quote:Op dinsdag 18 april 2006 10:57 schreef Scepsis het volgende:
Nu ik achteraf belees, is het best wel zinloos zo om dit topic voort te zetten. Want er zijn gewoon te weinig kwalitatieve filmpjes van Skylines
niet zo gek eigenlijk als je kijkt naar aantal R33/R34 dat in Australie/Japan/GB geleverd is .![]()
De MCR (Matchless Crowd Racing) Skyline komt in verschillende Touge Battles voorquote:Op dinsdag 18 april 2006 11:27 schreef Hugster het volgende:
[..].
Bekend met de Best Motoring reeks?
Elke noemenswaardige Skyline's komt daar zeer uitgebreid aan bod. Zoals de zwarte HKS uit de OP met het eigen ontwikkelde v-cam systeem.
En die meesterlijke Mine's R34 komt ook meerdere malen uitgebreid aan de beurt. (en hij owned)
Klopt ja zie het nuquote:Op dinsdag 18 april 2006 12:11 schreef jacco het volgende:
[..]
De MCR (Matchless Crowd Racing) Skyline komt in verschillende Touge Battles voor
Die uit Dubai is een lachertje vergelijken met deze MCR uitvoeringquote:Op dinsdag 18 april 2006 12:50 schreef Hugster het volgende:
[..]
Klopt ja zie het nu [afbeelding]
Ik dacht dat het die rode LHD uit Dubai was
Wat een lelijke Bodykit.quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:42 schreef jacco het volgende:
De R1 Titan van Amuse, alleen gebruikt voor de Time Attacks:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Het is een volledig carbonnen carosserie. Een bodykit bestaat uit een voor- en achterbumper samen met sideskirts. Maar dat is bij een auto als deze niet van toepassing.quote:
De mooiste tot nu toequote:Op dinsdag 18 april 2006 18:27 schreef jacco het volgende:
Dit is nog steeds één van mijn favorieten, gewoon door de manier waarop hij staat.
Een schitterend voorbeeld van mobiliteit.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Hm.. toch net niet.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:27 schreef jacco het volgende:
Dit is nog steeds één van mijn favorieten, gewoon door de manier waarop hij staat.
Een schitterend voorbeeld van mobiliteit.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Die velgen zijn de standaard Nismo LM GT4 velgen speciaal voor de Skyline gemaakt. De auto die jij post heeft dan weer de lelijkste bodykit gemaakt voor de Skyline. Al komt die menig voornamelijk door de 2F2F film waarin de Skyline dezelfde C-West bodykit had.quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:25 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Hm.. toch net niet.
Die velgen![]()
.
Neem dan gewoon de standaard GT-R velgen.
Die verlagingsset.
De hele sfeer erom heen.
Dan heb ik toch liever deze:
[afbeelding]
die zwarte is verneukt. laat lekker de standaard spoilers er op zitten. die grijze daarentegenquote:Op dinsdag 18 april 2006 20:25 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Hm.. toch net niet.
Die velgen![]()
.
Neem dan gewoon de standaard GT-R velgen.
Die verlagingsset.
De hele sfeer erom heen.
Dan heb ik toch liever deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
Alhoewel ik bij dat laatste toch andere velgen zou hebben.
Ja, die mensen bestaan.quote:Op woensdag 19 april 2006 10:50 schreef Hugster het volgende:
Het argument dat iedereen die niet echt iets met auto's heeft zo straal langs je R34 GT-R loopt als hij ergens op de stoep staat klopt toch niet helemaal?
Ik snap dat echt niet hoor
Die mensen zijn er?
Ja en het verschil ook als het uit en aan staatquote:Op dinsdag 18 april 2006 11:27 schreef Hugster het volgende:
[..].
Bekend met de Best Motoring reeks?
Elke noemenswaardige Skyline's komt daar zeer uitgebreid aan bod. Zoals de zwarte HKS uit de OP met het eigen ontwikkelde v-cam systeem.
Hoezo zinloos? Gewoon lekker over Skylines lullenquote:Op woensdag 19 april 2006 11:54 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Ja, die mensen bestaan.
En dat vind ik nou juist het leuke aan, je ziet niet 1-2-3 dat het een supercar is. Bij Ferrari 430/Porsche/etc daarentegen wel weer. Een wolf in schaapskleren dus.![]()
verder een zinloos topic imho, als je aan mij vraagt.
jaquote:Op woensdag 19 april 2006 12:11 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ja en het verschil ook als het uit en aan staat
is een heel topic eroverquote:Op woensdag 19 april 2006 15:24 schreef Tjabbo het volgende:
Leuke auto Jeroen!
Heb je een mod list toevallig ?
Je moet natuurlijk nog wel wat doen aan die snelle stickers he.
Het staat even 'blits' voor op wat shows maar ik kan niet zeggen dat de auto daar nou speciaal mooier van wordt
Anywayz... wanneer komt hij? Veel plezier ermee gewenst.
Als jij de ex-DTM auto van Albers koopt ga je toch ook niet alle stickers eraf trekkenquote:Op woensdag 19 april 2006 15:24 schreef Tjabbo het volgende:
Leuke auto Jeroen!
Heb je een mod list toevallig ?
Je moet natuurlijk nog wel wat doen aan die snelle stickers he.
Het staat even 'blits' voor op wat shows maar ik kan niet zeggen dat de auto daar nou speciaal mooier van wordt
Anywayz... wanneer komt hij? Veel plezier ermee gewenst.
Jawelquote:Op woensdag 19 april 2006 15:38 schreef Hugster het volgende:
[..]
Als jij de ex-DTM auto van Albers koopt ga je toch ook niet alle stickers eraf trekken![]()
Dat zeg je nuquote:Op woensdag 19 april 2006 15:53 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Jawel
Naast het idee alleen al dat ik een duiste kuttebak zou kopenzou ik inderdaad de stickers eraf roppen.
Ik heb de auto idd gekochtquote:Op woensdag 19 april 2006 13:49 schreef DeBastaard het volgende:
Jacco heb jij nou echt Nomuken's street kar gekocht?
Dacht dat GoFaster die gekocht heeft als showbak ? Of ben jij daar eigenaar van ofzo?
Die is erg mooi jaquote:Op dinsdag 18 april 2006 18:27 schreef jacco het volgende:
Dit is nog steeds één van mijn favorieten, gewoon door de manier waarop hij staat.
Een schitterend voorbeeld van mobiliteit.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
andere velgen???quote:Op woensdag 19 april 2006 20:04 schreef StefanP het volgende:
[..]
Die is erg mooi ja
Ik zou hem persoonlijk iets minder verlagen en andere velgen kiezen, maar verder top!
quote:Op woensdag 19 april 2006 20:04 schreef StefanP het volgende:
[..]
Die is erg mooi ja
Ik zou hem persoonlijk iets minder verlagen en andere velgen kiezen, maar verder top!
Naast CW is oppervlak heel belangrijk. Een auto met lage Cd waarde maar een groot oppervlak, kan meer weerstand ondervinden dan een auto waar dat andersom is.quote:Op woensdag 19 april 2006 09:57 schreef Inorbit het volgende:
Heeft een Supra geen lagere CW waarde als de skyline. met zo'n lompe voorkant moet die de luchtweerstand echt uit de weg Beuken. dat lijkt mij vooral op hogere snelheden in het voordeel van de supra. en ik denk dat het nog vies tegenvalt hoe een verschil dat maakt. en het is natuurlijk zuiniger als je minderluchtweerstand hebt (lekker boeiend)
Mooie Plaatjesquote:Op donderdag 20 april 2006 17:30 schreef jacco het volgende:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:29 schreef t0n het volgende:
R33 is de fucking shit.
Ah... Nice. Een Supra!quote:Op donderdag 20 april 2006 04:11 schreef StefanP het volgende:
[..]
Naast CW is oppervlak heel belangrijk. Een auto met lage Cd waarde maar een groot oppervlak, kan meer weerstand ondervinden dan een auto waar dat andersom is.
http://en.wikipedia.org/wiki/Coefficient_of_drag
En hier wat hier wat tabellen met het product van oppervlak en Cd voor verschillende auto's
http://www.mayfco.com/tbls.htm
Wat heeft een viper een belachelijk slechte Cd zeg, of zou dat een foutje zijn?
Edit: ik kwam net een heel leuk plaatje tegen (toevallig, echt...) wbt oppervlak:
[afbeelding]
Heb ze wel, maar ivm met copyright regels kan ik ze niet groter laten zienquote:Op vrijdag 21 april 2006 12:12 schreef Inorbit het volgende:
[..]
Mooie Plaatjes![]()
![]()
heb je die toevallig ook in groter formaat. ik zie een paar foto's met wallpaper potentieel
doet een beetje aan zoals dat ene alfa coupe geval uit de jaren 70 (ja weet type nietquote:Op vrijdag 21 april 2006 20:21 schreef ThaFreak het volgende:
Filmpje van de Nissan Skyline 2000 GT-R (bekend als hakasuka GTR in japan)
Dit is dus de aller aller eerste skyline![]()
Check het geluid van de motor![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://members.home.nl/thafreak2/hakasukaGTR.avi
dit zijn mooie beelden.quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:21 schreef ThaFreak het volgende:
Filmpje van de Nissan Skyline 2000 GT-R (bekend als hakasuka GTR in japan)
Dit is dus de aller aller eerste skyline![]()
Check het geluid van de motor![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://members.home.nl/thafreak2/hakasukaGTR.avi
Kijk die vind ik dus wel erg mooi 1 kleur geen tierlantijnen en mooie wielen .quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:27 schreef jacco het volgende:
Dit is nog steeds één van mijn favorieten, gewoon door de manier waarop hij staat.
Een schitterend voorbeeld van mobiliteit.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:25 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Hm.. toch net niet.
Die velgen![]()
.
Neem dan gewoon de standaard GT-R velgen.
Die verlagingsset.
De hele sfeer erom heen.
Dan heb ik toch liever deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
Alhoewel ik bij dat laatste toch andere velgen zou hebben.
Leukquote:Op dinsdag 25 april 2006 19:00 schreef MosPos het volgende:
[..]
Die onderste heb ik op mn pinpas staan!
![]()
Voor het volledige artikel moet je maar gewoon het Autovisie-blad kopen, met alle technische details en data erbij.quote:Sumo Power Nissan Skyline R34 GT-R
Manisch
Door Thomas Papapacheos
Een auto die op een simpel recht stuk zo snel acceleert dat hij je bang maakt. Na een rit in een Ferrari Enzo was ik ervan overtuigd dat een dergelijke auto niet bestond. Totdat ik op een oud vliegveld, op het Griekse eiland Ellinikon, een Nissan Skyline de sporen mocht geven. Opgefokt tot formidabele hoogte door Sumo Power, tot bijna 900 pk.
Als ik na de eerste meetpoging uit de Skyline stap, is mijn hart nog minuten lang volledig op tilt. De auto heeft ondanks zijn vierwielaandrijving zojuist de 200 km/h gehaald, terwijl alle vier de wielen continu spinden. De tijd op de stopwatch bedraagt 7,5 seconden, ondanks het furieuze spinnen. Adembenemend en tevens angstaanjagend.
We zijn te gast bij Griekse collega's op het eiland Ellinikon. Zij hebben kosten noch moeite gespaard om de door Sumo Power getunede Nissan Skyline GTR vanuit Engeland naar Grienland te halen. Dat was moeilijk. Een foutje kan enorme schade met zich meebrengen. Gelukkig was de goed reputatie van de Griekse tuningbladen voor eigenaar Andy Barnes voldoende om het risico te nemen.
We plaatsen professionele meetapparatuur in het Japanse monster voor het echte werk. De auto weegt 1620 kg zoals hij hier staat, wat betekent dat het specifieke gewicht 1,95 kg/pk is.
Het geluid van de motor is uniek. Uit de open uitlaat - met een doorsnee van 100 millimeter - komt een donker geluid dat veel power doet vermoeden. De eerste versnelling laat zich moeilijk in schakelen.
Het is al avond en er is weinig licht op de landingsbaan. Andy zit aan het stuur, ik ernaast. Ik zie de wijzer van de toerenteller als een zweepje richting 8000 min-I zwiepen. Ik voel me niet op mijn gemak. Het linkerpedaal knalt omhoog en... ik word niet als een levende kanonskogel afgeschoten. Ik voel gelijkmatige acceleratie, ongeveer een halve seconde lang, dan voel ik heel, heel snel kracht opbouwen en dan, dan breekt de hel los.
Een voorwaartse kracht probeert mijn maag door de rugleuning van de stoel te drukken. De kracht van deze GTR is simpelweg manisch. Hij slalomt van de ene naar de andere kant van de weg, komt een fractie van een seconde tot rust (0,13 volgens de boordcomputer) als Andy de bak in een andere versnelling schopt. Andy blijft met het stuur knokken totdat we in III de 9500 toeren bereiken, dan trapt hij op de rem en dan... rust, velligheid.
De display van de V-BOx laat zien de de sprint van 0 naar 100 km/h slechts 3,24 seconden duurde; mijn gevoel zegt dat de tijd bijna stilstond.
We doen nog wat pogingen, met een ander beginpunt; wie weet vinden we daar meer grip. Ik heb het gevoel dat de Skyline in minder dan 3 seconden de 100 moet kunnen halen. Ik krijg gelijk. Andy spint nog steeds een beetje bij de start, maar toch is het raak: de meter zegt 0-100 km/h in 2,89 seconden. Voor dit beest met een totaalgewicht van 1800 kilo en gewone versleten straatbanden een fenomenale prestatie!
We rijden terug en ik lees de rest van de data op mijn laptop. Nog een verrassing: de Skyline heeft net geen 200, maar wel 199 km/h gehaald. En de tijd die daarvoor getoond wordt is 7,45 seconden! Andy weet waarom we de 200 net niet haalden: hij trapte niet volledig door, zodat hij nog in de derde versnelling nog 200 toeren over had.
Dat betekent dat we de 7,55 hadden kunnen halen voor de sprint van 0 naar 200!
De transmissie kan 1000 pk bij hoge toerentallen hebben. De zestraps dogbox, type H van HKS is gecombineerd met de eindtransmissie van de R33. Bij de keuze van de bakverhoudingen is niet alleen naar de acceleratie op de dragstrip gekeken, maar speelde ook de topsnelheid een rol. Met de huidige configuratie heeft de Skyline van Sumo Power een top van 368 km/h bij 9500 toeren.
Dat er een peperdure krukas en kostbare zuigers - allemaal van HKS - inzitten, spreekt voor zich.
De handgemaakte zuigers hebben een doorsnee van 84 in plaats van 83 mm en kunnen hogere drukken weerstaan. Het binnenwerk van het motorblok is sterk genoeg om 1000 pk's te kunnen weerstaan. Dat is mede te danken aan een speciale oliepomp voor de nokkenas. Die is gemaakt door HKS en is een must voor elke Skyline die boven de 9300 toeren moet draaien. Deze vinding komt uit de racerij en wordt ook gebruikt bij dragmotoren. Hij stelt de beste Skyline-motoren in staat meer dan 13.000 toeren te halen.
De veren van de kleppen en de tuimelaars zijn eveneens van HKS en kunnen meer dan 11.000 toeren aan. Dat is genoeg, want deze R34 gaat niet verder 10.500.
[...]
Het was echt een unieke en onvergetelijke ervaring om deze Skyline in actie mee te maken. De wellicht merkwaardige conclusie luidt dat deze R34 een prima straatauto is. De versnellingsbak is soms wat moeilijk bij volle acceleratie, maar buiten dat is de Skyline van Andy een vriendelijke auto. Veel sympathieker in de omgang dan vergelijkbare auto's. Met zijn meer dan 750 paardekrachten aan wielen bij 1,2 bar zet hij wat ons betreft nieuwe maatstaven in zijn klasse. Maar voor de mannen van Sumo Power is het nog niet goed genoeg. Ze broeden op mogelijkheden om de Skyline nog beter te maken. Ze zijn gek....
Dank aan Andy Barnes van Sumo Power, die zijn auto aan ons uitleende.
Wat lijkt me dat ontzettend gaaf zegquote:Op donderdag 27 april 2006 12:49 schreef Scepsis het volgende:
Hier een verslag in Autovisie van vorig jaar, waar ze een skyline op de Griekse eiland Ellinikon testen.
[..]
Voor het volledige artikel moet je maar gewoon het Autovisie-blad kopen, met alle technische details en data erbij.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat zal wel kloppen ja, ze gebruiken een GT-R als basis.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:36 schreef jacco het volgende:
Wisten jullie btw dat Sumo Power de auto's helemaal niet zelf bouwt?
Wise guyquote:Op donderdag 27 april 2006 14:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat zal wel kloppen ja, ze gebruiken een GT-R als basis.
Welke auto is dat precies die hem voorbij gaatquote:Op donderdag 27 april 2006 22:38 schreef ThaFreak het volgende:
Mines skyline GTR
http://videos.streetfire.(...)DD8-FFCABFECCC4A.htm
hoe hij de porsche (raceversie) en de F40 vernederdhij vliegt door de versnellingen gewoon
![]()
en let eens op hoe weinig correcties bestuurder moet maken![]()
Ja, een groot stuk zelfs, geloof dat je hem nog kunt nabestellen op hun sitequote:Op donderdag 27 april 2006 14:03 schreef Hugster het volgende:
[..]
Wat lijkt me dat ontzettend gaaf zeg![]()
Wat een bak
Zelf het blad kopen lijkt me een beetje lastig eh, een jaar oud
Laat je nu opzettelijk een stuk achter?
quote:Op donderdag 27 april 2006 22:51 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Ja, een groot stuk zelfs, geloof dat je hem nog kunt nabestellen op hun site.
dus geen onpersoonlijke vriendquote:Op maandag 24 april 2006 16:52 schreef jacco het volgende:
De Skyline van een persoonlijke vriend van mij,
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
Je hebt 'vrienden' op het internet en mensen die ik persoonlijk ken en op het internet actief zijn.quote:
skyline is tog AWD/4WD ..quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:14 schreef StefanP het volgende:
Verhaal is nog niet bekend, maar grote kans dat het een combinatie is van Sjonnie + stoerdoenerij + RWD + turbo + regen + denken dat je kunt rijden omdat je een 100pk golfje had.
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:20 schreef K33T het volgende:
Is dat niet die Skyline GTS die voor 15k te koop stond
*bwhaha proest*quote:Op zondag 21 mei 2006 12:28 schreef jacco het volgende:
Kreeg weer wat foto's via de mail uit Japan, er was een kleine meeting bij het Omori Nismo gebouw. De Z-Tune werd speciaal naar buiten gebracht.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Waarom moet ik meteen alles posten? Mensen zijn vrij om met foto's te doen wat ze willen, dus als iemand ze naar mij mailt kan hij ze ook op een ander forum plaatsen.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:51 schreef Fiets-toeter het volgende:
[..]
*bwhaha proest*
http://www.gtr.co.uk/forum/upload/showthread.php?t=55033
Post dan alles!![]()
Dan zal k in het vervolg er niet meer bij zetten dat ik ze via de mail heb ontvangen om jou een pleizer te doen goed?quote:Op maandag 29 mei 2006 09:56 schreef Fiets-toeter het volgende:
nee eeecht?!![]()
quasi interessant gedoe
Ontopic maar weer.
quote:Op zondag 28 mei 2006 04:45 schreef StefanP het volgende:
Volgens mij is ie total loss...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jammer, ik vond het echt een mooie skyline.
Is van H vd Bunte zelf geweest....quote:Op zondag 28 mei 2006 05:03 schreef Hugster het volgende:
Tering die heeft hem goed kort gereden zeg![]()
Dit is dat ding wat eerst bij van de Bunte stond eh?
Waarom zouden ze handel weigeren. Het zijn maar dingen hoor.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:08 schreef beschuit het volgende:
die gasten van dreamcarcompany en gelijksoortigen zouden een screaning moeten doen voordat ze die bakken verkopen... ongelukje kan altijd, maar dit lijkt me echt gewoon een prutsactie hoor...
whoo. zo zonde dat er geen KPG-C10 in nederland rondrijden. (voor zover ik weet)quote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:27 schreef jacco het volgende:
knip*
Ik vind hem zo mooier dan het origineel...quote:Op zondag 28 mei 2006 04:45 schreef StefanP het volgende:
Jammer, ik vond het echt een mooie skyline.
als ik mij niet vergis is dat model ook voor rally gebruikt. nissan deed in ieder geval wel mee met rally in die tijdquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:46 schreef Richie_Rich het volgende:
http://img137.imagevenue.com/img.php?loc=loc13&image=09634_1_9.jpg
net een group B rallybak in racetrim![]()
Die oude Skylines zijn helemaal geweldig,![]()
Er is er maar één die dat echt goed kon en dat is de Porsche 959/961 (maar helaas werd gr. B verboden).quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:00 schreef K33T het volgende:
Vind ik ook echt prachtig, een circuit- én rallybak die toch wel evengoed de concurrentie aankon met Ferrari's, Lambo's, etc.
Voldoet totaal niet aan de reglementen, dus ze zullen dan echt van voor af aan moeten beginnen. Er komt overigens binnenkort een nieuwe Skyline.quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:25 schreef rameijer het volgende:
Wow! Dat zou wat zijn...Nissan in de WRC met Skylines![]()
![]()
Dat bedoel ik...dat ze dat met die nieuwe gaan doen. En dan meteen Ferrari, Porsche, Mercedes en Renault ook de WRC inquote:Op woensdag 31 mei 2006 12:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Voldoet totaal niet aan de reglementen, dus ze zullen dan echt van voor af aan moeten beginnen. Er komt overigens binnenkort een nieuwe Skyline.
Die nieuwe voldoet ook niet aan de reglementen... Laat staan Ferrari's en Porsche's. Renault zou met een Clio wat kunnen, maar het budget wordt al gespendeerd aan een omhooggevallen spanjool.quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:11 schreef rameijer het volgende:
Dat bedoel ik...dat ze dat met die nieuwe gaan doen. En dan meteen Ferrari, Porsche, Mercedes en Renault ook de WRC in
quote:Hij was idd nog aan het optrekken van 2 naar 3. Hij is gespind om wat voor reden dan ook. Misschien te veel gas en nat wegdek.
Hij heeft een paal geraakt en is op het gras terecht gekomen en tot stilstand gekomen.
Terwijl hij eigenlijk wilde gaan uitstappen werd hij door de Matiz nog eens van achteren aangereden! 2 vrouwen hadden waarschijnlijk lekker zitten kleppen of wat dan ook maar iig niet opgelet en ramden zo de Liner van de zijkant. Daarom staat de kont dus zo ontzettend scheef.
Dus idd de Matiz vanachter erin geknald. Hij en zijn passagier mankeren niets. De 2 vrouwen heeft er 1 een gebroken pols en de ander een gebroken sleutelbeen.
Volgens mij wordt/werd niet rally gereden met een geblazen 2,6l 6 cilinderquote:Op woensdag 31 mei 2006 12:00 schreef K33T het volgende:
Vind ik ook echt prachtig, een circuit- én rallybak die toch wel evengoed de concurrentie aankon met Ferrari's, Lambo's, etc.
Dus de ergste schade is niet eens direct veroorzaakt door de bestuurder, das helemaal zuur dan.quote:
De 959 reed met 2,85 liter en twee turbo's en voldeed aan groep B.quote:Op donderdag 1 juni 2006 00:43 schreef Richie_Rich het volgende:
Volgens mij wordt/werd niet rally gereden met een geblazen 2,6l 6 cilinder![]()
Dan maken ze allemaal toch een nieuw model dat wel voldoet aan de reglementen?quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die nieuwe voldoet ook niet aan de reglementen... Laat staan Ferrari's en Porsche's. Renault zou met een Clio wat kunnen, maar het budget wordt al gespendeerd aan een omhooggevallen spanjool.
Weet jij wat dat kost? Fiat heeft al moeite genoeg om het hoofd boven water te houden, Renault idem. Porsche wil graag de producent blijven die de meeste winst genereert (en doet dus zo min mogelijk met autosport). En zo is het dat ik het er niet van zie komen...quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:39 schreef rameijer het volgende:
Dan maken ze allemaal toch een nieuw model dat wel voldoet aan de reglementen?![]()
![]()
Ik had het over de wat modernere rally's WRC enzo. Aangezien iedereen al waanideen kreegquote:Op donderdag 1 juni 2006 08:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
De 959 reed met 2,85 liter en twee turbo's en voldeed aan groep B.
Maar dan is het een open deur...quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:34 schreef Richie_Rich het volgende:
Ik had het over de wat modernere rally's WRC enzo. Aangezien iedereen al waanideen kreeg![]()
Dat zal de auto Fili zijn geweestquote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:01 schreef Kogando het volgende:
Heb gisteren een R34 GT-R gespot in omgeving Utrecht.. 8)
Hij was grijs en moest nog op kenteken worden gezet..quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:28 schreef jacco het volgende:
Dat zal de auto Fili zijn geweest
Dan hoort die bij DBM in Maarsenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 07:49 schreef Kogando het volgende:
[..]
Hij was grijs en moest nog op kenteken worden gezet..
Je bent goed op de hoogte..quote:Op zaterdag 24 juni 2006 09:39 schreef jacco het volgende:
Dan hoort die bij DBM in Maarsen
quote:
After contemplating it many times I have finally decided to sell my beloved R34 GTR. Throughout owning the car I have spent countless hours and money to build a car which I dreamt I may one day have as I first saw on Playstation before I even knew what a GTR was. Times change and things move on and we are moving into different areas and cars and the R34 sits in the showroom week-in week-out without being used as I find little time to drive her or think of ways of how to perfect her more.
I am advertising her here for sale on the GTR forum as I would like to hope that if she sells it will be to someone who will enjoy her as much as I have over the past 5 years and hopefully that is someone who is also a GTR nut like me.
To most the car needs not much explanation as I think without question the car was a massive indicator and turning point for the GTR and Jap industry in the UK and Europe and served as a proud statement as to what we could achieve at Sumo.
I’ve lost count of the many shows and exhibitions that the car has been to all over Europe and I think I have more than 10 magazines that she has been on the front cover of in Europe and the USA, even Japan too let alone the hundreds where she is photo’d inside or technically featured.
Performance wise I have done many things with the car, some of which I recall as:
688bhp at the wheels power ( 900bhp engine ) – DynoDynamics at G Force
Over 600 lbs torque ( cant remember the exact figure ( I have dyno sheet somewhere )
2.5 seconds 0-100kmph
5.5 seconds 0-160kmph
9.68 seconds ¼ mile on street legal tyres
215mph indicated speed on the road ( she was geared for 229mph but I never got around to keeping my foot down long enough but would have pulled it easy )
2003-2004 4WD Quickest car in Europe
First GTR to officially break into the 9’s ( 2 years ago! )
Back to back 9 second runs under competition
2nd Place and quickest Japanese car at GT Battle circuit event last year
Countless trackdays
Time Attack at Donington for 2 days straight on circuit
Endless publicity and appreciation by just about everyone who I bump into with the car
Not 1 mechanical failure in the past!
You will notice from the spec that we have changed her a little bit from the drag days, there are some parts that we have changed for drivability such as the gearbox and diffs, if the new buyer chooses we can change a few things to suit but for now she is perfect in my eyes as a daily / usable driver.
Also I can dispense advice to the new owner about settings etc for both track and drag for the car if he/she wants to use the car in competition again, I was confident that if we campaigned the car after Oct 2004 we would have seen low 9’s a month or two later quite easily.
She is now running off the wastegate spring at only 1.2 bar which feels to me around 600+ish bhp on 97 Ron BP. At this setting she was tuned by Mr Ito of Do-Luck Japan with faultless drivability and reliability. No high EGT’s, no black $hit over the back bumper and 100% reliable. If you wanted to push her back to 2+ bar etc you would have to let a UK tuner / someone else handle the ECU as we will not offer this service. The ECU is password protected by us and will not be unlocked in future outside of Sumo. You buy the car on this understanding.
If and when I have used her in the past, afterwards she is on the ramp, spanner checked, cleaned up, greased up, serviced with all fluids regardless of mileage ( in most cases after only 200-300 miles everything is changed – seriously! ), steam cleaned on axle stands outside, dried off and parked up in our warm showroom.
I want to sell her and the price reflects that - for the most recognised GTR in Europe £50,000 – No offers
If you want a test drive, bring £50,000 with you and I will let you drive her before you buy.
She has a new MOT and apart from some new owner tweaks if required, is ready to go. Any inspection welcome, bring your tuner if you want to tyre kick, fine.
Here is a spec list of how the car is today:
Sumo Power HKS Nissan Skyline GTR 34 – Built in UK
Engine / Power Unit Specification
R34 Skyline Non V Spec RB26 engine, 2.6Ltrs
Max Power Output : 688bhp at all 4 wheels, 2.2 bar of boost – R Racing Fuel.
R33 Block
HKS Billet Crank
HKS Billet Rods
HKS Forged Pistons / Rings
JUN Oil Pump
HKS Valve Springs
HKS Camshafts ( Step 2 ) 280 duration Inlet and Exh.
HKS Cam Pulleys
HKS Billet Fuel Rail
HKS Fuel Pressure Regulator
HKS 28/35 Turbines – 2 X ( 2.2 bar )
HKS Exhaust Manifold
HKS External Wastegate – 2 X
HKS Downpipes
HKS SPF Induction
HKS Twin Power Ignition Amplifier
HKS Racing Pro Spark Plugs, R50.
HKS Racing Type SSQV Blow Off Valve – 2 X
HKS Drag Crank Damper Pulley Kit
HKS Triple Plate Clutch
HKS Intercooler Hard Pipe Kit
HKS GT Type Intercooler
HKS Airflow Meter replacement pipe kit
HKS Steel Head Gasket 1.2mm Drag type
HKS Inlet and Exhaust Gaskets
HKS Oil Cooler System
HKS Billet Oil Filler Cap
HKS In Tank Fuel Pump ( Feeding Swirl Pot )
HKS Drag Spec 1000ps Stainless/Titanium Exhaust System
HKS EVC 5 Boost Controller
Cylinder Head Modification
Ported Inlet Plenum
(HKS) Ported Exhaust Manifold
Oil Catch Tank and Lines
Goodridge Fuel Line System
Ali Fuel Swirl Pot
ARC Prestige Radiator kit with swirl pots and piping/head /plenum cooling kit
Sard 1000cc injectors – 6x
Nismo Main/big end Crank Bearings
Nismo Cambelt
Nismo N1 Water Pump
Nismo Thermostat
JUN Main Head Stud Kit
JUN Main Block Stud Kit ( Large Racing Type )
Trust Oil Sump Extension / Pickup Kit
Electric Radiator Fan driven by Fcon
Bosch Motorsport 044 External Fuel Pumps – 2x
Castrol Edge 10/40 Engine Oil
R33 Nissan Oil Filter
Sumo Power Intercooler Fan Conversion
Sumo Power Decat Pipe
Transmission and Running Gear
Standard R33 GTR Gearbox
HKS Front Driveshafts
HKS Rear Driveshafts
HKS Hipermax Pro Adjustable Suspension ( Custom by HKS Japan )
Quaife Diff Front
Standard Diff Rear
Alcon 6 Pot 355mm Front Brake/Disc Conversion
Ikeya Formula Traction Adjuster Rods
Ikeya Formula Camber Correction Kit ( Rear )
Ikeya Formula Rear Subframe Spacers
Ikeya Formula Centre Roll Adjusters
Pagid ‘Blue’ Front Pads
Pagid ‘ Black’ Rear Pads
Nismo Brake Lines
Castrol Brake Fluid
Castrol Transfer and Diff Fluid
Castrol Gearbox Fluid
Tyres : Toyo T1-R or R888 semi slicks (285X35X18 X 4)
Exterior and Interior
Do-Luck Bodykit Complete Inc. Lift Up bonnet
Do-Luck Double-Six Wheels 10.5J X 18
Do-Luck Floor Support Bars
Do-Luck Rear Tension Set
Do-Luck Rear Cross Bar
Do-Luck Carbon Rear Lamp Covers
Xenon Headlamps
Nismo Carbon Side Trims
Nismo Front and Side Indicator Set
Kenwood DVD/CD/TV System
R34 UK Black Leather Trim, limited of 100 production run for UK cars
Nismo MFD2 Computer
Nismo 320mph Clock Set
HKS Billet 6 Speed Dogbox gearknob
HKS Chrono Gauge Set – 6 X gauges ( Boost, Fuel Press, Oil Press, Oil Temp, EGT, Water Temp )
HKS Mixture Controller
HKS Graphic Control Computer – 2 x
HKS Knock Meter & o2 sensors
HKS F Con V Pro ECU
HKS Kansai Rear Wing
HKS Kansai Front Strut Brace
Field ETS Controller
I will be sad to see her go, but if she struggles to fetch £50K I will be keeping her, please dont send me any ' will you take XXX for it '.
Cheers
Bron is btw elsevier.nlquote:woensdag 19 oktober 2005 16:06
Nissan Skyline eindelijk officieel naar Europa
Nissan heeft zaterdag 22 oktober op de Tokio Motor Show de GTR Proto onthuld. Deze conceptcar zal in 2007 vrijwel ongewijzigd in productie gaan als de nieuwe Nissan Skyline. Het grote nieuws is dat Nissan de Skyline nu ook via officiële import op het Europese vasteland gaat leveren. Tot nu toe gebeurde dat niet, omdat Nissan de sportauto alleen met het stuur rechts produceerde.
De Nissan GTR Concept
Ook interessant: de nieuwe Skyline is naar alle waarschijnlijkheid de eerste Nissan die breekt met de herenafspraak van de Japanse automobielindustrie. Volgens de overeenkomst regelen Japanse fabrikanten het vermogen van sportauto's af op 280 pk. De reden voor de breuk met de overeenkomst is dat auto's uit met name Duitsland steeds meer vermogen krijgen. Mercedes levert bijvoorbeeld modellen met 612 pk.
Film
Lange tijd was de Nissan Skyline het best bewaarde geheim van de Japanse auto-industrie. Dat veranderde in 2001 door de film The Fast and the Furious, waarin de sportauto een belangrijke rol speelde. Na deze film, en het vervolg 2 Fast 2 Furious, kreeg de Skyline ook een grote schare fans in Europa. Van de oude Nissan Skyline rijdt een klein aantal exemplaren in Nederland rond. Deze auto's zijn via grijze import in ons land gekomen.
In Groot-Brittannië, waar auto's ook met het stuur rechts worden geleverd, rijdt een behoorlijk aantal Skylines rond, waarvan een groot deel ook grijs geïmporteerd is. Recent besloot de Engelse Nissan-importeur de auto officieel te leveren.
Technologie
De vorige generatie van de Nissan Skyline had een motor die erg goed opgevoerd kon worden. Sommige tuners wisten het vermogen zelfs boven de 1000 pk te brengen.
Een Nissan Skyline zit altijd vol met complexe technologie. Het onderstel van het nieuwe model heeft ook weer geavanceerde vierwielaandrijving en vierwielbesturing waardoor de Skyline sportief en tegelijkertijd veilig rijdt. Als het nieuwe model een motorblok zonder vermogensbegrenzing krijgt, zullen merken als Ferrari en Porsche er wereldwijd een geduchte concurrent bijhebben.
Het is overigens nog onzeker of het nieuwe model dezelfde motor krijgt als de vorige generatie. Volgens onbevestigde berichten zal het nieuwe model een grote V8 of een nieuwe V6 motor met twee turbo's krijgen.
quote:Een Nissan Skyline zit altijd vol met complexe technologie. Het onderstel van het nieuwe model heeft ook weer geavanceerde vierwielaandrijving en vierwielbesturing waardoor de Skyline sportief en tegelijkertijd veilig rijdt. Als het nieuwe model een motorblok zonder vermogensbegrenzing krijgt, zullen merken als Ferrari en Porsche er wereldwijd een geduchte concurrent bijhebben.
nu welquote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
(plaatjes doen het niet trouwens)
je bedoeld zeker de camoflage om zijn ware vorm te verhullen voor de pers?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Oe! Carbonlook bumpers af-fabriek! Sjiek!
Nee.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:51 schreef Cyaa het volgende:
je bedoeld zeker de camoflage om zijn ware vorm te verhullen voor de pers?![]()
Kijk ook eens naar de Pi'squote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:51 schreef Cyaa het volgende:
[..]
je bedoeld zeker de camoflage om zijn ware vorm te verhullen voor de pers?![]()
Het is geen Skyline meerquote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ben trouwens wel benieuwd of deze Skyline net zo goed op te voeren is als de vorige.
Precies, die vorige motor was "teruggetuned" naar 280 pk, dat zal met die nieuwe motor dus wel anders zijn.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:05 schreef jacco het volgende:
Het is geen Skyline meermaar een Nissan GT-R
Maar wat betreft het tunen waardoor de vorige Skyline juist zo populair is geworden. Ben ik er bang voor. Het vorige motorblok de RB26 was zo over geëngineerd dat hij makkelijk zonder grote aanpassingen +500 pk aankon.
Met het nieuwe blok die uit Aluminium gemaakt zal worden zal dit niet het geval zijn.
Ik denk eerder dat er maloten zijn die een RB26 in de nieuwe GT-R stoppenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Precies, die vorige motor was "teruggetuned" naar 280 pk, dat zal met die nieuwe motor dus wel anders zijn.
Al zullen er ongetwijfeld weer van die maloten zijn die er 800+ pk uit weten te peuren..
Al geef je een aap nog zo'n mooie ring, het blijft een lelijk ding.quote:Op woensdag 19 april 2006 10:50 schreef Hugster het volgende:
Het argument dat iedereen die niet echt iets met auto's heeft zo straal langs je R34 GT-R loopt als hij ergens op de stoep staat klopt toch niet helemaal?
Ik snap dat echt niet hoor
Die mensen zijn er?
Tsja, ik vind de Skyline R34 toch een van de mooiere auto's die er zijn. Ligt er natuurlijk net aan wat je smaak is. Ik heb sowieso een voorkeur voor sedanvormige coupé's. Dat er Nissan op staat vind ik niet echt een probleem. Mazda RX-8 is ook een bruut ding. En daar staat ook Mazda op. De 'merken die iedereen kan rijden' proberen juist om nog meer mensen te trekken, door een speciale auto te maken. Bij opel straks de GT, bij mazda de RX-8, bij niissan de 350z en over een poosje dus de Skyline.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 09:29 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Al geef je een aap nog zo'n mooie ring, het blijft een lelijk ding.
Feit is gewoon dat hoeveel dat ding ook mag kosten, of hoe snel die ook is, het gewoon een Nissan blijft, een merk dat iedereen kan rijden. Het is een auto die totaal niet tot de verbeelding van mensen spreekt, mede ook door dat lompe uiterlijk.
Nee spannend, het winnen van een 25 jaar oude sportwagen als de f40... Heb trouwens wel meer van dat soort filmpjes gezien, volgens mij zijn er echt veel staged want het klopt gewoon niet soms. Doen ze bv een race over 4 ronden, europeese sportwagens rijden de hele tijd vooraan en opeens vliegen al die jappenbakken er voorbij zonder moeite. Das gewoon bull, ze rijden er voorbij alsof ze stilstaan, gaat nergens over en ook niet erg realistisch vooral omdat er soms ook standaard mercedesen bijzitten die opeens zomaar sneller zijn dan Ferrari 360's of F430'squote:Op donderdag 27 april 2006 22:38 schreef ThaFreak het volgende:
Mines skyline GTR
http://videos.streetfire.(...)DD8-FFCABFECCC4A.htm
hoe hij de porsche (raceversie) en de F40 vernederdhij vliegt door de versnellingen gewoon
![]()
en let eens op hoe weinig correcties bestuurder moet maken![]()
quote:Engine:
JUN 2.7 Strokerkit built, tuned and mapped by GT-ART
? JUN fully balanced and counterweight crankshaft, black coated
? JUN/Cosworth super forged aluminium pistons
? JUN super connecting rods double shot pining
? Engine displacement: 2700cc
? NGK platinum iridium sparkplugs
? Compression ratio: --- undisclosed specs ---
? Bore x Stroke: 87.0mm x 75.7mm
HKS Special turbokit (Oil & watercooled)
2.5Bar continous pressure capability
HKS top mounted tubular manifold
HKS GT external wastegate
HKS Downpipe
GT-ART ported and polished headwork
GT-ART blueprinted engine (flywheel, pulleys etc.)
GT-ART dual pipe fuel system
GT-ART fuel swirlpot
GT-ART special big capacity aluminium radiator JUN Single throttlebody surgetank (inlet plenum)
GT-ART Custom made fuels delivery parts
JUN/GT-ART high lift camshafts: ---undisclosed specs ---
JUN racing valve springs
JUN Titanium valve retainers
JUN race valve guides
JUN big capacity oil pump
TRUST big capacity oil sump
TRUST monster intercooler
HKS fuel rail 11mm
HKS 6 x 1000cc fuel injectors
HKS in-tank fuel pump
HKS 1.2mm ?drag? steel head gasket
HKS oil cooler
HKS ATI crank superdamper kit
HKS complete engine pulley kit
HKS Hiper Silence Exhaust
HKS F-con V pro ECU, MAP sensors
HKS EGT gauge
HKS Twin Power Ignition Amplifier withuprated coils
BLITZ dual boostcontroler
BLITZ 2x SSQV blowoff valves
TOMEI adjustable aluminium cam pulleys
NISMO N1 water pump
NISMO engine bearings
NISMO Shortshifter
HKS ETC Torque Split Controler
BOSCH 044 external fuel pumps x2
ATS Triple plate steel enforced carbon fibre clutch 1000Bhp+
AEM wideband lambda gauge
STACK water/oil/temp/pressure sensors
Chassis:
? AP Racing 6-pot Big Brake kit
? FERRODO DS2500 brakepads
? CUSCO swingarms
? TEIN racing coilovers
? BLITZ Technospeed Z1 19? 10.5J rims
? GTR strutbars front and rear
? BRIDGESTONE Potenza S03 265 19? tyres
? NISMO Bodykit
? HID XENON headlights
Interior:
? STACK 8130 digital racing dashboard white face/bluelit and 11K rpm
? STACK carbon fibre dashpanel
? KENWOOD touchscreen radio/dvd/SATNAV system
? TRUST gearknob
? Clifford Avantguard 5 alarmsystem
Rekening houden met circuit kwaliteitquote:Op maandag 30 oktober 2006 10:36 schreef Kill_em_all het volgende:
hehe dat is toch wel even een stukje goedkoper dan een veyron of ultima gtr kwa acceleratie. Maar na hoeveel km pleurt dat ding uit elkaar?
Dat is de kunst van het onderhouden van een auto. Veel vermogen = meer slijtage = meer onderhoud, iets waar je niet onderuit komt, maakt niet uit welk automerk.quote:Op maandag 30 oktober 2006 10:36 schreef Kill_em_all het volgende:
hehe dat is toch wel even een stukje goedkoper dan een veyron of ultima gtr kwa acceleratie. Maar na hoeveel km pleurt dat ding uit elkaar?
daar ben ik blij om!quote:Op maandag 30 oktober 2006 03:10 schreef StefanP het volgende:
[..]
Je hebt echt geen flauw benul waar je over praat.
3 x in de maand een ritje ? tis een leuk kunstje (nou dat ook al niet meer) van hoeveel pk ze erin weten te proppen maar dit is alleen leuk als je het niet erg vin je blok vaak moet repareren omdat je hem gewoon kapot rijdt.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:03 schreef SuizzeJonnais het volgende:
Het blok van de bovenstaande Skyline (van Andy Barnes) is ook door GT-aRt opgefokt.
Hoe het zit met de betrouwbaarheid, daar weet ik het fijne niet van, maar ik weet wel dat-ie al ruim 2 jaar rondrijdt met de huidige specs.
jah het is geen funny car !quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:20 schreef SuizzeJonnais het volgende:
Alle blokken gaan eens keer kapot. Het blijft dan ook verassend dat GT-R's, die continu voor circuitrijden gebruikt worden, nog steeds prima presteren.
En om even Kill_em_all's vraag te beantwoorden: bij mijn weten hebben er ook GT-R's van 700 pk's en 800 pk's continu 200mph + gereden na lange testrits op circuit (waaronder de Nürburgring). Ze hielden heus wel wat langer uit dan 100 kms
DS4, heet je toevallig ook Devils_Son?
Ja, dusquote:Op maandag 30 oktober 2006 13:23 schreef X-qlusive. het volgende:
[..]
jah het is geen funny car !
je snapt heus wel wat ik ermee bedoelde.....
Ja oke maar in kilometers? eenmalig een paar honder kilometer hard rijden kan iedere sportwagen wel, maar hoe zit het als je zo duizenden kilometers wil rijden? als sportwagens van honderduizenden euro's dat al niet kunnen, hoe kan een wagen van 50.000 dat dan?quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:20 schreef SuizzeJonnais het volgende:
Alle blokken gaan eens keer kapot. Het blijft dan ook verassend dat GT-R's, die continu voor circuitrijden gebruikt worden, nog steeds prima presteren.
En om even Kill_em_all's vraag te beantwoorden: bij mijn weten hebben er ook GT-R's van 700 pk's en 800 pk's continu 200mph + gereden na lange testrits op circuit (waaronder de Nürburgring). Ze hielden heus wel wat langer uit dan 100 kms
DS4, heet je toevallig ook Devils_Son?
Audio RS6+ !quote:het is logisch dat een getunede auto het niet lang uithoud, iedereen die denkt dat je een 500+ pk auto kunt gebruiken als alledaags boodschappenautotje die begrijpt duidelijk niets van autotechniek.
Hij heeft het over de getunede versies, suffe.quote:Op maandag 30 oktober 2006 15:54 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Ja oke maar in kilometers? eenmalig een paar honder kilometer hard rijden kan iedere sportwagen wel, maar hoe zit het als je zo duizenden kilometers wil rijden? als sportwagens van honderduizenden euro's dat al niet kunnen, hoe kan een wagen van 50.000 dat dan?
[..]
Audio RS6+ !de nieuwe krijgt zelfs tussen de 520 en 550pk en die dingen zijn volgens mij niet stuk te krijgen.
2 bi-turbo's nogwel? Ik wist niet dat ze dr 4 turbo's op hebben zittenquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:05 schreef SuizzeJonnais het volgende:
[..]
Hij heeft het over de getunede versies, suffe.
Overigens heeft de bestaande Audi RS6 een 4.2 liter V8 met 2 Bi-turbo's. Dan is 500 pk's wel beetje matig.
Ik heb maar één nick op Fok. Ruim voldoende lijkt mij.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:20 schreef SuizzeJonnais het volgende:
DS4, heet je toevallig ook Devils_Son?
De TTC ken ik op zich wel. Maar ik kan mij echt werkelijk niet herinneren dat ik daar ooit een SuizzeJonnais heb gezien... Het is ook wel een tijdje terug, nietwaar?quote:Op maandag 30 oktober 2006 17:36 schreef SuizzeJonnais het volgende:
En Devilsson, jou kende ik toch van de ter ziele gegane Tuf Tuf Club?
Ik ken volop auto's met 700pk die als daily driver gebruikt wordenquote:Op maandag 30 oktober 2006 13:27 schreef MrSkyline het volgende:
het is logisch dat een getunede auto het niet lang uithoud, iedereen die denkt dat je een 500+ pk auto kunt gebruiken als alledaags boodschappenautotje die begrijpt duidelijk niets van autotechniek.
Als ik elke dag vol met dat 700 pk ga rijden dan kan je de drijfstangen van zo een ding als oorbellen gebruiken.quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:17 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik ken volop auto's met 700pk die als daily driver gebruikt wordenVipers, vettes, supras (oh jee, nu krijg ik met iedereen ruzie omdat ik dat woord hier noem). Er zullen vast ook wel skylines zijn die zo gebruikt worden, maar dat type zie je niet in de VS dus dat moet je aan een Engelsman of Japanner vragen.
In NL wordt een golf GTI met 100pk al als "snel" gezien, dus is het moeilijk om voor te stellen dat een auto met 700pk betrouwbaar en dagelijks te gebruiken is. Toch is dat zoNiet alle auto's met 700pk natuurlijk, maar ze zijn er weldegelijk.
ja jij jaquote:Op maandag 30 oktober 2006 19:19 schreef yup het volgende:
[..]
Als ik elke dag vol met dat 700 pk ga rijden dan kan je de drijfstangen van zo een ding als oorbellen gebruiken.
Tuuuuurlijk jongenquote:Die auto was totaal anders, het was pure senatie, een wereldvreemde maar toch een herkenbare karakter, met sympathie. Die Ferrari vond ik daarna matig.
ja, sportwagen fabrikant nummer 1 weet pas sinds een paar jaar hoe ze een wagen met goede wegligging en remmen makenquote:Remmen en wegligging van Ferrari kwam pas bij de 360 op een acceptabel niveau.
Onjuist. Maar als jij even een hotmailadres ofzo achterlaat, dan krijg je van mij ten bewijze een mooie scan van een test waaruit blijkt hoe "goed" Ferrari vroeger presteerde.quote:Op maandag 30 oktober 2006 21:27 schreef Kill_em_all het volgende:
zo'n beetje alle oude Ferrari's daarvan word gezegd (dat ze voor hun tijd) heel goede wegliggen en remmen hadden en meer recent ook nog de 355.
Niet ik ja, als je zo een auto gebruikt waar hij voor bedoelt is, gaat ie in no time kapot... Ik heb het over mechanische motorschade en niet effe de auto dwars in een vangrailing parkeren.quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:41 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
ja jij ja
dat is dus de reden waarom ik niemand in mjin auto laat rijden.
even vol trappen met een auto met veel pk's. no way.
je moet je verstand gebruiken als je met zoveel pk's rijd, en zeker als het een flink gemodde machine betreft.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dit de auto van die gast die ik ken. Velgen kloppen, uitlaat klopt, bumpers weet ik niet zeker, nismo sticker klopt etc.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:31 schreef Hugster het volgende:
Een Amsterdamse:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
gti achtigen zijn slome bakken.quote:Op maandag 30 oktober 2006 22:29 schreef yup het volgende:
[..]
Niet ik ja, als je zo een auto gebruikt waar hij voor bedoelt is, gaat ie in no time kapot... Ik heb het over mechanische motorschade en niet effe de auto dwars in een vangrailing parkeren.
Dat is anders dan met GTi achtige apparaten... Als je ze gewoon goed onderhoud kan je knallen wat je wilt maar er gaat niks stuk, of je moet pech hebben (of veel met koude motor scheuren).
En laat ik het niet over de verkorte onderhoudsintervallen hebben.
Nou, nou, "iedereen" vind ik weer een wat groot woord.quote:Op maandag 30 oktober 2006 23:12 schreef Tjabbo het volgende:
gti achtigen zijn slome bakken.
precies wat stefanp zegt. hier in NL vind iedereen de gti een ultiem snelle auto.
terwijl ik er gewoon rondjes omheen rijd
Dit is die van Bulent ja.quote:Op maandag 30 oktober 2006 22:31 schreef yup het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dit de auto van die gast die ik ken. Velgen kloppen, uitlaat klopt, bumpers weet ik niet zeker, nismo sticker klopt etc.
Heb je ook interieur piccies enzo?
En wanneer is dit geschoten? Waar zijn de kentekenplaten?
Auto is opgehaald vanuit Utrecht als het goed is. Apparaat is overigens nu in Turkije, eigenaar is effe op vakantie met zo een auto gegaan![]()
Een beetje sportbrommer, en ik bedoel dus geen 1000 maar een 600cc, maakt gehakt van jou auto. Dat betekent niet dat het ding langzaam isquote:Op maandag 30 oktober 2006 23:12 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
gti achtigen zijn slome bakken.
precies wat stefanp zegt. hier in NL vind iedereen de gti een ultiem snelle auto.
terwijl ik er gewoon rondjes omheen rijd
Domme uitspraak, een beetje GTi heeft tegenwoordig al meer dan 200 pk, volgens mij heeft geen enkele vergelijkbare diesel dat... Een Astra GTC heeft 240 pk, nou knappe diesel die dat bijhoud...quote:Op maandag 30 oktober 2006 23:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou, nou, "iedereen" vind ik weer een wat groot woord.
Volgens mij zijn er zat mensen die, pak em beet, een M6 op hun waarde weten te schatten.
Bovendien rijden de tegenwoordige diesels ook rondjes om de gemiddelde GTI.
Yep, dat is de persoon. Was overigens Subaru freak forever... Totdat ie in een Skyline stapte, nou toen was het z.s.m. bye bye pimpprezaquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 00:24 schreef Hugster het volgende:
[..]
Dit is die van Bulent ja.
En opgehaald uit Maarssen (bij Utrecht).
jeah maar de M6 staat niet bij de gemiddelde petjefiguur bij de mac.quote:Op maandag 30 oktober 2006 23:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou, nou, "iedereen" vind ik weer een wat groot woord.
Volgens mij zijn er zat mensen die, pak em beet, een M6 op hun waarde weten te schatten.
Bovendien rijden de tegenwoordige diesels ook rondjes om de gemiddelde GTI.
Geen appels en peren vergelijken yup.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 01:13 schreef yup het volgende:
[..]
Een beetje sportbrommer, en ik bedoel dus geen 1000 maar een 600cc, maakt gehakt van jou auto. Dat betekent niet dat het ding langzaam is
Tja de meeste oude Ferrari's hadden zo'n beetje hetzelfde model voor racen en straat. Die racewagens hebben door de jaren heen toch behoorlijk wat gewonnen dus schijnbaar waren ze toch beter dan wat er veder te krijgen was in die tijd.quote:Op maandag 30 oktober 2006 21:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onjuist. Maar als jij even een hotmailadres ofzo achterlaat, dan krijg je van mij ten bewijze een mooie scan van een test waaruit blijkt hoe "goed" Ferrari vroeger presteerde.
Jij gelooft toch hopelijk niet dat een straatauto werkelijk met raceremmen rondrijdt? Zou een mooie boel zijn, die remmen werken nl. pas echt goed als ze warm zijn. Totaal ongeschikt voor straatgebruik.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 08:49 schreef Kill_em_all het volgende:
Tja de meeste oude Ferrari's hadden zo'n beetje hetzelfde model voor racen en straat. Die racewagens hebben door de jaren heen toch behoorlijk wat gewonnen dus schijnbaar waren ze toch beter dan wat er veder te krijgen was in die tijd.
Dan pleur jij hem toch op internet? Het is heel simpel: ik bied aan het bewijs te leveren, jij wil dat niet. Prima, maar hou dan niet eigenwijs vast aan je standpunt, welke dus aantoonbaar onjuist is.quote:En als je zo'n mooie scan heb dan upload je die toch even op inet? kan iedereen ervan genieten. Neem aan dat er wel meer mensen in geinterreseerd zijn.
Nu weer terug naar de skylinequote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij gelooft toch hopelijk niet dat een straatauto werkelijk met raceremmen rondrijdt? Zou een mooie boel zijn, die remmen werken nl. pas echt goed als ze warm zijn. Totaal ongeschikt voor straatgebruik.
Maar overigens ben jij nu kennelijk aan het praten over echt oude modellen, terwijl we in het jaar 1993 waren beland in de discussie. Wel opletten...
[..]
Dan pleur jij hem toch op internet? Het is heel simpel: ik bied aan het bewijs te leveren, jij wil dat niet. Prima, maar hou dan niet eigenwijs vast aan je standpunt, welke dus aantoonbaar onjuist is.
Zelfde basis voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:11 schreef Maikalo het volgende:
Is de Infinity G35 trouwens onderhuids geen Skyline?
Nee jij had het erover dat Ferrari pas sinds de 360 hun handeling en remmen in orde had. Ik zeg dat Ferrari dat schijnbaar al sinds hun begindagen had aangezien ze toen al racewagens hadden die veel wonnen, en ja die race modellen die vroeger werden gebruikt werden in bijna dezelfde vorm verkocht als straat model (je kon gewoon een straat model kopen en daarmee le mans gaan rijden, de wagen waren in princiepe hetzelfde).quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij gelooft toch hopelijk niet dat een straatauto werkelijk met raceremmen rondrijdt? Zou een mooie boel zijn, die remmen werken nl. pas echt goed als ze warm zijn. Totaal ongeschikt voor straatgebruik.
Maar overigens ben jij nu kennelijk aan het praten over echt oude modellen, terwijl we in het jaar 1993 waren beland in de discussie. Wel opletten...
[..]
Dan pleur jij hem toch op internet? Het is heel simpel: ik bied aan het bewijs te leveren, jij wil dat niet. Prima, maar hou dan niet eigenwijs vast aan je standpunt, welke dus aantoonbaar onjuist is.
Dat heeft ook met de autoprijzen te maken, dunkt me.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 08:12 schreef Tjabbo het volgende:
jeah maar de M6 staat niet bij de gemiddelde petjefiguur bij de mac.
Daar rijden er ook niet onverstandig veel van rond ofzo hè?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat heeft ook met de autoprijzen te maken, dunkt me.
In de States krijg je bij een oversized pak koekjes al zo ongeveer een Supra.
quote:Infiniti, Nissan’s luxe divisie, presenteerde in Los Angeles en Detroit al zijn nieuwe G35, een limousine gebaseerd op de nieuwe Skyline.
Inderdaad, als ik in Amerika zou wonen, dan had ik allang een Supra gehad ofzo! Ik rij een 205 GTi omdat het een een snel sportief autootje is, en niet omdat ik denk dat het een supersportwagen is.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat heeft ook met de autoprijzen te maken, dunkt me.
In de States krijg je bij een oversized pak koekjes al zo ongeveer een Supra.
Ook indertijd werden bepaalde onderdelen vervangen indien er geraced moest worden (en dan met name op het gebied van wegligging en remmerij. En naar huidige maatstaven was de wegligging van een racer in de jaren 60 niet veel soeps. Hoe dan ook: de discussie begon over de kwaliteit van de remmen in 1993, dus is het totaal onzinnig om dan verder terug te gaan in de tijd.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:48 schreef Kill_em_all het volgende:
Nee jij had het erover dat Ferrari pas sinds de 360 hun handeling en remmen in orde had. Ik zeg dat Ferrari dat schijnbaar al sinds hun begindagen had aangezien ze toen al racewagens hadden die veel wonnen, en ja die race modellen die vroeger werden gebruikt werden in bijna dezelfde vorm verkocht als straat model (je kon gewoon een straat model kopen en daarmee le mans gaan rijden, de wagen waren in princiepe hetzelfde).
http://xs108.xs.to/xs108/06442/CarandDriver1.jpgquote:Hoeveel moeite is het online zetten van het plaatje nou?
In beginsel waren het vaak wel dezelfde modellen, maar niet 1:1 overgenomen. Er waren weldegelijk bepaalde wijzigingen. Beetje vergelijkbaar met de 911 GT3 RS tov de 911 Cup. Verreweg dezelfde auto, maar toch net niet.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:15 schreef Kill_em_all het volgende:
Het hele punt van 1993 heb ik gemist ben ik bang want ik dacht we het over alles voor de 360 hadden. Op google staat trouwens een programma van een uur waarin een shitload aan klassieke Ferrari's word gereden en daar word ook gezegd dat de oude modellen voor de racerij in die staat ook als roadmodel werden verkocht, pas later toen racen wat meer professioneel werd zijn het echt aparte modellen geworden.
Zo lust ik er nog een. Ik kan wel alle tests die ik heb liggen inscannen... Overigens, als je goed leest, dan zie je dat de auteur gewag maakt van het feit dat deze Ferrari beter is dan de voorgaande modellen, maar nog steeds vrij kut.quote:Wat betreft de scans, sinds wanneer is 1 auto representatief voor alles wat een merk heeft gespresteerd? dus alleen omdat die wagen niet al te best is is elk model van daarvoor ook niet goed?
Waarom denk je dat indertijd Kroymans standaard alle Ferrari's voorzag van onderstelwijzigingen? Toch niet omdat het af-fabriek zo geweldig was?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:05 schreef Kill_em_all het volgende:
Misschien is die reviewer wel kut want er zijn ook zat voorbeelden te vinden waarin word gezegd dat het wel goede autos zijn (zoals dus die serie op google met een f1 coureur die al die oude Ferrari's test, zal vast niet liegen over de prestaties aangezien die het ook met oa Aston martin heeft gedaan).
Hoe kan het nou dat Ferrari het sportwagen merk is sinds jaar en dag als ze pas de laatste paar jaar fatsoenlijke auto's afleveren? als ze echt allemaal zo kut zouden zijn als jij beweert had Ferrari nooit zo groot geworden.
Zucht... 1993...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:22 schreef Kill_em_all het volgende:
En wat noem jij trouwens indertijd? jaren 50? jaren 80? etc?
Dus Ferrari heeft pakweg 40 jaar kut auto's gemaakt volgens jouw? lijkt me idd heel logischquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zucht... 1993...
Laten we het maar weer over Skylines gaan hebben, want we komen toch niet tot elkander.
Dat heb ik geschreven noch bedoeld, maar nogmaals: nu weer ontopic.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:16 schreef Kill_em_all het volgende:
Dus Ferrari heeft pakweg 40 jaar kut auto's gemaakt volgens jouw? lijkt me idd heel logisch![]()
allemaal mooi die dyno'squote:Op woensdag 1 november 2006 17:31 schreef Hugster het volgende:
Ja, nu durft niemand meer
Filmpje van een zeer leuke R33 op een dyno die ook acceleratiemetingen kan doen.
Leuk voor in NL op de snelweg ook zo'n raket![]()
Je hoort in dit filmpje toch hoe soepel het blok is, daar ging het mij om. Op de weg knalt dit ding net zo gemakkelijk en soepel door z'n toeren heen hoor, geloof mij maar.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:58 schreef X-qlusive. het volgende:
[..]
allemaal mooi die dyno's![]()
maar in praktijk werken de perfomances net even anders... (jeeeeeeeeeeeee ik heb 1000 pk ++ )![]()
heerlijk geluid, vette bak, maar toen kreeg ik aan het eind de link van dit filmpje:quote:Op woensdag 1 november 2006 17:31 schreef Hugster het volgende:
Ja, nu durft niemand meer
Filmpje van een zeer leuke R33 op een dyno die ook acceleratiemetingen kan doen.
Leuk voor in NL op de snelweg ook zo'n raket![]()
Plaatsvervangende schaamtequote:Op donderdag 2 november 2006 01:29 schreef MrSkyline het volgende:
[..]
heerlijk geluid, vette bak, maar toen kreeg ik aan het eind de link van dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=LVhxknMBNNE&NR
wat belachelijk, ik bedoel, geef mij die auto dan gewoon, ik kan er namelijk wel mee rijden, en ik zet er WEL een mooie spoiler op, nu is het net een winkelwagentje![]()
de Infinity G35 en de Nissan Skyline R35 zijn vrijwel de zelfde auto's, Infinity is gewoon de amerikaanse tak van Nissan om luxere auto's te verkopen, net als toyota en lexus, een lexus is300 heet in japan ook gewoon toyota...quote:Op donderdag 2 november 2006 01:26 schreef Hamburcher het volgende:
Die Infinity is toch een onderhuids een 350 Z? En qua uiterlijk verschillen die ook niet veel.
Ze hebben wel een V8, bijvoorbeeld in de Infinity FX45.quote:Op donderdag 2 november 2006 02:09 schreef MrSkyline het volgende:
klinkt idd als een v8, maar een v10 zou eventueel ook nog kunnen zo duidelijk was het ook niet te horen, een v6 of een 6 in lijn was het zowieso niet...
Nissan zal die v8 mogelijk vanuit het niets ontwikkeld moeten hebben, naar mijn weten heeft nissan of renault geen v8 voor dit soort doeleinden.
de 6 cylinder lijkt me de VQ35DE een logische keus, maar dan wel een VQ35DETT bitte
een v8 of v10 kan je alleen zo veel meer mee
aan de andere kant weer minder aantrekkelijk voor jet JGTC waar de GT-R waarschijnlijk ook weer aan mee gaat doen, dan mag je max 500 pk hebben, en dan is zo'n zware v8 of v10 niet erg gunstig, dan kan je beter een v6 opfokken, dat heeft dan een betere pk/gewichtsverhouding.
het klinkt alleen niet als een hoogtoerenblok
v8 @ 10k zou fijn zijn, maargoed, zal wel een 7500 redline hebben ofzo dan
lets hope for the best
Da's een R33quote:Op donderdag 2 november 2006 08:59 schreef Maikalo het volgende:
Wie heeft er trouwens een filmpje van een R34 die bijna van een dyno af rijdt?![]()
Je kunt beweren wat je wil maar een Skyline van binnen mooi noemen is wel iets overdrevenquote:Op zondag 5 november 2006 19:54 schreef Tommeh het volgende:
Eergisteren op zolder was ook een leuke skyline, mooie auto van binnen en van buiten!
[afbeelding]
[afbeelding]
Vind ik niet maar dat is mijn mening.quote:Op zondag 5 november 2006 21:28 schreef Hugster het volgende:
[..]
Je kunt beweren wat je wil maar een Skyline van binnen mooi noemen is wel iets overdreven
Functioneel is het absoluut, juist ook de boordcomputer. De middenconsole is ook best nog ok. Maar verder is het geheel niet al te veel soeps gewoon. Vooral qua materiaalgbruik.quote:Op maandag 6 november 2006 09:55 schreef MrSkyline het volgende:
ja wat is mooi, ik vind het ook een mooi interieur, maar het belangrijkste is dat het een functioneel interrieur is, alles is goed uitgedacht en zit op de juiste plek, en zoals tommeh al zei, de boordcomputer is nog eens nuttig ook.
[afbeelding]
quote:Despite the future arrival of the 2008 Skyline GT-R in the states, the Skyline name still remains a luscious forbidden fruit within the US. Most of us can relate their first experience with the word skyline to that miraculous car in Gran Turismo that could easily whip the competition and saving your thumbs hours of pain to beat the game. 10 years after the release date of Gran Turismo and we’re still starved for the car titled “Prince” of Japan.
Where there’s a will, there’s a way, and Brad from Pennsylvania was able to snag a 2002 R34 GTR VspecII Nur. The limited edition Nur was named after the famous German Nürburgring racetrack, where the Skyline was developed. The Nur model featured an improved RB26DETT based on the N1 racing engine, used by Nismo in motorsports. Only 750 of these bad boys hit the streets, and it’s rumored that only 2 rock the streets of the land of Britney Spears and Donald Trump. How he got a hold of one he wouldn’t say, but he was nice enough to let us snap some pictures of his forbidden fruit.
The VspecII Nur is a gem in stock trim, but like all Skyline owners, they lust for even more power and speed. One glimpse under the hood and you will soon realize this is no ordinary RB26DETT. Shoved under the huge hood is a fully built balanced and blueprinted Tomei motor featuring forged pistons, rods, camshafts, springs, and many many many other tarmac shredding essentials. An Apex’I Power FC standalone ECU keeps the combustion flowing in beautiful rhythm like it should, and a Blitz boost controller reluctantly reduces the amount of force-fed air going into the motor.
Clothing the outside of the car is a collaboration of Nismo aero parts. Starting with the front bumper and working its way to the rear skirts. 19x10” Volk Racing wheels with Yokohama S-03 rubber make this Nur look like chariot fit for a…. well, prince. Behind the wheels are a set of 8-piston front calipers and 4-piston rear calipers with slotted rotors respectively. Tein fully adjustable coilovers give the Skyline an aggressive stance, and simply begs to be taken back to the 13.5 mile Nürburgring.
For most Americans, the thought of owning a Skyline GTR is no more than just a thought. And the thought of blasting down the Nürburgring in a special edition Skyline is something only made a reality in wet dreams. This VspecII Nur is the closest that dream will ever become on American soil.
Muwaa went vanzelfquote:Op donderdag 18 januari 2007 16:16 schreef Maikalo het volgende:
Nog altijd jammer dat ze geen linksgestuurde versie gemaakt hebben![]()
Wel zo prettig dat je niet achterste voren de parkeer garage in moetquote:Op donderdag 18 januari 2007 18:31 schreef Ger-E het volgende:
....vind een linksgestuurde jap beetje hetzelfde als een duitse voice-over onder een engelse film...... kan wel, maar dat hoort niet!
Verder, het is de auto die het beste tot hoge vermogens op te voeren is, dankzij de meest onverwoestbare en een van de beste motoren aller tijden. Doorblazen tot 9500rpmquote:Er zijn tal van varianten van de Nissan Skyline uitgebracht, waaronder het vlaggenschip GT-R die in de jaren 60 werd geïntroduceerd. Deze was technologisch gezien voor zijn tijd geavanceerd. Anno 2005 kan het vergeleken worden met de hedendaagse exoten zoals E60 M5 S85. Echter, de huidige 4WD-wereldrecords in alle categorieën zijn nog steeds bezet door de Skyline's (onder andere b.v. de 4WD-topsnelheid van 387 km/h en dragaccerlatie van 0 naar 300 km/h in 7,94 seconden).
Desbetreffende records daarvan worden geleverd door (gn.) RB26DETT ("The engine of the year 1995, 1996, 1997"), welke van origine ontwikkeld is voor de rally/racerij. Dat blijkt ook uit het feit dat de Skylines 50 keer achter elkaar de JGTC-kampioenschappen domineerden (1ste, 2ste, 3ste plaatsen). In 1989 debuteerde de GT-R in de Japan Touring Car Groep A races en was reeds tijdens het eerste seizoen onverslaanbaar. Gedurende vier jaar won de Skyline het kampioenschap, met 29 zeges uit 29 races. In 1991 deed de R32 GT-R voor het eerst mee aan de 24-uursrace op de Nürburgring in de Groep N klasse, en ging meteen met de zege aan de haal. In hetzelfde jaar werd ook de 24-uursrace op het Spa Francorchamps circuit voor Groep A en N1 gewonnen. Daarna namen ze niet meer deel aan de races, onder meer omdat Nissan besloot te stoppen met de fabrieksproductie van Skylines. Het merk wou zich richten op 'de gewone burger'.
Wegens de wetgeving van de Japanse regering werd dit motorblok vanaf de GT R31 S-series gedowntuned naar 278 pk's standaard aan het vliegwiel. Hierbij werden de huidige Skylines betrekkelijk zeer makkelijk stock op te voeren (vermogens ver boven de 1000 AWHP's zijn geen uitzondering, integendeel). Ook het onderstel en de aandrijving waren toentertijd opmerkelijk, daar deze auto onder andere beschikt over vierwielbesturing (S-HICAS) en computergestuurde aandrijvingsverdeling (de door Nismo vervaardigde ATTESA-ETS), deels afhankelijk van omstandigheden. Hiermee was het niet alleen mogelijk om enkel voor/achterzijde onafhankelijk te bepalen. Sterker: het werd per wiel geregeld, wat vooral het bochtengedrag en grip ten goede komt. Vrijwel alle Skylines worden met zescilindermotoren in een lijn afgeleverd, met de GT-R als topmodel. Over dat laatste schreef het internationale automagazine “Road & Track” ooit: The best straight-six sportcar to ever come from the land of the rising sun. Na een rit in 1000 pk's sterke JUN R33 betitelde Jeremy Clarkson het als 'de auto met de meeste grip en beste weggedrag'.
tot je een boom tegemoet komtquote:Op donderdag 18 januari 2007 13:43 schreef HAHAHHA het volgende:
Bovenstaande Skyline vinnik maar lelijk, lijkt wel alsof de koplampen niet helemaal 100% R34 zijn.
Maar goed, stel dat je op een vrijdagmiddag vroeg van je werk afkomt, en naar je auto loopt: Daar zit-ie dan op je te wachten:
[afbeelding]
Toegewijd aan z'n taak, om je te dienen.
(klikbaar).
Niet helemaal correct afaik. ATTESA-ETS kan alleen vermogen verdelen tussen voor en achter. ATTESA-ETS Pro behalve dat ook het vermogen verdelen tussen de linker en rechter achterwielen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:31 schreef DirtyHarry het volgende:
..Ook het onderstel en de aandrijving waren toentertijd opmerkelijk, daar deze auto onder andere beschikt over vierwielbesturing (S-HICAS) en computergestuurde aandrijvingsverdeling (de door Nismo vervaardigde ATTESA-ETS), deels afhankelijk van omstandigheden. Hiermee was het niet alleen mogelijk om enkel voor/achterzijde onafhankelijk te bepalen. Sterker: het werd per wiel geregeld, wat vooral het bochtengedrag en grip ten goede komt...
Euh... I hate to burst your bubble, maar de 2JZGTE is een veel betere motor om op te voeren. Een skyline blok moet na 550whp al open om alle internals te vervangen, een 2JZ hoeft pas bij 900rhwp open. Dus ik ben het niet eens met je stelling dat dit 'de auto is die het beste tot hoge vermogens op te voeren is'. Elke Jan Lul met een 2JZ haalt er 1000pk uit, er rijden er letterlijk honderden rond in de VS. De skylines die dat doen zijn op 1 hand te tellen en zijn in het bezit van grote tuners met alle resources, omdat het gewoon heel moeilijk is met de skyline.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:31 schreef DirtyHarry het volgende:
[..]
Verder, het is de auto die het beste tot hoge vermogens op te voeren is, dankzij de meest onverwoestbare en een van de beste motoren aller tijden. Doorblazen tot 9500rpm. Er zijn zelfs mensen die er 1300 pk uit hebben geperst, en dat uit een 2,6 literblok. Das omgerekend 500pk/liter.
280 is niet helemaal correct, er word vaak 320 gezegd, maar ik heb geen filmpjes van dyno'squote:Op zondag 21 januari 2007 01:10 schreef Hugster het volgende:
Weet iemand toevallig hoeveel een stock R34 GT-R, bijvoorbeeld een V-Spec aan wiel hp neerzet op een dyno?
Die 280 krukas pk die de japanners opgeven geloof ik namelijk vrij weinig van als ik de filmpjes zo zie van stock Skylines. Dat moet wel meer zijn [afbeelding]
I stand correctedquote:Op zondag 21 januari 2007 03:49 schreef StefanP het volgende:
[..]
Euh... I hate to burst your bubble, maar de 2JZGTE is een veel betere motor om op te voeren. Een skyline blok moet na 550whp al open om alle internals te vervangen, een 2JZ hoeft pas bij 900rhwp open. Dus ik ben het niet eens met je stelling dat dit 'de auto is die het beste tot hoge vermogens op te voeren is'. Elke Jan Lul met een 2JZ haalt er 1000pk uit, er rijden er letterlijk honderden rond in de VS. De skylines die dat doen zijn op 1 hand te tellen en zijn in het bezit van grote tuners met alle resources, omdat het gewoon heel moeilijk is met de skyline.
Estolan flikker op uit dit Skyline topic.quote:Op zondag 21 januari 2007 16:06 schreef Estolan het volgende:
Weer een hoop onzin
In NL heb je geen fucking reet aan Japanse exoten, veel mensen kopen liever een M3 of een 911 ofzo. Dingen zijn ook heel moeilijk te verkopen helaas...quote:Op zondag 21 januari 2007 16:55 schreef Estolan het volgende:
komt ook wel omdat de LHD TwinTurbo 6Bak van een Toyota Supra nu nog zo'n 35.000euro kost ( en dat betekend nog geeneens dat je een perfecte ride hebt zonder problemen ). Alleen de Skylione R34GTR is duurder, doordat er in NL een debiel hoge import kosten aan vast zitten. Verder zijn de 2ehands bakkies allemaal redelijk voordelig te kopen,
Dat waag ik te betwijfelen.quote:Op zondag 21 januari 2007 16:06 schreef Estolan het volgende:
Skyline is goed voor op het circuit
Supra is goed op de dragstrip
De Skyline is in eerste instantie vooral bekend geworden dankzij Gran Turismo op de PS2.quote:Op zondag 21 januari 2007 16:49 schreef yup het volgende:
Ik denk dat de Skyline meer bij de sjonnies als een soort super auto ofzo wordt gezien, juist omdat het ding hier nooit is verkocht...
Ik heb vaker gehoord dat een Supra veel makkelijker op te voeren valt, maar de Skyline is veel exclusiever natuurlijk.
Bijv. dat ding van Bulent in de Jan Evertsenstraat in Amsterdam, werkelijk iedereen kijkt om naar zo een auto, terwijl het eigenlijk een redelijk gewone sportwagen is in Japan.
Voor mij zijn beide wagens echt super, alhoewel ik de Skyline een stukje specialer vind.
Oh ja: de Supra is VEEEEEEEEL minder bekend bij de sjonnies dan de Skyline (die door TFTF bekend werd).
jeah klopt maar als je de gemiddelde sjon dan vraagt wat voor auto dat dan ook weer was dan weten ze het vaak niet eens.quote:Op maandag 22 januari 2007 08:30 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
De Skyline is in eerste instantie vooral bekend geworden dankzij Gran Turismo op de PS2.
En de Supra is onder GTI-rijders ook aardig bekend, ik heb de striping van die oranje Supra uit The Fast & The Furious al op aardig wat Opel Calibra's en andere dubieuze 'sport'wagens voorbij zien komen.
Dat was toch een gts-t skyline?quote:Op maandag 22 januari 2007 04:05 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]
http://doughy.theddrzone.com/MOV00705.MPG
ja, da's een LS1 swap
Dat ding is echt ziekelijk. Lijkt net of ie op rails ligt ofzo.quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:36 schreef Hugster het volgende:
Deze kende ik nog niet![]()
De schokbrekers lijken wel wat zachter en comfortabeler te staan als in het alom bekende "Ultimate straight six" filmpje van BM. Lijkt mij voor op de weg een stuk prettiger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |