abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 april 2006 @ 11:56:35 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36668220
Nav een geintje van ElisaB in het topic over haar zwangere poes herinnerde ik me weer dat er echt mensen zijn die een herinnering willen maken van de placenta en ben gaan googelen.
En idd kwam ik het volgende tegen:

Over oa Placenta prints

Blessed Babe Placenta Print Kit ®

Ik vind dit persoonlijk toch wel een paar stappen te ver gaan, maar zijn er hier moeders die zich hier iets bij voor kunnen stellen?

Jaja, ik weet het. Een topic met veel potentieel voor gebagger, maar ik was nieuwsgierig en ga het toch proberen.
pi_36668282
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:56 schreef Brighteyes het volgende:
Nav een geintje van ElisaB in het topic over haar zwangere poes herinnerde ik me weer dat er echt mensen zijn die een herinnering willen maken van de placenta en ben gaan googelen.
En idd kwam ik het volgende tegen:

Over oa Placenta prints

Blessed Babe Placenta Print Kit ®

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik vind dit persoonlijk toch wel een paar stappen te ver gaan, maar zijn er hier moeders die zich hier iets bij voor kunnen stellen?

Jaja, ik weet het. Een topic met veel potentieel voor gebagger, maar ik was nieuwsgierig en ga het toch proberen.
Ik vind dit ook op het randje, kan me nog net voorstellen dat mensen het iets vinden.
Begraven in de tuin is ook zoiets, kan ik me ook wel voorstellen.

Sommige mensen maken het ding klaar en eten het op
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 5 april 2006 @ 11:59:20 #3
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36668306

Nee dat gaat mij ook echt veel te ver Het had van mij al niet eens gehoeven dat ze hem open en bloot lieten showen na de bevalling....
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_36668399
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:58 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik vind dit ook op het randje, kan me nog net voorstellen dat mensen het iets vinden.
Begraven in de tuin is ook zoiets, kan ik me ook wel voorstellen.

Sommige mensen maken het ding klaar en eten het op
Lekker opbakken met een uitje
  woensdag 5 april 2006 @ 12:02:52 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36668434
Voor het vervolg van het topic...
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:01 schreef Nnelis het volgende:
Lekker opbakken met een uitje
Dit is zo ongeveer zo ver als de suggesties over opeten 'mogen' gaan. Er hoeven geen bloederige foto's te komen enzo!
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 april 2006 @ 12:05:59 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36668536
Ik vond het interessant om te zien hoe de placenta eruit zag, maar dat was voor mij dan ook wel weer genoeg... Geen bomen, geen stoofpotten... gewoon netjes achtergelaten in het ziekenhuis.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 5 april 2006 @ 12:07:41 #7
93616 Adik
That's me!
pi_36668586
[Volgende keer toch even verder lezen voor je een geintje maakt]

[ Bericht 92% gewijzigd door BE op 05-04-2006 12:09:46 ]
pi_36669044
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:59 schreef texelonia het volgende:

Nee dat gaat mij ook echt veel te ver Het had van mij al niet eens gehoeven dat ze hem open en bloot lieten showen na de bevalling....
Hmmm, dat stoorde mij nou niet, maar ik nam het meer voor kennisgeving aan. Ik was veel te druk bezig met staren naar die jongetjes die echt echt net nog in mijn buik zaten.
Dat ding boeit/boeide me gewoon niet zo.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 5 april 2006 @ 12:23:44 #9
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_36669089
Ik heb inderdaad een keer een artikel gelezen over placenta-paté

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 5 april 2006 @ 12:23:57 #10
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_36669097
wat is er mis met gewoon opeten?

oh dat was al gesuggereerd zie ik nu...
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  woensdag 5 april 2006 @ 12:25:12 #11
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_36669137
Wij hebben tijdens mijn zwangerschap zoveel 'placentagrapjes' gemaakt. We hadden er allerlei plannen voor. Hier een greep eruit:

- op de voordeur spijkeren met "hoera een jongen" er onder (ipv zo'n geboortebord in de tuin)
- er pate van maken en aan de oma's voeren

Het ene grapje nog smeriger dan de ander maar uiteindelijk is het ding gewoon in de afvalcontainer op de hoek terecht gekomen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 5 april 2006 @ 12:25:57 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36669166
Oh ja idd... hoe werkt dat als je thuis bevalt? Gaat dat dan gewoon in de vuilcontainer?
pi_36669240
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:02 schreef Brighteyes het volgende:
Voor het vervolg van het topic...
[..]

Dit is zo ongeveer zo ver als de suggesties over opeten 'mogen' gaan. Er hoeven geen bloederige foto's te komen enzo!
Opbakken is niet het enige wat je er mee kunt doen. Jaren geleden zag ik een programma over een familie die de placenta in de vriezer had gedaan. Maanden later gaven ze een groot feest voor vrienden en familie en toen hebben ze de placenta uit de vriezer gehaald om er vervolgens paté van te maken.

Kreeg iedereen fijn een toastje met paté. . Sommigen werd pas ná het toastje verteld wat het was. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_36669242
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:25 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja idd... hoe werkt dat als je thuis bevalt? Gaat dat dan gewoon in de vuilcontainer?
Yep
Variety is the spice of life
  † In Memoriam † woensdag 5 april 2006 @ 12:28:01 #15
81992 Githa
pi_36669244
Yup, die gaat gewoon in de vuilcontainer uiteraard wel netjes verpakt
  woensdag 5 april 2006 @ 12:28:06 #16
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_36669246
Wat mij betreft belandt de placenta gewoon bij het biologische afval. Geen idee of ik het nog wil zien, al lijkt het me wel interessant. Ik ben nogal geďnteresseerd in allerhande medische zaken...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_36669303
quote:
Geen idee eigenlijk. . Dat ding was gewoon ineens *weg*.

Daarom zijn kraamverzorgsters ook zo fijn. Je komt uit de douche en alle gore troep is verdwenen als sneeuw voor de zon. .

Ik zal eens aan mijn moeder vragen of zij weet waar dat ding is gebleven. Zij liep toen in huis rond en zal dus best wel hebben gezien wat de kraamverzorgster deed toen ik stond te douchen.
Oi!
  † In Memoriam † woensdag 5 april 2006 @ 12:30:59 #18
7074 moussy
kuttekop
pi_36669353
quote:
Vroegah moest het met het grofvuil mee Wij hebben toen bij René nog getwijfeld om hem aan de hond te geven, maar die heeft een stel lappen met bloed en narigheid gekregen om aan te snuffelen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 5 april 2006 @ 12:32:41 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36669404
Ieks! Wat een eng idee zeg! Gewoon in de GFT bak.
pi_36669418
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:29 schreef MUUS het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk. . Dat ding was gewoon ineens *weg*.

Daarom zijn kraamverzorgsters ook zo fijn. Je komt uit de douche en alle gore troep is verdwenen als sneeuw voor de zon. .

Ik zal eens aan mijn moeder vragen of zij weet waar dat ding is gebleven. Zij liep toen in huis rond en zal dus best wel hebben gezien wat de kraamverzorgster deed toen ik stond te douchen.
Ja, hier hetzelfde, het ding was gewoon foetsie beide malen. Niet om gemaald maar ik ben nu een beetje nieuwsgierig idd.
pi_36669526
Uit de Volkskrant, maart 1999
Placenta

Er zijn vegetariër die eigenlijk wel van vlees houden, maar het om redenen van diervriendelijkheid niet willen eten. Voor deze mensen is er hoop: als het een beetje meezit wordt het eten van menselijke placenta's een trend. Placenta is lekker, voedzaam, en er hoeft niemand voor te sterven, integendeel.

Het Britse blad Harper's Magazine plaatste onlangs een verslag van een familiefeestje waarop de geboorte van Indie Mo wordt gevierd. Hij is het eerste kleinkind in de familie Clears, en daarom besluit zijn oma Mary dat het feest een heel speciaal tintje moet krijgen. Piece de résistance op de dinertafel is dan ook een paté, gemaakt van Indie Mo's placenta.

In sommige culturen is het gebruikelijk dat de moeder de placenta opeet om aan te sterken na de bevalling. En wat is er mooier dan de voormalige voedselbron van het nieuwe kindje te delen met je dierbaren? Huisvriendin Sue, een ervaren kokkin, bereidt de placenta met enige aarzeling, omdat ze voor het eerst met dit ingredient te maken heeft. Maar al snel raakt ze onder de indruk van de smaak en malsheid van het vlees, en grijpt enthousiast naar cognacfles en kruiderijen.

Hoewel alle aanwezigen een beetje griezelen van het gerecht, tasten ze uiteindelijk toch schoorvoetend toe. De paté blijkt heerlijk te smaken, en het gezelschap brengt een toast uit op het schitterende 'genetisch materiaal' van de familie Clears.

Een aanwezige vegetarier weigert aanvankelijk van het gerecht te proeven, omdat hij vindt dat het hier wel degelijk om vlees gaat. Maar uiteindelijk laat hij zich door de jonge vader - 'het komt toch niet van een dier? - overhalen om mee te smullen.

Het recept is vrij simpel: spoel de placenta goed schoon onder de kraan, zodat alle bloedresten zijn verwijderd, en snij hem in reepjes (een verse placenta kan een paar weken in de diepvries bewaard worden). Bak de reepjes kort in een mengsel van boter en olie, samen met wat gesnipperde ui en knoflook.

Flambeer alles met een scheutje brandende cognac. Pureer nu de helft van het vleesmengsel in de keukenmachine, met een flinke klont boter, gehakte peterselie en verse salie. Voeg peper en zout toe, en het sap van een halve limoen. Hak de andere helft van het vlees grof, en roer het door de zachte massa. Druk de paté in een puddingvorm en laat hem enkele uren opstijven in de ijskast.

De familie Clears geeft de placentapaté als voorgerecht, op stukjes focaccia, bedruppeld met wat goede olijfolie.

Sylvla Wltteman

pi_36669573
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:36 schreef devlinmr het volgende:

In sommige culturen is het gebruikelijk dat de moeder de placenta opeet om aan te sterken na de bevalling.
Nou ja, gezien het feit dat katten (in elk geval) het ook doen (zie de OP ) is het zo raar nog niet.

Maar ik bedank liever

Al heeft dat ding wel je kind in leven gehouden in je buik, daarom wou ik 'm wel even zien trouwens.
Variety is the spice of life
  † In Memoriam † woensdag 5 april 2006 @ 12:38:45 #23
43556 miss_dynastie
pi_36669580
Mijn vriendin loopt stage op de kraamafdeling, en laatst waren er mensen die het ding mee naar huis wilden nemen om hem op te eten. Ze wilden verschillende recepten uitproberen. Nou ja, eet smakelijk, zeg maar en het zal best heel natuurlijk zijn allemaal, maar mij gaat het toch een stapje te ver
  woensdag 5 april 2006 @ 12:45:59 #24
12913 GreatWhiteSilence
pi_36669809
Nou ja, het is natuurlijk gewoon vlees. Een beetje hetzelfde idee als escargots (?), stierenballen of apenhersenen... Het gaat natuurlijk ook gewoon om het idee wat mensen tegenstaat.

Wat staat er eigenlijk in de wet over kannibalisme? Mag het eigenlijk wel?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 5 april 2006 @ 12:49:16 #25
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_36669944
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:23 schreef Verbal het volgende:
Ik heb inderdaad een keer een artikel gelezen over placenta-paté

V.
n.a.v. dit topic was ik even aan 't zoeken en kwam een oud topic van jou tegen.

Het schijnt dus dat er ook placenta-extract in PCLE creme van Biodermal zit

(kwam idd ook de soep en pate-variant tegen)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † woensdag 5 april 2006 @ 12:53:06 #26
43556 miss_dynastie
pi_36670061
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Wat staat er eigenlijk in de wet over kannibalisme? Mag het eigenlijk wel?
Kannibalisme is toch het eten van mensen? Ik kan me niet voorstellen dat een 'restproduct' van het lichaam daaronder valt...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 april 2006 @ 12:54:15 #27
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36670102
De mijne is gelukkig netjes weggewerkt in het ziekenhuis Ik heb het hele ding niet gezien na de ks en ik had er ook geen behoefte aan, heb er niet eens aan gedacht. Ik dacht alleen maar aan mijn zoon
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 5 april 2006 @ 12:54:38 #28
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_36670117
MILKSHAKE !!!!!!
zzz
  woensdag 5 april 2006 @ 12:56:50 #29
12913 GreatWhiteSilence
pi_36670197
quote:
kan·ni·ba·lis·me (het ~)
1 het eten van vlees van een soortgenoot, m.n. het eten van mensenvlees door mensen => antropofagie
Volgens de 'van dale'
  woensdag 5 april 2006 @ 12:56:59 #30
145006 -DizzeL-
een schiets-o-freen is nooit a
pi_36670206
Ja idd...na dat ik mijn kind op de wereld had gezet...vroegen ze aan mij of ik de placenta mee naar huis wou nemen ....ik zat een beetje raar te kijken ...en vroeg me af of dat wel normaal was.....ik heb het maar daar gelaten.....
loodgieters zijn vieze mensen ze denken alleen maar aan pijpen
  † In Memoriam † woensdag 5 april 2006 @ 12:58:22 #31
43556 miss_dynastie
pi_36670253
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Volgens de 'van dale'
Maar volgens mij is een placenta gewoon een 'restproduct' van je lichaam, dus valt het niet onder kannibalisme. Maar ik kan me vergissen hoor
  woensdag 5 april 2006 @ 13:00:19 #32
12913 GreatWhiteSilence
pi_36670317
Dus als mijn been door een ongeluk geamputeerd moet worden en iemand eet het op, is het geen kannibalisme? Want mijn been is in dat geval ook een soort van restproduct?
pi_36670367
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:58 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar volgens mij is een placenta gewoon een 'restproduct' van je lichaam, dus valt het niet onder kannibalisme. Maar ik kan me vergissen hoor
En wat vinden vegetariërs er eigenlijk van?
  † In Memoriam † woensdag 5 april 2006 @ 13:03:03 #34
43556 miss_dynastie
pi_36670396
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dus als mijn been door een ongeluk geamputeerd moet worden en iemand eet het op, is het geen kannibalisme? Want mijn been is in dat geval ook een soort van restproduct?
Lijkt me toch iets anders dan een placenta of pies of poep
  woensdag 5 april 2006 @ 13:05:45 #35
12913 GreatWhiteSilence
pi_36670476
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:02 schreef mgerben het volgende:

[..]

En wat vinden vegetariërs er eigenlijk van?
Ik ben er zelf een en ik zou het (als het idee me aanstond ) wel proberen. Ik neem aan dat ik immers toestemming heb van de eigenaar om het te consumeren en deze persoon is verder gewoon nog in orde.
pi_36670497
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:32 schreef Brighteyes het volgende:
Ieks! Wat een eng idee zeg! Gewoon in de GFT bak.
Het is in feite gewoon een stuk vlees. We hebben er alleen een wat vreemd idee bij.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_36670586
Wegflikkeren, iedereen die er iets anders mee doet is imho een beetje verknipt bezig...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_36670590
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:30 schreef moussy het volgende:

[..]

Vroegah moest het met het grofvuil mee Wij hebben toen bij René nog getwijfeld om hem aan de hond te geven, maar die heeft een stel lappen met bloed en narigheid gekregen om aan te snuffelen.
Youp van 't Hek, conference '89: Op één van die [bloederige foto's] schrokte de hond de moederkoek in één keer naar binnen. Ja, dat was heel belangrijk, anders werd Woef jaloers...

Ik heb altijd in de gulukkige overtuiging geleefd dat Youp een grapje maakte...
  † In Memoriam † woensdag 5 april 2006 @ 13:13:37 #39
7074 moussy
kuttekop
pi_36670753
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:09 schreef mgerben het volgende:

[..]

Youp van 't Hek, conference '89: Op één van die [bloederige foto's] schrokte de hond de moederkoek in één keer naar binnen. Ja, dat was heel belangrijk, anders werd Woef jaloers...

Ik had een verloskundige die ietwat van de oude stempel was
  woensdag 5 april 2006 @ 13:21:06 #40
30488 coolbabe
My little pwny
pi_36670982
Ik heb ze bekeken, mooi joh! Daarna zijn ze de vullisbak in gegaan
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_36671040
Die van mij is ooit onder de in aanbouw zijnde garage begraven. Had dat tafereeltje eigenlijk wel eens willen zien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Adfundum op 05-04-2006 15:02:10 (weer eens een typo) ]
Some weasel took the cork out of my lunch...
  woensdag 5 april 2006 @ 13:25:07 #42
46231 johnplayer
Succes is een keuze, mijn keuz
pi_36671117
in de veehouderij gaat het gewoon naar de honden.....
Poęle cancerique de putin mourante.
"Ja , dan ben je inderdaad een slet!"
  woensdag 5 april 2006 @ 13:31:17 #43
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_36671340
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:09 schreef mgerben het volgende:

[..]

Ik dacht dus ook dat het een grapje was
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 5 april 2006 @ 13:32:03 #44
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36671371
Ik geloof dat mijn vader 'm begraven heeft onder een boom. Oud-Hollandsch gebruik ofzo .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 5 april 2006 @ 13:40:57 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36671703
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik geloof dat mijn vader 'm begraven heeft onder een boom. Oud-Hollandsch gebruik ofzo .
Klopt, gebeurd wel vaker. Volgens mij staat er ook zo'n boompje bij Duderinnetje in de tuin en wilden de OUD bewonerd dat boompje nog wel graag een keer ophalen.
pi_36671745
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:32 schreef XcUZ_Me het volgende:

Geboorteboom..
W ~ H ~ T
  woensdag 5 april 2006 @ 13:49:52 #47
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36672025
Oh, ik heb geen idee of de betreffende boom er nog staat . Ik heb tot m'n 3e in mijn geboorteplaats gewoond en ben er daarna niet meer echt teruggeweest.

Maar, het is dus wel gebruikelijk, weten we dat ook weer .
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_36672276
Opeten schijnt te helpen om postnatale depressie te voorkomen al is dat vast niet onomstotelijk bewezen
  woensdag 5 april 2006 @ 13:57:14 #49
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_36672316
Ik wilde wel graag zien waarin Tobias die tijd in had 'gewoond'. De verloskundige heeft hem omhoog gehouden en heeft toen uitgelegd hoe Tobias heeft gelegen en hoe het bij mij vastzat. Het ziekenhuis heeft het toen, neem ik aan, weggegooid.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_36674681
Ik zou eigenlijk het liefste een stukje op willen eten, vanwege de aanwezige hormonen en de positieve werking van die hormonen tegen een postnatale depressie.
Maar of het echt zo ver gaat komen...
Overigens eet je niet een stukje van jezelf, maar een stukje van je kind. Toch wel een raar idee eigenlijk Begraven vind ik wel mooi, maar ik heb geen tuin en ook geen familieleden met huizen waar ze zeker weten nog jaren blijven wonen.
Maar het klakkeloos weggooien van zo'n belangrijk deel in het leven van je kind vind ik gevoelsmatig ook niet prettig.
Die placentatekeningen hoeven voor mij niet, maar dat is meer omdat ik ze niet mooi vind. Het idee zelf is prima.
Tsja, ik ben er nog niet uit.
pi_36674726
Ik ken iemand die dr moederkoek op sterk water heeft staan.
  woensdag 5 april 2006 @ 15:10:16 #52
24188 Belana
kloon van belana
pi_36675218
ik wilde er niet eens naar kijken... brrr... het idee alleen al. ik heb echt niks met dat idee "daar heeft je kindje 9 maanden van gellefd" het lijkt mij gewoon een bloederig geheel, laat maar...
stormy waters...
sailin'
pi_36675389
Michiel ging bijna onderuit toen ze 't ding omhoog hielden..
W ~ H ~ T
pi_36676375
We hebben de moederkoek met het vlies op de foto staan. Mooi vind ik het om te zien en vrij groot ook nog. Heel bewust heb ik het niet meegemaakt. Wel de vraag of we hem op de foto wilden, maar de vraag of we hem mee naar huis wilden is ook gesteld. Dat laatste hoefde van mij echt niet en de foto is niet de bedoeling dat iemand anders hem ziet.
  woensdag 5 april 2006 @ 16:02:19 #55
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36677420
ik heb de moederkoek helaas niet gezien bij ks van Maxim. wou ik wel erg graag maar ben t gewoon vergeten in alle consternatie.
deze keer ga ik er wel om vragen, IK WIL dat ding zien ja!
pi_36678797
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:02 schreef Martineke het volgende:
ik heb de moederkoek helaas niet gezien bij ks van Maxim. wou ik wel erg graag maar ben t gewoon vergeten in alle consternatie.
deze keer ga ik er wel om vragen, IK WIL dat ding zien ja!
Waarom is dat ding in hemelsnaam zo belangrijk?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_36679739
Ik heb ze alledrie wel gezien, maar omdat het ziekenhuisbevallingen waren, er nooit bij stil gestaan waar ze het gelaten hebben

Ik heb op TV ook wel eens iets erover gezien, dat er hele recepten over en weer gingen, en vrienden bij elkaar moederkoek gingen eten.
Vreemd, dat wel, maar niet smerig lijkt me
pi_36680911
Ik vond het ech heel erg mooi om te zien..de gedachte erachter deed het hem meer natuurlijk. Ik baal eerlijk gezegd ook best wel dat ze me niet gevraagd hebben wat ik er mee wil doen..
Ik had het namelijk best een heel leuk idee gevonden om er een boompje op te planten zodat het boompje erop verder groeit.
Een echte Jeremy-boom

Wie weet de aanstaande bevalling
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
pi_36680967
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Waarom is dat ding in hemelsnaam zo belangrijk?
Omdat het het huisje is waar je kindje 9 maanden in heeft gewoond. De placenta is al die 9 maanden de verbinding geweest tussen mijn kindje en mij en het ding dat ervoor zorgde dat mijn kindje eten en bloed kreeg, kortom dat deel dat gezorgd heeft dat mijn kindje in leven kon blijven.
  woensdag 5 april 2006 @ 17:28:45 #60
24188 Belana
kloon van belana
pi_36681019
Nou, evengoed doet het mij niks hoor, vind er niks bijzonders aan
stormy waters...
sailin'
  woensdag 5 april 2006 @ 17:31:14 #61
3142 m@x
pi_36681112
Ik wilde hem eigenlijk ook niet zien maar ze hielden hem toch omhoog. Ik vond het maar een vies bloederig ding. Ik vond mijn kindje toch echt wel even veel interessanter op dat moment.
pi_36681829
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:57 schreef Bluezz het volgende:

Ik heb op TV ook wel eens iets erover gezien, dat er hele recepten over en weer gingen, en vrienden bij elkaar moederkoek gingen eten.
Vreemd, dat wel, maar niet smerig lijkt me
Geschift is het woord dat eerder in me opkomt...
  woensdag 5 april 2006 @ 19:05:17 #63
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36683736
ik wil weleens zien waarvan mijn kindje al die tijd in mijn buik van "geleefd" heeft. echt super belangrijk is het nu ook weer niet voor mij, ik wil het gewoon eens zien., zie ik t niet is er ook geen man overboord hoor
pi_36683818
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:05 schreef Martineke het volgende:
ik wil weleens zien waarvan mijn kindje al die tijd in mijn buik van "geleefd" heeft. echt super belangrijk is het nu ook weer niet voor mij, ik wil het gewoon eens zien., zie ik t niet is er ook geen man overboord hoor
Dat je nieuwsgierig bent begrijp ik, maar de hele rituelen die sommige mensen er omheen breien gaan mij toch echt te ver...
pi_36683896
Idd, om er nou paté of iets dergelijks van te maken gaat mij persoonlijk echt te ver. Het idee alleen al
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 5 april 2006 @ 19:13:19 #66
835 Mars
Stilt stevige trek
pi_36683984
GAT-VER-DAMME!
pi_36685500
Ik vond die moederkoek/placenta totaal niet interessant. Mijn moeder wel, die wilde 'm graag zien, dus automatisch kreeg ik het ook te zien. Ik vind al dat gekletst over dat je kind daar 9 maanden in en van geleefd heeft zulk sentimenteel gelul. Die baby zat in je buik in die zak en dat is alles. Jij bent degene die de baby gevoed heeft en gedragen heeft, niet die zak met die koek erin. Het is vies om te zien. En het idee dat mensen het bewaren (of nog veel erger: opeten) vind ik persoonlijk walgelijk. Maar iedereen moet doen wat ie niet laten kan.
pi_36687310
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:54 schreef mirannie het volgende:
Ik vond die moederkoek/placenta totaal niet interessant. Mijn moeder wel, die wilde 'm graag zien, dus automatisch kreeg ik het ook te zien. Ik vind al dat gekletst over dat je kind daar 9 maanden in en van geleefd heeft zulk sentimenteel gelul. Die baby zat in je buik in die zak en dat is alles. Jij bent degene die de baby gevoed heeft en gedragen heeft, niet die zak met die koek erin. Het is vies om te zien. En het idee dat mensen het bewaren (of nog veel erger: opeten) vind ik persoonlijk walgelijk. Maar iedereen moet doen wat ie niet laten kan.
Sorry dat er ook mensen zijn die wel sentimenteel zijn. Ik heb ook maar verteld hoe ik er over denk. Voel me nu een beetje afgezeken.
pi_36687504
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:40 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Sorry dat er ook mensen zijn die wel sentimenteel zijn. Ik heb ook maar verteld hoe ik er over denk. Voel me nu een beetje afgezeken.
Dat heeft niet persé met sentimenteel of niet te maken.
Toen ze mij na de bevallig de placenta lieten zien, met de woorden "Kijk, en dit is de moederkoek met de vliezen" reageerde ik ook met "Ehm, ja lekker joh". Ik had niet echt behoefte eraan, vond het echt lekker belangrijk. Ik had mijn kindje vast en dat vond ik toch echt 1000X interessanter dan die vormeloze homp vlees.

Dat wil niet zeggen dat ik niet sentimenteel zou (kunnen) zijn.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_36687833
quote:

[..]

Sja..boeijuh! Laat ze lekker. Zal mij een worst wezen of een ander het een bloederige zak met koek vind. Je baby ziet er ook niet al te flitsend uitdirect na de uitdrijving,is ook maar een bloederig hoopje mens en toch vind iedereen het schítterend
Ik vond, net als jij Randa, het gewoon interresant.. Je kindje heeft er wél ingezeten en de voeding is wél via de placenta bij het kindje gekomen. Als je placenta niet goed is, dan is de kans groot dat je helemaal geen kindje in je armen mag houden. Voor mij dus reden genoeg om er sentimenteel/emotioneel/rationeel naar te kijken
Ik denk dat 95% hier die mening niet deelt, dus vanzelfsprekend krijg je afwijkende reacties. Maargoed...dan moet kunnen...

Enne..ook ik vond mijn kindje véél interresanter na de geboorte om te bekijken, maar die zag ik pas na 2 uur.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
  woensdag 5 april 2006 @ 21:05:09 #71
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_36688363
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:40 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Klopt, gebeurd wel vaker. Volgens mij staat er ook zo'n boompje bij Duderinnetje in de tuin en wilden de OUD bewonerd dat boompje nog wel graag een keer ophalen.
Je hebt moderator-deformatie!!

Wat doe ik hier eigenlijk

Ja on topic: we hebben een geboorteboom van de vorige bewoners in de tuin en onlangs is hun tweede kind hier geboren vlak voordat we in dit huis trokken. Waar ze die placenta hebben gelaten durf ik niet te vragen. Straks ligt die onder dat rozemarijnstruikje in de hoek.

Ga ik toch heel anders tegen mijn oven-aardappeltjes aankijken

Overigens is die placenta-creme van biodermal (PCLE) top! Daar heb ik dan echt geen enkele moeite mee, placenta op mijn kop smeren.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_36688377
quote:

[..]

Lekker laten gaan.
Tegenover al die mensen die het een vieze zak bloed vinden zijn er net zo veel die het wel interessant vinden.
  woensdag 5 april 2006 @ 21:08:18 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36688469
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:05 schreef Duderinnetje het volgende:
Je hebt moderator-deformatie!!
Dat is suf!
En gebeurt met een 'd'.
  woensdag 5 april 2006 @ 21:14:12 #74
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36688700
sja voor mij hoeft boompjes planten e.d ook niet zo. maar als andere mensen dat wel graag willen of belangrijk vinden, wie ben ik dan om er wat van te zeggen. een ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.

en je niet afgezeken voelen hoor Randa, iedereen is nu eenmaal verschillend en heeft andere meningen. mooi toch dat jij er wel sentimenteel bij bent
pi_36688815
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:44 schreef Igraine het volgende:

[..]

Dat heeft niet persé met sentimenteel of niet te maken.
Toen ze mij na de bevallig de placenta lieten zien, met de woorden "Kijk, en dit is de moederkoek met de vliezen" reageerde ik ook met "Ehm, ja lekker joh". Ik had niet echt behoefte eraan, vond het echt lekker belangrijk. Ik had mijn kindje vast en dat vond ik toch echt 1000X interessanter dan die vormeloze homp vlees.

Dat wil niet zeggen dat ik niet sentimenteel zou (kunnen) zijn.
Ik doelde op het sentimenteel gelul over de placenta zoals degene waarop ik reageerde het vond. Het is alleen jammer dat er mensen zijn die anderen er over afzeiken omdat hun het wel als sentimenteel ervaard hebben en zij toevallig niet. Iedereen ervaard het anders, ik zeik niemand af maar voel me op deze manier wel afgezeken.

Ik kan het wel achter me laten hoor, maar vind gewoon dat je respect moet hebben voor iemand mening omdat je het toevallig anders ervaard.
pi_36688979
Mijn zusjes en ik zijn allemaal thuis geboren. Mijn ouders begroeven dat ding altijd ergens in de tuin. Bij 1 van mijn zusjes hadden ze de emmer met placenta even in de kelder gezet, zodat die snel daarna begraven kon worden. Maar dat waren ze vergeten.. stonk een beetje daarna..
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 5 april 2006 @ 21:23:51 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36689044
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:17 schreef Randa_v het volgende:
Ik kan het wel achter me laten hoor, maar vind gewoon dat je respect moet hebben voor iemand mening omdat je het toevallig anders ervaard.
Ik snap wel wat je zegt, maar dan is het dus maar net wie er eerst is. Want ze had dit ook wel kunnen posten voordat jij jouw post plaatste... en dan kan ze er niks aan doen.
pi_36689074
Afzeiken is wel een groot woord zeg. Iemand geeft gewoon d'r mening, net als jij. Mag toch?
Stel je niet aan :p
  woensdag 5 april 2006 @ 21:26:44 #79
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36689158
quote:
Ik doelde op het sentimenteel gelul over de placenta zoals degene waarop ik reageerde het vond. Het is alleen jammer dat er mensen zijn die anderen er over afzeiken omdat hun het wel als sentimenteel ervaard hebben en zij toevallig niet. Iedereen ervaard het anders, ik zeik niemand af maar voel me op deze manier wel afgezeken.

Misschien is het omdat ik me wel in de mening van mirannie kan vinden, maar ik las het helemaal niet als afzeiken. Jij gaf jouw mening, zij de hare. Denk dat je je het persoonlijker aantrekt dan dat het bedoeld was.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_36689223
quote:

[..]

Respect werkt twee kanten op. Dat jij je afgezeken voelt, wil niet zeggen dat je ook afgezeken bent.
pi_36689371
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:24 schreef lcicle het volgende:
Afzeiken is wel een groot woord zeg. Iemand geeft gewoon d'r mening, net als jij. Mag toch?
Stel je niet aan :p
Oh ja hoor, iedereen mag zijn mening geven. Maar als mijn mening als sentimenteel gelul wordt afgedaan omdat zij dat niet vindt, doet het gewoon een beetje pijn. Sorry nu ben ik naast het sentimeneel gelul van mij ook nog een aansteller. Het gaat goed hiero.
pi_36689395
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:28 schreef Igraine het volgende:

[..]

Respect werkt twee kanten op. Dat jij je afgezeken voelt, wil niet zeggen dat je ook afgezeken bent.
Dat klopt.
pi_36689622
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:32 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Oh ja hoor, iedereen mag zijn mening geven. Maar als mijn mening als sentimenteel gelul wordt afgedaan omdat zij dat niet vindt, doet het gewoon een beetje pijn. Sorry nu ben ik naast het sentimeneel gelul van mij ook nog een aansteller. Het gaat goed hiero.
M'n hormonen he.. ik heb ze echt niet meer in de hand sinds ik zwanger ben!
  woensdag 5 april 2006 @ 21:44:10 #84
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_36689898
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:38 schreef lcicle het volgende:

[..]

M'n hormonen he.. ik heb ze echt niet meer in de hand sinds ik zwanger ben!
Stel je niet zo aan
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_36690092

You got me there
  woensdag 5 april 2006 @ 21:49:00 #86
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_36690115
Zo en ik vond het persoonlijk nogal heel raar als mensen na de bevalling riepen: "Gadver haal weg dat vieze ding, nee ik wil hem niet zien hoor!!!" Zo`n ontzettende ontnuchtering na een prachtige bevalling

En trouwens wat nou vies, nee dan waren ze plots even vergeten hoeveel "vies" ik van die barende vrouw geruimd had tijdens de bevalling
Hyves!
pi_36697922
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:49 schreef Loena-tik- het volgende:

En trouwens wat nou vies, nee dan waren ze plots even vergeten hoeveel "vies" ik van die barende vrouw geruimd had tijdens de bevalling
Is het echt zo een hoop viezigheid?
pi_36698428
Ik vond het ook onwijs mooi om te zien hoe ie eruit zag enzo. Verder issie in een vuilniszak gegaan, toen in een emmer en toen in de vuilcontainer...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_36698431
quote:

[..]

Nou, ik vind het dus inderdaad sentimenteel gelul, maar blijkbaar mag ik mijn mening niet geven, want dan voel jij je afgezeken. Get over it. Je baby is het belangrijkste hoor. Maar ok, ik mag mijn mening niet geven omdat jij je dan niet lekker voelt.

En voor degene die zegt dat je baby niet gezond of levend ter wereld komt als je moederkoek niet goed is, is ook niet waar. Mijn zusje was springlevend, alleen ietsjes kleiner als de gemiddelde baby en toen was mijn moeders placenta geheel aan stukjes toen het eruit kwam...
pi_36698466
quote:
Op donderdag 6 april 2006 08:07 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Nou ja, dat vond ik wel, gewoon een bloederige zak met een bloederige homp vlees erin.
  donderdag 6 april 2006 @ 09:00:53 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36698500
Volgens mij bedoelde Bass-Miss de 'andere viezigheid' die er vrij komt. Kijk maar naar wat ze quote.
pi_36698568
Ik vond het ook heel mooi om te zien.
Het huisje van de meiden
Om er verder iets mee te doen mwah. Dat trekt met nou niet echt. Alhoewel een boompje ofzo erop ik wel een mooi idee vind.
Maar die vliezen waar je kind dan in gezeten heb. Zo onwerkelijk vond ik dat. Dat zoiets zo sterk is. Nou ja ik vond het prachtig. En was blij dat ze het zo uitgebreid lieten zien
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_36698584
O en ik had er ook helemaal geen bloederige vleeshomp associatie bij ofzo. Maar zag het echt als huisje.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 6 april 2006 @ 09:16:46 #94
62233 Jelief
ikke lief!
pi_36698753
Ik vond het wel bijzonder om te zien hoe Emma in de vliezen heeft gezeten. Maar ik heb de volgende dag alleen Emma mee naar huis genomen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_36698791
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:57 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb ze alledrie wel gezien, maar omdat het ziekenhuisbevallingen waren, er nooit bij stil gestaan waar ze het gelaten hebben
Die gaat naar de patholoog.
En de patholoog die mijn placenta heeft nagekeken, is een goede vriend van mijn moeder.
Die wist mij te vertellen dat ik de avond voor de bevalling shoarma heb gegeten...
Dus dames..
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_36698861
quote:
Op donderdag 6 april 2006 08:07 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ik vond het best meevallen. Geen slachthuistaferelen met stront tot aan het plafond hier. Maar het verschilt per bevalling. De één heeft ontploffende vliezen en gelanceerde placenta's, bij de ander komt het beebje zo'n beetje op een roze wolkje binnenzweven.
  donderdag 6 april 2006 @ 09:46:31 #97
12913 GreatWhiteSilence
pi_36699360
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:18 schreef Oblivion het volgende:

[..]

En de patholoog die mijn placenta heeft nagekeken, is een goede vriend van mijn moeder.
Die wist mij te vertellen dat ik de avond voor de bevalling shoarma heb gegeten...
Dus dames..
Dus wil je de patholoog pesten, moet je de avond tevoren shoarma eten?

Heb ik even pech dat ik vegetariër ben...
pi_36699422
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:22 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik vond het best meevallen. Geen slachthuistaferelen met stront tot aan het plafond hier. Maar het verschilt per bevalling. De één heeft ontploffende vliezen en gelanceerde placenta's, bij de ander komt het beebje zo'n beetje op een roze wolkje binnenzweven.
Dat was dus ook één van de reacties die ik kreeg toen ik zei dat ik het thuis wou doen... ''Gij zijt niet goed zeker, heel uwe muur gaat vol bloed en stront hangen!''
pi_36700063
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:48 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Dat was dus ook één van de reacties die ik kreeg toen ik zei dat ik het thuis wou doen... ''Gij zijt niet goed zeker, heel uwe muur gaat vol bloed en stront hangen!''
Ik ben elke keer weer verbaasd met die prefascinatie met excrementen die het woord "bevalling" oproept bij leken. "Van bevallen kun je incontinent worden hoor!" "Alles komt eruit, yegh!"
En er is volgens mij nog nooit een vrouw geweest die zich op dat moment blozend verontschuldigde of zich er überhaupt om bekommerde.
  donderdag 6 april 2006 @ 10:17:41 #100
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36700112
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:16 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

En er is volgens mij nog nooit een vrouw geweest die zich op dat moment blozend verontschuldigde of zich er überhaupt om bekommerde.
Ik kan me daar - op dit moment - echt nog niks bij voorstellen. Ik geloof dat ik de ogen uit m'n kop zou schamen . Maar goed, ik ben nog nooit bevallen en voorlopig ook nog niet van plan dat te gaan doen .
pi_36700585
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:29 schreef MUUS het volgende:

Bij ons lag er nog een klein stukje navelstreng in het groenbakje
pi_36700627
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:17 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik kan me daar - op dit moment - echt nog niks bij voorstellen. Ik geloof dat ik de ogen uit m'n kop zou schamen . Maar goed, ik ben nog nooit bevallen en voorlopig ook nog niet van plan dat te gaan doen .
Okay, laten we het eens gezellig over persdrang hebben.
Bij persdrang begin je in het algemeen te brullen, agressieve taal uit te slaan en reflexmatig te persen naar onderen terwijl je ook verstandelijke weet dat dat kind eruit (ERUIT) moet.
Áls je je al bewust bent van dat tweede gat daaronder, kan het je op dat moment niks bommen, al rijdt de lieve Heer zelve er tingeltangelend op een houten fiets uit.
Veel vrouwen weten niet eens (meer) van zichzelf of er ook poep bij is komen kijken.

Vooraf zag ik trouwens erg tegen die nageboorte op, terwijl dat in de praktijk helemaal geen pijn deed of moeite opleverde, ook zoiets.
pi_36700650
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:18 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Dus dames..
Want dat vond hij wel lekker toen hij er paté van maaktte?

Volgens mij lerares zwangerschapsgym, rust er toch een soort taboe op de placenta. Je hoort ook vrijwel nooit over de 'geboorte' van de placenta, terwijl je bevalling nadat je kind eruit is toch nog niet voorbij is. Ook de felicitaties van de arts krijg je pas nadat de placenta ook eruit is.

Wij hebben het met zwangerschapsgym vrij uitgebreid behandeld, maar ik had er van tevoren ook idd nooit echt bij stilgestaan.
pi_36700869
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:36 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Okay, laten we het eens gezellig over persdrang hebben.
Bij persdrang begin je in het algemeen te brullen, agressieve taal uit te slaan en reflexmatig te persen naar onderen terwijl je ook verstandelijke weet dat dat kind eruit (ERUIT) moet.
Áls je je al bewust bent van dat tweede gat daaronder, kan het je op dat moment niks bommen, al rijdt de lieve Heer zelve er tingeltangelend op een houten fiets uit.
Veel vrouwen weten niet eens (meer) van zichzelf of er ook poep bij is komen kijken.

Vooraf zag ik trouwens erg tegen die nageboorte op, terwijl dat in de praktijk helemaal geen pijn deed of moeite opleverde, ook zoiets.
Brullen en schelden en vloeken komt me niet bekend voor, want dat heb ik niet gedaan. Of er poep bij is komen kijken weet ik nog wel, ja dus maar dat kon me echt helemaal niets schelen. Je ligt er toch al niet in je meest fortuinlijke positie bij, dus die kleinigheden....
pi_36700871
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:37 schreef Igraine het volgende:

[..]

Want dat vond hij wel lekker toen hij er paté van maaktte?

Volgens mij lerares zwangerschapsgym, rust er toch een soort taboe op de placenta. Je hoort ook vrijwel nooit over de 'geboorte' van de placenta, terwijl je bevalling nadat je kind eruit is toch nog niet voorbij is. Ook de felicitaties van de arts krijg je pas nadat de placenta ook eruit is.

Wij hebben het met zwangerschapsgym vrij uitgebreid behandeld, maar ik had er van tevoren ook idd nooit echt bij stilgestaan.
Er zijn in het bevallingsverhalentopic idd een aantal verhalen waarbij die bevalling nog een urenlang staartje kreeg doordat die placenta niet loskwam.
Ik stond er dus teveel bij stil, was beide keren echt verbaasd dat dat ding zomaar loskwam zonder pijn of kunstgrepen.
pi_36700949
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:44 schreef Igraine het volgende:

[..]

Brullen en schelden en vloeken komt me niet bekend voor, want dat heb ik niet gedaan. Of er poep bij is komen kijken weet ik nog wel, ja dus maar dat kon me echt helemaal niets schelen. Je ligt er toch al niet in je meest fortuinlijke positie bij, dus die kleinigheden....
Ik bedoelde voornamelijk het enorme instinctmatige gevoel erbij beeldend te beschrijven. Ik gromde er in ieder geval erg van.
pi_36701013
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:16 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik vond het van tevoren uiterst genant. Ik vond het naderhand uiterst genant. Op het moment zelf vond ik het erg fijn dat ik wist hoe ik moest poepen, in de hoop dat beeb dan gezellig mee naar buiten zou komen. Dat de poep in kwestie natuurlijk ook er uit kwam boeide me echt voor geen meter.

Verder viel de zooi me erg mee de eerste keer. De tweede keer daarentegen (verloor een enorme guts meconiumhoudend vruchtwater bij het heen en weer lopen, waar de midwife even een laken in had gelegd zodat ik niet uitgleed, en vervolgens moest de navelstreng halverwege de uitdrijving doorgehaald worden omdat die twee keer om het nekje zat. Dat spetterde. Nogal. Ik vond het er tamelijk als een slagveld uitzien naderhand, maar de nurses zeiden dat ze nog veeeeeeel erger hadden meegemaakt)
pi_36701028
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:47 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik bedoelde voornamelijk het enorme instinctmatige gevoel erbij beeldend te beschrijven. Ik gromde er in ieder geval erg van.
Ja Dat begreep ik wel, ik had me van tevoren ook bedacht dat ik dat zou doen hoor. Maar ik was verbazingwekkend rustig, ik heb (zowat) geen kik gegeven.
pi_36701445
en bevallen kan ook prima zonder persdrang
pi_36709310
quote:
Op donderdag 6 april 2006 08:55 schreef mirannie het volgende:

[..]

En voor degene die zegt dat je baby niet gezond of levend ter wereld komt als je moederkoek niet goed is, is ook niet waar.
Ooh mijn god ...ik zou er niet eens op in moeten gaan want ik hoop toch dat 99% van de (aanstaande) moeders weet dat dit WEL zo is.
Zal ik even een offtopic opsomming voor je neerpennen?
*Transfusion Syndrome, placenta splitst niet goed bij tweelingen. bij tijdelijke ontdekking is er een laseroperatie nodig..anders heb je 'pech'.
*Bloedtoevoer naar de placenta hapert..kind krijgt dus te weinig bloed....
*Preëclampsie (je weet toch wel wat dit inhoud hč) onstaat in de vroege zwangerschap als de placenta niet goed wordt aangelegd.
En zo zijn er nog tientallen andere fatale gebreken aan je placenta te noemen. Hoe een placenta eruit komt maakt geen drol uit...komt zo vaak voor dat die in delen eruit getrokken moet worden of operatief verwjderd moet worden. Het gaat erom hoe die werkt tijdens de zwangerschap.

pi_36709495
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:34 schreef anneja het volgende:

[..]

Bij ons lag er nog een klein stukje navelstreng in het groenbakje
Ik heb die klem met daarin nog een stukje navelstreng bewaard. Zit nu in een doosje in de grote babydoos die ik voor die kleine heb gemaakt voor later.

Is dat raar? .
Oi!
pi_36710121
quote:
Op donderdag 6 april 2006 15:22 schreef MUUS het volgende:

[..]

Ik heb die klem met daarin nog een stukje navelstreng bewaard. Zit nu in een doosje in de grote babydoos die ik voor die kleine heb gemaakt voor later.

Is dat raar? .
Nee, heeft mijn schoonzusje ook. Wij zijn het navelstompje met een poepluier kwijtgeraakt. Hij zat toen namelijk al niet meer in een klem want het moet vanzelf afvallen. Dat vond ik op zich wel jammer.
  † In Memoriam † donderdag 6 april 2006 @ 15:59:28 #113
81992 Githa
pi_36710563
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:48 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ik ben ook thuis bevallen en ik was toch bijna een liter bloed verloren, maar het viel allemaal reuze mee qua zooi hoor.
Alles is netjes binnen het bed gebleven en die was er op voorbereid

Wat de moederkoek betreft, ik heb hem ook niet gezien. Ik dacht er pas later aan en toen was hij al weg.
Ik had hem eigenlijk ook best willen zien, puur uit nieuwsgierigheid, hoe ziet zoiets eruit. Ik heb er nu helemaal geen sentimentele gedachtens over, maar misschien was dat wel anders geweest had ik hem gezien.
Daarna zou hij toch ook echt richting vuilcontainer zijn gaan
pi_36710817
quote:
Op donderdag 6 april 2006 15:22 schreef MUUS het volgende:

[..]

Is dat raar? .
Nee die heb ik ook bewaard Maar misschien ben ik dan ook wel raar

Ik wilde de placenta ook nog wel even zien hoor. Tomas werd op dat moment nagekeken en stevig ingepakt omdat hij wat onderkoeld was en er was iemand mij aan het hechten dus ik had toch wat tijd over Alleen werd mijn gedachte 'aaah, dus daar heeft hij al die tijd ingezeten!' al snel verstoord door de opmerking van de assistent verloskundige: 'zo, zie, die is helemaal op, er is bijna niks meer van over...het ziet er niet meer uit!' (nou weet ik dat dat te verwachten is als je 14 dagen over tijd loopt maar dat hoef je dan nog niet zo te zeggen). En vervolgens vroeg ze wat ik ermee wilde doen. Nou weg ermee dan, het ziet er toch niet meer uit

De geboorte van de placenta was overigens nog een verhaal apart. Die placenta kon me weinig meer schelen, ik had een zoon! Maar de zusters in het ZH hielden een score bij. Gemiddeld kwam bij hun tijdens de 'shifts' de placenta na 10 minuten na de geboorte er uit. Om hun gemiddelde niet te verpesten moest die van mij er dus ook snel uit. Dus direct na de geboorte, hoppa, die spuit in m'n bovenbeen. Nog geen 5 minuten later vonden ze het toch wel erg lang duren, hoppa, nog een spuit...Toen moest ik vervolgens maar gewoon gaan persen (ik: maar ik voel helemaal niets!) om dat ding er uit te krijgen. Het is ze geloof ik wel gelukt maar net niet binnen die 10 minuten...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  donderdag 6 april 2006 @ 19:53:54 #115
3142 m@x
pi_36718132
Hier was er ook niet belachelijk veel rommel bij de bevalling. Het breken van mijn vliezen gaf eigenlijk de meeste zooi. Dat gebeurde terwijl we in bed lagen en meneerm@x kon alleen maar griezelen van die glibberige kleine kwalletjes die op mijn helft van het bed dreven

Geschreeuwd heb ik wel (gegromd ook en alles en iedereen die op dat moment op de tv was -Tweenies en Call-TV-tut- mochten van mij ter plaatse dood neervallen) en dat kon me allemaal op het moment zelf niet zoveel schelen. Eigenlijk kon me op het moment zelf helemaal niks schelen. Toen ik uiteindelijk met persweeen uit de badkuip werd gevist ben ik in mijn blootje van de badkamer naar de slaapkamer gewandeld terwijl alle lamellen wagenwijd openstonden. De hele buurt heeft mee kunnen genieten. Normaal gesproken ben ik echt niet exhibitionistisch ingesteld (eerder het tegenover gestelde)maar het maakte me op dat moment allemaal niks uit.

De placenta veroorzaakte bij mij wel wat verwarring. Kai was eruit en ik lag met hem te knuffelen en wilde de hele wereld bellen om te vertellen hoe blij ik was maar dat mocht dus niet van de verloskundige. Zolang de placenta er nog niet uit was, was Kai volgens haar nog niet officieel geboren. Toen begon dus het grote druk-op-de-buik-van-m@x-festijn. Het heeft best nog een tijdje geduurd voordat ook de placenta was geboren en heb ik hem ook bekeken maar om nou te zeggen dat ik er een bepaald gevoel bij had . Zelfde geldt overigens voor het navelstompje. Ik was blij dat het ding eraf viel want het begon wel erg te ruiken.

Moraal van dit verhaal: neem van deze preutse tut maar aan dat op het moment supreme het je niets meer uitmaakt wie wat van je ziet of hoort.
  donderdag 6 april 2006 @ 20:05:43 #116
145006 -DizzeL-
een schiets-o-freen is nooit a
pi_36718516
er zijn ook mensen die dat eten met andere bedoelingen

Voor het geloof en zo

[ Bericht 61% gewijzigd door -DizzeL- op 06-04-2006 20:46:32 ]
loodgieters zijn vieze mensen ze denken alleen maar aan pijpen
  † In Memoriam † donderdag 6 april 2006 @ 20:14:01 #117
7074 moussy
kuttekop
pi_36718800
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:22 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

riep je? Bij mn derde bevalling werd de placenta gelanceerd tussen het kastje wat aan het voeteneinde stond en het bed
  donderdag 6 april 2006 @ 20:27:03 #118
30488 coolbabe
My little pwny
pi_36719226
Ik zag zo enorm op tegen de geboorte van de placenta he?! Afschuwelijk, dat gevoel van die grote natte glibberklont. Bah!
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  donderdag 6 april 2006 @ 20:49:26 #119
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_36720007
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:27 schreef coolbabe het volgende:
Ik zag zo enorm op tegen de geboorte van de placenta he?! Afschuwelijk, dat gevoel van die grote natte glibberklont. Bah!
Tis idd best een goor gevoel ja Wat ik ook zo`n goor gevoel vond als je kind op je buik ligt en de placenta nog niet geboren is. Die navelstreng zeg maar net iets te strak tussen je(zonet bijna opengereten en beurse) kruis

Verder is bevallen best leuk eigenlijk, ben het steeds meer gaan waarderen
Hyves!
  donderdag 6 april 2006 @ 20:53:56 #120
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_36720183
Oh en voor de angstige Bass-Miss: ik heb nog nooit poep van de verloskamermuur hoeven schrapen hoor Over het algemeen valt de viezigheid best mee. Echt zoals vele ervaringsdeskundigen al schreven: op het moment supreme kan het je echt niets schelen en de mensen die je bij je bevalling helpen al evenmin
Hyves!
  donderdag 6 april 2006 @ 21:00:35 #121
30488 coolbabe
My little pwny
pi_36720476
Vaak gaat tijdens de weeen je lijf aan het werk en begin je de echte bevalling wel met lege darmen
Die navelstreng ja Dat stugge kreng
pi_36720801
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:53 schreef Loena-tik- het volgende:
Oh en voor de angstige Bass-Miss: ik heb nog nooit poep van de verloskamermuur hoeven schrapen hoor Over het algemeen valt de viezigheid best mee. Echt zoals vele ervaringsdeskundigen al schreven: op het moment supreme kan het je echt niets schelen en de mensen die je bij je bevalling helpen al evenmin
Tja, de meeste mensen...
Ik heb al een trauma opgelopen omdat ze een paar weken geleden twee vingers tssn mijn benen staken...
  donderdag 6 april 2006 @ 23:55:54 #123
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_36726288
Dat weet ik nog wel van mezelf, dat ik dat genant vond Bass-Miss. Maar geloof me, als je eenmaal aan het bevallen bent interesseert het je geen flying fuck meer, echt niet . En bij de nacontrole ook nog niet, en dan langzamerhand wel weer. Toen ik een jaar na dato weer voor het (voor mij gebruikelijke) uitstrijkje moest, had ik er toch ineens weer wat schaamtegevoel bij.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † vrijdag 7 april 2006 @ 08:39:06 #124
81992 Githa
pi_36729648
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:09 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Tja, de meeste mensen...
Ik heb al een trauma opgelopen omdat ze een paar weken geleden twee vingers tssn mijn benen staken...
Bij die voorcontroles had ik ook alle tijd om na te denken en schaamde me rot, maar eenmaal aan het bevallen heb je geen tijd hoor, dan maakt het je geen flikker uit....echt!
en ohw ohw wat heb ik er tegen op gezien om daar open en bloot te moeten liggen voor weet ik veel wie. Helemaal niet nodig dus
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 april 2006 @ 08:54:09 #125
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36729860
Het kon mij ook geen moer schelen hoe ik erbij lag en wie eromheen stonden, čcht niet In het begin zei ik het nog als ik moest plassen of zo, maar later liet ik het gewoon maar gaan allemaal. Ze zijn heus wel gewend aan troep in zo'n ziekenhuis Gepoept heb ik geloof ik niet. Maar ik heb dan ook niet geperst.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_36730643
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:53 schreef m@x het volgende:
...

Zelfde geldt overigens voor het navelstompje. Ik was blij dat het ding eraf viel want het begon wel erg te ruiken.

...
Ieuw, ja. Bij de oudste was het netjes ingedroogd en geurloos. Wist dus ook niet dat dat ding echt kon "ruiken". Mijn kraamverzorgster zei bij de jongste iets van "Dat valt er vast snel af, het ruikt ook een beetje," Ik me naar voren buigen en een diepe snuif nemen. Nou, kokhalzen, echt. Als kind speelde ik altijd in de tuin met beestjes e.d., en ik vond het echt te vergelijken met een dooie slak, die geur. Echt een lijkenstank. Beurghhh..
pi_36734377
Tja, we zullen zijn he. En daarbij, het moet wel.
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:13:38 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36734424
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:12 schreef Bass-Miss het volgende:
Tja, we zullen zijn he. En daarbij, het moet wel.
Ja, 't is idd niet alsof je nog terug kan nu.
pi_36734548
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, 't is idd niet alsof je nog terug kan nu.
Ik kan nog altijd pas bellen als beebje der is , he.
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:18:01 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36734582
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:16 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik kan nog altijd pas bellen als beebje der is , he.
Ja, maar dan heb je denk ik wél alle rotzooi tegen de muur zitten omdat iemand het niet tussentijds netjes weg haalt.
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:07:43 #131
12913 GreatWhiteSilence
pi_36735842
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, maar dan heb je denk ik wél alle rotzooi tegen de muur zitten omdat iemand het niet tussentijds netjes weg haalt.
Als je de bevalling in je uppie kan doen, kun je de troep ook nog wel even opruimen, inclusief het overschilderen van de muren van de slaapkamer...
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:12:10 #132
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_36735984
Ik heb helemaal niks gemerkt van de geboorte van de placenta. Direct na de geboorte van mijn dochter werd er zo'n spuit in mijn been geramd (waar ik ook niks van merkte ). Na een paar minuutjes zei de arts-assistent dat ik even moest persen. Dus ik halfslachtig een beetje persen, ik had er helemaal geen zin meer in . En toen had ze vrijwel direct opeens dat ding in haar handen.
Ik heb hem eventjes bekeken en daarna zei de arts-assistent dat het ding nog werd nagekeken door iemand. En dat was het einde van de placenta .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_36736258
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

...inclusief het overschilderen van de muren van de slaapkamer...
Het spuit er dus TOCH langs alle kanten uit!
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:22:53 #134
12913 GreatWhiteSilence
pi_36736382
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:19 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Het spuit er dus TOCH langs alle kanten uit!
En als de placenta goed terecht komt, heb je meteen een mooie placenta-afdruk op de muur...
pi_36736402
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

En als de placenta goed terecht komt, heb je meteen een mooie placenta-afdruk op de muur...
pi_36736495
Ik vrees dat de katten er bij mij mee gaan lopen.
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:46:12 #137
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_36740967
Ja, idd! Lachen, dan moet je ook geen hond hebben. Die graaft hem dan op.
Dat schijnen die duinwachters geregeld mee te maken. Dat ze dan karkassen enzo van begraven huisdieren vinden in de duinen. Die zijn dan niet diep genoeg gegraven. Ze moeten minstens 6 meter de grond in, wil een vos het niet meer kunnen ruiken.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:52:21 #138
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_36741194
Dat opeten ervan is goed voor je, alle dieren doen het ook bijvoorbeeld hond, kat etc., omdat er veel goeie stoffen in zitten. Maarja ik vind het een soort alien dingen..ranzig.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_36741469
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:52 schreef Killaht het volgende:
Dat opeten ervan is goed voor je, alle dieren doen het ook bijvoorbeeld hond, kat etc., omdat er veel goeie stoffen in zitten.
Maar dan alleen de moeder. Dat het hele gezin aan de paté zit is niet echt de bedoeling van de natuur denk ik.
quote:
Maarja ik vind het een soort alien dingen..ranzig.
Als je ze niet begraaft, dan worden ze ranzig idd. Het is tenslotte rauw vlees.
  vrijdag 7 april 2006 @ 16:35:17 #140
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_36742600
Mwanatabu, die usericon van jou geeft waarschijnlijk het gezicht weer van velen die dit topic bezoeken/bezocht hebben.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 7 april 2006 @ 17:23:25 #141
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36744176
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:12 schreef MaLo het volgende:
Ik heb helemaal niks gemerkt van de geboorte van de placenta. Direct na de geboorte van mijn dochter werd er zo'n spuit in mijn been geramd (waar ik ook niks van merkte ).
wat voor spuit was dat?

mja toen mijn placenta geboren werd lag ik ook al heerlijk te genieten van max op mn buik
ik moest even persen en toen was ie dr.
tadaaaa:
[edit] maar even een linkje van gemaakt voor mensen die niet zon sterke maag hebben....
http://members.lycos.nl/loesdus/P1010011.JPG

toen ik uit de douche kwam lag er een vuilniszak op de overloop, stevig dichtgeknoopt....
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_36744464
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 17:23 schreef pinquit het volgende:

maar even een linkje van gemaakt voor mensen die niet zon sterke maag hebben....
http://members.lycos.nl/loesdus/P1010011.JPG

toen ik uit de douche kwam lag er een vuilniszak op de overloop, stevig dichtgeknoopt....
Hehe, heb ik ooit nog naar de lagere school meegenomen voor een spreekbeurt.
pi_36745565
Oh ja, toen ik 7 was, werd mijn lieve kleine broertje geboren. Mijn vader meteen helemaal hoteldebotel naar beneden stommelen om mijn zusje en mij uit bed op te halen ("Een zoon!"), was hij zo snel geweest dat wij (3 en 7) getuige waren van de geboorte van de placenta. Mijn moeder ons nog prijzen dat we zo flink waren dat we dat niet eng vonden.
Ik en mijn zusje keken elkaar aan en zijn toen maar ruzie gaan maken over hoe het broertje eigenlijk moest heten.
pi_36745657
Mijn moeder is vroedvrouw dus vers materiaal was wel bij de hand.
  vrijdag 7 april 2006 @ 20:06:02 #145
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36748725
oeh doet je moeder je bevalling?
pi_36749380
quote:
wat voor spuit was dat?
Oxytocine, geven ze in zo'n geval standaard. Hetzelfde hormoon als wat je lichaam maakt voor de weeen, maar dan kunstmatig geproduceerd. Heb ik ook gehad, maar hielp niet echt (placenta kwam pas los na het aanleggen voor de eerste keer borstvoeding, ca 90 min. na de geboorte).
  vrijdag 7 april 2006 @ 20:38:54 #147
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36749662
quote:

[..]
c
tnx for sharing, heb ik dat toch een x gezien. weliswaar niet in het echt, maar ik mag ook over een week of 8
  vrijdag 7 april 2006 @ 20:45:02 #148
3142 m@x
pi_36749791
Ik heb geen spuit gehad. Bij mij hebben ze alleen maar staan duwen

[ Bericht 1% gewijzigd door m@x op 07-04-2006 22:45:42 ]
pi_36750549
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:06 schreef pinquit het volgende:
oeh doet je moeder je bevalling?
Nee, dat zie ik niet echt zitten.
En daarbij, dan moet ik een half uur rijden naar de kliniek ipv lekker thuis te blijven.
  † In Memoriam † vrijdag 7 april 2006 @ 21:45:02 #150
7074 moussy
kuttekop
pi_36751557
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:45 schreef m@x het volgende:
Ik heb geen zpuit gehad. Bij mij hebben ze alleen maar staan duwen
Ik kreeg bij Mink al een spuit in mn poot toen het kind net op me lag, en dat op me liggen heeft hooguit 3 minuten geduurd
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:45:01 #151
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36762895
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:38 schreef Martineke het volgende:

[..]

c
tnx for sharing, heb ik dat toch een x gezien. weliswaar niet in het echt, maar ik mag ook over een week of 8
toch geen trauma nu he?
[edit] nog maar 8 weekjes
  zaterdag 8 april 2006 @ 14:41:00 #152
12913 GreatWhiteSilence
pi_36765918
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:45 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik kreeg bij Mink al een spuit in mn poot toen het kind net op me lag, en dat op me liggen heeft hooguit 3 minuten geduurd
Kun je niet van tevoren zeggen dat je geen spuit wilt als het niet per se nodig is? Ik vind dat spuitgedoe een beetje overdreven, zeker als het kind bij wijze van spreken net een paar seconden oud is...
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:30:54 #153
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_36767028
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 14:41 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Kun je niet van tevoren zeggen dat je geen spuit wilt als het niet per se nodig is? Ik vind dat spuitgedoe een beetje overdreven, zeker als het kind bij wijze van spreken net een paar seconden oud is...
Tja, maar als je hevig ligt te vloeien en daardoor een rotte start krijgt met je kleine is het ook weer niet goed Als ik vk was kreeg iedereen een shot na de bevalling Nee maar serieus zo`n shotje doet geen kwaad( oke je kunt wat meer naweeen krijgen) en als je hem te laat zet heeft hij niet zo`n goeie werking...het is namelijk zo dat je baarmoeder niet goed samengetrokken is/kan zijn en dan loopt hij(belachelijk dat het een mannelijk woord is eigenlijk) vol met bloed en al hij vol met bloed zit kan je baarmoeder zich ook weer moeilijker samentrekken. Goed dan moet je baarmoeder dus eerst leeggedrukt worden en intussen maar bloed verliezen Nee dan liever een overdosis van dat spul dan

en het is ook echt niet voor niets dat de vk/gyn nŕ de geboorte van de placenta feliciteert, juist in dat laatste gedeelte van de uitdrijving gaat het meest mis
Hyves!
  zaterdag 8 april 2006 @ 17:22:51 #154
3142 m@x
pi_36769839
Ja maar krijg je zo'n spuit alleen als je in het ziekenhuis bevalt of kan dat ook als je thuis bevalt? Wat me wel nog heel goed is bijgebleven is de kraamhulp die pas weg wilde gaan als ik had geplast. Op dat moment kon ik mijn blaas gewoon niet meer vinden en wist ik echt niet meer hoe ik moest plassen of waar ik druk moest zetten. Kai is om half 12 's avonds geboren en het arme mens kon volgens mij pas om vier uur 's nachts naar huis.
  zaterdag 8 april 2006 @ 17:45:03 #155
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_36770374
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:22 schreef m@x het volgende:
Ja maar krijg je zo'n spuit alleen als je in het ziekenhuis bevalt of kan dat ook als je thuis bevalt? Wat me wel nog heel goed is bijgebleven is de kraamhulp die pas weg wilde gaan als ik had geplast. Op dat moment kon ik mijn blaas gewoon niet meer vinden en wist ik echt niet meer hoe ik moest plassen of waar ik druk moest zetten. Kai is om half 12 's avonds geboren en het arme mens kon volgens mij pas om vier uur 's nachts naar huis.
Zo`n spuit kun je ook krijgen als je thuis bevalt. Oh en dat plassen is ook zoiets, ze willen over het algemeen dat je binnen zes uur na de bevalling plast, gewoon om er zeker van te zijn dat het allemaal weer werkt van onderen. Ook is het zo dat als je dus niet kunt plassen je een hoop narigheid kunt krijgen, ten eerste van het niet plassen op zich kun je het natuurlijk al heel benauwd worden, nodig moeten en niet kunnen op den duur ga je dus echt tegen de vlakte. Ten tweede, door die volle blaas is je baarmoeder dus minder goed in staat samen te trekken waardoor je dus weer meer gaat vloeien. Vandaar dus dat ze zo graag wilde dat je ging plassen...
Hyves!
  zaterdag 8 april 2006 @ 17:47:22 #156
3142 m@x
pi_36770439
Loena, je moet gewoon verloskundige worden. Je kan alles zo lekker duidelijk uitleggen en volgens mij vind je het nog leuk ook.
pi_36770602
Ik kan me niet herinneren dat ik een spuit heb gehad in het ziekenhuis, wel dat de placenta eigenlijk meteen achter Merlijn aankwam zat misschien maar 10 minuten tussen. Was ik dan ook erg blij mee dat het geboren laten worden van de placenta geen problemen heeft gegeven.
  zaterdag 8 april 2006 @ 17:55:18 #158
16245 CarOnline
met lange O
pi_36770653
Bij mij trok de baarmoeder niet samen na de geboorte van Britt en Romée, en dat wil je liever niet meemaken. Het werd op een gegeven moment echt kritiek.
Ik heb daardoor de placenta ook niet gezien maar de verpleegkundigen waren harstikke enthousiast, hij had namelijk een hartvorm en dat vonden ze zo bijzonder, 2 kindjes die samen een hartvormige placenta deelden

Die van Lara heb ik wel gezien, heb meteen spul gekregen nadat Lara was geboren. Ik was harstikke bang dat het weer mis ging dus zodra Lara was geboren heb ik meteen om een spuit geroepen. Bleek dat er al wat in mn infuus zat, ze waren al voorbereid.
Maar goed, die placenta heb ik wel gezien. 't Was een enorme, 1100 gram, normaal zijn ze rond de 400 / 500 gram.
Ze lieten zien hoe Lara gezeten had, opzich wel leuk maar als dat niet zo zou zijn... geloof niet dat ik het gemist zou hebben
Screw them.
We're going home.
pi_36818762
Ik wil mijn placenta begraven in de tuin met een boom er op voor de kleine. Een heel oud hollands gebruik maar nog steeds mooi om te doen.
mama van Myrddin
  maandag 10 april 2006 @ 12:45:58 #160
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36818914
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:45 schreef pinquit het volgende:

[..]

toch geen trauma nu he?
[edit] nog maar 8 weekjes
nee zeker geen trauma, nu wil ik dat ding helemaal zien in het echt
8 weekjes ja, zo snel gaat de tijd.
pi_37058746
Uit te Telegraaf van vandaag
quote:
Tom Cruise zal nageboorte opeten
LOS ANGELES - Acteur Tom Cruise heeft gezworen dat hij na de geboorte van zijn kind de placenta zal opeten. Dat schrijft de Britse boulevardkrant The Daily Mirror dinsdag.

Volgens de tabloid zal de 43-jarige Amerikaanse acteur al vrij snel na de bevalling toehappen, omdat het eten van de moederkoek volgens hem zeer voedzaam is. Cruise verwacht een kindje van de 27-jarige actrice Katie Holmes. In de aanloop naar de geboorte kwam de aanhanger van de Scientology-beweging al vaker met opmerkelijk nieuws.

Zo meldde hij eerder dat hij het liefst ziet dat zijn baby in totale stilte wordt geboren. Lawaai zou een negatief spiritueel effect hebben op een vrouw die aan het bevallen is. Holmes zelf is het volgens de Scientology-regels wel toegestaan om tijdens de bevalling te schreeuwen.
  dinsdag 18 april 2006 @ 12:56:23 #162
24188 Belana
kloon van belana
pi_37058931
quote:
Lawaai zou een negatief spiritueel effect hebben op een vrouw die aan het bevallen is. Holmes zelf is het volgens de Scientology-regels wel toegestaan om tijdens de bevalling te schreeuwen.
dit stond eerst heel anders in het nieuws... alsof katy geen herrie mocht maken... dus wat zou het nou zijn?

En de placenta opeten... hij is niet goed die gozer
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 18 april 2006 @ 12:59:12 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37059016
Het enige wat in me op komt is dit.
pi_37059060
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 12:59 schreef Brighteyes het volgende:
Het enige wat in me op komt is dit.
je hebt het toch wel over Tom hč?
  dinsdag 18 april 2006 @ 13:01:51 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37059087
Ja, natuurlijk!
Wie anders? Je dacht toch niet dat ik jou bedoelde?
pi_37059109
je weet maar nooit!
  dinsdag 18 april 2006 @ 13:03:20 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37059121
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:02 schreef snoopy het volgende:
je weet maar nooit!
Zo erg ben ik toch niet?
pi_37059197
haha, nee hoor BE

Maar Tom Kruis is wel vreselijk eng! Bah!
  dinsdag 18 april 2006 @ 13:08:56 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37059271
Nou idd! Brrr.
Het was trouwens net ook op het radionieuws.
  dinsdag 18 april 2006 @ 13:55:22 #170
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_37060672
Valt opeten niet onder kannibalisme?
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:29:08 #171
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_37061762
nee volgens mij niet, als je nagels eet ben je toch ook geen kanibaal....
Het is geen mensenvlees, meer een stuk afval van je lichaam...
ach ik weet het ook niet.....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_37062339
Gadverdamme,wat een onsmakelijk verhaal Is die man niet helemaal nor ofzo
Wat je idd veel hoort,is in de tuin begraven en er een boompje op zetten.Maar ik moet er niet aan denken om zoiets in de koelkast te hebben liggen,lijkt me niet zo fris.
Ik vond het in het ziekenhuis iddd.mooi om te zien,hoe de baby had gezeten,je kan het je iegenlijk niet voorstellen.Maar wat ze ermee gedaan hebben?Dat zal wel bij de afvalhoop beland zijn.Ik had ook niet de behoefte om hem mee naar huis te nemen.

Groetjes,Minoes
  woensdag 19 april 2006 @ 11:27:15 #173
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_37090313
Gee Fuckin' Wiz...
Dat hele Tom Cruise verhaal blijkt een geintje te zijn.
Nee čcht?!?!?
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  woensdag 19 april 2006 @ 11:30:47 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37090405
Nou ja dan nog... het mag dan een geintje zijn van hem, er zijn er dus die het wel doen blijkbaar...
  woensdag 19 april 2006 @ 12:26:41 #175
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_37092016
Eet smakelijk Tom

Tom Cruise en Katie Holmes krijgen dochter
(Novum/AP) - Tom Cruise en Katie Holmes hebben een dochter. Het meisje, Suri, is dinsdagavond geboren in Los Angeles. De baby weegt 3400 gram en is 50,8 centimeter groot. Haar naam, die uit het Hebreeuws of het Perzisch stamt, betekent 'prinses' of 'rode roos', staat in een verklaring die door de woordvoerder van Cruise is verspreid.

De bevalling vond vermoedelijk plaats in het huis van Cruise en Holmes in Beverly Hills. De geboorte van het kind werd gisteravond direct gemeld in het Amerikaanse televisieprogramma Tonight Show van Jay Leno. "Ik kreeg net een telefoontje met het bericht dat Tom Cruise zojuist een dochtertje heeft gekregen, twee minuten geleden. Geen grap", zei de presentator in zijn liveshow.

Voor de 27-jarige Holmes is het haar eerste kind. Cruise (43) heeft eerder een dochter geadopteerd. Ook heeft hij een zoon uit zijn huwelijk met Nicole Kidman. Cruise zou woensdag beginnen met een publiciteitscampagne voor zijn nieuwe film 'Mission: Impossible III'. Deze campagne is voorlopig uitgesteld, laat filmmaatschappij Paramount weten.

Tom Cruise en actrice Katie Holmes hebben sinds april vorig jaar een relatie. Sinds juli zijn ze met elkaar verloofd. Hun huwelijk is gepland na de bevalling van Holmes, maar een precieze datum is nog niet bekendgemaakt.

In het meinummer van het Amerikaanse GQ Magazine zei Tom Cruise eerder dat hij meteen na de bevalling de placenta en de navelstreng van zijn verloofde zou willen opeten. Volgens de acteur zijn deze heel voedzaam.

Bron: http://www.trouw.nl/novum(...)uise+en+Katie+Holmes
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_37097288
nou, gefeliciteerd hoor tom.

ik heb wel eens gehoord dat ziekenhuizen al die placenta's voor grof geld verkopen aan de cosmetica-industrie.

ik heb die van mij trouwens ook gewoon in 't ziekenhuis achter gelaten, maar vond 't wel interessant ze even te bekijken. vond er niks vies' aan, maar had ook geen behoefte om er verder nog iets mee te doen. volgens degene die ze mij liet zien zagen ze er beide ook nog heel goed uit, dus dat verhaal dat er weinig meer van over zou zijn na een lange zwangerschap (bijna 42 en bijna 43 weken) gaat niet altijd op.
pi_37105702
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:47 schreef bixister het volgende:
ik heb wel eens gehoord dat ziekenhuizen al die placenta's voor grof geld verkopen aan de cosmetica-industrie.
Geen wonder dat die PCLE zo duur is Maar het is inderdaad goed spul, ik moest het maar weer eens aanschaffen

Mijn placenta was trouwens al op aan het raken toen Dylan geboren werd, en hij was toch netjes op tijd. Hij was wel klein in verhouding met de grootte van Dylan, dus misschien lag het daar aan. Er zaten witte puntjes is, dus erg smakelijk zag het er zeker niet uit
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_37118153
dat van die witte puntjes-mogelijkheid had ik vooraf wel eens gelezen, dus daar ging ik inderdaad meteen naar op zoek toen ik dat ding onder ogen kreeg, maar nee hoor, geen wit puntje te zien.
  vrijdag 21 april 2006 @ 12:37:38 #179
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_37157518
had witte puntjes niet te maken met roken of zo?? heb ik geloof eens gehoord, maar of het zo is?
pi_37157798
roken vergroot de kans dat stukjes van de placenta afsterven (dat zijn geloof ik die witte stipjes), waardoor 't kind minder zuurstof en voedingsstoffen krijgt. bron: drugsinfo.nl
pi_37168410
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 12:37 schreef Martineke het volgende:
had witte puntjes niet te maken met roken of zo?? heb ik geloof eens gehoord, maar of het zo is?
De verloskundige vroeg inderdaad of ik had gerookt, maar ik heb alleen gerookt tijdens de eerste vier weken, toen ik niet wist dat ik zwanger was. Ze zei dat het daar dus eigenlijk niet door kon komen.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:15:03 #182
56471 pinquit
oh my lama!
pi_37182028
inderdaad witte puntjes zijn meestal een gevolg van roken.
quote:
“Je kunt het meestal goed zien aan de placenta. Die is kleiner dan normaal en er zitten infarcten in. Daardoor functioneert de placenta als geheel niet goed.”
infarcten zijn dus de witte stippen

maar het kan ook zijn dat je een verhoogde kans op trombose hebt en het daardoor komt.
  maandag 15 mei 2006 @ 13:33:02 #183
3142 m@x
pi_37842998
Voor de nieuwsgierigen onder jullie: "Giel Beelen gaat moederkoekhappen"

maandag 15 mei 2006 @ 13:41:35 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37843254
Ik vind die Giel net zo'n aandachtshoer als Tom Cruise zeg maar.
Maar goed, hij gaat zijn gang maar, hij liever dan ik.
  maandag 15 mei 2006 @ 13:46:10 #185
24188 Belana
kloon van belana
pi_37843377
echt een raar menneke en aandachtsgeil idd...
stormy waters...
sailin'
pi_37844345
Lekker origineel die Giel...
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')