abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37382372
Ik vond #1 eigenlijk geslaagder.

Zelf heb ik inmiddels wel een aardig idee. In ieder geval iets wat ik hier nog niet gezien heb. Over de methode die ik bedacht heb ben ik wel tevreden, over de uitvoer nog niet echt. Later hopelijk meer nieuws.
pi_37386828
Pffff heb het gehad. heb mijn best gedaan....na eerst een testje of ik het uberhaubt alleen kon doen:

Is het dit geworden.....

So shoot me, haha
  vrijdag 28 april 2006 @ 21:18:11 #133
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_37388870
Die tweede vind ik er leuk! Daar komen de lijnen het mooist in uit, bij 1 is het allemaal een beetje druk, maar bij 2 wordt je gezicht leuk omlijst en volgen de lijnen min of meer de vormen van je lichaam.

Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_37389534
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 20:05 schreef An24 het volgende:
Pffff heb het gehad. heb mijn best gedaan....na eerst een testje of ik het uberhaubt alleen kon doen:

[afbeelding]

Is het dit geworden.....

[afbeelding]

So shoot me, haha
nice done An24, ben alleen wel erg benieuwd hoe het in kleur er uit zou zien
pi_37390044
Ik heb even een aantal van mijn langesluitertijd fotos onderelkaar gezet en uiteindelijk heb ik gekozen voor de onderste

vrijdag 28 april 2006 @ 22:05:43 #136
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_37390163
Het stemtopic is geopend
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  vrijdag 28 april 2006 @ 22:52:38 #137
40714 Subhuman
Televised confession
pi_37391491
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 22:01 schreef Maxcre8 het volgende:
Ik heb even een aantal van mijn langesluitertijd fotos onderelkaar gezet en uiteindelijk heb ik gekozen voor de onderste

[afbeelding]
Wat voor megatelefoon heb je voor die foto helemaal rechtsboven dan gebruikt zeg?
pi_37393062
Ik ben ook wel benieuwd wat voor een licht bron je hebt gebruikt, en hoe je alles zo vloeiend hebt gemaakt. op mijn foto ( http://www.kamermans.net/Designs/lamppost%20on%20fire.jpg ) is het veel schokkerig zeg maar, ik heb gewoon een zaklantaren gebruikt en beetje staan te springen en zo.
pi_37394322
De foto's zijn niet met mn telefoon gemaakt (afgezien van de rode) maar een aantal heb ik er wel mee belicht
Wat ik wel heb gemerkt is dat als je een dikke heldere lijn wil je beter het diafragma helemaal open kan zetten en misschien de ISO waarde wat hoger in moet stellen
  zaterdag 29 april 2006 @ 11:58:14 #140
40714 Subhuman
Televised confession
pi_37398838
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 01:04 schreef Maxcre8 het volgende:
De foto's zijn niet met mn telefoon gemaakt (afgezien van de rode) maar een aantal heb ik er wel mee belicht
Wat ik wel heb gemerkt is dat als je een dikke heldere lijn wil je beter het diafragma helemaal open kan zetten en misschien de ISO waarde wat hoger in moet stellen
Ik wist dat je de foto's met je camera gemaakt had en niet met je telefoon. Ik vroeg me gewoon af welke telefoon er zo'n groot schermpje had dat je zo'n dikke lijn krijgt als op de foto rechtsboven. Een groter diafragma is genoeg daarvoor begrijp ik?
pi_37400237
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 11:58 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Ik wist dat je de foto's met je camera gemaakt had en niet met je telefoon. Ik vroeg me gewoon af welke telefoon er zo'n groot schermpje had dat je zo'n dikke lijn krijgt als op de foto rechtsboven. Een groter diafragma is genoeg daarvoor begrijp ik?
aaah ok sorry nee niet met het schermpje maar het lampje cam phones hebben een klein lampje op de achterkant, vandaar de enige foto die ik gemaakt hebt met behulp van een scherm is de roze (met het scherm van mn PSP)

ze noemen het hier een flash maar tis gewoon n klein lampje.

[ Bericht 2% gewijzigd door Maxcre8 op 29-04-2006 13:17:11 ]
pi_37401102
Zo, er wordt al druk gestemd zie ik. Zal het ook eens doen als ik vanavond thuis ben.

Vind het trouwens apart dat één bepaald foto best veel punten al heeft, terwijl die in mijn ogen mislukt is omdat hij makkelijk technisch veel beter uitgevoerd had kunnen worden (iets met onderwerp blurry terwijl het niet hoeft en de foto veel sterker is met een scherp onderwerp). Maar goed, meeste stemmen gelden natuurlijk dus ik moet niet zeuren
  zaterdag 29 april 2006 @ 13:39:00 #143
40714 Subhuman
Televised confession
pi_37401329
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 13:31 schreef Gizz het volgende:
Zo, er wordt al druk gestemd zie ik. Zal het ook eens doen als ik vanavond thuis ben.

Vind het trouwens apart dat één bepaald foto best veel punten al heeft, terwijl die in mijn ogen mislukt is omdat hij makkelijk technisch veel beter uitgevoerd had kunnen worden (iets met onderwerp blurry terwijl het niet hoeft en de foto veel sterker is met een scherp onderwerp). Maar goed, meeste stemmen gelden natuurlijk dus ik moet niet zeuren
Ik neem aan dat dit over de foto van Offy gaat? Ik meen me te herinneren dat Offy gezegd heeft dat ze echt veel dingen heeft geprobeerd maar dat het niet lukte om het onderwerp scherp te krijgen, zelfs niet met een hele korte sluitertijd. Ik ben ook wel benieuwd welke tip jij hebt om "makkelijk" het onderwerp scherp te krijgen, want dit zou mij ongetwijfeld ook overkomen.
  zaterdag 29 april 2006 @ 13:39:40 #144
40714 Subhuman
Televised confession
pi_37401351
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 12:58 schreef Maxcre8 het volgende:

[..]

aaah ok sorry nee niet met het schermpje maar het lampje cam phones hebben een klein lampje op de achterkant, vandaar de enige foto die ik gemaakt hebt met behulp van een scherm is de roze (met het scherm van mn PSP)

[afbeelding]
ze noemen het hier een flash maar tis gewoon n klein lampje.
Ahh okee nu begrijp ik het! Dat ongelofelijk felle ding heb ik ook al meermalen in m'n gezicht geduwd gekregen, dat is echt niet fijn! Maar wel ideaal voor foto's zoals dit, ik vind ze echt gaaf!
pi_37401537
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 13:39 schreef Subhuman het volgende:

[..]
Ik ben ook wel benieuwd welke tip jij hebt om "makkelijk" het onderwerp scherp te krijgen, want dit zou mij ongetwijfeld ook overkomen.
Flitsen. Het onderwerp bevriest dan, en de achtergrond beweegt zo snel en is ver weg dat die wel onscherp blijft.
Als flitsen geen optie was kon er misschien gewerkt worden met 2 opnames: 1 met erg korte sluitertijd, scherp stoeltje, en 1 met alleen omgeving en geen stoeltje in beeld. Even samenvoegen in photoshop en je bent klaar.

Maar zelf zou ik het opgelost hebben door te flitsen in combinatie met een sluitertijd van 1/30e gok ik voor de omgeving (weet niet hoe snel die molen draait). Weet verder niet hoe Offy het gedaan heeft, want de Exif info zit niet meer in de foto.
  zaterdag 29 april 2006 @ 14:57:35 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37403257
quote:
Op donderdag 27 april 2006 19:35 schreef Flipper01 het volgende:

Het leek me cool om een foto te maken op de horizontale roltrappen van Schiphol met statief en sluitertijd van enkele seconden, maar dat is vanuit Groningen toch wat te ver reizen..
Bovendien liggen die rolpaden pas NA de douane
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 29 april 2006 @ 18:22:02 #147
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_37407927
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 13:31 schreef Gizz het volgende:
Vind het trouwens apart dat één bepaald foto best veel punten al heeft, terwijl die in mijn ogen mislukt is omdat hij makkelijk technisch veel beter uitgevoerd had kunnen worden (iets met onderwerp blurry terwijl het niet hoeft en de foto veel sterker is met een scherp onderwerp).
Je mag wel gewoon namen noemen hier hoor Dan begrijpt de rest tenminste waar je het over hebt en kan degene die de foto gemaakt heeft uitleggen hoe het zit

Ik ben het wel met je eens, het meisje had ik veel scherper willen hebben, maar dat lukte me niet. Ik zag die zweefmolen en vond het wel een leuk idee voor de wedstrijd. Ik ben gewoon ingestapt en heb wat met de sluitertijden gespeeld. Deze kwam er als beste uit (op 1/20e), flitsen is simpelweg niet in me opgekomen. Maar toen ik de foto hier liet zien werd hij best positief ontvangen, dus heb ik heb hem gewoon ingestuurd. Hij doet het beter dan ik dacht, maar daar ben ik alleen maar heel blij mee

Als je op de overzichtsite kijkt zul je zien dat niet altijd de technisch meest perfecte foto gewonnen heeft, maar dat het ook vaak ligt aan uitstraling, sfeer, kleur, enz. Over smaak valt nog steeds niet te twisten
quote:
Maar goed, meeste stemmen gelden natuurlijk dus ik moet niet zeuren
Voor iedere goede tip die je geeft mag je 1 keer zeuren De volgende keer ga ik flitsen
quote:
Als flitsen geen optie was kon er misschien gewerkt worden met 2 opnames: 1 met erg korte sluitertijd, scherp stoeltje, en 1 met alleen omgeving en geen stoeltje in beeld. Even samenvoegen in photoshop en je bent klaar.
Dat mag dus niet
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_37431172
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 17:25 schreef k_man het volgende:
Zelf heb ik inmiddels wel een aardig idee. In ieder geval iets wat ik hier nog niet gezien heb. Over de methode die ik bedacht heb ben ik wel tevreden, over de uitvoer nog niet echt. Later hopelijk meer nieuws.
Het mag duidelijk zijn dat het niet meer is gelukt.
  zondag 30 april 2006 @ 18:21:01 #149
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_37431478
[edit] Geen tussenstanden posten a.u.b.

[ Bericht 78% gewijzigd door Subhuman op 30-04-2006 18:51:01 ]
pi_37435478
Offy: moet je zelf niet stemmen eigenlijk?
  zondag 30 april 2006 @ 21:00:22 #151
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_37436149
quote:
Op zondag 30 april 2006 18:07 schreef k_man het volgende:
Het mag duidelijk zijn dat het niet meer is gelukt.
Ga je ons nog vertellen wat dat ' aardige idee' was of wacht je tot Lange belichtingstijd weer een keer als onderwerp gekozen wordt?
quote:
Op zondag 30 april 2006 20:41 schreef Gizz het volgende:
Offy: moet je zelf niet stemmen eigenlijk?
Goede vraag Ik twijfel een beetje of het 'mag', ik heb even door Sub's postgeschiedenis geneuzeld en ik zie dat hij nooit meegestemd heeft, maar er zijn volgens mij geen regels over hoe objectief een wedstrijdcoördinator moet zijn Als niemand er problemen mee heeft stem ik gewoon gezellig mee
  zondag 30 april 2006 @ 21:02:18 #152
79550 Ymke
your ghost
pi_37436203
quote:
Op zondag 30 april 2006 21:00 schreef Offy het volgende:

[..]

Ga je ons nog vertellen wat dat ' aardige idee' was of wacht je tot Lange belichtingstijd weer een keer als onderwerp gekozen wordt?
[..]

Goede vraag Ik twijfel een beetje of het 'mag', ik heb even door Sub's postgeschiedenis geneuzeld en ik zie dat hij nooit meegestemd heeft, maar er zijn volgens mij geen regels over hoe objectief een wedstrijdcoördinator moet zijn Als niemand er problemen mee heeft stem ik gewoon gezellig mee
Gewoon stemmen hoor
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_37436234
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:54 schreef Re het volgende:

[afbeelding]
Ook n leuk idee
(alleen wel n beetje late reactie misschien)
pi_37436869
quote:
Op zondag 30 april 2006 21:00 schreef Offy het volgende:
Het idee was om de foto niet te maken met een camera, maar met een scanner. Die is wel eventjes bezig voor ie de hele glasplaat afgewerkt heeft en ondertussen kun je dingen veranderen, een beetje verschuiven, zodat het wat vreemde effecten geeft.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2006 21:23:51 ]
  zondag 30 april 2006 @ 21:27:02 #155
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_37437010
Klinkt heel apart Is natuurlijk alsnog wel leuk om te proberen (en hier te laten zien! ), ook al kan je hem niet meer inzenden voor de wedstrijd.
pi_37437069
Nou ja, het heeft dus niks opgeleverd waar ik tevreden over was. Het idee was best goed en origineel, maar ik miste de tijd voor de uitwerking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')