ja, een orthodoxe soennietische islamistische fundamentalistische terroristische organisatie.quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is hamas een soennietische organisatie?
Ja, dat het orthodox is weten we welquote:Op dinsdag 25 april 2006 21:10 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
ja, een orthodoxe soennietische islamistische fundamentalistische terroristische organisatie.
Iran is ook zo'n beetje het enige land wat overwegend sijietisch is toch?quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd, laten we wel wezen er zijn niet soennitische landen aan te wijzen die op die schaal samenwerken met het sijietische Iran. Bovendien doelde ik meer op arabische landen die Iran toch als een buitenbeentje zien.
Iran is ook geen arabisch land, die andere zijn dat wel. Zie hier een overeenkomst met Israel.quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd, laten we wel wezen er zijn niet soennitische landen aan te wijzen die op die schaal samenwerken met het sijietische Iran. Bovendien doelde ik meer op arabische landen die Iran toch als een buitenbeentje zien.
Hoe bedoel je een overeenkomst met Israel?quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:17 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Iran is ook geen arabisch land, die andere zijn dat wel. Zie hier een overeenkomst met Israel.
ik dacht laat ik het er voor de duidelijk maar ff goed bijzetten...quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, dat het orthodox is weten we wel![]()
Niemand in het Midden-Oosten werkt intensief met elkaar samen,quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd, laten we wel wezen er zijn niet soennitische landen aan te wijzen die op die schaal samenwerken met het sijietische Iran.
De seculiere dictaturen, ja. Ze zijn niet per se bang voor sji'ieten, mogelijk de Golfstaten wel, maar wel voor de islamitische revolutie. En Soedan, als fundamentalistisch-militairistisch nauwelijks Arabisch land, maakt zich daar niet zo druk om.quote:Bovendien doelde ik meer op arabische landen die Iran toch als een buitenbeentje zien.
Allebei niet-arabische landen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je een overeenkomst met Israel?
Alleen Iran, de hezbollah en hamas...quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:50 schreef Monidique het volgende:
Niemand in het Midden-Oosten werkt intensief met elkaar samen,.
Vergeet Syrië niet. Die hoort ook bij de nieuwe As van het Kwaad.quote:Op dinsdag 25 april 2006 23:00 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Alleen Iran, de hezbollah en hamas...![]()
Ja, die wilde ik er eigenlijk ook bijzetten, maar op de een of andere manier bedacht ik me.quote:Op dinsdag 25 april 2006 23:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Vergeet Syrië niet. Die hoort ook bij de nieuwe As van het Kwaad.
Eigenlijk gewoon elk land, organisatie of groep mensen die Israel voor ons aanwijst.
http://www.hbvl.be/nieuws/wetenschap/default.aspquote:Russische raket lanceerde Israëlische spionagesatelliet
Vanop de basis Svobodny heeft een Russische Start-1 draagraket dinsdag een krachtige Israëlische spionagesatelliet gelanceerd. De Start-1 is een geconverteerde intercontinentale Topol-raket op vaste brandstof. Het tuig vertrok van op een mobiel platform om 18.47 uur Belgische tijd.
Volgens de Israëlische krant Yediot Aharonot moet de 350 kilo wegende kunstmaan de joodse staat in grote mate helpen om het Iraanse atoomprogramma in de gaten te houden.
"Mughniyah is perfect, as the story now ties together Iran, Syria and Hezbollah with a terrorist known to have a long involvement in attacks against Americans."quote:Op dinsdag 25 april 2006 23:37 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Ja, die wilde ik er eigenlijk ook bijzetten, maar op de een of andere manier bedacht ik me.
exact, een inwoneraantal van 475 miljoen in europa tegenover 250 miljoen in de USA is op zn minst tastbaar te noemenquote:Op maandag 24 april 2006 12:43 schreef sp3c het volgende:
nou dat slaat nergens op, je hoeft helemaal niet allemaal dezelfde mening te hebben ... bovendien is die er snel genoeg als een EU land aangevallen wordt, in dat geval zou het handig zijn als er binnen niet afzienbare tijd een stevig EU leger klaar staat om klappen uit te delen
de samenwerking is er allang, ik noem maar het UK/NL Landingforce, GE/NL legerkorps, admiraliteit Benelux en we zijn het echt niet altijd met de genoemde landen eens in dat geval gaan we gewoon in ons eentje zoals in Irak (zonder Belgen en Duitsers) of Afghanistan (met Belgen en Duitsers) ... dit moet alleen uitgewerkt worden onder 1 grote EU vlag, moet je is indenken wat een slagkracht en diversiteit je krijgt met 1 onafhankelijk EU leger daar zouden zelfs de Amerikanen bang van worden (daarom zijn die ook tegen)!
Neuh, die hebben iets beters dan kernwapens. Die hebben gevangenissen waar westerse landen vrij gebruik van mogen maken, zéér handig, tegenwoordig.quote:Op dinsdag 25 april 2006 23:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Vergeet Syrië niet. Die hoort ook bij de nieuwe As van het Kwaad.
Eigenlijk gewoon elk land, organisatie of groep mensen die Israel voor ons aanwijst.
Wat nou mensenrechten, wat nou vrijheid, wat nou democratie, géld willen we zien!quote:Spiegel
German Islamic extremist Mohammed Haydar Zammar has been locked in a dungeon in Damascus for the past four years as part of Washington's post-9/11 "extraordinary renditions" program. By placing the man with suspected ties to the Hamburg al-Qaida cell in Syrian hands, the United States is allowing Damascus to commit torture so that it doesn't have to.
http://www.iht.com/articles/2006/04/25/opinion/edmin.php#quote:Talk to Iran, President Bush
International Herald Tribune
WEDNESDAY, APRIL 26, 2006
The undersigned, a group of former foreign ministers from Europe and North America, find disturbing the reports that the Bush administration may be actively planning to launch military strikes soon against possible nuclear weapons facilities in Iran.
Such reports, though denied by the administration, raise alarms nevertheless. Similar reports, and similar denials, preceded the administration's decision in 2003 to invade Iraq.
We accept Iran's legitimate right to pursue civilian nuclear power with appropriate international safeguards.
European leaders have made strenuous efforts to negotiate a solution that met Iran's energy development needs while ensuring respect for nonproliferation norms. Unfortunately, Iran's government continues to resist accepting verifiable constraints on its development of all elements of the nuclear fuel cycle, including large-scale uranium enrichment facilities that could be used to manufacture fuel for nuclear weapons.
The threatening and outrageous rhetoric of Iranian President Mahmoud Ahmadinejad has evoked understandable concern in Israel and other countries about Iranian intentions. Israel also has legitimate security concerns about Tehran's growing military capabilities.
Although these discussions have proven only partly successful, a unilateral American use of force against Iran would likely have disastrous effects on the international security environment. It is doubtful than a "surgical" air strike could succeed in destroying all of Iran's nuclear assets, while a large-scale invasion and military occupation of the country is widely recognized as unmanageable.
Even if American air power succeeded in disrupting for some time Tehran's ability to develop nuclear weapons, Iran could well find others means - including terrorism - to retaliate against Western interests in the region and elsewhere.
Such a unilateral use of force by Washington would find little support within Europe and would further undermine trans-Atlantic relations just as they were recovering from the divisions created by the invasion of Iraq.
Russia and China would certainly oppose such a move. Even close American allies in Asia and Latin America would object to a U.S. military action against Iran under present circumstances. Fearing the long-term consequences for their security of an even more radicalized Iranian regime, Turkey, Egypt and other nearby countries would have new grounds to pursue their own nuclear programs, further undermining the global nonproliferation regime.
We cannot exclude the fact that the United States might eventually conclude that military action might prove warranted. We are suggesting another course. The potential risks of using force are sufficiently grave that we instead urge the United States to pursue a bold nonmilitary option first.
We believe that the Bush administration should pursue a policy it has shunned for many years: attempt to negotiate directly with Iranian leaders about their nuclear program.
The administration has already taken the first step in engaging the Iranian government on regional security issues when it authorized its ambassador to Iraq, Zalmay Khalilzad, to discuss questions relating to the situation in Iraq with representatives of the Iranian government (hopefully with Iraqis also included). We applaud the administration's decision, but call on it to widen the dialogue and raise it to a higher level, by developing a dialogue on nuclear security issues as well.
Some might consider the current Iranian government an unwilling dialogue partner. Yet every European member of our group has met with influential Iranian officials during the past few months and found a widespread interest among them in conducting a broad discussion with the United States on security issues.
Government leaders in Europe, Russia and Asia also believe that direct talks between Washington and Tehran could prove more fruitful now that the European and Russian-Iranian engagements on Iran's nuclear program have made some progress in communicating mutual positions and concerns.
Accordingly, we call on the U.S. administration, hopefully with the support of the trans-Atlantic community, to take the bold step of opening a direct dialogue with the Iranian government on the issue of Iran's nuclear program.
The statement is signed by former foreign ministers Madeleine Albright of the United States, Joschka Fischer of Germany, Jozias van Aartsen of the Netherlands, Bronislaw Geremek of Poland, Hubert Védrine of France and Lydia Polfer of Luxembourg.
Dit is interessant. Is dit de ultieme patsie die ze nu nodig hebben?quote:Op woensdag 26 april 2006 01:43 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
"Mughniyah is perfect, as the story now ties together Iran, Syria and Hezbollah with a terrorist known to have a long involvement in attacks against Americans."
[afbeelding]
Meet the new Osama, Imad Mughniyah
Oh ja, vergeet niet dat Ali Mohammed een "oud" CIA/FBI-agent is.quote:Relationships to al-Qaeda and other groups
Mugniyah has been accused of being an ally of the terrorist organization al-Qaeda. According to the testimony of Ali Mohamed, he arranged security for a meeting between Mugniyah and al-Qaeda operatives in 1993. This connection has lead some to believe he was also behind the 1996 attack on the Khobar Towers complex, which resulted in the deaths of 19 American service members, 1998 attacks on the U.S. embassies in East Africa and the USS Cole bombing in 2000.
Het verleden wijst uit dat ALLE presidenten die vanaf 1900 aan de macht kwamen, in een jaar eindigend op een 0 om zijn gebracht... Alleen reagan overleefde een aanslag...quote:Op woensdag 26 april 2006 13:28 schreef buzzer het volgende:
Ik denk dat het tijd wordt dat Bush het veld ruimt, voor hij nog meer schade aan de wereld toebrengt. Net als zijn vader heeft hij er een behoorlijke puinhoop van gemaakt.
Dan heb je het denk ik over de Tecumseh vloek. Moet je het wel goed zeggen.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het verleden wijst uit dat ALLE presidenten die vanaf 1900 aan de macht kwamen, in een jaar eindigend op een 0 om zijn gebracht... Alleen reagan overleefde een aanslag...
dus wie weet heb je mazzel... al betwijfel ik of cheney ut beter doet.
Laat staan wat we dan voor marionet krijgen.....
quote:Family ties
According to the March 31, 1981, edition of the Houston Post, and reported by AP, UPI, NBC News and Newsweek, Hinckley is the son of one of George H.W. Bush's better supporters in his 1980 presidential primary campaign against Ronald Reagan; John Hinckley Sr.'s Vanderbilt Energy had been threatened with a $2 million fine the morning of the assassination attempt. John Jr.'s older brother, Scott Hinckley, and Neil Bush had a dinner appointment for the next day.
Zoiets was hetquote:Op woensdag 26 april 2006 13:46 schreef Finchy het volgende:
[..]
Dan heb je het denk ik over de Tecumseh vloek. Moet je het wel goed zeggen.
Gaat erom dat alle presidenten gekozen in een jaar deelbaar door 20 tussen 1840 en 1960 tijdens hun ambstermijn zijn overleden (dus niet allemaal omgebracht).
http://www.theglobalist.com/quote:Quote of the day
"Mahmoud Ahmadinejad, Iran's president, needs crude oil prices to keep rising. I don't know why people think he's insane. Creating a panic over the prospects of oil is his only way out."
John Dizard, Financial Times columnist
Ik vind de term arabisch verwarrend. Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:17 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Iran is ook geen arabisch land, die andere zijn dat wel. Zie hier een overeenkomst met Israel.
Goeie kans dat de Amerikaanse krijgsmacht dan nog steeds groter is..quote:Op woensdag 26 april 2006 01:45 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
exact, een inwoneraantal van 475 miljoen in europa tegenover 250 miljoen in de USA is op zn minst tastbaar te noemen![]()
Behalve deze dan...quote:Op woensdag 26 april 2006 13:35 schreef Frutsel het volgende:
Het verleden wijst uit dat ALLE presidenten die vanaf 1900 aan de macht kwamen, in een jaar eindigend op een 0 om zijn gebracht...
http://en.wikipedia.org/wiki/John_F._Kennedy_assassinationquote:The assassination of John F. Kennedy, the thirty-fifth President of the United States, took place on Friday, November 22, 1963
Voor kortzichtige apen wellicht. Nu weet ik niet of je er een bent, of dat je je slechts voordoet als eentje.quote:
Voor mij staat islamistisch gelijk aan vijandig. Islamitisch kan ik nog over discussieren, maar dat is ook net wat anders.quote:Op woensdag 26 april 2006 21:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Voor kortzichtige apen wellicht. Nu weet ik niet of je er een bent, of dat je je slechts voordoet als eentje.
Islamistisch per definitie als vijandig bestempelen is een teken van kortzichtigheid, klaar. Het is totaal geen eenduidige term.quote:Op woensdag 26 april 2006 21:20 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Voor mij staat islamistisch gelijk aan vijandig. Islamitisch kan ik nog over discussieren, maar dat is ook net wat anders.
Uit niets blijkt dat Islamisme vijandig is tegen jouw normen en waarden. Of is iedereen die het niet eens is met jouw normen en waarden meteen een vijand? Zoiets heet relatieve vrijheid, daar ben jij kennelijk voor. "Ik mag iedereen, tenzij iemand het niet met mee eens is". Dat maakt je geen haar beter dan een extremist.quote:Op woensdag 26 april 2006 21:23 schreef Evil_Jur het volgende:
Islamisme staat vijandig tegenover tegen mijn normen en waarden, moet ik ze een knuffel geven?
Ja en het Islamisme = per definitie burgers vermoorden.quote:Op woensdag 26 april 2006 21:28 schreef Evil_Jur het volgende:
Iemand niet mogen is wat anders dan burgers vermoorden.
Ja kortzichtig denken heet dat dus. Dank je wel, nu kan iedereen zien hoe je redeneert.quote:Op woensdag 26 april 2006 21:36 schreef Evil_Jur het volgende:
Islamisme = extremisme = burgers vermoorden
elke religie heeft zijn extremisten dus dit is complete onzin wat je schrijftquote:Op woensdag 26 april 2006 21:36 schreef Evil_Jur het volgende:
Islamisme = extremisme = burgers vermoorden
quote:Islamisme of politieke islam is een politieke ideologie gebaseerd op een conservatieve, letterlijke (of 'literalistische') interpretatie van de Koran en de Hadieth. De ideologie komt voort uit het principe van tawhid, eenheid, en is daarmee tegen de scheiding van geloof en staat. De aanhangers van deze ideologie stellen dat Gods wetten boven de door de mens geschreven wetten gaan.
Islamisten willen de staatshuishouding in de islamitische landen strikter in overeenstemming met de Koran brengen. Voor sommigen van hen is het ideaal om opnieuw een kalifaat in te voeren, met een leider die zowel geestelijke als seculiere macht heeft. Zij zien in dit politieke ideaal de oplossing voor alle wereldlijke, economsiche en sociale problemen. Sommigen vinden dat ook andere landen tot de islam bekeerd moeten worden.
Islamistische bewegingen verrichten ook vaak werk op maatschappelijk en sociaal terrein, iets wat ook voortkomt uit het principe van tawhid. Slechts een kleine minderheid van islamisten gaan over tot geweld tegen andersdenkenden.
Islamisme is niet zozeer een religie, het is een politieke stroming.quote:Op woensdag 26 april 2006 21:49 schreef huupia34 het volgende:
[..]
elke religie heeft zijn extremisten dus dit is complete onzin wat je schrijft
hoezo brainwashed![]()
http://www.nrc.nl/buitenland/article295198.ecequote:Rusland helpt Israël met satelliet
Moskou, 26 april. Met Russische hulp kan Israël voortaan Iran beter in de gaten houden. Gisteren lanceerde Rusland een satelliet voor Israël, die volgens de Israëlische regering bedoeld is om vanuit de ruimte informatie te verzamelen over de omstreden nucleaire activiteiten van Iran en over de lange-afstandsraketten van het land.
De satelliet, de Eros B, zou zeer nauwkeurige opnamen van de aarde kunnen maken. Met de camera waarmee de Eros B is uitgerust, kunnen volgens een Israëlische krant objecten van zeventig centimeter op de grond worden waargenomen. De producent van de camera bevestigde dat tegenover het persbureau Reuters.
De lancering vond plaats in Svobodny, in het oosten van Rusland, met een Russische Start-1 raket. Alles verliep volgens plan.
Een eerdere versie van de Eros B werd in december 2000 gelanceerd. Daarnaast heeft Israël de Ofek 5 in de ruimte, een spionagesatelliet die regelmatig over Arabische landen komt. Verder zouden de Israëliërs nog werken aan een satelliet die objecten in het donker en bij alle weersomstandigheden kan waarnemen.
Israël beschouwt Iran al jaren als een bedreiging en hecht geen geloof aan de verzekering van Teheran dat het nucleaire programma niet bedoeld is om kernwapens te maken. De Israëlische minister van Defensie, Shaul Mofaz, noemde de nucleaire activiteiten van Iran deze week de ernstigste bedreiging voor joden sinds de holocaust. (AP, Reuters)
26 april 2006
http://www.iranoilgas.com/news/details/?type=news&p=current&newsID=2644&restrict=noquote:Iran’s Petroleum Exchange to be set up next week: Hamaneh
April 26, IRNA
Oil Minister Kazem Vaziri Hamaneh said on Wednesday that the establishment of Petroleum Exchange is in its final stage and the bourse will be launched in Iran in the next week.
He told reporters, upon arrival from Qatar where he attended the 10th General Assembly of International Energy Agency and consultations with OPEC member states, that registration of the Petroleum Exchange is underway and the entity will operate after being approved by Council of Stock Exchange.
He rejected a statement attributed to him saying that Petroleum Exchange will bring to the ground the US economy and said, "I don't know who has speculated that I've not talked about US economy".
Lijkt wel een kaartenhuis waar je een kaart uit kunt trekken zonder dat alles omvalt.quote:Op donderdag 27 april 2006 11:06 schreef zakjapannertje het volgende:
surprise surprise
http://www.iranoilgas.com/news/details/?type=news&p=current&newsID=2644&restrict=no
ruim op tijd voor het drukke vakantieseizoen begint en geheel in tegenstelling tot eerdere berichten waar men uitstel verwachtte van de beurs tot meer dan een jaar
ik hoop dat die beurs een groot succes wordt. zijn we eindelijk af van de petro dollarquote:Op donderdag 27 april 2006 11:06 schreef zakjapannertje het volgende:
surprise surprise
[..]
http://www.iranoilgas.com/news/details/?type=news&p=current&newsID=2644&restrict=no
ruim op tijd voor het drukke vakantieseizoen begint en geheel in tegenstelling tot eerdere berichten waar men uitstel verwachtte van de beurs tot meer dan een jaar
de mossad als bron: en nu moeten we dat allemaal gaan geloven?? pure propaganda lijkt mequote:Op donderdag 27 april 2006 13:24 schreef laforest het volgende:
'Iraanse raketten kunnen EU bereiken'
Na de Duitse inlichtingendienst in december heeft nu ook de Israëlische geheime dienst gezegd dat Iran nieuwe raketten voor de lange afstand heeft. Het gaat om zogenoemde BM25-raketten met een bereik van 2500 kilometer.
Daarmee kunnen doelen binnen de Europese Unie worden bereikt, zoals bijvoorbeeld Athene. Nederland ligt met ongeveer 4000 kilometer ver buiten bereik.
Volgens de militaire inlichtingendienst van Israël staat het vast dat Teheran al enkele raketten gereed heeft voor gebruik. De projectielen komen uit Noord-Korea. Zowel Iran als Noord-Korea ligt met de internationale gemeenschap in de clinch over beider nucleaire programma's.
Iran was overigens al in het bezit van raketten die Israël kunnen treffen. Het Israëlische dagblad Haaretz berichtte donderdag dat Iran werkt aan raketten die nog verder kunnen vliegen, alsmede aan projectielen die in staat zijn een kernlading te vervoeren.
Bron: Voorpagina Telegraaf
Mij ook, ik post het alleen maar, ik zeg niet dat ik het geloof of wat dan ookquote:Op donderdag 27 april 2006 13:27 schreef huupia34 het volgende:
[..]
de mossad als bron: en nu moeten we dat allemaal gaan geloven?? pure propaganda lijkt me
Realistisch gezien denk ik ook dat het nog ver weg is. Maar helemaal onwaarschijnlijk is het ook niet.quote:
Dan kom ik nog stééds met het tegenargument. En wel deze.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:50 schreef Godslasteraar het volgende:
Weinig tijd gehad om het nieuws te volgen, maar als ik het goed heb begrepen had Khamenei het erover nucleaire techniek te leveren aan Soedan. Als dat klopt dan blijkt dat Ahmedinges géén zonderling is binnen het Iraanse establishment en dat zijn politiek de politiek is ván het Iraanse establishment.
Is dat het geval, dan ben ik om, olieprijs irrelevant, knallen maar met die cruise-missiles en bunker-busters.
Boodschap: Europa moet bang zijn voor Iran.quote:Op donderdag 27 april 2006 13:24 schreef laforest het volgende:
Na de Duitse inlichtingendienst in december heeft nu ook de Israëlische geheime dienst gezegd dat Iran nieuwe raketten voor de lange afstand heeft. Het gaat om zogenoemde BM25-raketten met een bereik van 2500 kilometer.
Daarmee kunnen doelen binnen de Europese Unie worden bereikt, zoals bijvoorbeeld Athene. Nederland ligt met ongeveer 4000 kilometer ver buiten bereik.
Volgens de militaire inlichtingendienst van Israël staat het vast dat Teheran al enkele raketten gereed heeft voor gebruik. De projectielen komen uit Noord-Korea. Zowel Iran als Noord-Korea ligt met de internationale gemeenschap in de clinch over beider nucleaire programma's.
Iran was overigens al in het bezit van raketten die Israël kunnen treffen. Het Israëlische dagblad Haaretz berichtte donderdag dat Iran werkt aan raketten die nog verder kunnen vliegen, alsmede aan projectielen die in staat zijn een kernlading te vervoeren.
Erg doorzichtig allemaal.quote:
Iran-Israel Linkage By Bush Seen As Threat
Jewish leaders warn of backlash as president cites Jewish state as rationale for possible strikes.
President Bush is risking a backlash that could injure the Jewish community — and his own cause — by repeatedly citing Israel as his top rationale for possible U.S. military conflict with Iran, Jewish leaders and Middle East analysts warned this week.
Bush’s repeated, sometimes exclusive, focus on Israel could spark public fury against the Jewish state and Jews if U.S. military action is accompanied by skyrocketing gas prices, terrorism at home or fallen G.I.’s who might be seen as dying for Israel, some said. Others feared it could fracture the shaky international coalition Bush is striving to assemble to oppose Iran’s nuclear program by framing the threat as primarily to Israel rather than international stability.
The danger of Iran “is a much greater one than just Israel,” said Hoenlein.
Jewish Week
ik geloof er geen woord vanquote:Op donderdag 27 april 2006 13:24 schreef laforest het volgende:
gezien de technologie die ze al wel hebben zou het best kunnen. zeg niet dat ze het hebben maar acht het niet onmogelijk, wel belangrijk om ze een halt toe te roepen.quote:Op donderdag 27 april 2006 22:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik geloof er geen woord van
rakettechnologie is geen simpele zaak, met raketsystemen die op papier het een en ander kunnen maar nooit getest zijn maak je imo weinig indruk
ik heb ook raketten thuis liggen die doelen op de maan op 1 meter nauwkeurig kunnen raken zonder enige nevenschade en een uur na inslag groeien er allemaal tulpen ... gelooft ook niemand
laat ze eerst maar is een raket de zwarte zee inschieten, als het lukt ben ik onder de indruk
Mazar-I-Sharif/Brussel, 25 februari 2002 - De voedselcrisis in Noord-Afghanistan neemt alarmerende proporties aan. Tijdens een evaluatie van de ontheemden in het kamp van Sar-i-Pul en in de zuidelijke Faryab provincie, stelde AZG een dramatische toestand vast. Het aantal ondervoede kinderen dat wordt opgenomen in de voedselcentra van AZG blijft stijgen. De vooruitzichten voor de bevolking zijn slecht. De mensen hebben al hun bezittingen verkocht, hun huizen in grote getale verlaten en hebben vrijwel geen land of zaden meer om zich voor te bereiden op de volgende oogst te herpakken.quote:Op dinsdag 25 april 2006 01:06 schreef sp3c het volgende:
je bedoelt toch niet die uitzending waarbij ze Rambo zijn expert opinion laten ventileren hoop ik hé
hoe dan ook, dat gaat over het Zuiden van Afghanistan waar zoals ik al zij idd nog op beperkte schaal gevochten wordt ja.
Welke berichten heb jij precies gehoord over noord Afghanistan dan?
Wat heb je precies gehoord over de stand van zaken bij dat PRT of de samenstelling ervan?
ben je op de hoogte van de missie van de Mariniers naar Mazar i Shariff?
volgens mij klopt het gewoon hoor wat ik zeg, het is geen dagje uit in kneuterhuizen aan zee maar van een totale chaos kun je echt niet spreken, dat doet zelfs Zembla niet
edit: in het verkeerde topic gepost
man ik had af moeten kloppen toen ik zei dat het PRT geen serieuze incidenten heeft meegemaakt want hier is meteen de eerste!
[..]
Juist.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:10 schreef Hallulama het volgende:
Ook al kunnen die raketten ons bereiken, wat dan nog? Waarom zou Iran raketten op ons willen afvuren? Wat bereiken ze daar nou mee?
Allemaal bangmakerij en sensatiezucht!
Ze gaan aanvallen, ze gaan aanvallenquote:Op donderdag 27 april 2006 23:10 schreef Hallulama het volgende:
Ook al kunnen die raketten ons bereiken, wat dan nog? Waarom zou Iran raketten op ons willen afvuren? Wat bereiken ze daar nou mee?
en wat dan nog, ze gaan echt niet Athene bestoken met raketten, zelfs niet als de VS het land aanvalt want dan doen ze de Amerikanen gewoon een plezierquote:Op donderdag 27 april 2006 23:06 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
gezien de technologie die ze al wel hebben zou het best kunnen. zeg niet dat ze het hebben maar acht het niet onmogelijk, wel belangrijk om ze een halt toe te roepen.
als je dat bedoelt met totale chaos dan ben ik het ermee eensquote:Op donderdag 27 april 2006 23:10 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Mazar-I-Sharif/Brussel, 25 februari 2002 - De voedselcrisis in Noord-Afghanistan neemt alarmerende proporties aan. Tijdens een evaluatie van de ontheemden in het kamp van Sar-i-Pul en in de zuidelijke Faryab provincie, stelde AZG een dramatische toestand vast. Het aantal ondervoede kinderen dat wordt opgenomen in de voedselcentra van AZG blijft stijgen. De vooruitzichten voor de bevolking zijn slecht. De mensen hebben al hun bezittingen verkocht, hun huizen in grote getale verlaten en hebben vrijwel geen land of zaden meer om zich voor te bereiden op de volgende oogst te herpakken.
het vetgedrukte snap ik niet helemaal, heb meerdere posts van je gelezen en je bent goed op de hoogte en zover ik kan oordelen zeker geen leeghoofd.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
en wat dan nog, ze gaan echt niet Athene bestoken met raketten, zelfs niet als de VS het land aanvalt want dan doen ze de Amerikanen gewoon een plezier
besides wil je echt oorlog voeren om raketten die misschien het uiterste puntje van Europa kunnen raken?
guess what, wij kunnen Iran ook raken, en een stuk harder ook, ik zou in principe voor een invasie van Iran gaan als het om humanitaire redenen is maar een dreiging tov Europa is onzin en dat ze met kernwapens bezig zijn ben ik nog niet van overtuigd
Mazar-I-Sharif/Brussel, 25 februari 2002 - De voedselcrisis in Noord-Afghanistan neemt alarmerende proporties aan. Tijdens een evaluatie van de ontheemden in het kamp van Sar-i-Pul en in de zuidelijke Faryab provincie, stelde AZG een dramatische toestand vast. Het aantal ondervoede kinderen dat wordt opgenomen in de voedselcentra van AZG blijft stijgen. De vooruitzichten voor de bevolking zijn slecht. De mensen hebben al hun bezittingen verkocht, hun huizen in grote getale verlaten en hebben vrijwel geen land of zaden meer om zich voor te bereiden op de volgende oogst te herpakken.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/848173/2/50#37267656]dinsdag 25 april
om eerlijk te zijn zie ik het nut niet in van een Iraans kerwapen, ik kan me niet voorstellen dat ze geld stoppen in een dergelijk wapenprogramma gaan investeren, ik heb dit al meerdere malen aangegeven en ik heb nog geen enkel argument gezien wat hier tegenin gaat.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:20 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
het vetgedrukte snap ik niet helemaal, heb meerdere posts van je gelezen en je bent goed op de hoogte en zover ik kan oordelen zeker geen leeghoofd.
hoe kan je de link dat ze bezig zijn met kernwapens dan in vredesnaam missen![]()
quote:Op donderdag 27 april 2006 23:10 schreef Hallulama het volgende:
ik vind van wel, het gaat er (in het noorden) nu beter dan in Bosnie 4 jaar na Dayton en daar heeft de oorlog slechts 5 jaar geduurd en daar zijn vele malen meer internationale troepen ingezetquote:Op donderdag 27 april 2006 23:27 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Complete chaos is overdreven maar een succes kun je het ook niet noemen.
maar ... als ze die wapens aan terroristen geven, zijn ze toch niet meer gebonden aan het bereik van de Iraanse raketsystemen of krijgen ze die er gratis bijquote:
Daarom schreef JINSA (The Jewish Institute for National Security Affairs) vorige week ookquote:Op donderdag 27 april 2006 23:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar ... als ze die wapens aan terroristen geven, zijn ze toch niet meer gebonden aan het bereik van de Iraanse raketsystemen of krijgen ze die er gratis bij
JINSA Report - Iran, Iran, Iran and Iranquote:
This Iranian demonstration may be the only warning we get to dispense with our individual financial or political goals and find a unified way to a) make the Iranians stop, or b) make the Iranians stop. That's it. That's the only priority.
nu ja zo vreemd is dat niet, wij ontwikkelen steeds betere wapens, enige wat ik raar vind is dat het in het geval van Iran zo bijzonder is ... je zult de Iraanse media ook niet horen over onze LCFregatten ondanks het feit dat 1 van die schepen heel de Iraanse marine kan laten zinken (en een flinke hap uit de Iraanse luchtmacht kan nemen, en met de kruisraketten Teheran kan raken vanaf de Persische golf waar er nu 1 ronddobbert) zonder zweetdruppeltjes te genererenquote:Op donderdag 27 april 2006 23:38 schreef atmosphere1 het volgende:
Wat mij zo opvalt is de continue stroom van bericht geving over Iran die steeds opnieuw weer verteld hoe gevaarlijk het land is en op 1000 manieren vertelt dat ze steeds betere wapens ontwikkelen .
We krijgen een extreem eenzijdig beeld voorgeschotelt , ik geloof er onderhand geen barst meer van .
Ik had het trouwens ook over andere delen van afganistan ,de handelswijze van de VS mbt de papaverboeren. De boeren zijn de gedupeerden en besluiten zich soms maar bij de Taliban te gaan voegen omdat ze gewoon geript zijn en vervangende inkomsten uitblijven.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind van wel, het gaat er (in het noorden) nu beter dan in Bosnie 4 jaar na Dayton en daar heeft de oorlog slechts 5 jaar geduurd en daar zijn vele malen meer internationale troepen ingezet
Schijn bedriegt en daar kom je pas later achter. Ik heb van soldaten gelezen die dienst weigeren omdat ze immorele dingen moeten doen. Dat zeggen ze er niet bij omdat ze graag persona non grata willen worden.quote:Op vrijdag 28 april 2006 00:10 schreef sp3c het volgende:
zelfs dat durf ik te betwijfelen, er zijn op het hoogtepunt slechts 20.000 Amerikanen actief geweest in Afghanistan zo 'Anti-Amerikanistisch' zijn die mensen echt niet het meerendeel zal nog nooit een Amerikaan gezien hebben!
Ik heb mensen gesproken die zo'n dorp binnen reden waarvan dorpelingen dachten dat ze Sovjets waren ... die waren maar wat blij dat er een coalitie patrouille binnen kwam rollen om waterputten te slaan!
Afghanistan is niet Irak
http://ipsnews.be/categorieen/internaf.asp?idnews=7047quote:PAKISTAN:
"VS zetten vrede in Pakistan op het spel"
M B Naqvi, IPS
KARACHI, 27 april (IPS) - De nieuwste nachtmerrie van Pakistaanse beleidsmakers heet Iran, en meer bepaald een mogelijk Amerikaans offensief tegen dat land. Net als in het geval van Afghanistan kunnen de Amerikanen eigenlijk alleen iets ondernemen tegen Iran met de steun of ten minste de stilzwijgende toestemming van buurland Pakistan. Maar die medewerking zou in Pakistan een woedende reactie uitlokken.
De Pakistaanse regering ligt nog altijd onder vuur van de machtige islamistische bewegingen in het land omwille van haar steun aan de Amerikaanse 'oorlog tegen de terreur' in het grensgebied met Afghanistan. Als Islamabad ingaat op de Amerikaanse eis om Iran, ook een islamitisch land, mee in de tang te nemen, zal dat de gemoederen in Pakistan even sterk in beweging brengen.
De Amerikanen zetten Pakistan en buurland India al zwaar onder druk om de plannen voor een veelbelovende gaspijpleiding van Iran naar India op te bergen. Pakistan zou als doorvoerland per jaar 700 miljoen dollar (564 miljoen euro) kunnen verdienen aan die verbinding. De Amerikanen beloven de Pakistaanse regering steun voor een alternatief project dat gas van Turkmenistan via Afghanistan naar Pakistan zou brengen.
De VS dreigen ook met militaire acties tegen Iran, en dat is voor Pakistan nog een veel groter probleem. "Op het eerste gezicht lijken de VS niet in staat om een oorlog te beginnen tegen Iran", zegt Jafar Ahmad, professor aan de universiteit van Karachi en een expert internationale relaties. "Ze hebben nog de handen vol in Irak en Afghanistan, en het zou onzin zijn het daarnaast tegen een nog groter land op te nemen."
"Maar anderzijds wordt de Amerikaanse retoriek tegen Iran steeds sterker. Sommigen zeggen dat de logica van de oorlog in Irak meebrengt dat de VS ook tegen Iran hard moeten optreden. Maar daar begint het probleem. Anders dan Afghanistan en Irak zal Iran zeker terugslaan. Als buurland staan daardoor ook de Pakistaanse belangen op het spel. Daarom is de Amerikaanse druk op Pakistan nu ook zo groot."
Iran zou de zee-engte van Hormoes kunnen afsluiten, waarlangs bijna alle olie voor Azië wordt geëxporteerd, zegt Ahmad. Teheran zou ook gewoon een tijdlang de eigen oliekranen kunnen dichtdraaien. "De olieprijzen zouden door het dak gaan." Nog gevaarlijk is volgens hem een mogelijke Iraanse aanval op Israël.
Niet alleen de islamisten in Pakistan zijn tegen Pakistaanse steun voor eventuele Amerikaanse acties tegen Iran. Ook bij intellectuelen en bekende seculiere politici groeit de weerstand. "Pakistan moet de kant kiezen van landen als China en Rusland, die tegen deze waarschijnlijke oorlog zijn", zegt B.M. Kutty van de Nationale Arbeiderspartij. "Een breuk met Iran is niet in het belang van Pakistan."
Kutty wijst er ook op dat Pakistaanse betrokkenheid bij een eventueel offensief tot etnische spanningen kan leiden in Pakistan, net zoals dat bij de acties tegen Afghanistan het geval was. Een aanval in Iran zou volgens hem vooral in de provincies Balochistan, Sindh en in de Noordwestelijke Grensprovincies problemen kunnen veroorzaken.
Ook Anis Haroon, de Pakistaanse secretaris-generaal van het Indo-Pakistaans Volksforum voor Vrede en Democratie, vindt dat Pakistan duidelijker voor Iran en voor de vrede moet kiezen. "Het wordt tijd dat Pakistan duidelijk maakt dat het niet zomaar gecommandeerd kan worden. De VS hebben geen geldige reden om Iran aan te vallen."
"Een aanval tegen Iran zal directe politieke, sociale en psychologische gevolgen hebben in Pakistan", waarschuwt Iqbal Haider, een voormalige Pakistaanse minister van Justitie. "De sociale en politieke vrede in Pakistan staat dus ook op het spel." (PD/MM) (EINDE/2006)
Grappig dit voorspelde ik al eerder.quote:Op vrijdag 28 april 2006 10:20 schreef zakjapannertje het volgende:
http://ipsnews.be/categorieen/internaf.asp?idnews=7047
en dat in een land dat wel atoomwapens heeft, bovendien nog steeds een bondgenoot van Amerika
Niks nieuws onder de zon, volgende ijk-datum = 9 Meiquote:Atom watchdog report likely to find Iran defying UN
Beon : Reuters
By Mark Heinrich
VIENNA (Reuters) - The world's nuclear watchdog which reports to the U.N. Security Council on Friday is likely to confirm Iran has flouted demands to stop enriching uranium, a verdict that could unleash moves to hit Tehran with sanctions.
International Atomic Energy Agency chief Mohamed ElBaradei was also expected to say Iran was still stalling IAEA inquiries into its nuclear work, the other salient issue cited in a 30-day Council deadline for Iranian cooperation that expires on Friday.
But Iranian defiance has only hardened over the last month, with Tehran saying it has enriched enough uranium to fuel power plants for the first time and is researching a machine to enrich even faster. It also said its nuclear drive was irreversible.
In the two days before the report, Iran has vowed to hit U.S. targets worldwide if attacked by Washington which has not ruled out war as a last resort to rein in Tehran, while Iranian-IAEA talks in Vienna made no apparent headway.
Diplomats anticipated no big surprises in the report, to be dispatched to the Security Council on Friday afternoon.
"ElBaradei obviously will have to report that far from suspending enrichment, Iran is steaming ahead," said one Western diplomat accredited to the Vienna-based IAEA. Others agreed.
Diplomats said questions persisted over Iranian research on state-of-the-art "P-2" centrifuges, documents found to show to design an atom bomb core, and intelligence reports of links between uranium-ore processing, high-explosives tests and a missile warhead design.
Mark Fitzpatrick, nuclear analyst at the International Institute for Strategic Studies in London, said world leaders would look for any substantiation in the report of Iran's claims to rapid progress toward mastering the enrichment process.
"Answers to such questions will be important in helping the world understand the degree of urgency of the crisis and scope for diplomacy. If the IAEA cannot say much about Iran's progress, then policy-makers will rely more on worst-case scenarios," he told Reuters.
MISTRUST
Iran says its nuclear activity aims solely to generate electricity. Western powers see a smokescreen for an atom bomb project in the Islamic Republic, which wants Israel destroyed.
The United States, backed by Britain and France, favors limited sanctions if Iran refuses to shelve enrichment quickly.
Russia and China, the Security Council's other two veto-holding permanent members who want to protect lucrative stakes in Iran's energy sector, have so far opposed such moves.
"To be credible, the Security Council of course has to act," U.S. Secretary of State Condoleezza Rice said before talks on the issue with NATO foreign ministers in Bulgaria on Thursday.
"It cannot have its word and its will simply ignored by a (U.N.) member state."
Chinese and U.S. diplomats said the United States was trying to arrange a meeting on Iran of foreign ministers from the five permanent Council members and Germany in New York on May 9.
Diplomats said ElBaradei was vexed by Iran's refusal to "pause" enrichment work even for a limited time to ease tension, its failure to make good on promises of better cooperation with probes, and by its growing brinksmanship with world powers.
But they said he was also unhappy about the Security Council's intervention and sanctions threats that some IAEA veterans fear could drive Iran out of the nuclear Non-Proliferation Treaty.
Iran has invoked that specter of late, threatening to freeze relations with the IAEA and asking what is the point of staying in the NPT without a right to peaceful enrichment technology.
As heated rhetoric between Iran and the West has escalated, the IAEA has studiously avoided comment that might be seized on by one or the other side. It has been keen to preserve technical neutrality key to its basic inspections regime in Iran.
A diplomat close to ElBaradei said his report would "just lay out the facts", not pass judgment on Iranian behavior. "That will be up to the Security Council," he said.
De oplossing ligt in het oosten , idd.quote:Basis Amerikaanse troepen in Bulgarije
NIeuws
(Novum/AP) - In Bulgarije, ooit lid van het Warchaupact, zullen Amerikaanse troepen worden gestationeerd. De Amerikaanse minister van buitenlandse zaken Condoleezza Rice heeft daartoe vrijdag in Sofia een akkoord ondertekend.
Washington wil zijn in Europa gestationeerde troepen meer naar het oosten verplaatsen. De overeenkomst met Sofia, die voor tien jaar is gesloten, maakt onderdeel uit van dat streven. In Bulgarije zullen maximaal 2.500 Amerikaanse militairen worden gelegerd.
welk ander land komt met de grootste onzin weg? dat zelfde land.quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:55 schreef Hallulama het volgende:
Wat moeten die Amerikanen nog in Europa dan? En welk ander land heeft overal ter wereld troepen gestationeerd?
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=G2FRIDLUquote:Aanval op Iran niet voor morgen
VS en Teheran zitten op confrontatiekoers
Iran werkt niet mee en dus bereiden de VS een VN-resolutie tegen Teheran voor en hopen ze Rusland aan boord te krijgen. Dat wordt de hoofdteneur in het interimrapport dat IAEA-baas Mohammed ElBaradei vandaag voorstelt. Maar als de VS uiteindelijk toch beslissen om Iran aan te vallen, wat zijn dan de militaire opties?
Voor alle duidelijkheid: het is niet zo dat de VS Iran volgende maand gaan aanvallen. De resolutie die de VS voorstellen, zou Iran nog eens 30 dagen de tijd geven om zijn leven te verbeteren. De afloop van die nieuwe termijn zou samenvallen met de nieuwe vergadering van de IAEA-raad half juni, waar ElBaradei een volledig rapport moet voorstellen. Pas daarna, en na de top van de G8 half juli die Vladimir Poetin in zijn thuisbasis Sint-Petersburg organiseert, zouden de VS eventueel sancties kunnen nemen.
Duidelijk is dat de twee landen op confrontatiekoers zitten. De VS kunnen niet aanvaarden dat Iran rustig voortwerkt aan wat in hun ogen het einddoel is van het Iraanse kernprogramma: een kernwapen - ook al heeft Teheran volgens de meeste schattingen nog 5 tot 10 jaar nodig voor het zover is. De Iraanse president Ahmadinejad reageert dat zijn land recht heeft op de ,,verrijking van uranium voor vreedzame doeleinden''.
Grondaanval wordt uitgesloten
,,Wat zijn de militaire opties van de VS? ,,Een grondaanval is onwaarschijnlijk'', zegt de Nederlandse defensiespecialist Ko Colijn, die overigens zelf niet gelooft dat een VS-aanval tegen Iran er aan zit te komen. ,,Een grondaanval zou de inzet van enkele honderdduizenden Amerikaanse soldaten vergen. En die zijn niet beschikbaar.'' Irak, weet u wel. ,,Er doen wel scenario's de ronde met landingen van marines, die bepaalde doelwitten zouden moeten saboteren.''
Het logische alternatief zijn luchtaanvallen tegen installaties die verband houden met het Iraakse kernprogramma. Logistiek kan zo'n operatie weinig problemen stellen. Aan bommenwerpers geen gebrek. En sinds de oorlogen in Afghanistan en Irak houdt het Amerikaanse leger Iran min of meer omsingeld.
Luchtaanvallen tegen kernsites
Wat zouden de doelwitten van bombardementen zijn? Een eerste scenario gaat uit van een aanval tegen de sites die rechtstreeks verband houden met het Iraanse kernprogramma. Maar ook zo'n beperkt offensief zou moeten beginnen met de uitschakeling van de Iraanse luchtafweer. Zo'n aanval zou leiden tot een vertraging van het Iraanse kernprogramma met een vijftal jaar, wordt geschat. ,,Als men het kernprogramma met wortel en tak wil uitroeien, spreken we al snel over 300 doelwitten. In dat laatste geval gaat het om een vrij langdurige luchtoorlog, zeker als je weet dat doelwitten verschillende keren zullen worden bestookt'', aldus Colijn.
Een tweede scenario dat circuleert, gaat een heel stuk verder: een bommencampagne die ook militaire en politieke doelwitten in Iran viseert. Want een campagne tegen kernsites neemt de knowhow niet weg over de eventuele bouw van een kernwapen. ,,Een politiek bombardement met als bedoeling het regime omver te werpen'', noemt Colijn het.
Tactische kernwapens
Een onvoorstelbare complicatie is dat een deel van de Iraanse kernsites ondergronds gebouwd is en/of wellicht ook in dichtbevolkte gebieden ligt. Om die te treffen, zouden de VS de ,,bunker buster'' B61-11 moeten inzetten. Afghanistan leerde de Amerikanen dat de conventionele bommen gefaald hadden bij het bombarderen van grottencomplexen. ,,De B61 is een tactisch kernwapen dat als enige in staat is om betonnen constructies die een aantal meters onder de grond zitten met succes te vernietigen'', zegt Colijn. ,,De B61 werkt met een soort kiesschijf in functie van een grote of kleine lading.'' In het geval van Iran zouden de VS wellicht moeten teruggrijpen op zware ladingen, met een grote fall-out en radioactieve besmetting als gevolg.
Wat doet Israël?
Er wordt ook volop gespeculeerd over een Israëlische militaire actie. Colijn gelooft het niet. ,,Israël zal desgevallend gevraagd worden om net als tijdens de eerste Golfoorlog aan de kant te blijven. Israël kan wel achter de schermen de druk op de VS verhogen door te zeggen: 'Als jullie het niet doen, doen wij het'. Maar ook dan gaan de VS het liever zelf doen, anders breekt de hel los.'' In de Arabische wereld, met name. En: ,,Wat Israël vanuit de lucht kan, kunnen de VS ook en veel beter.''
De vraag is of een beperkte luchtaanval tegen Iran sowieso mogelijk is en of Iran gewoon zal toekijken. Teheran kan naar het oliewapen grijpen en de straat van Hormoez proberen af te sluiten, wat dramatische gevolgen zou hebben voor de oliebevoorrading en -prijzen op de wereldmarkt. Maar het kan ook zijn ,,proxies'' inschakelen als tegenreactie: Hezbollah in Libanon, de Islamitische Jihad en/of Hamas in Palestina, ... De neoconservatieve publicist Reuel Marc Gerecht waarschuwde al dat ,,een beperkte militaire operatie vrij snel een relatief onbeperkte militaire operatie kan worden''. Waarop de vraag rijst of de VS het zich na Irak nog kunnen permitteren dit risico te nemen.
Bart BEIRLANT28/04/2006
Dat is pas partijdigquote:
quote:Op maandag 24 april 2006 21:20 schreef -scorpione- het volgende:
Wat heeft Iran toch constant zich uit te spreken over Israel? Ze hebben er toch geen last van, het ligt buiten de grenzen van Iran? Of zouden ze toch willen dat het M-O anders ingericht wordt? Hierover mogen we toch wel erg kritisch naar zijn.
quote:AIVD: Iran spioneerde in Nederland
ANP
DEN HAAG - Iran heeft vorig jaar in Nederland geprobeerd in het geheim kennis te verwerven over massavernietigingswapens. De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) heeft op dit gebied ‘enige activiteit’ waargenomen, zei het hoofd van de dienst, S. van Hulst, vrijdag in een toelichting op het jaarverslag 2005.
Iran behoort volgens hem tot de zogeheten ‘landen van zorg’, die op zoek zijn naar kennis en technologie over massavernietigingswapens. In het jaarverslag uit de AIVD ook zorg over de intenties van ‘risicolanden’ als Libië, Noord-Korea, Pakistan en Syrië. De spionage richt zich volgens Van Hulst behalve op de overheid ook op bedrijven en bijvoorbeeld universiteiten.
De dreiging van spionage is de afgelopen jaren toegenomen en meer divers geworden. Dat komt volgens Van Hulst door de kwetsbare structuur van de samenleving in Nederland, de internationaal belangrijke organisaties die hier zijn en de grote groep migranten in Nederland.
De AIVD heeft vorig jaar ruim vierhonderd dreigingen gemeld. Sinds de moord op Theo van Gogh in november 2004 is het bewaken en beveiligen van personen en gebouwen een steeds belangrijkere taak van de inlichtingen- en veiligheidsdienst geworden, concludeerde Van Hulst. De bedreigingen waren volgens hem vooral gericht op politici, diplomatiek personeel en gebouwen, maar ook op het openbaar vervoer en evenementen als Sail.
Het hoofd van de AIVD wees ook nog op de recente ontwikkeling van de terreurdreiging in Nederland. Die komt steeds meer van netwerken die bestaan uit jonge moslims die in ons land geboren en getogen zijn. Het aantal radicale uitingen onder nieuwe radicale personen neemt nog steeds toe, constateert de AIVD. De dienst publiceerde hierover ruim een maand geleden nog een apart onderzoek.
http://www.wereldomroep.n(...)iew=Standard#4845621quote:VS sluiten militaire aanval op Iran uit
De Verenigde Staten zijn niet van plan militair in te grijpen vanwege de nucleaire ruzie met Iran. Volgens de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Rice is een diplomatieke oplossing nog steeds het beste. Dat heeft ze volgens haar Nederlandse ambtgenoot Bot gezegd op de NAVO-bijeenkomst in de Bulgaarse hoofdstad Sofia. Na alle geruchten die de ronde doen zou Rice hem hebben verzekerd dat Washington een militaire optie niet in overweging neemt.
Het is een cruciale dag in het atoomconflict rond Iran; later deze vrijdag brengt het VN-atoombureau verslag uit aan de VN-Veiligheidsraad. Naar verwachting zal het bureau rapporteren dat Iran niet is gestopt met uraniumverrijking, waarmee de weg vrijkomt voor sancties.
De Iraanse president Ahmadinejad gooide vrijdag nog wat olie op het vuur door te zeggen dat het hem helemaal niets kan schelen als de Veiligheidsraad sancties treft. Of de vijanden het nu leuk vinden of niet, Iran is een nucleaire staat, zo zei hij tijdens een mars in het noordwesten van het land.
ja want Nederland deed de vorige keer ook mee natuurlijkquote:Op vrijdag 28 april 2006 15:33 schreef BaajGuardian het volgende:
en of we nu tegen of voor zijn, zelfs al gaan we demonstreren met zn allen.
amerika gaat iran aanvallen als ze genoeg leiders van landen achter zich krijgen (nederland doet natuurlijk mee
toevallig dat we dat juist nu horenquote:Op vrijdag 28 april 2006 16:46 schreef Hallulama het volgende:
Iraniërs spioneerden in Nederland
Iran heeft vorig jaar geprobeerd in
Nederland in het geheim informatie te
krijgen over massavernietigingswapens.
Spionnen trachtten kennis te verzamelen
bij de overheid en bedrijven,maar ook
op universiteiten.
AIVD-chef Van Hulst heeft dat gezegd in
een toelichting op het jaarverslag 2005
van de inlichtingendienst.Volgens Van
Hulst hoort Iran bij de 'landen van
zorg',zoals hij ze noemt.
In het jaarverslag noemt de AIVD ook
andere risicolanden die kennis zouden
verzamelen over de technologie voor
massavernietigingswapens,zoals Syrië
Pakistan,Libië en Noord-Korea.
Bron: NOS Teletekst
---
En, zijn ze gearresteerd?
"Van Hulst maakte ook bekend dat Iran vorig jaar in Nederland heeft geprobeerd in het geheim kennis te verwerven over massavernietigingswapens. De AIVD heeft op dit gebied „enige activiteit” waargenomen, zei hij." (Telegraaf)
Enige activiteit, ja ja...
Dat heeft te maken met de publicatie van het verslag waar dit o.a. in staat.quote:Op vrijdag 28 april 2006 17:11 schreef huupia34 het volgende:
[..]
toevallig dat we dat juist nu horen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |