abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37072900
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:04 schreef Mars het volgende:

Je natuurlijke vader!
Die is waterman, marsman zonder humor
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:07:54 #102
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37072932
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 12:20 schreef Spreadsheet het volgende:

[..]

1979-08-21

Logisch, jouw leeuwenkracht is helemaal tanende. Je bent meer in richting de maagd.

Voor diegenen die zich niet herkennen, is dat omdat ze laat geworpen zijn. Zo zal een Kreeft nauwelijks merkbaar zijn, ergens laat in 17 juli. Maar wel weer goed op de vroegere 23 juni.

Veel mensen gaan té exact af op hun datum. En dat vormt deels het ongeloof in astrologie.
Daarom ben ik ook naar een astrologe gegaan.
Leeuw, Maagd, Boogschutter... ik herken mezelf vooral in de laatste. Een 'echte' Leeuw ben ik nooit geweest. Ondanks alle platen die in dat teken staan.

Als 't zo zou zijn dat ik -omdat ik een late Leeuw ben- meer neig naar het sterrenbeeld Maagd. Dan ben ik daar eigenlijk alleen maar blij mee.
(Un)masking for the greater good.
  Moderator dinsdag 18 april 2006 @ 20:09:23 #103
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37073000
Wat is er mis met leeuw zijn?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:10:56 #104
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37073069
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:00 schreef sweetgirly het volgende:

Ik vind haar (horoscoop) ook fantastisch overkomen.
Zoveel leeuw idd, maar zo rustig, mild, en daardoor toch wijs overkomen.

Zij bewijst voor mij dat woorden ook krachtig kunnen zijn, juist door zijn subtiliteit.
Petje af voor deze leeuw(in) , zo, dat mag ook weleens gezegd worden.

wat ben ik weer lief voor de mensheid , ik ga
Woei! Da's lief, zeg. Dankjewel
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:11:52 #105
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37073112
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:09 schreef senesta het volgende:
Wat is er mis met leeuw zijn?
Niets.
Ik herken mezelf echter niet aan de kenmerken die worden toebedeeld aan dit sterrenbeeld.
Lees maar eens terug in dit topic, daar heb ik het al even verteld.
pi_37073148
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:42 schreef sweetgirly het volgende:
En mijn venus staat in vissen.
Alleen uit nieuwsgierigheid - nog aspecten? :-)

Venus gaat wel over de liefde maar schorpioen & het 8ste huis is volgens mij toch meer de seksualiteit en romantiek en ander plezier hoort bij het 5e huis.

Overigens ben ik het niet zo eens met astrologie maar het is zo'n makkelijk middel om de meest intieme geheimen van anderen te ontfutselen
pi_37073292
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 12:21 schreef Spreadsheet het volgende:

[..]

Anders reageer je even op m'n eerdere vraag hoe je op internet die elementen/kruizenverdeling berekent .
Het is wel een sumiere uitleg maar misschien wordt het je toch wel duidelijk dat een horoscoop uit meer bestaat dan een zonneteken.

http://www.astro.com/astrologie/in_elements_h.htm
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_37073891
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:12 schreef The_Shining het volgende:

Alleen uit nieuwsgierigheid - nog aspecten? :-)

Venus gaat wel over de liefde maar schorpioen & het 8ste huis is volgens mij toch meer de seksualiteit en romantiek en ander plezier hoort bij het 5e huis.
Ik weet dat mijn zon een bijzonder (citeer het letterlijk) harmonische relatie heeft met Jupiter, de planeet van groei, geluk en overdrijving. Er staat: 'jij bent voor het geluk geboren. In hoeveel sloten je ook tegelijk loopt, altijd blijkt er weer een beschermengel te zijn die jou eruit redt'.

Die disharmonische aspecten laat ik maar even achterwege (dan) * snik .

Nou vooruit, mijn maan staat op gespannen voet met Neptunus * insert onweergeluiden, de planeet van mededogen, vergankelijkheid en goddelijke inspiratie. Ik citeer: 'jij bent een bijzonder gevoelig en kwetsbaar mens (ja, dat wist ik al! ). Jouw dromen zijn oneindig mooier dan de werkelijkheid. Je beschikt over helderziende gaven, en poëtisch of muzikaal talent'.

nou leuk.

En mijn maan staat ook op gespannen voet met de Midhemel, het hoogste punt van (ik citeer) jouw horoscoop. 'Jij moet echt door emotionele bergen en dalen om iets te bereiken'.

Nou, daar gaat mijn bijzonder harmonische geluksrelatie met Jupiter .

wat betreft Venus. Symboliseert vaak en oa smaak: tot wat voor mensen, eten, muziek (Sarah Brightman enzo ), voorwerpen je je aangetrokken voelt. En hoe je je gedraagt in relaties . Speciaal in de liefde.

Vissen is het teken van dromen en bedrog, spiritualiteit en fantasie.

Bij mij wordt het woord liefde met een hoofdletter en een uitroepteken geschreven.

ik ga.

Ook staat er écht letterlijk: 'Je bent zo lief dat daar bijna misbruik van gemaakt móét worden'.

gelukkig heb ik altijd mijn draakcapaciteiten nog

pi_37530351
Wat een interessante vraag. Want ik ben er heel tevreden mee, en ik denk de meeste mensen hier ook wel als ik het zo lees. En het lijkt ook zo logisch, want je bent toch je sterrenbeeld! Maar zoals Natalie die heeft het dan weer helemaal anders.

Eigenlijk ben ik vooral blij dat ik een Stier ben, omdat ik het ben. En ik waardeer mezelf heel erg. Toch moet ik wel zeggen dat ik het een mooi beest vind, en ook de eigenschappen vind ik allerminst slecht. Met mijn maan ook in Stier is dat wel sterk denk ik, maar mijn ascendant is Kreeft. Over Kreeften weet ik niet zo veel. Ik vind het voornamelijk een oninteressant sterrenbeeld. Mijn element is aarde en dat vind ik erg prettig. De planeet die bij Stieren hoort is Venus en Stier is een vrouwelijk sterrenbeeld (ik zou het gek vinden als het niet zo was voor mezelf, maar er zijn genoeg mannen ook Stier natuurlijk).

In het Chinees ben ik een konijn, maar dat zegt me helemaal niets.
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 10:00:32 #110
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37536428
Ik vond je stukje best leuk, tot je zei dat de kreeft onintressant is!!
Kreeft is een heel mooi, warm, zorgzaam teken hoor, alles behalve onintressant.
pi_37536493
Ik ken kiezen en 1 van die 2 is ook al Tweeling, nou ik kijk gewoon wat 't best klopt.
pi_37537226
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:00 schreef senesta het volgende:
Ik vond je stukje best leuk, tot je zei dat de kreeft onintressant is!!
Kreeft is een heel mooi, warm, zorgzaam teken hoor, alles behalve onintressant.
Ik zal er eens iets meer over gaan lezen. Maar ik wist tot voor gisteren helemaal niet dat ik het ook was, en er zijn andere tekens die me meer boeiden dan de Kreeft. Ik weet er dus echt heel weinig over! Ik ken ook nauwelijks kreeften (maar eentje).
pi_37537870
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:29 schreef Spreadsheet het volgende:

Zo kunnen veel Scorpio's gebukt gaan onder enorme racune en jaloezië. Of dat Tweelingen steeds afgeleid raken.
IK heb soms van beide last en ik ben een stier, gek he?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:50:45 #114
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37539727
Mijn Leeuw-zijn ligt gewoon ergens diep verscholen onder mijn manen

Verder vind ik astrologie erg interessant. Aangestoken door mijn tante, die me eens een boek over Chinese astrologie te lezen gaf. En dan krijg je toch vanzelf interesse in de westerse.
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 11:54:54 #115
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37539873
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Komt omdat het niet alleen je zonneteken is waar je een karakter aan op kunt hangen.
Maar goed dat is een disussie die je kunt blijven voeren.
Een zonneteken is belangrijk maar maar er komen een heeeele hoop andere factoren bij kijken.
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:58:10 #116
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37539998
Natuurlijk.

Ik zie trouwens dat je een forum hebt. Ik ga eens gluren. Vind je vast niet erg.
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 11:58:30 #117
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37540018
Nee hoor, graag zelfs
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 12:06:46 #118
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37540289
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:50 schreef Natalie het volgende:
Mijn Leeuw-zijn ligt gewoon ergens diep verscholen onder mijn manen

Verder vind ik astrologie erg interessant. Aangestoken door mijn tante, die me eens een boek over Chinese astrologie te lezen gaf. En dan krijg je toch vanzelf interesse in de westerse.
Leeuwen zijn een vuurteken, een vuurteken staat voor onder andere voor intuitie, een leeuw handelt dan ook voornamelijk uit intuitie, dingen hoeven voor een leeuw niet altijd concreet te zijn.
Verder zijn leeuwen veel bezig met mogelijkheden, routinewerkzaamheden zijn dan ook onverteerbaar en doden zijn spontaniteit
Meestal een vrij open, bijna naieve houding, laat veel dingen tot zich toe op zoek naar mogelijkheden en betekenis.
Dit is erg beknopt dat weet ik maar dit is ook een typering van een leeuw.

Overgens zeg je eerder dat je meer herkent in de boogschutter dan in de leeuw, ik denk dat dat ook komt omdat het beiden vuurtekens zijn en dus wel overeenkomsten hebben, alleen de standaart dingen die men altijd aan een leeuw toewijst dekt niet de hele lading van een leeuw.

Plus dat een hoop ook afhangt van huizen, huisheren, aspecten, etc.
pi_37543149
Even een vraag over die elementen. Ik ben in het Westers een aarde, maar in het Chinees een vuur. Ik vind dat een heel gekke combinatie, hoe werkt dit?
pi_37545791
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:30 schreef sweetgirly het volgende:
Vissen is het teken van dromen en bedrog,
thnx
  donderdag 4 mei 2006 @ 15:46:22 #121
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37547017
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:06 schreef senesta het volgende:

Leeuwen zijn een vuurteken, een vuurteken staat voor onder andere voor intuitie, een leeuw handelt dan ook voornamelijk uit intuitie, dingen hoeven voor een leeuw niet altijd concreet te zijn.
Verder zijn leeuwen veel bezig met mogelijkheden, routinewerkzaamheden zijn dan ook onverteerbaar en doden zijn spontaniteit
Meestal een vrij open, bijna naieve houding, laat veel dingen tot zich toe op zoek naar mogelijkheden en betekenis.

Overgens zeg je eerder dat je meer herkent in de boogschutter dan in de leeuw, ik denk dat dat ook komt omdat het beiden vuurtekens zijn en dus wel overeenkomsten hebben, alleen de standaart dingen die men altijd aan een leeuw toewijst dekt niet de hele lading van een leeuw.

Ik vaar wel op mijn intuïtie iig. Qua routine: ik ben snel op iets uitgekeken, toch geeft routine me een zekere rust omdat ik nogal druk 'in m'n hoofd' ben. Teveel veranderen om me heen maken me nóg onrustiger.

Een tijdje geleden heb ik bij een astrologe een persoonlijke horoscoop laten maken. Er staat veel op. Lang niet alles begrijp ik.
pi_37547190
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:06 schreef senesta het volgende:

[..]

Als ik dit verhaal zo lees ben ik best wel heel erg leeuw. Maar het is enkel mijn zonneteken. Mijn ascendant en maan staan in steenbok.
Maar ik heb gemerkt dat dat ook wel wisselt per periode in het leven.

@Natalie..... misschien kom jij ook ooit eens in een periode dat je leeuwkant zich veel sterker doet gelden dan de boogschutter kant of andere aspecten. Want het zit er wel in. het hoeft er alleen niet altijd uit te komen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  donderdag 4 mei 2006 @ 17:22:07 #123
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37550178
Da's waar. Zodra 't zover is, dan zijn jullie de eersten die het horen.
  donderdag 4 mei 2006 @ 17:24:42 #124
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_37550237
Ik ben een tweeling en ben vaak met 1001 dingen tegelijk bezig. Lastig maar ik verveel me nooit

Ik beschouw tweeling zijn als .....constant bezig zijn. Geen moment kunnen stil zitten ook.

Zodra ik 10 seconde niets doe, word ik gek. Zelfs in rust ben ik bezig met rusten. Dus als ik doe rusten, dan neem ik ook de tijd om te rusten En dan ben ik me ook bewust van het feit dat ik aan het rusten ben
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 17:40:24 #125
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37550553
tweeling staat ook vooral voor contacten en communicatie, feitjes verzamelen en doorgeven.

@nokwanda, je ascendant geeft vaak de houding weer hoe je overkomt naar buiten (onder andere), als ik dan denk aan steenbok, dan kom je waarschijnlijk over als iemand die zijn zaakjes goed op een rijtje heeft, georganiseert en netjes is.
De maan in steenbok is onder andere ook de houding die je aanneemt als je je niet lekker voelt en in deze kan ik met je meeleven, ik ben leeuw met maan in steenbok, als ik niet lekker in mijn vel zit dan heb ik de neiging ineens in alles orde te scheppen, ik maak ineens allerlei nieuwe huisregels en dat geeft me op dat moment een rustig gevoel, alsof ik "alles geregeld heb".( mijn maan staat in huis 4, o.a huis en gezin)
UIeindelijk kom ik daardoor weer bij en verval weer in mijn zonneteken, de leeuw.
  donderdag 4 mei 2006 @ 17:42:12 #126
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_37550588
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 17:40 schreef senesta het volgende:
tweeling staat ook vooral voor contacten en communicatie, feitjes verzamelen en doorgeven.
Dat verklaard een hele boel

Communicatie is hier belangrijk ook inderdaad. En doorgeven van communicatie en communiceren en ga zo door.

Mijn mond houden is soms nogal een probleem
pi_37550608
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 17:40 schreef senesta het volgende:

@nokwanda, je ascendant geeft vaak de houding weer hoe je overkomt naar buiten (onder andere), als ik dan denk aan steenbok, dan kom je waarschijnlijk over als iemand die zijn zaakjes goed op een rijtje heeft, georganiseert en netjes is.
De maan in steenbok is onder andere ook de houding die je aanneemt als je je niet lekker voelt en in deze kan ik met je meeleven, ik ben leeuw met maan in steenbok, als ik niet lekker in mijn vel zit dan heb ik de neiging ineens in alles orde te scheppen, ik maak ineens allerlei nieuwe huisregels en dat geeft me op dat moment een rustig gevoel, alsof ik "alles geregeld heb".( mijn maan staat in huis 4, o.a huis en gezin)
UIeindelijk kom ik daardoor weer bij en verval weer in mijn zonneteken, de leeuw.
Komt me bekend voor
Maar ik denk niet dat ik naar buiten toe nou als een steenbok overkom.
Ik denk toch echt dat als je aan een gemiddelde andere persson vraagt: welk sterrenbeeld denk je dat zij heeft, de ander toch wel leeuw zou zeggen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 17:46:37 #128
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37550684
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 15:46 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik vaar wel op mijn intuïtie iig. Qua routine: ik ben snel op iets uitgekeken, toch geeft routine me een zekere rust omdat ik nogal druk 'in m'n hoofd' ben. Teveel veranderen om me heen maken me nóg onrustiger.

Een tijdje geleden heb ik bij een astrologe een persoonlijke horoscoop laten maken. Er staat veel op. Lang niet alles begrijp ik.
Ik kan niet zeggen wat zij behandeld heeft, maar een geboortehoroscoop is heel erg verfijnd, het heeft een hoop bouwstenen zeg maar.
  donderdag 4 mei 2006 @ 17:48:18 #129
17548 Dr.Death
Your Doctor has arrived..
pi_37550713
Ben vissen met tegengestelde planeten enzo.
Ben dus een realistische idealist, een nuchtere dromer en een romatische botterik.
Maar ik ben er wel tevreden over.

En eigenlijk geloof ik niet in sterrebeelden, maar vind het tegelijkertijd wel interessant.
En dat klopt dan ook weer met mn sterrebeeld
I'll try being nicer if you'll try being smarter.
stupid people shouldn't breed
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 17:51:56 #130
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37550799
Ha ha ha, vast een schorpioen
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 17:55:58 #131
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37550879
Feit blijft wel dat Spreadsheet niet heel erg op de hoogte is van astrologie volgens mij, je maan is namelijk geen ascendant, en scorpio is een heel mooi teken hoor, je kunt geen trouwere vrienden vinden bijvoorbeeld.
pi_37551133
Niks van aantrekken. Sommigen zijn gemaakt om op de ignore stand te zetten. Die horen er ook bij

Nu weer ff ontopic...
@Senesta..... In hoeverre denk jij dat genetica en tijd en plaats van geboorte op elkaar van invloed zijn. Zit daar volgens jou toeval in? Hoe is dat zo uitgekiend?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 4 mei 2006 @ 18:07:39 #133
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37551145
klopt het trouwens dat kreeften veel drinken? soort van 'terug naar veel water'?

maar ook bier enzo...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Admin donderdag 4 mei 2006 @ 18:08:49 #134
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_37551169
En opgeschoond.

Ik ben Leeuw, en dat sterrenbeeld hoort voor de volle 100% bij mij.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin donderdag 4 mei 2006 @ 18:09:50 #135
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_37551187
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:07 schreef zoalshetis het volgende:
klopt het trouwens dat kreeften veel drinken? soort van 'terug naar veel water'?

maar ook bier enzo...
Grappig dat je dat zegt, mijn moeder was kreeft en die zei dat ook altijd "terug naar veel water"ze was ook altijd graag aan zee.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_37551223
Past zeer goed bij me. Voor alle volle procenten.
--> vissen. Geeft je het gevoel dat je bent uitverkoren door hun. En dat is dan ook zo.

Een mantel.
  donderdag 4 mei 2006 @ 18:12:05 #137
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37551237
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:09 schreef yvonne het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt, mijn moeder was kreeft en die zei dat ook altijd "terug naar veel water"ze was ook altijd graag aan zee.
ik heb zelfs een klein huisje dicht bij zee
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 18:15:29 #138
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37551327
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:07 schreef nokwanda het volgende:
Niks van aantrekken. Sommigen zijn gemaakt om op de ignore stand te zetten. Die horen er ook bij

Nu weer ff ontopic...
@Senesta..... In hoeverre denk jij dat genetica en tijd en plaats van geboorte op elkaar van invloed zijn. Zit daar volgens jou toeval in? Hoe is dat zo uitgekiend?
Karen, mijn lerares zegt altijd dat we het niet hebben over de invloed van de sterren maar meer over verbanden, verbanden tussen wat er boven en beneden gebeurd.
Mensen zijn ooit verbanden gaan leggen tussen de standen van de sterren en gebeurtenissen beneden, dus bijvoorbeeld dat bij een bepaalde stand van de sterren het een goede tijd was om gewassen te planten of te oogsten, gaandeweg is dit uitgebreid tot de astrologie die we nu kennen.
Eigenlijk is hetgene dat mij overtuigt heeft gewoon het simpele feit dat het werkt.

Overgens las ik laatst dat ze een verband hadden gevonden tussen de geboortemaand van iemand en de kans dat mensen depressief of suicidaal waren(weet niet of ik het goed schrijf).

Verband geboortemaand en kans zelfdoding

[ Bericht 2% gewijzigd door senesta op 04-05-2006 18:21:33 ]
pi_37553660
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Ja, maar als ik het goed zie, ben jij (ook nog eens) draak (vuur), dus zo gek is dat dan niet hoor
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 15:01 schreef The_Shining het volgende:

thnx
You're welcome

@Senesta, bij iemand waar maan in boogschutter staat (zelf vind ik dit ), wat doet die als diegene niet lekker in zijn vel zit?

En bij mij staat mijn maan in maagd, als ik niet lekker in mijn vel zit, word ik dan maagdelijk?
Overigens ontspring ik wel de dans wat betreft dat artikel, winter nl. IJskoningin . Maar van binnen erg gevoelig, soms.

Dat artikel vind ik overigens niet eens zo vreemd, en interessant.
Oa de tweelingen dus, wat betreft stemmingswisselingen...tja. Helaas ken ik er ook nog één die zelfmoord heeft gepleegd. Maar ik vind vele juist vrolijk overkomen. Al kunnen ze soms weer kennelijk wat neerslachtig zijn, tweeling. Naja, much to say altijd.
pi_37556146
quote:
Astrologie leent zich niet voor toepassing op statistische data. Alleen al de algemene dagelijkse horoscoop zegt genoeg. Aspecten van planeten icm huizen zeggen veel meer over de kans op bv. aanleg voor geestesziekten, neiging naar verslaving enz.
quote:
.Onderzoeker Salib, die psychiater en universitair docent is in Liverpool, zei dat de vooruitzichten voor de gezondheid van baby's te maken kunnen hebben met hun seizoensbeleving in de baarmoeder. "Terwijl het embryo zich in de baarmoeder ontwikkelt, zijn de hersenen erg gevoelig voor veranderingen in de toestand van de moeder, zoals infecties en zelfs temperaturen.”
Oftewel de ontwikkeling van het embryo is gunstiger in de zomer dan in de winter of lente, ongeacht sterrenbeeld van de moeder (of het kind) maar wel een kennelijk verband met de algehele gezondheid van het lichaam van de moeder en het embryo, wat het gehele verdere leven daarvan beinvloedt.
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 21:15:26 #141
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37556640
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:00 schreef The_Shining het volgende:

[..]

Astrologie leent zich niet voor toepassing op statistische data. Alleen al de algemene dagelijkse horoscoop zegt genoeg. Aspecten van planeten icm huizen zeggen veel meer over de kans op bv. aanleg voor geestesziekten, neiging naar verslaving enz.
[..]

Oftewel de ontwikkeling van het embryo is gunstiger in de zomer dan in de winter of lente, ongeacht sterrenbeeld van de moeder (of het kind) maar wel een kennelijk verband met de algehele gezondheid van het lichaam van de moeder en het embryo, wat het gehele verdere leven daarvan beinvloedt.
Och ja, ik had het ook niet direct bedoeld als "bewijs" ten gunste van astrologie hoor, daarvoor weet ik er zelf nog niet genoeg van af, zowel van astrologie als van hetgeen dat er in het onderzoek word aangehaald.

Ik vind het eerder wel intressant dat er gewoon een link is gevonden tussen iemands kans op wat dan ook en zijn geboortemaand, los van astrologie.
pi_37559272
Pssst Senesta, mijn vraag was serieus bedoeld hoor (nieuwsgierig)
pi_37560585
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:29 schreef Spreadsheet het volgende:
Maar toch, er zijn wel wat mensen die invloeden goed merken van hun Zon en eventueel hun maan (adescant).

Zo kunnen veel Scorpio's gebukt gaan onder enorme racune en jaloezië.
Je maanteken is niet hetzelfde als je ascendant, je maanteken vertegenwoordigt grof gezegd je innerlijk en je ascendant je uiterlijk.

Sterrenbeelden (je zonneteken) zeggen niks relevants over een karakter, een nauwkeurig getrokken geboortehoroscoop wel. Dat Schorpioenen fanatiek, heimelijk jaloers zijn en moeilijk vergeven zullen de meeste Schorpioenen wel herkennen maar dit verandert al als een Schorpien bijv Maan in Waterman of Weegschaal heeft.

Je levensloop schijnt trouwens het meest te worden beinvloed door de stand van de Maansknoop (North Node), die aangeeft welke aangeboren neiging je zou moeten loslaten en welke je daarnaast zou moeten aanleren, alsmede door de Lillith (ook Duistere Maan genoemd) die aangeeft welke negatieve eigenschappen je Achilleshiel zijn, ongezonde patronen waarop je geneigd bent terug te vallen, en die je dus zou moeten verwerpen.

Gewoon ff ter informatie

[ Bericht 1% gewijzigd door Manono op 05-05-2006 13:42:40 ]
Jusqu'ici tout va bien...
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:57:59 #144
99410 nightdaughter
a dark soul in a cold world
pi_37562835
Ik ben een echte schorpioen. Ik vind het niet erg om een schorpioen te zijn. Mijn ascendant is weegschaal. Chinees sterrenbeeld is os en indiaans sterrenbeeld is slang.
Dark Blessings from the other world
pi_37568204
Maan in Waterman bij een Schorpioen hoeft niet altijd vergevingsgezind te maken.
Gevoelsmatig is bij Maan in Waterman de behoefte aan vrijheid en broederschap sterk aanwezig., kan zelfs dwangmatig zijn, een absolute noodzaak zelfs om zich vrij, zelfstandig en gelijk aan anderen te kunnen voelen, want bij Maan in Waterman is dat de manier om zich prettig te kunnen voelen.
Bij dwang en andere druk komt het meestal tot rebellie
Is iemand nu een echte Schorpioen (dus zowel in aanleg als uitdaging) kan het goed zijn dat, doordat de Maan in situaties gedwongen wordt en dus overgaat tot rebellie, de vergevingsgezindheid sterk afzwakt door het sterke Schorpioen zijn.
En verder spelen natuurlijk ook nog vele andere factoren van de horoscoop mee ( welke verbindingen maakt de Maan bijv.)

De Maansknopen in de horoscoopvertellen ons alles over onze karmische opdracht in dit leven, over waar we vandaan komen (Zuidelijke Maansknoop) en waar we naar toe moeten groeien (Noordelijke Maansknoop) om een spiritueel vollediger mens te worden.

Lilith (Zwarte Maan) in de horoscoop verhult waar we moeten leren loslaten, en op welke manier.
Ze heeft alles te maken met loslaten, teruggeslagen worden op onszelf en in het isolement belanden.
Ze is de ultieme uitdaging, de donkere vrouwelijke energie in elke vrouw en elke man.
Ze is het totale onvermogen tot communicatie, de onverzoenbare, de ontoegankelijke.
Maar ze is echt.
Of, zoals sommige beweren, het meest wezelijke deel van onszelf.

vrijdag 5 mei 2006 @ 10:05:47 #146
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37568681
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:59 schreef Manono het volgende:

Je maanteken is niet hetzelfde als je ascendant, je maanteken vertegenwoordigt grof gezegd je innerlijk en je ascendant je uiterlijk.

Sterrenbeelden (je zonneteken) zeggen niks relevants over een karakter, een nauwkeurig getrokken geboortehoroscoop wel. Dat Schorpioenen fanatiek, heimelijk jaloers zijn en moeilijk vergeven zullen de meeste Schorpioenen wel herkennen maar dit verandert al als een Schorpien bijv Maan in Waterman of Weegschaal heeft.

Je levensloop schijnt trouwens het meest te worden beinvloed door de stand van de Maansknoop (North Node), die aangeeft welke aangeboren neiging je zou moeten loslaten en welke je daarnaast zou moeten aanleren, alsmede door de Lillith (ook Duistere Maan genoemd) die aangeeft welke negatieve eigenschappen je Achilleshiel zijn, ongezonde patronen waarop je geneigd bent terug te vallen.

Gewoon ff ter informatie
Ik zit nu heel geboeid naar de horoscooptekening te kijken die voor me ligt.. Als ik zo lees wat jij zegt dan wens ik spontaan dat ik 'm kon lezen
Zou 'm bijna scannen en hier posten
  vrijdag 5 mei 2006 @ 10:06:42 #147
147881 SpaansBenauwd
je doet zomaar stoer
pi_37568696
de stand van de sterren is meestal bepalend voor mijn geilheid, voor de rest neem ik het lot in eigen handen
ik krijg je echt wel te pakken hoor
pi_37568938
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 10:05 schreef Natalie het volgende:

[..]

Zou 'm bijna scannen en hier posten
Doe maar niet

Een horoscoop is een wat ze noemen een "blauwafdruk" van je leven en ik geloof niet dat je wilt dat dat op het net gegooid wordt
pi_37568967
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 10:06 schreef SpaansBenauwd het volgende:
de stand van de sterren is meestal bepalend voor mijn geilheid, voor de rest neem ik het lot in eigen handen
Als dat zo is kom je ook niet veel verder dan hooguit 1x per maand.
pi_37568982
Ik ben een typische tweelingen. En ik ben er tevreden mee. Er word weleens gezegd dat Tweelingen oppervlakkig zijn, dat is een eigenschap die ik niet heb. Verder is zo'n beetje alles van toepassing. Ik geloof ook wel in liefdeshoroscopen, mijn ex en ik hadden niet echt de juiste horoscoopmatch, mijn vriend en ik weer wel. Heel veel dingen kloppen toch wel.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 10:53:37 #151
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37569870
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 10:19 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Doe maar niet

Een horoscoop is een wat ze noemen een "blauwafdruk" van je leven en ik geloof niet dat je wilt dat dat op het net gegooid wordt
Weet je, ik heb niet het idee dat als mensen mij kennen als ze zoiets zien. Het is hoeveel waarheid je erin ziet of wilt zien. Mijn interesse voor het onderwerp, staat verder los van het feit of ik erin geloof of niet. Persoonlijk denk ik niet dat een horoscoop 'mijn leven in kaart brengt'.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 11:12:19 #152
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_37570364
hehe ik ben vissen.. en me nick is Barracuda

hoe passed toch?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_37575198
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 09:42 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Maan in Waterman bij een Schorpioen hoeft niet altijd vergevingsgezind te maken.
[...]
En verder spelen natuurlijk ook nog vele andere factoren van de horoscoop mee ( welke verbindingen maakt de Maan bijv.)

De Maansknopen in de horoscoopvertellen ons alles over onze karmische opdracht in dit leven, over waar we vandaan komen (Zuidelijke Maansknoop) en waar we naar toe moeten groeien (Noordelijke Maansknoop) om een spiritueel vollediger mens te worden.

Lilith (Zwarte Maan) in de horoscoop verhult waar we moeten leren loslaten, en op welke manier.
Ze heeft alles te maken met loslaten, teruggeslagen worden op onszelf en in het isolement belanden.
Ze is de ultieme uitdaging, de donkere vrouwelijke energie in elke vrouw en elke man.
Ze is het totale onvermogen tot communicatie, de onverzoenbare, de ontoegankelijke.
Maar ze is echt.
Of, zoals sommige beweren, het meest wezelijke deel van onszelf.
Ik zei niet dat Schorpioen met Maan in Waterman altijd vergevingsgezind maakt, maar het ging over de aangeboren rancune van de Schorp en niet over de rebellie en tegendraadsheid van de Waterman. Maan in Waterman maakt in elk geval ruimvoelender, onpersoonlijker en meer werelds. Verder herhaal je ongeveer wat ik zeg, alleen wat bloemrijker en zweveriger.

Ik weet trouwens niet hoe de Lillith wordt geduid in een tradionele horoscooptekening, misschien weet jij dat?

[ Bericht 0% gewijzigd door Manono op 05-05-2006 15:05:11 ]
pi_37575640
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 13:50 schreef Manono het volgende:

[..]

Ik zei niet dat Schorpioenen met Maan in Waterman altijd vergevingsgezind maakt, maar het ging over de aangeboren rancune van de Schorp en niet over de rebellie en tegendraadsheid van de Waterman. Maan in Waterman maakt in elk geval ruimvoelender, onpersoonlijker en meer werelds. Verder herhaal je ongeveer wat ik zeg, alleen wat bloemrijker en zweveriger.
Ik weet trouwens niet hoe de Lillith wordt geduid in een tradionele horoscooptekening, misschien weet jij dat?
Zal wel komen door jaren duidingen schrijven denk ik

Ik zelf werk eigenlijk nooit met Lilith, weet er alleen van wat ik in mijn opleiding heb gehad (ook al weer jaren geleden) dus ik kan het je ook niet zo vertellen.
pi_37575836
@ Senesta.
Het boek waar jij het laatst over had heb ik niet meer kunnen achterhalen.
De volgende site heeft wel van een aantal landen de horoscoop
http://www.astro.com/nat/nat_h.htm

Misschien dat je hier wat aan hebt
pi_37575978
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 13:50 schreef Manono het volgende:

[..]

Ik zei niet dat Schorpioenen met Maan in Waterman altijd vergevingsgezind maakt, maar het ging over de aangeboren rancune van de Schorp en niet over de rebellie en tegendraadsheid van de Waterman. Maan in Waterman maakt in elk geval ruimvoelender, onpersoonlijker en meer werelds. Verder herhaal je ongeveer wat ik zeg, alleen wat bloemrijker en zweveriger.

Misschien heb je hier wat aan?

http://www.astro.com/astrologie/in_lilith_h.htm
pi_37582707
Opzich ben ik wel blij met mijn algehele geboortehoroscoop, behalve bepaalde aspecten zoals bv. Jupiter oppositie Venus... dat duidt op een romantische relatie die gevoelig is voor diepgaande meningsverschillen over filosofische, spirituele of religeuze onderwerpen. Ik heb alleen een chronisch tekort aan het element vuur, enkel mercurius in ram. 5 Planeten in water en 4 in lucht (MC&AC), dan 2 in aarde en 1 in vuur (excl. neptunus/pluto/uranus).

Het is wel grappig om de geboortehoroscoop te onderzoeken en dan over bepaalde aspecten lezen dat je meest waarschijnlijk iets met astrologie gaat doen of aanleg hebt voor
pi_37582837
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 14:12 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Misschien heb je hier wat aan?

http://www.astro.com/astrologie/in_lilith_h.htm
Damn kom toch al een tijdje bij astro.com, zie nu pas bij Free Horoscopes de optie 'Extended Chart Selection', waar je dus idd je Pars, Lillith Vertex Chiron ed kunt vinden, thnx !

Btw, for those who care, Planet Internet heeft een abonnee-astroprogje wat de stand van jouw Lillith analyseert, hoor ik net van een vriendin.

Hier meer over alle Maantekens:
http://www.astromarkt.net/artmaantekens.htm

[ Bericht 12% gewijzigd door Manono op 06-05-2006 21:01:24 ]
  vrijdag 5 mei 2006 @ 21:14:10 #159
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_37586914
Als je een beetje weet in te schatten hoe het werkt, dan kun je alle bedreigingen omzeilen

Ik weet hoe het werkt een beetje, het is echt heel flexibel omgaan met het hele leven en gevoel.

Flexibel handelen. Ik wilde net even uitleggen hoe ik het doe. Maar ik ben dus echt bezig met .....ik weet het even niet.

Het lijkt soms alsof het .....

Kan het even niet uitleggen. Ik voel gewoon aan welke bochten ik moet nemen. En dan voorkom ik een stemming en dan voorkom ik een gedachte. En door steeds flexibel te blijven, wordt het een automatisch proces.

De voordelen komen dan wel naar voren. Ik bedoel. Het is nogmaals makkelijker.

Tweeling dus hier. Ik weet niet wat de negatieve kanten zijn van het tweeling zijn. Ik merk helemaal niets meer van wat dan ook. Dat ik graag communiceer is wel zo, en ook over feiten naar voren brengen is zo. Dat blijft ook zo. Communiceren is niet alleen leuk maar ook zinnig.

Tis gewoon flexibel zijn. Flex Alsof het een dans is. Dat is het. Alsof het een dans is. Een dans waar geen einde aankomt. En door goed te dansen, is het sterrenbeeld hier alleen maar okey.

Het leven als een soort dans. Maar dat kan vreemd klinken. En de hele dag dansen is ook moeilijk. Kan het niet uitleggen. Kan dan over karma gaan praten en precies de plekken opzoeken die goed zijn. Maar of dat met sterrenbeelden te maken heeft?

Vind het vaak moeilijk om in te schatten wat met wat te maken heeft. Als het gaat om het spirituele lijkt alles met elkaar verbonden te zijn.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 23:58:32 #160
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_37592285
Ik kan mezelf best vinden in de beschrijving van de waterman op farida.nu. Maar sommige dingen gaan echt nergens over; "Gaan ze naar een restaurant willen ze het liefst exotische dingen eten, hoe vreemder hoe lekkerder, waar een ander van grilt vinden zij lekker" Absoluut niet dus, maar dit is maar een klein voorbeeldje. Over de vakanties, klopt ook niet.
Over vrijheid enzo, zeker wel, zo ben ik, wil graag mijn vrijheid hebben, maar toch ook een partner.... dubbel is dat. Die geschikte levenspartner vind ik ook wel grappig: Weegschaal; mijn twee vorige vriendjes waren beide weegschaal (langdurige relaties), daar zat toch iets niet goed denk ik.... nu "heb" ik een kreeft en dat bevalt mij eigenlijk ook prima!!

Ik vind dit soort dingen altijd leuk om te lezen. Ik ben er niet geheel in thuis hoe je allerlei berekeningen enzo moet maken en ik weet ook niet wat mijn ascedant(?) is. Hoe kom je daar achter? (misschien stond het hierboven ergens, maar dat heb ik niet allemaal gelezen, sorry)

Mijn chinese horoscoop is Draak (vuur ook nog eens!). Die omschrijving vind ik ook helemaal leuk (stond niet op die site). Komt ook heel goed overeen.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_37594871
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 23:58 schreef Susie het volgende:
Ik kan mezelf best vinden in de beschrijving van de waterman op farida.nu. Maar sommige dingen gaan echt nergens over;

{...)
Ik vind dit soort dingen altijd leuk om te lezen. Ik ben er niet geheel in thuis hoe je allerlei berekeningen enzo moet maken en ik weet ook niet wat mijn ascedant(?) is. Hoe kom je daar achter? (misschien stond het hierboven ergens, maar dat heb ik niet allemaal gelezen, sorry)

Mijn chinese horoscoop is Draak (vuur ook nog eens!). Die omschrijving vind ik ook helemaal leuk (stond niet op die site). Komt ook heel goed overeen.
Nee daarom, sommige dingen gaan echt nergens over omdat het om iets veel uniekers gaat dan alleen je zonneteken. Je ascendant en de rest vind je door je gegevens (inclusief geboortetijd en plaats) in te vullen bij astro.com, check Free Horoscopes onderaan 'Personal Potrait'

[ Bericht 0% gewijzigd door Manono op 06-05-2006 03:19:30 ]
pi_37594889
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 21:14 schreef Dromenvanger het volgende:
Kan het even niet uitleggen. Ik voel gewoon aan welke bochten ik moet nemen.
Ook altijd gehad maar op een gegeven moment word je ouder en dan veranderen dat soort dingen ineens.Echwa!
  zaterdag 6 mei 2006 @ 10:37:50 #163
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_37596860
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 03:10 schreef Manono het volgende:

[..]

Ook altijd gehad maar op een gegeven moment word je ouder en dan veranderen dat soort dingen ineens.Echwa!
Toch ga ik ervan uit dat het richting de toekomst alleen maar beter kan gaan hier

Ben nu bijna 29 jaar, en begin echt volwassen te worden op mijn eigen manier. Ik denk dat ik gewoon moet blijven opletten en moet blijven waken.

Ik kan ook niet stoppen met waken, de concentratie is vanzelf aanwezig. Dat begint al als ik de dag begin. Dan pak ik de zaak meteen op.

Maar zo doet iedereen dat toch of niet
pi_37597964
Wat ik bedoel is dat op een bepaald moment je intuitie alleen niet meet voldoende is om zinnige beslissingen te maken. Tweelingen lullen veel dus dat klopt in elk geval bij je. Waar je het verder over hebt zal wel met je maan te maken hebben ofzo.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 11:31:20 #165
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_37598127
Je bedoeld dat je de intuitie helemaal hebt op gebruikt???

Ik denk dat mijn intuitie me blijft helpen om de juiste beslissingen te nemen, maar dat op een gegeven moment het vanzelf gaat dus

Ik denk dat het een pad is waar je jezelf op doet zetten als het ware. Merk je dat het niet gaat zoals het moet gaan, dan is het zo dat je moet herstellen.

En dan denk ik dat het op een gegeven moment vanzelf gaat. Dan hoef je ook niet meer zo te denken bij alles. Dan neem je vanzelf de beslissing die nodig is en dan is het meteen de juiste beslissing.

Met het gevoel gaat dat denk ik ook zo. Het gevoel kun je ook bijstellen als het niet prettig voelt. Onderzoeken waar het gevoel vandaan komt.

Ik denk dat ik ooit klaar ben met het werken aan mezelf. Maar dan is het vanzelf allemaal. Dan kan ik echt stoppen met aan mezelf werken. Ik werk dus niet graag, maar het is nu even lekker om stevig door te werken.

En het hele sterrenbeeld...ik weet het dus niet. De slechte invloeden lijken geen kans te krijgen soms als ik stevig mezelf aanpak op veel gebieden.

Alsof ik dus echt vol de touwtjes in handen heb ook. En het voelt zo lekker

Ik heb vandaag in het echt al zeker 10 keer gezegd dat ik blij ben om in leven te zijn. Dat ik van het leven hou. Dat ik gewoon blij ben dat ik koning ten rijk ben. Dat ik koning ben van mijn eigen leven.

Daarom schrijf ik ook dat mensen allemaal een koning of koningin zijn. Zodra je koning of koningin bent van je eigen leven. Dan heb je het geredt

Ben je koning en heb je je plek gevonden, dan heb je alles overwonnen

Sing when you're winning

Het voelt echt zo goed Na 28 jaar eindelijk genezen bijna En iedere dag lijkt mooier te worden.

Vanaf het begin was het hier een zwaar gevecht. En ik denk dat mensen dat toch wel herkennen of niet??? Het gevecht is bijna afgelopen

En dan is het genieten geblazen

Dan heb ik dus ook al die wapens niet meer nodig en instrumenten. Dan kan ik me bezig houden met andere zaken. Die instrumenten zijn dan gebruikt en kunnen de kast in. Dan is mijn persoonlijke oorlog voorbij

Heb dus echt het gevoel dat mijn gevecht ver over is

Alsof de overwinning in zicht is. Ik proef de overwinning bijna

Tis gewoon zo dat het bijna afgelopen is. En dan is het bevrijding en verlossing. Dan is er geen enkele slechte invloed meer

Dan is het over en uit

Daarom geniet ik nu van de koffie en lekker muziekje en af en toe sigaretje nog. Ik werk door en ooit is het....

Feesten

Het gevecht, ik zal later ingaan op het gevecht. Ik hoef niet te weten hoe het gevecht was en waarom het een gevecht was vanaf het begin. Of er vijanden waren en misschien de duivel of wat dan ook.

Maar het was vanaf het jaar 0 een gevecht. Ik bedoel. 1977 geboren en toen al een gevecht. Als baby was het waarschijnlijk al een gevecht. En dan bedoel ik vanaf het jaar 0, dat ik dus in de baarmoeder al aan het vechten was. Eerst als sperma-cel om als eerste te zijn En toen verder moeten vechten

Het voelde dus als gevecht aan Maar een gevecht leidt altijd tot een overwinning als je door blijft vechten.

[ Bericht 11% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 06-05-2006 11:42:08 ]
pi_37602622
Pfff

Ik bedoel niet dat je je intuitie hebt opgebruikt want dat kan volgens mij niet. Ik bedoel dat je concretere eigenschappen moet ontwikkelen omdat je op een bepaald moment in je leven dingen tegenkomt waarvoor alleen je intuitie niet genoeg is. Maarreh, geniet ervan, zweef lekker verder.

[ Bericht 2% gewijzigd door Manono op 08-05-2006 04:44:27 ]
  zaterdag 6 mei 2006 @ 15:13:48 #167
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_37603290
Zit wat in

Ik zweef trouwens niet helemaal. Hoe ik me voel is anders als zweven. Ik zit gewoon een paar verdiepingen hoger maar het is niet in beweging Ik ben in hogere sferen maar ik sta stil in de ruimte en in de tijd Die stilstand is prettig omdat ook het denken stil staat nu. Het denken is amper in beweging

Even muziekje erbij, dat schrijft fijner

Over ontwikkelen van nieuwe instrumenten, ook dat gaat vanzelf als het goed is. Als je ouder wordt kom je vanzelf nieuwe uitdagingen tegen. Ik noem nu alleen de uitdagingen, de bedreigingen heb je nog maar die noem ik liever niet ( Ik ga liever uit van een leven vol kansen, hoewel bedreigingen ook niet te verwaarlozen mogen zijn uit veiligheid)

Kijk ik naar mijn eigen toekomst, wat ik graag doe af en toe. Dan zal ik de studie-boeken ingaan. Ik ga het verstand verder ontwikkelen.

Strategisch wil ik zijn Dat moet straks mijn grootste wapen worden. Strategisch kunnen zijn. En dan echt niet om oorlog te voeren. Strategisch op een andere manier.

Tactiek en strategie dus Doordacht handelen. Inzicht. Passendheid. Toepasbaar gedrag.

Een soort echte wetenschap maken van het leven. Dan zie ik mezelf als een onderneming zonder dat ik een kantoren-pand heb.

In principe ben ik ook een lopende onderneming. Dat is ieder mens een beetje. Ondernemen.

Nu wij 2 bezig zijn met gedachtes-wisselen. Kun je dat ook zien als ondernemen. In ieder geval het leven onder handen nemen.

Onder handen nemen. Haal je handen weg, dan kom je uit op ondernemen

Maar goed. Ik heb zoveel plannen nog En ik wil zeker instrumenten, verse instrumenten. Ik noem het geen wapens. Ik noem het instrumenten.

Tactiek Tactisch zijn is prettig Als je tactisch bent kan er weinig mis gaan. Ook strategisch leven.

Kom je bijvoorbeeld in een situatie dan zul je de situatie moeten inschatten. En dan kun je een situatie naar je hand zetten. Een beetje schaak spelen in het leven, iedere nieuwe situatie vraagt om een bepaalde aanpak. De situatie naar je hand zetten hoeft niet eens, het is al okey als je de situatie beheerst. Mocht er een persoon in de situatie zijn die niet helemaal de zaakjes op orde heeft, dan moet je alsnog weten te overleven, gaat een situatie mis, dan nog mag de situatie niet mis gaan. Controle op een situatie dus ook wel. In principe hoeft geen enkele situatie mis te gaan. Situaties die mis gaan is geen teken van overmacht. Het is een teken van te weinig macht over de situatie. Ik bedoel dus ook, heb je controle en beheers je het allemaal, dan komen geen situaties naar voren die uit de hand lopen. Ik noemde macht maar het is beheersing. En nogmaals, het moet flex lopen en met de flow. En zo kan ik doorgaan.

En wie weet vraagt ieder gevoel daar ook om. Ieder gevoel en iedere gedachte vraagt om aandacht volgens mij.

En dan is het schaken Ik noem het even schaken Iets buiten-spel zetten als het niet gewenst is. Zodat het leven iedere seconde aantrekkelijk is.

Ik ben dus wat dat betreft dus echt een idealist. Merk ik 1 seconde dat het fout zit, dan grijp ik meteen in

Dat is voor mij dus ook de enige manier van aanpakken. Lang genoeg met de pet erna gegooid. Hoewel het met opgroeien te maken heeft.

Kom je in de pubertijd terecht wat een hel is, dan moet je eerst nog ondervinden waar je heen moet gaan. Pubertijd Ik heb geen erge pubertijd gaat, ik was redelijk. Maar het opgroeien en de mensen die ik ben tegengekomen, dat was dus niet altijd okey.

De mensen waren wel okey, maar ik had het spelletje niet door.

Het leven is nog altijd een soort van spel als je het mij vraagt. Een spel dat vraagt om tactiek en strategie.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 15:29:25 #168
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_37603536
Heb nu Kaoma met Lambada opstaan

Het is ook een soort dans

Het leven is een soort dans. Kun je goed dansen dan kun je ook goed leven.

Als je precies de juiste bewegingen maakt, dan dans je de hele dag. Je danst je zo door alles heen

Een situatie dans je naar je hand, je komt de meest complexe situatie uit, omdat je het dansen beheerst.

De bewegingen beheersen ook

Het dansen. En zo kun je het leven op nog meer manieren benaderen.

Flexibel omgaan met het leven ook wel

Steeds jezelf aanpassen, dat is denk ik ook nodig. Een moment veranderd continu. Geen enkel moment is hetzelfde. Sommige zeggen dat geen enkele dag hetzelfde is, maar je kunt het doortrekken naar een seconde. Iedere seconde wordt anders ingevuld En dan is het zaak dat je flex bent in iedere seconde.

En gaat de seconde over op de volgende seconde. Dan moet je het easy doen die overgang. Alsof je danst

Gaat het van de ene op de andere seconde niet easy, dan is er een hapering. En is het vlotte systeem weg. Dan hangt het zich op. En het mag zich niet ophangen.

Dus ik ga lekker dansen

Voetjes van de vloer

Het leven is mooi

Het leven is prachtig

Het leven is ultiem
pi_37607878
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 15:13 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zit gewoon een paar verdiepingen hoger
hoger dan wie of wat, dat weet je helemaal niet.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 18:27:50 #170
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_37608094
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 18:21 schreef Manono het volgende:

[..]

hoger dan wie of wat, dat weet je helemaal niet.
Hoger dan vroeger

Ik zat in de put altijd, ik zat in een diepe put vol zwartig-heden.

Ik kan best mijn verleden erbij betrekken. Het was een zwarte donkere put of een donkere tunnel.

En nu zit ik dus gewoon ergens anders

Ik zit niet meer in het zwarte en duistere. De duistere kant ben ik ontvlucht. Het duistere bestaan is verleden tijd bijna.

Maar ik mag niet te vroeg juichen. Zelfs al heb ik de overwinning in mijn zak, dan nog mag ik niet zeggen dat het over is.

Waarschijnlijk is het nooit over, waarschijnlijk moet ik altijd de overwinning bewaren.

Zoals Lord of the Rings. De ring heb ik in bezit, maar ik mag hem niet weggeven of wat dan ook.

Misschien moet ik mijn eigen ring ook wel in het vuur gooien. Ik weet het niet.

Ik zeg dus niet dat ik the Lord ben nu Ik zeg alleen dat ik het zo ervaar. Dat ik iets in mijn bezit heb wat ik moet koesteren en niet zomaar moet weggeven.

Zoals ze in muziek wel eens zeggen. " Every-body wants to rule the world". Het gaat om macht. Zoals in Lord of the rings.

Ik wil geen macht. Maar ik wil bevrijd zijn en richting het echte paradijs gaan.

Maar dit is fantasie een beetje. Hoewel ik die overwinning niet mag weg doen.

Ik kan dus echt niet zeggen van. "Ik stop nu". Ik kan niet stoppen Er is geen mogelijkheid tot stoppen hier. Het kan alleen maar doorgaan. Vandaar dat ik het vaak over het eeuwige leven heb. Ik weet dat dus gewoon dat het zo is. Ik heb het eeuwige leven zolang ik de overwinning in bezit hou.

Het gaat om winnen in het leven. Het gaat alleen om het winnen.

The winner takes it all, the loser stands small.

En dat is een feit. Als verliezer stel je niets voor.

Het gaat dus echt om het winnen Op ieder moment. En als je wint, dan geeft dat kracht. En als je wint wil je meer winnen. Ben je eenmaal in een winning-mood. Dan wil je de hele wereld en het hele universum

Om maar eens een schep erboven op te doen.

Komen dan krachten naar voren die willen tegen zitten, dan ga je weer met een winnende instelling de vijand te lijf.

En de vijand Ik praat vaker over vijanden. Waar dan ook. Maar dan is het nog altijd winnen. Dan ga ik uit van een overwinning Als ik praat over vijanden, dan heb ik het ook over vijanden elders dan op aarde. Dat ze op de loer liggen. Ik heb dat vaker gehad, dat ik echt dacht, ze liggen op de loer en zijn gewoon aanwezig om de boel over te nemen.

Vooral vroeger was dat zo. Nu niet meer. Nu lijken ze gevlucht te zijn

Ik heb ze naar huis gestuurd

Ik bedoel. Ik vernietig ze allemaal

Niet de mensen, maar die krachten. En hoe het stoffelijk overkomen is van die wezens

Ik wil het niet eens weten.

De kans dat ze bestaan is gewoon groot. Als wij bestaan dan kunnen zij net zo goed bestaan.

Als er goede wezens zijn, dan zijn er ook slechte wezens. Ik bedoel. De mensheid is van nature goed. En dan is de kans vanzelf aanwezig dat er een beschaving is die slecht is. Ik ga niet uit van alleen het goede.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 20:02:27 #171
146730 R81
Ech wel...
pi_37610649
Schorpioen - 24 oktober t/m 22 november

De Schorpioen is een sterk en gecompliceerd persoon, trots en gevoelig. Zijn gevoelens zijn niet makkelijk onder woorden te brengen, laat staan uit te leggen. Als hij van iemand houdt, dan doet hij dat heel intens, met hart en ziel. Het is voor hem erg moeilijk om luchtig met dergelijke gevoelens om te gaan. Doet een ander dat wel, dan kan hij daar eigenlijk geen begrip voor opbrengen.

Zijn gevoelens zijn dan ook vrij snel gekwetst. Ondanks het feit dat hij dan direct in de aanval gaat - het teken Schorpioen is niet voor niets één van de felste strijders van de dierenriem - verliest hij niet snel zijn humeur. Gebeurt dit wel, dan kan degene die zijn boosheid over zich af heeft geroepen beter maken dat hij of zij wegkomt: vergeten en vergeven komt niet in zijn woordenboek voor.

Anderen hebben soms moeite hem te begrijpen en ondanks de aantrekkingskracht worden vriendschappen moeilijk gesloten. Is het eenmaal zover, dan gaan deze vriendschappen heel lang mee.

Waar halen jullie die info vandaan? Ik heb dit verhaaltje dus van http://www.mercurius-astro.com/ maar ik weet niet of het klopt. Ik herken mezelf er wel in maar ja
The most beautiful view is the one I share with you.
Mijn trots!
pi_37610766
Boogschutter - 23 november t/m 22 december

De Boogschutter is een positief en opgewekt persoon, vriendelijk en nieuwsgierig. Mensen zijn graag bij hem in de buurt en hij is altijd op zoek naar mensen: hetzij om mee te spelen, hetzij om antwoorden te krijgen op zijn vragen. Vindt hij de antwoorden niet bij mensen, dan neust hij in boeken die hem kunnen helpen bij zijn zoektocht naar kennis. Daarbij is hij niet altijd zorgvuldig genoeg: soms trekt hij te vroeg conclusies.

Hij heeft de beschikking over een grote hoeveelheid energie, die hij kwijt moet kunnen, hetzij in het spelen van spelletjes, hetzij in activiteiten buiten de deur. Kan hij niet naar buiten, dan dreigt het gevaar dat hij wat stil wordt.

Hij vindt het soms lastig om binnen de grenzen die door anderen aan hem opgelegd zijn, te leven. Zijn sterke vrijheidsdrang speelt hem dan parten. Hij wil in ieder geval vrij zijn in het sluiten van vriendschappen: daarin neemt hij zeker geen "bevelen" aan. Hij is een gedisciplineerd persoon, met een grote zelfbeheersing.

Het klopt zo ongeveer wel .. alleen dat laatste totaaaaal niet.
  zondag 7 mei 2006 @ 19:46:09 #173
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_37637143
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 03:07 schreef Manono het volgende:

[..]

Nee daarom, sommige dingen gaan echt nergens over omdat het om iets veel uniekers gaat dan alleen je zonneteken. Je ascendant en de rest vind je door je gegevens (inclusief geboortetijd en plaats) in te vullen bij astro.com, check Free Horoscopes onderaan 'Personal Potrait'
Pfew, dat is een lap tekst die ik daar krijg en in het engels.... nu kan ik redelijk engels hoor, maar sommige worden zijn lastig. Mijn ascedant zou zijn Libra (dat is toch weegschaal?)

Is er nog een site in het nederlands, die dit ook voor je uitrekent?

Edit; laat maar heb al iets gevonden.... En blijkt dat ik iets eerder ben geboren en als ascedant Maagd ben.... kan ik ook wel wat in vinden

[ Bericht 8% gewijzigd door Susie op 07-05-2006 20:00:07 ]
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 8 mei 2006 @ 01:50:37 #174
40111 TheWilliedockSaints
The Taxman Cometh
pi_37647664
ik zou graag een steenbok zijn
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  maandag 8 mei 2006 @ 01:55:18 #175
148392 Astma-Forum
www.astmaforum.nl
pi_37647700
Mijn sterrenbeeld is boogschutter. Ik geloof overigens dat dit ook prima bij mij past
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik me er niet enorm in verdiep. Wél vind ik het leuk dagelijks even een kort stukje over mijn horoscoop te lezen
  maandag 8 mei 2006 @ 01:58:28 #176
The Taxman Cometh
pi_37647727
onlangs is trouwens bewezen dat astrologie niet bestaat...
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  Moderator maandag 8 mei 2006 @ 08:45:08 #177
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37649098
quote:
Op maandag 8 mei 2006 01:58 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
onlangs is trouwens bewezen dat astrologie niet bestaat...
Bron?
Volgens mij is er helemaal niets bewezen.
  maandag 8 mei 2006 @ 08:48:30 #178
89725 p-etr-a
poëtra
pi_37649134
quote:
Op maandag 8 mei 2006 01:50 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
ik zou graag een steenbok zijn
Ik ook. Wat ben je nu?
pi_37651516
quote:
Op maandag 8 mei 2006 08:45 schreef senesta het volgende:

[..]

Bron?
Volgens mij is er helemaal niets bewezen.
http://dsc.discovery.com/news/briefs/20060424/astrology_hum.html

[ Bericht 9% gewijzigd door saksia op 08-05-2006 10:59:49 ]
  Moderator maandag 8 mei 2006 @ 11:44:11 #180
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37652967
Pff, daar staat dat het sterrenbeeld (sunsign)niet bepalend is voor het karakter van een persoon.

Nou dat is precies wat astrologen al tijden zeggen, het zegt alleen dat boekjes als "hallo kreeft" e.d de prullenbak in kunnen, die boekjes, en ook de astrologiecolumns die in roddelbladen en kranten staan zijn op absoluut niets gebaseert.

Astrologie is heeel veel meer dan alleen je zonneteken, en dat onderzoek is net zo kortzichtig als de meeste andere onderzoeken die zijn gedaan.
Jammer dat mensen zich niet eerst in iets verdiepen voor ze dingen gaan roepen.
Ik heb overgens een nederlands berichtje gevonden van het onderzoek:

http://www.nu.nl/news/721(...)nbeeld_te_maken.html

pi_37990144
Ik ben een steenbok in hart en nieren en ik vind dat prima zo. M'n vriend is ook een steenbok, niet zo duidelijk als ik (ik ben zo'n beetje in het eerste uur dat het steenbok werd, geboren) en ik vind dat heerlijk zo. Ik zou geen ander teken willen zijn.
pi_37993005
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 15:05 schreef Sessy het volgende:
Ik ben een steenbok in hart en nieren en ik vind dat prima zo. M'n vriend is ook een steenbok, niet zo duidelijk als ik (ik ben zo'n beetje in het eerste uur dat het steenbok werd, geboren) en ik vind dat heerlijk zo. Ik zou geen ander teken willen zijn.
Zoeken Steenbokken trouwens eerder Steenbokken uit als partner of zie je dat ook veel bij andere tekens? Ik trek zelf heel erg naar Steenbokken, met dat idee van 'opposites attract' heb ik helemaal niks. Ik dacht, misschien omdat ze zo koppig zijn dat ze liever iemand zoeken die 'hetzelfde' is voor de rust omdat men elkaar beter begrijpt, en er dus ook niet zoveel ruimte is voor het leveren van kritiek op elkaar uit onbegrip (want daar botst het bij mij ontzettend met andere sterrenbeelden en dan denk ik "flikker dan maar op, ik kan er ook niets aan doen dat je me niet begrijpt, wat een waste of time!!" )

Een paar mensen zeiden hier dat ze steenbok zouden willen zijn, waarom? Als ik soms (korte)beschrijvingen lees vind ik het vaak heel erg saai overkomen omdat dan alleen de nadruk gelegd wordt op dat praktische, ambitieuze, serieus, rechtlijnig etc.... dan denk ik bah zo stoffig ben ik toch niet ...want het is wel een mooi teken natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door saksia op 19-05-2006 16:45:53 ]
pi_37993173
Steenbokken zijn niet stoffig. Steenbokken hebben wel degelijk passie, ik heb passie voor m'n studie en voor m'n sport, en ja dat is wel ambitie, maar zeker niet op een droge en stoffige manier.

Ik vind het verder trouwens inderdaad lekker rustig bij steenbokken. Werkstukken maken met steenbokken is ook ideaal, zo ontduiken je groepsleden hun verantwoordelijkheden tenminste niet.
pi_37993410
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 16:43 schreef Sessy het volgende:
Steenbokken zijn niet stoffig. Steenbokken hebben wel degelijk passie, ik heb passie voor m'n studie en voor m'n sport, en ja dat is wel ambitie, maar zeker niet op een droge en stoffige manier.
Ja, dat bedoel ik...het mag er dan niet altijd meteen zichtbaar uitkomen maar ik ben erg gevoelig en 'hotblooded', maar als ik die beschrijvingen lees komt dat er vaak niet bepaald in over.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 16:53:05 #185
The Taxman Cometh
pi_37993481
ik vind het echt klote om een Stier te zijn maar goed, 't gras is altijd groener als je Maagd bent
pi_37993543
Stieren zijn leuk voor avontuurtjes.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 16:56:56 #187
The Taxman Cometh
pi_37993613
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 16:54 schreef Sessy het volgende:
Stieren zijn leuk voor avontuurtjes.
*fotoboek checkt
  vrijdag 19 mei 2006 @ 16:57:52 #188
The Taxman Cometh
pi_37993640
oke, Steenbok komt regelmatig in Tilburg dus
pi_37993801
Hahaha nee ik studeer in Tilburg, ik woon op 2-2,5 uur reistijd van Tilburg en ik heb al een vriend, een steenbok, maar m'n ex was een stiertje en dat was wel redelijk verfrissend. En op vakanties ben ik ook wel een paar stiertjes tegengekomen, nooit echt serieus iets mee gehad (zoals sommigen helemaal liefdesverdrietig gaan lopen doen na een vakantie) maar ik kick er wel helemaal van op, van de gezelschap van een stier.
Op de lange termijn wordt de wederzijdse koppigheid de relatie fataal trouwens, ook in vriendenrelaties.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 17:08:57 #190
The Taxman Cometh
pi_37993933
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 17:03 schreef Sessy het volgende:
Hahaha nee ik studeer in Tilburg, ik woon op 2-2,5 uur reistijd van Tilburg en ik heb al een vriend, een steenbok, maar m'n ex was een stiertje en dat was wel redelijk verfrissend. En op vakanties ben ik ook wel een paar stiertjes tegengekomen, nooit echt serieus iets mee gehad (zoals sommigen helemaal liefdesverdrietig gaan lopen doen na een vakantie) maar ik kick er wel helemaal van op, van de gezelschap van een stier.
Op de lange termijn wordt de wederzijdse koppigheid de relatie fataal trouwens, ook in vriendenrelaties.
ligt dat aan het sterrenbeeld of aan jouw overtuiging?
pi_37993958
Nee, het ligt aan mijn koppigheid, duh!

Ja het ligt aan het sterrenbeeld, of alle stieren die ik ben tegengekomen waren puur toevallig koppig, dat kan ook nog... Stuk of 5, niet geheel onmogelijk dus...
  vrijdag 19 mei 2006 @ 17:14:15 #192
The Taxman Cometh
pi_37994081
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 17:09 schreef Sessy het volgende:
Nee, het ligt aan mijn koppigheid, duh!

Ja het ligt aan het sterrenbeeld, of alle stieren die ik ben tegengekomen waren puur toevallig koppig, dat kan ook nog... Stuk of 5, niet geheel onmogelijk dus...
misschien is koppigheid wel niet goed vast te stellen als je op vakantie bent
pi_37995406
Hoi,

Ik ben een Tweeling qua sterrenbeeld/zonneteken, dat zou mij communicatief, intelligent, nerveus, nieuwsgierig etc maken. Ascendant stier maakt mij weer rustig, afwachtend, doorzettend, prettig, meegaand.
Maar mijn Maan in Scorpioen maakt me weer extreem diep, ik betrek zegmaar alles meteen op mijzelf en een belediging vat ik meestal erg persoonlijk op en ben dan ook snel op mijn teentjes getrapt en aggressief. Mensen met Maan in scorpio kunnen een ander intens tot in de grond van hun hart en ziel haten. On the positive side schijn je met deze positie iemand anders zeer scherp in te kunnen schatten.
Ook hebben ze zeer veel met occulte zaken, filosofie, mysterie
Deze mensen hebben meestal een mysterieus niet te vatten sfeertje over zich. Sommige mensen vinden het onweerstaanbaar aantrekkelijk, anderen zijn en bang voor en walgen ervan.
Sleutelwoord voor deze positie is denk ik "Alles of niets" "Haat of liefde"

Kreeften kan ik het vaak slecht mee vinden, die willen je automatisch doorgronden en "aan kunnen voelen" en dat gaat bij schorpioen manen dus niet.

Ik vind sommige dingen opzich wel kloppen want ik zie het onmiddelijk wanneer iemand niet te vertrouwen is.

Die intense haat heb ik gelukkig maar een enkele keer last van.

Leuk topic btw!
pi_37995455
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 17:14 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
misschien is koppigheid wel niet goed vast te stellen als je op vakantie bent
Oh jawel, na een dag of 2 al hoor.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 18:52:10 #195
The Taxman Cometh
pi_37996825
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 18:00 schreef Sessy het volgende:

[..]

Oh jawel, na een dag of 2 al hoor.
een inschattingsfout van jou lijkt me toch een stuk aannemelijker dan de invloed die een aantal miljarden kilometers van ons afstaande sterren hebben op ons gedrag

of mis ik de essentie van astrologie een beetje?
  maandag 22 mei 2006 @ 14:12:15 #196
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
  maandag 22 mei 2006 @ 14:18:52 #197
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_38083494
Ik ben Vissen - Vissen. Bovenstaande link beschrijft mijn karakter erg goed, maar vreemd genoeg is de buitenwereld altijd erg verbaasd als ik vertel dat ik vissen met antecedant vissen ben.

Overigens kan ik wel met mijn sterrenbeeld leven, al lijkt Leeuw mij ook wel prettig.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 22 mei 2006 @ 14:22:03 #198
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_38083602
Mijn sterrenbeeld is leeuw, en zoals die site's het aangeven klopt het sterrenbeeld volledig bij mij
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
pi_38085033
ik ben zelf een steenbok (zon) met de maan in tweelingen en ascendant weegschaal!
dit komt wel sterk overeen met mijn karakter

ik geloof zeker niet in toekomstvoorspellingen, uiterlijke kenmerken aan de hand van horoscopen en die onzin in tijdschriften en boekjes.
ook bij de relatie tussen karakters en sterrenbeeld heb ik veel twijfels omdat veel teksten zo algemeen zijn dat iedereen ze herkent, terwijl je de dingen die je niet herkent gewoon vergeet. maar als je het niet te serieus neemt en mensen niet gaat beoordelen aan de hand van hun sterrenbeeld ( ) is het interessant en kan het je best wel meer inzicht geven.

volgens mij kun je het beste kijken op astro.com bij myastro en create a horoscope. daar kun je op alle aspecten en dingetjes klikken en krijg je een uitgebreide beschrijving van karaktereigenschappen. Veel van deze beschrijvingen kloppen best wel, ook als je de horoscoop van iemand anders of van bekende mensen bekijkt.
pi_38175405
quote:
Zo kunnen veel Scorpio's gebukt gaan onder enorme racune en jaloezië.
* Xenwolfie meld.
Ik ben soms al jaloers om de kleinste dingen. Als ik iets niet mag (bijv geen korte broek naar school ) ben ik al jaloers op iedereen die het wel heeft . Is de laatste jaren wel wat minder geworden.
quote:
Hebben een goed geheugen voor negatieve dingen.
Ja daar heb ik ook last van ja.

[ Bericht 8% gewijzigd door Xenwolfie op 24-05-2006 20:11:25 ]
Ich bin der Führer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')