abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36895632
quote:
Op woensdag 12 april 2006 18:54 schreef Jordy-B het volgende:
'k geef geen mening over het verhaal... hoogstens het verhaal van de aflevering(en) die ik gezien hebt.
Beeld & geluid zijn redelijk constant tijdens de serie, dus daar kan je best wat over zeggen als je de eerste aflevering hebt gezien. Dus ik geeft een inleidend verhaaltje, zeg wat over beeld & geluid, wat me allemaal opviel en of ik zo'n serie zou aanraden of niet...
Er zijn deze week meer dan tien nieuwe series uitgekomen... dus zo gek is zo'n preview-achtige post niet.

En waarom is Ergo Proxy een uitzondering?
Kijk de eerste ep maar en je weet waarom
Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
pi_36895741
Ik heb de eerste episode van ergo proxy gezien, maar het is nogal belachelijk om te beweren dat dat een uitzondering zou zijn... Het is natuurlijk de grootst mogelijke onzin dat je van series 5 afleveringen gezien moet hebben voordat je een "goed beeld" kan vormen, behalve van Ergo Proxy...

òf het is onzin dat je vijf afleveringen gezien moet hebben, òf je hebt volgens jouw redenering gewoonweg geen goed beeld van Ergo Proxy...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_36896600
quote:
Op woensdag 12 april 2006 19:02 schreef Jordy-B het volgende:
Ik heb de eerste episode van ergo proxy gezien, maar het is nogal belachelijk om te beweren dat dat een uitzondering zou zijn... Het is natuurlijk de grootst mogelijke onzin dat je van series 5 afleveringen gezien moet hebben voordat je een "goed beeld" kan vormen, behalve van Ergo Proxy...

òf het is onzin dat je vijf afleveringen gezien moet hebben, òf je hebt volgens jouw redenering gewoonweg geen goed beeld van Ergo Proxy...
Ik doelde meer dat ik niet voorbarig spreek over een serie totdat ik 4-5 eps heb gezien. Als je mijn geschiedenis doorleest in deze reeks zal je zien dat ik het heb over series die ik OF helemaal gezien heb OF waar ik + 10 eps van gezien heb.

Ergo Proxy is dus een uitzondering omdat ik het daar vanaf ep 1 al over heb
  woensdag 12 april 2006 @ 19:33:00 #79
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_36896633
Boeie.

Een discussie als deze is begrijpelijk doch overbodig.
Anime/Manga draait op smaak, Daar zijn we 't wel over eens.

Review is een nikszeggend woord.
Review moet gespecifeerd worden!
"Review van de eerste episode van.."
"Review van de hele serie .. "

Maar goed, ik zal me erbuiten houden voor de rest
pi_36896650
quote:
Op woensdag 12 april 2006 19:31 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

Ik doelde meer dat ik niet voorbarig spreek over een serie totdat ik 4-5 eps heb gezien. Als je mijn geschiedenis doorleest in deze reeks zal je zien dat ik het heb over series die ik OF helemaal gezien heb OF waar ik + 10 eps van gezien heb.

Ergo Proxy is dus een uitzondering omdat ik het daar vanaf ep 1 al over heb
oh zo... zeg dat dan. Zoals jij het zegt, staat het er alsof ergo de uitzondering op de 5ep-regel is...

Maar dan nog blijf ik erbij dat je van alles behalve het verhaal wat kunt zeggen als je de eerste aflevering hebt gezien. (je reageerde enkel op de Ergo Proxy-vraag, dus je zult het met de rest wel eens zijn... )
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_36898007
Ik denk dat ik nou een beetje begin te begrijpen wat jordy bedoelde... Om eerlijk te zijn erger ik me dood aan mensen die zeggen dat ze de eerste 5 afleveringen van een (nieuwe!) serie hebben gezien, en dat je bijna alle informatie over die serie er bijna radicaal uit hen moet trekken.

Omdat ik CGI echt verafschuw, weet ik door de post van jordy, dat Capeta dus echt niks voor mij is.
pi_36899061
Ik denk wel dat CGI de toekomst is... Dat klinkt cliché, maar CGI maakt het mogelijk om ingewikkelde scenes op een vrij makkelijke manier te realiseren. Hoewel het bij, bijvoorbeeld, het eerste seizoen van Initial D echt geen gezicht was, is het gebruik van CGI voor race-scenes (als in Capeta) echt stukken vooruit gegaan. En het ziet er in Capeta ook echt behoorlijk goed uit...

Het is gewoon dat CGI en getekende animatie nog teveel van elkaar verschillen qua aanzicht.. Je ziet gelijk wanneer iets getekend is of CGI. Als ze dat kunnen oplossen, zal het gebruik van CGI een stuk meer gewaardeerd gaan worden.

(ik heb het nu natuurlijk over het gebruik van CGI-objecten... Er wordt al jaren met succes gebruik gemaakt van CGI-effecten als het out-of-focus gaan van de achtergrond, wazig worden van het beeld door de snelheid, het invoegen van lichteffecten, rook, etc)

Voor de lezer die geen flauw idee heeft waar het over gaat... CGI staat voor Computer Generated Images/Imagery
pi_36900506
quote:
Op woensdag 12 april 2006 20:42 schreef Jordy-B het volgende:
Ik denk wel dat CGI de toekomst is... Dat klinkt cliché, maar CGI maakt het mogelijk om ingewikkelde scenes op een vrij makkelijke manier te realiseren. Hoewel het bij, bijvoorbeeld, het eerste seizoen van Initial D echt geen gezicht was, is het gebruik van CGI voor race-scenes (als in Capeta) echt stukken vooruit gegaan. En het ziet er in Capeta ook echt behoorlijk goed uit...

Het is gewoon dat CGI en getekende animatie nog teveel van elkaar verschillen qua aanzicht.. Je ziet gelijk wanneer iets getekend is of CGI. Als ze dat kunnen oplossen, zal het gebruik van CGI een stuk meer gewaardeerd gaan worden.

(ik heb het nu natuurlijk over het gebruik van CGI-objecten... Er wordt al jaren met succes gebruik gemaakt van CGI-effecten als het out-of-focus gaan van de achtergrond, wazig worden van het beeld door de snelheid, het invoegen van lichteffecten, rook, etc)

Voor de lezer die geen flauw idee heeft waar het over gaat... CGI staat voor Computer Generated Images/Imagery
nou in lion king wordt ook cgi gebruikt om de Gnoes stampede te maken, dit is toch ook niet te onderschijden van de normale tekeningen (of zit ik er nou naast)
pi_36900644
quote:
Op woensdag 12 april 2006 19:33 schreef Orealo het volgende:

Anime/Manga draait op smaak, Daar zijn we 't wel over eens.
dat geldt ook voor films muziek, boeken etc
ik zelf vind bijvoorbeeld een serie als Gundam wing minder leuk als een serie Midori no hibi.
maar ik vind bijvoorbeeld wel gunslinger girl of elfen lied ook weer erg cool..
en wat het precies is dat ik em zo cool/goed vind, dat weet ik om de een of andere reden niet ( )

en jantje kan dus een van boven genoemde series dus gewoon weg bagger vinden...
  woensdag 12 april 2006 @ 21:29:39 #85
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_36901124
Over zinloos en off topic gesproken...

(ja, dat is deze post ook!)
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_36901131
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:17 schreef mschol het volgende:

[..]

nou in lion king wordt ook cgi gebruikt om de Gnoes stampede te maken, dit is toch ook niet te onderschijden van de normale tekeningen (of zit ik er nou naast)
Nadeel is dat Disney er gigantisch veel tijd en geld heeft ingestopt om zoiets te bereiken... Dat lukt echt nooit bij een standaard anime
pi_36901171
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:29 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Nadeel is dat Disney er gigantisch veel tijd en geld heeft ingestopt om zoiets te bereiken... Dat lukt echt nooit bij een standaard anime
njah das idd wel waar
pi_36901517
quote:
Op woensdag 12 april 2006 20:42 schreef Jordy-B het volgende:
Ik denk wel dat CGI de toekomst is...
Jammer dus. bij mij is de feeling van een anime direct weg als ik van die GCI achtergronden/vliegtuigen zie.

Opzich begrijpelijk, want na een tijd bespaar je er een grote hoeveelheid tijd en geld uit, maar ik hecht veel waarde aan de huidige traditionele anime.
pi_36901556
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:36 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Jammer dus. bij mij is de feeling van een anime direct weg als ik van die GCI achtergronden/vliegtuigen zie.

Opzich begrijpelijk, want na een tijd bespaar je er een grote hoeveelheid tijd en geld uit, maar ik hecht veel waarde aan de huidige traditionele anime.
Precies
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_36904502
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:17 schreef mschol het volgende:

[..]

Ik kan niet meer vinden hoe ze de gnoes gedaan hebben... Je kan in ieder geval bij de stroom aan gnoes in de verte (bij het shot van boven) wel zien dat het niet getekend is...

Maar het dupliceren van figuren valt ook onder CGI (de methode die ze gebruiken bij grote veldslagen... Je filmt 'n stuk of honderd acteurs een paar keer en copy-paste dat vervolgens een paar keer tot je een legertje van 'n paar duizend mensen hebt...)

Een ander verschil is dat het bij Lion King om een speelfilm met een groot budget gaat. Wij hebben het meestal over tv-series... De CGI in een film als de tweede Ghost in the Shell is ook honderd keer beter dan die in welke tv-serie dan ook...
  woensdag 12 april 2006 @ 22:34:55 #91
139307 stroopje
HEY THAT'S MY LINE
pi_36904593
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:29 schreef RipCore het volgende:
Over zinloos en off topic gesproken...

(ja, dat is deze post ook!)
Dat is waar ook voor je het weet zitten we in deel 14
Ik kijk niet al te kritisch naar anime na een paar afleveringen ( meestal 1- 5 ep ) kan ik zeggen of het wel de moeite waard is om verder te bekijken
pi_36904744
bla bla bla

vrolijk intermezzo

Fruits basket

woensdag 12 april 2006 @ 22:41:59 #93
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_36904884
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:38 schreef outcast_within het volgende:
bla bla bla

vrolijk intermezzo

Fruits basket

[afbeelding]
Damn wat is zij dun.
Die moet ik ook nog steeds een helemaal kijken
pi_36905001
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:41 schreef Orealo het volgende:

[..]

Damn wat is zij dun.
Die moet ik ook nog steeds een helemaal kijken
dat heet anime, valt me toch vaak op dat al die meiden in anime superslank zijn en (in verhouding) vaak grote borsten hebben
  woensdag 12 april 2006 @ 22:44:56 #95
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_36905010
Fruits Basket anime was wel leuk maar af en toe ook irritant. Het was echt té cute af en toe.

De manga is leuker.
pi_36905041
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:44 schreef sleepflower het volgende:
Fruits Basket anime was wel leuk maar af en toe ook irritant. Het was echt té cute af en toe.

De manga is leuker.
hmm das meer mijn type anime.. eff kijken waar ik em vandaan kan trekken
pi_36905431
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:44 schreef sleepflower het volgende:

De manga is leuker.
Ja he af en toe te wijs enzo, maar ach ik heb het ook met densha uitgehouden. Dus haar overdreven karakter kan ik ook wel aan. Ik ga em ook zeker voor een 2de keer kijken. Er worden nogal wat leuke dingen in gezegd. Tips van wijlen mama en grappige situaties
pi_36907741
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:38 schreef outcast_within het volgende:
bla bla bla
dude...
pi_36907867
is de a4e release van fruits basket goed?
pi_36909043
quote:
Op donderdag 13 april 2006 00:01 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

dude...
Welke opmerking op fok bleef je bij?

no offense maar zo komt het wel op mij over. Wat boeit het allemaal. Anime is tof ^_^
En als jullie graag over allerlei dingen willen hebben best. maar ik gooi er wel een leuk intermezzo door al dat gebrabbel heen
pi_36909062
quote:
Op donderdag 13 april 2006 00:05 schreef mschol het volgende:
is de a4e release van fruits basket goed?
Geen idee probeer het en je komt ervanzelf achter
pi_36909378
quote:
Op woensdag 12 april 2006 20:13 schreef blessed19 het volgende:
Ik denk dat ik nou een beetje begin te begrijpen wat jordy bedoelde... Om eerlijk te zijn erger ik me dood aan mensen die zeggen dat ze de eerste 5 afleveringen van een (nieuwe!) serie hebben gezien, en dat je bijna alle informatie over die serie er bijna radicaal uit hen moet trekken.

Omdat ik CGI echt verafschuw, weet ik door de post van jordy, dat Capeta dus echt niks voor mij is.
En toch kan het zijn dat de serie je na 5 eps zo erg grijpt dat je hem afkijkt. Nu begin je er niet aan puur omdat er CGI in zit en geef je het alsnog geen kans. Stel dat je de (p)review niet had gelezen en je kijkt 1 ep dus kom je toch dezelfde conclusie als dat je nu komt, je geeft de serie dus bij voorbaat geen kans.

Daar is dus de 5 ep 'regel' voor, geef alles een kans ook al lijkt het op het eerste gezicht niets

That said:

Ik kots ook ENORM op (duidelijk zichtbare) CGI in anime. Ik beschouw het als lui. Dit is dus ook de reden waarom ik dus fan ben van oudere anime's, hierin is nog duidelijk te zien dat het met de hand getekend is en dus meer moeite heeft gekost. Het mag er dan misschien niet zo fancy uitzien als Ergo Proxy , GITS of Vampire Hunter D: Bloodlust er is in ieder geval veel moeite in gestopt en niet te vergeten talent.
pi_36914303
quote:
Op donderdag 13 april 2006 01:10 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

En toch kan het zijn dat de serie je na 5 eps zo erg grijpt dat je hem afkijkt. Nu begin je er niet aan puur omdat er CGI in zit en geef je het alsnog geen kans. Stel dat je de (p)review niet had gelezen en je kijkt 1 ep dus kom je toch dezelfde conclusie als dat je nu komt, je geeft de serie dus bij voorbaat geen kans.

Daar is dus de 5 ep 'regel' voor, geef alles een kans ook al lijkt het op het eerste gezicht niets

That said:

Ik kots ook ENORM op (duidelijk zichtbare) CGI in anime. Ik beschouw het als lui. Dit is dus ook de reden waarom ik dus fan ben van oudere anime's, hierin is nog duidelijk te zien dat het met de hand getekend is en dus meer moeite heeft gekost. Het mag er dan misschien niet zo fancy uitzien als Ergo Proxy , GITS of Vampire Hunter D: Bloodlust er is in ieder geval veel moeite in gestopt en niet te vergeten talent.
bij spiderman vroeger vond ik het wel vet als ie door de staten heen slingerde
pi_36915273
quote:
Op donderdag 13 april 2006 01:10 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

De animatie is gewoonweg niet mijn smaak (had ook veel moeite gehad met Metropolis). Dan kan het verhaal nog zo boeiend zijn, maar door de CGI en de (in mijn ogen) beroerde animatie is het voor mij al na 1 episode voldoende om deze anime geen kans te geven.
  donderdag 13 april 2006 @ 13:44:30 #105
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_36919738
TVP: Kan even geen zinnige post leveren. Topicreeks gaat me te snel, door de slow chat. En kijk ietsjes te weinig anime. Alleen mijn vaste series alhoewel ik daar ook geen tijd voor heb. Ik wil wel met One Piece wil beginnen. Als je het gezien hebt, spui je commentaar. Till then so long!
Seen it all done it all, can't remember most of it
  donderdag 13 april 2006 @ 14:33:29 #106
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_36921438
One piece is heel erg cool!
Ik heb de eerste paar afleveringen gezien en so far so good!

Heel vrolijk en orgineel, een vriend van me heeft er 100 gezien ofzo, en die blijft er ook over doopraten.
pi_36922033
Heb net even gekeken dat zijn wel erg veel afleveringen. Ik zal maar eens kijken of de 1ste tien wat zijn
  donderdag 13 april 2006 @ 14:54:21 #108
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_36922095
Ja, en dat is opzich wel jammer, want dan zijn de eerste echt heel lastig te vinden
Maar ook wel leuk omdat er dan veel valt te zien
pi_36922196
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:54 schreef Orealo het volgende:
Ja, en dat is opzich wel jammer, want dan zijn de eerste echt heel lastig te vinden
Precies. een van de redenen dat ik meteen wil weten of het wat is
  donderdag 13 april 2006 @ 22:10:04 #110
139307 stroopje
HEY THAT'S MY LINE
pi_36936801
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:57 schreef outcast_within het volgende:

Precies. een van de redenen dat ik meteen wil weten of het wat is
Ik heb een paar afleveringen op tv ( op een van de astra kanalen ) gekeken en het is zeker de moeite waard om het te volgen
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:54 schreef Orealo het volgende:
alleen het enige probleem is het vinden van de eerste paar episodes welke sub gebruik jij trouwens
  donderdag 13 april 2006 @ 22:12:31 #111
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_36936886
quote:
Op donderdag 13 april 2006 22:10 schreef stroopje het volgende:
alleen het enige probleem is het vinden van de eerste paar episodes welke sub gebruik jij trouwens
Ik ben niet echt subbevoordeeld, maar als ik mag kiezen : dattebayo, lunar of de oude bakasan en Aone (oid)
pi_36940395
hmm net ook Hanaukyo Maid-Tai La Verite afgekeken was ook wel weer leuk alleen 1 ding vond ik toch minder:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 14 april 2006 @ 10:55:17 #113
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_36946987
CGI in anime...
Mijn voorkeur heeft ook liever het echte tekenwerk boven het gebruik van CGI.
Want als de animemakers een beetje hun best doen dan kan daar zeer goed werk uit komen.

Dit schreenshotje heb ik uit de enkele episode schooldays. Het tekenwerk van de achtergronden is naar mijn mening subliem. Daar heeft iemand zijn best op gedaan. Het is alleen jammer dat er maar één ep is en dat deze encode wel wat beter kon.

Al ben ik niet tegen het gebruik van CGI in anime, zolang het maar subtiel toegepast wordt en er zorg besteed wordt aan het cell-shaden. Zodat deze niet niet echt als een drol op een cruiseschip uitsteekt in de scene.
Want dat vind ik dan wel weer jammer, heb je zo'n getekende scene en dan komt er in eens een object uit 3DS Max door het beeld zeilen.

Heeft er iemand hier een anime dat dergelijk mooi tekenwerk laat zien?
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  vrijdag 14 april 2006 @ 11:21:41 #114
120136 Gluttony
there is no spoon
pi_36947718
Ik heb zelf niet zoveel tegen CGI, zolang het maar niet te veel word gebruikt. Er zijn ook animeseries die er zonder CGI prachtig uitzien zoals de film Kumo no Mukou, Yakusoku no Basho en de OVA Hoshi no Koe. Allebei zien ze er prachtig uit, ze hebben een mooi verhaal, echt aanraders. Zelf ben ik niet echt ergens mee bezig, vooral series volgen.
I want to have a real life...but I don't know where to download it.
  vrijdag 14 april 2006 @ 14:54:52 #115
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_36954517
Ik ga nu een poging wagen om iets substantieels van mijn kant toe te voegen aan deze topic. Watch me fail.

Geachte kijkers, vandaag wilde ik het hebben over eindes van (anime)series.

Je hebt naar mijn idee grofweg drie hoofdcategorieën:

1. Goed einde
2. Slecht einde
3. Open einde

Welke vinden jullie over het algemeen beter, en waarom? (niet zeggen dat het per serie verschilt, want dat is natuurlijk logisch )

En dan nu de hamvraag:

In hoeverre bepaalt een einde de overal score van een serie voor jou? 30%? 50%? Waarom?
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
  vrijdag 14 april 2006 @ 16:19:16 #116
139307 stroopje
HEY THAT'S MY LINE
pi_36957321
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 14:54 schreef RipCore het volgende:
Ik ga nu een poging wagen om iets substantieels van mijn kant toe te voegen aan deze topic. Watch me fail.

1. Goed einde
2. Slecht einde
3. Open einde

Welke vinden jullie over het algemeen beter, en waarom? (niet zeggen dat het per serie verschilt, want dat is natuurlijk logisch )

En dan nu de hamvraag:

In hoeverre bepaalt een einde de overal score van een serie voor jou? 30%? 50%? Waarom?
Slechte eindes vind ik niet goed, want dan hou ik er een kut gevoel aan over
Ik vind goed einde beter want je wilt dat alles uiteindelijk goed verloopt met de hoofdkarakter ( -persoon ) in liefde, droom, enz.
Een goed verhaal heeft meestal goede einde voor mij is dat rond de 50% voor de overal score
het is wel een kut hamvraag moet ik melden
pi_36958999
Een slecht einde kan ook juist heel mooi zijn.

Er is een showbizz gezegde always leave them wanting for more.
Maar daar heb ik dus een hekel aan he. Iedere keer als ik iets tofs heb gekeken wil ik dat er meer afleveringen zijn. Spinnofs. Ova's maakt niet uit wat. Maar dan kun je alleen maar die normale 12 afleveringen vinden.

Densha otoko had een heel mooi einde. En ook een met liefde gemaakte met komische nootgemaakte extra einde
  vrijdag 14 april 2006 @ 17:53:59 #118
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_36960067
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:19 schreef stroopje het volgende:

[..]

het is wel een kut hamvraag moet ik melden
In de zin van lastig te beantwoorden? Of slechte vraag?
  vrijdag 14 april 2006 @ 19:20:44 #119
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_36962386
Hmm, ik heb nu Elfen Lied binnen maar het is Engels gesproken, is de Japanse zoveel beter dat die het meer waard is of kan ik met een gerust hart de engelse kijken?
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_36962674
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 19:20 schreef Rahl het volgende:
Hmm, ik heb nu Elfen Lied binnen maar het is Engels gesproken, is de Japanse zoveel beter dat die het meer waard is of kan ik met een gerust hart de engelse kijken?
Weet je zeker dat het alleen Engels is? Geen dual audio, dus Engels en Japans met subs?
  vrijdag 14 april 2006 @ 19:32:44 #121
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_36962684
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 19:20 schreef Rahl het volgende:
wij hebben zelf iets tegen engelse dubs maar je zou het met een gerust hart kunnen kijkne hoor
enige waaarvoor ik bang ben is een beetje censuur bij de dubs, maar kan daar niet over oordelen though
pi_36963261
Ik vind zelf een goed einde altijd wel prettig, maar niet als het verhaal een paar belachelijke twists moet maken om tot dat goeie einde te komen...

Maar er moet wel 'n redelijk gesloten einde zijn, vind ik... 'k word behoorlijk chagrijnig als een serie van 26 afleveringen een open einde heeft...
  vrijdag 14 april 2006 @ 21:26:42 #123
51794 Rahl
pi_36966121
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 19:32 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het alleen Engels is? Geen dual audio, dus Engels en Japans met subs?
Ohja, ik zie t nu, ook Japans gesproken met engelse subs
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 19:32 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

wij hebben zelf iets tegen engelse dubs maar je zou het met een gerust hart kunnen kijkne hoor
enige waaarvoor ik bang ben is een beetje censuur bij de dubs, maar kan daar niet over oordelen though
Ja censuur hou ik ook niet zo van

ik geloof dat t DVD rips zijn, van een engelse DVD dus.

Eerste aflevering zag er wel ontzettend cool uit, ga er met plezier naar kijken denk ik ^^
last.fm
pi_36967078
quote:

1. Goed einde
2. Slecht einde
3. Open einde

En dan nu de hamvraag:

hmm ik vind ovcer het algemeen een goed einde beter en waarom.. tja ben een disney freak en daar eindigd ook alles goed (lees: ik heb een klote gevoel als het slecht eindigd) en een open einde vind ik zoverre kut dat ik niet weet hoe het verder gaat
en hoeverre bepaald het einde de overall score?
in procenten zo'n 30%
tis ruim maar daty komt omdat ik toch om de een of andere reden waarde hecht aan een goed einde..
en heeft een serie dat niet vind ik dat toch jammer
pi_36971120
<slowchat>
Hmmm.

orealo hier
Bij een vriendin on d'r account.
Ik ben gebanned omdat ik me niet in kon houden en zodoende dat plaatje van dat meisje in dat bad gepost.

dit weekend ga ik dus niet aanwezig zijn

volgende week op de meet natuurlijk wel.

Mag ik jullie een fijn pasen wensen en tot maandag
</slowchat>
pi_36971203
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 21:26 schreef Rahl het volgende:

[..]

Ohja, ik zie t nu, ook Japans gesproken met engelse subs
[..]

Ja censuur hou ik ook niet zo van

ik geloof dat t DVD rips zijn, van een engelse DVD dus.

Eerste aflevering zag er wel ontzettend cool uit, ga er met plezier naar kijken denk ik ^^
ik heb de laatste 5 episodes met engelse dubs doorgenomen. moet eerlijk zeggen dat het voor mij een stuk mooier was. maar dat is voor ieder persoonlijk.

ik ga nu weer proberen aan school rumble, alhoewel ik me toch rot erger aan die man-vrouw-man situatie. zeker dat die tweede man altijd het loodje legt, en dat dus echt telkens weer verwacht! ik vindt dat eerlijk gezegd echt niks, maar ze kunnen moeilijk 26 episodes vullen met alleen maar suf gebrabbel....

ik ben trouwens nog steeds hard op zoek naar een sadistische anime serie! dus als iemand tips heeft
pi_36971243
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 00:17 schreef Kroekroek het volgende:
Hmmm.

orealo hier
Bij een vriendin on d'r account.
Ik ben gebanned omdat ik me niet in kon houden en zodoende dat plaatje van dat meisje in dat bad gepost.

dit weekend ga ik dus niet aanwezig zijn

volgende week op de meet natuurlijk wel.

Mag ik jullie een fijn pasen wensen en tot maandag

Ik heb nu ep 133 achter de rug van One Piece... Best een tôffe serie en dat nog steeds door gaat
pi_36971302
quote:

1. Goed einde
2. Slecht einde
3. Open einde

En dan nu de hamvraag:

het liefst een open einde, anders een slecht einde. de anime moet me zeg maar shockeren! het ligt ook wanneer je trouwens de percentages geeft! heb je de serie binnen een tijdsbestek van 2 weken afgekeken, dan hecht je percentage voor zeker 70% aan het einde. beoordeel je hem na een maand of 2/3, dan geef je naar mijn mening een overall score. dat komt omdat je (in de meest gevallen) in de tussentijd wat andere series hebt gekeken, en daarmee emotioneel los bent van het einde dat je beoordeelt.

pi_36971349
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 00:17 schreef Kroekroek het volgende:
welk plaatje?
pi_36971999
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 00:25 schreef blessed19 het volgende:

[..]

welk plaatje?
hij heeft het ongetwijfeld over tubgirl...

Dus da's gewoon dom en sneu...
pi_36972029
Dat is niet zo slim. Mijn briljante ijsmeis die was natuurlijk wel erg nuttig. Nietwaar uppie83?
pi_36972205
vraagje:
ik zit er over te denken om de R1 release van elfen lief (with artbox) te kopen:
nou is mijn vraag is het me geld waard om die artbox er voor 6 dollar bij te nemen?
en zijn er misschien nog andere versies te koop van elfen lied ?
pi_36972406
JEETJE wat is ep 134 vet
Vuurwerk aflevering
  zaterdag 15 april 2006 @ 08:23:41 #134
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_36974505
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 00:55 schreef mschol het volgende:
vraagje:
ik zit er over te denken om de R1 release van elfen lief (with artbox) te kopen:
nou is mijn vraag is het me geld waard om die artbox er voor 6 dollar bij te nemen?
en zijn er misschien nog andere versies te koop van elfen lied ?
als het om een limited edition gaat, en heb zo een vermoeden dat het hier een betreft.
gewoon erbij nemen
pi_36991835
Waarom is er nog geen Naruto deel 3 topic.
pi_36992325
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 22:25 schreef -Strawberry- het volgende:
Waarom is er nog geen Naruto deel 3 topic.
omdat niemand zin heeft om een mooie OP te maken. En omdat de fillers niet zijn afgelopen
  zaterdag 15 april 2006 @ 23:47:28 #137
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_36993811
Uhuh eerst maar eens die fillers zien te overleven -_-;;;;;;
hoelang nog?! >_<
pi_36994101
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 23:47 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
Uhuh eerst maar eens die fillers zien te overleven -_-;;;;;;
hoelang nog?! >_<
volgens mij nog 'maar' 2
  zondag 16 april 2006 @ 00:20:53 #139
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_36994673
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 23:59 schreef mschol het volgende:

[..]

volgens mij nog 'maar' 2
ah ok
had al een tijdje niet meer gekeken xD
  zondag 16 april 2006 @ 00:59:05 #140
51794 Rahl
pi_36995648
Elfen Lied
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
eerste 8 afleveringen gezien vandaag, ik vind het heel erg tof tot nu toe. Goed verhaal, ik kreeg een brok in mn keel bij behoorlijk veel momenten
last.fm
pi_36995747
quote:
Op zondag 16 april 2006 00:59 schreef Rahl het volgende:
Elfen Lied
SPOILER
eerste 8 afleveringen gezien vandaag, ik vind het heel erg tof tot nu toe. Goed verhaal, ik kreeg een brok in mn keel bij behoorlijk veel momenten
idd
ik zat op het eind ook zo van
en das een teken dat een serie erg goed inelkaar zit als het je zo mee kan nemen het verhaal in...
daarom moet en zal ik em kopen
pi_36996278
elfen lied had bij mij eerlijk gezegd echt totaal geen moment bezorgd van enige droevigheid.

de kleine sadistische puntjes in de serie (zoals het schelpje breken recht voor zijn ogen) heb ik wel een gniffel moeten laten.

de aktie was echt tof! alleen dat open einde. daar kan ik eerlijk gezegd echt niks mee... maar ach, misschien dat ze er een nieuwe serie erachteraan gooien. zou wel tof zijn!
pi_36996785
In Saru Get! You (waar toevallig ook net de eerste fansub van verschenen is) bestaat bijna alles uit 3D-figuren... Alleen de cellshading is zo briljant uitgevoerd dat het nauwelijks opvalt dat het 3D-figuren zijn (ik merkte het pas na 'n halve minuut)... Het valt alleen op dat ze wel héél perfect 'getekend' zijn en dat de schaduwen (als ze gebruikt worden) perfect kloppen...

[ Bericht 3% gewijzigd door Jordy-B op 16-04-2006 02:01:33 ]
pi_37016648
Tokko schijnt ook een best geweldadige serie te worden ala Elfen Lied. Nu maar hopen dat deze serie mij beter bevalt dan Elfen Lied, die ik persoonlijk zwaar overrated vond.
Ik denk dat ik de Oyasumi sub ga volgen. Shinsen heeft de laatste tijd genoeg nieuwe series opgepakt, dus ik denk niet dat ze deze serie structureel gaan uitbrengen.

Yoroshiku heeft Ergo Proxy ook tijdelijk stop gezet omdat ze geen translator meer hebben. Hopelijk vinden ze er snel een of het wordt weer wachten op andere groups die zo sloom zijn met releasen van de andere eps.
pi_37017473
yoroshiku zit mooi te klooien... Die groep waarmee ze zijn gaan samenwerken voor de release van E.P. was na de release van de eerste drie episodes al opgedoekt...
pi_37021955

Momiji is leuk. (jup alweer fruitsbasket propaganda. ben alweer bij ep20 (dus je bent bijna er van af))

Ik vind het trouwens leuk hoe ze in anime gebruik maken van verschillende soorten tekenstijlen om gevoelens over te brengen. De versimpeling van de tekenstijl bij Boos of blijheid
  maandag 17 april 2006 @ 00:43:23 #147
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_37022230
Kom ik net sinds eeuwen weer eens op het aniway forum...zie ik dat Dejiko mij vanaf hier gequote heeft het topic heeft uiteindelijk zelfs 3 pagina's gekregen, maar hij is nu net op slot
Het ging over dat ik aniway-goldfishfdactory als vriendjespolitiek zag...volgens mij willen ze dat zelf niet zo zien...maarja...ik ga er maar niet meer over door

Ondertussen ben ik braaf Naruto (bijna klaar met fillers ) en BLEACH blijven kijken en natuurlijk Blood + (Shinsen schiet op jullie )
Ook heb ik onegai teacher gekeken...opzich wel een leuk eserie...alleen op een gegeven moment werkt t een beetje frustrerend dat gewouwel over die "standstills".
Verder heb ik t een beetje te druk gehad om anime te kijken...wel nog wat manga gelezen (bleach, naruto, black cat, mahoromatic)
pi_37023943
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:43 schreef ThaBrain het volgende:
Kom ik net sinds eeuwen weer eens op het aniway forum...zie ik dat Dejiko mij vanaf hier gequote heeft het topic heeft uiteindelijk zelfs 3 pagina's gekregen, maar hij is nu net op slot
Het ging over dat ik aniway-goldfishfdactory als vriendjespolitiek zag...volgens mij willen ze dat zelf niet zo zien...maarja...ik ga er maar niet meer over door
Verplaats je het topic hier post... Kan iedereen het lezen.
pi_37041883
Heb zojuist een halve aflevering van Honey & Clover gekeken. Ik hoop dat de hele serie op dezelfde manier doorgaat ik lig helemaal in een deuk hier.

Verder heb ik de afgelopen dagen the "Twelve Kingdoms" afgekeken. Ik vind het moeilijk om te zeggen wat ik ervan vond. De serie opzich had best goede stukken, al kwam hij naar mijn idee wat langzaam op gang. Maar wat mij erg tegenstond was het einde, dat was er namelijk niet echt....
De serie zou oorspronkelijk 60+ afleveringen worden, maar de producers hadden na 45 afleveringen besloten om te stoppen met de serie. Het gevolg hiervan is dat de serie na een "filler" arc stopt, erg jammer....

Verder heb ik ook Gantz afgekeken. Ook best een aardige serie, maar weer een met een bagger einde....
pi_37041985
Elfen Lied: Vector One (With Artbox)
vanmiddag besteld, wel wat prijzig (30 euro) dit komt omdat de box ook als item wordt gezien en je dus 2 items shipt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')