Grappig dat je dat zegt, mijn moeder was kreeft en die zei dat ook altijd "terug naar veel water"ze was ook altijd graag aan zee.quote:Op donderdag 4 mei 2006 18:07 schreef zoalshetis het volgende:
klopt het trouwens dat kreeften veel drinken? soort van 'terug naar veel water'?
maar ook bier enzo...
ik heb zelfs een klein huisje dicht bij zeequote:Op donderdag 4 mei 2006 18:09 schreef yvonne het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, mijn moeder was kreeft en die zei dat ook altijd "terug naar veel water"ze was ook altijd graag aan zee.
Karen, mijn lerares zegt altijd dat we het niet hebben over de invloed van de sterren maar meer over verbanden, verbanden tussen wat er boven en beneden gebeurd.quote:Op donderdag 4 mei 2006 18:07 schreef nokwanda het volgende:
Niks van aantrekken. Sommigen zijn gemaakt om op de ignore stand te zetten. Die horen er ook bij![]()
Nu weer ff ontopic...
@Senesta..... In hoeverre denk jij dat genetica en tijd en plaats van geboorte op elkaar van invloed zijn. Zit daar volgens jou toeval in? Hoe is dat zo uitgekiend?
Ja, maar als ik het goed zie, ben jij (ook nog eens) draak (vuur), dus zo gek is dat dan niet hoorquote:Op donderdag 4 mei 2006 10:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
IK heb soms van beide last en ik ben een stier, gek he?![]()
You're welcomequote:
Astrologie leent zich niet voor toepassing op statistische data. Alleen al de algemene dagelijkse horoscoop zegt genoeg. Aspecten van planeten icm huizen zeggen veel meer over de kans op bv. aanleg voor geestesziekten, neiging naar verslaving enz.quote:
Oftewel de ontwikkeling van het embryo is gunstiger in de zomer dan in de winter of lente, ongeacht sterrenbeeld van de moeder (of het kind) maar wel een kennelijk verband met de algehele gezondheid van het lichaam van de moeder en het embryo, wat het gehele verdere leven daarvan beinvloedt.quote:.Onderzoeker Salib, die psychiater en universitair docent is in Liverpool, zei dat de vooruitzichten voor de gezondheid van baby's te maken kunnen hebben met hun seizoensbeleving in de baarmoeder. "Terwijl het embryo zich in de baarmoeder ontwikkelt, zijn de hersenen erg gevoelig voor veranderingen in de toestand van de moeder, zoals infecties en zelfs temperaturen.”
Och ja, ik had het ook niet direct bedoeld als "bewijs" ten gunste van astrologie hoor, daarvoor weet ik er zelf nog niet genoeg van af, zowel van astrologie als van hetgeen dat er in het onderzoek word aangehaald.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:00 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Astrologie leent zich niet voor toepassing op statistische data. Alleen al de algemene dagelijkse horoscoop zegt genoeg. Aspecten van planeten icm huizen zeggen veel meer over de kans op bv. aanleg voor geestesziekten, neiging naar verslaving enz.
[..]
Oftewel de ontwikkeling van het embryo is gunstiger in de zomer dan in de winter of lente, ongeacht sterrenbeeld van de moeder (of het kind) maar wel een kennelijk verband met de algehele gezondheid van het lichaam van de moeder en het embryo, wat het gehele verdere leven daarvan beinvloedt.
Je maanteken is niet hetzelfde als je ascendant, je maanteken vertegenwoordigt grof gezegd je innerlijk en je ascendant je uiterlijk.quote:Op maandag 17 april 2006 00:29 schreef Spreadsheet het volgende:
Maar toch, er zijn wel wat mensen die invloeden goed merken van hun Zon en eventueel hun maan (adescant).
Zo kunnen veel Scorpio's gebukt gaan onder enorme racune en jaloezië.
Ik zit nu heel geboeid naar de horoscooptekening te kijken die voor me ligt.. Als ik zo lees wat jij zegt dan wens ik spontaan dat ik 'm kon lezenquote:Op donderdag 4 mei 2006 22:59 schreef Manono het volgende:
Je maanteken is niet hetzelfde als je ascendant, je maanteken vertegenwoordigt grof gezegd je innerlijk en je ascendant je uiterlijk.
Sterrenbeelden (je zonneteken) zeggen niks relevants over een karakter, een nauwkeurig getrokken geboortehoroscoop wel. Dat Schorpioenen fanatiek, heimelijk jaloers zijn en moeilijk vergeven zullen de meeste Schorpioenen wel herkennen maar dit verandert al als een Schorpien bijv Maan in Waterman of Weegschaal heeft.
Je levensloop schijnt trouwens het meest te worden beinvloed door de stand van de Maansknoop (North Node), die aangeeft welke aangeboren neiging je zou moeten loslaten en welke je daarnaast zou moeten aanleren, alsmede door de Lillith (ook Duistere Maan genoemd) die aangeeft welke negatieve eigenschappen je Achilleshiel zijn, ongezonde patronen waarop je geneigd bent terug te vallen.
Gewoon ff ter informatie
Doe maar nietquote:
Als dat zo is kom je ook niet veel verder dan hooguit 1x per maand.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 10:06 schreef SpaansBenauwd het volgende:
de stand van de sterren is meestal bepalend voor mijn geilheid, voor de rest neem ik het lot in eigen handen
Weet je, ik heb niet het idee dat als mensen mij kennen als ze zoiets zien. Het is hoeveel waarheid je erin ziet of wilt zien. Mijn interesse voor het onderwerp, staat verder los van het feit of ik erin geloof of niet. Persoonlijk denk ik niet dat een horoscoop 'mijn leven in kaart brengt'.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 10:19 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Doe maar niet![]()
Een horoscoop is een wat ze noemen een "blauwafdruk" van je leven en ik geloof niet dat je wilt dat dat op het net gegooid wordt![]()
Ik zei niet dat Schorpioen met Maan in Waterman altijd vergevingsgezind maakt, maar het ging over de aangeboren rancune van de Schorp en niet over de rebellie en tegendraadsheid van de Waterman. Maan in Waterman maakt in elk geval ruimvoelender, onpersoonlijker en meer werelds. Verder herhaal je ongeveer wat ik zeg, alleen wat bloemrijker en zweveriger.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 09:42 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Maan in Waterman bij een Schorpioen hoeft niet altijd vergevingsgezind te maken.
[...]
En verder spelen natuurlijk ook nog vele andere factoren van de horoscoop mee ( welke verbindingen maakt de Maan bijv.)
De Maansknopen in de horoscoopvertellen ons alles over onze karmische opdracht in dit leven, over waar we vandaan komen (Zuidelijke Maansknoop) en waar we naar toe moeten groeien (Noordelijke Maansknoop) om een spiritueel vollediger mens te worden.
Lilith (Zwarte Maan) in de horoscoop verhult waar we moeten leren loslaten, en op welke manier.
Ze heeft alles te maken met loslaten, teruggeslagen worden op onszelf en in het isolement belanden.
Ze is de ultieme uitdaging, de donkere vrouwelijke energie in elke vrouw en elke man.
Ze is het totale onvermogen tot communicatie, de onverzoenbare, de ontoegankelijke.
Maar ze is echt.
Of, zoals sommige beweren, het meest wezelijke deel van onszelf.
Zal wel komen door jaren duidingen schrijven denk ikquote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:50 schreef Manono het volgende:
[..]
Ik zei niet dat Schorpioenen met Maan in Waterman altijd vergevingsgezind maakt, maar het ging over de aangeboren rancune van de Schorp en niet over de rebellie en tegendraadsheid van de Waterman. Maan in Waterman maakt in elk geval ruimvoelender, onpersoonlijker en meer werelds. Verder herhaal je ongeveer wat ik zeg, alleen wat bloemrijker en zweveriger.![]()
Ik weet trouwens niet hoe de Lillith wordt geduid in een tradionele horoscooptekening, misschien weet jij dat?
Misschien heb je hier wat aan?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:50 schreef Manono het volgende:
[..]
Ik zei niet dat Schorpioenen met Maan in Waterman altijd vergevingsgezind maakt, maar het ging over de aangeboren rancune van de Schorp en niet over de rebellie en tegendraadsheid van de Waterman. Maan in Waterman maakt in elk geval ruimvoelender, onpersoonlijker en meer werelds. Verder herhaal je ongeveer wat ik zeg, alleen wat bloemrijker en zweveriger.![]()
Ik weet trouwens niet hoe de Lillith wordt geduid in een tradionele horoscooptekening, misschien weet jij dat?
Damn kom toch al een tijdje bij astro.com, zie nu pas bij Free Horoscopes de optie 'Extended Chart Selection', waar je dus idd je Pars, Lillith Vertex Chiron ed kunt vinden, thnx !quote:Op vrijdag 5 mei 2006 14:12 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Misschien heb je hier wat aan?
http://www.astro.com/astrologie/in_lilith_h.htm
Nee daarom, sommige dingen gaan echt nergens over omdat het om iets veel uniekers gaat dan alleen je zonneteken. Je ascendant en de rest vind je door je gegevens (inclusief geboortetijd en plaats) in te vullen bij astro.com, check Free Horoscopes onderaan 'Personal Potrait'quote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:58 schreef Susie het volgende:
Ik kan mezelf best vinden in de beschrijving van de waterman op farida.nu. Maar sommige dingen gaan echt nergens over;
{...)
Ik vind dit soort dingen altijd leuk om te lezen. Ik ben er niet geheel in thuis hoe je allerlei berekeningen enzo moet maken en ik weet ook niet wat mijn ascedant(?) is. Hoe kom je daar achter? (misschien stond het hierboven ergens, maar dat heb ik niet allemaal gelezen, sorry)
Mijn chinese horoscoop is Draak (vuur ook nog eens!). Die omschrijving vind ik ook helemaal leuk (stond niet op die site). Komt ook heel goed overeen.
Ook altijd gehad maar op een gegeven moment word je ouder en dan veranderen dat soort dingen ineens.Echwa!quote:Op vrijdag 5 mei 2006 21:14 schreef Dromenvanger het volgende:
Kan het even niet uitleggen. Ik voel gewoon aan welke bochten ik moet nemen.
Toch ga ik ervan uit dat het richting de toekomst alleen maar beter kan gaan hierquote:Op zaterdag 6 mei 2006 03:10 schreef Manono het volgende:
[..]
Ook altijd gehad maar op een gegeven moment word je ouder en dan veranderen dat soort dingen ineens.Echwa!
hoger dan wie of wat, dat weet je helemaal niet.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:13 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zit gewoon een paar verdiepingen hoger
Hoger dan vroegerquote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:21 schreef Manono het volgende:
[..]
hoger dan wie of wat, dat weet je helemaal niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |