jacco | dinsdag 18 april 2006 @ 10:10 |
oude topic Nissan Skyline GT-R De Skyline goden: De Nissan Skyline R34 GT-R MCR: ![]() De Nissan Skyline R34 GT-R Mine's: ![]() De Nissan Skyline R34 GT-R HKS Driving Performer: ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door jacco op 18-04-2006 10:19:47 ] | |
Scepsis | dinsdag 18 april 2006 @ 10:56 |
Eigenlijk beetje zinloos om dat Supra/skyline clinch voort te zetten. Verder niets anders dan lof voor StefanP voor z'n humane manier van reageren ![]() -edit, wat wel duidelijk uit dat andere topic en deze oude vergelijking is dat het min of meer samengevat kan worden: Supra TT = een soort GT, comfort. In trant van Mercedes SL600 dus (veel power, zij het dat het van Toyota bouwkwaliteit is ![]() Skyline R33 = een soort RS, soepele motor, sportief. In trant van M3 GTR dus. Skyline is veel slechter in bouwkwaliteit dan Supra TT. Daarentegen is ie op het circuit en sprint veel sneller dan Supra TT (mits ze dezelfde power hebben, hé) De Supra kan alsnog ENORM veel meer power genereren dan de skyline. ![]() Maar hé, ieder z'n voorkeuren. Ook al heeft Supra flink meer power gekregen en is alsnog iets sneller dan skyline, ik zou toch zelf liever voor de Skyline blijven gaan. [ Bericht 9% gewijzigd door Scepsis op 18-04-2006 11:05:12 ] | |
Scepsis | dinsdag 18 april 2006 @ 10:57 |
Nu ik achteraf belees, is het best wel zinloos zo om dit topic voort te zetten. Want er zijn gewoon te weinig kwalitatieve filmpjes van Skylines ![]() niet zo gek eigenlijk als je kijkt naar aantal R33/R34 dat in Australie/Japan/GB geleverd is . ![]() | |
Hugster | dinsdag 18 april 2006 @ 11:27 |
quote: ![]() Bekend met de Best Motoring reeks? Elke noemenswaardige Skyline's komt daar zeer uitgebreid aan bod. Zoals de zwarte HKS uit de OP met het eigen ontwikkelde v-cam systeem. En die meesterlijke Mine's R34 komt ook meerdere malen uitgebreid aan de beurt. (en hij owned ![]() | |
jacco | dinsdag 18 april 2006 @ 12:11 |
quote:De MCR (Matchless Crowd Racing) Skyline komt in verschillende Touge Battles voor ![]() | |
jacco | dinsdag 18 april 2006 @ 12:16 |
Een Bee-R track spec R33. Deze auto is gelijk met de Bee-R R334 naar Europa gekomen. De auto op de foto's rijd nu in Engeland rond.![]() ![]() ![]() | |
TeazNutz | dinsdag 18 april 2006 @ 12:38 |
Wel grappig, tis gewoon fuckin jammer dat het een rechtsgestuurde auto is... | |
jacco | dinsdag 18 april 2006 @ 12:42 |
De R1 Titan van Amuse, alleen gebruikt voor de Time Attacks:![]() ![]() ![]() | |
TeazNutz | dinsdag 18 april 2006 @ 12:44 |
Ik boek hem.... | |
Hugster | dinsdag 18 april 2006 @ 12:50 |
quote:Klopt ja zie het nu ![]() Ik dacht dat het die rode LHD uit Dubai was ![]() | |
jacco | dinsdag 18 april 2006 @ 12:53 |
quote:Die uit Dubai is een lachertje vergelijken met deze MCR uitvoering | |
Spreadsheet | dinsdag 18 april 2006 @ 12:56 |
1360 pk's uit opgeboorde 2.6 liter. Quarter mile op 7,3 seconden. Nice, zeer nice ![]() | |
MrSASO | dinsdag 18 april 2006 @ 12:57 |
quote:Wat een lelijke Bodykit. ![]() | |
BarraCupraCuda | dinsdag 18 april 2006 @ 12:59 |
tvp ![]() | |
jacco | dinsdag 18 april 2006 @ 13:04 |
quote:Dat is geen bodykit ![]() | |
MrSASO | dinsdag 18 april 2006 @ 13:06 |
quote:Hoe noem je het dan ![]() | |
jacco | dinsdag 18 april 2006 @ 13:27 |
quote:Het is een volledig carbonnen carosserie. Een bodykit bestaat uit een voor- en achterbumper samen met sideskirts. Maar dat is bij een auto als deze niet van toepassing. Dit is een race wagen net zoals de auto's die worden gebruikt in de DTM of JGTC. | |
jacco | dinsdag 18 april 2006 @ 18:27 |
Dit is nog steeds één van mijn favorieten, gewoon door de manier waarop hij staat. Een schitterend voorbeeld van mobiliteit. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
MrSASO | dinsdag 18 april 2006 @ 18:29 |
quote:De mooiste tot nu toe ![]() Niet zo overdreven uitgebouwd en bestickerd, zo zouden ze eigenlijk moeten zijn. ![]() | |
jacco | dinsdag 18 april 2006 @ 19:00 |
Dan kan eigenlijk mijn eigen aangeschafte Skyline niet ontbreken ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Scepsis | dinsdag 18 april 2006 @ 20:25 |
quote:Hm.. toch net niet. Die velgen ![]() ![]() Neem dan gewoon de standaard GT-R velgen. Die verlagingsset. ![]() De hele sfeer erom heen ![]() Dan heb ik toch liever deze: Alhoewel ik bij dat laatste toch andere velgen zou hebben. ![]() | |
jacco | dinsdag 18 april 2006 @ 21:18 |
quote:Die velgen zijn de standaard Nismo LM GT4 velgen speciaal voor de Skyline gemaakt. De auto die jij post heeft dan weer de lelijkste bodykit gemaakt voor de Skyline. Al komt die menig voornamelijk door de 2F2F film waarin de Skyline dezelfde C-West bodykit had. | |
Inorbit | woensdag 19 april 2006 @ 09:57 |
quote:die zwarte is verneukt. laat lekker de standaard spoilers er op zitten. die grijze daarentegen ![]() verkapte tvp. leuke discussie. ik wil meer ellenlange posts. Heeft een Supra geen lagere CW waarde als de skyline. met zo'n lompe voorkant moet die de luchtweerstand echt uit de weg Beuken. dat lijkt mij vooral op hogere snelheden in het voordeel van de supra. en ik denk dat het nog vies tegenvalt hoe een verschil dat maakt. en het is natuurlijk zuiniger als je minderluchtweerstand hebt (lekker boeiend) | |
t0n | woensdag 19 april 2006 @ 10:04 |
R32's zijn echt lelijk man. | |
Hugster | woensdag 19 april 2006 @ 10:50 |
Het argument dat iedereen die niet echt iets met auto's heeft zo straal langs je R34 GT-R loopt als hij ergens op de stoep staat klopt toch niet helemaal? ![]() Ik snap dat echt niet hoor ![]() Die mensen zijn er? ![]() | |
Scepsis | woensdag 19 april 2006 @ 11:54 |
quote:Ja, die mensen bestaan. En dat vind ik nou juist het leuke aan, je ziet niet 1-2-3 dat het een supercar is. Bij Ferrari 430/Porsche/etc daarentegen wel weer. Een wolf in schaapskleren dus. ![]() verder een zinloos topic imho, als je aan mij vraagt. ![]() | |
beschuit | woensdag 19 april 2006 @ 12:09 |
Persoonlijk vind ik een R33 het mooiste; die zijn helemaal incognito ![]() | |
Sjoewe | woensdag 19 april 2006 @ 12:11 |
quote:Ja en het verschil ook als het uit en aan staat ![]() | |
Hugster | woensdag 19 april 2006 @ 12:49 |
quote:Hoezo zinloos? Gewoon lekker over Skylines lullen ![]() | |
Hugster | woensdag 19 april 2006 @ 12:50 |
quote:ja ![]() ![]() Hij pakt veeeel sneller op ![]() | |
DeBastaard | woensdag 19 april 2006 @ 13:49 |
Jacco heb jij nou echt Nomuken's street kar gekocht? Dacht dat GoFaster die gekocht heeft als showbak ? Of ben jij daar eigenaar van ofzo? | |
Tjabbo | woensdag 19 april 2006 @ 15:24 |
Leuke auto Jeroen! Heb je een mod list toevallig ? Je moet natuurlijk nog wel wat doen aan die snelle stickers he. Het staat even 'blits' voor op wat shows maar ik kan niet zeggen dat de auto daar nou speciaal mooier van wordt ![]() Anywayz... wanneer komt hij? Veel plezier ermee gewenst. ![]() | |
ThaFreak | woensdag 19 april 2006 @ 15:33 |
quote:is een heel topic erover ![]() Eindelijk mijn eigen Skyline deel 2 | |
Tjabbo | woensdag 19 april 2006 @ 15:35 |
Hehehe Sorry ![]() | |
Hugster | woensdag 19 april 2006 @ 15:38 |
quote:Als jij de ex-DTM auto van Albers koopt ga je toch ook niet alle stickers eraf trekken ![]() ![]() | |
Tjabbo | woensdag 19 april 2006 @ 15:53 |
quote:Jawel Naast het idee alleen al dat ik een duiste kuttebak zou kopen ![]() ![]() | |
Hugster | woensdag 19 april 2006 @ 16:35 |
quote:Dat zeg je nu ![]() | |
jacco | woensdag 19 april 2006 @ 17:05 |
quote:Ik heb de auto idd gekocht ![]() ![]() | |
DeBastaard | woensdag 19 april 2006 @ 19:09 |
Geef mij ook eens wat geld wil je ![]() | |
StefanP | woensdag 19 april 2006 @ 20:04 |
quote:Die is erg mooi ja ![]() Ik zou hem persoonlijk iets minder verlagen en andere velgen kiezen, maar verder top! | |
MrSASO | woensdag 19 april 2006 @ 20:11 |
quote:andere velgen??? Deze velgen zijn gewoon geil ![]() | |
jacco | woensdag 19 april 2006 @ 20:52 |
quote: ![]() | |
jacco | woensdag 19 april 2006 @ 20:54 |
quote:Werken voor je geld zul je, ik ben geen filantropische instelling. | |
jacco | woensdag 19 april 2006 @ 21:06 |
![]() ![]() ![]() | |
Hugster | woensdag 19 april 2006 @ 21:34 |
quote:OMG ![]() ![]() ![]() | |
Scepsis | woensdag 19 april 2006 @ 22:30 |
quote: ![]() ![]() en we zijn WEER eens, ben je m'n tweelingbroer ofzo?! ![]() Ik vind die velgen ook wel minder, en te laag afgesteld. En tegen m'n verwachting lijkt er nog leven in dit topic zitten, dus ff nieuwe pic dan: ![]() Komt van zijn site, van een gast die meestal illegale streetraces in Melbourne organiseert. Hoeveel pk's hij dan heeft, weet ik niet. ![]() | |
StefanP | donderdag 20 april 2006 @ 04:03 |
Deze had ik nog op m'n PC, mooie engine bay.![]() ![]() | |
StefanP | donderdag 20 april 2006 @ 04:11 |
quote:Naast CW is oppervlak heel belangrijk. Een auto met lage Cd waarde maar een groot oppervlak, kan meer weerstand ondervinden dan een auto waar dat andersom is. http://en.wikipedia.org/wiki/Coefficient_of_drag En hier wat hier wat tabellen met het product van oppervlak en Cd voor verschillende auto's http://www.mayfco.com/tbls.htm Wat heeft een viper een belachelijk slechte Cd zeg, of zou dat een foutje zijn? ![]() Edit: ik kwam net een heel leuk plaatje tegen (toevallig, echt...) wbt oppervlak: [ Bericht 13% gewijzigd door StefanP op 20-04-2006 05:11:13 ] | |
Sjoewe | donderdag 20 april 2006 @ 13:17 |
quote: ![]() | |
jacco | donderdag 20 april 2006 @ 15:51 |
De Ichiban Skyline van Sumopower afgelopen weekend in Donnington UK![]() ![]() | |
jacco | donderdag 20 april 2006 @ 16:31 |
Een filmpje van de HKS R33 GT-R die van 0 naar 300km/h in acht seconden rijd op de quarter mile http://video.google.com/videoplay?docid=-8515986062221898307 | |
jacco | donderdag 20 april 2006 @ 17:28 |
Even wat Skylines van het Nismo Festival![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
jacco | donderdag 20 april 2006 @ 17:30 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Inorbit | vrijdag 21 april 2006 @ 12:12 |
quote:Mooie Plaatjes ![]() ![]() heb je die toevallig ook in groter formaat. ik zie een paar foto's met wallpaper potentieel | |
DeBastaard | vrijdag 21 april 2006 @ 13:10 |
Die oude zijn dus duidelijk wel DE BOM.![]() ![]() ![]() ![]() | |
Maikalo | vrijdag 21 april 2006 @ 13:16 |
Die ouwe Skyline ![]() ![]() ![]() | |
t0n | vrijdag 21 april 2006 @ 13:29 |
R33 is de fucking shit. | |
Sjoewe | vrijdag 21 april 2006 @ 13:35 |
quote: | |
GC_Stef | vrijdag 21 april 2006 @ 17:29 |
Wat moet het me belachelijk lekker lijken om gewoon met een skyline naar de kroeg te rijden, ding voor de deur uit te stappen, en als iemand vraagt wat je rijd, je naar dat monster kan wijzen en zeggen: Die roestbak ![]() Skyline's zijn f'ing gaaf, over 2 jaar moet een mooie R32 er toch wel inzitten ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door GC_Stef op 22-04-2006 19:39:23 ] | |
neo2000 | vrijdag 21 april 2006 @ 18:20 |
Godenwagens.. verklapte tvp | |
DarkHelmet | vrijdag 21 april 2006 @ 18:49 |
mag ik even zeggen dat ik die Skyline toch wel een toch wel erg fijne auto vind? Zou geen straf om in zo'n ding rond te rijden, ookal zou die (bijna) standaard zijn | |
liquid-orange | vrijdag 21 april 2006 @ 19:40 |
quote:Ah... Nice. Een Supra! | |
jacco | vrijdag 21 april 2006 @ 19:57 |
quote:Heb ze wel, maar ivm met copyright regels kan ik ze niet groter laten zien ![]() | |
ThaFreak | vrijdag 21 april 2006 @ 20:21 |
Filmpje van de Nissan Skyline 2000 GT-R (bekend als hakasuka GTR in japan) Dit is dus de aller aller eerste skyline ![]() Check het geluid van de motor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() http://members.home.nl/thafreak2/hakasukaGTR.avi | |
Party_P | vrijdag 21 april 2006 @ 22:14 |
quote:doet een beetje aan zoals dat ene alfa coupe geval uit de jaren 70 (ja weet type niet ![]() ![]() | |
jacco | zaterdag 22 april 2006 @ 12:29 |
quote:dit zijn mooie beelden. | |
Steve-O | zaterdag 22 april 2006 @ 13:03 |
quote:Kijk die vind ik dus wel erg mooi 1 kleur geen tierlantijnen en mooie wielen . Dit is dus iemand die het wel snapt hoe je modificeert ![]() | |
jacco | zaterdag 22 april 2006 @ 13:34 |
Één van de excusiefste Skylines op deze planeet komt voor een jaar in bruikleen naar de UK Deze R33 door Do-Luck Japan gebouwd in Japan had zijn debuut op de Tokyo Auto Salon in hetzelfde jaar. Hij won op de show metten de titel van 'Beste auto op de show' en verdween daarna achter gesloten deuren. Het is een R33 GT-R die helemaal nieuw was aangeschaft maar meteen volledig werd gedemonteerd en daarna weer opnieuw opgebouwd. De auto is gebouwd als prototype om te laten wat de design mensen van Do-Luck konden doen. ![]() | |
Party_P | zaterdag 22 april 2006 @ 17:57 |
lijp, zo'n deur, vind alleen de voorspoiler net iets té | |
JohnnyKnoxville | zaterdag 22 april 2006 @ 18:01 |
Damn, hoe lelijk. | |
jacco | zaterdag 22 april 2006 @ 19:39 |
Vergeet niet dat dit in 1996 is gedaan. | |
GC_Stef | zaterdag 22 april 2006 @ 19:41 |
Ik vind die deur geil *fapt stiekem* | |
DeBastaard | zondag 23 april 2006 @ 13:21 |
Ik vind hem vrij fout, ook al is ie van do luck. | |
jacco | zondag 23 april 2006 @ 17:10 |
De Zele international Demo auto. Hij rijdt nu op het eiland Jersey rond, boven Frankrijk.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
jacco | zondag 23 april 2006 @ 17:47 |
Dit zijn particuliere auto's die volledig door Top Secret onder handen zijn genomen, geen kosten en/of moeite gespaard.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
jacco | maandag 24 april 2006 @ 16:52 |
De Skyline van een persoonlijke vriend van mij,![]() ![]() ![]() ![]() | |
jacco | dinsdag 25 april 2006 @ 18:37 |
De Skyline R32 van Top Secret met een VQ35 motor met zes itb's ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
MosPos | dinsdag 25 april 2006 @ 19:00 |
quote: ![]() ![]() | |
Scepsis | donderdag 27 april 2006 @ 12:49 |
quote:Leuk ![]() hier kun je hem zien rijden op Autobahn, wel een van weinige filmpjes van Skylines op snelweg ![]() | |
Scepsis | donderdag 27 april 2006 @ 12:49 |
Hier een verslag in Autovisie van vorig jaar, waar ze een skyline op de Griekse eiland Ellinikon testen. quote:Voor het volledige artikel moet je maar gewoon het Autovisie-blad kopen, met alle technische details en data erbij. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Hugster | donderdag 27 april 2006 @ 14:03 |
quote:Wat lijkt me dat ontzettend gaaf zeg ![]() ![]() Wat een bak ![]() Zelf het blad kopen lijkt me een beetje lastig eh, een jaar oud ![]() Laat je nu opzettelijk een stuk achter? ![]() | |
jacco | donderdag 27 april 2006 @ 14:36 |
Wisten jullie btw dat Sumo Power de auto's helemaal niet zelf bouwt? | |
JohnnyKnoxville | donderdag 27 april 2006 @ 14:41 |
quote:Dat zal wel kloppen ja, ze gebruiken een GT-R als basis. | |
jacco | donderdag 27 april 2006 @ 15:20 |
quote:Wise guy ![]() Ik zal het verder uitleggen speciaal voor jou ![]() Ze tunen de auto's zelf niet, zoals de afgebeelde GTR en de roze 350Z hebben ze in opdracht laten bouwen. | |
ThaFreak | donderdag 27 april 2006 @ 22:38 |
Mines skyline GTR http://videos.streetfire.(...)DD8-FFCABFECCC4A.htm hoe hij de porsche (raceversie) en de F40 vernederd ![]() ![]() en let eens op hoe weinig correcties bestuurder moet maken ![]() | |
Scepsis | donderdag 27 april 2006 @ 22:49 |
quote:Welke auto is dat precies die hem voorbij gaat ![]() -EDIT, heb hem al gevonden: ![]() met 500 pk's 900 kg (jgtc Arta NSX gt500) vs 1700 kg , wel lekker makkelijk zo. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Scepsis op 27-04-2006 22:50:26 (auto bijgevoegd) ] | |
Scepsis | donderdag 27 april 2006 @ 22:51 |
quote:Ja, een groot stuk zelfs, geloof dat je hem nog kunt nabestellen op hun site ![]() | |
Hugster | vrijdag 28 april 2006 @ 05:58 |
quote: ![]() Nou laat maar. Hij beschrijft het erg leuk iig ![]() | |
jacco | zondag 21 mei 2006 @ 12:28 |
Kreeg weer wat foto's via de mail uit Japan, er was een kleine meeting bij het Omori Nismo gebouw. De Z-Tune werd speciaal naar buiten gebracht.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Mad-Matt | zondag 21 mei 2006 @ 16:13 |
quote:dus geen onpersoonlijke vriend ![]() | |
jacco | zondag 21 mei 2006 @ 18:17 |
quote:Je hebt 'vrienden' op het internet en mensen die ik persoonlijk ken en op het internet actief zijn. | |
StefanP | zaterdag 27 mei 2006 @ 20:14 |
De nieuwe eigenaar heeft 'em net een weekje of zo... ![]() Verhaal is nog niet bekend, maar grote kans dat het een combinatie is van Sjonnie + stoerdoenerij + RWD + turbo + regen + denken dat je kunt rijden omdat je een 100pk golfje had. | |
X-qlusive. | zaterdag 27 mei 2006 @ 20:38 |
quote:skyline is tog AWD/4WD .. ![]() of is het geen skyline.. ?? je ken het niet egt goed meer zien ![]() | |
Mad-Matt | zaterdag 27 mei 2006 @ 21:03 |
het is een R33 Ik weet ook niet zeker of het rwd is, maar als het 4wd/awd is zit de meeste power toch nog op de achterwielen. Ik ken de locatie (Spijkernissebrug af Hoogvliet in) en het is nou niet echt wat je zegt een lastige locatie, gaat van 2 stroken naar 5 en extreem glad is het er ook nooit (mr2 turbo in regen is ook klote) Maar dit gun je niemand, zeker niet als iemand nog maar zo kort de auto heeft ![]() | |
ThaFreak | zaterdag 27 mei 2006 @ 21:15 |
die skyline is een gt-st en is dus rwd | |
K33T | zaterdag 27 mei 2006 @ 21:20 |
Is dat niet die Skyline GTS die voor 15k te koop stond ![]() | |
ThaFreak | zaterdag 27 mei 2006 @ 21:20 |
quote: ![]() ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 27 mei 2006 @ 22:27 |
Ach, als je Matiz dan toch verneukt word, dan maar door een Skyline ![]() | |
Fiets-toeter | zaterdag 27 mei 2006 @ 23:51 |
