abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37019729
Ik vind het naar dat je er zo over zeurt. Zo, en m'n kikkervisjes zijn het er mee eens, want ze doen de wave met nu staartjes! En natuurlijk verstoor je ze! Van het visnetje in de emmer, van emmer naar vaas, eenmaal in de vaas naar een ruimte met een hogere temperatuur. Maar eenden, die verstoren het dril ook als ze het opeten. Regen ook, de bovenste laag dril kan flink beschadigen, vervuiling (die ik aantrof in het slootje waar ze vandaan komen) verstoort ook. Vissen verstoren, Hogere sterfte verstoort, kevertjes verstoren, kanibalisme verstoort. Pff Slaap zacht
I will take the sun in my mouth
pi_37020465
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 23:38 schreef warrel het volgende:
YEAH! Goede tips! En inderdaad, ergens rond het krijgen van achter- en voorpootjes hebben ze meer trek in een hapje vlees.. Bij mij krijgen ze, vanaf dat ze rondzwemmen half doorgekookte macaroni. Bij mijn broer vonden ze dat erg lekker. En ik ga er inderdaad ook niet vanuit dat superveel visjes het gaan redden, maar ik zou er toch wel graag 20 kikkers aan over willen houden.. Want zodra ze in m'n vijver zwemmen, komen ze nog oog in oog met m'n katten..
En ik blijf foto's maken! En vandaag, zijn ze nog net als gister.
Kikkervisjes kun je het beste draadalgen geven, dat ziin die groene slierten die je in de sloot ziet.
Macaroni? Tsja, ze zullen het wel eten (bij gebrek aan beter), maar in de natuur vinden ze dat niet. Als ze het larvenstadium voorbij zijn, en ze op het land gaan, dan is tubifex erg goed voor ze.
Voor een goeie nachtrust mag je mij wakker maken, want ik slaap nogal slecht....
pi_37024932
Jep, tubifex en rode muggenlarven. Ik las net dat tubifex nog al lastig in leven is te houden. Ik ga denk ik voor de muggenlarven. Ik ga wel eens informeren bij een dierenwinkel.
pi_37045563
Ze zwemmen nu bijna allemaal! Alleen het is nog supervermoeiend voor m'n bikkeltjes. Dan wapperen ze zichzelf met hun staartje zo'n 10 cm omhoog, en dan laten ze zich weer zachtjes zakken tot ze weer aan het dril kunnen hangen.. Aww, ziet er aandoenlijk uit
Morgen, ga ik na m'n tentamen het water verversen, het oude dril er voor een groot deel uithalen, en de vissenvoer en macaroni opzoeken!
  † In Memoriam † dinsdag 18 april 2006 @ 14:41:36 #55
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_37062137
Stoere donderkopjes

Zou dat 'stukje zwemmen en weer laten zakken' niet gewoon zijn om vers, zuurstofrijk water door hun kieuwtjes te laten stromen?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_37062773
Stomme moeder
Ik had vanmorgen tentamen, ik helemaal in de stress vergeten om m'n gordijn dicht te doen. Dus hebben die arme dingen de hele ochtend in de brandende zon gestaan.
Ik had na het tentamen een hele mooie grote glazen bak voor ze gekocht, hoop gedoe op de fiets. Kom je thuis ga je 'm helemaal schoonmaken en klaarmaken om de visjes over te gieten.
Ga je met de nieuwe bak naar je kamer, zie je daar een vaas 'dood' staan
Er zwommen er nog 2 of 3, de échte bikkels. Die heb ik dan ook vrijgelaten in de vijver..
Maar pff, ik had het me wel eventjes anders voorgesteld.. Arme dingen.
Maar, we hadden in de tuin in een emmer nog wat dril staan. Ik heb daar een heel klein beetje van genomen.. Dat aquarium heb ik natuurlijk niet voor niks.. Ik hoop dat dit wel wat wordt, en dat ik niet meer zo'n warhoofd zal zijn met de aankomende tentamens..
  dinsdag 18 april 2006 @ 15:32:30 #57
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_37063530
wat kan je moeder er precies aan doen?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 18 april 2006 @ 15:33:12 #58
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37063549
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:06 schreef warrel het volgende:
Stomme moeder
Ik had vanmorgen tentamen, ik helemaal in de stress vergeten om m'n gordijn dicht te doen. Dus hebben die arme dingen de hele ochtend in de brandende zon gestaan.
Ik had na het tentamen een hele mooie grote glazen bak voor ze gekocht, hoop gedoe op de fiets. Kom je thuis ga je 'm helemaal schoonmaken en klaarmaken om de visjes over te gieten.
Ga je met de nieuwe bak naar je kamer, zie je daar een vaas 'dood' staan
Er zwommen er nog 2 of 3, de échte bikkels. Die heb ik dan ook vrijgelaten in de vijver..
Maar pff, ik had het me wel eventjes anders voorgesteld.. Arme dingen.
Maar, we hadden in de tuin in een emmer nog wat dril staan. Ik heb daar een heel klein beetje van genomen.. Dat aquarium heb ik natuurlijk niet voor niks.. Ik hoop dat dit wel wat wordt, en dat ik niet meer zo'n warhoofd zal zijn met de aankomende tentamens..
Wat zonde. En nu?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  dinsdag 18 april 2006 @ 15:42:17 #59
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_37063816
*zucht*
pi_37063884
En niet je moeder de schuld geven zeg!
  † In Memoriam † dinsdag 18 april 2006 @ 16:40:11 #61
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_37065603
Arme dikkopjes

en ik zei nog, niet in de volle zon zetten
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_37069734
Ik ben de moeder en ik geef mezelf de schuld.
En ik weet het, maar ik zat zo in de stress voor dat tentamen. Dat ik btw ook volledig verneukt heb.. Ik ben zo stom als het achterend van een varken
  † In Memoriam † dinsdag 18 april 2006 @ 19:15:06 #63
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_37070685
Nou niet meteen de moed opgeven he? Je hebt dan wel wat stoms gedaan, het is niet het eind van de wereld (voor jou dan, over die handvol potentiële kikkertjes heb ik het dan niet )

Je had nog wat dril over? Zorg daar dan maar extra goed voor

opvrolijkkikker
pi_37070930
Ik had nog wat over ja. Daarvan heb ik weer een beetje genomen (dit keer een heel klein beetje). En dat laat ik in het aquariumpje buiten staan. En dan ga ik elke dag wel eventjes buiten zitten om ze te vertroetelen. Zo al pauze tussen het leren voor m'n volgende tentamen..
Dankjewel voor de opvrolijkkikker!
  dinsdag 18 april 2006 @ 19:55:31 #65
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_37072342
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:51 schreef warrel het volgende:
Ik ben zo stom als het achterend van een varken
Dat gaven we al eerder aan. Tijd om wat slimmer te worden. En anders jezelf niet te gaan voortplanten.
pi_37093061
Ga je daar actie tegen voeren?
  woensdag 19 april 2006 @ 15:42:59 #67
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_37097149
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:13 schreef warrel het volgende:
Ga je daar actie tegen voeren?
  woensdag 19 april 2006 @ 15:52:08 #68
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37097452
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:42 schreef TechXP het volgende:

[..]

[afbeelding]
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_37098318
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:42 schreef TechXP het volgende:

[..]

[afbeelding]
Goedzo, heel consequent.

pi_37104423
Wat jammer zeg...
pi_37110119
Gistermiddag en avond was ik gaan slapen, en ik heb alleen maar gedroomd over kikkervisjes (en een rare docent/psycholoog waartegen je alles als 'omgekeerde wereld' moest zeggen)..
Pfff..
  † In Memoriam † vrijdag 21 april 2006 @ 07:16:57 #72
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_37151406
Hopelijk heb je vannacht gedroomd dat elk drilletje opgroeide tot een prachtige kikker die alleen nog gekust hoefde te worden om te veranderen in een stoere prins

[ Bericht 1% gewijzigd door Barbaaf op 21-04-2006 07:52:56 ]
pi_37151432
quote:
Op zondag 16 april 2006 15:53 schreef warrel het volgende:
En deze kikkers zijn óf de bruine óf de groene kikkers. Deze zijn niet beschermd.
Hoogstwaarschijnlijk bruine. De groene leggen over het algemeen enkele weken later hun dril.
C’est Davie :o)
  vrijdag 21 april 2006 @ 07:36:53 #74
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_37151486
Jezus, ben jij echt 19? Je typt als een kind van 7.
  † In Memoriam † vrijdag 21 april 2006 @ 07:42:52 #75
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_37151524
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 07:36 schreef Rietvaerder het volgende:
Jezus, ben jij echt 19? Je typt als een kind van 7.
En? Niet iedereen is het gegeven zijn of haar gedachten via een toetsenbord en schermpje op de helderste of mooiste manier te kunnen verwoorden; ik ken mensen die werkelijk geniaal zijn maar achter een PC verworden tot een zielig hoopje n00b (en PC-wizards die IRL een hoopje ellende zijn).
  vrijdag 21 april 2006 @ 07:44:35 #76
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_37151531
Oh, voel je je aangesproken? Ik had het niet eens tegen jou. Nou ja, goed, bij deze ook voor jou dan.
  † In Memoriam † vrijdag 21 april 2006 @ 07:49:52 #77
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_37151561
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 07:44 schreef Rietvaerder het volgende:
Oh, voel je je aangesproken? Ik had het niet eens tegen jou. Nou ja, goed, bij deze ook voor jou dan.
Nee, ik voelde me niet aangesproken maar als jij dezelfde opmerking op mij van toepassing vindt zal ik me er niet druk over maken. Ik vroeg me wel af waarom je opeens in dit topic opdook om te komen trollen (wat een retorische vraag was, op evt. antwoorden kan ik dus niet ingaan helaas).
pi_37151866
Kom op ontopic graag weer.... Tegen elkaar katten doe je maar via andere wegen maar niet hier. (en liever helemaal niet natuurlijk ).
  † In Memoriam † vrijdag 21 april 2006 @ 08:44:34 #79
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_37151984
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:34 schreef inkie1010 het volgende:
Kom op ontopic graag weer.... Tegen elkaar katten doe je maar via andere wegen maar niet hier. (en liever helemaal niet natuurlijk ).
Ik ben ook veel beter in kroelen maar soms gaan de nekhaartjes overeind . Instinct, wat doe je ertegen?
pi_37153154
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:44 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Ik ben ook veel beter in kroelen maar soms gaan de nekhaartjes overeind . Instinct, wat doe je ertegen?
Haha, ik heb nieuwe foto's van het kikkerdril, met de 'natural enemy' d'r naast. Alleen geeft poes Miepje geen drol om 't dril
(Jammer dat mijn taalgebruik werd beoordeeld naar één post. Ik ben anders heel volwassen hoor! )
De foto's komen óf vanmiddag, of morgenmiddag.. Spannend!!
  dinsdag 25 april 2006 @ 21:08:54 #81
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_37292542
Ik ben jaloers
Ik zit al weken te wachten op het kikkerdril... De kikkers in de vijver zijn ook al tijden bezig

Mijn aquarium staat ook al een tijdje te wachten tot ze eindelijk komen

Weet iemand hoe groot de kans is dat goudvissen(2 stuks) ze opeten?

succes met de nieuwe lichting trouwens
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_37341688
Hm, goudvissen kunnen aan het dril gaan knabbelen. Maar of die ook echt kleinere visjes eten?
Ik zou er voor uitkijken.
Ik heb vandaag weer nieuwe foto's gemaakt, vanavond ga ik ze (misschien) uploaden. Die stoere donderkopjes (Jaaah! Het zijn nu echt van die mooie dikkopjes ) doen het dit keer supergoed!
Ondanks dat het er twee dagen geleden er somber uitzag.
Het aquarium staat buiten, maar toch was het iets te warm voor ze. Ze waren stilletjes tussen de steentjes op de bodem gekropen, en ik was alweer bang dat ze allemaal dood waren..
Maar! Ik ben zo trots op ze!!

Succes met het vinden van dril! Ik denk dat er in mei of juni wel weer nieuw dril komt, dan van de groene kikker.
  † In Memoriam † donderdag 27 april 2006 @ 15:30:15 #83
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_37346504
Foto's

En buiten kunnen ze beter ook niet in de volle zon als ze in een bak zitten, zoiets warmt een stuk sneller op dan een slootje. Kan je het aquarium niet zo plaatsen dat in ieder geval de middagzon gebroken wordt door een plant of schermpje?
pi_37347485
quote:
Op donderdag 27 april 2006 15:30 schreef Barbaaf het volgende:
Foto's

En buiten kunnen ze beter ook niet in de volle zon als ze in een bak zitten, zoiets warmt een stuk sneller op dan een slootje. Kan je het aquarium niet zo plaatsen dat in ieder geval de middagzon gebroken wordt door een plant of schermpje?
Ik heb ze ook verplaatst hoor, en toen ik met 't aquarium aan het sjouwen was (wiebel wiebel, golf golf) gingen alle visjes fanatiek zwemmen. Ze staan nu 's ochtends in de zon, en 's middags in de schaduw. En ja, ik ga zo'n beetje nu uploaden
pi_37348094
Tada! Hier zijn ze. De kikkervisjessiblings zijn ongeveer met z'n tienen, dus ze hebben lekker veel ruimte (en daardoor zie je er niet superveel op de foto's)

Het water is wat groenig, maar dat is de alg, wat weer heel goed is voor de beesjes. Op koninginnendag krijgen de m'n prinsjes en prinsesjes weer wat vers water.
  donderdag 27 april 2006 @ 16:26:11 #86
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37348411
quote:
Op donderdag 27 april 2006 16:17 schreef warrel het volgende:
Tada! Hier zijn ze. De kikkervisjessiblings zijn ongeveer met z'n tienen, dus ze hebben lekker veel ruimte (en daardoor zie je er niet superveel op de foto's)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het water is wat groenig, maar dat is de alg, wat weer heel goed is voor de beesjes. Op koninginnendag krijgen de m'n prinsjes en prinsesjes weer wat vers water.
ik moet iedere keer lachen om je commentaren

maar wat een schattige dikkopjes
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  donderdag 27 april 2006 @ 17:51:22 #87
pi_37351354
Een beetje schoon water zou idd geen overbodige luxe zijn
Wat geef je ze nu eigenlijk precies te eten?
Ook vandaag in de vijver weer geen kikkerdril kunnen vinden, ondanks dat het al zoveel dagen mooi weer is.
Misschien ga ik maar salamanders 'kweken' daar zwemmen d'r echt 100 van.
  † In Memoriam † donderdag 27 april 2006 @ 19:24:38 #88
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_37354326
Cute

Die algen zijn inderdaad prima voedsel voor ze, zolang het geen soep wordt is dit prima.

Let bij het verschonen op dat het water zoveel mogelijk dezelfde temperatuur en dezelfde zuurgraad heeft en dan nog kan je het beste voorzichtig zijn, bv. 3/4 van het oude water eruit halen en kopje voor kopje het nieuwe water toevoegen zodat de schok voor de kleintjes zo klein mogelijk wordt.
pi_37357476
Ik schep het altijd met een beker er uit, en met de gieter er weer in. Zo dat je het water zo langs het glas er in laat lopen. En die gieter staat altijd in het zonnetje in de keuken. Dus mooi op temperatuur.
Behalve alg krijgen ze van me ook gewoon vissenvoer. Maar volgens mij 'eet' de alg dat wat vervolgens weer door de visjes wordt gegeten

He, en salamanders zijn ook tof!!
  donderdag 27 april 2006 @ 21:02:57 #90
pi_37357688
quote:
[b]Op donderdag 27 april 2006 20:57

He, en salamanders zijn ook tof!!
Ik ga zometeen even mijn aquarium gereed maken. 1stuk waar het water staat, andere stuk met een ophoging, voor de kikkertjes over een tijdje, aquarium is toch 1x0.5x0.5, dus ruim zat om een prettige leefomgeving te creeeren.
Daarna ga ik even de blaadjes zoeken waar de salamanders hun eitjes aan hebben gehangen. Misschien dat ik er ook een volwassene bij stop, ik zal de vorderingen wel bijhouden als daar behoefte aan is
pi_37358134
HOERA! Dan hebben we straks ook een heus salamanderbaby'tjes-topic!!
Maar had je nu ook dril gevonden? Dat je het over kikkertjes hebt? Ik ga als het zover is dat ze de kieuwen verliezen knutselen met kurk, ai.. En een kooi er omheen om de kattenbeesten op afstand te houden..

En pfjuw! Ik ben wel een beetje jaloers op je aquarium.. Maarja, ik kon met de mijnes nog 15 km fietsen.. Ouch, wel eng met zo'n glazen ding op je bagagedrager
  donderdag 27 april 2006 @ 21:21:09 #92
pi_37358266
Ik heb nog geen dril gevonden, maar we hebben een vijver in de tuin, het stikt er van de kikkers en ieder jaar dril gehad, ik ga er dus voor het gemak vanuit dat het dit jaar ook gewoon weer komt
Aquarium is trouwens zelf gemaakt, dus heb alleen de glasplaten hoeven te vervoeren.
Was overigens voor een project voor school, ging het geheugen testen van goudvissen, nu dat is afgelopen zit ik nog steeds met de bak in mijn kamer, vandaar mijn enthousiastme voor beestjes
pi_37358594
Wha! Wat gaaf! Ik zie dat je Havo doet, toen ik in 4 Havo zat moest ik een PO maken samen met m'n vriendje over kikkers. Het was supermooi weer, wij muf achter de computer.. En toen zijn we kikkerdril gaan zoeken. En whahahaha! Hij dufde het niet aan te raken. Ik die derie liefdevol in een pindakaaspot geplet En toen waren we pappa en mamma van 100.000 kikkerkindjes. Ze deden het écht allemaal supergoed, tot mijn moeder ze in de vijver gooide. Al onze kindjes zijn toen opgegeten door onze vissen..
En hij was zo'n goede vader! Hij kookte macaroni voor ze
  donderdag 27 april 2006 @ 21:34:43 #94
pi_37358746
hehe, geweldig
Het was trouwens voor m'n profielwerkstuk, achteraf toch een stuk vervelender dan aanvankelijk gedacht, uiteindelijk echt over de 50 uur naar de vissen zitten staren geloof ik
maar goed, we zouden in dit topic babbelen over kikkervisjes, val me maar lastig op msn als je projectfoto's wilt
pi_37404304
Kikkervisjes Update:

Het zijn er 17! 17 lieve kleine kikkerliefjes! Ik ging gistermiddag lang m'n surrogaatfamilie, hebben ze daar ook weer een bak staan, dus hebben we meteen voer en waterplantjes uitgewisseld.
En zoals ik mijn 17 prinsjes en prinsesjes had beloofd, zou ik ze op koninginnendag verschonen. Ik heb ze allemaal uit de bak gevist (daarom kon ik ze ook tellen). De andere enge vieze beestjes weggehaald. Het aquarium omgespoeld, schoon water, vijver water én.... Spagetti! Ik kon de macaroni niet vinden, dus vond ik dat sliertjes ook wel best vrolijk zouden staan.
Ze moeten eventjes wennen aan het verse water, maar er zijn alweer een paar stoere donderkopjes die de hele bak doorzwemmen.

De surrogaatkikkervisjes hebben geen steentjes op de bodem, en die van mij wel. Maar die van mij willen zich tussen die steentjes verstoppen terwijl de surrogaatvisjes actief door de kom heen zwemmen. Moet ik misschien toch de steentjes weghalen? Of één 'steentjeshoek' maken in de bak?

Foto's komen morgen. Ik zit nu veels te fijn in de tuin om weer op te moeten staan enzo
Warre
pi_37404472
Kikkerlievjes
Fotooooooo willen we
pi_37427216

Tada! Hier zijn de foto's.Heeft iemand nog tips en trucs voor de steentjes? Ik denk dat ik er een paar in het midden van het aquarium leg, stuk of 4 of 5.. Ik wil m'n liefjes kunnen zien!!
  zondag 30 april 2006 @ 15:45:37 #98
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_37427823
Spaghetti in het water Tijd dat school weer start ?
pi_37428632
quote:
Op zondag 30 april 2006 15:45 schreef Rietvaerder het volgende:
Spaghetti in het water Tijd dat school weer start ?
Aww lieverd, ik heb geen vakantie. Ik doe universiteit.
pi_37428691
Waarom gooi je er spaghetti in?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')