is niet erg als het ooit eens in 1 keer goed gaat.quote:
zeker.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:03 schreef Robertje het volgende:
Hij lijkt nogal op die van mij
Tja ook een natuur foto met stromend water...maar er zijn ook meerdere concert foto's of nachtfoto's. Geef toe dat de foto niet speciaal voor deze wedstrijd is gemaakt, maakte hem in frankrijk een maand geleden. Maar deze foto was op dit moment mijn enige recente foto met langere sluitertijd.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:03 schreef Robertje het volgende:
maakt niet uit hoor, stemmen we gewoon op de mooistequote:Op woensdag 26 april 2006 22:03 schreef Robertje het volgende:
Ik vind het niet erg mocht dit je inzending worden.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:25 schreef J-K het volgende:
[..]
Tja ook een natuur foto met stromend water...maar er zijn ook meerdere concert foto's of nachtfoto's. Geef toe dat de foto niet speciaal voor deze wedstrijd is gemaakt, maakte hem in frankrijk een maand geleden. Maar deze foto was op dit moment mijn enige recente foto met langere sluitertijd.
Nou gelukkig maar zeg. Anders had ie toch een groot probleem gehad.quote:Op donderdag 27 april 2006 17:08 schreef Robertje het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg mocht dit je inzending worden.
Het ligt er maar aan wat je voor moeite je wilt doen voor een fotoquote:Op donderdag 27 april 2006 19:35 schreef Flipper01 het volgende:
Het leek me cool om een foto te maken op de horizontale roltrappen van Schiphol met statief en sluitertijd van enkele seconden, maar dat is vanuit Groningen toch wat te ver reizen..
En hoeveel vrije tijd je hebtquote:Op donderdag 27 april 2006 19:47 schreef Ymke het volgende:
Het ligt er maar aan wat je voor moeite je wilt doen voor een foto
quote:Op vrijdag 28 april 2006 08:31 schreef Offy het volgende:
Attentie attentie! Dames en heren, vandaag is de laatste dag dat je je foto in kan sturen voor de wedstrijd!
Wil je me daar ff niet aan herinneren?quote:
quote:Op donderdag 27 april 2006 18:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Nou gelukkig maar zeg. Anders had ie toch een groot probleem gehad.
quote:Op vrijdag 28 april 2006 20:05 schreef An24 het volgende:
Pffff heb het gehad. heb mijn best gedaan....na eerst een testje of ik het uberhaubt alleen kon doen:
[afbeelding]
Is het dit geworden.....
[afbeelding]
So shoot me, haha![]()
Wat voor megatelefoon heb je voor die foto helemaal rechtsboven dan gebruikt zeg?quote:Op vrijdag 28 april 2006 22:01 schreef Maxcre8 het volgende:
Ik heb even een aantal van mijn langesluitertijd fotos onderelkaar gezet en uiteindelijk heb ik gekozen voor de onderste![]()
[afbeelding]
Ik wist dat je de foto's met je camera gemaakt had en niet met je telefoon.quote:Op zaterdag 29 april 2006 01:04 schreef Maxcre8 het volgende:
De foto's zijn niet met mn telefoon gemaakt (afgezien van de rode) maar een aantal heb ik er wel mee belicht
Wat ik wel heb gemerkt is dat als je een dikke heldere lijn wil je beter het diafragma helemaal open kan zetten en misschien de ISO waarde wat hoger in moet stellen
aaah okquote:Op zaterdag 29 april 2006 11:58 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Ik wist dat je de foto's met je camera gemaakt had en niet met je telefoon.Ik vroeg me gewoon af welke telefoon er zo'n groot schermpje had dat je zo'n dikke lijn krijgt als op de foto rechtsboven. Een groter diafragma is genoeg daarvoor begrijp ik?
Ik neem aan dat dit over de foto van Offy gaat? Ik meen me te herinneren dat Offy gezegd heeft dat ze echt veel dingen heeft geprobeerd maar dat het niet lukte om het onderwerp scherp te krijgen, zelfs niet met een hele korte sluitertijd. Ik ben ook wel benieuwd welke tip jij hebt om "makkelijk" het onderwerp scherp te krijgen, want dit zou mij ongetwijfeld ook overkomen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:31 schreef Gizz het volgende:
Zo, er wordt al druk gestemd zie ik. Zal het ook eens doen als ik vanavond thuis ben.
Vind het trouwens apart dat één bepaald foto best veel punten al heeft, terwijl die in mijn ogen mislukt is omdat hij makkelijk technisch veel beter uitgevoerd had kunnen worden (iets met onderwerp blurry terwijl het niet hoeft en de foto veel sterker is met een scherp onderwerp). Maar goed, meeste stemmen gelden natuurlijk dus ik moet niet zeuren
Ahh okee nu begrijp ik het! Dat ongelofelijk felle ding heb ik ook al meermalen in m'n gezicht geduwd gekregen, dat is echt niet fijn! Maar wel ideaal voor foto's zoals dit, ik vind ze echt gaaf!quote:Op zaterdag 29 april 2006 12:58 schreef Maxcre8 het volgende:
[..]
aaah oksorry nee niet met het schermpje maar het lampje cam phones hebben een klein lampje op de achterkant, vandaar
de enige foto die ik gemaakt hebt met behulp van een scherm is de roze (met het scherm van mn PSP)
[afbeelding]
ze noemen het hier een flash maar tis gewoon n klein lampje.![]()
Flitsen. Het onderwerp bevriest dan, en de achtergrond beweegt zo snel en is ver weg dat die wel onscherp blijft.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:39 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd welke tip jij hebt om "makkelijk" het onderwerp scherp te krijgen, want dit zou mij ongetwijfeld ook overkomen.
Bovendien liggen die rolpaden pas NA de douanequote:Op donderdag 27 april 2006 19:35 schreef Flipper01 het volgende:
Het leek me cool om een foto te maken op de horizontale roltrappen van Schiphol met statief en sluitertijd van enkele seconden, maar dat is vanuit Groningen toch wat te ver reizen..
Je mag wel gewoon namen noemen hier hoorquote:Op zaterdag 29 april 2006 13:31 schreef Gizz het volgende:
Vind het trouwens apart dat één bepaald foto best veel punten al heeft, terwijl die in mijn ogen mislukt is omdat hij makkelijk technisch veel beter uitgevoerd had kunnen worden (iets met onderwerp blurry terwijl het niet hoeft en de foto veel sterker is met een scherp onderwerp).
Voor iedere goede tip die je geeft mag je 1 keer zeurenquote:Maar goed, meeste stemmen gelden natuurlijk dus ik moet niet zeuren
Dat mag dus nietquote:Als flitsen geen optie was kon er misschien gewerkt worden met 2 opnames: 1 met erg korte sluitertijd, scherp stoeltje, en 1 met alleen omgeving en geen stoeltje in beeld. Even samenvoegen in photoshop en je bent klaar.
Het mag duidelijk zijn dat het niet meer is gelukt.quote:Op vrijdag 28 april 2006 17:25 schreef k_man het volgende:
Zelf heb ik inmiddels wel een aardig idee. In ieder geval iets wat ik hier nog niet gezien heb. Over de methode die ik bedacht heb ben ik wel tevreden, over de uitvoer nog niet echt. Later hopelijk meer nieuws.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |