Dat doen beide kandidaten nu ook nog!quote:Op donderdag 6 april 2006 21:05 schreef Petomaan het volgende:
Zo probeerde hij de linker en de rechtervleugel van de VVD tevreden te houden, hetgeen zijn geloofwaardigheid niet ten goede kwam.
quote:Op donderdag 6 april 2006 21:48 schreef Roskoo het volgende:
Ik hoop op Agnes Kant als nieuwe premier in een kabinet met SP PvdA en Groen Links.
Laten we wel even realistisch blijvenquote:Op donderdag 6 april 2006 21:48 schreef Roskoo het volgende:
Rita of Mark? Ze zoeken het maar uit, het ''rollebollen'' is hopelijk niet goed voor de VVD. Ik hoop op Agnes Kant als nieuwe premier in een kabinet met SP PvdA en Groen Links. Goed voor de portemionnee van de mensen die het nu niet zo breed hebben. De buit moet eerlijker verdeeld worden en dan hebben we niks aan die graaiers van de VVD.
Ik kreeg spontaan last van plaatsvervangende schaamte. Ze kan dat gewoon niet. Doe het dan ook niet. Ik denk wel dat ze stemmen kan trekken, maar of ze in een debat met de andere partijen ook stand kan houden. ik vraag het me af. Rutte probeert mee te liften op het succes van Bos. Een vrouw van gister bij nova stemt op verdonk omdat het een vrouw is. Doet Jelleke Veenendal er niet meer toe. Dat lijkt me de enige realist die niet zo neerbuigend doet over andere groepen mensen. Bij Verdonk en Rutte heb ik het idee dat ze zichzelf echt vele malen beter en interesanter vinden dan iemand anders.quote:Op donderdag 6 april 2006 23:41 schreef VrAnKiE het volgende:
die aflevering van NOVA van gisteren. Die toespraak van Verdonk was btw echt een lachertje. Precies de speech van Fortuijn...
De partij die de premier levert heeft doorgaans geen vice-premier.quote:Op donderdag 6 april 2006 23:07 schreef DrXLTrouble het volgende:
Rita, en als zij dan premier wordt, dan zetten we Mark neer als vice premier![]()
quote:Op donderdag 6 april 2006 23:07 schreef DrXLTrouble het volgende:
Rita, en als zij dan premier wordt, dan zetten we Mark neer als vice premier![]()
Eigenlijk niet nodig om op een dergelijke opmerking te reageren maar dit is een inkoppertje:quote:Op vrijdag 7 april 2006 08:45 schreef SCH het volgende:Ze hebben weer lekker veel verstand van politiek, die fans van Rita
![]()
Ik verheug me nu al op een debat tussen Verdonk en Marijnissen, volgens mij veegt hij echt de vloer met haar aan.quote:Op donderdag 6 april 2006 23:50 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik denk wel dat ze stemmen kan trekken, maar of ze in een debat met de andere partijen ook stand kan houden.
En dan loopt ze weg, net als Fortuyn.quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik verheug me nu al op een debat tussen Verdonk en Marijnissen, volgens mij veegt hij echt de vloer met haar aan.
Denk het niet, tot nu toe heeft ze nog nooit laten blijken welke vorm van repliek dan ook te ontvangen. Das het voordeel van zo'n plank voor je kop.quote:
denk eerder dat het andersom is.quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik verheug me nu al op een debat tussen Verdonk en Marijnissen, volgens mij veegt hij echt de vloer met haar aan.
Hoe komt het eigenlijk dat Marijnissen gezien wordt als goed debater? Hij speelt namelijk veel te veel in op de onderbuikgevoelens, dat is prima als je een demonstratie toespreekt maar in een debat is dat nogal zwak. Niet dat ik Rita een goed debater vind en ik zou dan ook niet weten op wie ik mijn geld zou moeten inzetten in een debat.quote:
Technisch gezien is Marijnissen een vrij goed debater, als je het volgens de regels van de debattechniek bekijkt, en daar heb ik de nodige cursussen in gevolgd, al zou je dat misschien niet zeggen als je mijn postgedrag op Fok volgtquote:Op vrijdag 7 april 2006 10:38 schreef Chewie het volgende:
[..]
Hoe komt het eigenlijk dat Marijnissen gezien wordt als goed debater? Hij speelt namelijk veel te veel in op de onderbuikgevoelens, dat is prima als je een demonstratie toespreekt maar in een debat is dat nogal zwak. Niet dat ik Rita een goed debater vind en ik zou dan ook niet weten op wie ik mijn geld zou moeten inzetten in een debat.
ja dat denk ik echt. ik denk verdonk vrij gemakkelijk de sp-hoofdman kan pareren.quote:
Opmerkelijk - ik denk dat ze qua kennis een enorme achterstand heeft op veel thema'squote:Op vrijdag 7 april 2006 12:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja dat denk ik echt. ik denk verdonk vrij gemakkelijk de sp-hoofdman kan pareren.
ik denk dat ze kwa intelligentie goed genoeg is om het niet op sommige thema's te laten aankomen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Opmerkelijk - ik denk dat ze qua kennis een enorme achterstand heeft op veel thema's
Oh ontwijken {quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat ze kwa intelligentie goed genoeg is om het niet op sommige thema's te laten aankomen.
Rita, dan weet je tenminste waar die partij voor staat...quote:*** ‘Onderzoek celbrand gefrustreerd’ ***
Justitie heeft ‘tegen de afspraken in’ zes overlevenden van de Schipholbrand te vroeg uitgezet of op straat gezet. Hierdoor heeft de Onderzoeksraad voor Veiligheid hen niet kunnen horen....
http://www.volkskrant.nl/(...)elbrand_gefrustreerd
Recht door de vuurzeequote:Op vrijdag 7 april 2006 12:37 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Rita, dan weet je tenminste waar die partij voor staat...
hahaha zo zou je het ook kunnen noemen. iets wat ook best vaak in discussietechnieken besproken wordt en volkomen normaal is.quote:
of zoals links graag wilde idd op straat gezet. pardonregeling of zoiets toch?quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:37 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Rita, dan weet je tenminste waar die partij voor staat...
Waarom zou dat vreemd zijn ?quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:22 schreef SCH het volgende:
Opmerkelijk - ik denk dat ze qua kennis een enorme achterstand heeft op veel thema's
Voor een lijsttrekker?quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hahaha zo zou je het ook kunnen noemen. iets wat ook best vaak in discussietechnieken besproken wordt en volkomen normaal is.
Dat is niet vreemd, maar geeft Marijnissen gewoon een voorsprong in debatten.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:43 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Waarom zou dat vreemd zijn ?
Verdonk is minister van een specifieke post en hoeft zich verder niet ontzettend veel te bemoeien met andere zaken. Jan is al sinds 1994 frontman van de SP en zal dus zeker meer inhoudelijke kennis bezitten over de hele linie genomen.
Ik zie niet in waarom dat vreemd zou zijn
Het is niet vreemd maar voor een lijsttrekker wel lastig.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:43 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Waarom zou dat vreemd zijn ?
Verdonk is minister van een specifieke post en hoeft zich verder niet ontzettend veel te bemoeien met andere zaken. Jan is al sinds 1994 frontman van de SP en zal dus zeker meer inhoudelijke kennis bezitten over de hele linie genomen.
Ik zie niet in waarom dat vreemd zou zijn
Tja die opstartproblemen zullen veel lijstrekkers kennen. Dat hoort er nou eenmaal bij als je van een specifieke post naar een algemene post gaatquote:Op vrijdag 7 april 2006 12:45 schreef SCH het volgende:
Het is niet vreemd maar voor een lijsttrekker wel lastig.
Daarom gaat ze het ook verliezen in de debatten, de meeste anderen hebben daar minder last van want zijn meestal gepokt en gemazeld in de politiek.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:48 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Tja die opstartproblemen zullen veel lijstrekkers kennen. Dat hoort er nou eenmaal bij als je van een specifieke post naar een algemene post gaat
het kan ook een voorsprong zijn, zoals ik denk. we wachten af, met echte boter schijn je ze rond de tafel te krijgenquote:Op vrijdag 7 april 2006 12:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Daarom gaat ze het ook verliezen in de debatten, de meeste anderen hebben daar minder last van want zijn meestal gepokt en gemazeld in de politiek.
De meeste mensen stemmen jammer genoeg toch allang niet meer op de inhoud. Zie Wouter Bos.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:50 schreef SCH het volgende:
Daarom gaat ze het ook verliezen in de debatten, de meeste anderen hebben daar minder last van want zijn meestal gepokt en gemazeld in de politiek.
Een voorsprong om weinig kennis te hebben?quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het kan ook een voorsprong zijn, zoals ik denk. we wachten af, met echte boter schijn je ze rond de tafel te krijgen![]()
of een bos rozen, zonder rozen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De meeste mensen stemmen jammer genoeg toch allang niet meer op de inhoud. Zie Wouter Bos.
Die gast is qua inhoud nog leger dan een koekblik zonder koek.
quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:55 schreef zoalshetis het volgende:
of een bos rozen, zonder rozen.
quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:56 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
zolang het maar inhoudsloos is past het bij Wouter Bos.
Rita is niet verdergekomen dan "Belastingen omlaag!" en " Meer Politie ".quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:56 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
zolang het maar inhoudsloos is past het bij Wouter Bos.
quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Rita is niet verdergekomen dan "Belastingen omlaag!" en " Meer Politie ".
"Leraren moeten voor de klas staan"quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Rita is niet verdergekomen dan "Belastingen omlaag!" en " Meer Politie ".
Lachen om je loonstrook is wel een nieuwe toch ?quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:07 schreef SCH het volgende:
[..]
"Leraren moeten voor de klas staan"
Die vergat je nog.
"Ik wil naar samenleving waarin de onderwijzer onderwijst, de politieagent de burger beschermt en de dokter en zuster de patiënt geneest"quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:07 schreef SCH het volgende:
[..]
"Leraren moeten voor de klas staan"
Die vergat je nog.
Idioot was het: "het valt in de VS wel mee hoor, de camapgnes zijn daar niet zo op de persoon"quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:08 schreef MrX1982 het volgende:
Mark Rutte zei gister in Nova dat het in de VS juist om de inhoud draait. Dat is toch een tikkeltje naīef niet.
Ben wel benieuwd naar dat onderzoek waaruit hij dat haalde.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:08 schreef MrX1982 het volgende:
Mark Rutte zei gister in Nova dat het in de VS juist om de inhoud draait. Dat is toch een tikkeltje naīef niet.
Ja zonde dat Clairy daar niet dieper op in ging qua vragen. Vraag me ook af waar hij dat vandaan heeft gehaald.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:16 schreef Chewie het volgende:
Ben wel benieuwd naar dat onderzoek waaruit hij dat haalde.
Ik ook, want ik kon me bijna niet voorstellen dat hij dat serieus bedoelde.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:16 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar dat onderzoek waaruit hij dat haalde.
Tsja, hoewel het hele mediaspektakel rondom Verdonk niet alles hoeft te zeggen, is het wel een teken dat Verdonk hot is. Verdonk weet als controversiele politica alle aandacht op zich te vestigern tegenover het broekie Rutte. Peilingen geven ook aan dat Verdonk populairder is, ook onder VVD-leden. Waarom denk jij toch dat Rutte het wordt?quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
Rita gaat de lijsttrekkersdebatten niet eens halen, want ze gaat het niet winnen van Rutte.
Hij noemde het onderzoek wel maar dat ben ik vergeten.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja zonde dat Clairy daar niet dieper op in ging qua vragen. Vraag me ook af waar hij dat vandaan heeft gehaald.
Mooi dat internet.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:22 schreef Chewie het volgende:
Hij noemde het onderzoek wel maar dat ben ik vergeten.
Veenendaalquote:Op vrijdag 7 april 2006 13:32 schreef Invictus_ het volgende:
Volgens mij zou de VVD moeten kiezen voor diegene die zich aan het eind van de 'campagne' het minst voor schut heeft gezet. Ik denk dat het heel spannend gaat worden.
Die is inherent sneu en had op het moment dat ze zich kandidaat stelde al verloren. 'Ik wil eingelijk niet maar in het kader van democratie moet er een 2e keuze zijn...' Ze wordt eigenlijk ook al niet meer serieus genomen nu Verdonk 'het' doet, nergens hoor je 'Veenendaal vs Verdonk vs Rutte'.quote:
my god, was hij serieus? Of was het een amerikaans grapjequote:Op vrijdag 7 april 2006 13:08 schreef MrX1982 het volgende:
Het klonk en oogde serieus. Maar je weet het nooit natuurlijkquote:Op vrijdag 7 april 2006 13:52 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
my god, was hij serieus? Of was het een amerikaans grapje![]()
een tikkeltje naief is nog een understeatment. Straks roept hij nog dat Bush het van zijn improvisatie moet hebben.![]()
quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:32 schreef Invictus_ het volgende:
Volgens mij zou de VVD moeten kiezen voor diegene die zich aan het eind van de 'campagne' het minst voor schut heeft gezet. Ik denk dat het heel spannend gaat worden.
Hij klonk vrij serieus. Bekijk het maar op novatv.nl.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:52 schreef One_of_the_few het volgende:
my god, was hij serieus? Of was het een amerikaans grapje![]()
een tikkeltje naief is nog een understeatment. Straks roept hij nog dat Bush het van zijn improvisatie moet hebben.![]()
quote:Kamp geen kandidaat lijsttrekkerschap VVD (2)
N i e u w bericht, meer informatie
DEN HAAG (ANP) - Minister Kamp (Defensie) blijft bij zijn eerdere besluit om zich niet te kandideren voor het lijsttrekkerschap van de VVD. Dat zei hij vrijdag na afloop van de ministerraad. Oud-VVD-leider Bolkestein had er donderdag voor gepleit dat Kamp zich toch nog zou melden als uitdager van de huidige kandidaten Rutte, Verdonk en Veenendaal.
Kamp gaf vrijdag aan dat hij altijd bereid is met Bolkestein te praten, maar niet van mening zal veranderen. ,,Ik blijf tot de laatste dag bij Defensie en ga geen verantwoordelijkheden delen.'' Volgens Kamp heeft de VVD hem niet nodig als lijsttrekker omdat er genoeg kandidaten zijn. Hij weigerde een voorkeur voor Rutte, Verdonk of Veenendaal uit te spreken.
Wellicht heeft hij wel gelijk, democratie in de VS is niet alleen presidentsverkiezingen maar ook bijvoorbeeld ook hoofd politie en afvalverwerking. Dus als je het heel breed bekijkt zou het best kunnen dat het over het algemeen over de inhoud gaat, de VS is immers ook een stuk democratischer dan Europa.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:56 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hij klonk vrij serieus. Bekijk het maar op novatv.nl.
quote:Kabinet maant Verdonk over campagne
DEN HAAG (ANP) - VVD-minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) is vrijdag door collega-ministers aangesproken op haar uitlatingen tijdens het begin van haar campagne voor het lijsttrekkerschap voor de VVD. Dat bleek vrijdag uit de woorden van vicepremier Brinkhorst. Verdonk had volgens hem ,,op geen enkele manier afstand willen nemen van het kabinetsbeleid''.
Verdonk zei woensdag tijdens haar presentatie in de BouwRAi dat het niet langer kan dat bejaarden met zijn vieren op een kamer in een verpleeghuis liggen en dat de politie 30 procent van zijn tijd achter een bureau zit. Collega-ministers onder leiding van minister Hoogervorst (Volksgezondheid) spraken haar daar op aan, liet vicepremier Brinkhorst vrijdag merken.
Verdonk werd vervolgens duidelijk gemaakt zich in het vervolg van haar campagne in moet houden met opmerkingen die als kritiek op collega's kunnen worden opgevat. ,,Als volwassenen is geconcludeerd dat iedereen weet wat hem of haar te doen staat. Het was helder voor de goede verstaander'', aldus Brinkhorst.
Rutte heeft volgens mij meer ervaring in de politiek dan Verdonk hoor. Ik heb toch het idee dat de gemiddelde VVD lid, eerder zal kiezen voor iemand als Rutte dan bij de meer controversiele Verdonk.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:20 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Tsja, hoewel het hele mediaspektakel rondom Verdonk niet alles hoeft te zeggen, is het wel een teken dat Verdonk hot is. Verdonk weet als controversiele politica alle aandacht op zich te vestigern tegenover het broekie Rutte. Peilingen geven ook aan dat Verdonk populairder is, ook onder VVD-leden. Waarom denk jij toch dat Rutte het wordt?
Kay zal wel flink balen dat hij nu beteugeld wordt. Zometeen wordt een vlees noch vis campagne van Kay...quote:
Dat denk ik niet, of ze moet zich razendsnel ontwikkelen en bovendien de nodige kennis opdoen. Want dat verhaal van woensdag leek natuurlijk nergens op. Het was nog erger dan "De puinhopen van acht jaar Paars" en dat was zowel stylistisch als inhoudelijk al een giller (los van de vraag of je het er mee eens was, het zat aantoonbaar boordevol met onjuiste informatie en Fortuyn sprak zichzelf voortudrend tegen).quote:
Die spotjes waarin kandidaten elkaar afbranden, gaan op zichzelf doorgaans ook wel over de inhoud in die zin dat iemands stemgedrag bij eerdere aangelegenheden onder vuur wordt genomen of diens ideeen over bepaalde onderwerpen. Rutte wist ook te melden dat uit onderzoek was gebleken dat geld niet de doorslaggevende factor is. Een rijke kandidaat met zwakke ideeen, wordt niet gekozen. Maar goed, die conclusie gaat weer uit van de vooronderstelling wat een zwak idee is en wat niet.quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:06 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wellicht heeft hij wel gelijk, democratie in de VS is niet alleen presidentsverkiezingen maar ook bijvoorbeeld ook hoofd politie en afvalverwerking. Dus als je het heel breed bekijkt zou het best kunnen dat het over het algemeen over de inhoud gaat, de VS is immers ook een stuk democratischer dan Europa.
Je hebt gelijk, maar je zou het ook anders kunnen zien. De VVD is te links voor haar kiezers. De kiezer wordt iedere keer verrast door een VVDer die beter bij de PvdA of D66 thuishoort. Om eerlijk te zijn, daar schaar ik minister Verdonk ook onder. Ze heeft dan af en toe een ferme uitspraak, maar ze is geen volbloed conservatief. Dat is ook lastig, met een PSP verleden en een cariere in de ambtenarij.quote:Op zaterdag 8 april 2006 01:39 schreef HokkePok het volgende:
Rutte is de beste keus op langetermijn. Ik denk dat het gedachtegoed van Verdonk te rechts is voor de VVD.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |