abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 april 2006 @ 14:29:26 #1
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36673522
quote:
# Eén op de vijf huishoudens is dit jaar in koopkracht achteruitgegaan, zo concludeert het Centraal Planbureau. Wie gaat er nu op achteruit? (laatste nieuws)

De overheidsmaatregelen, zoals de invoering van het nieuwe zorgstelsel, komen ruim 1,1 miljoen huishoudens duur te staan. Dat bevestigen goed ingevoerde bronnen tegenover Trouw.

De vakbonden roepen al tijden dat veel meer mensen inleveren door het nieuwe zorgstelsel dan de politiek inschat. Met name de vakcentrale MHP kwam met een solide rapport.
In het overleg met het kabinet, het voorjaarsoverleg, zegde premier Balkenende toe dat een ’technische commissie’ van vakbonden en het CPB er nog eens naar zou kijken. Uit die studies blijkt dat de bonden gelijk hadden.

Het koopkrachtverlies zit verspreid over de bevolking.
Toch is er een aantal groepen waar de meeste klappen zijn gevallen. Zo gaan 400000 alleenstaanden zonder kinderen erop achteruit en 300000 tweeverdieners zonder kinderen. Onder senioren worden 100000 alleenstaanden getroffen en nog eens 100000 samenwonenden of gehuwden. De overige 200000 huishoudens die inleveren, zijn moeilijker in groepen te vangen.

De omvang van de groep huishoudens die inlevert komt overeen met de inschatting van de bonden, maar volgens de bronnen is het gemiddelde bedrag wat ingeleverd wordt wel lager dan de schattingen eerder aangaven.

Voor de vakbonden is dit ongetwijfeld reden nog feller te vechten voor reparaties.
Het kabinet heeft echter aangegeven het dossier verder in de Tweede Kamer te willen behandelen. Er komt geen sociaal overleg meer op hoog niveau.

Het kabinet, met name minister Hoogervorst van volksgezondheid, heeft tot nu toe volgehouden dat slechts weinigen zouden inleveren. Wel is er 200 miljoen gereserveerd voor koopkracht-tegenvallers.
bron Trouw

Dit voor kennis aangenomen, vraag ik me af wat er moet gebeuren om iemand als Hoogervorst uit het zadel te helpen, zoals hij min of meer zelf al aankondigde als zijn zgn. hervormingen zouden falen.
Vanochtend hoorden we in zeer brede zinnen Verdonk zeggen dat de managementcultuur om moet en dat we weer trots op ons land moeten kunnen zijn, ''we moeten weer kunnen lachen om ons loonstrookje'' en dat soort grappige zinnen.

Waar denk jij dat de VVD het zoet vandaan zal toveren de komende tijd?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_36673635
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:29 schreef Tafkahs het volgende:

[..]
Het bekende verhaal "het is de schuld van links ".
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 5 april 2006 @ 14:34:06 #3
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_36673699
quote:

De VVD hoeft niks te toveren. De economie trekt weer aan. En omdat het huidige kabinet de juiste maatregelen heeft genomen, gaat dit hele land van de economische groei profiteren.
  woensdag 5 april 2006 @ 14:34:57 #4
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36673741
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:34 schreef SjonLok het volgende:

[..]

De VVD hoeft niks te toveren. De economie trekt weer aan. En omdat het huidige kabinet de juiste maatregelen heeft genomen, gaat dit hele land van de economische groei profiteren.
Voorlopig zie ik nog niets gebeuren. Alleen maar poppenkast tussen zogenaamde concurrerende leden van een partij.
  woensdag 5 april 2006 @ 14:40:29 #5
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36673964
om een aanvullend voorbeeld te geven, Zorgverzekeraars voor afschaffing no-claim
quote:
donderdag 30 maart 2006 07:39
Zorgverzekeraars voor afschaffing no-claim
Na Achmea willen nog vier grote zorgverzekeraars af van de no-claim in de gezondheidszorg. De regeling werkt niet, is een administratief gedrocht en benadeelt ouderen en chronisch zieken, vinden ook Agis, VGZ, CZ en Menzis.

De verzekeraars zien meer in het verhogen van het eigen risico. De no-claim is verwarrrend voor verzekerden, omdat de regeling bestaat naast het eigen risico. Bovendien zorgt de teruggave volgens de verzekeraars voor enorme administratieve rompslomp.

Geld
De no-claimkorting is vorig jaar ingevoerd door het ministerie van Volksgezondheid. In 2005 gold de regeling alleen voor ziekenfondsverzekerden. Doel is dat patiënten zich realiseren dat zorg geld kost. VVD-minister Hans Hoogervorst denkt dat verzekerden daardoor minder snel een beroep doen op de zorg. Wie weinig zorg gebruikt, krijgt aan het eind van het jaar een gedeelte van zijn premiegeld terug. De maximale no-claimkorting bedraagt 255 euro per verzekerde per jaar.

Maar verzekeraars zeggen in de praktijk weinig te merken van terughoudendheid bij verzekerden. Volgens de zorgverzekeraars worden alleen ouderen en chronisch zieken prijsbewuster, maar die hebben de zorg juist nodig.

Eerder riep Achmea, de grootste zorgverzekeraar van Nederland, al op tot het afschaffen van de no-claim. 'Het is beter het eigen risico per verzekerde te verhogen naar 1.000 euro per jaar', zei Directeur zorg Guus van Montfort tegen Elsevier (lees Achmea: Vervang no claim door hoog eigen risico).
Conclusie: de koopkracht wordt verder ingeperkt
  woensdag 5 april 2006 @ 14:44:18 #6
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_36674125
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:40 schreef Tafkahs het volgende:
en dat willen we niet. Dus heeft het kabinet het goed gedaan door een no-claim in te stellen.
  woensdag 5 april 2006 @ 14:44:35 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36674144
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:40 schreef Tafkahs het volgende:
om een aanvullend voorbeeld te geven, Zorgverzekeraars voor afschaffing no-claim

[..]

Nog een conclusie:

De twee verdieners zonder kinderen en de alleenstaanden zijn iedere keer het haasje.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36674248
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:44 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nog een conclusie:

De twee verdieners zonder kinderen en de alleenstaanden zijn iedere keer het haasje.
Yeps, het CDA zorgt er structureel voor dat de voordeeltjes bij modelgezinnen met kinderen terecht komen. Schoolgeld, kinderbijslag, kinderen gratis meeverzekeren etc. etc.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_36674300
Hoezo moet er áltijd gecompenseerd worden voor een klein koopkrachtverlies? De meeste van die groepen die bovenstaand genoemt zijn leven niet bij armoedegrenzen. Tweeverdieners zonder kinderen vind ik nou niet een groep die automatisch een koopkrachtcompensatie nodig hebben.

Bij die linkse zeikerds is het ook nooit goed. Een glas is altijd half leeg, of in dit geval voor 1/5e leeg. Ik noem het 80 % vol.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  woensdag 5 april 2006 @ 14:50:14 #10
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_36674385
Waarom zoeken die mensen geen ander werk, of gaan ze alle2 werken.
  woensdag 5 april 2006 @ 14:51:28 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36674446
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:47 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Yeps, het CDA zorgt er structureel voor dat de voordeeltjes bij modelgezinnen met kinderen terecht komen. Schoolgeld, kinderbijslag, kinderen gratis meeverzekeren etc. etc.
En de twee verdieners leveren weer in.......

En als er een links kabinet komt wordt de situatie nog veel erger.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 5 april 2006 @ 14:52:15 #12
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36674475
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:50 schreef ivosnivo het volgende:
Waarom zoeken die mensen geen ander werk, of gaan ze alle2 werken.
Inderdaad. Het is nergens voor nodig dat modelgezinnen alle voordeeltjes krijgen; laat ze maar ander werk zoeken.
  woensdag 5 april 2006 @ 14:54:03 #13
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36674560
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:51 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En de twee verdieners leveren weer in.......

En als er een links kabinet komt wordt de situatie nog veel erger.
Die hebben het al zo zwaar Is het verschil tussen particulier en ziekenfonds verdwenen, zeiken ze nog..
quote:
Zo gaan 400000 alleenstaanden zonder kinderen erop achteruit en 300000 tweeverdieners zonder kinderen. Onder senioren worden 100000 alleenstaanden getroffen en nog eens 100000 samenwonenden of gehuwden. De overige 200000 huishoudens die inleveren, zijn moeilijker in groepen te vangen.
Volgens mij worden voor die groep juist ''pleziertjes'' zoals de gay pride of dance valley voor in leven gehouden enzo
  woensdag 5 april 2006 @ 14:58:56 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36674757
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:54 schreef Tafkahs het volgende:
Die hebben het al zo zwaar Is het verschil tussen particulier en ziekenfonds verdwenen, zeiken ze nog..
Ja, want die zijn er niet beter van geworden. Mijn vrouw en ik zijn samen ook meer aan ziektekosten gaan betalen dan voor het nieuwe zorgstelsel. Dus ik geloof zeker dat er veel meer twee verdieners zijn die in dezelfde sitautie zitten
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:54 schreef Tafkahs het volgende:
Volgens mij worden voor die groep juist ''pleziertjes'' zoals de gay pride of dance valley voor in leven gehouden enzo
Wat heeft de Gay pride en dance valley te maken met het er op achter uit gaan van twee verdieners?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 5 april 2006 @ 15:00:26 #15
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36674819
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:58 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, want die zijn er niet beter van geworden. Mijn vrouw en ik zijn samen ook meer aan ziektekosten gaan betalen dan voor het nieuwe zorgstelsel. Dus ik geloof zeker dat er veel meer twee verdieners zijn die in dezelfde sitautie zitten
[..]
Des te meer reden om je af te vragen waar het zoet blijft toch? Het is tenslotte beloofd...
quote:
Wat heeft de Gay pride en dance valley te maken met het er op achter uit gaan van twee verdieners?
Past bij die doelgroep
  woensdag 5 april 2006 @ 15:05:14 #16
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36675017
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:00 schreef Tafkahs het volgende:
Des te meer reden om je af te vragen waar het zoet blijft toch? Het is tenslotte beloofd...
Idd dat klopt
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:00 schreef Tafkahs het volgende:
Past bij die doelgroep
Dat vind ik een beetje kortzichtig jij schetst hierbij een beeld dat twee verdieners altijd of homo's of jongere stellen zijn. Terwijl dit helemaal niet het geval hoeft te zijn.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 5 april 2006 @ 15:05:38 #17
140141 ivosnivo
pi_36675029
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is nergens voor nodig dat modelgezinnen alle voordeeltjes krijgen; laat ze maar ander werk zoeken.
Idd tis al belachelijk genoeg dat ik hun kinderbijslag moet ophoesten.
  woensdag 5 april 2006 @ 15:11:09 #18
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36675258
Ander onderzoek wijst uit dat bijna vijf miljoen huishoudens erop achtergaat.

Maar bij de volgende Prinsjesdag kunnen we wel wat cadeautjes verwachten; het is dan immers de laatste prinsjesdag voor de verkiezingen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_36676947
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:05 schreef Martijn_77 het volgende:
Dat vind ik een beetje kortzichtig jij schetst hierbij een beeld dat twee verdieners altijd of homo's of jongere stellen zijn. Terwijl dit helemaal niet het geval hoeft te zijn.
De zogenoemde DINKies zijn juist goed voor de economie.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  woensdag 5 april 2006 @ 16:08:32 #20
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36677668
Het zijn allemaal kinderloze lui, ik kan er geen traan om laten.
gezinnen met kinderen dienen ondersteunt te worden en dat gebeurd nu!
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  woensdag 5 april 2006 @ 16:10:30 #21
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36677754
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:08 schreef pmb_rug het volgende:
Dat gebeurde allang.
pi_36677861
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:11 schreef Sidekick het volgende:
Maar bij de volgende Prinsjesdag kunnen we wel wat cadeautjes verwachten; het is dan immers de laatste prinsjesdag voor de verkiezingen.
Als de VVD verstandig is niet.
pi_36677972
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:13 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het cadeautje van de extra kinderbijslag (ingevoerd deze zomer, op initiatief van de VVD) komt op mij wel zo over....
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 5 april 2006 @ 16:17:05 #24
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_36677995
quote:
Te beginnen bij beter onderwijs

Maar waarom zouden gezinnen met kinderen ondersteund moeten worden Naast zaken als kinderbijslag, gratis meeverzekerde kids enzo en niet meer hoeven te betalen voor de waterschapsbelasting?

Waarom is het in jouw ogen eerlijk als een kinderloos stel er bijvoorbeeld voor de ziektekosten 1200 euro netto op achteruit gaat? En waarom heeft datzelfde kinderloze stel geen extra compensatie voor de energieprijzen, maar een gezin wel, in de vorm van extra kinderkorting?

V.

[ Bericht 10% gewijzigd door V. op 05-04-2006 16:24:02 ]
Ja inderdaad, V. ja.
pi_36678193
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:44 schreef SjonLok het volgende:

[..]

en dat willen we niet. Dus heeft het kabinet het goed gedaan door een no-claim in te stellen.
Waardoor mensen die ziek zijn geworden of worden er dus op achteruit gaan ten opzichte van het oude systeem.
pi_36678222
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:16 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Het cadeautje van de extra kinderbijslag (ingevoerd deze zomer, op initiatief van de VVD) komt op mij wel zo over....
Dat was toch CDA? VVD wou toch halvering ouderbijdrage kinderopvang?
  woensdag 5 april 2006 @ 16:26:21 #27
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36678388
quote:
En wie denk je dat het meeste belasting op hoest om al die kinderen mee te onderhoud?

Juist ja de kinderloze twee verdieners en mogen die nu onderhand ook een keer gecompenseerd worden?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36678921
'Double Income, No Kids' zijn de tweeverdieners zonder kinderen ....
dat zijn nu niet de mensen die het heel erg zwaar hebben, maar wel veelal mensen met een brede levensstijl, meerdere vakanties per jaar, wintersport...

tja, dat die erop achteruit gaan bij plannen voor een volksverzekering, dat vind ik niet zo vreemd, die kunnen zich idd privaat bijverzekeren.... en kunnen dat prima financieren....

veel gezinnen betalen wel een groter gedeelte aan verzekeringen dan DINK's (er zijn immers meer personen 'bij te verzekeren')

Het moet eens afgelopen zijn met de paniek dat 'mensen er op achteruit gaan' ...
ja, als je wilt dat de overheid terugtreed van een bepaalde markt en er meer marktwerking optreed, betekent dat inderdaad dat bepaalde onderdelen van een collectief systeem teruggeschroefd worden ....

je kunt niet én vinden dat de overheid kleiner moet, én dan wel willen dat jezelf helemaal collectief afgezekerd wordt....

Voor de gemeenschap is het natuurlijk wel belangrijk dat gezinnen met kinderen wel weinig achteruit gaan als er bezuingigd wordt op collectieve diensten ..
Juist kinderen krijgen is een erg 'dure' grap voor mensen (dat kun je zien aan de 'Double Income, No Kids' mensen (tweeverdieners) die twee of driemaal per jaar op vakantie kunnen gaan en zich allerlei leuke zaken aanschaffen, waar de gezinnen meer monder moeten voedden), maar het heeft een groot maatschappelijk belang, het zijn namelijk de komende generaties arbeiders, en zeker in nederland met een te laag geboorteaantal is dat zorgelijk)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 5 april 2006 @ 16:38:48 #29
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_36678954
quote:

[..]

bron Trouw

Dit voor kennis aangenomen, vraag ik me af wat er moet gebeuren om iemand als Hoogervorst uit het zadel te helpen, zoals hij min of meer zelf al aankondigde als zijn zgn. hervormingen zouden falen.
Vanochtend hoorden we in zeer brede zinnen Verdonk zeggen dat de managementcultuur om moet en dat we weer trots op ons land moeten kunnen zijn, ''we moeten weer kunnen lachen om ons loonstrookje'' en dat soort grappige zinnen.

Ik zal wel niet goed kunnen rekenen hoor maar 1,1 miljoen is toch 1 op de 16 en niet 1 op de 5 nederlanders
Dat betekend dus dat 15 van de 16 er niet op achteruitgaan of zelfs op vooruitgaan.

positief denken
En minder uitgeven. Al moet ik wel bekennen dat alles inderdaad wel achterlijk duur is tegenwoordig.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 5 april 2006 @ 16:38:59 #30
144250 doesss
Show me the money
pi_36678962
'Groei Nederlandse economie krijgt vaart'
Woensdag 15 Maart 2006 13:30
Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - De Nederlandse economie begint vaart te krijgen. Dat stelt De Nederlandse Bank (DNB) in haar woensdag verschenen kwartaalbericht. De bank wijst daarbij op het aantrekken van de groei in het laatste kwartaal van 2005.

In die driemaandsperiode groeide de Nederlandse economie met 1,0% ten opzichte van het kwartaal ervoor. In het derde kwartaal werd nog een groei waargenomen van 0,7% op maandbasis. De berekeningen zijn gedaan op basis van voorlopige cijfers.

Een concrete groeiverwachting voor dit jaar wordt in het kwartaalbericht niet gegeven. In de rapportage over het laatste kwartaal van 2005 verhoogde DNB de groeiverwachting nog van 1,8% naar 2,2%. Voor 2005 werd de groeiraming verhoogd van 0,4% naar 0,8%.

Woensdag blijkt dat de Nederlandse economische groei de verwachtingen van de bank heeft overtroffen. In 2005 werd een toename van 0,9% waargenomen, tegen een economische groei van 1,7% een jaar eerder.
The streets will flood with the blood of the none believers!
Life is just a ride!
pi_36679019
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:38 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik zal wel niet goed kunnen rekenen hoor maar 1,1 miljoen is toch 1 op de 16 en niet 1 op de 5 nederlanders
Dat betekend dus dat 15 van de 16 er niet op achteruitgaan of zelfs op vooruitgaan.

positief denken
En minder uitgeven. Al moet ik wel bekennen dat alles inderdaad wel achterlijk duur is tegenwoordig.
Het gaat om huishoudens. De gemiddelde grootte van een huishouden zal iets van 2,5 zijn.
  woensdag 5 april 2006 @ 16:40:56 #32
144250 doesss
Show me the money
pi_36679041
ECONOMIE
dinsdag 21 maart 2006 11:55

CPB optimistisch over Nederlandse economie
De Nederlandse economie 'herstelt zich op vele fronten'. Volgens het Centraal Planbureau (CPB) zit de 'uitzonderlijk lange periode van laagconjunctuur' er op.

Het gaat weer de goede kant opDe Nederlandse economie groeit dit jaar 2,75 procent, en volgend jaar kan die groei oplopen tot 3 procent. En de koopkracht? Die gaat, na drie magere jaren van daling, voor gezinnen weer stijgen. Het CPB rekent voor 2006 op gemiddeld 1,5 procent en voor 2007 op 0,75 procent.

Wending
Dit jaar is in de woorden van de onderzoekers van het CPB 'een wending ten goede'. De Nederlandse economie verslaat het gemiddelde groeitempo van de Eurolanden. Dat komt doordat de consumptie weer groeit, meer wordt geïnvesteerd en de export groeit, stelt het CPB dat vorige week nog een onheilspellend onderzoek publiceerde naar de gevolgen van de vergrijzing
Life is just a ride!
  woensdag 5 april 2006 @ 16:42:06 #33
144250 doesss
Show me the money
pi_36679095
IMF VOORZIET IN 2006 GROEI NEDERLANDSE ECONOMIE

Hervormingen in de sociale zekerheid en maatregelen om de overheidsschuld terug te dringen, zijn nodig om de vergrijzing in Nederland op termijn te kunnen betalen. Dat stelt het Internationaal Monetair Fonds (IMF).

Het IMF heeft vandaag het jaarlijkse rapport uitgebracht over de ontwikkeling van de Nederlandse economie.

De belangrijkste conclusies van het IMF zijn:

Nederland moet doorgaan met begrotingsconsolidatie en structurele hervormingen. Hervormingen in de sociale zekerheid en het terugdringen van de overheidsschuld zijn nodig om de vergrijzing van de Nederlandse bevolking op termijn te kunnen betalen.
Ontslagbescherming belemmert de innovatie in het bedrijfsleven en bij de overheid. Een hoge ontslagbescherming zorgt voor hogere kosten bij het aannemen van nieuw personeel en remt activiteiten van ondernemers om de productiviteit te verhogen.
De internationale concurrentiepositie van Nederland moet verder verbeteren. De studie van het IMF wijst uit dat deze nog slechter is geworden dan vaak gedacht. Loonmatiging blijft daarom nodig.
Het IMF verwacht winstherstel en betere bedrijfsbalansen van het Nederlandse bedrijfsleven. Hierdoor zullen de bedrijfsinvesteringen aantrekken.
Het IMF voorziet voor Nederland een aantrekkende economische groei in 2006.
Life is just a ride!
  woensdag 5 april 2006 @ 16:45:12 #34
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_36679221
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:38 schreef RM-rf het volgende:
dat zijn nu niet de mensen die het heel erg zwaar hebben, maar wel veelal mensen met een brede levensstijl, meerdere vakanties per jaar, wintersport...

tja, dat die erop achteruit gaan bij plannen voor een volksverzekering, dat vind ik niet zo vreemd, die kunnen zich idd privaat bijverzekeren.... en kunnen dat prima financieren....

veel gezinnen betalen wel een groter gedeelte aan verzekeringen dan DINK's (er zijn immers meer personen 'bij te verzekeren')

Het moet eens afgelopen zijn met de paniek dat 'mensen er op achteruit gaan' ...
ja, als je wilt dat de overheid terugtreed van een bepaalde markt en er meer marktwerking optreed, betekent dat inderdaad dat bepaalde onderdelen van een collectief systeem teruggeschroefd worden ....

je kunt niet én vinden dat de overheid kleiner moet, én dan wel willen dat jezelf helemaal collectief afgezekerd wordt....

Voor de gemeenschap is het natuurlijk wel belangrijk dat gezinnen met kinderen wel weinig achteruit gaan als er bezuingigd wordt op collectieve diensten ..
Juist kinderen krijgen is een erg 'dure' grap voor mensen (dat kun je zien aan de 'Double Income, No Kids' mensen (tweeverdieners) die twee of driemaal per jaar op vakantie kunnen gaan en zich allerlei leuke zaken aanschaffen, waar de gezinnen meer monder moeten voedden), maar het heeft een groot maatschappelijk belang, het zijn namelijk de komende generaties arbeiders, en zeker in nederland met een te laag geboorteaantal is dat zorgelijk)
Ik vind dat als je besluit kinderen te nemen dat je dan ook inderdaad rekening moet houden met het feit dat kinderen stervensduur zijn.
Is het dan raar dat mensen die bewust kiezen voor géén kinderen meer geld overhouden om op te maken aan leuke dingen. Is het dan eerlijk dat die mogen dokken voor de mensen die wel kinderen willen?
Nee, ik vind van niet. Als je kinderen wilt moet je ook de financiele concequenties aanvaarden. Dat betekent dus ook dat je minder geld overhebt aan het einde van de maand.

Ik ga toch ook niet lopen huilen dat mijn auto zo duur is elke maand en dat ik dan minder op vakantie kan.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 5 april 2006 @ 16:45:33 #35
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_36679237
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het gaat om huishoudens. De gemiddelde grootte van een huishouden zal iets van 2,5 zijn.
Ow, niet goed gelezen
  woensdag 5 april 2006 @ 16:45:55 #36
57506 TiMmS
The Core Supremacy !
pi_36679253
quote:
Niet helemaal mee eens, starters zijn vaak kinderloos en worden behoorlijk beperkt in groei en eventueel start van een gezin. Ik vind dat over de gehele linie wel wat koopkracht bij mag komen. Voordeeltjes zijn ook te halen uit onder meer eigen woning (OZB, Hypotheekrenteaftrek, huursubsidie) Huis is toch noodzakelijk voor gezinnen en ook voor starters.
"Zelfoverschatting is het immuunsysteem van de menselijke psyche" Maassen, 2009
  woensdag 5 april 2006 @ 16:46:33 #37
136 V.
pi_36679273
quote:
Wat een onzin.
quote:
Onzin.
quote:
Is het niet de eigen keuze om een gezin te stichten? Of overkomt dat mensen?
quote:
100 euro per maand. 300 Euro tot nu toe, alleen al de zorgverzekering.
quote:
Maar vervolgens voor bepaalde groepen wel weer door de overheid ingegrepen moet worden? Lekker consequent

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 5 april 2006 @ 16:49:17 #38
144250 doesss
Show me the money
pi_36679387
Wat een onzin.
Men baseerd zich niet op feiten en cijfers.
Nee, men gaat mensen bellen met de vraag: "Bent u er financieel op achteruitgegaan".
Hoezo subjectief. Hoezo sturende vraag.
En al die ondervraagde mensen heel braaf: "Ja, ik ben erop achteruit gegaan".
But of course!
Vervolgens belrondje op geschaald naar de gehele nederlandse bevolking.
En zie hier: 1 op de 5 nederlanders is erop achteruit gegaan.

Welterusten
Life is just a ride!
  woensdag 5 april 2006 @ 16:51:16 #39
57506 TiMmS
The Core Supremacy !
pi_36679471
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:42 schreef doesss het volgende:

Ontslagbescherming belemmert de innovatie in het bedrijfsleven en bij de overheid. Een hoge ontslagbescherming zorgt voor hogere kosten bij het aannemen van nieuw personeel en remt activiteiten van ondernemers om de productiviteit te verhogen.
Gaan we ook op de 'Frankrijk-tour'? Eerlijk gezegd kan ik er het voordeel wel van inzien.
  woensdag 5 april 2006 @ 16:52:13 #40
136 V.
pi_36679518
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:49 schreef doesss het volgende:
Wat een onzin.
Ik baseer mij op de cijfers op mijn loonstrook. Op wat ik op mijn rekening gestort krijg aan het eind van de maand. Op mijn loon worden ook mijn ziektekostenbijdragen ingehouden et voilá: ¤ 65,- netto minder dan voor 1 januari. En mijn vriendin krijgt 35 euro minder. Samen 100 Euro.

Wat is daar 'geen feit' aan? Wat is er geen feit aan bijna 5% achteruitgaan op je netto-inkomen?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 5 april 2006 @ 16:53:01 #41
57506 TiMmS
The Core Supremacy !
pi_36679543
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:49 schreef doesss het volgende:
Wat een onzin.
Nee, men gaat mensen bellen met de vraag: "Bent u er financieel op achteruitgegaan".
Hoezo subjectief. Hoezo sturende vraag.
En al die ondervraagde mensen heel braaf: "Ja, ik ben erop achteruit gegaan".
But of course!
Vervolgens belrondje op geschaald naar de gehele nederlandse bevolking.
En zie hier: 1 op de 5 nederlanders is erop achteruit gegaan.

Welterusten
Jij stelt vraagtekens bij het onderzoek van het CPB? Lijkt me niet echt gebaseerd op willekeurige telefoontjes.
pi_36679579
Ach, waarom geen financiele compensatie? Het is geld wat gelijk weer terug vloeit in de economie. Waarom niet investeren?
pi_36679615
Hmm vreemd ik als alleenstaande zonder kids ben er juist op vooruit gegaan door de nieuwe zorgpremie
  woensdag 5 april 2006 @ 16:59:25 #44
144250 doesss
Show me the money
pi_36679800
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:52 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik baseer mij op de cijfers op mijn loonstrook. Op wat ik op mijn rekening gestort krijg aan het eind van de maand. Op mijn loon worden ook mijn ziektekostenbijdragen ingehouden et voilá: ¤ 65,- netto minder dan voor 1 januari. En mijn vriendin krijgt 35 euro minder. Samen 100 Euro.

Wat is daar 'geen feit' aan? Wat is er geen feit aan bijna 5% achteruitgaan op je netto-inkomen?

V.
De conclusie dat 1 op de 5 nederlanders erop achteruit gegaan is, is niet gebaseerd op cijfers.
Ik claim helemaal niet dat er geen mensen zijn die erop achteruit gegaan zijn.
Life is just a ride!
pi_36679840
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:45 schreef Metro2005 het volgende:

Is het dan raar dat mensen die bewust kiezen voor géén kinderen meer geld overhouden om op te maken aan leuke dingen. Is het dan eerlijk dat die mogen dokken voor de mensen die wel kinderen willen?
je hebt kennelijk niet door dat de mensen die kinderen nemen, nog steeds veel meer 'dokken' voor die kinderen ... of dacht je dat zij extra vakanties maken .....
nee, die mensen moeten, als ze bv 2 kinderen hebben, dus voor 2+2=4 personen een verzekering afslutien en het is heel normaal dat je dan een zekere 'korting' krijgt......

hun kinderen zullen echter in de toekomst weer voor de maatschappij geld verdienen, doordat zij ook in de toekomst belasting betalen en sociale afdrachten betalen ....
Feitelijk zijn de extra kosten die mensen hebben vanwege het krijgen van kinderen, investeringen in de maatschappij ...

de tweeverdieners die die kosten niet hebben, besteden het geld dat ze daarmee betalen, puur en enkel voor zichzelf, dat is geen investering voor de maatschappij ..

natuurlijk, dat is hun grootste recht, maar ga het niet vreemd vinden als ze wat betreft 'collectieve diensten', zoals bv een gezondsheidszorg-verzekering, niet extra gaan profiteren, maar mogelijk zelfs erop achteruit gaan ...
Als er beziuinigd wordt op de collectieve diensten en collectieve verzekeringen, zijn er altijd zaken die 'minder' worden, wen er maar aan, want zolang de bevolking in nederland terugloopt, is een continue economische groei en productiviteitsgroei onwaarschijnlijk (de groei in de 60'er jaren is gebaseerd op de baby-boom) met die stevig groeiende bevolking, werden vervolgens ook collectieve verzekeringen en uitkeringen gefinancierd
.... er komt juist door het stilvallen van de bevolkingsgoei, mogelijk terugloop van de bevolking, ook een situatie aan waar men moet wennen aan een 'Economie van de Krimp', waar wallerlei 'verworvendheden' die 'normaal' leken, mogelijk wegvallen, omdat ze niet te financieren blijken in een krimpende Gemeenschap.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 5 april 2006 @ 17:00:36 #46
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36679851
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:59 schreef doesss het volgende:

[..]

De conclusie dat 1 op de 5 nederlanders erop achteruit gegaan is, is niet gebaseerd op cijfers.
Ik claim helemaal niet dat er geen mensen zijn die erop achteruit gegaan zijn.
Het CPB berekent dat niet op basis van cijfers? You lost me.
  woensdag 5 april 2006 @ 17:01:42 #47
144250 doesss
Show me the money
pi_36679902
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:53 schreef TiMmS het volgende:

[..]

Jij stelt vraagtekens bij het onderzoek van het CPB? Lijkt me niet echt gebaseerd op willekeurige telefoontjes.
Verdiep je even in de onderzoeksmethode die ten grondslag ligt aan de conclusie 1 op de 5 nederlanders gaat erop achteruit.
Life is just a ride!
  woensdag 5 april 2006 @ 17:03:21 #48
144250 doesss
Show me the money
pi_36679950
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het CPB berekent dat niet op basis van cijfers? You lost me.
Wat begrijp je niet.
Life is just a ride!
  woensdag 5 april 2006 @ 17:04:02 #49
136 V.
pi_36679976
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

je hebt kennelijk niet door dat de mensen die kinderen nemen, nog steeds veel meer 'dokken' voor die kinderen ... of dacht je dat zij extra vakanties maken .....
Ik ken gezinnen die meer vakanties nemen dan ik, ja. Die meer geld te verbranden hebben. Da's prima, maar waarom ze dan ook nog eens extra moeten worden gesubsidieerd is mij een raadsel.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 5 april 2006 @ 17:04:04 #50
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36679978
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:03 schreef doesss het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet.
Dit:
quote:
Waar baseert het CPB dan zijn conclusies op?
pi_36680106
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:04 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik ken gezinnen die meer vakanties nemen dan ik, ja. Die meer geld te verbranden hebben. Da's prima, maar waarom ze dan ook nog eens extra moeten worden gesubsidieerd is mij een raadsel.
het is maar wat je 'subsidieren' noemt ....

vind je groepskorting ook nadelig..... het effect is namelijk dat het voordeliger is om je kinderen mee te financieren, ipv verschillende verzekeringen af te sluiten ... dat is redelijk normaal .....

het blijft wel zo dat een gezin met 2 ouders en 2 kinderen, wel gewoon meer aan verzekering betaald dan tweeverdieners, hooguit hadden tweeverdieners in het oude systeem gewoon wat meer voordelen (en toen werden 'zij' dus 'gesubsidieert' zoals jij het zo makkelijk gaat noemen)
pi_36680152
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:04 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dit:
[..]

Op de Linkse Media .
  woensdag 5 april 2006 @ 17:09:48 #53
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36680222
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:38 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

positief denken
het gaat om gezinnen
  woensdag 5 april 2006 @ 17:15:25 #54
144250 doesss
Show me the money
pi_36680455
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:04 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dit:
[..]

Men heeft mensen gebeld met de vraag of ze erop achteruit gegaan zijn.
Met de uitkomst van dit belrondje is men aan de slag gegaan.
Je zou van het CPB mogen verwachten dat ze met harde betrouwbare cijfers aan het rekenen slaan.
En zeg nu niet dat de mensen dit heel goed kunnen zien aan hun loonstrookje want het beschikbare inkomen van mensen bestaat uit veel meer factoren.
En ja ik denk dat een heleboel mensen geen flauw idee hebben wat hun beschikbare inkomen nu precies is en of dit nu gestegen of gedaald is.
Ik zeg niet dat er geen mensen op achteruit gegaan zijn maar de cijfers die ten grondslag liggen deugen niet en zijn gebaseerd op interpretaties van mensen.

En inderdaad ik durf m'n hand niet in het vuur te steken voor de beweringen van het CPB.
Sterker nog het CPB zegt zelf dat zij inschattingen maakt en niet afgerekend kan worden op haar beweringen.
Life is just a ride!
  woensdag 5 april 2006 @ 17:16:42 #55
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36680515
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:15 schreef doesss het volgende:

[..]

Men heeft mensen gebeld met de vraag of ze erop achteruit gegaan zijn.
Met de uitkomst van dit belrondje is men aan de slag gegaan.
Je zou van het CPB mogen verwachten dat ze met harde betrouwbare cijfers aan het rekenen slaan.
En zeg nu niet dat de mensen dit heel goed kunnen zien aan hun loonstrookje want het beschikbare inkomen van mensen bestaat uit veel meer factoren.
En ja ik denk dat een heleboel mensen geen flauw idee hebben wat hun beschikbare inkomen nu precies is en of dit nu gestegen of gedaald is.
Ik zeg niet dat er geen mensen op achteruit gegaan zijn maar de cijfers die ten grondslag liggen deugen niet en zijn gebaseerd op interpretaties van mensen.

En inderdaad ik durf m'n hand niet in het vuur te steken voor de beweringen van het CPB.
Sterker nog het CPB zegt zelf dat zij inschattingen maakt en niet afgerekend kan worden op haar beweringen.
Lol, het is Maurice de Hond niet

Dit is zeker de anti-campagne van de overheid volgens jou?
  woensdag 5 april 2006 @ 17:18:54 #56
144250 doesss
Show me the money
pi_36680614
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:16 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Lol, het is Maurice de Hond niet

Dit is zeker de anti-campagne van de overheid volgens jou?
Leuk grapjes maken.

Dat is nu precies het probleem vriend.
Het Maurice de hond gehalte van dit onderzoek is schrikbarend hoog.
Life is just a ride!
  woensdag 5 april 2006 @ 17:19:47 #57
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36680650
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:18 schreef doesss het volgende:

[..]

Leuk grapjes maken.

Dat is nu precies het probleem vriend.
Het Maurice de hond gehalte van dit onderzoek is schrikbarend hoog.
Ik daag je uit om een tegenonderzoek te presenteren Eentje die wel betrouwbaar zou zijn ..
  woensdag 5 april 2006 @ 17:24:39 #58
144250 doesss
Show me the money
pi_36680835
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:19 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Ik daag je uit om een tegenonderzoek te presenteren Eentje die wel betrouwbaar zou zijn ..
Met verwijzing naar mijn eerste post, weltrusten.
Life is just a ride!
pi_36681281
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:42 schreef doesss het volgende:

Hervormingen in de sociale zekerheid en maatregelen om de overheidsschuld terug te dringen, zijn nodig om de vergrijzing in Nederland op termijn te kunnen betalen. Dat stelt het Internationaal Monetair Fonds (IMF).

Het IMF heeft vandaag het jaarlijkse rapport uitgebracht over de ontwikkeling van de Nederlandse economie.

Nederland moet doorgaan met begrotingsconsolidatie en structurele hervormingen. Hervormingen in de sociale zekerheid en het terugdringen van de overheidsschuld zijn nodig om de vergrijzing van de Nederlandse bevolking op termijn te kunnen betalen.
De internationale concurrentiepositie van Nederland moet verder verbeteren. De studie van het IMF wijst uit dat deze nog slechter is geworden dan vaak gedacht. Loonmatiging blijft daarom nodig.
Het IMF verwacht winstherstel en betere bedrijfsbalansen van het Nederlandse bedrijfsleven. Hierdoor zullen de bedrijfsinvesteringen aantrekken.
Het IMF voorziet voor Nederland een aantrekkende economische groei in 2006.
Ik ben benieuwd of de regering (lees: de VVD) het lef heeft dit te doen nu er verkiezingen aankomen.

Eerlijk gezegd denk ik dat het een gigantisch media-offensief zou ontketenen, en volop demonstraties en linkse stemmen. Ik zou dus liever zien dat ze wachten, en het in een nieuwe regeerperiode doen, in plaats van het nu door te dringen waarna Wouter Bos in rap tempo van alles sloopt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_36681643
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee, die mensen moeten, als ze bv 2 kinderen hebben, dus voor 2+2=4 personen een verzekering afslutien en het is heel normaal dat je dan een zekere 'korting' krijgt......
Ehum laten we even van de eerst particuliier verzekerden uitgaan, deze moesten eerst hun kinderen verplicht bij de particuliere verzekering duwen, terwijl vrouwlief partime werkte en netjes in het ziekenfonds viel. Deze mensen hoeven nu hun kinderen niet meer duur bij te verzekeren deze zijn gratis meeverzekerd. Maar veel van deze mensen zijn wel door hun werkgever gecompenseerd om niet netto erop achteruit te gaan als ze over de ziekenfonds grens heen gingen. In de meeste beroepsgroepen betaalden de werkgevers sowieso al een gedeelte van de particuliere verzekering mee (cao geregeld), dat is nu wel weggevallen . Ik ben er als allenstaande modaal verdiener netto niet op vooruit gegaan terwijl mijn bruto loon met 3% gestegen is.
pi_36681658
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:13 schreef Chewie het volgende:

[..]

Is dat zo? Dit truukje heeft de afgelopen twaalf jaar wel een bepaalde minister van Financien in het zadel gehouden.
  woensdag 5 april 2006 @ 19:42:10 #62
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36685029
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:09 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

het gaat om gezinnen
Ja, en die bestaan meestal uit meer personen dus het zo best kunnen kloppen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 5 april 2006 @ 22:46:24 #63
136 V.
pi_36692361
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:07 schreef RM-rf het volgende:

[..]

het is maar wat je 'subsidieren' noemt ....
Kinderen zijn ook zorggebruikers. Dat kost dus geld, maar dat geld hoeft door de betreffende gebruikers en de voor hen verantwoordelijken niet te worden opgebracht. Dus subsidiëren, ja. Evenals het handige belastingvoordeeltje dat onze minister van Financiën (die van de VVD, dus) even handig heeft ingelast om te voorkomen dat de nadelen van de stijgende energieprijzen voor iedereen een klein beetje gecompenseerd zouden worden. Dus ja, gesubsidieerd, ja.
quote:
vind je groepskorting ook nadelig..... het effect is namelijk dat het voordeliger is om je kinderen mee te financieren, ipv verschillende verzekeringen af te sluiten ... dat is redelijk normaal .....
En om het dus goedkoper te maken voor de ene groep, maken we het duurder voor de andere groep. Logisch.
quote:
het blijft wel zo dat een gezin met 2 ouders en 2 kinderen, wel gewoon meer aan verzekering betaald dan tweeverdieners
Het blijft wel zo dat mensen met kinderen daar over het algemeen zelf voor hebben gekozen.
quote:
hooguit hadden tweeverdieners in het oude systeem gewoon wat meer voordelen (en toen werden 'zij' dus 'gesubsidieert' zoals jij het zo makkelijk gaat noemen)
Een huishouden van twee personen bestaat niet per definitie uit twee yuppen of dinky's, hoor

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 5 april 2006 @ 22:52:37 #64
140141 ivosnivo
pi_36692583
Verbal die heeft het allemaal door. Volgens mij zijn we een van de weinigen.
pi_36699930
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:46 schreef Verbal het volgende:

Dus ja, gesubsidieerd, ja.
Bv in de elfteling krijgen kinderen korting of mogen gratis naar binnen ..... Noem je dat ook 'subsidie' ......?
dat is wel heel makkelijk, op die manier kun je alles opeens 'subsidie' gaan noemen....
Vooral als dat een 'andere groep' is waar jij niet onder valt ...de voordeeltjes waar je dan zelf van profiteerd zijn vast 'terecht' maar die van anderen, noem je opeens 'onterechte subsidie, waar jij aan meebetaalt...'

Een beetje vreemd van iemand die zich anders graag voordoet als iemand die veel collectiviteit en sociaal gedrag voorstaat.....
Maar kennelijk, als jijzelf daar niet op vooruitgaat, is het over met je 'sociaal gedrag'... houd jou w'maatschappij' op buiten je voordeur van je tweeverdieners-woning?
Is 'socialisme' vooral iets waar je in gelooft als je er individueel op vooruit gaat, waarom noem je je dan niet gewoon eerlijk 'individualist' ...?

Er zijn gewoon bepaalde groepen die kunnen profiteren van bepaalde tarieven, en in dit geval is een basisverzekeringstarief vastgelegd, waarbij inderdaad de familie of het gezin als uitgangspunt genomen is, verdienende leden dan de premies betalen, grotendeels op hun inkomen gebaseerd en zorg ontvangende leden worden gratis meeverzekerd met de premiebetalers....
Oftewel, een doodnormaal principe van 'de mensen die het geld verdienen' daarop wordt de premie betaald, maar zodra er met die verdiensten 'meer' monden gevoed worden, leid dat qua basisverzekering niet tot extra kosten (aanvullende 'particuliere' verzekeringen wél) ... daarvan moeten de linkse partijen niet doen alsof ze dat prinipe niet kennen en het zelf nóóit zouden doen, dat de ene financieel wat 'sterkere' groep, deels meebetaald aan de voorzieningen van een andere, 'zwakkere' groep binnen de gemeenschap....

Voorheen waren het bv overheidsambtenaren en onderwijspersoneel die flink profiteerden van een korting op hun ziektekostenafdracht (de preciese grond daarvoor uit maatschappelijk zicht kan ik niet zo snel uitleggen, misschien omdat de maatschappij ook profiteert van het werk van ambtenaren en onderwijzend personeel?) ...
Kan het misschien kloppen dat jij en je partner daar voorheen van profiteerden en dat je nu vooral achteruit gaat omdat de ambtenaren en onderwijzers-korting afgeschaft is? (een groot deel van de mensen die 'achteruitgaan' gaan achteruit door het afschaffen van die regeling)
quote:
Het blijft wel zo dat mensen met kinderen daar over het algemeen zelf voor hebben gekozen.
Natuurlijk, maar een gemeenschap gaat kapot als er geen kinderen meer geboren worden.... de groei van de bevolking is de belangrijkste economische groei-mogelijkheidm, een regressieve bevolking leid tot het kapotgaan van een gemeenschap ...
Of kun je mij voorbeelden opnoemen van een gemeenschap die het lang volhoud als er gemiddeld 1,7 kinderen per vrouw geboren worden (zoals nederland momenteel) .....

Voor je het weet moet men buitenstaanders 'invoeren' om een de vraag naar arbeid te voldoen, en dat heeft diepgrijpende sociale gevolgen (waar nederland _nu_ dus al sterk mee zit)....

Juist een collectieve zorgverzeering is een zeer sociaal gebeuren, en daarbij is het zinnig om de 'basis-eenheid' van de gemeenschap extra ondersteuning te bieden, omdat die juist kwetsbaar is, maar eveneens de belangrijkste basis van die gemeenschap vormt....
quote:
Een huishouden van twee personen bestaat niet per definitie uit twee yuppen of dinky's, hoor
Ja, wat mij betreft was het ook wat verder gegaan, deze reorganisatie en was er gericht een soort van 'basisverzekering-gezinspolis' bedacht, waarbij alle inwonende kinderen die geen eigen verdiensten hadden, maar ook bv niet door arbeid verdienende gezinsleden of ouderen die verzorgd werden door de verdieners gratis 'meeverzekerd' ....

dat zou wat mij betreft veel eerlijker zijn juist voor mensen die ervoor kiezen bv hun ouders thuis te verzorgen, en zou een prima tegenwicht zijn tegen een steeds verder voortschrijdende 'alles-en-iedereen-voor-zich'-individualisatie (steeds meer mensen wonen alleen) ....
zelfs collectieve samenlveningsvormen zouden daar wmb van mogen profiteren (communes e.d.) ...

Ik denk echter dat zo'n reorganisatie een nog veel grotere omslag zou zijn en daarvan veel meer mensen ook negatief betroffen, juist omdat het in veel gevallen zoveel voordeel bied om in kleine leefeenheden te gaan wonen en de hele maatschappij er steeds meer op afgestemd is dat mensen enkel 'voor zich' leven ...
deze reorganisatie is er financieel grotendeels juist op gericht de 'structuur' wél te veranderen, maar de direkte gevolgen laag te houden... (zorgtoeslag) ... dat is redelijk goed gelukt, ondanks dat er natuurlijk mensen zijn die er op achteruit gaan, maar mensen moeten daar maar gewoon aan wennen, dat het onmogelijk is enkel dingen te veranderen waar je op de korte termijn enkel netto erop vooruitgaat ... op de middellange en langere termijn is het wel degelijk zeer innig voor het nederlandse systeem en dat zou belangrijker moeten zijn dan een korte termijn teruggang die hooguit betekent dat mensen die al behoorlijke inkomsten hebben en minder 'vaste uitgaven' (tweeverdieners zonder kinderen) maar een beetje hun uitgavenpatroon moeten aanpassen
  donderdag 6 april 2006 @ 12:10:09 #66
136 V.
pi_36703343
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:11 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Bv in de elfteling krijgen kinderen korting of mogen gratis naar binnen ..... Noem je dat ook 'subsidie' ......?
Nee. Ik heb het over financieren van staatswege.
quote:
dat is wel heel makkelijk, op die manier kun je alles opeens 'subsidie' gaan noemen....
Nee dus.
quote:
Vooral als dat een 'andere groep' is waar jij niet onder valt ...de voordeeltjes waar je dan zelf van profiteerd zijn vast 'terecht' maar die van anderen, noem je opeens 'onterechte subsidie, waar jij aan meebetaalt...'
Wat een treurige voorstelling van zaken. Ik heb het over maatregelen waarbij bepaalde groepen onevenredig worden bevoordeeld t.o.v. andere groepen.
Ik heb een hond. Daar zijn kosten aan verbonden. Die zijn voor mij, want het was mijn beslissing om aan een hond te beginnen. Er zijn mensen. Die hebben kinderen. Daar zijn kosten aan verbonden. Die zijn in principe voor de ouders, want zij zijn aan kinderen begonnen.

Dan veranderen er zaken... de energieprijzen stijgen buitensporig... maar weet je wat? We compenseren alleen mensen met kinderen een beetje (mensen zonder kinderen hebben blijkbaar op dat gebied geen tegenvallers). Weet je wat? We gaan de zorgverzekering aanpakken (prima, er moest iets gebeuren) maar weet je wat? Mensen met kinderen worden bevoordeeld, mensen zonder kinderen worden benadeeld.

Ik ben het dus gewoon niet eens met de intrinsieke onevenredigheid van de ene groep consequent bevoordelen en de andere benadelen en vervolgens marketingteksten rondstrooien over 'de koopkracht neemt toe' terwijl mijn huishouden er bijvoorbeeld aantoonbaar bijna 5 procent in koopkracht op achteruit gaat. Sorry dat ik dan wat van mij laat horen hoor (in een discussie waar men loopt te bleren dat mensen zonder kinderen eigenlijk hun bek moeten houden)
quote:
Een beetje vreemd van iemand die zich anders graag voordoet als iemand die veel collectiviteit en sociaal gedrag voorstaat.....
Die collectiviteit mag wat mij betreft evenredig worden toegepast. Van mij mag de belasting omhoog. Maar dan wel evenredig, en niet voor de ene meer betalen en voor de ander douceurtjes.En zeker niet als er vorig jaar door de regering triomfantelijk wordt geroepen dat iedereen er dit jaar op vooruit gaat en dat vrijwel niemand financiële hinder zou indervinden van het nieuwe zorgstelsel. Sorry als ik mij dan uitspreek. Ik ben hier niet degene die gelogen heeft, hoor
quote:
Maar kennelijk, als jijzelf daar niet op vooruitgaat, is het over met je 'sociaal gedrag'... houd jou w'maatschappij' op buiten je voordeur van je tweeverdieners-woning?
Da's nu de derde keer dat je een persoonlijke sneer geeft in deze post. Zou je daarmee willen ophouden?
quote:
Is 'socialisme' vooral iets waar je in gelooft als je er individueel op vooruit gaat, waarom noem je je dan niet gewoon eerlijk 'individualist' ...?
Vierde. Ik noem mijzelf geen socialist en ik hou er bij deze mee op, want ik heb geen zin in dit gejijbak.

V.

[ Bericht 5% gewijzigd door V. op 06-04-2006 12:27:22 ]
Ja inderdaad, V. ja.
pi_36706219
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:10 schreef Verbal het volgende:

Wat een treurige voorstelling van zaken. Ik heb het over maatregelen waarbij bepaalde groepen onevenredig worden bevoordeeld t.o.v. andere groepen.
Ik heb een hond. Daar zijn kosten aan verbonden. Die zijn voor mij, want het was mijn beslissing om aan een hond te beginnen. Er zijn mensen. Die hebben kinderen. Daar zijn kosten aan verbonden. Die zijn in principe voor de ouders, want zij zijn aan kinderen begonnen
je kunt nu wel heel zielig doen ... maar als jij niet inziet dat een maatschappij een voordeel heeft bij voortplanting en een gelijke leeftijdsopbouw van zijn bevolking, en er dus een groot verschil is tussen het hebben van een hond en het 'hebben' van kinderen' de maatschappij niet van jouw hond profiteerd, maar die kinderen wel over 20 jaar belasting gaan betalen ... tja, dan heb je gewoon een erg beperkte zichtwijze.
  donderdag 6 april 2006 @ 13:50:16 #68
140141 ivosnivo
pi_36706614
quote:
Op donderdag 6 april 2006 13:38 schreef RM-rf het volgende:

[..]

je kunt nu wel heel zielig doen ... maar als jij niet inziet dat een maatschappij een voordeel heeft bij voortplanting en een gelijke leeftijdsopbouw van zijn bevolking, en er dus een groot verschil is tussen het hebben van een hond en het 'hebben' van kinderen' de maatschappij niet van jouw hond profiteerd, maar die kinderen wel over 20 jaar belasting gaan betalen ... tja, dan heb je gewoon een erg beperkte zichtwijze.
Probeer nou is eerst iets goed door te lezen voor je zoiets doms zegt.

Voorbeeldje, ik weet niet hoeveel % van de aso's kinderen nemen (meestal zoveel mogelijk). En geven ze weinig tot geen opvoeding. En van die kinderen komen ook weer niks terecht. Als je mensen nou eens zelf laat opdraaien voor de kosten die hun kinderen met zich meebrengen. Dan bedenken mensen die beter geen kinderen kunnen nemen zich misschien. En anders komen ze er wel achter hoe het is als je er 1 hebt, en stoppen ze daarna.
pi_36706641
Die echte kosten komen pas als ze een jaar of 12 zijn. In die tijd kan je er al heel wat bijgefokt hebben .
  donderdag 6 april 2006 @ 14:03:27 #70
140141 ivosnivo
pi_36706994
Voor aso sloebers zijn pampers enzo ook duur hoor. Scheelt zo 2 kratjes bier in een week.
pi_36707147
quote:

Daar merk ik trouwens weinig van. Dit jaar gaan we met zijn tween 6 dagen op vakantie. Vorig jaar niet. Geen geld. Maar misschien moet je het hebben over tweeverdieners zonder kinderen die geen starters zijn.

Trouwens ik wil helemaal niet dat de overheid terugtreedt, ik wil helemaal niet dat de overheid kleiner wordt en ik wil al helemaal niet dat collectiviteit bij verzekeingen ed wordt afgeschaft. Ik wil een sterke overheid, die mij zorgen en tijd uit handen neemt. Ik heb immers op de universiteit geleerd dat een samenleving erop vooruitgaat als de deelnemers een surplus aan tijd en een surplus aan goederen (o.a. geld) weten te bewerkstelligen. En laat dat nu net datgene zijn wat de politiek de laatste jaren bij de burger aan het wegnemen is.
pi_36707179
quote:
Op donderdag 6 april 2006 13:50 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Voorbeeldje, ik weet niet hoeveel % van de aso's kinderen nemen (meestal zoveel mogelijk). En geven ze weinig tot geen opvoeding. En van die kinderen komen ook weer niks terecht. Als je mensen nou eens zelf laat opdraaien voor de kosten die hun kinderen met zich meebrengen. Dan bedenken mensen die beter geen kinderen kunnen nemen zich misschien. En anders komen ze er wel achter hoe het is als je er 1 hebt, en stoppen ze daarna.
ah dus je gaat op voorhand er al vanuit dat enkel 'aso's kinderen nemen ...

punt is nu net dat de meeste tweeverdieners en zeker de beter opgeleidde mensen meestal zich wel tienmaal bedenken alvorens kinderen te nemen ... ze gaan er gigantisch op achteruit .....
Ja, dan krijg je inderdaad de situatie dat enkel diegenen die toch niks te verliezen hebben, helemaal geen inkomen, minimum-inkoemen en zeker geen tweeverdieners-inkomen, doorfokken ...

En dan blijven beweren dat die tweeverdieners, met hun dubbele inkomen en geen kinderen, het zo zielig hebben en eigenlijk eens een keertje gecompenseerd moeten worden, want 'misschien hebben ze ook wel een hond, en dat zijn ook kosten...'
pi_36707253
quote:
Op donderdag 6 april 2006 13:50 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ik kan wel zien dat deze opmerking voortvloeit uit diepgravend sociologisch onderzoek.

Over domme opmerkingen gesproken zeg. We hebben er weer een winnaar bij.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 6 april 2006 @ 14:42:14 #74
136 V.
pi_36708345
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:08 schreef RM-rf het volgende:
En dan blijven beweren dat die tweeverdieners, met hun dubbele inkomen en geen kinderen
Zoals ik al zei: niet alle tweepersoonshuishoudens zijn dinky's
quote:
het zo zielig hebben en eigenlijk eens een keertje gecompenseerd moeten worden,
Jezus, LEES jij wel? Ik heb het er niet over dat wij zielig zijn en compensatie MOETEN hebben.

Ik vind alleen dat niet (tegen meerdere beloftes in) maatregelen moeten worden doorgevoerd die structureel de ene groep benadelen (dus niet 'gelijkblijven =benadelen' maar achteruitgang=benadelen) en andere groepen bevoordelen (actief bevoordelen).

Wat snap je daar nou niet aan?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 6 april 2006 @ 14:42:48 #75
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36708364
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:52 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
ik kan er geen traan om laten. als je harder zou werken zou je bonus van dit jaar hoger zijn dan die van vorig jaar en ga je er dus gewoon op vooruit. misschien krijg je zelfs wel promotie. maar van huilen over 100E (!) is nog nooit iemand vooruit gegaan. zorg eens voor je eigen succes!
?Porque no te calles?
  donderdag 6 april 2006 @ 14:43:58 #76
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36708404
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:42 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

ik kan er geen traan om laten. als je harder zou werken zou je bonus van dit jaar hoger zijn dan die van vorig jaar en ga je er dus gewoon op vooruit. misschien krijg je zelfs wel promotie. maar van huilen over 100E (!) is nog nooit iemand vooruit gegaan. zorg eens voor je eigen succes!
Dat maakt salarisschalen eigenlijk ook best overbodig he?
  donderdag 6 april 2006 @ 14:44:49 #77
136 V.
pi_36708426
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:42 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

Flikker jij nou gewoon eens op, proleet. Jij weet niks van mij af dus krijg de tering, stort in je graf en neem de hoer die jou op de wereld heeft gepleurd meteen mee.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 6 april 2006 @ 14:45:51 #78
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36708461
goedzo Verbal. Kan het iets minder?
pi_36708540
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:45 schreef Tafkahs het volgende:
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje

Sorry kon het niet laten.

OT. wat ik me afvraag. Het kabinet klopt zich zo hard op de bosrt dat het met de werkgelegenheid beter gaat. In de eerste plaats is dat werkloosheid die ze zelf hebben veroorzaakt door het afschaffen van de melkertbanen. Maar nu met die massa ontsalgen bij nedcar en Philips. Kan dat toch niet zo blijven denk ik. En waarkomen dan al die nieuwe banen bij?
  donderdag 6 april 2006 @ 14:51:18 #80
140141 ivosnivo
pi_36708625
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:08 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ah dus je gaat op voorhand er al vanuit dat enkel 'aso's kinderen nemen ...

punt is nu net dat de meeste tweeverdieners en zeker de beter opgeleidde mensen meestal zich wel tienmaal bedenken alvorens kinderen te nemen ... ze gaan er gigantisch op achteruit .....
Ja, dan krijg je inderdaad de situatie dat enkel diegenen die toch niks te verliezen hebben, helemaal geen inkomen, minimum-inkoemen en zeker geen tweeverdieners-inkomen, doorfokken ...

En dan blijven beweren dat die tweeverdieners, met hun dubbele inkomen en geen kinderen, het zo zielig hebben en eigenlijk eens een keertje gecompenseerd moeten worden, want 'misschien hebben ze ook wel een hond, en dat zijn ook kosten...'
Ik zeg alleen dat het belachelijk is dat je voor kinderen moet betalen terwijl je ze niet hebt.

Sletten in achterstandswijken
  donderdag 6 april 2006 @ 14:52:25 #81
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36708652
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:48 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Sorry kon het niet laten.

OT. wat ik me afvraag. Het kabinet klopt zich zo hard op de bosrt dat het met de werkgelegenheid beter gaat. In de eerste plaats is dat werkloosheid die ze zelf hebben veroorzaakt door het afschaffen van de melkertbanen. Maar nu met die massa ontsalgen bij nedcar en Philips. Kan dat toch niet zo blijven denk ik. En waarkomen dan al die nieuwe banen bij?
Dat vraag ik me ook af. Schiphol moet uitbreiden, dus daar zou je wel wat kleinschalige aanwas uit het buitenland kunnen verwachten, maar verder hoor je alleen maar van grote concerns die omwille van de ongelijke concurrentiestrijd naar het buitenland vluchten. Waarom was dat vroeger niet
  donderdag 6 april 2006 @ 14:54:17 #82
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36708694
quote:
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat gebeurde allang.
ja, maar nog niet genoeg. Kinderen kosten gemiddeld tot hun 18e een ton (schijnt). dat is nogal veel. zeker als je begrijpt dat zij DE toekomst van Nederland zijn en dus voor continuiteit in de samenleving zorgen.
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:17 schreef Verbal het volgende:

[..]

Te beginnen bij beter onderwijs

Maar waarom zouden gezinnen met kinderen ondersteund moeten worden Naast zaken als kinderbijslag, gratis meeverzekerde kids enzo en niet meer hoeven te betalen voor de waterschapsbelasting?

Waarom is het in jouw ogen eerlijk als een kinderloos stel er bijvoorbeeld voor de ziektekosten 1200 euro netto op achteruit gaat? En waarom heeft datzelfde kinderloze stel geen extra compensatie voor de energieprijzen, maar een gezin wel, in de vorm van extra kinderkorting?
omdat jij niets bijdraagt aan de Nederlandse samenleving op lange termijn. De overheid moet gezinnen met kinderen juist steunen om de continuiteit van de natie niet in gevaar te brengen. Jij verwacht straks wel een pensioen, maar van wie moet dat komen als niemand meer kinderen neemt? van die moslims zeker die wel lekker doorfokken! nee, meneer.
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:26 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En wie denk je dat het meeste belasting op hoest om al die kinderen mee te onderhoud?

Juist ja de kinderloze twee verdieners en mogen die nu onderhand ook een keer gecompenseerd worden?
mensen die voldoende kortzichtig zijn zouden het wellicht met je eens zijn. Veel gezinnen werken tegenwoordig gemiddeld voor een 1,5 fte (of iets in de buurt). Zoveel verschil zit er niet in. Als 1 kind een ton kost, dan kost dit in totaal mijn pa 3 ton. Als jij in je leven 3 ton belasting betaald zou ik het veel vinden, al helemaal als jij 3 ton meer belasting betaald dan iemand die 2x modaal zou verdienen. Nee, jij geeft die 3 ton lekker aan jezelf uit. Wie heeft daar wat aan? buiten jijzelf?
Wie denk je dat straks jouw pensioen moet ophoesten?
Kinderlozen zijn uitermate egocentrisch en consumptief (behoudens koppels die geen kinderen kunnen krijgen), zij hebben genoeg tijd om te werken. Als ze net zoveel tijd aan de samenleving zouden besteden (incl werk, vrijwilligerswerk en opvoeding) als ouders dan zou je mij niet horen, maar ouders draaien overuren en dienen daarvoor ondersteunt te worden. Zij zorgen voor toekomst en geven daarvoor een hoop consumptie en leisure op! respect voor ouders!
?Porque no te calles?
  donderdag 6 april 2006 @ 14:55:52 #83
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36708746
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:48 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

mensen met een melkertbaan hebben eigenlijk nooit een baan gehad.
dat is net zoiets als dat op iedere straathoek iemand de straat staat aan te vegen. Die kost meer dan dat hij toevoegt, dat is dus geen volwaardige baan. Het kost de samenleving alleen maar geld uiteindelijk (net als een uitkering overigens).
?Porque no te calles?
pi_36708786
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:54 schreef pmb_rug het volgende:

[..] van die moslims zeker die wel lekker doorfokken! nee, meneer.
[..]
Of je het nou wil of niet we kunnen er niet omheen. Overigens gaat hun demografische bevolkingsopbouw steeds meer op die van de westerlingen lijken. En de grefo's fokken niet door .
  donderdag 6 april 2006 @ 14:58:50 #85
140141 ivosnivo
pi_36708837
quote:

[..]

[..]

ja, maar nog niet genoeg. Kinderen kosten gemiddeld tot hun 18e een ton (schijnt). dat is nogal veel. zeker als je begrijpt dat zij DE toekomst van Nederland zijn en dus voor continuiteit in de samenleving zorgen.
[..]

omdat jij niets bijdraagt aan de Nederlandse samenleving op lange termijn. De overheid moet gezinnen met kinderen juist steunen om de continuiteit van de natie niet in gevaar te brengen. Jij verwacht straks wel een pensioen, maar van wie moet dat komen als niemand meer kinderen neemt? van die moslims zeker die wel lekker doorfokken! nee, meneer.
[..]

mensen die voldoende kortzichtig zijn zouden het wellicht met je eens zijn. Veel gezinnen werken tegenwoordig gemiddeld voor een 1,5 fte (of iets in de buurt). Zoveel verschil zit er niet in. Als 1 kind een ton kost, dan kost dit in totaal mijn pa 3 ton. Als jij in je leven 3 ton belasting betaald zou ik het veel vinden, al helemaal als jij 3 ton meer belasting betaald dan iemand die 2x modaal zou verdienen. Nee, jij geeft die 3 ton lekker aan jezelf uit. Wie heeft daar wat aan? buiten jijzelf?
Wie denk je dat straks jouw pensioen moet ophoesten?
Kinderlozen zijn uitermate egocentrisch en consumptief (behoudens koppels die geen kinderen kunnen krijgen), zij hebben genoeg tijd om te werken. Als ze net zoveel tijd aan de samenleving zouden besteden (incl werk, vrijwilligerswerk en opvoeding) als ouders dan zou je mij niet horen, maar ouders draaien overuren en dienen daarvoor ondersteunt te worden. Zij zorgen voor toekomst en geven daarvoor een hoop consumptie en leisure op! respect voor ouders!
Dat zal wel, maar het is toch je eigen keuze draai er dan ook zelf voor op. Ik kies er voor geen kinderen te nemen maar betaal er wel voor. Dat is toch krom.
  donderdag 6 april 2006 @ 14:58:56 #86
66825 Reya
Fier Wallon
pi_36708843
quote:
Kinderlozen zijn uitermate egocentrisch en consumptief (behoudens koppels die geen kinderen kunnen krijgen), zij hebben genoeg tijd om te werken.
Wie zonder zonde is...
pi_36708986
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:55 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

mensen met een melkertbaan hebben eigenlijk nooit een baan gehad.
dat is net zoiets als dat op iedere straathoek iemand de straat staat aan te vegen. Die kost meer dan dat hij toevoegt, dat is dus geen volwaardige baan. Het kost de samenleving alleen maar geld uiteindelijk (net als een uitkering overigens).
Klopt niet.

Mensen met een melkertbaan leverden de staat geld op. Immers het minimumloon wat de mensen met een melkertbaan kregen werd door de staat aangevuld tot het bedrag wat ze met een uitkering zouden krijgen. Kortom de staat is minder kwijt aan uitkeringen en mensen worden ineens productief. Maar het was een vieze sociale regeling en met een verkeerde naam (de demon van Fortuyn) dus moest het weg. Nog vragen waarom ik zo een hekel heb aan dit kabinet? (Ik kan er nog wel een paar noemen hoor )
pi_36709231
quote:
Op donderdag 6 april 2006 15:04 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Klopt niet.

Mensen met een melkertbaan leverden de staat geld op. Immers het minimumloon wat de mensen met een melkertbaan kregen werd door de staat aangevuld tot het bedrag wat ze met een uitkering zouden krijgen. Kortom de staat is minder kwijt aan uitkeringen en mensen worden ineens productief. Maar het was een vieze sociale regeling en met een verkeerde naam (de demon van Fortuyn) dus moest het weg. Nog vragen waarom ik zo een hekel heb aan dit kabinet? (Ik kan er nog wel een paar noemen hoor )
jij denkt toch niet echt dat de enige kosten voor de overheid de aanvulling op de uitkering was

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2006 15:14:17 ]
pi_36709363
quote:
Op donderdag 6 april 2006 15:12 schreef Chewie het volgende:

[..]

jij denkt toch niet echt dat de enige kosten voor de overheid de aanvulling op de uitkering was
Ow. Vertel... Laat die onderste steen maar boven komen. Gooi het eruit...

Trouwens om de discussie wat te versnellen kun je ook gelijk in je post neerzetten wat die andere kostenposten dan zijn. Aan dit soort spelletjes heb ik een hekel.
pi_36710286
quote:
Op donderdag 6 april 2006 15:17 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Ow. Vertel... Laat die onderste steen maar boven komen. Gooi het eruit...

Trouwens om de discussie wat te versnellen kun je ook gelijk in je post neerzetten wat die andere kostenposten dan zijn. Aan dit soort spelletjes heb ik een hekel.
Wat dacht je van bijvoorbeeld de administratie die erbij komt kijken, het verzinnen van nieuwe functies, de begeleiding enz enz. Bijdrage aan de economie is ook nihil te noemen door functies als stadswachten e.d.
pi_36710692
quote:
Op donderdag 6 april 2006 15:50 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat dacht je van bijvoorbeeld de administratie die erbij komt kijken, het verzinnen van nieuwe functies, de begeleiding enz enz. Bijdrage aan de economie is ook nihil te noemen door functies als stadswachten e.d.
Die administratie wordt natuurlijk ook een melkertbaan. Dat snap je wel ;-). De begeleiding wordt gedaan door de mensen die er al werken. Goed kost wat meer tijd, maar als de melkertmensen eenmaal ingewerkt zijn kan er werk afgeschoven worden en houden ze tijd (=geld) over.

Stadswacht is misschien een goed voorbeeld van een verkeerde baan, alhoewel als je daar een opgeleide politieagent moet neerzetten... Ik zie wel het nut en de winst van banen als congierge, klassenassistent, medewerker bij instanties (denk aan groenvoorziening), bilbliothecaresse etc. etc. Bovendien wil ik het feit dat ze aan het werk blijven en daarmee hun kansen op het vinden van een nieuwe baan (werkgevers hebben niet graag iemand die een jaar nietsgedaan heeft, gaten op cv's zijn dan ook dodelijk) niet als verlies neerzetten.
pi_36711100
congcierge vind ik nu weer net een verkeerd voorbeeld, dit waren namelijk normale banen. Door er dus mensen neer te zetten die onder de Melkertbaan regeling vallen creeer je dus oneerlijke concurentie, de gewone werknemer kan immers qua kosten voor de werkgever niet concureren met een Melkerteer.

Verder is ook wel gebleken dat er van de doorstroming ook amper wat terecht kwam, dus het argument dat dit hun kansen op een reguliere baan vergroten is ook niet echt sterk.
  donderdag 6 april 2006 @ 16:19:07 #93
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_36711198
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:54 schreef Chewie het volgende:
Hmm vreemd ik als alleenstaande zonder kids ben er juist op vooruit gegaan door de nieuwe zorgpremie
Waarschijnlijk had je een particuliere verzekering.

2/3 van Nederland zat in het ziekenfonds, waar de kinderen overigens ook al gratis meeverzekerd waren.

Alleen de gezinnen met kinderen die particulier verzekerd waren hadden het extra voordeel dat de premie voor de kinderen verviel.

[ Bericht 8% gewijzigd door DiRadical op 06-04-2006 16:24:28 ]
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  donderdag 6 april 2006 @ 16:23:10 #94
136 V.
pi_36711327
quote:

Kinderlozen zijn uitermate egocentrisch en consumptief
Laat ook maar...

V.

[ Bericht 15% gewijzigd door V. op 06-04-2006 17:22:14 ]
Ja inderdaad, V. ja.
pi_36714602
Voor 6 miljoen huishoudens (84%) is de koopkracht dus wel gestegen. Een hele prestatie kort na zo'n flinke recessie...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  donderdag 6 april 2006 @ 19:52:31 #96
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36718081
quote:
Kinderlozen zijn uitermate egocentrisch en consumptief (behoudens koppels die geen kinderen kunnen krijgen), zij hebben genoeg tijd om te werken.
Wat kortzichtig.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36721595
quote:
Op donderdag 6 april 2006 18:00 schreef Tikorev het volgende:
Voor 6 miljoen huishoudens (84%) is de koopkracht dus wel gestegen. Een hele prestatie kort na zo'n flinke recessie...
Het kan ook prima gelijk gebleven zijn. En die stijging had je totaal zonder beleid ook wel bereikt.
pi_36724182
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het kan ook prima gelijk gebleven zijn.
Lijkt me sterk. De totale stijging van de koopkracht is 1,25%
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  vrijdag 7 april 2006 @ 00:53:52 #99
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_36727500
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:04 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Die subsidie is dan nog altijd niet toereikend om de kosten van de kinderen te vergoede, dus die mensen gaan er nog altijd op achteruit. Het feit dat zij door het hebben van kinderen helpen in de opbouw van jouw toekomstige inkomsten en de die van de rest van Nederland mag toch wel wat waard zijn, niet? Zij zijn tenslotte belast met de verantwoordelijkheid en zorg tijdens de opvoeding.
pi_36727562
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:44 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Lijkt me sterk. De totale stijging van de koopkracht is 1,25%
Juist een daling voor 1 miljoen, een stijging voor een aanzienlijk deel en ongeveer gelijk voor een ander deel.
  vrijdag 7 april 2006 @ 01:02:56 #101
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36727624
quote:
Op donderdag 6 april 2006 18:00 schreef Tikorev het volgende:
waar diezelfde overheid een aanzienlijk aandeel in had
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_36728240
Altijd maar dat gezeur over kinderen! De halve (okay, misschien overdreven) economie draait momenteel om/ op kinderen. Kijk s naar al die reclames. Kleding, drank, autostoeltjes, mamma-fietsen, McDonalds, mobieltjes, playstations..... moet ik nog verder gaan? Er zijn zelfs parfumlijnen voor kinderen!
ik zeg altijd maar: zou je willen ruilen?
  vrijdag 7 april 2006 @ 02:30:58 #103
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36728543
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Of je het nou wil of niet we kunnen er niet omheen. Overigens gaat hun demografische bevolkingsopbouw steeds meer op die van de westerlingen lijken. En de grefo's fokken niet door .
hallo, word wakker, welkom in de 21e eeuw
?Porque no te calles?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')