abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36989608
quote:

za 15/04/06 - De familie van de jongen die eerder deze week in Brussel-Centraal is vermoord, vraagt een sereen en constructief debat over die onnoemelijke daad. Dat staat in een persmededeling van de familie.
De familie van Joe Van Holsbeeck is bereid om een open en constructieve manifestatie te steunen, maar wel pas na de begrafenis van de vermoorde tiener.

De familie distantieert zich van elk partijdig initiatief dat naar aanleiding van de moord wordt genomen.

De eerste en enige prioriteit is nu om de daders van de verschrikkelijke daad op te sporen en zo snel mogelijk voor de rechter te brengen, alsdus nog de persmededeling die ook is ondertekend door de familie van de vriend van de vermoorde tiener.
Die jongen zal een quasi nationale begrafenis krijgen...
  zaterdag 15 april 2006 @ 20:48:37 #152
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_36989766
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 12:03 schreef Frederic het volgende:

[..]

Inderdaad ja. Ik herinner me vorig jaar een overval op de McDonalds in Mechelen (bij Antwerpen). De politie was toen zeer snel ter plaatse en heeft tijdens de confrontatie een dader doodgeschoten. Resultaat: rellen. Toen was het blijkbaar niet "de natuur" of "die dingen gebeuren"...

Het Vlaams Belang kan zich geen betere campagne indenken
Inderdaad. 't Is eigenlijk te gek voor woorden dat het wel lijkt alsof negen van de tien gewelddadige misdaden gepleegd worden door allochtonen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_36990797
Het meest beangstigende vind ik dat ik niets eens meeer opkijk van dit soort berichten.
Never underestimate the power of human stupidity.
pi_36994423
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 21:34 schreef AiaS het volgende:
Het meest beangstigende vind ik dat ik niets eens meeer opkijk van dit soort berichten.
Vindt je ze dan nog wel erg dan? Want ik denk dat dat het allerbelangrijkste is!
Hoe voorkomen wij dit soort zaken in de toekomst?
Zijn dit dingen die in die landen ook voorkomen? Zo ja wat doen ze er daar dan aan?
Neem aan dat ze daar enorme straffen uitdelen! Moeten ze hier dus ook doen!
Kijk een gevoelig renpaard heeft geen zweep nodig, maar een knol misschien weer wel! Denk dat daar het verschil inzit! Wat ben je gewend en wat vind je normaal?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 16 april 2006 @ 00:38:16 #155
46960 StefanP
polemicist
pi_36995126
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 10:34 schreef Battlegrim het volgende:
MP3-moord mogelijk racistisch getint

Ahidar: ''Ik probeer al een tijdje aan te kaarten dat steeds meer criminele Marokkaanse of Turkse jongeren slachtoffers uitkiezen die er als ongelovigen uitzien. Vorige maand was het een Nigeriaanse jongen en nu een Belgische. We moeten racisme bestrijden in al zijn facetten, of dat nu van de allochtone of de autochtone gemeenschap is.''
Dat is voor mij geen nieuws, het is allang bekend dat allochtonen maar wat graag autochtonen als slachtoffer kiezen. Maar het eeuwige riedeltje is dat dat geen racisme is. In de VS heb je hetzelfde. 80%van alle verkrachtingen wordt door een zwarte man op een witte vrouw gepleegd, en andersom is het percentage heel laag. Maar dat mag niet gezegd worden. Racisme bestaat enkel bij blanken.

In NL en de EU is het niet anders. Loverboys? Bijna al hun slachtoffers zijn blank. Hun eerste vriendinnetjes? Domme autochtone wichtjes. Hoeren. De vrouwen van varkens. Om op te oefenen. Berovingen, inbraak e.d.? Vrijwel altijd blij autochtonen, want in de eigen groep doen ze het niet.

Maar pas maar op als je dat hardop zegt, want voor je het weet heb je de gesubsidieerde, laffe "anti-discriminatie"clubjes aan je broek.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 16 april 2006 @ 00:57:03 #156
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_36995600
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 11:57 schreef BeamMeUpScotty het volgende:

[..]

Ik lees wel eens op Fok dat ook Noord Afrikanen tot het blanke ras behoren dus kun je hier überhaupt wel spreken over racisme ? het antwoord moet dus NEE zijn .
Het heeft niets met racisme te maken , gewoon met een stelletje criminelen ( die dus tot het blanke ras behoren )
Het antwoord moet JA zijn. Het gaat niet om dezelfde rassen, racisme is het opzettelijk beledigen van andere nationaliteiten.
pi_36995855
quote:
Op zondag 16 april 2006 00:57 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Het antwoord moet JA zijn. Het gaat niet om dezelfde rassen, racisme is het opzettelijk beledigen van andere nationaliteiten.
En wat als je dat per ongeluk doet?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 16 april 2006 @ 01:08:27 #158
138514 1ofthefew
always on the run
pi_36995885
quote:
Op zondag 16 april 2006 00:38 schreef StefanP het volgende:

[..]

Dat is voor mij geen nieuws, het is allang bekend dat allochtonen maar wat graag autochtonen als slachtoffer kiezen. Maar het eeuwige riedeltje is dat dat geen racisme is. In de VS heb je hetzelfde. 80%van alle verkrachtingen wordt door een zwarte man op een witte vrouw gepleegd, en andersom is het percentage heel laag. Maar dat mag niet gezegd worden. Racisme bestaat enkel bij blanken.

In NL en de EU is het niet anders. Loverboys? Bijna al hun slachtoffers zijn blank. Hun eerste vriendinnetjes? Domme autochtone wichtjes. Hoeren. De vrouwen van varkens. Om op te oefenen. Berovingen, inbraak e.d.? Vrijwel altijd blij autochtonen, want in de eigen groep doen ze het niet.

Maar pas maar op als je dat hardop zegt, want voor je het weet heb je de gesubsidieerde, laffe "anti-discriminatie"clubjes aan je broek.
hoe de situatie exact zit in amerika weet ik niet maar wat je schetst over de nederlandse situatie gaat wel op. maar idd dat mag je niet zeggen he
De wereld is op hol geslagen
pi_36998708
quote:

tuurlijk mag je dat zeggen maar waarom zouden die gesubsidieerde, laffe "anti-discriminatie"clubjes hun mening NIET mogen geven ? omdat JIJ daar niet van gediend bent ?
riekt aardig naar fascisme als je het mij vraagt.
pi_37013061

Hoe lang nog, politie?
  zondag 16 april 2006 @ 23:03:27 #161
46960 StefanP
polemicist
pi_37019541
quote:
Op zondag 16 april 2006 09:10 schreef BeamMeUpScotty het volgende:

[..]

tuurlijk mag je dat zeggen maar waarom zouden die gesubsidieerde, laffe "anti-discriminatie"clubjes hun mening NIET mogen geven ? omdat JIJ daar niet van gediend bent ?
riekt aardig naar fascisme als je het mij vraagt.
De enige fascisten zijn juist die clubjes. Omdat ze altijd maar naar een soort "racisme" zoeken: van blanken tegen niet-blanken. Omdat het minste of geringste in hun ogen je al gelijk maakt aan een nazi. Omdat ze je meteen met Hitler zelf gelijk stellen, omdat je bij voorbaat al fout en veroordeeld bent in hun wereldvreemde ogen. Geitewollensokken clubjes zijn het, die dag op dag alles afspeuren om maar "racisten" te vinden. Meestal zijn dat doodnormale burgers, maar met de politiek correcte kliek in Den Haag en bij justitie staat hun overwinning al bij voorbaat vast.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 17 april 2006 @ 00:04:40 #162
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_37021211
Belachelijk dat dit gebeurt, maar wat is precies de toedracht? Hoe weten jullie zo stellig dat dit een moord was met een racistisch motief?
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
  maandag 17 april 2006 @ 00:05:58 #163
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37021247
quote:
Op zondag 16 april 2006 19:05 schreef Frederic het volgende:
[afbeelding]

Hoe lang nog, politie?
ik denk dat je onze nederlandse ogen overschat.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 17 april 2006 @ 00:33:48 #164
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37021999
quote:

[..]

Dat is voor mij geen nieuws, [..]
Voor mij ook niet, in New York stond ook in alle kranten dat je je iPod dopjes maar om moest wisselen omdat die zo gewild waren bij criminelen.

Overigens wel ernstig triest voor deze jongen, maar ik moest wel gelijk aan het nieuws wat ik toen in Amerika mee kreeg denken, daar werd het dragen van iPod dopjes in drukke gebieden al afgeraden, vanwege diefstal en dergelijken.

Clique.

Illustratie
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 17 april 2006 @ 00:37:12 #165
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37022086
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:33 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Voor mij ook niet, in New York stond ook in alle kranten dat je je iPod dopjes maar om moest wisselen omdat die zo gewild waren bij criminelen.

Overigens wel ernstig triest voor deze jongen, maar ik moest wel gelijk aan het nieuws wat ik toen in Amerika mee kreeg denken, daar werd het dragen van iPod dopjes in drukke gebieden al afgeraden, vanwege diefstal en dergelijken.
ik denk dat de familie en vrienden van die jongen weinig hebben aan je gebagatelliseer. jammer dat je zo eng eenzijdig bent.
  maandag 17 april 2006 @ 00:38:55 #166
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37022117
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:37 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat de familie en vrienden van die jongen weinig hebben aan je gebagatelliseer. jammer dat je zo eng eenzijdig bent.
Nou, het viel mij even op dat er gelijk weer naar buitenlanders gekeken wordt, alsof mensen uit eigen land dat niet doen. Gezien de iPod al wat langer in de States is, dacht ik dat hij daar wel van gehoord had.

Ik kan natuurlijk wel een online gastenboek tekenen voor mijn medeleven, maar dat vind ik nou niet echt geloofwaardig, laat staan netjes.
  maandag 17 april 2006 @ 00:39:35 #167
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37022139
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:38 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nou, het viel mij even op dat er gelijk weer naar buitenlanders gekeken wordt, alsof mensen uit eigen land dat niet doen. Gezien de iPod al wat langer in de States is, dacht ik dat hij daar wel van gehoord had.
ik hoop niet dat iemand die jij kent om zijn nikes kapot wordt gestoken, lulhannes.
  maandag 17 april 2006 @ 00:41:16 #168
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37022180
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:39 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik hoop niet dat iemand die jij kent om zijn nikes kapot wordt gestoken, lulhannes.
jezus man, ik zeg toch niet dat het leuk is ofzo? Sorry hoor.
pi_37022276
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:39 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

valt me tegen van je zoalshetis...

jij hoopt nu dat iemand anders kapot wordt gestoken omdat jij yildes z`n reactie niet tof vind?

ik gok hoop dat je dat niet meent
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  maandag 17 april 2006 @ 00:46:24 #170
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37022289
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:45 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

valt me tegen van je zoalshetis...

jij hoopt nu dat iemand anders kapot wordt gestoken omdat jij yildes z`n reactie niet tof vind?

ik gok hoop dat je dat niet meent
"ik hoop niet"... wat snap jij daar niet aan? te laat voor je?
pi_37022355
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:46 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

"ik hoop niet"... wat snap jij daar niet aan? te laat voor je?
excuses ik las het idd verkeerd

vond het al zo raar
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  maandag 17 april 2006 @ 02:52:13 #172
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_37024004
In ieder geval: als het ook in Amerika al zover is, dan moeten we toch wel echt tot de conclusie komen dat dit een westers probleem is. In de USA misschien met zwarten en mexicanen, in de EU met mensen uit moslimlanden. Het lijkt me toch een vrij duidelijk patroon, en volgens mij heb je eerder een globale oplossing nodig en niet het standaard "stuur ze terug naar hun zandbak".
---verdwijnt---
  maandag 17 april 2006 @ 03:15:39 #173
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_37024225
En toch denk ik niet dat de problemen in de VS dezelfde zijn als hier. In de VS steelt (toch een groot deel) men om te overleven, dat is met onze "sociale zekerheid" in Europa absoluut niet het geval bij die jongeren.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_37025238
[quote]Op zaterdag 15 april 2006 10:34 schreef Battlegrim het volgende:
MP3-moord mogelijk racistisch getint

De roofmoord afgelopen woensdag in Brussel om een mp3-speler, is mogelijk 'racistisch getint'. Dat stelt de Brusselse volksvertegenwoordiger Fouad Ahidar van de sociaal progressieve partij sp.a-Spirit. De 17-jarige Joe Vanholsbeeck werd op het CS-station met vijf messteken om het leven gebracht door twee Noord-Afrikaanse jongeren; deze zijn nog voortvluchtig.

Ahidar: ''Ik probeer al een tijdje aan te kaarten dat steeds meer criminele Marokkaanse of Turkse jongeren slachtoffers uitkiezen die er als ongelovigen uitzien. Vorige maand was het een Nigeriaanse jongen en nu een Belgische. We moeten racisme bestrijden in al zijn facetten, of dat nu van de allochtone of de autochtone gemeenschap is.''

De volksvertegenwoordiger heeft opgeroepen om in de loop van volgende week een stille tocht te houden. ''De oproep tot optocht zal in de eerste plaats naar allochtonen gericht zijn, maar uiteraard is iedereen vrij om mee te lopen'', aldus Ahidar; hij roept tevens de allochtone gemeenschap op om actief de daders te helpen zoeken.

De vader van het slachtoffer reageerde verbijsterd op de brutale manier waarop zijn zoon om het leven is gekomen. ''Vijf messteken, dat is om te doden. Een mens doet zoiets niet'', zo zei hij in het Belgische tv-Journaal. Hij hoopt dat de daders levenslang worden opgesloten en verplicht arbeid moeten verrichten: ''Dan kunnen ze zich nog nuttig maken voor de maatschappij.''

Bron: 'MP3-moord mogelijk racistisch getint'

Ik hoop dat die neppe anti racisten eens wakker worden en ook de blanken gaan beschermen, want de MEESTE racistische aanvallen en moorden (zelfs in Amerika) zijn van niet Westerse buitenlanders op blanken !!!

[/quote

Met het risico dat ik misschien wat over het hoofd heb gezien wil ik tóch even reageren op wat deze meneer Ahidar zei. Hij heeft 't over "''Ik probeer al een tijdje aan te kaarten dat steeds meer criminele Marokkaanse of Turkse jongeren slachtoffers uitkiezen die er als ongelovigen uitzien."
Dit is dus een héél fout woordgebruik, meneer Ahidar. Degenen die u "ongelovigen" noemt zijn (en excuseer me als ik het fout heb, als Nederlander zijnde) hoofdzakelijk katholiek. En katholicisme is óók een geloof, meneer Ahidar. Ik vind dat u door het gebruik van het woord "ongelovigen" (deze term wordt dus door moslims gebezigd als ze het over niet-moslims hebben) deze daad niet voor de volle 100% afkeurt. U zou toch eens wat beter op uw woordgebruik moeten letten, meneer Ahidar, want als u zichzelf "volksvertegenwoordiger" noemt houdt dat in dat u zich ook voor de autochtone medemens moet inzetten, en niet alleen voor de "gelovigen". Ook de westerse katholieken, christenen en niet-gelovigen (ehhh, hier bedoel ik mensen mee die GEEN religie naleven) zouden op u moeten kunnen rekenen, maar nogmaals: als u de term "ongelovigen" bezigt, duidt dit er m.i. overduidelijk op dat u vanuit uw moslimstandpunt spreekt, en niet uit het stadpunt van volksvertegenwoordiger, die ook ónze regilie en cultuur accepteert. Ik vind dat meneer Ahidar deze term in deze context niet meer zou moeten gebruiken, anders is meneer Ahidar de titel "volksvertegenwoordiger" niet waard, en zou meneer Ahidar deze functie per direct moeten neerleggen!!!!
  maandag 17 april 2006 @ 09:39:41 #175
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37025261
hij bedoelt mensen die er niet noord-afrikaans uitzien. hij had idd beter kunnen spreken van haat jegens autochtonen.
pi_37025293
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 20:48 schreef TC03 het volgende:

[..]

Inderdaad. 't Is eigenlijk te gek voor woorden dat het wel lijkt alsof negen van de tien gewelddadige misdaden gepleegd worden door allochtonen.
Ik volg het Belgische nieuws niet, maar in Nederland is dit aan de orde van de dag, hoor. Alleen doen wij er hier niets aan omdat wij dankzij onze laatste kabinetten al murw geramd zijn. Hier wordt niet meer geprotesteerd omdat we dat niet mogen, en als we 't tóch doen, wordt er ingegrepen door de Mobiele Eenheid (die agentjes met schilden, knuppels, helmen en waterkanonnen, ik weet even niet hoe jullie ze noemen) want onze "democratische"regering duldt geen kritiek. Mijn hoop ligt nu bij jullie, zuiderburen; misschien kunnen jullie tot je regering doordringen dat dit soort roofmoorden niet kan, en lukt dat, dan komt het via de E.U. op den duur vanzelf bij ónze regering terecht, die dan, om zich te kunnen blijven prifileren als regering van een mede-E.U.-land, mogen we hopen dat er (en dan zijn we intussen zeer waarschijnlijk al wat jaartjes verder) eens daadwerkelijk iets aan gaat doen. Tot nu toe worden dit soort zaken met de mantel der liefde bekekt en/of in de doofpot gestopt, óf ze zeggen dat 't zo'n vaart allemaal niet loopt en meer van dergelijke onzin. Vandaar ook mijn term "murw geramd".
pi_37025305
quote:
Op maandag 17 april 2006 09:39 schreef zoalshetis het volgende:
hij bedoelt mensen die er niet noord-afrikaans uitzien. hij had idd beter kunnen spreken van haat jegens autochtonen.
Ik snap wel wat-ie bedoelt, maar hij noemt ze "ongelovigen", en die term had-ie gewoon níet mogen gebruiken.
  maandag 17 april 2006 @ 09:48:08 #178
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37025323
quote:
Op maandag 17 april 2006 09:45 schreef progrock het volgende:

[..]

Ik snap wel wat-ie bedoelt, maar hij noemt ze "ongelovigen", en die term had-ie gewoon níet mogen gebruiken.
ik denk dat hij die term bezigde als ware het een quote van die jochies.
pi_37025332
quote:
Op maandag 17 april 2006 02:52 schreef Clourhide het volgende:
In ieder geval: als het ook in Amerika al zover is, dan moeten we toch wel echt tot de conclusie komen dat dit een westers probleem is. In de USA misschien met zwarten en mexicanen, in de EU met mensen uit moslimlanden. Het lijkt me toch een vrij duidelijk patroon, en volgens mij heb je eerder een globale oplossing nodig en niet het standaard "stuur ze terug naar hun zandbak".
Hoezo niet? Criminele moslims terug naar hun zandbak, criminele Latino's ook terug naar hun land van herkomst. Er zijn enorm veel overeenkomsten tussen de criminaliteits-uitingen van "onze" moslims en "hun" latino's, en ze zijn beiden onverbeterlijk.
pi_37025338
quote:
Op maandag 17 april 2006 09:48 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat hij die term bezigde als ware het een quote van die jochies.
Zou kunnen, maar dan had die krant deze term tussen aanhalingstekens moeten zetten, vind je niet? Trouwens, hebben ze die graflijers al te pakken? Nee zeker.
  maandag 17 april 2006 @ 09:52:44 #181
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37025368
quote:
Op maandag 17 april 2006 09:49 schreef progrock het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar dan had die krant deze term tussen aanhalingstekens moeten zetten, vind je niet? Trouwens, hebben ze die graflijers al te pakken? Nee zeker.
nee de graflijers worden nog steeds ergens verborgen gehouden. de beelden van de stationshal waren trouwens enorm slecht. ik snap dat sowieso niet met al die haarscherpe digitale meuk die je tegenwoordig voor een paar tientjes kan kopen.
pi_37025443
quote:
Op maandag 17 april 2006 09:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee de graflijers worden nog steeds ergens verborgen gehouden. de beelden van de stationshal waren trouwens enorm slecht. ik snap dat sowieso niet met al die haarscherpe digitale meuk die je tegenwoordig voor een paar tientjes kan kopen.
Dus ook in het Belgische is een mensenleven niet veel meer waard. Als ik een hoge jongen bij de politie was zou ik 24 uur per dag alle manschappen op deze zaak zetten. Het flitsen van hardrijders komt wel weer als die asbakken hun plaats achter de tralies hebben gekregen, en daar de rest van hun lamlendige waardeloze levens kunnen wegrotten!!!
  maandag 17 april 2006 @ 10:02:27 #183
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37025483
quote:
Op maandag 17 april 2006 09:59 schreef progrock het volgende:

[..]

Dus ook in het Belgische is een mensenleven niet veel meer waard. Als ik een hoge jongen bij de politie was zou ik 24 uur per dag alle manschappen op deze zaak zetten. Het flitsen van hardrijders komt wel weer als die asbakken hun plaats achter de tralies hebben gekregen, en daar de rest van hun lamlendige waardeloze levens kunnen wegrotten!!!
ik denk dat ze wel hun best doen deze in potentie nationale rel op te lossen...
pi_37025668
quote:
Op maandag 17 april 2006 09:59 schreef progrock het volgende:

[..]

Dus ook in het Belgische is een mensenleven niet veel meer waard. Als ik een hoge jongen bij de politie was zou ik 24 uur per dag alle manschappen op deze zaak zetten.
Deze zaak is de prioriteit nummer één voor de Brusselse Federale Politie en de BRD (Bijzondere Recherche Dienst). Zelfs Kardinaal Danneels heeft het gisteren in zijn paasviering gehad over deze zaak en ook premier Verhofstadt heeft een brief naar de ouders gestuurd met de boodschap dat "deze moord niet onbestraft blijft".
Ik ben eigenlijk wel blij dat deze zaak nu al dagen lang het nieuws in Belgie beheerst, zo worden er misschien eindelijk eens maatregelen genomen.
quote:
Vakbonden vragen meer spoorwegpolitie
ma 17/04/06 - De vakbonden van de NMBS vragen aan de spoorwegpolitie om meer inspanningen te doen om de veiligheid in de Belgische treinstations te verhogen.
De vraag komt er na het incident in het Centraal Station in Brussel waarbij een jongen van 17 werd doodgestoken.
"In Brussel-Halle-Vilvoorde, waar ongeveer honderd stations zijn, zijn er slechts een vijftigtal mensen van de spoorwegpolitie", klinkt het bij de vakbonden. "Dat zouden er eigenlijk twee keer zoveel moeten zijn."

In heel België werken zo'n 350 agenten voor de spoorwegpolitie.

De NMBS heeft wel al gezegd dat er nieuwe bewakingscamera's komen in de vijftig grootste Belgische stations.
pi_37031196
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:33 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Clique.

Illustratie
[afbeelding]
Frappant, dat politiek correcte plaatje waarin een blanke man de iPod van een getinte vrouw steelt...

Volgens mij is dat in de USA in zeker 90% van de gevallen omgekeerd
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  maandag 17 april 2006 @ 14:19:18 #186
pi_37031876
quote:
Op maandag 17 april 2006 09:35 schreef progrock het volgende:

Met het risico dat ik misschien wat over het hoofd heb gezien wil ik tóch even reageren op wat deze meneer Ahidar zei. Hij heeft 't over "''Ik probeer al een tijdje aan te kaarten dat steeds meer criminele Marokkaanse of Turkse jongeren slachtoffers uitkiezen die er als ongelovigen uitzien."
Dit is dus een héél fout woordgebruik, meneer Ahidar. Degenen die u "ongelovigen" noemt zijn (en excuseer me als ik het fout heb, als Nederlander zijnde) hoofdzakelijk katholiek. En katholicisme is óók een geloof, meneer Ahidar. Ik vind dat u door het gebruik van het woord "ongelovigen" (deze term wordt dus door moslims gebezigd als ze het over niet-moslims hebben) deze daad niet voor de volle 100% afkeurt. U zou toch eens wat beter op uw woordgebruik moeten letten, meneer Ahidar, want als u zichzelf "volksvertegenwoordiger" noemt houdt dat in dat u zich ook voor de autochtone medemens moet inzetten, en niet alleen voor de "gelovigen". Ook de westerse katholieken, christenen en niet-gelovigen (ehhh, hier bedoel ik mensen mee die GEEN religie naleven) zouden op u moeten kunnen rekenen, maar nogmaals: als u de term "ongelovigen" bezigt, duidt dit er m.i. overduidelijk op dat u vanuit uw moslimstandpunt spreekt, en niet uit het stadpunt van volksvertegenwoordiger, die ook ónze regilie en cultuur accepteert. Ik vind dat meneer Ahidar deze term in deze context niet meer zou moeten gebruiken, anders is meneer Ahidar de titel "volksvertegenwoordiger" niet waard, en zou meneer Ahidar deze functie per direct moeten neerleggen!!!!
Voor een extreme Moslim is iedere niet-Moslim een "ongelovige" of dat nu een Katholiek, een Jood, een Boedhist of een Atheist is maakt daarbij niks uit. Vanuit het standpunt van die jongeren gebruikt hij hier het volstrekt juiste woord. Ze zoeken iemand uit die vanuit hun gezichtspunt "ongelovig" is. ..
pi_37033353
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 20:48 schreef TC03 het volgende:

[..]

lijkt ?
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
pi_37034830
quote:
Op maandag 17 april 2006 14:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Voor een extreme Moslim is iedere niet-Moslim een "ongelovige" of dat nu een Katholiek, een Jood, een Boedhist of een Atheist is maakt daarbij niks uit. Vanuit het standpunt van die jongeren gebruikt hij hier het volstrekt juiste woord. Ze zoeken iemand uit die vanuit hun gezichtspunt "ongelovig" is. ..
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, maar ze kènnen de daders niet eens; hoe kunnen ze er dan van uitgaan dat dit een moord uit disciminatie-oogpunt is? Let wel, moslims zijn ècht mijn vrienden niet, integendeel, maar hoe komt die islamitische volksvertegenwoordiger wiens naam me even ontschoten is dan in godsnaam aan de wijsheid dat dit een religieuze moord is, of komt dat in België vaker voor? Misschien hier in Nederland ook wel, maar dan wordt er geen ruchtbaarheid aan gegeven.
pi_37034987
quote:
Op maandag 17 april 2006 10:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat ze wel hun best doen deze in potentie nationale rel op te lossen...
Ik hoop van harte dat de daders heel snel worden gevonden. Alleen zullen ze hun "verdiende" straf (vul zelf maar in wat je vindt dat ze verdienen) wel weer ontlopen! Ik hoop eerlijk gezegd ook dat deze afschuwelijke gebeurtenis ontaardt in een internationale rel, zodat potentiële criminele Marokkaantjes overál goed in de gaten worden gehouden!!!
  Lieve Belg maandag 17 april 2006 @ 17:08:16 #190
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_37036196
En opnieuw:
quote:
Nog een tiener met geweld beroofd
ma 17/04/06 - In Charleroi is een jongen in elkaar geslagen en van zijn mp3-speler beroofd op het parkeerterrein van een schaatsbaan.

De jongen van negentien werd op de grond geduwd, beroofd en geslagen met een metalen staaf.

De dader ging er eerst vandoor, maar kwam daarna terug met drie anderen. Het slachtoffer kreeg extra klappen. Er waren twee getuigen, maar die grepen niet in.

Vorige week woensdag is in het Brusselse Centraal Station een jongen van zeventien vermoord, toen hij zijn mp3-speler niet wilde afgeven.
bron vrtnieuws.net
Ik weet al over wat de eerste vijf minuten in het nieuws gaan zijn hier om 19 uur.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_37038727
quote:
Op maandag 17 april 2006 17:08 schreef Jump het volgende:
En opnieuw:
[..]

Ik weet al over wat de eerste vijf minuten in het nieuws gaan zijn hier om 19 uur.
Dat meen je niet.
  maandag 17 april 2006 @ 18:57:50 #192
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_37039101
Simpelweg gebrek aan respect voor de autochtone medemens.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  maandag 17 april 2006 @ 19:02:42 #193
pi_37039221
quote:
Op maandag 17 april 2006 16:25 schreef progrock het volgende:

[..]

Ik hoop van harte dat de daders heel snel worden gevonden. Alleen zullen ze hun "verdiende" straf (vul zelf maar in wat je vindt dat ze verdienen) wel weer ontlopen! Ik hoop eerlijk gezegd ook dat deze afschuwelijke gebeurtenis ontaardt in een internationale rel, zodat potentiële criminele Marokkaantjes overál goed in de gaten worden gehouden!!!
Als ze ouder dan 16 jaar zijn komen ze in België voor een assisenproces met jury te staan ...

Maar als niemand ze gaat aangeven is het volgens mij voor de poltiie zoeken naar een speld in een strontberg ...
  maandag 17 april 2006 @ 19:41:00 #194
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_37040106
Steun Joe! (topic gesloten & reaktie toegevoegd)
quote:
Op maandag 17 april 2006 18:56 schreef dennisgeel het volgende:
U heeft het waarschijnlijk gehoord in de media. Woensdag 12 april 2006 omstreeks 16.30 uur werd Joe Van Holsbeeck neergestoken.
Steun Joe en teken de petitie tegen nutteloos geweld en steun de familie.

STEUN JOE -- KLIK HIER!
pi_37084078
Ik hoorde het vandaag..
Echt diep triest
pi_37084167
quote:
Op maandag 17 april 2006 09:48 schreef progrock het volgende:

[..]

Hoezo niet? Criminele moslims terug naar hun zandbak, criminele Latino's ook terug naar hun land van herkomst. Er zijn enorm veel overeenkomsten tussen de criminaliteits-uitingen van "onze" moslims en "hun" latino's, en ze zijn beiden onverbeterlijk.
Het mag misschien niet gezegd worden, maar het is toch bekend dat hoe zuidelijker de mensen, hoe heetgebakerder ze zijn?
Ik heb ook Italiaans bloed, nou kan ook boos worden, met reden natuurlijk! Maar ben het snel weer vergeten!
Tjah en niet aanpassen jammer dan maar eh dan is het voor die persoon ook inderdaad beter om maar verder te leven in land van herkomst, helaas wil men mij niet terugsturen naar Italie
Ik ben hier geboren en getogen en mijn ouders idem en die hun ouders ook enzo,
En ik ben te lief, jammer voor mijzelf maar anderssssss
  woensdag 19 april 2006 @ 01:48:01 #197
pi_37084869
Robotfoto van dader gepubliceerd in pers
di 18/04/06 - De kranten van de VUM-groep pakken morgen uit met de robotfoto van de verdachte van de moord op Joe Van Holsbeeck, de jongen van 17 die vorige woensdag werd doodgestoken in het Centraal Station van Brussel. De speurders hopen dat de identiteit van de dader zo snel aan het licht komt.

Het gerecht zal morgen ook de beelden van de roofmoord in het Centraal Station in Brussel vrijgeven aan de pers. Dat heeft televisiezender VTM gemeld, de informatie is aan Belga bevestigd door het Brusselse parket.

Het gerecht zal niet de hele opname tonen waarop te zien is hoe de 17-jarige Joe Van Holsbeeck wordt neergestoken, maar enkel de beelden waarop de dader herkenbaar is.

"De enige beelden die we vrijgeven, zijn die waarop de daders duidelijk te zien en herkenbaar zijn. We willen zo de identificatie van de daders makkelijker maken,", zegt substituut Wim De Troy.

Het parket vreest niet dat door de beelden openbaar te maken een soort heksenjacht kan beginnen.

"Men heeft ons gewaarschuwd voor dat bestaande risico. Maar het enige dat we willen, is dat iedereen die de daders kent of herkent contact opneemt met politie of gerecht."

De roofmoord werd gefilmd door de bewakingscamera's van de NMBS, maar in de eerste dagen van het onderzoek vonden de speurders het niet opportuun de beelden vrij te geven.

Ze werden samen met de verklaringen van getuigen wel aangewend om een robotfoto samen te stellen die onder de politiediensten werd verspreid.

woensdag 19 april 2006 @ 02:42:21 #198
46960 StefanP
polemicist
pi_37085343
quote:
Op maandag 17 april 2006 13:58 schreef rameijer het volgende:

[..]

Frappant, dat politiek correcte plaatje waarin een blanke man de iPod van een getinte vrouw steelt...

Volgens mij is dat in de USA in zeker 90% van de gevallen omgekeerd
Dat is ook zo, niet alleen in de VS maar in heel de EU en andere multiculturele samenlevingen. Maar dat mag niet gezegd worden. Het is immers onmogelijk om toe te geven dat de liberale hippies in de jaren 60 en 70, die de ongebreidele immigratie mogelijk maakten, fout waren. Als het andersom was, dus van autochtoon op allochtoon, dan was de wereld te klein en hoorde je het 24/7. Maar nu is het omgekeerd: de autochtoon is in veruit de meeste gevallen het slachtoffer, en dus moet er "zorgvuldig" mee omgegaan worden. Lees: stilhouden en doodzwijgen. Of het nu om verkrachtingen van autochtone meisjes gaat of de diefstal van mp3-spelers.

Het is immers beter om ontelbare autochtonen op te offeren aan de goden Multikul en Diversiteit, dan om de waarheid onder ogen te zien.
-Mark Steyn
pi_37088641
Je zou een speelplaat in zijn hol moeten douwen ..vuile moordenaar.
pi_37088834
Het Brusselse OM geeft vandaag de videobeelden vrij. Ziehier de moordenaars van Joe:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')