abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37823917
quote:
Op zondag 14 mei 2006 18:53 schreef Prowl het volgende:
Reptielen & Amfibieën deel II

Als ze zin hebben komen ze heus wel
Wat ben jij toch een bijdehand schatje

@Elefes;
Het dril van de groene kikker is in mei te vinden , dat van de bruine al eerder in maart of april.
Bron

En de ene buren hebben ook kikkers, en de andere hebben vervelende koters.
I will take the sun in my mouth
pi_37829033
quote:
Op zondag 14 mei 2006 19:59 schreef warrel het volgende:

[..]

Wat ben jij toch een bijdehand schatje

@Elefes;
Het dril van de groene kikker is in mei te vinden , dat van de bruine al eerder in maart of april.
Bron

En de ene buren hebben ook kikkers, en de andere hebben vervelende koters.
Ze zijn echt hartstikke groen die kwakers van ons, maar er zwommen een week terug al wel kikkervisjes rond..
Vervelende koters zijn er hier ook genoeg in de buurt, wat dat betreft is het wel leuk om een beetje "wraak" te nemen met die brulkikkers .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_38045900
Even een schopje..
M'n kikkervisjes schieten niet op, ze krijgen maar geen pootjes maar ze zijn ondertussen wel best groot.
En ze zijn niet pikzwart, maar bruin, met een heleboel stipjes..
Ik twijfel er aan of het wel écht kikkervisjes zijn..
  † In Memoriam † zondag 21 mei 2006 @ 18:39:42 #129
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_38053195
ALs ik het goed nagerekend heb zijn deze ongeveer een maand geleden uitgekomen dus wordt het wel tijd voor pootjes. Als ik het me goed herinner klopt het dat ze eerst bruinig worden voordat ze pootjes krijgen, nog maar een weekje afwachten denk ik

en hoe durf je te schoppen zonder foto's/filmpjes

Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_38056103
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:39 schreef Barbaaf het volgende:

en hoe durf je te schoppen zonder foto's/filmpjes
Aww.. Deze week komen ze weer hoor, maar er was nog niet echt iets interessants gebeurd..
Hihi, ik was durfallerig
pi_38172607
schattig hoor, ik ben voor mn dochtertje naar kikkerdril opzoek, lijkt ons beide erg leuk en mooi hoe de fase van kikkerdril naar kikker verloopt, we zullen alleen even op de zon moeten wachten want met deze regen is er in de sloten weinig drillerigs te vinden helaas

Ik geloof dat de voeding buiten die ze uit t water meekrijgen, ook komkommer en visvoer kan volstaan he ? als ze eenmaal kunnen eten?

succes en tis prachtig als ze hun staartje kwijtraken en hun pootjes komen, heb je al kurk of een 'strandje' gemaakt zodat ze uit t water kunnen??
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:14:08 #132
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_38183418
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 18:56 schreef Miss-Didi het volgende:
schattig hoor, ik ben voor mn dochtertje naar kikkerdril opzoek, lijkt ons beide erg leuk en mooi hoe de fase van kikkerdril naar kikker verloopt, we zullen alleen even op de zon moeten wachten want met deze regen is er in de sloten weinig drillerigs te vinden helaas

Ik geloof dat de voeding buiten die ze uit t water meekrijgen, ook komkommer en visvoer kan volstaan he ? als ze eenmaal kunnen eten?

succes en tis prachtig als ze hun staartje kwijtraken en hun pootjes komen, heb je al kurk of een 'strandje' gemaakt zodat ze uit t water kunnen??
Denk dat dril sowieso lastig te vinden is momenteel, je zal denk ik echt bij kennissen kikkervisjes moeten vragen of ze uit de sloot vissen. Zelfs voor de groene is het nu al laat geloof ik

Ik geef ze zelf altijd schijfjes tomaat en rode muggenlarven.
Dit omdat ze elkaar op gaan eten als er niet voldoende vlees is, dit geldt overigens alleen als ze al wat ouder zijn.
Succes er mee
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_38194127
FOTO'S!!
Alleen m'n liefjes hadden het koud, er was geen beweging in te krijgen.
Maar als je goed kijkt, kan je op deze foto's wel de oogjes en mondjes zien. Maar nog stééds *zucht.. geen pootjes..

Maar toen stond ik zomaar in de achtertuin in m'n hartjesslaapjurkje te bibberen, zag ik een minisalamandertje in de vijver! Ok, hij is niet mini meer, maar hij is wel kleiner dan de rest die ik had gezien in de vijver. En hij had een veel lichtbruiner kleurtje. Dus heb ik 'm tot minisalamander gebombardeerd:

En de vijand.. Ze zet hier haar dodelijke nageltjes en tandjes in het touwtje van m'n camera:

Ik hoop dat ik zo m'n brakke post van de vorige keer weer een beetje goed heb gemaakt..
Oh, en vrijdag ga ik tubifex kopen, en ja.. Het water verversen. Het is nu ook zo groen omdat er weer ander slootwater bij zit. Met watervlooitjes. Die was ik gaan vangen.. Maar van die beestjes zie ik ook niets terug door het weer. Rotweer!!
pi_38198685
haha leuke foto's ook van de vijand :p

ok dus ik heb kans dat ik telaat ben? das jammer.. helaas heb ik geen kennissen met vijvers hier Maar dan genieten wij gewoon wat van de foto's maar haha.

Ga toch stiekum nog ff kijken van de week, wie weet kom ik nog wat tegen, zou wel erg leuk zijn.
Bedankt i.g. en de tip van t eten zal ik zeker gebruiken dan
pi_38198883
Ja, grote kans wel dat je te laat bent.. Een vriendin van mij (niet op FOK!) haar liefjes krijgen ook al pootjes..
Mooi weer! Het moet mooi weer worden!!
pi_38198900
Doe er een lieve maanvis bij.
  † In Memoriam † donderdag 25 mei 2006 @ 15:27:45 #137
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_38200200
Mooie foto's van je gespikkelde donderkopjes. Maar inderdaad, waar blijven die pootjes En hou dat kattebeest maar uit de buurt als ze eenmaal pootjes hebben, rondspringende en -kruipende minikikkertjes zijn onweerstaanbaar speelgoed
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 14:41 schreef NightH4wk het volgende:

Weet je zeker dat dat een goed idee is?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_38200323
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 14:41 schreef NightH4wk het volgende:
NEE!

@ Barbaaf: Het opruimen van die dooie kikkertjes is altijd zo naar.. Gelukkig is Miepje vrijwel altijd te langzaam. Hoop ik..
  † In Memoriam † donderdag 25 mei 2006 @ 15:38:12 #139
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_38200509
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 15:31 schreef warrel het volgende:

[..]

NEE!

@ Barbaaf: Het opruimen van die dooie kikkertjes is altijd zo naar.. Gelukkig is Miepje vrijwel altijd te langzaam. Hoop ik..
't Is natuurlijk ook natuurlijke selectie; kikkertjes die te traag zijn redden het niet waardoor alleen de sterkere en snellere het overleven en zich voortplanten. Stel je 'ns voor dat elk drilletje tot volwassen kikker uitgroeit en zich voortplant, we zouden in een mum van tijd tot onze knieën in de kikkers staan

't Zou alleen wel aardig van Miepje zijn om de kikkertjes helemaal op te vreten ipv. de lijkjes voor jou achter te laten
pi_38201423
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 15:38 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

't Is natuurlijk ook natuurlijke selectie; kikkertjes die te traag zijn redden het niet waardoor alleen de sterkere en snellere het overleven en zich voortplanten. Stel je 'ns voor dat elk drilletje tot volwassen kikker uitgroeit en zich voortplant, we zouden in een mum van tijd tot onze knieën in de kikkers staan

't Zou alleen wel aardig van Miepje zijn om de kikkertjes helemaal op te vreten ipv. de lijkjes voor jou achter te laten
Ie, dan trap je continue in de kikkers ipv van nu de slakken als het net geregend heeft..
En Miepje eet 't niet op.. Pioe (een échte grote wijze kater) eet visjes (van die oranje, uit de vijver van de buren) wel helemaal op. Maar vervolgens vind je ergens in huis een uitgekotste graat..
pi_38210568
Leuk topic, ik volg het al een tijdje

Ikzelf heb ook al ongeveer een maand kikkervisjes, die van mij willen ook maar geen pootjes krijgen. Zal wel aan het weer liggen van de laatste tijd denk ik.

Trouwens als de beestjes pootjes en longen gekregen hebben gaan ze toch terug naar de plaats waar ze geboren zijn toch?
Patat Friet
  donderdag 25 mei 2006 @ 21:16:11 #142
pi_38211555
dat vraagt echt om foto's(ga ik zo maken)want mijn kindertjes hebben al wel pootjes,
misschien komt het wel door het monsterdieet wat ik ze geef
pi_38228557
op de school van mijn dochtertje hadden ze ook al pootjes sommige, andere nog niet. Was wel erg vertederent om zulke kleine minikikkertjes te zien hoor, heel schattig..

En foto's ? kom maar op kunnen wij mee genieten hier
pi_38240544
Hoi Ganzenherder! De beesjes komen meestal een jaar later terug naar de vijver/sloot waarin ze zijn opgegroeit om zich daar weer voort te planten. Ik neem aan dat mijn lieverds niet weer naar het andere kant van het dorp springen..

Vandaag heb ik de regen getrotseerd om de stad in te gaan. Kom ik terug.. 'Fuck! Tubifex vergeten!' Maar gelukkig had ik toen nog zin om vrienlief naar z'n werk te brengen en 3 meter verder zat ook een dierenwinkel. Ik heb nu heuse ijsblokjes die ik vooral niet in m'n Baileys moet gooien van vieze draderige wurmpjes. 20 seconden in de magnetron, en ze zijn serveerbaar. Ik hoop dat ze er flink van gaan groeien! En Hooglander, pfff, foto's!!
  zaterdag 27 mei 2006 @ 12:42:36 #145
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_38264078
Wat me trouwens ook opvalt is dat Warrels kikkervisjes gespikkeld zijn terwijl die van mij nog pikzwart zijn. Zijn die van mij dus nog minder ontwikkelt of zijn het twee aparte soorten?
Patat Friet
pi_38276115
Jah, dat van de spikkeltjes vond ik ook al raar.. Maar ik denk dat dat het verschil tussen de bruine en de groene kikker is?
  zondag 28 mei 2006 @ 16:57:52 #147
pi_38304917
Eindelijk van mij weer is foto's, ik weet dat ik dat vorige week al zou doen, maar dat was er niet meer van gekomen.
Wel heb ik een deel van de 170 pagina's tellende handleiding gelezen, omdat het me maar niet lukte normale foto's met de camera te maken. Het hielp wel iets, maar de foto's zijn bij lange na nog niet zoals ik ze hebben wil. Wel kan ik er een kleine sfeerimpressie door geven
Ik heb ongeveer 70 kikkervisjes, waarvan de eerste al voor en achterpootjes hebben en de laatste nog niet eens een puntje van een achterpootje.
Naja, ik kan hoog of laag praten, maar zie het zelf maar op de foto's

Dit is een mooi mislukte foto waarop gelukkig wel op te zien is hoe ver de kikkertjes zijn gegroeid

Verder heb ik nog 20 foto's gemaakt die ook allemaal niet goed zijn, ik ga zo in de herkansing.
Hier nog eentje die wel aardig is, en waar ook op is te zien dat ze smullen van mijn zelfgesneden tomaatjes

owjah, ik heb de vlooien ook net ververst
pi_38306027
Die van jou zijn ook bruin en gespikkeld! Dat betekend vast veel goeds voor mijn liefjes!
Die lijken trouwens actiever te zijn geworden na de tubifex? Noujah, ze hebben in ieder geval nog stééds géén pootjes.. Zucht..
  zondag 28 mei 2006 @ 17:49:09 #149
pi_38306209
quote:
Op zondag 28 mei 2006 17:41 schreef warrel het volgende:
Die van jou zijn ook bruin en gespikkeld! Dat betekend vast veel goeds voor mijn liefjes!
Die lijken trouwens actiever te zijn geworden na de tubifex? Noujah, ze hebben in ieder geval nog stééds géén pootjes.. Zucht..
Die van mij worden ook hyperactief van vlooien, ik hoop maar dat ze niet kriebelen ofzo
Heb je trouwens nog gekeken of ze bij jou van kleur veranderden na het eten van stukjes tomaat?
pi_38306490
Ze eten 't niet..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')