Dat doen beide kandidaten nu ook nog!quote:Op donderdag 6 april 2006 21:05 schreef Petomaan het volgende:
Zo probeerde hij de linker en de rechtervleugel van de VVD tevreden te houden, hetgeen zijn geloofwaardigheid niet ten goede kwam.
quote:Op donderdag 6 april 2006 21:48 schreef Roskoo het volgende:
Ik hoop op Agnes Kant als nieuwe premier in een kabinet met SP PvdA en Groen Links.
Laten we wel even realistisch blijvenquote:Op donderdag 6 april 2006 21:48 schreef Roskoo het volgende:
Rita of Mark? Ze zoeken het maar uit, het ''rollebollen'' is hopelijk niet goed voor de VVD. Ik hoop op Agnes Kant als nieuwe premier in een kabinet met SP PvdA en Groen Links. Goed voor de portemionnee van de mensen die het nu niet zo breed hebben. De buit moet eerlijker verdeeld worden en dan hebben we niks aan die graaiers van de VVD.
Ik kreeg spontaan last van plaatsvervangende schaamte. Ze kan dat gewoon niet. Doe het dan ook niet. Ik denk wel dat ze stemmen kan trekken, maar of ze in een debat met de andere partijen ook stand kan houden. ik vraag het me af. Rutte probeert mee te liften op het succes van Bos. Een vrouw van gister bij nova stemt op verdonk omdat het een vrouw is. Doet Jelleke Veenendal er niet meer toe. Dat lijkt me de enige realist die niet zo neerbuigend doet over andere groepen mensen. Bij Verdonk en Rutte heb ik het idee dat ze zichzelf echt vele malen beter en interesanter vinden dan iemand anders.quote:Op donderdag 6 april 2006 23:41 schreef VrAnKiE het volgende:
die aflevering van NOVA van gisteren. Die toespraak van Verdonk was btw echt een lachertje. Precies de speech van Fortuijn...
De partij die de premier levert heeft doorgaans geen vice-premier.quote:Op donderdag 6 april 2006 23:07 schreef DrXLTrouble het volgende:
Rita, en als zij dan premier wordt, dan zetten we Mark neer als vice premier![]()
quote:Op donderdag 6 april 2006 23:07 schreef DrXLTrouble het volgende:
Rita, en als zij dan premier wordt, dan zetten we Mark neer als vice premier![]()
Eigenlijk niet nodig om op een dergelijke opmerking te reageren maar dit is een inkoppertje:quote:Op vrijdag 7 april 2006 08:45 schreef SCH het volgende:Ze hebben weer lekker veel verstand van politiek, die fans van Rita
![]()
Ik verheug me nu al op een debat tussen Verdonk en Marijnissen, volgens mij veegt hij echt de vloer met haar aan.quote:Op donderdag 6 april 2006 23:50 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik denk wel dat ze stemmen kan trekken, maar of ze in een debat met de andere partijen ook stand kan houden.
En dan loopt ze weg, net als Fortuyn.quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik verheug me nu al op een debat tussen Verdonk en Marijnissen, volgens mij veegt hij echt de vloer met haar aan.
Denk het niet, tot nu toe heeft ze nog nooit laten blijken welke vorm van repliek dan ook te ontvangen. Das het voordeel van zo'n plank voor je kop.quote:
denk eerder dat het andersom is.quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik verheug me nu al op een debat tussen Verdonk en Marijnissen, volgens mij veegt hij echt de vloer met haar aan.
Hoe komt het eigenlijk dat Marijnissen gezien wordt als goed debater? Hij speelt namelijk veel te veel in op de onderbuikgevoelens, dat is prima als je een demonstratie toespreekt maar in een debat is dat nogal zwak. Niet dat ik Rita een goed debater vind en ik zou dan ook niet weten op wie ik mijn geld zou moeten inzetten in een debat.quote:
Technisch gezien is Marijnissen een vrij goed debater, als je het volgens de regels van de debattechniek bekijkt, en daar heb ik de nodige cursussen in gevolgd, al zou je dat misschien niet zeggen als je mijn postgedrag op Fok volgtquote:Op vrijdag 7 april 2006 10:38 schreef Chewie het volgende:
[..]
Hoe komt het eigenlijk dat Marijnissen gezien wordt als goed debater? Hij speelt namelijk veel te veel in op de onderbuikgevoelens, dat is prima als je een demonstratie toespreekt maar in een debat is dat nogal zwak. Niet dat ik Rita een goed debater vind en ik zou dan ook niet weten op wie ik mijn geld zou moeten inzetten in een debat.
ja dat denk ik echt. ik denk verdonk vrij gemakkelijk de sp-hoofdman kan pareren.quote:
Opmerkelijk - ik denk dat ze qua kennis een enorme achterstand heeft op veel thema'squote:Op vrijdag 7 april 2006 12:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja dat denk ik echt. ik denk verdonk vrij gemakkelijk de sp-hoofdman kan pareren.
ik denk dat ze kwa intelligentie goed genoeg is om het niet op sommige thema's te laten aankomen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Opmerkelijk - ik denk dat ze qua kennis een enorme achterstand heeft op veel thema's
Oh ontwijken {quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat ze kwa intelligentie goed genoeg is om het niet op sommige thema's te laten aankomen.
Rita, dan weet je tenminste waar die partij voor staat...quote:*** ‘Onderzoek celbrand gefrustreerd’ ***
Justitie heeft ‘tegen de afspraken in’ zes overlevenden van de Schipholbrand te vroeg uitgezet of op straat gezet. Hierdoor heeft de Onderzoeksraad voor Veiligheid hen niet kunnen horen....
http://www.volkskrant.nl/(...)elbrand_gefrustreerd
Recht door de vuurzeequote:Op vrijdag 7 april 2006 12:37 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Rita, dan weet je tenminste waar die partij voor staat...
hahaha zo zou je het ook kunnen noemen. iets wat ook best vaak in discussietechnieken besproken wordt en volkomen normaal is.quote:
of zoals links graag wilde idd op straat gezet. pardonregeling of zoiets toch?quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:37 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Rita, dan weet je tenminste waar die partij voor staat...
Waarom zou dat vreemd zijn ?quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:22 schreef SCH het volgende:
Opmerkelijk - ik denk dat ze qua kennis een enorme achterstand heeft op veel thema's
Voor een lijsttrekker?quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hahaha zo zou je het ook kunnen noemen. iets wat ook best vaak in discussietechnieken besproken wordt en volkomen normaal is.
Dat is niet vreemd, maar geeft Marijnissen gewoon een voorsprong in debatten.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:43 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Waarom zou dat vreemd zijn ?
Verdonk is minister van een specifieke post en hoeft zich verder niet ontzettend veel te bemoeien met andere zaken. Jan is al sinds 1994 frontman van de SP en zal dus zeker meer inhoudelijke kennis bezitten over de hele linie genomen.
Ik zie niet in waarom dat vreemd zou zijn
Het is niet vreemd maar voor een lijsttrekker wel lastig.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:43 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Waarom zou dat vreemd zijn ?
Verdonk is minister van een specifieke post en hoeft zich verder niet ontzettend veel te bemoeien met andere zaken. Jan is al sinds 1994 frontman van de SP en zal dus zeker meer inhoudelijke kennis bezitten over de hele linie genomen.
Ik zie niet in waarom dat vreemd zou zijn
Tja die opstartproblemen zullen veel lijstrekkers kennen. Dat hoort er nou eenmaal bij als je van een specifieke post naar een algemene post gaatquote:Op vrijdag 7 april 2006 12:45 schreef SCH het volgende:
Het is niet vreemd maar voor een lijsttrekker wel lastig.
Daarom gaat ze het ook verliezen in de debatten, de meeste anderen hebben daar minder last van want zijn meestal gepokt en gemazeld in de politiek.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:48 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Tja die opstartproblemen zullen veel lijstrekkers kennen. Dat hoort er nou eenmaal bij als je van een specifieke post naar een algemene post gaat
het kan ook een voorsprong zijn, zoals ik denk. we wachten af, met echte boter schijn je ze rond de tafel te krijgenquote:Op vrijdag 7 april 2006 12:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Daarom gaat ze het ook verliezen in de debatten, de meeste anderen hebben daar minder last van want zijn meestal gepokt en gemazeld in de politiek.
De meeste mensen stemmen jammer genoeg toch allang niet meer op de inhoud. Zie Wouter Bos.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:50 schreef SCH het volgende:
Daarom gaat ze het ook verliezen in de debatten, de meeste anderen hebben daar minder last van want zijn meestal gepokt en gemazeld in de politiek.
Een voorsprong om weinig kennis te hebben?quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het kan ook een voorsprong zijn, zoals ik denk. we wachten af, met echte boter schijn je ze rond de tafel te krijgen![]()
of een bos rozen, zonder rozen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De meeste mensen stemmen jammer genoeg toch allang niet meer op de inhoud. Zie Wouter Bos.
Die gast is qua inhoud nog leger dan een koekblik zonder koek.
quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:55 schreef zoalshetis het volgende:
of een bos rozen, zonder rozen.
quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:56 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
zolang het maar inhoudsloos is past het bij Wouter Bos.
Rita is niet verdergekomen dan "Belastingen omlaag!" en " Meer Politie ".quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:56 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
zolang het maar inhoudsloos is past het bij Wouter Bos.
quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Rita is niet verdergekomen dan "Belastingen omlaag!" en " Meer Politie ".
"Leraren moeten voor de klas staan"quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Rita is niet verdergekomen dan "Belastingen omlaag!" en " Meer Politie ".
Lachen om je loonstrook is wel een nieuwe toch ?quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:07 schreef SCH het volgende:
[..]
"Leraren moeten voor de klas staan"
Die vergat je nog.
"Ik wil naar samenleving waarin de onderwijzer onderwijst, de politieagent de burger beschermt en de dokter en zuster de patiënt geneest"quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:07 schreef SCH het volgende:
[..]
"Leraren moeten voor de klas staan"
Die vergat je nog.
Idioot was het: "het valt in de VS wel mee hoor, de camapgnes zijn daar niet zo op de persoon"quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:08 schreef MrX1982 het volgende:
Mark Rutte zei gister in Nova dat het in de VS juist om de inhoud draait. Dat is toch een tikkeltje naïef niet.
Ben wel benieuwd naar dat onderzoek waaruit hij dat haalde.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:08 schreef MrX1982 het volgende:
Mark Rutte zei gister in Nova dat het in de VS juist om de inhoud draait. Dat is toch een tikkeltje naïef niet.
Ja zonde dat Clairy daar niet dieper op in ging qua vragen. Vraag me ook af waar hij dat vandaan heeft gehaald.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:16 schreef Chewie het volgende:
Ben wel benieuwd naar dat onderzoek waaruit hij dat haalde.
Ik ook, want ik kon me bijna niet voorstellen dat hij dat serieus bedoelde.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:16 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar dat onderzoek waaruit hij dat haalde.
Tsja, hoewel het hele mediaspektakel rondom Verdonk niet alles hoeft te zeggen, is het wel een teken dat Verdonk hot is. Verdonk weet als controversiele politica alle aandacht op zich te vestigern tegenover het broekie Rutte. Peilingen geven ook aan dat Verdonk populairder is, ook onder VVD-leden. Waarom denk jij toch dat Rutte het wordt?quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
Rita gaat de lijsttrekkersdebatten niet eens halen, want ze gaat het niet winnen van Rutte.
Hij noemde het onderzoek wel maar dat ben ik vergeten.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja zonde dat Clairy daar niet dieper op in ging qua vragen. Vraag me ook af waar hij dat vandaan heeft gehaald.
Mooi dat internet.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:22 schreef Chewie het volgende:
Hij noemde het onderzoek wel maar dat ben ik vergeten.
Veenendaalquote:Op vrijdag 7 april 2006 13:32 schreef Invictus_ het volgende:
Volgens mij zou de VVD moeten kiezen voor diegene die zich aan het eind van de 'campagne' het minst voor schut heeft gezet. Ik denk dat het heel spannend gaat worden.
Die is inherent sneu en had op het moment dat ze zich kandidaat stelde al verloren. 'Ik wil eingelijk niet maar in het kader van democratie moet er een 2e keuze zijn...' Ze wordt eigenlijk ook al niet meer serieus genomen nu Verdonk 'het' doet, nergens hoor je 'Veenendaal vs Verdonk vs Rutte'.quote:
my god, was hij serieus? Of was het een amerikaans grapjequote:Op vrijdag 7 april 2006 13:08 schreef MrX1982 het volgende:
Het klonk en oogde serieus. Maar je weet het nooit natuurlijkquote:Op vrijdag 7 april 2006 13:52 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
my god, was hij serieus? Of was het een amerikaans grapje![]()
een tikkeltje naief is nog een understeatment. Straks roept hij nog dat Bush het van zijn improvisatie moet hebben.![]()
quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:32 schreef Invictus_ het volgende:
Volgens mij zou de VVD moeten kiezen voor diegene die zich aan het eind van de 'campagne' het minst voor schut heeft gezet. Ik denk dat het heel spannend gaat worden.
Hij klonk vrij serieus. Bekijk het maar op novatv.nl.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:52 schreef One_of_the_few het volgende:
my god, was hij serieus? Of was het een amerikaans grapje![]()
een tikkeltje naief is nog een understeatment. Straks roept hij nog dat Bush het van zijn improvisatie moet hebben.![]()
quote:Kamp geen kandidaat lijsttrekkerschap VVD (2)
N i e u w bericht, meer informatie
DEN HAAG (ANP) - Minister Kamp (Defensie) blijft bij zijn eerdere besluit om zich niet te kandideren voor het lijsttrekkerschap van de VVD. Dat zei hij vrijdag na afloop van de ministerraad. Oud-VVD-leider Bolkestein had er donderdag voor gepleit dat Kamp zich toch nog zou melden als uitdager van de huidige kandidaten Rutte, Verdonk en Veenendaal.
Kamp gaf vrijdag aan dat hij altijd bereid is met Bolkestein te praten, maar niet van mening zal veranderen. ,,Ik blijf tot de laatste dag bij Defensie en ga geen verantwoordelijkheden delen.'' Volgens Kamp heeft de VVD hem niet nodig als lijsttrekker omdat er genoeg kandidaten zijn. Hij weigerde een voorkeur voor Rutte, Verdonk of Veenendaal uit te spreken.
Wellicht heeft hij wel gelijk, democratie in de VS is niet alleen presidentsverkiezingen maar ook bijvoorbeeld ook hoofd politie en afvalverwerking. Dus als je het heel breed bekijkt zou het best kunnen dat het over het algemeen over de inhoud gaat, de VS is immers ook een stuk democratischer dan Europa.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:56 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hij klonk vrij serieus. Bekijk het maar op novatv.nl.
quote:Kabinet maant Verdonk over campagne
DEN HAAG (ANP) - VVD-minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) is vrijdag door collega-ministers aangesproken op haar uitlatingen tijdens het begin van haar campagne voor het lijsttrekkerschap voor de VVD. Dat bleek vrijdag uit de woorden van vicepremier Brinkhorst. Verdonk had volgens hem ,,op geen enkele manier afstand willen nemen van het kabinetsbeleid''.
Verdonk zei woensdag tijdens haar presentatie in de BouwRAi dat het niet langer kan dat bejaarden met zijn vieren op een kamer in een verpleeghuis liggen en dat de politie 30 procent van zijn tijd achter een bureau zit. Collega-ministers onder leiding van minister Hoogervorst (Volksgezondheid) spraken haar daar op aan, liet vicepremier Brinkhorst vrijdag merken.
Verdonk werd vervolgens duidelijk gemaakt zich in het vervolg van haar campagne in moet houden met opmerkingen die als kritiek op collega's kunnen worden opgevat. ,,Als volwassenen is geconcludeerd dat iedereen weet wat hem of haar te doen staat. Het was helder voor de goede verstaander'', aldus Brinkhorst.
Rutte heeft volgens mij meer ervaring in de politiek dan Verdonk hoor. Ik heb toch het idee dat de gemiddelde VVD lid, eerder zal kiezen voor iemand als Rutte dan bij de meer controversiele Verdonk.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:20 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Tsja, hoewel het hele mediaspektakel rondom Verdonk niet alles hoeft te zeggen, is het wel een teken dat Verdonk hot is. Verdonk weet als controversiele politica alle aandacht op zich te vestigern tegenover het broekie Rutte. Peilingen geven ook aan dat Verdonk populairder is, ook onder VVD-leden. Waarom denk jij toch dat Rutte het wordt?
Kay zal wel flink balen dat hij nu beteugeld wordt. Zometeen wordt een vlees noch vis campagne van Kay...quote:
Dat denk ik niet, of ze moet zich razendsnel ontwikkelen en bovendien de nodige kennis opdoen. Want dat verhaal van woensdag leek natuurlijk nergens op. Het was nog erger dan "De puinhopen van acht jaar Paars" en dat was zowel stylistisch als inhoudelijk al een giller (los van de vraag of je het er mee eens was, het zat aantoonbaar boordevol met onjuiste informatie en Fortuyn sprak zichzelf voortudrend tegen).quote:
Die spotjes waarin kandidaten elkaar afbranden, gaan op zichzelf doorgaans ook wel over de inhoud in die zin dat iemands stemgedrag bij eerdere aangelegenheden onder vuur wordt genomen of diens ideeen over bepaalde onderwerpen. Rutte wist ook te melden dat uit onderzoek was gebleken dat geld niet de doorslaggevende factor is. Een rijke kandidaat met zwakke ideeen, wordt niet gekozen. Maar goed, die conclusie gaat weer uit van de vooronderstelling wat een zwak idee is en wat niet.quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:06 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wellicht heeft hij wel gelijk, democratie in de VS is niet alleen presidentsverkiezingen maar ook bijvoorbeeld ook hoofd politie en afvalverwerking. Dus als je het heel breed bekijkt zou het best kunnen dat het over het algemeen over de inhoud gaat, de VS is immers ook een stuk democratischer dan Europa.
Je hebt gelijk, maar je zou het ook anders kunnen zien. De VVD is te links voor haar kiezers. De kiezer wordt iedere keer verrast door een VVDer die beter bij de PvdA of D66 thuishoort. Om eerlijk te zijn, daar schaar ik minister Verdonk ook onder. Ze heeft dan af en toe een ferme uitspraak, maar ze is geen volbloed conservatief. Dat is ook lastig, met een PSP verleden en een cariere in de ambtenarij.quote:Op zaterdag 8 april 2006 01:39 schreef HokkePok het volgende:
Rutte is de beste keus op langetermijn. Ik denk dat het gedachtegoed van Verdonk te rechts is voor de VVD.
Helaas, ze stijgen al in de peilingen. Ze hebben het virus te pakken.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:34 schreef Ponskaart het volgende:
Ik hoop dat de VVD bespaard blijft van PvdA-toestanden...
quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:36 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Helaas, ze stijgen al in de peilingen. Ze hebben het virus te pakken.
quote:Op donderdag 6 april 2006 21:48 schreef Roskoo het volgende:
Rita of Mark? Ze zoeken het maar uit, het ''rollebollen'' is hopelijk niet goed voor de VVD. Ik hoop op Agnes Kant als nieuwe premier in een kabinet met SP PvdA en Groen Links. Goed voor de portemionnee van de mensen die het nu niet zo breed hebben. De buit moet eerlijker verdeeld worden en dan hebben we niks aan die graaiers van de VVD.
Dat zou heel wat zijn. Vooralsnog is de PvdA al enkele weken in de peilingen groter dan de VVD en CDA samen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:03 schreef zoalshetis het volgende:
zo he, het zou wat zijn, dat vvd dadelijk, met verdonk, groter wordt dan pvda![]()
België.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:21 schreef Perico het volgende:
Liberalen worden nooit, nergens, in geen enkel land de grootste partij, dus als er niks aan het kiesstelsel verandert, komt er nooit een liberale premier. Wiegel, Nijpels en Bolkestein haalden ooit exceptionele scores van 35-38, terwijl PVDA en CDA makkelijk 50-60 in hun mars hebben.
Ik denk niet dat Wiegel gecharmeerd is van Verdonk. Hij kan haar niet beïnvloeden, Rutte wel.quote:Ik vond het verhaal van Rita overigens niet inhoudsloos, het was gewoon in heldere taal, wat hoofdlijnen... minder elitair dan dat van Mark, het moest duidelijk een brede bevolkingsgroep aanspreken. Ben benieuwd wat het dooie orakel van Diever over "mevrouw Verdonk" te melden heeft...
Vooral het CDA denk ik, met hun credo "het komt allemaal wel weer goed, we hebben nog een jaar te gaan".quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:18 schreef Ponskaart het volgende:
Hoogmoed komt voor de val en dat gaan we allemaal ontvouwen zien komende tijd! Bij welke partij zal zich dat voltrekken?
Ja, en heel veel mensen zie Balkenende toch als gezicht / verpersoonlijking van het kabinetquote:Op zaterdag 8 april 2006 12:25 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Vooral het CDA denk ik, met hun credo "het komt allemaal wel weer goed, we hebben nog een jaar te gaan".
Het probleem van de VVD ligt inderdaad, zoals Marijnissen het laatst zo mooi uitdrukte, aan de aanwezigheid van te veel opgeblazen ego's.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:54 schreef HokkePok het volgende:
Ach..de VVD is de enige partij in Nederland die ook daadwerkelijk door "partijbonzen" wordt bestuurd. Een leider van de VVD is voornamelijk woordvoerder (Zie van Aartsen). Zo belangrijk is het dus allemaal niet.
In de SP zijn dat soort toestanden inderdaad onmogelijk.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:58 schreef Heerlijkheid het volgende:
Het staat Marijnissen te prijzen dat hij zoiets niet zou dulden als leider van de sovjet,![]()
Definieer dan eens wat populisme is en vervolgens leg je dan uit op welke wijze Bos zich daaraan zou bezondigen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:02 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou het leuk vinden als iedereen zou stemmen op een partij die het beste voorheeft met nederland. met bos weet ik niet of dat zo is, hij gaat volgens mij een beetje te ver met populisme en met oprecht inhoudsloos gelul. misschien toch wel fijn om te weten dat de pvda weer pvda moet worden.
Was dat ook niet 1 van de redenen om D66 op te richten?quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:59 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
In de SP zijn dat soort toestanden inderdaad onmogelijk.![]()
Maar toch is het zo dat bij de VVD altijd veel meer ruzie is/naar buiten komt dan bij andere partijen en dat is toch echt het gevolg van het karakter van de gemiddelde VVD'er.
Nee, D66 is meer een afsplitsing van de KVP dan van de VVD. Ten minste voor zo ver je van een afsplitsing kunt spreken.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:07 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Was dat ook niet 1 van de redenen om D66 op te richten?
okquote:Op zaterdag 8 april 2006 13:09 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, D66 is meer een afsplitsing van de KVP als van de VVD. Ten minste voor zo ver je van een afsplitsing kunt spreken.
Ik vind het best hoor dat je dit vindt maar waar baseer je het op?quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:02 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou het leuk vinden als iedereen zou stemmen op een partij die het beste voorheeft met nederland. met bos weet ik niet of dat zo is, hij gaat volgens mij een beetje te ver met populisme en met oprecht inhoudsloos gelul. misschien toch wel fijn om te weten dat de pvda weer pvda moet worden.
Leraren moet weer lesgeven.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind het best hoor dat je dit vindt maar waar baseer je het op?
Waar is dat eeuwige mantra op gebaseerd dat het bij Bos om inhoudsloos gelul gaat? Ik hoor in zijn optreden sn en in zijn boek en in het PvdA-program toch echt veel inhoud.
Als je nou zegt dat Bos heel vaak geen duidelijke keuzes maakt en een beetje vlees noch vis is etcetera, dan ga ik heel ver met je mee maar inhoudsloos en populistisch is het niet. Dat vind ik eerder in de lijn van mensen die in one-liners roepen dat de belastingen omlaag moeten.
Dat is het gedachtegoed van Pim, hetgeen echter niet verder reikte dan dit soort oneliners. Lees de puinhopen van Paars maar, zijn zogenaamde aanbevelingen zijn verre van concreet. Als iemand van inhoudsloosheid beschuldigd kon worden dan was het Pim wel en Rita lijkt dezelfde kant op te gaan.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:10 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Leraren moet weer lesgeven.
Ik ben niet links, niet rechts, maar recht door zee.
De belastingen moeten omlaag!
Minder regels.
Minder ambtenaren.
zoiets bedoel je![]()
En dan is de vraag: hoe kan het toch dat het wederom aanslaat?quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is het gedachtegoed van Pim, hetgeen echter niet verder reikte dan dit soort oneliners. Lees de puinhopen van Paars maar, zijn zogenaamde aanbevelingen zijn verre van concreet. Als iemand van inhoudsloosheid beschuldigd kon worden dan was het Pim wel en Rita lijkt dezelfde kant op te gaan.
Ik betwijfel of het aan gaat slaan, maar ik sluit het inderdaad niet uit. Waarschijnlijk hoort een deel van de bevolking graag zulke 'duidelijke taal' en vinden ze de vraag of er nog wat achter zit niet van belang. Of beter gezegd: die vraag wordt vaak niet eens gesteld vrees ik.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:18 schreef SCH het volgende:
[..]
En dan is de vraag: hoe kan het toch dat het wederom aanslaat?
Rita zei dit soort dingen toch tijdens de toespraak. Ieder geval die van de belasting. De andere vond ik wel mooi in da rijtje plaatsen. Op vragen hoe ze dacht buiten Intergratie kon ze alleen antwoorden met deze oneliner over de belasting of zeggen dat dat in de loop van de tijd wel duidelijk wordt. dat ze dan steeds meer haar mening zal laten horen. Toch jammer voor haar dat het een mening zal zijn die het kabinet wil.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is het gedachtegoed van Pim, hetgeen echter niet verder reikte dan dit soort oneliners. Lees de puinhopen van Paars maar, zijn zogenaamde aanbevelingen zijn verre van concreet. Als iemand van inhoudsloosheid beschuldigd kon worden dan was het Pim wel en Rita lijkt dezelfde kant op te gaan.
En ondertussen beweren diezelfde mensen dat Bos geen inhoud heeft en een populist is.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik betwijfel of het aan gaat slaan, maar ik sluit het inderdaad niet uit. Waarschijnlijk hoort een deel van de bevolking graag zulke 'duidelijke taal' en vinden ze de vraag of er nog wat achter zit niet van belang. Of beter gezegd: die vraag wordt vaak niet eens gesteld vrees ik.
Want hij zegt gewoon duidelijk: "dit land verdient zoveel beter".quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:23 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
En ondertussen beweren diezelfde mensen dat Bos geen inhoud heeft en een populist is.![]()
Zeg ik dat dan?quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:25 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Duidelijk per categorie uitgelegd en er blijven geen vragen over.![]()
Lees het boek dan, als Rita net zo'n concreet boek als Bos geschreven heeft praten we verder.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:25 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Want hij zegt gewoon duidelijk: "dit land verdient zoveel beter".
Nou, dat is inderdaad veel helderer dan Verdonk. Duidelijk per categorie uitgelegd en er blijven geen vragen over.![]()
Heb je zijn boek gelezen?quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:25 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Want hij zegt gewoon duidelijk: "dit land verdient zoveel beter".
Nou, dat is inderdaad veel helderer dan Verdonk. Duidelijk per categorie uitgelegd en er blijven geen vragen over.![]()
En Verdonk vertelt dat niet?quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:26 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan?![]()
Er is wel een verschil tussen nog vragen hebben over de inhoud of alleen dingen roepen en niet eens vertellen hoe je het gaat doen..
Moet ik eerst zijn boek kopen om te weten wat die wil?quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:27 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Lees het boek dan, als Rita net zo'n concreet boek als Bos geschreven heeft praten we verder.![]()
Nee, dat is een van de dingen die je zou kunnen doen. Maar het is wel duidelijk: je roept dat hij geen inhoud heeft maar doet geen moeite je ook maar ergens in te verdiepen. Da's klaar.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:40 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Moet ik eerst zijn boek kopen om te weten wat die wil?![]()
nee, dat zegt ze zelf. En van het kabinet mag ze niet anders dan die standunten uitdragen..quote:
quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:40 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Moet ik eerst zijn boek kopen om te weten wat die wil?![]()
Dat laatste is inderdaad erg ongelukkig, maar wel begrijpelijk.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:43 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
nee, dat zegt ze zelf. En van het kabinet mag ze niet anders dan die standunten uitdragen..
Ik ken hem al langer dan zijn boek uitkwam. Nee, ik hoef verder niets van die kerel te weten. Het is een mooipratertje, woont zelf lekker in een vrijstaand huis en schreeuwt ondertussen hoe erg iedereen het heeft. Geef mij maar Verdonk, die zegt tenminste zonder boekenreclame wat zij vindt en gaat doen als ze een mandaat krijgt.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:44 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Je maakt hem dus belachelijk enkel op wat je hoort van andre doormiddel van oneliners
![]()
Je hebt kritiek op hem en zijn boek en je hebt het niet eens gelezen![]()
Wat gaat ze doen dan?quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:48 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Ik ken hem al langer dan zijn boek uitkwam. Nee, ik hoef verder niets van die kerel te weten. Het is een mooipratertje, woont zelf lekker in een vrijstaand huis en schreeuwt ondertussen hoe erg iedereen het heeft. Geef mij maar Verdonk, die zegt tenminste zonder boekenreclame wat zij vindt en gaat doen als ze een mandaat krijgt.
En jij maakt haar belachelijk op grond van haar eerste optreden als kandidaat voor het lijsttrekkerschap?quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:44 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Je maakt hem dus belachelijk enkel op wat je hoort van andre doormiddel van oneliners
![]()
Je hebt kritiek op hem en zijn boek en je hebt het niet eens gelezen![]()
Nee hoor, niet op grond van haar eerste optreden. Kijk zelf wat ze in de kamer voor elkaar krijgt. bar weinig. een groot aantal plannen komen niet door de kamer heen, andere zijn juridisch niet haalbaar. Ze probeert haar gelijk te halen in een krant tegenover een scholiere. Zegt tegen Nova op maandag dat ze geen lijsstrekker wordt terwijl het interview met daarin haar ja al naar de drukker is. Dat noem je daadkracht?quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:53 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
En jij maakt haar belachelijk op grond van haar eerste optreden als kandidaat voor het lijsttrekkerschap?
Knap hoe je een topic over Rutte en Verdonk kunt verdraaien naar Bos.
Uiteindelijk komt het niet aan op praatjes, maar op daadkracht en ik krijg stelling de indruk dat Verdonk ook doet wat ze zegt.![]()
Bot?quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:56 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Nee hoor, niet op grond van haar eerste optreden. Kijk zelf wat ze in de kamer voor elkaar krijgt. bar weinig. een groot aantal plannen komen niet door de kamer heen, andere zijn juridisch niet haalbaar. Ze probeert haar gelijk te halen in een krant tegenover een scholiere. Zegt tegen Nova op maandag dat ze geen lijsstrekker wordt terwijl het interview met daarin haar ja al naar de drukker is. Dat noem je daadkracht?
Ik hoor veelal dat ze zegt dat ze daadkrachtig is, maar is ze echt daadkrachtiger dan een Bot? en waar blijkt dat uit?
quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:53 schreef Ponskaart het volgende:
Uiteindelijk komt het niet aan op praatjes, maar op daadkracht en ik krijg stelling de indruk dat Verdonk ook doet wat ze zegt.![]()
Dit is dan zo'n praatje waar ze mensen een rad voor ogen draait.quote:'Ik ben niet links, ik ben niet rechts, maar ik ben rechtdoorzee',
Ja, daar heb ik Bos ook al talloze keren op betrapt. Waarin doet ze rechts dan?quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[..]
Dit is dan zo'n praatje waar ze mensen een rad voor ogen draait.
Ze zegt dat ze niet rechts is en dat ze eerlijk is in deze bewering, maar onderwijl doet ze rechts.
Waarin doet ze rechts vroeg ik.quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je gaat toch niet ontkennen dat ze rechts is en zichzelf ook zo ziet...?
Dat vroeg je en ik vroeg: "Je gaat toch niet ontkennen dat ze rechts is en zichzelf ook zo ziet...?"quote:
Dat is een keuze, maar zeg dan niet dat de man een populist is en/of geen inhoud heeft; als je niet bereid bent om je in zijn achtergrond en zijn standpunten te verdiepen moet je je mond over hem dichthouden.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:48 schreef Ponskaart het volgende:
Nee, ik hoef verder niets van die kerel te weten.
Bos heeft van mij tijd genoeg gehad, ik vind hem een flapdrol. Eigenlijk precies wat jij van Verdonk vindt. Dus wat valt er dan verder nog te bespreken?quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is een keuze, maar zeg dan niet dat de man een populist is en/of geen inhoud heeft; als je niet bereid bent om je in zijn achtergrond en zijn standpunten te verdiepen moet je je mond over hem dichthouden.
Overigens is Verdonk helemaal niet duidelijk, ze braakt wat stellingen uit zonder aan te geven hoe ze dat wil verwezenlijken. Goed, ze heeft daar de tijd nog voor, maar zolang ze daar geen inhoud aan geeft neem ik haar niet serieus.
Het feit dat jij hem beoordeelt zonder je in zijn standpunten verdiept te hebben.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:51 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Bos heeft van mij tijd genoeg gehad, ik vind hem een flapdrol. Eigenlijk precies wat jij van Verdonk vindt. Dus wat valt er dan verder nog te bespreken?
Het feit dat jij dat bij Verdonk doet. Ik vind Bos een stiekemerd, Verdonk is duidelijk in haar denkbeelden.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:54 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het feit dat jij hem beoordeelt zonder je in zijn standpunten verdiept te hebben.
Nee, dat doe ik niet bij Verdonk, ik beoordeel haar op wat ze gezegd heeft en als ze een boek uitgeeft zal ik het lezen. Dat zou je bij Bos ook kunnen doen, komt heel wat geloofwaardiger over.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:56 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Het feit dat jij dat bij Verdonk doet. Ik vind Bos een stiekemerd, Verdonk is duidelijk in haar denkbeelden.
Of je daar nog een commercieel boekje bijvoegt boeit mij niet meer zo. Het is puur marketing om zijn lege verhaal heen.
Als het een literair hoogstandje is dan wil ik dat wel overwegen. Nu is het gewoon lectuur en ook nog eens afgekeken van Fortuyn.quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:01 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet bij Verdonk, ik beoordeel haar op wat ze gezegd heeft en als ze een boek uitgeeft zal ik het lezen. Dat zou je bij Bos ook kunnen doen, komt heel wat geloofwaardiger over.
Tuurlijk Fortuyn was de eerste politicus ter wereld die een boek uitgegeven heeft en dan ook nog van een zeer hoogstaand niveau.quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:03 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Als het een literair hoogstandje is dan wil ik dat wel overwegen. Nu is het gewoon lectuur en ook nog eens afgekeken van Fortuyn.
Ik ook, maar dan met GroenLinks i.p.v. D66.quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Doe mij Rutte maar. Ik zie wel wat in paars 3 namelijk.
Met Rutte is de kans alleen maar kleiner, aangezien hij niet met de PvdA wil samenwerken.quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Doe mij Rutte maar. Ik zie wel wat in paars 3 namelijk.
Dat roept hij nu, maar ik denk dat hij daar nog wel op terug zal komen als hij eenmaal gekozen is.quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:09 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Met Rutte is de kans alleen maar kleiner, aangezien hij niet met de PvdA wil samenwerken.
Dan hoop ik niet dat Rutte het wordt, A zeggen en Z doenquote:Op zaterdag 8 april 2006 17:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat roept hij nu, maar ik denk dat hij daar nog wel op terug zal komen als hij eenmaal gekozen is.
Rutte is te braaf, dat weet hij zelf ook wel. Of de VVD het aandurft om met Verdonk aan het roer te gaan werken is een tweede. Rutte is nog braver dan Dijkstal.quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat roept hij nu, maar ik denk dat hij daar nog wel op terug zal komen als hij eenmaal gekozen is.
De hele show van Verdonk woensdag was een copy/past show van Fortuynquote:Op zaterdag 8 april 2006 17:03 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Als het een literair hoogstandje is dan wil ik dat wel overwegen. Nu is het gewoon lectuur en ook nog eens afgekeken van Fortuyn.
Dat maakten de media ervan. Hoe kwam Wouter (het kan altijd stouter) alweer de zaal binnen na de overwinning met de gemeenteraadsverkiezingen? Wat had hij daar overigens mee te maken? Had hij gewonnen? De man is nu al megalomaan.quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:53 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
De hele show van Verdonk woensdag was een copy/past show van Fortuyn![]()
ja bot, de minister. Wat maakt Verdonk in de praktijk daadkrachtiger dan Bot. verdonk krijgt vergeleken hem weinig voor elkaar. Alleen Bot schreeuwt wat minder en doet wat meer. Welke plannen zijn nu echt door verdonk door de Kamer gebracht, juridisch haalbaar en is ze daadkrachriger dan een andere minister?quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:00 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Bot?
Die scholiere maakt er zelf een show van, iedere politicus zal niet zeggen wat die morgen doet, ook Bos. Het ontbreekt de kamer aan daadkracht, niet Verdonk.
Alsof de andere partijleiders geen toespraak gaven op die avond.quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:56 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Dat maakten de media ervan. Hoe kwam Wouter (het kan altijd stouter) alweer de zaal binnen na de overwinning met de gemeenteraadsverkiezingen? Wat had hij daar overigens mee te maken? Had hij gewonnen? De man is nu al megalomaan.
Het is naief om te denken dat gemeenteraadsverkiezingen niks met landelijke thema's te maken hebben. Dat Bos zo opkomt maakt Verdonk niet eens inhoud hebben.quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:56 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Dat maakten de media ervan. Hoe kwam Wouter (het kan altijd stouter) alweer de zaal binnen na de overwinning met de gemeenteraadsverkiezingen? Wat had hij daar overigens mee te maken? Had hij gewonnen? De man is nu al megalomaan.
Wat heeft Bot bereikt? Dat er soldaten naar Uruzgan gaan? Dat de EU nog even moet wachten op pegels uit Nederland? Als het aan hem had gelegen dan hadden de mensen zonder mening over de EU geen stemrecht gehad.quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:57 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ja bot, de minister. Wat maakt Verdonk in de praktijk daadkrachtiger dan Bot. verdonk krijgt vergeleken hem weinig voor elkaar. Alleen Bot schreeuwt wat minder en doet wat meer. Welke plannen zijn nu echt door verdonk door de Kamer gebracht, juridisch haalbaar en is ze daadkrachriger dan een andere minister?
Dat een minister na een vonnis nog in een krant haar gelijk probeert te halen met argumenten die ook door de rechter zijn meegwogen in zijn oordeel vind ik onder de gordel. Als dat haar manier is van gelijk halen en een zaak van 2 kanten laten zien.
Balkenende predikt normen en waaarden en verdonk gaat na een vonnis van de rechter haar gelijk halen in de krant. Kom zeg, daar sta je als minister toch boven? Dat je je door een scholiere al zo uit te tent kan laten lokken..![]()
Jij begint met de vergelijking Verdonk/Fortuyn. Dat hebben de media er inderdaad van gemaakt. In NOVA werd er zelfs een compilatie van gemaakt, kan het mennen van het dom te houden volk nog doorzichtiger?quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:58 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Alsof de andere partijleiders geen toespraak gaven op die avond.![]()
Of heeft de linkse media date er van gemaakt?![]()
Bullshit.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Verdonk is nooit iets aan te rekenen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:07 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Wat heeft Bot bereikt? Dat er soldaten naar Uruzgan gaan? Dat de EU nog even moet wachten op pegels uit Nederland? Als het aan hem had gelegen dan hadden de mensen zonder mening over de EU geen stemrecht gehad.![]()
Dat meisje Taida had allang het land uitgemoeten, conform afspraak. Dat is Verdonk niet aan te rekenen dat uitvoerende diensten er een potje van maken.
Hij heeft het nodige gepubliceerd als socioloog, maar zijn politiek getinte werken en in het bijzonder De puinhopen van acht jaar Paars durf ik gerust inhoudsloos te noemen. Hij benoemt wat (perceptieve) problemen maar hij draagt geen oplossingen aan, terwijl dat boek volgens zijn eigen woorden als verkiezingsprogramma mocht worden gezien.quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:09 schreef -Jean- het volgende:
[..]
Bullshit.
Hij heeft een boekenkast vol geschreven, lijkt me sterk dat je iemand die een boekenkast vol heeft geschreven inhoudsloos kan noemen. Je kan het er niet mee eens zijn, maar inhoudsloos was hij verre van. Laat die boekenkast van Woutertje Bos dan maar eens zien.
quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:09 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Jij begint met de vergelijking Verdonk/Fortuyn. Dat hebben de media er inderdaad van gemaakt. In NOVA werd er zelfs een compilatie van gemaakt, kan het mennen van het dom te houden volk nog doorzichtiger?![]()
Nou, dat blijven zitten op je post is toch echt een trend die begonnen is in Paars.quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:16 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Verdonk is nooit iets aan te rekenen.
Hoe kan een parlement zijn werk doen als een minister zich verschuilt achter de incompetentie van zijn ambtenaren?
Dat noemt men daadkracht?
Kok die trad af voor iets wat niet eens had gehoeven volgens politiek medestanders en tegenstanders. Dit kabinet blijft altijd zitten.
Ik vind het beleid slecht, maar de mentalitteit die het uitstraalt nog veel erger. Alleen daarom al zou iedereen op een niet regeringspartij moeten stemmen. LPF, christelijk of links. De arrogantie van dit kabinet, daar kon paars nog wat van leren. En Nederland pikt ales. De kamer pikt alles en is onder controle van de regering. Een verhagen die soms mooi weer loopt te spelen met Zalm en dan een discussie nabootsen en zich uiteindleijk met 30 euro laat wegsturen. De IND die elke fout kan maken en er nu pas 3 mensen zijn weggestuurd. Een paar 'vinkjes' worden verkeerd gezet zodat mensenleens in gevaar komen. De burgerrechten worden stiekem weggenomen. Of vind jij deze manier van politiek bedrijven zoals het hoort?
Mensen als Zalm en Balkenende die een einde wouden maken aan de gewoontes van paars zijn nog een stap verder daarin gegaan. Ongelovelijk dat men dit pikt. Dit is nieuwe poltiiek? Iets wat fortuyn wilde? Nee dus, dit wilde hij niet. Dat ministers zolang bleef zitten.
Waarom pikt iedereen alles van het kabinet. Vind de gemiddelde nederlander het wel goed zo?
Maar ik ben nog steeds benieuwd naar voorbeelden waaruit blijkt dat een Verdonk daadkrachtig is en daadkrachtiger dan een andere minister. Over het beleid algemeen open ik wel eens een topic.
Dus je bent het ermee enes dat dit kabinet wat betreft de sorry cultuur erger is dan Paars.quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:23 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Nou, dat blijven zitten op je post is toch echt een trend die begonnen is in Paars.![]()
![]()
Dat aftreden van Kok had inderdaad niet gehoeven, het is dan ook ongelooflijk wat die kerel Nederland te kakken heeft gezet tegenover de wereld. Hij heeft in feite schuld bekend met zijn slappe gedrag. Zelfs dat kon die dus al niet.
Clinton!quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:24 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dus je bent het ermee enes dat dit kabinet wat betreft de sorry cultuur erger is dan Paars.
Dat Kok aftrad was iets waar veel emsnen internationaal respect voor hadden. Clinton bijvoorbeeld. niet iedereen vond het nodig, maar iedereen vond het moedig en van verantwoordelijkheid getuigen.
Ik zie liever gewoon een 2 partijen-coalitie, en ik denk dat VVD en PvdA die ook wel samen kunnen behalen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:09 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik ook, maar dan met GroenLinks i.p.v. D66.![]()
Ach, als puntje bij paaltje komt maakt Rutte daar echt geen probleem van.quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:09 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Met Rutte is de kans alleen maar kleiner, aangezien hij niet met de PvdA wil samenwerken.
Zeg me niet dat je voor Rutte bent omdat Verdonk een vrouw is, pmb_rug ...quote:Op donderdag 6 april 2006 21:57 schreef pmb_rug het volgende:
Ik denk dat Mark een sterke vorm van het liberalisme kan vertolken, liberaal in economische zin en liberaal in morele zin.
nu ben ik in morele zin niet liberaal, maar wat economie betreft vind ik de vvd een uitstekende partijen met mark rutte wordt het ook nog eens reeel!
Als PvdA zou ik het niet zonder GroenLinks doen, dan neemt de partij namelijk een middenpositie in de coalitie in en dat is een ideaal.quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zie liever gewoon een 2 partijen-coalitie, en ik denk dat VVD en PvdA die ook wel samen kunnen behalen.
Mwoh, voor D'66 is het vaak anders niet zo best uitgepakt, tussen 2 andere grote partijen in zitten. GroenLinks heeft niks te zoeken in de regering als PvdA en VVD samen een ruime meerderheid hebben.quote:Op zaterdag 8 april 2006 19:32 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Als PvdA zou ik het niet zonder GroenLinks doen, dan neemt de partij namelijk een middenpositie in de coalitie in en dat is een ideaal.
quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:10 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Leraren moet weer lesgeven.
Ik ben niet links, niet rechts, maar recht door zee.
De belastingen moeten omlaag!
Minder regels.
Minder ambtenaren.
zoiets bedoel je![]()
Overigens, ook volgens De Hond stijgt de VVD enkele zetels in de peilingen dankzij de kandidatuur van Verdonk. Interview-NSS geeft eenzelfde beeld.quote:'Gelijkspel' Rutte en Verdonk over Europa
ABP
ERMELO - De kandidaten voor het VVD-lijsttrekkerschap Mark Rutte en Rita Verdonk traden zaterdag voor het eerst samen op. Tijdens een partijraad over Europa in Ermelo kregen zij vijf minuten om hun standpunten voor het voetlicht te brengen.
Volgens staatssecretaris Atzo Nicolaï (Europese Zaken) en Europawoordvoerder in de Tweede Kamer Hans van Baalen was er geen verliezer.
‘Zij brachten beiden het goede verhaal’, aldus Nicolaï. ‘Een gelijkspel, zij mogen allebei door naar de volgende ronde’, grapte Van Baalen.
De opvattingen van beide kandidaten verschilden vrijwel niets van elkaar. Rutte bracht het als een vijfpuntenplan met de nadruk op economie, Verdonk als een driepuntenplan met de nadruk op immigratie.
Van de irritatie die was ontstaan na het eerste solo-optreden van Verdonk in Amsterdam, waar zij suggereerde dat Rutte over te weinig daadkracht beschikte, was nog maar weinig te merken. ‘Zal ik laten zien dat we elkaar graag mogen?’, roept Rutte tegen de pers. Hij beent vervolgens naar Verdonk en groet haar met een paar dikke zoenen. Het tweetal straalt vervolgens voor de camera's enkele minuten grote harmonie uit, al valt uit de lichaamstaal van Rita op te maken dat het toch niet al te intiem moet worden.
Maar achter de schermen woedt nog steeds een stevig gevecht over de vraag hoe de kandidaten met elkaar de strijd moeten aanbinden. Rutte wil nog steeds het liefst het debat met Verdonk aangaan voor alle 17 kamercentrales. ‘We moeten het debat in de haarvaten van de VVD voeren.’
Verdonk ziet meer in enkele strak geregisseerde media-optredens om de degens met Rutte te kruisen. Het partijbestuur probeert de campagneteams van beide kemphanen warm te maken voor een mix van beide voorkeuren. Zeventien debatten voor kamercentrales is wellicht te veel van het goede.
Over Jelleke Veenendaal, de derde kandidaat voor het lijsttrekkerschap, wordt nauwelijks gepraat. Voorzitter Jan van Zanen constateert droogjes dat zij wegens bezigheden in het buitenland verhinderd is. Veenendaal zelf is boos op haar partij omdat zij veel te laat te horen kreeg dat de lijsttrekkerskandidaten in Ermelo mochten optreden. Het was de tweede keer dat zij een presentatie miste. Een week geleden moest zij de jaarvergadering van de bestuurdersvereniging van de VVD laten passeren omdat de uitnodiging niet duidelijk was overgekomen.
Bron: De Volkskrant
Dat komt omdat het relatief gezien een kleine partij was, voor de PvdA geldt dat natuurlijk niet en volgens de wetten van de coalitietheorie is een middenpositie doorgaans de beste.quote:Op zaterdag 8 april 2006 19:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mwoh, voor D'66 is het vaak anders niet zo best uitgepakt,
In Paars 1 was d66 met meer dan 20 zetels toch geen kleine partij te noemen. Toch verloren ze fors de volgende verkiezingen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 20:44 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat komt omdat het relatief gezien een kleine partij was, voor de PvdA geldt dat natuurlijk niet en volgens de wetten van de coalitietheorie is een middenpositie doorgaans de beste.
Ja, maar dat kwam vooral doordat de partij toen een aansprekende lijsttrekker ontbeerde.quote:Op zaterdag 8 april 2006 21:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
In Paars 1 was d66 met meer dan 20 zetels toch geen kleine partij te noemen. Toch verloren ze fors de volgende verkiezingen.
Ik hoor in mijn omgeving ook veel positieve geluiden over Verdonk. Ze zou best nog weleens een zware concurrent voor Bos worden mocht ze daadwerkelijk lijsttrekker worden. Dat zou de verkiezingen wel een stuk leuker en spannender maken, in plaats van een campagne waarin het al min of meer vast staat dat Bos met de eer gaat strijken.quote:Op zaterdag 8 april 2006 20:26 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Overigens, ook volgens De Hond stijgt de VVD enkele zetels in de peilingen dankzij de kandidatuur van Verdonk. Interview-NSS geeft eenzelfde beeld.
Mijn stem heeft ze!quote:Verdonk scoort beter dan Rutte bij CDA- en VVD-aanhang
HILVERSUM - VVD-minister Verdonk (Vreemdelingen) doet het als kandidaat-lijsttrekker voor haar partij bij de aanhang van zowel VVD als CDA beduidend beter dan haar tegenstrever staatssecretaris Rutte (Onderwijs).
Verdonk kan bogen op een rapportcijfer voor vertrouwen van 6,3 van degenen die in 2003 op het CDA hebben gestemd en op een 7,1 van de VVD-kiezers. Rutte moet het doen met respectievelijk een 5,7 en een 6,2. Dat blijkt uit een zaterdag gepresenteerde peiling van Maurice de Hond in opdracht van de NOS. De PvdA-aanhang is meer geporteerd van Rutte: die krijgt een 4,2 voor vertrouwen tegenover een 3,0 voor Verdonk.
Ik hoop eerlijk gezegd dat het in de toekomst zo geregeld wordt dat wie vertrekt uit Nederland ook meteen de Nederlandse nationaliteit wordt afgenomen, lijkt me een goede zaak. Denken mensen wel 2 keer na voordat ze uit "dit verrotte land" vertrekken.quote:Op maandag 10 april 2006 13:48 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Mijn stem heeft ze!
Voor deze geweldige vrouw ga ik de moeite nemen via de ambasade te stemmen.
Als ze premier zou worden wordt Nederland weer een stukje leefbaarder, kunnen we misschien terug immigreren.
Zodra Verdonk premier wordt komen gelukzoekers als jij er helemaal niet meer in.quote:Op maandag 10 april 2006 13:48 schreef desiredbard het volgende:
Als ze premier zou worden wordt Nederland weer een stukje leefbaarder, kunnen we misschien terug immigreren.
quote:Veenendaal ziet kansen in race naar VVD-partijleiderschap
ANP
STRAATSBURG - Jelleke Veenendaal verwacht dat zij als verrassende winnaar uit de bus kan komen bij de VVD-strijd voor een nieuwe lijsttrekker. ‘Veel mensen kiezen toch voor een vrouw. En nu kunnen ze kiezen uit twee typen vrouwen. Rita Verdonk is heel anders dan ik’, zei het Tweede-Kamerlid maandag in Straatsburg.
De vrij onbekende Veenendaal is recent de strijd aangegaan met staatssecretaris Mark Rutte en minister Rita Verdonk. Bij de laatste twee partijbijeenkomsten ontbrak ze echter. De laatste, zaterdag in Ermelo, was ze abusievelijk niet uitgenodigd. ‘De partij heeft zich daarvoor verontschuldigd.’
Veenendaal heeft zelf nog geen campagne-activiteiten gepland, omdat de inschrijving van de kandidaten pas op 20 april sluit. Wel zal ze meedoen bij komende televisiedebatten tussen de VVD-kandidaten, aldus Veenendaal.
Veenendaal houdt zich in de Tweede Kamer onder meer bezig met wonen, biotechnologie en verslavingszorg. Zij is sinds eind 2003 lid van het parlement.
Als VVD-Kamerlid is ze ook parlementslid bij de Raad van Europa. Voor de organisatie van 46 landen voor mensenrechten en democratie onderzoekt ze onder meer de mogelijke kernwapens van Iran. Ze sprak daartoe recent met VN-deskundige El Baradei en bezocht ze Urenco in Twente. Maandag lunchte ze in Straatsburg met de leider van het Iraanse verzet, Maryam Rajavi.
Rajavi had tevens een lezing gehouden voor de liberale politici bij de Raad van Europa. ‘Heel belangrijk dat dit soort politici hier een podium krijgen om hun mening te uiten’, aldus Veenendaal. ‘Dat geldt ook voor de Palestijnse Hamasbeweging: we moeten de drempel voor een dialoog met hen niet zo hoog leggen, dat we ze in handen van extremisten drijven.’
Rajavi pleitte in Straatsburg voor een krachtige houding tegen het huidige bewind in Iran. Ze noemde dat een fundamentalistische dictatuur, dat duizenden andersdenkenden zou hebben omgebracht. Het zou ook een atoombom ontwikkelen.
Veenendaal noemt als een van de interessante oplossingen voor dit soort problemen het idee om een VN-bureau te laten bemiddelen bij de handel in alle verrijkte uranium in de wereld.
Wat haar standpunten ook mogen zijn, ik hoop zeker niet dat zij het wordt. "Ik denk dat ik ga winnen want ik ben een vrouw"quote:Op maandag 10 april 2006 15:23 schreef Sidekick het volgende:
Mark of Rita? Nee, het wordt Jelleke!
[..]
Ze is een vrouw, maar ze is geen Rita Verdonk. Nou, daarmee heb je de verkiezingen zowat al mee gewonnen!
Dit meent ze serieus?quote:Op maandag 10 april 2006 15:23 schreef Sidekick het volgende:
Mark of Rita? Nee, het wordt Jelleke!
[..]
Ze is een vrouw, maar ze is geen Rita Verdonk. Nou, daarmee heb je de verkiezingen zowat al mee gewonnen!
Lijkt me niet - ze zullen wel een keer wat NOVA-zendtijd mogen inhuren.quote:Op maandag 10 april 2006 16:55 schreef MrBean het volgende:
Er komen televisiedebatten?!
Rutte is juist een echte liberaal, en bij de PVDA had hij écht niet gepast.quote:TS zei in de OP:
Rutte is een politicus die net zo goed bij D66 als bij de PvdA had kunnen zitten.
Wat een mongolen wonen er toch in Nederlandquote:Op zaterdag 8 april 2006 08:58 schreef sigme het volgende:
De VVD leden die hun keuze laten bepalen door de hoeveelheid stemmen die de lijstrekkers zullen trekken voor hun lijst kunnen volgens de peilingen beter Verdonk kiezen.
Volgens de Hond (peiling dinsdag jl) neigt van de mensen die nu niet op de VVD zouden stemmen maar op een andere partij naar alsnog stemmen op VVD als Verdonk lijsttrekker wordt: Wilders 64%; LPF 52%; CDA 30%; PvdA 7%; SP 6%.
'Electoraal is Verdonk ten opzichte van Rutte veruit de beste', weet Maurice de Hond. 'Zij kan stemmen weghalen aan de linkerkant'.
Ook TNS NIPO peilt meer stemmen voor Verdonk dan voor Rutte.
Geluk zoeken?...Werk bedoel je.quote:Op maandag 10 april 2006 14:28 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zodra Verdonk premier wordt komen gelukzoekers als jij er helemaal niet meer in.
Vreemd toch dat een land als Zweden dan nog steeds uitermate welvarend is na bijna 90 jaar sociaal-democratisch bestuur.quote:Op maandag 10 april 2006 18:26 schreef desiredbard het volgende:
God behoede ons voor een andere linkse (coalitie) regering die weer een gapend begrotingsgat slaat.
quote:ROTTERDAM (ANP) - Van de VVD-achterban wil een meerderheid (ruim 70 procent) minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) als lijsttrekker bij de komende Tweede Kamerverkiezingen. Dat is de conclusie van een vrijdag gepubliceerde opiniepeiling van het AD onder 755 mensen.
Tegenkandidaat Rutte, momenteel staatssecretaris van Onderwijs, krijgt de steun van niet meer dan een vijfde van de ondervraagde VVD-kiezers. De derde kandidate, Tweede Kamerlid Veenendaal, ligt ver achter.
Niet verrassend eigenlijk.quote:JOVD schaart zich achter kandidatuur Rutte
ANP
DEN HAAG - De JOVD, de jongerenorganisatie van de VVD, heeft dinsdag laten weten de kandidatuur van Rutte voor het lijsttrekkerschap van de partij te steunen. JOVD-voorzitter Terwal noemde Rutte dinsdag in het NOS-Journaal ‘jong, ambitieus en gedreven’.
Terwal noemt het ‘jammer’ dat Verdonk de debatten met Rutte uit de weg gaat. Dat roept volgens hem vraagtekens op over haar kennis van zaken.
In de Tweede Kamerfractie van de VVD is dinsdag volgens aanwezigen niet gesproken over de lijsttrekkersverkiezing binnen de partij. Verschillende liberale Kamerleden riepen de kandidaten wel op zich op de inhoud te concentreren.
VVD-minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) heeft verklaard niet bang te zijn voor haar belangrijkste concurrent, VVD-staatssecretaris Rutte (Onderwijs). Ze zoekt echter liever rechtstreeks contact met de leden van de partij, dan dat ze steeds in debat gaat met Rutte, zo maakte ze dinsdag duidelijk.
De twee steggelen nog steeds over het aantal bijeenkomsten waarop ze met elkaar in debat gaan. Verdonk wil niet meer dan drie regionale en twee landelijke debatten, Rutte ziet het liefst in alle 17 kamercentrales van de VVD een debat.
Rutte wilde dinsdag geen oordeel geven over de opstelling van Verdonk. ‘Ik vind het jammer. Ik heb geen idee waarom ze niet wil, maar ik doe er verder geen uitspraken over.’
Het hoofdbestuur van de VVD houdt vast aan zijn belofte aan de leden zeker acht bijeenkomsten te organiseren. Voor het lijsttrekkerschap van de VVD hebben zich drie kandidaten gemeld. Naast Verdonk en Rutte is Tweede Kamerlid Veenendaal in de race. Kandidaten kunnen zich nog tot uiterlijk 20 april melden. Vanaf begin volgende week zullen ze met elkaar in debat gaan.
quote:JOVD Maastricht niet eens met uitspreken voorkeur
ANP
MAASTRICHT - De Maastrichtse afdeling van de JOVD, de jongerenorganisatie van de VVD, vindt niet dat de organisatie al een voorkeur uit had mogen spreken voor een lijstrekker voor de VVD. De JOVD liet dinsdag weten de kandidatuur van Rutte te steunen.
Volgens de JOVD in Maastricht heeft het hoofdbestuur in Den Haag zonder te informeren bij de afdelingen in het land een standpunt ingenomen. Volgens de Limburgers is uitspreken van een voorkeur in deze situatie ‘moeilijk en onverstandig’.
Hoezo? Er is toch niets mis met het uitspreken van een voorkeur?quote:Op woensdag 19 april 2006 09:03 schreef SCH het volgende:
Het begint wel een echt sneue vertoning te worden.
Nee, ik doel meer op het hele circus, op de voortdurende ruzietjes, op het megalomane karakter van deze happening.quote:Op woensdag 19 april 2006 09:06 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Hoezo? Er is toch niets mis met het uitspreken van een voorkeur?
Eens... - Het is jammer dat de media alleen oog hebben voor Mark en Rita, terwijl Jelleke Veenendaal in een eerste peiling onder VVD-stemmers toch nog 23 procent scoorde. Voor een compleet onbekend kamerlid zonder enige publiciteitscampagne vind ik dat een heel respectabel percentage.quote:
Ik denk dat Rita daaraan de schuldige is, het gaat haar opbreken. Daahaag Ritaquote:Op woensdag 19 april 2006 09:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, ik doel meer op het hele circus, op de voortdurende ruzietjes, op het megalomane karakter van deze happening.
quote:Rutte sluit PvdA niet uit als coalitiepartner
ANP
HILVERSUM - Kandidaat-lijsttrekker Rutte van de VVD sluit de PvdA niet uit als partner om in de toekomst een kabinet mee te smeden. Rutte heeft dat dinsdagavond gezegd bij het televisieprogramma Barend en Van Dorp. ‘Alle opties zijn open’, aldus de huidige staatssecretaris van Onderwijs. Rutte liet eerder blijken niets te voelen voor samenwerking met de sociaaldemocraten in een nieuwe regering.
quote:Op dinsdag 11 april 2006 08:52 schreef Plato1980 het volgende:
Vreemd toch dat een land als Zweden dan nog steeds uitermate welvarend is na bijna 90 jaar sociaal-democratisch bestuur.![]()
(bron)quote:Zweden geeft 36 à 38% van het bruto binnenlands product (BBP) uit aan de sociale zekerheid in ruime zin. Nederland 30 à 32%)
Even of topic door Zweden doet het in de Hunman devlopment index (6e plek) en de poverty index (1e plek) wel erg goed. Als je kijkt naar levensverwachting, scholing, mensen onder de armoedegrens etc etc http://hdr.undp.org/stati(...)eets/cty_fs_SWE.htmlquote:Op woensdag 19 april 2006 09:28 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
[..]
(bron)
Cijfers:
Bevolking
bbp per capita (US dollar): Zweden: 24.309, NL: 28.000, VS: 36.408
Werkloosheid (procenten): Zweden: 5,9 NL: 4.8%, US:4.7%
(Verschillende bronnen)
Dat het een welvarend land is daar kunnen we het wel over eens worden maar de vraag blijft of het niet veel beter had gekunnen zeker gezien de grote voorraad ijzererts die zich in dat land bevinden. Daarnaast is de Wiki over de Zweedse economie ook niet echt onverdeeld positief.
Dat denk ik ook, blijft een vreemde manier van campagne voeren voor een lijsttrekkerverkiezing.quote:Op woensdag 19 april 2006 09:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik denk dat Rita daaraan de schuldige is, het gaat haar opbreken. Daahaag Rita![]()
Dat denk ik ook sinds gisteravond.quote:Op woensdag 19 april 2006 09:15 schreef dVTB het volgende:
[..]
Ik meen het bloedserieus: waarom niet Jelleke Veenendaal?
Die had laatst wel een erg helder verhaal. Maar ze raakt nu compleet ondergesneeuwd.quote:Op woensdag 19 april 2006 10:36 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Dat denk ik ook sinds gisteravond.
Ik vond Veenendaal gisteren bij Barend en Van Dorp eigenlijk best goed overkomen.quote:Op woensdag 19 april 2006 10:50 schreef SCH het volgende:
Het kan best wel eens 2 honden vechten worden. Jelleke is helemaal niet zo slecht en als die andere 2 dit soort arrogantie ten toon blijven spreiden en elkaar de tent gaan uitvechten dan is het niet gek dat een derde de sympathie krijgt.
Alle VVD-leden geven hun mening via een live-persconferentie op de NOS.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoe gaat er gestemd worden? Instant run-off voting?
Hopelijk zijn ze alle 40.000 net zo grappig als jij.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Alle VVD-leden geven hun mening via een live-persconferentie op de NOS.
Dat is toch, dat je ook een tweede en derde favoriet kan geven? Lijkt me niet gunstig voor Rita, meeste Veenendaal-stemmers lijken me meer op de hand van Rutte.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoe gaat er gestemd worden? Instant run-off voting?
Ja, je geeft een volgorde op. Zie bv. Wikipedia met een vrij uitgebreid artikel.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:17 schreef Hephaistos. het volgende:
Dat is toch, dat je ook een tweede en derde favoriet kan geven? Lijkt me niet gunstig voor Rita, meeste Veenendaal-stemmers lijken me meer op de hand van Rutte.
Even gesteld dat er uberhaupt Veenendaal-stemmers zijn, natuurlijk...
quote:2. 3 Indien meer dan één persoon kandidaat wordt gesteld,
wordt de lijsttrekker aangewezen bij ledenraadpleging. Alle
geldig gestelde kandidaten voor het lijsttrekkerschap krijgen
door loting elk een codecijfer toegewezen en vormen
tezamen de keuzelijst.
2. 4 Gedurende een periode van ten minste veertien dagen krijgt
ieder stemgerechtigd lid de gelegenheid om één aanbeveling
met een eigen voorkeursvolgorde van kandidaten uit de
keuzelijst te laten registreren op een door het hoofdbestuur
vast te stellen en bekend te maken wijze. Het lid bepaalt zelf
hoeveel en welke voorstellen er van de kandidatenlijst in
zijn voorkeursvolgorde worden opgenomen.
2. 5 Indien een voorkeursvolgorde elektronisch wordt
opgegeven, moet een lid een gemaakte vergissing kunnen
herstellen, voordat de aanbeveling wordt geregistreerd.
2. 6 Het hoofdbestuur waarborgt dat de voorkeursvolgorde na
registratie niet meer tot de persoon van het lid herleid kan
worden.
2. 7 Na afloop van de termijn van ten minste veertien dagen
wordt aan de hand van de geregistreerde
voorkeursvolgordes de uitslag van de ledenraadpleging
bepaald.
2. 8 De uitslag van de ledenraadpleging is de kandidaat die op
meer aanbevelingen de hoogste voorkeur heeft dan alle
aanbevelingen waarop een andere kandidaat de hoogste
voorkeur heeft. Blanco aanbevelingen blijven hierbij buiten
beschouwing.
2. 9 Zolang geen enkele kandidaat een meerderheid als bedoeld
in artikel 2.8 heeft, wordt de kandidaat die op het kleinste
aantal aanbevelingen de hoogste voorkeur heeft, verder
buiten beschouwing gelaten. Indien meerdere kandidaten
een gelijk kleinste aantal aanbevelingen hebben, bepaalt de
hoogste getalswaarde van de cijfercode in de keuzelijst
welke kandidaat verder buiten beschouwing wordt gelaten.
Aanbevelingen die alleen nog kandidaten bevatten die
verder buiten beschouwing worden gelaten, worden verder
behandeld als blanco aanbevelingen.
2. 10 De volgens dit artikel aangewezen lijsttrekker treedt op als
adviseur van het hoofdbestuur en de algemene vergadering
bij alle besluitvorming met betrekking tot de
kandidaatstelling.
Is hier niet ooit de term absolute meerderheid voor verzonnenquote:2. 8 De uitslag van de ledenraadpleging is de kandidaat die op
meer aanbevelingen de hoogste voorkeur heeft dan alle
aanbevelingen waarop een andere kandidaat de hoogste
voorkeur heeft. Blanco aanbevelingen blijven hierbij buiten
beschouwing.
ik denk van niet...quote:Op woensdag 19 april 2006 11:49 schreef SCH het volgende:
Ik denk nog steeds dat Rutte gaat winnen.
Zijn Jip & en Janneke niet gelijktijdig met Dijstal afgeserveerd?quote:Op woensdag 19 april 2006 11:35 schreef Sidekick het volgende:
Dat Jip en Janneketaal slaat nog niet echt binnen de VVD.
* venomsnake denkt het ook.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:49 schreef SCH het volgende:
Ik denk nog steeds dat Rutte gaat winnen.
rita is toch veel bekender, daarnaast verricht ze erg goed werk. ondanks dat veel mensen haar niet zien zitten (vrijwel allemaal allochtoon) zijn er IMHO veel meer die haar des te meer zien zitten.quote:
Omdat het hier om maar 40.000 VVD-stemmers gaat. Dat zijn gemiddeld genomen van die Wiegelianen. Bekendheid is niet relevant en ik denk dat Verdonk voor velen te kort door de bocht gaat.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:54 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
rita is toch veel bekender, daarnaast verricht ze erg goed werk. ondanks dat veel mensen haar niet zien zitten (vrijwel allemaal allochtoon) zijn er IMHO veel meer die haar des te meer zien zitten.
en waarom denk jij dat rutte wint?
Ik denk dat de meeste VVD-leden juist een hartgrondige hekel hebben aan dat laffe sociaal-liberalisme.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat het hier om maar 40.000 VVD-stemmers gaat. Dat zijn gemiddeld genomen van die Wiegelianen. Bekendheid is niet relevant en ik denk dat Verdonk voor velen te kort door de bocht gaat.
^quote:Op woensdag 19 april 2006 11:58 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste VVD-leden juist een hartgrondige hekel hebben aan dat laffe sociaal-liberalisme.
Ik schat Wiegel toch een paar tikken conservatiever in dan Rutte eerlijk gezegd. Bovendien heeft Wiegel de uitstraling van een echte staatsman, daar houden ze van...quote:Op woensdag 19 april 2006 12:01 schreef SCH het volgende:
[..]
^
Waarom is/was Wiegel dan altijd nog zo populair bij de VVD-achterban.
Het was volgens mij ex-partijvoorzitter Eenhoorn die met die term kwam aanzetten.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Zijn Jip & en Janneke niet gelijktijdig met Dijstal afgeserveerd?
Maar Wiegel staat toch echt meer aan de kant van Rutte dan aan die van Verdonk.quote:Op woensdag 19 april 2006 12:03 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik schat Wiegel toch een paar tikken conservatiever in dan Rutte eerlijk gezegd. Bovendien heeft Wiegel de uitstraling van een echte staatsman, daar houden ze van...
Tja, maar dit blijft toch een poppetjes-verkiezing.quote:Op woensdag 19 april 2006 12:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar Wiegel staat toch echt meer aan de kant van Rutte dan aan die van Verdonk.
Net zoals alle mensen die na de gemeenteraadsverkiezingen eisten dat de zittende coalitie iets zou doen met die uitslag bedoel je?quote:Op vrijdag 7 april 2006 08:45 schreef SCH het volgende:
[..]Ze hebben weer lekker veel verstand van politiek, die fans van Rita
![]()
Gelukkig laat fractievoorzitter Van Aartsen zich niet gek maken door de linkse oppositie. Ha!quote:Op woensdag 19 april 2006 13:11 schreef Litpho het volgende:
[..]
Net zoals alle mensen die na de gemeenteraadsverkiezingen eisten dat de zittende coalitie iets zou doen met die uitslag bedoel je?.
Hij moet inderdaad een das, dan zou hij veel meer stemmen krijgen.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:58 schreef Hephaistos. het volgende:
En bovendien, mensen die geen stropdas dragen
Neequote:Op woensdag 19 april 2006 14:20 schreef slaveloos het volgende:
Is een gedeeld lijsttrekkersschap geen goed idee?
Ja maar was geen succesquote:Ik meen me te herinneren dat GL dat met Beckers en Rabbae ooit geprobeerd heeft, en dat die 2 samen houseparty's bezochten.
Hoezo is het thema integratie achterhaald?quote:Op woensdag 19 april 2006 14:27 schreef SeLang het volgende:
Het thema integratie vind ik weinig interessant en is nogal een achterhaald thema.
Ik hoop dat de nadruk komt te liggen op het makkelijker maken van immigratie van hoogopgeleide mensen.
Daarnaast vind ik Verdonk ook een sterkere persoonlijkheid dan Ruttequote:Op woensdag 19 april 2006 18:55 schreef Ponskaart het volgende:
De VVD maakt het zichzelf erg moeilijk. Ik geloof niet in Rutte, Verdonk zal in elk geval het aantal zetels voor de VVD stabiel kunnen houden.
En dan kan kiezers afschrikkenquote:Op woensdag 19 april 2006 18:55 schreef Ponskaart het volgende:
Rutte flirt nu al met de PvdA, dat zit gewoon in die kerel. Hij droomt van een soort Paars 3.
Dat weet je niet. Ik vind dit argument een beetje afgezaagd. Rutte heeft geschiedenis gestudeerd dus om nou te stellen dat die breed georiënteerd is.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:49 schreef pberends het volgende:
Rita wil maar niet in debat, nee duh, inhoudelijk weet ze verder niets dan oneliners van Fortuyn en haar ministerportefeuille.
Wat ik nu begrijp is dat ze drie interne debatten willen en twee grote debatten op tv. Wat ik me dan afvraag is waarom de nationale tv aandacht zou moeten besteden aan een verkiezing waarbij slechts 40.000 Nederlanders hun stem kunnen uitbrengen. Dat is toch helemaal niet interessant? En dan niet eenmaal, maar zelfs tweemaal. Gaat de VVD wellicht extra zendtijd in de Politieke Partijen kopen?quote:Op woensdag 19 april 2006 18:53 schreef UnleashMitch het volgende:
Voor zover ik het gister hoorde wilde Rita niet 17x in debat bij de verschillende afdelingen maar wil ze grote georganiseerde debatten en dus 3x in debat gaan. Dit kost minder tijd en zoals Jelleke al aangaf is 17x in debat gaan voor 100/150 mensen erg tijdrovend en niet echt efficient.
Column hierover: J.Th.J. van den Berg - De onherhaalbare Fortuynquote:Op woensdag 19 april 2006 22:00 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Wat ik nu begrijp is dat ze drie interne debatten willen en twee grote debatten op tv. Wat ik me dan afvraag is waarom de nationale tv aandacht zou moeten besteden aan een verkiezing waarbij slechts 40.000 Nederlanders hun stem kunnen uitbrengen. Dat is toch helemaal niet interessant? En dan niet eenmaal, maar zelfs tweemaal. Gaat de VVD wellicht extra zendtijd in de Politieke Partijen kopen?
Is ook vreemd ja maar goed, dat de media er zoveel aandacht aan besteed is ook nogal achterlijk. Ik weet niet wat er achter zit maar de huidige publiciteit slaat echt nergens opquote:Op woensdag 19 april 2006 22:00 schreef Kozzmic het volgende:
Wat ik nu begrijp is dat ze drie interne debatten willen en twee grote debatten op tv. Wat ik me dan afvraag is waarom de nationale tv aandacht zou moeten besteden aan een verkiezing waarbij slechts 40.000 Nederlanders hun stem kunnen uitbrengen. Dat is toch helemaal niet interessant? En dan niet eenmaal, maar zelfs tweemaal. Gaat de VVD wellicht extra zendtijd in de Politieke Partijen kopen?
Rechtse media, wat dacht jij dan?quote:Op woensdag 19 april 2006 22:20 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Is ook vreemd ja maar goed, dat de media er zoveel aandacht aan besteed is ook nogal achterlijk. Ik weet niet wat er achter zit maar de huidige publiciteit slaat echt nergens op
Daar heb je volledig gelijk in. Maar ja, NOVA mag iedere dag reclame voor de PvdA en ander links gespuis reclame maken.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:00 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
quote:De campagne die minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken voert voor het VVD-leiderschap stuit op steeds meer weerstand in de partijtop. Haar weigering volop in debat te gaan met haar belangrijkste opponent, staatssecretaris Rutte van Onderwijs, wordt betiteld als een 'zwaktebod'. Partijvoorzitter Van Zanen zal druk uitoefenen om Verdonk op andere gedachten te brengen.
'Ik betreur de opstelling van Verdonk. Het is heel jammer dat ze niet vaker in debat wil met de tegenkandidaten. Ik ga geen olie op het vuur gooien door publiekelijk flinke dingen te roepen, dat doe ik achter de schermen wel', liet Van Zanen woensdag weten.
Minister Hoogervorst (VVD) van Volksgezondheid wil dat Van Zanen vanavond, tijdens het wekelijkse overleg van de VVD-bewindspersonen, Verdonk tot de orde roept. 'Dit gebakkelei kan zo niet langer doorgaan, verschrikkelijk toch.'
Voormalig minister De Grave (VVD): 'Het hoofdbestuur wil negen gezamenlijke debatten, daaraan moeten de kandidaten zich houden. Het is heel apart de wens van het bestuur, de vertegenwoordiger van de club die je wilt leiden, naast je neer te leggen.'
Van Zanen stelt dat zijn invloed beperkt is. 'Zij zitten niet bij mij op schoot, en ik niet bij hen. Maar het gedoe leidt wel af. Dit is niet zonder risico's voor de VVD.' De Grave: 'Dit gerommel kan ik missen als kiespijn.'
Kamerlid De Vries (VVD) is verbaasd over Verdonk. 'Wegblijven bij een debat is een teken van zwakte. Dat doe je alleen als je onzeker bent. Ik kan me niet voorstellen dat Verdonk hier duikt. Je wordt als VVD-leider niet gekozen op de kleur van je nieuwe kapsel.'
Haar collega Weekers ergert zich aan de eis van Verdonk een speciale waarnemer op het VVD-partijbureau te posteren, gedurende de tijd dat de ongeveer veertigduizend VVD-leden hun stem uitbrengen op de kandidaten. 'Werkelijk te zot voor woorden.'
Verdonk wil niet reageren op de kritiek. Eerder zei ze dat de VVD-leden niets voelen voor een vanuit Den Haag geregisseerde campagne. De nieuwe VVD-leider wordt op 30 mei bekendgemaakt.
Wie welquote:Op donderdag 20 april 2006 09:03 schreef sizzler het volgende:
Mijn gevoel zegt Rita, maar ik heb ze beide nog niet in de rol van lijsttrekker gezien dus funderen kan ik die mening nog niet.
Weet ik veel. Ik ben al twee maanden niet in NL geweest en heb alle heisa eromheen gemist. Misschien dat ze in die hoedanigheid al in het nieuws zijn geweest of bij Nova/2Vandaag/Netwerk etc??quote:
quote:Wie vindt U de meest geschikte kandidaat?
Mark Rutte15%
Jelleke Veenendaal27%
Rita Verdonk20%
Iemand anders..38%
Ze zijn geen van beide lijsttrekker, toch? Da's toch de hele inzet van dit polemische geneuzel binnen de VVD?quote:Op donderdag 20 april 2006 09:39 schreef sizzler het volgende:
[..]
Weet ik veel. Ik ben al twee maanden niet in NL geweest en heb alle heisa eromheen gemist. Misschien dat ze in die hoedanigheid al in het nieuws zijn geweest of bij Nova/2Vandaag/Netwerk etc??
Joh.quote:Op donderdag 20 april 2006 09:59 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ze zijn geen van beide lijsttrekker, toch?
Ja, maar ook iets anders dan 'maar ik heb ze beide nog niet in de rol van lijsttrekker gezien'.quote:Op donderdag 20 april 2006 10:08 schreef sizzler het volgende:
[..]
Joh.
Maar als kandidaat-lijsttrekker heb je discussies over het lijsttrekkerschap en de koers van de partij. Dat is wat anders dan dat ze er als minister zitten.
toch?
Alsof NOVA geen aandacht aan de VvD schenkt... Het is sowieso niet zo dat de media doorgaans positiever berichten over één partij dan over de andere, alleen ervaart (een deel van) rechts dat zo omdat er in hun ogen geen kritiek op hun dogmatische streven naar een vrijwel absolute vrije markt gegeven mag worden. En afgezien daarvan wordt veel te veel de nadruk op eventuele linkse sympathiëen van bepaalde media gelegd, terwijl andersom zelden gezeurd wordt over de rechtse Telegraaf.quote:Op woensdag 19 april 2006 23:31 schreef Ponskaart het volgende:
Maar ja, NOVA mag iedere dag reclame voor de PvdA en ander links gespuis reclame maken.
.
Zelf denk ik dat de steiging in de peilingen voornamelijk te danken is aan de overvloedige media-aandacht en niet direct te danken is aan 1 van de kandidaten.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:55 schreef Ponskaart het volgende:
De VVD maakt het zichzelf erg moeilijk. Ik geloof niet in Rutte, Verdonk zal in elk geval het aantal zetels voor de VVD stabiel kunnen houden.
Heb je het nieuws niet gevolgd? Verdonk sloot als eerste de PvdA niet uit, Rutte sloot ze eerst wel uit.quote:Rutte flirt nu al met de PvdA, dat zit gewoon in die kerel. Hij droomt van een soort Paars 3.
"in de rol van".quote:Op donderdag 20 april 2006 10:11 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, maar ook iets anders dan 'maar ik heb ze beide nog niet in de rol van lijsttrekker gezien'.
Vergeet Radio 1 niet.quote:Op woensdag 19 april 2006 23:31 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Daar heb je volledig gelijk in. Maar ja, NOVA mag iedere dag reclame voor de PvdA en ander links gespuis reclame maken.
Ik snap overigens niet dat de VVD zich zo voor schut gaat zetten.
Wat een gezeur van de VVD-top en Rutte. Vijf debatten is meer dan voldoende.quote:Op donderdag 20 april 2006 08:48 schreef mariatrepp het volgende:
de Volkskrant, 20 april 2006: Ergernis bij VVD-top om Verdonk
[..]
Ja, op bouwmarkten een kale glimnicht nabauwen dat ze namens het volk die boel in Den Haag eens gaat opschuddenquote:Op donderdag 20 april 2006 19:05 schreef Ippon het volgende:
[..]
Wat een gezeur van de VVD-top en Rutte. Vijf debatten is meer dan voldoende.
Mijn God, ze heeft als minister wel wat beters te doen dan in bejaardensozen te debatteren.
Kaal. Nicht. Nog andere obsessies?quote:Op donderdag 20 april 2006 20:08 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, op bouwmarkten een kale glimnicht nabauwen dat ze namens het volk die boel in Den Haag eens gaat opschudden![]()
V.
Obsessiesquote:Op donderdag 20 april 2006 20:11 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Kaal. Nicht. Nog andere obsessies?
Spelfout? Spelfouten sajjebedoele.quote:Op donderdag 20 april 2006 20:51 schreef jmac het volgende:
http://www.telegraaf.nl/p(...)eeft_zich_bloot.html
Let vooral op de spelfout van de 'journalis't.
Ze richt zich duidelijk op de doelgroep van de VVD: De zakkenvullersquote:Verdonk wil VVD tot grootste partij maken
Uitgegeven: 20 april 2006 22:38
Laatst gewijzigd: 20 april 2006 23:22
UTRECHT - Kandidaat-lijsttrekker Rita Verdonk van de VVD wil haar partij tot de grootste van Nederland maken. "Dat we de grootste worden, is voor mij ontzettend belangrijk", zei de minister van Vreemdelingenzaken op een partijbijeenkomst in Utrecht. Ze voorspelde dat de VVD in de peilingen van vrijdag op veertig zetels zal staan.
Verdonk weigerde te zeggen of ze de eerste vrouwelijke premier van Nederland wil worden. "Het gaat nu om het lijsttrekkersschap van de VVD. We moeten de grootste partij van Nederland worden. Wat er daarna komt, daar zeg ik niets over."
Verdonk is bereid tot vijf debatten met Mark Rutte en Jelleke Veenendaal, haar concurrenten in de strijd om het lijsttrekkerschap. Rutte zou het liefst in alle zeventien kamercentrales van de VVD een debat willen. Wegens haar drukke werk als minister ziet Verdonk daar naar eigen zeggen geen kans toe.
Belastingzaken
Inhoudelijk sprak zij in Utrecht vooral over belastingzaken voor werkgevers en werknemers. Verdonk wil onder meer dat de vennootschapsbelasting nog lager wordt dan 25 procent. Zij is er geen voorstander van SUV's aan te pakken, zoals de VVD in het Europees Parlement wil.
Voor werknemers wil Verdonk een belastingvrije bonus tot 250 euro per jaar mogelijk maken en de premies voor WW en WIA verlagen. Het hoogste tarief van de inkomstenbelasting moet naar haar mening omlaag van 52 procent -"belachelijk, meer dan de helft!" - naar 48 procent.
Na Verdonks uiteenzetting kwamen twee mannen van de Mark Rutte-fanclub binnen. Een ervan droeg een masker van George Bush en bood zich aan als de door haar verlangde waarnemer bij de verkiezing van de VVD-lijsttrekker. Hij kwam niet verder dan een meter de zaal in voordat hij door de beveiliging werd tegengehouden.
Mocht ze de strijd verliezen van Rutte, dan is Verdonk nog steeds bereid om als tweede op de lijst te gaan staan, ondanks het gekibbel van de laatste tijd. "Als ik tweede word, zal ik mijn kiezen kapotknarsen van ellende, maar gaan we samen door voor de VVD."
Nijpels heeft helemaal gelijk.quote:Nijpels noemt Verdonk 'brokkenpiloot'
HILVERSUM (ANP) - De Friese commissaris van de koningin Ed Nijpels heeft vrijdag gezegd ,,grote twijfels'' te hebben over de kwaliteiten van Rita Verdonk als lijsttrekker van de VVD. Dat zei hij in het Radio 1-programma Casa Luna.
,,Ik heb sterk de indruk dat als zij lijsttrekker wordt, we een brokkenpiloot binnenhalen'', zei de VVD-coryfee. Nijpels is bang dat Verdonk niet in staat is de partij bijeen te houden en de VVD goed te presenteren. De partij zou onder Verdonk in een isolement terecht kunnen komen waardoor de kans op nieuwe regeringsdeelname kleiner wordt, vreest de VVD'er. ,,Ik heb hele grote twijfels of zij inhoudelijk die functie aankan'', aldus het liberale kopstuk.
Nijpels had eerder al zijn voorkeur voor kandidaat-lijsttrekker Mark Rutte uitgesproken. De laatste twee weken groeide bij hem naar eigen zeggen echter de bezorgdheid over de manier waarop Verdonk haar campagne voert. De manier waarop zij zich op de BouwRAI kandidaat stelde, noemde hij ,,tenenkrommend'' en ,,slecht geacteerd''. De VVD'er vindt dat ze vanwege haar positie als minister geen politiek profiel kan krijgen.
De termijn waarop kandidaten zich beschikbaar konden stellen voor het lijsttrekkerschap verstreek donderdag om middernacht. Voor zover bekend is er naast Verdonk en Rutte nog een andere kandidaat: Kamerlid Jelleke Veenendaal.
Ieder lid moet voor zichzelf beslissen! De bestuurders moeten hun mond houden!quote:Mark Doorn bijvoorbeeld, partijlid in Amsterdam, heeft zich nogal gestoord aan hoofdstedelijke partijprominenten als Frank de Grave, die openlijk voor Mark Rutte hebben gekozen.
‘Ieder lid beslist voor zichzelf’, aldus Doorn. ‘De bestuurders moeten hun mond houden. Het wordt tijd voor een tegengeluid. Er is niets tegen op Mark Rutte, maar tegen de krachtdadige bestuursstijl van Roestvrije Rita kan hij niet op.’
Waarom mag een VVD-lid (ook al is hij/zij prominent) geen voorkeur uitspreken ?quote:Op vrijdag 21 april 2006 07:58 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ieder lid moet voor zichzelf beslissen! De bestuurders moeten hun mond houden!
En daarom steun ik nu Verdonk openlijk.
Ik snap het ook niet. Die man is het klaarblijkelijk niet eens met de voorkeur van bepaalde prominenten.quote:Op vrijdag 21 april 2006 08:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Waarom mag een VVD-lid (ook al is hij/zij prominent) geen voorkeur uitspreken ?
Nou ja, beetje geneuzel in de marge. Het wordt gewoon Rutte. Verdonk is te controversieel voor het gemiddelde VVD lid.quote:Op vrijdag 21 april 2006 08:49 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Die man is het klaarblijkelijk niet eens met de voorkeur van bepaalde prominenten.
In de Arena bleek ze gisteravond ook erg populair te zijnquote:Op vrijdag 21 april 2006 09:02 schreef Badabingea het volgende:
Rita.
Die durft zn mannetje te staan. En komt haar afspraken na.
She's got my vote.
We gaan het zien....Beetje flauw wel van Rita dat ze niet zit te wachten op een debat met Rutte en die andere. Waarom ? Denkt ze dat ze te weinig kennis heeft van andere zaken dan haar eigen departement ?quote:Op vrijdag 21 april 2006 09:03 schreef Sidekick het volgende:
Te controversieel voor de inner circle van de VVD. Ik denk dat de VVD-leden wel in meerderheid kiezen voor Verdonk. Read my lips
Ik geloof dat er nu een compromis is gevonden van 7 debatten.quote:Op vrijdag 21 april 2006 09:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
We gaan het zien....Beetje flauw wel van Rita dat ze niet zit te wachten op een debat met Rutte en die andere. Waarom ? Denkt ze dat ze te weinig kennis heeft van andere zaken dan haar eigen departement ?
Campagnepunten.quote:Op vrijdag 21 april 2006 09:27 schreef Ryan3 het volgende:
Wat hoorde ik vanmorgen nou op de radio. Rutte wil dat mensen van zich af mogen slaan? En Verdonk wil de belasting verlagen?
De campagne heeft een triest niveau bereikt. Het is nu wachten op het moment dat de doodstraf ter sprake komt.quote:Op vrijdag 21 april 2006 09:27 schreef Ryan3 het volgende:
Wat hoorde ik vanmorgen nou op de radio. Rutte wil dat mensen van zich af mogen slaan? En Verdonk wil de belasting verlagen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |