abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 mei 2006 @ 17:42:12 #126
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_37550588
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 17:40 schreef senesta het volgende:
tweeling staat ook vooral voor contacten en communicatie, feitjes verzamelen en doorgeven.
Dat verklaard een hele boel

Communicatie is hier belangrijk ook inderdaad. En doorgeven van communicatie en communiceren en ga zo door.

Mijn mond houden is soms nogal een probleem
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_37550608
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 17:40 schreef senesta het volgende:
tweeling staat ook vooral voor contacten en communicatie, feitjes verzamelen en doorgeven.

@nokwanda, je ascendant geeft vaak de houding weer hoe je overkomt naar buiten (onder andere), als ik dan denk aan steenbok, dan kom je waarschijnlijk over als iemand die zijn zaakjes goed op een rijtje heeft, georganiseert en netjes is.
De maan in steenbok is onder andere ook de houding die je aanneemt als je je niet lekker voelt en in deze kan ik met je meeleven, ik ben leeuw met maan in steenbok, als ik niet lekker in mijn vel zit dan heb ik de neiging ineens in alles orde te scheppen, ik maak ineens allerlei nieuwe huisregels en dat geeft me op dat moment een rustig gevoel, alsof ik "alles geregeld heb".( mijn maan staat in huis 4, o.a huis en gezin)
UIeindelijk kom ik daardoor weer bij en verval weer in mijn zonneteken, de leeuw.
Komt me bekend voor
Maar ik denk niet dat ik naar buiten toe nou als een steenbok overkom.
Ik denk toch echt dat als je aan een gemiddelde andere persson vraagt: welk sterrenbeeld denk je dat zij heeft, de ander toch wel leeuw zou zeggen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 17:46:37 #128
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37550684
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 15:46 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik vaar wel op mijn intuïtie iig. Qua routine: ik ben snel op iets uitgekeken, toch geeft routine me een zekere rust omdat ik nogal druk 'in m'n hoofd' ben. Teveel veranderen om me heen maken me nóg onrustiger.

Een tijdje geleden heb ik bij een astrologe een persoonlijke horoscoop laten maken. Er staat veel op. Lang niet alles begrijp ik.
Ik kan niet zeggen wat zij behandeld heeft, maar een geboortehoroscoop is heel erg verfijnd, het heeft een hoop bouwstenen zeg maar.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 4 mei 2006 @ 17:48:18 #129
17548 Dr.Death
Your Doctor has arrived..
pi_37550713
Ben vissen met tegengestelde planeten enzo.
Ben dus een realistische idealist, een nuchtere dromer en een romatische botterik.
Maar ik ben er wel tevreden over.

En eigenlijk geloof ik niet in sterrebeelden, maar vind het tegelijkertijd wel interessant.
En dat klopt dan ook weer met mn sterrebeeld
I'll try being nicer if you'll try being smarter.
stupid people shouldn't breed
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 17:51:56 #130
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37550799
Ha ha ha, vast een schorpioen
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 17:55:58 #131
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37550879
Feit blijft wel dat Spreadsheet niet heel erg op de hoogte is van astrologie volgens mij, je maan is namelijk geen ascendant, en scorpio is een heel mooi teken hoor, je kunt geen trouwere vrienden vinden bijvoorbeeld.
pi_37551133
Niks van aantrekken. Sommigen zijn gemaakt om op de ignore stand te zetten. Die horen er ook bij

Nu weer ff ontopic...
@Senesta..... In hoeverre denk jij dat genetica en tijd en plaats van geboorte op elkaar van invloed zijn. Zit daar volgens jou toeval in? Hoe is dat zo uitgekiend?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  donderdag 4 mei 2006 @ 18:07:39 #133
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37551145
klopt het trouwens dat kreeften veel drinken? soort van 'terug naar veel water'?

maar ook bier enzo...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Admin donderdag 4 mei 2006 @ 18:08:49 #134
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_37551169
En opgeschoond.

Ik ben Leeuw, en dat sterrenbeeld hoort voor de volle 100% bij mij.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin donderdag 4 mei 2006 @ 18:09:50 #135
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_37551187
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:07 schreef zoalshetis het volgende:
klopt het trouwens dat kreeften veel drinken? soort van 'terug naar veel water'?

maar ook bier enzo...
Grappig dat je dat zegt, mijn moeder was kreeft en die zei dat ook altijd "terug naar veel water"ze was ook altijd graag aan zee.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_37551223
Past zeer goed bij me. Voor alle volle procenten.
--> vissen. Geeft je het gevoel dat je bent uitverkoren door hun. En dat is dan ook zo.

Een mantel.
  donderdag 4 mei 2006 @ 18:12:05 #137
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37551237
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:09 schreef yvonne het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt, mijn moeder was kreeft en die zei dat ook altijd "terug naar veel water"ze was ook altijd graag aan zee.
ik heb zelfs een klein huisje dicht bij zee
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 18:15:29 #138
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37551327
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:07 schreef nokwanda het volgende:
Niks van aantrekken. Sommigen zijn gemaakt om op de ignore stand te zetten. Die horen er ook bij

Nu weer ff ontopic...
@Senesta..... In hoeverre denk jij dat genetica en tijd en plaats van geboorte op elkaar van invloed zijn. Zit daar volgens jou toeval in? Hoe is dat zo uitgekiend?
Karen, mijn lerares zegt altijd dat we het niet hebben over de invloed van de sterren maar meer over verbanden, verbanden tussen wat er boven en beneden gebeurd.
Mensen zijn ooit verbanden gaan leggen tussen de standen van de sterren en gebeurtenissen beneden, dus bijvoorbeeld dat bij een bepaalde stand van de sterren het een goede tijd was om gewassen te planten of te oogsten, gaandeweg is dit uitgebreid tot de astrologie die we nu kennen.
Eigenlijk is hetgene dat mij overtuigt heeft gewoon het simpele feit dat het werkt.

Overgens las ik laatst dat ze een verband hadden gevonden tussen de geboortemaand van iemand en de kans dat mensen depressief of suicidaal waren(weet niet of ik het goed schrijf).

Verband geboortemaand en kans zelfdoding

[ Bericht 2% gewijzigd door senesta op 04-05-2006 18:21:33 ]
pi_37553660
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:

IK heb soms van beide last en ik ben een stier, gek he?
Ja, maar als ik het goed zie, ben jij (ook nog eens) draak (vuur), dus zo gek is dat dan niet hoor
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 15:01 schreef The_Shining het volgende:

thnx
You're welcome

@Senesta, bij iemand waar maan in boogschutter staat (zelf vind ik dit ), wat doet die als diegene niet lekker in zijn vel zit?

En bij mij staat mijn maan in maagd, als ik niet lekker in mijn vel zit, word ik dan maagdelijk?
Overigens ontspring ik wel de dans wat betreft dat artikel, winter nl. IJskoningin . Maar van binnen erg gevoelig, soms.

Dat artikel vind ik overigens niet eens zo vreemd, en interessant.
Oa de tweelingen dus, wat betreft stemmingswisselingen...tja. Helaas ken ik er ook nog één die zelfmoord heeft gepleegd. Maar ik vind vele juist vrolijk overkomen. Al kunnen ze soms weer kennelijk wat neerslachtig zijn, tweeling. Naja, much to say altijd.
pi_37556146
quote:
Astrologie leent zich niet voor toepassing op statistische data. Alleen al de algemene dagelijkse horoscoop zegt genoeg. Aspecten van planeten icm huizen zeggen veel meer over de kans op bv. aanleg voor geestesziekten, neiging naar verslaving enz.
quote:
.Onderzoeker Salib, die psychiater en universitair docent is in Liverpool, zei dat de vooruitzichten voor de gezondheid van baby's te maken kunnen hebben met hun seizoensbeleving in de baarmoeder. "Terwijl het embryo zich in de baarmoeder ontwikkelt, zijn de hersenen erg gevoelig voor veranderingen in de toestand van de moeder, zoals infecties en zelfs temperaturen.”
Oftewel de ontwikkeling van het embryo is gunstiger in de zomer dan in de winter of lente, ongeacht sterrenbeeld van de moeder (of het kind) maar wel een kennelijk verband met de algehele gezondheid van het lichaam van de moeder en het embryo, wat het gehele verdere leven daarvan beinvloedt.
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 21:15:26 #141
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37556640
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:00 schreef The_Shining het volgende:

[..]

Astrologie leent zich niet voor toepassing op statistische data. Alleen al de algemene dagelijkse horoscoop zegt genoeg. Aspecten van planeten icm huizen zeggen veel meer over de kans op bv. aanleg voor geestesziekten, neiging naar verslaving enz.
[..]

Oftewel de ontwikkeling van het embryo is gunstiger in de zomer dan in de winter of lente, ongeacht sterrenbeeld van de moeder (of het kind) maar wel een kennelijk verband met de algehele gezondheid van het lichaam van de moeder en het embryo, wat het gehele verdere leven daarvan beinvloedt.
Och ja, ik had het ook niet direct bedoeld als "bewijs" ten gunste van astrologie hoor, daarvoor weet ik er zelf nog niet genoeg van af, zowel van astrologie als van hetgeen dat er in het onderzoek word aangehaald.

Ik vind het eerder wel intressant dat er gewoon een link is gevonden tussen iemands kans op wat dan ook en zijn geboortemaand, los van astrologie.
pi_37559272
Pssst Senesta, mijn vraag was serieus bedoeld hoor (nieuwsgierig)
pi_37560585
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:29 schreef Spreadsheet het volgende:
Maar toch, er zijn wel wat mensen die invloeden goed merken van hun Zon en eventueel hun maan (adescant).

Zo kunnen veel Scorpio's gebukt gaan onder enorme racune en jaloezië.
Je maanteken is niet hetzelfde als je ascendant, je maanteken vertegenwoordigt grof gezegd je innerlijk en je ascendant je uiterlijk.

Sterrenbeelden (je zonneteken) zeggen niks relevants over een karakter, een nauwkeurig getrokken geboortehoroscoop wel. Dat Schorpioenen fanatiek, heimelijk jaloers zijn en moeilijk vergeven zullen de meeste Schorpioenen wel herkennen maar dit verandert al als een Schorpien bijv Maan in Waterman of Weegschaal heeft.

Je levensloop schijnt trouwens het meest te worden beinvloed door de stand van de Maansknoop (North Node), die aangeeft welke aangeboren neiging je zou moeten loslaten en welke je daarnaast zou moeten aanleren, alsmede door de Lillith (ook Duistere Maan genoemd) die aangeeft welke negatieve eigenschappen je Achilleshiel zijn, ongezonde patronen waarop je geneigd bent terug te vallen, en die je dus zou moeten verwerpen.

Gewoon ff ter informatie

[ Bericht 1% gewijzigd door Manono op 05-05-2006 13:42:40 ]
Jusqu'ici tout va bien...
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:57:59 #144
99410 nightdaughter
a dark soul in a cold world
pi_37562835
Ik ben een echte schorpioen. Ik vind het niet erg om een schorpioen te zijn. Mijn ascendant is weegschaal. Chinees sterrenbeeld is os en indiaans sterrenbeeld is slang.
Dark Blessings from the other world
pi_37568204
Maan in Waterman bij een Schorpioen hoeft niet altijd vergevingsgezind te maken.
Gevoelsmatig is bij Maan in Waterman de behoefte aan vrijheid en broederschap sterk aanwezig., kan zelfs dwangmatig zijn, een absolute noodzaak zelfs om zich vrij, zelfstandig en gelijk aan anderen te kunnen voelen, want bij Maan in Waterman is dat de manier om zich prettig te kunnen voelen.
Bij dwang en andere druk komt het meestal tot rebellie
Is iemand nu een echte Schorpioen (dus zowel in aanleg als uitdaging) kan het goed zijn dat, doordat de Maan in situaties gedwongen wordt en dus overgaat tot rebellie, de vergevingsgezindheid sterk afzwakt door het sterke Schorpioen zijn.
En verder spelen natuurlijk ook nog vele andere factoren van de horoscoop mee ( welke verbindingen maakt de Maan bijv.)

De Maansknopen in de horoscoopvertellen ons alles over onze karmische opdracht in dit leven, over waar we vandaan komen (Zuidelijke Maansknoop) en waar we naar toe moeten groeien (Noordelijke Maansknoop) om een spiritueel vollediger mens te worden.

Lilith (Zwarte Maan) in de horoscoop verhult waar we moeten leren loslaten, en op welke manier.
Ze heeft alles te maken met loslaten, teruggeslagen worden op onszelf en in het isolement belanden.
Ze is de ultieme uitdaging, de donkere vrouwelijke energie in elke vrouw en elke man.
Ze is het totale onvermogen tot communicatie, de onverzoenbare, de ontoegankelijke.
Maar ze is echt.
Of, zoals sommige beweren, het meest wezelijke deel van onszelf.

Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 10:05:47 #146
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37568681
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:59 schreef Manono het volgende:

Je maanteken is niet hetzelfde als je ascendant, je maanteken vertegenwoordigt grof gezegd je innerlijk en je ascendant je uiterlijk.

Sterrenbeelden (je zonneteken) zeggen niks relevants over een karakter, een nauwkeurig getrokken geboortehoroscoop wel. Dat Schorpioenen fanatiek, heimelijk jaloers zijn en moeilijk vergeven zullen de meeste Schorpioenen wel herkennen maar dit verandert al als een Schorpien bijv Maan in Waterman of Weegschaal heeft.

Je levensloop schijnt trouwens het meest te worden beinvloed door de stand van de Maansknoop (North Node), die aangeeft welke aangeboren neiging je zou moeten loslaten en welke je daarnaast zou moeten aanleren, alsmede door de Lillith (ook Duistere Maan genoemd) die aangeeft welke negatieve eigenschappen je Achilleshiel zijn, ongezonde patronen waarop je geneigd bent terug te vallen.

Gewoon ff ter informatie
Ik zit nu heel geboeid naar de horoscooptekening te kijken die voor me ligt.. Als ik zo lees wat jij zegt dan wens ik spontaan dat ik 'm kon lezen
Zou 'm bijna scannen en hier posten
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 10:06:42 #147
147881 SpaansBenauwd
je doet zomaar stoer
pi_37568696
de stand van de sterren is meestal bepalend voor mijn geilheid, voor de rest neem ik het lot in eigen handen
ik krijg je echt wel te pakken hoor
pi_37568938
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 10:05 schreef Natalie het volgende:

[..]

Zou 'm bijna scannen en hier posten
Doe maar niet

Een horoscoop is een wat ze noemen een "blauwafdruk" van je leven en ik geloof niet dat je wilt dat dat op het net gegooid wordt
pi_37568967
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 10:06 schreef SpaansBenauwd het volgende:
de stand van de sterren is meestal bepalend voor mijn geilheid, voor de rest neem ik het lot in eigen handen
Als dat zo is kom je ook niet veel verder dan hooguit 1x per maand.
pi_37568982
Ik ben een typische tweelingen. En ik ben er tevreden mee. Er word weleens gezegd dat Tweelingen oppervlakkig zijn, dat is een eigenschap die ik niet heb. Verder is zo'n beetje alles van toepassing. Ik geloof ook wel in liefdeshoroscopen, mijn ex en ik hadden niet echt de juiste horoscoopmatch, mijn vriend en ik weer wel. Heel veel dingen kloppen toch wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')