Waarschijnlijk heeft hij een moeilijke jeugd gehad en het feit dat zijn teddybeer een keer in de modder is gevallen nog niet verwerkt..........dan is zo'n actie best te verklaren.....quote:Op donderdag 13 april 2006 08:59 schreef staticdata het volgende:
je vraagt je af of die gasten die dat doen wel realiteitszin hebben. alsof ze de consequenties niet weten
Ik ben absoluut niet verbaasd....ik vind het elke keer opnieuw weer triest als dit soort onzin weer een leven eist.quote:Op donderdag 13 april 2006 09:03 schreef Solopeople het volgende:
Waarom is iedereen zo verbaasd? Dit gebeurde jaren geleden toch ook al, er is toen iemand vermoord om een paar nieuwe Nikes (weet zo snel niet waar dat was). Zolang er mensen zijn, zal er jaloezie zijn.
Joh, d'r heeft toch helemaal niemand meer respect voor een ander! De westerse samenleving is vervallen in hebzucht en mein en dein, komt nooit meer goed. Dit nieuws komt in Amerika geeneens meer op het nieuws denk ik, daar is het pure zelfmoord om met witte oordopjes (= iPod) in sommige buurten in de bus te gaan zitten...quote:Op donderdag 13 april 2006 09:07 schreef Maleficium het volgende:
Dit heeft in mijn optiek niks met jaloezie te maken, maar met respect...respect voor de ander, andermans bezittingen, respect voor het leven......helaas steeds minder aanwezig in onze hoogstaande "Westerse" samenleving.....
Da's waar ook.....quote:Op donderdag 13 april 2006 09:10 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Joh, d'r heeft toch helemaal niemand meer respect voor een ander!
Volgens mij niet vaak genoeg. De media hebben onze samenleving grotendeels gemaakt tot wat het is.quote:Op donderdag 13 april 2006 09:30 schreef Johnns het volgende:
ook geeft men in mijin ogen iets te vaak de schuld aan de tv en computerspellen.
quote:Op donderdag 13 april 2006 09:46 schreef Snatched het volgende:
Ga dan 2 weken dagen hamburgers draaien bij de MAC, dan héb je je MP3 speler verdiend.
Als het pure hebzucht zou zijn denk je dan niet dat je uit hebzucht direct een grote vis aan gort steekt i.p.v. een puber met een lullig mp3-spelertje?quote:Op donderdag 13 april 2006 08:39 schreef N.icka het volgende:
Afgrijselijk, hoe komen mensen zo hebzuchtig dat ze er voor gaan moorden?
Denk dat het meer te maken heeft met het geweten wat ontbreekt bij dit soort mensen, het woord spijt kennen ze niet (en voelen ze dus ook niet..)quote:Op donderdag 13 april 2006 09:10 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Joh, d'r heeft toch helemaal niemand meer respect voor een ander! De westerse samenleving is vervallen in hebzucht en mein en dein, komt nooit meer goed.
Er wordt vaak gespeculeerd over het effect van TV en computerspellen. Ik weet uit het verleden nog wel dat ik vroeger als 5 jarig jochie voor het eerst iemand echt grof en van dichtbij gefilmd met een automatisch geweer morsdood geschoten zag worden in een film. Ik heb toen trillend op mn knietjes gekeken.quote:Op donderdag 13 april 2006 09:30 schreef Johnns het volgende:
@thefunny
ook geeft men in mijin ogen iets te vaak de schuld aan de tv en computerspellen.
En wat denk je van computergames.quote:Op donderdag 13 april 2006 11:57 schreef thefunny het volgende:
Er wordt bijvoorbeeld in een film op een boot door een agent een figurant doodgeschoten van verre afstand. Die persoon zie je de rest van de film natuurlijk niet meer terug. Men laat dus aan de kijker niet zien wat het na-effect geweest zou zijn als het echt was....zoals kinderen die zonder vader verder door het leven moeten..
What about the parents?????quote:Op donderdag 13 april 2006 09:38 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Volgens mij niet vaak genoeg. De media hebben onze samenleving grotendeels gemaakt tot wat het is.
Dat hoeft niet per sé. Als het zo druk is, is er an sich niet zo veel opvallends aan een paar duwende en trekkende jongens. Het hoeft niet ook helemaal niet zo opvallend gebeurd te zijn.quote:Op donderdag 13 april 2006 13:13 schreef Meki het volgende:
Het slachtoffer was zestien of zeventien jaar oud. Hij zat samen met een vriend van dezelfde leeftijd op een muurtje te wachten op een vriendin die rond 16.30 uur met de trein zou aankomen. Op dat moment was het heel druk in het station.
en iedereen maar kijken , en maar weigeren om hulp aan te bieden
Damn straight!quote:
17 jaar verdomme!quote:Tiener gedood in station Brussel voor mp3
do 12/04/06 - Gisteren in de vroege avond is in het Centraal Station van Brussel een tiener neergestoken door twee andere jongeren. De jongen overleed later in het ziekenhuis. Volgens de NMBS is dit een uitzonderlijk spijtig voorval.
De zeventienjarige jongen zat rond vier uur in de namiddag samen met een vriend te wachten op een vriendin die zou arriveren met de trein.
Twee andere jongeren kwamen naar hen toe en probeerden de mp3-speler van het slachtoffer te pakken.
"Toen de jongen zich verzette, greep een van de overvallers een mes en stak het slachtoffer neer", zegt Wim Dutroy van het Brusselse parket.
De jongen werd nog naar het Sint-Pieter ziekenhuis gebracht, maar overleed daar enkele uren later.
De daders van Noord-Afrikaanse origine zijn nog spoorloos.
De vriend van het slachtoffer en andere getuigen hebben een goede beschrijving gegeven en er zouden ook beelden zijn van de bewakingscamera's.
De aap komt uit de mouw....quote:De daders van Noord-Afrikaanse origine zijn nog spoorloos.
Precies.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:37 schreef mrPanerai het volgende:
Die jongen is helemaal niet om z'n mp3 speler vermoord maar om het feit dat ie weerstand bood. Natuurlijk hadden de daders geen of weinig weerstand verwacht... en dat is voor hen een vreemde situatie... om toch maar de overhand te halen wordt er dan een wapen getrokken en in dit geval ook gebruikt...
kijk er trouwens niet van op dat het WEER om jongeren van noord-afrikaanse afkomst gaat.
Er is ook genoeg vermeld over het feit dat dit kut is voor die jongen z'n familie. Wordt dat ook verwijderd of is dat wel politiek correct?quote:Op donderdag 13 april 2006 15:18 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Ok, er is ondertussen genoeg vermeld over het feit dat het over noord afrikaanse jongens gaat. Elke volgende opmerking van deze aard zonder verdere inhoud wordt verwijderd.
Als dat al een paar keer langs is gekomen en dreigt een heel topic vol te maken, ja.quote:Op donderdag 13 april 2006 16:14 schreef Viajero het volgende:
[..]
Er is ook genoeg vermeld over het feit dat dit kut is voor die jongen z'n familie. Wordt dat ook verwijderd of is dat wel politiek correct?
rightquote:Op donderdag 13 april 2006 16:34 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Als dat al een paar keer langs is gekomen en dreigt een heel topic vol te maken, ja.
Of het politiek correct is of niet zal me verder aan me reet roesten.
Van mij mag je eraan twijvelen hoor, dat boeit me ook niet echt.quote:
Gooi het hele topic dan maar weg als daar niet over gepraat mag worden.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:18 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Ok, er is ondertussen genoeg vermeld over het feit dat het over noord afrikaanse jongens gaat. Elke volgende opmerking van deze aard zonder verdere inhoud wordt verwijderd.
Waar wou je het dan over hebben? Wat voor mp3-speler het was? Gooi 'm dan nu maar gelijk dicht. Grappig dat juist jij het over politiek correct hebt.quote:Op donderdag 13 april 2006 16:34 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Als dat al een paar keer langs is gekomen en dreigt een heel topic vol te maken, ja.
Of het politiek correct is of niet zal me verder aan me reet roesten.
Oh ja posts met alleen maar smilies dragen ook niet echt bij aan een topic. Daar zijn her en der SC's en een heel ONZ subforum voor.
en dan maar denken dat censuur vooral in moslimlanden voorkomt ... 't is al goed... 'k ga wel een andere topic opzoeken...quote:Op donderdag 13 april 2006 16:38 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Van mij mag je eraan twijvelen hoor, dat boeit me ook niet echt.
In plaats dat jullie beginnen te janken over dat ik zou zeggen dat er niks over de afkomst zou worden gezegd, leer dan eerst eens begrijpend lezen. Je mag het best hebben over het feit dat de Noord Afrikanen zichzelf behoorlijk slecht profileren en wat dan nog meer.quote:Op donderdag 13 april 2006 16:52 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Waar wou je het dan over hebben? Wat voor mp3-speler het was? Gooi 'm dan nu maar gelijk dicht. Grappig dat juist jij het over politiek correct hebt.
OT: Mocht een verdacht iemand (je moet daarvoor maar op je intuitie afgaan) je aanspreken, probeer dan een paar meter afstand te houden. Als-ie steeds weer dichterbij probeert te komen, weet je dat er iets niet klopt.
Grappig, mij werd juist laatst verweten dat ik een xenofoob en een anti islamiet zou zijn.quote:Op donderdag 13 april 2006 16:55 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
en dan maar denken dat censuur vooral in moslimlanden voorkomt ... 't is al goed... 'k ga wel een andere topic opzoeken...
ow hier nog een ideetje
[afbeelding]
misschien moet je dan eens het woord "consequent" google-en, altijd handig voor een mod.quote:Op donderdag 13 april 2006 16:58 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Grappig, mij werd juist laatst verweten dat ik een xenofoob en een anti islamiet zou zijn.
Daar wordt je net zo vrolijk gecensureerd hoorquote:Op donderdag 13 april 2006 16:56 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
In plaats dat jullie beginnen te janken over dat ik zou zeggen dat er niks over de afkomst zou worden gezegd, leer dan eerst eens begrijpend lezen. Je mag het best hebben over het feit dat de Noord Afrikanen zichzelf behoorlijk slecht profileren en wat dan nog meer.
Het gaat mij meer om nutteloze bijdragen waar in wordt gezegd, hu zie je wel, weer zo'n marokkaan.
Dat is niet echt iets wat echt leesbaar is, wil je dat doen, ga je maar naar de FP ofzo.
Ja ik weet het, ik heb daar ook modrechtenquote:Op donderdag 13 april 2006 17:06 schreef Viajero het volgende:
[..]
Daar wordt je net zo vrolijk gecensureerd hoor![]()
Kan je niet automatisch elke post waar Marokkaan, Islam ed in staat wegmodden? Bespaart je toch weer een hoop werk lijkt me. En dan leven we ineens in een mooie kleurenblinde wereld waarin iedereen gelijk en gelukkig is..quote:Op donderdag 13 april 2006 17:06 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ja ik weet het, ik heb daar ook modrechten
Dit wordt niet verwijderd, dit is een redelijke bijdrage aan het geheel.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:37 schreef mrPanerai het volgende:
Die jongen is helemaal niet om z'n mp3 speler vermoord maar om het feit dat ie weerstand bood. Natuurlijk hadden de daders geen of weinig weerstand verwacht... en dat is voor hen een vreemde situatie... om toch maar de overhand te halen wordt er dan een wapen getrokken en in dit geval ook gebruikt...
kijk er trouwens niet van op dat het WEER om jongeren van noord-afrikaanse afkomst gaat.
Is overbodig en haal ik dus weg.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:14 schreef Repeat het volgende:
goh, marokkanen, je verwacht het niet...
dan blijft er geen post meer over hier in NWS.quote:Op donderdag 13 april 2006 17:09 schreef Viajero het volgende:
[..]
Kan je niet automatisch elke post waar Marokkaan, Islam ed in staat wegmodden? Bespaart je toch weer een hoop werk lijkt me. En dan leven we ineens in een mooie kleurenblinde wereld waarin iedereen gelijk en gelukkig is..![]()
quote:Op donderdag 13 april 2006 17:11 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
zal ik het dan maar uitleggen zoals ik me dochter dingen moet uitleggen
[..]
Dit wordt niet verwijderd, dit is een redelijke bijdrage aan het geheel.
het volgende daarintegen
[..]
Is overbodig en haal ik dus weg.
Maar goed, als jullie dat al censuur noemen.
quote:
dus je verwijderd post waarvan jij denkt dat ze overbodig of nutteloos zijn....quote:Op donderdag 13 april 2006 17:11 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
zal ik het dan maar uitleggen zoals ik me dochter dingen moet uitleggen
[..]
Dit wordt niet verwijderd, dit is een redelijke bijdrage aan het geheel.
het volgende daarintegen
[..]
Is overbodig en haal ik dus weg.
Maar goed, als jullie dat al censuur noemen.
Als je eens goed kijkt, heb ik tot op het punt van waarschuwing ook niks weggehaald en heb ik het later ook nog eens over smilie posts. Maar goed, lezen is niet het sterkste vak meer.quote:Op donderdag 13 april 2006 17:13 schreef Repeat het volgende:
[..]
en dit soort posts zijn dan niet overbodig? Haal dan gelijk alles weg
[..]
Hmm, Meki heb ik al vaak genoeg geedit.quote:Op donderdag 13 april 2006 17:15 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
dus je verwijderd post waarvan jij denkt dat ze overbodig of nutteloos zijn....
waarom mag meki hier dan nog posten (en ja dit is serieus)?
OK dan. De Noord-Afrikanen profileren zichzelf WEER behoorlijk slecht. Àls ze in het nieuws komen gaat het over een verkrachting, een vechtpartij of moord. Zoals dus ook nu WEER. Maar pas op, mensen, HOE je de Noord-Afrikanen omschrijft; de waarheid (hoe de meeste van ons over ze denken) mag, zoals het onze vrije vrolijke democratie betaamt (zie Balkenende in Indonesië) NIET gezegd worden, dat blijkt nu wel weer. Met dank aan "onze" Disciple of Guiness"!!! Het vrije woord wordt direct vertaald in discriminatie!quote:Op donderdag 13 april 2006 16:56 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
In plaats dat jullie beginnen te janken over dat ik zou zeggen dat er niks over de afkomst zou worden gezegd, leer dan eerst eens begrijpend lezen. Je mag het best hebben over het feit dat de Noord Afrikanen zichzelf behoorlijk slecht profileren en wat dan nog meer.
Het gaat mij meer om nutteloze bijdragen waar in wordt gezegd, hu zie je wel, weer zo'n marokkaan.
Dat is niet echt iets wat echt leesbaar is, wil je dat doen, ga je maar naar de FP ofzo.
Waar hèb je het over? Moest die jongen de dader dan vriendelijk uitnodigen voor een kopje koffie in de stationsrestauratie, om dáár netjes z'n mp3-speler af te geven?? Doe jij dat dan als je wordt bedreigd? Jij bent een klein beetje wereldvreemd! Echt waar.quote:Op donderdag 13 april 2006 17:16 schreef Ringo het volgende:
Het was trouwens wel een heel erg mooie mp3-speler, echt met alle functies, zag er gelikt uit enzo. Hoorde ik tenminste.
Dat praat een moord natuurlijk niet goed maar ik kan me wel voorstellen dat je zo'n ding wilt hebben als je zelf zo'n flutding van de Mediamarkt hebt.
Maar was het ook niet zo dat die jongen heel asociaal begon te schelden toen-ie werd bedreigd? Actie vraagt om reactie natuurlijk.![]()
Vóór je berichtje verwijderd wordt:quote:Op donderdag 13 april 2006 17:25 schreef 1ofthefew het volgende:
volgens mij zit het bij bepaalde volkeren in de genen om geweldadig en crimineel te zijn.
net zoiets als kanker... gewoon wegsnijden voordat het hele lichaam overwoekert wordt
Je snapt het echt niet he. Al noem je ze kutmarokkaan zal me werkelijk een worst wezen. Het gaat over of een post enig bijdrage heeft in een topic. En of er niet tig honderd van dezelfde bijdrages zijn van diverse users. Dan kan je net zo goed geen mods meer neerzetten hier en alles maar zijn gang laten gaan.quote:Op donderdag 13 april 2006 17:23 schreef progrock het volgende:
[..]
OK dan. De Noord-Afrikanen profileren zichzelf WEER behoorlijk slecht. Àls ze in het nieuws komen gaat het over een verkrachting, een vechtpartij of moord. Zoals dus ook nu WEER. Maar pas op, mensen, HOE je de Noord-Afrikanen omschrijft; de waarheid (hoe de meeste van ons over ze denken) mag, zoals het onze vrije vrolijke democratie betaamt (zie Balkenende in Indonesië) NIET gezegd worden, dat blijkt nu wel weer. Met dank aan "onze" Disciple of Guiness"!!! Het vrije woord wordt direct vertaald in discriminatie!
Meki is niet helemaal in orde. Die moet je óf bannen, of laten kletsen.quote:Op donderdag 13 april 2006 17:17 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Hmm, Meki heb ik al vaak genoeg geedit.
Helaas heb ik dat weer niet voor het zeggen, laten kletsen is jammergenoeg vaak te irritant.quote:Op donderdag 13 april 2006 17:27 schreef progrock het volgende:
[..]
Meki is niet helemaal in orde. Die moet je óf bannen, of laten kletsen.
Ik vind hiertegenover dat iedereen de kans moet hebben zijn mening te spuien. Of het nu 1 persoon betreft die de term "kutmarokkaan" bezigt of dat het er 10.000 zijn. We hebben het hier óók over een deel van de maatschappelijke discussie, en dit forum zal ook bèst bekeken worden door iemand van het CBS of een dergelijke instelling. En daardoor wordt het de overheid op den duur OOK duidelijk wat de gewone bevolking vindt van de gedragingen van de "kutmarokkanen", en worden er misschien óóit maatregelen genomen tegen deze uitwassen.quote:Op donderdag 13 april 2006 17:26 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet he. Al noem je ze kutmarokkaan zal me werkelijk een worst wezen. Het gaat over of een post enig bijdrage heeft in een topic. En of er niet tig honderd van dezelfde bijdrages zijn van diverse users. Dan kan je net zo goed geen mods meer neerzetten hier en alles maar zijn gang laten gaan.
Een kopje koffie gaat wat ver maar sommige mensen moet je niet tegen de haren instrijken. Misschien hadden ze hem eerst wel netjes gevraagd en zijn ze daarná pas met een mes gaan dreigen, toen hij hun heel bot NEE had verkocht. Kan me voorstellen dat je kwaad wordt als jij iemand vraagt of-ie zijn MP3-speler af wil geven en zo iemand begint in eens te schreeuwen.quote:Op donderdag 13 april 2006 17:25 schreef progrock het volgende:
Waar hèb je het over? Moest die jongen de dader dan vriendelijk uitnodigen voor een kopje koffie in de stationsrestauratie, om dáár netjes z'n mp3-speler af te geven?? Doe jij dat dan als je wordt bedreigd? Jij bent een klein beetje wereldvreemd! Echt waar.
multicriminele samenlevingquote:Het zoveelste (autochtone) slachtoffer van de multicriminele samenleving...
Das wel weer waar, echter is er gelegenheid zat om te reageren. Maar om nou op een gegeven moment 200+ reacties te hebben met alleen er in: "Het zouden die marokkanen weer eens niet zijn."is mij een beetje teveel van het goede.quote:Op donderdag 13 april 2006 17:33 schreef progrock het volgende:
[..]
Ik vind hiertegenover dat iedereen de kans moet hebben zijn mening te spuien. Of het nu 1 persoon betreft die de term "kutmarokkaan" bezigt of dat het er 10.000 zijn. We hebben het hier óók over een deel van de maatschappelijke discussie, en dit forum zal ook bèst bekeken worden door iemand van het CBS of een dergelijke instelling. En daardoor wordt het de overheid op den duur OOK duidelijk wat de gewone bevolking vindt van de gedragingen van de "kutmarokkanen", en worden er misschien óóit maatregelen genomen tegen deze uitwassen.
Ben je nou serieus of doe je sarcastisch?quote:Op donderdag 13 april 2006 17:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Een kopje koffie gaat wat ver maar sommige mensen moet je niet tegen de haren instrijken. Misschien hadden ze hem eerst wel netjes gevraagd en zijn ze daarná pas met een mes gaan dreigen, toen hij hun heel bot NEE had verkocht. Kan me voorstellen dat je kwaad wordt als jij iemand vraagt of-ie zijn MP3-speler af wil geven en zo iemand begint in eens te schreeuwen.
Ja ik weet niet hoor, kwestie van menselijk inlevingsvermogen.![]()
Is dat niet een beetje paranoide als één keer zoiets gebeurt? Hoeveel mensen komen er wel niet op Brussel Centraal of op andere grote stations?quote:Op donderdag 13 april 2006 16:52 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Mocht een verdacht iemand (je moet daarvoor maar op je intuitie afgaan) je aanspreken, probeer dan een paar meter afstand te houden. Als-ie steeds weer dichterbij probeert te komen, weet je dat er iets niet klopt.
ik zou ook niet mijn shit afstaan aan zo'n kutmarokkaan.quote:Op donderdag 13 april 2006 17:51 schreef Igen het volgende:
Ik denk dat hij bedoelt dat als iemand met een mes voor je staat en je MP3-speler wil, dat het dan eventueel onder bepaalde omstandigheden beter kan zijn om dat ding af te staan, ofzo?
Wat voor Lonsdale-josti ben jij nou weer. Ga legerbroeken verzamelen ofzo, met je 'wreken'. Primitieve aap.quote:Op donderdag 13 april 2006 17:55 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
ik zou ook niet mijn shit afstaan aan zo'n kutmarokkaan.
gelukkig weet ik een ding zeker en dat is dat mijn pa of mijn broertje me iig zouden wreken mocht ik het loodje leggen. kutvolk moet gewoon oprotten naar het eigen land als ze zich niet willen aanpassen
Ach dan heeft zijn familie zich in ieder geval aangepast aan de cultuur van bloedwraak. Niet echt de aanpassing die 1ofthefew bedoelde maar toch.quote:Op donderdag 13 april 2006 18:07 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat voor Lonsdale-josti ben jij nou weer. Ga legerbroeken verzamelen ofzo, met je 'wreken'. Primitieve aap.
dan ben ik net zo verlamd van angst als de omstaanders in een druk CS.quote:Op donderdag 13 april 2006 18:29 schreef UncleScorp het volgende:
Ik ben er al de hele dag niet goed van.
Ben zelf belg, 40 en heb 2 zoontjes ... ik zou ze beter een vechtsport laten doen ipv voetbal, want wat hun toekomst zal brengen![]()
Nou wil ik zeker niet onze eigen jeugd gaan verheerlijken , maar het is totaal geen vergelijk.
Iemand vernoemde ergens de multicriminele samenleving, en zo is het wel. Alle culturen hebben ergens wel hun geweld, maar een rekensommetje is snel gemaakt.
In Belgie werd es een statistisch onderzoek naar criminaliteit en nationaliteit verboden wegens racistisch ... tja ... doe zo verder zou'k zeggen
Sorry maar moest 1 van mijn zoons zo aan zijn einde moeten komen ... vul zelf maar in
Te veel van het goede? Een forum is een kruispunt van meningen. Mensen komen hier om te weten wat anderen vinden. Als koude fusie bewerkstelligd wordt, en iedereen komt hier joepie roepen, ga je dan ook alles wissen onder het motto "nou weten we het wel" ?quote:Op donderdag 13 april 2006 17:36 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Das wel weer waar, echter is er gelegenheid zat om te reageren. Maar om nou op een gegeven moment 200+ reacties te hebben met alleen er in: "Het zouden die marokkanen weer eens niet zijn."is mij een beetje teveel van het goede.
Mjah, als het alleen bedoeld voor een verdere polarisatie binnen de FOK! gemeenschap dan hebben we alsnog een probleem. De vermelding is er, de bijbehorende opmerkingen ook. En wat wil je dan nog meer ?. Nog meer oude planken doorzagen. Daar komt dit topic geen enkele stap verder mee. De discussiesfeer ook niet. Het blijft nog steeds een [NWS]-forum en geen [KLB]-forum.quote:Op donderdag 13 april 2006 23:44 schreef Blood_Money het volgende:
Te veel van het goede? Een forum is een kruispunt van meningen. Mensen komen hier om te weten wat anderen vinden. Als koude fusie bewerkstelligd wordt, en iedereen komt hier joepie roepen, ga je dan ook alles wissen onder het motto "nou weten we het wel" ?
Ik ben wel benieuwd naar de afwegingen die je maakt bij het trekken van de grens tussen veel van het goede, en teveel van het goede. Of moet ik daarvoor in feedback zijn?
quote:Joe (17) doodgestoken om MP3-speler
Bron : Standaard.Be
- Tiener krijgt vijf messteken omdat hij MP3-speler niet wil afgeven. - Vijftien getuigen melden zich bij politie. - Honderden pendelaars zien overval, maar grijpen niet in.
JOE Van Holsbeeck, een scholier van zeventien uit Haren bij Brussel, trok woensdag in de namiddag naar het station van Brussel-Centraal. Samen met zijn ook 17-jarige boezemvriend zou hij er een vriendin van de trein halen.
,,Het was vakantie. Ze wilden samen plezier maken'', vertelde de vader van Joe's vriend gisteren aan De Standaard . De man wil zijn naam niet kwijt omdat hij bang is voor de veiligheid van zijn zoon.
,,Joe en mijn zoon kenden elkaar al vier jaar. Ze hadden mekaar leren kennen bij de scouts en sindsdien waren ze onafscheidelijk'', zegt hij. Joe Van Holsbeeck werd bij de scouts ,,beertje'' genoemd. Omdat hij groot en sterk was en de goedheid zelve.
De 17-jarige jongen luisterde woensdagnamiddag naar zijn MP 3-speler terwijl hij wachtte in de lokettenzaal van het station. Honderden pendelaars liepen voorbij. Het was 16.30 uur, volop spitsuur.
Plots werden de twee jongens aangesproken door twee allochtone jongeren. Getuigen beschrijven hen als ,,nauwelijks zestien jaar oud.'' Een van hen vroeg de weg naar de Nieuwstraat. Nog voor Joe en zijn vriend konden antwoorden, greep één van de twee naar de MP3-speler van de jongen. Joe Van Holsbeeck probeerde de dief af te weren.
Toen de tweede dief zich ook op Joe wilde werpen, werd die afgeweerd door Joe's vriend. Op dat moment stak de eerste dader vijf keer toe met een mes. Eén van de messteken trof Van Holsbeeck in de hartstreek. De jongen overleed in de loop van de avond in het ziekenhuis.
De twee dieven gingen aan de haal in de richting van de Brusselse Grote Markt mét de MP3-speler waarvoor ze gekomen waren. De waarde ervan: nauwelijks een paar honderd euro.
Vader Guy Van Holsbeeck hoopte gisteren dat de politie de daders snel zou vatten. ,,Ik begrijp dit blind geweld niet, maar ik koester geen haat of wrok. Ik vraag niet om de doodstraf. Maar laat ze hun hele leven lang werken voor de maatschappij'', zegt hij.
De federale politie heeft de grote middelen ingezet voor het onderzoek. Het onderzoek naar de zinloze moord op Joe Van Holsbeeck is prioriteit nummer één.
Agenten ondervroegen gisteren in de lokettenzaal van Brussel Centraal honderden pendelaars op zoek naar informatie. De agenten onderzoeken ook de beelden die de bewakingscamera's in het Centraal Station van de feiten hebben gemaakt.
De moord gebeurde in de bomvolle lokettenzaal van het station. Toch kwam niemand tussenbeide. ,,Dit is een diep samenlevingsprobleem. De maatschappij heeft hier gefaald'', zei een ontgoochelde Glen Audenaert, gerechtelijk directeur van de Brusselse federale politie gisteren. ,,Veiligheid is een collectieve verantwoordelijkheid. De politie kan niet overal tegelijk zijn.''
Psychologen noemden het gisteren niet abnormaal dat niemand van de honderden pendelaars reageerde. ,,Hoe meer mensen tegelijk getuige zijn van een agressieve aanval, hoe kleiner de kans dat iemand zal reageren'', aldus psycholoog Ivan Mervielde van de Universiteit Gent.
,,Daar zijn twee redenen voor. Of de getuige denkt dat iemand anders wel zal reageren, of ze vermoeden dat er iets anders is gebeurd waardoor nog niemand heeft gereageerd. Mensen willen liefst de verantwoordelijkheid op iemand anders afschuiven.''
Gisteren, een dag na de feiten, belden dan toch vijftien getuigen naar de politie om te zegen wat ze gezien hadden. De meesten van hen hadden, naar eigen zeggen, de ernst niet beseft van de feiten waarvan ze getuige waren geweest.
Gisterenavond waren de daders nog altijd spoorloos.
Volgens mij is 'wreken' een standaard onderdeel van een of ander zandbak geloof. Of niet soms? Wil je daarmee zeggen dat alle allochtonen primitieve apen zijn?quote:Op donderdag 13 april 2006 18:07 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat voor Lonsdale-josti ben jij nou weer. Ga legerbroeken verzamelen ofzo, met je 'wreken'. Primitieve aap.
Ik ben eens benieuwd....quote:De federale politie heeft de grote middelen ingezet voor het onderzoek. Het onderzoek naar de zinloze moord op Joe Van Holsbeeck is prioriteit nummer één.
Tuurlijk joh; "mag ik je MP3 speler? nee? nou, zeg jij bent bot, laat ik je maar omver steken".quote:Op donderdag 13 april 2006 17:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
...tegen de haren instrijken.....heel bot NEE....Kan me voorstellen dat je kwaad wordt als jij iemand vraagt of-ie zijn MP3-speler af wil geven en zo iemand begint in eens te schreeuwen.....kwestie van menselijk inlevingsvermogen.![]()
"Ik wil het niet goedpraten, maar..."quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:11 schreef Ringo het volgende:
Ik wil het natuurlijk niet goedpraten wat die twee boefjes hebben gedaan maar misschien hadden ze er wel een prima reden voor. Hett kan natuurlijk ook dat die jongen heel boos of uitdagend naar hun heeft gekeken en zoals je weet kunnen sommige mensen daar slecht tegen.
Het is altijd oppassen geblazen in de grote stad. Je moet ook niet zomaar pronken met je rijkdom, zeker niet op een treinstation, daar lopen een hoop mensen rond die het niet breed hebben. Iets teveel bling-bling en ze slaan door.
Nou ja, er zal wel een steekje aan die lui los zitten. Dat denk ik dan. Ik hoop dat ze een fatsoenlijke behandeling krijgen op psychisch gebied zodat ze er weer bovenop komen. Het is niet niks om je hele leven als een moordenaar te worden behandeld.
Waar HEB jij het over man. Ga dit eens vertellen tegen de ouders van die jongen!quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:11 schreef Ringo het volgende:
Ik wil het natuurlijk niet goedpraten wat die twee boefjes hebben gedaan maar misschien hadden ze er wel een prima reden voor. Hett kan natuurlijk ook dat die jongen heel boos of uitdagend naar hun heeft gekeken en zoals je weet kunnen sommige mensen daar slecht tegen.
Het is altijd oppassen geblazen in de grote stad. Je moet ook niet zomaar pronken met je rijkdom, zeker niet op een treinstation, daar lopen een hoop mensen rond die het niet breed hebben. Iets teveel bling-bling en ze slaan door.
Nou ja, er zal wel een steekje aan die lui los zitten. Dat denk ik dan. Ik hoop dat ze een fatsoenlijke behandeling krijgen op psychisch gebied zodat ze er weer bovenop komen. Het is niet niks om je hele leven als een moordenaar te worden behandeld.
Ik denk dat ie cynisch is. Misschien moet hij dat er iets beter bij vermelden.quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:26 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waar HEB jij het over man. Ga dit eens vertellen tegen de ouders van die jongen!
Iedereen die acties wil 'wreken' vind ik primitieve apen aangezien we in democratische landen met onafhankelijke rechtspraak leven.quote:Op vrijdag 14 april 2006 07:47 schreef StefanP het volgende:
[..]
Volgens mij is 'wreken' een standaard onderdeel van een of ander zandbak geloof. Of niet soms? Wil je daarmee zeggen dat alle allochtonen primitieve apen zijn?
Maaruh, een mp3 spelerWat kost zo'n vodje nou, 50 euro. Waar hebben we het over .
Ik krijg de indruk van niet.quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:27 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ik denk dat ie cynisch is. Misschien moet hij dat er iets beter bij vermelden.
Goh, hoe zouden ze daaraan zijn gekomen.quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:40 schreef Frederic het volgende:
En nog iets: de daders waren geen armoezaaiers. Een getuige-taxichauffeur deed zijn vehaal vanmiddag in het nieuws en hij beschreef de daders: dure kleding, adidas sneakers,...
Het zou mij niet een zo zeer om wreken gaan alswel een straf die de daders in kwestie en mogelijke toekomstige daders doet afschrikken. Blijkbaar voldoet het huidig Nederlands en Belgisch systeem daar niet aan, ergo: een zgn. primitievere oplossing die wel duidelijk overkomt. Dat hoeft niet eens in conflict te zijn met democratie of onafhankelijke rechtsspraak.quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Iedereen die acties wil 'wreken' vind ik primitieve apen aangezien we in democratische landen met onafhankelijke rechtspraak leven.
Vrijwilligerswerk....?quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:58 schreef Ringo het volgende:
Zou het niet helpen om die jongens stevig vrijwilligerswerk te laten doen? Laat ze een paar weekjes in een bejaardenhuis eten rondbrengen ofzo, desnoods plees schrobben. Daar leren ze tenminste nog iets van.
Lijfstraffen lijken me toch echt niet meer van deze tijd.
Ben je nou serieus of niet?quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:58 schreef Ringo het volgende:
Zou het niet helpen om die jongens stevig vrijwilligerswerk te laten doen? Laat ze een paar weekjes in een bejaardenhuis eten rondbrengen ofzo, desnoods plees schrobben. Daar leren ze tenminste nog iets van.
Lekker , dan bestelen ze die weerloze oudjesquote:Op vrijdag 14 april 2006 13:58 schreef Ringo het volgende:
Zo wel, dan ook. Er is iemand dood, dus gaan we maar grappen maken...quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:03 schreef Almere-Dude het volgende:
Volgens mij zit Ringo iedereen een beetje op te naaien, zo niet dan is hij gestoord.
Ik zal naar aanleiding van een volgend, soortgelijk incident zeggen dat ze alle Marokkanen in een bootje de oceaan op moeten sturen. Dat maakt een verstandiger indruk.quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:05 schreef Blood_Money het volgende:
Zo wel, dan ook. Er is iemand dood, dus gaan we maar grappen maken...
Is dat een online-helersportaal?quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:27 schreef 1ofthefew het volgende:
ik wacht totdat de mekishop een mooie mp3-speler in de aanbieding heeft
Niet waar, mijn mp3speler kostte immers ¤ 350,-.quote:Op donderdag 13 april 2006 09:23 schreef Johnns het volgende:
jezus christus zeg, een mp3-speler. wat kosten die nou? gemiddeld 30-60 euro ?!!!
soms is het jammer dat we niet meer in de middeleeuwen leven kwa strafrechttuig als dit
![]()
weet je wat nog triester is? dat dit al jaren lang zo is. vroeger waren het nikes en nu MP3 spelers. heel triest maar helaas waarquote:Op donderdag 13 april 2006 09:05 schreef Jo0Lz het volgende:
Dit is wel heel erg triest!
In Singapore werkt het perfect....quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:58 schreef Ringo het volgende:
ik zou zeggen meteen invoerenquote:Op vrijdag 14 april 2006 23:46 schreef Drugshond het volgende:
[..]
In Singapore werkt het perfect....
Daar is namelijk geen sprake van straatcriminaliteit.
Ik zou zo'n systeem niet te snel veroordelen, want het heeft zeker potentie,
Vaak teveel drugs en geen opvoeding!quote:Op donderdag 13 april 2006 08:59 schreef staticdata het volgende:
je vraagt je af of die gasten die dat doen wel realiteitszin hebben. alsof ze de consequenties niet weten
ALWEER? Of mag dat weer niet gezegd worden?quote:Op donderdag 13 april 2006 14:37 schreef mrPanerai het volgende:
Het ergste is dat op dezelfde dag bekend raakte dat "kleine criminaliteit" voor de Belgische parketten niet langer vervolgd zal worden. Was Joe niet overleden maar enkel zwaar gewond had hier allicht enkel een PV van opgesteld geweest ...quote:
een linkje naar een online bron?quote:Op zaterdag 15 april 2006 04:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik kan trouwens iedereen nog eens aanraden deze nacht naar de herhaling van Ter Zake op Canvas te kijken. De reactie van allochtoon parlementslid Fouad Ahidar is héél treffend. Reageerden er maar méér zo ...
vreemd, als buitenlanders gaan wreken spreekt men ineens over eigen cultuur en dan is het ineens wel normaalquote:Op donderdag 13 april 2006 18:07 schreef TC03 het volgende:
[..]
met een lerenjas met bontkraag en een bloempot kapselquote:Op vrijdag 14 april 2006 13:40 schreef Frederic het volgende:
Wat ik nu ga zeggen is misschien heel extreem, maar ik zie eigenlijk geen andere remedie tegen dit soort geweld. Als afschrikking zou er misschien een regeling moeten ingevoerd worden die allochtone daders van misdrijven kunnen terugsturen naar het land van herkomst. Zèlfs wanneer ze de Belgische nationaliteit bezitten, deze zou dan permanent afgenomen moeten worden.
Dit schrikt veel meer af dan een paar maandjes in de gevangenis. Het spreekt vanzelf dat er even zware straffen moeten zijn voor autochtone daders.
En nog iets: de daders waren geen armoezaaiers. Een getuige-taxichauffeur deed zijn vehaal vanmiddag in het nieuws en hij beschreef de daders: dure kleding, adidas sneakers,...
............................quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:58 schreef Ringo het volgende:
Kunnen we beter niet verbaasd zijn dan? Als we er niet meer van opkijken gaan we het dus maar normaal vinden dat dit soort achterlijke praktijken voorvallen. Ik ben blij dat er iig mensen verbaasd reageren!quote:Op donderdag 13 april 2006 09:03 schreef Solopeople het volgende:
Waarom is iedereen zo verbaasd? Dit gebeurde jaren geleden toch ook al, er is toen iemand vermoord om een paar nieuwe Nikes (weet zo snel niet waar dat was). Zolang er mensen zijn, zal er jaloezie zijn.
WTF!!?? Die eerste reactie is gewoon walgelijk! Die lijken het niet eens erg te vinden. "Het is de natuur, die dingen gebeuren nu eenmaal"...... Die jongeren zijn helemaal fuckedupquote:Op zaterdag 15 april 2006 00:49 schreef tjolder het volgende:
Fragment uit terzake.
http://video.vrtnieuws.ne(...)060414-203626-HB.wmv
Ik lees wel eens op Fok dat ook Noord Afrikanen tot het blanke ras behoren dus kun je hier überhaupt wel spreken over racisme ? het antwoord moet dus NEE zijn .quote:Op zaterdag 15 april 2006 10:34 schreef Battlegrim het volgende:
Ik hoop dat die neppe anti racisten eens wakker worden en ook de blanken gaan beschermen, want de MEESTE racistische aanvallen en moorden (zelfs in Amerika) zijn van niet Westerse buitenlanders op blanken !!!
Totdat een van hun word vermoord, dan breek ineens wel de pleuris losquote:Op zaterdag 15 april 2006 11:52 schreef Frederic het volgende:
[..]
WTF!!?? Die eerste reactie is gewoon walgelijk! Die lijken het niet eens erg te vinden. "Het is de natuur, die dingen gebeuren nu eenmaal"...... Die jongeren zijn helemaal fuckedup![]()
totdat een van hen 'sneuvelt' tijdens de strijd met de politie, dan zijn de rapen gaar en is het de schuld van iedereen, behalve hen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 11:52 schreef Frederic het volgende:
[..]
WTF!!?? Die eerste reactie is gewoon walgelijk! Die lijken het niet eens erg te vinden. "Het is de natuur, die dingen gebeuren nu eenmaal"...... Die jongeren zijn helemaal fuckedup![]()
goh, raar, want als iemand wat over marokkanen zegt is hij gelijk een racistquote:Op zaterdag 15 april 2006 11:57 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]
Ik lees wel eens op Fok dat ook Noord Afrikanen tot het blanke ras behoren dus kun je hier überhaupt wel spreken over racisme ? het antwoord moet dus NEE zijn .
Het heeft niets met racisme te maken , gewoon met een stelletje criminelen ( die dus tot het blanke ras behoren )![]()
Inderdaad ja. Ik herinner me vorig jaar een overval op de McDonalds in Mechelen (bij Antwerpen). De politie was toen zeer snel ter plaatse en heeft tijdens de confrontatie een dader doodgeschoten. Resultaat: rellen. Toen was het blijkbaar niet "de natuur" of "die dingen gebeuren"...quote:Op zaterdag 15 april 2006 11:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
totdat een van hen 'sneuvelt' tijdens de strijd met de politie, dan zijn de rapen gaar en is het de schuld van iedereen, behalve hen.
Je stond zeker niet vooraan toen god de hersens uitdeelde.quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:11 schreef Ringo het volgende:
niet in dit geval want er is hier geen sprake van racisme als ik de logica van sommige Fok-gebruikers volg.quote:Op zaterdag 15 april 2006 11:59 schreef Battlegrim het volgende:
maar nu een stel criminele tmf bling bling marokankers een blanke vermoorden bestaat racisme ineens niet meer!
ik herinner me iets te veel voorvallen. opgezet met de knokploeg van de ael. sommige mensen horen hier niet. die brengen een hele bevolkingsgroep onherstelbaar veel schade toe.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:03 schreef Frederic het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Ik herinner me vorig jaar een overval op de McDonalds in Mechelen (bij Antwerpen). De politie was toen zeer snel ter plaatse en heeft tijdens de confrontatie een dader doodgeschoten. Resultaat: rellen. Toen was het blijkbaar niet "de natuur" of "die dingen gebeuren"...
Het Vlaams Belang kan zich geen betere campagne indenken![]()
quote:Ahidar mobiliseert allochtone gemeenschap na mp3-moord
Optocht tegen geweld
BRUSSEL - Fouad Ahidar, Brussels volksvertegenwoordiger voor SP.A-Spirit, vraagt de allochtone gemeenschap om mee te helpen zoeken naar de daders van de roofmoord in het Centraal Station van Brussel. Hij plant ook een optocht tegen zinloos geweld.
,,Iedereen moet meehelpen, zowel de allochtone als de autochtone gemeenschap, om de criminelen terug te vinden en aan de politie uit te leveren'', zei Ahidar zaterdagmorgen op de VRT-radio.
Racisme
In een interview met de krant De Morgen stelt hij dat er mogelijk racisme in het spel is. ,,Ik probeer al een tijdje aan te kaarten dat steeds meer criminele Marokkaanse of Turkse jongeren slachtoffers uitkiezen die er als ongelovigen uitzien. Vorige maand was het een Nigeriaanse jongen en nu een Belgische'', aldus Ahidar. ,,We moeten racisme bestrijden in al zijn facetten, of dat nu van de allochtone of de autochtone gemeenschap is'', luidt het.
Faoud Ahidar is van plan de optocht op woensdag 19 april te houden, maar de datum staat nog niet helemaal vast. De oproep om mee te stappen, is in de eerste plaats tot allochtonen gericht, maar de politicus benadrukt dat iedereen vrij is om deel te nemen. kld
(De Standaard)
mooi gebaar natuurlijk.quote:
Die jongen zal een quasi nationale begrafenis krijgen...quote:
za 15/04/06 - De familie van de jongen die eerder deze week in Brussel-Centraal is vermoord, vraagt een sereen en constructief debat over die onnoemelijke daad. Dat staat in een persmededeling van de familie.
De familie van Joe Van Holsbeeck is bereid om een open en constructieve manifestatie te steunen, maar wel pas na de begrafenis van de vermoorde tiener.
De familie distantieert zich van elk partijdig initiatief dat naar aanleiding van de moord wordt genomen.
De eerste en enige prioriteit is nu om de daders van de verschrikkelijke daad op te sporen en zo snel mogelijk voor de rechter te brengen, alsdus nog de persmededeling die ook is ondertekend door de familie van de vriend van de vermoorde tiener.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:03 schreef Frederic het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Ik herinner me vorig jaar een overval op de McDonalds in Mechelen (bij Antwerpen). De politie was toen zeer snel ter plaatse en heeft tijdens de confrontatie een dader doodgeschoten. Resultaat: rellen. Toen was het blijkbaar niet "de natuur" of "die dingen gebeuren"...
Het Vlaams Belang kan zich geen betere campagne indenken
Vindt je ze dan nog wel erg dan? Want ik denk dat dat het allerbelangrijkste is!quote:Op zaterdag 15 april 2006 21:34 schreef AiaS het volgende:
Het meest beangstigende vind ik dat ik niets eens meeer opkijk van dit soort berichten.
Dat is voor mij geen nieuws, het is allang bekend dat allochtonen maar wat graag autochtonen als slachtoffer kiezen. Maar het eeuwige riedeltje is dat dat geen racisme is. In de VS heb je hetzelfde. 80%van alle verkrachtingen wordt door een zwarte man op een witte vrouw gepleegd, en andersom is het percentage heel laag. Maar dat mag niet gezegd worden. Racisme bestaat enkel bij blanken.quote:Op zaterdag 15 april 2006 10:34 schreef Battlegrim het volgende:
MP3-moord mogelijk racistisch getint
Ahidar: ''Ik probeer al een tijdje aan te kaarten dat steeds meer criminele Marokkaanse of Turkse jongeren slachtoffers uitkiezen die er als ongelovigen uitzien. Vorige maand was het een Nigeriaanse jongen en nu een Belgische. We moeten racisme bestrijden in al zijn facetten, of dat nu van de allochtone of de autochtone gemeenschap is.''
Het antwoord moet JA zijn. Het gaat niet om dezelfde rassen, racisme is het opzettelijk beledigen van andere nationaliteiten.quote:Op zaterdag 15 april 2006 11:57 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]
Ik lees wel eens op Fok dat ook Noord Afrikanen tot het blanke ras behoren dus kun je hier überhaupt wel spreken over racisme ? het antwoord moet dus NEE zijn .
Het heeft niets met racisme te maken , gewoon met een stelletje criminelen ( die dus tot het blanke ras behoren )![]()
En wat als je dat per ongeluk doet?quote:Op zondag 16 april 2006 00:57 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het antwoord moet JA zijn. Het gaat niet om dezelfde rassen, racisme is het opzettelijk beledigen van andere nationaliteiten.
hoe de situatie exact zit in amerika weet ik niet maar wat je schetst over de nederlandse situatie gaat wel op. maar idd dat mag je niet zeggen hequote:Op zondag 16 april 2006 00:38 schreef StefanP het volgende:
[..]
Dat is voor mij geen nieuws, het is allang bekend dat allochtonen maar wat graag autochtonen als slachtoffer kiezen. Maar het eeuwige riedeltje is dat dat geen racisme is. In de VS heb je hetzelfde. 80%van alle verkrachtingen wordt door een zwarte man op een witte vrouw gepleegd, en andersom is het percentage heel laag. Maar dat mag niet gezegd worden. Racisme bestaat enkel bij blanken.
In NL en de EU is het niet anders. Loverboys? Bijna al hun slachtoffers zijn blank. Hun eerste vriendinnetjes? Domme autochtone wichtjes. Hoeren. De vrouwen van varkens. Om op te oefenen. Berovingen, inbraak e.d.? Vrijwel altijd blij autochtonen, want in de eigen groep doen ze het niet.
Maar pas maar op als je dat hardop zegt, want voor je het weet heb je de gesubsidieerde, laffe "anti-discriminatie"clubjes aan je broek.
tuurlijk mag je dat zeggen maar waarom zouden die gesubsidieerde, laffe "anti-discriminatie"clubjes hun mening NIET mogen geven ? omdat JIJ daar niet van gediend bent ?quote:Op zondag 16 april 2006 00:38 schreef StefanP het volgende:
Maar pas maar op als je dat hardop zegt, want voor je het weet heb je de gesubsidieerde, laffe "anti-discriminatie"clubjes aan je broek.
De enige fascisten zijn juist die clubjes. Omdat ze altijd maar naar een soort "racisme" zoeken: van blanken tegen niet-blanken. Omdat het minste of geringste in hun ogen je al gelijk maakt aan een nazi. Omdat ze je meteen met Hitler zelf gelijk stellen, omdat je bij voorbaat al fout en veroordeeld bent in hun wereldvreemde ogen. Geitewollensokken clubjes zijn het, die dag op dag alles afspeuren om maar "racisten" te vinden. Meestal zijn dat doodnormale burgers, maar met de politiek correcte kliek in Den Haag en bij justitie staat hun overwinning al bij voorbaat vast.quote:Op zondag 16 april 2006 09:10 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
[..]
tuurlijk mag je dat zeggen maar waarom zouden die gesubsidieerde, laffe "anti-discriminatie"clubjes hun mening NIET mogen geven ? omdat JIJ daar niet van gediend bent ?
riekt aardig naar fascisme als je het mij vraagt.
ik denk dat je onze nederlandse ogen overschat.quote:
Voor mij ook niet, in New York stond ook in alle kranten dat je je iPod dopjes maar om moest wisselen omdat die zo gewild waren bij criminelen.quote:
ik denk dat de familie en vrienden van die jongen weinig hebben aan je gebagatelliseer. jammer dat je zo eng eenzijdig bent.quote:Op maandag 17 april 2006 00:33 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Voor mij ook niet, in New York stond ook in alle kranten dat je je iPod dopjes maar om moest wisselen omdat die zo gewild waren bij criminelen.
Overigens wel ernstig triest voor deze jongen, maar ik moest wel gelijk aan het nieuws wat ik toen in Amerika mee kreeg denken, daar werd het dragen van iPod dopjes in drukke gebieden al afgeraden, vanwege diefstal en dergelijken.
Nou, het viel mij even op dat er gelijk weer naar buitenlanders gekeken wordt, alsof mensen uit eigen land dat niet doen. Gezien de iPod al wat langer in de States is, dacht ik dat hij daar wel van gehoord had.quote:Op maandag 17 april 2006 00:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat de familie en vrienden van die jongen weinig hebben aan je gebagatelliseer. jammer dat je zo eng eenzijdig bent.
ik hoop niet dat iemand die jij kent om zijn nikes kapot wordt gestoken, lulhannes.quote:Op maandag 17 april 2006 00:38 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nou, het viel mij even op dat er gelijk weer naar buitenlanders gekeken wordt, alsof mensen uit eigen land dat niet doen. Gezien de iPod al wat langer in de States is, dacht ik dat hij daar wel van gehoord had.
jezus man, ik zeg toch niet dat het leuk is ofzo? Sorry hoor.quote:Op maandag 17 april 2006 00:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik hoop niet dat iemand die jij kent om zijn nikes kapot wordt gestoken, lulhannes.
valt me tegen van je zoalshetis...quote:Op maandag 17 april 2006 00:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik hoop niet dat iemand die jij kent om zijn nikes kapot wordt gestoken, lulhannes.
"ik hoop niet"... wat snap jij daar niet aan? te laat voor je?quote:Op maandag 17 april 2006 00:45 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
valt me tegen van je zoalshetis...
jij hoopt nu dat iemand anders kapot wordt gestoken omdat jij yildes z`n reactie niet tof vind?
ik gok hoop dat je dat niet meent![]()
excuses ik las het idd verkeerdquote:Op maandag 17 april 2006 00:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
"ik hoop niet"... wat snap jij daar niet aan? te laat voor je?
Ik volg het Belgische nieuws niet, maar in Nederland is dit aan de orde van de dag, hoor. Alleen doen wij er hier niets aan omdat wij dankzij onze laatste kabinetten al murw geramd zijn. Hier wordt niet meer geprotesteerd omdat we dat niet mogen, en als we 't tóch doen, wordt er ingegrepen door de Mobiele Eenheid (die agentjes met schilden, knuppels, helmen en waterkanonnen, ik weet even niet hoe jullie ze noemen) want onze "democratische"regering duldt geen kritiek. Mijn hoop ligt nu bij jullie, zuiderburen; misschien kunnen jullie tot je regering doordringen dat dit soort roofmoorden niet kan, en lukt dat, dan komt het via de E.U. op den duur vanzelf bij ónze regering terecht, die dan, om zich te kunnen blijven prifileren als regering van een mede-E.U.-land, mogen we hopen dat er (en dan zijn we intussen zeer waarschijnlijk al wat jaartjes verder) eens daadwerkelijk iets aan gaat doen. Tot nu toe worden dit soort zaken met de mantel der liefde bekekt en/of in de doofpot gestopt, óf ze zeggen dat 't zo'n vaart allemaal niet loopt en meer van dergelijke onzin. Vandaar ook mijn term "murw geramd".quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:48 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad.'t Is eigenlijk te gek voor woorden dat het wel lijkt alsof negen van de tien gewelddadige misdaden gepleegd worden door allochtonen.
![]()
Ik snap wel wat-ie bedoelt, maar hij noemt ze "ongelovigen", en die term had-ie gewoon níet mogen gebruiken.quote:Op maandag 17 april 2006 09:39 schreef zoalshetis het volgende:
hij bedoelt mensen die er niet noord-afrikaans uitzien. hij had idd beter kunnen spreken van haat jegens autochtonen.
ik denk dat hij die term bezigde als ware het een quote van die jochies.quote:Op maandag 17 april 2006 09:45 schreef progrock het volgende:
[..]
Ik snap wel wat-ie bedoelt, maar hij noemt ze "ongelovigen", en die term had-ie gewoon níet mogen gebruiken.
Hoezo niet? Criminele moslims terug naar hun zandbak, criminele Latino's ook terug naar hun land van herkomst. Er zijn enorm veel overeenkomsten tussen de criminaliteits-uitingen van "onze" moslims en "hun" latino's, en ze zijn beiden onverbeterlijk.quote:Op maandag 17 april 2006 02:52 schreef Clourhide het volgende:
In ieder geval: als het ook in Amerika al zover is, dan moeten we toch wel echt tot de conclusie komen dat dit een westers probleem is. In de USA misschien met zwarten en mexicanen, in de EU met mensen uit moslimlanden. Het lijkt me toch een vrij duidelijk patroon, en volgens mij heb je eerder een globale oplossing nodig en niet het standaard "stuur ze terug naar hun zandbak".
Zou kunnen, maar dan had die krant deze term tussen aanhalingstekens moeten zetten, vind je niet? Trouwens, hebben ze die graflijers al te pakken? Nee zeker.quote:Op maandag 17 april 2006 09:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat hij die term bezigde als ware het een quote van die jochies.
nee de graflijers worden nog steeds ergens verborgen gehouden. de beelden van de stationshal waren trouwens enorm slecht. ik snap dat sowieso niet met al die haarscherpe digitale meuk die je tegenwoordig voor een paar tientjes kan kopen.quote:Op maandag 17 april 2006 09:49 schreef progrock het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar dan had die krant deze term tussen aanhalingstekens moeten zetten, vind je niet? Trouwens, hebben ze die graflijers al te pakken? Nee zeker.
Dus ook in het Belgische is een mensenleven niet veel meer waard. Als ik een hoge jongen bij de politie was zou ik 24 uur per dag alle manschappen op deze zaak zetten. Het flitsen van hardrijders komt wel weer als die asbakken hun plaats achter de tralies hebben gekregen, en daar de rest van hun lamlendige waardeloze levens kunnen wegrotten!!!quote:Op maandag 17 april 2006 09:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee de graflijers worden nog steeds ergens verborgen gehouden. de beelden van de stationshal waren trouwens enorm slecht. ik snap dat sowieso niet met al die haarscherpe digitale meuk die je tegenwoordig voor een paar tientjes kan kopen.
ik denk dat ze wel hun best doen deze in potentie nationale rel op te lossen...quote:Op maandag 17 april 2006 09:59 schreef progrock het volgende:
[..]
Dus ook in het Belgische is een mensenleven niet veel meer waard. Als ik een hoge jongen bij de politie was zou ik 24 uur per dag alle manschappen op deze zaak zetten. Het flitsen van hardrijders komt wel weer als die asbakken hun plaats achter de tralies hebben gekregen, en daar de rest van hun lamlendige waardeloze levens kunnen wegrotten!!!
Deze zaak is de prioriteit nummer één voor de Brusselse Federale Politie en de BRD (Bijzondere Recherche Dienst). Zelfs Kardinaal Danneels heeft het gisteren in zijn paasviering gehad over deze zaak en ook premier Verhofstadt heeft een brief naar de ouders gestuurd met de boodschap dat "deze moord niet onbestraft blijft".quote:Op maandag 17 april 2006 09:59 schreef progrock het volgende:
[..]
Dus ook in het Belgische is een mensenleven niet veel meer waard. Als ik een hoge jongen bij de politie was zou ik 24 uur per dag alle manschappen op deze zaak zetten.
quote:Vakbonden vragen meer spoorwegpolitie
ma 17/04/06 - De vakbonden van de NMBS vragen aan de spoorwegpolitie om meer inspanningen te doen om de veiligheid in de Belgische treinstations te verhogen.
De vraag komt er na het incident in het Centraal Station in Brussel waarbij een jongen van 17 werd doodgestoken.
"In Brussel-Halle-Vilvoorde, waar ongeveer honderd stations zijn, zijn er slechts een vijftigtal mensen van de spoorwegpolitie", klinkt het bij de vakbonden. "Dat zouden er eigenlijk twee keer zoveel moeten zijn."
In heel België werken zo'n 350 agenten voor de spoorwegpolitie.
De NMBS heeft wel al gezegd dat er nieuwe bewakingscamera's komen in de vijftig grootste Belgische stations.
Frappant, dat politiek correcte plaatje waarin een blanke man de iPod van een getinte vrouw steelt...quote:Op maandag 17 april 2006 00:33 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Voor mij ook niet, in New York stond ook in alle kranten dat je je iPod dopjes maar om moest wisselen omdat die zo gewild waren bij criminelen.
Overigens wel ernstig triest voor deze jongen, maar ik moest wel gelijk aan het nieuws wat ik toen in Amerika mee kreeg denken, daar werd het dragen van iPod dopjes in drukke gebieden al afgeraden, vanwege diefstal en dergelijken.
Clique.
Illustratie
[afbeelding]
Voor een extreme Moslim is iedere niet-Moslim een "ongelovige" of dat nu een Katholiek, een Jood, een Boedhist of een Atheist is maakt daarbij niks uit. Vanuit het standpunt van die jongeren gebruikt hij hier het volstrekt juiste woord. Ze zoeken iemand uit die vanuit hun gezichtspunt "ongelovig" is. ..quote:Op maandag 17 april 2006 09:35 schreef progrock het volgende:
Met het risico dat ik misschien wat over het hoofd heb gezien wil ik tóch even reageren op wat deze meneer Ahidar zei. Hij heeft 't over "''Ik probeer al een tijdje aan te kaarten dat steeds meer criminele Marokkaanse of Turkse jongeren slachtoffers uitkiezen die er als ongelovigen uitzien."
Dit is dus een héél fout woordgebruik, meneer Ahidar. Degenen die u "ongelovigen" noemt zijn (en excuseer me als ik het fout heb, als Nederlander zijnde) hoofdzakelijk katholiek. En katholicisme is óók een geloof, meneer Ahidar. Ik vind dat u door het gebruik van het woord "ongelovigen" (deze term wordt dus door moslims gebezigd als ze het over niet-moslims hebben) deze daad niet voor de volle 100% afkeurt. U zou toch eens wat beter op uw woordgebruik moeten letten, meneer Ahidar, want als u zichzelf "volksvertegenwoordiger" noemt houdt dat in dat u zich ook voor de autochtone medemens moet inzetten, en niet alleen voor de "gelovigen". Ook de westerse katholieken, christenen en niet-gelovigen (ehhh, hier bedoel ik mensen mee die GEEN religie naleven) zouden op u moeten kunnen rekenen, maar nogmaals: als u de term "ongelovigen" bezigt, duidt dit er m.i. overduidelijk op dat u vanuit uw moslimstandpunt spreekt, en niet uit het stadpunt van volksvertegenwoordiger, die ook ónze regilie en cultuur accepteert. Ik vind dat meneer Ahidar deze term in deze context niet meer zou moeten gebruiken, anders is meneer Ahidar de titel "volksvertegenwoordiger" niet waard, en zou meneer Ahidar deze functie per direct moeten neerleggen!!!!
lijkt ?quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:48 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad.'t Is eigenlijk te gek voor woorden dat het wel lijkt alsof negen van de tien gewelddadige misdaden gepleegd worden door allochtonen.
![]()
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, maar ze kènnen de daders niet eens; hoe kunnen ze er dan van uitgaan dat dit een moord uit disciminatie-oogpunt is? Let wel, moslims zijn ècht mijn vrienden niet, integendeel, maar hoe komt die islamitische volksvertegenwoordiger wiens naam me even ontschoten is dan in godsnaam aan de wijsheid dat dit een religieuze moord is, of komt dat in België vaker voor? Misschien hier in Nederland ook wel, maar dan wordt er geen ruchtbaarheid aan gegeven.quote:Op maandag 17 april 2006 14:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Voor een extreme Moslim is iedere niet-Moslim een "ongelovige" of dat nu een Katholiek, een Jood, een Boedhist of een Atheist is maakt daarbij niks uit. Vanuit het standpunt van die jongeren gebruikt hij hier het volstrekt juiste woord. Ze zoeken iemand uit die vanuit hun gezichtspunt "ongelovig" is. ..
Ik hoop van harte dat de daders heel snel worden gevonden. Alleen zullen ze hun "verdiende" straf (vul zelf maar in wat je vindt dat ze verdienen) wel weer ontlopen! Ik hoop eerlijk gezegd ook dat deze afschuwelijke gebeurtenis ontaardt in een internationale rel, zodat potentiële criminele Marokkaantjes overál goed in de gaten worden gehouden!!!quote:Op maandag 17 april 2006 10:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat ze wel hun best doen deze in potentie nationale rel op te lossen...
Ik weet al over wat de eerste vijf minuten in het nieuws gaan zijn hier om 19 uur.quote:Nog een tiener met geweld beroofd
ma 17/04/06 - In Charleroi is een jongen in elkaar geslagen en van zijn mp3-speler beroofd op het parkeerterrein van een schaatsbaan.
De jongen van negentien werd op de grond geduwd, beroofd en geslagen met een metalen staaf.
De dader ging er eerst vandoor, maar kwam daarna terug met drie anderen. Het slachtoffer kreeg extra klappen. Er waren twee getuigen, maar die grepen niet in.
Vorige week woensdag is in het Brusselse Centraal Station een jongen van zeventien vermoord, toen hij zijn mp3-speler niet wilde afgeven.
bron vrtnieuws.net
Dat meen je niet.quote:Op maandag 17 april 2006 17:08 schreef Jump het volgende:
En opnieuw:
[..]
Ik weet al over wat de eerste vijf minuten in het nieuws gaan zijn hier om 19 uur.
Als ze ouder dan 16 jaar zijn komen ze in België voor een assisenproces met jury te staan ...quote:Op maandag 17 april 2006 16:25 schreef progrock het volgende:
[..]
Ik hoop van harte dat de daders heel snel worden gevonden. Alleen zullen ze hun "verdiende" straf (vul zelf maar in wat je vindt dat ze verdienen) wel weer ontlopen! Ik hoop eerlijk gezegd ook dat deze afschuwelijke gebeurtenis ontaardt in een internationale rel, zodat potentiële criminele Marokkaantjes overál goed in de gaten worden gehouden!!!
quote:Op maandag 17 april 2006 18:56 schreef dennisgeel het volgende:
U heeft het waarschijnlijk gehoord in de media. Woensdag 12 april 2006 omstreeks 16.30 uur werd Joe Van Holsbeeck neergestoken.
Steun Joe en teken de petitie tegen nutteloos geweld en steun de familie.
STEUN JOE -- KLIK HIER!
Het mag misschien niet gezegd worden, maar het is toch bekend dat hoe zuidelijker de mensen, hoe heetgebakerder ze zijn?quote:Op maandag 17 april 2006 09:48 schreef progrock het volgende:
[..]
Hoezo niet? Criminele moslims terug naar hun zandbak, criminele Latino's ook terug naar hun land van herkomst. Er zijn enorm veel overeenkomsten tussen de criminaliteits-uitingen van "onze" moslims en "hun" latino's, en ze zijn beiden onverbeterlijk.
Dat is ook zo, niet alleen in de VS maar in heel de EU en andere multiculturele samenlevingen. Maar dat mag niet gezegd worden. Het is immers onmogelijk om toe te geven dat de liberale hippies in de jaren 60 en 70, die de ongebreidele immigratie mogelijk maakten, fout waren. Als het andersom was, dus van autochtoon op allochtoon, dan was de wereld te klein en hoorde je het 24/7. Maar nu is het omgekeerd: de autochtoon is in veruit de meeste gevallen het slachtoffer, en dus moet er "zorgvuldig" mee omgegaan worden. Lees: stilhouden en doodzwijgen. Of het nu om verkrachtingen van autochtone meisjes gaat of de diefstal van mp3-spelers.quote:Op maandag 17 april 2006 13:58 schreef rameijer het volgende:
[..]
Frappant, dat politiek correcte plaatje waarin een blanke man de iPod van een getinte vrouw steelt...![]()
Volgens mij is dat in de USA in zeker 90% van de gevallen omgekeerd![]()
Jammer dat de rechtzettingen altijd ergens op pagina 30 in een hoekje links onderaan staan.quote:'MP3-roof Charleroi wellicht verzonnen'
BRUSSEL - De gewelddadige mp3-diefstal van zaterdag op de schaatspiste van Montignies-sur-Sambre bij Charleroi is zo goed als zeker verzonnen. Dat meldt Gazet van Antwerpen.
Politie en gerecht beginnen volgens de krant op zijn zachtst gezegd te twijfelen aan de versie van het slachtoffer. Er is een vechtpartij geweest, maar van diefstal of mishandeling was wellicht geen sprake.
Er staat ook zo goed als zeker. Dat mag dan wel "speculatie" zijn, maar ik ben niet de meest wantrouwige persoon ter wereld, dus ik geloof het voorlopig wel, OK?quote:Op woensdag 19 april 2006 11:30 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Wellicht staat er.
Dat is speculatie.
Die rechtzetting was anders ook gewoo in het radionieuws vanmorgen hoor.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:18 schreef Clourhide het volgende:
En in de marge:
http://www.standaard.be/A(...)elid=DMF19042006_004
[..]
Jammer dat de rechtzettingen altijd ergens op pagina 30 in een hoekje links onderaan staan.
En het meest trieste is dat juist door die ontkenningen de multiculturele samenleving steeds moeilijker wordt, en steeds meer mensen er tegen zijn.quote:Op woensdag 19 april 2006 02:42 schreef StefanP het volgende:
[..]
Dat is ook zo, niet alleen in de VS maar in heel de EU en andere multiculturele samenlevingen. Maar dat mag niet gezegd worden. Het is immers onmogelijk om toe te geven dat de liberale hippies in de jaren 60 en 70, die de ongebreidele immigratie mogelijk maakten, fout waren. Als het andersom was, dus van autochtoon op allochtoon, dan was de wereld te klein en hoorde je het 24/7. Maar nu is het omgekeerd: de autochtoon is in veruit de meeste gevallen het slachtoffer, en dus moet er "zorgvuldig" mee omgegaan worden. Lees: stilhouden en doodzwijgen. Of het nu om verkrachtingen van autochtone meisjes gaat of de diefstal van mp3-spelers.
Het is immers beter om ontelbare autochtonen op te offeren aan de goden Multikul en Diversiteit, dan om de waarheid onder ogen te zien.
Dit kan zeer goed een poging zijn "de gemoederen te bedaren". Als we het slachtoffer in discrediet brengen lijkt het weer minder erg, en kunnen we deze verkeerd begrepen jongeren met een moeilijk verleden weer gaan knuffelen..quote:Op woensdag 19 april 2006 11:18 schreef Clourhide het volgende:
En in de marge:
http://www.standaard.be/A(...)elid=DMF19042006_004
[..]
Jammer dat de rechtzettingen altijd ergens op pagina 30 in een hoekje links onderaan staan.
Inderdaad. Zo werkt het tegenwoordig.quote:Op woensdag 19 april 2006 14:42 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dit kan zeer goed een poging zijn "de gemoederen te bedaren". Als we het slachtoffer in discrediet brengen lijkt het weer minder erg, en kunnen we deze verkeerd begrepen jongeren met een moeilijk verleden weer gaan knuffelen..
Ook al had Joe ze kutmarokkanen genoemd, dan nog rechtvaardigd dat geen moord.
Inderdaad, het gaat erom dat deze criminelen kennelijk de intentie hebben om wapens te gebruiken. Daar zit het probleem al. Ze denken niet van: 'oh jee, dalijk vermoord ik iemand, zijn familie zal geschokt zijn!quote:Op woensdag 19 april 2006 14:42 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dit kan zeer goed een poging zijn "de gemoederen te bedaren". Als we het slachtoffer in discrediet brengen lijkt het weer minder erg, en kunnen we deze verkeerd begrepen jongeren met een moeilijk verleden weer gaan knuffelen..
Ook al had Joe ze kutmarokkanen genoemd, dan nog rechtvaardigd dat geen moord.
ja, die robotfoto is dus wél vrijgegeven, foutje van de journalist in kwestie. Maar verder wel een hoopvol bericht.quote:Tips over Joe stromen binnen
Sinds de vrijgave van de videobeelden over de moord op Joe Van Holsbeeck regent het tips.
Twaalf politiemensen luisteren in ploegen van zes 24 uur op 24 naar de tips die sinds gistermiddag onophoudelijk binnenkomen over de moord op Joe Van Holsbeeck.
En de lijnen staan roodgloeiend. Het lijkt of heel België heeft zitten wachten op de verspreiding van de camerabeelden van de moord op Joe, want de medewerking die de politie nu krijgt, is nooit eerder gezien.
Op de camerabeelden die de speurders vrijgaven, is de moord op Joe Van Holsbeeck zelf niet te zien. De speurders gaven alleen die beelden vrij waarop de daders het best identificeerbaar zijn.
Op die beelden wandelen twee jongens rustig de lokettenzaal van het Centraal Station in Brussel binnen. Het is woensdag 12 april, 16.27 uur (zie foto's rechts). De ene, de kleinste, draagt een sportsweater waarop in het groot ,,Nike'' staat. De andere heeft een donkere trainingsjas aan. Ze zetten zich aan de kant en kijken enkele minuten om zich heen. Ze slaan een praatje. Op het zicht zijn ze nauwelijks 18.
Dan slenteren ze, de ene een paar meter na de andere, voorbij de bewakingscamera's die de lokettenzaal filmen en verdwijnen uit beeld. Ze gaan de grote trap in het station naar beneden, vermoedelijk op zoek naar een ,,prooi''. Blijkbaar vinden ze die niet en ze komen terug naar de lokettenzaal. Daar valt hun oog op Joe en zijn vriend die elk één oortje van de mp3 in hun oor hebben. De jongeman met de Nike-trui houdt Joe's vriend tegen terwijl de grootste van de twee Joe vijf keer steekt met een mes. Vervolgens gaan ze met de mp3-speler aan de haal richting Grote Markt.
Echt scherp zijn de beelden die het gerecht gisteren vrijgaf niet. Maar ze zijn zeker scherp genoeg om de jongens herkenbaar te maken bij hun vrienden, kennissen en buren.
De politie roept de allochtone gemeenschap daarom nogmaals op om de daders aan te geven als ze die herkennen.
De agenten vermoeden, gezien het gedrag van beide jongeren op de beelden, dat ze niet aan hun proefstuk waren. Daarom wordt nu nagegaan of ze deel uitmaakten van een of andere jeugdbende. Gezien hun jonge leeftijd lijkt het voor hen ook moeilijk om naar het buitenland te vluchten.
De politie heeft de voorbije dagen vergeefs geprobeerd zelf aan de hand van de beelden de daders te identificeren. De speurders hebben echter goede hoop dat de verspreiding van de beelden wel tot identificatie zal kunnen leiden.
,,In dertig procent van de gevallen waarin we aan het grote publiek beelden tonen van misdrijven helpt dat ook bij de opheldering ervan'', zegt Danny Jamers, hoofd van de tv-dienst bij de federale politie. In het Antwerpse werd de zogenaamde ,,Bende van de Dikke'' opgerold nadat een van de daders herkend was op de bewakingsvideo van een winkel. De beelden van de moordenaars van Joe Van Holsbeeck worden op zo'n grote schaal verspreid en bekeken dat het bijna onmogelijk lijkt dat niemand de daders herkent. De robotfoto (DS 19 april) werd uiteindelijk niet vrijgegeven omdat de speurders oordeelden dat die niet duidelijk genoeg was
Mij lijkt het eerder de standaard "Vlaamse goedzak" uit een middenklasse-gezin uit de Vlaamse rand rond Brussel. Ik snap ook niet waar je die link met joods of israëlisch vandaan haalt (zeker omdat het niet om Antwerpen gaat maar om Brussel). Kan je uitleggen waar je dat op baseert? (Ik ken hem namelijk hoegenaamd niet persoonlijk...)quote:Op donderdag 20 april 2006 00:27 schreef zoalshetis het volgende:
goed bericht idd.
als ze niet al in het land van hun voorvaders zitten, dan denk ik dat ze snel gepakt worden.
eigen gedachten:
een eerste posting, daarna naar beneden, daarna weer in de hal posten en dan 'zomaar' iemand met vijf messteken om het leven brengen doet mij eerder overkomen als een soort van achterlijke wraak dan roofmoord. ik vind joe er zelf nogal joods/israelisch uitzien. maar nu kan ik ook waanzin uitkramen, het kwam gewoon zo op mij over.
zoals ik al zei kan ik dat slechts baseren op mijn gevoel.quote:Op donderdag 20 april 2006 00:35 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Mij lijkt het eerder de standaard "Vlaamse goedzak" uit een middenklasse-gezin uit de Vlaamse rand rond Brussel. Ik snap ook niet waar je die link met joods of israëlisch vandaan haalt (zeker omdat het niet om Antwerpen gaat maar om Brussel). Kan je uitleggen waar je dat op baseert? (Ik ken hem namelijk hoegenaamd niet persoonlijk...)
Aangezien hij deze week een katholieke herdenkingsdienst (op vraag van de familie) krijgt lijkt mij dat niet echt waarschijnlijk hé ...quote:Op donderdag 20 april 2006 00:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zoals ik al zei kan ik dat slechts baseren op mijn gevoel.
ik heb het niet over zijn innerlijke godsdienst. ik heb het over een bijna voorbedachte rade lijkende moord. zoals ik al zei (diepere zucht dan vorige reply) is het slechts mijn gedachte...quote:Op donderdag 20 april 2006 01:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Aangezien hij deze week een katholieke herdenkingsdienst (op vraag van de familie) krijgt lijkt mij dat niet echt waarschijnlijk hé ...
quote:Dader zou net voor de moord gebeld hebben
do 20/04/06 - Volgens de krant Le Soir hebben de speurders mogelijk een spoor gevonden dat naar de daders van de roofmoord op Joe Van Holsbeeck zou leiden. Een van de jongeren kreeg net voor de aanval een oproep op zijn gsm.De speurders hopen op een spoor, schrijft Le Soir. De gegevens van de oproep net voor de aanval zouden geregistreerd zijn.
(foto VRT) Daardoor kan niet alleen de beller, maar ook wie opgenomen heeft, geïdentificeerd worden.
Twaalf mensen bemannen de klok rond het informatienummer 0800/91 119. Zij spelen de tips door aan de speurders die ze dan verder onderzoeken.
De videobeelden van de roofmoord hebben al zeventig tips opgeleverd. De opname was te zien op de televisie en op het internet.
De speurders vrezen dat de aanvallers zijn gevlucht en controleren daarom de aanwezigheidslijsten van leerlingen van een honderdtal middelbare scholen uit Brussel om ongewone afwezigheden op te sporen.
Het onderzoek richt zich ook op bendes van buiten de hoofdstad.
quote:"Ik hoop dat je het goed maakt"
do 20/04/06 - Vanmorgen is in Haren, in Brussel, de begrafenisplechtigheid voor Joe Van Holsbeeck gehouden. Bij de start van gedenkdienst hebben bussen, trams en metro's in Brussel één minuut halt gehouden.
Enkele vrienden van de zeescouts droegen de kist met het lichaam van Joe de kerk binnen.
De zeventienjarige jongen werd vorige week doodgestoken in het Centraal Station in Brussel.
De broer van Joe nam tijdens de gedenkplechtigheid het woord.
(foto PhotoNews) "Ik hoop dat alles goed gaat. Ik hoop dat je de pijn, het kwade, het verdriet en de woede die je op dat moment gevoeld hebt, kan vergeten", wenst hij zijn broer toe.
De gebedsdient vond plaats in intieme kring. Buiten de kerk volgden enkele honderden mensen de dienst op een groot scherm.
"Ik wil de ouders steunen. Ik heb altijd in Haren gewoond. Het is een schandaal dat een zeventienjarige op zo'n manier het leven moet verliezen", zegt een buurtbewoner.
Na de plechtigheid werden Marokkaanse broden uitgedeeld die de buren van Joe gebakken hadden.
"Is dat geen teken van broederlijkheid? Een teken ook van hoop op een wereld waarin geweld geen plaats heeft", zegt pastoor Bernard Lenaerts.
De familie koos voor een gebedsdienst, geen traditionele eucharistieviering.
"Heel wat allochtonen en niet-gelovigen kwamen hun steun betuigen aan de familie", zegt pastoor Bernard Lenaerts. "Daarom vonden we het geschikter een gebedsdienst te organiseren waarin iedereen zich kan terugvinden."
Speciaal ticket voor herdenkingsmars
In Brussel hebben de bussen, trams en metrostellen één minuut halt gehouden. De chauffeurs willen met de stilte hulde brengen aan Joe en de aandacht vestigen op de onveiligheid en de agressie in de stad.
Ook in het Centraal Station in Brussel hebben heel wat mensen halt gehouden op de plaats waar Joe stierf.
Zondag trekt vanaf 15 uur een stille mars door de straten van Brussel. De NMBS biedt voor de herdenkingsmars een speciaal ticket aan.
Voor vijf euro kan je vanuit elke Belgisch station heen en terug naar Brussel.
VRTnieuws.net
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=GELR7KMMquote:Imams roepen op doders Joe aan te geven
Imams van de Brusselse moskeeën roepen deze middag tijdens het vrijdaggebed op om de daders van de moord op Joe Van Holsbeeck aan te geven. De tips die de politie kreeg, leidden nog niet tot een doorbraak.
Tijdens het traditionele vrijdaggebed in de moskeeën zullen de Brusselse imams deze middag de moord op Joe Van Holsbeeck nadrukkelijk veroordelen. De imams willen ook een duidelijke oproep lanceren naar de allochtone gemeenschap in Brussel om de daders van de moord in het Centraal Station mee op te sporen. ,,Onze geestelijke leiders zullen vragen om de daders uit te leveren aan het gerecht. Wie hen kent, mag niet meer zwijgen, maar moet hun identiteit bekendmaken. We vinden als moskeeën dat de Belgische Justitie haar werk moet kunnen doen in dit dossier.'' Dat zegt Said Dakkar, voorzitter van de Unie van Brusselse Moskeeverenigingen.
Volgens hem zullen de geestelijke leiders er ook op wijzen dat de moord gebeurde in de voor christenen bijzondere Paasperiode. De imams willen een duidelijke boodschap tegen geweld aan de moslims overbrengen. Ze zullen de gelovigen ook vragen voor de familie van de vermoorde tiener te bidden. ,,Onze christelijke broeders krijgen al onze steun in hun leed'', zegt Dakkar.
De Brusselse imams houden zaterdag een bijzondere bijeenkomst over het voorval. De geestelijke leiders vinden het spijtig dat de zaak de allochtonen in hun geheel in een kwaad daglicht stelt. ,,Een leven is een leven, van wie ook'', zegt Dakkar. ,,Wij vinden het jammer dat we weer eens als gehele gemeenschap geviseerd worden.''
De moskeeën en hun verenigingen hebben in de allochtone wereld enorme invloed op de samenleving. Het gerecht is daarom bijzonder blij met de oproep van de imams.
Na het vrijgeven van de camerabeelden van de daders liepen 99 bruikbare tips bij het gerecht binnen. Dertig ervan worden door de speurders als zeer ernstig beschouwd.
Tot nog toe was dé gouden tip die kan leiden naar de rechtstreekse identificatie van de daders er niet bij. De speurders zijn van plan om schooldirecteurs, prefecten en leraars van Brusselse scholen uit te nodigen om bij de politie nog eens naar de beelden te kijken. De twee jongeren op de beelden zijn allicht nog schoolplichtig.
Joe Van Holsbeeck werd gisteren tijdens een emotionele plechtigheid in de kerk van Haren in intieme kring begraven. Jimmi, de oudere broer van Joe, nam op emotionele manier afscheid van zijn kleine broer.
De stille mars die zondag ter nagedachtenis van Joe Van Holsbeeck wordt georganiseerd, krijgt ondertussen steeds meer vorm. Diverse organisaties roepen op om zondag mee te betogen in Brussel. Onder hen ook Child Focus, de organisatie die ten tijde van de zaak-Dutroux opgericht werd als direct gevolg van de Witte Mars. Ook de werkgeversorganisaties, de zelfstandigen van Unizo, de vakbonden en de scouts schaarden zich achter het initiatief. De voorzitters van de Vlaamse partijen hadden dat woensdag al gedaan. De leden van de organisaties zullen opstappen in persoonlijke naam en niet onder de vlag van hun organisaties. Dat op vraag van de ouders, die een apolitieke manifestatie vragen.
Het Vlaams Belang besliste, in tegenstelling tot de andere partijen, niet aanwezig te zijn op de optocht.
Wat een volstrekte onzin. Het is immers helemaal de schuld van het Vlaams Belang ja. Zonder die klote partij was dit niet gebeurd, ze stigmatiseren die arme allochtonen namelijkquote:Op vrijdag 21 april 2006 03:06 schreef Clourhide het volgende:
Ook weer een leuk detail dat het Vlaams Belang net nu niet gaat opstappen. Ze weten goed genoeg dat ze uitgekafferd zouden worden.
het vlaams belang uitgekafferdquote:Op vrijdag 21 april 2006 03:06 schreef Clourhide het volgende:
[..]
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=GELR7KMM
Zo. En nu nog eens paar van die Fok!-racisten horen beweren dat moslims geweld van mensen uit hun eigen groep niet voldoende afkeuren.
Ook weer een leuk detail dat het Vlaams Belang net nu niet gaat opstappen. Ze weten goed genoeg dat ze uitgekafferd zouden worden.
hoe zouden ze in godsnaam in het buitenland geraakt zijn ???? en dan nog wel in een ander contintent. Dan hadden ze hun identiteit moeten vrijgeven, dat doen die niet ...quote:Op vrijdag 21 april 2006 08:54 schreef zoalshetis het volgende:
denk nog steeds dat die gastjes al lang en breed in het land van hun ouders zitten.
Op school?? Denk je werkelijk dat dat opvalt, twee ghetto-gastjes van 16 die niet op school verschijnen?quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:04 schreef petitlapin2 het volgende:
twee jochies van +/-16 jaar ? dat zou wel wat opvallen op school, denk ik ...
Die gasten wordt de hand boven 't hoofd gehouden door de gemeenschap waarin ze leven. Zo gaat dat in die contreien.quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:37 schreef Frederic het volgende:
Het is inderdaad een schande dat de daders nog niet zijn aangegeven. Ze moeten gewoon herkend zijn.![]()
Vanochtend hoorde ik op de radio trouwens dat er nog beelden zijn van de moordenaars, gemaakt door de camera's in het shoppingcenter City2 nabij station Brussel-Noord. Deze beelden zouden van een veel betere kwaliteit zijn.
quote:Straks nieuwe beelden van daders moord Joe
vr 21/04/06 - Na hun vlucht uit het Centraal Station in Brussel zijn de daders van de moord op Joe van Holsbeek nog gefilmd. De politie geeft straks de nieuwe beelden vrij.
Het gaat om twee verschillende registraties van de daders.
De eerste beelden zijn gemaakt in de Duquesnoystraat, gelegen tussen het Centraal Station en de Grote Markt van Brussel.
Op deze beelden zijn de twee daders niet erg herkenbaar, maar het parket zou de beelden straks toch vrijgeven.
De hoop blijft dat er daardoor nog meer tips zullen binnenkomen die de identificatie van de daders mogelijk zullen maken.
Beelden uit City 2 zijn heel scherp
Een tweede reeks beelden is gemaakt door de camera's van het winkelcentrum City 2 in de Nieuwstraat, vlakbij het Noordstation.
In dat winkelcentrum hangen 68 bewakingscamera's die veel scherpere beelden maken dan in het Centraal Station.
De daders zouden in het winkelcentrum andere jongeren ontmoet hebben. De speurders proberen via hen de identiteit van de messentrekkers te achterhalen.
Ook de Brusselse metrobrigade controleert zijn bewakingsbeelden van de jongste maanden.
het zal niet de eerste keer zijn dat een dader snel naar het land van 'herkomst' gaat en daarbij geholpen wordt door familie of vrienden.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:04 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
hoe zouden ze in godsnaam in het buitenland geraakt zijn ???? en dan nog wel in een ander contintent. Dan hadden ze hun identiteit moeten vrijgeven, dat doen die niet ...
en hoe ? met het vliegtuig ? auto?boot ? twee jochies van +/-16 jaar ? dat zou wel wat opvallen op school, denk ik ...
eerlijk gezegd wel, ja, als er net zo'n moord is gebeurd, heel het land in rep en roer staat, en hun signalement aan elke school is gegevenquote:Op vrijdag 21 april 2006 11:08 schreef Ringo het volgende:
Op school?? Denk je werkelijk dat dat opvalt, twee ghetto-gastjes van 16 die niet op school verschijnen?![]()
Het krapuul lacht ermee ja, maar dat is nu net het volk dat daar op het centraal station rondhangt. Kan je je net zo goed afvragen hoe representatief het is als je alleen die derde-generatie-hangjongeren gaat ondervragen die nu net verantwoordelijk zijn voor de toestanden die jij en ik elke dag in grootsteden kunnen ervaren.quote:Op vrijdag 21 april 2006 08:29 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
het vlaams belang uitgekafferd? ze worden hier in belgië nu op handen gedragen, lees de belgische krantenforums maar eens. alle andere politieke partijen moeten het ontgelden, behalve het vlaams belang.
en voor de rest ben je een heel naïef mens moet ik zeggen. je moet eens meer kijken naar de belgische tv, of naar het centraal station gaan in brussel. Dat krapuul lacht gewoon met deze moord. Als interviewers hen ondervragen lachen ze gewoon en zeggen ze dat elke dag mensen sterven ... moest dat volk echt willen dat de daders werden opgepakt, was dat al lang gebeurd ... denk je echt dat niemand uit hun omgeving die jongens kent ? dat niemand hen al had kunnen aangeven ?
Overigens zouden ze ook uit Noord-Frankrijk of Parijs kunnen komen, er hangen nogal wat Fransen rond in Brussel.quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het zal niet de eerste keer zijn dat een dader snel naar het land van 'herkomst' gaat en daarbij geholpen wordt door familie of vrienden.
ja, en al de andere politici die nu op de eerste rij gaan lopen in de mars met een camera ernaast buiten niets uit zekerquote:Op vrijdag 21 april 2006 12:33 schreef Clourhide het volgende:
Dat ze net nu op forums op handen worden gedragen is al een mooi teken dat ze dat gemakkelijk genoeg zou lukken, terwijl het grootste deel van de Vlaamse bevolking daar geen boodschap aan heeft. Die wil gewoon dat dit soort criminaliteit wordt teruggedrongen, niet dat we straks een stelletje halve fascisten aan de macht hebben waardoor de situatie alleen nóg verder escaleert.
Natuurlijk buiten zij het ook uit. Maar ik zal het duidelijker zeggen: wat mij betreft liever zij dan het Vlaams Belang.quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:41 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
ja, en al de andere politici die nu op de eerste rij gaan lopen in de mars met een camera ernaast buiten niets uit zeker![]()
en we zullen zien bij de verkiezingen van acht oktober ...
het vlaams belang moet zich in deze zaak niet verkopen, hun succes zal stijgen zonder woorden, en dat weten ze zelf maar al te goed.quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:45 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Natuurlijk buiten zij het ook uit. Maar ik zal het duidelijker zeggen: wat mij betreft liever zij dan het Vlaams Belang.
Duidelijk genoeg toch?
Overigens zijn die politici wél bereid om in eigen persoon op te stappen, en het Vlaams Belang blijkbaar niet. Dat wijst er al op dat het VB blijkbaar alleen wil meedoen wanneer ze hun partij ook expliciet mogen "verkopen" aan het publiek door middel van die optocht op zondag.
Ik vraag me af welke draai ze daar weer aan zullen geven wanneer het volgende VB-propagandablaadje in mijn brievenbus belandt.
en de andere partijen zijn voor blinde hypocriete mensenquote:Op vrijdag 21 april 2006 12:48 schreef Ringo het volgende:
Het Vlaams Belang is voor domme, slechte mensen.
Alsof er geen derde weg is. Stem anders gewoon niet, dan op die varkenskoppen van De Winter.quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:55 schreef petitlapin2 het volgende:
en de andere partijen zijn voor blinde hypocriete mensen
Zo ziet 99 procent van de mensen die schoftjes ook: als crimineel krapuul.quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:52 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
het vlaams belang moet zich in deze zaak niet verkopen, hun succes zal stijgen zonder woorden, en dat weten ze zelf maar al te goed.
wel, ik ben al die luie hypocriete democratische partijen KOTSBEU, zoals in een waalse krant (UBU)stond: MARRE DE PARDONNER. Gedaan met het politiek correct denken en vergeven. Ze moeten van die rotjochies geen arme slachtoffertjes maken, ...ze krijgen geen kansen in deze wereld, boehoe, steek dan maar een onschuldige een mes in het hart.
We moeten die schoftjes zien zoals ze zijn: crimineel krapuul.
ik heb nooit op het vlaams belang gestemd, maar vanaf nu wel, ze krijgen mijn stem, en er zijn er velen die volgen. Kijk maar op de fora van de standaard, en het volk (of nieuwsblad)
ik heb altijd op die konijnekop van verhofstadt gestemd, maar die is in de loop van de laatste jaren heel mijn vertrouwen en sympatie kwijt, het vlaams belang kan het gewoon niet slechter doen dan de politici die nu aan de macht zijn.quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:02 schreef Ringo het volgende:
Alsof er geen derde weg is. Stem anders gewoon niet, dan op die varkenskoppen van De Winter.
Stupide en naïeve redeneertrant. Het kan altijd slechter & het kan altijd beter.quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:08 schreef petitlapin2 het volgende:
ik heb altijd op die konijnekop van verhofstadt gestemd, maar die is in de loop van de laatste jaren heel mijn vertrouwen en sympatie kwijt, het vlaams belang kan het gewoon niet slechter doen dan de politici die nu aan de macht zijn.
Het krapuul op het pluche!quote:het zijn 8 oktober trouwens maar gemeenteraadsverkiezingen, moest ik in antwerpen wonen, ik wist het wel!
waar heb jij gezeten de laatste jaren ?quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:06 schreef Clourhide het volgende:
Ik vraag me ook af wie er hier in godsnaam van die criminelen "onschuldige slachtoffers" maakt, zoals jij beweert. Heb jij iemand dat horen beweren soms, behalve dan het rondhangende collega-krapuul dat op tv geïnterviewd werd?
zijn al die andere partijen zo democratisch in vlaanderen ? door de grooste partij uit te sluiten ? ik vind dat de anti-democratie ten top! ik haal niet waar ze nog het lef vandaan halen om zichzelf democratisch te noemen. Ze lachen gewoon met de stemmen van hun volk.quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:19 schreef Ringo het volgende:
Het krapuul op het pluche!Tuurlijk, werkt altijd. Al die slappe, democratische hap ook. Daadkracht, en doorzetten! Net als in 1933, toen ons Grote Voorbeeld de macht in handen kreeg geduwd.
Wacht maar jongetje..tot jouw zoon/dochter het overkomt. Dan praten we nog wel eens verder.quote:Op donderdag 13 april 2006 18:07 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar deze cijfers.quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:20 schreef petitlapin2 het volgende:
...
Bekijk eens de budgetten die gaat naar "integrering" en opleiding van dit krapuul, en vergelijk dat budget met het budget dat naar onze "veiligheid" gaat.
...
Simpel: Wallonie stemt massaal linksquote:Op vrijdag 21 april 2006 13:23 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
vlaanderen vraagt al jaren om een rechtse regering ... wat krijgen we: links links links
Kut-fransozen ook. Kut-vreemdelingen. Vlaanderen Hoezee! Dat het Belang het kroesharig crapuul, en eenieder die daarmee collaboreert, spoedig het kot mag uitschoppen!quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:25 schreef Frederic het volgende:
Simpel: Wallonie stemt massaal links
Je durft te beweren dat Belgie nu niet op zijn kop staat?quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:28 schreef UncleScorp het volgende:
Ik heb het al gezegd ... het zou es omgekeerd moeten gebeurd zijn ... dan stond gans Belgie weer op zijn kop.
![]()
ik heb het over onze vlaamse regering, dus geen waalse stemmen ... spa en spirit moeten altijd meedoen of we geraken niet aan een meerderheid, en misschien moeten we volgende keer weer de groenen erbij gaan sleuren... allemaal uit angst voor het vlaams belang.quote:
ik ben zelf frans, én vreemdeling, ... en ik vind dat je uit de woorden van frederic nogal vreemde conclusies trekt ...quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:28 schreef Ringo het volgende:
Kut-fransozen ook. Kut-vreemdelingen. Vlaanderen Hoezee! Dat het Belang het kroesharig crapuul, en eenieder die daarmee collaboreert, spoedig het kot mag uitschoppen!
niet in die mate nee, we reageren laks, denk maar aan de beelden in antwerpen van een paar jaar geleden, toen een marokkaan werd vermoord door een blanke ...quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:33 schreef Sidekick het volgende:
Je durft te beweren dat Belgie nu niet op zijn kop staat?
Oh nee, ze zwijgen het dood, doofpot, blablabla.
Dit voorval zegt me niets eigenlijk. Wat was er toen?quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:37 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
niet in die mate nee, we reageren laks, denk maar aan de beelden in antwerpen van een paar jaar geleden, toen een marokkaan werd vermoord door een blanke ...
De moord op Mohammed Achrak in Borgerhout. Was toen aanleiding voor enkele dagen hevige rellen in Antwerpen en de opkomst van Abou Jahjah als politiek figuur.quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:40 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dit voorval zegt me niets eigenlijk. Wat was er toen?
ik mag het hopen ... toch heb ik echt geen goed gevoel ...quote:Op vrijdag 21 april 2006 15:04 schreef milagro het volgende:
Nu, met die nieuwe beelden van de vluchtende daders moet het toch niet lastig te zijn die knullen te herkennen, als buurtgenoot, klasgenoot (als dat soort tuig tenminste ueberhaupt nog naar school gaat).
Laffe smerige honden.
ja hulde , wel een beetje jammer als het zo zou zijn dat de gemeenschap pas "in actie" komt (aangifte doet) als een geestelijke daartoe oproept en niet sowieso al.quote:
volgens mij heeft die onderste gast de mp3 in zijn hand.quote:Op vrijdag 21 april 2006 15:51 schreef Roi het volgende:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
http://www.standaard.be/A(...)elid=DMF21042006_069quote:Premier staat achter mars
BRUSSEL - Premier Guy Verhofstadt staat volledig achter de mars die zondag wordt gehouden naar aanleiding van de dood van Joe Van Holsbeeck, maar zal zelf niet opstappen. ,,Ik zou als vader graag mee opstappen, maar de politiek moet zich hier deemoedig opstellen en vooral antwoorden formuleren op de bekommernissen die zullen worden geuit''.
Dat heeft de eerste minister verklaard op de wekelijkse persconferentie na afloop van de ministerraad. Hij zei voorts nog het volste vertrouwen te hebben in het gerechtelijk onderzoek.
Ah? Heb ik gemist. Wel opmerkelijk, gaven ze er ook een verklaring voor? Anders moet iemand maar eens een paar kritische vragen gaan stellen aan die voorzitter van de moskeevereniging, lijkt me...quote:Op vrijdag 21 april 2006 18:34 schreef Frederic het volgende:
Er was in de media aangekondigd dat imams tijdens het vrijdaggebed zouden oproepen om de daders aan te geven.
Wel, volgens het VRT Journaal van 18u is dat NIET gebeurd!![]()
http://www.vtm.be/nieuws/index_nieuwsbinnenland.shtml?p=104quote:Parket zwijgt over roofmoord Joe
Het parket van Brussel kondigt een communicatiestop af over de roofmoord op Joe Van Holsbeeck, de jongen van 17 die vorige week werd vermoord voor zijn mp3-speler. Tijdens het vrijdaggebed hebben de Brusselse imams de Noord-Afrikaanse daders van de roofmoord opgeroepen om zich aan te geven bij het gerecht. De moslimexecutieve in ons land steunt die oproep niet.
Vrijdag gaf het parket nieuwe bewakingsbeelden vrij van de 2 Noord- Afrikaanse daders. Zondag vindt in Brussel een stille mars plaats ter nagedachtenis van Joe. Premier Verhofstadt steunt de mars, maar zal zelf niet mee opstappen. Hij vindt dat de politiek zich in deze zaak afzijdig moet houden.
Ah, dat klinkt wel logischer. Vraag me wel af of dit nou werkelijk een bepaalde reden heeft, en of de moslimexecutieve daar bv. iets mee te maken heeft.quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:07 schreef Frederic het volgende:
Ik heb het 18u journaal gezien waarin er beelden werden getoond van in een Brusselse moskee. De imam veroordeelde de moord maar riep niet op om de daders aan te geven. De VRT-commentaarstem zei dit ook.
In België moet je stemmen hé ...quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Alsof er geen derde weg is. Stem anders gewoon niet, dan op die varkenskoppen van De Winter.
ja man shitttttttquote:Op vrijdag 21 april 2006 16:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij heeft die onderste gast de mp3 in zijn hand.![]()
foontje kan geen kwaad immers?quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:54 schreef Poncho het volgende:
Hmm, hij lijkt op de gozer die mij afgelopen januari op het station in Brussel lastig gevallen heeft.
Maar het is een slechte foto, dus zeker ben ik er niet van.
Ik dacht dat dat hier in Nederland normaal was om mensen dood te maken als je iets van ze wil en ze geven het niet gratis weg...quote:Op donderdag 13 april 2006 09:03 schreef Solopeople het volgende:
buurtgenoot uit de ghetto waar niemand er moeilijk over doet om iemand om te leggen voor 5 euro?quote:Op vrijdag 21 april 2006 15:04 schreef milagro het volgende:
Nu, met die nieuwe beelden van de vluchtende daders moet het toch niet lastig te zijn die knullen te herkennen, als buurtgenoot, klasgenoot (als dat soort tuig tenminste ueberhaupt nog naar school gaat).
Laffe smerige honden.
nee hoor dat was ooit normaalquote:Op vrijdag 21 april 2006 23:26 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat hier in Nederland normaal was om mensen dood te maken als je iets van ze wil en ze geven het niet gratis weg...
Bied ze 5 euro...quote:Op vrijdag 21 april 2006 23:27 schreef RuL0R het volgende:
[..]
buurtgenoot uit de ghetto waar niemand er moeilijk over doet om iemand om te leggen voor 5 euro?
Ik betwijfel het.
Vorig jaar (en dit jaar misschien) waren er toch ook een redelijk aantal van dit soort incidenten in Nederland?quote:Op vrijdag 21 april 2006 23:28 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
nee hoor dat was ooit normaal
zo'n 500 jaar geleden
nou dat zijn mensen die niet 'bij 'zijnquote:Op zaterdag 22 april 2006 01:38 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Vorig jaar (en dit jaar misschien) waren er toch ook een redelijk aantal van dit soort incidenten in Nederland?
Die 30 procent zijn nu net die hangjongeren die nooit naar de moskee gaan of misschien zelfs nooit naar de televisie kijken.quote:Op vrijdag 21 april 2006 23:11 schreef zoalshetis het volgende:
lekker oproepen op het vrijdag gebed als 30% al weet waar ze zijn...
het is juist de hechtheid en absolute wetteloosheid, behalve een multiinterpretabele allah, waarmee ze straks problemen gaan krijgen.
Zolang links macht heeft, zal dat nooit gebeuren want zij gaan onverbiddelijk uit van de filosofie van Rousseau: de mens is goed, de maatschappij is slecht en bederft de mens. Dus: niet de criminelen zijn fout, maar de samenleving is fout. Wij moeten deze criminelen niet afschrijven, maar juist helpen, liefde geven, luisteren naar hetgeen hun dwars zit en hun leven veraangenamen. Wij, de belastingbetalers, zijn schuldig aan hun gedrag en moeten dus boeten, onder meer door onze belastingcenten royaal af te geven aan mooie behuizing, auto's, sieraden en vrouwen voor deze criminelen opdat deze criminelen ons ooit kunnen vergeven voor wat wij hen hebben aangedaan.quote:Op vrijdag 14 april 2006 07:24 schreef niet_links het volgende:
Echt ze zouden dit soort dingen gewoon kei hard moeten aanpakken. Toch zie je steeds weer mensen uit hetzelfde milieu dit soort elende veroorzaken. Waarschijnljik omdat ze weten dat er amper wat tegen gedaan wordt. Als er wel wat tegen gedaan wordt is het te soft. .
Wat is de bron van dit stukje proza ?quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:20 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[knip]
staat erbij, Paul Belien, nazi in maatpak en man van een van de vlaams-blok kopstukken (Alexandra Colen) Iemand met een bedenkelijke reputatie ...quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:23 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wat is de bron van dit stukje proza ?
Een soort zichzelf-benoemde-'expert'?quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
staat erbij, Paul Belien, nazi in maatpak en man van een van de vlaams-blok kopstukken (Alexandra Colen) Iemand met een bedenkelijke reputatie ...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paul_Belienquote:Op zaterdag 22 april 2006 14:12 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Een soort zichzelf-benoemde-'expert'?
volgens mij zijn er wel scherpere beelden, maar die willen ze nog niet vrijgeven.quote:Op zaterdag 22 april 2006 13:18 schreef Chadi het volgende:
Kunnen z egeen betere foto's krijgen man... waardeloze camera's staan daar toch.
Je bent precies het voorbeeld van de schijnheilige herder in die tekst hierboven. Zie meteen de vergelijking die je maakt met racisme. Kansloos. Je mond opentrekken over de ongebreidelde overlast die moslims veroorzaken mag niet, want dan ben je een nazi. Toch? Je moest je doodschamen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 13:40 schreef Yildiz het volgende:
dieren
ja, ze moeten állemaal achterin de bus, waar ze horen.
Tevens leven wij óók in de gaza-strook.
Je zou Amistad eens moeten kijken, eigenlijk. Was gister op TV.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |