neejquote:Op dinsdag 18 april 2006 21:30 schreef Burbo het volgende:
Hoofdstraat?
das goed shmoopquote:Op dinsdag 18 april 2006 21:54 schreef shmoopy het volgende:
Plantage Middenlaan?
Ik plaats m'n plaatjes altijd direct vanaf de plek dat ik ze vindquote:Op dinsdag 18 april 2006 21:59 schreef shmoopy het volgende:
Oe, daar was ik al bang voor.
Beetje ingewikkeld wb hosting momenteel, wil jij er nog eentje doen?
Of is er een andere manier?
Langs het spoor richting Oostquote:
yup, Oost/Zeeburgquote:Op dinsdag 18 april 2006 22:04 schreef gr8w8 het volgende:
Panamalaan oid.
Die kant dus op ja (ik kende dus alleen echt de straat naam niet)quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:03 schreef shmoopy het volgende:
Zeeburg ergens, volgens mij.
Die daar parallel aan loopt richting het amstel station, dacht ik.quote:
Intratuin op de Nobelweg?quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:06 schreef Tafkahs het volgende:
Is het dat tuincentrum in Watergraafsmeer?
iddquote:
bedoel je de Kamerlingh Omneslaan of de Wibautstraat?quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:07 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Die daar parallel aan loopt richting het amstel station, dacht ik.
Ik raakte ff in de war door die Abri die ervoor staat, lijkt net een heel groot reclamedoek (maar ik ben dan ook een beetje kippig somsquote:
Lindengracht?quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:14 schreef Aventura het volgende:
Dat moet ergens in de Jordaan zijn.
yepquote:
Joh, da's om de hoekquote:Op dinsdag 18 april 2006 22:18 schreef Manono het volgende:
nou mensen dit wordt ff goed nadenken
[afbeelding]
ergens bij de kostverlorenkade?quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:18 schreef Manono het volgende:
[afbeelding]
Funenkadequote:Op dinsdag 18 april 2006 22:18 schreef Manono het volgende:
[afbeelding]
struikelafstandquote:
ik kijk even naar de jury... -beep!- dit antwoord kan de jury helaas niet goed rekenenquote:Op dinsdag 18 april 2006 22:20 schreef Tafkahs het volgende:
struikelafstand
No way, je woont toch niet in de straat met de dubbeltjespanden he?quote:
ga naar Amsterdam.nl > stadsplattegrondquote:Op dinsdag 18 april 2006 22:22 schreef Roi het volgende:
Zit met een stratenboekje op m'n schoot, kan maar niet op die namen komen
OK dan wordt het een ijsje met vlaggetje voor Aventuraquote:Op dinsdag 18 april 2006 22:27 schreef Tafkahs het volgende:
het paadje achter de molen heet Funenkade
Mooi, dan ben je niet mijn gluurderquote:Op dinsdag 18 april 2006 22:27 schreef Aventura het volgende:
Ik heb Brouwerij 't ij ingetikt en daar staat als adres bij Funenkade...Dus wat is nou correct? @Tafkahs: wat zijn dubbeltjespanden? Ik woonde eerst in de Blankenstraat en nu in de Lampongstraat (Indische buurt, achter de Zeebrgerdijk).
No, way, dan zou je een schooltje moeten zien, ik heb er immers gewoondquote:Op dinsdag 18 april 2006 22:39 schreef Manono het volgende:
[..]
Hoek Haarlemmermeerstraat/ Theophile de Bockstraat
niequote:Op dinsdag 18 april 2006 22:39 schreef Manono het volgende:
[..]
Hoek Haarlemmermeerstraat/ Theophile de Bockstraat
ofnie?
dan ken jij de Floris Versterstraat ook welquote:Op dinsdag 18 april 2006 22:40 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
No, way, dan zou je een schooltje moeten zien, ik heb er immers gewoond![]()
Aan de andere kant staat een haringtent
euh, vast wel ..quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:41 schreef laffer het volgende:
[..]
dan ken jij de Floris Versterstraat ook wel![]()
stadionpleinquote:
op de ene hoek een bakkertje op de andere hoek gebr. de jong ( bromfiets zaak) een straat met 2 scholen tegenover elkaarquote:
O daar, daar zat vroeger ook een speelgoedzaak met alleen maar oud speelgoed. Het stukje naar de Schinkelkade, right?quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:44 schreef laffer het volgende:
[..]
op de ene hoek een bakkertje op de andere hoek gebr. de jong ( bromfiets zaak) een straat met 2 scholen tegenover elkaar![]()
nee, dan ben je te ver..quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:50 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
O daar, daar zat vroeger ook een speelgoedzaak met alleen maar oud speelgoed. Het stukje naar de Schinkelkade, right?
Zegt me wel wat, is het in die straat waar je de Roverdealer hebt?quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:54 schreef laffer het volgende:
[..]
nee, dan ben je te ver..
ik bedoel een zijstraat van de haarlemmermeerstraat, die uitkomt op de wijsmullerstraat![]()
Frederiksplein is goedquote:Op dinsdag 18 april 2006 22:53 schreef Hyperdude het volgende:
Westeinde/Frederiksplein?
dit is dan weer bij mij om de hoekquote:
marnixstraat??quote:
nee, dat is de legmeerstraat, je moet meer riching het surinameplein..quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:54 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Zegt me wel wat, is het in die straat waar je de Roverdealer hebt?
post nou maar een plaatje lafferquote:Op dinsdag 18 april 2006 22:58 schreef laffer het volgende:
nee, dat is de legmeerstraat, je moet meer riching het surinameplein..
vanaf het hoofdorpplein de haarlemmermeerstraat door, richting het surinameplein en dan de èèn na laatste zijstraat rechts![]()
van welke site halen jullie de plaatjes vandaan?quote:
Keurig !quote:
iedereen googled denk ik gewoon afbeeldingen op straatnaam?quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:00 schreef laffer het volgende:
van welke site halen jullie de plaatjes vandaan?![]()
is waar ookquote:Op dinsdag 18 april 2006 23:04 schreef Manono het volgende:
[..]
iedereen googled denk ik gewoon afbeeldingen op straatnaam?
bij het gemeente archief staan trouwens heel veel straten online (zoals een in het vorig deel geposte van het Frederiksplein met het Paleis voor de Volksvlijt)
radioweg??quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:12 schreef fotoloog het volgende:
Watergraafsmeer
lange niezel??quote:
je houdt ze van me tegoed okè, ik wil wat moeilijks uitzoekenquote:Op dinsdag 18 april 2006 23:14 schreef Manono het volgende:
[..]
die is alvast goed, nu loop je al twee plaatjes achter
zeikerdquote:Op dinsdag 18 april 2006 23:16 schreef laffer het volgende:
je houdt ze van me tegoed okè, ik wil wat moeilijks uitzoeken![]()
is dit het radioplein? wat een rust, lijkt wel een ander dorp..quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:17 schreef fotoloog het volgende:
geen radioweg,plein.....
radioplein bestaat volgens mij niet, het is wel een plein maar het heet volgens mij toch echt radiowegquote:Op dinsdag 18 april 2006 23:17 schreef fotoloog het volgende:
geen radioweg,plein.....
ik ga morgen echt een foto posten, ik beloof het jequote:
Het is een plein.... radioplein bestaat idd niet,denk aan een accu..quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:22 schreef laffer het volgende:
[..]
radioplein bestaat volgens mij niet, het is wel een plein maar het heet volgens mij toch echt radioweg![]()
ah, nu begrijp ik jequote:Op dinsdag 18 april 2006 23:25 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Het is een plein.... radioplein bestaat idd niet,denk aan een accu..
quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:31 schreef laffer het volgende:
[..]
ah, nu begrijp ik je![]()
voltaplein dan??
raden krengquote:Op dinsdag 18 april 2006 23:34 schreef Manono het volgende:
meeraden zonder plaatjes plaatsen doen we nie aan hoor
Misschien makkelijker als je quote?quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:46 schreef Tafkahs het volgende:
Roemer Vischerstraat?
quotequote:
phytagorasstraat?quote:
Nopequote:
-edit-quote:
Om de hoek....quote:
ik ken die straat wel maar ik kan er niet opkomenquote:
Hildo Kropplein?quote:
linneausparkweg, nu weet ik het weerquote:Op woensdag 19 april 2006 00:04 schreef fotoloog het volgende:
Linnaeusparkweg !
Verder met het plaatje van Laffer ...
nope, nog een tip....quote:
Ternatestraat?quote:
quote:
Dacht eerst de Von Zesenstraatquote:Op woensdag 19 april 2006 00:07 schreef laffer het volgende:
[...]
een kleine tip, mijn plaatje is ook in oost en hij is moeilijk![]()
nope, ik weet dattie moeilijk isquote:
Da's geen Indische buurtquote:
Dat is volgens mij een zijstraat van de Pontanusstraat...Geen idee hoe die straat heet.quote:
Menadostraat?quote:
Daarom schreef ik ook dat ik dat eerst dachtquote:Op woensdag 19 april 2006 00:11 schreef fotoloog het volgende:
Da's geen Indische buurt
Volgens mij bedoel jij ook de Von Zesenstraatquote:Op woensdag 19 april 2006 00:11 schreef Aventura het volgende:
Dat is volgens mij een zijstraat van de Pontanusstraat...Geen idee hoe die straat heet.
goed van je manquote:
een zijstraat daarvan dusquote:Op woensdag 19 april 2006 00:12 schreef Manono het volgende:
Niasstraat?
Is dit een van die roze flats in noord?quote:
Ja indd ja! Daar heb je ook zo'n blokkendoos staan.quote:Op woensdag 19 april 2006 00:13 schreef Manono het volgende:
Volgens mij bedoel jij ook de Von Zesenstraat
nee, de menadostraat, ik postte het orginele plaatje maar hot linken kan blijkbaar niet van de site van gemeente archief amsterdamquote:Op woensdag 19 april 2006 00:16 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Is dit een van die roze flats in noord?
Dat parkje in de Pijp, achter de Albert Cuijpquote:
Ja Ja en hoe heet dat park?quote:Op woensdag 19 april 2006 00:35 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Dat parkje in de Pijp, achter de Albert Cuijp
Welk jaar is het ?quote:Op woensdag 19 april 2006 00:39 schreef laffer het volgende:
oudezijds achterburgwal??
18è eeuw??quote:
quote:
shit, ik ga morgen maar weer verder radenquote:
Rembrandthuis op de Jodenbreestraat, al dacht ik eerst ff dat het Madurodam wasquote:
plaats jij em?quote:Op woensdag 19 april 2006 12:44 schreef Roosje11 het volgende:
nieuwe foto?
H buurt is goedquote:Op woensdag 19 april 2006 16:54 schreef fotoloog het volgende:
Ik gok in de H-buurt...Haag en Veld?
nope, haag en veld is dichterbijquote:Op woensdag 19 april 2006 16:57 schreef Trancelocator het volgende:
Hofgeest?
oe, je bent er bijnaquote:Op woensdag 19 april 2006 16:59 schreef Trancelocator het volgende:
Hogevecht
yeahquote:Op woensdag 19 april 2006 17:02 schreef Trancelocator het volgende:
Huigenbos
Galileiplantsoenquote:Op woensdag 19 april 2006 17:26 schreef fotoloog het volgende:
Nog een makkie dan maar....
[afbeelding]
Kan je mijn gedachten lezen of zo? Dat is precies waar ik op aan het googlen was voor de nieuwe foto.quote:Op woensdag 19 april 2006 17:39 schreef PPL het volgende:
Kamperfoelieweg
Helemaalquote:Op woensdag 19 april 2006 17:37 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Galileiplantsoen
http://straathofmakelaars(...)iplantsoen%2092.html
Het deed me er een beetje aan denken met die roze huisjes.quote:Op woensdag 19 april 2006 17:42 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Kan je mijn gedachten lezen of zo? Dat is precies waar ik op aan het googlen was voor de nieuwe foto.
Die associatie had ik niet. Kamperfoelieweg had ik echt lukraak gekozen op de kaart.quote:Op woensdag 19 april 2006 17:54 schreef PPL het volgende:
[..]
Het deed me er een beetje aan denken met die roze huisjes.
Koningin Wilhelminapleinquote:Op woensdag 19 april 2006 17:55 schreef Trancelocator het volgende:
Volgende moet ook wel te doen zijn:
[afbeelding]
Nee, en ook niet in de buurt.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:25 schreef fotoloog het volgende:
Watergraafsmeer ook?
Nee, veel noordelijker.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:29 schreef fotoloog het volgende:
Olympiakade?
Het is niet in Oost.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:30 schreef PPL het volgende:
Lijkt eerder in de buurt van Muiderpoort.
Dit is nabij de zaanstraat, westerpark.quote:Op woensdag 19 april 2006 17:55 schreef Trancelocator het volgende:
Volgende moet ook wel te doen zijn:
[afbeelding]
Welke denk je zelf?quote:Op woensdag 19 april 2006 18:32 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Dit is nabij de zaanstraat, westerpark.
hembrugstraat oid.
Heb geen foto paraat, doen jullie maarquote:Op woensdag 19 april 2006 18:32 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Welke denk je zelf?
*Okay, het is al genoemd.![]()
Mooi stukje Oud-Amsterdam.
yup, de naam was vast moeilijker dan het plaatjequote:Op woensdag 19 april 2006 19:00 schreef troma78 het volgende:
Kleine Gartman plantsoen
kloptquote:Op woensdag 19 april 2006 19:02 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
yup, de naam was vast moeilijker dan het plaatje
Ga je gang, ik heb helaas geen foto'squote:Op woensdag 19 april 2006 19:03 schreef Livvi het volgende:
Heb je een plaatje troma?, anders heb ik er wel één
quote:Op woensdag 19 april 2006 19:06 schreef laffer het volgende:
haarlemmerstraat?
Ik heb er nog wel één voor straks, als die van fotoloog geraden isquote:Op woensdag 19 april 2006 19:09 schreef laffer het volgende:
post je er nog een of moet ik er eentje zoeken![]()
ah, mooiquote:Op woensdag 19 april 2006 19:09 schreef Livvi het volgende:
[..]
Ik heb er nog wel één voor straks, als die van fotoloog geraden is
Da's Zuidquote:Op woensdag 19 april 2006 19:12 schreef laffer het volgende:
vrije gok, deurloosstraat?
ik had jou post nog niet gezienquote:
Zelfde postcode 1098 Alleen wat dichter bij Galileiquote:Op woensdag 19 april 2006 19:15 schreef laffer het volgende:
[..]
ik had jou post nog niet gezien![]()
fraunhoferstraat?
Je komt dichterbij,zijstraat van het Galileiplantsoen.....quote:Op woensdag 19 april 2006 19:21 schreef laffer het volgende:
johannes van der waalsstraat?
Overkant...quote:Op woensdag 19 april 2006 19:30 schreef laffer het volgende:
amperestraat
stratenboekje pakt*quote:Op woensdag 19 april 2006 19:38 schreef fotoloog het volgende:
Zijstraat van de Newtonstraat...
Neeh,da's de 1097quote:Op woensdag 19 april 2006 19:40 schreef PPL het volgende:
James Wattstraat
Nee !!!!!!!quote:Op woensdag 19 april 2006 19:41 schreef laffer het volgende:
[..]
stratenboekje pakt*![]()
coperniccusstraat![]()
shit, en die straatnaam ken ik ook nog welquote:
Eerder andersomquote:Op woensdag 19 april 2006 19:44 schreef PPL het volgende:
[..]
Een straat vernoemd naar dat restaurant van V&D
het eerste kloptquote:Op woensdag 19 april 2006 20:02 schreef Livvi het volgende:
Vlak bij het ouderkerksplein?
Tussen de Warmoesstraat en Oudezijds in?
Op die foto is het licht, dan kan ik zo'n plek niet herkennen.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:49 schreef laffer het volgende:
okè, een nieuwe (voor de kenners)![]()
[afbeelding]
helemaal goedquote:Op woensdag 19 april 2006 20:16 schreef Hyperdude het volgende:
Trompettersteeg?
Gezien vanaf Sint Annendwarsstraat?
MS AutoRoute hiero![]()
ik had ook voor extra tip deze foto klaarstaan:quote:Op woensdag 19 april 2006 20:28 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Op die foto is het licht, dan kan ik zo'n plek niet herkennen.
quote:Op woensdag 19 april 2006 20:41 schreef Hyperdude het volgende:
Bloemgracht
Ik ga ff een nieuw plaatje zoeken![]()
http://jkearon.tripod.com/images/ams_2003/bloemgracht2.jpg
Het terrasje doet het hem.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:49 schreef Doc het volgende:
Egelantiersgracht zou ik ook geloofd hebben
van Eeghenstraat?quote:Op woensdag 19 april 2006 20:52 schreef Hyperdude het volgende:
[afbeelding]
Let op de typische architectuur achter de boom![]()
Hebben ze daar (zoveel) water?quote:
Komt aardig in de buurt.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:56 schreef KonnieKipke het volgende:
apollokade
is goed.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:59 schreef KonnieKipke het volgende:
't is tegenover het apollohotel, weet de naam niet...
Zo'n steigertje is ook op de Egelantiersgracht - dat is alleen wat kleiner iddquote:
quote:Op woensdag 19 april 2006 21:43 schreef EmjaY het volgende:
Bilderdijkstraat?
Met al die andere hippie tekstenBoom=lief, afblijven etc
![]()
Gokje: Gemeentearchief Amsterdam?quote:Op woensdag 19 april 2006 22:41 schreef laffer het volgende:
nog maar ff een nieuwe dan![]()
[afbeelding]
game on![]()
de herkomst van de foto heb je goedquote:Op woensdag 19 april 2006 22:46 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Gokje: Gemeentearchief Amsterdam?
psst, je pic werkt nietquote:Op woensdag 19 april 2006 22:58 schreef laffer het volgende:
[..]
de herkomst van de foto heb je goed![]()
maar nu nog waar het is![]()
ik zie em welquote:
nopequote:Op woensdag 19 april 2006 23:03 schreef Tafkahs het volgende:
voetboogsteeg?
het is een beetje in de buurt van de warmoesstraatquote:Op woensdag 19 april 2006 23:15 schreef Burbo het volgende:
Hoofdstraat?
ik ga een tip gevenquote:Op woensdag 19 april 2006 23:23 schreef Sanne het volgende:
In de buurt van Harkema? Richting Nes?
iets meer richting de roze buurtquote:Op woensdag 19 april 2006 23:27 schreef Tafkahs het volgende:
hehehehe, achter de spuistraat?
Dat zeg ik toch ook, je hebt zo'n strookje tussen het Renaissance hotel en de Blauwbrugwalquote:
Ken het, maar weet niet hoe die straatjes heten en welke het is.quote:
Waar is datquote:Op woensdag 19 april 2006 23:33 schreef laffer het volgende:
ik geef deze cadeau, hij is echt te moeilijk ik weet het![]()
heintje hoeksteeg![]()
een zijstraatje van de warmoesstraatquote:
geinig topic hèquote:Op woensdag 19 april 2006 23:34 schreef Sanne het volgende:
Die heb ik zovaak in Baantjer voorbij zien komen, de Heintje Hoeksteeg!
Bij het politiebureau - achter de Beurs v Berlage, die?quote:Op woensdag 19 april 2006 23:42 schreef laffer het volgende:
[..]
een zijstraatje van de warmoesstraat![]()
ik heb daar ooit eens gereageerd op een woning, ik wilde daar wel wonen maar ik kreeg em niet![]()
Yep, weet je ook welke hoek?quote:Op donderdag 20 april 2006 00:06 schreef Trancelocator het volgende:
Utrechtsestraat
yepquote:Op woensdag 19 april 2006 23:43 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Bij het politiebureau - achter de Beurs v Berlage, die?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |