abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 mei 2006 @ 01:58:28 #176
40111 TheWilliedockSaints
The Taxman Cometh
pi_37647727
onlangs is trouwens bewezen dat astrologie niet bestaat...
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  Moderator maandag 8 mei 2006 @ 08:45:08 #177
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37649098
quote:
Op maandag 8 mei 2006 01:58 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
onlangs is trouwens bewezen dat astrologie niet bestaat...
Bron?
Volgens mij is er helemaal niets bewezen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 8 mei 2006 @ 08:48:30 #178
89725 p-etr-a
poëtra
pi_37649134
quote:
Op maandag 8 mei 2006 01:50 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
ik zou graag een steenbok zijn
Ik ook. Wat ben je nu?
pi_37651516
quote:
Op maandag 8 mei 2006 08:45 schreef senesta het volgende:

[..]

Bron?
Volgens mij is er helemaal niets bewezen.
http://dsc.discovery.com/news/briefs/20060424/astrology_hum.html

[ Bericht 9% gewijzigd door saksia op 08-05-2006 10:59:49 ]
  Moderator maandag 8 mei 2006 @ 11:44:11 #180
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_37652967
Pff, daar staat dat het sterrenbeeld (sunsign)niet bepalend is voor het karakter van een persoon.

Nou dat is precies wat astrologen al tijden zeggen, het zegt alleen dat boekjes als "hallo kreeft" e.d de prullenbak in kunnen, die boekjes, en ook de astrologiecolumns die in roddelbladen en kranten staan zijn op absoluut niets gebaseert.

Astrologie is heeel veel meer dan alleen je zonneteken, en dat onderzoek is net zo kortzichtig als de meeste andere onderzoeken die zijn gedaan.
Jammer dat mensen zich niet eerst in iets verdiepen voor ze dingen gaan roepen.
Ik heb overgens een nederlands berichtje gevonden van het onderzoek:

http://www.nu.nl/news/721(...)nbeeld_te_maken.html

JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_37990144
Ik ben een steenbok in hart en nieren en ik vind dat prima zo. M'n vriend is ook een steenbok, niet zo duidelijk als ik (ik ben zo'n beetje in het eerste uur dat het steenbok werd, geboren) en ik vind dat heerlijk zo. Ik zou geen ander teken willen zijn.
pi_37993005
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 15:05 schreef Sessy het volgende:
Ik ben een steenbok in hart en nieren en ik vind dat prima zo. M'n vriend is ook een steenbok, niet zo duidelijk als ik (ik ben zo'n beetje in het eerste uur dat het steenbok werd, geboren) en ik vind dat heerlijk zo. Ik zou geen ander teken willen zijn.
Zoeken Steenbokken trouwens eerder Steenbokken uit als partner of zie je dat ook veel bij andere tekens? Ik trek zelf heel erg naar Steenbokken, met dat idee van 'opposites attract' heb ik helemaal niks. Ik dacht, misschien omdat ze zo koppig zijn dat ze liever iemand zoeken die 'hetzelfde' is voor de rust omdat men elkaar beter begrijpt, en er dus ook niet zoveel ruimte is voor het leveren van kritiek op elkaar uit onbegrip (want daar botst het bij mij ontzettend met andere sterrenbeelden en dan denk ik "flikker dan maar op, ik kan er ook niets aan doen dat je me niet begrijpt, wat een waste of time!!" )

Een paar mensen zeiden hier dat ze steenbok zouden willen zijn, waarom? Als ik soms (korte)beschrijvingen lees vind ik het vaak heel erg saai overkomen omdat dan alleen de nadruk gelegd wordt op dat praktische, ambitieuze, serieus, rechtlijnig etc.... dan denk ik bah zo stoffig ben ik toch niet ...want het is wel een mooi teken natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door saksia op 19-05-2006 16:45:53 ]
pi_37993173
Steenbokken zijn niet stoffig. Steenbokken hebben wel degelijk passie, ik heb passie voor m'n studie en voor m'n sport, en ja dat is wel ambitie, maar zeker niet op een droge en stoffige manier.

Ik vind het verder trouwens inderdaad lekker rustig bij steenbokken. Werkstukken maken met steenbokken is ook ideaal, zo ontduiken je groepsleden hun verantwoordelijkheden tenminste niet.
pi_37993410
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 16:43 schreef Sessy het volgende:
Steenbokken zijn niet stoffig. Steenbokken hebben wel degelijk passie, ik heb passie voor m'n studie en voor m'n sport, en ja dat is wel ambitie, maar zeker niet op een droge en stoffige manier.
Ja, dat bedoel ik...het mag er dan niet altijd meteen zichtbaar uitkomen maar ik ben erg gevoelig en 'hotblooded', maar als ik die beschrijvingen lees komt dat er vaak niet bepaald in over.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 16:53:05 #185
The Taxman Cometh
pi_37993481
ik vind het echt klote om een Stier te zijn maar goed, 't gras is altijd groener als je Maagd bent
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_37993543
Stieren zijn leuk voor avontuurtjes.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 16:56:56 #187
The Taxman Cometh
pi_37993613
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 16:54 schreef Sessy het volgende:
Stieren zijn leuk voor avontuurtjes.
*fotoboek checkt
  vrijdag 19 mei 2006 @ 16:57:52 #188
The Taxman Cometh
pi_37993640
oke, Steenbok komt regelmatig in Tilburg dus
pi_37993801
Hahaha nee ik studeer in Tilburg, ik woon op 2-2,5 uur reistijd van Tilburg en ik heb al een vriend, een steenbok, maar m'n ex was een stiertje en dat was wel redelijk verfrissend. En op vakanties ben ik ook wel een paar stiertjes tegengekomen, nooit echt serieus iets mee gehad (zoals sommigen helemaal liefdesverdrietig gaan lopen doen na een vakantie) maar ik kick er wel helemaal van op, van de gezelschap van een stier.
Op de lange termijn wordt de wederzijdse koppigheid de relatie fataal trouwens, ook in vriendenrelaties.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 17:08:57 #190
The Taxman Cometh
pi_37993933
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 17:03 schreef Sessy het volgende:
Hahaha nee ik studeer in Tilburg, ik woon op 2-2,5 uur reistijd van Tilburg en ik heb al een vriend, een steenbok, maar m'n ex was een stiertje en dat was wel redelijk verfrissend. En op vakanties ben ik ook wel een paar stiertjes tegengekomen, nooit echt serieus iets mee gehad (zoals sommigen helemaal liefdesverdrietig gaan lopen doen na een vakantie) maar ik kick er wel helemaal van op, van de gezelschap van een stier.
Op de lange termijn wordt de wederzijdse koppigheid de relatie fataal trouwens, ook in vriendenrelaties.
ligt dat aan het sterrenbeeld of aan jouw overtuiging?
pi_37993958
Nee, het ligt aan mijn koppigheid, duh!

Ja het ligt aan het sterrenbeeld, of alle stieren die ik ben tegengekomen waren puur toevallig koppig, dat kan ook nog... Stuk of 5, niet geheel onmogelijk dus...
  vrijdag 19 mei 2006 @ 17:14:15 #192
The Taxman Cometh
pi_37994081
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 17:09 schreef Sessy het volgende:
Nee, het ligt aan mijn koppigheid, duh!

Ja het ligt aan het sterrenbeeld, of alle stieren die ik ben tegengekomen waren puur toevallig koppig, dat kan ook nog... Stuk of 5, niet geheel onmogelijk dus...
misschien is koppigheid wel niet goed vast te stellen als je op vakantie bent
pi_37995406
Hoi,

Ik ben een Tweeling qua sterrenbeeld/zonneteken, dat zou mij communicatief, intelligent, nerveus, nieuwsgierig etc maken. Ascendant stier maakt mij weer rustig, afwachtend, doorzettend, prettig, meegaand.
Maar mijn Maan in Scorpioen maakt me weer extreem diep, ik betrek zegmaar alles meteen op mijzelf en een belediging vat ik meestal erg persoonlijk op en ben dan ook snel op mijn teentjes getrapt en aggressief. Mensen met Maan in scorpio kunnen een ander intens tot in de grond van hun hart en ziel haten. On the positive side schijn je met deze positie iemand anders zeer scherp in te kunnen schatten.
Ook hebben ze zeer veel met occulte zaken, filosofie, mysterie
Deze mensen hebben meestal een mysterieus niet te vatten sfeertje over zich. Sommige mensen vinden het onweerstaanbaar aantrekkelijk, anderen zijn en bang voor en walgen ervan.
Sleutelwoord voor deze positie is denk ik "Alles of niets" "Haat of liefde"

Kreeften kan ik het vaak slecht mee vinden, die willen je automatisch doorgronden en "aan kunnen voelen" en dat gaat bij schorpioen manen dus niet.

Ik vind sommige dingen opzich wel kloppen want ik zie het onmiddelijk wanneer iemand niet te vertrouwen is.

Die intense haat heb ik gelukkig maar een enkele keer last van.

Leuk topic btw!
pi_37995455
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 17:14 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
misschien is koppigheid wel niet goed vast te stellen als je op vakantie bent
Oh jawel, na een dag of 2 al hoor.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 18:52:10 #195
The Taxman Cometh
pi_37996825
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 18:00 schreef Sessy het volgende:

[..]

Oh jawel, na een dag of 2 al hoor.
een inschattingsfout van jou lijkt me toch een stuk aannemelijker dan de invloed die een aantal miljarden kilometers van ons afstaande sterren hebben op ons gedrag

of mis ik de essentie van astrologie een beetje?
  maandag 22 mei 2006 @ 14:12:15 #196
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
  maandag 22 mei 2006 @ 14:18:52 #197
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_38083494
Ik ben Vissen - Vissen. Bovenstaande link beschrijft mijn karakter erg goed, maar vreemd genoeg is de buitenwereld altijd erg verbaasd als ik vertel dat ik vissen met antecedant vissen ben.

Overigens kan ik wel met mijn sterrenbeeld leven, al lijkt Leeuw mij ook wel prettig.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 22 mei 2006 @ 14:22:03 #198
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_38083602
Mijn sterrenbeeld is leeuw, en zoals die site's het aangeven klopt het sterrenbeeld volledig bij mij
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
pi_38085033
ik ben zelf een steenbok (zon) met de maan in tweelingen en ascendant weegschaal!
dit komt wel sterk overeen met mijn karakter

ik geloof zeker niet in toekomstvoorspellingen, uiterlijke kenmerken aan de hand van horoscopen en die onzin in tijdschriften en boekjes.
ook bij de relatie tussen karakters en sterrenbeeld heb ik veel twijfels omdat veel teksten zo algemeen zijn dat iedereen ze herkent, terwijl je de dingen die je niet herkent gewoon vergeet. maar als je het niet te serieus neemt en mensen niet gaat beoordelen aan de hand van hun sterrenbeeld ( ) is het interessant en kan het je best wel meer inzicht geven.

volgens mij kun je het beste kijken op astro.com bij myastro en create a horoscope. daar kun je op alle aspecten en dingetjes klikken en krijg je een uitgebreide beschrijving van karaktereigenschappen. Veel van deze beschrijvingen kloppen best wel, ook als je de horoscoop van iemand anders of van bekende mensen bekijkt.
pi_38175405
quote:
Zo kunnen veel Scorpio's gebukt gaan onder enorme racune en jaloezië.
* Xenwolfie meld.
Ik ben soms al jaloers om de kleinste dingen. Als ik iets niet mag (bijv geen korte broek naar school ) ben ik al jaloers op iedereen die het wel heeft . Is de laatste jaren wel wat minder geworden.
quote:
Hebben een goed geheugen voor negatieve dingen.
Ja daar heb ik ook last van ja.

[ Bericht 8% gewijzigd door Xenwolfie op 24-05-2006 20:11:25 ]
Ich bin der Führer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')