FOK!forum / Gaming / Transport Tycoon Deel 9
maartenadinsdag 25 april 2006 @ 01:33


Algemene vragen:
quote:
Wat is Transport Tycoon

Transport Tycoon is gemaakt door Chris Sawyer die redelijk bekend is geworden door Rollercoaster Tycoon. Dat was een erg goed spel. De basis van dat spel komt eigenlijk bij dit spel vandaan. Daaruit zou je kunnen concluderen dat dit spel ook een erg goed spel is en dat is ook zo.

Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1930 en eindigt in 2030. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde.
verder lezen...

Waar kan ik dat downloaden?

Een lijst van download locaties van verschillende veries kan je op volgende pagina terugvinden: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=3407

Verder heb je ofwel TTDPatch, ofwel OpenTTD nodig. Het verschil wordt verder in deze OP uitgelegd.

TTDPatch

TTDPatch is geschreven door Josef Dexler en bevat vele nieuwe functies tenopzichte van de originele versie. TTDPatch bouwd verder op de oorspronkelijkse versie en breidt deze uit.
Handige functies van TTDPatch zijn:
* Path Based Signaling (PBS)
* Newgrf ondersteuning
* ...

OpenTTD
OpenTTD is een herschreven versie van Transport Tycoon en bevat net zoals TTDPatch veel nieuwe functies.
Handige functies van OpenTTD zijn:
* bigmaps (tot 64 keer zo groot als originele map)
* multiplayer tot 10 spelers per server
* multistop
* ...

Maar welke moet ik nu kiezen?
Die keuze is aan jou, probeer ze eens allebei voor een tijdje en zie welke jou het tofst lijkt. Of gebruik ze beide

Tips voor netwerken
quote:
Eén richtingsverkeer of tweerichtingsverkeer
Op een druk netwerk is het aangeraden om te werken met 1 richtingsverkeer op je sporen. Zo voorkom je dat treinen zichzelf vastrijden en grote omwegen gaan maken.
Op een enkel spoor dat enkel tussen 2 stations loopt en maar 1 trein bevat is het nutteloos om een dubbel spoor te leggen met één-richtingssignalen.

Meer uitleg over signalen
Er bestaan 3 soorten signalen: twee-richtings, één-richtings en pre-signalen. (In TTDPatch bestaat er ook nog PBS signalen). Meer uitleg over die signalen vind je op de volgende website: http://www-user.tu-chemnitz.de/~dou/ttdx/. Deze is gericht naar TTDPatch maar is ook perfect voor OpenTTD.
Info over signalen in OpenTTD: http://wiki.openttd.org/index.php/Signals

Stations
Een station aansluiten op een netwerk kan je op 3 methoden doen. Welke te gebruiken hangt af van de omgeving en het gebruik ervan.

Terminus:

Deze methode is handig voor een station waar slechts enkele treinen stoppen. Eenmaal je zo een station aansluit met enkele sporen die druk bezet zijn heb je al snel een hoopje treinen die staan te wachten.



In-line:

Een in-line station is handig voor passagierstreinen. Deze treinen stoppen meestal dan in elk station dat ze tegenkomen om passagiers op te pikken/af te zetten. Deze methode is ook niet aangeraden voor drukke netwerken.



Ro-Ro:

Voor een station dat snelle doorgang moet hebben, gebruik je best een Ro-Ro station. Ro-Ro staat voor 'Roll On-Roll Off' Met deze methode hinderen inrijdende treinen de uitgaande niet, en omgekeerd. Een trein kan dus op spoor 1 inrijden terwijl een andere trein op spoor 2 het station verlaat. Achter het station staan wel nog één-richtingssignalen.



Knooppunten
Knooppunten zijn meestal de 'bottle-neck' op grote netwerken. Een simpel kruispunt kan 1 trein tegelijkertijd aan, wat snel voor opstroppingen zorgt. Een groter en iets uitgebreider knoppunt kan al snel meerdere treinen aan, indien effecient gebouwd. Wat opzich dan weer voor een snelle doorstroming van de treinen zorgt.

Simpel kruispunt

Dit kruispunt kan 1 trein per keer aan en zorgt dus voor de nodige opstroppingen.




T-splitsing

Wanneer je een station iets naast een hoofdlijn liggen hebt moet de trein er ook geraken. De handigste methode is een T-splitsing.

Hier kan de trein die van de 'branch line' (zijspoor) komt slechts 1 richting uit.



Indien de trein 2 richtingen uitmoet kan je bijvoorbeeld volgende opstelling gebruiken:



Een handig overzicht van allerhande soorten knooppunten, stationsopstellingen, enzovoort kan je vinden op http://www.transporttycoon.net/junctions

Handige links
quote:
OpenTTD
* Officële website: http://www.openttd.org
* SourceForge pagine: http://sourceforge.net/projects/openttd/
* Nightles: http://www.openttd.org/nightly.php
*Server browser: http://servers.openttd.org

TTDPatch
* Offciële website: http://www.ttdpatch.net
* Development versie (alpha's): http://www.ttdpatch.net/src/

Informatie
go* Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net * TIP *
* Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net/
De Fok! Wiki voor Transport Tycoon: http://wiki.fok.nl/index.php/Transport_Tycoon


Deze OP kan teruggevonden worden op: http://fok.internix.be/OP/transport%20tycoon.txt
Indien er wijzigingen moeten doorgevoerd worden aan de OP, meldt in dit topic, of mail naar e-mailadres in men profiel.
Peterdinsdag 25 april 2006 @ 01:46
mijn favo spel nogsteeds
Neverminddinsdag 25 april 2006 @ 02:42
tvp
#ANONIEMdinsdag 25 april 2006 @ 03:14
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 01:25 schreef Harrie het volgende:
komt goed komt goed maar ik las een verhaal over shared orders alleen ik kan nergens vinden wat ze daarmee bedoelen en ik krijg het al helemaal niet nagebootst
compierdinsdag 25 april 2006 @ 08:53
OPEN TVP
MaxMarkdinsdag 25 april 2006 @ 09:29
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 03:14 schreef Harrie het volgende:

[..]
Is dat niet gewoon dat je de orders van een bestaande trein kunt kopiëren door er met de goto-cursor op te klikken?
Pilesdinsdag 25 april 2006 @ 21:11
Lees weer mee
allardhwoensdag 26 april 2006 @ 23:25
CTRL inhouden terwijl je een trein kloont of terwijl je via goto op de orders van andere treinen klikt. Als je dan de orders van een van de treinen veranderd, veranderen die vn de anderen automatisch. Heel handig .
armmoetzaaiervrijdag 28 april 2006 @ 18:02
-edit-
Bartzaterdag 29 april 2006 @ 10:19
Ik vind dat er nog 1 ding moet komen: je moet in 1x alle treinen of bussen in een depot kunnen verkopen. Soms als ik een grote lijn upgrade naar maglev zit ik een half uur alle treinen 1voor 1 te verkopen...
MaxMarkzaterdag 29 april 2006 @ 14:14
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 10:19 schreef Merovingian het volgende:
Ik vind dat er nog 1 ding moet komen: je moet in 1x alle treinen of bussen in een depot kunnen verkopen. Soms als ik een grote lijn upgrade naar maglev zit ik een half uur alle treinen 1voor 1 te verkopen...
Of nog beter, dat je treinen ook gewoon in 1x worden omgezet naar monorail/maglev als je het depot waar ze in zitten ook upgrade.
MaxMarkzaterdag 29 april 2006 @ 14:15
dubbel fris
Bartzaterdag 29 april 2006 @ 15:11
Dan heb je opeens teveel treinen, aangezien je nieuwe treinen sneller rjiden....
MaxMarkzaterdag 29 april 2006 @ 16:40
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 15:11 schreef Merovingian het volgende:
Dan heb je opeens teveel treinen, aangezien je nieuwe treinen sneller rjiden....
Maar je steden groeien toch, dus meer passagiers. Ik doe alleen maar passagiers, met goederen kan het idd lastig worden
Nevermindzaterdag 29 april 2006 @ 16:52
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 15:11 schreef Merovingian het volgende:
Dan heb je opeens teveel treinen, aangezien je nieuwe treinen sneller rjiden....
Liever dat dan alles handmatig vervangen
allardhzaterdag 29 april 2006 @ 16:55
Ik doe altijd 1:1 als ik van treinen naar monorail ga of van monorail naar maglevs. Dat ze sneller zijn, ach, dan heb ik een paar treinen extra, als er teveel zijn verwijder ik ze wel een keer.
WarPuppymaandag 1 mei 2006 @ 00:16
tvptje!

is er ook ergens btw een overzicht wanneer je welke modellen van vervoer krijgt enzo?
frnzmaandag 1 mei 2006 @ 01:29
yep, de wiki van openttd http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page
heeft allleen nog wel eens de neiging om offline te zijn
Nevermindmaandag 1 mei 2006 @ 09:09
alternatieve pagina
armmoetzaaiermaandag 1 mei 2006 @ 20:51
bij mij velden wordt het altijd een zooitje. ik heb wel eens een save game van iemand gedaan. daar was het beter georganizeerd. weet alleen niet hoe dat komt.
en maak allemaal dubbelle sporen. en grote kruisingen. maar help niet echt.
en heb ook op internet ene keer mee gespeelt was het bij mij een troep en bij die andere allemaal recht spoor. hoe pakken jullie dat aan ???
MaxMarkmaandag 1 mei 2006 @ 21:00
quote:
Op maandag 1 mei 2006 20:51 schreef armmoetzaaier het volgende:
bij mij velden wordt het altijd een zooitje. ik heb wel eens een save game van iemand gedaan. daar was het beter georganizeerd. weet alleen niet hoe dat komt.
en maak allemaal dubbelle sporen. en grote kruisingen. maar help niet echt.
en heb ook op internet ene keer mee gespeelt was het bij mij een troep en bij die andere allemaal recht spoor. hoe pakken jullie dat aan ???
Ik begin meestal met een lijn van A naar B, daarna komt punt C, die ik dan weer aansluit op A of B. Etceteraa, etceteraaa..
armmoetzaaiermaandag 1 mei 2006 @ 21:03
jep doe ik meestal ook. als ik dan een stuk of 5 station heb dan ziet eht er nog goed uit maar dan begint het een betje te rommelen.
Nevermindmaandag 1 mei 2006 @ 21:04
Anders post je eens een savegame, kunnen we tips geven
armmoetzaaiermaandag 1 mei 2006 @ 21:06
kijken of dat gaat lukken
Zelvamaandag 1 mei 2006 @ 21:07
quote:
Dit kruispunt kan 1 trein per keer aan en zorgt dus voor de nodige opstroppingen.
Wat een aggressief spel zeg.
armmoetzaaiermaandag 1 mei 2006 @ 21:15
nee dat gaat mij niet lukken. ik kan me bestand niet op een site zetten.
of werkt dat niet zo dat net als een plaatje uploade.
volgens mij worden me steden snel heel groot. en moet ik overal al om heen.

[ Bericht 23% gewijzigd door armmoetzaaier op 01-05-2006 21:22:07 ]
Pilesmaandag 1 mei 2006 @ 21:23
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:15 schreef armmoetzaaier het volgende:
nee dat gaat mij niet lukken. ik kan me bestand niet op een site zetten.
of werkt dat niet zo dat net als een plaatje uploade.
volgens mij worden me steden snel heel groot. en moet ik overal al om heen.
Mail m even naar info at piles punt nl, zet ik hem wel online
armmoetzaaiermaandag 1 mei 2006 @ 21:34
als goed is komt die er aan. ben niet zo'n ster in computers
MaxMarkmaandag 1 mei 2006 @ 21:34
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:07 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wat een aggressief spel zeg.
Wehehe, deze OP bestaat al eeuwen...was nog nooit iemand opgevallen
Pilesmaandag 1 mei 2006 @ 21:35
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:34 schreef armmoetzaaier het volgende:
als goed is komt die er aan. ben niet zo'n ster in computers
Edit: 21.39: Nog niets?
armmoetzaaiermaandag 1 mei 2006 @ 21:47
-edit- effen me pc opnieuw op starten want moest net outlook instaleren

[ Bericht 69% gewijzigd door armmoetzaaier op 01-05-2006 21:53:18 ]
Pilesmaandag 1 mei 2006 @ 21:50
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:47 schreef armmoetzaaier het volgende:
-edit- en nu ???
Zie mn profiel voor emailadres
Furbymaandag 1 mei 2006 @ 21:53
Het val me op dat bij de voorbeeld kruisingen tunnels gemaakt zijn. Ik gebruik juist bruggen zodat de trein als hij moet wachtten geen extra tijd op het kruispunt doorbrengt omdat hij bergop moet optrekken.
allardhmaandag 1 mei 2006 @ 21:58
Als je realistische acceleratie aanzet heb je daar geen last van. Hij gebruikt hier tunnels omdat je dan geen last hebt van snelheidslimieten van bruggen.
Pilesmaandag 1 mei 2006 @ 21:59
http://www.piles.nl/hosting/armmoetzaaier.sav
armmoetzaaiermaandag 1 mei 2006 @ 21:59
-edit- ja heb het al weg gehaald

je wilde hem toch. nou niet zeuren
Pilesmaandag 1 mei 2006 @ 22:00
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:59 schreef armmoetzaaier het volgende:
als je nu niets krijg dan houd het op.
Ik was eerder
K heb m zelf 2 keer gekregen
allardhmaandag 1 mei 2006 @ 22:24
Ik krijg inflate() failed...
armmoetzaaiermaandag 1 mei 2006 @ 22:32
ik zelf ook
maartenamaandag 1 mei 2006 @ 23:19
quote:
Op maandag 1 mei 2006 22:24 schreef allardh het volgende:
Ik krijg inflate() failed...
Yep ik ook.
Saekerhettmaandag 1 mei 2006 @ 23:24
Ik ben bezig om met OpenTTD Nederland precies na te maken, en dan vooral qua spoor. Tot nu toe aardig ver, het grootste gedeelte ligt er al
MaxMarkmaandag 1 mei 2006 @ 23:47
quote:
Op maandag 1 mei 2006 23:24 schreef Saekerhett het volgende:
Ik ben bezig om met OpenTTD Nederland precies na te maken, en dan vooral qua spoor. Tot nu toe aardig ver, het grootste gedeelte ligt er al
Zien
maartenadinsdag 2 mei 2006 @ 00:27
quote:
Op maandag 1 mei 2006 23:24 schreef Saekerhett het volgende:
Ik ben bezig om met OpenTTD Nederland precies na te maken, en dan vooral qua spoor. Tot nu toe aardig ver, het grootste gedeelte ligt er al
Plaats eens een scenario?
Saekerhettdinsdag 2 mei 2006 @ 01:20
Goed: scenario
Saekerhettdinsdag 2 mei 2006 @ 01:25
Check ook mijn TE LEIPE kruispunt bij Geldermalsen
MaxMarkdinsdag 2 mei 2006 @ 10:14
Dude. Dik vet mooi enzo! Respect

Edit: Krijg alleen erg veel verdwaalde treinen

[ Bericht 41% gewijzigd door MaxMark op 02-05-2006 10:27:00 ]
Saekerhettdinsdag 2 mei 2006 @ 11:30
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 10:14 schreef MaxMark het volgende:
Dude. Dik vet mooi enzo! Respect

Edit: Krijg alleen erg veel verdwaalde treinen
Ja daar heb ik geen last van, misschien door zo'n routeplannergeval wat je in kunt stellen...
poehejdinsdag 2 mei 2006 @ 11:34
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 01:20 schreef Saekerhett het volgende:
Goed: scenario
wat een kutscenario Wel Gronau maar geen Glanerbrug..

nee geintje serieus fucking goed gedaan
Pilesdinsdag 2 mei 2006 @ 12:49
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 01:20 schreef Saekerhett het volgende:
Goed: scenario
Heb je m ook als leeg scenario?
Ik had wel een Nederland, maar die was veel te klein
Saekerhettdinsdag 2 mei 2006 @ 15:01
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 12:49 schreef Piles het volgende:

[..]

Heb je m ook als leeg scenario?
Ik had wel een Nederland, maar die was veel te klein
Ja die heb ik, maar ik moet er wel bijvermelden dat ik het landschap niet zelf heb gemaakt, zoiets kan ik ook niet, dus ik heb er een van internet gehaald. Ene Vidar (van de OpenTTD forums) schijnt hem gemaakt te hebben. Anyway, heb hem even geupload:

http://members.home.nl/saekerhett/The Netherlands by Vidar.scn
Pilesdinsdag 2 mei 2006 @ 15:30
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 15:01 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ja die heb ik, maar ik moet er wel bijvermelden dat ik het landschap niet zelf heb gemaakt, zoiets kan ik ook niet, dus ik heb er een van internet gehaald. Ene Vidar (van de OpenTTD forums) schijnt hem gemaakt te hebben. Anyway, heb hem even geupload:

http://members.home.nl/saekerhett/The Netherlands by Vidar.scn
Hulde aan Vidar

En aan jouw ook natuurlijk
Neverminddinsdag 2 mei 2006 @ 17:47
Ik heb Nederland ook nagemaakt, maar na een paar uur werk kwam ik er achter dat ik in de Integrated Nightly zat te werken En die scenario's kun je niet in 0.4.7 spelen

Maar voor degene die toevallig met de IN werken: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?p=435997#435997
Peterdinsdag 2 mei 2006 @ 19:53
mijn OTTD scrolt traag en de treintjes rijden zo traag..
in TTDpatch ging het véél sneller..
iemand enig idee hoe dat komt?
Neverminddinsdag 2 mei 2006 @ 21:25
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 19:53 schreef petre86 het volgende:
mijn OTTD scrolt traag en de treintjes rijden zo traag..
in TTDpatch ging het véél sneller..
iemand enig idee hoe dat komt?
Misschien moet je NPF (new pathfinder) uitzetten als je die niet gebruikt. Scheelt cpu Zie het patches menu, en dan bij voertuigen.
cootje_1983maandag 8 mei 2006 @ 21:13
Even een vraagje;

Is het in openttd mogelijk dat je bijvoorbeeld rails dwars door een stad kan leggen, zonder dat de gemeente moeilijk doet? Is daar een optie voor??

(p.s.: ik gebruik versie 0.4.7)
Bartmaandag 8 mei 2006 @ 21:24
de gemeente doet niet moeilijk als je een rails door de stad legt hoor, zolang je maar geen gebouwen en wegen sloopt
cootje_1983maandag 8 mei 2006 @ 21:56
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:24 schreef Merovingian het volgende:
de gemeente doet niet moeilijk als je een rails door de stad legt hoor, zolang je maar geen gebouwen en wegen sloopt
Het gaat JUIST om de gebouwen. Is daar een patch voor?
maartenamaandag 8 mei 2006 @ 21:57
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:56 schreef cootje_1983 het volgende:
Het gaat JUIST om de gebouwen. Is daar een patch voor?
Plaats bomen. Heeeeeeel veeeeeel bomen.

De Gemeenteraden in TT bestaan voornamelijk uit Groen Links leden....
Uncledinsdag 9 mei 2006 @ 09:03
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:13 schreef cootje_1983 het volgende:
Even een vraagje;

Is het in openttd mogelijk dat je bijvoorbeeld rails dwars door een stad kan leggen, zonder dat de gemeente moeilijk doet? Is daar een optie voor??

(p.s.: ik gebruik versie 0.4.7)
Pas wel op met je bussen, hoeveel ik er daarvan al niet heb overeden

Oplossing was om elk stukje rails door een stad een kruispunt te maken (dan kan er geen overgang komen) en dan een bruggetje voor de bussen. Vooral een snel uitbreidende stad met een maximaal treinstation in het centrum (= mucho passengers) kost nogal wat bussen
allardhdinsdag 9 mei 2006 @ 13:56
Of een gigatunnel onder de stad door. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Peterdinsdag 9 mei 2006 @ 14:42
hoe maak je een busterminal? ( verschillende busstations bij elkaar) ?
Uncledinsdag 9 mei 2006 @ 14:45
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 13:56 schreef allardh het volgende:
Of een gigatunnel onder de stad door. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Valt wel mee met de kosten... alleen als je nu een trein middnein de stad wilt laten stoppen is dat geen optie
MaxMarkdinsdag 9 mei 2006 @ 14:50
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:45 schreef Uncle het volgende:

[..]

Valt wel mee met de kosten... alleen als je nu een trein middnein de stad wilt laten stoppen is dat geen optie
En daar komt bij dat het irritant is met signalen. Een trein houdt dan de hele tunnel op. Tis wachten op de patch waarmee tunnels en bruggen ook signalen kunnen hebben
Saekerhettdinsdag 9 mei 2006 @ 15:48
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:42 schreef petre86 het volgende:
hoe maak je een busterminal? ( verschillende busstations bij elkaar) ?
Gewoon die dingen naast elkaar zetten?
poehejdinsdag 9 mei 2006 @ 16:12
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:50 schreef MaxMark het volgende:

[..]

En daar komt bij dat het irritant is met signalen. Een trein houdt dan de hele tunnel op. Tis wachten op de patch waarmee tunnels en bruggen ook signalen kunnen hebben
ze hebben al wel een patch gemaakt waarmee er ook signalen op bruggen kunnen worden gebouwd alleen moet je dat er zelf in bouwen.., moeilijk moeilijk
allardhdinsdag 9 mei 2006 @ 16:40
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:50 schreef MaxMark het volgende:

[..]

En daar komt bij dat het irritant is met signalen. Een trein houdt dan de hele tunnel op. Tis wachten op de patch waarmee tunnels en bruggen ook signalen kunnen hebben
Dan maak je toch gewoon zes tunnels naast mekaar (drie voor elke kant, nog duurder ) en dan plaats je net zoals bij stations pre-signals.
MaxMarkdinsdag 9 mei 2006 @ 17:48
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 16:12 schreef poehej het volgende:

[..]

ze hebben al wel een patch gemaakt waarmee er ook signalen op bruggen kunnen worden gebouwd alleen moet je dat er zelf in bouwen.., moeilijk moeilijk
Wie wat waar?
MaxMarkdinsdag 9 mei 2006 @ 17:48
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 16:40 schreef allardh het volgende:

[..]

Dan maak je toch gewoon zes tunnels naast mekaar (drie voor elke kant, nog duurder ) en dan plaats je net zoals bij stations pre-signals.
Verdomme, wat een simpel, doch ingenieus idee
Bartdinsdag 9 mei 2006 @ 18:56
of je cheat gewoon met de magic bulldozer, dan krijg je alles weg
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 16:12 schreef poehej het volgende:

[..]

ze hebben al wel een patch gemaakt waarmee er ook signalen op bruggen kunnen worden gebouwd alleen moet je dat er zelf in bouwen.., moeilijk moeilijk
en dit wil ik eerst zien voor ik het geloof
denk eerder stoere praatjes
maartenadinsdag 9 mei 2006 @ 19:48
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 17:48 schreef MaxMark het volgende:
Verdomme, wat een simpel, doch ingenieus idee
Ik doe dat ook wel eens Werkt vrij goed voor de doorstroming bij grote netwerken!
maartenadinsdag 9 mei 2006 @ 20:02
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 18:56 schreef Merovingian het volgende:
en dit wil ik eerst zien voor ik het geloof
denk eerder stoere praatjes
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=22850



En volgens mij zit ie ook in de Mini Integrated Nightly - een verzameling van patches die nog niet in de officiele releases zitten.
cootje_1983woensdag 10 mei 2006 @ 17:49
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 13:56 schreef allardh het volgende:
Of een gigatunnel onder de stad door. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Dan kan je weer geen station bouwen in het centrum van de stad.
WarPuppywoensdag 10 mei 2006 @ 23:51
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 17:49 schreef cootje_1983 het volgende:

[..]

Dan kan je weer geen station bouwen in het centrum van de stad.
wel als je de grond daar ook verlaagd, maarja... dan moet je ook gebouwen slopen?
of gewoon in OpenTTD een optie aanzetten !
Peterdonderdag 11 mei 2006 @ 00:06
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 23:51 schreef WarPuppy het volgende:

[..]

wel als je de grond daar ook verlaagd, maarja... dan moet je ook gebouwen slopen?
of gewoon in OpenTTD een optie aanzetten !
welke optie en waarvoor?
WarPuppydonderdag 11 mei 2006 @ 10:05
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 00:06 schreef petre86 het volgende:

[..]

welke optie en waarvoor?
Dat de gemeente niet meer kan zeiken
Peterdonderdag 11 mei 2006 @ 13:44
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 10:05 schreef WarPuppy het volgende:

[..]

Dat de gemeente niet meer kan zeiken
ooow dan hoef je ze niet telkens om te kopen!
cootje_1983donderdag 11 mei 2006 @ 18:52
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 23:51 schreef WarPuppy het volgende:

[..]

wel als je de grond daar ook verlaagd, maarja... dan moet je ook gebouwen slopen?
of gewoon in OpenTTD een optie aanzetten !
vertel mij dan eens welk optie dat is en hoe/waar ik die kan aanzetten?
maartenadonderdag 11 mei 2006 @ 19:22
Er zit een optie in het cheat menu: CTRL+ALT+C - die heet "Magic Bulldozer".

Zet em wel weer uit als je klaar bent met bulldozen, want deze optie zorgt er namelijk ook voor dat industries gebulldozed kunnen worden door stedengroei, en het is een dure zaak als je zelf per ongeluk een mooie kolenmijn wegvaagt.
MaxMarkdonderdag 11 mei 2006 @ 19:36
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:22 schreef maartena het volgende:
Er zit een optie in het cheat menu: CTRL+ALT+C - die heet "Magic Bulldozer".

Zet em wel weer uit als je klaar bent met bulldozen, want deze optie zorgt er namelijk ook voor dat industries gebulldozed kunnen worden door stedengroei, en het is een dure zaak als je zelf per ongeluk een mooie kolenmijn wegvaagt.
Wooooo!! Aanpassen van productiewaarden for t3h win!
Pilesdonderdag 11 mei 2006 @ 19:37
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:22 schreef maartena het volgende:
Zet em wel weer uit als je klaar bent met bulldozen, want deze optie zorgt er namelijk ook voor dat industries gebulldozed kunnen worden door stedengroei,
Ligt dat daaraan
Ik elke keer alle grond rondom de industries in bezit nemen zodat de stad er niet kan groeien
cootje_1983donderdag 11 mei 2006 @ 21:50
Geweldig die optie. Dit was wat ik zocht. Bedankt voor het noemen
Bartdonderdag 11 mei 2006 @ 21:54
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:37 schreef Piles het volgende:

[..]

Ligt dat daaraan
Ik elke keer alle grond rondom de industries in bezit nemen zodat de stad er niet kan groeien
S-Twodinsdag 16 mei 2006 @ 13:23
Ik zie dat er heel veel fans zijn van dit spel. Vroeger het spel altijd heel veel gespeelt, en bedacht me net dat ik het weer eens wil gaan spelen .
xNightElfdinsdag 16 mei 2006 @ 13:45
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:23 schreef S-Two het volgende:
Ik zie dat er heel veel fans zijn van dit spel. Vroeger het spel altijd heel veel gespeelt, en bedacht me net dat ik het weer eens wil gaan spelen .
i think the same, heb dit zo ongelooflijk veel gespeeld.. singleplayer en multiplayer. Mooi zo'n topic, downloaden die hap vanavond
XxxPimxxXdinsdag 16 mei 2006 @ 14:02
Geen Locomotion fans hier?

Speelde ook altijd TTDX maar ben overgestapt bij het verschijnen van Locomotion
poehejdinsdag 16 mei 2006 @ 17:24
locomotion is lelijk vergeleken met openttd

je kunt gewoon een soort van achtbanen maken maar dan met een echte trein erover
maartenadinsdag 16 mei 2006 @ 17:44
Locomotion heb ik ook een tijdje gespeeld, maar heeft niet dezelfde speelkwaliteit als openttd. Wellicht heeft Locomotion mooiere tracks en treintjes, en zijn de graphics wat beter, qua kwaliteit is openttd toch echt beter.
XxxPimxxXdinsdag 16 mei 2006 @ 18:28
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 17:44 schreef maartena het volgende:
Locomotion heb ik ook een tijdje gespeeld, maar heeft niet dezelfde speelkwaliteit als openttd. Wellicht heeft Locomotion mooiere tracks en treintjes, en zijn de graphics wat beter, qua kwaliteit is openttd toch echt beter.
Dan moet ik me misschien maar eens gaan verdiepen in openttd. Uit gemakzucht (comptabiliteit met xp e.d.) zit ik eigenlijk Locomotion te spelen
maartenadinsdag 16 mei 2006 @ 18:59
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 18:28 schreef XxxPimxxX het volgende:
Dan moet ik me misschien maar eens gaan verdiepen in openttd. Uit gemakzucht (comptabiliteit met xp e.d.) zit ik eigenlijk Locomotion te spelen
OpenTTD werkt gewoon in XP hoor.... op hoge resolutie ook nog.
MaxMarkdinsdag 16 mei 2006 @ 19:43
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:02 schreef XxxPimxxX het volgende:
Geen Locomotion fans hier?

Speelde ook altijd TTDX maar ben overgestapt bij het verschijnen van Locomotion
Locomotion is gewoon een schande t.o. de TT-fans.
Bartdinsdag 16 mei 2006 @ 20:39
LoMo heeft een bagger interface om spoorlijnen te bouwen, uit frustratie ben ik weer teruggegaan naar openttd
wienjowoensdag 17 mei 2006 @ 14:07
Locomotion heb ik ook een tijdje gespeelt om te "proberen" het is alleen niet de moeite waard..
Het spel is onnodig te ingewikkeld gemaakt, openttd is simpel maar complex, interface simpel maar je kunt het zo ingewikkeld als je zelf wilt maken met je netwerken die je aanmaakt. Oftewel hulde voor de makers (onze Chris ) en de mensen die ons het openttd hebben geschonken

en locomotion... tja... proberen mee te liften op succes van een ander
Pileswoensdag 17 mei 2006 @ 15:28
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:07 schreef wienjo het volgende:
Locomotion heb ik ook een tijdje gespeelt om te "proberen" het is alleen niet de moeite waard..
Het spel is onnodig te ingewikkeld gemaakt, openttd is simpel maar complex, interface simpel maar je kunt het zo ingewikkeld als je zelf wilt maken met je netwerken die je aanmaakt. Oftewel hulde voor de makers (onze Chris ) en de mensen die ons het openttd hebben geschonken

en locomotion... tja... proberen mee te liften op succes van een ander
Je weet dat onze Chris Locomotion gemaakt heeft?
wienjowoensdag 17 mei 2006 @ 20:22
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:28 schreef Piles het volgende:

[..]

Je weet dat onze Chris Locomotion gemaakt heeft?
Denk maar niet dat ik hier op antwoord

Grappenmaker
Pileswoensdag 17 mei 2006 @ 21:22
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:22 schreef wienjo het volgende:

[..]

Denk maar niet dat ik hier op antwoord

Grappenmaker
Ik dacht: hij is zo lyrisch over Chris Sawyer, maar zo tegen Locomotion. Das ook raar, weet ie het vast niet
MaxMarkwoensdag 17 mei 2006 @ 23:06
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:22 schreef wienjo het volgende:

[..]

Denk maar niet dat ik hier op antwoord

Grappenmaker
Ja, je zei in je vorige post dat de maker van Locomotion meelift op het succes van TT/Chris Sawyer... echt wel
wienjodonderdag 18 mei 2006 @ 08:18
Wat ik weet is dat alleen zn naampje aan de game is verkocht, tenminste dat had ik gelezen toendertijd toen het uit kwam ('03/'04 dacht ik), dus hij heeft er zelf verder niets mee te maken, tt was nog gewoon een eigen project van hem. Zo bedoelde ik het Maar goed, even een vraag over openttd misschien dat iemand hier antwoord op weet.. Ik heb het spel opnieuw geinstalleerd bij een vriend van me maar hij krijgt telkens een error code als hij een save game wil openen (van zivhzelf van een dag ervoor). Ik heb al gegoogled maar kan niets wijzer worden. De code verschijnt kort in beeld en vervolgens sluit het spel zich af

Iemand ervaring hiermee? Dezelfde versie heb ik bij mij thuis al tijden draaien en geen problemen

[ Bericht 5% gewijzigd door wienjo op 18-05-2006 14:43:36 ]
dennisdotcomzondag 28 mei 2006 @ 20:34
Hier een screenshotje van mijn (bijna voltooide) intercity-netwerk.



.
MaxMarkzondag 28 mei 2006 @ 21:51
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:34 schreef dennisdotcom het volgende:
Hier een screenshotje van mijn (bijna voltooide) intercity-netwerk.

[afbeelding]

.
Tres bien
ThaRooPzaterdag 3 juni 2006 @ 20:31
Weet iemand waarom die oil refinery niks doet terwijl ik wel olie aanlever:?
Doe ik iets verkeerd of vergeet ik iets in te stellen ofzo?



Dank!
Peterzaterdag 3 juni 2006 @ 20:39
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:31 schreef ThaRooP het volgende:
Weet iemand waarom die oil refinery niks doet terwijl ik wel olie aanlever:?
Doe ik iets verkeerd of vergeet ik iets in te stellen ofzo?

[afbeelding]

Dank!
issie al afgebouwd? is er al een maand om?
als je maar 2 stations op je route hebt hoef je die en-route niet te gebruiken. dat zorgt er dacht ik voor dat de olie op dat station blijft en je dat weer op kan pikken met een ander voertuig.
MaxMarkzaterdag 3 juni 2006 @ 20:55
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:31 schreef ThaRooP het volgende:
Weet iemand waarom die oil refinery niks doet terwijl ik wel olie aanlever:?
Doe ik iets verkeerd of vergeet ik iets in te stellen ofzo?

[afbeelding]

Dank!
Heb je je vrachtauto's misschien de opdracht "Unload" of "En-Route" gegeven bij het refinery-station? Zoja, moet je dat ff uitzetten.
WarPuppyzaterdag 3 juni 2006 @ 21:12
misschien moet je de goods ook gaan vervoeren?
Saekerhettzaterdag 3 juni 2006 @ 21:17
Check mijn Nederland-netwerk:

MaxMarkzaterdag 3 juni 2006 @ 23:23
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 21:12 schreef WarPuppy het volgende:
misschien moet je de goods ook gaan vervoeren?
Oh ja, duh
Ben nog steeds niet helemaal gewend aan dat nieuwe laad-gedoe.
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 21:17 schreef Saekerhett het volgende:
Check mijn Nederland-netwerk:

[afbeelding]
Tijd voor een nieuwe Maasvlakte
Nevermindzondag 4 juni 2006 @ 01:02
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 21:12 schreef WarPuppy het volgende:
misschien moet je de goods ook gaan vervoeren?
Het moet sowieso aangeven hoeveel goods er zijn gemaakt. Of je ze vervoert of niet.
ThaRooPzondag 4 juni 2006 @ 10:42
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:55 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Heb je je vrachtauto's misschien de opdracht "Unload" of "En-Route" gegeven bij het refinery-station? Zoja, moet je dat ff uitzetten.
Thank you! Dit werkt.. Ik ben dus noob met dit spel dus ik moet ff kijken hoe het allemaal werkt, lijkt me wel leuk als alles goed gaat enzo
Bartzondag 4 juni 2006 @ 20:28
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 21:17 schreef Saekerhett het volgende:
Check mijn Nederland-netwerk:

[afbeelding]
waar heb je die NL-map vandaan?
Pileszondag 4 juni 2006 @ 20:54
quote:
Op zondag 4 juni 2006 20:28 schreef Merovingian het volgende:

[..]

waar heb je die NL-map vandaan?
In een van de vorige topics, ik denk deze: Transport Tycoon Deel 8
OnlineGokkerzondag 4 juni 2006 @ 20:59
Hoe groot is die map eigelijk qua X en Y
cootje_1983maandag 5 juni 2006 @ 17:10
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 21:17 schreef Saekerhett het volgende:
Check mijn Nederland-netwerk:

[afbeelding]
Hint: misschien zijn er liefhebbers die het op prijs zouden stellen als je je gesavede scenario online zet?
Haarbalpastamaandag 5 juni 2006 @ 17:21
Liefhebber staat hier al te popelen!!!
Saekerhettmaandag 5 juni 2006 @ 18:17
Scenario staat al ergens in de vorige topics... Het leukste is om het zelf in te vullen natuurlijk. Naast de basisspoorlijnen heb ik ook niet bestaande spoorlijnen aangelegd, vooral voor de lange mammoettreinen voor kolen, hout, graan en dat soort shit
Haarbalpastamaandag 5 juni 2006 @ 19:07
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:17 schreef Saekerhett het volgende:
Scenario staat al ergens in de vorige topics... Het leukste is om het zelf in te vullen natuurlijk. Naast de basisspoorlijnen heb ik ook niet bestaande spoorlijnen aangelegd, vooral voor de lange mammoettreinen voor kolen, hout, graan en dat soort shit
Maar ik ben echt benieuwd naar die volgebouwde steden !!!
cootje_1983maandag 5 juni 2006 @ 20:52
quote:
Op maandag 5 juni 2006 19:07 schreef Haarbalpasta het volgende:

[..]

Maar ik ben echt benieuwd naar die volgebouwde steden !!!
Ik ook!
Haarbalpastazaterdag 10 juni 2006 @ 00:06
quote:
Op maandag 5 juni 2006 20:52 schreef cootje_1983 het volgende:

[..]

Ik ook!
schop!
MaxMarkzaterdag 10 juni 2006 @ 00:24
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 00:06 schreef Haarbalpasta het volgende:

[..]

schop!
Schop waarom?
Peterzaterdag 10 juni 2006 @ 00:42
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 00:24 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Schop waarom?
omdattie nogsteeds benieuwd is natuurlijk!
Bartzaterdag 10 juni 2006 @ 08:33
Heeft nog iemand misschien een link naar het originele scenario? Ik heb al een paar oude topics lopen doorzoeken, maar kon hem niet vinden....
MaxMarkzaterdag 10 juni 2006 @ 11:56
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 00:42 schreef petre86 het volgende:

[..]

omdattie nogsteeds benieuwd is natuurlijk!
Ja, ik snap dat van die volgebouwde steden niet zo...wat is daar nou speciaal aan?
Peterzaterdag 10 juni 2006 @ 12:02
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 11:56 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ja, ik snap dat van die volgebouwde steden niet zo...wat is daar nou speciaal aan?
dan kun je zien hoe iemand de vervoersmogelijkheden in een stad inricht.. met bussen? met een ring van treinen? een paar heliports erbij?
-jos-zaterdag 10 juni 2006 @ 13:19
Ahhhhh!!! Ik bouwde die treinbanen altijd met 1 spoor ipv 2 en het werkte nog ook Misschien ga ik het in de vakantie maar weer spelen xD
Pileszaterdag 10 juni 2006 @ 19:05
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 08:33 schreef Merovingian het volgende:
Heeft nog iemand misschien een link naar het originele scenario? Ik heb al een paar oude topics lopen doorzoeken, maar kon hem niet vinden....
Ik heb hem even online gezet
Bartzaterdag 10 juni 2006 @ 19:54
quote:
DUDE! Supervet!
Thanks!!!
hij is echt huge
armmoetzaaierzondag 11 juni 2006 @ 21:38

vond het wel een grappig plaatje (zelfs onbewust gemaakt)
http://server3.pictiger.c(...)rt-16th-nov-1993.jpg
OnlineGokkerzondag 11 juni 2006 @ 21:53
quote:
Op zondag 11 juni 2006 21:38 schreef armmoetzaaier het volgende:
[afbeelding]
vond het wel een grappig plaatje (zelfs onbewust gemaakt)
http://server3.pictiger.c(...)rt-16th-nov-1993.jpg
Ik hoop dat je oordoppen hebt
allardhzondag 11 juni 2006 @ 22:52
Gewoon het geluid uitzetten, want anders word je ook gek van loeiende koeien en irritante spooroverwegen.
armmoetzaaiermaandag 12 juni 2006 @ 17:44
ik heb nooit geluid aan staan ik luister radio
-jos-maandag 12 juni 2006 @ 20:09
Ik heb dat openTTD geinstalleerd maar ik zie op de een of andere manier geen voertuigen staan om te bouwen, wat doe ik fout?? :S

[ Bericht 0% gewijzigd door -jos- op 12-06-2006 20:16:43 ]
Pilesmaandag 12 juni 2006 @ 20:15
quote:
Op maandag 12 juni 2006 20:09 schreef -jos- het volgende:
Ik heb dat openTTD geinsalleerd maar ik zie op de een of andere manier geen voertuigen staan om te bouwen, wat doe ik fout?? :S
In welk jaar zit je? 1920 toevallig
Nevermindmaandag 12 juni 2006 @ 20:16
quote:
Op maandag 12 juni 2006 20:09 schreef -jos- het volgende:
Ik heb dat openTTD geinsalleerd maar ik zie op de een of andere manier geen voertuigen staan om te bouwen, wat doe ik fout?? :S
Eerst een depot bouwen, daar op klikken en dan op "Nieuw voertuig" klikken?

-edit- waarschijnlijk is het wat Piles zegt
-jos-maandag 12 juni 2006 @ 20:17
quote:
Op maandag 12 juni 2006 20:15 schreef Piles het volgende:

[..]

In welk jaar zit je? 1920 toevallig
Jah... hoelang moet je wachten dan?
maartenamaandag 12 juni 2006 @ 20:27
quote:
Op maandag 12 juni 2006 20:17 schreef -jos- het volgende:
Jah... hoelang moet je wachten dan?
Je moet in 1940 of 1950 beginnen. In het Temperate climate heb je pas in 1932 voor het eerst treinen, in de andere klimaten pas in 1945. Als je in 1950 begint zit je altijd goed
Kreatorwoensdag 14 juni 2006 @ 17:42
-edit- laat maar...
Marcussidonderdag 15 juni 2006 @ 14:49
quote:
Ik krijg een error als ik hem wilt openen. Wat doe ik fout?
Pilesdonderdag 15 juni 2006 @ 15:07
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 14:49 schreef Marcussi het volgende:

[..]

Ik krijg een error als ik hem wilt openen. Wat doe ik fout?
Verkeerde versie?
Marcussidonderdag 15 juni 2006 @ 15:13
Welke moet je hebben? Ik heb OpenTTD..
MaxMarkdonderdag 15 juni 2006 @ 16:40
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 15:13 schreef Marcussi het volgende:
Welke moet je hebben? Ik heb OpenTTD..
Hij doet het bij mij, ik heb versie 0.4.7
Marcussidonderdag 15 juni 2006 @ 17:34
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:40 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Hij doet het bij mij, ik heb versie 0.4.7
Ik heb dezelfde versie.
Kreatordonderdag 15 juni 2006 @ 18:22
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 14:49 schreef Marcussi het volgende:

[..]

Ik krijg een error als ik hem wilt openen. Wat doe ik fout?
je moet wel 'play scenario' kiezen hè....download em anders ff opnieuw.
Pilesdonderdag 15 juni 2006 @ 18:39
Zet hem in de map scenario en kies dan Play Scenario (dus niet als Saved game behandelen )
Kreatordonderdag 15 juni 2006 @ 18:57
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 18:22 schreef Kreator het volgende:
je moet wel 'play scenario' kiezen hè
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 18:39 schreef Piles het volgende:
kies dan Play Scenario
... trouwens...je kan em in elk gewenst mapje zetten....
Pilesdonderdag 15 juni 2006 @ 19:29
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 18:57 schreef Kreator het volgende:
... trouwens...je kan em in elk gewenst mapje zetten....
O ja
Ik dacht ik leg het even stap voor stap uit
Marcussidonderdag 15 juni 2006 @ 21:58
Hij doet het inmiddels ty
Nu nog een ander probleem.. ik zit in 1920 maar heb geen 1 voertuig tot me beschiking. Hoe kan ik dit veranderen?
MaxMarkdonderdag 15 juni 2006 @ 22:05
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 21:58 schreef Marcussi het volgende:
Hij doet het inmiddels ty
Nu nog een ander probleem.. ik zit in 1920 maar heb geen 1 voertuig tot me beschiking. Hoe kan ik dit veranderen?
Beginnen in/wachten tot ± 1935
Staat ook een paar posts hierboven
Marcussidonderdag 15 juni 2006 @ 22:06
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 22:05 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Beginnen in/wachten tot 1930
Staat ook een paar posts hierboven
Valt dit in te stellen of is het doorspoelen geblazen?

Edit: Het is me inmiddels gelukt via de editor

[ Bericht 7% gewijzigd door Marcussi op 15-06-2006 22:11:32 ]
MaxMarkdonderdag 15 juni 2006 @ 22:10
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 22:06 schreef Marcussi het volgende:

[..]

Valt dit in te stellen of is het doorspoelen geblazen?
Kun je instellen bij "Kies patches" -> "Economie"
maartenadonderdag 15 juni 2006 @ 22:11
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 22:06 schreef Marcussi het volgende:
Valt dit in te stellen of is het doorspoelen geblazen?
Ja, je kunt het beginjaar instellen.

Onder Configure Patches, en dan onder Economy.
Pilesdonderdag 15 juni 2006 @ 22:14
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 22:10 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Kun je instellen bij "Kies patches" -> "Economie"
Dat werkt niet in een Custom Scenario toch? Alleen bij die Random maps dacht ik?
MaxMarkvrijdag 16 juni 2006 @ 23:29
Wie kan er aan een leek uitleggen hoe je in hemelsnaam een nightly kunt gaan spelen?
Bartzaterdag 17 juni 2006 @ 09:51
officiele versie downloaden en installeren, nightly downloaden, nightly uitpakken in map van openttd, bij vragen van bestanden overschrijven ja klikken, spelen maar.

nightly's download je hier
als je windows hebt (neem aan van wel aangezien je leek bent ) dan kies je de win32 (zip) file
MaxMarkzaterdag 17 juni 2006 @ 11:22
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 09:51 schreef Merovingian het volgende:
als je windows hebt (neem aan van wel aangezien je leek bent ) dan kies je de win32 (zip) file


Maar toch bedankt, ik ga het even proberen
MaxMarkzaterdag 17 juni 2006 @ 11:41
Okay, dat heb ik nu gedaan...maar ik zie geen verschil
Bartzaterdag 17 juni 2006 @ 20:49
bij opties en dan kies patches zie je veel meer mogelijkheden staan
Kreatordinsdag 20 juni 2006 @ 20:37
iemand hier die weet hoe je PBS signaling aan de gang krijgt met de laatste versies? Ik snap er geen drol van...en al helemaal niet van compilen en dat soort meuk...


http://wiki.openttd.com/index.php/Path_Based_Signalling
Bartdinsdag 20 juni 2006 @ 20:44
kan niet... is weer uit de nightlies gehaald
als je het perse wil moet je een oudere nightly downloaden
Kreatordinsdag 20 juni 2006 @ 21:55
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 20:44 schreef Merovingian het volgende:
kan niet... is weer uit de nightlies gehaald
als je het perse wil moet je een oudere nightly downloaden
Echt kut is dat. Snap niet dat ze die briljante functie eruit hebben gesloopt, want het zou bij mij dus echt 100x beter zijn...
WouterFBwoensdag 21 juni 2006 @ 13:35
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:55 schreef Kreator het volgende:

[..]

Echt kut is dat. Snap niet dat ze die briljante functie eruit hebben gesloopt, want het zou bij mij dus echt 100x beter zijn...
zoek anders even naar de mini integrated nightlies, daar zit het wel in
Kreatorwoensdag 21 juni 2006 @ 16:31
ah...relaxed. ik zal es ff zoeken.
ThaRooPdinsdag 27 juni 2006 @ 21:04
Kan iemand mij vertellen hoe ik de 2 locomotieven van de T.I.M. trein in één trein krijg ?
Peterdinsdag 27 juni 2006 @ 22:28
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:04 schreef ThaRooP het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe ik de 2 locomotieven van de T.I.M. trein in één trein krijg ?
de 2e net zoa als een wagon er achter slepen
ThaRooPdinsdag 27 juni 2006 @ 22:39
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:28 schreef petre86 het volgende:

[..]

de 2e net zoa als een wagon er achter slepen
Bij mij lijkt dat niet echt te werken
poehejwoensdag 28 juni 2006 @ 16:00
volgens mij was dat iets met control inhouden en dan nog een locje erbij kopen
allardhwoensdag 28 juni 2006 @ 22:24
Nee, gewoon twee locomotieven kopen en dan de onderste locomotief naar de bovenste slepen.
Kreatordonderdag 29 juni 2006 @ 19:12
Ik heb de mini integrated gedownload voor PBS.

...helaas werkt het niet....denk ik.

Zie hier een voorbeeld:
http://members.lycos.nl/krachthonk/ttd.jpg

...iemand een idee waarom het niet werkt? Ik snap er geen drol van...

-edit- uiteraard wel de nieuwe pathfinder aangezet bij patches...
Neverminddonderdag 29 juni 2006 @ 19:41
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:12 schreef Kreator het volgende:
Ik heb de mini integrated gedownload voor PBS.

...helaas werkt het niet....denk ik.

Zie hier een voorbeeld:
http://members.lycos.nl/krachthonk/ttd.jpg

...iemand een idee waarom het niet werkt? Ik snap er geen drol van...

-edit- uiteraard wel de nieuwe pathfinder aangezet bij patches...
Ze weten niet waar ze naartoe moeten. Werkt het wel als je een tweesporig station aan beide kanten neerzet en de treinen orders geeft?
Kreatordonderdag 29 juni 2006 @ 19:54
ik zal t es testen...maar ik denk t niet want dit was een voorbeeld...heb het ook live live live geprobeerd maar dat werkte ook niet...met orders dus.
Kreatordonderdag 29 juni 2006 @ 20:13
nope maakt geen verschil. Het werkt gewoon niet...
Mr-Sanderdonderdag 29 juni 2006 @ 20:29
Oke, jullie gaan me vast een eeeenorme n00b vinden. Maar hoe vervoer je iets? Ik kan wel leuk vliegvelden e.d. aanleggen. Maar dan? Echt, ik voel me zó dom
MaxMarkdonderdag 29 juni 2006 @ 20:48
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:29 schreef Mr-Sander het volgende:
Oke, jullie gaan me vast een eeeenorme n00b vinden. Maar hoe vervoer je iets? Ik kan wel leuk vliegvelden e.d. aanleggen. Maar dan? Echt, ik voel me zó dom
Een beginner, wat leuk

Het is de bedoeling dat je bijvoorbeeld grondstoffen naar fabrieken brengt, waar de grondstoffen worden verwerkt, hier een paar voorbeeldjes:

  • Kolenmijn -> Kolen -> Energiecentrale
  • IJzerertsmijn -> IJzererts -> Staalfabriek -> Staal -> Fabriek -> Goederen -> Stad/dorp met kantoorgebouwen (kijk of station goederen accepteert)
  • Boerderij -> Graan / Vee -> Fabriek -> Goederen -> Stad / Dorp
  • Oliebronnen / Boorplatform -> Olie -> Olieraffinaderij -> Goederen -> Stad / Dorp
  • Stad / Dorp -> Passagiers -> Stad / Dorp

    Dit zijn een paar voorbeeldjes, er zijn meer industrieën waar je het vervoer van en naar kunt doen, maar dat wijst zich vanzelf. Let goed op het venstertje bij "Accepteert" wanneer je een station bouwt, hierin staat welke goederen een stad / dorp of fabriek accepteert.

    Succes

    [ Bericht 3% gewijzigd door MaxMark op 29-06-2006 21:57:17 ]
  • Pilesdonderdag 29 juni 2006 @ 21:41
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 20:48 schreef MaxMark het volgende:
  • KoolmijnKolenmijn -> Kool Kolen -> Energiecentrale
  • Kool komt van het land
    MaxMarkdonderdag 29 juni 2006 @ 21:57
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 21:41 schreef Piles het volgende:

    [..]

    Kool komt van het land
    Sorry
    MaxMarkzaterdag 1 juli 2006 @ 16:23
    OTTD 0.4.8 staat er aan te komen Bestaat voornamelijk uit Fixes, zo te zien.
    heinlzaterdag 1 juli 2006 @ 17:01
    tvp
    WouterFBdonderdag 6 juli 2006 @ 11:22
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 19:12 schreef Kreator het volgende:
    Ik heb de mini integrated gedownload voor PBS.

    ...helaas werkt het niet....denk ik.

    Zie hier een voorbeeld:
    http://members.lycos.nl/krachthonk/ttd.jpg

    ...iemand een idee waarom het niet werkt? Ik snap er geen drol van...

    -edit- uiteraard wel de nieuwe pathfinder aangezet bij patches...
    nieuwe pathfinder = yap (ofzoiets)? want daarmee werkt pbs niet, je moet de oude gebruiken
    Bartdonderdag 6 juli 2006 @ 11:39
    yap= yet another pathfinder, die zou minder recources moeten gebruiken dan npf, zeker bij grote aantallen treinen op complexe netwerken
    WouterFBdonderdag 6 juli 2006 @ 12:02
    quote:
    Op donderdag 6 juli 2006 11:39 schreef Merovingian het volgende:
    yap= yet another pathfinder, die zou minder recources moeten gebruiken dan npf, zeker bij grote aantallen treinen op complexe netwerken
    ja die.. maar pbs werkt ermee niet
    Bartdonderdag 6 juli 2006 @ 13:22
    pbs werkt sowieso niet in de laatste nightly's
    MaxMarkvrijdag 14 juli 2006 @ 13:46
    Versie 0.4.8-RC1 is nu hier te downloaden
    K-Fdonderdag 3 augustus 2006 @ 19:33
    Hebben jullie er ook last van dat je ineens geen helicopters meer kan bouwen? Ik zit nu in 2075 en kan mijn veel te oude helicopters niet meer vervangen (???). Iemand een idee?
    maartenadonderdag 3 augustus 2006 @ 19:36
    MaxMark: 0.4.8-RC2 is nu uit

    K-F: Dat is inderdaad een probleem.... het orginele spel loopt slechts tot 2050 officieel, en in 2050 kun je uiteraard gewoon met helikoptertjes vliegen. Met wat hand en vliegwerk hebben ze de tijd in OpenTTD weten op te rekken tot 2090, maar je loopt inderdaad in de problemen met je voertuigen. Op een gegeven moment kun je bijv. ook geen normale treinen meer bouwen, maar je kunt tot het einde maglevs blijven bouwen.
    MaxMarkdonderdag 3 augustus 2006 @ 19:39
    Als je het knopje "Voertuigen verlopen nooit" aan zet, dan is dat probleem toch verholpen?
    #ANONIEMdinsdag 15 augustus 2006 @ 02:35
    ik heb al een paar keer gelezen dat je ergens uit kan zetten dat je treinen kapot gaan tijdens het rijden alleen ik kan het nergens vinden.

    Kan iemand helpen, elke keer als ik wat aan het controleren of veranderen ben dan staan die treinen stil waardoor er opstoppingen blijven komen en dat is niet de bedoeling natuurlijk
    S1nn3rzdinsdag 15 augustus 2006 @ 02:48
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 02:35 schreef Harrie het volgende:
    ik heb al een paar keer gelezen dat je ergens uit kan zetten dat je treinen kapot gaan tijdens het rijden alleen ik kan het nergens vinden.

    Kan iemand helpen, elke keer als ik wat aan het controleren of veranderen ben dan staan die treinen stil waardoor er opstoppingen blijven komen en dat is niet de bedoeling natuurlijk
    Indien OpenTTD naar spelopties en dan patches.
    #ANONIEMdinsdag 15 augustus 2006 @ 03:20
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 02:48 schreef S1nn3rz het volgende:

    [..]

    Indien OpenTTD naar spelopties en dan patches.
    daar heb ik gekeken maar ze blijven kapot gaan en ik zie ook niet echt die optie er bij staan, ik heb hem in het Nederlands staan maar zie hem echt niet
    Neverminddinsdag 15 augustus 2006 @ 11:03
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 02:35 schreef Harrie het volgende:
    ik heb al een paar keer gelezen dat je ergens uit kan zetten dat je treinen kapot gaan tijdens het rijden alleen ik kan het nergens vinden.
    "Moeilijkheid"-menu -> Voertuig Defecten -> <geen>
    #ANONIEMdinsdag 15 augustus 2006 @ 11:51
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 11:03 schreef Nevermind het volgende:

    [..]

    "Moeilijkheid"-menu -> Voertuig Defecten -> <geen>
    TNX en ik maar bij Patches zoeken
    welkominspacedinsdag 15 augustus 2006 @ 12:27
    als ik vanaf http://myweb.tiscali.co.u(...)coon/tt-download.zip het spel heb gedownload en ik wil hem instaleren dan krijg ik deze foutmelding
    die krijg ik eveneens als ik vanaf http://www.owenrudge.net/download/download?t=1&id=130 heb gedownload
    hoe los ik dat op?
    MaxMarkdinsdag 15 augustus 2006 @ 12:32
    Probeer het eens vanaf deze te downloaden: http://www.openttd.org/downloads.php
    welkominspacedinsdag 15 augustus 2006 @ 12:38
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 12:32 schreef MaxMark het volgende:
    Probeer het eens vanaf deze te downloaden: http://www.openttd.org/downloads.php
    ben ik mee bezig bedankt voor de (hopenlijk goede) tip
    maar volgens mij ligt het aan me computer
    MaxMarkdinsdag 15 augustus 2006 @ 12:43
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 12:38 schreef welkominspace het volgende:

    [..]

    ben ik mee bezig bedankt voor de (hopenlijk goede) tip
    maar volgens mij ligt het aan me computer
    Wat je eerst hebt gedownload werkt volgens mij alleen maar met de originele versie.
    OpenTTD is zover ik weet een zelfstandige versie (kloon) van het originele TT, dus moet gewoon werken
    welkominspacedinsdag 15 augustus 2006 @ 12:47
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 12:32 schreef MaxMark het volgende:
    Probeer het eens vanaf deze te downloaden: http://www.openttd.org/downloads.php
    nee nu krijg ik de hle tijd de melding: cannot open C:/openttd/data/samplecat.DAT
    dat lijkt me nogal logisch want die kreeg ik er niet bij dus hoe kom ik eraan?
    welkominspacedinsdag 15 augustus 2006 @ 12:47
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 12:43 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Wat je eerst hebt gedownload werkt volgens mij alleen maar met de originele versie.
    OpenTTD is zover ik weet een zelfstandige versie (kloon) van het originele TT, dus moet gewoon werken
    maar dat doet het dus niet
    MaxMarkdinsdag 15 augustus 2006 @ 13:13
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 12:47 schreef welkominspace het volgende:

    [..]

    maar dat doet het dus niet
    Hmm, ik denk dat je toch eerst de orginele versie van TTDeluxe moet hebben, voordat het werkt. Moet vast geen moeite zijn om dat te vinden
    Borkydudedinsdag 15 augustus 2006 @ 13:16
    Loopt die server van die verkapte Amerikaan nog?
    MaxMarkdinsdag 15 augustus 2006 @ 13:40
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 13:16 schreef Borkydude het volgende:
    Loopt die server van die verkapte Amerikaan nog?
    Ik zie em niet in de lijst staan..
    welkominspacedinsdag 15 augustus 2006 @ 13:56
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 13:13 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Hmm, ik denk dat je toch eerst de orginele versie van TTDeluxe moet hebben, voordat het werkt. Moet vast geen moeite zijn om dat te vinden
    waar moet ik beginnen met zoeken? en waar moet ik hem vinden?
    MaxMarkdinsdag 15 augustus 2006 @ 13:59
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 13:56 schreef welkominspace het volgende:

    [..]

    waar moet ik beginnen met zoeken? en waar moet ik hem vinden?
    Zie mijn profiel voor MSN 14.gif
    welkominspacedinsdag 15 augustus 2006 @ 14:03
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 13:59 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Zie mijn profiel voor MSN 14.gif
    d'r is al een mailtje onderweg
    dennisdotcomzondag 20 augustus 2006 @ 14:37
    Voor geïnteresseerden heb ik een leuke savegame. Inmiddels op de 850 treinen, maar het aanbod is zo groot dat ik het niet meer bij kan houden met het uitbreiden van de capaciteit.

    Ik heb nightly R5618 dus die heb je minimaal nodig om dit spel te kunnen spelen. Ik vermoed dat er een bugje zit in de economie module want er heel veel industrieën produceren echt belachelijk veel.

    Download!.
    maartenamaandag 21 augustus 2006 @ 09:35
    Versie 0.4.8 is intussen officieel uit, en mijn server draait em intussen ook alweer een week
    DarkShinemaandag 21 augustus 2006 @ 23:10
    quote:
    Op maandag 21 augustus 2006 09:35 schreef maartena het volgende:
    Versie 0.4.8 is intussen officieel uit, en mijn server draait em intussen ook alweer een week
    En ik heb hem ook geinstalleerd.

    Kwam hem vorige week in Tweakers meuktracker tegen en meteen uitgeprobeerd, nog altijd even verslavend!
    Bartmaandag 21 augustus 2006 @ 23:32
    Nah, ik ben een tijdje geleden begonnen met de MiniIN, en die is echt super, daar blijf ik bij
    DarkShinedinsdag 22 augustus 2006 @ 00:45
    Ben zelf nog nieuw met OpenTTD, maar welke patches ofzo raden jullie me nog meer aan?
    C10H14N2dinsdag 22 augustus 2006 @ 03:20
    Kheb een probleem met de nieuwe versie
    Elke keer als ik online wil spelen moet ik norton's antiinbraak-ding toestaan.(is gewoon een firewall) Nouja geen probleem, normaal gesproken hoef ik dat maar 1 keer te doen, maarja moet maar. Maaaar, zo gauw ik hem heb toegestaan is het spel al vastgelopen, kan misschien niet zo lang wachten ofzo totdat de firewall uitgezet is.

    Heeft iemand hier ook last van? Of weet iemand een manier om hier omheen te werken? Ik had er nooit last van bij versie 0.?.7. Ik vind het echt lomp want online is juist wat ik het leukst vind aan het spel, en er is natuurlijk geen enkele server die 0.?.7 nog draait.

    Najah, bedankt alvast als iemand kan helpen.
    Bartdinsdag 22 augustus 2006 @ 09:42
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 00:45 schreef DarkShine het volgende:
    Ben zelf nog nieuw met OpenTTD, maar welke patches ofzo raden jullie me nog meer aan?
    Als je gewoon de MiniIN download, daar zitten namelijk deze patches in. Dan kun je pas echt relaxt spelen. Het is nog steeds een nightly, dus hij kan wel eens een keertje crashen, en je savegames zijn niet compatible met de gewone nightly, maar er zitten zoveel relaxte patches in, dat ik dat er wel voor over heb.
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 03:20 schreef C10H14N2 het volgende:
    Kheb een probleem met de nieuwe versie
    Elke keer als ik online wil spelen moet ik norton's antiinbraak-ding toestaan.(is gewoon een firewall) Nouja geen probleem, normaal gesproken hoef ik dat maar 1 keer te doen, maarja moet maar. Maaaar, zo gauw ik hem heb toegestaan is het spel al vastgelopen, kan misschien niet zo lang wachten ofzo totdat de firewall uitgezet is.

    Heeft iemand hier ook last van? Of weet iemand een manier om hier omheen te werken? Ik had er nooit last van bij versie 0.?.7. Ik vind het echt lomp want online is juist wat ik het leukst vind aan het spel, en er is natuurlijk geen enkele server die 0.?.7 nog draait.

    Najah, bedankt alvast als iemand kan helpen.
    Norton Internet Security is gewoon het kutste programma ooit, gewoon eraf flikkeren, als je een firewall wil, download dan ZoneAlarm ofzo.
    Pilesdinsdag 22 augustus 2006 @ 10:34
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 09:42 schreef Merovingian het volgende:
    Als je gewoon de MiniIN download, daar zitten namelijk deze patches in. Dan kun je pas echt relaxt spelen. Het is nog steeds een nightly, dus hij kan wel eens een keertje crashen, en je savegames zijn niet compatible met de gewone nightly, maar er zitten zoveel relaxte patches in, dat ik dat er wel voor over heb.
    Die ga ik binnenkort eens proberen
    MaxMarkdinsdag 22 augustus 2006 @ 10:50
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 09:42 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Als je gewoon de MiniIN download,
    Welke versie moet ik hebben als XP-gebruiker?
    Bartdinsdag 22 augustus 2006 @ 11:57
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 10:50 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Welke versie moet ik hebben als XP-gebruiker?

    Die ene met win32 in de naam
    Bartdinsdag 22 augustus 2006 @ 12:02
    btw, maartena, in de OP staat een verhaaltje over wat Transport Tycoon is, met daaronder een linkje "verder lezen". Dit linkje werkt niet meer, die kan er dus wel uit.
    MaxMarkdinsdag 22 augustus 2006 @ 13:55
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 11:57 schreef Merovingian het volgende:

    [..]


    Die ene met win32 in de naam
    Staat helemaal onderaan, ik zag em niet
    MaxMarkdinsdag 22 augustus 2006 @ 14:03
    Jezus, mega-vliegveld
    DarkShinedinsdag 22 augustus 2006 @ 14:11
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 14:03 schreef MaxMark het volgende:
    Jezus, mega-vliegveld
    Screenshot?
    Bartdinsdag 22 augustus 2006 @ 15:02
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 14:11 schreef DarkShine het volgende:

    [..]

    Screenshot?
    Plaatje van groot vliegveld
    MaxMarkdinsdag 22 augustus 2006 @ 15:16
    Ik heb nog de gewone graphics, dan ziet 'ie er zo uit:

    MaxMarkdinsdag 22 augustus 2006 @ 15:17
    Dat nieuwe knopje, die rechts in het terreinvorming-venster staat ben ik ook nog niet helemaal uit. Wat kun je daar allemaal mee?
    Bartdinsdag 22 augustus 2006 @ 15:33
    land copy pasten, inclusief spoorrails enzo, dus je kunt een template van een station of kruising maken en die dan gemakkelijk copy pasten naar ergens anders (als je rechts klikt op een knop zie je de help )
    MaxMarkdinsdag 22 augustus 2006 @ 15:52
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 15:33 schreef Merovingian het volgende:
    land copy pasten, inclusief spoorrails enzo, dus je kunt een template van een station of kruising maken en die dan gemakkelijk copy pasten naar ergens anders (als je rechts klikt op een knop zie je de help )
    Had ik al gedaan, heb even vluchtig gekeken. Ik was aan het proberen stukken landschap te kopiëren
    Neverminddinsdag 22 augustus 2006 @ 16:18
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 15:33 schreef Merovingian het volgende:
    land copy pasten, inclusief spoorrails enzo, dus je kunt een template van een station of kruising maken en die dan gemakkelijk copy pasten naar ergens anders (als je rechts klikt op een knop zie je de help )
    Die is geweldig

    Ik vind het alleen irritant dat de exacte hoogte wordt gebruikt. Stel dat ik een leuk stukje rails op een berg bouw, dat copy, en het in een dal weer wil pasten, wordt de berg ook gepaste. Of is dat ook uit te zetten?
    Bartdinsdag 22 augustus 2006 @ 17:37
    volgens mij niet
    Remonmaandag 28 augustus 2006 @ 14:57
    Ben al 10 jaar verslaaft aan dit spel maar ik krijg hem niet meer geinstallerd
    ook aangezien ik mijn orgineele cd kwijt ben.
    (Had zelfs een oude win 95pc der naast om alleen maar om dit spel te kunnen speelen)

    nu heb al meerdere versies gedownload maar krijg ze niet aan de gang.
    (ja alleen de duitse versie)

    nu kan je wel over al de openttd en TTDPatch downloaden maar het spel zelf niet
    ik zal vast ergens iets niet begrijpen kwa installatie maar ben nu eenmaal geen wiz kiD

    kan iemand mij helpen?

    [ Bericht 6% gewijzigd door Remon op 28-08-2006 15:04:58 ]
    MaxMarkmaandag 28 augustus 2006 @ 14:59
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 14:57 schreef Remon het volgende:
    Ben al 10 jaar verslaaft aan dit spel maar ik krijg hem niet meer geinstallerd
    ook aangezien ik mijn orgineele cd kwijt ben.
    (Had zelfs een oude win 95pc der naast om alleen maar om dit spel te kunnen speelen)

    nu heb al meerdere versies gedownload maar krijg ze niet aan de gang.
    (ja alleen de duitse versie)

    nu kan je wel over al de openttd en TTDPatch downloaden maar het spel zelf niet
    ik zal vast ergens iets niet begrijpen kwa installatie maar ben nu eenmaal geen wiz kit

    kan iemand mij helpen?
    "kid" is altijd nog met een d

    Maar als je een beetje creatief bent met google of een van die welbekende programma's om bestanden uit te wisselen, moet het niet zo'n probleem zijn
    Remonmaandag 28 augustus 2006 @ 15:05
    Die heb ik dus al meerdere malen geprobeerd (via E-mule)
    Maar deze crashen meteen na opstart (xp)

    maar ik moet eerst een gewone versie hebben draaien en daarna de openttd der over heen gooien als ik het goed begrijp.
    Bartmaandag 28 augustus 2006 @ 15:24
    je download eerst ergens ttd for windows, en daarna installeer je openttd, die dan vraagt naar de map waar je ttd for windows in hebt geinstalleerd.
    Remonmaandag 28 augustus 2006 @ 16:13
    't werk! Whoepie!

    DarkShine
    DarkShinemaandag 28 augustus 2006 @ 17:09
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 16:13 schreef Remon het volgende:
    't werk! Whoepie!

    DarkShine
    Geen dank.
    MaxMarkmaandag 28 augustus 2006 @ 17:30
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 16:13 schreef Remon het volgende:
    't werk! Whoepie!

    DarkShine
    Mijn avatar beweegt
    AffenStrudeldinsdag 29 augustus 2006 @ 11:00
    Zijn er ook nog ergens goede, nog niet bebouwde scenarios te vinden?

    Diegene die bij TTD zitten vind ik nap slecht, en dat random game gedoe levert vooral hinderlijke landschappen op .
    Bartdinsdag 29 augustus 2006 @ 11:57
    In OpenTTD zit een nieuwe landschapsgenerator gebouwd, die heel wat betere landschappen maakt dan de oude. Probeer daar eens wat mee...
    DeToXiCdinsdag 29 augustus 2006 @ 13:03
    kom jou ook overal tegen Mero...
    Bartdinsdag 29 augustus 2006 @ 23:24
    Waar dan nog meer DeTo? Ik hoop dat je ervaringen positief zijn
    bleibleidonderdag 7 september 2006 @ 21:09
    Ik heb het ook maar weer eens geinstalleerd.
    Der is wel veel veranderd met OpenTTD en TTDpatch afgelopen 3 jaar zeg .
    Op mijn todo staat het downloaden van Purno's Dutchtrainset, de mooie bruggen/stations/en andere graphics, map van Nederland zoeken, etc. etc.
    Wat ik me alleen afvraag... wat zijn die nightly's?
    Aanvullingen op TTD die nog niet officieel gereleased zijn?
    En weet iemand waar ik een grote map van NL kan vinden?
    MaxMarkdonderdag 7 september 2006 @ 22:06
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 21:09 schreef bleiblei het volgende:
    Wat ik me alleen afvraag... wat zijn die nightly's?
    Aanvullingen op TTD die nog niet officieel gereleased zijn?
    Zo ver ik weet worden de nightly's niet officieel gereleased en zijn het gewoon aparte versies van het spel. Zoiets dan
    quote:
    En weet iemand waar ik een grote map van NL kan vinden?
    Een link die iets eerder in dit topic is gepost
    http://members.home.nl/sa(...)nds%20by%20Vidar.scn
    bleibleidonderdag 7 september 2006 @ 22:11
    Dank je!
    dialMforMonkeyzaterdag 16 september 2006 @ 12:36
    TVP
    bleibleizondag 24 september 2006 @ 22:41
    Nog een vraag... Ik kan de volledige versie van de Dutch Trainset niet vinden .
    De download van hun site zitten maar 3 a 4 NS modellen in.
    Weet iemand of er ergens een cfg te vinden is met alle modellen?
    Bartmaandag 25 september 2006 @ 09:17
    3 a 4? hier zie je welke modellen er allemaal inzitten en vanaf welk jaar ze beschikbaar zijn in het spel. en hier kun je de laatste versie downloaden. gebruik je wel de laatste versie van TTDPatch?
    bleibleimaandag 25 september 2006 @ 10:53
    quote:
    Op maandag 25 september 2006 09:17 schreef Merovingian het volgende:
    3 a 4? hier zie je welke modellen er allemaal inzitten en vanaf welk jaar ze beschikbaar zijn in het spel. en hier kun je de laatste versie downloaden. gebruik je wel de laatste versie van TTDPatch?
    Ik gebruik laatste versie van OpenTTD, maar daar zou je volgens de developers gewoon de graphics voor TTDPatch in kunnen laden. Ik krijg iig alleen Nederlandse personenwagon, de MAT24, Hondekop en de 1300. Voor de rest niets aan NL Materieel. In het bestandje dat in de .zip zit die je download bij latest download staat geloof ik ook dat niet alle voertuigen erin staan (ofzoiets).

    Maar het ligt er dus ws aan dat ik openTTD draai .
    Bartmaandag 25 september 2006 @ 11:08
    ja, openttd heeft nog niet volledige ondersteuning voor newgrf's, dat zeggen ze ook hoor. dan kunnen er dus fouten in komen.
    Bartmaandag 25 september 2006 @ 11:13
    hmm je hebt gelijk, er zit inderdaad niet meer bij. de graphics zijn inderdaad wel af, vandaar de plaatjes op de site, alleen ze moeten alles nog "programmeren" (snelheden enzo) en dat kunnen ze niet zelf, dat moet weer iemand anders doen, en dat kost dus tijd. heel vervelend. zelf gebruik ik het niet, totdat newgrfs volledig werken in openttd. ttdpatch vind ik maar niets, want ze hebben geen bigger maps...

    edit:
    van het dutch trainset forum op tt-forums.net:
    quote:
    What needs to be done now is getting a nice overview (which is complicated and a hell of a job) for our Australian coder, so he knows what to code and how to code it. For this, we need someone who can make a good system, knows quite some things about dutch trains, wants to coordinate things, wants to do some boring stuff, and got the time to do all those things.

    Or, another possibility, we get a coder who knows lots about dutch trains, so we can skip the overview.
    bleibleimaandag 25 september 2006 @ 11:45
    Hmmm jammer... de dutchtrainset is natuurlijk wel over geniaal .
    Ik zat me ook af te vragen of er iemand zo gek zou zijn om de goederenwagons van de NS, Railion en ACTS te maken voor TTD .

    Ik gebruik overigens ook OpenTTD voornamelijk om de bigger maps. Al mis ik wel een beetje de presignals van TTDPatch. Maar wellicht heb ik nog niet alle handigheidjes van OpenTTD gevonden .
    Bartmaandag 25 september 2006 @ 16:23
    sein plaatsen, en daarna ctrl-klikken om van soort te veranderen (pre, exit, combo)
    rubbereenddonderdag 5 oktober 2006 @ 16:39
    prachtig spel
    Legolas_Greenleafdonderdag 5 oktober 2006 @ 16:51
    Laatst weer eens deze gevonden, via allerlei haken en ogen aan de praat gekregen and still loving it. Ben met een potje gestart en zit onderhand weer eens in de '80-er jaren. (Start @ 1950, TTD), en hoewel random maps niet echt leuk zijn. (Ik had er eentje met een 3 farms op 1 scherm en de dichtstbijzijnde Factory 2.5 scherm verderop en de dichtstbijzijnde goederenstad nog eens 2 schermen verderop.), blijft het een enorm cooooool spel.
    Gatenkaasdonderdag 5 oktober 2006 @ 16:51
    Dit lijkt me aardig leuk, maar wat zou ik nu eigenlijk moeten downloaden?
    Bartdonderdag 5 oktober 2006 @ 17:48
    quote:
    Op donderdag 5 oktober 2006 16:51 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
    Laatst weer eens deze gevonden, via allerlei haken en ogen aan de praat gekregen and still loving it. Ben met een potje gestart en zit onderhand weer eens in de '80-er jaren. (Start @ 1950, TTD), en hoewel random maps niet echt leuk zijn. (Ik had er eentje met een 3 farms op 1 scherm en de dichtstbijzijnde Factory 2.5 scherm verderop en de dichtstbijzijnde goederenstad nog eens 2 schermen verderop.), blijft het een enorm cooooool spel.
    Is juist goed die afstand! Grotere afstand =>meer winst!
    quote:
    Op donderdag 5 oktober 2006 16:51 schreef Gatenkaas het volgende:
    Dit lijkt me aardig leuk, maar wat zou ik nu eigenlijk moeten downloaden?
    OpenTTD
    Legolas_Greenleafdonderdag 5 oktober 2006 @ 18:38
    quote:
    Op donderdag 5 oktober 2006 17:48 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Is juist goed die afstand! Grotere afstand =>meer winst!
    Niet als de helft van je stuff verdwijnt voor je er bent. (Ik heb alleen maar die stoomlocjes. )
    Bartdonderdag 5 oktober 2006 @ 19:38
    helft van welke stuff?
    MaxMarkdonderdag 5 oktober 2006 @ 20:12
    Er verdwijnt toch nooit iets onderweg?
    Bartdonderdag 5 oktober 2006 @ 21:07
    er verdwijnt ook niets onderweg, tenzij je trein crasht
    er verdwijnt echter wel stuff van je station als je trein er 3 jaar niet geweest is. oplossing: meer treinen laten rijden zodat je station vaker aangedaan wordt en je rating omhoog gaat.
    MaxMarkdonderdag 5 oktober 2006 @ 23:14
    Is er nog behoefte aan een nieuwe OP? De huidige is toch al behoorlijk oud (en outdated). Als iemand zich geroepen voelt, laat het ff weten, anders wil ik wel een poging wagen
    rubbereendvrijdag 6 oktober 2006 @ 01:12
    quote:
    Op donderdag 5 oktober 2006 21:07 schreef Merovingian het volgende:
    er verdwijnt ook niets onderweg, tenzij je trein crasht
    er verdwijnt echter wel stuff van je station als je trein er 3 jaar niet geweest is. oplossing: meer treinen laten rijden zodat je station vaker aangedaan wordt en je rating omhoog gaat.
    zo'n ingewikkeld passeersppor krijg ik maar niet gemaakt.
    MaxMarkvrijdag 6 oktober 2006 @ 09:50
    quote:
    Op vrijdag 6 oktober 2006 01:12 schreef rubbereend het volgende:

    [..]

    zo'n ingewikkeld passeersppor krijg ik maar niet gemaakt.
    Het is zo ingewikkeld als je het zelf maakt

    Dit was een tip uit de categorie: "Het klinkt interessant, maar je hebt er niks aan"

    [ Bericht 1% gewijzigd door MaxMark op 06-10-2006 18:48:30 ]
    bleibleivrijdag 6 oktober 2006 @ 10:33
    quote:
    Op vrijdag 6 oktober 2006 01:12 schreef rubbereend het volgende:

    [..]

    zo'n ingewikkeld passeersppor krijg ik maar niet gemaakt.
    Op drukke trajecten leg ik altijd 2 sporen, 1tje ene kant op, andere andere kant op met om de 6 vakjes een stoplicht.
    (eenrichtingsverkeer signals maak je door een signal neer te zetten en er nog 1 of 2 keer (afhankelijk van welke kant ie op moet staan) op de plaats waar de signal staat klikken)
    Op dergelijke sporen kan je enorm veel treinen laten rijden .
    Op heeeel drukke lijnen heb ik 4 sporen naast elkaar liggen.
    allardhvrijdag 6 oktober 2006 @ 18:34
    quote:
    Op vrijdag 6 oktober 2006 09:50 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Het is zo ingewikkels als je het zelf maakt

    Dit was een tip uit de categorie: "Het klinkt interessant, maar je hebt er niks aan"
    "Zoals je het maakt zo heb je het" zegt mijn docent altijd .
    Bartvrijdag 6 oktober 2006 @ 18:45
    ach als je gewoon ff de OP leest, en ff een linkje volgt dat daarin staat, dan kan iedereen eruit komen (tenzij geestelijk gehandicapt)
    MaxMarkvrijdag 6 oktober 2006 @ 18:49
    Over de OP gesproken, lees ff m'n post bovenaan deze pagina
    Als je ze per 50 hebt ingedeeld
    Bartvrijdag 6 oktober 2006 @ 18:55
    ja ik zag het al
    heb er wel zin in alleen geen tijd voor, moet dit weekend leren voor mijn vca certificaat, dinsdag examen
    Gamer_Vzaterdag 7 oktober 2006 @ 10:34
    Als je je geroepen voelt, ga ervoor!
    Bartzaterdag 7 oktober 2006 @ 10:39
    Ik voel me wel geroepen hoor, maar zoals ik dus al zei, ik heb geen tijd helaas... Woensdag avond op zijn vroegst, denk dat ik er dan wel even aan ga werken.
    Gamer_Vzaterdag 7 oktober 2006 @ 10:47
    Nou, ik had het eigenlijk tegen MaxMark, omdat je al zei dat je er geen tijd voor had, en hij wel. Als jullie er beiden een willen maken, wordt dat een TTD gevecht!
    Bartzaterdag 7 oktober 2006 @ 11:41
    Als mensen eerst eens even melden wat ze erin willen hebben (uitleg, links, plaatjes, tutorials, ...) dan zien we woensdag wel weer verder wat dat heeft opgeleverd, en dan ga ik wel die OP bouwen. Spit ik het topic (en voorgaande) nog wel even door naar veelgestelde vragen. Als die OP dan volledig is, en mensen stellen weer eens dezelfde vraag -> OP!
    bleibleizaterdag 7 oktober 2006 @ 12:27
    Het is misschien wel aardig om linkjes naar interessante patches en grf's te maken.
    Zoals deze:
    http://www.ewetel.net/~michael.blunck/ttd/cargosetw.zip http://www.ewetel.net/~michael.blunck/ttd/dbsetxlw.zip http://www.ewetel.net/~michael.blunck/ttd/newshipsw.zip http://www.as-st.com/ttd/planes/files/planesetottd.zip
    http://george.zernebok.net/download/canalsw.rar http://george.zernebok.net/download/LongBusesw.rar http://george.zernebok.net/download/ScaniaTrucksw.rar http://george.zernebok.net/download/VolvoTrucksw.rar

    En natuurlijk:
    http://members.home.nl/sa(...)nds%20by%20Vidar.scn
    Gamer_Vzaterdag 7 oktober 2006 @ 20:44
    Is er eigenlijk een fok! servertje?
    Pileszaterdag 7 oktober 2006 @ 20:47
    Maartena had er altijd een, geen idee of die nog draait.

    Kijk hier maar eens: OpenTTD (Transport Tycoon) Server Topic
    RoOoYtJuHzondag 8 oktober 2006 @ 13:42
    Hoe zit het nou precies met die orders? Want ik laat ze altijd inladen bij station 1, dan gaat ie naar station 2, dan laad ie uit, dan laad ie daar weer in, en bij station 2 weer uit. Maar dat is heel veel werk. Kan dat niet anders?
    MaxMarkzondag 8 oktober 2006 @ 13:55
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 13:42 schreef RoOoYtJuH het volgende:
    Hoe zit het nou precies met die orders? Want ik laat ze altijd inladen bij station 1, dan gaat ie naar station 2, dan laad ie uit, dan laad ie daar weer in, en bij station 2 weer uit. Maar dat is heel veel werk. Kan dat niet anders?
    Zoals je het hier uitlegt laad 'ie uit, in en weer uit bij hetzelfde station(2)? Paint het anders even
    RoOoYtJuHzondag 8 oktober 2006 @ 14:27
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 13:55 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Zoals je het hier uitlegt laad 'ie uit, in en weer uit bij hetzelfde station(2)? Paint het anders even
    Ik maak wel een screenshot voor je.
    MaxMarkzondag 8 oktober 2006 @ 15:58
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 14:27 schreef RoOoYtJuH het volgende:

    [..]

    Ik maak wel een screenshot voor je.
    Ik ben benieuwd
    RoOoYtJuHzondag 8 oktober 2006 @ 16:56
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 15:58 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Ik ben benieuwd
    Dat werkt niet, dus ik zal het typen:

    Station 1: laden
    Station 2: lossen
    Station 2: laden
    Station 1: lossen

    duidelijk zo?

    En dan had ik nog een vraag over die fabrieken enzo, hoe werkt dat nou precies? Want er staat: accepteert niks, kan ik daar dan wel goederen halen? En waar moet ik die dan heen brengen? Moeten die naar fabrieken waar bij staat: accepteert zus en zo?
    MaxMarkzondag 8 oktober 2006 @ 17:10
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 16:56 schreef RoOoYtJuH het volgende:

    [..]

    Dat werkt niet, dus ik zal het typen:

    Station 1: laden
    Station 2: lossen
    Station 2: laden
    Station 1: lossen

    duidelijk zo?

    En dan had ik nog een vraag over die fabrieken enzo, hoe werkt dat nou precies? Want er staat: accepteert niks, kan ik daar dan wel goederen halen? En waar moet ik die dan heen brengen? Moeten die naar fabrieken waar bij staat: accepteert zus en zo?
    Misschien is het handig als je even vertelt welke goederen je vervoert van en naar welke fabriek. Als een fabriek niks accepteert dan is het dus gewoon een productie"fabriek". Dit kan een boerderij zijn, een bos, oliebron, enz. Fabrieken produceren bijvoorbeeld goederen, maar als ze worden bevoorraad met ijzererts, graan of vee, dan neemt de productie van goederen enorm toe. Goederen kun je dan weer naar een stad vervoeren, kijk dan wel of de stad goederen accepteert
    Bartzondag 8 oktober 2006 @ 17:26
    Een echte newbie... Het is heel makkelijk: Je klikt op een industrie, en kijkt wat ze produceren. Vervolgens zoek je een andere industrie die datgene vraagt. De laatste stap is een treintje ertussen te laten rijden, met de wagonsoort die dat soort goederen kan vervoeren. Paar voorbeeldjes van mogelijkheden: boerderij -> fabriek, kolenmijn -> energiecentrale, ijzerertsmijn -> hoogoven.
    Bartzondag 8 oktober 2006 @ 17:34
    Ik zal in de nieuwe OP die ik ga maken ook wel een lijstje met industrieen opnemen, en een soort van mini-tutorial voor complete newbies als RoOoYtJuH (wel erge BrEeZaH-nIcK trouwens )
    Filayzondag 8 oktober 2006 @ 17:38
    w00t! Dit was een geweldig spel. Is hij ergens te downloaden? Ik moet hem weer hebben. Had eigenlijk niet verwacht dat er een topic over zou zijn op FOK! maar ja... FOK! has it all.

    *leest nu pas OP*

    Ik heb het
    Renezondag 8 oktober 2006 @ 18:20
    Multiplayer nog nooit gedaan

    De laatste tijd werk ik wat dingetjes uit met tunneltjes, leuk werk
    Gamer_Vzondag 8 oktober 2006 @ 18:46

    De AI is lekker slim bezig. (De 2 groene stations, en hoe ze gelinkt zijn. Ja die lange brug ja.)
    Bartzondag 8 oktober 2006 @ 18:50
    Met de nieuwe AI in OpenTTD gaat dat al een stuk beter. Werkt helaas alleen met bussen. Ze zijn echter bezig de AI zo te maken, dat iedereen zelf een soort van AI-plugin kan programmeren, die bepaalde eigenschappen heeft. Op deze manier kun je (mits verstand van C) zelf de AI verbeteren op een manier die jij wil.
    Gamer_Vzondag 8 oktober 2006 @ 18:52
    Dat was openttd. De laatste versie. Geen nightly though.

    En hier laat ik even zien hoe je geen kruispunt maakt. (Er loopt ook nog een 4 millien euro tunnel onderdoor, iets meer naar links geloof ik)
    Bartzondag 8 oktober 2006 @ 18:53
    Dan heb je niet de nieuwe AI aan staan, die maakt gewoon rechte wegen via de kortste route...
    Gamer_Vzondag 8 oktober 2006 @ 18:55
    Je hebt gelijk, het stond inderdaad uit.

    Toch is dat de kortste weg als je rechtsom gaat.
    Bartzondag 8 oktober 2006 @ 18:57
    Maar niet de snelste met die houten bruggen
    Nieuwe AI bouwt tenminste ook altijd de snelste brug...
    Renezondag 8 oktober 2006 @ 18:58
    Wat kan ik me altjid ergeren aan die tegenstanderd Heb ik net een mooie weg gemaakt die lekker rechtuit rechtaan gaat, gaan zijn links rechts links rechts er steeds overheen met 20 rotondes aan mekaar
    Gamer_Vzondag 8 oktober 2006 @ 18:58
    Als een brug zolang is kan die geen betere nemenvanwege max lengte geloof ik. Goed, het is dan ook een omweg, maar toch. Ik moest er altijd wel om lachen, de AI van die tegenstanders. Lekker blokkeren en kijken hoe ze eromheen gaan proberen te bouwen.
    Bartzondag 8 oktober 2006 @ 19:01
    Het leukste is nog wel als je in OpenTTD NPF gebruikt, en dan 90 graden bochten niet toestaat in de patch-opties. De AI maakt altijd 90 graden bochten in zijn spoorlijnen, met als resultaat dat geen enkele trein ooit winst maakt, omdat ie ergens vast staat (vaak komt ie het depot al niet eens uit, omdat daar gelijk een 90 graden bocht zit )
    Gamer_Vzondag 8 oktober 2006 @ 19:07
    Gemeen.

    Als ik toch aan het klagen ben, groot screenshot, 120 megabyte, 16000 bij nog wat?!? Gekkenhuis!
    Jumpzondag 8 oktober 2006 @ 19:09
    quote:
    Op donderdag 5 oktober 2006 23:14 schreef MaxMark het volgende:
    Is er nog behoefte aan een nieuwe OP? De huidige is toch al behoorlijk oud (en outdated). Als iemand zich geroepen voelt, laat het ff weten, anders wil ik wel een poging wagen
    Voel je vrij om hem aan te passen
    Bartzondag 8 oktober 2006 @ 19:11
    Ja dan maakt ie een screenshot van de hele map, leuk als die 2048² is
    MaxMarkzondag 8 oktober 2006 @ 19:11
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 19:09 schreef Jump het volgende:

    [..]

    Voel je vrij om hem aan te passen
    Merovingian had zich al aangeboden
    Gamer_Vzondag 8 oktober 2006 @ 19:11
    Ik wil wel nieuwe plaatjes maken van de stations en kruispunten, alleen dan in 1 plaatje. Lijkt mij wel praktisch.
    Jumpzondag 8 oktober 2006 @ 19:15
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 19:11 schreef Merovingian het volgende:
    Ja dan maakt ie een screenshot van de hele map, leuk als die 2048² is
    Natuurlijk opslaan in bmp formaat
    Jumpzondag 8 oktober 2006 @ 19:15
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 19:11 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Merovingian had zich al aangeboden
    toppie

    Ik denk dat ik die OP nog gemaakt heb voor deel 5 ofzo. Dus al enige tijd geleden
    MaxMarkzondag 8 oktober 2006 @ 19:18
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 19:15 schreef Jump het volgende:

    [..]

    toppie

    Ik denk dat ik die OP nog gemaakt heb voor deel 5 ofzo. Dus al enige tijd geleden
    Vroegah, toen je het spel zelf nog speelde.
    Bartzondag 8 oktober 2006 @ 19:19
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 19:15 schreef Jump het volgende:

    [..]

    toppie

    Ik denk dat ik die OP nog gemaakt heb voor deel 5 ofzo. Dus al enige tijd geleden
    Ja hij mag inderdaad wel weer eens ververst worden
    Jumpzondag 8 oktober 2006 @ 19:19
    Ja, ik heb er nu de tijd niet meer voor

    Maar het blijft een geweldig spel, en ik bekijk toch nog twee keer per weer naar tt-forums.net om op de hoogte te blijven
    MaxMarkzondag 8 oktober 2006 @ 19:21
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 19:19 schreef Jump het volgende:
    Ja, ik heb er nu de tijd niet meer voor

    Maar het blijft een geweldig spel, en ik bekijk toch nog twee keer per weer naar tt-forums.net om op de hoogte te blijven
    Fok! kan best wel op een lager pitje, je moet wel een béétje prioriteiten stellen he
    Bartzondag 8 oktober 2006 @ 19:22
    Ha, ik dagelijks

    Zal ik zo alvast dan even deeltje 10 openen? Dan kan ik zelf makkelijk de OP aanpassen...
    MaxMarkzondag 8 oktober 2006 @ 19:22
    Nog 5 posts, zullen we bij deze even afspreken dat Merovingian de nieuwe maakt? Ok, fijn bedankt
    Jumpzondag 8 oktober 2006 @ 19:23
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 19:22 schreef Merovingian het volgende:
    Ha, ik dagelijks

    Zal ik zo alvast dan even deeltje 10 openen? Dan kan ik zelf makkelijk de OP aanpassen...
    je kan altijd een mod vragen ofzo mom het later aan te passen
    MaxMarkzondag 8 oktober 2006 @ 19:23
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 19:22 schreef Merovingian het volgende:
    Ha, ik dagelijks

    Zal ik zo alvast dan even deeltje 10 openen? Dan kan ik zelf makkelijk de OP aanpassen...
    Dat zeg ik
    Gamer_Vzondag 8 oktober 2006 @ 19:24
    * Probeert niet gamma te zeggen.
    Jumpzondag 8 oktober 2006 @ 19:25
    Vol
    Renezondag 8 oktober 2006 @ 19:26
    Vol