niet perse hard nee, maar het ligt ook maar net aan de tafel/ballen/laken etc. Op een tafel waar je een rack niet fatsoenlijk strak krijgt is hard breaken meestal de beste oplossing om toch nog een fatsoenlijke spreiding te krijgen... soms ook weer totaal niet, dan blijft er een klontje liggen. Soms is zacht breaken dan weer de oplossing. Ligt er gewoon maar net aan. Belangrijk is dat je je er op aan kan passen.

In Zuid Holland, in Nootdorp, zit F&M cue's. Erg goede zaak. Misschien dat je daar eens langs kan gaan.

Ik heb namelijk net gelezen dat op een break-keu ander soort (hardere) pomerans op zit, wat minder geschikt is om gewoon te spelen. Ik heb ook een tijdje carambole gespeelt, en dan is het wel zo handig als je soms met effect kan spelen.

Ik zat namelijk zelf te denken aan een Longoni Hurricane, de goedkopere is een break-keu en de duurdere Hurricane (30 euro meer) is een gewone keu en nu vind ik bijna 200 euro voor een keu toch erg prijzig.

Verder nog goede zaken? Nootdorp is niet helemaal waar ik vaak kom, kom zeg maar meer in omgeving Rotterdam en Utrecht.
  zondag 18 februari 2007 @ 21:05:55 #248
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46438778
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:57 schreef Faxie het volgende:
En ik heb het denk ik al eerder gezegd, maar laat je niet van de wijs brengen door materiaalgekte....dat heerst nogal in pool-land. 'Sluiting is van platina, voor betere feedback' 'Pom heeft 20 lagen voor extra grip op de bal' 'Echte slangenleren grip voor betere houvast' 'Gemaakt van waaibomenhout voor minder deflectie'...

Van al die zaken ga je nog steeds niet spontaan beter spelen. Ja die zaken helpen wel, maar marginaal, en wat mij betreft compleet verwaarloosbaar.

Speel met een paar keu's en pak degene die je het lekkerste vindt aanvoelen.
Ik weet het, maar wil voor rond de 150 euro een leuke keu hebben. Ik speel nu boven gemiddeld, en dat vind ik goed genoeg (voor mezelf). Ik weet zelf dat ik voor mezelf niet beter kan, ga en wil spelen en denk ook niet dat ik beter ga spelen met een betere keu, maar het is wel leuk om een goede keu te hebben. Het liefst een kwaliteitskeu. Nu heb ik laatst geinformeerd hoe het zit met de merken. Schijnt dat Longoni een eigen fabriek heeft die zelf keuen maakt, en dat veel andere merken als Buffalo extern keuen inkoopt en zelf een merkje op plakt. Dan lijkt het mij toch leuk om een Longoni te kopen. Als je het koopt, dan moet je het op zijn minst ook wel een beetje goed doen.
pi_46438956
Break keu heeft niet perse een hardere pomerans. Vaak word dat wel gedaan, om de pom zo min mogelijk de klap te laten dempen. En sommige breakkeu's worden standaard met een harde leren pom of fenolieten pom geleverd. Daar moet je wel even op letten.

In de praktijk maakt het echt niet veel uit.... je zal zelfs nog eerder van de bal ketsen met een harde pom.

Je kan die goedkopere wel pakken, maar let dan even op de pom. Ik weet niet of die keu een harde pom heeft.

Hm in Rotterdam weet ik zo even niets...misschien dat je bij poolcafe Blaak kan binnenwandelen. Die zullen vast wel een zooi keu's hebben liggen. En vraag anders eens naar Laslo, die kan je wel advies geven denk ik
  zondag 18 februari 2007 @ 21:15:08 #250
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46439160
quote:
Op zondag 18 februari 2007 21:09 schreef Faxie het volgende:
Break keu heeft niet perse een hardere pomerans. Vaak word dat wel gedaan, om de pom zo min mogelijk de klap te laten dempen. En sommige breakkeu's worden standaard met een harde leren pom of fenolieten pom geleverd. Daar moet je wel even op letten.

In de praktijk maakt het echt niet veel uit.... je zal zelfs nog eerder van de bal ketsen met een harde pom.

Je kan die goedkopere wel pakken, maar let dan even op de pom. Ik weet niet of die keu een harde pom heeft.

Hm in Rotterdam weet ik zo even niets...misschien dat je bij poolcafe Blaak kan binnenwandelen. Die zullen vast wel een zooi keu's hebben liggen. En vraag anders eens naar Laslo, die kan je wel advies geven denk ik
Het gaat om deze: http://www.longonicues.com/cues/22845.htm
Maar ja, als het niet zo geschikt is, dan denk ik toch dat het een andere keu wordt.
pi_46439550
Daar zit een fenolieten pom op....daar kan je niet fatsoenlijk mee spelen.
  zondag 18 februari 2007 @ 21:52:43 #252
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46440712
quote:
Op zondag 18 februari 2007 21:24 schreef Faxie het volgende:
Daar zit een fenolieten pom op....daar kan je niet fatsoenlijk mee spelen.
Balen. Trouwens, is een stalensluiting beter of een houtensluiting?
pi_46440933
Neuh maakt ook niet echt uit. Als het maar een stevige sluiting is. De delen moeten goed in elkaar passen. Houten sluiting schijnt de keu meer als een geheel te doen laten aanvoelen, maar ik merk geen verschil met de biljartkeu van m'n pa en m'n eigen keu wat dat betreft. Zal wel tussen de oren zitten.
pi_46441424
In rotterdam kan je bij de poolcentra's toch wel keu's kopen?

ik weet dat Thurston Rotterdam wel keu's verkoopt vanaf 50euro al..
  zondag 18 februari 2007 @ 22:17:18 #255
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46441712
quote:
Op zondag 18 februari 2007 22:11 schreef RijstNatie het volgende:
In rotterdam kan je bij de poolcentra's toch wel keu's kopen?

ik weet dat Thurston Rotterdam wel keu's verkoopt vanaf 50euro al..
Ik ben niet zo'n voorstander om bij een poolcentrum keuen te kopen. Maar ik denk dat ik wel uit kom.
pi_46443949
die keuken van een poolcentrum bestellen ze gewoon bij de groothandel hoor.. de prijs verschilt echt niet gek veel, en je zal hem ook wel kunnen testen.
pi_46444016
In een goede zaak zal er weinig mis zijn met die keus.
pi_46493690
Afgelopen maandag weer meegedaan met toernooi in thurston 9ball

Ik zat in de winnaars ronde en win daarna me volgende match. Kom ik in de 2e partij iemand tegen die stukke beter is dan mij, met een beetje geluk kom ik 2-1 voor, hij komt trug op 2-2 omdat ik de 9ball mis. gaat hij de laatste partij 3x safe spelen zodat ik 3 fauls maak, wat een basterd !
Hij kreeg dus al 2x ball in hand en wilde de tafel nog niet leegspelen

zn excuus; ja je bent te goed in potten...
pi_46496193
Tja en als je dan met iemand op 3 foul zetten kan winnen dan moet je die kans grijpen

Is ook goed om de tegenstander te demotiveren... hoewel je soms pech en ze juist gemotiveerder zullen worden
pi_46499484
Ik wist niet eens dat die regel bestond, speel net een aantal maanden 9ball, zelfs die push strategie ken ik pas net een paar weken

die kerel zei wel dat je het moest aangeven bij de 2e foul. Maar hoe durven ze zo te spelen tegen een 9ball newbie als mij
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:55:02 #261
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46501115
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:12 schreef RijstNatie het volgende:
Ik wist niet eens dat die regel bestond, speel net een aantal maanden 9ball, zelfs die push strategie ken ik pas net een paar weken

die kerel zei wel dat je het moest aangeven bij de 2e foul. Maar hoe durven ze zo te spelen tegen een 9ball newbie als mij
Tja, regels zijn regels. Een Push Out is toch wel iets wat redelijk vaak voorkomt, dat moet je als 9-baller toch wel kennen.
  woensdag 21 februari 2007 @ 19:57:58 #262
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46536549
Kent iemand het poolfabriek "de graafschap" in buren? Zijn ze beetje goed geprijsd?
pi_46660161
Ik was laatst in ppolcentrum Blaak in Rdam, best een kleine tent maar toch wel redelijk wat goeie spelers daar..
  zondag 25 februari 2007 @ 16:51:58 #264
146730 R81
Ech wel...
pi_46660952
quote:
Op zondag 25 februari 2007 16:30 schreef RijstNatie het volgende:
Ik was laatst in ppolcentrum Blaak in Rdam, best een kleine tent maar toch wel redelijk wat goeie spelers daar..
Leuker dan Thurston.
Mijn trots!
pi_46679826
Bleh daar was ik vandaag voor de 4e bekerronde... heel het team had een off day, konden niks afmaken.... 1 puntje gepakt... bummer...

Blaak ben ik nog niet geweest. Maarja....Feijen die's wel redelijk jah

'k Mag dit weekend trouwens voor de vereninging uitkomen voor de PTL Promotie klasse in Leeuwarden Jeej
pi_46721096
Faxie weet jij waar ik in de buurt van roosendaal mn pommerans kan laten vervangen?
en hoeveel kost dat en moet dat op afsrpaak of is dat in 5minuten gedaan?

pi_46722011
Hm in Oudenbosch is er iemand die dat doet, alleen ik heb geen naam of nummer...

Alleen ik heb wel al een klacht gehoord van iemand... die had last van lijmresten....

In een willekeurige biljartwinkel kan het ook wel denk ik
  dinsdag 27 februari 2007 @ 18:07:52 #268
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46740291
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 02:33 schreef RijstNatie het volgende:
Faxie weet jij waar ik in de buurt van roosendaal mn pommerans kan laten vervangen?
en hoeveel kost dat en moet dat op afsrpaak of is dat in 5minuten gedaan?

Je hebt net een keu gekocht, nu al een nieuwe pommerans?

Ik zie overigens dat in Roosendaal een winkeltje is dat Cue Partners heeft aan de burgerhoutsestraat 115, misschien kan je het daar wel vervangen.
pi_46750476
Ik heb deze keu nu ongeveer 8 maanden, ik break ook altijd met deze keu, vandaar dat hij misschien iets platter is geworden.

ik denk dat een nieuwe pommie weinig kost dus vervangen kan geen kwaad
pi_46760134
, de nieuwe wedstrijdtafels hier zijn er, de twee tafels van de Mosconi Cup staan er nu... Prima te doen .
In Southern Sun
pi_46761291
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:55 schreef RijstNatie het volgende:
Ik heb deze keu nu ongeveer 8 maanden, ik break ook altijd met deze keu, vandaar dat hij misschien iets platter is geworden.

ik denk dat een nieuwe pommie weinig kost dus vervangen kan geen kwaad
Ligt eraan wat voor een... een Moori of een Sniper betaal je tussen de 15 en 25 euro voor. Een Elkmaster of een Triangle, Cylcone whatever betaal je slechts een euro ofzo.
  zondag 4 maart 2007 @ 15:31:25 #272
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46906534
Faxie, gezien jij wel met verschillende keuen hebt gespeeld, merk jij ook het verschil tussen dure keuen van laat ik zeggen 500-1000 euro en keuen van 100-200 euro?

ps. het is trouwens een carambole keu geworden van Longoni, wel 19oz en 12mm pomerans.
http://www.nir.cz/pictures/452.jpg
pi_46912763
Tja, d'r is verschil, maar dat betekent niet dat een dure keu automatisch beter is.

Kijk zo'n dure keu word vaak met de hand gemaakt/exotische materialen/apart ontwerp/meer research/kwalitatiever hout enzovoorts. Dat verklaart het prijsverschil. En dan kan een goedkope keu nog net zo fijn spelen.

Nu ben ik zelf wel steeds met duurdere keuen gaan spelen, en ze speelden steerds fijner, maar dat komt meer doordat je op een gegeven moment weet waar een keu voor je aan moet voldoen.

Je moet het maar zo zien, de kans dat een dure keu fijner speelt is wel groter.
  maandag 5 maart 2007 @ 01:03:24 #274
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46928202
Trouwens, op welk niveau worden huistoernooien in de randstad gespeeld? Persoonlijk speel ik bij 8-ball zeg maar in 6-10 beurten per spel (ofwel: geen moeite om van een gemiddelde pooler in een poolcentrum te winnen). Kan je dan wel redelijk meespelen, of ben je gewoon kansloos als je op dit niveau speelt?
pi_46929586
de meeste spelers spelen in een huistoernooi een 8ball rack wel in 3 of 4 beurten leeg...

de goeie spelers in 1 of 2beurten

kansloos ben je nooit, tenzij het tegen hele goeie spelers is..
pi_47497582
Afgelopen maandag 9ball tour gespeeld in thurston, ik krijg bal in hand met een 2-1 achterstand.
Ik speel een combo shot 1 tegen 9 en in de pocket.. die dude keek chagerijnig tering zeg...
Ik weet niet of jullie dat ook doen maarja hij was gewoon beter en ik stond achter, is toch geen naaierij?

Mooie was nog dat ik die partij won via een combo shot, wit tegen 2 en 9 erin via wit
pi_47498330
In wedstrijdverband zou ik altijd voor een haalbare combo gaan. Geen tovercombo's, da's te riskant.

En je tegenstander kan janken wat ie wilt, het is volledig volgens de regels. Dan had ie maar geen fout moeten maken, heel simpel.
  donderdag 22 maart 2007 @ 00:11:41 #278
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_47533936
Tja, waarom ook niet. Het hoort eenmaal bij het spel. Het is alweer een tijdje dat ik 9ball heb gespeeld, maar als ik de kans krijg om de 9 erin te tikken, dan probeer ik dat altijd.
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:47:18 #279
94676 Garisson72
pi_47538853
juist!
combinatie-shots zijn gewoon binnen de regels, mag niemand over klagen dus. Ten tweede: als jij moet zitten en je tegenstander staat aan tafel, mag je nergens over klagen (mits er een legal shot gemaakt wordt dus). Je moet hem niet aan tafel laten! En tenslotte: er wordt vaak gemakkelijk gepraat over combo's, omdat het een gemakkelijke weg naar winst lijkt, maar vaak zijn ze verdomd moeilijk - tenzij de 9 tussen de jaws ligt met de 1 er 20cm achter... dat is gewoon geluk - that's 9ball.

Volgen jullie het EK Pool ook op het moment?
pi_47547830
waar kan ik het ek pool volgen?
  donderdag 22 maart 2007 @ 15:06:08 #281
94676 Garisson72
pi_47548637
http://www.europeanpoolchampionships.com/

klik Live Coverage om de standen actief te volgen.

Nick is net begonnen!
  donderdag 22 maart 2007 @ 15:09:37 #282
94676 Garisson72
pi_47548776
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 00:11 schreef Schnabbeltje het volgende:
Tja, waarom ook niet. Het hoort eenmaal bij het spel. Het is alweer een tijdje dat ik 9ball heb gespeeld, maar als ik de kans krijg om de 9 erin te tikken, dan probeer ik dat altijd.
als je een race speelt, of in een wedstrijd zit, en de combo ligt er (maar dan moet hij er écht liggen) dan schiet ik hem ook zonder knipperen.

als je gewoon speelt zonder stand bij te houden, het gaat nergens om (of zelfs als het tegen een tegenstander is die veel minder goed kan spelen) dan doe ik het meestal niet (tenzij om te zieken) - dan vind ik het een leukere uitdaging de tafel te runnen.
pi_47948859
Jammer Faxie, maar goed, straighten tegen Johan en Atong is voor de meesten bij voorbaat kansloos... .
In Southern Sun
pi_47949441
Vorige keer won ik van Johan...

Ik heb echt enorm zwaar bagger staan spelen niet normaal meer....

Zoveel gemist pfffff.... 't ging gewoon niet en ik weet niet waarom....
pi_47951066
ik ga deze woensdag is mee doen aan het huistoernooi van house of billiards in Tilburg. Ben benieuwd wat voor spelers er komen, hopelijk niet te weinig..
pi_47953632
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 00:36 schreef Faxie het volgende:
Vorige keer won ik van Johan...

Ik heb echt enorm zwaar bagger staan spelen niet normaal meer....

Zoveel gemist pfffff.... 't ging gewoon niet en ik weet niet waarom....
Je weet bij voorbaat dat je een goede dag moet hebben tegen hen. Johan speelde zelf ook niet al te best, liet wit twee keer scratchen, doet ie zelden...
In Southern Sun
  dinsdag 3 april 2007 @ 09:55:36 #287
94676 Garisson72
pi_47953745
waar spelen jullie normaliter eigenlijk?
ik speel in Arnhem, House of Billiards.
pi_47963085
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 09:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je weet bij voorbaat dat je een goede dag moet hebben tegen hen. Johan speelde zelf ook niet al te best, liet wit twee keer scratchen, doet ie zelden...
Jij was die ene achter de bar trouwens?
pi_47963963
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:28 schreef Faxie het volgende:

[..]

Jij was die ene achter de bar trouwens?
Nee, zat voor de bar op m'n slippers .
In Southern Sun
pi_48067929
Ik was 1e geworden van 16 spelers op het beginners toernooi in Tilburg
zaten wel een stuk of 6 redelijke spelers bij die ook competitie spelen enzo

won uiteindelijk 15euro, lekker gratis gespeeld
pi_48073818
Ik ben in Gorinchem 2e geworden.

Dat toernooi in Tilburg mag ik niet aan meedoen op een woensdag
pi_48079732
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:37 schreef Faxie het volgende:
Ik ben in Gorinchem 2e geworden.

Dat toernooi in Tilburg mag ik niet aan meedoen op een woensdag
hoe zijn eigenlijk die pool niveau's verdeeld?
of in welke klasse's...
pi_48080290
Nouja, ze kennen mij daar al van een maandagtoernooi, en hoewel ik daar zwaar ruk speelde was het nog altijd stukken beter dan een beginner... dus mag ik op woensdag niet spelen. Dat beoordelen ze zelf gewoon. Denken ze dat je te goed ben, dan mag je niet meedoen.

Paar vrienden van me waren eens gegaan, en ze hadden hun keukoffers achter de hoek verstopt toen ze inschreven, en een daarvan won de finale van de 'kampioen' terwijl ie ladderzat was

Na het toernooi kregen ze te horen dat ze niet meer mee mochten doen

Ik heb trouwens 50,- overgehouden aan Gorinchem

Vanavond weer eens naar Eindhoven
pi_48080392
Er is trouwens niet een bepaald soort klasse waar je aan de hand van je prestaties ingedeeld wordt.

Tja, je hebt de competitieklasses. Je moet maar zo denken, iemand van de 2e klasse zal redelijk kunnen poolen, iemand van de 1e klasse is gewoon goed, 2e en 1e divisie zijn heel goed, en eredivisie zijn zeer goed.

Maar we hebben hier in de 2e klasse spelers die amper een bal kunnen potten... niet genoeg teams voor een 3e of 4e klasse.

Je komt trouwens in een hogere klasse door 1e te worden in de huidige klasse. Promotie/degradatie gebeuren.
pi_48080495
waar ga je spelen in ehv?
pi_48080762
Touch, elke vrijdagavond. Begint half 9 tegenwoordig dacht ik

Kost 10 euro ofzo, misschien wat minder. Dames gratis
pi_48084013
ja daar speelde ik vroeger altijd, toen ik nog eenvriendin had in ehv..
maare niveau is wel hoog daar vind ik, kom je vaak ver in het toernooi daar?
veel aziatische players ook
pi_48084087
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 02:35 schreef RijstNatie het volgende:
ik ga deze woensdag is mee doen aan het huistoernooi van house of billiards in Tilburg. Ben benieuwd wat voor spelers er komen, hopelijk niet te weinig..
Kom eens op maandag, dan is het toernooi voor gevorderden. meestal 32+ spelers
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_48084151
ik zal binnenkort ook eens op maandag komen ja
maar dan zal ik wel niet ver komen, speel niet eens competitie of iets.. ben pas 1,5 jaar begonne met poole
pi_48084186
ik ook niet. speel sinds dit seizoen.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_48087080
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:01 schreef RijstNatie het volgende:
ja daar speelde ik vroeger altijd, toen ik nog eenvriendin had in ehv..
maare niveau is wel hoog daar vind ik, kom je vaak ver in het toernooi daar?
veel aziatische players ook
Mwa ligt eraan, soms wel soms niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')