quote:*bwhaha proest* http://www.gtr.co.uk/forum/upload/showthread.php?t=55033 Post dan alles! ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Fiets-toeter op 27-05-2006 23:57:40 ] | |
StefanP | zondag 28 mei 2006 @ 04:45 |
Volgens mij is ie total loss...![]() ![]() ![]() Jammer, ik vond het echt een mooie skyline. | |
Hugster | zondag 28 mei 2006 @ 05:03 |
Tering die heeft hem goed kort gereden zeg ![]() ![]() Dit is dat ding wat eerst bij van de Bunte stond eh? | |
jacco | zondag 28 mei 2006 @ 09:43 |
quote:Waarom moet ik meteen alles posten? Mensen zijn vrij om met foto's te doen wat ze willen, dus als iemand ze naar mij mailt kan hij ze ook op een ander forum plaatsen. | |
Fiets-toeter | maandag 29 mei 2006 @ 09:56 |
nee eeecht?! ![]() quasi interessant gedoe Ontopic maar weer. | |
jacco | maandag 29 mei 2006 @ 10:43 |
quote:Dan zal k in het vervolg er niet meer bij zetten dat ik ze via de mail heb ontvangen om jou een pleizer te doen goed? | |
StephanL | maandag 29 mei 2006 @ 11:37 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
beschuit | maandag 29 mei 2006 @ 12:08 |
die gasten van dreamcarcompany en gelijksoortigen zouden een screaning moeten doen voordat ze die bakken verkopen... ongelukje kan altijd, maar dit lijkt me echt gewoon een prutsactie hoor... | |
Ger-E | maandag 29 mei 2006 @ 12:36 |
quote:Is van H vd Bunte zelf geweest.... | |
Richie_Rich | maandag 29 mei 2006 @ 23:49 |
quote:Waarom zouden ze handel weigeren. Het zijn maar dingen hoor. | |
StefanP | maandag 29 mei 2006 @ 23:58 |
![]() ![]() ![]() http://gallery.voodoo-people.com/albums/album728/MG_6133.jpg | |
Hugster | dinsdag 30 mei 2006 @ 03:23 |
Heerlijke R32 ![]() ![]() | |
jacco | dinsdag 30 mei 2006 @ 19:27 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Inorbit | woensdag 31 mei 2006 @ 09:16 |
quote:whoo. zo zonde dat er geen KPG-C10 in nederland rondrijden. (voor zover ik weet) het model dat daarna komt is echt rechtuit lelijk en te japans gestyled | |
DS4 | woensdag 31 mei 2006 @ 09:33 |
quote:Ik vind hem zo mooier dan het origineel... | |
beschuit | woensdag 31 mei 2006 @ 10:08 |
wat zou een KPG-C10 met een RB26DETT doen? ![]() | |
Richie_Rich | woensdag 31 mei 2006 @ 10:46 |
http://img137.imagevenue.com/img.php?loc=loc13&image=09634_1_9.jpg net een group B rallybak in racetrim ![]() Die oude Skylines zijn helemaal geweldig, ![]() | |
Inorbit | woensdag 31 mei 2006 @ 10:59 |
quote:als ik mij niet vergis is dat model ook voor rally gebruikt. nissan deed in ieder geval wel mee met rally in die tijd | |
rameijer | woensdag 31 mei 2006 @ 11:25 |
Wow! Dat zou wat zijn...Nissan in de WRC met Skylines ![]() ![]() | |
K33T | woensdag 31 mei 2006 @ 12:00 |
Vind ik ook echt prachtig, een circuit- én rallybak die toch wel evengoed de concurrentie aankon met Ferrari's, Lambo's, etc. ![]() | |
DS4 | woensdag 31 mei 2006 @ 12:15 |
quote:Er is er maar één die dat echt goed kon en dat is de Porsche 959/961 (maar helaas werd gr. B verboden). | |
DS4 | woensdag 31 mei 2006 @ 12:17 |
quote:Voldoet totaal niet aan de reglementen, dus ze zullen dan echt van voor af aan moeten beginnen. Er komt overigens binnenkort een nieuwe Skyline. | |
rameijer | woensdag 31 mei 2006 @ 13:11 |
quote:Dat bedoel ik...dat ze dat met die nieuwe gaan doen. En dan meteen Ferrari, Porsche, Mercedes en Renault ook de WRC in ![]() | |
MaartenGrendel | woensdag 31 mei 2006 @ 13:11 |
Echt gaaf, het geluid van die 'Hakasuka', lijkt wel een ouwe F1 zoveel toeren draait 'ie. En zonde van die R33. | |
DS4 | woensdag 31 mei 2006 @ 15:07 |
quote:Die nieuwe voldoet ook niet aan de reglementen... Laat staan Ferrari's en Porsche's. Renault zou met een Clio wat kunnen, maar het budget wordt al gespendeerd aan een omhooggevallen spanjool. | |
jacco | woensdag 31 mei 2006 @ 15:12 |
Het verhaal van de R33 crashquote: | |
Richie_Rich | donderdag 1 juni 2006 @ 00:43 |
quote:Volgens mij wordt/werd niet rally gereden met een geblazen 2,6l 6 cilinder ![]() | |
MaartenGrendel | donderdag 1 juni 2006 @ 08:38 |
quote:Dus de ergste schade is niet eens direct veroorzaakt door de bestuurder, das helemaal zuur dan. | |
DS4 | donderdag 1 juni 2006 @ 08:49 |
quote:De 959 reed met 2,85 liter en twee turbo's en voldeed aan groep B. | |
rameijer | donderdag 1 juni 2006 @ 10:39 |
quote:Dan maken ze allemaal toch een nieuw model dat wel voldoet aan de reglementen? ![]() ![]() | |
DS4 | donderdag 1 juni 2006 @ 11:06 |
quote:Weet jij wat dat kost? Fiat heeft al moeite genoeg om het hoofd boven water te houden, Renault idem. Porsche wil graag de producent blijven die de meeste winst genereert (en doet dus zo min mogelijk met autosport). En zo is het dat ik het er niet van zie komen... | |
Richie_Rich | donderdag 1 juni 2006 @ 12:34 |
quote:Ik had het over de wat modernere rally's WRC enzo. Aangezien iedereen al waanideen kreeg ![]() | |
Inorbit | donderdag 1 juni 2006 @ 12:58 |
![]() dit was het model waar nissan rally mee reed. geen skyline, mee een 240 RS | |
DS4 | donderdag 1 juni 2006 @ 13:39 |
quote:Maar dan is het een open deur... | |
Kogando | vrijdag 23 juni 2006 @ 21:01 |
Heb gisteren een R34 GT-R gespot in omgeving Utrecht.. 8) | |
jacco | vrijdag 23 juni 2006 @ 22:28 |
quote:Dat zal de auto Fili zijn geweest | |
Joncho | vrijdag 23 juni 2006 @ 22:45 |
schaamteloze tvp ![]() | |
Kogando | zaterdag 24 juni 2006 @ 07:49 |
quote:Hij was grijs en moest nog op kenteken worden gezet.. | |
jacco | zaterdag 24 juni 2006 @ 09:39 |
quote:Dan hoort die bij DBM in Maarsen | |
Kogando | zaterdag 24 juni 2006 @ 14:03 |
quote:Je bent goed op de hoogte.. ![]() Maar daarzo zag ik 'm ja. ![]() | |
jacco | zaterdag 24 juni 2006 @ 19:08 |
In Engeland is een HKS dragster aangekomen die een 7 seconden run op zijn naam heeft staan op de 400 meter sprint. De auto heeft al een paar sprints in Engeland gedaan met een tijd van 8,2 seconden op de 400 meter sprint. De auto zal nu volledig gemapped worden en dan klaar gestoom worden Ten Of The Best. ![]() ![]() | |
jacco | zaterdag 24 juni 2006 @ 19:28 |
De Sumo Power Skyline staat te koop voor een prijs van 50.000 pondquote: | |
jacco | donderdag 26 oktober 2006 @ 15:24 |
quote:Bron is btw elsevier.nl ![]() ![]() ![]() ![]() En een Youtube filmpje -> http://www.youtube.com/watch?v=MpO0SNMwAiU&mode=related&search= [ Bericht 6% gewijzigd door jacco op 26-10-2006 15:51:12 ] | |
JohnnyKnoxville | donderdag 26 oktober 2006 @ 15:41 |
quote: ![]() (plaatjes doen het niet trouwens) | |
jacco | donderdag 26 oktober 2006 @ 15:53 |
quote:nu wel ![]() | |
JohnnyKnoxville | donderdag 26 oktober 2006 @ 15:58 |
quote:Oe! Carbonlook bumpers af-fabriek! Sjiek! | |
Cyaa | donderdag 26 oktober 2006 @ 16:51 |
quote:je bedoeld zeker de camoflage om zijn ware vorm te verhullen voor de pers? ![]() | |
JohnnyKnoxville | donderdag 26 oktober 2006 @ 16:52 |
quote:Nee. Leer PI's lezen. Het is "je bedoelt", trouwens. ![]() | |
jacco | donderdag 26 oktober 2006 @ 16:52 |
quote:Kijk ook eens naar de Pi's | |
JohnnyKnoxville | donderdag 26 oktober 2006 @ 16:54 |
Ben trouwens wel benieuwd of deze Skyline net zo goed op te voeren is als de vorige. | |
jacco | donderdag 26 oktober 2006 @ 17:05 |
quote:Het is geen Skyline meer ![]() Maar wat betreft het tunen waardoor de vorige Skyline juist zo populair is geworden. Ben ik er bang voor. Het vorige motorblok de RB26 was zo over geëngineerd dat hij makkelijk zonder grote aanpassingen +500 pk aankon. Met het nieuwe blok die uit Aluminium gemaakt zal worden zal dit niet het geval zijn. | |
JohnnyKnoxville | donderdag 26 oktober 2006 @ 17:09 |
quote:Precies, die vorige motor was "teruggetuned" naar 280 pk, dat zal met die nieuwe motor dus wel anders zijn. Al zullen er ongetwijfeld weer van die maloten zijn die er 800+ pk uit weten te peuren. ![]() | |
jacco | donderdag 26 oktober 2006 @ 20:22 |
quote:Ik denk eerder dat er maloten zijn die een RB26 in de nieuwe GT-R stoppen | |
MrSkyline | vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:30 |
De Z-Tune is de vetste factory build skyline die ik ken ![]() ik zou een moord doen om daar ff in te mogen rijden. t is gewoon het toppunt van tunen, alles is gewoon perfect aan die bak, en bij is vrijwel net zo betrouwbaar als de standaard gtr. ![]() | |
Kill_em_all | vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:29 |
quote:Al geef je een aap nog zo'n mooie ring, het blijft een lelijk ding. Feit is gewoon dat hoeveel dat ding ook mag kosten, of hoe snel die ook is, het gewoon een Nissan blijft, een merk dat iedereen kan rijden. Het is een auto die totaal niet tot de verbeelding van mensen spreekt, mede ook door dat lompe uiterlijk. | |
Maikalo | vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:15 |
quote:Tsja, ik vind de Skyline R34 toch een van de mooiere auto's die er zijn. Ligt er natuurlijk net aan wat je smaak is. Ik heb sowieso een voorkeur voor sedanvormige coupé's. Dat er Nissan op staat vind ik niet echt een probleem. Mazda RX-8 is ook een bruut ding. En daar staat ook Mazda op. De 'merken die iedereen kan rijden' proberen juist om nog meer mensen te trekken, door een speciale auto te maken. Bij opel straks de GT, bij mazda de RX-8, bij niissan de 350z en over een poosje dus de Skyline. Het maakt mij echt niet uit of er nou nissan of corvette opstaat, als het maar lekker rijdt en goede prestaties heeft. | |
Kill_em_all | vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:29 |
Het was meer als reactie op die post dat een skyline niet echt aandacht trekt, dat is imo niet vreemd want het ding ziet er niet uit en er staat nissan op dus iemand die er niet echt iets van weet zal daar niet van opkijken terwijl merken als porsche en Ferrari dat wel hebben gewoon omdat die auto's er opvallend uitzien en iedereen die merken wel kent door hun exclusiviteit.quote:Nee spannend, het winnen van een 25 jaar oude sportwagen als de f40... Heb trouwens wel meer van dat soort filmpjes gezien, volgens mij zijn er echt veel staged want het klopt gewoon niet soms. Doen ze bv een race over 4 ronden, europeese sportwagens rijden de hele tijd vooraan en opeens vliegen al die jappenbakken er voorbij zonder moeite. Das gewoon bull, ze rijden er voorbij alsof ze stilstaan, gaat nergens over en ook niet erg realistisch vooral omdat er soms ook standaard mercedesen bijzitten die opeens zomaar sneller zijn dan Ferrari 360's of F430's ![]() | |
flyguy | vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:52 |
filmpje niet gekeken, maar denk dat het over BM gaat.... ![]() | |
ThaFreak | vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:00 |
kappen met nissan/toyota.... laatste waarschuwing, rest van de berichten gaat door de schredder.... en estolan, begin een beetje moe van je te worden met dat eeuwige gezeur ![]() | |
Hugster | zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:31 |
Een Amsterdamse:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
-Muse- | zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:34 |
cheil! Cool dat hij die oldskool honingraat-stijl velgen eronder heeft zitten, staat goed! (die zaten ook onder mijn 205gti ![]() | |
Hugster | zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:46 |
Nederlandse R33 GT-R met serieuze mods. ( filmpje )![]() ![]() quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:10 |
Ja van Henk Go, maarja eerst maar is Dyno! Daarna zien of het nog wat is geworden ![]() | |
Hugster | zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:14 |
Yep, maar het beloofd veel goeds ![]() | |
Bart | zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:17 |
Als ik ooit nog eens de loterij win, komt er naast de Porsche Carrera 4S en de BMW M6 ook nog wel een Nissan Skyline GT-R te staan ![]() | |
Tjabbo | zondag 29 oktober 2006 @ 23:38 |
zonder vermogen geen snelheid piem0l ![]() | |
X-qlusive. | maandag 30 oktober 2006 @ 00:52 |
en als je 800+ pk's heb in een getuned japans/europeaans blok heb... hoeveel km denk je dan dat die mee gaat ?! beetje doelloos, kijk hoe hard ik rechtuit ken ! je net als een muscle car ! ![]() en moet je die remschijfen en remklauwen zien ! ![]() ![]() ![]() [ Bericht 40% gewijzigd door X-qlusive. op 30-10-2006 01:27:10 ] | |
SuizzeJonnais | maandag 30 oktober 2006 @ 10:25 |
Uit deze post, de Skyline met in z'n huidige config 2,8 sec accerlatie naar 100km/h en theoretische topsnelheid van 368 km/h, nu te koop voor 50.000 pond. Peanuts dus. ![]() ![]() De rechter dus ![]() | |
Kill_em_all | maandag 30 oktober 2006 @ 10:36 |
hehe dat is toch wel even een stukje goedkoper dan een veyron of ultima gtr kwa acceleratie. Maar na hoeveel km pleurt dat ding uit elkaar? | |
Maikalo | maandag 30 oktober 2006 @ 11:01 |
quote:Rekening houden met circuit kwaliteit ![]() | |
-Muse- | maandag 30 oktober 2006 @ 11:58 |
quote:Dat is de kunst van het onderhouden van een auto. Veel vermogen = meer slijtage = meer onderhoud, iets waar je niet onderuit komt, maakt niet uit welk automerk. | |
Kill_em_all | maandag 30 oktober 2006 @ 12:38 |
Dat is dus wat ik me afvroeg, hoe betrouwbaar zijn die dingen? met een porsche kan je de hele dag 200+ rijden zonder dat dat ding het merkt (lonman zijn gt2 @ 120.000km met alleen normaal service onderhoud), maar je gemiddelde Ferrari daar mag je blij mee zijn als je uberhaubt een paar honder Km zonder problemen kan rijden bij wijze van spreken. Maar deze dingen zijn dus nog fragieler dan de gemiddelde italiaanse sportwagen? | |
Rev- | maandag 30 oktober 2006 @ 12:39 |
standaard (dus met 280pk) zullen ze net zo betrouwbaar zijn als een willekeurige nissan. als je gaat tunen hangt het er vanaf hoe goed je tuned en hoe ver je tuned | |
Maikalo | maandag 30 oktober 2006 @ 12:47 |
Alleen een zwaar opgevoerd blok lijkt me niet verstandig ![]() | |
Hugster | maandag 30 oktober 2006 @ 12:51 |
Bijvoorbeeld de R33 GT-R die op de vorige pagina ziet, volledig getuned door GT-Art zal best betrouwbaar zijn. De motor is zo grondig aangepakt en alle onderdelen die mogelijk komen te lijden onder het flink gestegen vermogen zijn vervangen voor sterkere en vaak ook snellere/betere performance onderdelen. Gewoon goed op tijd al je vloeistoffen bijhouden en dan heb je daar een heel betrouwbare machine aan denk ik. | |
SuizzeJonnais | maandag 30 oktober 2006 @ 13:03 |
Het blok van de bovenstaande Skyline (van Andy Barnes) is ook door GT-aRt opgefokt. Hoe het zit met de betrouwbaarheid, daar weet ik het fijne niet van, maar ik weet wel dat-ie al ruim 2 jaar rondrijdt met de huidige specs. ![]() | |
X-qlusive. | maandag 30 oktober 2006 @ 13:16 |
quote:daar ben ik blij om! het rijdt misschien wel leuk maar de supra is niet egt een circuit bak je hebt niet zoveel power nodig om er mee te kunnen racen.. dit is meer ik wil sprint 'bak' doen. en hoe wil je al die pk's aan de grond krijgen ? wel een beetje krom, zo'n grote bak met zoveel power en dan die remmerij quote:3 x in de maand een ritje ? tis een leuk kunstje (nou dat ook al niet meer) van hoeveel pk ze erin weten te proppen maar dit is alleen leuk als je het niet erg vin je blok vaak moet repareren omdat je hem gewoon kapot rijdt. [ Bericht 32% gewijzigd door X-qlusive. op 30-10-2006 13:22:26 ] | |
SuizzeJonnais | maandag 30 oktober 2006 @ 13:20 |
Alle blokken gaan eens keer kapot. Het blijft dan ook verassend dat GT-R's, die continu voor circuitrijden gebruikt worden, nog steeds prima presteren. En om even Kill_em_all's vraag te beantwoorden: bij mijn weten hebben er ook GT-R's van 700 pk's en 800 pk's continu 200mph + gereden na lange testrits op circuit (waaronder de Nürburgring). Ze hielden heus wel wat langer uit dan 100 kms ![]() DS4, heet je toevallig ook Devils_Son? | |
X-qlusive. | maandag 30 oktober 2006 @ 13:23 |
quote:jah het is geen funny car ! je snapt heus wel wat ik ermee bedoelde..... | |
SuizzeJonnais | maandag 30 oktober 2006 @ 13:27 |
quote:Ja, dus ![]() Ik snap de commotie dat je maakt niet zo. | |
MrSkyline | maandag 30 oktober 2006 @ 13:27 |
het is logisch dat een getunede auto het niet lang uithoud, iedereen die denkt dat je een 500+ pk auto kunt gebruiken als alledaags boodschappenautotje die begrijpt duidelijk niets van autotechniek. de enige flink getunede skyline die echt als een alledaagse auto te gebruiken is is de Z-Tune van Nismo, die heeft kwaliteit onderdelen en is tot in het uiterste afgesteld en geoptimaliseerd, de turbo's zijn van hoge kwaliteit en bijvoorbeeld de nok-assen zijn geheel opnieuw ontworpen om slijtage tegen te gaan bij zulk vermogen. de reden dat bijvoorbeeld een Bugatti Veyron zo duur is is omdat er zo veel onderzoek en ontwikkelingskosten aan vooraf zijn gegaan om er een betrouwbare auto van te maken, ja iedere banaan kan een auto met meer dan 1000 pk bouwen, maar niet eentje die achter elkaar 4000 km kan rijden en dan nog geen problemen vertoond. daar zit het grote verschil. Een Veyron kan je dagelijks mee over de autobahn cruizen met 300 km/h op en neer naar je werk om zo maar wat te noemen, moet je met een opgefokte amerikaan of japanner niet proberen, dat houd ie niet lang uit... | |
Hugster | maandag 30 oktober 2006 @ 13:37 |
Je wilt zeggen dat de HKS onderdelen in die Gt-Art Skylines slechter zijn dan die van Nismo? | |
MrSkyline | maandag 30 oktober 2006 @ 14:48 |
logisch nadenken is ook een vak het gaat niet over de onderdelen zelf, maar de afstelling tussen verschillende onderdelen, het accuraat berekenen hoeveel een onderdeel te verwerken krijgt, het afstellen van het geheel, en ja, een onderdeel dat voor een specifieke configuratie is ontworpen zal altijd beter presteren dan een standaard onderdeel, en in dit geval zijn de turbo's die op de Z-tune zitten zeker beter dan de HKS/GT-Art turbo's, deze komen direct van de R34 die de mee reed in de lemans 24 uursrace, kwalitatief betere turbo's dan een standaard opfok setje van HKS. ieder onderdeel van de Z-Tune is zeer goed afgesteld op de rest van de wagen, geen fancy shit, gewoon puur en alleen efficiëntie, losse onderdelen van Nismo, HKS en welk ander merk dan ook zal weinig verschil tussen zitten, maar het is net als met koken, de slager kan heerlijk vlees hebben, maar het is pas echt lekker als het goed is bereid. zo dus ook met de Z-Tune, Nismo heeft gewoon een groter budget, ze hebben meer test mogelijkheden, en kunnen dus een veel beter afgesteld apparaat maken. Het gaat niet om topvermogen, het gaat om wat het beste samen werkt. kijk naar de JGTC, die wagens hebben max 500 pk maar de gemiddelde 500 pk skyline of supra of wat dan ook houd die wagens niet bij, het is niet alleen vermogen, er komt veel meer kijken bij een goede auto ![]() | |
Originele_Naam | maandag 30 oktober 2006 @ 15:48 |
tvp | |
Kill_em_all | maandag 30 oktober 2006 @ 15:54 |
quote:Ja oke maar in kilometers? eenmalig een paar honder kilometer hard rijden kan iedere sportwagen wel, maar hoe zit het als je zo duizenden kilometers wil rijden? als sportwagens van honderduizenden euro's dat al niet kunnen, hoe kan een wagen van 50.000 dat dan? quote:Audio RS6+ ! ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door Kill_em_all op 30-10-2006 16:00:14 ] | |
SuizzeJonnais | maandag 30 oktober 2006 @ 16:05 |
quote:Hij heeft het over de getunede versies, suffe. Overigens heeft de bestaande Audi RS6 een 4.2 liter V8 met 2 Bi-turbo's. Dan is 500 pk's wel beetje matig. | |
Kill_em_all | maandag 30 oktober 2006 @ 16:10 |
Ja nou? op de vorige pagina stond een getunde skyline voor 50.000. | |
-Muse- | maandag 30 oktober 2006 @ 16:11 |
quote:2 bi-turbo's nogwel? Ik wist niet dat ze dr 4 turbo's op hebben zitten ![]() | |
DS4 | maandag 30 oktober 2006 @ 16:15 |
quote:Ik heb maar één nick op Fok. Ruim voldoende lijkt mij. Hoezo? | |
SuizzeJonnais | maandag 30 oktober 2006 @ 17:36 |
Lieve Estolan, kun je je verhalen over Supra alsjeblieft verplaatsen naar Supra-topic, in plaats van dit topic te bestoken met je gevraag om erkenning van Supra's. Gewoon opk*nkeren dus. En Devilsson, jou kende ik toch van de ter ziele gegane Tuf Tuf Club? Iedereen WEER foto's/specs van Skylines posten, graag. Ik heb trouwens ooit meegereden in een Ferarri 360 Modena, was wel leuk. En daarmee was alles ook mee gezegd. Totdat ik een keer in Fili's Skyline mocht rijden. Die auto was totaal anders, het was pure senatie, een wereldvreemde maar toch een herkenbare karakter, met sympathie. Die Ferrari vond ik daarna matig. Sindsien ben ik fan van Skylines geworden. :Ik kan het niet uitleggen, dat moet je gewoon beleven en voelen. ![]() | |
DS4 | maandag 30 oktober 2006 @ 17:49 |
quote:De TTC ken ik op zich wel. Maar ik kan mij echt werkelijk niet herinneren dat ik daar ooit een SuizzeJonnais heb gezien... Het is ook wel een tijdje terug, nietwaar? | |
yup | maandag 30 oktober 2006 @ 18:31 |
Rofl @ discussie tussen Skyline en Supra. Beide apparaten horen tot de top van de Japanse supercars... De Skyline is wel SUPER geil, veel geiler dan een Supra IMHO.NL. Iemand die ik ken heeft een blauwe Skyline met +-500/600 pk ofzo, super geil ding, er is niks verbouwd aan het exterieur, interieur is heel veel nismo zooi volgens mij (tellers enzo). | |
StefanP | maandag 30 oktober 2006 @ 19:17 |
quote:Ik ken volop auto's met 700pk die als daily driver gebruikt worden ![]() In NL wordt een golf GTI met 100pk al als "snel" gezien, dus is het moeilijk om voor te stellen dat een auto met 700pk betrouwbaar en dagelijks te gebruiken is. Toch is dat zo ![]() | |
yup | maandag 30 oktober 2006 @ 19:19 |
quote:Als ik elke dag vol met dat 700 pk ga rijden dan kan je de drijfstangen van zo een ding als oorbellen gebruiken. Een gewone Gti achtig ding gaat zeker langer mee. | |
Tjabbo | maandag 30 oktober 2006 @ 19:41 |
quote:ja jij ja dat is dus de reden waarom ik niemand in mjin auto laat rijden. even vol trappen met een auto met veel pk's. no way. je moet je verstand gebruiken als je met zoveel pk's rijd, en zeker als het een flink gemodde machine betreft. | |
Tjabbo | maandag 30 oktober 2006 @ 19:44 |
en als ik estolan hoor blaten dan schaam ik me soms gewoon dat ik in een supra rijd ![]() | |
ThaFreak | maandag 30 oktober 2006 @ 21:23 |
Banmeldtopic, wie gaat er door voor de koelkast? kappen nu ![]() | |
Kill_em_all | maandag 30 oktober 2006 @ 21:27 |
quote:Tuuuuurlijk jongen ![]() quote:ja, sportwagen fabrikant nummer 1 weet pas sinds een paar jaar hoe ze een wagen met goede wegligging en remmen maken ![]() | |
DS4 | maandag 30 oktober 2006 @ 21:38 |
quote:Onjuist. Maar als jij even een hotmailadres ofzo achterlaat, dan krijg je van mij ten bewijze een mooie scan van een test waaruit blijkt hoe "goed" Ferrari vroeger presteerde. | |
yup | maandag 30 oktober 2006 @ 22:29 |
quote:Niet ik ja, als je zo een auto gebruikt waar hij voor bedoelt is, gaat ie in no time kapot... Ik heb het over mechanische motorschade en niet effe de auto dwars in een vangrailing parkeren. Dat is anders dan met GTi achtige apparaten... Als je ze gewoon goed onderhoud kan je knallen wat je wilt maar er gaat niks stuk, of je moet pech hebben (of veel met koude motor scheuren). En laat ik het niet over de verkorte onderhoudsintervallen hebben. | |
yup | maandag 30 oktober 2006 @ 22:31 |
quote:Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dit de auto van die gast die ik ken. Velgen kloppen, uitlaat klopt, bumpers weet ik niet zeker, nismo sticker klopt etc. Heb je ook interieur piccies enzo? En wanneer is dit geschoten? Waar zijn de kentekenplaten? Auto is opgehaald vanuit Utrecht als het goed is. Apparaat is overigens nu in Turkije, eigenaar is effe op vakantie met zo een auto gegaan ![]() | |
StefanP | maandag 30 oktober 2006 @ 22:58 |
Hoeveel skylines zijn er in inmiddels in NL? Ik geloof dat er aardig wat zijn bijgekomen, of niet? | |
Tjabbo | maandag 30 oktober 2006 @ 23:12 |
quote:gti achtigen zijn slome bakken. precies wat stefanp zegt. hier in NL vind iedereen de gti een ultiem snelle auto. terwijl ik er gewoon rondjes omheen rijd ![]() | |
JohnnyKnoxville | maandag 30 oktober 2006 @ 23:45 |
quote:Nou, nou, "iedereen" vind ik weer een wat groot woord. Volgens mij zijn er zat mensen die, pak em beet, een M6 op hun waarde weten te schatten. Bovendien rijden de tegenwoordige diesels ook rondjes om de gemiddelde GTI. | |
Hugster | dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:24 |
quote:Dit is die van Bulent ja. En opgehaald uit Maarssen (bij Utrecht). | |
yup | dinsdag 31 oktober 2006 @ 01:13 |
quote:Een beetje sportbrommer, en ik bedoel dus geen 1000 maar een 600cc, maakt gehakt van jou auto. Dat betekent niet dat het ding langzaam is ![]() quote:Domme uitspraak, een beetje GTi heeft tegenwoordig al meer dan 200 pk, volgens mij heeft geen enkele vergelijkbare diesel dat... Een Astra GTC heeft 240 pk, nou knappe diesel die dat bijhoud... quote:Yep, dat is de persoon. Was overigens Subaru freak forever... Totdat ie in een Skyline stapte, nou toen was het z.s.m. bye bye pimppreza ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 31 oktober 2006 @ 08:12 |
quote:jeah maar de M6 staat niet bij de gemiddelde petjefiguur bij de mac. quote:Geen appels en peren vergelijken yup. | |
Kill_em_all | dinsdag 31 oktober 2006 @ 08:49 |
quote:Tja de meeste oude Ferrari's hadden zo'n beetje hetzelfde model voor racen en straat. Die racewagens hebben door de jaren heen toch behoorlijk wat gewonnen dus schijnbaar waren ze toch beter dan wat er veder te krijgen was in die tijd. En als je zo'n mooie scan heb dan upload je die toch even op inet? kan iedereen ervan genieten. Neem aan dat er wel meer mensen in geinterreseerd zijn. | |
DS4 | dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:04 |
quote:Jij gelooft toch hopelijk niet dat een straatauto werkelijk met raceremmen rondrijdt? Zou een mooie boel zijn, die remmen werken nl. pas echt goed als ze warm zijn. Totaal ongeschikt voor straatgebruik. Maar overigens ben jij nu kennelijk aan het praten over echt oude modellen, terwijl we in het jaar 1993 waren beland in de discussie. Wel opletten... quote:Dan pleur jij hem toch op internet? Het is heel simpel: ik bied aan het bewijs te leveren, jij wil dat niet. Prima, maar hou dan niet eigenwijs vast aan je standpunt, welke dus aantoonbaar onjuist is. | |
Maikalo | dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:08 |
quote:Nu weer terug naar de skyline ![]() | |
Maikalo | dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:11 |
Is de Infinity G35 trouwens onderhuids geen Skyline?![]() Allebei Nissan uiteraard, en de nieuwe Skyline vind ik verdacht veel op de G35 lijken. | |
DS4 | dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:29 |
quote:Zelfde basis voor zover ik weet. | |
Kill_em_all | dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:48 |
quote:Nee jij had het erover dat Ferrari pas sinds de 360 hun handeling en remmen in orde had. Ik zeg dat Ferrari dat schijnbaar al sinds hun begindagen had aangezien ze toen al racewagens hadden die veel wonnen, en ja die race modellen die vroeger werden gebruikt werden in bijna dezelfde vorm verkocht als straat model (je kon gewoon een straat model kopen en daarmee le mans gaan rijden, de wagen waren in princiepe hetzelfde). Hoeveel moeite is het online zetten van het plaatje nou? moet ik hier eerst weer een mail adres neerzetten en een lading spam inkasseren terwijl jij het in 30 seconden online kan zetten. En ik zeg toch nergens dat ik het niet wil hebben?wil het juist graag zien. http://xs.to/ Snel en gratis. | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:13 |
quote:Dat heeft ook met de autoprijzen te maken, dunkt me. In de States krijg je bij een oversized pak koekjes al zo ongeveer een Supra. | |
Maikalo | dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:16 |
quote:Daar rijden er ook niet onverstandig veel van rond ofzo hè? | |
Maikalo | dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:25 |
![]() ![]() Zoek de verschillen ![]() quote: | |
SuizzeJonnais | dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:40 |
![]() Ik vind hem mooier dan de nieuwe GT-R. ![]() Trouwens, de skyline zoals je 'm betitelt, is GEEN Skyline, het heet Nissan GT-R. De laatste Skyline GT-R is de R34, de laatste Skyline is de G35. | |
-Muse- | dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:42 |
quote:Inderdaad, als ik in Amerika zou wonen, dan had ik allang een Supra gehad ofzo! Ik rij een 205 GTi omdat het een een snel sportief autootje is, en niet omdat ik denk dat het een supersportwagen is. Nederland is gewoon erg duur, dus dat maakt een supra rijden voor de meesten vrijwel onmogenlijk. | |
Hugster | dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:53 |
De G35 is meer de GT versie van de 350Z ![]() VQ35 blok en RWD. | |
Maikalo | dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:57 |
Aniehoe de G35 is ook mooi ![]() ![]() | |
DS4 | dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:59 |
quote:Ook indertijd werden bepaalde onderdelen vervangen indien er geraced moest worden (en dan met name op het gebied van wegligging en remmerij. En naar huidige maatstaven was de wegligging van een racer in de jaren 60 niet veel soeps. Hoe dan ook: de discussie begon over de kwaliteit van de remmen in 1993, dus is het totaal onzinnig om dan verder terug te gaan in de tijd. quote:http://xs108.xs.to/xs108/06442/CarandDriver1.jpg http://xs108.xs.to/xs108/06442/caranddriver2.jpg | |
Kill_em_all | dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:15 |
Het hele punt van 1993 heb ik gemist ben ik bang want ik dacht we het over alles voor de 360 hadden. Op google staat trouwens een programma van een uur waarin een shitload aan klassieke Ferrari's word gereden en daar word ook gezegd dat de oude modellen voor de racerij in die staat ook als roadmodel werden verkocht, pas later toen racen wat meer professioneel werd zijn het echt aparte modellen geworden. Wat betreft de scans, sinds wanneer is 1 auto representatief voor alles wat een merk heeft gespresteerd? dus alleen omdat die wagen niet al te best is is elk model van daarvoor ook niet goed? | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:16 |
quote:Sorry hoor, maar wat valt er uit deze plaatjes af te leiden? | |
DS4 | dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:56 |
quote:In beginsel waren het vaak wel dezelfde modellen, maar niet 1:1 overgenomen. Er waren weldegelijk bepaalde wijzigingen. Beetje vergelijkbaar met de 911 GT3 RS tov de 911 Cup. Verreweg dezelfde auto, maar toch net niet. quote:Zo lust ik er nog een. Ik kan wel alle tests die ik heb liggen inscannen... Overigens, als je goed leest, dan zie je dat de auteur gewag maakt van het feit dat deze Ferrari beter is dan de voorgaande modellen, maar nog steeds vrij kut. | |
Kill_em_all | dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:05 |
Misschien is die reviewer wel kut want er zijn ook zat voorbeelden te vinden waarin word gezegd dat het wel goede autos zijn (zoals dus die serie op google met een f1 coureur die al die oude Ferrari's test, zal vast niet liegen over de prestaties aangezien die het ook met oa Aston martin heeft gedaan). Hoe kan het nou dat Ferrari het sportwagen merk is sinds jaar en dag als ze pas de laatste paar jaar fatsoenlijke auto's afleveren? als ze echt allemaal zo kut zouden zijn als jij beweert had Ferrari nooit zo groot geworden. | |
DS4 | dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:55 |
quote:Waarom denk je dat indertijd Kroymans standaard alle Ferrari's voorzag van onderstelwijzigingen? Toch niet omdat het af-fabriek zo geweldig was? Ferrari verkoopt op basis van uiterlijk. Het is een proletenbak. Het zal de gemiddelde Ferrari-eigenaar jeuken of zijn auto makkelijk rijdt, hij wil gewoon in die auto gezien worden. | |
Kill_em_all | dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:22 |
Er worden toch anders zat Ferrari's verkocht juist om hun prestaties. Dat ze om hun uiterlijk verkopen lijkt me sterk aangezien de meeste Ferrari's toch niet echt mooi genoemd kunnen worden. Ze hebben een speciaal soort uitstraling, maar mooi zou ik ze niet willen noemen. Ik vind de F40 er geweldig uitzien, maar ik zo nooit het woord mooi willen gebruiken want dat is ie niet. En wat noem jij trouwens indertijd? jaren 50? jaren 80? etc? | |
Maikalo | dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:34 |
Open er anders een ferrari-stats topic over mensen. Dit is het grote Skyline GT-R topic. Skyline talk dus ![]() | |
DS4 | dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:48 |
quote:Zucht... 1993... Laten we het maar weer over Skylines gaan hebben, want we komen toch niet tot elkander. | |
Kill_em_all | dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:16 |
quote:Dus Ferrari heeft pakweg 40 jaar kut auto's gemaakt volgens jouw? lijkt me idd heel logisch ![]() | |
DS4 | dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:35 |
quote:Dat heb ik geschreven noch bedoeld, maar nogmaals: nu weer ontopic. | |
ThaFreak | dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:38 |
volgens mij willen er meer mensen hier een ban, ik blijf toch echt niet aan het waarschuwen.... skyline praat of optieven uit dit topic! | |
Hugster | woensdag 1 november 2006 @ 17:31 |
Ja, nu durft niemand meer ![]() Filmpje van een zeer leuke R33 op een dyno die ook acceleratiemetingen kan doen. Leuk voor in NL op de snelweg ook zo'n raket ![]() ![]() | |
yup | woensdag 1 november 2006 @ 17:53 |
Eergister in Amsterdam Osdorp zo een bordeaux rode R33 (of 32 weet ik veel) gezien. Had alleen wel een heel lawaaierige uitlaat (geen mooi geluid imho)... Voor de rest fokking nais ![]() | |
Rev- | woensdag 1 november 2006 @ 19:25 |
ben dagelijks in osdorp, waarom heb ik die nou niet gezien :;( | |
X-qlusive. | woensdag 1 november 2006 @ 22:58 |
quote:allemaal mooi die dyno's ![]() maar in praktijk werken de perfomances net even anders... (jeeeeeeeeeeeee ik heb 1000 pk ++ ) ![]() | |
Hugster | donderdag 2 november 2006 @ 00:14 |
quote:Je hoort in dit filmpje toch hoe soepel het blok is, daar ging het mij om. Op de weg knalt dit ding net zo gemakkelijk en soepel door z'n toeren heen hoor, geloof mij maar. | |
Hamburcher | donderdag 2 november 2006 @ 01:26 |
Die Infinity is toch een onderhuids een 350 Z? En qua uiterlijk verschillen die ook niet veel. | |
MrSkyline | donderdag 2 november 2006 @ 01:29 |
quote:heerlijk geluid, vette bak, maar toen kreeg ik aan het eind de link van dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=LVhxknMBNNE&NR wat belachelijk, ik bedoel, geef mij die auto dan gewoon, ik kan er namelijk wel mee rijden, en ik zet er WEL een mooie spoiler op, nu is het net een winkelwagentje ![]() | |
Hugster | donderdag 2 november 2006 @ 01:39 |
quote:Plaatsvervangende schaamte ![]() Wat loopt hij ongelooflijk te kutten zeg ![]() ![]() | |
MrSkyline | donderdag 2 november 2006 @ 01:42 |
quote:de Infinity G35 en de Nissan Skyline R35 zijn vrijwel de zelfde auto's, Infinity is gewoon de amerikaanse tak van Nissan om luxere auto's te verkopen, net als toyota en lexus, een lexus is300 heet in japan ook gewoon toyota... de 350z heeft veel overeenkomsten met de g35 en de r35, zelfde motor enz (die motor word trouwens ook door renault in verschillende autos gebruikt) de g35/r35 zijn de luxere cruizers, en de 350z is het sportieve model, de nieuwe GT-R lijkt qua design veel op de R35 maar is vrijwel helemaal anders qua gebruikte onderdelen. ook het chassis zal geheel anders zijn vermoed ik, maargoed, zo veel is er nog niet bekend over de GT-R helaas ![]() | |
Hugster | donderdag 2 november 2006 @ 01:52 |
http://videos.streetfire.(...)871-9860006f1e96.htm Filmpje van nieuwe Skyline. Duidelijk dus ook een V8 te horen. Er wordt gesproken over dat er 2 types GT-R komen, één met een 6 en één met een 8 cylinder. | |
MrSkyline | donderdag 2 november 2006 @ 02:09 |
klinkt idd als een v8, maar een v10 zou eventueel ook nog kunnen zo duidelijk was het ook niet te horen, een v6 of een 6 in lijn was het zowieso niet... Nissan zal die v8 mogelijk vanuit het niets ontwikkeld moeten hebben, naar mijn weten heeft nissan of renault geen v8 voor dit soort doeleinden. de 6 cylinder lijkt me de VQ35DE een logische keus, maar dan wel een VQ35DETT bitte ![]() een v8 of v10 kan je alleen zo veel meer mee ![]() aan de andere kant weer minder aantrekkelijk voor jet JGTC waar de GT-R waarschijnlijk ook weer aan mee gaat doen, dan mag je max 500 pk hebben, en dan is zo'n zware v8 of v10 niet erg gunstig, dan kan je beter een v6 opfokken, dat heeft dan een betere pk/gewichtsverhouding. het klinkt alleen niet als een hoogtoerenblok ![]() v8 @ 10k zou fijn zijn, maargoed, zal wel een 7500 redline hebben ofzo dan ![]() lets hope for the best | |
Hugster | donderdag 2 november 2006 @ 02:39 |
quote:Ze hebben wel een V8, bijvoorbeeld in de Infinity FX45. En geruchten gaan over een 6 cyl turbo en een n/a v8. Hij ging iig al met een aardige vaart over de ring, met vlammen bij gas los ![]() De JGTC Supra rijdt ook met een V8 btw, wordt daar al gebruikt. Daar rijdt Nissan nu btw met de VQ30DETT in de 350Z GT500 auto's. | |
MrSkyline | donderdag 2 november 2006 @ 03:08 |
is dat v8 blok uit de FX45 niet enorm log? hoog zwaartepunt enzo, niet echt iets voor in een sportwagen lijkt me. en dat VQ30DETT blok heb ik nooit iets van begrepen, meer inhoud betekend meer trekkracht, en het blok verschilt van de buitenkant heel weinig van de VQ35DE, waarom daar niet gewoon turbo's op zetten? want qua gewicht zal er niet veel verschil in zitten lijkt me... zal wel logica achter zitten, 1 ding is zeker, ik zou maar al te graag een skyline met zo'n blok willen hebben ![]() al vind ik het geluid van de RB26DETT nog altijd een van de mooiste motorgeluiden, vooral als je m in de vertte hoort wegbrullen ![]() | |
Hugster | donderdag 2 november 2006 @ 03:27 |
Ja ik had het liefst weer een RB26DETT erin gezien ![]() ![]() | |
Maikalo | donderdag 2 november 2006 @ 08:59 |
Wie heeft er trouwens een filmpje van een R34 die bijna van een dyno af rijdt? ![]() | |
Hugster | donderdag 2 november 2006 @ 11:55 |
quote:Da's een R33 ![]() http://www.youtube.com/watch?v=RbG5ijNALfE | |
Maikalo | donderdag 2 november 2006 @ 11:59 |
[quote]Op donderdag 2 november 2006 11:55 schreef Hugster het volgende: [..] Da's een R33 ![]() http://www.youtube.com/watch?v=RbG5ijNALfE [/quote Ja die, ja, de voorkant is eraf, dus kan je het slecht zien welke het is. ![]() | |
MrSkyline | donderdag 2 november 2006 @ 13:05 |
http://www.youtube.com/watch?v=vspBLYsAS0c&mode=related&search= dat bedoel ik met dat heerlijke zoemende geluid als hij langs komt zetten ![]() oud filmpje van exvitermini, maargoed, wel erg lekker geluid | |
Jaguarized | zondag 5 november 2006 @ 19:40 |
Heb ook een aantal Skylines gezien in Nieuw Zeeland. Favoriet blijft de R34. ![]() ![]() http://www.autogespot.com(...)48364816102006010827 | |
Hugster | zondag 5 november 2006 @ 19:43 |
Dat is een wel HELE grote intercooler ![]() Zal wel in verhouding zijn tot de rest van de setup ![]() Dikke turbo('s) en schep extra boost dus. | |
Tommeh | zondag 5 november 2006 @ 19:54 |
Eergisteren op zolder was ook een leuke skyline, mooie auto van binnen en van buiten!![]() ![]() | |
Jaguarized | zondag 5 november 2006 @ 21:23 |
Meer foto's van Skylines op verzoek. Of het moeten er alleen GTR's zijn. ![]() | |
Hugster | zondag 5 november 2006 @ 21:28 |
quote:Je kunt beweren wat je wil maar een Skyline van binnen mooi noemen is wel iets overdreven ![]() | |
Tommeh | zondag 5 november 2006 @ 23:59 |
quote:Vind ik niet maar dat is mijn mening. Zwart lederen sportinterieur, leuke indeling en een boordcomputer die voor de verandering een keer nuttig is vergeleken met anderen. | |
MrSkyline | maandag 6 november 2006 @ 09:55 |
ja wat is mooi, ik vind het ook een mooi interieur, maar het belangrijkste is dat het een functioneel interrieur is, alles is goed uitgedacht en zit op de juiste plek, en zoals tommeh al zei, de boordcomputer is nog eens nuttig ook.![]() | |
Hugster | maandag 6 november 2006 @ 11:02 |
quote:Functioneel is het absoluut, juist ook de boordcomputer. De middenconsole is ook best nog ok. Maar verder is het geheel niet al te veel soeps gewoon. Vooral qua materiaalgbruik. | |
MrSkyline | maandag 6 november 2006 @ 11:14 |
stoel, stuur en pook voelen prima aan, de rest heb ik een beetje scheit aan eigenlijk ![]() nooit in mogen rijden helaas ![]() maar het zit heerlijk. | |
Hugster | zondag 19 november 2006 @ 02:42 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
StefanP | maandag 20 november 2006 @ 01:36 |
Die is wel vet ja ![]() ![]() ![]() | |
rameijer | maandag 20 november 2006 @ 12:31 |
quote:Ik word er bijna bang van! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
beschuit | maandag 20 november 2006 @ 16:44 |
die kontshot: waar zit je onder tegenaan te kijken? is dat een soort van Diff-cooler? | |
Hugster | maandag 20 november 2006 @ 16:52 |
de Z tune is erg impressive met die voorspoiler, lip en motorkap ![]() Je ziet zijn inderdaad de oliekoelers van het achter diff ![]() | |
beschuit | maandag 20 november 2006 @ 16:53 |
bruut | |
jacco | dinsdag 16 januari 2007 @ 11:23 |
![]() ![]() quote: ![]() ![]() ![]() Exterior: NISMO front bumper, NISMO side skirts, NISMO rear skirts, NISMO rear, carbon fiber diffuser, NISMO clear front and side markers, NISMO front diffuser, chrome brackets, HID headlights Wheels: 19x10" Volk Racing wheels with Yokahama S-03, Rotora 8-piston front calipers with 405mm slotted & drilledrotors, Rotora 4-piston rear calipers with 355mm slotted & drilled rotors Suspension: Tein fully adj coilovers, GReddy front strut tower bar Engine/Drivetrain: Tomei fully built motor including:, balanced and blueprinted rotating, assembly, forged pistons, rods, Poncams 256/260 camshafts, springs and retainers, oil pump, oil pan baffles, ARC oil catch can, ARC titanium air rad guide panel, ARMS built turbos, Veilside downpipe, APEXI titanium cat-back, race-pipe, APEXI twin intake filters, APEXI Power FC standalone ecu with hand held commander, Blitz boost controller, NISMO twin dics clutch Interior: Field torque splitter, NISMO g-force meter, NISMO upgraded engine, display gauges, NISMO speedo and RPM gauges, Kenwood DVD player with in-dash screen, Diamond audio speakers and amps ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door jacco op 16-01-2007 11:29:50 ] | |
HAHAHHA | donderdag 18 januari 2007 @ 13:43 |
Bovenstaande Skyline vinnik maar lelijk, lijkt wel alsof de koplampen niet helemaal 100% R34 zijn ![]() Maar goed, stel dat je op een vrijdagmiddag vroeg van je werk afkomt, en naar je auto loopt: Daar zit-ie dan op je te wachten ![]() ![]() Toegewijd aan z'n taak, om je te dienen ![]() (klikbaar). | |
HAHAHHA | donderdag 18 januari 2007 @ 13:45 |
![]() Mên, bestaat er een mannelijkere interieur? Dat stuur voelt en ziet uit zoals het hoort, zonder al die vrouw-achtige comforttrekjes. | |
Maikalo | donderdag 18 januari 2007 @ 16:16 |
Nog altijd jammer dat ze geen linksgestuurde versie gemaakt hebben ![]() | |
DirtyHarry | donderdag 18 januari 2007 @ 16:36 |
quote:Muwaa went vanzelf ![]() | |
Ger-E | donderdag 18 januari 2007 @ 18:31 |
....vind een linksgestuurde jap beetje hetzelfde als een duitse voice-over onder een engelse film...... kan wel, maar dat hoort niet! | |
Sjoewe | donderdag 18 januari 2007 @ 19:00 |
quote:Wel zo prettig dat je niet achterste voren de parkeer garage in moet ![]() | |
Ger-E | donderdag 18 januari 2007 @ 20:22 |
Parkeergarage zoek je niet op met zo'n auto. En bij de mac loop je net zo makkelijk naar binnen. neh, ik heb er een redelijk eigen mening over. Maar het is wel wennen. Vooral het instappen, staat in het begin vaak aan de verkeerde kant haha. En richting aangeven is redelijk verwarrend met de ruitenwisser. Maar dat maakt het wel lachwekkend ![]() | |
errorken | donderdag 18 januari 2007 @ 21:54 |
Kan iemand mij nu is vertellen wat er zo speciaal is aan zo'n skyline hok ?Ik zie een toyota maar standaard met een goed tunebare motor ? Het is dus een soort opel voor de 'betere' sjonnies maar dan van japanse kwaliteit ofzo ? Vind er hoe dan ook echt niks aan. Dat materiaal kan je volgens mij ook op enig andere wagen monteren. Haal je misschien niet dat vermogen, maar toch. Of is het zo'n unaniem item waar iedereen het over eens is dat het cool is ? Omdat het in een of ander spel zit en omdat er races mee gedaan worden ? | |
DirtyHarry | vrijdag 19 januari 2007 @ 10:31 |
quote:Verder, het is de auto die het beste tot hoge vermogens op te voeren is, dankzij de meest onverwoestbare en een van de beste motoren aller tijden. Doorblazen tot 9500rpm ![]() Kwa techniek ligt de lat ook heel hoog zoals hierboven staat met o.a. onafhankelijke 4 wiel besturing, uitleesbare boordcomputer en nog wat van dat soort geintjes. Daarbij, hij ziet er gewoon heel gaaf uit (ok dat is smaakafhankelijk)! M.a.w. de Skyline is zo byzonder omdat het eigenlijk de beste auto is met de beste motor met de beste wegligging en de beste techniek. En zelfs nog enigszins praktisch, dwz je kunt er heel wat meer dan 1 kratje bier in kwijt in tegenstelling tot de meeste supersportauto's. Er zijn Japanners die hun hele leven zuinig leven en sparen voor 1 doel: ooit het bezitten van een Nissan Skyline. ![]() Check dit filmpje, erg gaaf ![]() http://www.youtube.com/watch?v=ItzIIp45oPM | |
HAHAHHA | vrijdag 19 januari 2007 @ 11:09 |
Dat filmpje komt hier zo vaak langs, hé. In het orginele filmpje zie je namelijk dat een 800 hp-Supra vergeleken wordt met stage-1 Mines Skyline van bijna 500-hp. En de Skyline wint uiteraard glansrijk. Wederom een bewijs dat niet de pk's de dienst uitmaken, maar dat er meerdere essentiële factoren de hoofdrol spelen ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door HAHAHHA op 19-01-2007 11:45:22 (EDIT: kwoot deed \'t niet :S) ] | |
Tjabbo | vrijdag 19 januari 2007 @ 11:33 |
Tuurlijk. ![]() De sky is speciaal gemaakt voor track use. Nissan moest op de donder hebben als ze het niet konden winnen. ![]() | |
Hugster | zondag 21 januari 2007 @ 01:10 |
Weet iemand toevallig hoeveel een stock R34 GT-R, bijvoorbeeld een V-Spec aan wiel hp neerzet op een dyno? Die 280 krukas pk die de japanners opgeven geloof ik namelijk vrij weinig van als ik de filmpjes zo zie van stock Skylines. Dat moet wel meer zijn ![]() | |
alsem | zondag 21 januari 2007 @ 01:36 |
quote:tot je een boom tegemoet komt ![]() maat van me heeft vorige week zijn SX met skyline blok gecrashed ![]() | |
M5 | zondag 21 januari 2007 @ 01:37 |
quote:Niet helemaal correct afaik. ATTESA-ETS kan alleen vermogen verdelen tussen voor en achter. ATTESA-ETS Pro behalve dat ook het vermogen verdelen tussen de linker en rechter achterwielen. ATTESA-ETS Pro is gebruikt in de R33 GT-R V-spec en alle R34 GT-R modellen. | |
StefanP | zondag 21 januari 2007 @ 03:49 |
quote:Euh... I hate to burst your bubble, maar de 2JZGTE is een veel betere motor om op te voeren. Een skyline blok moet na 550whp al open om alle internals te vervangen, een 2JZ hoeft pas bij 900rhwp open. Dus ik ben het niet eens met je stelling dat dit 'de auto is die het beste tot hoge vermogens op te voeren is'. Elke Jan Lul met een 2JZ haalt er 1000pk uit, er rijden er letterlijk honderden rond in de VS. De skylines die dat doen zijn op 1 hand te tellen en zijn in het bezit van grote tuners met alle resources, omdat het gewoon heel moeilijk is met de skyline. | |
Rev- | zondag 21 januari 2007 @ 13:54 |
en toch gaat de skyline harder ![]() | |
Hugster | zondag 21 januari 2007 @ 14:11 |
quote: ![]() ![]() | |
MrSkyline | zondag 21 januari 2007 @ 14:18 |
quote:280 is niet helemaal correct, er word vaak 320 gezegd, maar ik heb geen filmpjes van dyno's ik geloof dat het wel voorbij kwam in the nissan skyline story, maar ik weet niet waar. film van een ruim uur over skylines: http://video.google.nl/videoplay?docid=-6997317673137542445&q=nissan+skyline+story | |
DirtyHarry | zondag 21 januari 2007 @ 14:47 |
quote:I stand corrected ![]() ![]() Of heb ik het nu weer verkeerd? ![]() | |
#ANONIEM | zondag 21 januari 2007 @ 16:06 |
ja je hebt het verkeerd, en deze dicussie is al aan de ang sinds The fast and the furious uit is en eerlijk gezegd weet niemand nou echt wat de beste auto is behalve Skyline is goed voor op het circuit Supra is goed op de dragstrip beide kunnen +1000pk aan, maar bij toyota moet je minder sneld e internals vervangen dan bij de skyline, terwijl de wegligging vd skyline weerw at beter is dan de supra maar beide zijn ze de top sportklasse van de merken Nissan en Toyota. dus tis meer een eigen mening wat beter is, dan dat het echt zo is. Nissan levert kwa onderdelen iets minder sterke producten dan Toyota, dat is mijn mening Maar Who Cares! in welk merk auto je rijd als je +1000pk hebt ![]() ![]() | |
jacco | zondag 21 januari 2007 @ 16:42 |
quote:Estolan flikker op uit dit Skyline topic. | |
#ANONIEM | zondag 21 januari 2007 @ 16:45 |
Hoezo dat dan? ik beantwoord toch iemand zn vraag, en ik geef nu eindelijk is die skyline een break nog niet goed Kaffer! | |
yup | zondag 21 januari 2007 @ 16:49 |
Ik denk dat de Skyline meer bij de sjonnies als een soort super auto ofzo wordt gezien, juist omdat het ding hier nooit is verkocht... Ik heb vaker gehoord dat een Supra veel makkelijker op te voeren valt, maar de Skyline is veel exclusiever natuurlijk. Bijv. dat ding van Bulent in de Jan Evertsenstraat in Amsterdam, werkelijk iedereen kijkt om naar zo een auto, terwijl het eigenlijk een redelijk gewone sportwagen is in Japan. Voor mij zijn beide wagens echt super, alhoewel ik de Skyline een stukje specialer vind. Oh ja: de Supra is VEEEEEEEEL minder bekend bij de sjonnies dan de Skyline (die door TFTF bekend werd). | |
#ANONIEM | zondag 21 januari 2007 @ 16:55 |
komt ook wel omdat de LHD TwinTurbo 6Bak van een Toyota Supra nu nog zo'n 35.000euro kost ( en dat betekend nog geeneens dat je een perfecte ride hebt zonder problemen ). Alleen de Skylione R34GTR is duurder, doordat er in NL een debiel hoge import kosten aan vast zitten. Verder zijn de 2ehands bakkies allemaal redelijk voordelig te kopen, | |
yup | zondag 21 januari 2007 @ 16:58 |
quote:In NL heb je geen fucking reet aan Japanse exoten, veel mensen kopen liever een M3 of een 911 ofzo. Dingen zijn ook heel moeilijk te verkopen helaas... Voor echte exotische snelle wagens leef je in het verkeerde land. | |
HAHAHHA | zondag 21 januari 2007 @ 17:23 |
quote:Dat waag ik te betwijfelen. Heb je wel eens filmpjes gezien van Skyline vs Supra op een dragstrip, allebei in dezelfde vermogensklasse? Of maar eens een wat krommere voorbeeld te gebruiken: een 500 hp Skyline vs Supra Mk4 800rwhp op een dragstrip. En de skyline versloeg de Supra makkelijk. Zie je ook terug in vele andere filmpjes. Feit blijft wel dat er bij Supra's met schandalig gemak pk's aan toegevoegd kunnen worden, zodat een 900 of 1200 hp's Supra met de grootste gemak een 500 hp Skyline kan verslaan. Daarom zijn de Supra's dan ook goed geschikt voor dragstrips, puur door heel veel vermogen op te wekken, zodat hun tekortkomingen ruimschoots gecompenseerd worden. Let wel: wanneer de Supra's in dezelfde vermogensklasse als andere auto's vallen, dan presteren ze ineens niet zo bijzonder meer. | |
#ANONIEM | zondag 21 januari 2007 @ 17:34 |
Duh, maar vermogen zegt ook niet alles tractie wel, en een Skyline heet tractie op de 4 wielen, dus valt zowieso niet te vergelijken Duh! | |
StefanP | maandag 22 januari 2007 @ 04:05 |
![]() http://doughy.theddrzone.com/MOV00705.MPG ![]() ja, da's een LS1 swap | |
MaartenGrendel | maandag 22 januari 2007 @ 08:30 |
quote:De Skyline is in eerste instantie vooral bekend geworden dankzij Gran Turismo op de PS2. En de Supra is onder GTI-rijders ook aardig bekend, ik heb de striping van die oranje Supra uit The Fast & The Furious al op aardig wat Opel Calibra's en andere dubieuze 'sport'wagens voorbij zien komen. | |
Tjabbo | maandag 22 januari 2007 @ 11:08 |
quote:jeah klopt maar als je de gemiddelde sjon dan vraagt wat voor auto dat dan ook weer was dan weten ze het vaak niet eens. Veelgehoord antwoord op die vraag: "Ehh, een nissan of zo?" En ja, uit ervaring. Helaas.;( | |
HAHAHHA | maandag 22 januari 2007 @ 12:37 |
quote:Dat was toch een gts-t skyline? | |
Hugster | woensdag 24 januari 2007 @ 13:36 |
Deze kende ik nog niet ![]() ![]() De schokbrekers lijken wel wat zachter en comfortabeler te staan als in het alom bekende "Ultimate straight six" filmpje van BM. Lijkt mij voor op de weg een stuk prettiger. | |
HAHAHHA | woensdag 24 januari 2007 @ 23:30 |
1e eigenaar, 85k mijlen, 520 bhp, iemand nog interesse? | |
zBus | woensdag 24 januari 2007 @ 23:52 |
quote:Dat ding is echt ziekelijk. Lijkt net of ie op rails ligt ofzo. | |
FunnyName | donderdag 25 januari 2007 @ 11:29 |
Valt wel mee volgens mij, ik heb een coureur nog nooit zoveel zien corrigeren.. Dan ligt een GT3 toch veel beter. | |
Hugster | donderdag 25 januari 2007 @ 13:54 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Die veredelde tuinslangen ben ik dan weer niet zo'n fan van, dat moeten gewoon gevlochten leidingen zijn want je ziet al een knik zitten. ![]() ![]() ![]() ![]() Titanium uitlaat, carbon cardanas *zucht* ![]() ![]() ![]() ![]() Mijn held, Niikura-san ![]() ![]() ![]() | |
t0n | donderdag 25 januari 2007 @ 14:01 |
zo'n CF as gaan wij ook op 'n R33 bouwen ![]() |