Mooie Plaatjesquote:Op donderdag 20 april 2006 17:30 schreef jacco het volgende:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:29 schreef t0n het volgende:
R33 is de fucking shit.
Ah... Nice. Een Supra!quote:Op donderdag 20 april 2006 04:11 schreef StefanP het volgende:
[..]
Naast CW is oppervlak heel belangrijk. Een auto met lage Cd waarde maar een groot oppervlak, kan meer weerstand ondervinden dan een auto waar dat andersom is.
http://en.wikipedia.org/wiki/Coefficient_of_drag
En hier wat hier wat tabellen met het product van oppervlak en Cd voor verschillende auto's
http://www.mayfco.com/tbls.htm
Wat heeft een viper een belachelijk slechte Cd zeg, of zou dat een foutje zijn?
Edit: ik kwam net een heel leuk plaatje tegen (toevallig, echt...) wbt oppervlak:
[afbeelding]
Heb ze wel, maar ivm met copyright regels kan ik ze niet groter laten zienquote:Op vrijdag 21 april 2006 12:12 schreef Inorbit het volgende:
[..]
Mooie Plaatjes![]()
![]()
heb je die toevallig ook in groter formaat. ik zie een paar foto's met wallpaper potentieel
doet een beetje aan zoals dat ene alfa coupe geval uit de jaren 70 (ja weet type nietquote:Op vrijdag 21 april 2006 20:21 schreef ThaFreak het volgende:
Filmpje van de Nissan Skyline 2000 GT-R (bekend als hakasuka GTR in japan)
Dit is dus de aller aller eerste skyline![]()
Check het geluid van de motor![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://members.home.nl/thafreak2/hakasukaGTR.avi
dit zijn mooie beelden.quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:21 schreef ThaFreak het volgende:
Filmpje van de Nissan Skyline 2000 GT-R (bekend als hakasuka GTR in japan)
Dit is dus de aller aller eerste skyline![]()
Check het geluid van de motor![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://members.home.nl/thafreak2/hakasukaGTR.avi
Kijk die vind ik dus wel erg mooi 1 kleur geen tierlantijnen en mooie wielen .quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:27 schreef jacco het volgende:
Dit is nog steeds één van mijn favorieten, gewoon door de manier waarop hij staat.
Een schitterend voorbeeld van mobiliteit.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:25 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Hm.. toch net niet.
Die velgen![]()
.
Neem dan gewoon de standaard GT-R velgen.
Die verlagingsset.
De hele sfeer erom heen.
Dan heb ik toch liever deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
Alhoewel ik bij dat laatste toch andere velgen zou hebben.
Leukquote:Op dinsdag 25 april 2006 19:00 schreef MosPos het volgende:
[..]
Die onderste heb ik op mn pinpas staan!
![]()
Voor het volledige artikel moet je maar gewoon het Autovisie-blad kopen, met alle technische details en data erbij.quote:Sumo Power Nissan Skyline R34 GT-R
Manisch
Door Thomas Papapacheos
Een auto die op een simpel recht stuk zo snel acceleert dat hij je bang maakt. Na een rit in een Ferrari Enzo was ik ervan overtuigd dat een dergelijke auto niet bestond. Totdat ik op een oud vliegveld, op het Griekse eiland Ellinikon, een Nissan Skyline de sporen mocht geven. Opgefokt tot formidabele hoogte door Sumo Power, tot bijna 900 pk.
Als ik na de eerste meetpoging uit de Skyline stap, is mijn hart nog minuten lang volledig op tilt. De auto heeft ondanks zijn vierwielaandrijving zojuist de 200 km/h gehaald, terwijl alle vier de wielen continu spinden. De tijd op de stopwatch bedraagt 7,5 seconden, ondanks het furieuze spinnen. Adembenemend en tevens angstaanjagend.
We zijn te gast bij Griekse collega's op het eiland Ellinikon. Zij hebben kosten noch moeite gespaard om de door Sumo Power getunede Nissan Skyline GTR vanuit Engeland naar Grienland te halen. Dat was moeilijk. Een foutje kan enorme schade met zich meebrengen. Gelukkig was de goed reputatie van de Griekse tuningbladen voor eigenaar Andy Barnes voldoende om het risico te nemen.
We plaatsen professionele meetapparatuur in het Japanse monster voor het echte werk. De auto weegt 1620 kg zoals hij hier staat, wat betekent dat het specifieke gewicht 1,95 kg/pk is.
Het geluid van de motor is uniek. Uit de open uitlaat - met een doorsnee van 100 millimeter - komt een donker geluid dat veel power doet vermoeden. De eerste versnelling laat zich moeilijk in schakelen.
Het is al avond en er is weinig licht op de landingsbaan. Andy zit aan het stuur, ik ernaast. Ik zie de wijzer van de toerenteller als een zweepje richting 8000 min-I zwiepen. Ik voel me niet op mijn gemak. Het linkerpedaal knalt omhoog en... ik word niet als een levende kanonskogel afgeschoten. Ik voel gelijkmatige acceleratie, ongeveer een halve seconde lang, dan voel ik heel, heel snel kracht opbouwen en dan, dan breekt de hel los.
Een voorwaartse kracht probeert mijn maag door de rugleuning van de stoel te drukken. De kracht van deze GTR is simpelweg manisch. Hij slalomt van de ene naar de andere kant van de weg, komt een fractie van een seconde tot rust (0,13 volgens de boordcomputer) als Andy de bak in een andere versnelling schopt. Andy blijft met het stuur knokken totdat we in III de 9500 toeren bereiken, dan trapt hij op de rem en dan... rust, velligheid.
De display van de V-BOx laat zien de de sprint van 0 naar 100 km/h slechts 3,24 seconden duurde; mijn gevoel zegt dat de tijd bijna stilstond.
We doen nog wat pogingen, met een ander beginpunt; wie weet vinden we daar meer grip. Ik heb het gevoel dat de Skyline in minder dan 3 seconden de 100 moet kunnen halen. Ik krijg gelijk. Andy spint nog steeds een beetje bij de start, maar toch is het raak: de meter zegt 0-100 km/h in 2,89 seconden. Voor dit beest met een totaalgewicht van 1800 kilo en gewone versleten straatbanden een fenomenale prestatie!
We rijden terug en ik lees de rest van de data op mijn laptop. Nog een verrassing: de Skyline heeft net geen 200, maar wel 199 km/h gehaald. En de tijd die daarvoor getoond wordt is 7,45 seconden! Andy weet waarom we de 200 net niet haalden: hij trapte niet volledig door, zodat hij nog in de derde versnelling nog 200 toeren over had.
Dat betekent dat we de 7,55 hadden kunnen halen voor de sprint van 0 naar 200!
De transmissie kan 1000 pk bij hoge toerentallen hebben. De zestraps dogbox, type H van HKS is gecombineerd met de eindtransmissie van de R33. Bij de keuze van de bakverhoudingen is niet alleen naar de acceleratie op de dragstrip gekeken, maar speelde ook de topsnelheid een rol. Met de huidige configuratie heeft de Skyline van Sumo Power een top van 368 km/h bij 9500 toeren.
Dat er een peperdure krukas en kostbare zuigers - allemaal van HKS - inzitten, spreekt voor zich.
De handgemaakte zuigers hebben een doorsnee van 84 in plaats van 83 mm en kunnen hogere drukken weerstaan. Het binnenwerk van het motorblok is sterk genoeg om 1000 pk's te kunnen weerstaan. Dat is mede te danken aan een speciale oliepomp voor de nokkenas. Die is gemaakt door HKS en is een must voor elke Skyline die boven de 9300 toeren moet draaien. Deze vinding komt uit de racerij en wordt ook gebruikt bij dragmotoren. Hij stelt de beste Skyline-motoren in staat meer dan 13.000 toeren te halen.
De veren van de kleppen en de tuimelaars zijn eveneens van HKS en kunnen meer dan 11.000 toeren aan. Dat is genoeg, want deze R34 gaat niet verder 10.500.
[...]
Het was echt een unieke en onvergetelijke ervaring om deze Skyline in actie mee te maken. De wellicht merkwaardige conclusie luidt dat deze R34 een prima straatauto is. De versnellingsbak is soms wat moeilijk bij volle acceleratie, maar buiten dat is de Skyline van Andy een vriendelijke auto. Veel sympathieker in de omgang dan vergelijkbare auto's. Met zijn meer dan 750 paardekrachten aan wielen bij 1,2 bar zet hij wat ons betreft nieuwe maatstaven in zijn klasse. Maar voor de mannen van Sumo Power is het nog niet goed genoeg. Ze broeden op mogelijkheden om de Skyline nog beter te maken. Ze zijn gek....
Dank aan Andy Barnes van Sumo Power, die zijn auto aan ons uitleende.
Wat lijkt me dat ontzettend gaaf zegquote:Op donderdag 27 april 2006 12:49 schreef Scepsis het volgende:
Hier een verslag in Autovisie van vorig jaar, waar ze een skyline op de Griekse eiland Ellinikon testen.
[..]
Voor het volledige artikel moet je maar gewoon het Autovisie-blad kopen, met alle technische details en data erbij.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat zal wel kloppen ja, ze gebruiken een GT-R als basis.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:36 schreef jacco het volgende:
Wisten jullie btw dat Sumo Power de auto's helemaal niet zelf bouwt?
Wise guyquote:Op donderdag 27 april 2006 14:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat zal wel kloppen ja, ze gebruiken een GT-R als basis.
Welke auto is dat precies die hem voorbij gaatquote:Op donderdag 27 april 2006 22:38 schreef ThaFreak het volgende:
Mines skyline GTR
http://videos.streetfire.(...)DD8-FFCABFECCC4A.htm
hoe hij de porsche (raceversie) en de F40 vernederdhij vliegt door de versnellingen gewoon
![]()
en let eens op hoe weinig correcties bestuurder moet maken![]()
Ja, een groot stuk zelfs, geloof dat je hem nog kunt nabestellen op hun sitequote:Op donderdag 27 april 2006 14:03 schreef Hugster het volgende:
[..]
Wat lijkt me dat ontzettend gaaf zeg![]()
Wat een bak
Zelf het blad kopen lijkt me een beetje lastig eh, een jaar oud
Laat je nu opzettelijk een stuk achter?
quote:Op donderdag 27 april 2006 22:51 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Ja, een groot stuk zelfs, geloof dat je hem nog kunt nabestellen op hun site.
dus geen onpersoonlijke vriendquote:Op maandag 24 april 2006 16:52 schreef jacco het volgende:
De Skyline van een persoonlijke vriend van mij,
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
Je hebt 'vrienden' op het internet en mensen die ik persoonlijk ken en op het internet actief zijn.quote:
skyline is tog AWD/4WD ..quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:14 schreef StefanP het volgende:
Verhaal is nog niet bekend, maar grote kans dat het een combinatie is van Sjonnie + stoerdoenerij + RWD + turbo + regen + denken dat je kunt rijden omdat je een 100pk golfje had.
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:20 schreef K33T het volgende:
Is dat niet die Skyline GTS die voor 15k te koop stond
*bwhaha proest*quote:Op zondag 21 mei 2006 12:28 schreef jacco het volgende:
Kreeg weer wat foto's via de mail uit Japan, er was een kleine meeting bij het Omori Nismo gebouw. De Z-Tune werd speciaal naar buiten gebracht.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |