abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36946655
Ik ben sinds gisteren 'kikkerdrilmama', wie nog meer?
Heeft iemand nog tips en trucs om de overlevingskansen van mijn lieverds te vergroten?

I will take the sun in my mouth
pi_36946804
Wij sinds vorige week, in de vijver. Zelfs nog nachtvorst gehad. . Daarna zijn de kikkers nog wel weer bezig geweest trouwens. .
Ik ben benieuwd....
C’est Davie :o)
pi_36946835
Oh! Wat leuk, in de vijver! We hebben in februari de vijver leeg laten lopen om alle kikkeropetende vissen d'r uit te halen. Dus als het goed is krijgen we dit jaar een echte kikkervijver, en hopelijk volgend jaar daar het dril.
pi_36946913
Het schijnt dat kikkers rondblijven hangen in/bij de vijver waarin ze geboren zijn. We hebben een paar jaar geleden een keer een klont kikkerdril in de vijver gegooid, en we hebben nu voor het derde jaar kikkderdril in de vijver van onze 'eigen' kikkers. .
pi_36946998
Gaaf! Bij mij gaat er vandaag (samen met nieuwe plantjes) ook een klont dril de vijver in. Haha, ik heb zelfs ook paddendril. We konden eerst helemaal geen kikkerdril vangen..
En dat van het terugkeren heb ik inderdaad ook gelezen Superleuk
  vrijdag 14 april 2006 @ 11:11:24 #6
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_36947418
Die groeien straks sneeel! Zorg er voor dat het water een eind onder de rand blijft want ze kunnen nog verbazingwekkend hoog springen in een later stadium.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_36947521
Dankje! Zodra de beestjes kunnen springen laat ik ze vrij in de vijver hoor. Zitten geen vissen in dus dat wordt één grote kikkerspeeltuin
pi_36947588
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 11:15 schreef warrel het volgende:
Dankje! Zodra de beestjes kunnen springen laat ik ze vrij in de vijver hoor. Zitten geen vissen in dus dat wordt één grote kikkerspeeltuin
Dat kwaakgeluid zomers is altijd zo heerlijk snachts.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
  vrijdag 14 april 2006 @ 11:32:08 #9
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_36948084
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 11:15 schreef warrel het volgende:
De achterdeur niet open laten staan, he.
pi_36948493
En de katten vooral binnen houden..
Maarja, de populatie mag natuurlijk niet té groot worden..
pi_36948527
Oh, en dat kwaken is gaaf hoor! Echt lekker zomers! Hihi, ik heb er het minst last van, slaap op zolder
  vrijdag 14 april 2006 @ 12:15:19 #12
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_36949569
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 11:44 schreef warrel het volgende:
Oh, en dat kwaken is gaaf hoor! Echt lekker zomers! Hihi, ik heb er het minst last van, slaap op zolder
Wij hebben/hadden ook kikkers maar ik heb dat nooit gehoord.
pi_36950361
Wanneer je kikkers wilt hebben in een vijver, moet je ze ook niet uit een sloot gaan vangen een paar kilometer van je eigen vijver vandaan. Kikkers zullen dan voor het paren altijd teruggaan naar de sloot waar ze zijn geboren. Ik heb mijn neefje eens gevraagd om kikkers voor me te vangen 40 kilometer bij mijn vijver vandaan en die onder goede omstandigheden mee te nemen naar mijn vijver. En die blijven dus. Wel heb ik spontaan salamanders in de vijver, die ook jongen hebben gemaakt in de vijver...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  vrijdag 14 april 2006 @ 13:12:08 #14
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_36951530
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 12:38 schreef AlphaOmega het volgende:
Wanneer je kikkers wilt hebben in een vijver, moet je ze ook niet uit een sloot gaan vangen een paar kilometer van je eigen vijver vandaan. Kikkers zullen dan voor het paren altijd teruggaan naar de sloot waar ze zijn geboren. Ik heb mijn neefje eens gevraagd om kikkers voor me te vangen 40 kilometer bij mijn vijver vandaan en die onder goede omstandigheden mee te nemen naar mijn vijver. En die blijven dus. Wel heb ik spontaan salamanders in de vijver, die ook jongen hebben gemaakt in de vijver...
Hoe kwamen die er nou in terecht?
pi_36957768
Salamanders lopen over het droge.. Misschien dat ze Alpha's vijvertje veel leuker vonden dan die van een paar meter verderop?
  † In Memoriam † vrijdag 14 april 2006 @ 17:50:56 #16
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_36959982
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 10:40 schreef warrel het volgende:
Ik ben sinds gisteren 'kikkerdrilmama', wie nog meer?
Heeft iemand nog tips en trucs om de overlevingskansen van mijn lieverds te vergroten?

[afbeelding]
[afbeelding]
Wat leuk! En leerzaam!

*Jeugdsentiment

Wat tips om de boel in leven te houden, voor zover ik me kan herinneren:
- houdt het dril zoveel mogelijk in het water waar je het uit vandaan hebt, liefst dus de bak bijvullen met water uit dezelfde sloot. Dit om grote verschillen in zuurgraad ed. te voorkomen.
- als je toch naar die sloot gaat, neem er wat planten uit mee, voor de zuurstof en later voor voedsel (algen) voor de kleintjes. Je kan natuurlijk ook planten uit de vijver of van een tuincentrum gebruiken. Planten uit het wild kan je beter niet in de vijver uitzetten, er kunnen (eieren van) parasieten of rovers meekomen.
- zet de schaal/vaas/whatever niet in de volle zon.
- op het moment dat ze voorpootjes gaan krijgen willen ze die ook gebruiken, een drijvend plankje oid. waar ze op kunnen klimmen kan je dan in de bak doen. Tegen deze tijd kan je de bak ook beter buiten naast de vijver zetten (tenzij je ze verplaatst naar iets met hele hoge randen).

Ik weet niet meer wanneer je ze 't beste kan uitzetten, ik dacht zo wanneer de staartjes helemaal weg zijn.

Over overbevolking hoef je je niet zo druk te maken, niet veel van de visjes redden het tot full-size kikkers, ik meen ook dat kannibalisme voorkomt (ergens gaan ze van herbivoor naar carnivoor)

En foto's blijven posten he?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_36970080
YEAH! Goede tips! En inderdaad, ergens rond het krijgen van achter- en voorpootjes hebben ze meer trek in een hapje vlees.. Bij mij krijgen ze, vanaf dat ze rondzwemmen half doorgekookte macaroni. Bij mijn broer vonden ze dat erg lekker. En ik ga er inderdaad ook niet vanuit dat superveel visjes het gaan redden, maar ik zou er toch wel graag 20 kikkers aan over willen houden.. Want zodra ze in m'n vijver zwemmen, komen ze nog oog in oog met m'n katten..
En ik blijf foto's maken! En vandaag, zijn ze nog net als gister.
  vrijdag 14 april 2006 @ 23:44:43 #18
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_36970213
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 10:49 schreef warrel het volgende:
Oh! Wat leuk, in de vijver! We hebben in februari de vijver leeg laten lopen om alle kikkeropetende vissen d'r uit te halen. Dus als het goed is krijgen we dit jaar een echte kikkervijver, en hopelijk volgend jaar daar het dril.
Kikkeropetende vissen? Hebben jullie:

A. Haaien
B. Piranha's
C. Snoeken

De overige vijvervissen eten toch helemaal geen kikkers?
Een pauw is een kip die in bloei staat
pi_36970358
Het waren flink grote vissen (de oudste) en die aten ook hun eigen jongen op, en dat daarbij een kikkervisje meeging maakt niet uit. Vissen eten echt meer dan je denkt hoor!
pi_36970404
Bijna alle slootdieren eten kikkerdril : stekeltjes, salamander, vlokreeft , zoetwaterkreeft etc.

Op hun beurt worden donderkopjes door bijna alle andere terrariumdieren
gegeten en zijn zo een voedingsbron: salamanders , zoetwaterkreeft
en zoetwatergarnaal, in het water levende insekten ,
en vooral grotere soortgenoten maken allemaal jacht op donderkopjes. Als verdediging
zijn enkele soorten giftig , zodat met name vissen afgeschikt worden
In de natuur zijn de rovers onder de waterinsekten , met name geelgerande waterkever de grootste vijand.

In dit stadium vallen de meeste slachtoffers
door kannibalisme van grotere soortgenoten. (Wanneer ze een klein kikkertje zijn)

Bron: http://www.waterwereld.nu/kikkervisjes.html
pi_36979341
Kikkerdril is tof. Leuk om te zien hoe ze zich ontwikkelen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_36979406
een week of 2 geleden was het raak hier, 15 kikkers op elkaar in de vijver, en natuurlijk hopen kikkerdril nu , gegarandeerd dat we er weer veel krijgen dit jaar
pi_36979431
Laat die tering beesten aub niet los in de straat, het wordt een regelrechte plaag!
Buren van ons vonden het ook een keer zo leuk, nou zitten we al 13 jaar lang elke zomer met dat teringgekwaak elke avond
pi_36979662
@ Maisnon: Oh! Wat leuk!
@ Markster: Ik koester mijn kikkertjes, ze gaan in de achtertuin de vijver in. Maar als ze groot genoeg zijn mogen ze gaan en staan waar ze willen.

DRIL-UPDATE: De foetusjes zijn weer gegroeid! Je ziet nu duidelijk dat ze een staartje krijgen. Het zwarte stipje heeft nu de vorm van een komma;

Zodra het nog duidelijker is, maak ik verse foto's.
  zaterdag 15 april 2006 @ 13:55:43 #25
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_36979680
terugvindkikker
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_36979889
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 13:55 schreef Marietje_34 het volgende:
terugvindkikker
?
  † In Memoriam † zaterdag 15 april 2006 @ 14:16:53 #27
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_36980055
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 14:07 schreef warrel het volgende:

[..]

?
Da's een matig geinspireerde manier om te zeggen:" Goh, wat een leuk topic. Dit wil ik wel blijven volgen maar ik gebruik de bookmark-functionaliteit niet." nofi

Meestal houdt men het op 'tvp', terugvindpost.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_36980093
Ah ha, dankjewel. Weer wat geleerd
  zaterdag 15 april 2006 @ 14:35:59 #29
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_36980445
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 14:16 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Da's een matig geinspireerde manier om te zeggen:" Goh, wat een leuk topic. Dit wil ik wel blijven volgen maar ik gebruik de bookmark-functionaliteit niet."
quote:
nofi
ah, okee
  zaterdag 15 april 2006 @ 14:40:21 #30
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_36980558
Ik krijg meteen een basisschool flashback waar je met de hele klas voor de bak hing om te kijken wat er allemaal gebeurde
Jawel, je keek.
  zondag 16 april 2006 @ 00:09:56 #31
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36994391
Hoe kom je aan de kikkerdril? Mag je toch niet zomaar uit de sloot vissen?
pi_36997342
quote:
In het voorjaar kun je bijna overal in Nederland in sloten en poelen kikkerdril en/of kikkervisjes vinden.

Kikkers en ook kikkervisjes en kikkerdril zijn beschermd, je mag ze niet zomaar uit de natuur halen. Voor educatieve doeleinden (zoals een bak in de schoolklas om de metamorfose te kunnen volgen) wordt het wel toegestaan, mits ze tijdig worden teruggezet in de sloot.

Voor educatieve doeleinden:
Je kan wel gewoon kraanwater in de bak doen voor de nieuwe zuurstof maar als
er een sloot in de buurt is, raad ik aan ook steeds opnieuw een flinke
hoeveelheid water uit die sloot (liefst de sloot waar ze vandaan komen) in
het water te doen, samen met waterplanten uit die sloot. Daar zit genoeg
voeding in, in het begin eten ze vooral algen, die ze van de stengels van de
waterplanten afschrapen.

Verder is het van groot belang dat zodra de kikkervisjes de metamorfose
hebben ondergaan ze op het droge kunnen klimmen, anders zullen ze
verdrinken!

In de periode dat de mond gevormd wordt moeten fruitvliegjes, stofkrekeltjes
of zelfs kleiner voedsel als springstaartjes gevoerd worden. Wellicht heeft
de plaatselijke dierenspeciaalzaak het juiste voedsel voor deze periode
pi_36997347
quote:
Op zondag 16 april 2006 00:09 schreef TechXP het volgende:
Hoe kom je aan de kikkerdril? Mag je toch niet zomaar uit de sloot vissen?
?? alles mag je zomaar uit de sloot vissen !!
  zondag 16 april 2006 @ 11:42:47 #34
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_37000873
quote:
Op zondag 16 april 2006 02:39 schreef Markster het volgende:

[..]

?? alles mag je zomaar uit de sloot vissen !!
Nee dat mag niet en zeker geen kikkerdril aangezien alle amfibieën in Nederland beschermd zijn. Zolang TS ze straks teruggooit zal het wel los lopen.
  zondag 16 april 2006 @ 12:04:27 #35
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_37001327
Ik hoop dat TS deze straks wel in de sloot terugzet. Het eruit halen mag al niet.
pi_37002966
sommige mensen zijn hier wel een beetje mutserig hoor. Het zit in TS' eigen vijver, ze zegt al 3 keer dat ze die kikkers straks in de vijver zet. Wat maakt dat dan uit..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  zondag 16 april 2006 @ 13:25:52 #37
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_37003345
Veel.
  zondag 16 april 2006 @ 13:50:10 #38
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_37003965
quote:
Op zondag 16 april 2006 13:11 schreef sbientje het volgende:
sommige mensen zijn hier wel een beetje mutserig hoor. Het zit in TS' eigen vijver, ze zegt al 3 keer dat ze die kikkers straks in de vijver zet. Wat maakt dat dan uit..
Zelfs dan mag het niet.
En mij maakt het niet uit, ik wijs er alleen even op.
pi_37004119
allemaal mensen die ook nooit door rood licht fietsen zeker

maar goed, ik ga ook weer ontopic
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  zondag 16 april 2006 @ 14:03:00 #40
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_37004285
quote:
Op zondag 16 april 2006 13:55 schreef sbientje het volgende:
Jawel hoor. Alleen hier gaat het over levende dingen.
Als iedereen maar doet wat niet mag met dieren, dan is de grens zoek.
  zondag 16 april 2006 @ 14:03:21 #41
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_37004297
quote:
Op zondag 16 april 2006 13:55 schreef sbientje het volgende:

maar goed, ik ga ook weer ontopic
Jou zal dat wel vaker gebeuren met die plaat voor je kop.
Zo moeilijk is mijn post echt niet.
pi_37007473
Gelukkig vinden jullie allemaal dat het niet mag. Maar dat neemt niet weg dat ik niet heel erg goed voor ze zorg. Ik kwam vanmiddag thuis en ik trof dit aan:

Zijn ze niet mooi!!??

En nogmaals, deze kikkers krijgen hun eigen kikkerparadijsje. En deze kikkers zijn óf de bruine óf de groene kikkers. Deze zijn niet beschermd.

[ Bericht 10% gewijzigd door warrel op 16-04-2006 16:07:48 ]
pi_37008418
Ff de politie bellen, moment
pi_37009032
quote:
Op zondag 16 april 2006 15:53 schreef warrel het volgende:
Gelukkig vinden jullie allemaal dat het niet mag.
En nogmaals, deze kikkers krijgen hun eigen kikkerparadijsje. En deze kikkers zijn óf de bruine óf de groene kikkers. Deze zijn niet beschermd.
Jawel, ze zijn wél beschermd, maar niet bedreigd.

Ik kwam dit ook tegen, lees even het groene deel... kennelijk mag het wel, en zijn jouw kikkers juist de uitzonderingen
http://www.lim-info.nl/aspx/get.aspx?xdl=/views/lim/xdl/page&ItmIdt=29906&SitIdt=116&VarIdt=49

[ Bericht 7% gewijzigd door Blues op 16-04-2006 16:41:36 ]
pi_37009543
quote:
Het vangen, verstoren, bemachtigen van beschermde dieren zoals kikkers (met uitzondering van kikkerdril en kikkervisjes van de groene en bruine kikker), padden, salamanders (art. 9 en 10 Ffw)
Hoera! Ik zit goed. En ok. Ik heb ze gevangen, misschien enigzins verstoord en ik hecht me eraan alsof het m'n eigen kinderen zijn. Maar vergeet niet dat het rendement overlevende kikkers vele malen groter is dan wanneer deze beestjes in een 'wilde' sloot opgroeien. En ze zien er supergelukkig uit.
pi_37009588
quote:
Op zondag 16 april 2006 16:18 schreef Markster het volgende:
Ff de politie bellen, moment
Taaaatuuuuutaaaatuuuu
  zondag 16 april 2006 @ 18:02:34 #47
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37011616
quote:
Op zondag 16 april 2006 16:51 schreef warrel het volgende:

[..]

Hoera! Ik zit goed. En ok. Ik heb ze gevangen, misschien enigzins verstoord en ik hecht me eraan alsof het m'n eigen kinderen zijn. Maar vergeet niet dat het rendement overlevende kikkers vele malen groter is dan wanneer deze beestjes in een 'wilde' sloot opgroeien. En ze zien er supergelukkig uit.

pi_37012197
Dat is belangrijk..
  zondag 16 april 2006 @ 18:34:52 #49
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37012334
quote:
Op zondag 16 april 2006 18:27 schreef warrel het volgende:
Dat is belangrijk..
tuurlijk, daar gaat het toch allemaal om, dat je beestjes gelukkig zijn
  zondag 16 april 2006 @ 22:55:47 #50
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_37019313
quote:
Op zondag 16 april 2006 16:51 schreef warrel het volgende:
Zo? Je moet de natuur niet verstoren.
pi_37019729
Ik vind het naar dat je er zo over zeurt. Zo, en m'n kikkervisjes zijn het er mee eens, want ze doen de wave met nu staartjes! En natuurlijk verstoor je ze! Van het visnetje in de emmer, van emmer naar vaas, eenmaal in de vaas naar een ruimte met een hogere temperatuur. Maar eenden, die verstoren het dril ook als ze het opeten. Regen ook, de bovenste laag dril kan flink beschadigen, vervuiling (die ik aantrof in het slootje waar ze vandaan komen) verstoort ook. Vissen verstoren, Hogere sterfte verstoort, kevertjes verstoren, kanibalisme verstoort. Pff Slaap zacht
pi_37020465
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 23:38 schreef warrel het volgende:
YEAH! Goede tips! En inderdaad, ergens rond het krijgen van achter- en voorpootjes hebben ze meer trek in een hapje vlees.. Bij mij krijgen ze, vanaf dat ze rondzwemmen half doorgekookte macaroni. Bij mijn broer vonden ze dat erg lekker. En ik ga er inderdaad ook niet vanuit dat superveel visjes het gaan redden, maar ik zou er toch wel graag 20 kikkers aan over willen houden.. Want zodra ze in m'n vijver zwemmen, komen ze nog oog in oog met m'n katten..
En ik blijf foto's maken! En vandaag, zijn ze nog net als gister.
Kikkervisjes kun je het beste draadalgen geven, dat ziin die groene slierten die je in de sloot ziet.
Macaroni? Tsja, ze zullen het wel eten (bij gebrek aan beter), maar in de natuur vinden ze dat niet. Als ze het larvenstadium voorbij zijn, en ze op het land gaan, dan is tubifex erg goed voor ze.
Voor een goeie nachtrust mag je mij wakker maken, want ik slaap nogal slecht....
pi_37024932
Jep, tubifex en rode muggenlarven. Ik las net dat tubifex nog al lastig in leven is te houden. Ik ga denk ik voor de muggenlarven. Ik ga wel eens informeren bij een dierenwinkel.
pi_37045563
Ze zwemmen nu bijna allemaal! Alleen het is nog supervermoeiend voor m'n bikkeltjes. Dan wapperen ze zichzelf met hun staartje zo'n 10 cm omhoog, en dan laten ze zich weer zachtjes zakken tot ze weer aan het dril kunnen hangen.. Aww, ziet er aandoenlijk uit
Morgen, ga ik na m'n tentamen het water verversen, het oude dril er voor een groot deel uithalen, en de vissenvoer en macaroni opzoeken!
  † In Memoriam † dinsdag 18 april 2006 @ 14:41:36 #55
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_37062137
Stoere donderkopjes

Zou dat 'stukje zwemmen en weer laten zakken' niet gewoon zijn om vers, zuurstofrijk water door hun kieuwtjes te laten stromen?
pi_37062773
Stomme moeder
Ik had vanmorgen tentamen, ik helemaal in de stress vergeten om m'n gordijn dicht te doen. Dus hebben die arme dingen de hele ochtend in de brandende zon gestaan.
Ik had na het tentamen een hele mooie grote glazen bak voor ze gekocht, hoop gedoe op de fiets. Kom je thuis ga je 'm helemaal schoonmaken en klaarmaken om de visjes over te gieten.
Ga je met de nieuwe bak naar je kamer, zie je daar een vaas 'dood' staan
Er zwommen er nog 2 of 3, de échte bikkels. Die heb ik dan ook vrijgelaten in de vijver..
Maar pff, ik had het me wel eventjes anders voorgesteld.. Arme dingen.
Maar, we hadden in de tuin in een emmer nog wat dril staan. Ik heb daar een heel klein beetje van genomen.. Dat aquarium heb ik natuurlijk niet voor niks.. Ik hoop dat dit wel wat wordt, en dat ik niet meer zo'n warhoofd zal zijn met de aankomende tentamens..
  dinsdag 18 april 2006 @ 15:32:30 #57
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_37063530
wat kan je moeder er precies aan doen?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 18 april 2006 @ 15:33:12 #58
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37063549
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:06 schreef warrel het volgende:
Stomme moeder
Ik had vanmorgen tentamen, ik helemaal in de stress vergeten om m'n gordijn dicht te doen. Dus hebben die arme dingen de hele ochtend in de brandende zon gestaan.
Ik had na het tentamen een hele mooie grote glazen bak voor ze gekocht, hoop gedoe op de fiets. Kom je thuis ga je 'm helemaal schoonmaken en klaarmaken om de visjes over te gieten.
Ga je met de nieuwe bak naar je kamer, zie je daar een vaas 'dood' staan
Er zwommen er nog 2 of 3, de échte bikkels. Die heb ik dan ook vrijgelaten in de vijver..
Maar pff, ik had het me wel eventjes anders voorgesteld.. Arme dingen.
Maar, we hadden in de tuin in een emmer nog wat dril staan. Ik heb daar een heel klein beetje van genomen.. Dat aquarium heb ik natuurlijk niet voor niks.. Ik hoop dat dit wel wat wordt, en dat ik niet meer zo'n warhoofd zal zijn met de aankomende tentamens..
Wat zonde. En nu?
  dinsdag 18 april 2006 @ 15:42:17 #59
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_37063816
*zucht*
pi_37063884
En niet je moeder de schuld geven zeg!
  † In Memoriam † dinsdag 18 april 2006 @ 16:40:11 #61
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_37065603
Arme dikkopjes

en ik zei nog, niet in de volle zon zetten
pi_37069734
Ik ben de moeder en ik geef mezelf de schuld.
En ik weet het, maar ik zat zo in de stress voor dat tentamen. Dat ik btw ook volledig verneukt heb.. Ik ben zo stom als het achterend van een varken
  † In Memoriam † dinsdag 18 april 2006 @ 19:15:06 #63
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_37070685
Nou niet meteen de moed opgeven he? Je hebt dan wel wat stoms gedaan, het is niet het eind van de wereld (voor jou dan, over die handvol potentiële kikkertjes heb ik het dan niet )

Je had nog wat dril over? Zorg daar dan maar extra goed voor

opvrolijkkikker
pi_37070930
Ik had nog wat over ja. Daarvan heb ik weer een beetje genomen (dit keer een heel klein beetje). En dat laat ik in het aquariumpje buiten staan. En dan ga ik elke dag wel eventjes buiten zitten om ze te vertroetelen. Zo al pauze tussen het leren voor m'n volgende tentamen..
Dankjewel voor de opvrolijkkikker!
  dinsdag 18 april 2006 @ 19:55:31 #65
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_37072342
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:51 schreef warrel het volgende:
Ik ben zo stom als het achterend van een varken
Dat gaven we al eerder aan. Tijd om wat slimmer te worden. En anders jezelf niet te gaan voortplanten.
pi_37093061
Ga je daar actie tegen voeren?
  woensdag 19 april 2006 @ 15:42:59 #67
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_37097149
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:13 schreef warrel het volgende:
Ga je daar actie tegen voeren?
  woensdag 19 april 2006 @ 15:52:08 #68
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37097452
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:42 schreef TechXP het volgende:

[..]

[afbeelding]
pi_37098318
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:42 schreef TechXP het volgende:

[..]

[afbeelding]
Goedzo, heel consequent.

pi_37104423
Wat jammer zeg...
pi_37110119
Gistermiddag en avond was ik gaan slapen, en ik heb alleen maar gedroomd over kikkervisjes (en een rare docent/psycholoog waartegen je alles als 'omgekeerde wereld' moest zeggen)..
Pfff..
  † In Memoriam † vrijdag 21 april 2006 @ 07:16:57 #72
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_37151406
Hopelijk heb je vannacht gedroomd dat elk drilletje opgroeide tot een prachtige kikker die alleen nog gekust hoefde te worden om te veranderen in een stoere prins

[ Bericht 1% gewijzigd door Barbaaf op 21-04-2006 07:52:56 ]
pi_37151432
quote:
Op zondag 16 april 2006 15:53 schreef warrel het volgende:
En deze kikkers zijn óf de bruine óf de groene kikkers. Deze zijn niet beschermd.
Hoogstwaarschijnlijk bruine. De groene leggen over het algemeen enkele weken later hun dril.
  vrijdag 21 april 2006 @ 07:36:53 #74
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_37151486
Jezus, ben jij echt 19? Je typt als een kind van 7.
  † In Memoriam † vrijdag 21 april 2006 @ 07:42:52 #75
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_37151524
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 07:36 schreef Rietvaerder het volgende:
Jezus, ben jij echt 19? Je typt als een kind van 7.
En? Niet iedereen is het gegeven zijn of haar gedachten via een toetsenbord en schermpje op de helderste of mooiste manier te kunnen verwoorden; ik ken mensen die werkelijk geniaal zijn maar achter een PC verworden tot een zielig hoopje n00b (en PC-wizards die IRL een hoopje ellende zijn).
  vrijdag 21 april 2006 @ 07:44:35 #76
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_37151531
Oh, voel je je aangesproken? Ik had het niet eens tegen jou. Nou ja, goed, bij deze ook voor jou dan.
  † In Memoriam † vrijdag 21 april 2006 @ 07:49:52 #77
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_37151561
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 07:44 schreef Rietvaerder het volgende:
Oh, voel je je aangesproken? Ik had het niet eens tegen jou. Nou ja, goed, bij deze ook voor jou dan.
Nee, ik voelde me niet aangesproken maar als jij dezelfde opmerking op mij van toepassing vindt zal ik me er niet druk over maken. Ik vroeg me wel af waarom je opeens in dit topic opdook om te komen trollen (wat een retorische vraag was, op evt. antwoorden kan ik dus niet ingaan helaas).
pi_37151866
Kom op ontopic graag weer.... Tegen elkaar katten doe je maar via andere wegen maar niet hier. (en liever helemaal niet natuurlijk ).
  † In Memoriam † vrijdag 21 april 2006 @ 08:44:34 #79
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_37151984
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:34 schreef inkie1010 het volgende:
Kom op ontopic graag weer.... Tegen elkaar katten doe je maar via andere wegen maar niet hier. (en liever helemaal niet natuurlijk ).
Ik ben ook veel beter in kroelen maar soms gaan de nekhaartjes overeind . Instinct, wat doe je ertegen?
pi_37153154
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:44 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Ik ben ook veel beter in kroelen maar soms gaan de nekhaartjes overeind . Instinct, wat doe je ertegen?
Haha, ik heb nieuwe foto's van het kikkerdril, met de 'natural enemy' d'r naast. Alleen geeft poes Miepje geen drol om 't dril
(Jammer dat mijn taalgebruik werd beoordeeld naar één post. Ik ben anders heel volwassen hoor! )
De foto's komen óf vanmiddag, of morgenmiddag.. Spannend!!
  dinsdag 25 april 2006 @ 21:08:54 #81
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_37292542
Ik ben jaloers
Ik zit al weken te wachten op het kikkerdril... De kikkers in de vijver zijn ook al tijden bezig

Mijn aquarium staat ook al een tijdje te wachten tot ze eindelijk komen

Weet iemand hoe groot de kans is dat goudvissen(2 stuks) ze opeten?

succes met de nieuwe lichting trouwens
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_37341688
Hm, goudvissen kunnen aan het dril gaan knabbelen. Maar of die ook echt kleinere visjes eten?
Ik zou er voor uitkijken.
Ik heb vandaag weer nieuwe foto's gemaakt, vanavond ga ik ze (misschien) uploaden. Die stoere donderkopjes (Jaaah! Het zijn nu echt van die mooie dikkopjes ) doen het dit keer supergoed!
Ondanks dat het er twee dagen geleden er somber uitzag.
Het aquarium staat buiten, maar toch was het iets te warm voor ze. Ze waren stilletjes tussen de steentjes op de bodem gekropen, en ik was alweer bang dat ze allemaal dood waren..
Maar! Ik ben zo trots op ze!!

Succes met het vinden van dril! Ik denk dat er in mei of juni wel weer nieuw dril komt, dan van de groene kikker.
  † In Memoriam † donderdag 27 april 2006 @ 15:30:15 #83
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_37346504
Foto's

En buiten kunnen ze beter ook niet in de volle zon als ze in een bak zitten, zoiets warmt een stuk sneller op dan een slootje. Kan je het aquarium niet zo plaatsen dat in ieder geval de middagzon gebroken wordt door een plant of schermpje?
pi_37347485
quote:
Op donderdag 27 april 2006 15:30 schreef Barbaaf het volgende:
Foto's

En buiten kunnen ze beter ook niet in de volle zon als ze in een bak zitten, zoiets warmt een stuk sneller op dan een slootje. Kan je het aquarium niet zo plaatsen dat in ieder geval de middagzon gebroken wordt door een plant of schermpje?
Ik heb ze ook verplaatst hoor, en toen ik met 't aquarium aan het sjouwen was (wiebel wiebel, golf golf) gingen alle visjes fanatiek zwemmen. Ze staan nu 's ochtends in de zon, en 's middags in de schaduw. En ja, ik ga zo'n beetje nu uploaden
pi_37348094
Tada! Hier zijn ze. De kikkervisjessiblings zijn ongeveer met z'n tienen, dus ze hebben lekker veel ruimte (en daardoor zie je er niet superveel op de foto's)

Het water is wat groenig, maar dat is de alg, wat weer heel goed is voor de beesjes. Op koninginnendag krijgen de m'n prinsjes en prinsesjes weer wat vers water.
  donderdag 27 april 2006 @ 16:26:11 #86
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37348411
quote:
Op donderdag 27 april 2006 16:17 schreef warrel het volgende:
Tada! Hier zijn ze. De kikkervisjessiblings zijn ongeveer met z'n tienen, dus ze hebben lekker veel ruimte (en daardoor zie je er niet superveel op de foto's)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het water is wat groenig, maar dat is de alg, wat weer heel goed is voor de beesjes. Op koninginnendag krijgen de m'n prinsjes en prinsesjes weer wat vers water.
ik moet iedere keer lachen om je commentaren

maar wat een schattige dikkopjes
  donderdag 27 april 2006 @ 17:51:22 #87
pi_37351354
Een beetje schoon water zou idd geen overbodige luxe zijn
Wat geef je ze nu eigenlijk precies te eten?
Ook vandaag in de vijver weer geen kikkerdril kunnen vinden, ondanks dat het al zoveel dagen mooi weer is.
Misschien ga ik maar salamanders 'kweken' daar zwemmen d'r echt 100 van.
  † In Memoriam † donderdag 27 april 2006 @ 19:24:38 #88
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_37354326
Cute

Die algen zijn inderdaad prima voedsel voor ze, zolang het geen soep wordt is dit prima.

Let bij het verschonen op dat het water zoveel mogelijk dezelfde temperatuur en dezelfde zuurgraad heeft en dan nog kan je het beste voorzichtig zijn, bv. 3/4 van het oude water eruit halen en kopje voor kopje het nieuwe water toevoegen zodat de schok voor de kleintjes zo klein mogelijk wordt.
pi_37357476
Ik schep het altijd met een beker er uit, en met de gieter er weer in. Zo dat je het water zo langs het glas er in laat lopen. En die gieter staat altijd in het zonnetje in de keuken. Dus mooi op temperatuur.
Behalve alg krijgen ze van me ook gewoon vissenvoer. Maar volgens mij 'eet' de alg dat wat vervolgens weer door de visjes wordt gegeten

He, en salamanders zijn ook tof!!
  donderdag 27 april 2006 @ 21:02:57 #90
pi_37357688
quote:
[b]Op donderdag 27 april 2006 20:57

He, en salamanders zijn ook tof!!
Ik ga zometeen even mijn aquarium gereed maken. 1stuk waar het water staat, andere stuk met een ophoging, voor de kikkertjes over een tijdje, aquarium is toch 1x0.5x0.5, dus ruim zat om een prettige leefomgeving te creeeren.
Daarna ga ik even de blaadjes zoeken waar de salamanders hun eitjes aan hebben gehangen. Misschien dat ik er ook een volwassene bij stop, ik zal de vorderingen wel bijhouden als daar behoefte aan is
pi_37358134
HOERA! Dan hebben we straks ook een heus salamanderbaby'tjes-topic!!
Maar had je nu ook dril gevonden? Dat je het over kikkertjes hebt? Ik ga als het zover is dat ze de kieuwen verliezen knutselen met kurk, ai.. En een kooi er omheen om de kattenbeesten op afstand te houden..

En pfjuw! Ik ben wel een beetje jaloers op je aquarium.. Maarja, ik kon met de mijnes nog 15 km fietsen.. Ouch, wel eng met zo'n glazen ding op je bagagedrager
  donderdag 27 april 2006 @ 21:21:09 #92
pi_37358266
Ik heb nog geen dril gevonden, maar we hebben een vijver in de tuin, het stikt er van de kikkers en ieder jaar dril gehad, ik ga er dus voor het gemak vanuit dat het dit jaar ook gewoon weer komt
Aquarium is trouwens zelf gemaakt, dus heb alleen de glasplaten hoeven te vervoeren.
Was overigens voor een project voor school, ging het geheugen testen van goudvissen, nu dat is afgelopen zit ik nog steeds met de bak in mijn kamer, vandaar mijn enthousiastme voor beestjes
pi_37358594
Wha! Wat gaaf! Ik zie dat je Havo doet, toen ik in 4 Havo zat moest ik een PO maken samen met m'n vriendje over kikkers. Het was supermooi weer, wij muf achter de computer.. En toen zijn we kikkerdril gaan zoeken. En whahahaha! Hij dufde het niet aan te raken. Ik die derie liefdevol in een pindakaaspot geplet En toen waren we pappa en mamma van 100.000 kikkerkindjes. Ze deden het écht allemaal supergoed, tot mijn moeder ze in de vijver gooide. Al onze kindjes zijn toen opgegeten door onze vissen..
En hij was zo'n goede vader! Hij kookte macaroni voor ze
  donderdag 27 april 2006 @ 21:34:43 #94
pi_37358746
hehe, geweldig
Het was trouwens voor m'n profielwerkstuk, achteraf toch een stuk vervelender dan aanvankelijk gedacht, uiteindelijk echt over de 50 uur naar de vissen zitten staren geloof ik
maar goed, we zouden in dit topic babbelen over kikkervisjes, val me maar lastig op msn als je projectfoto's wilt
pi_37404304
Kikkervisjes Update:

Het zijn er 17! 17 lieve kleine kikkerliefjes! Ik ging gistermiddag lang m'n surrogaatfamilie, hebben ze daar ook weer een bak staan, dus hebben we meteen voer en waterplantjes uitgewisseld.
En zoals ik mijn 17 prinsjes en prinsesjes had beloofd, zou ik ze op koninginnendag verschonen. Ik heb ze allemaal uit de bak gevist (daarom kon ik ze ook tellen). De andere enge vieze beestjes weggehaald. Het aquarium omgespoeld, schoon water, vijver water én.... Spagetti! Ik kon de macaroni niet vinden, dus vond ik dat sliertjes ook wel best vrolijk zouden staan.
Ze moeten eventjes wennen aan het verse water, maar er zijn alweer een paar stoere donderkopjes die de hele bak doorzwemmen.

De surrogaatkikkervisjes hebben geen steentjes op de bodem, en die van mij wel. Maar die van mij willen zich tussen die steentjes verstoppen terwijl de surrogaatvisjes actief door de kom heen zwemmen. Moet ik misschien toch de steentjes weghalen? Of één 'steentjeshoek' maken in de bak?

Foto's komen morgen. Ik zit nu veels te fijn in de tuin om weer op te moeten staan enzo
Warre
pi_37404472
Kikkerlievjes
Fotooooooo willen we
pi_37427216

Tada! Hier zijn de foto's.Heeft iemand nog tips en trucs voor de steentjes? Ik denk dat ik er een paar in het midden van het aquarium leg, stuk of 4 of 5.. Ik wil m'n liefjes kunnen zien!!
  zondag 30 april 2006 @ 15:45:37 #98
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_37427823
Spaghetti in het water Tijd dat school weer start ?
pi_37428632
quote:
Op zondag 30 april 2006 15:45 schreef Rietvaerder het volgende:
Spaghetti in het water Tijd dat school weer start ?
Aww lieverd, ik heb geen vakantie. Ik doe universiteit.
pi_37428691
Waarom gooi je er spaghetti in?
  zondag 30 april 2006 @ 16:22:30 #101
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_37428718
Volgens mij gaat die spagghetti flink rotten en zijn die beestjes in no time dood door zuurstof tekort in het water
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zondag 30 april 2006 @ 16:30:52 #102
pi_37428900
quote:
Op zondag 30 april 2006 16:21 schreef Bluezz het volgende:
Waarom gooi je er spaghetti in?
ze moeten toch iets eten?

edit: @ prowl; misschien heb je wel gelijk, maar het water wordt toch regelmatig ververst?
pi_37429321
@ Bluezz: De beestjes moeten inderdaad eten, en spagetti is supergoed voor ze! Zitten veel koolhydraten en zetmeel in dus daar worden ze groot, sterk, stoer en slim van!

En natuurlijk gaat het rotten!
@ Prowl: Als jij 4 dagen in bad zit ontbind je ook. Mits je het water ververst. En dan gebeurd dus regelmatig bij mijn kikkerliefjes. En heb je die plantjes gezien? Die zorgen ook voor zuurstof.
  zondag 30 april 2006 @ 18:50:47 #104
pi_37432001
Ow ow ow, nationale ramp hier in zevenhuizen, bij het plaatsen van de stoeptegels ontdekte ik een barst in de onderkant van het aquarium
Hij is gelukkig niet helemaal door, maar wel dieper dan een simpele kras, nog maar even kijken hoe ik dit ga oplossen.
Nieuw aquarium maken heb ik eigenlijk geen zin in. Ik hoop eigeniljk dat het voldoende is als ik een houten plaat eronder leg, zodat de druk wat beter verdeeld is. Iemand anders nog ideeen of is de kans sowieso te groot dat er straks 250 liter water naar de verdieping onder me stroomt?
  † In Memoriam † zaterdag 6 mei 2006 @ 19:57:56 #105
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_37610514
Ej, een week zonder update

Hoe gaat het met de lieverdjes, leven ze nog of zijn ze intussen gekookt? Het lijkt me nog te vroeg dat ze als grote stoere kikkers de wijde wereld ingetrokken zijn, toch?
pi_37641717
Aww, het spijt me. Maar ik heb het deze week eng druk met mezelf en m'n gepieker gehad. Ondertussen nog doen alsof ik jarig ben en slaapfeestjes en opeens ook nog karaoke'en en nachten discodansen!?

Maar, met de kikkerliefjes gaat het goed! Dit zijn foto's van 5 mei, ondertussen heb ik vandaag het water weer ververst, de spagetti weg gehaald. (Het was een zeer goede bron voor algen. Maar die zitten nu ook genoeg op de steentjes.)
De beestjes zwemmen stoer door hun aquariumpje heen! Toen bij de vorige foto-update waren ze nog erg duf en suf en lui, maar nu racen ze als een malle
Nou, hier zijn ze dan:

(De middelste foto prijkt op m'n bureaublad . Op verzoek upload ik de orginele onverkleinde nog wel.)

[ Bericht 1% gewijzigd door warrel op 07-05-2006 22:31:41 ]
  zondag 7 mei 2006 @ 22:35:39 #107
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_37643451
Komkommer vinden ze ook erg lekker, een drijvend schijfje en je kunt de kindertjes ook gelijk wat leren over bevruchting enzo.
pi_37643650
Komkommers en bevruchting?! Ben ik nu lief, onschuldig en naïef, of is dit gewoon.. Raar?
  zondag 7 mei 2006 @ 22:49:43 #109
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_37643966
Als zo'n kikkervisje aan de komkommer gaat knabbelen heb je iets wat lijkt op dit:

Slecht plaatje. I know.
pi_37644308

Een bolletje brood kan ook, voor de 3D presentatie.

Hihi
  zondag 7 mei 2006 @ 23:01:15 #111
pi_37644317
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:41 schreef warrel het volgende:
Komkommers en bevruchting?! Ben ik nu lief, onschuldig en naïef, of is dit gewoon.. Raar?
Moet je toch wel heel rap aan de slag om die kinderen te regelen

Ik heb het trouwens weer helemaal verpest met de kikkers, ik dacht dat er nog wel kikkerdril in de vijver zou komen, dit bleek niet het geval. Nu is het ook al veel te laat op andere plaatsen denk ik
  maandag 8 mei 2006 @ 09:42:14 #112
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37650066
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:49 schreef MadGuy het volgende:
Als zo'n kikkervisje aan de komkommer gaat knabbelen heb je iets wat lijkt op dit:

[afbeelding]

Slecht plaatje. I know.
  maandag 8 mei 2006 @ 09:42:43 #113
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37650080
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:37 schreef warrel het volgende:
Aww, het spijt me. Maar ik heb het deze week eng druk met mezelf en m'n gepieker gehad. Ondertussen nog doen alsof ik jarig ben en slaapfeestjes en opeens ook nog karaoke'en en nachten discodansen!?

Maar, met de kikkerliefjes gaat het goed! Dit zijn foto's van 5 mei, ondertussen heb ik vandaag het water weer ververst, de spagetti weg gehaald. (Het was een zeer goede bron voor algen. Maar die zitten nu ook genoeg op de steentjes.)
De beestjes zwemmen stoer door hun aquariumpje heen! Toen bij de vorige foto-update waren ze nog erg duf en suf en lui, maar nu racen ze als een malle
Nou, hier zijn ze dan:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

(De middelste foto prijkt op m'n bureaublad . Op verzoek upload ik de orginele onverkleinde nog wel.)
leuke kikkervissies hoor
pi_37690494
quote:
Op maandag 8 mei 2006 09:42 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

leuke kikkervissies hoor
Mooi he En zó lief!
pi_37709278
Ik ben jarig! Hihi

Filmpjes!! Ik vond dat ik ook eens moest laten zien hoe mooi m'n kikkerliefjes écht door het aquarium heenzwemmen.

Zoals je kan zien heb ik ze net liefdevol verzorgt, ze uit de bak gevist samen met het 'schone' water. De drollen weggegooid.. En het boeltje weer netjes terug gezet.

Dit is een flitsend overzichtje met twee kikkerliefjes in actie.
Check het visje dat je, na 2 seconden in de linkerhoek, als een malle weg ziet racen! Whie!
Aww..
In het hoekje.

Oh, en die sliertjes zijn drolletjes..

[ Bericht 79% gewijzigd door warrel op 10-05-2006 15:22:48 ]
pi_37715784
Gefeliciteerd Wij hebben heeeel veel kikkervisjes in de vijver
  † In Memoriam † woensdag 10 mei 2006 @ 19:59:02 #117
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_37716487
Gefeliciteerd En wat een leuke filmpjes

* Barbaaf wil ook een bak kikkervisjes alhoewel, dan zou ik er de hele dag naar zitten kijken en ik doe al zo weinig nuttigs met m'n tijd
pi_37716991
Dankjulliewel!!
Ik maak nu wel meer filmpjes om te plaatsen, ik vind ze zelf ook heel erg leuk
En ik heb ook wel wat kikkervisjes in de vijver (ook paddenvisjes) maar ik verdenk de salamandertjes ervan ze opgegeten te hebben.. Of ze hebben zich verstopt..
  woensdag 10 mei 2006 @ 21:00:32 #119
pi_37718387
Ik heb niet het idee dat salamanders kikkervisjes eten.
De reden dat ze hier bij ons (andere jaren) doodgingen, waren vissen in de vijver, gevogelte en de grasmaaier .
Nu nog een actiefilm ervan maken warre
  zaterdag 13 mei 2006 @ 12:28:44 #120
pi_37784487
Om dit topic maar weer is omhoog te schoppen, ik ben weer actief bezig geweest met het aquarium.
Om een zo prettig mogelijke leefomgeving voor m'n beestjes te creeeren, ik had namelijk een slootje gezien waar heel veel kikkervisjes zwommen

Dit is het uiteindelijk geworden, niet heel duidelijk op de foto kunnen zetten, maar links een paar stoeptegels, afgedekt met afdektegeltjes . Daarop een beetje gras, voor als de kikkervisjes wat groter zouden worden.
In de andere kant van het aquarium, was schuine dingen en potjes, zodat ze uit de zon kunnen zitten en een beetje kunnen schuilen, dacht dat ze dat wel prettig zouden vinden.
Toen ik hier eindelijk mee klaar was, was het al te laat om nog de kikkervisjes te gaan vangen. Maar een paar salamanders uit de vijver ging nog best, dus dat heb ik ook gedaan.

Zijn ze niet lief

Goed, alles helemaal top, klaar om op pad te gaan naar het slootje waar ik de kikkervisjes had gezien, lees ik op een site het vervelende verhaal:
Ze mogen niet worden gevangen, vervoerd of zelfs worden verontrust.
In het verleden was er een uitzondering voor het bezit van kikkerdril en kikkervisjes voor educatieve doeleinden.
Deze uitzondering is niet opgenomen in de flora- en fauna wet
waardoor dit tegenwoordig niet meer mag.

Ditzelfde geld voor salamanders. Dus nu zit ik in dubio, salamanders weer terug, en geen kikkervisjes. Of toch maar doen. Bang dat de politie op de stoep staat omdat ik illegaal kikkervisjes heb ben ik niet, maar de regel zal er niet zijn omdat het zo goed gaat met de salamander- en kikkerpopulatie....
Tot zo ver de spannende week van schots hooglandertje
pi_37794512
Wow!! Dat aquarium!! Ik ben jaloersjes.. Het ziet er echt supermooi uit!
Enne euhm, doe de salamandertjes weer in de vijver, en vang de kikkervisjes! Dit is geen verstoring, ze komen in een paradijsje!
pi_37814346
Beetje vreemde vraag, maar waar halen jullie de kikkervisjes ?
Ik ben namelijk nog op zoek naar kikkerdril/visjes voor in de vijver...
pi_37815193
Uit een polderslootje. Maar ondertussen is alle dril al uitgegroeid tot visjes. Misschien ligt er eind mei/juni nieuw dril. Van de groene kikker.
  zondag 14 mei 2006 @ 18:53:16 #124
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_37821769
Reptielen & Amfibieën deel II

Als ze zin hebben komen ze heus wel
pi_37823088
quote:
Op zondag 14 mei 2006 14:56 schreef warrel het volgende:
Uit een polderslootje. Maar ondertussen is alle dril al uitgegroeid tot visjes. Misschien ligt er eind mei/juni nieuw dril. Van de groene kikker.
Wij hebben groene kikkers, maar ook al kikkervisjes in de vijver Of "maken" die vaker per jaar nieuw dril?
Kikkers zijn wel leuk, maar in een woonwijk is het een beetje vervelend voor de buren die er dus last van hebben (die beesten kunnen nogal een lawaai produceren).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_37823917
quote:
Op zondag 14 mei 2006 18:53 schreef Prowl het volgende:
Reptielen & Amfibieën deel II

Als ze zin hebben komen ze heus wel
Wat ben jij toch een bijdehand schatje

@Elefes;
Het dril van de groene kikker is in mei te vinden , dat van de bruine al eerder in maart of april.
Bron

En de ene buren hebben ook kikkers, en de andere hebben vervelende koters.
pi_37829033
quote:
Op zondag 14 mei 2006 19:59 schreef warrel het volgende:

[..]

Wat ben jij toch een bijdehand schatje

@Elefes;
Het dril van de groene kikker is in mei te vinden , dat van de bruine al eerder in maart of april.
Bron

En de ene buren hebben ook kikkers, en de andere hebben vervelende koters.
Ze zijn echt hartstikke groen die kwakers van ons, maar er zwommen een week terug al wel kikkervisjes rond..
Vervelende koters zijn er hier ook genoeg in de buurt, wat dat betreft is het wel leuk om een beetje "wraak" te nemen met die brulkikkers .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_38045900
Even een schopje..
M'n kikkervisjes schieten niet op, ze krijgen maar geen pootjes maar ze zijn ondertussen wel best groot.
En ze zijn niet pikzwart, maar bruin, met een heleboel stipjes..
Ik twijfel er aan of het wel écht kikkervisjes zijn..
  † In Memoriam † zondag 21 mei 2006 @ 18:39:42 #129
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_38053195
ALs ik het goed nagerekend heb zijn deze ongeveer een maand geleden uitgekomen dus wordt het wel tijd voor pootjes. Als ik het me goed herinner klopt het dat ze eerst bruinig worden voordat ze pootjes krijgen, nog maar een weekje afwachten denk ik

en hoe durf je te schoppen zonder foto's/filmpjes

pi_38056103
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:39 schreef Barbaaf het volgende:

en hoe durf je te schoppen zonder foto's/filmpjes
Aww.. Deze week komen ze weer hoor, maar er was nog niet echt iets interessants gebeurd..
Hihi, ik was durfallerig
pi_38172607
schattig hoor, ik ben voor mn dochtertje naar kikkerdril opzoek, lijkt ons beide erg leuk en mooi hoe de fase van kikkerdril naar kikker verloopt, we zullen alleen even op de zon moeten wachten want met deze regen is er in de sloten weinig drillerigs te vinden helaas

Ik geloof dat de voeding buiten die ze uit t water meekrijgen, ook komkommer en visvoer kan volstaan he ? als ze eenmaal kunnen eten?

succes en tis prachtig als ze hun staartje kwijtraken en hun pootjes komen, heb je al kurk of een 'strandje' gemaakt zodat ze uit t water kunnen??
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:14:08 #132
pi_38183418
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 18:56 schreef Miss-Didi het volgende:
schattig hoor, ik ben voor mn dochtertje naar kikkerdril opzoek, lijkt ons beide erg leuk en mooi hoe de fase van kikkerdril naar kikker verloopt, we zullen alleen even op de zon moeten wachten want met deze regen is er in de sloten weinig drillerigs te vinden helaas

Ik geloof dat de voeding buiten die ze uit t water meekrijgen, ook komkommer en visvoer kan volstaan he ? als ze eenmaal kunnen eten?

succes en tis prachtig als ze hun staartje kwijtraken en hun pootjes komen, heb je al kurk of een 'strandje' gemaakt zodat ze uit t water kunnen??
Denk dat dril sowieso lastig te vinden is momenteel, je zal denk ik echt bij kennissen kikkervisjes moeten vragen of ze uit de sloot vissen. Zelfs voor de groene is het nu al laat geloof ik

Ik geef ze zelf altijd schijfjes tomaat en rode muggenlarven.
Dit omdat ze elkaar op gaan eten als er niet voldoende vlees is, dit geldt overigens alleen als ze al wat ouder zijn.
Succes er mee
pi_38194127
FOTO'S!!
Alleen m'n liefjes hadden het koud, er was geen beweging in te krijgen.
Maar als je goed kijkt, kan je op deze foto's wel de oogjes en mondjes zien. Maar nog stééds *zucht.. geen pootjes..

Maar toen stond ik zomaar in de achtertuin in m'n hartjesslaapjurkje te bibberen, zag ik een minisalamandertje in de vijver! Ok, hij is niet mini meer, maar hij is wel kleiner dan de rest die ik had gezien in de vijver. En hij had een veel lichtbruiner kleurtje. Dus heb ik 'm tot minisalamander gebombardeerd:

En de vijand.. Ze zet hier haar dodelijke nageltjes en tandjes in het touwtje van m'n camera:

Ik hoop dat ik zo m'n brakke post van de vorige keer weer een beetje goed heb gemaakt..
Oh, en vrijdag ga ik tubifex kopen, en ja.. Het water verversen. Het is nu ook zo groen omdat er weer ander slootwater bij zit. Met watervlooitjes. Die was ik gaan vangen.. Maar van die beestjes zie ik ook niets terug door het weer. Rotweer!!
pi_38198685
haha leuke foto's ook van de vijand :p

ok dus ik heb kans dat ik telaat ben? das jammer.. helaas heb ik geen kennissen met vijvers hier Maar dan genieten wij gewoon wat van de foto's maar haha.

Ga toch stiekum nog ff kijken van de week, wie weet kom ik nog wat tegen, zou wel erg leuk zijn.
Bedankt i.g. en de tip van t eten zal ik zeker gebruiken dan
pi_38198883
Ja, grote kans wel dat je te laat bent.. Een vriendin van mij (niet op FOK!) haar liefjes krijgen ook al pootjes..
Mooi weer! Het moet mooi weer worden!!
pi_38198900
Doe er een lieve maanvis bij.
  † In Memoriam † donderdag 25 mei 2006 @ 15:27:45 #137
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_38200200
Mooie foto's van je gespikkelde donderkopjes. Maar inderdaad, waar blijven die pootjes En hou dat kattebeest maar uit de buurt als ze eenmaal pootjes hebben, rondspringende en -kruipende minikikkertjes zijn onweerstaanbaar speelgoed
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 14:41 schreef NightH4wk het volgende:

Weet je zeker dat dat een goed idee is?
pi_38200323
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 14:41 schreef NightH4wk het volgende:
NEE!

@ Barbaaf: Het opruimen van die dooie kikkertjes is altijd zo naar.. Gelukkig is Miepje vrijwel altijd te langzaam. Hoop ik..
  † In Memoriam † donderdag 25 mei 2006 @ 15:38:12 #139
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_38200509
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 15:31 schreef warrel het volgende:

[..]

NEE!

@ Barbaaf: Het opruimen van die dooie kikkertjes is altijd zo naar.. Gelukkig is Miepje vrijwel altijd te langzaam. Hoop ik..
't Is natuurlijk ook natuurlijke selectie; kikkertjes die te traag zijn redden het niet waardoor alleen de sterkere en snellere het overleven en zich voortplanten. Stel je 'ns voor dat elk drilletje tot volwassen kikker uitgroeit en zich voortplant, we zouden in een mum van tijd tot onze knieën in de kikkers staan

't Zou alleen wel aardig van Miepje zijn om de kikkertjes helemaal op te vreten ipv. de lijkjes voor jou achter te laten
pi_38201423
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 15:38 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

't Is natuurlijk ook natuurlijke selectie; kikkertjes die te traag zijn redden het niet waardoor alleen de sterkere en snellere het overleven en zich voortplanten. Stel je 'ns voor dat elk drilletje tot volwassen kikker uitgroeit en zich voortplant, we zouden in een mum van tijd tot onze knieën in de kikkers staan

't Zou alleen wel aardig van Miepje zijn om de kikkertjes helemaal op te vreten ipv. de lijkjes voor jou achter te laten
Ie, dan trap je continue in de kikkers ipv van nu de slakken als het net geregend heeft..
En Miepje eet 't niet op.. Pioe (een échte grote wijze kater) eet visjes (van die oranje, uit de vijver van de buren) wel helemaal op. Maar vervolgens vind je ergens in huis een uitgekotste graat..
pi_38210568
Leuk topic, ik volg het al een tijdje

Ikzelf heb ook al ongeveer een maand kikkervisjes, die van mij willen ook maar geen pootjes krijgen. Zal wel aan het weer liggen van de laatste tijd denk ik.

Trouwens als de beestjes pootjes en longen gekregen hebben gaan ze toch terug naar de plaats waar ze geboren zijn toch?
Patat Friet
  donderdag 25 mei 2006 @ 21:16:11 #142
pi_38211555
dat vraagt echt om foto's(ga ik zo maken)want mijn kindertjes hebben al wel pootjes,
misschien komt het wel door het monsterdieet wat ik ze geef
pi_38228557
op de school van mijn dochtertje hadden ze ook al pootjes sommige, andere nog niet. Was wel erg vertederent om zulke kleine minikikkertjes te zien hoor, heel schattig..

En foto's ? kom maar op kunnen wij mee genieten hier
pi_38240544
Hoi Ganzenherder! De beesjes komen meestal een jaar later terug naar de vijver/sloot waarin ze zijn opgegroeit om zich daar weer voort te planten. Ik neem aan dat mijn lieverds niet weer naar het andere kant van het dorp springen..

Vandaag heb ik de regen getrotseerd om de stad in te gaan. Kom ik terug.. 'Fuck! Tubifex vergeten!' Maar gelukkig had ik toen nog zin om vrienlief naar z'n werk te brengen en 3 meter verder zat ook een dierenwinkel. Ik heb nu heuse ijsblokjes die ik vooral niet in m'n Baileys moet gooien van vieze draderige wurmpjes. 20 seconden in de magnetron, en ze zijn serveerbaar. Ik hoop dat ze er flink van gaan groeien! En Hooglander, pfff, foto's!!
  zaterdag 27 mei 2006 @ 12:42:36 #145
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_38264078
Wat me trouwens ook opvalt is dat Warrels kikkervisjes gespikkeld zijn terwijl die van mij nog pikzwart zijn. Zijn die van mij dus nog minder ontwikkelt of zijn het twee aparte soorten?
Patat Friet
pi_38276115
Jah, dat van de spikkeltjes vond ik ook al raar.. Maar ik denk dat dat het verschil tussen de bruine en de groene kikker is?
  zondag 28 mei 2006 @ 16:57:52 #147
pi_38304917
Eindelijk van mij weer is foto's, ik weet dat ik dat vorige week al zou doen, maar dat was er niet meer van gekomen.
Wel heb ik een deel van de 170 pagina's tellende handleiding gelezen, omdat het me maar niet lukte normale foto's met de camera te maken. Het hielp wel iets, maar de foto's zijn bij lange na nog niet zoals ik ze hebben wil. Wel kan ik er een kleine sfeerimpressie door geven
Ik heb ongeveer 70 kikkervisjes, waarvan de eerste al voor en achterpootjes hebben en de laatste nog niet eens een puntje van een achterpootje.
Naja, ik kan hoog of laag praten, maar zie het zelf maar op de foto's

Dit is een mooi mislukte foto waarop gelukkig wel op te zien is hoe ver de kikkertjes zijn gegroeid

Verder heb ik nog 20 foto's gemaakt die ook allemaal niet goed zijn, ik ga zo in de herkansing.
Hier nog eentje die wel aardig is, en waar ook op is te zien dat ze smullen van mijn zelfgesneden tomaatjes

owjah, ik heb de vlooien ook net ververst
pi_38306027
Die van jou zijn ook bruin en gespikkeld! Dat betekend vast veel goeds voor mijn liefjes!
Die lijken trouwens actiever te zijn geworden na de tubifex? Noujah, ze hebben in ieder geval nog stééds géén pootjes.. Zucht..
  zondag 28 mei 2006 @ 17:49:09 #149
pi_38306209
quote:
Op zondag 28 mei 2006 17:41 schreef warrel het volgende:
Die van jou zijn ook bruin en gespikkeld! Dat betekend vast veel goeds voor mijn liefjes!
Die lijken trouwens actiever te zijn geworden na de tubifex? Noujah, ze hebben in ieder geval nog stééds géén pootjes.. Zucht..
Die van mij worden ook hyperactief van vlooien, ik hoop maar dat ze niet kriebelen ofzo
Heb je trouwens nog gekeken of ze bij jou van kleur veranderden na het eten van stukjes tomaat?
pi_38306490
Ze eten 't niet..
pi_38306555
Ships warrel

Leuke foto's SH en warrel, ik kijk die pootjes er bijna aan
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2006 @ 02:06:31 #152
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_38323047
quote:
Op zondag 28 mei 2006 17:56 schreef warrel het volgende:
Ze eten 't niet..
Niet zo boos kijken , misschien betekent dat wel dat ze veel lekkerder voedsel tot hun beschikking hebben . 't Ziet er immers niet uit alsof ze verhongeren.

Mooie foto's Hooglander, al een echt minikikkertje (afgezien van dat staartje dan). Jij had ze toch al als visjes gevangen? Dan kan het zijn dat ze al wat ouder zijn dan Warrels kroost en daarom al wat verder zijn. Waren ze nog zwart of hadden ze ook al tekening toen je ze ving?
  woensdag 31 mei 2006 @ 11:41:00 #153
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_38403401
Ik heb ook wat uit de vijver bij ons gehaald. Foto's volgen met een paar minuutjes.
Guanine en Cytosine! *O*
  woensdag 31 mei 2006 @ 11:55:03 #154
pi_38403968
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 11:41 schreef Koenholio het volgende:
Ik heb ook wat uit de vijver bij ons gehaald. Foto's volgen met een paar minuutjes.
  woensdag 31 mei 2006 @ 12:04:29 #155
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_38404382
Hier de ontwikkeling (ze zaten al een paar dagen in de vijver, dus de telling is vanaf dat ze in de pot zitten):

De 'pot' (niet bijzonder groot, nee ):

Dag 2

Dag 4

Dag 6

Vandaag (Dag 10)

Ik heb ook nog een filmpje, maar Putfile en Tinypic willen niet echt meewerken.
Guanine en Cytosine! *O*
pi_38404877
Yeah Koen, dat zijn groene kikkertjes! (Denk ik..) En wat zijn ze nog lief klein! Mooie foto's, jij komt net als Hooglander heel erg dichtbij zonder dat de foto heel erg vaag wordt..
Ik zou dan met schijnwerpers moeten werken?!

Mijn beestjes, hebben net als eerst, nog stééds geen pootjes..
En het verschonen van het water werkt zo krom want dan moet ik om de watervlooitjes heen scheppen. En die vlooien horen toch ook het water schoon te houden? Heb ik er gewoon te weinig?
  woensdag 31 mei 2006 @ 12:20:26 #157
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_38405012
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 12:16 schreef warrel het volgende:
Yeah Koen, dat zijn groene kikkertjes! (Denk ik..) En wat zijn ze nog lief klein! Mooie foto's, jij komt net als Hooglander heel erg dichtbij zonder dat de foto heel erg vaag wordt..
Ik zou dan met schijnwerpers moeten werken?!
Klopt, onze vijver zit al vol met groene kikkers.
Over de foto's...geen idee of je schijnwerpers moet gebruiken. Ikzelf heb een SuperMacro-functie op mijn camera zitten waarmee je dus heel dichtbij kunt fotograferen.
quote:
En het verschonen van het water werkt zo krom want dan moet ik om de watervlooitjes heen scheppen. En die vlooien horen toch ook het water schoon te houden? Heb ik er gewoon te weinig?
Vraagje, hoe verschoon jij het water? Want bij mij zijn tijdens de vorige keer nogal wat zijn doodgegaan.
Guanine en Cytosine! *O*
pi_38408570
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 12:20 schreef Koenholio het volgende:

[..]

Klopt, onze vijver zit al vol met groene kikkers.
Over de foto's...geen idee of je schijnwerpers moet gebruiken. Ikzelf heb een SuperMacro-functie op mijn camera zitten waarmee je dus heel dichtbij kunt fotograferen.
[..]

Vraagje, hoe verschoon jij het water? Want bij mij zijn tijdens de vorige keer nogal wat zijn doodgegaan.
Hmm, ik wil een mooie grote dure camera..
En ik verschoon meestal het water door er 2/3 uit te scheppen met een grote maatbeker uit de keuken van m'n moeder ..
En dan gooi ik een paar maatbekers uit de vijver terug, en wat schoon kraanwater.
En als ik het écht heel goed wil doen, vis ik alle liefjes er uit met een drinkbekertje en keer ik de hele bak om in de vijver. Leg ik de steentjes weer mooi, spoel ik de poep weg, doe de plantjes weer mooi..
Maar dat laatste kost wel echt veel meer tijd..
Ik heb nu ook een klein visnetje gekocht. Daar probeer ik dan tussendoor ook wat poep mee weg te vissen. Maar als ik er nu dan tubifex in heb, vind ik het zo zonde als dat ook weg wordt geschept.. Daar was het dan wel weer iets te duur voor..
Misschien dat ik dat op een klein schoteltje leg de volgende keer?
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:06:33 #159
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_38410903
Bedankt voor de tips!
Waren de kleintjes bij jou ook zo passief in het begin? Bij mij hangen ze alleen een beetje rond bij het wateroppervlak (en nee ze zijn niet dood ).
Guanine en Cytosine! *O*
pi_38417683
Dat passief hangen is ok, dat hoort gewoon. Af en toe zie je ze heel hard wapperen met hun staartjes (of dat komt (over)morgen) en dat is dan gewoon oefenen. Of kippenvel.
Dat hangen hoort, ze moeten algen eten (die het meest vlakbij het oppervlak tegen het glas aan groeien) en engergie krijgen en vooral groeien.
En mensenkotertje doet er ook minstens 9 maanden over tot het kan lopen!
En mijn kikkervisjes willen ook nog wel eens passief doen, als het heel koud is.
  woensdag 31 mei 2006 @ 18:14:26 #161
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_38417798
Ah oke, dan is het goed. Ik heb de Pot buiten staan, dus erg warm wordt hij met dit weer niet. Dus misschien dat het daaraan ligt.
Maar bedankt !
Guanine en Cytosine! *O*
pi_38421111
Jah.. Pff, mijn bak staat ook buiten..
De vorige lading was dood gegaan nadat ze een ochtend in de brandende zon in mijn warme zolderkamertje stonden .. Voel me nog steeds schuldig..
  donderdag 1 juni 2006 @ 13:41:28 #163
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_38434820
Hebben de schattekes al pootjes ?
pi_38438089
Nog stééds niet. Volgens mij houden ze me voor de gek en zijn het buitenaardse wezentjes in kikkervisjesvermoming. Alleen hadden we de aarde nog niet lang genoeg bestudeerd om te weten dat kikkervisjes ook écht tot kikkers uitgroeien. Ze verraden zichzelf...
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:16:49 #165
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_38438329
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:11 schreef warrel het volgende:
Nog stééds niet. Volgens mij houden ze me voor de gek en zijn het buitenaardse wezentjes in kikkervisjesvermoming. Alleen hadden we de aarde nog niet lang genoeg bestudeerd om te weten dat kikkervisjes ook écht tot kikkers uitgroeien. Ze verraden zichzelf...
alien kikkervisjes!!
  † In Memoriam † donderdag 1 juni 2006 @ 15:26:57 #166
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_38438734
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:16 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

alien kikkervisjes!!
Nee hoor, alien kikkers hebben ook gewoon pootjes, kijk maar:

edit: was opeens mijn mooie kikker veranderd in een rood kruisje . Maar even zelf gehost

[ Bericht 19% gewijzigd door Barbaaf op 01-06-2006 16:06:27 ]
pi_38439172
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:26 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

afbeelding
Hehehe, komt het misschien toch nog goed.
pi_38504722

POOTJES!! *grijpt naar camera
pi_38505764
Allereerst; filmpjes! Je kan hier niet de pootjes op zien, maar wel de hyperactiviteit nadat ze zo blij waren dat het water was ververst.
Met heuse vloedgolven. Daar worden ze sterk van.
Vechten om het hoekje.
Hier zie je ook het drijvende plankje.
En de foto's die ik niet verklein omdat je anders de kleine beginnende pootjes onmogelijk kan zien.

Hier zie je ook het bakje met tubifex staan . Ik hoop dat ze het dit keer wel aanraken. Het portie van de vorige keer zat er nog helemaal in.. Heb ik maar in de vijver gegooid..

Na, en ze hebben een plankje gekregen.
Ja! Dat was schrikken vanmorgen! Ik had er gisteren drie plakjes komkommer in gegooid. De plakjes waren als een kommetje gaan vormen door de nattigheid, en er zaten drie kikkervisjes gevangen in 2 'kom-kommertjes'. Arme dingetjes..
Oh, en zal ik er dit keer alsnog een plakje tomaat in gooien?
  zaterdag 3 juni 2006 @ 19:38:20 #170
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_38510596
Mooie foto's, nieuwe camera?
Leuk aquariumpje ook, jammer dat ik er geen meer heb staan.

Sommige van mij hebben ook pootjes gekregen, kzal eens kijken of ik er foto's van kan maken.
Patat Friet
pi_38510665
Haha. Helaas geen nieuwe camera. Het licht buiten was gewoon super. Lekker veel zon, dan wordt alles ook een stuk scherper. En het aquariumpje komt bij de kringloop vandaan. M'n moeder riep vandaag dat ik ze in een emmer moest doen, maar ik riep van niet. Heb niet voor niks 15 kilometer gefietst met een glazen bak op m'n bagagedrager..
En YEAH! Foto's! Foto's!
  zaterdag 3 juni 2006 @ 19:53:43 #172
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_38511036

Ik heb ze effetjes in een bakje gestopt want mijn diertjes zitten in een granieten bak en daar zie je niet veel in.

Die van mij hebben dus al pootjes en zijn nog steeds pikzwart, het moét toch eigenlijk wel een ander soort zijn?
Patat Friet
pi_38511852
Jep, ik heb in mijn bak ook een 'allochtoontje' zitten. Die is ook zo pikzwart maar krijgt ook al pootjes. Ik denk dat die bij mij dus een padje is..
Was jouw dril als een kralenketting of gewoon een grote klomp?
En anders is het de groene kikker? Ik weet het niet zo goed..
Maar ze hebben lieve pootjes.
Wat geef jij ze nu te eten?
  maandag 5 juni 2006 @ 13:12:15 #174
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_38556459
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:26 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

[afbeelding]

edit: was opeens mijn mooie kikker veranderd in een rood kruisje . Maar even zelf gehost
  maandag 5 juni 2006 @ 13:14:55 #175
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_38556513
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:22 schreef warrel het volgende:
Jep, ik heb in mijn bak ook een 'allochtoontje' zitten. Die is ook zo pikzwart maar krijgt ook al pootjes. Ik denk dat die bij mij dus een padje is..
geweldig, ze krijgen dus toch nog pootjes
ik zie ze alleen niet, maar dat kan ook aan mij liggen
pi_38556690
quote:
Op maandag 5 juni 2006 13:14 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

geweldig, ze krijgen dus toch nog pootjes
ik zie ze alleen niet, maar dat kan ook aan mij liggen
Kijk eens goed op de foto hieronder. Daar zie 2 kikkervisjes paralel zwemmen met het groene takje (rechts van het hoekje van het aquarium) Bij het 1e visje (de donkerste) zie je naast zijn staartje iets hangen. Dit keer is het geen groen sliertje poep, maar een heel klein achterpootje.

Volgende week zie je het vast stukken beter!
pi_38556730
Oh, en open anders de plaatjes (met rechtermuisknop) in een aparte pagina. Dan is alles wat groter
  † In Memoriam † maandag 5 juni 2006 @ 13:30:37 #178
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_38556885
Pootjes, eindelijk

Marietje_34: op de vierde foto is er eentje goed te zien (al lijkt het op een drolletje)

Edit: Warrel was iets sneller
  maandag 5 juni 2006 @ 13:36:26 #179
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_38557032
Ik zie ze dat zijn onmiskenbare beginnende pootjes idd

thanks allebei
pi_38557456
quote:
Op maandag 5 juni 2006 13:30 schreef Barbaaf het volgende:
Pootjes, eindelijk

Marietje_34: op de vierde foto is er eentje goed te zien (al lijkt het op een drolletje)

[afbeelding]

Edit: Warrel was iets sneller
Maar die van jou is mooi duidelijk! 14.gif!
Oh, ik vind het zo leuk! Af en toe sneak ik tussen het leren door naar beneden voor drinken en om even bij de liefjes te kijken.
Oh, en waarom willen ze allemaal zo graag in dat hoekje zitten?
Het is vrijwel altijd het hoekje dat naar het noord-oosten wijst.. Kikkermekka?
  maandag 5 juni 2006 @ 16:33:32 #181
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_38561985
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:22 schreef warrel het volgende:
Om eerlijk te zijn was ik te laat dit jaar met het kikkerdrill en heb ik gewoon wat kleine kikkervisjes gevangen. Dus ik zou het niet weten...

Ik geef ze eigenlijk vanalles te eten, brood, macaroni/spagetti, perzikpitten. Maar ze eten toch vooral algen volgens mij.
Patat Friet
pi_38563349
YEAH! Ik gaf m'n kikkervisjes ook macaroni en spagetti, en iedereen vond dat maar raar. Maar dat is het dus écht niet!
Brood raakten ze niet aan. Perzikpitten heb ik nu ook liggen, maar maakt dat het water niet te zuur?
Maar inderdaad, nu eten m'n visjes ook nog steeds alleen maar algen.. Zelfs de tubifex die zo mooi in het potje ligt raken ze niet aan.. Oh, en op spagetti groeien algen heel goed. Dus al eten ze de spageti niet, dan wel de algen die er aan komen te zitten..
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:02:50 #183
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_38583634
quote:
Op maandag 5 juni 2006 17:19 schreef warrel het volgende:
YEAH! Ik gaf m'n kikkervisjes ook macaroni en spagetti, en iedereen vond dat maar raar. Maar dat is het dus écht niet!

ik vond dat anders helemaaal niet raar. hoor!
quote:
Brood raakten ze niet aan. Perzikpitten heb ik nu ook liggen, maar maakt dat het water niet te zuur?
geen idee..misschien maar eruit halen anders
quote:
Maar inderdaad, nu eten m'n visjes ook nog steeds alleen maar algen.. Zelfs de tubifex die zo mooi in het potje ligt raken ze niet aan..
wat is tubifex? Het klinkt smerig
quote:
Oh, en op spagetti groeien algen heel goed. Dus al eten ze de spageti niet, dan wel de algen die er aan komen te zitten..
handig!
pi_38584460
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:02 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

ik vond dat anders helemaaal niet raar. hoor!
Prowl (hoe dan ook) wel. Maar hij was ook een beetje naar tegen mij
quote:
[..]

geen idee..misschien maar eruit halen anders
Ze zitten er niet in, maar ik dacht dat ik perziken had. Maar het zijn nectarine's.. Perziken hebben haren, nectarine's zijn glad en pruimen zijn paars of groen. Ik raak altijd zo door ze in de war..
[
quote:
..]

wat is tubifex? Het klinkt smerig
Is het ook. Een ingevroren ijsblokje met er in een supstantie van bruine wurpjes. Van die hele kleintjes. Van die kleintjes waarvan je denkt dat ze hele stiekeme gemene dingetjes kunnen doen . Gelukkig zijn ze DOOD!
quote:
[..]

handig!
Maar nu heb ik zelf nog een bakje met alg in de zon staan. Dat groeit ook mooi. En dat kan ik er dan ook bijgooien.

Update van de dag. Dezelfde pootjes, alleen dan weer ietsiepietsjes groter. Oh, en het plankje was gezonken. Er zit een nieuw plankje in, maar die is heel dik en steekt dus eigenlijk iets te veel omhoog. M'n moeder zei: 'Dan gaan ze er toch aan hangen?'
Vooruit, vandaag hangen ze. Vanmiddag is het eerste plankje gedroogd en gaat die er lekker weer in.
pi_38630604
Hoera! M'n liefjes eten tubifex, en ze groeien als een malle!
De pootjes zijn alweer wat sterker, deze week komen er foto's.
pi_38653668
Ai, we krijgen erg warm weer dit weekend, een beetje té warm als t mij vraagt.

Aangezien ik maar een vrij kleine bak heb moet ik t ding toch niet te erg laten opwarmen. Hij staat sowieso al bijna altijd in de schaduw maar ik vrees toch dat ik er ijsblokjes in moet gaan stoppen
Patat Friet
pi_38656910
Als de zon op mijn aquarium staat zet ik er een krant omheen. Tsjah, je kan niet echt heel erg veel doen aan de temperatuurschommelingen. Als ze in 'het wild' op zouden moeten groeien hadden ze dat ook gehad. En ik ben trouwens wel blij met het warme weer. Gaat het groeien wat sneller
En ik gooide vandaag nog een plukje alg in het water, en één van m'n liefjes begon er dankbaar aan te knabbelen.
En oh! Ik knuffelde vandaag met pleegpapa! Thihihi
pi_38657601
Ok, heel stiekem toch foto's van pleegpaps

Knuffelen!

Die kleine is denk ik pleegmama, en ik denk dat ze verliefd zijn.

Nu, leren! Snel!
  vrijdag 9 juni 2006 @ 18:37:00 #189
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_38702049
Soooow dat gaat snel!

Ik heb net nog een keertje mn kroost geobserveerd en ze hebben zich in een paar dagen tijd echt flink ontwikkeld Het duurt niet lang meer voordat ze longen krijgen, eens kijken hoe ik dat dan ga oplossen.

Er zwemmen gelukkig wel een paar onderwaterbeestjes rond maar of dat genoeg is voor hun vleesbehoefte weet ik niet. En hoe goed kunnen de beestjes zich ergens aan vastklampen als ze eenmaal longen hebben?
Patat Friet
pi_38704465
Hm, op deze site staat dat ze pas echt een plankje nodig hebben als ze 4 pootjes hebben. Dat het ademhalen, zolang ze een staartje hebben, gaat volgens hen ook nog prima via het luchthappen aan het oppervlak. Maar nee, het lijkt me wat sadistisch.. En houd de kikkertjes, als het dan minikikkertjes zijn, nog gewoon even in de bak. Grotere kikkers willen er nog wel eens niet lief voor zijn..
Ik heb pleegpapa (haha, want zo snel is het niet gegaan nee. Die kikker woont al in m'n vijver) wel streng toegesproken. Hij kwaakte terug, maar wat? Het was vast lief.
  † In Memoriam † vrijdag 9 juni 2006 @ 20:11:54 #191
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_38705069
Grote kikkers zijn dol op kleintjes, ze kunnen ze wel opvreten

Die plankjes zijn inderdaad pas op z'n vroegst nodig als ze ontwikkelde voorpootjes hebben anders komen ze er toch niet op (ik zie in gedachten die kleintjes al buikschuivend proberen omhoog te komen )
Mooie grote kikkers ook
pi_38711125
Jah he! Ik vond het zo tof om die foto's te maken! Ik kruipend (en buikschuivend ) over de brug en door het gras. Ik mocht zo dichtbij komen. En hij heeft ook best een tijdje op m'n hand gezeten, helemaal rustig. Jammer alleen van het grassprietje op z'n rug.
En de kleintjes houd ik zo lang mogelijk in m'n aquarium. Misschien kan ik ze ook nog conditioneren oid!
  zaterdag 10 juni 2006 @ 15:22:03 #193
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_38723574
Ik heb een close-up filmpje gemaakt van een kikkervisje (die overigens erg gegroeid zijn en opeens heel actief zijn! ). Als je goed kijkt kun je zelfs het hartje zien kloppen (dat rode dingetje):

Klik!

Edit:
Nog een filmpje

[ Bericht 11% gewijzigd door Koenholio op 10-06-2006 15:35:38 ]
Guanine en Cytosine! *O*
pi_38750201
Aww! Wat een lieverds! En nog zo klein. De pootjes van de mijn liefjes zie je bijna groeien.
Dinsdag heb ik het hertentamen van het tentamen waardoor m'n vorige liefjes doodgingen, dat gaat nu niet meer gebeuren, maar met foto's maken wacht ik dus even wat daagjes. Anders hang ik weer 2 uur boven die bak, hihi
  zondag 11 juni 2006 @ 19:33:34 #195
pi_38757343
Oow, ik ben weer terug in Nederland, gister nog opzoek geweest naar Frans kikkerdril, maar niet kunnen vinden.
Mijn zusje/ouders hebben trouwens goed voor m'n beestjes gezorgd, elke dag vlooien gevangen, rode mugeenlarven en tomaat erbij gedaan
Ga eerst bbq-en en dan zal ik foto's maken. Denk dat ik morgen een groot deel ga uitzetten, het bakje is toch te klein aan het worden
pi_38760227
Hey Hooglandertje! Dat is van het uitzetten is echt jammer, maar hell! Die bak ik toch supergroot? Had je er dan zo veel?
Ik heb er nu 18, ik spotte een klein kikkervisje in de vijver. Die liep nog best achter met groeien. Dus die kan nu mooi bijeten en aansterken in mijn aquariumpje. En ik wil ze écht zo lang mogelijk houden.. Niet weer net als een paar jaar geleden weten dat je 100 gezonde kikkervisjes in de vijver hebt gegooid en er geen één meer van terugzien als kikkertje..

Foto's!
  zondag 11 juni 2006 @ 22:15:23 #197
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_38762785
Volgens mij is de kikker populatie volgend jaar vele male groter als dit jaar.
1 ding weet ik zeker, volgend jaar neem ik ook weer een beetje dril in huis

ps: of me vriendin er zo blij mee is
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
  zondag 11 juni 2006 @ 22:29:35 #198
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_38763334
Voor de kikkervissen experts; ik ving ooit eens uit een slootje een übergrote kikkervis. Ik denk dat het kopje iets kleiner was dan een 10 centmuntje, maar dat is al aardig uit de kluiten gewassen voor zo'n beestje. Heeft iemand hier een verklaring voor? Het was overigens zeker geen axolotl. Het was een zwart dikkopje, maar groot.

[ Bericht 0% gewijzigd door MadGuy op 11-06-2006 22:48:05 ]
pi_38764038
Tof!

Ik had vroeger ook vaak kikkervisjes.. ik gaf ze eerst altijd tomaat en sla en later schildpaddenvoer, werkte erg goed!
www.myspace.com/olk2006
pi_38764097
Ik heb even gewiki'd. Maar die axolotls komen toch zeker helemaal niet in Nederland voor? Ik zal eens een muntje in m'n aquarim gooien, want volgens mij zijn mijn kikkervisjes ook bijna zo groot..
  zondag 11 juni 2006 @ 22:51:14 #201
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_38764212
Ik heb ook rondgekeken inderdaad, maar niets. Axolotls komen dan weliswaar niet voor in Nederland, maar ze kunnen altijd in de sloot gemikt worden door mensen.

Ik heb het overigens over slechts het kopje wat bijna zo groot was als het muntje. De staart moet daar nog bijgerekend worden.
  zondag 11 juni 2006 @ 22:55:01 #202
pi_38764395
Ik heb geen idee waardoor dat kwam.

Zoals beloofd heb ik iig zo mooi mogelijke foto's geprobeerd te maken, ze zijn naar mijn idee behoorlijk gelukt, morgen ga ik er weer verder mee, de batterijen waren alleen leeg jammer genoeg

Hier is ook duidelijk te zien waarom ik ze morgen weer uit ga zetten, ze kunnen veel te goed springen, ik vind het zielig ze dan op zo een 'klein' stukje te houden

pi_38764513
Misschien was het een kikkervisje van een brulkikker? Als het een salamanderlarve was had je het meteen gezien.. Die hebben al meteen pootjes geloof ik..
www.myspace.com/olk2006
  zondag 11 juni 2006 @ 23:00:25 #204
pi_38764635
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:57 schreef mberg86 het volgende:
Misschien was het een kikkervisje van een brulkikker? Als het een salamanderlarve was had je het meteen gezien.. Die hebben al meteen pootjes geloof ik..
Salamanders herken je inderdaad meteen.
Brulkikkers kunnen wel, maar lijkt me wel erg extreem, aangezien die dacht ik? zo goed als niet voor komen in Nederland.
Owjah, ik had trouwens het gras 'gemaaid' net voor de foto's vandaar dat het zo een troep is
pi_38764880
Brulkikkers komen hier van oorsprong idd niet voor, maar ze worden nog wel eens gehouden in vijvers enzo, ze komen in Nederland steeds vaker voor.. Toch zal het waarschijnlijkl gewoon een groot uitgevallen kikkervisje zijn geweest ..

Mooie foto's trouwens!
www.myspace.com/olk2006
  maandag 12 juni 2006 @ 14:00:35 #206
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_38778162
Iemand nog een idee hoe ik het water van de kikkervisjes een beetje af kan koelen? De ijsklontjes smolten binnen 5 seconde
Patat Friet
  maandag 12 juni 2006 @ 14:06:10 #207
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_38778287
Wat ook leuk is om te zien is dat ze 'savonds/'snachts allemaal naar boven komen. Ik weet niet of ze dat doen omdat het water daar kouder is of omdat er daar meer zuurstof is.
Patat Friet
pi_38779391
Hmm van die plastic ijsklontjes nemen?
Duurt langer voor ze helemaal smelten.. en bovendien lengt het je water niet aan.
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_38779441
Het komt vaak voor dat dierenwinkels kikkers verkopen welke NIET geschikt zijn voor in de vijver maar toch als dergelijke worden verkocht.

Zelf ben ik meer fan van kikkers met een mooi kleurtje en deze hou ik thuis ook:

kikkervisje op de rug.

pi_38779466
quote:
Op maandag 12 juni 2006 14:00 schreef ganzenherder het volgende:
Iemand nog een idee hoe ik het water van de kikkervisjes een beetje af kan koelen? De ijsklontjes smolten binnen 5 seconde
Heb je een kelder of een kast ergens waarin je ze kan neerzetten? Koelbox?

Let er wel op dat de overgang niet te snel gaat.
  maandag 12 juni 2006 @ 15:41:24 #211
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_38780459
quote:
Op maandag 12 juni 2006 14:55 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Heb je een kelder of een kast ergens waarin je ze kan neerzetten? Koelbox?

Let er wel op dat de overgang niet te snel gaat.
Helaas, ze zitten in een granieten bak van 80 kilo ofzo
Patat Friet
pi_38780597
:|
  † In Memoriam † maandag 12 juni 2006 @ 16:27:12 #213
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_38781654
quote:
Op maandag 12 juni 2006 15:41 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Helaas, ze zitten in een granieten bak van 80 kilo ofzo
Zolang het niet in de volle zon staat zal het wel meevallen, een beetje warmte zou geen kwaad moeten kunnen. Als er wel zon is zou je 't kunnen proberen af te schermen.

Wat een beetje kan helpen is een ventilator over het water te laten blazen, er verdampt dan meer waardoor het water zelf afkoelt. In uiterste nood kan je ook nog de diertjes overzetten in emmers en de boel naar eenkoelere plek verhuizen. Ik denk wel dat abrupte overgangen erger zijn dan de warmte zelf, wees dus voorzichtig.

Met dit weer en het WK wordt het lastig maar anders zou je kunnen proberen een mobiele tapinstallatie te lenen, de spiraal van de koeling zou je dan in je water kunnen hangen. Of een PC-waterkoeling
  maandag 12 juni 2006 @ 17:27:49 #214
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_38783701
quote:
Op maandag 12 juni 2006 16:27 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Met dit weer en het WK wordt het lastig maar anders zou je kunnen proberen een mobiele tapinstallatie te lenen, de spiraal van de koeling zou je dan in je water kunnen hangen. Of een PC-waterkoeling
Mijn kikkervisjes zijn gelukkig niet van 24 karaats goud

Nee, de bak staat gelukkig niet in de volle zon, meestal in de schaduw zelfs. Heb net nog effetjes gevoeld en de temperatuur was nog enigzins acceptabel volgens mij.

Het groeien gaat trouwens wel gigantisch snel met dit weer, ze beginnen al bijna voorpootjes te krijgen volgens mij
Patat Friet
  maandag 12 juni 2006 @ 18:29:30 #215
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_38785390
Bedankt voor de suggesties allen. Ik heb het beestje destijds maar weer in het water gelaten, en ben daarna nooit meer zoiets tegengekomen.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 18:17:59 #216
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_38819800
De foto's zijn allemaal erg fraai, echter wil ik een ieder die hier foto's post vragen deze even aan te passen.
Zie ook de FAQ hiervoor.

Bedankt
  dinsdag 13 juni 2006 @ 19:05:48 #217
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_38821441
Nog wat fotos die ik vorige week genomen heb van een nachtelijke oppervlaktesessie.

Ze zijn inmiddels al weer een stuk bruiner en sommigen beginnen er al flink uit te zien als echte kikker helden
Patat Friet
pi_38824506
Nou, nog een pootjespost. Maar dan met meer pootjes
De kikkertjes met een smaller lijfje hebben 4 pootjes.

Hier wilde een 4-pootig kikkervisje snel wegzwemmen. Het valt me op dat ze bij de kleinste beweging van het aquarium al druk bezig zijn met heel hard zwemmen en de rest van de donderkopjes veel rustiger blijft..

Hier een overzicht. Je kan hier, als ik goed geteld heb, 16 van mijn 18 liefjes zien.

Deze is niet heel duidelijk, maar dit is de buik van een 4-pootig kikkerliefje.

Pleegpapa

dinsdag 13 juni 2006 @ 20:21:32 #219
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_38824604
Die van jou zijn veel verder dan die van mij

Wel leuke foto's, worden het nou groene kikkers eigenlijk? Ze zien er nog redelijk bruin uit
Patat Friet
  † In Memoriam † dinsdag 13 juni 2006 @ 20:23:44 #220
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_38824694
Dat gaat hard opeens, een week geleden waren er amper achterpootjes te zien en nu al voorpootjes
pi_38825526
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 20:21 schreef ganzenherder het volgende:Die van jou zijn veel verder dan die van mij
Wel leuke foto's, worden het nou groene kikkers eigenlijk? Ze zien er nog redelijk bruin uit
Aww, dat is helemaal niet waar. Jouw visjes worden waarschijnlijk groene kikkers en die zijn leuker om te houden. Die blijven in het water.
Dat van mij worden bruine kikkers, die blijven alleen in het water als het paartijd is.. De groene zijn de vrolijke kwakers!
(Bij mij zie je er ook wat, twee, zwarte visjes bij zitten. Dat zijn padden.)
Oh, ik dacht dat je zei 'leuker' ipv 'verder' Maar zie dat wat ik hier onder typte. Er is veel variatie.
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 20:23 schreef Barbaaf het volgende:Dat gaat hard opeens, een week geleden waren er amper achterpootjes te zien en nu al voorpootjes
Ja! Maar er is ook veel verschil. Sommige liefjes hebben nog van die scharminkeligge achterpootjes en die andere zijn al heuse mini-kikkertjes.
Ik ben trots op ze!
pi_38841649
Oh nee!
Dit visje is vannacht dood gegaan:

Ik had hem juist uit de vijver gevist (al ruim een week terug?) omdat ik 'm nog zo kleinig vond. Ik dacht, huppatee, ga jij lekker bij mijn liefjes, dan kan je bijeten en aansterken.. Maar nu
En het andere allochtoontje dat ik heb had ik ook uit de vijver gevist, en daar gaat alles nog goed mee.. Ik hoop maar dat het arme dingetje niet dood is gegaan doordat ie is gepest door de rest. Hij zat ook wel vaak alleen. Ohhhhnee ..

Oh, en vanmiddag ga ik naar de bouwmarkt met vriendlief om gaas te halen om de bak mee af te dekken als de minikikkertjes tegen het glas gaan kruipen. En eventjes kijken naar een mooie ophoging.

En nu, eerder strakjes (nu nog eventjes uitslapen, hihi) ga ik m'n andere kikkervisjes eventjes toespreken! Want er wordt hier niet gepest, buitengesloten of gediscrimineerd!
pi_38860249
Loop ik met m'n plankjes hout naar buiten, werp ik een blik op m'n lieve liefjes, en wat zie ik daar.. Het andere allochtoontje lag stilletjes op de bodem, en had een (iets dunner dan de 1e) wittig waasje om zich heen.. Wat is dat nu vandaag met de allochvisjes? En heb nog wel zo goed voor ze gezorgd.. Pfff
  † In Memoriam † woensdag 14 juni 2006 @ 20:22:41 #224
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_38860520
Misschien dat er al iets mis met ze was waardoor ze juist zo klein bleven, ziek of iets aangeboren? En dat ze daarom ook alleen zaten en zich anders gedroegen? Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat het aan jouw zorg ligt
pi_38863171
Een paar van mijn visjes zijn verorberd door vogels trouwens dus ik weet hoe het voelt

Maar het is toch vrij normaal dat kikkervisjes ook zonder invloed van roofdieren een vrij grote sterfkans hebben?
Patat Friet
pi_38872110
Wij mensen hebben ook een hoge sterfkans. Wij als samengesmolten zygootje hebben ook maar 20% kans om alle hindernissen in de baarmoeder te overleven..
Maar ik ben nu druk aan het foto's importeren. Vriendlief en ik hebben geknutseld!
pi_38873012
Nou, hier een kleine greep van 16 foto's uit de 90. We hebben een 'rekje' gemaakt van hout, waar een jampotje op staat. Hier kunnen de visjes gewoon in zwemmen, en de kikkertjes kunnen er op klimmen. We merkten alleen wel dat het nog erg glad was voor het liefje. We hebben hem dus wel een handje geholpen. Nu hebben we er plantjes overheen gelegd, en toen kon hij er wel zelfstandig (wel veel moeite, met die lieve dunne pootjes..) op klimmen.

Hier zie je de 'deksel' tegen de ontsnapperige liefjes, die hebben we helemaal zelf in elkaar gebouwd (net als het jampotjesrekje)

Wat is dat rode in die kikkervisjes? De longetjes? Ik heb heel goed gekeken, maar een hartje heb ik niet kunnen vinden. Ik vind dat rode wel vreemd zo opeens. Het was me eerder nooit opgevallen..

KNUFFELEN!!

Check this out, vette shizzle! Kijk nou hoe stoer lieve Thomas hier zit. Brutaal met z'n kinnetje omhoog.

Zo hebben we de plantjes er later overheen gehangen. Ik vraag me alleen af of deze waterpantjes het wel overleven als ze zo veel op het droge liggen. Maar ik heb liever dooie plantjes dan dooie liefjes..

Ik hoop dat het vannacht goed zal gaan met Thomas (het snelst groeiende kikkertje) want toen we de bak weer buiten zette zat hij nog steeds op het droge. Maar als we de jampot draaide, zodat hij met z'n voorpootjes in het water kwam klom hij snel omhoog. Hij had absoluut geen zin om te zwemmen. En tsjah, wie ben ik om 'm dan toch in het water te gooien..
Maar ik ben bang dat ie nu kou vat..
  donderdag 15 juni 2006 @ 10:16:59 #228
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_38875905

ik heb zelden zo'n toegewijde kikkervisjesmoeder gezien Warrel! Moet ook vaak lachen om al je commentaren, ik zie het allemaal voor me
  donderdag 15 juni 2006 @ 10:34:50 #229
pi_38876379
Geweldig warre, maar om dit nou te vergelijken met een zygoot in de baarmoeder gaat me net wat te ver
Bij mij gaat het ook zoals het moet gaan, ongeveer de helft van de kikkertjes uitgezet, de rest komt denk ik morgen.
Zometeen eerst (hopelijk) borrelen om het jaar af te sluiten

owjah, ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik zelf dacht dat het rode van de tomaat kwam
  † In Memoriam † donderdag 15 juni 2006 @ 15:33:36 #230
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_38886157
Mooie foto's weer . En zit stoere Thomas nu niezend en proestend op het potje? Zal wel meevallen denk ik, al is het voor zo'n kwetsbaar diertje niet handig om te lang boven te blijven ivm. vogels, in de natuur was hij wrsch. al opgevreten.

Dat rode, ik denk dat dat hemoglobine in het bloed is, misschien dat de samenstelling daarvan verandert nu ze van kiew- naar longademhaling zijn overgegaan?
pi_38903218
Dankjewel Marietje, ik voel me vereerd. En ik heb nu dus ook een zeer toegewijde kikkervisjespapa! Helemaal fanatiek aan het zagen enzo

En Hooglander? Waarom gaat het te ver? Het was gewoon een vergelijking van 2 soorten ontwikkelende beestjes.. En haha, ik vond het tomatenverhaal al zo raar Oh, en gefeliciteerd met je slagen (als ik dat goed interpreteer uit je post..)

En met Thomas gaat het goed hoor, hij kickt ass!! En ik had zelf ook al wel een beetje bedacht dat het de longen zijn, maar het zit zo aan de buitenkant. Maar dat verplaatst vast als ze weer wat verder zijn.
Hier nog wat foto's van een Thomas die me vanavond erg liet schrikken, ! Het is maar goed dat we het mooie roostertje hebben gemaakt, pfjuw..

Ik heb 'm er voorzichtig af gehaald (zetje tegen z'n kontje richting m'n vinger), en 'm op het (surf)plankje gezet.

Toen ik vanavond weer thuis kwam, was hij weer zo hoog geklommen. Nou, hela Tho! Nu klim je zelf maar naar beneden.
Oh, en ik denk dat hij niet zo veel interesse meer heeft in de tubifex. Extra vlooien vangen dan maar? Of weten jullie iets dat beter is?
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:21:11 #232
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_38916074
Kunnen die beestjes in een hoek van 90 graden omhoog klimmen?
Dan zijn er al een paar ontsnapt vrees ik
Patat Friet
  vrijdag 16 juni 2006 @ 14:42:46 #233
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_38918909
haha goed werk warrel =) dat het maar grote sterke kikkers mogen worden !
Be water my friend
  vrijdag 16 juni 2006 @ 15:15:32 #234
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_38920135
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 23:09 schreef warrel het volgende:

Oh, en ik denk dat hij niet zo veel interesse meer heeft in de tubifex. Extra vlooien vangen dan maar? Of weten jullie iets dat beter is?
zodra ze op het land zitten eten ze niet meer in het water, tijd om pissebedden, wormen en slakken te vangen dus
pi_38920289
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 15:15 schreef Prowl het volgende:

[..]

zodra ze op het land zitten eten ze niet meer in het water, tijd om pissebedden, wormen en slakken te vangen dus
Haha, die passen er nog niet in. Maar ik zou ook wat mieren kunnen pletten en op het drijvende plankje leggen.. Maar ik ga nu op stap met een emmertje en een schepnetje. Watervlooitjes vangen. Want Thomas is eigenlijk het enige (en enigste ) kikkertje dat op het droge wilt.
pi_38920360
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 13:21 schreef ganzenherder het volgende:
Kunnen die beestjes in een hoek van 90 graden omhoog klimmen?
Dan zijn er al een paar ontsnapt vrees ik
Dat wist ik eerst ook niet. Pas toen Hooglander 't me vertelde. We zijn ook net op tijd geweest met het rooster. Anders was ik Thomasje ook kwijt geweest, en dat had ik mezelf niet kunnen vergeven..
  vrijdag 16 juni 2006 @ 15:32:37 #237
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_38920764
Goeie manier om ze te trainen is een vis draadje met een stukje rooie wol aan het einde ! denken ze dat het een vliegje is en gaan ze helemaal mad !
Be water my friend
  vrijdag 16 juni 2006 @ 15:37:53 #238
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_38920954
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 15:19 schreef warrel het volgende:

[..]

Haha, die passen er nog niet in. Maar ik zou ook wat mieren kunnen pletten en op het drijvende plankje leggen.. Maar ik ga nu op stap met een emmertje en een schepnetje. Watervlooitjes vangen. Want Thomas is eigenlijk het enige (en enigste ) kikkertje dat op het droge wilt.
Moet jij eens weten wat er in zo'n klein kikkerbekje past sta je versteld van, toen ik nog vuurbuikpadjes kweekte en ze kwamen net op het land hadden ze al geen moeite meer met kleine krekeltjes en die zijn groter dan pissebedden.

De miertjes zou ik niet pletten aangezien ze alleen bewegende beestjes eten, beestjes die niet bewegen zien ze ook niet.
pi_38921606
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 15:32 schreef Charizma het volgende:
Goeie manier om ze te trainen is een vis draadje met een stukje rooie wol aan het einde ! denken ze dat het een vliegje is en gaan ze helemaal mad !
Echt waar? Dat m'n kat dat wordt ok, maar die kikkertjes ook?
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 15:37 schreef Prowl het volgende:

[..]

Moet jij eens weten wat er in zo'n klein kikkerbekje past sta je versteld van, toen ik nog vuurbuikpadjes kweekte en ze kwamen net op het land hadden ze al geen moeite meer met kleine krekeltjes en die zijn groter dan pissebedden.

De miertjes zou ik niet pletten aangezien ze alleen bewegende beestjes eten, beestjes die niet bewegen zien ze ook niet.
Ok, de mieren worden niet geplet. En alle vliegen en muggen die ik nu thuis vang, doe ik dan wel snel onder het rooster. Wordt het alleen wat lastig als ik 't rooster er vanaf haal als ik wil knuffelen..
  vrijdag 16 juni 2006 @ 15:59:33 #240
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_38921829
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 15:54 schreef warrel het volgende:

[..]

[..]

Ok, de mieren worden niet geplet. En alle vliegen en muggen die ik nu thuis vang, doe ik dan wel snel onder het rooster. Wordt het alleen wat lastig als ik 't rooster er vanaf haal als ik wil knuffelen..
ik vraag me af of mieren wel goed zijn voor jonge kikkertjes. Mierenzuur enzo..
pi_38922909
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 15:59 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

ik vraag me af of mieren wel goed zijn voor jonge kikkertjes. Mierenzuur enzo..
Mieren maken zuur of is dat het bestrijdingsmiddel? Uiteindelijk zit er dus wel 1 mier in, en 3 of 4 spinnetjes. Oh, en 1 pissebed, en dat ding, is zelfs groter dan Thomas. Hij zit op het plankje en dobbert wat rond. Zwaar verward.. Hm, dit gaat misschien nog wel lastig worden, ik hoop dat kriebelende spinnetjes ook goed zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 16 juni 2006 @ 17:11:23 #242
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_38924569
Misschien wordt het tijd Thomasje los te laten zodat hij zelf zijn eten kan zoeken? Hoe goed je bedoelingen ook zijn, Thomas weet zelf het beste wat hij moet eten en waar hij dat kan vinden. Nu loop je de kans nét het verkeerde soort spinnetje mee te nemen (eentje die kikkertjes eet, brrr )
pi_38924721
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 17:11 schreef Barbaaf het volgende:
Misschien wordt het tijd Thomasje los te laten zodat hij zelf zijn eten kan zoeken? Hoe goed je bedoelingen ook zijn, Thomas weet zelf het beste wat hij moet eten en waar hij dat kan vinden. Nu loop je de kans nét het verkeerde soort spinnetje mee te nemen (eentje die kikkertjes eet, brrr )
Ik ben zo bang dat de kikkers 'm dan opeten.. Hij is nog zo klein en ik ben alweer helemaal aan 'm gehecht.. Ik wacht nog even de reactie van Hooglander af, en dan laat ik 'm waarschijnlijk wel vrij als z'n staartje helemaal weg is..
Moet later maar nooit een nestje met kittens krijgen, daar kan ik al helemáál geen afstand van doen..
  vrijdag 16 juni 2006 @ 17:47:42 #244
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_38925333
quote:

[..]

Ja serieus.. Maar het moeten wel redelijk grote kikkertjes zijn eerst. Ongeveer zoals hun vader en moeder, mischien iets kleiner..

Altijd feest toen wij vroeger op kikker hunt gingen met onze bamboo hengels en een rol wol ze gingen als gekken erachteraan en als ze toehapten hengelde je ze zo de kant op

Probeer het maar eens...
Be water my friend
pi_38925747
Je kan ook fruitvliegen kopen bij www.rainforest-frogs.nl, daar heb ik destijds ook fruitvliegen gekocht voor mijn gifkikkers. Zijn gemuteerden dus ze kunnen niet vliegen, makkelijk om ook te voeren dus. Zou wel het landdeel iets vergroten.
pi_38925753
En de mieren in Nederland zijn zuur ja, mijn gifkikkers lusten in de natuur niet anders maar hier in Nederland worden ze direct uitgespuugd.
  † In Memoriam † vrijdag 16 juni 2006 @ 18:55:51 #247
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_38926786
LOL
quote:
Bestsellers

01. Varenwortelplaat groot 50 x 20 x 2,5 cm
02. Fruitvliegen groot
03. Fruitvliegen Klein
04. Huis of Band krekels Maat 8
05. Geperforeerd aluminium plaat 5,8 x 100 cm
06. Springstaarten krekeldoos
07. Hoge druk slang 4 mm
08. Treksprinkhanen volwassen,doosje met ca 10 stuks
09. Terrarium mos levend 1.5 ltr
10. Heat pack

Die fruitvliegjes lijken wel een goed idee, zouden die ook vanzelf komen als je een bananeschil oid. in de bak legt? Een flink landgedeelte lijkt mij dan zeker ook nuttig, misschien een vlondertje erboven (of een grotere bak)?
  vrijdag 16 juni 2006 @ 18:57:20 #248
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_38926836
Ik sprak laatst met een kikker vriend en hij melde mij dat ie stukken boomschors erg kan waarderen..
Be water my friend
pi_38927999
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 18:55 schreef Barbaaf het volgende:
LOL
[..]

Die fruitvliegjes lijken wel een goed idee, zouden die ook vanzelf komen als je een bananeschil oid. in de bak legt? Een flink landgedeelte lijkt mij dan zeker ook nuttig, misschien een vlondertje erboven (of een grotere bak)?
En grotere bak heb ik niet. En we wilden eerst een vlondertje maken, maar het hout wat we hadden was brak en al m'n vaders zagen zijn scheef Het is denk ik verstandiger dat ik de minikikkertjes vrij ga laten. Maar ik heb het er ook nog wel even met Kikkertjes-papa over. En die boomschors? Omdat er beestjes in zitten? Of gewoon voor de kikkertjes om er zelf op te zitten? Anders zaag ik morgenochtend voor ik naar m'n werk ga een stukje boom af. Stiekem
  vrijdag 16 juni 2006 @ 19:57:37 #250
84328 Lllaura
painting pictures
pi_38928361
quote:

[..]

[..]

Ik heb wel eens gehoord dat het slecht is voor kikkers om vastgepakt te worden. Door het zout op je handen wordt hun slijmlaagje dan aangetast o.i.d.

No offence verder, hoor! Je bent een lieve kikkermama!
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_38928486
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 19:57 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gehoord dat het slecht is voor kikkers om vastgepakt te worden. Door het zout op je handen wordt hun slijmlaagje dan aangetast o.i.d.

No offence verder, hoor! Je bent een lieve kikkermama!
*Bibberlipje Pff, ik ben écht een drol! Maar hij is zo lief, ik durf 'm echt niet zomaar aan z'n lot over te laten.. Ik zei net al tegen iemand: 'Het zit er gewoon aan te komen. De navelstreng moet óóit worden doorgeknipt. En het moment komt steeds dichterbij. Het is heel lastig voor mij als moeder om mijn kinderen zo snel te zien groeien. Van 't weekend Kikkertjes-papa even opbellen, even de vrijlating van Thomas bespreken. Of hij er bij wil zijn enz. Gelukkig kan dit proces zich nog minimaal 16 keer herhalen na Tho'tje...'
Zucht. Ja, dit weekend gaat ie de vijver in. Denk ik. Vanavond of morgen vriendlief maar eventjes bellen..

Pff
pi_38929119
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 18:55 schreef Barbaaf het volgende:
LOL
[..]

Dan heb je rottend fruit in huis + Vliegende beestjes. Beter is gewoon de gemuteerden en die kan je overal krijgen.

Bijna alles van die bestsellers heb ik in huis
pi_38929145
Warrel, zijn pijlgifkikkers of andere tropische soorten dan niet iets voor jou? Die kan je altijd houden.
pi_38929162
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 20:23 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Dan heb je rottend fruit in huis + Vliegende beestjes. Beter is gewoon de gemuteerden en die kan je overal krijgen.

Bijna alles van die bestsellers heb ik in huis
Kan je die gewoon in een dierenwinkel kopen? Fiets ik er morgen na m'n werk eventjes langs. En iemand die meer weet over de boomschors?
pi_38929211
Gewone dierenwinkel niet. Het zijn de speciaalzaken voor reptielen e.d. die dergelijke dingen verkopen. Weet niet waar je woont, maar hch.nl is zo'n speciaalzaak in bussum. Heeft vast wel iets.
pi_38929312
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 20:26 schreef Aneurism het volgende:
Gewone dierenwinkel niet. Het zijn de speciaalzaken voor reptielen e.d. die dergelijke dingen verkopen. Weet niet waar je woont, maar hch.nl is zo'n speciaalzaak in bussum. Heeft vast wel iets.
Morgen ben ik in Leiden..
  † In Memoriam † vrijdag 16 juni 2006 @ 20:41:44 #257
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_38929578
Vlieland in Leiden (Nieuwe Rijn 50, eind van de markt) had, in ieder geval een jaar of twee geleden nog, krekels en andere insekten, da's een kwartiertje van het station (en 2 minuten vanaf Parkeergelegenheid Garenmarkt/Hoogvliet). Je kan ze een belletje geven voor je vertrekt, anders weten zij wel een adres, denk ik.
pi_38931278
Oh! Ik weet waar de Nieuwe Rijn is ! Ik fiets morgen langs, en anders kan ik het maandag halen (als ze open zijn).
Ik belde net vrienlief op. Maar die was druk aan het pokeren. Maar hij vond dat ik nog even af moest wachten. Het kikkertje is nog niet al z'n staart kwijt..
Oh, en ik heb nog twee adressen gevonden in Leiden. Nog eentje op de Nieuwe Rijn, en een ander in de Herengracht.
Pff, dat beestje heeft m'n hart gestolen?
Edit: Haha, ik weet niet waar het is. Maar ik vind 't wel. Heel vlakbij de Hooigracht. Ik haalde de Nieuwe door de war met de Oude Rijn

[ Bericht 17% gewijzigd door warrel op 16-06-2006 22:00:06 ]
pi_38943618
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 20:24 schreef Aneurism het volgende:
Warrel, zijn pijlgifkikkers of andere tropische soorten dan niet iets voor jou? Die kan je altijd houden.
Hmm, nee. Dit is leuk als tijdelijk project. Misschien dat ik het volgend jaar nog doe (hoewel ik dan hopelijk in een studentenhokje woon) als het dit jaar positief afloopt. Ik houd verder meer van knuffelbeestjes zoals katten.

Vandaag na m'n werk ben ik even langs Vlieland gegaan, ze hadden de fruitvliegjes van Tho en zijn vriendjes' dromen. Ik laat het bakje gewoon in het aquarium drijven. Over het gaas (van de deksel) heb ik boven de fruitvliegjes, heb ik nog een extra laagje gaas geplakt. Ook heb ik op de fiets zitten denken hoe ik strakjes het landgedeelte een stuk groter ga maken. Ik denk met een (ijs)bak met water er in, en aarde er omheen. Kan ik er ook nog mos in planten en 'Vergeet mij niet'jes.
Ja, nou.
Maar of dit de 3 uur slaap waard was die ik vannacht had? Ik kon niet slapen. Ik maar denken over hoe ik het op moest lossen. En dan was ik eindelijk weg en dan schrok ik weer wakker uit dromen met winterjassen en moest ik weer denken aan m'n liefjes. Pff
  † In Memoriam † zaterdag 17 juni 2006 @ 19:38:11 #260
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_38950956
Goed dat Vlieland ze heeft . Misschien kan je beter de (ijs)bak vullen met aarde en grind (zodat die stevig op de bodem staat) en daarin wat plantjes, dan kan je daarop de vliegjes loslaten. Hoe je het nu beschrijft zie ik het niet goed voor me, het lijkt alsof je de aarde van buiten tegen de bak wil leggen, los dus. Lijkt me een beetje een troep geven maar misschien had je 't je zelf anders voorgesteld.

Zelf was ik vandaag rond een uur of twee aan het eind van de markt, nog gekeken of ik iets of iemand zag die op je leek maar blijkbaar was je toen al geweest. En de hele dag daar rondhangen leek me ook weer zo stalkerig overkomen .

Voor een studentenhok lijkt me een terrarium geschikter dan een kat, zeker als je in het centrum woont en een klein kamertje hebt waar die kat niet uit kan maar dat moet je zelf natuurlijk bepalen.

NB. we verwachten nu natuurlijk wel een filmpje van Thomas die een fruitvliegje verorbert
pi_38951514
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 19:38 schreef Barbaaf het volgende:
Goed dat Vlieland ze heeft . Misschien kan je beter de (ijs)bak vullen met aarde en grind (zodat die stevig op de bodem staat) en daarin wat plantjes, dan kan je daarop de vliegjes loslaten. Hoe je het nu beschrijft zie ik het niet goed voor me, het lijkt alsof je de aarde van buiten tegen de bak wil leggen, los dus. Lijkt me een beetje een troep geven maar misschien had je 't je zelf anders voorgesteld.

Zelf was ik vandaag rond een uur of twee aan het eind van de markt, nog gekeken of ik iets of iemand zag die op je leek maar blijkbaar was je toen al geweest. En de hele dag daar rondhangen leek me ook weer zo stalkerig overkomen .

Voor een studentenhok lijkt me een terrarium geschikter dan een kat, zeker als je in het centrum woont en een klein kamertje hebt waar die kat niet uit kan maar dat moet je zelf natuurlijk bepalen.

NB. we verwachten nu natuurlijk wel een filmpje van Thomas die een fruitvliegje verorbert
Haha, ik was om 13 klaar met werken. 14 was ik vast al wel weer thuis.
Alleen vanmiddag 2 dode liefjes. Éentje was al helemaal een kikkertje, en de ander had nog een staartje. En ik weet écht niet hoe het komt..
Ik denk dat ik ze vanavond toch maar in de vijver laat, ik weet niet meer zo goed hoe ik de overlevingskansen van de kikkertjes groot kan houden in mijn aquarium. Het is ook zo lastig te zien of ze wel of niet de vliegjes eten en of het goed met ze gaat..
  † In Memoriam † zaterdag 17 juni 2006 @ 20:20:19 #262
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_38952349
Aggosj . Je zou nog kunnen kijken of ze sowieso interesse hebben in die vliegjes maar in de tuin/vijver zijn ze meer op hun plaats, daar zouden ze zelf hun eten moeten kunnen vinden.

Ik denk ook dat het niet zo gek is dat er ook nu nog diertjes sterven als je nagaat wat voor veranderingen ze de laatste dagen doormaken: van algeneter naar carnivoor, van kieuwademhaling naar longademhaling en dan raken ze ook nog hun vertrouwde staartje kwijt en hebben ze opeens pootjes . Dat dat biologisch niet altijd goed gaat is logisch en al gaat dat wel goed zitten ze nog in een ontzettende cultureshock. Stel je Thomasje voor, die op die pot zat en onder zich zijn broertjes en zusjes nog zag rondzwemmen.
pi_38953167
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 20:20 schreef Barbaaf het volgende:
Aggosj . Je zou nog kunnen kijken of ze sowieso interesse hebben in die vliegjes maar in de tuin/vijver zijn ze meer op hun plaats, daar zouden ze zelf hun eten moeten kunnen vinden.

Ik denk ook dat het niet zo gek is dat er ook nu nog diertjes sterven als je nagaat wat voor veranderingen ze de laatste dagen doormaken: van algeneter naar carnivoor, van kieuwademhaling naar longademhaling en dan raken ze ook nog hun vertrouwde staartje kwijt en hebben ze opeens pootjes . Dat dat biologisch niet altijd goed gaat is logisch en al gaat dat wel goed zitten ze nog in een ontzettende cultureshock. Stel je Thomasje voor, die op die pot zat en onder zich zijn broertjes en zusjes nog zag rondzwemmen.
Thomasje (er even vanuit gaande dat hij nog leeft) zat vandaag wel lief met 2 vriendjes op het potje. En als ik ze dan weer zo zie samen ga ik weer twijfelen.. Noujah, vriendlief moet maar eens meekijken, en ander zou ik die ijsbak wel kunnen knutselen zoals jij dat zei. Ik zag dat we best wel wat mos hadden tussen de tegels. Dat moet hartstikke lekker zitten
En ik wil ze zo graag nog even in de gaten houden! Als ik ze in de vijver loslaat, doe ik dat in het achterste gedeelte. Daar komen de andere kikkers zelden en is het minder diep. Maarja, het krioelt overal wel van de salamanders..
En daarbij heb ik maandag nog eens m'n zoveelste tentamen..
pi_38962242
Ok, papa kwam langs Ik ben weer opgevrolijkt en de kikkertjes ook weer. We hebben een heus eiland voor ze gemaakt met gras en mos en een plantje.
Ook is er nog een klein plekje voor de fruitvliegjes. Een beetje ongemakkelijk. Maar toch.
Vriendlief zei: 'Volgend jaar moeten we een grotere bak hebben hoor.'

Hij zei we! We! Hij heeft zich helemaal toegegeven aan zijn vadergevoelens! YEAH! Nu ga ik slapen Morgenochtend komen de foto's.
pi_38965235
Gistermiddag had ik nog wat filmpjes gemaakt. Als je goed kijkt zie je het kinnetje van de liefjes bewegen, de ademhaling.
Hier zit Thomasje in z'n remi.
Dit kikkervisje doet nog een beetje vissig. Je ziet hoe hij z'n mondje open en dicht doet.
Hier geef ik een klein tikje tegen de tafel voor some frog-action.

En de foto's. Dit was hoe het gistermiddag nog was. Met het bakje fruitvliegjes drijvend in het andere hoekje.
Wel heel lief met z'n allen op het potje

Met het vliegenbakje:

En dit was nadat we naar de Chinees waren geweest en stenen hadden gejat uit van die grote 'ik verbouw en waar moet ik m'n rotzooi laten'-containers.

In de loop van de avond klommen er steeds meer kikkertjes op het eilandje. Ze vinden het vast heel cool . Oh, en het eilandje zou eerst tegen de randjes aan komen te staan. Maar dan wurmden m'n liefjes zich tussen het kiertje. Om kiertjesdood te voorkomen, is het nu een echt eilandje geworden. Tussen het vliegenbakje en het glas zit ook wel een kiertje, maar daar weten ze zichzelf goed vandaan te halen. Verder hebben ze behalve vliegen ook vlooien en in het linkerbovenhoekje ligt een vers plukje tubifex.

Dankjewel vriendlief! Voor het helpen
pi_38974939
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 20:24 schreef Aneurism het volgende:
Ik ga in de zomervakantie wel een paludarium maken met een watervalletje en een waterdeel.. Als dit allemaal goed draait wil ik er wat Tricolors in loslaten..
www.myspace.com/olk2006
  maandag 19 juni 2006 @ 00:30:46 #267
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_38989727
Het is zover, morgen ga ik mijn kroost de vrijheid terugschenken. Gezien het feit dat ik niet de motivatie heb van ,de koningin der kikkervispleegouders, Warrel om steeds weer nieuw levend voer voor ze te gaan halen.

Ik wil er eigenlijk ook een paar in mijn vijver zetten, maar wandelen ze dan niet terug naar de geboortestek? Zo ja dan gaan ze allemaal terug naar de geboortestek.

Volgens mij heb ik trouwens zowel kikkers als padden opgevoed, maar de foto's komen morgen.

[ Bericht 7% gewijzigd door ganzenherder op 19-06-2006 00:37:01 ]
Patat Friet
pi_38989891
quote:
Op maandag 19 juni 2006 00:30 schreef ganzenherder het volgende:
Het is zover, morgen ga ik mijn kroost de vrijheid terugschenken. Gezien het feit dat ik niet de motivatie heb van ,de koningin der kikkervispleegouders, Warrel om steeds weer nieuw levend voer voor ze te gaan halen.

Ik wil er eigenlijk ook een paar in mijn vijver zetten, waar helaas vissen inzitten, hebben ze dan een overlevingskans? Zo niet dan gaan ze allemaal terug naar de geboortestek.

Volgens mij heb ik trouwens zowel kikkers als padden opgevoed, maar de foto's komen morgen.
* Koninginnetje Warrel verliest af en toe ook de motivatie een beetje..
Vandaag stierven weer twee kikkerliefjes..
Hoe groot zijn jouw liefjes? M'n zus zei vandaag dat ze op zich wel snel genoeg zijn. Maarja, een grote kikkertong is nog sneller.
Of zal ik misschien een paar kikkertjes uitzetten? Of? Of? Ze zijn wel zó lief! Zitten ze met z'n drietjes in het gras. Hihi
  maandag 19 juni 2006 @ 00:55:35 #269
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_38990239
quote:
Op maandag 19 juni 2006 00:39 schreef warrel het volgende:

[..]

* Koninginnetje Warrel verliest af en toe ook de motivatie een beetje..
Vandaag stierven weer twee kikkerliefjes..
Hoe groot zijn jouw liefjes? M'n zus zei vandaag dat ze op zich wel snel genoeg zijn. Maarja, een grote kikkertong is nog sneller.
Of zal ik misschien een paar kikkertjes uitzetten? Of? Of? Ze zijn wel zó lief! Zitten ze met z'n drietjes in het gras. Hihi
Meeste hebben geen staart meer of nog een klein beetje staart, sommige zijn vrij dik terwijl andere best mager zijn. Daarom verwacht ik dat er zowel padden als kikkers bijzitten.

Wel raar opzich, ik heb één dood kikkervisje gezien, die is gestorven doordat hij op de rand van de bak lag toen ie nog kieuwtjes had. Waarschijnlijk door vogel eruitgepikt. Er zullen er wel meer gestorven zijn maartoch vind ik dat wel erg veel kikkertjes het tot de bijna-kikker stage hebben overleefd.
Patat Friet
pi_38990462
quote:
Op maandag 19 juni 2006 00:55 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Meeste hebben geen staart meer of nog een klein beetje staart, sommige zijn vrij dik terwijl andere best mager zijn. Daarom verwacht ik dat er zowel padden als kikkers bijzitten.

Wel raar opzich, ik heb één dood kikkervisje gezien, die is gestorven doordat hij op de rand van de bak lag toen ie nog kieuwtjes had. Waarschijnlijk door vogel eruitgepikt. Er zullen er wel meer gestorven zijn maartoch vind ik dat wel erg veel kikkertjes het tot de bijna-kikker stage hebben overleefd.
Van de 18 die ik had, heb ik er nu nog maar 12.. De liefjes die zijn doodgegaan als (bijna)kikkertje..
En jij had ook van die hele zwarte visjes, die had ik eerst ook, en bij mij waren het de padjes. Dus ik had al wel een beetje het vermoeden.
  maandag 19 juni 2006 @ 01:09:26 #271
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_38990565
Nou aangezien ik toch nog geen zin heb om te slapen zijn hier vast 2 foto's:

Bruine kikkertjes waarschijnlijk?

Padje?
Patat Friet
pi_38990669
Tsja, ik denk dat dat bruine kikkertjes zijn. Van het 'padje' weet ik 't niet zo goed. Maar een groene kikker zal dat hoogstwaarschijnlijk niet worden.
Mooie foto's, ze zien er goed uit. Alleen zijn bij jou de oogjes heel zwart, bij mij zit er een rondje geel/oranje in..
  maandag 19 juni 2006 @ 02:00:58 #273
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_38991391
Misschien is het een knoflookpad?
http://nl.wikipedia.org/w(...)tes_fuscus_Larve.jpg
Patat Friet
pi_38991543
Ja, die lijken wel qua kleur! Heeft jouw Pelobates fuscus wel een luxe naam zeg! Sjiek
pi_38994072
quote:
Op zondag 18 juni 2006 17:10 schreef mberg86 het volgende:

[..]

Ik ga in de zomervakantie wel een paludarium maken met een watervalletje en een waterdeel.. Als dit allemaal goed draait wil ik er wat Tricolors in loslaten..
Cool, heb zelf ook tricolors gehad. Erg leuke fluiters. Heb nu zelf 10 gifkikkers (komen er nog 10 aan); Tinctorius brazil, Terribilis geel en oranje.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2006 09:45:12 ]
pi_39005773
Tof, ik wil beginnen met wat goedkopere, daarna wil ik misschien ook wat duurdere soorten kopen.. Maar eerst maar eens kijken of het me bevalt en of het paludarium een beetje wil lukken.. :p
www.myspace.com/olk2006
pi_39005966
Goedkoper is vaak ook iets makkelijker te houden.
Dus het kan weinig kwaad om met goedkopere kikkertjes te beginnen.

De duurderen zijn vaak niet voor niets duurder
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_39006751
Dat is idd ook een reden om Tricolors te kopen, die zijn vrij gemakkelijk te houden.. (heb ik me laten vertellen.. )
www.myspace.com/olk2006
pi_39007568
Ze zijn ijzersterk ja vergeleken bij de rest, maar de grotere soorten trekken mij iets meer. Het meerendeel is gelukkig tegenwoordig te automatiseren. Heb thuis een stelling staan van 3 bakken waar ik alles aangesloten heb op tijdklokken, verwarming etc etc. Heb voor deze bakken ook een sproeiinstallatie van JMtech en voor mijn showbak natuurlijk ook. Tricolor is net iets te klein voor mijn smaak, grappige vind ik echter dat ze wel veel en groot voer eten.

Nog 10 kikkers waarvoor ik nu 1 bak aan het maken ben: 10x Azureus. Mijn droom kikkersoort.

Wat ik eigenlijk altijd doe is rekening houden met een uitval van 1 staat op 3.
  † In Memoriam † maandag 19 juni 2006 @ 18:19:13 #280
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_39008563
't Ziet er goed uit Warrel, mooi kikkerparadijsje . Hebben de kleintjes al zichtbare interesse in de vliegjes? De vraag is natuurlijk wel hoelang je ze op deze manier kan blijven houden, ooit zullen ze toch de wijde wereld in willen

Volgend jaar een grote bak wordt leuk, wat er dit keer misging kan je dan vermijden
pi_39010137
quote:
Op maandag 19 juni 2006 18:19 schreef Barbaaf het volgende:
't Ziet er goed uit Warrel, mooi kikkerparadijsje . Hebben de kleintjes al zichtbare interesse in de vliegjes? De vraag is natuurlijk wel hoelang je ze op deze manier kan blijven houden, ooit zullen ze toch de wijde wereld in willen

Volgend jaar een grote bak wordt leuk, wat er dit keer misging kan je dan vermijden
Ik had één kikkertje betrapt op het hooi van het vliegjesbakje, maar verder is het erg lastig tot niet te volgen wat ze met de vliegjes doen. En van het paradijsje maken ze helemaal niet zo veel gebruik. Ik heb het kleine vertrouwde plankje er maar weer ingelegd, en verder zitten ze alleen in het grassige hoekje. Gelukkig wel een stuk minder op het glas.
En ik heb inderdaad een hoop geleerd van m'n 2e keer kikkertjes op laten groeien. Ik ben al verder gekomen dan ooit. De vorige (ruim 4 jaar geleden) gingen de vijver vol vissen al in toen ze nog maar net achterpootjes hadden. M'n moeder was ze zat
En de toenmalige kikkervisjespapa ging doodleuk op vakantie
En inderdaad, ooit moeten ze er uit. Maar het zou leuk zijn als ze eerst een klein beetje groeiden
  maandag 19 juni 2006 @ 23:13:07 #282
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_39020498
Heb ze vrijgelaten, precies op de plaats waar ik de kikkervisjes gevangen heb.
Ze konden kiezen tussen land en water en kozen allemaal voor het land, het waren dus 99% bruine kikkers. Tot mijn spijt zag ik echt honderden soortgenoten die allemaal nog even klein waren die dezelfde richting op gingen. Nu voelt mijn bijdrage aan de kikkertjes stand zo klein

Maar het voelde fijn om de kikkertjes weer vrij te laten en ik heb nog 2 kikkervisjes over die ik over een paar dagen de vrijheid weer terug schenk.
Patat Friet
pi_39039548
Ik weet zeker dat jouw kikkertjes een hele fijne jeugd hebben gehad. En die kan je ze niet meer afnemen!
Ik heb net eventjes gekeken bij m'n liefjes, en het zag er allemaal goed uit. Alleen één staartje die tussen de steentjes uitstak?! Ik laat het maar even voor wat het is want anders vliegen alle vliegjes ook weer weg. Ik denk dat ik ze deze week uit ga zetten. Met nadruk op 'ik denk'.
pi_39069022
Nog laatste lieve en aanmoedigende boodschappen voor Thomas?
Kleine stoere Tho wordt vanmiddag uitgezet. Hang allen de vlaggen uit en houd ballonvliegwedstrijden met briefjes!
Oh, en natuurlijk worden er eerst nog wat foto's gemaakt, gister las ik na 1.5 jaar de handleiding van m'n camera, en ik heb een superieniemieniemacrofunctie!

Ik ga 'm missen..
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:18:11 #285
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_39069983
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:50 schreef warrel het volgende:
Nog laatste lieve en aanmoedigende boodschappen voor Thomas?
Kleine stoere Tho wordt vanmiddag uitgezet. Hang allen de vlaggen uit en houd ballonvliegwedstrijden met briefjes!
Oh, en natuurlijk worden er eerst nog wat foto's gemaakt, gister las ik na 1.5 jaar de handleiding van m'n camera, en ik heb een superieniemieniemacrofunctie!

Ik ga 'm missen..
Sterkte Warrel.
Waar heb jij eigenlijk het dril vandaan getoverd?
pi_39070871
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:18 schreef MrWes het volgende:

[..]

Sterkte Warrel.
Waar heb jij eigenlijk het dril vandaan getoverd?
Uit een slootje in de polder. En dat 'toveren' heb ik niet gedaan hoor, dat deden Tho's biologische ouders.
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:48:41 #287
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_39071286
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:38 schreef warrel het volgende:

[..]

Uit een slootje in de polder. En dat 'toveren' heb ik niet gedaan hoor, dat deden Tho's biologische ouders.
Ik begreep een beetje dat jij uit de buurt van Leiden komt.
Aangezien ik uit Alphen kom
Eventueel voor volgend jaar nl.
pi_39071864
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:48 schreef MrWes het volgende:

[..]

Ik begreep een beetje dat jij uit de buurt van Leiden komt.
Aangezien ik uit Alphen kom
Eventueel voor volgend jaar nl.
Alphen aan den Rijn?! Daar ben ik stiekem ook heel vaak. Ik woon in zo'n klein burgelijk dorpje aan de Rijn tussen Alphen en Leiden..

Ok, over mijn kikkertjes. Thomas heeft 5 homies! Ze zijn ietsjes groter dan eerst en eentje heeft een wat lichter kleurtje. Én waar ik het allerblijst om ben, geen dode kikkertjes Ik vond het zo erg om die steeds te vinden..
Maar nu, twijfelkont als ik ben, twijfel ik of ik ze wel uit zal zetten..
pi_39072840
Ik hou weer van m'n camera
En nog véél meer van m'n liefjes

† In Memoriam † woensdag 21 juni 2006 @ 14:43:11 #290
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_39075833
Awww wat een poepies
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:27:36 #291
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_39077528
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:03 schreef warrel het volgende:

[..]

Alphen aan den Rijn?! Daar ben ik stiekem ook heel vaak. Ik woon in zo'n klein burgelijk dorpje aan de Rijn tussen Alphen en Leiden..

Ok, over mijn kikkertjes. Thomas heeft 5 homies! Ze zijn ietsjes groter dan eerst en eentje heeft een wat lichter kleurtje. Én waar ik het allerblijst om ben, geen dode kikkertjes Ik vond het zo erg om die steeds te vinden..
Maar nu, twijfelkont als ik ben, twijfel ik of ik ze wel uit zal zetten..
Begint het met Kou ?
  † In Memoriam † woensdag 21 juni 2006 @ 15:51:08 #292
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_39078451
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:27 schreef MrWes het volgende:

[..]

Begint het met Kou ?
Of met Haz? Ik woon zelf dus in Leiden, zal binnenkort 'ns opletten of ik een botserig meisje zie rondfietsen
pi_39092102
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:51 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Of met Haz? Ik woon zelf dus in Leiden, zal binnenkort 'ns opletten of ik een botserig meisje zie rondfietsen
Haz En hoe weet jij dat ik botserig ben?!

Verder blijkt dat Thomas vet populair is! Ik zat nietsvermoedend te leren, krijg ik een smsje. Hiephoi! Vriendlief! Denk ik dan altijd. Maar dit keer was het niet aan mij gericht:
Heey Thomas! Heeft Eduardo m'n slot al gebracht? Groetjes, Chrissie.
  † In Memoriam † woensdag 21 juni 2006 @ 22:52:29 #294
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_39094364
quote:
En hoe weet jij dat ik botserig ben?!
ik ben je verzekeringsagent
Je fotoboek . Ik was benieuwd wie er achter die grijsblauw-met-glittergroene ogen op de foto in de OP zat
pi_39095327
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 22:52 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

ik ben je verzekeringsagent
Je fotoboek . Ik was benieuwd wie er achter die grijsblauw-met-glittergroene ogen op de foto in de OP zat
Oh nee! De verzekering! Ik reed m'n fiets eens in de prak, nadat ik dat al best een aantal keer had gedaan. Na de reparatie kreeg ik een brief van de verzekering. Ik mocht niet meer botsen
Anderhalve week nadat ik de laatste aanrijding had, nam m'n fiets wraak toen ik over een rioolleegpompslang fietste. Hij hopste me van 'm af om me vervolgens met m'n rechtervoet onder een naar links omgevallen fiets met de rest van m'n lijf er bovenop te laten landen.. 9 weken gips.. En m'n fiets fietste me vrolijk (lees: de fiets was vrolijk, ik huilend door de Breestraat met m'n gebroken voetwortelbeentje fietsen. Ik dacht dat ik eerst nog wel naar college kon ) naar het LUMC..
Verzeringsagent, écht! Ik kon er écht niks aan doen!
pi_39098447
Wat een leuk topic is dit!!!!

Thomas is al vrij?? Awww... maar je hebt nog andere kikkerliefjes om nog voor te zorgen of zijn die ook al weg?

Ik woon trouwens ook vlakbij Leiden en Alphen en heb ooit stage gelopen in Haz Rijn.

Ik heb vroegah ooit kikkerdril gehad maarja, mijn liefjes zijn toen doodgegaan, ik was toen nog te jong om te snappen dat ze, als ze pootjes kregen, je ook iets in het water moest leggen zodat ze erop konden zitten

Ik wil het nog wel een keer proberen en ze dan uitzetten in mijn vijver in mijn tuin... en dan hopen dat ze er blijven... maar ik weet niet waar ik kikkerdril vandaan moet halen...
Tralalalaaa
pi_39099431
Dankjewel Ik ben stiekem wel trots op mijn allereigenste goedlopende topic.
En Thomas, en de z'n homies, (Eduardo en Chrissie) ook nog niet. Het ging supergoed met ze en tsjah, het afstand nemen stel ik dan toch nog maar eventjes uit..
En dril vind je in de polder, vooral in april voor de bruine liefjes, en een maandje erna voor de groene.
En nu ben ik wel nieuwsgierig waar je stage liep. Gewoon zomaar.
pi_39112050
Hmm misschien volgend jaar maar gewoon proberen dan, kijken of iki het kan vinden!
We hebben toch geen vissen meer in onze vijver (buurtkatten hebben alles opgegeten ) dus daar kan ik ze dan proberen uit te zetten. Ik zie het wel

ik heb stage gelopen bij reclame bureau Vos & Partners aan de Hoge Rijndijk, ze zijn nu al een poosje failliet
Tralalalaaa
  † In Memoriam † donderdag 22 juni 2006 @ 15:03:29 #299
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_39113759
Kimi, eh, Take_A_Picture , misschien dat je nu nog kan scouten naar sloten waar kleine kikkertjes in zitten, zoals Ganzenherder hierboven beschreef, dan heb je 99% kans dat daar volgend jaar dril in zit.

Warrel, je mag terecht trots zijn op dit mooie topic: mooie foto's, leuke teksten en daarbij, kikkertjes zijn gewoon . Alleen is dit de 298e post dus zal je, tenzij je de liefjes nu de deur uitzet, een deel twee moeten openen, "Free Thomas" ofzo .

Editje (omdat ik denk dat ik 'm anders al dichtgooi ): op de 7e pagina staat meestal de 300e reactie (=301e post) die ook meestal de laatste is.
tenzij er een modje meepost, die hebben nog wel 'ns de neiging door een slotje heen te SC'en ipv. een nieuw topic te openen

[ Bericht 26% gewijzigd door Barbaaf op 22-06-2006 15:55:02 ]
pi_39114975
Als je weet waar Vos & Partners is, weet je ook waar onze (helaas verhuizende.. ) Apple store is. En daar tegenover begint de 'Gemene Weg', en daarnaast is een hondenuitlaatveldje (kaplaarsjes aan dus) met slootjes en boompjes.
En ja.. Ik ben bang dat ik gewoon nog een deeltje 2 open Maar een topic gaat toch nog eventjes verder op pagina 7?
*Gaat in een stickie een verse OP bouwen

Oh, en met Thomas, Eduardo en Chrissie en de rest gaat het goed. Ze willen zich nog wel eens tussen steentjes en in andere smalle kiertjes wurmen dus neem ik af en toe een kijkje of ik ze eventjes moet redden Ze kunnen er ook zelf uit kruipen hoor, maar ik vind het zo zielig.. En ze kijken dan ook echt zo van 'Aaah ik moet er uit en ik ben een beetje in paniek! MAMA!!'
Ik had gister uiteindelijk nog een paar foto's gemaakt die ik nog eventjes zal posten

Wat een lieve buikjes!
  donderdag 22 juni 2006 @ 16:01:05 #301
84328 Lllaura
painting pictures
pi_39115595
Als ik het zo zie vind ik echt ongelooflijk dat ze van die kleine zwarte kommaatjes in échte beestjes (kikkers dus) zijn veranderd!

Edit: Oeps, ik gooi 'm dicht! Graag gedaan!
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')