abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37072900
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:04 schreef Mars het volgende:

Je natuurlijke vader!
Die is waterman, marsman zonder humor
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:07:54 #102
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37072932
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 12:20 schreef Spreadsheet het volgende:

[..]

1979-08-21

Logisch, jouw leeuwenkracht is helemaal tanende. Je bent meer in richting de maagd.

Voor diegenen die zich niet herkennen, is dat omdat ze laat geworpen zijn. Zo zal een Kreeft nauwelijks merkbaar zijn, ergens laat in 17 juli. Maar wel weer goed op de vroegere 23 juni.

Veel mensen gaan té exact af op hun datum. En dat vormt deels het ongeloof in astrologie.
Daarom ben ik ook naar een astrologe gegaan.
Leeuw, Maagd, Boogschutter... ik herken mezelf vooral in de laatste. Een 'echte' Leeuw ben ik nooit geweest. Ondanks alle platen die in dat teken staan.

Als 't zo zou zijn dat ik -omdat ik een late Leeuw ben- meer neig naar het sterrenbeeld Maagd. Dan ben ik daar eigenlijk alleen maar blij mee.
(Un)masking for the greater good.
  Moderator dinsdag 18 april 2006 @ 20:09:23 #103
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37073000
Wat is er mis met leeuw zijn?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:10:56 #104
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37073069
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:00 schreef sweetgirly het volgende:

Ik vind haar (horoscoop) ook fantastisch overkomen.
Zoveel leeuw idd, maar zo rustig, mild, en daardoor toch wijs overkomen.

Zij bewijst voor mij dat woorden ook krachtig kunnen zijn, juist door zijn subtiliteit.
Petje af voor deze leeuw(in) , zo, dat mag ook weleens gezegd worden.

wat ben ik weer lief voor de mensheid , ik ga
Woei! Da's lief, zeg. Dankjewel
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:11:52 #105
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37073112
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:09 schreef senesta het volgende:
Wat is er mis met leeuw zijn?
Niets.
Ik herken mezelf echter niet aan de kenmerken die worden toebedeeld aan dit sterrenbeeld.
Lees maar eens terug in dit topic, daar heb ik het al even verteld.
pi_37073148
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:42 schreef sweetgirly het volgende:
En mijn venus staat in vissen.
Alleen uit nieuwsgierigheid - nog aspecten? :-)

Venus gaat wel over de liefde maar schorpioen & het 8ste huis is volgens mij toch meer de seksualiteit en romantiek en ander plezier hoort bij het 5e huis.

Overigens ben ik het niet zo eens met astrologie maar het is zo'n makkelijk middel om de meest intieme geheimen van anderen te ontfutselen
pi_37073292
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 12:21 schreef Spreadsheet het volgende:

[..]

Anders reageer je even op m'n eerdere vraag hoe je op internet die elementen/kruizenverdeling berekent .
Het is wel een sumiere uitleg maar misschien wordt het je toch wel duidelijk dat een horoscoop uit meer bestaat dan een zonneteken.

http://www.astro.com/astrologie/in_elements_h.htm
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_37073891
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:12 schreef The_Shining het volgende:

Alleen uit nieuwsgierigheid - nog aspecten? :-)

Venus gaat wel over de liefde maar schorpioen & het 8ste huis is volgens mij toch meer de seksualiteit en romantiek en ander plezier hoort bij het 5e huis.
Ik weet dat mijn zon een bijzonder (citeer het letterlijk) harmonische relatie heeft met Jupiter, de planeet van groei, geluk en overdrijving. Er staat: 'jij bent voor het geluk geboren. In hoeveel sloten je ook tegelijk loopt, altijd blijkt er weer een beschermengel te zijn die jou eruit redt'.

Die disharmonische aspecten laat ik maar even achterwege (dan) * snik .

Nou vooruit, mijn maan staat op gespannen voet met Neptunus * insert onweergeluiden, de planeet van mededogen, vergankelijkheid en goddelijke inspiratie. Ik citeer: 'jij bent een bijzonder gevoelig en kwetsbaar mens (ja, dat wist ik al! ). Jouw dromen zijn oneindig mooier dan de werkelijkheid. Je beschikt over helderziende gaven, en poëtisch of muzikaal talent'.

nou leuk.

En mijn maan staat ook op gespannen voet met de Midhemel, het hoogste punt van (ik citeer) jouw horoscoop. 'Jij moet echt door emotionele bergen en dalen om iets te bereiken'.

Nou, daar gaat mijn bijzonder harmonische geluksrelatie met Jupiter .

wat betreft Venus. Symboliseert vaak en oa smaak: tot wat voor mensen, eten, muziek (Sarah Brightman enzo ), voorwerpen je je aangetrokken voelt. En hoe je je gedraagt in relaties . Speciaal in de liefde.

Vissen is het teken van dromen en bedrog, spiritualiteit en fantasie.

Bij mij wordt het woord liefde met een hoofdletter en een uitroepteken geschreven.

ik ga.

Ook staat er écht letterlijk: 'Je bent zo lief dat daar bijna misbruik van gemaakt móét worden'.

gelukkig heb ik altijd mijn draakcapaciteiten nog

pi_37530351
Wat een interessante vraag. Want ik ben er heel tevreden mee, en ik denk de meeste mensen hier ook wel als ik het zo lees. En het lijkt ook zo logisch, want je bent toch je sterrenbeeld! Maar zoals Natalie die heeft het dan weer helemaal anders.

Eigenlijk ben ik vooral blij dat ik een Stier ben, omdat ik het ben. En ik waardeer mezelf heel erg. Toch moet ik wel zeggen dat ik het een mooi beest vind, en ook de eigenschappen vind ik allerminst slecht. Met mijn maan ook in Stier is dat wel sterk denk ik, maar mijn ascendant is Kreeft. Over Kreeften weet ik niet zo veel. Ik vind het voornamelijk een oninteressant sterrenbeeld. Mijn element is aarde en dat vind ik erg prettig. De planeet die bij Stieren hoort is Venus en Stier is een vrouwelijk sterrenbeeld (ik zou het gek vinden als het niet zo was voor mezelf, maar er zijn genoeg mannen ook Stier natuurlijk).

In het Chinees ben ik een konijn, maar dat zegt me helemaal niets.
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 10:00:32 #110
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37536428
Ik vond je stukje best leuk, tot je zei dat de kreeft onintressant is!!
Kreeft is een heel mooi, warm, zorgzaam teken hoor, alles behalve onintressant.
pi_37536493
Ik ken kiezen en 1 van die 2 is ook al Tweeling, nou ik kijk gewoon wat 't best klopt.
pi_37537226
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:00 schreef senesta het volgende:
Ik vond je stukje best leuk, tot je zei dat de kreeft onintressant is!!
Kreeft is een heel mooi, warm, zorgzaam teken hoor, alles behalve onintressant.
Ik zal er eens iets meer over gaan lezen. Maar ik wist tot voor gisteren helemaal niet dat ik het ook was, en er zijn andere tekens die me meer boeiden dan de Kreeft. Ik weet er dus echt heel weinig over! Ik ken ook nauwelijks kreeften (maar eentje).
pi_37537870
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:29 schreef Spreadsheet het volgende:

Zo kunnen veel Scorpio's gebukt gaan onder enorme racune en jaloezië. Of dat Tweelingen steeds afgeleid raken.
IK heb soms van beide last en ik ben een stier, gek he?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:50:45 #114
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37539727
Mijn Leeuw-zijn ligt gewoon ergens diep verscholen onder mijn manen

Verder vind ik astrologie erg interessant. Aangestoken door mijn tante, die me eens een boek over Chinese astrologie te lezen gaf. En dan krijg je toch vanzelf interesse in de westerse.
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 11:54:54 #115
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37539873
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

IK heb soms van beide last en ik ben een stier, gek he?
Komt omdat het niet alleen je zonneteken is waar je een karakter aan op kunt hangen.
Maar goed dat is een disussie die je kunt blijven voeren.
Een zonneteken is belangrijk maar maar er komen een heeeele hoop andere factoren bij kijken.
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:58:10 #116
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37539998
Natuurlijk.

Ik zie trouwens dat je een forum hebt. Ik ga eens gluren. Vind je vast niet erg.
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 11:58:30 #117
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37540018
Nee hoor, graag zelfs
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 12:06:46 #118
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37540289
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:50 schreef Natalie het volgende:
Mijn Leeuw-zijn ligt gewoon ergens diep verscholen onder mijn manen

Verder vind ik astrologie erg interessant. Aangestoken door mijn tante, die me eens een boek over Chinese astrologie te lezen gaf. En dan krijg je toch vanzelf interesse in de westerse.
Leeuwen zijn een vuurteken, een vuurteken staat voor onder andere voor intuitie, een leeuw handelt dan ook voornamelijk uit intuitie, dingen hoeven voor een leeuw niet altijd concreet te zijn.
Verder zijn leeuwen veel bezig met mogelijkheden, routinewerkzaamheden zijn dan ook onverteerbaar en doden zijn spontaniteit
Meestal een vrij open, bijna naieve houding, laat veel dingen tot zich toe op zoek naar mogelijkheden en betekenis.
Dit is erg beknopt dat weet ik maar dit is ook een typering van een leeuw.

Overgens zeg je eerder dat je meer herkent in de boogschutter dan in de leeuw, ik denk dat dat ook komt omdat het beiden vuurtekens zijn en dus wel overeenkomsten hebben, alleen de standaart dingen die men altijd aan een leeuw toewijst dekt niet de hele lading van een leeuw.

Plus dat een hoop ook afhangt van huizen, huisheren, aspecten, etc.
pi_37543149
Even een vraag over die elementen. Ik ben in het Westers een aarde, maar in het Chinees een vuur. Ik vind dat een heel gekke combinatie, hoe werkt dit?
pi_37545791
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:30 schreef sweetgirly het volgende:
Vissen is het teken van dromen en bedrog,
thnx
  donderdag 4 mei 2006 @ 15:46:22 #121
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37547017
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:06 schreef senesta het volgende:

Leeuwen zijn een vuurteken, een vuurteken staat voor onder andere voor intuitie, een leeuw handelt dan ook voornamelijk uit intuitie, dingen hoeven voor een leeuw niet altijd concreet te zijn.
Verder zijn leeuwen veel bezig met mogelijkheden, routinewerkzaamheden zijn dan ook onverteerbaar en doden zijn spontaniteit
Meestal een vrij open, bijna naieve houding, laat veel dingen tot zich toe op zoek naar mogelijkheden en betekenis.

Overgens zeg je eerder dat je meer herkent in de boogschutter dan in de leeuw, ik denk dat dat ook komt omdat het beiden vuurtekens zijn en dus wel overeenkomsten hebben, alleen de standaart dingen die men altijd aan een leeuw toewijst dekt niet de hele lading van een leeuw.

Ik vaar wel op mijn intuïtie iig. Qua routine: ik ben snel op iets uitgekeken, toch geeft routine me een zekere rust omdat ik nogal druk 'in m'n hoofd' ben. Teveel veranderen om me heen maken me nóg onrustiger.

Een tijdje geleden heb ik bij een astrologe een persoonlijke horoscoop laten maken. Er staat veel op. Lang niet alles begrijp ik.
pi_37547190
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:06 schreef senesta het volgende:

[..]

Als ik dit verhaal zo lees ben ik best wel heel erg leeuw. Maar het is enkel mijn zonneteken. Mijn ascendant en maan staan in steenbok.
Maar ik heb gemerkt dat dat ook wel wisselt per periode in het leven.

@Natalie..... misschien kom jij ook ooit eens in een periode dat je leeuwkant zich veel sterker doet gelden dan de boogschutter kant of andere aspecten. Want het zit er wel in. het hoeft er alleen niet altijd uit te komen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  donderdag 4 mei 2006 @ 17:22:07 #123
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37550178
Da's waar. Zodra 't zover is, dan zijn jullie de eersten die het horen.
  donderdag 4 mei 2006 @ 17:24:42 #124
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_37550237
Ik ben een tweeling en ben vaak met 1001 dingen tegelijk bezig. Lastig maar ik verveel me nooit

Ik beschouw tweeling zijn als .....constant bezig zijn. Geen moment kunnen stil zitten ook.

Zodra ik 10 seconde niets doe, word ik gek. Zelfs in rust ben ik bezig met rusten. Dus als ik doe rusten, dan neem ik ook de tijd om te rusten En dan ben ik me ook bewust van het feit dat ik aan het rusten ben
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 17:40:24 #125
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37550553
tweeling staat ook vooral voor contacten en communicatie, feitjes verzamelen en doorgeven.

@nokwanda, je ascendant geeft vaak de houding weer hoe je overkomt naar buiten (onder andere), als ik dan denk aan steenbok, dan kom je waarschijnlijk over als iemand die zijn zaakjes goed op een rijtje heeft, georganiseert en netjes is.
De maan in steenbok is onder andere ook de houding die je aanneemt als je je niet lekker voelt en in deze kan ik met je meeleven, ik ben leeuw met maan in steenbok, als ik niet lekker in mijn vel zit dan heb ik de neiging ineens in alles orde te scheppen, ik maak ineens allerlei nieuwe huisregels en dat geeft me op dat moment een rustig gevoel, alsof ik "alles geregeld heb".( mijn maan staat in huis 4, o.a huis en gezin)
UIeindelijk kom ik daardoor weer bij en verval weer in mijn zonneteken, de leeuw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')