gti achtigen zijn slome bakken.quote:Op maandag 30 oktober 2006 22:29 schreef yup het volgende:
[..]
Niet ik ja, als je zo een auto gebruikt waar hij voor bedoelt is, gaat ie in no time kapot... Ik heb het over mechanische motorschade en niet effe de auto dwars in een vangrailing parkeren.
Dat is anders dan met GTi achtige apparaten... Als je ze gewoon goed onderhoud kan je knallen wat je wilt maar er gaat niks stuk, of je moet pech hebben (of veel met koude motor scheuren).
En laat ik het niet over de verkorte onderhoudsintervallen hebben.
Nou, nou, "iedereen" vind ik weer een wat groot woord.quote:Op maandag 30 oktober 2006 23:12 schreef Tjabbo het volgende:
gti achtigen zijn slome bakken.
precies wat stefanp zegt. hier in NL vind iedereen de gti een ultiem snelle auto.
terwijl ik er gewoon rondjes omheen rijd
Dit is die van Bulent ja.quote:Op maandag 30 oktober 2006 22:31 schreef yup het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dit de auto van die gast die ik ken. Velgen kloppen, uitlaat klopt, bumpers weet ik niet zeker, nismo sticker klopt etc.
Heb je ook interieur piccies enzo?
En wanneer is dit geschoten? Waar zijn de kentekenplaten?
Auto is opgehaald vanuit Utrecht als het goed is. Apparaat is overigens nu in Turkije, eigenaar is effe op vakantie met zo een auto gegaan![]()
Een beetje sportbrommer, en ik bedoel dus geen 1000 maar een 600cc, maakt gehakt van jou auto. Dat betekent niet dat het ding langzaam isquote:Op maandag 30 oktober 2006 23:12 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
gti achtigen zijn slome bakken.
precies wat stefanp zegt. hier in NL vind iedereen de gti een ultiem snelle auto.
terwijl ik er gewoon rondjes omheen rijd
Domme uitspraak, een beetje GTi heeft tegenwoordig al meer dan 200 pk, volgens mij heeft geen enkele vergelijkbare diesel dat... Een Astra GTC heeft 240 pk, nou knappe diesel die dat bijhoud...quote:Op maandag 30 oktober 2006 23:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou, nou, "iedereen" vind ik weer een wat groot woord.
Volgens mij zijn er zat mensen die, pak em beet, een M6 op hun waarde weten te schatten.
Bovendien rijden de tegenwoordige diesels ook rondjes om de gemiddelde GTI.
Yep, dat is de persoon. Was overigens Subaru freak forever... Totdat ie in een Skyline stapte, nou toen was het z.s.m. bye bye pimpprezaquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 00:24 schreef Hugster het volgende:
[..]
Dit is die van Bulent ja.
En opgehaald uit Maarssen (bij Utrecht).
jeah maar de M6 staat niet bij de gemiddelde petjefiguur bij de mac.quote:Op maandag 30 oktober 2006 23:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou, nou, "iedereen" vind ik weer een wat groot woord.
Volgens mij zijn er zat mensen die, pak em beet, een M6 op hun waarde weten te schatten.
Bovendien rijden de tegenwoordige diesels ook rondjes om de gemiddelde GTI.
Geen appels en peren vergelijken yup.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 01:13 schreef yup het volgende:
[..]
Een beetje sportbrommer, en ik bedoel dus geen 1000 maar een 600cc, maakt gehakt van jou auto. Dat betekent niet dat het ding langzaam is
Tja de meeste oude Ferrari's hadden zo'n beetje hetzelfde model voor racen en straat. Die racewagens hebben door de jaren heen toch behoorlijk wat gewonnen dus schijnbaar waren ze toch beter dan wat er veder te krijgen was in die tijd.quote:Op maandag 30 oktober 2006 21:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onjuist. Maar als jij even een hotmailadres ofzo achterlaat, dan krijg je van mij ten bewijze een mooie scan van een test waaruit blijkt hoe "goed" Ferrari vroeger presteerde.
Jij gelooft toch hopelijk niet dat een straatauto werkelijk met raceremmen rondrijdt? Zou een mooie boel zijn, die remmen werken nl. pas echt goed als ze warm zijn. Totaal ongeschikt voor straatgebruik.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 08:49 schreef Kill_em_all het volgende:
Tja de meeste oude Ferrari's hadden zo'n beetje hetzelfde model voor racen en straat. Die racewagens hebben door de jaren heen toch behoorlijk wat gewonnen dus schijnbaar waren ze toch beter dan wat er veder te krijgen was in die tijd.
Dan pleur jij hem toch op internet? Het is heel simpel: ik bied aan het bewijs te leveren, jij wil dat niet. Prima, maar hou dan niet eigenwijs vast aan je standpunt, welke dus aantoonbaar onjuist is.quote:En als je zo'n mooie scan heb dan upload je die toch even op inet? kan iedereen ervan genieten. Neem aan dat er wel meer mensen in geinterreseerd zijn.
Nu weer terug naar de skylinequote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij gelooft toch hopelijk niet dat een straatauto werkelijk met raceremmen rondrijdt? Zou een mooie boel zijn, die remmen werken nl. pas echt goed als ze warm zijn. Totaal ongeschikt voor straatgebruik.
Maar overigens ben jij nu kennelijk aan het praten over echt oude modellen, terwijl we in het jaar 1993 waren beland in de discussie. Wel opletten...
[..]
Dan pleur jij hem toch op internet? Het is heel simpel: ik bied aan het bewijs te leveren, jij wil dat niet. Prima, maar hou dan niet eigenwijs vast aan je standpunt, welke dus aantoonbaar onjuist is.
Zelfde basis voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:11 schreef Maikalo het volgende:
Is de Infinity G35 trouwens onderhuids geen Skyline?
Nee jij had het erover dat Ferrari pas sinds de 360 hun handeling en remmen in orde had. Ik zeg dat Ferrari dat schijnbaar al sinds hun begindagen had aangezien ze toen al racewagens hadden die veel wonnen, en ja die race modellen die vroeger werden gebruikt werden in bijna dezelfde vorm verkocht als straat model (je kon gewoon een straat model kopen en daarmee le mans gaan rijden, de wagen waren in princiepe hetzelfde).quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij gelooft toch hopelijk niet dat een straatauto werkelijk met raceremmen rondrijdt? Zou een mooie boel zijn, die remmen werken nl. pas echt goed als ze warm zijn. Totaal ongeschikt voor straatgebruik.
Maar overigens ben jij nu kennelijk aan het praten over echt oude modellen, terwijl we in het jaar 1993 waren beland in de discussie. Wel opletten...
[..]
Dan pleur jij hem toch op internet? Het is heel simpel: ik bied aan het bewijs te leveren, jij wil dat niet. Prima, maar hou dan niet eigenwijs vast aan je standpunt, welke dus aantoonbaar onjuist is.
Dat heeft ook met de autoprijzen te maken, dunkt me.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 08:12 schreef Tjabbo het volgende:
jeah maar de M6 staat niet bij de gemiddelde petjefiguur bij de mac.
Daar rijden er ook niet onverstandig veel van rond ofzo hè?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat heeft ook met de autoprijzen te maken, dunkt me.
In de States krijg je bij een oversized pak koekjes al zo ongeveer een Supra.
quote:Infiniti, Nissan’s luxe divisie, presenteerde in Los Angeles en Detroit al zijn nieuwe G35, een limousine gebaseerd op de nieuwe Skyline.
Inderdaad, als ik in Amerika zou wonen, dan had ik allang een Supra gehad ofzo! Ik rij een 205 GTi omdat het een een snel sportief autootje is, en niet omdat ik denk dat het een supersportwagen is.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat heeft ook met de autoprijzen te maken, dunkt me.
In de States krijg je bij een oversized pak koekjes al zo ongeveer een Supra.
Ook indertijd werden bepaalde onderdelen vervangen indien er geraced moest worden (en dan met name op het gebied van wegligging en remmerij. En naar huidige maatstaven was de wegligging van een racer in de jaren 60 niet veel soeps. Hoe dan ook: de discussie begon over de kwaliteit van de remmen in 1993, dus is het totaal onzinnig om dan verder terug te gaan in de tijd.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:48 schreef Kill_em_all het volgende:
Nee jij had het erover dat Ferrari pas sinds de 360 hun handeling en remmen in orde had. Ik zeg dat Ferrari dat schijnbaar al sinds hun begindagen had aangezien ze toen al racewagens hadden die veel wonnen, en ja die race modellen die vroeger werden gebruikt werden in bijna dezelfde vorm verkocht als straat model (je kon gewoon een straat model kopen en daarmee le mans gaan rijden, de wagen waren in princiepe hetzelfde).
http://xs108.xs.to/xs108/06442/CarandDriver1.jpgquote:Hoeveel moeite is het online zetten van het plaatje nou?
In beginsel waren het vaak wel dezelfde modellen, maar niet 1:1 overgenomen. Er waren weldegelijk bepaalde wijzigingen. Beetje vergelijkbaar met de 911 GT3 RS tov de 911 Cup. Verreweg dezelfde auto, maar toch net niet.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:15 schreef Kill_em_all het volgende:
Het hele punt van 1993 heb ik gemist ben ik bang want ik dacht we het over alles voor de 360 hadden. Op google staat trouwens een programma van een uur waarin een shitload aan klassieke Ferrari's word gereden en daar word ook gezegd dat de oude modellen voor de racerij in die staat ook als roadmodel werden verkocht, pas later toen racen wat meer professioneel werd zijn het echt aparte modellen geworden.
Zo lust ik er nog een. Ik kan wel alle tests die ik heb liggen inscannen... Overigens, als je goed leest, dan zie je dat de auteur gewag maakt van het feit dat deze Ferrari beter is dan de voorgaande modellen, maar nog steeds vrij kut.quote:Wat betreft de scans, sinds wanneer is 1 auto representatief voor alles wat een merk heeft gespresteerd? dus alleen omdat die wagen niet al te best is is elk model van daarvoor ook niet goed?
Waarom denk je dat indertijd Kroymans standaard alle Ferrari's voorzag van onderstelwijzigingen? Toch niet omdat het af-fabriek zo geweldig was?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:05 schreef Kill_em_all het volgende:
Misschien is die reviewer wel kut want er zijn ook zat voorbeelden te vinden waarin word gezegd dat het wel goede autos zijn (zoals dus die serie op google met een f1 coureur die al die oude Ferrari's test, zal vast niet liegen over de prestaties aangezien die het ook met oa Aston martin heeft gedaan).
Hoe kan het nou dat Ferrari het sportwagen merk is sinds jaar en dag als ze pas de laatste paar jaar fatsoenlijke auto's afleveren? als ze echt allemaal zo kut zouden zijn als jij beweert had Ferrari nooit zo groot geworden.
Zucht... 1993...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:22 schreef Kill_em_all het volgende:
En wat noem jij trouwens indertijd? jaren 50? jaren 80? etc?
Dus Ferrari heeft pakweg 40 jaar kut auto's gemaakt volgens jouw? lijkt me idd heel logischquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zucht... 1993...
Laten we het maar weer over Skylines gaan hebben, want we komen toch niet tot elkander.
Dat heb ik geschreven noch bedoeld, maar nogmaals: nu weer ontopic.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:16 schreef Kill_em_all het volgende:
Dus Ferrari heeft pakweg 40 jaar kut auto's gemaakt volgens jouw? lijkt me idd heel logisch![]()
allemaal mooi die dyno'squote:Op woensdag 1 november 2006 17:31 schreef Hugster het volgende:
Ja, nu durft niemand meer
Filmpje van een zeer leuke R33 op een dyno die ook acceleratiemetingen kan doen.
Leuk voor in NL op de snelweg ook zo'n raket![]()
Je hoort in dit filmpje toch hoe soepel het blok is, daar ging het mij om. Op de weg knalt dit ding net zo gemakkelijk en soepel door z'n toeren heen hoor, geloof mij maar.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:58 schreef X-qlusive. het volgende:
[..]
allemaal mooi die dyno's![]()
maar in praktijk werken de perfomances net even anders... (jeeeeeeeeeeeee ik heb 1000 pk ++ )![]()
heerlijk geluid, vette bak, maar toen kreeg ik aan het eind de link van dit filmpje:quote:Op woensdag 1 november 2006 17:31 schreef Hugster het volgende:
Ja, nu durft niemand meer
Filmpje van een zeer leuke R33 op een dyno die ook acceleratiemetingen kan doen.
Leuk voor in NL op de snelweg ook zo'n raket![]()
Plaatsvervangende schaamtequote:Op donderdag 2 november 2006 01:29 schreef MrSkyline het volgende:
[..]
heerlijk geluid, vette bak, maar toen kreeg ik aan het eind de link van dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=LVhxknMBNNE&NR
wat belachelijk, ik bedoel, geef mij die auto dan gewoon, ik kan er namelijk wel mee rijden, en ik zet er WEL een mooie spoiler op, nu is het net een winkelwagentje![]()
de Infinity G35 en de Nissan Skyline R35 zijn vrijwel de zelfde auto's, Infinity is gewoon de amerikaanse tak van Nissan om luxere auto's te verkopen, net als toyota en lexus, een lexus is300 heet in japan ook gewoon toyota...quote:Op donderdag 2 november 2006 01:26 schreef Hamburcher het volgende:
Die Infinity is toch een onderhuids een 350 Z? En qua uiterlijk verschillen die ook niet veel.
Ze hebben wel een V8, bijvoorbeeld in de Infinity FX45.quote:Op donderdag 2 november 2006 02:09 schreef MrSkyline het volgende:
klinkt idd als een v8, maar een v10 zou eventueel ook nog kunnen zo duidelijk was het ook niet te horen, een v6 of een 6 in lijn was het zowieso niet...
Nissan zal die v8 mogelijk vanuit het niets ontwikkeld moeten hebben, naar mijn weten heeft nissan of renault geen v8 voor dit soort doeleinden.
de 6 cylinder lijkt me de VQ35DE een logische keus, maar dan wel een VQ35DETT bitte
een v8 of v10 kan je alleen zo veel meer mee
aan de andere kant weer minder aantrekkelijk voor jet JGTC waar de GT-R waarschijnlijk ook weer aan mee gaat doen, dan mag je max 500 pk hebben, en dan is zo'n zware v8 of v10 niet erg gunstig, dan kan je beter een v6 opfokken, dat heeft dan een betere pk/gewichtsverhouding.
het klinkt alleen niet als een hoogtoerenblok
v8 @ 10k zou fijn zijn, maargoed, zal wel een 7500 redline hebben ofzo dan
lets hope for the best
Da's een R33quote:Op donderdag 2 november 2006 08:59 schreef Maikalo het volgende:
Wie heeft er trouwens een filmpje van een R34 die bijna van een dyno af rijdt?![]()
Je kunt beweren wat je wil maar een Skyline van binnen mooi noemen is wel iets overdrevenquote:Op zondag 5 november 2006 19:54 schreef Tommeh het volgende:
Eergisteren op zolder was ook een leuke skyline, mooie auto van binnen en van buiten!
[afbeelding]
[afbeelding]
Vind ik niet maar dat is mijn mening.quote:Op zondag 5 november 2006 21:28 schreef Hugster het volgende:
[..]
Je kunt beweren wat je wil maar een Skyline van binnen mooi noemen is wel iets overdreven
Functioneel is het absoluut, juist ook de boordcomputer. De middenconsole is ook best nog ok. Maar verder is het geheel niet al te veel soeps gewoon. Vooral qua materiaalgbruik.quote:Op maandag 6 november 2006 09:55 schreef MrSkyline het volgende:
ja wat is mooi, ik vind het ook een mooi interieur, maar het belangrijkste is dat het een functioneel interrieur is, alles is goed uitgedacht en zit op de juiste plek, en zoals tommeh al zei, de boordcomputer is nog eens nuttig ook.
[afbeelding]
quote:Despite the future arrival of the 2008 Skyline GT-R in the states, the Skyline name still remains a luscious forbidden fruit within the US. Most of us can relate their first experience with the word skyline to that miraculous car in Gran Turismo that could easily whip the competition and saving your thumbs hours of pain to beat the game. 10 years after the release date of Gran Turismo and we’re still starved for the car titled “Prince” of Japan.
Where there’s a will, there’s a way, and Brad from Pennsylvania was able to snag a 2002 R34 GTR VspecII Nur. The limited edition Nur was named after the famous German Nürburgring racetrack, where the Skyline was developed. The Nur model featured an improved RB26DETT based on the N1 racing engine, used by Nismo in motorsports. Only 750 of these bad boys hit the streets, and it’s rumored that only 2 rock the streets of the land of Britney Spears and Donald Trump. How he got a hold of one he wouldn’t say, but he was nice enough to let us snap some pictures of his forbidden fruit.
The VspecII Nur is a gem in stock trim, but like all Skyline owners, they lust for even more power and speed. One glimpse under the hood and you will soon realize this is no ordinary RB26DETT. Shoved under the huge hood is a fully built balanced and blueprinted Tomei motor featuring forged pistons, rods, camshafts, springs, and many many many other tarmac shredding essentials. An Apex’I Power FC standalone ECU keeps the combustion flowing in beautiful rhythm like it should, and a Blitz boost controller reluctantly reduces the amount of force-fed air going into the motor.
Clothing the outside of the car is a collaboration of Nismo aero parts. Starting with the front bumper and working its way to the rear skirts. 19x10” Volk Racing wheels with Yokohama S-03 rubber make this Nur look like chariot fit for a…. well, prince. Behind the wheels are a set of 8-piston front calipers and 4-piston rear calipers with slotted rotors respectively. Tein fully adjustable coilovers give the Skyline an aggressive stance, and simply begs to be taken back to the 13.5 mile Nürburgring.
For most Americans, the thought of owning a Skyline GTR is no more than just a thought. And the thought of blasting down the Nürburgring in a special edition Skyline is something only made a reality in wet dreams. This VspecII Nur is the closest that dream will ever become on American soil.
Muwaa went vanzelfquote:Op donderdag 18 januari 2007 16:16 schreef Maikalo het volgende:
Nog altijd jammer dat ze geen linksgestuurde versie gemaakt hebben![]()
Wel zo prettig dat je niet achterste voren de parkeer garage in moetquote:Op donderdag 18 januari 2007 18:31 schreef Ger-E het volgende:
....vind een linksgestuurde jap beetje hetzelfde als een duitse voice-over onder een engelse film...... kan wel, maar dat hoort niet!
Verder, het is de auto die het beste tot hoge vermogens op te voeren is, dankzij de meest onverwoestbare en een van de beste motoren aller tijden. Doorblazen tot 9500rpmquote:Er zijn tal van varianten van de Nissan Skyline uitgebracht, waaronder het vlaggenschip GT-R die in de jaren 60 werd geïntroduceerd. Deze was technologisch gezien voor zijn tijd geavanceerd. Anno 2005 kan het vergeleken worden met de hedendaagse exoten zoals E60 M5 S85. Echter, de huidige 4WD-wereldrecords in alle categorieën zijn nog steeds bezet door de Skyline's (onder andere b.v. de 4WD-topsnelheid van 387 km/h en dragaccerlatie van 0 naar 300 km/h in 7,94 seconden).
Desbetreffende records daarvan worden geleverd door (gn.) RB26DETT ("The engine of the year 1995, 1996, 1997"), welke van origine ontwikkeld is voor de rally/racerij. Dat blijkt ook uit het feit dat de Skylines 50 keer achter elkaar de JGTC-kampioenschappen domineerden (1ste, 2ste, 3ste plaatsen). In 1989 debuteerde de GT-R in de Japan Touring Car Groep A races en was reeds tijdens het eerste seizoen onverslaanbaar. Gedurende vier jaar won de Skyline het kampioenschap, met 29 zeges uit 29 races. In 1991 deed de R32 GT-R voor het eerst mee aan de 24-uursrace op de Nürburgring in de Groep N klasse, en ging meteen met de zege aan de haal. In hetzelfde jaar werd ook de 24-uursrace op het Spa Francorchamps circuit voor Groep A en N1 gewonnen. Daarna namen ze niet meer deel aan de races, onder meer omdat Nissan besloot te stoppen met de fabrieksproductie van Skylines. Het merk wou zich richten op 'de gewone burger'.
Wegens de wetgeving van de Japanse regering werd dit motorblok vanaf de GT R31 S-series gedowntuned naar 278 pk's standaard aan het vliegwiel. Hierbij werden de huidige Skylines betrekkelijk zeer makkelijk stock op te voeren (vermogens ver boven de 1000 AWHP's zijn geen uitzondering, integendeel). Ook het onderstel en de aandrijving waren toentertijd opmerkelijk, daar deze auto onder andere beschikt over vierwielbesturing (S-HICAS) en computergestuurde aandrijvingsverdeling (de door Nismo vervaardigde ATTESA-ETS), deels afhankelijk van omstandigheden. Hiermee was het niet alleen mogelijk om enkel voor/achterzijde onafhankelijk te bepalen. Sterker: het werd per wiel geregeld, wat vooral het bochtengedrag en grip ten goede komt. Vrijwel alle Skylines worden met zescilindermotoren in een lijn afgeleverd, met de GT-R als topmodel. Over dat laatste schreef het internationale automagazine “Road & Track” ooit: The best straight-six sportcar to ever come from the land of the rising sun. Na een rit in 1000 pk's sterke JUN R33 betitelde Jeremy Clarkson het als 'de auto met de meeste grip en beste weggedrag'.
tot je een boom tegemoet komtquote:Op donderdag 18 januari 2007 13:43 schreef HAHAHHA het volgende:
Bovenstaande Skyline vinnik maar lelijk, lijkt wel alsof de koplampen niet helemaal 100% R34 zijn.
Maar goed, stel dat je op een vrijdagmiddag vroeg van je werk afkomt, en naar je auto loopt: Daar zit-ie dan op je te wachten:
[afbeelding]
Toegewijd aan z'n taak, om je te dienen.
(klikbaar).
Niet helemaal correct afaik. ATTESA-ETS kan alleen vermogen verdelen tussen voor en achter. ATTESA-ETS Pro behalve dat ook het vermogen verdelen tussen de linker en rechter achterwielen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:31 schreef DirtyHarry het volgende:
..Ook het onderstel en de aandrijving waren toentertijd opmerkelijk, daar deze auto onder andere beschikt over vierwielbesturing (S-HICAS) en computergestuurde aandrijvingsverdeling (de door Nismo vervaardigde ATTESA-ETS), deels afhankelijk van omstandigheden. Hiermee was het niet alleen mogelijk om enkel voor/achterzijde onafhankelijk te bepalen. Sterker: het werd per wiel geregeld, wat vooral het bochtengedrag en grip ten goede komt...
Euh... I hate to burst your bubble, maar de 2JZGTE is een veel betere motor om op te voeren. Een skyline blok moet na 550whp al open om alle internals te vervangen, een 2JZ hoeft pas bij 900rhwp open. Dus ik ben het niet eens met je stelling dat dit 'de auto is die het beste tot hoge vermogens op te voeren is'. Elke Jan Lul met een 2JZ haalt er 1000pk uit, er rijden er letterlijk honderden rond in de VS. De skylines die dat doen zijn op 1 hand te tellen en zijn in het bezit van grote tuners met alle resources, omdat het gewoon heel moeilijk is met de skyline.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:31 schreef DirtyHarry het volgende:
[..]
Verder, het is de auto die het beste tot hoge vermogens op te voeren is, dankzij de meest onverwoestbare en een van de beste motoren aller tijden. Doorblazen tot 9500rpm. Er zijn zelfs mensen die er 1300 pk uit hebben geperst, en dat uit een 2,6 literblok. Das omgerekend 500pk/liter.
280 is niet helemaal correct, er word vaak 320 gezegd, maar ik heb geen filmpjes van dyno'squote:Op zondag 21 januari 2007 01:10 schreef Hugster het volgende:
Weet iemand toevallig hoeveel een stock R34 GT-R, bijvoorbeeld een V-Spec aan wiel hp neerzet op een dyno?
Die 280 krukas pk die de japanners opgeven geloof ik namelijk vrij weinig van als ik de filmpjes zo zie van stock Skylines. Dat moet wel meer zijn [afbeelding]
I stand correctedquote:Op zondag 21 januari 2007 03:49 schreef StefanP het volgende:
[..]
Euh... I hate to burst your bubble, maar de 2JZGTE is een veel betere motor om op te voeren. Een skyline blok moet na 550whp al open om alle internals te vervangen, een 2JZ hoeft pas bij 900rhwp open. Dus ik ben het niet eens met je stelling dat dit 'de auto is die het beste tot hoge vermogens op te voeren is'. Elke Jan Lul met een 2JZ haalt er 1000pk uit, er rijden er letterlijk honderden rond in de VS. De skylines die dat doen zijn op 1 hand te tellen en zijn in het bezit van grote tuners met alle resources, omdat het gewoon heel moeilijk is met de skyline.
Estolan flikker op uit dit Skyline topic.quote:Op zondag 21 januari 2007 16:06 schreef Estolan het volgende:
Weer een hoop onzin
In NL heb je geen fucking reet aan Japanse exoten, veel mensen kopen liever een M3 of een 911 ofzo. Dingen zijn ook heel moeilijk te verkopen helaas...quote:Op zondag 21 januari 2007 16:55 schreef Estolan het volgende:
komt ook wel omdat de LHD TwinTurbo 6Bak van een Toyota Supra nu nog zo'n 35.000euro kost ( en dat betekend nog geeneens dat je een perfecte ride hebt zonder problemen ). Alleen de Skylione R34GTR is duurder, doordat er in NL een debiel hoge import kosten aan vast zitten. Verder zijn de 2ehands bakkies allemaal redelijk voordelig te kopen,
Dat waag ik te betwijfelen.quote:Op zondag 21 januari 2007 16:06 schreef Estolan het volgende:
Skyline is goed voor op het circuit
Supra is goed op de dragstrip
De Skyline is in eerste instantie vooral bekend geworden dankzij Gran Turismo op de PS2.quote:Op zondag 21 januari 2007 16:49 schreef yup het volgende:
Ik denk dat de Skyline meer bij de sjonnies als een soort super auto ofzo wordt gezien, juist omdat het ding hier nooit is verkocht...
Ik heb vaker gehoord dat een Supra veel makkelijker op te voeren valt, maar de Skyline is veel exclusiever natuurlijk.
Bijv. dat ding van Bulent in de Jan Evertsenstraat in Amsterdam, werkelijk iedereen kijkt om naar zo een auto, terwijl het eigenlijk een redelijk gewone sportwagen is in Japan.
Voor mij zijn beide wagens echt super, alhoewel ik de Skyline een stukje specialer vind.
Oh ja: de Supra is VEEEEEEEEL minder bekend bij de sjonnies dan de Skyline (die door TFTF bekend werd).
jeah klopt maar als je de gemiddelde sjon dan vraagt wat voor auto dat dan ook weer was dan weten ze het vaak niet eens.quote:Op maandag 22 januari 2007 08:30 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
De Skyline is in eerste instantie vooral bekend geworden dankzij Gran Turismo op de PS2.
En de Supra is onder GTI-rijders ook aardig bekend, ik heb de striping van die oranje Supra uit The Fast & The Furious al op aardig wat Opel Calibra's en andere dubieuze 'sport'wagens voorbij zien komen.
Dat was toch een gts-t skyline?quote:Op maandag 22 januari 2007 04:05 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]
http://doughy.theddrzone.com/MOV00705.MPG
ja, da's een LS1 swap
Dat ding is echt ziekelijk. Lijkt net of ie op rails ligt ofzo.quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:36 schreef Hugster het volgende:
Deze kende ik nog niet![]()
De schokbrekers lijken wel wat zachter en comfortabeler te staan als in het alom bekende "Ultimate straight six" filmpje van BM. Lijkt mij voor op de weg een stuk prettiger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |