Hoezo weet je het financieel niet?quote:Op zondag 16 april 2006 16:49 schreef CybPraetorian het volgende:
FC GRUNN!!!!
zou mooi zijn als ze winnen...
sportief gezien dan, financieel weet ik het niet zo...
Als Willem II en Heerenveen het kunnen...quote:Op zondag 16 april 2006 17:29 schreef PLAE@ het volgende:
Zien we het al voor ons. Champions League met fc Groningen![]()
Alsof dit Ajax een kans maakt,quote:Op zondag 16 april 2006 17:32 schreef marsu het volgende:
Het zou leuk zijn voor Groningen, maar dramatisch voor het Nederlands voetbal natuurlijk.
Henri en Sankoh in een innige omhelzing na de wedstrijd,quote:Op zondag 16 april 2006 17:34 schreef Gollemrulez het volgende:
FC Groningen pakt uit tegen Arsenal vast wel een puntje...
Nouja als we realistisch zijn, maakt Ajax in de Champions League meer kans dan Groningen natuurlijk. Dat staat verder los van het feit dat het voor Groningen fantastisch zou zijn om mee te doen met de CL.quote:
Henry wil vast maar al te graag dat FC Groningen shirtje met Sankoh achteropquote:Op zondag 16 april 2006 17:34 schreef bolivian het volgende:
[..]
Henri en Sankoh in een innige omhelzing na de wedstrijd,!
Als Henri dan nog in London speelt, that is.
Ik denk dat de Europese topverdedigers meer angst hebben voor Nevland dan voor Huntelaar,quote:Op zondag 16 april 2006 17:35 schreef marsu het volgende:
[..]
Nouja als we realistisch zijn, maakt Ajax in de Champions League meer kans dan Groningen natuurlijk. Dat staat verder los van het feit dat het voor Groningen fantastisch zou zijn om mee te doen met de CL.![]()
thuis pakken ze 9 punten dus geen probleem..quote:Op zondag 16 april 2006 17:34 schreef Gollemrulez het volgende:
FC Groningen pakt uit tegen Arsenal vast wel een puntje...
Hij heeft nu al een plekje in zijn prijzenkast vrijgemaakt, wat ik je brom!quote:Op zondag 16 april 2006 17:36 schreef Gollemrulez het volgende:
[..]
Henry wil vast maar al te graag dat FC Groningen shirtje met Sankoh achterop![]()
jij denkt zeker dat het geld zal opleveren voor de FC als ze CL spelen? hahaquote:
quote:Op zondag 16 april 2006 17:38 schreef ASroma het volgende:
[..]
thuis pakken ze 9 punten dus geen probleem..![]()
Zo heten ze officieel.quote:Op zondag 16 april 2006 17:39 schreef fanneke het volgende:
sinds wanneer is het AZ Alkmaar?
sinds ze in alkmaar spelen?quote:Op zondag 16 april 2006 17:39 schreef fanneke het volgende:
sinds wanneer is het AZ Alkmaar?
Sinds in 1986 is '67 uit de naam geschrapt en is de naam AZ. Geen AZ Alkmaar.quote:
Onderbouwing?quote:Op zondag 16 april 2006 17:38 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
jij denkt zeker dat het geld zal opleveren voor de FC als ze CL spelen? haha![]()
gaat geld kosten! en dat zal de FC dan wel weer merken...
De officiële site:quote:Op zondag 16 april 2006 17:43 schreef fanneke het volgende:
[..]
Sinds in 1986 is '67 uit de naam geschrapt en is de naam AZ. Geen AZ Alkmaar.
www.az.nlquote:Op zondag 16 april 2006 17:44 schreef bolivian het volgende:
[..]
De officiële site:
http://www.az-alkmaar.nl/
Het kan wel, NSE Nieuwsquote:Op zondag 16 april 2006 17:50 schreef DutchSoldier het volgende:
Alkmaar Zaanstraak Alkmaar...Mwah, denk dus toch gewoon AZ.
niet echt concreet, maar als je niet wint in de CL, dan kost het alleen maar geld.quote:
in de UEFA cup/CL heet Ajax ook Ajax Amsterdam en PSV heet dan PSV Eindhoven.quote:Op zondag 16 april 2006 17:53 schreef bolivian het volgende:
In de UEFA-cup heet AZ gewoon AZ Alkmaar.
En daar hebben we het hier over.
Dus.
-edit
Klik.
Grunn.quote:Op zondag 16 april 2006 18:59 schreef Yeahinho het volgende:
WIe speelt er eigenlijk eerst thuis?
Je hebt eigenlijk groot gelijk en dat overdreven positieve gezwets van de heren Gullit en Van Halst over die playoffs was zojuist zum kotzen. Neemt niet weg dat ik er donderdag gráág bij ben.quote:Op zondag 16 april 2006 21:08 schreef DIGGER het volgende:
Wordt voor het eerst sinds tijden weer een niet een club van de traditionele grote 3 2e (en dus CL), zijn er inmiddels play-offs. Kortom, AZ kan alleen maar verliezen, kan alleen maar een geweldig seizoen gaan verknallen.
Jammer dat de voetbalbeleving in Nederland relatief niet ver gaat, zou het liefst overal gebarricadeerde lege stadions zien ivm die kut play-offs.
Heeft je ploegje het niet gered dit seizoen?quote:Op zondag 16 april 2006 21:08 schreef DIGGER het volgende:
Jammer dat de voetbalbeleving in Nederland relatief niet ver gaat, zou het liefst overal gebarricadeerde lege stadions zien ivm die kut play-offs.
Domme opmerkingen kun je beter voor de FP bewaren.quote:Op zondag 16 april 2006 21:13 schreef bolivian het volgende:
[..]
Heeft je ploegje het niet gered dit seizoen?
Je bent toch zeker met me eens dat de spanning vanmiddag, net als afgelopen woensdagavond, behoorlijk was. En voornamelijk omdat veel wedstrijden nog ergens om gingen.quote:Op zondag 16 april 2006 21:22 schreef DIGGER het volgende:
Play-off systeem is gewoon ruk, clubvoorkeur heeft er niks mee te maken.
Komaan vent, laat je niet zo opnaaien.quote:Op zondag 16 april 2006 21:22 schreef DIGGER het volgende:
Domme opmerkingen kun je beter voor de FP bewaren.
Ik weet het niet, AZ is wel erg goed in deze dubbele confrontaties...quote:Op zondag 16 april 2006 21:27 schreef the_legend_killer het volgende:
Ze moeten het beide van hun thuis duel hebben tegen elkaar./
Droningen is thuis goed en uit minder.quote:Op zondag 16 april 2006 21:29 schreef bolivian het volgende:
[..]
Ik weet het niet, AZ is wel erg goed in deze dubbele confrontaties...
Mee eens, maar als het om Roda of welke ploeg dan ook was gegaan en niet om deze toevallige 'clashes' dan was het alsnog spannend geweest.quote:Op zondag 16 april 2006 21:28 schreef DIGGER het volgende:
Vitesse - NEC en Twente - Groningen gaan altijd ergens om, als is het vriendschappelijk of staan de F-jes tegenover elkaar. En zonder Play-offs had het ook nog om de UEFA plekken gegaan dus nee, niet extra spannend.
Als AZ er in twee (2) onderlinge confrontaties niet in slaagt om Groningen uit te schakelen dan hebben ze sowieso niets te zoeken in Europa.quote:Ik vind het gewoon belachelijk dat AZ na 34 wedstrijden goed spel en een dik verdiende 2e plek alleen maar kan verliezen. Als de ref. straks bijvoorbeeld in een schwalbe van bv Nevland trapt, iemand van AZ eraf stuurt en een pingel geeft, bepaalt de KNVB zo ongeveer wie er de CL in mag, daar waar AZ er 34 wedstrijd voor geknokt heeft en het verdiend heeft.
Ik heb nog steeds die vreselijke 5-0 in Tilburg op m'n netvlies,quote:Op zondag 16 april 2006 21:30 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Droningen is thuis goed en uit minder.
Ik geef ze beide kansen.
Kul argument want dan had Den Haag beter Europa ingekund dan Feyenoord zeker, met 2 nederlagen.quote:Op zondag 16 april 2006 21:32 schreef bolivian het volgende:
Als AZ er in twee (2) onderlinge confrontaties niet in slaagt om Groningen uit te schakelen dan hebben ze sowieso niets te zoeken in Europa.
Zelfs als Europa pas in september komt.
ADO heeft geen plekje bij de eerste vijf verdiend en dus is daar überhaupt geen sprake van.quote:Op zondag 16 april 2006 21:35 schreef DIGGER het volgende:
Kul argument want dan had Den Haag beter Europa ingekund dan Feyenoord zeker, met 2 nederlagen.
Hell yes!quote:Op zondag 16 april 2006 21:38 schreef Noca het volgende:
Laten we nog eens gek gaan doen komende donderdag!!
Niet mee eens, daar AZ de enige club is die nu de dupe kan worden van dit systeem.quote:Op zondag 16 april 2006 21:38 schreef Noca het volgende:
Mensen, mensen. Dit is een discussie voor een ander topic
Het is onzin dat een ploeg die aan het eind van het seizoen tweede staat de kans heeft alles nog te verspelen en niet eens europees te halen (zoals in de oorspronkelijke play'offs, doordat Ajax in de bekerfinale zit ben ik het overzicht een beetje kwijt). Verder is bijvoorbeeld Feyenoord al een tijdje duidelijk dat er niet voor elk punt meer gevochten wordt omdat de play'offs toch al veilig waren, dat sluipt in de mentaliteit van zo´n ploeg. Ik hoop dat Groningen de CL in gaat, die ploeg heeft er het minste recht op qua positie op de ranglijst en dat zou eens te meer aangeven dat het systeem pertinent onjuist is. Dat gezeur dat je van elke tegenstander moet winnen is wel waar, maar heeft weinig te maken met het unieke karakter van de play'offs dat je kunt vergelijken met bekerwedstrijden waarin sommige teams ook erg boven zichzelf uit kunnen stijgen en voor verrassingen zorgen, of waarin een enkele scheidsrechterlijke dwaling dus een goed seizoen ongedaan kan maken. Kutsysteem dus, maar we zitten er helaas aan vast.quote:Op zondag 16 april 2006 21:32 schreef bolivian het volgende:
[..]
Mee eens, maar als het om Roda of welke ploeg dan ook was gegaan en niet om deze toevallige 'clashes' dan was het alsnog spannend geweest.
[..]
Als AZ er in twee (2) onderlinge confrontaties niet in slaagt om Groningen uit te schakelen dan hebben ze sowieso niets te zoeken in Europa.
Zelfs als Europa pas in september komt.
Mja, dat kan in een ander topic vind ik. Dit gaat over de wedstrijd an sich.quote:Op zondag 16 april 2006 21:40 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Niet mee eens, daar AZ de enige club is die nu de dupe kan worden van dit systeem.
ik hoop het ook.quote:Op zondag 16 april 2006 21:43 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Ik hoop dat Groningen de CL in gaat, die ploeg heeft er het minste recht op qua positie op de ranglijst en dat zou eens te meer aangeven dat het systeem pertinent onjuist is
En Utrecht als nummer 6quote:Op zondag 16 april 2006 21:40 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Niet mee eens, daar AZ de enige club is die nu de dupe kan worden van dit systeem.
Tegen sterke teams doen we het goedquote:Op dinsdag 18 april 2006 15:01 schreef Nywuob het volgende:
Als ongeplaatst team in de UEFA Cup moet je ook tegen een sterk team de eerste ronde. Jammer voor Groningen en het Nederlands voetbal, maar dan maken ze ook niet zoveel kans hoor.
Ja kijk maar naar Feyenoord dit seizoen Europees gezienquote:Op dinsdag 18 april 2006 15:01 schreef Nywuob het volgende:
Als ongeplaatst team in de UEFA Cup moet je ook tegen een sterk team de eerste ronde. Jammer voor Groningen en het Nederlands voetbal, maar dan maken ze ook niet zoveel kans hoor.
Ben ik het in principe wel mee eens. CL zou voor Groningen best wel een te hoog zijn gegrepen op dit moment. Ik denk dat het beter is als ze eerst weer eens gaan snuffelen aan de UEFA cup. En dan maar zo ver mogelijk proberen te komen. Daarom zou ik er niet rouwig om zijn als ze het niet redden tegen AZ. Ik hoop alleen wel dat ze er tegen AZ twee echte clashes van maken.quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:52 schreef Nywuob het volgende:
Het is natuurlijk niet te hopen dat Groningen volgend seizoen Champions League gaat spelen. Ten eerste is het oneerlijk en nog belangrijker is dat Groningen een modderfiguur zou slaan in de CL. Ze maken geen schijn van kans de voorronde door te komen.
Als ze UEFA Cup spelen halen ze waarschijnlijk de poulefase niet eens, omdat ze ongeplaatst zijn, net als Willem 2 dit seizoen.
Het maakt in zoverre wat uit ten opzichte van Heerenveen (waarschijnlijk ook Utrecht) dat deze club wél geplaatst is de eerste ronde van de UEFA Cup en dus de sterke tegenstanders ontloopt.quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:06 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Tegen sterke teams doen we het goed![]()
![]()
Tja ik weet niet. Dat zullen we over een lange tijd pas weten als het echt zo ver is. Denk trouwens niet dat het verder wat uitmaakt, als Utreg of bijvoorbeeld Heerenveen het had gehaald was het precies netzo geweest.
Mja, op basis van het systeem zoals het er is is het niet oneerlijk.quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:52 schreef Nywuob het volgende:
Ten eerste is het oneerlijk en nog belangrijker is dat Groningen een modderfiguur zou slaan in de CL. Ze maken geen schijn van kans de voorronde door te komen.
Als? We spelen het sowieso en wederom: boeiend. We hebben het gewoon verdiend op basis van 34 wedstrijden. En de vergelijking met WII is wat scheef vind je ook niet?quote:Als ze UEFA Cup spelen halen ze waarschijnlijk de poulefase niet eens, omdat ze ongeplaatst zijn, net als Willem 2 dit seizoen.
Ja, maar deze clubs hebben het niet gehaald. Hadden ze het ietsje beter moeten doen deze competitie.quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:27 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Het maakt in zoverre wat uit ten opzichte van Heerenveen (waarschijnlijk ook Utrecht) dat deze club wél geplaatst is de eerste ronde van de UEFA Cup en dus de sterke tegenstanders ontloopt.
Jullie spelen nog niet zeker UEFA Cup, het kan ook nog CL wordenquote:Op dinsdag 18 april 2006 15:35 schreef Noca het volgende:
[..]
Mja, op basis van het systeem zoals het er is is het niet oneerlijk.
Tuurlijk verdient AZ het het meest, dat staat buiten kijf. Of we een modderfiguur slaan zou me een zorg zijn. Je moet eens een keer beginnen.
[..]
Als? We spelen het sowieso en wederom: boeiend. We hebben het gewoon verdiend op basis van 34 wedstrijden. En de vergelijking met WII is wat scheef vind je ook niet?
Ik zeg nergens dat Groningen geen UEFA Cup verdient. Ik geef alleen aan dat het moeilijk wordt de eerste ronde door te komen en dus punten voor Nederland te halen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:39 schreef Noca het volgende:
[..]
Ja, maar deze clubs hebben het niet gehaald. Hadden ze het ietsje beter moeten doen deze competitie.
Maar het gaat hier over de wedstrijd verder. Laten we dat eerst maar eens allemaal afwachten voordat we over CL gaan lullen.
Tuurlijk mag je je mening hebben.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:14 schreef Nywuob het volgende:
Ik mag toch mijn mening hebben? Groningen in de CL moet je niet willen![]()
Toch is het waar. Het zou niet goed zijn voor het NL'se voetbal. Verdiend zou het dan idd wel zijn... Maar ik denk dat Ajax met het team dat ze volgend jaar hebben iets meer in de CL te zoeken heeft dan Grunn. En vergeet niet dat het een totale afgang voor Groningen gaat worden dan.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:08 schreef venomsnake het volgende:
"Het is niet goed voor het Nederlandse voetbal als Groningen de CL in gaat bla bla bla"![]()
wat word ik moe van dat gelul.
Als ze het halen hebben ze het gewoon verdient, dan moeten AZ, Ajax of Feyenoord maar winnen van Groningen punt. Kunnen ze dat niet dan hebben ze ook HELEMAAL NIKS in de CL te zoeken.!!
Het is gewoon angst, bang om door zo'n 'kleine' club naast de pot te pissen!
Grunn![]()
Och,quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:14 schreef Nywuob het volgende:
Ik mag toch mijn mening hebben? Groningen in de CL moet je niet willen![]()
Dat moet ik nog zien, zeker in de Euroborg!quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:21 schreef Zwansen het volgende:
Zelfs een matige CL-club als Brugge of Anderlecht zou Groningen de oren wassen![]()
quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:23 schreef Ungeheuer het volgende:
Tisk tisk, Brugge of Anderlecht Groningen de oren wassen. Raar jong. Verdiep je eerst maar eens in het elftal van FCG voor je zulke onzin uitkraamt.
Denken jullie dan dat Groningen volgend jaar weer zo goed zal zijn? Dat moeten we nog maar zien...quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:25 schreef bolivian het volgende:
[..]
Dat moet ik nog zien, zeker in de Euroborg!
Dat zie ik Groningen wel beter doen.quote:1. Valencia CF 13 6 4 1 1 7 4 +3
2. Olympique Lyonnais 9 6 3 0 3 8 6 +2
3. Olympiakos CFP 9 6 3 0 3 6 5 +1
4. SC Heerenveen 4 6 1 1 4 3 9 -6
Maar datzelfde geldt voor bijna de hele Nederlandse competitie, ook Ajax/Feyenoord en AZ hebbent in principe niks in te brengen tegen Barca of Milan.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:21 schreef Zwansen het volgende:
Grunn. En vergeet niet dat het een totale afgang voor Groningen gaat worden dan.
Denk je eens een poule voor met Barca, Milan ofzo. Zelfs een matige CL-club als Brugge of Anderlecht zou Groningen de oren wassen![]()
Dat is weer zo typisch Nederlands,quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:26 schreef Zwansen het volgende:
Denken jullie dan dat Groningen volgend jaar weer zo goed zal zijn? Dat moeten we nog maar zien...
Ja ik denk dat Groningen een stabiele subtopper kan blijven, het wordt nu ook aantrekkelijker voor spelers om naar Groningen toe te gaan. Nog niet eens zo lang geleden kozen spelers eerder voor NAC/Heerenveen enz dan voor Groningen, door het behalen van de UEFA cup is het nu eerder andersom.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
[..]
Denken jullie dan dat Groningen volgend jaar weer zo goed zal zijn? Dat moeten we nog maar zien...
Vergeet de aantrekkingskracht van het fenomeen Ron Jans niet!quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:30 schreef Chewie het volgende:
Nog niet eens zo lang geleden kozen spelers eerder voor NAC/Heerenveen enz dan voor Groningen, door het behalen van de UEFA cup is het nu eerder andersom.
En de kans is natuurlijk bijna honderd procent dat dat ook daadwerkelijk gebeurt.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:33 schreef Nywuob het volgende:
Gronigen moet maar lekker ballen in de UEFA Cup en hopen dat ze de eerste ronde doorkomen.
Het probleem is dat er in Nederland niet zoveel clubs zijn die in staat zijn om een transfersom te betalen en Groningen geen last heeft van aflopende contracten.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:32 schreef Ungeheuer het volgende:
Hmm, ben zelf minder positief hoor. Tuurlijk word FCG interessanter voor andere spelers om naar toe te gaan. Geldt natuurlijk ook voor andere clubs dat spelers van FCG interessanter worden voor hun.
Natuurlijk, eerst AZ dan Feyenoord eraan.quote:
Je mag de euforie toch wel een beetje temperen? Volgend seizoen wordt het seizoen van de waarheid voor Groningen. Er zijn maar weinig clubs buiten de top 4 die twee keer achter elkaar Europees voetbal halen de laaste jaren. Een beetje naïef en voorbarig om te denken dat Groningen zich nu definitief bij de subtop geschaard heeft.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:36 schreef clauwheee het volgende:
Laten we nu maar eerst donderdag en zondag afwachten. Wat een discussies nu al. Tis nog lang niet zover.
En alle Jomanda's die nu al weten hoe slecht Grunn volgend seizoen volgens jullie zal zijn: voorbarige conclusies. Wat Ungeheuer zegt.
Juistquote:Op dinsdag 18 april 2006 16:38 schreef Chewie het volgende:
[..]
Natuurlijk, eerst AZ dan Feyenoord eraan.![]()
![]()
![]()
ik wel. (top 9 moet mogelijk zijn)quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:26 schreef Zwansen het volgende:
Dat zeg ik ook helemaal niet, ik ben juist iemand die heel voorzichtig is. Moet je je ff inlezen dan. Ik heb niet de illussie dat wij volgens jaar 'even' weer vijfde worden hoor. Totaal niet. Maar die voorbarige conclusies de andere kant op gaat me ook te ver.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:40 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Je mag de euforie toch wel een beetje temperen? Volgend seizoen wordt het seizoen van de waarheid voor Groningen. Er zijn maar weinig clubs buiten de top 4 die twee keer achter elkaar Europees voetbal halen de laaste jaren. Een beetje naïef en voorbarig om te denken dat Groningen zich nu definitief bij de subtop geschaard heeft.
Yup als je goed leest, zie je dat oa deze nuchtere Groninger alle opties nog openhoudt. Trouwens, de euforie temperen is het volgens mij niet wat je doet. Zit best wat kift bij me dunkt.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:40 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Je mag de euforie toch wel een beetje temperen? Volgend seizoen wordt het seizoen van de waarheid voor Groningen. Er zijn maar weinig clubs buiten de top 4 die twee keer achter elkaar Europees voetbal halen de laaste jaren. Een beetje naïef en voorbarig om te denken dat Groningen zich nu definitief bij de subtop geschaard heeft.
Twee jaar terug was er niet eens sprake van een top 4, wat zegt je dat?quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:40 schreef Nywuob het volgende:
Er zijn maar weinig clubs buiten de top 4 die twee keer achter elkaar Europees voetbal halen de laaste jaren. Een beetje naïef en voorbarig om te denken dat Groningen zich nu definitief bij de subtop geschaard heeft.
Ik doelde niet specifiek op jou voor wat betreft de verwachtingen volgend seizoen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:46 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook helemaal niet, ik ben juist iemand die heel voorzichtig is. Moet je je ff inlezen dan. Ik heb niet de illussie dat wij volgens jaar 'even' weer vijfde worden hoor. Totaal niet. Maar die voorbarige conclusies de andere kant op gaat me ook te ver.
Omdat het nog helemaal niet aan de orde is. Er schijnen eerst nog wedstrijden voor gespeeld te moeten wordenquote:Op dinsdag 18 april 2006 16:49 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Ik doelde niet specifiek op jou voor wat betreft de verwachtingen volgend seizoen.Ik begrijp alleen niet waarom er nu niet gediscussiëerd mag worden over of Groningen wel of niet in de CL zou moeten spelen.
AZ heeft nu al een aantal seizoenen achter elkaar Europees voetbal gehaald, dus die rekende ik voor het gemak even mee. Ik zeg ook nergens dat Groningen volgend seizoen minder zal gaan presteren. Ik wil alleen duidelijk maken dat de geschiedenis leert dat het voor veel clubs buiten de top moeilijk is twee seizoenen achter elkaar constant te blijven presteren.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:48 schreef bolivian het volgende:
[..]
Twee jaar terug was er niet eens sprake van een top 4, wat zegt je dat?
Dus niet te voorbarig roepen dat het voorbarig en naief is om te denken dat Groningen zich nu definitief bij de subtop heeft geschaard.
Maar daar zou ik als Groningen supporter schijt aan hebben, Groningen speelt daar niet om het Nederlands voetbal hoog te houden maar om alles eruit te halen wat erin zit. en mochten ze CL halen (wat ik nog moet zien) dan hebben ze dat gedaan!!quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:52 schreef Corksterr het volgende:
lijkt het me voor het Nederlandse voetbal beter als Groningen begint met de Uefa Cup. Als Groningen de CL haalt is het een unieke prestatie, maar wij Nederlanders zouden afgaan als een gieter wanneer Groningen 5 wedstrijden verliest in de groepsronde.
Eensch. Ik verwacht Groningen volgend seizoen niet weer in de top 5. Zou bizar zijn, hoewel ik het wel gaaf zou vinden.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:55 schreef Nywuob het volgende:
[..]
AZ heeft nu al een aantal seizoenen achter elkaar Europees voetbal gehaald, dus die rekende ik voor het gemak even mee. Ik zeg ook nergens dat Groningen volgend seizoen minder zal gaan presteren. Ik wil alleen duidelijk maken dat de geschiedenis leert dat het voor veel clubs buiten de top moeilijk is twee seizoenen achter elkaar constant te blijven presteren.
Het komt alleen wel aardig dichtbij. Groningen is op dit moment niet kansloos tegen AZ, Feyenoord en Ajax.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:54 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Omdat het nog helemaal niet aan de orde is. Er schijnen eerst nog wedstrijden voor gespeeld te moeten wordenvoordat we ons druk moeten gaan maken (want ja, eerlijkheidshalve denk ik en weet iedereen denk ik wel dat we voorronde UEFA misschien een kans hebben, CL niet).
Zijn hier op Fok! ook AZ-supporters eigenlijk?
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:55 schreef Nywuob het volgende:
[..]
AZ heeft nu al een aantal seizoenen achter elkaar Europees voetbal gehaald, dus die rekende ik voor het gemak even mee. Ik zeg ook nergens dat Groningen volgend seizoen minder zal gaan presteren. Ik wil alleen duidelijk maken dat de geschiedenis leert dat het voor veel clubs buiten de top moeilijk is twee seizoenen achter elkaar constant te blijven presteren.
Lijkt me wel beter ja.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:58 schreef clauwheee het volgende:
Nou venom, als ik eerlijk en realistisch ben, zie ik ons toch ook eerder eerst beginnen met de Uefa hoor.
Heerenveen heeft ook twee seizoen achter elkaar Europees gehaald, hoor!quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:59 schreef bolivian het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Het feit dat AZ dat wel doet is inderdaad een vrij unieke prestatie, voor het laatst vertoond zo'n 25 jaar geleden door, inderdaad, AZ,.
Alhoewel, die Europese run van Grunn tegen Inter en Atletico,.
Dat is telkens blij zijn met een nul-nulletje,quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:02 schreef Nywuob het volgende:
Heerenveen heeft ook twee seizoen achter elkaar Europees gehaald, hoor!![]()
Ja, die kans is idd vele malen groter.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:58 schreef clauwheee het volgende:
Nou venom, als ik eerlijk en realistisch ben, zie ik ons toch ook eerder eerst beginnen met de Uefa hoor.
quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:02 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat geldt voor elke Nederlandse club punt. gezonderd PSV
Ik vind Groningen niet bij voorbaat kansloos in de volgende ronde tegen Feyenoordquote:Op dinsdag 18 april 2006 17:03 schreef Corksterr het volgende:
Tja, hoe dan ook: Groningen zal de play-offs toch niet winnen.
Het duurt nog wel even voordat Groningen dat zal kunnen evenaren.quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:04 schreef bolivian het volgende:
[..]
Dat is telkens blij zijn met een nul-nulletje,.
dude, ik kan niet meer naar Grunn toe vanwege ziekte.quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:01 schreef Ungeheuer het volgende:
Niet lullig bedoeld, maar types als venomsnake zijn ook het eerste weer vertrokken zodra het kut gaat met FCG.
quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:10 schreef venomsnake het volgende:
[..]
dude, ik kan niet meer naar Grunn toe vanwege ziekte.
Ik had al een seizoenkaart van Grunn toen milko djurovski er nog speelde. ik HEB al europa cup meegemaakt tegen Rot Weiss Erfurt.
dus hou je grote smoel maar ff voor je.
Chill Winston!quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:05 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Het duurt nog wel even voordat Groningen dat zal kunnen evenaren.
Ik hoop het; goed voor het Nederlands voetbal.quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:15 schreef bolivian het volgende:
[..]
Chill Winston!
Kom volgend jaar mei nog eens in het FCG-topic om mee te jubelen omdat de finale van de UEFA-cup is bereikt,.
Same here. Heb de hoogtijdagen meegemaakt, Europees voetbal en ook de diepe dalen, degradatie enz.quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:10 schreef venomsnake het volgende:
[..]
dude, ik kan niet meer naar Grunn toe vanwege ziekte.
Ik had al een seizoenkaart van Grunn toen Milko Djurovski er nog speelde. ik HEB al europa cup meegemaakt tegen Rot Weiss Erfurt.
dus hou je grote smoel maar ff voor je.
-- wat een lage opmerking zeg, zum kotsen gewoon.![]()
K, excuses aanvaard..quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:01 schreef Ungeheuer het volgende:
[..]
Same here. Heb de hoogtijdagen meegemaakt, Europees voetbal en ook de diepe dalen, degradatie enz.
K m'n oprechte excuses. Was ook dan niet persoonlijk bedoeld. Ik verwarde je enthousiasme met de typische "gloryhunter". Als het goed gaat staan ze vooraan en als het kut gaat zijn ze vertrokken. Nogmaals, sorry kerel.
Die zouden niet zo hard onderuit gaan als FC Groningen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:02 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat geldt voor elke Nederlandse club uitgezonderd PSV
Inter uit, altijd lastig. Zeker als de tegenstander royaal gedrogeerd is allegedlyquote:Op dinsdag 18 april 2006 16:59 schreef bolivian het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Het feit dat AZ dat wel doet is inderdaad een vrij unieke prestatie, voor het laatst vertoond zo'n 25 jaar geleden door, inderdaad, AZ,.
Alhoewel, die Europese run van Grunn tegen Inter en Atletico,.
Zo is het maar net.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:29 schreef The_Verve het volgende:
Tja, waarom zou je ook negatief zijn. Stel nou dat het allemaal net zo goed gaat volgend seizoen (wat ik realistisch acht), dan is al dat negatieve voor niets geweest. Dat negatieve kan dan wel wanneer het daadwerkelijk slecht gaat. Voorlopig is het even genieten.
't zit heel diep hèquote:Op dinsdag 18 april 2006 17:05 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Het duurt nog wel even voordat Groningen dat zal kunnen evenaren.
Heb je gelijk in. Plaats 5 tot 9/10 zitten dicht bij elkaar, ook qua niveau. Als we 7e waren geworden dit seizoen had ik het net zo een goede prestatie gevonden. Wat dat betreft zijn plaats 5 tot 9 een grijs gebied waar de plaatsen worden verdeeld door vorm, geluk en blessures.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:36 schreef Noca het volgende:
Realistisch is om te proberen bij de eerste 10 te komen, alles meer is mooi meegenomen.
Nee hoor. Het is gewoon de waarheid. Ik verwacht niet dat Groningen op korte termijn twee keer achter elkaar zal overwinteren in de UEFA Cup. Verder hoop ik gewoon dat Groningen het goed gaat doen Europees, net zoals andere Nederlandse clubs.quote:
Daar heb je gelijk in, dat zeg ik zelf immers ook. Maar als we het over evenaren gaan hebben kunnen we wel wat meer gaan vergelijken..en dan ben je er nog lang niet.quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:08 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat Groningen op korte termijn twee keer achter elkaar zal overwinteren in de UEFA Cup.
*mooi*quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:55 schreef fokkersdelight het volgende:
Zo, dat wilde ik maar even gezegd hebben. Waarvan acte......![]()
Fd
Leuk verhaal maar klopt niet helemaal, fiod affaire ('89) was bijvoorbeeld voor het top-jaar (91).quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:55 schreef fokkersdelight het volgende:
Atletico was een sterke subtopper in Spanje en Inter was toen verhoudingsgewijs zeker net zo sterk als nu. Beide europese topclubs kregen een ongenadig pak voor de broek in het Oosterpark. Waarom zou dat nu niet weer net zo kunnen zijn????quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:55 schreef fokkersdelight het volgende:
kijk anders nog maar eens of je de wedstrijden in het Oosterpark tegen Atletico en Intern nog eens kunt bekijken. Ik krijg er nog kippenvel van als ik er aan denk.
Fd
Wel mee eens. Groningen heeft een te groot aantal jaren bijzonder slecht geïnvesteerd. Spelers werden voor veel geld gekocht om later met veel verlies of zelfs voor niets te worden verkocht of ze presteerden slecht en werden weggestuurd. Ook werden er spektakelaankopen gedaan. Wie kent de naam Fandhi nog. Durovski is ook niet altijd die topper geweest. Daar is vreselijk veel geld mee verloren. Er is ook wel boven de stand geleefd, daar heb je wel gelijk aan. Eijkelkamp, De wolf, Van Tiggelen, dat waren niet de minste spelers met waarschijnlijk ook niet de miste salarissen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:26 schreef Chewie het volgende:
[..]
Leuk verhaal maar klopt niet helemaal, fiod affaire ('89) was bijvoorbeeld voor het top-jaar (91).
Ook ben ik van mening dat de oorzaak van de financiele neergang te makkelijk bij alleen de fiod-affaire wordt neergelegd, het beleid en dan met name het openbreken van contracten zoals bijvoorbeeld die van Meijer waren hier zeker ook schuldig aan.
Ben het wel met je eens. Ik vind het wel ok zo, in de UEFA cup voetballen...dat is fantastisch.quote:Op woensdag 19 april 2006 00:12 schreef LuukBes het volgende:
Het gebrek aan Europese ervaring van de laatste jaren moet gewoon geleidelijk opgebouwd worden. Meteen in de CL is niet goed voor NL en de ranking, en ook niet voor Groningen zelf. Ze zouden veel beter in hun vel komen te zitten als ze regelmatig wat tegenstanders kunnen nekken in de UC, dan dat ze wellicht al niet eens de voorrondes doorkomen v.d. CL of flink om hun oren krijgen in de poulefase.
Dat geldt voor elke Nederlandse club punt. uitgezonderd psv ?quote:
quote:Op woensdag 19 april 2006 00:21 schreef smicer het volgende:
donderdag de eerste stunt
Objectief gezien klopt dat natuurlijk,althans in het geval als FCG CL zou halen.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:25 schreef venomsnake het volgende:
en dat dat dan zogenaamd niet goed zou zijn voor het Nederlands voetbal.............. tja.![]()
Inderdaad. De hele strekking van het verhaal rond de play-offs in twee zinnen samengevat.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:28 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Objectief gezien klopt dat natuurlijk,althans in het geval als FCG CL zou halen.
Als FCG-supporter zou ik daar dan weer op mijn beurt dikke schijt aan hebben natuurlijk.
Precies wat ik bedoel te zeggen.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:28 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Objectief gezien klopt dat natuurlijk,althans in het geval als FCG CL zou halen.
Als FCG-supporter zou ik daar dan weer op mijn beurt dikke schijt aan hebben natuurlijk.
Ons kampioensjaar incl. een geweldige 1-2 overwinning in het Oosterpark,zucht,dat waren nog eens tijdenquote:Op woensdag 19 april 2006 11:47 schreef Cruoninga het volgende:
Wel oude verhalen allemaal hier zeg. Ik kom nog maar sinds het eerste jaar Toto-divisie in het Oosterpark.
Juist. En laat AZ het maar eens in de CL proberen, coach heeft ervaring zat, en het aantal spelers met ervaring in Europese wedstrijden wordt ook steeds groter.quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:55 schreef fokkersdelight het volgende:
Zoals ik al eerder aangaf zie ik Groningen eerlijk gezegd liever in de UEFA cup. Ik heb liever dat ze daar stunten dan in deze play offs.
quote:Op woensdag 19 april 2006 12:15 schreef clauwheee het volgende:
Hoorde van mijn zus dat er vandaag in de krant stond dat van Gaal en z'n mannen in Zeegse op 'trainingskamp' zijn en ze bij nader inzien toch liever Ajax hadden gehad![]()
http://www.nhd.nl/nieuws/sport/az/article480186.ecequote:AZ met Europacupgevoel naar Groningen
Gepubliceerd op 19 april 2006, 00:44
Alkmaar - AZ is aan de vooravond van de play-offs tegen FC Groningen vol vertrouwen.
Aan de andere kant is er ook waakzaamheid, want AZ wist in de reguliere competitie niet van de Groningens te winnen. In het Oosterpark werd het destijds 0-0, in de Hout 1-1. Bij dergelijke resultaten zou AZ zelfs zijn uitgeschakeld in de strijd om een plekje in de voorronde van de Champions League.
AZ gaat op trainingskamp in Zeegse, zo'n vijftig kilometer onder Groningen en hoopt daar een Europacupgevoel te kweken. Voor return van zondag in Alkmaar gaat AZ zaterdag al 'onderduiken' in Schoorl.
Aanvaller Kenneth Perez bespeurt voor de dubbele confrontatie met Groningen al een 'Europacup-gevoel'. Zo is er veel aandacht van de media en trekt AZ naar een stadion (Euroborg) waar het eerder nog niet speelde.
,,En we spelen wéér eerst uit. In het Uefacuptoernooi was dat ook al zo, in alle knock-outrondes die we hebben gehad'', zegt Perez.
alkmaar - Aan de vooravond van de play-offs is AZ vol vertrouwen. Tegelijkertijd is men in Alkmaar waakzaam. Twee keer dit seizoen ondervond AZ al de kracht van FC Groningen (0-0 en 1-1) en bovendien is de tegenstander in de winning mood. ,,We hadden op dit moment eigenlijk beter Ajax kunnen treffen'', zegt AZ-trainer Louis van Gaal dan ook.
http://www.parool.nl/nieuws/2006/APR/19/p2.htmlquote:AMSTERDAM - Mocht Ajax in de finale van de play-offs voor Champions League-voetbal tegen Groningen spelen, dan verbiedt burgemeester Job Cohen de thuiswedstrijd op 3 mei vanwege een tekort aan politiemensen.
Ajax speelt morgen en zondag tegen Feyenoord, AZ speelt tegen Groningen. Als Ajax en Groningen winnen, staat de eerste finalewedstrijd op 26 april in Groningen ingeroosterd en de tweede in Amsterdam op 3 mei.
''Wij hebben het reglement veranderd zodat de clubs de uit- en thuiswedstrijd kunnen wisselen,'' aldus de KNVB. ''Meer kunnen we niet doen. Maar Ajax wil niet.''
Ajax ligt 'niet helemaal dwars', maar wil het recht op de laatste thuiswedstrijd niet kwijt. ''Er zijn meer data,'' aldus Ajax.
Verslaat Ajax Feyenoord en wint AZ van Groningen, dan is er geen probleem. Dan speelt Ajax op 26 april thuis en op 3 mei in Alkmaar.
Cohen heeft vorig jaar reeds aan de KNVB laten weten dat tussen 28 april en 6 mei een wedstrijd niet mogelijk is, aldus een woordvoerder. ''Dat heeft te maken met Koninginnedag, bevrijdingsdag en dodenherdenking. De oplossing is er al: de wedstrijden omdraaien.''
Live op Tele2.quote:Op woensdag 19 april 2006 13:28 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Wordt het eigenlijk op tv uitgezonden en zo ja, waar? Samenvattingen dan misschien?
De samenvattingen zijn toch gewoon dezelfde avond na de wedstrijd?quote:Op woensdag 19 april 2006 13:54 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Live op Tele2.
Samenvatting zaterdag op Talpa.
Neequote:Op woensdag 19 april 2006 13:59 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
De samenvattingen zijn toch gewoon dezelfde avond na de wedstrijd?
En waarom dan dat wel zo adverteren op TV? En waarom staat er op de Talpa site dat er vandaag en morgen 'De Wedstrijden-de Playoffs' zijn?quote:Op woensdag 19 april 2006 14:01 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee
Toch wel. Onze gids is niet up-to-date
Dat papier maakt eigenlijk toch geen reet uit. t gaat toch om die streepjescodequote:Op woensdag 19 april 2006 14:16 schreef jorienvdherik het volgende:
Kaartverkoop FC Groningen-AZ ontaardt in chaos
Gepubliceerd op 19 april 2006, 00:32
groningen - De kaartverkoop voor het play-off-duel FC Groningen-AZ ontaardde gisteren in chaos. Talloze verkooppunten moesten in de loop van de dag nee verkopen, omdat ze zonder het officiële papier zaten om de kaarten te drukken. Supporters raakten lichtelijk in paniek bij de gedachte de wedstrijd van donderdag te moeten missen.
Heb er wel zin in. Ben ik ook nog eens een keer in de Alkmaarderhout geweest.. Twijfel, twijfel.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:47 schreef Cruoninga het volgende:
Heb ook al kaarten. Ook voor zondag, laatste keer Alkmaarderhout voor ons. Gaan er dan ook nog mensen mee? Clauw, Noca?
www.az.nlquote:Op donderdag 20 april 2006 20:28 schreef heinl het volgende:
[..]
Hoe weetje dat? Is het ergens live? (sport 1?)
iddquote:Op donderdag 20 april 2006 20:42 schreef venomsnake het volgende:
grunn miste net DIKKE kans!!
Ik denk niet dat ie zoveel zin heeft in sex op het momentquote:Op donderdag 20 april 2006 21:27 schreef JoleX het volgende:
wanneer komt sektioui een keertje
quote:Op donderdag 20 april 2006 21:34 schreef Tomhoog het volgende:
en en?
iemand klein verslagje
score-stand-rood-geel?
www.az.nlquote:
quote:Op donderdag 20 april 2006 21:45 schreef xFriendx het volgende:
Is het nou zo dat als Groningen volgende keer vol in de aanval gaat, de 0-1 maakt dat AZ dan 4x moet scoren om nog door te gaan?
Nee, slechts 5xquote:Op donderdag 20 april 2006 21:45 schreef xFriendx het volgende:
Is het nou zo dat als Groningen volgende keer vol in de aanval gaat, de 0-1 maakt dat AZ dan 4x moet scoren om nog door te gaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |