abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 april 2006 @ 16:22:30 #101
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_37428718
Volgens mij gaat die spagghetti flink rotten en zijn die beestjes in no time dood door zuurstof tekort in het water
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zondag 30 april 2006 @ 16:30:52 #102
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_37428900
quote:
Op zondag 30 april 2006 16:21 schreef Bluezz het volgende:
Waarom gooi je er spaghetti in?
ze moeten toch iets eten?

edit: @ prowl; misschien heb je wel gelijk, maar het water wordt toch regelmatig ververst?
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_37429321
@ Bluezz: De beestjes moeten inderdaad eten, en spagetti is supergoed voor ze! Zitten veel koolhydraten en zetmeel in dus daar worden ze groot, sterk, stoer en slim van!

En natuurlijk gaat het rotten!
@ Prowl: Als jij 4 dagen in bad zit ontbind je ook. Mits je het water ververst. En dan gebeurd dus regelmatig bij mijn kikkerliefjes. En heb je die plantjes gezien? Die zorgen ook voor zuurstof.
I will take the sun in my mouth
  zondag 30 april 2006 @ 18:50:47 #104
pi_37432001
Ow ow ow, nationale ramp hier in zevenhuizen, bij het plaatsen van de stoeptegels ontdekte ik een barst in de onderkant van het aquarium
Hij is gelukkig niet helemaal door, maar wel dieper dan een simpele kras, nog maar even kijken hoe ik dit ga oplossen.
Nieuw aquarium maken heb ik eigenlijk geen zin in. Ik hoop eigeniljk dat het voldoende is als ik een houten plaat eronder leg, zodat de druk wat beter verdeeld is. Iemand anders nog ideeen of is de kans sowieso te groot dat er straks 250 liter water naar de verdieping onder me stroomt?
  † In Memoriam † zaterdag 6 mei 2006 @ 19:57:56 #105
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_37610514
Ej, een week zonder update

Hoe gaat het met de lieverdjes, leven ze nog of zijn ze intussen gekookt? Het lijkt me nog te vroeg dat ze als grote stoere kikkers de wijde wereld ingetrokken zijn, toch?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_37641717
Aww, het spijt me. Maar ik heb het deze week eng druk met mezelf en m'n gepieker gehad. Ondertussen nog doen alsof ik jarig ben en slaapfeestjes en opeens ook nog karaoke'en en nachten discodansen!?

Maar, met de kikkerliefjes gaat het goed! Dit zijn foto's van 5 mei, ondertussen heb ik vandaag het water weer ververst, de spagetti weg gehaald. (Het was een zeer goede bron voor algen. Maar die zitten nu ook genoeg op de steentjes.)
De beestjes zwemmen stoer door hun aquariumpje heen! Toen bij de vorige foto-update waren ze nog erg duf en suf en lui, maar nu racen ze als een malle
Nou, hier zijn ze dan:

(De middelste foto prijkt op m'n bureaublad . Op verzoek upload ik de orginele onverkleinde nog wel.)

[ Bericht 1% gewijzigd door warrel op 07-05-2006 22:31:41 ]
  zondag 7 mei 2006 @ 22:35:39 #107
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_37643451
Komkommer vinden ze ook erg lekker, een drijvend schijfje en je kunt de kindertjes ook gelijk wat leren over bevruchting enzo.
pi_37643650
Komkommers en bevruchting?! Ben ik nu lief, onschuldig en naīef, of is dit gewoon.. Raar?
  zondag 7 mei 2006 @ 22:49:43 #109
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_37643966
Als zo'n kikkervisje aan de komkommer gaat knabbelen heb je iets wat lijkt op dit:

Slecht plaatje. I know.
pi_37644308

Een bolletje brood kan ook, voor de 3D presentatie.

Hihi
  zondag 7 mei 2006 @ 23:01:15 #111
pi_37644317
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:41 schreef warrel het volgende:
Komkommers en bevruchting?! Ben ik nu lief, onschuldig en naīef, of is dit gewoon.. Raar?
Moet je toch wel heel rap aan de slag om die kinderen te regelen

Ik heb het trouwens weer helemaal verpest met de kikkers, ik dacht dat er nog wel kikkerdril in de vijver zou komen, dit bleek niet het geval. Nu is het ook al veel te laat op andere plaatsen denk ik
  maandag 8 mei 2006 @ 09:42:14 #112
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37650066
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:49 schreef MadGuy het volgende:
Als zo'n kikkervisje aan de komkommer gaat knabbelen heb je iets wat lijkt op dit:

[afbeelding]

Slecht plaatje. I know.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  maandag 8 mei 2006 @ 09:42:43 #113
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37650080
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:37 schreef warrel het volgende:
Aww, het spijt me. Maar ik heb het deze week eng druk met mezelf en m'n gepieker gehad. Ondertussen nog doen alsof ik jarig ben en slaapfeestjes en opeens ook nog karaoke'en en nachten discodansen!?

Maar, met de kikkerliefjes gaat het goed! Dit zijn foto's van 5 mei, ondertussen heb ik vandaag het water weer ververst, de spagetti weg gehaald. (Het was een zeer goede bron voor algen. Maar die zitten nu ook genoeg op de steentjes.)
De beestjes zwemmen stoer door hun aquariumpje heen! Toen bij de vorige foto-update waren ze nog erg duf en suf en lui, maar nu racen ze als een malle
Nou, hier zijn ze dan:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

(De middelste foto prijkt op m'n bureaublad . Op verzoek upload ik de orginele onverkleinde nog wel.)
leuke kikkervissies hoor
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_37690494
quote:
Op maandag 8 mei 2006 09:42 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

leuke kikkervissies hoor
Mooi he En zķ lief!
pi_37709278
Ik ben jarig! Hihi

Filmpjes!! Ik vond dat ik ook eens moest laten zien hoe mooi m'n kikkerliefjes écht door het aquarium heenzwemmen.

Zoals je kan zien heb ik ze net liefdevol verzorgt, ze uit de bak gevist samen met het 'schone' water. De drollen weggegooid.. En het boeltje weer netjes terug gezet.

Dit is een flitsend overzichtje met twee kikkerliefjes in actie.
Check het visje dat je, na 2 seconden in de linkerhoek, als een malle weg ziet racen! Whie!
Aww..
In het hoekje.

Oh, en die sliertjes zijn drolletjes..

[ Bericht 79% gewijzigd door warrel op 10-05-2006 15:22:48 ]
pi_37715784
Gefeliciteerd Wij hebben heeeel veel kikkervisjes in de vijver
  † In Memoriam † woensdag 10 mei 2006 @ 19:59:02 #117
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_37716487
Gefeliciteerd En wat een leuke filmpjes

* Barbaaf wil ook een bak kikkervisjes alhoewel, dan zou ik er de hele dag naar zitten kijken en ik doe al zo weinig nuttigs met m'n tijd
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_37716991
Dankjulliewel!!
Ik maak nu wel meer filmpjes om te plaatsen, ik vind ze zelf ook heel erg leuk
En ik heb ook wel wat kikkervisjes in de vijver (ook paddenvisjes) maar ik verdenk de salamandertjes ervan ze opgegeten te hebben.. Of ze hebben zich verstopt..
  woensdag 10 mei 2006 @ 21:00:32 #119
pi_37718387
Ik heb niet het idee dat salamanders kikkervisjes eten.
De reden dat ze hier bij ons (andere jaren) doodgingen, waren vissen in de vijver, gevogelte en de grasmaaier .
Nu nog een actiefilm ervan maken warre
  zaterdag 13 mei 2006 @ 12:28:44 #120
pi_37784487
Om dit topic maar weer is omhoog te schoppen, ik ben weer actief bezig geweest met het aquarium.
Om een zo prettig mogelijke leefomgeving voor m'n beestjes te creeeren, ik had namelijk een slootje gezien waar heel veel kikkervisjes zwommen

Dit is het uiteindelijk geworden, niet heel duidelijk op de foto kunnen zetten, maar links een paar stoeptegels, afgedekt met afdektegeltjes . Daarop een beetje gras, voor als de kikkervisjes wat groter zouden worden.
In de andere kant van het aquarium, was schuine dingen en potjes, zodat ze uit de zon kunnen zitten en een beetje kunnen schuilen, dacht dat ze dat wel prettig zouden vinden.
Toen ik hier eindelijk mee klaar was, was het al te laat om nog de kikkervisjes te gaan vangen. Maar een paar salamanders uit de vijver ging nog best, dus dat heb ik ook gedaan.

Zijn ze niet lief

Goed, alles helemaal top, klaar om op pad te gaan naar het slootje waar ik de kikkervisjes had gezien, lees ik op een site het vervelende verhaal:
Ze mogen niet worden gevangen, vervoerd of zelfs worden verontrust.
In het verleden was er een uitzondering voor het bezit van kikkerdril en kikkervisjes voor educatieve doeleinden.
Deze uitzondering is niet opgenomen in de flora- en fauna wet
waardoor dit tegenwoordig niet meer mag.

Ditzelfde geld voor salamanders. Dus nu zit ik in dubio, salamanders weer terug, en geen kikkervisjes. Of toch maar doen. Bang dat de politie op de stoep staat omdat ik illegaal kikkervisjes heb ben ik niet, maar de regel zal er niet zijn omdat het zo goed gaat met de salamander- en kikkerpopulatie....
Tot zo ver de spannende week van schots hooglandertje
pi_37794512
Wow!! Dat aquarium!! Ik ben jaloersjes.. Het ziet er echt supermooi uit!
Enne euhm, doe de salamandertjes weer in de vijver, en vang de kikkervisjes! Dit is geen verstoring, ze komen in een paradijsje!
pi_37814346
Beetje vreemde vraag, maar waar halen jullie de kikkervisjes ?
Ik ben namelijk nog op zoek naar kikkerdril/visjes voor in de vijver...
pi_37815193
Uit een polderslootje. Maar ondertussen is alle dril al uitgegroeid tot visjes. Misschien ligt er eind mei/juni nieuw dril. Van de groene kikker.
  zondag 14 mei 2006 @ 18:53:16 #124
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_37821769
Reptielen & Amfibieën deel II

Als ze zin hebben komen ze heus wel
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_37823088
quote:
Op zondag 14 mei 2006 14:56 schreef warrel het volgende:
Uit een polderslootje. Maar ondertussen is alle dril al uitgegroeid tot visjes. Misschien ligt er eind mei/juni nieuw dril. Van de groene kikker.
Wij hebben groene kikkers, maar ook al kikkervisjes in de vijver Of "maken" die vaker per jaar nieuw dril?
Kikkers zijn wel leuk, maar in een woonwijk is het een beetje vervelend voor de buren die er dus last van hebben (die beesten kunnen nogal een lawaai produceren).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')