abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 oktober 2006 @ 23:12:37 #201
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_43087159
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 22:29 schreef yup het volgende:

[..]

Niet ik ja, als je zo een auto gebruikt waar hij voor bedoelt is, gaat ie in no time kapot... Ik heb het over mechanische motorschade en niet effe de auto dwars in een vangrailing parkeren.

Dat is anders dan met GTi achtige apparaten... Als je ze gewoon goed onderhoud kan je knallen wat je wilt maar er gaat niks stuk, of je moet pech hebben (of veel met koude motor scheuren).

En laat ik het niet over de verkorte onderhoudsintervallen hebben.
gti achtigen zijn slome bakken.
precies wat stefanp zegt. hier in NL vind iedereen de gti een ultiem snelle auto.
terwijl ik er gewoon rondjes omheen rijd
pi_43088549
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 23:12 schreef Tjabbo het volgende:
gti achtigen zijn slome bakken.
precies wat stefanp zegt. hier in NL vind iedereen de gti een ultiem snelle auto.
terwijl ik er gewoon rondjes omheen rijd
Nou, nou, "iedereen" vind ik weer een wat groot woord.
Volgens mij zijn er zat mensen die, pak em beet, een M6 op hun waarde weten te schatten.
Bovendien rijden de tegenwoordige diesels ook rondjes om de gemiddelde GTI.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:24:33 #203
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_43089747
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 22:31 schreef yup het volgende:

[..]

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dit de auto van die gast die ik ken. Velgen kloppen, uitlaat klopt, bumpers weet ik niet zeker, nismo sticker klopt etc.

Heb je ook interieur piccies enzo?

En wanneer is dit geschoten? Waar zijn de kentekenplaten?

Auto is opgehaald vanuit Utrecht als het goed is. Apparaat is overigens nu in Turkije, eigenaar is effe op vakantie met zo een auto gegaan
Dit is die van Bulent ja.

En opgehaald uit Maarssen (bij Utrecht).
pi_43090727
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 23:12 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

gti achtigen zijn slome bakken.
precies wat stefanp zegt. hier in NL vind iedereen de gti een ultiem snelle auto.
terwijl ik er gewoon rondjes omheen rijd
Een beetje sportbrommer, en ik bedoel dus geen 1000 maar een 600cc, maakt gehakt van jou auto. Dat betekent niet dat het ding langzaam is
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 23:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nou, nou, "iedereen" vind ik weer een wat groot woord.
Volgens mij zijn er zat mensen die, pak em beet, een M6 op hun waarde weten te schatten.
Bovendien rijden de tegenwoordige diesels ook rondjes om de gemiddelde GTI.
Domme uitspraak, een beetje GTi heeft tegenwoordig al meer dan 200 pk, volgens mij heeft geen enkele vergelijkbare diesel dat... Een Astra GTC heeft 240 pk, nou knappe diesel die dat bijhoud...
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 00:24 schreef Hugster het volgende:

[..]

Dit is die van Bulent ja.

En opgehaald uit Maarssen (bij Utrecht).
Yep, dat is de persoon. Was overigens Subaru freak forever... Totdat ie in een Skyline stapte, nou toen was het z.s.m. bye bye pimppreza
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 08:12:28 #205
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_43092815
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 23:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nou, nou, "iedereen" vind ik weer een wat groot woord.
Volgens mij zijn er zat mensen die, pak em beet, een M6 op hun waarde weten te schatten.
Bovendien rijden de tegenwoordige diesels ook rondjes om de gemiddelde GTI.
jeah maar de M6 staat niet bij de gemiddelde petjefiguur bij de mac.
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 01:13 schreef yup het volgende:

[..]

Een beetje sportbrommer, en ik bedoel dus geen 1000 maar een 600cc, maakt gehakt van jou auto. Dat betekent niet dat het ding langzaam is
Geen appels en peren vergelijken yup.
pi_43093233
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 21:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Onjuist. Maar als jij even een hotmailadres ofzo achterlaat, dan krijg je van mij ten bewijze een mooie scan van een test waaruit blijkt hoe "goed" Ferrari vroeger presteerde.
Tja de meeste oude Ferrari's hadden zo'n beetje hetzelfde model voor racen en straat. Die racewagens hebben door de jaren heen toch behoorlijk wat gewonnen dus schijnbaar waren ze toch beter dan wat er veder te krijgen was in die tijd.

En als je zo'n mooie scan heb dan upload je die toch even op inet? kan iedereen ervan genieten. Neem aan dat er wel meer mensen in geinterreseerd zijn.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_43093425
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 08:49 schreef Kill_em_all het volgende:

Tja de meeste oude Ferrari's hadden zo'n beetje hetzelfde model voor racen en straat. Die racewagens hebben door de jaren heen toch behoorlijk wat gewonnen dus schijnbaar waren ze toch beter dan wat er veder te krijgen was in die tijd.
Jij gelooft toch hopelijk niet dat een straatauto werkelijk met raceremmen rondrijdt? Zou een mooie boel zijn, die remmen werken nl. pas echt goed als ze warm zijn. Totaal ongeschikt voor straatgebruik.

Maar overigens ben jij nu kennelijk aan het praten over echt oude modellen, terwijl we in het jaar 1993 waren beland in de discussie. Wel opletten...
quote:
En als je zo'n mooie scan heb dan upload je die toch even op inet? kan iedereen ervan genieten. Neem aan dat er wel meer mensen in geinterreseerd zijn.
Dan pleur jij hem toch op internet? Het is heel simpel: ik bied aan het bewijs te leveren, jij wil dat niet. Prima, maar hou dan niet eigenwijs vast aan je standpunt, welke dus aantoonbaar onjuist is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:08:59 #208
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43093476
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 09:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij gelooft toch hopelijk niet dat een straatauto werkelijk met raceremmen rondrijdt? Zou een mooie boel zijn, die remmen werken nl. pas echt goed als ze warm zijn. Totaal ongeschikt voor straatgebruik.

Maar overigens ben jij nu kennelijk aan het praten over echt oude modellen, terwijl we in het jaar 1993 waren beland in de discussie. Wel opletten...
[..]

Dan pleur jij hem toch op internet? Het is heel simpel: ik bied aan het bewijs te leveren, jij wil dat niet. Prima, maar hou dan niet eigenwijs vast aan je standpunt, welke dus aantoonbaar onjuist is.
Nu weer terug naar de skyline
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:11:38 #209
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43093500
Is de Infinity G35 trouwens onderhuids geen Skyline?



Allebei Nissan uiteraard, en de nieuwe Skyline vind ik verdacht veel op de G35 lijken.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_43093772
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 09:11 schreef Maikalo het volgende:
Is de Infinity G35 trouwens onderhuids geen Skyline?
Zelfde basis voor zover ik weet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_43094177
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 09:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij gelooft toch hopelijk niet dat een straatauto werkelijk met raceremmen rondrijdt? Zou een mooie boel zijn, die remmen werken nl. pas echt goed als ze warm zijn. Totaal ongeschikt voor straatgebruik.

Maar overigens ben jij nu kennelijk aan het praten over echt oude modellen, terwijl we in het jaar 1993 waren beland in de discussie. Wel opletten...
[..]

Dan pleur jij hem toch op internet? Het is heel simpel: ik bied aan het bewijs te leveren, jij wil dat niet. Prima, maar hou dan niet eigenwijs vast aan je standpunt, welke dus aantoonbaar onjuist is.
Nee jij had het erover dat Ferrari pas sinds de 360 hun handeling en remmen in orde had. Ik zeg dat Ferrari dat schijnbaar al sinds hun begindagen had aangezien ze toen al racewagens hadden die veel wonnen, en ja die race modellen die vroeger werden gebruikt werden in bijna dezelfde vorm verkocht als straat model (je kon gewoon een straat model kopen en daarmee le mans gaan rijden, de wagen waren in princiepe hetzelfde).

Hoeveel moeite is het online zetten van het plaatje nou? moet ik hier eerst weer een mail adres neerzetten en een lading spam inkasseren terwijl jij het in 30 seconden online kan zetten. En ik zeg toch nergens dat ik het niet wil hebben?wil het juist graag zien.

http://xs.to/

Snel en gratis.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_43094680
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 08:12 schreef Tjabbo het volgende:
jeah maar de M6 staat niet bij de gemiddelde petjefiguur bij de mac.
Dat heeft ook met de autoprijzen te maken, dunkt me.

In de States krijg je bij een oversized pak koekjes al zo ongeveer een Supra.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:16:01 #213
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43094732
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 10:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat heeft ook met de autoprijzen te maken, dunkt me.

In de States krijg je bij een oversized pak koekjes al zo ongeveer een Supra.
Daar rijden er ook niet onverstandig veel van rond ofzo hè?
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:25:00 #214
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43094908




Zoek de verschillen
quote:
Infiniti, Nissan’s luxe divisie, presenteerde in Los Angeles en Detroit al zijn nieuwe G35, een limousine gebaseerd op de nieuwe Skyline.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_43095248


Ik vind hem mooier dan de nieuwe GT-R.

Trouwens, de skyline zoals je 'm betitelt, is GEEN Skyline, het heet Nissan GT-R. De laatste Skyline GT-R is de R34, de laatste Skyline is de G35.
pi_43095293
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 10:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat heeft ook met de autoprijzen te maken, dunkt me.

In de States krijg je bij een oversized pak koekjes al zo ongeveer een Supra.
Inderdaad, als ik in Amerika zou wonen, dan had ik allang een Supra gehad ofzo! Ik rij een 205 GTi omdat het een een snel sportief autootje is, en niet omdat ik denk dat het een supersportwagen is.
Nederland is gewoon erg duur, dus dat maakt een supra rijden voor de meesten vrijwel onmogenlijk.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:53:23 #217
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_43095497
De G35 is meer de GT versie van de 350Z
VQ35 blok en RWD.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:57:57 #218
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43095596
Aniehoe de G35 is ook mooi . Maar de R34 blijft de mooiste
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_43095636
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 09:48 schreef Kill_em_all het volgende:

Nee jij had het erover dat Ferrari pas sinds de 360 hun handeling en remmen in orde had. Ik zeg dat Ferrari dat schijnbaar al sinds hun begindagen had aangezien ze toen al racewagens hadden die veel wonnen, en ja die race modellen die vroeger werden gebruikt werden in bijna dezelfde vorm verkocht als straat model (je kon gewoon een straat model kopen en daarmee le mans gaan rijden, de wagen waren in princiepe hetzelfde).
Ook indertijd werden bepaalde onderdelen vervangen indien er geraced moest worden (en dan met name op het gebied van wegligging en remmerij. En naar huidige maatstaven was de wegligging van een racer in de jaren 60 niet veel soeps. Hoe dan ook: de discussie begon over de kwaliteit van de remmen in 1993, dus is het totaal onzinnig om dan verder terug te gaan in de tijd.
quote:
Hoeveel moeite is het online zetten van het plaatje nou?
http://xs108.xs.to/xs108/06442/CarandDriver1.jpg

http://xs108.xs.to/xs108/06442/caranddriver2.jpg
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_43096007
Het hele punt van 1993 heb ik gemist ben ik bang want ik dacht we het over alles voor de 360 hadden. Op google staat trouwens een programma van een uur waarin een shitload aan klassieke Ferrari's word gereden en daar word ook gezegd dat de oude modellen voor de racerij in die staat ook als roadmodel werden verkocht, pas later toen racen wat meer professioneel werd zijn het echt aparte modellen geworden.

Wat betreft de scans, sinds wanneer is 1 auto representatief voor alles wat een merk heeft gespresteerd? dus alleen omdat die wagen niet al te best is is elk model van daarvoor ook niet goed?
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_43096018
quote:
Sorry hoor, maar wat valt er uit deze plaatjes af te leiden?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_43101967
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:15 schreef Kill_em_all het volgende:
Het hele punt van 1993 heb ik gemist ben ik bang want ik dacht we het over alles voor de 360 hadden. Op google staat trouwens een programma van een uur waarin een shitload aan klassieke Ferrari's word gereden en daar word ook gezegd dat de oude modellen voor de racerij in die staat ook als roadmodel werden verkocht, pas later toen racen wat meer professioneel werd zijn het echt aparte modellen geworden.
In beginsel waren het vaak wel dezelfde modellen, maar niet 1:1 overgenomen. Er waren weldegelijk bepaalde wijzigingen. Beetje vergelijkbaar met de 911 GT3 RS tov de 911 Cup. Verreweg dezelfde auto, maar toch net niet.
quote:
Wat betreft de scans, sinds wanneer is 1 auto representatief voor alles wat een merk heeft gespresteerd? dus alleen omdat die wagen niet al te best is is elk model van daarvoor ook niet goed?
Zo lust ik er nog een. Ik kan wel alle tests die ik heb liggen inscannen... Overigens, als je goed leest, dan zie je dat de auteur gewag maakt van het feit dat deze Ferrari beter is dan de voorgaande modellen, maar nog steeds vrij kut.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_43102332
Misschien is die reviewer wel kut want er zijn ook zat voorbeelden te vinden waarin word gezegd dat het wel goede autos zijn (zoals dus die serie op google met een f1 coureur die al die oude Ferrari's test, zal vast niet liegen over de prestaties aangezien die het ook met oa Aston martin heeft gedaan).

Hoe kan het nou dat Ferrari het sportwagen merk is sinds jaar en dag als ze pas de laatste paar jaar fatsoenlijke auto's afleveren? als ze echt allemaal zo kut zouden zijn als jij beweert had Ferrari nooit zo groot geworden.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_43104170
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 15:05 schreef Kill_em_all het volgende:
Misschien is die reviewer wel kut want er zijn ook zat voorbeelden te vinden waarin word gezegd dat het wel goede autos zijn (zoals dus die serie op google met een f1 coureur die al die oude Ferrari's test, zal vast niet liegen over de prestaties aangezien die het ook met oa Aston martin heeft gedaan).

Hoe kan het nou dat Ferrari het sportwagen merk is sinds jaar en dag als ze pas de laatste paar jaar fatsoenlijke auto's afleveren? als ze echt allemaal zo kut zouden zijn als jij beweert had Ferrari nooit zo groot geworden.
Waarom denk je dat indertijd Kroymans standaard alle Ferrari's voorzag van onderstelwijzigingen? Toch niet omdat het af-fabriek zo geweldig was?

Ferrari verkoopt op basis van uiterlijk. Het is een proletenbak. Het zal de gemiddelde Ferrari-eigenaar jeuken of zijn auto makkelijk rijdt, hij wil gewoon in die auto gezien worden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_43105233
Er worden toch anders zat Ferrari's verkocht juist om hun prestaties. Dat ze om hun uiterlijk verkopen lijkt me sterk aangezien de meeste Ferrari's toch niet echt mooi genoemd kunnen worden. Ze hebben een speciaal soort uitstraling, maar mooi zou ik ze niet willen noemen. Ik vind de F40 er geweldig uitzien, maar ik zo nooit het woord mooi willen gebruiken want dat is ie niet.

En wat noem jij trouwens indertijd? jaren 50? jaren 80? etc?
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:34:40 #226
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43105687
Open er anders een ferrari-stats topic over mensen. Dit is het grote Skyline GT-R topic. Skyline talk dus
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_43106234
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 16:22 schreef Kill_em_all het volgende:

En wat noem jij trouwens indertijd? jaren 50? jaren 80? etc?
Zucht... 1993...

Laten we het maar weer over Skylines gaan hebben, want we komen toch niet tot elkander.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_43109352
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 16:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zucht... 1993...

Laten we het maar weer over Skylines gaan hebben, want we komen toch niet tot elkander.
Dus Ferrari heeft pakweg 40 jaar kut auto's gemaakt volgens jouw? lijkt me idd heel logisch
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_43109959
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:16 schreef Kill_em_all het volgende:

Dus Ferrari heeft pakweg 40 jaar kut auto's gemaakt volgens jouw? lijkt me idd heel logisch
Dat heb ik geschreven noch bedoeld, maar nogmaals: nu weer ontopic.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_43110065
volgens mij willen er meer mensen hier een ban, ik blijf toch echt niet aan het waarschuwen....
skyline praat of optieven uit dit topic!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  woensdag 1 november 2006 @ 17:31:19 #231
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_43143321
Ja, nu durft niemand meer

Filmpje van een zeer leuke R33 op een dyno die ook acceleratiemetingen kan doen.

Leuk voor in NL op de snelweg ook zo'n raket
pi_43144069
Eergister in Amsterdam Osdorp zo een bordeaux rode R33 (of 32 weet ik veel) gezien.

Had alleen wel een heel lawaaierige uitlaat (geen mooi geluid imho)... Voor de rest fokking nais
pi_43147438
ben dagelijks in osdorp, waarom heb ik die nou niet gezien :;(
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_43156588
quote:
Op woensdag 1 november 2006 17:31 schreef Hugster het volgende:
Ja, nu durft niemand meer

Filmpje van een zeer leuke R33 op een dyno die ook acceleratiemetingen kan doen.

Leuk voor in NL op de snelweg ook zo'n raket
allemaal mooi die dyno's

maar in praktijk werken de perfomances net even anders... (jeeeeeeeeeeeee ik heb 1000 pk ++ )
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
  donderdag 2 november 2006 @ 00:14:31 #235
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_43158889
quote:
Op woensdag 1 november 2006 22:58 schreef X-qlusive. het volgende:

[..]

allemaal mooi die dyno's

maar in praktijk werken de perfomances net even anders... (jeeeeeeeeeeeee ik heb 1000 pk ++ )
Je hoort in dit filmpje toch hoe soepel het blok is, daar ging het mij om. Op de weg knalt dit ding net zo gemakkelijk en soepel door z'n toeren heen hoor, geloof mij maar.
pi_43160301
Die Infinity is toch een onderhuids een 350 Z? En qua uiterlijk verschillen die ook niet veel.
pi_43160358
quote:
Op woensdag 1 november 2006 17:31 schreef Hugster het volgende:
Ja, nu durft niemand meer

Filmpje van een zeer leuke R33 op een dyno die ook acceleratiemetingen kan doen.

Leuk voor in NL op de snelweg ook zo'n raket
heerlijk geluid, vette bak, maar toen kreeg ik aan het eind de link van dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=LVhxknMBNNE&NR

wat belachelijk, ik bedoel, geef mij die auto dan gewoon, ik kan er namelijk wel mee rijden, en ik zet er WEL een mooie spoiler op, nu is het net een winkelwagentje
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
  donderdag 2 november 2006 @ 01:39:15 #238
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_43160515
quote:
Op donderdag 2 november 2006 01:29 schreef MrSkyline het volgende:

[..]

heerlijk geluid, vette bak, maar toen kreeg ik aan het eind de link van dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=LVhxknMBNNE&NR

wat belachelijk, ik bedoel, geef mij die auto dan gewoon, ik kan er namelijk wel mee rijden, en ik zet er WEL een mooie spoiler op, nu is het net een winkelwagentje
Plaatsvervangende schaamte
Wat loopt hij ongelooflijk te kutten zeg Als dat een demo is dan zou ik lachen
pi_43160559
quote:
Op donderdag 2 november 2006 01:26 schreef Hamburcher het volgende:
Die Infinity is toch een onderhuids een 350 Z? En qua uiterlijk verschillen die ook niet veel.
de Infinity G35 en de Nissan Skyline R35 zijn vrijwel de zelfde auto's, Infinity is gewoon de amerikaanse tak van Nissan om luxere auto's te verkopen, net als toyota en lexus, een lexus is300 heet in japan ook gewoon toyota...

de 350z heeft veel overeenkomsten met de g35 en de r35, zelfde motor enz (die motor word trouwens ook door renault in verschillende autos gebruikt)
de g35/r35 zijn de luxere cruizers, en de 350z is het sportieve model, de nieuwe GT-R lijkt qua design veel op de R35 maar is vrijwel helemaal anders qua gebruikte onderdelen. ook het chassis zal geheel anders zijn vermoed ik, maargoed, zo veel is er nog niet bekend over de GT-R helaas
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
  donderdag 2 november 2006 @ 01:52:52 #240
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_43160729
http://videos.streetfire.(...)871-9860006f1e96.htm

Filmpje van nieuwe Skyline. Duidelijk dus ook een V8 te horen.

Er wordt gesproken over dat er 2 types GT-R komen, één met een 6 en één met een 8 cylinder.
pi_43160965
klinkt idd als een v8, maar een v10 zou eventueel ook nog kunnen zo duidelijk was het ook niet te horen, een v6 of een 6 in lijn was het zowieso niet...

Nissan zal die v8 mogelijk vanuit het niets ontwikkeld moeten hebben, naar mijn weten heeft nissan of renault geen v8 voor dit soort doeleinden.
de 6 cylinder lijkt me de VQ35DE een logische keus, maar dan wel een VQ35DETT bitte
een v8 of v10 kan je alleen zo veel meer mee
aan de andere kant weer minder aantrekkelijk voor jet JGTC waar de GT-R waarschijnlijk ook weer aan mee gaat doen, dan mag je max 500 pk hebben, en dan is zo'n zware v8 of v10 niet erg gunstig, dan kan je beter een v6 opfokken, dat heeft dan een betere pk/gewichtsverhouding.

het klinkt alleen niet als een hoogtoerenblok
v8 @ 10k zou fijn zijn, maargoed, zal wel een 7500 redline hebben ofzo dan
lets hope for the best
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
  donderdag 2 november 2006 @ 02:39:41 #242
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_43161255
quote:
Op donderdag 2 november 2006 02:09 schreef MrSkyline het volgende:
klinkt idd als een v8, maar een v10 zou eventueel ook nog kunnen zo duidelijk was het ook niet te horen, een v6 of een 6 in lijn was het zowieso niet...

Nissan zal die v8 mogelijk vanuit het niets ontwikkeld moeten hebben, naar mijn weten heeft nissan of renault geen v8 voor dit soort doeleinden.
de 6 cylinder lijkt me de VQ35DE een logische keus, maar dan wel een VQ35DETT bitte
een v8 of v10 kan je alleen zo veel meer mee
aan de andere kant weer minder aantrekkelijk voor jet JGTC waar de GT-R waarschijnlijk ook weer aan mee gaat doen, dan mag je max 500 pk hebben, en dan is zo'n zware v8 of v10 niet erg gunstig, dan kan je beter een v6 opfokken, dat heeft dan een betere pk/gewichtsverhouding.

het klinkt alleen niet als een hoogtoerenblok
v8 @ 10k zou fijn zijn, maargoed, zal wel een 7500 redline hebben ofzo dan
lets hope for the best
Ze hebben wel een V8, bijvoorbeeld in de Infinity FX45.
En geruchten gaan over een 6 cyl turbo en een n/a v8. Hij ging iig al met een aardige vaart over de ring, met vlammen bij gas los

De JGTC Supra rijdt ook met een V8 btw, wordt daar al gebruikt. Daar rijdt Nissan nu btw met de VQ30DETT in de 350Z GT500 auto's.
pi_43161534
is dat v8 blok uit de FX45 niet enorm log?
hoog zwaartepunt enzo, niet echt iets voor in een sportwagen lijkt me.

en dat VQ30DETT blok heb ik nooit iets van begrepen, meer inhoud betekend meer trekkracht, en het blok verschilt van de buitenkant heel weinig van de VQ35DE, waarom daar niet gewoon turbo's op zetten? want qua gewicht zal er niet veel verschil in zitten lijkt me...
zal wel logica achter zitten, 1 ding is zeker, ik zou maar al te graag een skyline met zo'n blok willen hebben
al vind ik het geluid van de RB26DETT nog altijd een van de mooiste motorgeluiden, vooral als je m in de vertte hoort wegbrullen
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
  donderdag 2 november 2006 @ 03:27:13 #244
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_43161685
Ja ik had het liefst weer een RB26DETT erin gezien Maar dat is niet bepaald een milieuvriend Die krijgen ze anno 2007 niet meer goedgekeurd voor een nieuwe auto met de huidige normen.
  donderdag 2 november 2006 @ 08:59:35 #245
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43162834
Wie heeft er trouwens een filmpje van een R34 die bijna van een dyno af rijdt?
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  donderdag 2 november 2006 @ 11:55:47 #246
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_43166423
quote:
Op donderdag 2 november 2006 08:59 schreef Maikalo het volgende:
Wie heeft er trouwens een filmpje van een R34 die bijna van een dyno af rijdt?
Da's een R33

http://www.youtube.com/watch?v=RbG5ijNALfE
  donderdag 2 november 2006 @ 11:59:09 #247
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43166520
[quote]Op donderdag 2 november 2006 11:55 schreef Hugster het volgende:

[..]

Da's een R33

http://www.youtube.com/watch?v=RbG5ijNALfE
[/quote

Ja die, ja, de voorkant is eraf, dus kan je het slecht zien welke het is.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_43168144
http://www.youtube.com/watch?v=vspBLYsAS0c&mode=related&search=

dat bedoel ik met dat heerlijke zoemende geluid als hij langs komt zetten

oud filmpje van exvitermini, maargoed, wel erg lekker geluid
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
  zondag 5 november 2006 @ 19:40:39 #249
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_43268502
Heb ook een aantal Skylines gezien in Nieuw Zeeland. Favoriet blijft de R34.


http://www.autogespot.com(...)48364816102006010827
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 5 november 2006 @ 19:43:16 #250
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_43268582
Dat is een wel HELE grote intercooler
Zal wel in verhouding zijn tot de rest van de setup
Dikke turbo('s) en schep extra boost dus.
pi_43268988
Eergisteren op zolder was ook een leuke skyline, mooie auto van binnen en van buiten!


  zondag 5 november 2006 @ 21:23:56 #252
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_43272591
Meer foto's van Skylines op verzoek. Of het moeten er alleen GTR's zijn.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 5 november 2006 @ 21:28:19 #253
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_43272828
quote:
Op zondag 5 november 2006 19:54 schreef Tommeh het volgende:
Eergisteren op zolder was ook een leuke skyline, mooie auto van binnen en van buiten!

[afbeelding]
[afbeelding]
Je kunt beweren wat je wil maar een Skyline van binnen mooi noemen is wel iets overdreven
pi_43278933
quote:
Op zondag 5 november 2006 21:28 schreef Hugster het volgende:

[..]

Je kunt beweren wat je wil maar een Skyline van binnen mooi noemen is wel iets overdreven
Vind ik niet maar dat is mijn mening.

Zwart lederen sportinterieur, leuke indeling en een boordcomputer die voor de verandering een keer nuttig is vergeleken met anderen.
pi_43284123
ja wat is mooi, ik vind het ook een mooi interieur, maar het belangrijkste is dat het een functioneel interrieur is, alles is goed uitgedacht en zit op de juiste plek, en zoals tommeh al zei, de boordcomputer is nog eens nuttig ook.

Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
  maandag 6 november 2006 @ 11:02:57 #256
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_43285484
quote:
Op maandag 6 november 2006 09:55 schreef MrSkyline het volgende:
ja wat is mooi, ik vind het ook een mooi interieur, maar het belangrijkste is dat het een functioneel interrieur is, alles is goed uitgedacht en zit op de juiste plek, en zoals tommeh al zei, de boordcomputer is nog eens nuttig ook.

[afbeelding]
Functioneel is het absoluut, juist ook de boordcomputer. De middenconsole is ook best nog ok. Maar verder is het geheel niet al te veel soeps gewoon. Vooral qua materiaalgbruik.
pi_43285771
stoel, stuur en pook voelen prima aan, de rest heb ik een beetje scheit aan eigenlijk
nooit in mogen rijden helaas
maar het zit heerlijk.
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
  zondag 19 november 2006 @ 02:42:59 #258
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_43706660
Die is wel vet ja
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_43713596
quote:
Op zondag 19 november 2006 02:42 schreef Hugster het volgende:

Ik word er bijna bang van!

You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  maandag 20 november 2006 @ 16:44:19 #261
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_43720806
die kontshot: waar zit je onder tegenaan te kijken? is dat een soort van Diff-cooler?
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
  maandag 20 november 2006 @ 16:52:20 #262
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_43721059
de Z tune is erg impressive met die voorspoiler, lip en motorkap

Je ziet zijn inderdaad de oliekoelers van het achter diff
  maandag 20 november 2006 @ 16:53:01 #263
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_43721083
bruut
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 11:23:56 #264
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_45400402
quote:
Despite the future arrival of the 2008 Skyline GT-R in the states, the Skyline name still remains a luscious forbidden fruit within the US. Most of us can relate their first experience with the word skyline to that miraculous car in Gran Turismo that could easily whip the competition and saving your thumbs hours of pain to beat the game. 10 years after the release date of Gran Turismo and we’re still starved for the car titled “Prince” of Japan.

Where there’s a will, there’s a way, and Brad from Pennsylvania was able to snag a 2002 R34 GTR VspecII Nur. The limited edition Nur was named after the famous German Nürburgring racetrack, where the Skyline was developed. The Nur model featured an improved RB26DETT based on the N1 racing engine, used by Nismo in motorsports. Only 750 of these bad boys hit the streets, and it’s rumored that only 2 rock the streets of the land of Britney Spears and Donald Trump. How he got a hold of one he wouldn’t say, but he was nice enough to let us snap some pictures of his forbidden fruit.

The VspecII Nur is a gem in stock trim, but like all Skyline owners, they lust for even more power and speed. One glimpse under the hood and you will soon realize this is no ordinary RB26DETT. Shoved under the huge hood is a fully built balanced and blueprinted Tomei motor featuring forged pistons, rods, camshafts, springs, and many many many other tarmac shredding essentials. An Apex’I Power FC standalone ECU keeps the combustion flowing in beautiful rhythm like it should, and a Blitz boost controller reluctantly reduces the amount of force-fed air going into the motor.

Clothing the outside of the car is a collaboration of Nismo aero parts. Starting with the front bumper and working its way to the rear skirts. 19x10” Volk Racing wheels with Yokohama S-03 rubber make this Nur look like chariot fit for a…. well, prince. Behind the wheels are a set of 8-piston front calipers and 4-piston rear calipers with slotted rotors respectively. Tein fully adjustable coilovers give the Skyline an aggressive stance, and simply begs to be taken back to the 13.5 mile Nürburgring.

For most Americans, the thought of owning a Skyline GTR is no more than just a thought. And the thought of blasting down the Nürburgring in a special edition Skyline is something only made a reality in wet dreams. This VspecII Nur is the closest that dream will ever become on American soil.


Exterior:
NISMO front bumper, NISMO side skirts, NISMO rear skirts, NISMO rear, carbon fiber diffuser, NISMO clear front and side markers, NISMO front diffuser, chrome brackets, HID headlights


Wheels:
19x10" Volk Racing wheels with Yokahama S-03, Rotora 8-piston front calipers with 405mm slotted & drilledrotors, Rotora 4-piston rear calipers with 355mm slotted & drilled rotors

Suspension:
Tein fully adj coilovers, GReddy front strut tower bar


Engine/Drivetrain:
Tomei fully built motor including:, balanced and blueprinted rotating, assembly, forged pistons, rods, Poncams 256/260 camshafts, springs and retainers, oil pump, oil pan baffles, ARC oil catch can, ARC titanium air rad guide panel, ARMS built turbos, Veilside downpipe, APEXI titanium cat-back, race-pipe, APEXI twin intake filters, APEXI Power FC standalone ecu with hand held commander, Blitz boost controller, NISMO twin dics clutch


Interior:
Field torque splitter, NISMO g-force meter, NISMO upgraded engine, display gauges, NISMO speedo and RPM gauges, Kenwood DVD player with in-dash screen, Diamond audio speakers and amps



[ Bericht 1% gewijzigd door jacco op 16-01-2007 11:29:50 ]
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_45469725
Bovenstaande Skyline vinnik maar lelijk, lijkt wel alsof de koplampen niet helemaal 100% R34 zijn .

Maar goed, stel dat je op een vrijdagmiddag vroeg van je werk afkomt, en naar je auto loopt: Daar zit-ie dan op je te wachten :



Toegewijd aan z'n taak, om je te dienen .

(klikbaar).
pi_45469772


Mên, bestaat er een mannelijkere interieur? Dat stuur voelt en ziet uit zoals het hoort, zonder al die vrouw-achtige comforttrekjes.
  donderdag 18 januari 2007 @ 16:16:05 #267
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_45475798
Nog altijd jammer dat ze geen linksgestuurde versie gemaakt hebben
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_45476696
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 16:16 schreef Maikalo het volgende:
Nog altijd jammer dat ze geen linksgestuurde versie gemaakt hebben
Muwaa went vanzelf
pi_45481421
....vind een linksgestuurde jap beetje hetzelfde als een duitse voice-over onder een engelse film...... kan wel, maar dat hoort niet!
  donderdag 18 januari 2007 @ 19:00:10 #270
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_45482559
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 18:31 schreef Ger-E het volgende:
....vind een linksgestuurde jap beetje hetzelfde als een duitse voice-over onder een engelse film...... kan wel, maar dat hoort niet!
Wel zo prettig dat je niet achterste voren de parkeer garage in moet
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_45486146
Parkeergarage zoek je niet op met zo'n auto. En bij de mac loop je net zo makkelijk naar binnen.
neh, ik heb er een redelijk eigen mening over.

Maar het is wel wennen. Vooral het instappen, staat in het begin vaak aan de verkeerde kant haha.
En richting aangeven is redelijk verwarrend met de ruitenwisser. Maar dat maakt het wel lachwekkend
pi_45490141
Kan iemand mij nu is vertellen wat er zo speciaal is aan zo'n skyline hok ?Ik zie een toyota maar standaard met een goed tunebare motor ? Het is dus een soort opel voor de 'betere' sjonnies maar dan van japanse kwaliteit ofzo ? Vind er hoe dan ook echt niks aan. Dat materiaal kan je volgens mij ook op enig andere wagen monteren. Haal je misschien niet dat vermogen, maar toch.

Of is het zo'n unaniem item waar iedereen het over eens is dat het cool is ? Omdat het in een of ander spel zit en omdat er races mee gedaan worden ?
pi_45499959
quote:
Er zijn tal van varianten van de Nissan Skyline uitgebracht, waaronder het vlaggenschip GT-R die in de jaren 60 werd geïntroduceerd. Deze was technologisch gezien voor zijn tijd geavanceerd. Anno 2005 kan het vergeleken worden met de hedendaagse exoten zoals E60 M5 S85. Echter, de huidige 4WD-wereldrecords in alle categorieën zijn nog steeds bezet door de Skyline's (onder andere b.v. de 4WD-topsnelheid van 387 km/h en dragaccerlatie van 0 naar 300 km/h in 7,94 seconden).

Desbetreffende records daarvan worden geleverd door (gn.) RB26DETT ("The engine of the year 1995, 1996, 1997"), welke van origine ontwikkeld is voor de rally/racerij. Dat blijkt ook uit het feit dat de Skylines 50 keer achter elkaar de JGTC-kampioenschappen domineerden (1ste, 2ste, 3ste plaatsen). In 1989 debuteerde de GT-R in de Japan Touring Car Groep A races en was reeds tijdens het eerste seizoen onverslaanbaar. Gedurende vier jaar won de Skyline het kampioenschap, met 29 zeges uit 29 races. In 1991 deed de R32 GT-R voor het eerst mee aan de 24-uursrace op de Nürburgring in de Groep N klasse, en ging meteen met de zege aan de haal. In hetzelfde jaar werd ook de 24-uursrace op het Spa Francorchamps circuit voor Groep A en N1 gewonnen. Daarna namen ze niet meer deel aan de races, onder meer omdat Nissan besloot te stoppen met de fabrieksproductie van Skylines. Het merk wou zich richten op 'de gewone burger'.

Wegens de wetgeving van de Japanse regering werd dit motorblok vanaf de GT R31 S-series gedowntuned naar 278 pk's standaard aan het vliegwiel. Hierbij werden de huidige Skylines betrekkelijk zeer makkelijk stock op te voeren (vermogens ver boven de 1000 AWHP's zijn geen uitzondering, integendeel). Ook het onderstel en de aandrijving waren toentertijd opmerkelijk, daar deze auto onder andere beschikt over vierwielbesturing (S-HICAS) en computergestuurde aandrijvingsverdeling (de door Nismo vervaardigde ATTESA-ETS), deels afhankelijk van omstandigheden. Hiermee was het niet alleen mogelijk om enkel voor/achterzijde onafhankelijk te bepalen. Sterker: het werd per wiel geregeld, wat vooral het bochtengedrag en grip ten goede komt. Vrijwel alle Skylines worden met zescilindermotoren in een lijn afgeleverd, met de GT-R als topmodel. Over dat laatste schreef het internationale automagazine “Road & Track” ooit: The best straight-six sportcar to ever come from the land of the rising sun. Na een rit in 1000 pk's sterke JUN R33 betitelde Jeremy Clarkson het als 'de auto met de meeste grip en beste weggedrag'.
Verder, het is de auto die het beste tot hoge vermogens op te voeren is, dankzij de meest onverwoestbare en een van de beste motoren aller tijden. Doorblazen tot 9500rpm . Er zijn zelfs mensen die er 1300 pk uit hebben geperst, en dat uit een 2,6 literblok. Das omgerekend 500pk/liter.

Kwa techniek ligt de lat ook heel hoog zoals hierboven staat met o.a. onafhankelijke 4 wiel besturing, uitleesbare boordcomputer en nog wat van dat soort geintjes. Daarbij, hij ziet er gewoon heel gaaf uit (ok dat is smaakafhankelijk)!

M.a.w. de Skyline is zo byzonder omdat het eigenlijk de beste auto is met de beste motor met de beste wegligging en de beste techniek. En zelfs nog enigszins praktisch, dwz je kunt er heel wat meer dan 1 kratje bier in kwijt in tegenstelling tot de meeste supersportauto's.

Er zijn Japanners die hun hele leven zuinig leven en sparen voor 1 doel: ooit het bezitten van een Nissan Skyline.

Check dit filmpje, erg gaaf
http://www.youtube.com/watch?v=ItzIIp45oPM
pi_45500871
Dat filmpje komt hier zo vaak langs, hé.

In het orginele filmpje zie je namelijk dat een 800 hp-Supra vergeleken wordt met stage-1 Mines Skyline van bijna 500-hp.
En de Skyline wint uiteraard glansrijk. Wederom een bewijs dat niet de pk's de dienst uitmaken, maar dat er meerdere essentiële factoren de hoofdrol spelen .

[ Bericht 7% gewijzigd door HAHAHHA op 19-01-2007 11:45:22 (EDIT: kwoot deed \'t niet :S) ]
  vrijdag 19 januari 2007 @ 11:33:57 #275
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_45501542
Tuurlijk.
De sky is speciaal gemaakt voor track use.
Nissan moest op de donder hebben als ze het niet konden winnen.
  zondag 21 januari 2007 @ 01:10:28 #276
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_45550054
Weet iemand toevallig hoeveel een stock R34 GT-R, bijvoorbeeld een V-Spec aan wiel hp neerzet op een dyno?

Die 280 krukas pk die de japanners opgeven geloof ik namelijk vrij weinig van als ik de filmpjes zo zie van stock Skylines. Dat moet wel meer zijn
pi_45550441
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:43 schreef HAHAHHA het volgende:
Bovenstaande Skyline vinnik maar lelijk, lijkt wel alsof de koplampen niet helemaal 100% R34 zijn .

Maar goed, stel dat je op een vrijdagmiddag vroeg van je werk afkomt, en naar je auto loopt: Daar zit-ie dan op je te wachten :

[afbeelding]

Toegewijd aan z'n taak, om je te dienen .

(klikbaar).
tot je een boom tegemoet komt
maat van me heeft vorige week zijn SX met skyline blok gecrashed
pi_45550455
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 10:31 schreef DirtyHarry het volgende:

..Ook het onderstel en de aandrijving waren toentertijd opmerkelijk, daar deze auto onder andere beschikt over vierwielbesturing (S-HICAS) en computergestuurde aandrijvingsverdeling (de door Nismo vervaardigde ATTESA-ETS), deels afhankelijk van omstandigheden. Hiermee was het niet alleen mogelijk om enkel voor/achterzijde onafhankelijk te bepalen. Sterker: het werd per wiel geregeld, wat vooral het bochtengedrag en grip ten goede komt...
Niet helemaal correct afaik. ATTESA-ETS kan alleen vermogen verdelen tussen voor en achter. ATTESA-ETS Pro behalve dat ook het vermogen verdelen tussen de linker en rechter achterwielen.

ATTESA-ETS Pro is gebruikt in de R33 GT-R V-spec en alle R34 GT-R modellen.
V10
  zondag 21 januari 2007 @ 03:49:19 #279
46960 StefanP
polemicist
pi_45551606
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 10:31 schreef DirtyHarry het volgende:

[..]

Verder, het is de auto die het beste tot hoge vermogens op te voeren is, dankzij de meest onverwoestbare en een van de beste motoren aller tijden. Doorblazen tot 9500rpm . Er zijn zelfs mensen die er 1300 pk uit hebben geperst, en dat uit een 2,6 literblok. Das omgerekend 500pk/liter.
Euh... I hate to burst your bubble, maar de 2JZGTE is een veel betere motor om op te voeren. Een skyline blok moet na 550whp al open om alle internals te vervangen, een 2JZ hoeft pas bij 900rhwp open. Dus ik ben het niet eens met je stelling dat dit 'de auto is die het beste tot hoge vermogens op te voeren is'. Elke Jan Lul met een 2JZ haalt er 1000pk uit, er rijden er letterlijk honderden rond in de VS. De skylines die dat doen zijn op 1 hand te tellen en zijn in het bezit van grote tuners met alle resources, omdat het gewoon heel moeilijk is met de skyline.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_45557847
en toch gaat de skyline harder
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
  zondag 21 januari 2007 @ 14:11:18 #281
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_45558429
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:54 schreef Rev- het volgende:
en toch gaat de skyline harder
pi_45558664
quote:
Op zondag 21 januari 2007 01:10 schreef Hugster het volgende:
Weet iemand toevallig hoeveel een stock R34 GT-R, bijvoorbeeld een V-Spec aan wiel hp neerzet op een dyno?

Die 280 krukas pk die de japanners opgeven geloof ik namelijk vrij weinig van als ik de filmpjes zo zie van stock Skylines. Dat moet wel meer zijn [afbeelding]
280 is niet helemaal correct, er word vaak 320 gezegd, maar ik heb geen filmpjes van dyno's
ik geloof dat het wel voorbij kwam in the nissan skyline story, maar ik weet niet waar.

film van een ruim uur over skylines:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-6997317673137542445&q=nissan+skyline+story
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
pi_45559651
quote:
Op zondag 21 januari 2007 03:49 schreef StefanP het volgende:

[..]

Euh... I hate to burst your bubble, maar de 2JZGTE is een veel betere motor om op te voeren. Een skyline blok moet na 550whp al open om alle internals te vervangen, een 2JZ hoeft pas bij 900rhwp open. Dus ik ben het niet eens met je stelling dat dit 'de auto is die het beste tot hoge vermogens op te voeren is'. Elke Jan Lul met een 2JZ haalt er 1000pk uit, er rijden er letterlijk honderden rond in de VS. De skylines die dat doen zijn op 1 hand te tellen en zijn in het bezit van grote tuners met alle resources, omdat het gewoon heel moeilijk is met de skyline.
I stand corrected de 2JZ is makkelijker op te voeren, maar de RB26 kan voor zover ik weet (met andere internals ed) verder worden getuned. Volgens mij is de meest krachtige weglegale auto nog altijd de Veilside Skyline R34 met 1380pk. De meest krachtige Supra's komen volgens mij niet verder dan 1200pk (schijntje ).
Of heb ik het nu weer verkeerd?
pi_45562261
ja je hebt het verkeerd, en deze dicussie is al aan de ang sinds The fast and the furious uit is

en eerlijk gezegd weet niemand nou echt wat de beste auto is

behalve

Skyline is goed voor op het circuit
Supra is goed op de dragstrip

beide kunnen +1000pk aan, maar bij toyota moet je minder sneld e internals vervangen dan bij de skyline, terwijl de wegligging vd skyline weerw at beter is dan de supra


maar beide zijn ze de top sportklasse van de merken Nissan en Toyota.


dus


tis meer een eigen mening wat beter is, dan dat het echt zo is. Nissan levert kwa onderdelen iets minder sterke producten dan Toyota, dat is mijn mening


Maar Who Cares! in welk merk auto je rijd als je +1000pk hebt dan ben je mening sneller dan welke productie auto op de wereld
  zondag 21 januari 2007 @ 16:42:27 #285
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_45563507
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:06 schreef Estolan het volgende:
Weer een hoop onzin
Estolan flikker op uit dit Skyline topic.
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_45563595
Hoezo dat dan? ik beantwoord toch iemand zn vraag, en ik geef nu eindelijk is die skyline een break

nog niet goed

Kaffer!
pi_45563726
Ik denk dat de Skyline meer bij de sjonnies als een soort super auto ofzo wordt gezien, juist omdat het ding hier nooit is verkocht...

Ik heb vaker gehoord dat een Supra veel makkelijker op te voeren valt, maar de Skyline is veel exclusiever natuurlijk.

Bijv. dat ding van Bulent in de Jan Evertsenstraat in Amsterdam, werkelijk iedereen kijkt om naar zo een auto, terwijl het eigenlijk een redelijk gewone sportwagen is in Japan.

Voor mij zijn beide wagens echt super, alhoewel ik de Skyline een stukje specialer vind.

Oh ja: de Supra is VEEEEEEEEL minder bekend bij de sjonnies dan de Skyline (die door TFTF bekend werd).
pi_45563921
komt ook wel omdat de LHD TwinTurbo 6Bak van een Toyota Supra nu nog zo'n 35.000euro kost ( en dat betekend nog geeneens dat je een perfecte ride hebt zonder problemen ). Alleen de Skylione R34GTR is duurder, doordat er in NL een debiel hoge import kosten aan vast zitten. Verder zijn de 2ehands bakkies allemaal redelijk voordelig te kopen,
pi_45564025
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:55 schreef Estolan het volgende:
komt ook wel omdat de LHD TwinTurbo 6Bak van een Toyota Supra nu nog zo'n 35.000euro kost ( en dat betekend nog geeneens dat je een perfecte ride hebt zonder problemen ). Alleen de Skylione R34GTR is duurder, doordat er in NL een debiel hoge import kosten aan vast zitten. Verder zijn de 2ehands bakkies allemaal redelijk voordelig te kopen,
In NL heb je geen fucking reet aan Japanse exoten, veel mensen kopen liever een M3 of een 911 ofzo. Dingen zijn ook heel moeilijk te verkopen helaas...

Voor echte exotische snelle wagens leef je in het verkeerde land.
pi_45564816
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:06 schreef Estolan het volgende:
Skyline is goed voor op het circuit
Supra is goed op de dragstrip
Dat waag ik te betwijfelen.

Heb je wel eens filmpjes gezien van Skyline vs Supra op een dragstrip, allebei in dezelfde vermogensklasse?
Of maar eens een wat krommere voorbeeld te gebruiken: een 500 hp Skyline vs Supra Mk4 800rwhp op een dragstrip. En de skyline versloeg de Supra makkelijk. Zie je ook terug in vele andere filmpjes.

Feit blijft wel dat er bij Supra's met schandalig gemak pk's aan toegevoegd kunnen worden, zodat een 900 of 1200 hp's Supra met de grootste gemak een 500 hp Skyline kan verslaan. Daarom zijn de Supra's dan ook goed geschikt voor dragstrips, puur door heel veel vermogen op te wekken, zodat hun tekortkomingen ruimschoots gecompenseerd worden.


Let wel: wanneer de Supra's in dezelfde vermogensklasse als andere auto's vallen, dan presteren ze ineens niet zo bijzonder meer.
pi_45565164
Duh, maar vermogen zegt ook niet alles

tractie wel, en een Skyline heet tractie op de 4 wielen, dus valt zowieso niet te vergelijken

Duh!
pi_45569874
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_45570474
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:49 schreef yup het volgende:
Ik denk dat de Skyline meer bij de sjonnies als een soort super auto ofzo wordt gezien, juist omdat het ding hier nooit is verkocht...

Ik heb vaker gehoord dat een Supra veel makkelijker op te voeren valt, maar de Skyline is veel exclusiever natuurlijk.

Bijv. dat ding van Bulent in de Jan Evertsenstraat in Amsterdam, werkelijk iedereen kijkt om naar zo een auto, terwijl het eigenlijk een redelijk gewone sportwagen is in Japan.

Voor mij zijn beide wagens echt super, alhoewel ik de Skyline een stukje specialer vind.

Oh ja: de Supra is VEEEEEEEEL minder bekend bij de sjonnies dan de Skyline (die door TFTF bekend werd).
De Skyline is in eerste instantie vooral bekend geworden dankzij Gran Turismo op de PS2.
En de Supra is onder GTI-rijders ook aardig bekend, ik heb de striping van die oranje Supra uit The Fast & The Furious al op aardig wat Opel Calibra's en andere dubieuze 'sport'wagens voorbij zien komen.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  maandag 22 januari 2007 @ 11:08:41 #294
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_45573144
quote:
Op maandag 22 januari 2007 08:30 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

De Skyline is in eerste instantie vooral bekend geworden dankzij Gran Turismo op de PS2.
En de Supra is onder GTI-rijders ook aardig bekend, ik heb de striping van die oranje Supra uit The Fast & The Furious al op aardig wat Opel Calibra's en andere dubieuze 'sport'wagens voorbij zien komen.
jeah klopt maar als je de gemiddelde sjon dan vraagt wat voor auto dat dan ook weer was dan weten ze het vaak niet eens.

Veelgehoord antwoord op die vraag: "Ehh, een nissan of zo?"

En ja, uit ervaring. Helaas.;(
pi_45575583
quote:
Op maandag 22 januari 2007 04:05 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]

http://doughy.theddrzone.com/MOV00705.MPG



ja, da's een LS1 swap
Dat was toch een gts-t skyline?
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:36:35 #296
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_45628308
Deze kende ik nog niet

De schokbrekers lijken wel wat zachter en comfortabeler te staan als in het alom bekende "Ultimate straight six" filmpje van BM. Lijkt mij voor op de weg een stuk prettiger.
pi_45649671
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:36 schreef Hugster het volgende:
Deze kende ik nog niet

De schokbrekers lijken wel wat zachter en comfortabeler te staan als in het alom bekende "Ultimate straight six" filmpje van BM. Lijkt mij voor op de weg een stuk prettiger.
Dat ding is echt ziekelijk. Lijkt net of ie op rails ligt ofzo.
pi_45656405
Valt wel mee volgens mij, ik heb een coureur nog nooit zoveel zien corrigeren..
Dan ligt een GT3 toch veel beter.
  donderdag 25 januari 2007 @ 13:54:58 #300
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_45660588














Die veredelde tuinslangen ben ik dan weer niet zo'n fan van, dat moeten gewoon gevlochten leidingen zijn want je ziet al een knik zitten.







Titanium uitlaat, carbon cardanas *zucht*







Mijn held, Niikura-san

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')