abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37021885
Sommigen merken nauwelijks van hun sterrenbeeld. Dit kan zo komen, dat hun teken zodanig verzwakt wordt door andere planeten. Maar toch, er zijn wel wat mensen die invloeden goed merken van hun Zon en eventueel hun maan (adescant).

Zo kunnen veel Scorpio's gebukt gaan onder enorme racune en jaloezië. Of dat Tweelingen steeds afgeleid raken.

Daarom de hamvraag: ben je tevreden met je sterrenbeeld (mits je hem goed bemerkt)?
  maandag 17 april 2006 @ 00:49:30 #2
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_37022361
Ik ben vissen en voor wat ik me er op het moment van herinner, als ik weleens over die sterrenbeelden lees, dan herken ik daar wel het één en ander in. Heb je een site voor me waar ik over de sterrenbeelden kan lezen?

Overigens ben ik in de chinese sterrenbeelden een haan. Dat vind ik dan weer niet zo'n 'cool' dier, maar heb geen idee wat voor omschrijving erbij hoort.
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
  maandag 17 april 2006 @ 00:51:12 #3
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37022398
Op welke punten zou je precies ontevreden moeten zijn dan?

Ik vind het wel best om een boogschutter en konijn te zijn
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_37022422
Tevreden en klopt allemaal aardig (tweeling) , chinees tijger element hout (tiger wood )
voor de haan :
http://chinese.astrology.com/rooster.html
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  maandag 17 april 2006 @ 00:58:05 #5
137593 Zeus1981
pi_37022540
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:52 schreef dontcare het volgende:
Tevreden en klopt allemaal aardig (tweeling) , chinees tijger element hout (tiger wood )
voor de haan :
http://chinese.astrology.com/rooster.html
Even dacht ik dat het toch aardig klopte, maar de laatste 2, 3 alinea's herken ik totaal niet in mijzelf.
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
  maandag 17 april 2006 @ 01:03:52 #6
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_37022639
Schorpioen. Best tevreden eigenlijk. Zou wel wat meer geluk kunnen gebruiken.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
  maandag 17 april 2006 @ 01:04:29 #7
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_37022647
horoscoop is gebaseerd op toeval. Er is geen enkel verband aan te tonen tussen de stand van de sterren en je gedrag of verloop van je leven.
Communism will be conquered with the help of God ...and a few marines.
pi_37022716
ik heb er wel eens last van, Boogschutter, creatief, gek op mensen en reizen, maar heel eerlijk,
ik kan niet liegen, over onnozele zaken kan ik me niet moe maken, daardoor kom ik nogal bot over, ongevoelig ook. al is dit niet mijn bedoeling.
De Puta Madre
pi_37022864
quote:
Op maandag 17 april 2006 01:04 schreef Monocultuur het volgende:
horoscoop is gebaseerd op toeval. Er is geen enkel verband aan te tonen tussen de stand van de sterren en je gedrag of verloop van je leven.
mee eens. je leven wordt bepaald door waar je woont, of hoe je eigen instelling is.

en toch, als ik praat met mensen, die ik nooit gezien heb, na een kwartiertje kan ik hun sterrebeeld redelijk goed raden.

.
De Puta Madre
  maandag 17 april 2006 @ 02:55:06 #10
14531 Bunny_feet
I'm so fluffy it hurts
pi_37024025
Ik wil een ander sterrenbeeld. Ben nu leeuw maar dat bevalt me niet
pi_37024064
ben vissen, nog nergens last van gehad
Nothing to see here, carry on
pi_37024294
Stier.
pi_37024306
en Rat.
  maandag 17 april 2006 @ 04:49:32 #14
84524 Morwen
I got life
pi_37024632
Stier/Haan

En ja, best tevreden Beetje een moraalridder afentoe maar ook eerlijk, een knokker. Harde werker, trouw. Valt best mee te leven
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_37024924
Wat valt er nou tevreden of ontevreden over te zijn? Het is van mij. KLaar en that's it. Kan moeilijk gaan doen en er emoties over hebben maar dat maakt het nog niet van een ander. Deel van je hele pakketje.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_37025248
vertel eens wat over boogschutter van 17-12-1971......
ben altijd nieuwsgierig
uit een aspergernest
pi_37025990
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:49 schreef Zeus1981 het volgende:
Ik ben vissen en voor wat ik me er op het moment van herinner, als ik weleens over die sterrenbeelden lees, dan herken ik daar wel het één en ander in. Heb je een site voor me waar ik over de sterrenbeelden kan lezen?
http://www.farida.nu/heiligenbeeldenmuseum/astrologiemarthy.html

Neem niet te nauw met dat fysieke beschrijving, dat ligt meer aan de hand van de genen.
pi_37026002
quote:
Op maandag 17 april 2006 08:45 schreef nokwanda het volgende:
Wat valt er nou tevreden of ontevreden over te zijn? Het is van mij. KLaar en that's it. Kan moeilijk gaan doen en er emoties over hebben maar dat maakt het nog niet van een ander. Deel van je hele pakketje.
Ja duh, je hebt een haakneus, een flapoor, et cetera.

Je zult er maar tevreden mee zijn .
pi_37026028
Btw, mensen die vlak voor een bepaalde datum geboren zijn (tot 22e maand), zijn vaak geen echte sterrenbeelden meer, omdat hun kracht dan min of meer uitgewerkt is.
pi_37026221

Dit ben ik en daar ben ik heel tevreden mee.
pi_37026240
quote:
Op maandag 17 april 2006 10:45 schreef Netflier het volgende:
[afbeelding]

Dit ben ik en daar ben ik heel tevreden mee.
Welke punten herken je dan bij jezelf?
  maandag 17 april 2006 @ 10:47:16 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37026248
ik ben kreeft en ben er blij mee

waarmee weet ik niet, maar ik ben toch blij.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_37026262
Voor de geïnteresseerden, hier staan dezelfde soort afbeeldingen van de overige sterrenbeelden.
pi_37026276
quote:
Op maandag 17 april 2006 10:32 schreef Spreadsheet het volgende:

[..]

Ja duh, je hebt een haakneus, een flapoor, et cetera.

Je zult er maar tevreden mee zijn .
geen punt. Alleen voer om grapjes over te maken. Ik ben derhalve een grote lachrimpel met 2 gebakken eitjes. Geen punt toch. Daarnaast ben ik een vreselijke leeuw. Nou ja.... de kantjes die te asociaal zijn kan je bijschaven. Maar dat is meer om het voor anderen leefbaar te maken dan voor mezelf. Naarmate ik ouder word gaan de scherpste kantjes er toch wel af.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_37026312
quote:
Op maandag 17 april 2006 10:47 schreef zoalshetis het volgende:
ik ben kreeft en ben er blij mee
Rammen zijn heel ambitieus. Ze stellen zichzelf doelen en daar werken ze naartoe. Dat herken ik in mezelf, ik ben geen persoon die carpe diem als levensmotto heeft.
  maandag 17 april 2006 @ 10:51:53 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37026319
quote:
Op maandag 17 april 2006 10:51 schreef Netflier het volgende:

[..]

Rammen zijn heel ambitieus. Ze stellen zichzelf doelen en daar werken ze naartoe. Dat herken ik in mezelf, ik ben geen persoon die carpe diem als levensmotto heeft.
ik zou niet precies weten waar een kreeft voor staat.
pi_37026384
quote:
Op maandag 17 april 2006 10:51 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou niet precies weten waar een kreeft voor staat.
Een Kreeft is gevoelig en begaan met het lot van anderen. Ze zijn bijvoorbeeld niet egoïstisch. Ze kunnen ook niet tegen mensen die alleen met zichzelf bezig zijn.
pi_37026590
quote:
Op maandag 17 april 2006 10:55 schreef Netflier het volgende:

[..]

Een Kreeft is gevoelig en begaan met het lot van anderen. Ze zijn bijvoorbeeld niet egoïstisch. Ze kunnen ook niet tegen mensen die alleen met zichzelf bezig zijn.
+gezelligheid (huiselijkheid) ook nodig.
pi_37026606
quote:
Op maandag 17 april 2006 10:51 schreef Netflier het volgende:

[..]

Volgens mij verwar je het met de steenbok. Rammen hebben eerder als eigenschap dat ze soms impulsief reageren. Ze moeten eerst hun emoties kwijtraken voordat ze weer verder kunnen.
pi_37026674
Dat sommige mensen zich niet herkennen in hun Sterrenbeeld is heel logisch.

Een sterrenbeeld verteld alleen waar de Zon stond op het moment van geboorte.

Om een juist beeld te krijgen zul je toch naar de elementen/kruizen verdeling moeten kijken.
Iemand kan bijv. Een Ram als sterrenbeeld hebben, dus vooruitstrevend, uitdagingen aangaan, initiavieven nemen enz, wil nog niet zeggen dat die persoon dit ook uitdraagt.
Als zijn Zon moeilijk geaspecteerd staat, of zelfs ongeaspecteerd kan dit juist bijna niet zichtbaar worden.

En zo zijn er nog tal van mogelijkheden die er voor kunnen zorgen dat een Ram helemaal niet op een Ram lijkt.
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
  maandag 17 april 2006 @ 11:11:51 #31
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_37026704
quote:
Op maandag 17 april 2006 01:04 schreef Monocultuur het volgende:
Dat zou ik zo 1, 2, 3 niet durven stellen.

Heb je daar bewijs voor?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_37026756
quote:
Op maandag 17 april 2006 11:10 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Dat sommige mensen zich niet herkennen in hun Sterrenbeeld is heel logisch.

Een sterrenbeeld verteld alleen waar de Zon stond op het moment van geboorte.

Om een juist beeld te krijgen zul je toch naar de elementen/kruizen verdeling moeten kijken.
Iemand kan bijv. Een Ram als sterrenbeeld hebben, dus vooruitstrevend, uitdagingen aangaan, initiavieven nemen enz, wil nog niet zeggen dat die persoon dit ook uitdraagt.
Als zijn Zon moeilijk geaspecteerd staat, of zelfs ongeaspecteerd kan dit juist bijna niet zichtbaar worden.

En zo zijn er nog tal van mogelijkheden die er voor kunnen zorgen dat een Ram helemaal niet op een Ram lijkt.
Precies, je ziet ook wel dat het eerste decenaat van de 3 decanaten van een zonneteken (dwz het sterktste = Schorpioenigste, zuivere schorpioen, én oerschorpioen) vaak het sterkste is.

Hoe later, hoe zwakker het teken. Zo zal een teken van 17 november helemaal geen Schorpioen zijn, omdat het teken tussen wal en schip valt (scorpio en boogschutter) en zo door het consensus z'n kracht verliest
pi_37026952
quote:
Op maandag 17 april 2006 11:14 schreef Spreadsheet het volgende:

[..]

Precies, je ziet ook wel dat het eerste decenaat van de 3 decanaten van een zonneteken (dwz het sterktste = Schorpioenigste, zuivere schorpioen, én oerschorpioen) vaak het sterkste is.

Hoe later, hoe zwakker het teken. Zo zal een teken van 17 november helemaal geen Schorpioen zijn, omdat het teken tussen wal en schip valt (scorpio en boogschutter) en zo door het consensus z'n kracht verliest
Is een mogelijkheid ja, maar niet altijd waar.
Staat de Zon wel "sterk" maar heeft hij bijv. geen verbanden met de Acsedant komt hij zo toch niet naar buiten, want dat is de plek waar je je aan de buitenwereld laat "zien" .

Beter kun je kijken naar de elementen/kruizenverdeling; dus aanleg en uitdaging.
Dus bijv. aanleg Schorpioen kan best als uitdaging Vissen hebben, je zult dan naar mate je ouder wordt je toch meer als Vissen gaan gedragen dan als Schorpioen.
  maandag 17 april 2006 @ 11:28:54 #34
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_37027056
Over kreeften lees ik vaak dat er regelmatig maag/darmproblemen voorkomen. Nah bij mij klopt dat wel aardig en ben daar dus minder blij mee.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  maandag 17 april 2006 @ 11:30:56 #35
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37027117
ik zit geloof ik een beetje tussen kreeft en tweelingen in, als ik horoscoopjes lees.
  maandag 17 april 2006 @ 11:34:22 #36
137593 Zeus1981
pi_37027203
quote:
Op maandag 17 april 2006 10:32 schreef Spreadsheet het volgende:

[..]

http://www.farida.nu/heiligenbeeldenmuseum/astrologiemarthy.html

Neem niet te nauw met dat fysieke beschrijving, dat ligt meer aan de hand van de genen.
Kijk, daar herken ik dan weer wel heel veel in. Maar heb ook het gevoel dat dat komt, omdat gewoon álles genoemd wordt en er daardoor altijd wel wat herkenning in zit.
- Albert Einstein -
pi_37027258
quote:
Op maandag 17 april 2006 11:28 schreef cheqy het volgende:
Over kreeften lees ik vaak dat er regelmatig maag/darmproblemen voorkomen. Nah bij mij klopt dat wel aardig en ben daar dus minder blij mee.
Dan kom je op de medische astroligie.
Een tak, die naar mijn mening alleen gebruikt kan/mag worden door mensen die medisch onderlegt zijn (artsen bedoel ik dus).

Ook hier weer hetzelfde verhaal, om dit vast te kunnen stellen moet je eerst weer verder kijken naar de gehele horoscoop; hoe staat bijv. de Maan (heerser over kreeft), welke planeten staan er in het teken kreeft, waar staat Saturnus, wat vertelt de heerser van Huis 6 en de heerser van huis 1.
Zo simpel is het dus niet, want als we die stelling volgen zouden dus alle kreeften dezelfde problemen hebben.
pi_37028959
quote:
Op maandag 17 april 2006 11:24 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Is een mogelijkheid ja, maar niet altijd waar.
Staat de Zon wel "sterk" maar heeft hij bijv. geen verbanden met de Acsedant komt hij zo toch niet naar buiten, want dat is de plek waar je je aan de buitenwereld laat "zien" .

Beter kun je kijken naar de elementen/kruizenverdeling; dus aanleg en uitdaging.
Dus bijv. aanleg Schorpioen kan best als uitdaging Vissen hebben, je zult dan naar mate je ouder wordt je toch meer als Vissen gaan gedragen dan als Schorpioen.
Hmm... interessant! Waar op internet bereken je die elementen/kruizenverdeling dan?
pi_37028985
quote:
Op maandag 17 april 2006 11:28 schreef cheqy het volgende:
.
pi_37029021
quote:
Op maandag 17 april 2006 11:36 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Dan kom je op de medische astroligie.
Een tak, die naar mijn mening alleen gebruikt kan/mag worden door mensen die medisch onderlegt zijn (artsen bedoel ik dus).

Ook hier weer hetzelfde verhaal, om dit vast te kunnen stellen moet je eerst weer verder kijken naar de gehele horoscoop; hoe staat bijv. de Maan (heerser over kreeft), welke planeten staan er in het teken kreeft, waar staat Saturnus, wat vertelt de heerser van Huis 6 en de heerser van huis 1.
Zo simpel is het dus niet, want als we die stelling volgen zouden dus alle kreeften dezelfde problemen hebben.
Nou, volgens mij ligt dat voor het grootste deel echt aan hun bouw/genen. Niet aan astrologie, die heeft veel meer te maken met je gemoedsrust.
pi_37029065
Wat heeft het voor nut om er niet tevereden mee te zijn, het is nu niet bepaald iets waar je wat an kan veranderen.

Anyway, ben best tevreden met m'n sterrenbeeld stier.
Waarom moet je altijd volgens het boekje leven om te worden geaccepteerd? Fuck It!
  maandag 17 april 2006 @ 12:44:55 #42
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_37029123
Tweeling; met ascendant Waterman...ik herken alle eigenschappen altijd wel. Al liggen ik en mezelf niet altijd op 1 lijn maar dat is tweeling eigen geloof ik.
Verder snel afgeleid, altijd maar op zoek naar vrijheid..etc.
Ik laat voor de lol mijn horoscoop weleens trekken en check astro.com weleens..daar kan je met geboortetijden en plaats werken en dat is soms echt verrekte nauwkeurig. ( beschrijft geen gebeurtenissen , maar verteld je welke invloeden er onder je gesternte bezig zijn )

Verder ben ik een paardje..
pi_37029136
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:42 schreef nomen_nescio het volgende:
Wat heeft het voor nut om er niet tevereden mee te zijn, het is nu niet bepaald iets waar je wat an kan veranderen.
Het is dan ook een vraag uit interesse, niet om iets aan te veranderen, joh.
quote:
Anyway, ben best tevreden met m'n sterrenbeeld.
Vertel anders ff bij wat je sterrenbeeld dan is, en of je daar überhaupt wel iets van merkt.
pi_37029168
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:44 schreef SHE het volgende:
Tweeling; met ascendant Waterman...ik herken alle eigenschappen altijd wel. Al liggen ik en mezelf niet altijd op 1 lijn maar dat is tweeling eigen geloof ik.
Verder snel afgeleid, altijd maar op zoek naar vrijheid..etc.
Ik laat voor de lol mijn horoscoop weleens trekken en check astro.com weleens..daar kan je met geboortetijden en plaats werken en dat is soms echt verrekte nauwkeurig. ( beschrijft geen gebeurtenissen , maar verteld je welke invloeden er onder je gesternte bezig zijn )

Verder ben ik een paardje..
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat er haast wat planeten in je Scorpio-stand zitten ...
pi_37029203
Ik ben waterman, en ik weet me altijd wel te herkennen in die globale beschrijvingen over het karakter van watermannen.
  maandag 17 april 2006 @ 12:48:54 #46
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_37029231
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:46 schreef Spreadsheet het volgende:

[..]

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat er haast wat planeten in je Scorpio-stand zitten ...
Ik kan dat zo voor je nakijken;

alstu

for Georgina (female)
born on 26 May 1978 local time 01:37 am
in Den Haag, NETH U.T. 23-37
4e19, 52n05 sid. time 16:07:03

--------------------------------------------------------------------------------

Planetary positions
planet sign degree house motion
Sun Gemini 04°22'58 04 direct
Moon Capricorn 22°19'06 12 direct
Mercury Taurus 14°11'38 03 direct
Venus Cancer 04°40'54 05 direct
Mars Leo 19°52'54 07 direct
Jupiter Cancer 07°51'45 05/6 direct
Jupiter is technically near the end of house 5 and is interpreted in house 6.
Saturn Leo 24°27'38 07 direct
Uranus Scorpio 13°32'20 09 retrograde
Neptune Sagittarius 17°17'50 10 retrograde
Pluto Libra 14°07'45 08 retrograde
True Node Libra 03°55'03 08 retrograde

House positions (Placidus)
Ascendant Aquarius 02°10'15
2nd House Aries 03°03'03
3rd House Taurus 10°56'49
Imum Coeli Gemini 03°46'05
5th House Gemini 21°24'57
6th House Cancer 08°47'32
Descendant Leo 02°10'15
8th House Libra 03°03'03
9th House Scorpio 10°56'49
Medium Coeli Sagittarius 03°46'05
11th House Sagittarius 21°24'57
12th House Capricorn 08°47'32

Major aspects
Sun Trine Ascendant 2°13
Moon Quincunx Mars 2°26
Moon Quincunx Saturn 2°09
Mercury Square Mars 5°41
Mercury Opposition Uranus 0°39
Mercury Quincunx Pluto 0°04
Venus Conjunction Jupiter 3°11
Venus Quincunx Ascendant 2°31
Mars Conjunction Saturn 4°35
Mars Trine Neptune 2°35
Mars Sextile Pluto 5°45
Jupiter Trine Uranus 5°41
Neptune Sextile Pluto 3°10
pi_37029294
Ik ben een maagd. Maar ook tijger. En herken meer elementen van de tijger in me dan van de maagd. maar het beiinvloed mijn leven niet ofzo. ik be niet zo iemand die als de horoscoop zegt dat ik beter thuis kan blijven dan ook thuis blijf.
pi_37029298
Een voorbeeld van sterrenbeelden die ik dikwijls herken bij users, is bijv. Kastanova. Die is zelf scorpio, en dat merk je ook aan z'n manipulaties, obsessies, enz.

Of met ScOrPiOn op R&P die vissen is, en daarom teruggetrokken en altijd meelevend is met andermans problemen.
pi_37029345
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:51 schreef mjb44 het volgende:
Ik ben een maagd. Maar ook tijger. En herken meer elementen van de tijger in me dan van de maagd. maar het beiinvloed mijn leven niet ofzo. ik be niet zo iemand die als de horoscoop zegt dat ik beter thuis kan blijven dan ook thuis blijf.
DAT is ook geen échte astrologie. Het is ronduit bullshit om je toekomst dmv planetenstand te kunnen voorspellen. Het zegt meer over je algemene inborst.
pi_37029392
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:52 schreef Spreadsheet het volgende:

[..]

DAT is ook geen échte astrologie. Het is ronduit bullshit om je toekomst dmv planetenstand te kunnen voorspellen. Het zegt meer over je algemene inborst.
ik heb er verder helemaal geen verstand van. heb alleen een keer bij een vriendin een boekje er over gelezen. en daar herkende ik me meer in de karaktereigenschappen van een tijger dan van een maagd. heb de betreffende bladzijden wel gekopieerd.
  maandag 17 april 2006 @ 12:55:04 #51
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_37029407
Mij is verteld, door de mevrouw die mijn horoscoop weleens trekt, dat het je slechts verteld welke invloeden er werkzaam zijn. Gebeurtenissen kan ze nooit vertellen...ze zegt ook dat je ondanks de werkende invloeden alsnog alles zelf bepaalt.
het kan je alleen helderheid verschaffen in stemming..vibe, waarom je iets doet.
Ook mensen die je tegenkomt..ik kan het niet laten om potentiele partners altijd even bij haar door de check te halen

Heel kinderachtig, I know
Maar ze heeft altijd gelijk
pi_37029408
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:29 schreef Spreadsheet het volgende:
Sommigen merken nauwelijks van hun sterrenbeeld. Dit kan zo komen, dat hun teken zodanig verzwakt wordt door andere planeten. Maar toch, er zijn wel wat mensen die invloeden goed merken van hun Zon en eventueel hun maan (adescant).

Zo kunnen veel Scorpio's gebukt gaan onder enorme racune en jaloezië. Of dat Tweelingen steeds afgeleid raken.

Daarom de hamvraag: ben je tevreden met je sterrenbeeld (mits je hem goed bemerkt)?
Ben Schorpioen en heb nergens last van.
Children of the night. What music they make.
pi_37029436
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:41 schreef Spreadsheet het volgende:

[..]

Nou, volgens mij ligt dat voor het grootste deel echt aan hun bouw/genen. Niet aan astrologie, die heeft veel meer te maken met je gemoedsrust.
Tuurlijk heeft het ermee te maken of je er aanleg voor hebt maar het is wel terug te vinden in de horoscoop (Maansknopenhoroscoop).

Verder vertelt astrologie veel meer dan alleen je gemoedsrust, het vertelt ook je manier van handelen, je omgang met anderen, je kijk tegen autoriteit enz enz.

Een horoscoop zegt ook niet wat je gaat doen maar wat en waar je mogelijkheden liggen.
Er is nog altijd de vrije wil.
pi_37029445
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:45 schreef Spreadsheet het volgende:

[..]

Het is dan ook een vraag uit interesse, niet om iets aan te veranderen, joh.
[..]
Zie gewoon geen nut om ontevreden te zijn over iets waar je niets aan kan veranderen.

Anyway, zoals al was aangepast (wel op blijven letten ) ben stier.
Ben in ieder geval iemand die vastbesloten, realistisch en koppig is, Niet iemand die graag gedwongen wordt om iets te doen. Maar ben ook een levensgenieter. Vind het wel prima om te zijn wie ik ben.
Waarom moet je altijd volgens het boekje leven om te worden geaccepteerd? Fuck It!
pi_37029453
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:55 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Ben Schorpioen en heb nergens last van.
Duh, maar herken je wel daarin jezelf?
pi_37029459
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:55 schreef SHE het volgende:
Mij is verteld, door de mevrouw die mijn horoscoop weleens trekt, dat het je slechts verteld welke invloeden er werkzaam zijn. Gebeurtenissen kan ze nooit vertellen...ze zegt ook dat je ondanks de werkende invloeden alsnog alles zelf bepaalt.
het kan je alleen helderheid verschaffen in stemming..vibe, waarom je iets doet.
Ook mensen die je tegenkomt..ik kan het niet laten om potentiele partners altijd even bij haar door de check te halen

Vind ik NIET eens kinderachtig, je weet tenminste waar je dan aan toe bent.
pi_37029472
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:55 schreef SHE het volgende:

En waar kijkt ze dan naar? Of jullie sterrenbeelden bij elkaar passen? En dan luister je ook nog naar haar?
pi_37029546
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:46 schreef Spreadsheet het volgende:

[..]

Waar concludeer je dat uit?
  maandag 17 april 2006 @ 13:01:06 #59
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_37029593
Nou, ze kijkt gewoon wat zijn eigenschappen zijn en uit welke motieven hij handelt..of hij last heeft van onbewuste patronen in zijn doen en denken..etc
Die legt ze dan naast die van mij en verteld me dan wat de voordelen en de nadelen zijn.
Het kan zijn dat bepaalde planeten niet zo lekker kruisen en dat er zo'n fundamentele mismatch kan zijn dat je eigenlijk bij voorbaat al weet dat je qua karakter niet matched.

En nee, ik laat het mijn keuze niet beinvloeden..maar vind het wel bijzonder dat die relaties dan ook altijd precies op die punten struikelen ndie ze aangeeft ( totaal andere toekomstvisie, niet op de persoon kunnen bouwen etc etc. )

Misschien heel naief van mij; maar als je het goed interpreteert kan het je best wel leuke inzichten geven.
Het is nogmaals geen toekomst voorspellen hoor..verre van dat zelfs.
En dat de stand van de maan van invloed is op levende wezens is een feit...dat kan zelfs wetenschappelijk ondersteunt worden.
pi_37029596
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:57 schreef mjb44 het volgende:

[..]

En waar kijkt ze dan naar? Of jullie sterrenbeelden bij elkaar passen? En dan luister je ook nog naar haar?
Of maakt ze een composiet of een synastrie?
pi_37029599
Ik ben Leeuw
En gedeeltes kloppen wel..
Salsa Española
pi_37029698
Schorpioen... en Draak. Maarja, die maan hè, bij de zon en dan alpha sentauri met Jupiter d'r bij. Gelukkig heb ik mijn 2de maan van Mars, en die maan Europa nog. Scheelt een stuk. En dan nog, mijn Venus staat prachtig, evenals Mercurius. enzo
Hallo
pi_37030101
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:56 schreef Spreadsheet het volgende:

[..]

Duh, maar herken je wel daarin jezelf?
Sommige punten wel, bij de meeste niet. Maar dat is overal zo denk ik.
pi_37033228
Het sterrenbeeld zelf symboliseert de voornaamste karaktereigenschappen. Een Ram bijvoorbeeld staat aan het begin van de dierenriem en zodoende is zijn karakter veel gericht op uitdaging en vernieuwing. En de naam geeft aan dat de Ram heel impulsief te werk kan gaan. Ik weet verder dat de Ram heel ik-gericht is. Dat klopt ook wel, want ik heb echt moeten leren om rekening te houden met anderen en ze niet onbedoeld te kwetsen.

Een Weegschaal is weer heel anders. Zij gaan niet impulsief te werk maar overzien alles en proberen rationeel te handelen. Ze worden daardoor soms gezien als ongevoelig, omdat ze handelen vanuit hun verstand.

Iemand heeft mijn sterrenbeeld getrokken. Ik ben een Ram, mijn ascendant is Stier, mijn ziel is Kreeft, mijn maanteken is Weegschaal en voor de rest ben ik het vergeten. Oh ja, mijn Chinese sterrenbeeld is Aap.
  maandag 17 april 2006 @ 15:26:37 #65
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_37033512
Ik ben leeuw/Slang van sterrenbeeld,en het verbaast me dat het eigenlijk wel een beetje klopt,dat wat er in mijn sterrenbeeld beschreven staat.En dat vind ik best wel grappig

De belangrijkste eigenschappen van het astrologische teken leeuw zijn:
zelfvertrouwend trots vertrouwenwekkend
royaal edel stralend
bazig arrogant warm
leidend organiserend ijdel

De leeuw is een eerlijk en open mens en houdt van mensen die, net als hij/zij, recht door zee zijn. Die eerlijkheid komt voort uit het feit dat de leeuw graag door andere mensen gerespecteerd wordt, maar vindt dat je dat respect wel moet verdienen. Daarom zal een leeuw niet snel liegen tegen andere mensen en houdt hij/zij er ook niet van dat andere mensen oneerlijk tegen hem/haar zijn. Als mensen eerlijk zijn, is de leeuw bereid heel veel moeite voor ze te doen. Mensen die echter oneerlijk zijn, zullen het respect van de leeuw snel verliezen. Voor deze mensen zal een leeuw zich niet langer inzetten. Overigens heeft een leeuw snel in de gaten welke mensen hij/zij kan vertrouwen. De leeuw is een gevoelig mens en beschikt over een sterke intuïtie. Als mensen proberen een leeuw te bedriegen, heeft hij/zij dat vaak snel in de gaten. Zijn/haar trots zal er dan ook niet voor terug deinzen, deze mensen eens flink de waarheid te zeggen.

De leeuw is een bijzonder harde werker. Heeft hij/zij zich eenmaal iets in zijn/haar hoofd gehaald, dan zal hij/zij er alles aan doen het doel te bereiken. Als het nodig is, is de leeuw in staat andere mensen te motiveren, hetgeen de leeuw een soort natuurlijk leiderschapsvermogen geeft. Met zijn/haar enorme wilskracht en het vermogen andere mensen voor zijn/haar doelen te motiveren, zal de leeuw een goede leider kunnen zijn.

Compromissen sluiten is niet de sterkste kant van de leeuw. Als de leeuw eenmaal een bepaalde weg is ingeslagen, kunnen andere mensen hem/haar over het algemeen moeilijk van een ander alternatief overtuigen. Omdat de leeuw over een behoorlijke dosis overredingskracht beschikt, zal hij/zij andere mensen er meestal wel van overtuigen, dat ze hem/haar beter kunnen volgen. Ondanks het feit dat dit meestal wel zal lukken, is het toch goed dat de leeuw zichzelf probeert aan te leren, ook eens naar de ideeën van andere te luisteren. Het zou het respect bij andere mensen kunnen vergroten. Tevens kan de leeuw op die manier zijn/haar respect voor anderen tonen.

In het chineze strerrenbeeld ben ik Slang en dat klopt ook wel aardig.

Slangen zijn zeer intelligent en sluw. Hun geest is vaak overactief. Ze zijn mysterieus, diepzinnig denker en hebben een vreemd gevoel voor humor. Ze willen altijd van alles over de ander weten en zijn erg leergierig. Ze beginnen vaak aan van alles tegelijk maar maken niet alles af. Ze slaan in hun leven regelmatig nieuwe paden in.

Slangen houden van uitdagingen en overdenken alles heel goed, waardoor ze zelden fouten maken. Slangen kunnen goed dingen organiseren en hebben vaak een groot zakelijk inzicht en daardoor ook vaak financieel geluk. Ze denken graag goed na en houden niet van snelle beslissingen. Ze zijn echter niet betrouwbaar en weten ook anderen vaak te verleiden tot dingen waar ze achteraf vaak spijt van krijgen.

Vaak hebben slangen geen idee waarom iemand boos op ze wordt. Zeker als ze niet op tijd op komen dagen, wat ze maar zelden doen. Slangenkinderen zijn er ijverig en plichtsgetrouw, maart hebben wel erg veel ruimte nodig. Hij kan behoorlijk lastig worden als hij zijn zin niet krijgt, want de slang wil altijd zijn zin doordrijven, ten koste van wat dan ook.

Slangen zijn vaak artistiek begaafd maar zeker niet academisch aangelegd. Slangenkinderen hebben veel aandacht en liefde nodig en een rustige omgeving om in op te groeien. Slangen leven in hun eigen wereldje en gaan hun eigen weg. Ze zijn daardoor vaak veel te veel met zichzelf bezig en maken niet echt deel uit van een groep of het gezin. Slangenouders nemen hun ouderrol vaak met tegenzin op zich.

Slangen zijn zeer verstandelijk aangelegd en hebben daardoor moeite met het tonen van emoties en genegenheid. Slangen hebben natuurlijk ook gevoelens, maar die houden ze vaak erg goed verborgen. Daardoor komen ze vaak koel en berekenend over.

De vijf typen slangen:
* Water type: Dit type is het meest conservatieve type slang dat er is. Hij is erg gevoelig maar ook zeer scherpzinnig,. Hij houdt niet van veranderingen.
* Hout type: Dit type is zeer genereus van aard en heel meelevend en gevoelig.
* Vuur type: Dit type is vaak erg roekeloos en onbezonnen en kan slecht met geld omgaan en is op dat gebied totaal niet te vertrouwen. Ze zijn erg intuïtief en hebben en groot gevoel voor drama.
*Aarde type: Dit type houdt van mooie dingen en van veel kunst. Het is wel de meest materialistische type slang in vergelijking tot de andere vier.
Metaal type: Dit type is vastberaden en erg ambitieus. Soms is hij behoorlijk ongevoelig en medogenloos.

Werkgebied:
Slangen houden er van dingen te onderzoeken, met name het menselijk gedrag. Ze hebben een grote aanleg voor het mysterieuze en geheimzinnige. Banen die ze vaak hebben zijn: wetenschapper, psychiater, geestelijk leider, onderzoeker of politicus, al is hij dan niet altijd even betrouwbaar en spreekt hij vaak met gespleten tong.

Liefdesgebied:
Slang zijn hartstochtelijk en romantisch en staan daarbij graag in het middelpunt van de belangstelling en het leven van de partner. Het zijn geboren verleiders, maar vaak niet zo trouw. Slangen houden van flirten en anderen het hof maken, al doen ze vaak valse beloftes. Een slang die verliefd is, is erg gelukkig. Ze zijn dol op seks en zijn het meest seksueel ingesteld van alle Chinese dierenriemtekens.

Smaak:
Hun smaak is vaak bizar en exotisch.

Lievelingkleuren:
Slangen houden van zachte tinten, meestal van geel en groen.

Sport:
De slang houdt van watersporten, maar is ook dol op wandelen en de natuur.

Vrije tijd:
De slang houdt vaak van theater, opera en kunst.

Hobby's:
De meeste slangen zijn erg spiritueel en houden van esoterische zaken, zoals astrologie, maar zijn ook dol op lezen, dammen en schaken.

Vakantie:
Slangen houden van zonnige oorden, de natuur, het platteland en van kuuroorden.

Vriendschap:
Slangen kunnen goed overweg met hanen, draken en ossen maar hebben vaak ruzie met tijgers en varkens.

Hoge bomen vangen veel wind......
  maandag 17 april 2006 @ 15:27:56 #66
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_37033542
quote:
Op maandag 17 april 2006 02:55 schreef Bunny_feet het volgende:
Ik wil een ander sterrenbeeld. Ben nu leeuw maar dat bevalt me niet
Je mag best trots zijn op je sterrenbeeld.
pi_37033708
Waar haal je de bovenstaande tekst vandaan?
pi_37033749
Ik ben een ram met geloof ik weegschaal als ascedant.

Is er iemand die daar iets over kan vertellen ?

Ik ben rond 19.00 geboren in Raalte, op 06-04-1979
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_37034133
Wat is trouwens een ascedant?
pi_37034307
Ik ben Steenbok (op de Steenbok/Waterman grens eigenlijk) met ascendant Schorpioen. Het is niet makkelijk maar ik ben wel tevreden. Ik herken me in de Steenbok omschrijvingen, Waterman ook wel een beetje... maar volgens mij zijn de trekken die andere mensen het meeste opvallen typisch Steenbok. Ik heb (vind ik zelf vooral) een goed maar beetje apart/droog gevoel voor humor, ben nogal melancholiek, einzelganger, neiging naar depressieve buien, geen hulp kunnen/willen vragen bij problemen en hoe moeizaam ook ik werk mezelf liever in mn eentje uit de put, trots, gevoelig maar heel gereserveerd, ik ontwikkel heel traag maar denk dat ik net zoals veel Steenbokken op latere leeftijd pas tot bloei kom, ik hoop ook dat het klopt dat Steenbok het enige teken is dat mooier wordt met de jaren

[ Bericht 0% gewijzigd door saksia op 17-04-2006 16:08:41 ]
pi_37035486
quote:
Op maandag 17 april 2006 15:40 schreef Mirage het volgende:

Ik ben in maart geboren. Maart-Rammen zijn geloof ik anders dan April-Rammen, is het niet?
  maandag 17 april 2006 @ 16:48:19 #72
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37035622
In de westerse astrologie ben ik een Leeuw. (augustus)

Zon: Leeuw
Maan: Leeuw
Mercurius: Leeuw
Venus: Leeuw
Jupiter: Leeuw

Kortom, en echte Leeuw, zo je zeggen. Maar ik voel me absoluut geen Leeuw, die als 'bazig, leidertypes en zeker van zichzelf' worden omschreven. 't Is eerder het tegenovergestelde bij mij.
Ik heb meer weg van mijn ascendant: Boogschutter.

In de Chinese Astrologie ben ik een Schaap ascendant Aap.
(Un)masking for the greater good.
  maandag 17 april 2006 @ 16:53:20 #73
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_37035753
quote:

www.astro.com

gegevens, geboortedatum en plaats/tijd invullen en klaar is klara
  maandag 17 april 2006 @ 17:00:56 #74
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_37035982
quote:

Deze ascendant valt in 3°57´ Weegschaal

GMT: 17.00 uur 06-04-1979, Raalte

De Diplomaat ~Als het maar mooi en stijlvol is~

Een Weegschaal-ascendant maakt een vriendelijke en diplomatieke indruk. Deze tactische gaven maken je tot een geliefd bemiddelaar, maar kunnen er ook voor zorgen dat je conflicten koste wat het kost wilt vermijden. Tot actie komen vergt veel overleg en pas daarna kom je op grond van een zo eerlijk mogelijke beoordeling van de situatie in een weloverwogen actie. Alle verschillende mogelijkheden worden dus eerst tegen elkaar afgewogen, en dit kan het uiteindelijke in actie komen dan ook flink in de weg zitten. Vandaar de reputatie van Weegschaal om eeuwig te aarzelen en te twijfelen. Daar komt nog bij dat deze ascendant bijzonder gericht is op de ander, wat het ook al niet makkelijker maakt om tot een eigen besluit te komen. Je bent erg gesteld op gezelschap en je zou er moeite mee kunnen hebben

http://www.catharinaweb.nl/astrologie/ascendant/index.htm
pi_37036384
quote:
Deze ascendant valt in 20°27´ Boogschutter

GMT: 10.15 uur 05-11-1985, Delft

De Optimist ~Het zal allemaal wel goedkomen~

Met een Boogschutter-ascendant ben je gericht op de buitenwereld en maak je een eerlijke, vriendelijke en idealistische indruk. Je houdt ervan je horizon te verbreden door reizen of kennis te vergaren. In wezen ben je een zoeker, iemand die altijd op zoek is naar een nieuw doel om na te kunnen jagen, en de jacht op dat doel schenkt je vaak meer bevrediging dan wanneer je het beoogde uiteindelijk hebt bereikt. Op dat moment is de glans er al bijna af en kijk je alweer om je heen op zoek naar de volgende uitdaging. Het kan soms heel moeilijk zijn de kloof tussen wat is en wat zou kùnnen zijn te verdragen. In een intiemere relatie kun je geneigd zijn tot een voortdurend heen en weer zwenken tussen de drang naar vrijheid en de behoefte aan gebondenheid en innerlijk blijf je eigenlijk altijd een vrijgezel. Andere mensen zijn niet altijd gediend van je soms tamelijk moraliserende manier van iets verkondigen (bij voorkeur De Waarheid..)
Dat van die Optimist klopt wel ja
pi_37038519
Ik geloof er niet zo in, echter...
Bizar dat ik als kreeft schijnbaar iets heb met schorpioenen.
Vier keer samengewoond, 4 keer met een schorpioen, 4 keer fout gegaan.
Ik heb m'n ex-vriendinnen toch echt niet uitgezocht op sterrenbeeld.

Verder lees ik vaak dat je 2 soorten kreeften hebt. de meegaande kreeft en de dominante
kreeft. nader beschouwd klopt dat eigenlijk best wel.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_37038653
Ik ben boogschutter, maar heb geen idee welke karaktereigenschappen daarbij horen. Iemand die me iets kan vertellen? Lijkt me wel interessant om te zien of ik mezelf er in herken
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_37040774
Er zijn meerdere elementen die je leven/karakter bepalen. Het sterrenbeeld is niet het enige, en het hangt ook in bepaalde mate van je authenciteit af. Volgens mij zijn er legio sites waar je je sterrenbeeld kan laten berekenen, en waar je zelf een eventuele rode draad uit kan vissen. Zelf ben ik Ram en Weegschaal. Ik zal dus doorgaan tot het gaatje, alleen twijfel ik vaak hoe

Bij de weg: Gave avatar en onderschrift!

[ Bericht 1% gewijzigd door Gorian op 17-04-2006 20:12:10 ]
'Blind faith in your leaders, or in anything, wil get you killed'
  maandag 17 april 2006 @ 20:10:04 #79
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_37040963
quote:
Op maandag 17 april 2006 18:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben boogschutter, maar heb geen idee welke karaktereigenschappen daarbij horen. Iemand die me iets kan vertellen? Lijkt me wel interessant om te zien of ik mezelf er in herken
Boogschutter

Sterrenbeeld: Boogschutter (Sagitarius)
Geboren tussen: 23 novemeber en 23 december
Element: Vuur

De belangrijkste eigenschappen van het astrologische teken Boogschutter zijn:

spontaan, tolerant, rondreizend
open, onrealistisch, sportief
overdreven, idealistisch, extrovert
levenslustig, rusteloos, eigenwijs

De boogschutter is een spontaan mens. De boogschutter is bijzonder eerlijk en direct in alles wat hij/zij doet en zegt. De waarheid is erg belangrijk voor de boogschutter. Ook al heeft hij/zij niet de intentie om mensen te kwetsen, de eerlijkheid en directheid kan er soms toe leiden dat hij/zij mensen pijn doet. Het optreden van de boogschutter is niet altijd even tactvol. Waarschijnlijk kan het hem/haar niet zoveel schelen, omdat het voor de boogschutter nu eenmaal belangrijk is de waarheid te vertellen. Toch is het goed voor de boogschutter af en toe eens stil te staan bij de manier waarop hij/zij op andere mensen overkomt en hier rekening mee te houden in zijn/haar communicatie met andere mensen.

De boogschutter heeft een optimistische instelling en kijkt altijd naar de toekomst. Heeft de boogschutter een doel bereikt, dan stelt hij/zij onmiddellijk het volgende doel vast en begint daaraan te werken. Het leven moet voor de boogschutter avontuurlijk zijn, met telkens nieuwe uitdagingen en mogelijkheden om zich verder te ontwikkelen. De boogschutter staat nooit lang stil en wil het leven in volle teugen genieten.

De boogschutter houdt ervan om op pad te gaan, zodat hij/zij zijn/haar enorme hoeveelheid energie kwijt kan. De boogschutter houdt van reizen en van sporten, en dan vooral buiten sporten, maar ook van uitgaan. De boogschutter wil graag onder de mensen zijn, vooral mensen die hem/haar nieuwe interessante dingen kunnen vertellen. De boogschutter is nu eenmaal nieuwsgierig en wil het antwoord op elke vraag weten. De boogschutter wordt vrij gemakkelijk in een groep opgenomen, omdat hij/zij spontaan en prettig in de omgang is. Hij/zij beschikt over een natuurlijke charme die hem/haar vooral aantrekkelijk maakt voor mensen van het andere geslacht.

De boogschutter heeft een enorme behoefte aan vrijheid in de ruimste zin van het woord. Als mensen een boogschutter beperkingen proberen op te leggen, zal hij/zij zich daar op alle mogelijke manieren tegen verzetten. De boogschutter wil het leven leven zoals het uitkomt. Ook is de boogschutter niet gemakkelijk te beïnvloeden. De boogschutter is pas bereid van richting te veranderen, als hij/zij zelf tot de conclusie is gekomen dat die andere richting de juiste is.

?
pi_37041098
Hey, enorm bedankt!

Al klopt er zo op het eerste gezicht niet heel veel van .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 17 april 2006 @ 20:15:18 #81
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_37041138
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hey, enorm bedankt!

Al klopt er zo op het eerste gezicht niet heel veel van .
Oh ja en dan dit nog

De belangrijkste psychologische begrippen bij het astrologisch teken boogschutter zijn:

hoop kameraadschap vreugde/lol
kwantiteit vrij (-e ruimte) mateloosheid
gulheid bijgeloof overschatting
hypocrisie snel aangedaan moet altijd gelijk hebben
pi_37043087
i dont give a fuck
Dick Schaffa
pi_37043332
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:04 schreef Dick-Schaffa het volgende:
i dont give a fuck
Steenbok in een depressieve bui dus...
  dinsdag 18 april 2006 @ 05:00:48 #84
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_37052978
draak

tweelingen

ascendant maagd

Het is fantastisch om Ringo te zijn.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 18 april 2006 @ 09:27:25 #85
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_37054321
ik val onder de Gemini.
Een heerlijk sterrenbeeld.
¡ Experience Everything !
pi_37054335
Scorpio
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 18 april 2006 @ 09:38:38 #87
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_37054463
Ik ben leeuw en ben daar best tevreden mee De eigenschappen en kenmerken van een leeuw komen prima overeen met mijn karakter.

Mijn ascendant is steenbok.

[ Bericht 11% gewijzigd door Metro2005 op 18-04-2006 12:46:13 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_37057526
hmm ook eens opgezocht wat ik nou was..sterrenbeeld tweelingen ascedant maagd en maan leeuw...dan staat er een hele hele hele lange tekst onder met van alles en nog wat... dat kun je toch niet allemaal zijn wat er staat? het spreekt elkaar ook nog eens tegen...bovendien heb ik t geduld er denk ik niet voor om te snappen...geen sites met kortere beschrijvingen?
pi_37058012
quote:
Op maandag 17 april 2006 16:48 schreef Natalie het volgende:
In de westerse astrologie ben ik een Leeuw. (augustus)

Zon: Leeuw
Maan: Leeuw
Mercurius: Leeuw
Venus: Leeuw
Jupiter: Leeuw

Kortom, en echte Leeuw, zo je zeggen. Maar ik voel me absoluut geen Leeuw, die als 'bazig, leidertypes en zeker van zichzelf' worden omschreven. 't Is eerder het tegenovergestelde bij mij.
Ik heb meer weg van mijn ascendant: Boogschutter.

In de Chinese Astrologie ben ik een Schaap ascendant Aap.
1979-08-21

Logisch, jouw leeuwenkracht is helemaal tanende. Je bent meer in richting de maagd.

Voor diegenen die zich niet herkennen, is dat omdat ze laat geworpen zijn. Zo zal een Kreeft nauwelijks merkbaar zijn, ergens laat in 17 juli. Maar wel weer goed op de vroegere 23 juni.

Veel mensen gaan té exact af op hun datum. En dat vormt deels het ongeloof in astrologie.
pi_37058021
quote:
Op maandag 17 april 2006 16:42 schreef Netflier het volgende:

[..]

Ik ben in maart geboren. Maart-Rammen zijn geloof ik anders dan April-Rammen, is het niet?
Ja. De maand erna zijn hun invloeden veel minder merkbaar.
pi_37058023
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:59 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Waar concludeer je dat uit?
Anders reageer je even op m'n eerdere vraag hoe je op internet die elementen/kruizenverdeling berekent .
pi_37058036
En wat is het nou met die Chinese astrologie.

Het is immers niet voor niets Chinees. In dat verre land zijn de invloeden merkbaar, in het Westen liggen de sterrenbeeld nou net weer anders (noorderzijde). Dus de kracht van Chinese sterrenbeelden valt in het Westen te verwaarlozen. Daarom heeft men de conventionele Westerse astrologie ontworpen. Die klopt dan ook meer .
  Moderator dinsdag 18 april 2006 @ 18:54:10 #93
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37069866
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 12:21 schreef Spreadsheet het volgende:

[..]

Anders reageer je even op m'n eerdere vraag hoe je op internet die elementen/kruizenverdeling berekent .
Met alleen een berekening kom je er niet.
Er zijn meerdere goede boeken over elementen/kruizen en hun uitwerkingen.
Ik weet niet of dat allemaal op internet te vinden is.
Het is ook een beetje veel om dat allemaal zo even op een forum uit te leggen.
Als het je echt intresseert kun je een hoop goede boeken gewoon al uit de bibliotheek halen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_37071801
quote:
Op maandag 17 april 2006 16:02 schreef saksia het volgende:
Ik ben Steenbok (op de Steenbok/Waterman grens eigenlijk) met ascendant Schorpioen. Het is niet makkelijk maar ik ben wel tevreden. Ik herken me in de Steenbok omschrijvingen, Waterman ook wel een beetje... maar volgens mij zijn de trekken die andere mensen het meeste opvallen typisch Steenbok. Ik heb (vind ik zelf vooral) een goed maar beetje apart/droog gevoel voor humor, ben nogal melancholiek, einzelganger, neiging naar depressieve buien, geen hulp kunnen/willen vragen bij problemen en hoe moeizaam ook ik werk mezelf liever in mn eentje uit de put, trots, gevoelig maar heel gereserveerd, ik ontwikkel heel traag maar denk dat ik net zoals veel Steenbokken op latere leeftijd pas tot bloei kom, ik hoop ook dat het klopt dat Steenbok het enige teken is dat mooier wordt met de jaren
Dito (steenbok) hier en idd of hopelijk

Eigenlijk hetzelfde liedje dus, kan soms wat gereserveerd overkomen etc.
Over dat traag ontwikkelen, stapje voor stapje idd, zo zou je het (ook) kunnen zien. Waar een ander in één keer de top wilt bereiken, zijn steenbokken geneigd om stapje voor stapje omhoog te klimmen, vaak met wat meer moeite dan een ander. En vandaar de ogenschijnlijke traaaaagheid .

Neiging naar isolatie, juist. Je kan het ook zien om op je gemak (steenbok) dingen te overzien/opladen, voor de verdere 'klim'. Neiging tot depressieve buien, helaas, heel erg steenbok. Al valt het bij sommige mee (combi's waarschijnlijk). En de trots, zekers, waarom denk jij dat Koningin Beatrix steenbok is? . Het schijnt dat een steenbokje, uit wat voor milieu ze ook komen, gerust bij een koninklijke familie aan tafel kunnen zitten. Het verschil zal amper te merken zijn, sterker, je zou ze aan kunnen zien voor een prins of prinsesje zelf..

Steenbokken worden met de jaren nog wijzer. Maar of de steenbok daar nou altijd zo blij mee is.
Hij/zij is al zo wijs en wilt dat soms wat minder. Gelukkig komt de gekheid ook met de jaren, en laten ze dan idd meer los, accepteren en halen of hun jeugd in of worden losser. Die wijsheid hebben ze al genoeg van en men ziet een omgekeerde volgorde, iedereen wordt (eindelijk) volwassen en de steenbok hervindt en herbeleeft zijn jeugd.

tot zover mijn steenbokrelaas .

Zelf heb ik (daarbij) ascendant waterman. Joepie, dat maakt de wat dogmatische steenbok vrij van geest.. en hoe soms. Beperkingen, verplichtingen . Alleen als het de waterman uitkomt graag. Mijn maan staat in maagd, oh odelijke maagdelijkheid en reinheid. En mijn venus staat in vissen. Romantiek of porno, mijn venus en zon in steenbok maakt het mij soms zwaar, die waterman neigt nl naar de porno . Maja, die venus in vissen en het gevoelige hartje van de starre steenbok droomt van liefde... mooie, onaangeschonden liefde.

Plus, mijn (zon in) steenbok staat in het 12e huis. Bezinning. Wat wil je, het eind van alle huizen, huis 1 t/m 11 al gehad . Immanuel Kant, de filosoof, was er ook mee geboren .

En last, but not least, draak (vuur).
Opzich wel blij mee, geloof ik, ik bedoel, je zal maar varken zijn ofzo .

Of ik er dus blij mee ben, soms wel en soms niet .

Phoe en scheelt kijkt.
Je leert en valt/staat weer op met de jaren, sprak deze steenbok, en dat geldt voor elk sterrenbeeld.
Of je nou een rebelse ram bent, een varken, of een geit.

[ Bericht 2% gewijzigd door sweetgirly op 18-04-2006 19:49:02 ]
pi_37072574
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 12:20 schreef Spreadsheet het volgende:

1979-08-21

Logisch, jouw leeuwenkracht is helemaal tanende. Je bent meer in richting de maagd.

Voor diegenen die zich niet herkennen, is dat omdat ze laat geworpen zijn. Zo zal een Kreeft nauwelijks merkbaar zijn, ergens laat in 17 juli. Maar wel weer goed op de vroegere 23 juni.

Veel mensen gaan té exact af op hun datum. En dat vormt deels het ongeloof in astrologie.
Ik vind haar (horoscoop) ook fantastisch overkomen.
Zoveel leeuw idd, maar zo rustig, mild, en daardoor toch wijs overkomen.

Zij bewijst voor mij dat woorden ook krachtig kunnen zijn, juist door zijn subtiliteit.
Petje af voor deze leeuw(in) , zo, dat mag ook weleens gezegd worden.

wat ben ik weer lief voor de mensheid , ik ga
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:00:53 #96
835 Mars
Stilt stevige trek
pi_37072603
Ik vind m'n sterrenbeeld een eikel!
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:02:33 #97
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_37072687
Sterrenbeeld maagd gaat nergens over. Ik ben dat totaal niet. Bewijst maar weer wat een onzin het is.
Zyggie.
pi_37072705
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:00 schreef Mars het volgende:
Ik vind m'n sterrenbeeld een eikel!
Wat ben je?
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:04:18 #99
835 Mars
Stilt stevige trek
pi_37072756
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:02 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Wat ben je?
Je natuurlijke vader!
pi_37072864
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:02 schreef Zyggie het volgende:
Sterrenbeeld maagd gaat nergens over. Ik ben dat totaal niet. Bewijst maar weer wat een onzin het is.
Ben je geen maagd meer, bedoel je .. Tja, dan is het niet zo vreemd.
Anders even je uurtjes etc invoeren, kijken wat je ascendant etc is.

Maar een maagd klinkt ook niet spannend, en de meeste mensen willen niet zo vroom overkomen.
Ook al zijn ze het (diep van binnen) wel . Echter ben je niet alleen maagd hoor. Als het goed is, hopelijk ..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')