maartena | dinsdag 25 april 2006 @ 01:33 |
![]() Algemene vragen: quote: Tips voor netwerken quote: Handige links quote:De Fok! Wiki voor Transport Tycoon: http://wiki.fok.nl/index.php/Transport_Tycoon Deze OP kan teruggevonden worden op: http://fok.internix.be/OP/transport%20tycoon.txt Indien er wijzigingen moeten doorgevoerd worden aan de OP, meldt in dit topic, of mail naar e-mailadres in men profiel. | |
Peter | dinsdag 25 april 2006 @ 01:46 |
mijn favo spel nogsteeds ![]() ![]() | |
Nevermind | dinsdag 25 april 2006 @ 02:42 |
tvp | |
#ANONIEM | dinsdag 25 april 2006 @ 03:14 |
quote: | |
compier | dinsdag 25 april 2006 @ 08:53 |
![]() ![]() | |
MaxMark | dinsdag 25 april 2006 @ 09:29 |
quote:Is dat niet gewoon dat je de orders van een bestaande trein kunt kopiëren door er met de goto-cursor op te klikken? | |
Piles | dinsdag 25 april 2006 @ 21:11 |
Lees weer mee ![]() | |
allardh | woensdag 26 april 2006 @ 23:25 |
CTRL inhouden terwijl je een trein kloont of terwijl je via goto op de orders van andere treinen klikt. Als je dan de orders van een van de treinen veranderd, veranderen die vn de anderen automatisch. Heel handig ![]() | |
armmoetzaaier | vrijdag 28 april 2006 @ 18:02 |
-edit- | |
Bart | zaterdag 29 april 2006 @ 10:19 |
Ik vind dat er nog 1 ding moet komen: je moet in 1x alle treinen of bussen in een depot kunnen verkopen. Soms als ik een grote lijn upgrade naar maglev zit ik een half uur alle treinen 1voor 1 te verkopen... | |
MaxMark | zaterdag 29 april 2006 @ 14:14 |
quote:Of nog beter, dat je treinen ook gewoon in 1x worden omgezet naar monorail/maglev als je het depot waar ze in zitten ook upgrade. | |
MaxMark | zaterdag 29 april 2006 @ 14:15 |
dubbel fris | |
Bart | zaterdag 29 april 2006 @ 15:11 |
Dan heb je opeens teveel treinen, aangezien je nieuwe treinen sneller rjiden.... | |
MaxMark | zaterdag 29 april 2006 @ 16:40 |
quote:Maar je steden groeien toch, dus meer passagiers. Ik doe alleen maar passagiers, met goederen kan het idd lastig worden | |
Nevermind | zaterdag 29 april 2006 @ 16:52 |
quote:Liever dat dan alles handmatig vervangen ![]() | |
allardh | zaterdag 29 april 2006 @ 16:55 |
Ik doe altijd 1:1 als ik van treinen naar monorail ga of van monorail naar maglevs. Dat ze sneller zijn, ach, dan heb ik een paar treinen extra, als er teveel zijn verwijder ik ze wel een keer. | |
WarPuppy | maandag 1 mei 2006 @ 00:16 |
tvptje! is er ook ergens btw een overzicht wanneer je welke modellen van vervoer krijgt enzo? | |
frnz | maandag 1 mei 2006 @ 01:29 |
yep, de wiki van openttd http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page heeft allleen nog wel eens de neiging om offline te zijn ![]() | |
Nevermind | maandag 1 mei 2006 @ 09:09 |
alternatieve pagina | |
armmoetzaaier | maandag 1 mei 2006 @ 20:51 |
bij mij velden wordt het altijd een zooitje. ik heb wel eens een save game van iemand gedaan. daar was het beter georganizeerd. weet alleen niet hoe dat komt. en maak allemaal dubbelle sporen. en grote kruisingen. maar help niet echt. en heb ook op internet ene keer mee gespeelt was het bij mij een troep en bij die andere allemaal recht spoor. hoe pakken jullie dat aan ??? | |
MaxMark | maandag 1 mei 2006 @ 21:00 |
quote:Ik begin meestal met een lijn van A naar B, daarna komt punt C, die ik dan weer aansluit op A of B. Etceteraa, etceteraaa.. ![]() | |
armmoetzaaier | maandag 1 mei 2006 @ 21:03 |
jep doe ik meestal ook. als ik dan een stuk of 5 station heb dan ziet eht er nog goed uit maar dan begint het een betje te rommelen. | |
Nevermind | maandag 1 mei 2006 @ 21:04 |
Anders post je eens een savegame, kunnen we tips geven ![]() | |
armmoetzaaier | maandag 1 mei 2006 @ 21:06 |
kijken of dat gaat lukken | |
Zelva | maandag 1 mei 2006 @ 21:07 |
quote:Wat een aggressief spel zeg. | |
armmoetzaaier | maandag 1 mei 2006 @ 21:15 |
nee dat gaat mij niet lukken. ik kan me bestand niet op een site zetten. of werkt dat niet zo dat net als een plaatje uploade. volgens mij worden me steden snel heel groot. en moet ik overal al om heen. [ Bericht 23% gewijzigd door armmoetzaaier op 01-05-2006 21:22:07 ] | |
Piles | maandag 1 mei 2006 @ 21:23 |
quote:Mail m even naar info at piles punt nl, zet ik hem wel online ![]() | |
armmoetzaaier | maandag 1 mei 2006 @ 21:34 |
als goed is komt die er aan. ben niet zo'n ster in computers | |
MaxMark | maandag 1 mei 2006 @ 21:34 |
quote:Wehehe, deze OP bestaat al eeuwen...was nog nooit iemand opgevallen ![]() | |
Piles | maandag 1 mei 2006 @ 21:35 |
quote:Edit: 21.39: Nog niets? | |
armmoetzaaier | maandag 1 mei 2006 @ 21:47 |
-edit- effen me pc opnieuw op starten want moest net outlook instaleren [ Bericht 69% gewijzigd door armmoetzaaier op 01-05-2006 21:53:18 ] | |
Piles | maandag 1 mei 2006 @ 21:50 |
quote: ![]() ![]() | |
Furby | maandag 1 mei 2006 @ 21:53 |
Het val me op dat bij de voorbeeld kruisingen tunnels gemaakt zijn. Ik gebruik juist bruggen zodat de trein als hij moet wachtten geen extra tijd op het kruispunt doorbrengt omdat hij bergop moet optrekken. | |
allardh | maandag 1 mei 2006 @ 21:58 |
Als je realistische acceleratie aanzet heb je daar geen last van. Hij gebruikt hier tunnels omdat je dan geen last hebt van snelheidslimieten van bruggen. | |
Piles | maandag 1 mei 2006 @ 21:59 |
http://www.piles.nl/hosting/armmoetzaaier.sav ![]() | |
armmoetzaaier | maandag 1 mei 2006 @ 21:59 |
-edit- ja heb het al weg gehaald je wilde hem toch. nou niet zeuren ![]() | |
Piles | maandag 1 mei 2006 @ 22:00 |
quote:Ik was eerder ![]() K heb m zelf 2 keer gekregen ![]() | |
allardh | maandag 1 mei 2006 @ 22:24 |
Ik krijg inflate() failed... | |
armmoetzaaier | maandag 1 mei 2006 @ 22:32 |
ik zelf ook | |
maartena | maandag 1 mei 2006 @ 23:19 |
quote:Yep ik ook. | |
Saekerhett | maandag 1 mei 2006 @ 23:24 |
Ik ben bezig om met OpenTTD Nederland precies na te maken, en dan vooral qua spoor. Tot nu toe aardig ver, het grootste gedeelte ligt er al ![]() | |
MaxMark | maandag 1 mei 2006 @ 23:47 |
quote:Zien ![]() | |
maartena | dinsdag 2 mei 2006 @ 00:27 |
quote:Plaats eens een scenario? ![]() | |
Saekerhett | dinsdag 2 mei 2006 @ 01:20 |
Goed: scenario | |
Saekerhett | dinsdag 2 mei 2006 @ 01:25 |
Check ook mijn TE LEIPE kruispunt bij Geldermalsen ![]() | |
MaxMark | dinsdag 2 mei 2006 @ 10:14 |
Dude. Dik vet mooi enzo! Respect ![]() Edit: Krijg alleen erg veel verdwaalde treinen ![]() [ Bericht 41% gewijzigd door MaxMark op 02-05-2006 10:27:00 ] | |
Saekerhett | dinsdag 2 mei 2006 @ 11:30 |
quote:Ja daar heb ik geen last van, misschien door zo'n routeplannergeval wat je in kunt stellen... ![]() | |
poehej | dinsdag 2 mei 2006 @ 11:34 |
quote:wat een kutscenario ![]() ![]() ![]() | |
Piles | dinsdag 2 mei 2006 @ 12:49 |
quote:Heb je m ook als leeg scenario? Ik had wel een Nederland, maar die was veel te klein ![]() | |
Saekerhett | dinsdag 2 mei 2006 @ 15:01 |
quote:Ja die heb ik, maar ik moet er wel bijvermelden dat ik het landschap niet zelf heb gemaakt, zoiets kan ik ook niet, dus ik heb er een van internet gehaald. Ene Vidar (van de OpenTTD forums) schijnt hem gemaakt te hebben. Anyway, heb hem even geupload: http://members.home.nl/saekerhett/The Netherlands by Vidar.scn | |
Piles | dinsdag 2 mei 2006 @ 15:30 |
quote:Hulde aan Vidar ![]() En aan jouw ook natuurlijk ![]() | |
Nevermind | dinsdag 2 mei 2006 @ 17:47 |
Ik heb Nederland ook nagemaakt, maar na een paar uur werk kwam ik er achter dat ik in de Integrated Nightly zat te werken ![]() ![]() Maar voor degene die toevallig met de IN werken: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?p=435997#435997 | |
Peter | dinsdag 2 mei 2006 @ 19:53 |
mijn OTTD scrolt traag en de treintjes rijden zo traag.. ![]() in TTDpatch ging het véél sneller.. iemand enig idee hoe dat komt? | |
Nevermind | dinsdag 2 mei 2006 @ 21:25 |
quote:Misschien moet je NPF (new pathfinder) uitzetten als je die niet gebruikt. Scheelt cpu ![]() | |
cootje_1983 | maandag 8 mei 2006 @ 21:13 |
Even een vraagje; Is het in openttd mogelijk dat je bijvoorbeeld rails dwars door een stad kan leggen, zonder dat de gemeente moeilijk doet? Is daar een optie voor?? (p.s.: ik gebruik versie 0.4.7) | |
Bart | maandag 8 mei 2006 @ 21:24 |
de gemeente doet niet moeilijk als je een rails door de stad legt hoor, zolang je maar geen gebouwen en wegen sloopt | |
cootje_1983 | maandag 8 mei 2006 @ 21:56 |
quote:Het gaat JUIST om de gebouwen. Is daar een patch voor? | |
maartena | maandag 8 mei 2006 @ 21:57 |
quote:Plaats bomen. Heeeeeeel veeeeeel bomen. De Gemeenteraden in TT bestaan voornamelijk uit Groen Links leden.... ![]() | |
Uncle | dinsdag 9 mei 2006 @ 09:03 |
quote:Pas wel op met je bussen, hoeveel ik er daarvan al niet heb overeden ![]() Oplossing was om elk stukje rails door een stad een kruispunt te maken (dan kan er geen overgang komen) en dan een bruggetje voor de bussen. Vooral een snel uitbreidende stad met een maximaal treinstation in het centrum (= mucho passengers) kost nogal wat bussen ![]() | |
allardh | dinsdag 9 mei 2006 @ 13:56 |
Of een gigatunnel onder de stad door. Kost wat, maar dan heb je ook wat. | |
Peter | dinsdag 9 mei 2006 @ 14:42 |
hoe maak je een busterminal? ( verschillende busstations bij elkaar) ? | |
Uncle | dinsdag 9 mei 2006 @ 14:45 |
quote:Valt wel mee met de kosten... alleen als je nu een trein middnein de stad wilt laten stoppen is dat geen optie ![]() | |
MaxMark | dinsdag 9 mei 2006 @ 14:50 |
quote:En daar komt bij dat het irritant is met signalen. Een trein houdt dan de hele tunnel op. Tis wachten op de patch waarmee tunnels en bruggen ook signalen kunnen hebben ![]() | |
Saekerhett | dinsdag 9 mei 2006 @ 15:48 |
quote:Gewoon die dingen naast elkaar zetten? | |
poehej | dinsdag 9 mei 2006 @ 16:12 |
quote:ze hebben al wel een patch gemaakt waarmee er ook signalen op bruggen kunnen worden gebouwd alleen moet je dat er zelf in bouwen.., moeilijk moeilijk ![]() | |
allardh | dinsdag 9 mei 2006 @ 16:40 |
quote:Dan maak je toch gewoon zes tunnels naast mekaar (drie voor elke kant, nog duurder ![]() | |
MaxMark | dinsdag 9 mei 2006 @ 17:48 |
quote:Wie wat waar? | |
MaxMark | dinsdag 9 mei 2006 @ 17:48 |
quote:Verdomme, wat een simpel, doch ingenieus idee ![]() | |
Bart | dinsdag 9 mei 2006 @ 18:56 |
of je cheat gewoon met de magic bulldozer, dan krijg je alles weg ![]() quote:en dit wil ik eerst zien voor ik het geloof denk eerder stoere praatjes | |
maartena | dinsdag 9 mei 2006 @ 19:48 |
quote:Ik doe dat ook wel eens ![]() | |
maartena | dinsdag 9 mei 2006 @ 20:02 |
quote:http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=22850 ![]() En volgens mij zit ie ook in de Mini Integrated Nightly - een verzameling van patches die nog niet in de officiele releases zitten. | |
cootje_1983 | woensdag 10 mei 2006 @ 17:49 |
quote:Dan kan je weer geen station bouwen in het centrum van de stad. | |
WarPuppy | woensdag 10 mei 2006 @ 23:51 |
quote:wel als je de grond daar ook verlaagd, maarja... dan moet je ook gebouwen slopen? of gewoon in OpenTTD een optie aanzetten ! ![]() | |
Peter | donderdag 11 mei 2006 @ 00:06 |
quote:welke optie en waarvoor? | |
WarPuppy | donderdag 11 mei 2006 @ 10:05 |
quote:Dat de gemeente niet meer kan zeiken ![]() | |
Peter | donderdag 11 mei 2006 @ 13:44 |
quote:ooow ![]() ![]() | |
cootje_1983 | donderdag 11 mei 2006 @ 18:52 |
quote:vertel mij dan eens welk optie dat is en hoe/waar ik die kan aanzetten? | |
maartena | donderdag 11 mei 2006 @ 19:22 |
Er zit een optie in het cheat menu: CTRL+ALT+C - die heet "Magic Bulldozer". Zet em wel weer uit als je klaar bent met bulldozen, want deze optie zorgt er namelijk ook voor dat industries gebulldozed kunnen worden door stedengroei, en het is een dure zaak als je zelf per ongeluk een mooie kolenmijn wegvaagt. ![]() | |
MaxMark | donderdag 11 mei 2006 @ 19:36 |
quote:Wooooo!! Aanpassen van productiewaarden for t3h win! | |
Piles | donderdag 11 mei 2006 @ 19:37 |
quote:Ligt dat daaraan ![]() Ik elke keer alle grond rondom de industries in bezit nemen zodat de stad er niet kan groeien ![]() | |
cootje_1983 | donderdag 11 mei 2006 @ 21:50 |
Geweldig die optie. Dit was wat ik zocht. Bedankt voor het noemen ![]() | |
Bart | donderdag 11 mei 2006 @ 21:54 |
quote: ![]() | |
S-Two | dinsdag 16 mei 2006 @ 13:23 |
![]() ![]() | |
xNightElf | dinsdag 16 mei 2006 @ 13:45 |
quote:i think the same, heb dit zo ongelooflijk veel gespeeld.. singleplayer en multiplayer. Mooi zo'n topic, downloaden die hap vanavond ![]() | |
XxxPimxxX | dinsdag 16 mei 2006 @ 14:02 |
Geen Locomotion fans hier? Speelde ook altijd TTDX maar ben overgestapt bij het verschijnen van Locomotion ![]() | |
poehej | dinsdag 16 mei 2006 @ 17:24 |
locomotion is lelijk vergeleken met openttd ![]() je kunt gewoon een soort van achtbanen maken maar dan met een echte trein erover ![]() | |
maartena | dinsdag 16 mei 2006 @ 17:44 |
Locomotion heb ik ook een tijdje gespeeld, maar heeft niet dezelfde speelkwaliteit als openttd. Wellicht heeft Locomotion mooiere tracks en treintjes, en zijn de graphics wat beter, qua kwaliteit is openttd toch echt beter. | |
XxxPimxxX | dinsdag 16 mei 2006 @ 18:28 |
quote:Dan moet ik me misschien maar eens gaan verdiepen in openttd. Uit gemakzucht (comptabiliteit met xp e.d.) zit ik eigenlijk Locomotion te spelen ![]() | |
maartena | dinsdag 16 mei 2006 @ 18:59 |
quote:OpenTTD werkt gewoon in XP hoor.... op hoge resolutie ook nog. ![]() | |
MaxMark | dinsdag 16 mei 2006 @ 19:43 |
quote:Locomotion is gewoon een schande t.o. de TT-fans. | |
Bart | dinsdag 16 mei 2006 @ 20:39 |
LoMo heeft een bagger interface om spoorlijnen te bouwen, uit frustratie ben ik weer teruggegaan naar openttd | |
wienjo | woensdag 17 mei 2006 @ 14:07 |
Locomotion heb ik ook een tijdje gespeelt om te "proberen" het is alleen niet de moeite waard.. Het spel is onnodig te ingewikkeld gemaakt, openttd is simpel maar complex, interface simpel maar je kunt het zo ingewikkeld als je zelf wilt maken met je netwerken die je aanmaakt. Oftewel hulde voor de makers (onze Chris ![]() ![]() en locomotion... tja... proberen mee te liften op succes van een ander ![]() | |
Piles | woensdag 17 mei 2006 @ 15:28 |
quote:Je weet dat onze Chris Locomotion gemaakt heeft? | |
wienjo | woensdag 17 mei 2006 @ 20:22 |
quote:Denk maar niet dat ik hier op antwoord ![]() Grappenmaker ![]() | |
Piles | woensdag 17 mei 2006 @ 21:22 |
quote:Ik dacht: hij is zo lyrisch over Chris Sawyer, maar zo tegen Locomotion. Das ook raar, weet ie het vast niet ![]() | |
MaxMark | woensdag 17 mei 2006 @ 23:06 |
quote:Ja, je zei in je vorige post dat de maker van Locomotion meelift op het succes van TT/Chris Sawyer... echt wel ![]() | |
wienjo | donderdag 18 mei 2006 @ 08:18 |
Wat ik weet is dat alleen zn naampje aan de game is verkocht, tenminste dat had ik gelezen toendertijd toen het uit kwam ('03/'04 dacht ik), dus hij heeft er zelf verder niets mee te maken, tt was nog gewoon een eigen project van hem. Zo bedoelde ik het ![]() ![]() Iemand ervaring hiermee? Dezelfde versie heb ik bij mij thuis al tijden draaien en geen problemen [ Bericht 5% gewijzigd door wienjo op 18-05-2006 14:43:36 ] | |
dennisdotcom | zondag 28 mei 2006 @ 20:34 |
Hier een screenshotje van mijn (bijna voltooide) intercity-netwerk.![]() ![]() | |
MaxMark | zondag 28 mei 2006 @ 21:51 |
quote:Tres bien ![]() | |
ThaRooP | zaterdag 3 juni 2006 @ 20:31 |
Weet iemand waarom die oil refinery niks doet terwijl ik wel olie aanlever:? Doe ik iets verkeerd of vergeet ik iets in te stellen ofzo? Dank! ![]() | |
Peter | zaterdag 3 juni 2006 @ 20:39 |
quote:issie al afgebouwd? is er al een maand om? als je maar 2 stations op je route hebt hoef je die en-route niet te gebruiken. dat zorgt er dacht ik voor dat de olie op dat station blijft en je dat weer op kan pikken met een ander voertuig. | |
MaxMark | zaterdag 3 juni 2006 @ 20:55 |
quote:Heb je je vrachtauto's misschien de opdracht "Unload" of "En-Route" gegeven bij het refinery-station? Zoja, moet je dat ff uitzetten. | |
WarPuppy | zaterdag 3 juni 2006 @ 21:12 |
misschien moet je de goods ook gaan vervoeren? | |
Saekerhett | zaterdag 3 juni 2006 @ 21:17 |
Check mijn Nederland-netwerk:![]() | |
MaxMark | zaterdag 3 juni 2006 @ 23:23 |
quote:Oh ja, duh ![]() Ben nog steeds niet helemaal gewend aan dat nieuwe laad-gedoe. quote:Tijd voor een nieuwe Maasvlakte ![]() | |
Nevermind | zondag 4 juni 2006 @ 01:02 |
quote:Het moet sowieso aangeven hoeveel goods er zijn gemaakt. Of je ze vervoert of niet. | |
ThaRooP | zondag 4 juni 2006 @ 10:42 |
quote:Thank you! Dit werkt.. Ik ben dus noob met dit spel dus ik moet ff kijken hoe het allemaal werkt, lijkt me wel leuk als alles goed gaat enzo ![]() | |
Bart | zondag 4 juni 2006 @ 20:28 |
quote:waar heb je die NL-map vandaan? | |
Piles | zondag 4 juni 2006 @ 20:54 |
quote:In een van de vorige topics, ik denk deze: Transport Tycoon Deel 8 | |
OnlineGokker | zondag 4 juni 2006 @ 20:59 |
Hoe groot is die map eigelijk qua X en Y ![]() | |
cootje_1983 | maandag 5 juni 2006 @ 17:10 |
quote:Hint: misschien zijn er liefhebbers die het op prijs zouden stellen als je je gesavede scenario online zet? | |
Haarbalpasta | maandag 5 juni 2006 @ 17:21 |
Liefhebber staat hier al te popelen!!! | |
Saekerhett | maandag 5 juni 2006 @ 18:17 |
Scenario staat al ergens in de vorige topics... Het leukste is om het zelf in te vullen natuurlijk. Naast de basisspoorlijnen heb ik ook niet bestaande spoorlijnen aangelegd, vooral voor de lange mammoettreinen voor kolen, hout, graan en dat soort shit ![]() | |
Haarbalpasta | maandag 5 juni 2006 @ 19:07 |
quote:Maar ik ben echt benieuwd naar die volgebouwde steden ![]() | |
cootje_1983 | maandag 5 juni 2006 @ 20:52 |
quote:Ik ook! ![]() | |
Haarbalpasta | zaterdag 10 juni 2006 @ 00:06 |
quote:schop! | |
MaxMark | zaterdag 10 juni 2006 @ 00:24 |
quote:Schop waarom? | |
Peter | zaterdag 10 juni 2006 @ 00:42 |
quote:omdattie nogsteeds benieuwd is natuurlijk! ![]() | |
Bart | zaterdag 10 juni 2006 @ 08:33 |
Heeft nog iemand misschien een link naar het originele scenario? Ik heb al een paar oude topics lopen doorzoeken, maar kon hem niet vinden.... | |
MaxMark | zaterdag 10 juni 2006 @ 11:56 |
quote:Ja, ik snap dat van die volgebouwde steden niet zo...wat is daar nou speciaal aan? ![]() | |
Peter | zaterdag 10 juni 2006 @ 12:02 |
quote:dan kun je zien hoe iemand de vervoersmogelijkheden in een stad inricht.. met bussen? met een ring van treinen? een paar heliports erbij? | |
-jos- | zaterdag 10 juni 2006 @ 13:19 |
Ahhhhh!!! Ik bouwde die treinbanen altijd met 1 spoor ipv 2 en het werkte nog ook ![]() | |
Piles | zaterdag 10 juni 2006 @ 19:05 |
quote:Ik heb hem even online gezet ![]() | |
Bart | zaterdag 10 juni 2006 @ 19:54 |
quote:DUDE! Supervet! ![]() Thanks!!! hij is echt huge ![]() | |
armmoetzaaier | zondag 11 juni 2006 @ 21:38 |
![]() vond het wel een grappig plaatje (zelfs onbewust gemaakt) http://server3.pictiger.c(...)rt-16th-nov-1993.jpg | |
OnlineGokker | zondag 11 juni 2006 @ 21:53 |
quote:Ik hoop dat je oordoppen hebt ![]() | |
allardh | zondag 11 juni 2006 @ 22:52 |
Gewoon het geluid uitzetten, want anders word je ook gek van loeiende koeien en irritante spooroverwegen. | |
armmoetzaaier | maandag 12 juni 2006 @ 17:44 |
ik heb nooit geluid aan staan ik luister radio | |
-jos- | maandag 12 juni 2006 @ 20:09 |
Ik heb dat openTTD geinstalleerd maar ik zie op de een of andere manier geen voertuigen staan om te bouwen, wat doe ik fout?? :S [ Bericht 0% gewijzigd door -jos- op 12-06-2006 20:16:43 ] | |
Piles | maandag 12 juni 2006 @ 20:15 |
quote:In welk jaar zit je? 1920 toevallig ![]() | |
Nevermind | maandag 12 juni 2006 @ 20:16 |
quote: ![]() -edit- waarschijnlijk is het wat Piles zegt ![]() | |
-jos- | maandag 12 juni 2006 @ 20:17 |
quote:Jah... hoelang moet je wachten dan? ![]() | |
maartena | maandag 12 juni 2006 @ 20:27 |
quote:Je moet in 1940 of 1950 beginnen. In het Temperate climate heb je pas in 1932 voor het eerst treinen, in de andere klimaten pas in 1945. Als je in 1950 begint zit je altijd goed ![]() | |
Kreator | woensdag 14 juni 2006 @ 17:42 |
-edit- laat maar... ![]() | |
Marcussi | donderdag 15 juni 2006 @ 14:49 |
quote:Ik krijg een error als ik hem wilt openen. Wat doe ik fout? | |
Piles | donderdag 15 juni 2006 @ 15:07 |
quote:Verkeerde versie? | |
Marcussi | donderdag 15 juni 2006 @ 15:13 |
Welke moet je hebben? Ik heb OpenTTD.. | |
MaxMark | donderdag 15 juni 2006 @ 16:40 |
quote:Hij doet het bij mij, ik heb versie 0.4.7 | |
Marcussi | donderdag 15 juni 2006 @ 17:34 |
quote:Ik heb dezelfde versie. | |
Kreator | donderdag 15 juni 2006 @ 18:22 |
quote:je moet wel 'play scenario' kiezen hè....download em anders ff opnieuw. | |
Piles | donderdag 15 juni 2006 @ 18:39 |
Zet hem in de map scenario en kies dan Play Scenario (dus niet als Saved game behandelen ![]() | |
Kreator | donderdag 15 juni 2006 @ 18:57 |
quote: quote:... trouwens...je kan em in elk gewenst mapje zetten.... | |
Piles | donderdag 15 juni 2006 @ 19:29 |
quote:O ja ![]() Ik dacht ik leg het even stap voor stap uit ![]() | |
Marcussi | donderdag 15 juni 2006 @ 21:58 |
Hij doet het inmiddels ty ![]() Nu nog een ander probleem.. ik zit in 1920 maar heb geen 1 voertuig tot me beschiking. Hoe kan ik dit veranderen? | |
MaxMark | donderdag 15 juni 2006 @ 22:05 |
quote:Beginnen in/wachten tot ± 1935 ![]() Staat ook een paar posts hierboven | |
Marcussi | donderdag 15 juni 2006 @ 22:06 |
quote:Valt dit in te stellen of is het doorspoelen geblazen? Edit: Het is me inmiddels gelukt via de editor [ Bericht 7% gewijzigd door Marcussi op 15-06-2006 22:11:32 ] | |
MaxMark | donderdag 15 juni 2006 @ 22:10 |
quote:Kun je instellen bij "Kies patches" -> "Economie" | |
maartena | donderdag 15 juni 2006 @ 22:11 |
quote:Ja, je kunt het beginjaar instellen. Onder Configure Patches, en dan onder Economy. | |
Piles | donderdag 15 juni 2006 @ 22:14 |
quote:Dat werkt niet in een Custom Scenario toch? Alleen bij die Random maps dacht ik? | |
MaxMark | vrijdag 16 juni 2006 @ 23:29 |
Wie kan er aan een leek uitleggen hoe je in hemelsnaam een nightly kunt gaan spelen? | |
Bart | zaterdag 17 juni 2006 @ 09:51 |
officiele versie downloaden en installeren, nightly downloaden, nightly uitpakken in map van openttd, bij vragen van bestanden overschrijven ja klikken, spelen maar. nightly's download je hier als je windows hebt (neem aan van wel aangezien je leek bent ![]() | |
MaxMark | zaterdag 17 juni 2006 @ 11:22 |
quote: ![]() Maar toch bedankt, ik ga het even proberen ![]() | |
MaxMark | zaterdag 17 juni 2006 @ 11:41 |
Okay, dat heb ik nu gedaan...maar ik zie geen verschil ![]() | |
Bart | zaterdag 17 juni 2006 @ 20:49 |
bij opties en dan kies patches zie je veel meer mogelijkheden staan | |
Kreator | dinsdag 20 juni 2006 @ 20:37 |
iemand hier die weet hoe je PBS signaling aan de gang krijgt met de laatste versies? Ik snap er geen drol van...en al helemaal niet van compilen en dat soort meuk... http://wiki.openttd.com/index.php/Path_Based_Signalling | |
Bart | dinsdag 20 juni 2006 @ 20:44 |
kan niet... is weer uit de nightlies gehaald als je het perse wil moet je een oudere nightly downloaden | |
Kreator | dinsdag 20 juni 2006 @ 21:55 |
quote:Echt kut is dat. Snap niet dat ze die briljante functie eruit hebben gesloopt, want het zou bij mij dus echt 100x beter zijn... | |
WouterFB | woensdag 21 juni 2006 @ 13:35 |
quote:zoek anders even naar de mini integrated nightlies, daar zit het wel in | |
Kreator | woensdag 21 juni 2006 @ 16:31 |
ah...relaxed. ik zal es ff zoeken. | |
ThaRooP | dinsdag 27 juni 2006 @ 21:04 |
Kan iemand mij vertellen hoe ik de 2 locomotieven van de T.I.M. trein in één trein krijg ? | |
Peter | dinsdag 27 juni 2006 @ 22:28 |
quote:de 2e net zoa als een wagon er achter slepen | |
ThaRooP | dinsdag 27 juni 2006 @ 22:39 |
quote:Bij mij lijkt dat niet echt te werken ![]() | |
poehej | woensdag 28 juni 2006 @ 16:00 |
volgens mij was dat iets met control inhouden en dan nog een locje erbij kopen | |
allardh | woensdag 28 juni 2006 @ 22:24 |
Nee, gewoon twee locomotieven kopen en dan de onderste locomotief naar de bovenste slepen. | |
Kreator | donderdag 29 juni 2006 @ 19:12 |
Ik heb de mini integrated gedownload voor PBS. ...helaas werkt het niet....denk ik. Zie hier een voorbeeld: http://members.lycos.nl/krachthonk/ttd.jpg ...iemand een idee waarom het niet werkt? Ik snap er geen drol van... -edit- uiteraard wel de nieuwe pathfinder aangezet bij patches... | |
Nevermind | donderdag 29 juni 2006 @ 19:41 |
quote:Ze weten niet waar ze naartoe moeten. Werkt het wel als je een tweesporig station aan beide kanten neerzet en de treinen orders geeft? | |
Kreator | donderdag 29 juni 2006 @ 19:54 |
ik zal t es testen...maar ik denk t niet want dit was een voorbeeld...heb het ook live live live geprobeerd maar dat werkte ook niet...met orders dus. | |
Kreator | donderdag 29 juni 2006 @ 20:13 |
nope maakt geen verschil. Het werkt gewoon niet... ![]() | |
Mr-Sander | donderdag 29 juni 2006 @ 20:29 |
Oke, jullie gaan me vast een eeeenorme n00b vinden. Maar hoe vervoer je iets? Ik kan wel leuk vliegvelden e.d. aanleggen. Maar dan? Echt, ik voel me zó dom ![]() | |
MaxMark | donderdag 29 juni 2006 @ 20:48 |
quote:Een beginner, wat leuk ![]() Het is de bedoeling dat je bijvoorbeeld grondstoffen naar fabrieken brengt, waar de grondstoffen worden verwerkt, hier een paar voorbeeldjes: Dit zijn een paar voorbeeldjes, er zijn meer industrieën waar je het vervoer van en naar kunt doen, maar dat wijst zich vanzelf. Let goed op het venstertje bij "Accepteert" wanneer je een station bouwt, hierin staat welke goederen een stad / dorp of fabriek accepteert. Succes ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door MaxMark op 29-06-2006 21:57:17 ] | |
Piles | donderdag 29 juni 2006 @ 21:41 |
quote:Kool komt van het land ![]() | |
MaxMark | donderdag 29 juni 2006 @ 21:57 |
quote:Sorry ![]() | |
MaxMark | zaterdag 1 juli 2006 @ 16:23 |
OTTD 0.4.8 staat er aan te komen ![]() | |
heinl | zaterdag 1 juli 2006 @ 17:01 |
tvp | |
WouterFB | donderdag 6 juli 2006 @ 11:22 |
quote:nieuwe pathfinder = yap (ofzoiets)? want daarmee werkt pbs niet, je moet de oude gebruiken | |
Bart | donderdag 6 juli 2006 @ 11:39 |
yap= yet another pathfinder, die zou minder recources moeten gebruiken dan npf, zeker bij grote aantallen treinen op complexe netwerken | |
WouterFB | donderdag 6 juli 2006 @ 12:02 |
quote:ja die.. maar pbs werkt ermee niet | |
Bart | donderdag 6 juli 2006 @ 13:22 |
pbs werkt sowieso niet in de laatste nightly's | |
MaxMark | vrijdag 14 juli 2006 @ 13:46 |
Versie 0.4.8-RC1 is nu hier te downloaden ![]() | |
K-F | donderdag 3 augustus 2006 @ 19:33 |
Hebben jullie er ook last van dat je ineens geen helicopters meer kan bouwen? Ik zit nu in 2075 en kan mijn veel te oude helicopters niet meer vervangen (???). Iemand een idee? | |
maartena | donderdag 3 augustus 2006 @ 19:36 |
MaxMark: 0.4.8-RC2 is nu uit ![]() K-F: Dat is inderdaad een probleem.... het orginele spel loopt slechts tot 2050 officieel, en in 2050 kun je uiteraard gewoon met helikoptertjes vliegen. Met wat hand en vliegwerk hebben ze de tijd in OpenTTD weten op te rekken tot 2090, maar je loopt inderdaad in de problemen met je voertuigen. Op een gegeven moment kun je bijv. ook geen normale treinen meer bouwen, maar je kunt tot het einde maglevs blijven bouwen. | |
MaxMark | donderdag 3 augustus 2006 @ 19:39 |
Als je het knopje "Voertuigen verlopen nooit" aan zet, dan is dat probleem toch verholpen? | |
#ANONIEM | dinsdag 15 augustus 2006 @ 02:35 |
ik heb al een paar keer gelezen dat je ergens uit kan zetten dat je treinen kapot gaan tijdens het rijden alleen ik kan het nergens vinden. Kan iemand helpen, elke keer als ik wat aan het controleren of veranderen ben dan staan die treinen stil waardoor er opstoppingen blijven komen en dat is niet de bedoeling natuurlijk ![]() | |
S1nn3rz | dinsdag 15 augustus 2006 @ 02:48 |
quote:Indien OpenTTD naar spelopties en dan patches. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 15 augustus 2006 @ 03:20 |
quote:daar heb ik gekeken maar ze blijven kapot gaan en ik zie ook niet echt die optie er bij staan, ik heb hem in het Nederlands staan maar zie hem echt niet | |
Nevermind | dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:03 |
quote:"Moeilijkheid"-menu -> Voertuig Defecten -> <geen> | |
#ANONIEM | dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:51 |
quote:TNX en ik maar bij Patches zoeken ![]() | |
welkominspace | dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:27 |
als ik vanaf http://myweb.tiscali.co.u(...)coon/tt-download.zip het spel heb gedownload en ik wil hem instaleren dan krijg ik deze foutmelding die krijg ik eveneens als ik vanaf http://www.owenrudge.net/download/download?t=1&id=130 heb gedownload hoe los ik dat op? | |
MaxMark | dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:32 |
Probeer het eens vanaf deze te downloaden: http://www.openttd.org/downloads.php | |
welkominspace | dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:38 |
quote:ben ik mee bezig bedankt voor de (hopenlijk goede) tip maar volgens mij ligt het aan me computer ![]() | |
MaxMark | dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:43 |
quote:Wat je eerst hebt gedownload werkt volgens mij alleen maar met de originele versie. OpenTTD is zover ik weet een zelfstandige versie (kloon) van het originele TT, dus moet gewoon werken ![]() | |
welkominspace | dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:47 |
quote:nee nu krijg ik de hle tijd de melding: cannot open C:/openttd/data/samplecat.DAT dat lijkt me nogal logisch want die kreeg ik er niet bij ![]() | |
welkominspace | dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:47 |
quote:maar dat doet het dus niet ![]() ![]() | |
MaxMark | dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:13 |
quote:Hmm, ik denk dat je toch eerst de orginele versie van TTDeluxe moet hebben, voordat het werkt. Moet vast geen moeite zijn om dat te vinden ![]() | |
Borkydude | dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:16 |
Loopt die server van die verkapte Amerikaan nog? | |
MaxMark | dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:40 |
quote:Ik zie em niet in de lijst staan.. | |
welkominspace | dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:56 |
quote:waar moet ik beginnen met zoeken? en waar moet ik hem vinden? | |
MaxMark | dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:59 |
quote:Zie mijn profiel voor MSN 14.gif | |
welkominspace | dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:03 |
quote:d'r is al een mailtje onderweg | |
dennisdotcom | zondag 20 augustus 2006 @ 14:37 |
Voor geïnteresseerden heb ik een leuke savegame. Inmiddels op de 850 treinen, maar het aanbod is zo groot dat ik het niet meer bij kan houden met het uitbreiden van de capaciteit. Ik heb nightly R5618 dus die heb je minimaal nodig om dit spel te kunnen spelen. Ik vermoed dat er een bugje zit in de economie module want er heel veel industrieën produceren echt belachelijk veel. Download!. | |
maartena | maandag 21 augustus 2006 @ 09:35 |
Versie 0.4.8 is intussen officieel uit, en mijn server draait em intussen ook alweer een week ![]() | |
DarkShine | maandag 21 augustus 2006 @ 23:10 |
quote:En ik heb hem ook geinstalleerd. ![]() Kwam hem vorige week in Tweakers meuktracker tegen en meteen uitgeprobeerd, nog altijd even verslavend! | |
Bart | maandag 21 augustus 2006 @ 23:32 |
Nah, ik ben een tijdje geleden begonnen met de MiniIN, en die is echt super, daar blijf ik bij ![]() | |
DarkShine | dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:45 |
Ben zelf nog nieuw met OpenTTD, maar welke patches ofzo raden jullie me nog meer aan? | |
C10H14N2 | dinsdag 22 augustus 2006 @ 03:20 |
Kheb een probleem met de nieuwe versie ![]() Elke keer als ik online wil spelen moet ik norton's antiinbraak-ding toestaan.(is gewoon een firewall) Nouja geen probleem, normaal gesproken hoef ik dat maar 1 keer te doen, maarja moet maar. Maaaar, zo gauw ik hem heb toegestaan is het spel al vastgelopen, kan misschien niet zo lang wachten ofzo totdat de firewall uitgezet is. Heeft iemand hier ook last van? Of weet iemand een manier om hier omheen te werken? Ik had er nooit last van bij versie 0.?.7. Ik vind het echt lomp want online is juist wat ik het leukst vind aan het spel, en er is natuurlijk geen enkele server die 0.?.7 nog draait. ![]() Najah, bedankt alvast als iemand kan helpen. | |
Bart | dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:42 |
quote:Als je gewoon de MiniIN download, daar zitten namelijk deze patches in. Dan kun je pas echt relaxt spelen. Het is nog steeds een nightly, dus hij kan wel eens een keertje crashen, en je savegames zijn niet compatible met de gewone nightly, maar er zitten zoveel relaxte patches in, dat ik dat er wel voor over heb. quote:Norton Internet Security is gewoon het kutste programma ooit, gewoon eraf flikkeren, als je een firewall wil, download dan ZoneAlarm ofzo. | |
Piles | dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:34 |
quote:Die ga ik binnenkort eens proberen ![]() | |
MaxMark | dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:50 |
quote:Welke versie moet ik hebben als XP-gebruiker? | |
Bart | dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:57 |
quote: ![]() Die ene met win32 in de naam ![]() ![]() | |
Bart | dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:02 |
btw, maartena, in de OP staat een verhaaltje over wat Transport Tycoon is, met daaronder een linkje "verder lezen". Dit linkje werkt niet meer, die kan er dus wel uit. | |
MaxMark | dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:55 |
quote:Staat helemaal onderaan, ik zag em niet ![]() | |
MaxMark | dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:03 |
Jezus, mega-vliegveld ![]() | |
DarkShine | dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:11 |
quote:Screenshot? | |
Bart | dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:02 |
quote:Plaatje van groot vliegveld | |
MaxMark | dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:16 |
Ik heb nog de gewone graphics, dan ziet 'ie er zo uit:![]() | |
MaxMark | dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:17 |
Dat nieuwe knopje, die rechts in het terreinvorming-venster staat ben ik ook nog niet helemaal uit. Wat kun je daar allemaal mee? | |
Bart | dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:33 |
land copy pasten, inclusief spoorrails enzo, dus je kunt een template van een station of kruising maken en die dan gemakkelijk copy pasten naar ergens anders (als je rechts klikt op een knop zie je de help ![]() | |
MaxMark | dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:52 |
quote:Had ik al gedaan, heb even vluchtig gekeken. Ik was aan het proberen stukken landschap te kopiëren ![]() | |
Nevermind | dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:18 |
quote:Die is geweldig ![]() Ik vind het alleen irritant dat de exacte hoogte wordt gebruikt. Stel dat ik een leuk stukje rails op een berg bouw, dat copy, en het in een dal weer wil pasten, wordt de berg ook gepaste. Of is dat ook uit te zetten? ![]() | |
Bart | dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:37 |
volgens mij niet | |
Remon | maandag 28 augustus 2006 @ 14:57 |
Ben al 10 jaar verslaaft aan dit spel maar ik krijg hem niet meer geinstallerd ook aangezien ik mijn orgineele cd kwijt ben. (Had zelfs een oude win 95pc der naast om alleen maar om dit spel te kunnen speelen) nu heb al meerdere versies gedownload maar krijg ze niet aan de gang. (ja alleen de duitse versie) nu kan je wel over al de openttd en TTDPatch downloaden maar het spel zelf niet ik zal vast ergens iets niet begrijpen kwa installatie maar ben nu eenmaal geen wiz kiD ![]() kan iemand mij helpen? ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Remon op 28-08-2006 15:04:58 ] | |
MaxMark | maandag 28 augustus 2006 @ 14:59 |
quote:"kid" is altijd nog met een d ![]() Maar als je een beetje creatief bent met google of een van die welbekende programma's om bestanden uit te wisselen, moet het niet zo'n probleem zijn ![]() | |
Remon | maandag 28 augustus 2006 @ 15:05 |
Die heb ik dus al meerdere malen geprobeerd (via E-mule) Maar deze crashen meteen na opstart (xp) maar ik moet eerst een gewone versie hebben draaien en daarna de openttd der over heen gooien als ik het goed begrijp. | |
Bart | maandag 28 augustus 2006 @ 15:24 |
je download eerst ergens ttd for windows, en daarna installeer je openttd, die dan vraagt naar de map waar je ttd for windows in hebt geinstalleerd. | |
Remon | maandag 28 augustus 2006 @ 16:13 |
't werk! Whoepie!![]() ![]() | |
DarkShine | maandag 28 augustus 2006 @ 17:09 |
quote:Geen dank. ![]() | |
MaxMark | maandag 28 augustus 2006 @ 17:30 |
quote:Mijn avatar beweegt ![]() | |
AffenStrudel | dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:00 |
Zijn er ook nog ergens goede, nog niet bebouwde scenarios te vinden? Diegene die bij TTD zitten vind ik nap slecht, en dat random game gedoe levert vooral hinderlijke landschappen op . | |
Bart | dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:57 |
In OpenTTD zit een nieuwe landschapsgenerator gebouwd, die heel wat betere landschappen maakt dan de oude. Probeer daar eens wat mee... | |
DeToXiC | dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:03 |
kom jou ook overal tegen Mero... | |
Bart | dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:24 |
Waar dan nog meer DeTo? Ik hoop dat je ervaringen positief zijn ![]() | |
bleiblei | donderdag 7 september 2006 @ 21:09 |
Ik heb het ook maar weer eens geinstalleerd. Der is wel veel veranderd met OpenTTD en TTDpatch afgelopen 3 jaar zeg ![]() Op mijn todo staat het downloaden van Purno's Dutchtrainset, de mooie bruggen/stations/en andere graphics, map van Nederland zoeken, etc. etc. Wat ik me alleen afvraag... wat zijn die nightly's? Aanvullingen op TTD die nog niet officieel gereleased zijn? En weet iemand waar ik een grote map van NL kan vinden? | |
MaxMark | donderdag 7 september 2006 @ 22:06 |
quote:Zo ver ik weet worden de nightly's niet officieel gereleased en zijn het gewoon aparte versies van het spel. Zoiets dan ![]() quote:Een link die iets eerder in dit topic is gepost ![]() http://members.home.nl/sa(...)nds%20by%20Vidar.scn | |
bleiblei | donderdag 7 september 2006 @ 22:11 |
Dank je! | |
dialMforMonkey | zaterdag 16 september 2006 @ 12:36 |
TVP ![]() | |
bleiblei | zondag 24 september 2006 @ 22:41 |
Nog een vraag... Ik kan de volledige versie van de Dutch Trainset niet vinden ![]() De download van hun site zitten maar 3 a 4 NS modellen in. Weet iemand of er ergens een cfg te vinden is met alle modellen? | |
Bart | maandag 25 september 2006 @ 09:17 |
3 a 4? hier zie je welke modellen er allemaal inzitten en vanaf welk jaar ze beschikbaar zijn in het spel. en hier kun je de laatste versie downloaden. gebruik je wel de laatste versie van TTDPatch? | |
bleiblei | maandag 25 september 2006 @ 10:53 |
quote:Ik gebruik laatste versie van OpenTTD, maar daar zou je volgens de developers gewoon de graphics voor TTDPatch in kunnen laden. Ik krijg iig alleen Nederlandse personenwagon, de MAT24, Hondekop en de 1300. Voor de rest niets aan NL Materieel. In het bestandje dat in de .zip zit die je download bij latest download staat geloof ik ook dat niet alle voertuigen erin staan (ofzoiets). Maar het ligt er dus ws aan dat ik openTTD draai ![]() | |
Bart | maandag 25 september 2006 @ 11:08 |
ja, openttd heeft nog niet volledige ondersteuning voor newgrf's, dat zeggen ze ook hoor. dan kunnen er dus fouten in komen. | |
Bart | maandag 25 september 2006 @ 11:13 |
hmm je hebt gelijk, er zit inderdaad niet meer bij. de graphics zijn inderdaad wel af, vandaar de plaatjes op de site, alleen ze moeten alles nog "programmeren" (snelheden enzo) en dat kunnen ze niet zelf, dat moet weer iemand anders doen, en dat kost dus tijd. heel vervelend. zelf gebruik ik het niet, totdat newgrfs volledig werken in openttd. ttdpatch vind ik maar niets, want ze hebben geen bigger maps... edit: van het dutch trainset forum op tt-forums.net: quote: | |
bleiblei | maandag 25 september 2006 @ 11:45 |
Hmmm jammer... de dutchtrainset is natuurlijk wel over geniaal ![]() Ik zat me ook af te vragen of er iemand zo gek zou zijn om de goederenwagons van de NS, Railion en ACTS te maken voor TTD ![]() Ik gebruik overigens ook OpenTTD voornamelijk om de bigger maps. Al mis ik wel een beetje de presignals van TTDPatch. Maar wellicht heb ik nog niet alle handigheidjes van OpenTTD gevonden ![]() | |
Bart | maandag 25 september 2006 @ 16:23 |
sein plaatsen, en daarna ctrl-klikken om van soort te veranderen (pre, exit, combo) ![]() | |
rubbereend | donderdag 5 oktober 2006 @ 16:39 |
![]() | |
Legolas_Greenleaf | donderdag 5 oktober 2006 @ 16:51 |
Laatst weer eens deze gevonden, via allerlei haken en ogen aan de praat gekregen and still loving it. Ben met een potje gestart en zit onderhand weer eens in de '80-er jaren. (Start @ 1950, TTD), en hoewel random maps niet echt leuk zijn. (Ik had er eentje met een 3 farms op 1 scherm en de dichtstbijzijnde Factory 2.5 scherm verderop en de dichtstbijzijnde goederenstad nog eens 2 schermen verderop.), blijft het een enorm cooooool spel. ![]() | |
Gatenkaas | donderdag 5 oktober 2006 @ 16:51 |
Dit lijkt me aardig leuk, maar wat zou ik nu eigenlijk moeten downloaden? | |
Bart | donderdag 5 oktober 2006 @ 17:48 |
quote:Is juist goed die afstand! Grotere afstand =>meer winst! quote:OpenTTD | |
Legolas_Greenleaf | donderdag 5 oktober 2006 @ 18:38 |
quote:Niet als de helft van je stuff verdwijnt voor je er bent. ![]() ![]() | |
Bart | donderdag 5 oktober 2006 @ 19:38 |
helft van welke stuff? | |
MaxMark | donderdag 5 oktober 2006 @ 20:12 |
Er verdwijnt toch nooit iets onderweg? | |
Bart | donderdag 5 oktober 2006 @ 21:07 |
er verdwijnt ook niets onderweg, tenzij je trein crasht ![]() er verdwijnt echter wel stuff van je station als je trein er 3 jaar niet geweest is. oplossing: meer treinen laten rijden zodat je station vaker aangedaan wordt en je rating omhoog gaat. | |
MaxMark | donderdag 5 oktober 2006 @ 23:14 |
Is er nog behoefte aan een nieuwe OP? De huidige is toch al behoorlijk oud (en outdated). Als iemand zich geroepen voelt, laat het ff weten, anders wil ik wel een poging wagen ![]() | |
rubbereend | vrijdag 6 oktober 2006 @ 01:12 |
quote:zo'n ingewikkeld passeersppor krijg ik maar niet gemaakt. | |
MaxMark | vrijdag 6 oktober 2006 @ 09:50 |
quote:Het is zo ingewikkeld als je het zelf maakt ![]() Dit was een tip uit de categorie: "Het klinkt interessant, maar je hebt er niks aan" [ Bericht 1% gewijzigd door MaxMark op 06-10-2006 18:48:30 ] | |
bleiblei | vrijdag 6 oktober 2006 @ 10:33 |
quote:Op drukke trajecten leg ik altijd 2 sporen, 1tje ene kant op, andere andere kant op met om de 6 vakjes een stoplicht. (eenrichtingsverkeer signals maak je door een signal neer te zetten en er nog 1 of 2 keer (afhankelijk van welke kant ie op moet staan) op de plaats waar de signal staat klikken) Op dergelijke sporen kan je enorm veel treinen laten rijden ![]() Op heeeel drukke lijnen heb ik 4 sporen naast elkaar liggen. | |
allardh | vrijdag 6 oktober 2006 @ 18:34 |
quote:"Zoals je het maakt zo heb je het" zegt mijn docent altijd ![]() | |
Bart | vrijdag 6 oktober 2006 @ 18:45 |
ach als je gewoon ff de OP leest, en ff een linkje volgt dat daarin staat, dan kan iedereen eruit komen (tenzij geestelijk gehandicapt) | |
MaxMark | vrijdag 6 oktober 2006 @ 18:49 |
Over de OP gesproken, lees ff m'n post bovenaan deze pagina ![]() Als je ze per 50 hebt ingedeeld | |
Bart | vrijdag 6 oktober 2006 @ 18:55 |
ja ik zag het al heb er wel zin in alleen geen tijd voor, moet dit weekend leren voor mijn vca certificaat, dinsdag examen | |
Gamer_V | zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:34 |
Als je je geroepen voelt, ga ervoor! ![]() | |
Bart | zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:39 |
Ik voel me wel geroepen hoor, maar zoals ik dus al zei, ik heb geen tijd helaas... Woensdag avond op zijn vroegst, denk dat ik er dan wel even aan ga werken. | |
Gamer_V | zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:47 |
Nou, ik had het eigenlijk tegen MaxMark, omdat je al zei dat je er geen tijd voor had, en hij wel. ![]() ![]() | |
Bart | zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:41 |
Als mensen eerst eens even melden wat ze erin willen hebben (uitleg, links, plaatjes, tutorials, ...) dan zien we woensdag wel weer verder wat dat heeft opgeleverd, en dan ga ik wel die OP bouwen. Spit ik het topic (en voorgaande) nog wel even door naar veelgestelde vragen. Als die OP dan volledig is, en mensen stellen weer eens dezelfde vraag -> OP! ![]() | |
bleiblei | zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:27 |
Het is misschien wel aardig om linkjes naar interessante patches en grf's te maken. Zoals deze: http://www.ewetel.net/~michael.blunck/ttd/cargosetw.zip http://www.ewetel.net/~michael.blunck/ttd/dbsetxlw.zip http://www.ewetel.net/~michael.blunck/ttd/newshipsw.zip http://www.as-st.com/ttd/planes/files/planesetottd.zip http://george.zernebok.net/download/canalsw.rar http://george.zernebok.net/download/LongBusesw.rar http://george.zernebok.net/download/ScaniaTrucksw.rar http://george.zernebok.net/download/VolvoTrucksw.rar En natuurlijk: http://members.home.nl/sa(...)nds%20by%20Vidar.scn | |
Gamer_V | zaterdag 7 oktober 2006 @ 20:44 |
Is er eigenlijk een fok! servertje? ![]() | |
Piles | zaterdag 7 oktober 2006 @ 20:47 |
Maartena had er altijd een, geen idee of die nog draait. Kijk hier maar eens: OpenTTD (Transport Tycoon) Server Topic | |
RoOoYtJuH | zondag 8 oktober 2006 @ 13:42 |
Hoe zit het nou precies met die orders? Want ik laat ze altijd inladen bij station 1, dan gaat ie naar station 2, dan laad ie uit, dan laad ie daar weer in, en bij station 2 weer uit. Maar dat is heel veel werk. Kan dat niet anders? | |
MaxMark | zondag 8 oktober 2006 @ 13:55 |
quote:Zoals je het hier uitlegt laad 'ie uit, in en weer uit bij hetzelfde station(2)? Paint het anders even ![]() | |
RoOoYtJuH | zondag 8 oktober 2006 @ 14:27 |
quote:Ik maak wel een screenshot voor je. | |
MaxMark | zondag 8 oktober 2006 @ 15:58 |
quote:Ik ben benieuwd ![]() | |
RoOoYtJuH | zondag 8 oktober 2006 @ 16:56 |
quote:Dat werkt niet, dus ik zal het typen: Station 1: laden Station 2: lossen Station 2: laden Station 1: lossen duidelijk zo? En dan had ik nog een vraag over die fabrieken enzo, hoe werkt dat nou precies? Want er staat: accepteert niks, kan ik daar dan wel goederen halen? En waar moet ik die dan heen brengen? Moeten die naar fabrieken waar bij staat: accepteert zus en zo? | |
MaxMark | zondag 8 oktober 2006 @ 17:10 |
quote:Misschien is het handig als je even vertelt welke goederen je vervoert van en naar welke fabriek. Als een fabriek niks accepteert dan is het dus gewoon een productie"fabriek". Dit kan een boerderij zijn, een bos, oliebron, enz. Fabrieken produceren bijvoorbeeld goederen, maar als ze worden bevoorraad met ijzererts, graan of vee, dan neemt de productie van goederen enorm toe. Goederen kun je dan weer naar een stad vervoeren, kijk dan wel of de stad goederen accepteert ![]() | |
Bart | zondag 8 oktober 2006 @ 17:26 |
Een echte newbie... Het is heel makkelijk: Je klikt op een industrie, en kijkt wat ze produceren. Vervolgens zoek je een andere industrie die datgene vraagt. De laatste stap is een treintje ertussen te laten rijden, met de wagonsoort die dat soort goederen kan vervoeren. Paar voorbeeldjes van mogelijkheden: boerderij -> fabriek, kolenmijn -> energiecentrale, ijzerertsmijn -> hoogoven. | |
Bart | zondag 8 oktober 2006 @ 17:34 |
Ik zal in de nieuwe OP die ik ga maken ook wel een lijstje met industrieen opnemen, en een soort van mini-tutorial voor complete newbies als RoOoYtJuH (wel erge BrEeZaH-nIcK trouwens ![]() | |
Filay | zondag 8 oktober 2006 @ 17:38 |
w00t! Dit was een geweldig spel. Is hij ergens te downloaden? Ik moet hem weer hebben. Had eigenlijk niet verwacht dat er een topic over zou zijn op FOK! maar ja... FOK! has it all. *leest nu pas OP* Ik heb het ![]() | |
Rene | zondag 8 oktober 2006 @ 18:20 |
Multiplayer nog nooit gedaan ![]() De laatste tijd werk ik wat dingetjes uit met tunneltjes, leuk werk ![]() | |
Gamer_V | zondag 8 oktober 2006 @ 18:46 |
![]() De AI is lekker slim bezig. ![]() | |
Bart | zondag 8 oktober 2006 @ 18:50 |
Met de nieuwe AI in OpenTTD gaat dat al een stuk beter. Werkt helaas alleen met bussen. Ze zijn echter bezig de AI zo te maken, dat iedereen zelf een soort van AI-plugin kan programmeren, die bepaalde eigenschappen heeft. Op deze manier kun je (mits verstand van C) zelf de AI verbeteren op een manier die jij wil. | |
Gamer_V | zondag 8 oktober 2006 @ 18:52 |
Dat was openttd. De laatste versie. Geen nightly though. En hier laat ik even zien hoe je geen kruispunt maakt. (Er loopt ook nog een 4 millien euro tunnel onderdoor, iets meer naar links geloof ik) ![]() | |
Bart | zondag 8 oktober 2006 @ 18:53 |
Dan heb je niet de nieuwe AI aan staan, die maakt gewoon rechte wegen via de kortste route... | |
Gamer_V | zondag 8 oktober 2006 @ 18:55 |
Je hebt gelijk, het stond inderdaad uit. ![]() Toch is dat de kortste weg als je rechtsom gaat. ![]() | |
Bart | zondag 8 oktober 2006 @ 18:57 |
Maar niet de snelste met die houten bruggen ![]() Nieuwe AI bouwt tenminste ook altijd de snelste brug... | |
Rene | zondag 8 oktober 2006 @ 18:58 |
Wat kan ik me altjid ergeren aan die tegenstanderd ![]() ![]() | |
Gamer_V | zondag 8 oktober 2006 @ 18:58 |
Als een brug zolang is kan die geen betere nemenvanwege max lengte geloof ik. Goed, het is dan ook een omweg, maar toch. Ik moest er altijd wel om lachen, de AI van die tegenstanders. Lekker blokkeren en kijken hoe ze eromheen gaan proberen te bouwen. | |
Bart | zondag 8 oktober 2006 @ 19:01 |
Het leukste is nog wel als je in OpenTTD NPF gebruikt, en dan 90 graden bochten niet toestaat in de patch-opties. De AI maakt altijd 90 graden bochten in zijn spoorlijnen, met als resultaat dat geen enkele trein ooit winst maakt, omdat ie ergens vast staat (vaak komt ie het depot al niet eens uit, omdat daar gelijk een 90 graden bocht zit ![]() | |
Gamer_V | zondag 8 oktober 2006 @ 19:07 |
Gemeen. ![]() Als ik toch aan het klagen ben, groot screenshot, 120 megabyte, 16000 bij nog wat?!? Gekkenhuis! ![]() | |
Jump | zondag 8 oktober 2006 @ 19:09 |
quote:Voel je vrij om hem aan te passen ![]() | |
Bart | zondag 8 oktober 2006 @ 19:11 |
Ja dan maakt ie een screenshot van de hele map, leuk als die 2048² is ![]() | |
MaxMark | zondag 8 oktober 2006 @ 19:11 |
quote:Merovingian had zich al aangeboden ![]() | |
Gamer_V | zondag 8 oktober 2006 @ 19:11 |
Ik wil wel nieuwe plaatjes maken van de stations en kruispunten, alleen dan in 1 plaatje. Lijkt mij wel praktisch. ![]() | |
Jump | zondag 8 oktober 2006 @ 19:15 |
quote:Natuurlijk opslaan in bmp formaat ![]() | |
Jump | zondag 8 oktober 2006 @ 19:15 |
quote:toppie ![]() Ik denk dat ik die OP nog gemaakt heb voor deel 5 ofzo. Dus al enige tijd geleden ![]() | |
MaxMark | zondag 8 oktober 2006 @ 19:18 |
quote:Vroegah, toen je het spel zelf nog speelde. | |
Bart | zondag 8 oktober 2006 @ 19:19 |
quote:Ja hij mag inderdaad wel weer eens ververst worden ![]() | |
Jump | zondag 8 oktober 2006 @ 19:19 |
Ja, ik heb er nu de tijd niet meer voor ![]() Maar het blijft een geweldig spel, en ik bekijk toch nog twee keer per weer naar tt-forums.net om op de hoogte te blijven ![]() | |
MaxMark | zondag 8 oktober 2006 @ 19:21 |
quote:Fok! kan best wel op een lager pitje, je moet wel een béétje prioriteiten stellen he ![]() | |
Bart | zondag 8 oktober 2006 @ 19:22 |
Ha, ik dagelijks ![]() Zal ik zo alvast dan even deeltje 10 openen? Dan kan ik zelf makkelijk de OP aanpassen... | |
MaxMark | zondag 8 oktober 2006 @ 19:22 |
Nog 5 posts, zullen we bij deze even afspreken dat Merovingian de nieuwe maakt? Ok, fijn bedankt ![]() | |
Jump | zondag 8 oktober 2006 @ 19:23 |
quote:je kan altijd een mod vragen ofzo mom het later aan te passen ![]() | |
MaxMark | zondag 8 oktober 2006 @ 19:23 |
quote:Dat zeg ik ![]() | |
Gamer_V | zondag 8 oktober 2006 @ 19:24 |
* Probeert niet gamma te zeggen. ![]() | |
Jump | zondag 8 oktober 2006 @ 19:25 |
Vol ![]() | |
Rene | zondag 8 oktober 2006 @ 19:26 |
Vol ![]() |