Even dacht ik dat het toch aardig klopte, maar de laatste 2, 3 alinea's herken ik totaal niet in mijzelf.quote:Op maandag 17 april 2006 00:52 schreef dontcare het volgende:
Tevreden en klopt allemaal aardig (tweeling) , chinees tijger element hout (tiger wood)
voor de haan :
http://chinese.astrology.com/rooster.html
mee eens. je leven wordt bepaald door waar je woont, of hoe je eigen instelling is.quote:Op maandag 17 april 2006 01:04 schreef Monocultuur het volgende:
horoscoop is gebaseerd op toeval. Er is geen enkel verband aan te tonen tussen de stand van de sterren en je gedrag of verloop van je leven.
http://www.farida.nu/heiligenbeeldenmuseum/astrologiemarthy.htmlquote:Op maandag 17 april 2006 00:49 schreef Zeus1981 het volgende:
Ik ben vissen en voor wat ik me er op het moment van herinner, als ik weleens over die sterrenbeelden lees, dan herken ik daar wel het één en ander in. Heb je een site voor me waar ik over de sterrenbeelden kan lezen?
Ja duh, je hebt een haakneus, een flapoor, et cetera.quote:Op maandag 17 april 2006 08:45 schreef nokwanda het volgende:
Wat valt er nou tevreden of ontevreden over te zijn? Het is van mij. KLaar en that's it. Kan moeilijk gaan doen en er emoties over hebben maar dat maakt het nog niet van een ander. Deel van je hele pakketje.
Welke punten herken je dan bij jezelf?quote:Op maandag 17 april 2006 10:45 schreef Netflier het volgende:
[afbeelding]
Dit ben ik en daar ben ik heel tevreden mee.
quote:Op maandag 17 april 2006 10:32 schreef Spreadsheet het volgende:
[..]
Ja duh, je hebt een haakneus, een flapoor, et cetera.
Je zult er maar tevreden mee zijn.
Rammen zijn heel ambitieus. Ze stellen zichzelf doelen en daar werken ze naartoe. Dat herken ik in mezelf, ik ben geen persoon die carpe diem als levensmotto heeft.quote:
ik zou niet precies weten waar een kreeft voor staat.quote:Op maandag 17 april 2006 10:51 schreef Netflier het volgende:
[..]
Rammen zijn heel ambitieus. Ze stellen zichzelf doelen en daar werken ze naartoe. Dat herken ik in mezelf, ik ben geen persoon die carpe diem als levensmotto heeft.
Een Kreeft is gevoelig en begaan met het lot van anderen. Ze zijn bijvoorbeeld niet egoïstisch. Ze kunnen ook niet tegen mensen die alleen met zichzelf bezig zijn.quote:Op maandag 17 april 2006 10:51 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou niet precies weten waar een kreeft voor staat.
+gezelligheid (huiselijkheid) ook nodig.quote:Op maandag 17 april 2006 10:55 schreef Netflier het volgende:
[..]
Een Kreeft is gevoelig en begaan met het lot van anderen. Ze zijn bijvoorbeeld niet egoïstisch. Ze kunnen ook niet tegen mensen die alleen met zichzelf bezig zijn.
Volgens mij verwar je het met de steenbok. Rammen hebben eerder als eigenschap dat ze soms impulsief reageren. Ze moeten eerst hun emoties kwijtraken voordat ze weer verder kunnen.quote:Op maandag 17 april 2006 10:51 schreef Netflier het volgende:
[..]
Rammen zijn heel ambitieus. Ze stellen zichzelf doelen en daar werken ze naartoe. Dat herken ik in mezelf, ik ben geen persoon die carpe diem als levensmotto heeft.
Dat zou ik zo 1, 2, 3 niet durven stellen.quote:Op maandag 17 april 2006 01:04 schreef Monocultuur het volgende:
horoscoop is gebaseerd op toeval. Er is geen enkel verband aan te tonen tussen de stand van de sterren en je gedrag of verloop van je leven.
Precies, je ziet ook wel dat het eerste decenaat van de 3 decanaten van een zonneteken (dwz het sterktste = Schorpioenigste, zuivere schorpioen, én oerschorpioen) vaak het sterkste is.quote:Op maandag 17 april 2006 11:10 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Dat sommige mensen zich niet herkennen in hun Sterrenbeeld is heel logisch.
Een sterrenbeeld verteld alleen waar de Zon stond op het moment van geboorte.
Om een juist beeld te krijgen zul je toch naar de elementen/kruizen verdeling moeten kijken.
Iemand kan bijv. Een Ram als sterrenbeeld hebben, dus vooruitstrevend, uitdagingen aangaan, initiavieven nemen enz, wil nog niet zeggen dat die persoon dit ook uitdraagt.
Als zijn Zon moeilijk geaspecteerd staat, of zelfs ongeaspecteerd kan dit juist bijna niet zichtbaar worden.
En zo zijn er nog tal van mogelijkheden die er voor kunnen zorgen dat een Ram helemaal niet op een Ram lijkt.
Is een mogelijkheid ja, maar niet altijd waar.quote:Op maandag 17 april 2006 11:14 schreef Spreadsheet het volgende:
[..]
Precies, je ziet ook wel dat het eerste decenaat van de 3 decanaten van een zonneteken (dwz het sterktste = Schorpioenigste, zuivere schorpioen, én oerschorpioen) vaak het sterkste is.
Hoe later, hoe zwakker het teken. Zo zal een teken van 17 november helemaal geen Schorpioen zijn, omdat het teken tussen wal en schip valt (scorpio en boogschutter) en zo door het consensus z'n kracht verliest
Kijk, daar herken ik dan weer wel heel veel in. Maar heb ook het gevoel dat dat komt, omdat gewoon álles genoemd wordt en er daardoor altijd wel wat herkenning in zit.quote:Op maandag 17 april 2006 10:32 schreef Spreadsheet het volgende:
[..]
http://www.farida.nu/heiligenbeeldenmuseum/astrologiemarthy.html
Neem niet te nauw met dat fysieke beschrijving, dat ligt meer aan de hand van de genen.
Dan kom je op de medische astroligie.quote:Op maandag 17 april 2006 11:28 schreef cheqy het volgende:
Over kreeften lees ik vaak dat er regelmatig maag/darmproblemen voorkomen. Nah bij mij klopt dat wel aardig en ben daar dus minder blij mee.![]()
Hmm... interessant! Waar op internet bereken je die elementen/kruizenverdeling dan?quote:Op maandag 17 april 2006 11:24 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Is een mogelijkheid ja, maar niet altijd waar.
Staat de Zon wel "sterk" maar heeft hij bijv. geen verbanden met de Acsedant komt hij zo toch niet naar buiten, want dat is de plek waar je je aan de buitenwereld laat "zien" .
Beter kun je kijken naar de elementen/kruizenverdeling; dus aanleg en uitdaging.
Dus bijv. aanleg Schorpioen kan best als uitdaging Vissen hebben, je zult dan naar mate je ouder wordt je toch meer als Vissen gaan gedragen dan als Schorpioen.
quote:Op maandag 17 april 2006 11:28 schreef cheqy het volgende:
Over kreeften lees ik vaak dat er regelmatig maag/darmproblemen voorkomen. Nah bij mij klopt dat wel aardig en ben daar dus minder blij mee.![]()
Nou, volgens mij ligt dat voor het grootste deel echt aan hun bouw/genen. Niet aan astrologie, die heeft veel meer te maken met je gemoedsrust.quote:Op maandag 17 april 2006 11:36 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Dan kom je op de medische astroligie.
Een tak, die naar mijn mening alleen gebruikt kan/mag worden door mensen die medisch onderlegt zijn (artsen bedoel ik dus).
Ook hier weer hetzelfde verhaal, om dit vast te kunnen stellen moet je eerst weer verder kijken naar de gehele horoscoop; hoe staat bijv. de Maan (heerser over kreeft), welke planeten staan er in het teken kreeft, waar staat Saturnus, wat vertelt de heerser van Huis 6 en de heerser van huis 1.
Zo simpel is het dus niet, want als we die stelling volgen zouden dus alle kreeften dezelfde problemen hebben.
Het is dan ook een vraag uit interesse, niet om iets aan te veranderen, joh.quote:Op maandag 17 april 2006 12:42 schreef nomen_nescio het volgende:
Wat heeft het voor nut om er niet tevereden mee te zijn, het is nu niet bepaald iets waar je wat an kan veranderen.
Vertel anders ff bij wat je sterrenbeeld dan is, en of je daar überhaupt wel iets van merkt.quote:Anyway, ben best tevreden met m'n sterrenbeeld.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat er haast wat planeten in je Scorpio-stand zittenquote:Op maandag 17 april 2006 12:44 schreef SHE het volgende:
Tweeling; met ascendant Waterman...ik herken alle eigenschappen altijd wel. Al liggen ik en mezelf niet altijd op 1 lijnmaar dat is tweeling eigen geloof ik.
Verder snel afgeleid, altijd maar op zoek naar vrijheid..etc.
Ik laat voor de lol mijn horoscoop weleens trekken en check astro.com weleens..daar kan je met geboortetijden en plaats werken en dat is soms echt verrekte nauwkeurig. ( beschrijft geen gebeurtenissen , maar verteld je welke invloeden er onder je gesternte bezig zijn )
Verder ben ik een paardje..
Ik kan dat zo voor je nakijken;quote:Op maandag 17 april 2006 12:46 schreef Spreadsheet het volgende:
[..]
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat er haast wat planeten in je Scorpio-stand zitten...
DAT is ook geen échte astrologie. Het is ronduit bullshit om je toekomst dmv planetenstand te kunnen voorspellen. Het zegt meer over je algemene inborst.quote:Op maandag 17 april 2006 12:51 schreef mjb44 het volgende:
Ik ben een maagd. Maar ook tijger. En herken meer elementen van de tijger in me dan van de maagd. maar het beiinvloed mijn leven niet ofzo. ik be niet zo iemand die als de horoscoop zegt dat ik beter thuis kan blijven dan ook thuis blijf.
ik heb er verder helemaal geen verstand van. heb alleen een keer bij een vriendin een boekje er over gelezen. en daar herkende ik me meer in de karaktereigenschappen van een tijger dan van een maagd. heb de betreffende bladzijden wel gekopieerd.quote:Op maandag 17 april 2006 12:52 schreef Spreadsheet het volgende:
[..]
DAT is ook geen échte astrologie. Het is ronduit bullshit om je toekomst dmv planetenstand te kunnen voorspellen. Het zegt meer over je algemene inborst.
Ben Schorpioen en heb nergens last van.quote:Op maandag 17 april 2006 00:29 schreef Spreadsheet het volgende:
Sommigen merken nauwelijks van hun sterrenbeeld. Dit kan zo komen, dat hun teken zodanig verzwakt wordt door andere planeten. Maar toch, er zijn wel wat mensen die invloeden goed merken van hun Zon en eventueel hun maan (adescant).
Zo kunnen veel Scorpio's gebukt gaan onder enorme racune en jaloezië. Of dat Tweelingen steeds afgeleid raken.
Daarom de hamvraag: ben je tevreden met je sterrenbeeld (mits je hem goed bemerkt)?
Tuurlijk heeft het ermee te maken of je er aanleg voor hebt maar het is wel terug te vinden in de horoscoop (Maansknopenhoroscoop).quote:Op maandag 17 april 2006 12:41 schreef Spreadsheet het volgende:
[..]
Nou, volgens mij ligt dat voor het grootste deel echt aan hun bouw/genen. Niet aan astrologie, die heeft veel meer te maken met je gemoedsrust.
Zie gewoon geen nut om ontevreden te zijn over iets waar je niets aan kan veranderen.quote:Op maandag 17 april 2006 12:45 schreef Spreadsheet het volgende:
[..]
Het is dan ook een vraag uit interesse, niet om iets aan te veranderen, joh.
[..]
Duh, maar herken je wel daarin jezelf?quote:Op maandag 17 april 2006 12:55 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ben Schorpioen en heb nergens last van.
Vind ik NIET eens kinderachtig, je weet tenminste waar je dan aan toe bent.quote:Op maandag 17 april 2006 12:55 schreef SHE het volgende:
Mij is verteld, door de mevrouw die mijn horoscoop weleens trekt, dat het je slechts verteld welke invloeden er werkzaam zijn. Gebeurtenissen kan ze nooit vertellen...ze zegt ook dat je ondanks de werkende invloeden alsnog alles zelf bepaalt.
het kan je alleen helderheid verschaffen in stemming..vibe, waarom je iets doet.
Ook mensen die je tegenkomt..ik kan het niet laten om potentiele partners altijd even bij haar door de check te halen![]()
Heel kinderachtig, I know
Maar ze heeft altijd gelijk
En waar kijkt ze dan naar? Of jullie sterrenbeelden bij elkaar passen? En dan luister je ook nog naar haar?quote:Op maandag 17 april 2006 12:55 schreef SHE het volgende:
Mij is verteld, door de mevrouw die mijn horoscoop weleens trekt, dat het je slechts verteld welke invloeden er werkzaam zijn. Gebeurtenissen kan ze nooit vertellen...ze zegt ook dat je ondanks de werkende invloeden alsnog alles zelf bepaalt.
het kan je alleen helderheid verschaffen in stemming..vibe, waarom je iets doet.
Ook mensen die je tegenkomt..ik kan het niet laten om potentiele partners altijd even bij haar door de check te halen![]()
Heel kinderachtig, I know
Maar ze heeft altijd gelijk
Waar concludeer je dat uit?quote:Op maandag 17 april 2006 12:46 schreef Spreadsheet het volgende:
[..]
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat er haast wat planeten in je Scorpio-stand zitten...
Of maakt ze een composiet of een synastrie?quote:Op maandag 17 april 2006 12:57 schreef mjb44 het volgende:
[..]
En waar kijkt ze dan naar? Of jullie sterrenbeelden bij elkaar passen? En dan luister je ook nog naar haar?![]()
Sommige punten wel, bij de meeste niet. Maar dat is overal zo denk ik.quote:Op maandag 17 april 2006 12:56 schreef Spreadsheet het volgende:
[..]
Duh, maar herken je wel daarin jezelf?
Je mag best trots zijn op je sterrenbeeld.quote:Op maandag 17 april 2006 02:55 schreef Bunny_feet het volgende:
Ik wil een ander sterrenbeeld. Ben nu leeuw maar dat bevalt me niet
Ik ben in maart geboren. Maart-Rammen zijn geloof ik anders dan April-Rammen, is het niet?quote:Op maandag 17 april 2006 15:40 schreef Mirage het volgende:
Ik ben een ram met geloof ik weegschaal als ascedant.
Is er iemand die daar iets over kan vertellen ?
Ik ben rond 19.00 geboren in Raalte, op 06-04-1979
www.astro.comquote:Op maandag 17 april 2006 15:40 schreef Mirage het volgende:
Deze ascendant valt in 3°57´ Weegschaalquote:Op maandag 17 april 2006 15:40 schreef Mirage het volgende:
Dat van die Optimist klopt wel jaquote:Deze ascendant valt in 20°27´ Boogschutter
GMT: 10.15 uur 05-11-1985, Delft
De Optimist ~Het zal allemaal wel goedkomen~
Met een Boogschutter-ascendant ben je gericht op de buitenwereld en maak je een eerlijke, vriendelijke en idealistische indruk. Je houdt ervan je horizon te verbreden door reizen of kennis te vergaren. In wezen ben je een zoeker, iemand die altijd op zoek is naar een nieuw doel om na te kunnen jagen, en de jacht op dat doel schenkt je vaak meer bevrediging dan wanneer je het beoogde uiteindelijk hebt bereikt. Op dat moment is de glans er al bijna af en kijk je alweer om je heen op zoek naar de volgende uitdaging. Het kan soms heel moeilijk zijn de kloof tussen wat is en wat zou kùnnen zijn te verdragen. In een intiemere relatie kun je geneigd zijn tot een voortdurend heen en weer zwenken tussen de drang naar vrijheid en de behoefte aan gebondenheid en innerlijk blijf je eigenlijk altijd een vrijgezel. Andere mensen zijn niet altijd gediend van je soms tamelijk moraliserende manier van iets verkondigen (bij voorkeur De Waarheid..)
Boogschutterquote:Op maandag 17 april 2006 18:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben boogschutter, maar heb geen idee welke karaktereigenschappen daarbij horen. Iemand die me iets kan vertellen? Lijkt me wel interessant om te zien of ik mezelf er in herken
Oh ja en dan dit nogquote:Op maandag 17 april 2006 20:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hey, enorm bedankt!
Al klopt er zo op het eerste gezicht niet heel veel van.
Steenbok in een depressieve bui dus...quote:Op maandag 17 april 2006 21:04 schreef Dick-Schaffa het volgende:
i dont give a fuck
1979-08-21quote:Op maandag 17 april 2006 16:48 schreef Natalie het volgende:
In de westerse astrologie ben ik een Leeuw. (augustus)
Zon: Leeuw
Maan: Leeuw
Mercurius: Leeuw
Venus: Leeuw
Jupiter: Leeuw
Kortom, en echte Leeuw, zo je zeggen. Maar ik voel me absoluut geen Leeuw, die als 'bazig, leidertypes en zeker van zichzelf' worden omschreven. 't Is eerder het tegenovergestelde bij mij.
Ik heb meer weg van mijn ascendant: Boogschutter.
In de Chinese Astrologie ben ik een Schaap ascendant Aap.
Ja. De maand erna zijn hun invloeden veel minder merkbaar.quote:Op maandag 17 april 2006 16:42 schreef Netflier het volgende:
[..]
Ik ben in maart geboren. Maart-Rammen zijn geloof ik anders dan April-Rammen, is het niet?
Anders reageer je even op m'n eerdere vraag hoe je op internet die elementen/kruizenverdeling berekentquote:
Met alleen een berekening kom je er niet.quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:21 schreef Spreadsheet het volgende:
[..]
Anders reageer je even op m'n eerdere vraag hoe je op internet die elementen/kruizenverdeling berekent.
Dito (steenbok) hier en idd of hopelijkquote:Op maandag 17 april 2006 16:02 schreef saksia het volgende:
Ik ben Steenbok (op de Steenbok/Waterman grens eigenlijk) met ascendant Schorpioen. Het is niet makkelijkmaar ik ben wel tevreden. Ik herken me in de Steenbok omschrijvingen, Waterman ook wel een beetje... maar volgens mij zijn de trekken die andere mensen het meeste opvallen typisch Steenbok. Ik heb (vind ik zelf vooral) een goed maar beetje apart/droog gevoel voor humor, ben nogal melancholiek, einzelganger, neiging naar depressieve buien, geen hulp kunnen/willen vragen bij problemen en hoe moeizaam ook ik werk mezelf liever in mn eentje uit de put, trots, gevoelig maar heel gereserveerd, ik ontwikkel heel traag maar denk dat ik net zoals veel Steenbokken op latere leeftijd pas tot bloei kom, ik hoop ook dat het klopt dat Steenbok het enige teken is dat mooier wordt met de jaren
![]()
Ik vind haar (horoscoop) ook fantastisch overkomen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:20 schreef Spreadsheet het volgende:
1979-08-21
Logisch, jouw leeuwenkracht is helemaal tanende. Je bent meer in richting de maagd.
Voor diegenen die zich niet herkennen, is dat omdat ze laat geworpen zijn. Zo zal een Kreeft nauwelijks merkbaar zijn, ergens laat in 17 juli. Maar wel weer goed op de vroegere 23 juni.
Veel mensen gaan té exact af op hun datum. En dat vormt deels het ongeloof in astrologie.
Ben je geen maagd meer, bedoel jequote:Op dinsdag 18 april 2006 20:02 schreef Zyggie het volgende:
Sterrenbeeld maagd gaat nergens over. Ik ben dat totaal niet.Bewijst maar weer wat een onzin het is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |