abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36909062
quote:
Op donderdag 13 april 2006 00:05 schreef mschol het volgende:
is de a4e release van fruits basket goed?
Geen idee probeer het en je komt ervanzelf achter
pi_36909378
quote:
Op woensdag 12 april 2006 20:13 schreef blessed19 het volgende:
Ik denk dat ik nou een beetje begin te begrijpen wat jordy bedoelde... Om eerlijk te zijn erger ik me dood aan mensen die zeggen dat ze de eerste 5 afleveringen van een (nieuwe!) serie hebben gezien, en dat je bijna alle informatie over die serie er bijna radicaal uit hen moet trekken.

Omdat ik CGI echt verafschuw, weet ik door de post van jordy, dat Capeta dus echt niks voor mij is.
En toch kan het zijn dat de serie je na 5 eps zo erg grijpt dat je hem afkijkt. Nu begin je er niet aan puur omdat er CGI in zit en geef je het alsnog geen kans. Stel dat je de (p)review niet had gelezen en je kijkt 1 ep dus kom je toch dezelfde conclusie als dat je nu komt, je geeft de serie dus bij voorbaat geen kans.

Daar is dus de 5 ep 'regel' voor, geef alles een kans ook al lijkt het op het eerste gezicht niets

That said:

Ik kots ook ENORM op (duidelijk zichtbare) CGI in anime. Ik beschouw het als lui. Dit is dus ook de reden waarom ik dus fan ben van oudere anime's, hierin is nog duidelijk te zien dat het met de hand getekend is en dus meer moeite heeft gekost. Het mag er dan misschien niet zo fancy uitzien als Ergo Proxy , GITS of Vampire Hunter D: Bloodlust er is in ieder geval veel moeite in gestopt en niet te vergeten talent.
Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
pi_36914303
quote:
Op donderdag 13 april 2006 01:10 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

En toch kan het zijn dat de serie je na 5 eps zo erg grijpt dat je hem afkijkt. Nu begin je er niet aan puur omdat er CGI in zit en geef je het alsnog geen kans. Stel dat je de (p)review niet had gelezen en je kijkt 1 ep dus kom je toch dezelfde conclusie als dat je nu komt, je geeft de serie dus bij voorbaat geen kans.

Daar is dus de 5 ep 'regel' voor, geef alles een kans ook al lijkt het op het eerste gezicht niets

That said:

Ik kots ook ENORM op (duidelijk zichtbare) CGI in anime. Ik beschouw het als lui. Dit is dus ook de reden waarom ik dus fan ben van oudere anime's, hierin is nog duidelijk te zien dat het met de hand getekend is en dus meer moeite heeft gekost. Het mag er dan misschien niet zo fancy uitzien als Ergo Proxy , GITS of Vampire Hunter D: Bloodlust er is in ieder geval veel moeite in gestopt en niet te vergeten talent.
bij spiderman vroeger vond ik het wel vet als ie door de staten heen slingerde
pi_36915273
quote:
Op donderdag 13 april 2006 01:10 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

De animatie is gewoonweg niet mijn smaak (had ook veel moeite gehad met Metropolis). Dan kan het verhaal nog zo boeiend zijn, maar door de CGI en de (in mijn ogen) beroerde animatie is het voor mij al na 1 episode voldoende om deze anime geen kans te geven.
  donderdag 13 april 2006 @ 13:44:30 #105
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_36919738
TVP: Kan even geen zinnige post leveren. Topicreeks gaat me te snel, door de slow chat. En kijk ietsjes te weinig anime. Alleen mijn vaste series alhoewel ik daar ook geen tijd voor heb. Ik wil wel met One Piece wil beginnen. Als je het gezien hebt, spui je commentaar. Till then so long!
Seen it all done it all, can't remember most of it
  donderdag 13 april 2006 @ 14:33:29 #106
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_36921438
One piece is heel erg cool!
Ik heb de eerste paar afleveringen gezien en so far so good!

Heel vrolijk en orgineel, een vriend van me heeft er 100 gezien ofzo, en die blijft er ook over doopraten.
pi_36922033
Heb net even gekeken dat zijn wel erg veel afleveringen. Ik zal maar eens kijken of de 1ste tien wat zijn
  donderdag 13 april 2006 @ 14:54:21 #108
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_36922095
Ja, en dat is opzich wel jammer, want dan zijn de eerste echt heel lastig te vinden
Maar ook wel leuk omdat er dan veel valt te zien
pi_36922196
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:54 schreef Orealo het volgende:
Ja, en dat is opzich wel jammer, want dan zijn de eerste echt heel lastig te vinden
Precies. een van de redenen dat ik meteen wil weten of het wat is
  donderdag 13 april 2006 @ 22:10:04 #110
139307 stroopje
HEY THAT'S MY LINE
pi_36936801
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:57 schreef outcast_within het volgende:

Precies. een van de redenen dat ik meteen wil weten of het wat is
Ik heb een paar afleveringen op tv ( op een van de astra kanalen ) gekeken en het is zeker de moeite waard om het te volgen
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:54 schreef Orealo het volgende:
alleen het enige probleem is het vinden van de eerste paar episodes welke sub gebruik jij trouwens
  donderdag 13 april 2006 @ 22:12:31 #111
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_36936886
quote:
Op donderdag 13 april 2006 22:10 schreef stroopje het volgende:
alleen het enige probleem is het vinden van de eerste paar episodes welke sub gebruik jij trouwens
Ik ben niet echt subbevoordeeld, maar als ik mag kiezen : dattebayo, lunar of de oude bakasan en Aone (oid)
pi_36940395
hmm net ook Hanaukyo Maid-Tai La Verite afgekeken was ook wel weer leuk alleen 1 ding vond ik toch minder:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 14 april 2006 @ 10:55:17 #113
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_36946987
CGI in anime...
Mijn voorkeur heeft ook liever het echte tekenwerk boven het gebruik van CGI.
Want als de animemakers een beetje hun best doen dan kan daar zeer goed werk uit komen.

Dit schreenshotje heb ik uit de enkele episode schooldays. Het tekenwerk van de achtergronden is naar mijn mening subliem. Daar heeft iemand zijn best op gedaan. Het is alleen jammer dat er maar één ep is en dat deze encode wel wat beter kon.

Al ben ik niet tegen het gebruik van CGI in anime, zolang het maar subtiel toegepast wordt en er zorg besteed wordt aan het cell-shaden. Zodat deze niet niet echt als een drol op een cruiseschip uitsteekt in de scene.
Want dat vind ik dan wel weer jammer, heb je zo'n getekende scene en dan komt er in eens een object uit 3DS Max door het beeld zeilen.

Heeft er iemand hier een anime dat dergelijk mooi tekenwerk laat zien?
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  vrijdag 14 april 2006 @ 11:21:41 #114
120136 Gluttony
there is no spoon
pi_36947718
Ik heb zelf niet zoveel tegen CGI, zolang het maar niet te veel word gebruikt. Er zijn ook animeseries die er zonder CGI prachtig uitzien zoals de film Kumo no Mukou, Yakusoku no Basho en de OVA Hoshi no Koe. Allebei zien ze er prachtig uit, ze hebben een mooi verhaal, echt aanraders. Zelf ben ik niet echt ergens mee bezig, vooral series volgen.
I want to have a real life...but I don't know where to download it.
  vrijdag 14 april 2006 @ 14:54:52 #115
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_36954517
Ik ga nu een poging wagen om iets substantieels van mijn kant toe te voegen aan deze topic. Watch me fail.

Geachte kijkers, vandaag wilde ik het hebben over eindes van (anime)series.

Je hebt naar mijn idee grofweg drie hoofdcategorieën:

1. Goed einde
2. Slecht einde
3. Open einde

Welke vinden jullie over het algemeen beter, en waarom? (niet zeggen dat het per serie verschilt, want dat is natuurlijk logisch )

En dan nu de hamvraag:

In hoeverre bepaalt een einde de overal score van een serie voor jou? 30%? 50%? Waarom?
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
  vrijdag 14 april 2006 @ 16:19:16 #116
139307 stroopje
HEY THAT'S MY LINE
pi_36957321
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 14:54 schreef RipCore het volgende:
Ik ga nu een poging wagen om iets substantieels van mijn kant toe te voegen aan deze topic. Watch me fail.

1. Goed einde
2. Slecht einde
3. Open einde

Welke vinden jullie over het algemeen beter, en waarom? (niet zeggen dat het per serie verschilt, want dat is natuurlijk logisch )

En dan nu de hamvraag:

In hoeverre bepaalt een einde de overal score van een serie voor jou? 30%? 50%? Waarom?
Slechte eindes vind ik niet goed, want dan hou ik er een kut gevoel aan over
Ik vind goed einde beter want je wilt dat alles uiteindelijk goed verloopt met de hoofdkarakter ( -persoon ) in liefde, droom, enz.
Een goed verhaal heeft meestal goede einde voor mij is dat rond de 50% voor de overal score
het is wel een kut hamvraag moet ik melden
pi_36958999
Een slecht einde kan ook juist heel mooi zijn.

Er is een showbizz gezegde always leave them wanting for more.
Maar daar heb ik dus een hekel aan he. Iedere keer als ik iets tofs heb gekeken wil ik dat er meer afleveringen zijn. Spinnofs. Ova's maakt niet uit wat. Maar dan kun je alleen maar die normale 12 afleveringen vinden.

Densha otoko had een heel mooi einde. En ook een met liefde gemaakte met komische nootgemaakte extra einde
  vrijdag 14 april 2006 @ 17:53:59 #118
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_36960067
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:19 schreef stroopje het volgende:

[..]

het is wel een kut hamvraag moet ik melden
In de zin van lastig te beantwoorden? Of slechte vraag?
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
  vrijdag 14 april 2006 @ 19:20:44 #119
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_36962386
Hmm, ik heb nu Elfen Lied binnen maar het is Engels gesproken, is de Japanse zoveel beter dat die het meer waard is of kan ik met een gerust hart de engelse kijken?
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_36962674
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 19:20 schreef Rahl het volgende:
Hmm, ik heb nu Elfen Lied binnen maar het is Engels gesproken, is de Japanse zoveel beter dat die het meer waard is of kan ik met een gerust hart de engelse kijken?
Weet je zeker dat het alleen Engels is? Geen dual audio, dus Engels en Japans met subs?
  vrijdag 14 april 2006 @ 19:32:44 #121
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_36962684
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 19:20 schreef Rahl het volgende:
wij hebben zelf iets tegen engelse dubs maar je zou het met een gerust hart kunnen kijkne hoor
enige waaarvoor ik bang ben is een beetje censuur bij de dubs, maar kan daar niet over oordelen though
pi_36963261
Ik vind zelf een goed einde altijd wel prettig, maar niet als het verhaal een paar belachelijke twists moet maken om tot dat goeie einde te komen...

Maar er moet wel 'n redelijk gesloten einde zijn, vind ik... 'k word behoorlijk chagrijnig als een serie van 26 afleveringen een open einde heeft...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 14 april 2006 @ 21:26:42 #123
51794 Rahl
pi_36966121
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 19:32 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het alleen Engels is? Geen dual audio, dus Engels en Japans met subs?
Ohja, ik zie t nu, ook Japans gesproken met engelse subs
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 19:32 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

wij hebben zelf iets tegen engelse dubs maar je zou het met een gerust hart kunnen kijkne hoor
enige waaarvoor ik bang ben is een beetje censuur bij de dubs, maar kan daar niet over oordelen though
Ja censuur hou ik ook niet zo van

ik geloof dat t DVD rips zijn, van een engelse DVD dus.

Eerste aflevering zag er wel ontzettend cool uit, ga er met plezier naar kijken denk ik ^^
last.fm
pi_36967078
quote:

1. Goed einde
2. Slecht einde
3. Open einde

En dan nu de hamvraag:

hmm ik vind ovcer het algemeen een goed einde beter en waarom.. tja ben een disney freak en daar eindigd ook alles goed (lees: ik heb een klote gevoel als het slecht eindigd) en een open einde vind ik zoverre kut dat ik niet weet hoe het verder gaat
en hoeverre bepaald het einde de overall score?
in procenten zo'n 30%
tis ruim maar daty komt omdat ik toch om de een of andere reden waarde hecht aan een goed einde..
en heeft een serie dat niet vind ik dat toch jammer
pi_36971120
<slowchat>
Hmmm.

orealo hier
Bij een vriendin on d'r account.
Ik ben gebanned omdat ik me niet in kon houden en zodoende dat plaatje van dat meisje in dat bad gepost.

dit weekend ga ik dus niet aanwezig zijn

volgende week op de meet natuurlijk wel.

Mag ik jullie een fijn pasen wensen en tot maandag
</slowchat>
pi_36971203
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 21:26 schreef Rahl het volgende:

[..]

Ohja, ik zie t nu, ook Japans gesproken met engelse subs
[..]

Ja censuur hou ik ook niet zo van

ik geloof dat t DVD rips zijn, van een engelse DVD dus.

Eerste aflevering zag er wel ontzettend cool uit, ga er met plezier naar kijken denk ik ^^
ik heb de laatste 5 episodes met engelse dubs doorgenomen. moet eerlijk zeggen dat het voor mij een stuk mooier was. maar dat is voor ieder persoonlijk.

ik ga nu weer proberen aan school rumble, alhoewel ik me toch rot erger aan die man-vrouw-man situatie. zeker dat die tweede man altijd het loodje legt, en dat dus echt telkens weer verwacht! ik vindt dat eerlijk gezegd echt niks, maar ze kunnen moeilijk 26 episodes vullen met alleen maar suf gebrabbel....

ik ben trouwens nog steeds hard op zoek naar een sadistische anime serie! dus als iemand tips heeft
pi_36971243
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 00:17 schreef Kroekroek het volgende:
Hmmm.

orealo hier
Bij een vriendin on d'r account.
Ik ben gebanned omdat ik me niet in kon houden en zodoende dat plaatje van dat meisje in dat bad gepost.

dit weekend ga ik dus niet aanwezig zijn

volgende week op de meet natuurlijk wel.

Mag ik jullie een fijn pasen wensen en tot maandag

Ik heb nu ep 133 achter de rug van One Piece... Best een tôffe serie en dat nog steeds door gaat
pi_36971302
quote:

1. Goed einde
2. Slecht einde
3. Open einde

En dan nu de hamvraag:

het liefst een open einde, anders een slecht einde. de anime moet me zeg maar shockeren! het ligt ook wanneer je trouwens de percentages geeft! heb je de serie binnen een tijdsbestek van 2 weken afgekeken, dan hecht je percentage voor zeker 70% aan het einde. beoordeel je hem na een maand of 2/3, dan geef je naar mijn mening een overall score. dat komt omdat je (in de meest gevallen) in de tussentijd wat andere series hebt gekeken, en daarmee emotioneel los bent van het einde dat je beoordeelt.

pi_36971349
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 00:17 schreef Kroekroek het volgende:
welk plaatje?
pi_36971999
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 00:25 schreef blessed19 het volgende:

[..]

welk plaatje?
hij heeft het ongetwijfeld over tubgirl...

Dus da's gewoon dom en sneu...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_36972029
Dat is niet zo slim. Mijn briljante ijsmeis die was natuurlijk wel erg nuttig. Nietwaar uppie83?
pi_36972205
vraagje:
ik zit er over te denken om de R1 release van elfen lief (with artbox) te kopen:
nou is mijn vraag is het me geld waard om die artbox er voor 6 dollar bij te nemen?
en zijn er misschien nog andere versies te koop van elfen lied ?
pi_36972406
JEETJE wat is ep 134 vet
Vuurwerk aflevering
  zaterdag 15 april 2006 @ 08:23:41 #134
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_36974505
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 00:55 schreef mschol het volgende:
vraagje:
ik zit er over te denken om de R1 release van elfen lief (with artbox) te kopen:
nou is mijn vraag is het me geld waard om die artbox er voor 6 dollar bij te nemen?
en zijn er misschien nog andere versies te koop van elfen lied ?
als het om een limited edition gaat, en heb zo een vermoeden dat het hier een betreft.
gewoon erbij nemen
pi_36991835
Waarom is er nog geen Naruto deel 3 topic.
pi_36992325
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 22:25 schreef -Strawberry- het volgende:
Waarom is er nog geen Naruto deel 3 topic.
omdat niemand zin heeft om een mooie OP te maken. En omdat de fillers niet zijn afgelopen
  zaterdag 15 april 2006 @ 23:47:28 #137
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_36993811
Uhuh eerst maar eens die fillers zien te overleven -_-;;;;;;
hoelang nog?! >_<
pi_36994101
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 23:47 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
Uhuh eerst maar eens die fillers zien te overleven -_-;;;;;;
hoelang nog?! >_<
volgens mij nog 'maar' 2
  zondag 16 april 2006 @ 00:20:53 #139
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_36994673
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 23:59 schreef mschol het volgende:

[..]

volgens mij nog 'maar' 2
ah ok
had al een tijdje niet meer gekeken xD
  zondag 16 april 2006 @ 00:59:05 #140
51794 Rahl
pi_36995648
Elfen Lied
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
eerste 8 afleveringen gezien vandaag, ik vind het heel erg tof tot nu toe. Goed verhaal, ik kreeg een brok in mn keel bij behoorlijk veel momenten
last.fm
pi_36995747
quote:
Op zondag 16 april 2006 00:59 schreef Rahl het volgende:
Elfen Lied
SPOILER
eerste 8 afleveringen gezien vandaag, ik vind het heel erg tof tot nu toe. Goed verhaal, ik kreeg een brok in mn keel bij behoorlijk veel momenten
idd
ik zat op het eind ook zo van
en das een teken dat een serie erg goed inelkaar zit als het je zo mee kan nemen het verhaal in...
daarom moet en zal ik em kopen
pi_36996278
elfen lied had bij mij eerlijk gezegd echt totaal geen moment bezorgd van enige droevigheid.

de kleine sadistische puntjes in de serie (zoals het schelpje breken recht voor zijn ogen) heb ik wel een gniffel moeten laten.

de aktie was echt tof! alleen dat open einde. daar kan ik eerlijk gezegd echt niks mee... maar ach, misschien dat ze er een nieuwe serie erachteraan gooien. zou wel tof zijn!
pi_36996785
In Saru Get! You (waar toevallig ook net de eerste fansub van verschenen is) bestaat bijna alles uit 3D-figuren... Alleen de cellshading is zo briljant uitgevoerd dat het nauwelijks opvalt dat het 3D-figuren zijn (ik merkte het pas na 'n halve minuut)... Het valt alleen op dat ze wel héél perfect 'getekend' zijn en dat de schaduwen (als ze gebruikt worden) perfect kloppen...

[ Bericht 3% gewijzigd door Jordy-B op 16-04-2006 02:01:33 ]
pi_37016648
Tokko schijnt ook een best geweldadige serie te worden ala Elfen Lied. Nu maar hopen dat deze serie mij beter bevalt dan Elfen Lied, die ik persoonlijk zwaar overrated vond.
Ik denk dat ik de Oyasumi sub ga volgen. Shinsen heeft de laatste tijd genoeg nieuwe series opgepakt, dus ik denk niet dat ze deze serie structureel gaan uitbrengen.

Yoroshiku heeft Ergo Proxy ook tijdelijk stop gezet omdat ze geen translator meer hebben. Hopelijk vinden ze er snel een of het wordt weer wachten op andere groups die zo sloom zijn met releasen van de andere eps.
pi_37017473
yoroshiku zit mooi te klooien... Die groep waarmee ze zijn gaan samenwerken voor de release van E.P. was na de release van de eerste drie episodes al opgedoekt...
pi_37021955

Momiji is leuk. (jup alweer fruitsbasket propaganda. ben alweer bij ep20 (dus je bent bijna er van af))

Ik vind het trouwens leuk hoe ze in anime gebruik maken van verschillende soorten tekenstijlen om gevoelens over te brengen. De versimpeling van de tekenstijl bij Boos of blijheid
  maandag 17 april 2006 @ 00:43:23 #147
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_37022230
Kom ik net sinds eeuwen weer eens op het aniway forum...zie ik dat Dejiko mij vanaf hier gequote heeft het topic heeft uiteindelijk zelfs 3 pagina's gekregen, maar hij is nu net op slot
Het ging over dat ik aniway-goldfishfdactory als vriendjespolitiek zag...volgens mij willen ze dat zelf niet zo zien...maarja...ik ga er maar niet meer over door

Ondertussen ben ik braaf Naruto (bijna klaar met fillers ) en BLEACH blijven kijken en natuurlijk Blood + (Shinsen schiet op jullie )
Ook heb ik onegai teacher gekeken...opzich wel een leuk eserie...alleen op een gegeven moment werkt t een beetje frustrerend dat gewouwel over die "standstills".
Verder heb ik t een beetje te druk gehad om anime te kijken...wel nog wat manga gelezen (bleach, naruto, black cat, mahoromatic)
pi_37023943
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:43 schreef ThaBrain het volgende:
Kom ik net sinds eeuwen weer eens op het aniway forum...zie ik dat Dejiko mij vanaf hier gequote heeft het topic heeft uiteindelijk zelfs 3 pagina's gekregen, maar hij is nu net op slot
Het ging over dat ik aniway-goldfishfdactory als vriendjespolitiek zag...volgens mij willen ze dat zelf niet zo zien...maarja...ik ga er maar niet meer over door
Verplaats je het topic hier post... Kan iedereen het lezen.
pi_37041883
Heb zojuist een halve aflevering van Honey & Clover gekeken. Ik hoop dat de hele serie op dezelfde manier doorgaat ik lig helemaal in een deuk hier.

Verder heb ik de afgelopen dagen the "Twelve Kingdoms" afgekeken. Ik vind het moeilijk om te zeggen wat ik ervan vond. De serie opzich had best goede stukken, al kwam hij naar mijn idee wat langzaam op gang. Maar wat mij erg tegenstond was het einde, dat was er namelijk niet echt....
De serie zou oorspronkelijk 60+ afleveringen worden, maar de producers hadden na 45 afleveringen besloten om te stoppen met de serie. Het gevolg hiervan is dat de serie na een "filler" arc stopt, erg jammer....

Verder heb ik ook Gantz afgekeken. Ook best een aardige serie, maar weer een met een bagger einde....
pi_37041985
Elfen Lied: Vector One (With Artbox)
vanmiddag besteld, wel wat prijzig (30 euro) dit komt omdat de box ook als item wordt gezien en je dus 2 items shipt
  maandag 17 april 2006 @ 20:54:25 #151
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_37042650
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:32 schreef Koranaga het volgende:
Heb zojuist een halve aflevering van Honey & Clover gekeken. Ik hoop dat de hele serie op dezelfde manier doorgaat ik lig helemaal in een deuk hier.
Ein-de-lijk

Het wordt nog veel erger, trust me.
pi_37048191
Ik heb net de eerste aflevering gezien van Ouran High School Host Club... De serie gaat over een meisje, Haruhi, die met behulp van een studiebeurs op een hele dure school terecht is gekomen. Terwijl ze zoekt naar een rustig plekje om wat te studeren (de school heeft vier bibliotheken, alleen is daar ontzettend veel herrie. Ze komt per ongeluk terecht in de Host Club... Een club waar enkele knappe jongens als gastheer werken en zo de meiden vergezellen. Haruhi heeft een nogal jongensachtig uiterlijk, en door haar goedkope kloffie en enorme brillenglazen, denken de host club-leden dat ze met een jongen te maken hebben. Ze dondert per ongeluk een peperdure vaas om en wordt om die vaas terug te betalen aangenomen in de club...

Lijkt me wel een leuke serie, het viel me alleen op dat de stem van Haruhi nogal bekend voorkwam... Blijkt dat deze wordt ingesproken door Maaya Sakamoto... En die ken je wellicht van de verschillende begin/eindtunes die ze heeft ingezongen (Doorgaans met muziek van Yoko Kanno (Cowboy Bebop, Wolfs Rain, GITS-SAP, etc), of van haar albums (ook doorgaans met Kanno) of van een van haar rollen (bijvoorbeeld de hoofdrol in Vision of Escaflowne)...

Dat vond ik wel tof. De serie is ook wel geinig, trouwens... Kan er nog niet zoveel van zeggen na enkel de eerste aflevering, omdat in de eerste aflevering eigenlijk alleen nog maar de setting wordt uitgelegd, maar de sfeer is alvast goed...
pi_37050639
wie kan mij wat, liefst kortere series, aanraden
ik heb nou al op m,e lijst staan om e.v.t. kijken:
Honey & Clover
Ouran High School Host Club
fruitsbasket
Green green

iemand meer ideetjes..
hou wat meer van de comedie/romance ( ) series..
(dus series als Midori No Hibi, Hanaukyo Maid-Tai of cardcaptor sakura etc )
  dinsdag 18 april 2006 @ 00:38:00 #154
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_37050967
REC

9 afleveringen à 12 minuten.

Romance/Drama/Comedy (in die volgorde).

Gaat over een Voice Actress en Salaryman.

En HOPPA weer één voor je lijstje.
pi_37051038
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 00:38 schreef RipCore het volgende:
REC

9 afleveringen à 12 minuten.

Romance/Drama/Comedy (in die volgorde).

Gaat over een Voice Actress en Salaryman.

En HOPPA weer één voor je lijstje.
ziet er vermakelijk uit
eff toevoegen...
pi_37055218
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:33 schreef Orealo het volgende:
One piece is heel erg cool!
Ik heb de eerste paar afleveringen gezien en so far so good!

Heel vrolijk en orgineel, een vriend van me heeft er 100 gezien ofzo, en die blijft er ook over doopraten.
Ik ben nu bij 161 en is zeer de moeite waard.
pi_37055695
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:23 schreef Qunix het volgende:

[..]

Ik ben nu bij 161 en is zeer de moeite waard.
hoeveel episodes heeft One Piece?
en wat voor soort serie is het?
en waar is ie te krijgen.?
  dinsdag 18 april 2006 @ 13:14:48 #158
139307 stroopje
HEY THAT'S MY LINE
pi_37059425
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:46 schreef mschol het volgende:

[..]

hoeveel episodes heeft One Piece?
en wat voor soort serie is het?
en waar is ie te krijgen.?

One Piece is een serie uit 1999 heeft net zoals Bleach en Naruto elke week een nieuwe episode het zit nu rond 262 ep en het blijft nog doorgaan
Genre: adventure, comedy, fantasy

It was a time when pirates ruled the seas. Several bands of pirates were battling over the great hidden treasure, One Piece, which was left by the now legendary pirate captain, G. Roger. There was a young boy who admired the pirates. His name was Luffy. One day, he mistakenly eats the devil's fruit and turns himself into a rubber human being.
Ten years have passed since that incident. Luffy sets out to sail all alone. He sets out to become a great pirate captain and that's when his great adventure begins. I'm going to be the Pirate King! I'm going to get "One Piece!".

Ik ben al lange tijd bezig met het binnenhalen van eerste paar afleveringen maar het duurt wel erg lang ik hoop dat Qunix je meer kan helpen met het vinden ervan
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:00:37 #159
51794 Rahl
pi_37060844
was er een paar jaar geleden niet sprake van dat one piece op de nederlandse tv zou komen? meen me zoiets te herinneren
last.fm
pi_37063195
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:00 schreef Rahl het volgende:
was er een paar jaar geleden niet sprake van dat one piece op de nederlandse tv zou komen? meen me zoiets te herinneren
Het zou er wel de serie voor zijn... Op de Nederlandse TV hebben ze liever zeer lange series (dus als Dragonball, Pokemon, Card Captor Sakura, etc) en of dat verder goeie of slechte series zijn, boeit niet zo...

TMF heeft wat dat betreft wel iets bijzonders gedaan door Cowboy Bebop uit te zenden (in het Japans!)... Alleen jammer dat ik nooit op TMF kom...
pi_37063523
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:14 schreef stroopje het volgende:

[..]

One Piece is een serie uit 1999 heeft net zoals Bleach en Naruto elke week een nieuwe episode het zit nu rond 262 ep en het blijft nog doorgaan

It was a time when pirates ruled the seas. Several bands of pirates were battling over the great hidden treasure, One Piece, which was left by the now legendary pirate captain, G. Roger. There was a young boy who admired the pirates. His name was Luffy. One day, he mistakenly eats the devil's fruit and turns himself into a rubber human being.
Ten years have passed since that incident. Luffy sets out to sail all alone. He sets out to become a great pirate captain and that's when his great adventure begins. I'm going to be the Pirate King! I'm going to get "One Piece!".

Ik ben al lange tijd bezig met het binnenhalen van eerste paar afleveringen maar het duurt wel erg lang ik hoop dat Qunix je meer kan helpen met het vinden ervan
Piraten? hoe duf. heb 20 eps binnen, maar ga toch maar iets anders kijken.

Fruitsbasket voor de 2 keer bijvoorbeeld
  dinsdag 18 april 2006 @ 15:57:38 #162
51794 Rahl
pi_37064241
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:22 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het zou er wel de serie voor zijn... Op de Nederlandse TV hebben ze liever zeer lange series (dus als Dragonball, Pokemon, Card Captor Sakura, etc) en of dat verder goeie of slechte series zijn, boeit niet zo...

TMF heeft wat dat betreft wel iets bijzonders gedaan door Cowboy Bebop uit te zenden (in het Japans!)... Alleen jammer dat ik nooit op TMF kom...
ik vergeet t elke week

hopelijk gaan ze zo door en zenden ze FMA of trigun ofzo uit
last.fm
pi_37064317
Ik weet dat Cartoon Network (de amerikaanse, volgens mij) nogal 'ns wat Animé-series koopt...

Ik denk dat het nog wel zal gebeuren dat je series als Bleach en Naruto in Nederland te zien krijgt (maar dan natuurlijk wel met een tenenkrommend slechte Engelse of Nederlandse dub)
pi_37066442
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:22 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

dies niet lang... die is maar 70 episodes en 2 films (ja ik heb em helemaal)
probleem is dat ze hier nar 35 afleveringen (1ste 'seizoen' ) weer naar 1 gingen...
pi_37066494
quote:

[..]

hmmm piraten.. lijkt me al minder... misschien maar es een keertje wat eps binnen henghelen
pi_37067912
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:05 schreef mschol het volgende:

[..]

dies niet lang... die is maar 70 episodes en 2 films (ja ik heb em helemaal)
probleem is dat ze hier nar 35 afleveringen (1ste 'seizoen' ) weer naar 1 gingen...
Ik vind alles met meer dan 26 episodes lang...

een tv-seizoen is zo'n 13 episodes... Met een aankoop van Card Captor Sakura zitten ze dus zo'n zes seizoenen gebakken als ze één aflevering per week uitzenden... Maar je kunt er dus een heel seizoen mee vullen als je iedere werkdag een aflevering uitzendt.

Bij kortere series (tot twee seizoenen, dus 26 afleveringen) lukt dat niet, en zit je dus vast aan één à twee afleveringen per week, wat niet zo handig is voor de zender...

Ik geloof dat ze CCS trouwens wel met één aflevering per week hebben uitgezonden... op de zaterdagmorgen, ofzo?
pi_37069485
quote:
Na 160 zijn er alleen mp4 bestanden. Dus down ik dit, ben bezig met binnen halen.....

zie de punten
pi_37073003
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:58 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik vind alles met meer dan 26 episodes lang...

een tv-seizoen is zo'n 13 episodes... Met een aankoop van Card Captor Sakura zitten ze dus zo'n zes seizoenen gebakken als ze één aflevering per week uitzenden... Maar je kunt er dus een heel seizoen mee vullen als je iedere werkdag een aflevering uitzendt.

Bij kortere series (tot twee seizoenen, dus 26 afleveringen) lukt dat niet, en zit je dus vast aan één à twee afleveringen per week, wat niet zo handig is voor de zender...

Ik geloof dat ze CCS trouwens wel met één aflevering per week hebben uitgezonden... op de zaterdagmorgen, ofzo?
aha op die fiets...

yup idd op de zaterdagmorgen (samen met sailormoon )

--edit--
net de eerste episode Pita ten gekeken..
lijkt erop dat dat wel mijn soort serie is

[ Bericht 6% gewijzigd door mschol op 18-04-2006 23:26:32 ]
  woensdag 19 april 2006 @ 00:28:19 #169
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_37083640
Hallo anime fans!
Eerste post in deze topicreeks. Ben sinds een aantal maanden druk bezig om series te verzamelen en te kijken. Dat begon na het kijken van de serie Hajime no Ippo (werd me aangeraden door een vriend en kenner), welke ik echt een absolute topserie vind en ervoor zorgde dat ik aan anime verslingerd raakte. Daarna Elfenlied, waar ik ook van onder de indruk was en nu bezig met:

Goldenboy (hilarisch!)
Kimi ga Nozomu Eien
I''S Pure (erg mooie anime met grappige extra's)
Tenjou Tenge

Verder heb ik wat series klaarliggen o.a. Ah! My Goddess, Azumanga Daioh, Beck, Buzzer Beater, Full Metal Panic + tweede seizoen, I My Me Strawberry Eggs, Onegai teacher, Onegai twins en Trigun en nog wat films: Grave of the fireflies, Nausicaa (etc), Appleseed, Ghost in the shell.
Ondertussen ben ik ook alvast begonnen om nieuwe series te verzamelen, o.a. Ah! My Goddess 2, Air Gear, Highschool girls, Strawberry Panic en Utawarerumono.

Het lijkt erop of ik wat hard van stapel loop, maar dat is puur enthousiasme en gedeeltelijk ook jullie schuld . Dit omdat ik deze topicreeks al wel een tijdje heb doorgespit op aanraders en reviews en series die me aantrokken ben ik meteen gaan zoeken. Ik probeer niet teveel tegelijk te kijken, maar jah ik heb al gemerkt dat het best verslavend is.
koffie helpt.
pi_37083705
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:09 schreef mschol het volgende:

[..]

aha op die fiets...

yup idd op de zaterdagmorgen (samen met sailormoon )

--edit--
net de eerste episode Pita ten gekeken..
lijkt erop dat dat wel mijn soort serie is
Die eerste episode is briljant. zo leuk. hij word wel eventjes ook wat slechter volgens mij. Maar afkijken dat doe je zowiezo.
En na al dat pita-ten geweld. Gewoon nog een keer die mooie eerste aflevering kijken.
(en daarna fruitsbaskets )
pi_37083728
quote:
Op woensdag 19 april 2006 00:28 schreef Sh0g het volgende:
woohoo
1 keer in de week 2 episodes kijken is niet voor jou weggelegd
pi_37084079
quote:
Op woensdag 19 april 2006 00:28 schreef Sh0g het volgende:
Hallo anime fans!
Eerste post in deze topicreeks. Ben sinds een aantal maanden druk bezig om series te verzamelen en te kijken. Dat begon na het kijken van de serie Hajime no Ippo (werd me aangeraden door een vriend en kenner), welke ik echt een absolute topserie vind en ervoor zorgde dat ik aan anime verslingerd raakte. Daarna Elfenlied, waar ik ook van onder de indruk was en nu bezig met:

Goldenboy (hilarisch!)
Kimi ga Nozomu Eien
I''S Pure (erg mooie anime met grappige extra's)
Tenjou Tenge

Verder heb ik wat series klaarliggen o.a. Ah! My Goddess, Azumanga Daioh, Beck, Buzzer Beater, Full Metal Panic + tweede seizoen, I My Me Strawberry Eggs, Onegai teacher, Onegai twins en Trigun en nog wat films: Grave of the fireflies, Nausicaa (etc), Appleseed, Ghost in the shell.
Ondertussen ben ik ook alvast begonnen om nieuwe series te verzamelen, o.a. Ah! My Goddess 2, Air Gear, Highschool girls, Strawberry Panic en Utawarerumono.

Het lijkt erop of ik wat hard van stapel loop, maar dat is puur enthousiasme en gedeeltelijk ook jullie schuld . Dit omdat ik deze topicreeks al wel een tijdje heb doorgespit op aanraders en reviews en series die me aantrokken ben ik meteen gaan zoeken. Ik probeer niet teveel tegelijk te kijken, maar jah ik heb al gemerkt dat het best verslavend is.
koffie helpt.
ik vond persoonlijk Gunslinger girl ook erg goed.. (en een aanrader)
pi_37084128
quote:
Op woensdag 19 april 2006 00:33 schreef outcast_within het volgende:

[..]

1 keer in de week 2 episodes kijken is niet voor jou weggelegd
dit wil ik nog allemaal kijken aan anime...:
Pita ten (anime, 26 eps)
Onegai twins (anime, 12 eps)
fruits basket (anime, 26 eps)
REC (anime, 9 eps)
rizlemine (anime, 24 eps)
Sakura Diaries(anime, 12 eps)
transformers (anime, seizoenen 1,2,3,4)
naruto (anime, vanaf ep 50)
Grave of the fireflies
Honey & Clover (anime, ?? eps ) //moet ik nog eff binnen hengelen
Ouran High School Host Club (anime, ?? eps) //moet ik nog eff binnen hengelen
chobits (anime, 26 eps)

tis allemaal ooit ergens begonnen door een neef die zei dat ik princess mononoke moest gaan kijken..
sindsdien kijk is steeds vaker en meer anime ...
  woensdag 19 april 2006 @ 00:57:07 #174
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_37084154
quote:
Op woensdag 19 april 2006 00:52 schreef mschol het volgende:

[..]

ik vond persoonlijk Gunslinger girl ook erg goed.. (en een aanrader)
die was me ook al eerder aangeraden en stond op mijn 'wanted' lijstje.
nu staat er een streep onder.
  woensdag 19 april 2006 @ 01:11:14 #175
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_37084362
quote:
Op woensdag 19 april 2006 00:55 schreef mschol het volgende:

[..]

dit wil ik nog allemaal kijken aan anime...:
Pita ten (anime, 26 eps)
Onegai twins (anime, 12 eps)
fruits basket (anime, 26 eps)
REC (anime, 9 eps)
rizlemine (anime, 24 eps)
Sakura Diaries(anime, 12 eps)
transformers (anime, seizoenen 1,2,3,4)
naruto (anime, vanaf ep 50)
Grave of the fireflies
Honey & Clover (anime, ?? eps ) //moet ik nog eff binnen hengelen
Ouran High School Host Club (anime, ?? eps) //moet ik nog eff binnen hengelen
chobits (anime, 26 eps)

tis allemaal ooit ergens begonnen door een neef die zei dat ik princess mononoke moest gaan kijken..
sindsdien kijk is steeds vaker en meer anime ...
ah das ook een leuk lijstje. die ouran high school heb ik ook inmiddels de eerste ep van gezien. wat een wazige characters, maar wel grappig. Ene leek wel een biseksuele metroseksueel ofzoiets. tis een anime gericht op een vrouwelijk publiek, maar jah, nu ik 1 episode heb gezien moet ik de rest ook zien, nare gewoonte is dat.

mijn wanted lijstje ziet er zo uit.

Ah! My Goddess OVA 1-5
Ah! My Goddess The Movie
Air
Ajimu
Eureka 7 (inmiddels bezig binnen te halen)
Full Metal Panic? Fumoffu
Great Teacher Onizuka
Gunslinger Girl
Hanaukyo Maid Tai: La Verite
Himawari (eerste ep is binnen, een grappige ninja anime lijkt het me op het eerste gezicht)
Hunter X Hunter
Kannaduki no Miko
Kino’s Travels
Midori no Hibi
REC
Saishu-Heiki Kanojo (Saikano)
Samurai X
Shingetsutan Tsukihime
Tenjou Tenge The Movie

Daarnaast ben ik ook nog bezig met het verzamelen van goede OST's. sommige series hebben echt steengoede intro of ending themes. 100x beter dan radio luisteren.
pi_37085014
Wat OST's betreft ben ik altijd wel gecharmeerd van Kanno's werk. Zij is bekend van series als Vision of Escaflowne, Cowboy Bebop, Wolf's Rain, Arjuna, GITS-SAC, Sousei No Aquarion en verschillende live-action series (en natuurlijk ook de albums van Maaya Sakamoto). Wat muziek betreft is Kanno waarschijnlijk een van de grootste namen in de anime...

Een andere naam die steeds meer bekendheid krijgt is Yuki Kajiura (aka Fiction Junction)... Kajiura heeft de muziek gedaan van series als .hack//, Mai HiME, Mai Otome, Madlax, Tsubasa Chronicle en Noir.

Hoewel Kanno en Kajiura vergelijkbare muziek maken, hebben ze wel een heel eigen geluid...
  woensdag 19 april 2006 @ 08:05:07 #177
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_37086447
quote:
Op woensdag 19 april 2006 01:11 schreef Sh0g het volgende:

Daarnaast ben ik ook nog bezig met het verzamelen van goede OST's. sommige series hebben echt steengoede intro of ending themes. 100x beter dan radio luisteren.
Tenzij je naar een radio station/webradio luistert dat alleen dat soort muziek uitzendt.

Ik ben sinds gisteren aan "The Melancholy of Haruhi Suzumiya" begonnen, en op het eerste gezicht bevalt deze mij wel. Alleen is de eerste episode eigenlijk episode nul, met een aparte voorgezongen karaoke intro (in karaoke kwaliteit, niet zo zuiver dus ). De serie begint echt bij ep 2, met een officiële intro en outro.

De serie is goed geanimeerd (imo), vooral de intro en outro zijn heel vloeiend alsof iemand in zo'n 3d pak heeft staan bewegen om de karakters te besturen...
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_37087015
ik ben nu ook nezig met dlden van Hanbun No Tsuki ga Noboru Sora
http://www.animenfo.com/a(...)hanbun_no_tsuki.html
  woensdag 19 april 2006 @ 09:10:33 #179
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_37087219
quote:
Op woensdag 19 april 2006 08:58 schreef mschol het volgende:
ik ben nu ook nezig met dlden van Hanbun No Tsuki ga Noboru Sora
http://www.animenfo.com/a(...)hanbun_no_tsuki.html
oh die is erg gaaf.
erg goed verhaal ook IMHO ^_^
pi_37087226
quote:
Op woensdag 19 april 2006 09:10 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

oh die is erg gaaf.
erg goed verhaal ook IMHO ^_^
zo wat ik las lijkt het me een droevige serie.. maar wel een goede serie..
merk het wel, eerst het rijtje hierboven bekijken
pi_37087445
mensen, mensen toch!

hebben jullie nog wel tijd vrij om zaterdag mee te gaan?

ikzelf ben nu een tijdje eventjes inactief, maar heb wel zaterdag in mijn agenda staan
  woensdag 19 april 2006 @ 09:38:28 #182
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37087669
Het grote animé/manga meeting topic - Amsterdam

en *zucht* ja, ik deel handtekeningen uit
pi_37100118
Iemand weet waar ik devil beside you kan "kopen"
PM kuch
  woensdag 19 april 2006 @ 19:05:43 #184
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37103785
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:01 schreef outcast_within het volgende:
Iemand weet waar ik devil beside you kan "kopen"
PM kuch
Ja [url=http://www.outcast_within.justgotowned.com]hier[/url]

edit : hmm hij doet 't niet
pi_37103875
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:05 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ja [url=http://www.outcast_within.justgotowned.com]hier[/url]
pi_37106906
uit de OP:
Anime komt dus in ieder geval uit Japan, alle tekenfilms die daar niet vandaan komen worden over het algemeen geen anime genoemd (uitzonderingen daargelaten).

wat zijn dan uitzonderingen?
pi_37107148
quote:
Op woensdag 19 april 2006 20:35 schreef mschol het volgende:
uit de OP:
Anime komt dus in ieder geval uit Japan, alle tekenfilms die daar niet vandaan komen worden over het algemeen geen anime genoemd (uitzonderingen daargelaten).

wat zijn dan uitzonderingen?
Koreaanse animaties lijken heel veel op animé en worden wel 'ns onder animé gerekend... (officieel heet 't manhwa-yonghwa*, maar krijg dat maar 'ns uit je strot)... Een bekende Koreaanse animatie is Sky Blue (aka Wonderful Days)...
Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor series die uit het westen komen, maar volledig in animé-stijl zijn, natuurlijk... Die worden ook wel onder animé gerekend....

Het werkt ook andersom... Een zeer bekende animé is bijvoorbeeld de tekenfilmserie Ducktales... Totaal in westerse stijl, maar het grootste deel van de afleveringen is in Japan gemaakt.

*Manhwa is de Koreaanse tegenhanger van Manga... Strips, dus

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 19-04-2006 20:58:52 ]
pi_37107573
Je kunt er trouwens lang over discussiëren wat de definitie van animé is... "tekenfilms uit Japan" is gewoon de meest gebruikelijke definitie. Doordat je de stijl er niet in betrekt, maar puur kijkt naar de herkomst, kan er eigenlijk geen misvatting over ontstaan.

Sommige sites, als animenewsnetwork, houden vrij strak vast aan die definitie en laten Koreaanse series dan ook bewust uit de database...
pi_37108909
Ducktales uit japan?!?
wow
pi_37110173
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:31 schreef outcast_within het volgende:
Ducktales uit japan?!?
wow
Wel meer Disney tekenfilmseries uit die tijd kwamen uit Japan, maar Ducktales was verreweg het grootste succes (hoewel de animatie niet erg goed was)
  woensdag 19 april 2006 @ 22:48:20 #191
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_37111965
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:31 schreef outcast_within het volgende:
Ducktales uit japan?!?
wow
ik zal je een leuker voorbeeld geven
ook Alfred J. Kwak is een anime
daar bekend als Ahiruu no Quack
pi_37112685
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:48 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

kan niet geloven dat het orgioneel uit japan komt...
pi_37113238
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:48 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

'k dacht dat die wel redelijk bekend was
Alfred J. Kwak was een Nederlands/Duits/Japanse samenwerking... De Duitsers hebben volgens mij voor een groot deel het design verzorgd, de Japanners met Van Veen het verhaal/script... De animatie zal verzorgd zijn door Japanners.

De stem van Alfred wordt in de Japanse versie ingesproken door Megumi Hayashibara... Een vrij beroemde stemartiest die ook verantwoordelijk was voor de de stemmen van oa :
Cowboy Bebop - Faye Valentine
Love Hina - Haruka (de huisbazin)
Neon Genesis Evangelion - Rei
Ranma ½ - Ranma (vrouwelijke verschijning)
Video Girl Ai - Ai

Zo'n indrukwekkende lijst... en daar staat dan zo'n eend tussen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jordy-B op 19-04-2006 23:23:30 ]
  woensdag 19 april 2006 @ 23:35:48 #194
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_37113881
Calimero is ook anime, terwijl ik altijd dacht dat het een Italiaanse tekenfilm was. De bedenker is Nina Pagot, wat toch een Italiaanse naam lijkt, maar hij staat gewoon bij Japanese staff. Volgens mij staan er wel meer Pagot's (familie?) in de aftiteling en ook andere Italiaanse namen (maar kan me vergissen).
pi_37116792
Ben net terug van vakantie... heb dus weinig animé gekeken. Ik bekijk nog steeds FMA
ウプピエ 八十三 &lt;&lt; u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_37117994
stukje op de site van Dattebayo
quote:
19 april 06:
End or filler epsiodes
Comment: when will the current filler episodes end? when will the story
get back to main line. thanks for the help

Answer A: The fillers are scheduled next week. After that there will be a four episode Kakashi Gaiden arc, followed by a reanimation of the opening, and new ending animation. This information was received by us about four weeks ago from our sources inside Periot.

Answer B: Did you know that Dattebayo doesn't animate, design, contribute , or have any direct contact of any kind with the people responsible for Naruto? Well, It's true. We have no idea when the filler ends, no idea why they have chosen to do so much filler, and in general the staff doesn't like the filler (there are some exceptions to this).
pi_37118017
naruto gaat eraan! hulde!
pi_37119118
quote:
Op zondag 16 april 2006 01:29 schreef blessed19 het volgende:
elfen lied had bij mij eerlijk gezegd echt totaal geen moment bezorgd van enige droevigheid.

de kleine sadistische puntjes in de serie (zoals het schelpje breken recht voor zijn ogen) heb ik wel een gniffel moeten laten.

de aktie was echt tof! alleen dat open einde. daar kan ik eerlijk gezegd echt niks mee... maar ach, misschien dat ze er een nieuwe serie erachteraan gooien. zou wel tof zijn!
Dank je wel voor het verpesten va Elfen Lied
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
  donderdag 20 april 2006 @ 10:25:16 #199
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_37120162
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:18 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Zo'n indrukwekkende lijst... en daar staat dan zo'n eend tussen.
we maken allemaal fouten
nah just kidding, kan me nog herinneren dat ik vroeger staalhard beweerde dat Alfred J Kwak geen anime was XD
I know better now ^_^
pi_37120237
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:34 schreef SureZal het volgende:

[..]

Dank je wel voor het verpesten va Elfen Lied
Ach fruitsbasket was ook nog steeds leuk, ook al wist ik al iets van het einde dankzij dit topic.

maar idd eindes kunnen het beste in spoiler tags
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')