gti achtigen zijn slome bakken.quote:Op maandag 30 oktober 2006 22:29 schreef yup het volgende:
[..]
Niet ik ja, als je zo een auto gebruikt waar hij voor bedoelt is, gaat ie in no time kapot... Ik heb het over mechanische motorschade en niet effe de auto dwars in een vangrailing parkeren.
Dat is anders dan met GTi achtige apparaten... Als je ze gewoon goed onderhoud kan je knallen wat je wilt maar er gaat niks stuk, of je moet pech hebben (of veel met koude motor scheuren).
En laat ik het niet over de verkorte onderhoudsintervallen hebben.
Nou, nou, "iedereen" vind ik weer een wat groot woord.quote:Op maandag 30 oktober 2006 23:12 schreef Tjabbo het volgende:
gti achtigen zijn slome bakken.
precies wat stefanp zegt. hier in NL vind iedereen de gti een ultiem snelle auto.
terwijl ik er gewoon rondjes omheen rijd
Dit is die van Bulent ja.quote:Op maandag 30 oktober 2006 22:31 schreef yup het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dit de auto van die gast die ik ken. Velgen kloppen, uitlaat klopt, bumpers weet ik niet zeker, nismo sticker klopt etc.
Heb je ook interieur piccies enzo?
En wanneer is dit geschoten? Waar zijn de kentekenplaten?
Auto is opgehaald vanuit Utrecht als het goed is. Apparaat is overigens nu in Turkije, eigenaar is effe op vakantie met zo een auto gegaan![]()
Een beetje sportbrommer, en ik bedoel dus geen 1000 maar een 600cc, maakt gehakt van jou auto. Dat betekent niet dat het ding langzaam isquote:Op maandag 30 oktober 2006 23:12 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
gti achtigen zijn slome bakken.
precies wat stefanp zegt. hier in NL vind iedereen de gti een ultiem snelle auto.
terwijl ik er gewoon rondjes omheen rijd
Domme uitspraak, een beetje GTi heeft tegenwoordig al meer dan 200 pk, volgens mij heeft geen enkele vergelijkbare diesel dat... Een Astra GTC heeft 240 pk, nou knappe diesel die dat bijhoud...quote:Op maandag 30 oktober 2006 23:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou, nou, "iedereen" vind ik weer een wat groot woord.
Volgens mij zijn er zat mensen die, pak em beet, een M6 op hun waarde weten te schatten.
Bovendien rijden de tegenwoordige diesels ook rondjes om de gemiddelde GTI.
Yep, dat is de persoon. Was overigens Subaru freak forever... Totdat ie in een Skyline stapte, nou toen was het z.s.m. bye bye pimpprezaquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 00:24 schreef Hugster het volgende:
[..]
Dit is die van Bulent ja.
En opgehaald uit Maarssen (bij Utrecht).
jeah maar de M6 staat niet bij de gemiddelde petjefiguur bij de mac.quote:Op maandag 30 oktober 2006 23:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou, nou, "iedereen" vind ik weer een wat groot woord.
Volgens mij zijn er zat mensen die, pak em beet, een M6 op hun waarde weten te schatten.
Bovendien rijden de tegenwoordige diesels ook rondjes om de gemiddelde GTI.
Geen appels en peren vergelijken yup.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 01:13 schreef yup het volgende:
[..]
Een beetje sportbrommer, en ik bedoel dus geen 1000 maar een 600cc, maakt gehakt van jou auto. Dat betekent niet dat het ding langzaam is
Tja de meeste oude Ferrari's hadden zo'n beetje hetzelfde model voor racen en straat. Die racewagens hebben door de jaren heen toch behoorlijk wat gewonnen dus schijnbaar waren ze toch beter dan wat er veder te krijgen was in die tijd.quote:Op maandag 30 oktober 2006 21:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onjuist. Maar als jij even een hotmailadres ofzo achterlaat, dan krijg je van mij ten bewijze een mooie scan van een test waaruit blijkt hoe "goed" Ferrari vroeger presteerde.
Jij gelooft toch hopelijk niet dat een straatauto werkelijk met raceremmen rondrijdt? Zou een mooie boel zijn, die remmen werken nl. pas echt goed als ze warm zijn. Totaal ongeschikt voor straatgebruik.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 08:49 schreef Kill_em_all het volgende:
Tja de meeste oude Ferrari's hadden zo'n beetje hetzelfde model voor racen en straat. Die racewagens hebben door de jaren heen toch behoorlijk wat gewonnen dus schijnbaar waren ze toch beter dan wat er veder te krijgen was in die tijd.
Dan pleur jij hem toch op internet? Het is heel simpel: ik bied aan het bewijs te leveren, jij wil dat niet. Prima, maar hou dan niet eigenwijs vast aan je standpunt, welke dus aantoonbaar onjuist is.quote:En als je zo'n mooie scan heb dan upload je die toch even op inet? kan iedereen ervan genieten. Neem aan dat er wel meer mensen in geinterreseerd zijn.
Nu weer terug naar de skylinequote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij gelooft toch hopelijk niet dat een straatauto werkelijk met raceremmen rondrijdt? Zou een mooie boel zijn, die remmen werken nl. pas echt goed als ze warm zijn. Totaal ongeschikt voor straatgebruik.
Maar overigens ben jij nu kennelijk aan het praten over echt oude modellen, terwijl we in het jaar 1993 waren beland in de discussie. Wel opletten...
[..]
Dan pleur jij hem toch op internet? Het is heel simpel: ik bied aan het bewijs te leveren, jij wil dat niet. Prima, maar hou dan niet eigenwijs vast aan je standpunt, welke dus aantoonbaar onjuist is.
Zelfde basis voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:11 schreef Maikalo het volgende:
Is de Infinity G35 trouwens onderhuids geen Skyline?
Nee jij had het erover dat Ferrari pas sinds de 360 hun handeling en remmen in orde had. Ik zeg dat Ferrari dat schijnbaar al sinds hun begindagen had aangezien ze toen al racewagens hadden die veel wonnen, en ja die race modellen die vroeger werden gebruikt werden in bijna dezelfde vorm verkocht als straat model (je kon gewoon een straat model kopen en daarmee le mans gaan rijden, de wagen waren in princiepe hetzelfde).quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij gelooft toch hopelijk niet dat een straatauto werkelijk met raceremmen rondrijdt? Zou een mooie boel zijn, die remmen werken nl. pas echt goed als ze warm zijn. Totaal ongeschikt voor straatgebruik.
Maar overigens ben jij nu kennelijk aan het praten over echt oude modellen, terwijl we in het jaar 1993 waren beland in de discussie. Wel opletten...
[..]
Dan pleur jij hem toch op internet? Het is heel simpel: ik bied aan het bewijs te leveren, jij wil dat niet. Prima, maar hou dan niet eigenwijs vast aan je standpunt, welke dus aantoonbaar onjuist is.
Dat heeft ook met de autoprijzen te maken, dunkt me.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 08:12 schreef Tjabbo het volgende:
jeah maar de M6 staat niet bij de gemiddelde petjefiguur bij de mac.
Daar rijden er ook niet onverstandig veel van rond ofzo hè?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat heeft ook met de autoprijzen te maken, dunkt me.
In de States krijg je bij een oversized pak koekjes al zo ongeveer een Supra.
quote:Infiniti, Nissan’s luxe divisie, presenteerde in Los Angeles en Detroit al zijn nieuwe G35, een limousine gebaseerd op de nieuwe Skyline.
Inderdaad, als ik in Amerika zou wonen, dan had ik allang een Supra gehad ofzo! Ik rij een 205 GTi omdat het een een snel sportief autootje is, en niet omdat ik denk dat het een supersportwagen is.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat heeft ook met de autoprijzen te maken, dunkt me.
In de States krijg je bij een oversized pak koekjes al zo ongeveer een Supra.
Ook indertijd werden bepaalde onderdelen vervangen indien er geraced moest worden (en dan met name op het gebied van wegligging en remmerij. En naar huidige maatstaven was de wegligging van een racer in de jaren 60 niet veel soeps. Hoe dan ook: de discussie begon over de kwaliteit van de remmen in 1993, dus is het totaal onzinnig om dan verder terug te gaan in de tijd.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:48 schreef Kill_em_all het volgende:
Nee jij had het erover dat Ferrari pas sinds de 360 hun handeling en remmen in orde had. Ik zeg dat Ferrari dat schijnbaar al sinds hun begindagen had aangezien ze toen al racewagens hadden die veel wonnen, en ja die race modellen die vroeger werden gebruikt werden in bijna dezelfde vorm verkocht als straat model (je kon gewoon een straat model kopen en daarmee le mans gaan rijden, de wagen waren in princiepe hetzelfde).
http://xs108.xs.to/xs108/06442/CarandDriver1.jpgquote:Hoeveel moeite is het online zetten van het plaatje nou?
In beginsel waren het vaak wel dezelfde modellen, maar niet 1:1 overgenomen. Er waren weldegelijk bepaalde wijzigingen. Beetje vergelijkbaar met de 911 GT3 RS tov de 911 Cup. Verreweg dezelfde auto, maar toch net niet.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:15 schreef Kill_em_all het volgende:
Het hele punt van 1993 heb ik gemist ben ik bang want ik dacht we het over alles voor de 360 hadden. Op google staat trouwens een programma van een uur waarin een shitload aan klassieke Ferrari's word gereden en daar word ook gezegd dat de oude modellen voor de racerij in die staat ook als roadmodel werden verkocht, pas later toen racen wat meer professioneel werd zijn het echt aparte modellen geworden.
Zo lust ik er nog een. Ik kan wel alle tests die ik heb liggen inscannen... Overigens, als je goed leest, dan zie je dat de auteur gewag maakt van het feit dat deze Ferrari beter is dan de voorgaande modellen, maar nog steeds vrij kut.quote:Wat betreft de scans, sinds wanneer is 1 auto representatief voor alles wat een merk heeft gespresteerd? dus alleen omdat die wagen niet al te best is is elk model van daarvoor ook niet goed?
Waarom denk je dat indertijd Kroymans standaard alle Ferrari's voorzag van onderstelwijzigingen? Toch niet omdat het af-fabriek zo geweldig was?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:05 schreef Kill_em_all het volgende:
Misschien is die reviewer wel kut want er zijn ook zat voorbeelden te vinden waarin word gezegd dat het wel goede autos zijn (zoals dus die serie op google met een f1 coureur die al die oude Ferrari's test, zal vast niet liegen over de prestaties aangezien die het ook met oa Aston martin heeft gedaan).
Hoe kan het nou dat Ferrari het sportwagen merk is sinds jaar en dag als ze pas de laatste paar jaar fatsoenlijke auto's afleveren? als ze echt allemaal zo kut zouden zijn als jij beweert had Ferrari nooit zo groot geworden.
Zucht... 1993...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:22 schreef Kill_em_all het volgende:
En wat noem jij trouwens indertijd? jaren 50? jaren 80? etc?
Dus Ferrari heeft pakweg 40 jaar kut auto's gemaakt volgens jouw? lijkt me idd heel logischquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zucht... 1993...
Laten we het maar weer over Skylines gaan hebben, want we komen toch niet tot elkander.
Dat heb ik geschreven noch bedoeld, maar nogmaals: nu weer ontopic.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:16 schreef Kill_em_all het volgende:
Dus Ferrari heeft pakweg 40 jaar kut auto's gemaakt volgens jouw? lijkt me idd heel logisch![]()
allemaal mooi die dyno'squote:Op woensdag 1 november 2006 17:31 schreef Hugster het volgende:
Ja, nu durft niemand meer
Filmpje van een zeer leuke R33 op een dyno die ook acceleratiemetingen kan doen.
Leuk voor in NL op de snelweg ook zo'n raket![]()
Je hoort in dit filmpje toch hoe soepel het blok is, daar ging het mij om. Op de weg knalt dit ding net zo gemakkelijk en soepel door z'n toeren heen hoor, geloof mij maar.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:58 schreef X-qlusive. het volgende:
[..]
allemaal mooi die dyno's![]()
maar in praktijk werken de perfomances net even anders... (jeeeeeeeeeeeee ik heb 1000 pk ++ )![]()
heerlijk geluid, vette bak, maar toen kreeg ik aan het eind de link van dit filmpje:quote:Op woensdag 1 november 2006 17:31 schreef Hugster het volgende:
Ja, nu durft niemand meer
Filmpje van een zeer leuke R33 op een dyno die ook acceleratiemetingen kan doen.
Leuk voor in NL op de snelweg ook zo'n raket![]()
Plaatsvervangende schaamtequote:Op donderdag 2 november 2006 01:29 schreef MrSkyline het volgende:
[..]
heerlijk geluid, vette bak, maar toen kreeg ik aan het eind de link van dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=LVhxknMBNNE&NR
wat belachelijk, ik bedoel, geef mij die auto dan gewoon, ik kan er namelijk wel mee rijden, en ik zet er WEL een mooie spoiler op, nu is het net een winkelwagentje![]()
de Infinity G35 en de Nissan Skyline R35 zijn vrijwel de zelfde auto's, Infinity is gewoon de amerikaanse tak van Nissan om luxere auto's te verkopen, net als toyota en lexus, een lexus is300 heet in japan ook gewoon toyota...quote:Op donderdag 2 november 2006 01:26 schreef Hamburcher het volgende:
Die Infinity is toch een onderhuids een 350 Z? En qua uiterlijk verschillen die ook niet veel.
Ze hebben wel een V8, bijvoorbeeld in de Infinity FX45.quote:Op donderdag 2 november 2006 02:09 schreef MrSkyline het volgende:
klinkt idd als een v8, maar een v10 zou eventueel ook nog kunnen zo duidelijk was het ook niet te horen, een v6 of een 6 in lijn was het zowieso niet...
Nissan zal die v8 mogelijk vanuit het niets ontwikkeld moeten hebben, naar mijn weten heeft nissan of renault geen v8 voor dit soort doeleinden.
de 6 cylinder lijkt me de VQ35DE een logische keus, maar dan wel een VQ35DETT bitte
een v8 of v10 kan je alleen zo veel meer mee
aan de andere kant weer minder aantrekkelijk voor jet JGTC waar de GT-R waarschijnlijk ook weer aan mee gaat doen, dan mag je max 500 pk hebben, en dan is zo'n zware v8 of v10 niet erg gunstig, dan kan je beter een v6 opfokken, dat heeft dan een betere pk/gewichtsverhouding.
het klinkt alleen niet als een hoogtoerenblok
v8 @ 10k zou fijn zijn, maargoed, zal wel een 7500 redline hebben ofzo dan
lets hope for the best
Da's een R33quote:Op donderdag 2 november 2006 08:59 schreef Maikalo het volgende:
Wie heeft er trouwens een filmpje van een R34 die bijna van een dyno af rijdt?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |