Kikkervisjes kun je het beste draadalgen geven, dat ziin die groene slierten die je in de sloot ziet.quote:Op vrijdag 14 april 2006 23:38 schreef warrel het volgende:
YEAH! Goede tips! En inderdaad, ergens rond het krijgen van achter- en voorpootjes hebben ze meer trek in een hapje vlees.. Bij mij krijgen ze, vanaf dat ze rondzwemmen half doorgekookte macaroni. Bij mijn broer vonden ze dat erg lekker. En ik ga er inderdaad ook niet vanuit dat superveel visjes het gaan redden, maar ik zou er toch wel graag 20 kikkers aan over willen houden.. Want zodra ze in m'n vijver zwemmen, komen ze nog oog in oog met m'n katten..
En ik blijf foto's maken! En vandaag, zijn ze nog net als gister.
Wat zonde.quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:06 schreef warrel het volgende:
Stomme moeder![]()
Ik had vanmorgen tentamen, ik helemaal in de stress vergeten om m'n gordijn dicht te doen. Dus hebben die arme dingen de hele ochtend in de brandende zon gestaan.
Ik had na het tentamen een hele mooie grote glazen bak voor ze gekocht, hoop gedoe op de fiets. Kom je thuis ga je 'm helemaal schoonmaken en klaarmaken om de visjes over te gieten.
Ga je met de nieuwe bak naar je kamer, zie je daar een vaas 'dood' staan![]()
![]()
![]()
Er zwommen er nog 2 of 3, de échte bikkels. Die heb ik dan ook vrijgelaten in de vijver..
Maar pff, ik had het me wel eventjes anders voorgesteld.. Arme dingen.
Maar, we hadden in de tuin in een emmer nog wat dril staan. Ik heb daar een heel klein beetje van genomen.. Dat aquarium heb ik natuurlijk niet voor niks.. Ik hoop dat dit wel wat wordt, en dat ik niet meer zo'n warhoofd zal zijn met de aankomende tentamens..
Dat gaven we al eerder aan. Tijd om wat slimmer te worden. En anders jezelf niet te gaan voortplanten.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:51 schreef warrel het volgende:
Ik ben zo stom als het achterend van een varken
Hoogstwaarschijnlijk bruine. De groene leggen over het algemeen enkele weken later hun dril.quote:Op zondag 16 april 2006 15:53 schreef warrel het volgende:
En deze kikkers zijn óf de bruine óf de groene kikkers. Deze zijn niet beschermd.
En? Niet iedereen is het gegeven zijn of haar gedachten via een toetsenbord en schermpje op de helderste of mooiste manier te kunnen verwoorden; ik ken mensen die werkelijk geniaal zijn maar achter een PC verworden tot een zielig hoopje n00b (en PC-wizards die IRL een hoopje ellende zijn).quote:Op vrijdag 21 april 2006 07:36 schreef Rietvaerder het volgende:
Jezus, ben jij echt 19? Je typt als een kind van 7.
Nee, ik voelde me niet aangesproken maar als jij dezelfde opmerking op mij van toepassing vindt zal ik me er niet druk over maken. Ik vroeg me wel af waarom je opeens in dit topic opdook om te komen trollen (wat een retorische vraag was, op evt. antwoorden kan ik dus niet ingaan helaas).quote:Op vrijdag 21 april 2006 07:44 schreef Rietvaerder het volgende:
Oh, voel je je aangesproken? Ik had het niet eens tegen jou. Nou ja, goed, bij deze ook voor jou dan.
Ik ben ook veel beter in kroelenquote:Op vrijdag 21 april 2006 08:34 schreef inkie1010 het volgende:
Kom op ontopic graag weer.... Tegen elkaar katten doe je maar via andere wegen maar niet hier. (en liever helemaal niet natuurlijk).
Haha, ik heb nieuwe foto's van het kikkerdril, met de 'natural enemy' d'r naast. Alleen geeft poes Miepje geen drol om 't drilquote:Op vrijdag 21 april 2006 08:44 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Ik ben ook veel beter in kroelenmaar soms gaan de nekhaartjes overeind
. Instinct, wat doe je ertegen?
![]()
Ik heb ze ook verplaatst hoor, en toen ik met 't aquarium aan het sjouwen was (wiebel wiebel, golf golf) gingen alle visjes fanatiek zwemmen. Ze staan nu 's ochtends in de zon, en 's middags in de schaduw. En ja, ik ga zo'n beetje nu uploadenquote:Op donderdag 27 april 2006 15:30 schreef Barbaaf het volgende:
Foto's
En buiten kunnen ze beter ook niet in de volle zon als ze in een bak zitten, zoiets warmt een stuk sneller op dan een slootje. Kan je het aquarium niet zo plaatsen dat in ieder geval de middagzon gebroken wordt door een plant of schermpje?
ik moet iedere keer lachen om je commentarenquote:Op donderdag 27 april 2006 16:17 schreef warrel het volgende:
Tada! Hier zijn ze. De kikkervisjessiblings zijn ongeveer met z'n tienen, dus ze hebben lekker veel ruimte (en daardoor zie je er niet superveel op de foto's)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het water is wat groenig, maar dat is de alg, wat weer heel goed is voor de beesjes. Op koninginnendag krijgen de m'n prinsjes en prinsesjes weer wat vers water.
Ik ga zometeen even mijn aquarium gereed maken. 1stuk waar het water staat, andere stuk met een ophoging, voor de kikkertjes over een tijdje, aquarium is toch 1x0.5x0.5, dus ruim zat om een prettige leefomgeving te creeeren.quote:
Aww lieverd, ik heb geen vakantie. Ik doe universiteit.quote:Op zondag 30 april 2006 15:45 schreef Rietvaerder het volgende:
Spaghetti in het waterTijd dat school weer start ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |