Ik zal me ook eens melden, faneut van een poolspeler dat ik er ben!
Ik speel tegenwoordig niet meer zo heel veel als een paar jaar geleden, maar ben nog steeds verslingerd aan het spelletje. Krijg de laatste tijd weer de drang om aan mijn stroke & vorm te werken, dus het komt wel weer goed! en dan binnenkort weer wat toernooitjes misschien...
Schermen met topscores? 3x 8ball, 3x 9ball, serie van 43 in straight. Zegt eigenlijk niet zoveel als het uitschieters zijn en je verder maar zelden een rack schiet, vind ik. Als ik het gevoel heb dat ik goed speel, is dat omdat ik de 'cueball on a string' heb, dus controle heb op de tafel. En als ik mezelf op de goeie momenten kan aanzetten om goed te gaan spelen, want ik speel vooral graag lange series ( 8 of 9: best of 21, straight naar de 100) en dan kun je niet non-stop geconcentreerd zijn. Er is altijd een omslagmoment in de partij, en daar moet je op bedacht zijn!
En daarmee raak ik wat mij betreft aan de kern van de schoonheid van het poolspel - het psychologische aspect! jij alleen aan de tafel (want je opponent, hoe goed die ook is, moet lijdzaam toezien als jij aan de beurt bent), met alleen maar laken en ballen in je blikveld, in volle concetratie, in de seconden van je stroke lekker de tijd om eens goed te gaan zitten twijfelen aan jezelf, terwijl je 8-2 achter staat in een race naar de 10... en de onbeschrijflijke kick als het je lukt om jezelf ertoe aan te zetten dit om te buigen in een 10-8 winst!
Dat is geen bedacht scenario, dat is meermaals gebeurd en dat zijn ook de partijen die ik nog steeds kan herbeleven; eerder dan de keren dat ik meerdere racks achter elkaar heb geschoten.
ik speel met een Bear, wat een behoorlijk stugge keu is. Daar moet je van houden, maar mij ligt het wel. En een Longoni Break/jumpert met een bakelieten beentje, waardoor je voor het jumpen ook hoegenaamd geen effort meer hoeft te doen!
Leuk om te lezen dat er meer pool-addicts zijn op Fok!
[ Bericht 4% gewijzigd door Garisson72 op 06-09-2006 16:14:06 ]