Ik vind dit ook op het randje, kan me nog net voorstellen dat mensen het iets vinden.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:56 schreef Brighteyes het volgende:
Nav een geintje van ElisaB in het topic over haar zwangere poes herinnerde ik me weer dat er echt mensen zijn die een herinnering willen maken van de placenta en ben gaan googelen.
En idd kwam ik het volgende tegen:
Over oa Placenta prints
Blessed Babe Placenta Print Kit ®
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind dit persoonlijk toch wel een paar stappen te ver gaan, maar zijn er hier moeders die zich hier iets bij voor kunnen stellen?
Jaja, ik weet het. Een topic met veel potentieel voor gebagger, maar ik was nieuwsgierig en ga het toch proberen.
Lekker opbakken met een uitjequote:Op woensdag 5 april 2006 11:58 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik vind dit ook op het randje, kan me nog net voorstellen dat mensen het iets vinden.
Begraven in de tuin is ook zoiets, kan ik me ook wel voorstellen.
Sommige mensen maken het ding klaar en eten het op
Dit is zo ongeveer zo ver als de suggesties over opeten 'mogen' gaan. Er hoeven geen bloederige foto's te komen enzo!quote:
Hmmm, dat stoorde mij nou niet, maar ik nam het meer voor kennisgeving aan. Ik was veel te druk bezig met staren naar die jongetjes die echt echt net nog in mijn buik zaten.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:59 schreef texelonia het volgende:
Nee dat gaat mij ook echt veel te verHet had van mij al niet eens gehoeven dat ze hem open en bloot lieten showen na de bevalling....
Opbakken is niet het enige wat je er mee kunt doen. Jaren geleden zag ik een programma over een familie die de placenta in de vriezer had gedaan. Maanden later gaven ze een groot feest voor vrienden en familie en toen hebben ze de placenta uit de vriezer gehaald om er vervolgens paté van te maken.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:02 schreef Brighteyes het volgende:
Voor het vervolg van het topic...
[..]
Dit is zo ongeveer zo ver als de suggesties over opeten 'mogen' gaan. Er hoeven geen bloederige foto's te komen enzo!
Yepquote:Op woensdag 5 april 2006 12:25 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja idd... hoe werkt dat als je thuis bevalt? Gaat dat dan gewoon in de vuilcontainer?
Geen idee eigenlijk.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:25 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja idd... hoe werkt dat als je thuis bevalt? Gaat dat dan gewoon in de vuilcontainer?
Vroegah moest het met het grofvuil meequote:Op woensdag 5 april 2006 12:25 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, hier hetzelfde, het ding was gewoon foetsie beide malen. Niet om gemaald maar ik ben nu een beetje nieuwsgierig idd.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:29 schreef MUUS het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk.. Dat ding was gewoon ineens *weg*.
Daarom zijn kraamverzorgsters ook zo fijn. Je komt uit de douche en alle gore troep is verdwenen als sneeuw voor de zon..
Ik zal eens aan mijn moeder vragen of zij weet waar dat ding is gebleven. Zij liep toen in huis rond en zal dus best wel hebben gezien wat de kraamverzorgster deed toen ik stond te douchen.
Nou ja, gezien het feit dat katten (in elk geval) het ook doen (zie de OPquote:Op woensdag 5 april 2006 12:36 schreef devlinmr het volgende:
In sommige culturen is het gebruikelijk dat de moeder de placenta opeet om aan te sterken na de bevalling.
n.a.v. dit topic was ik even aan 't zoeken en kwam een oud topic van jou tegen.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:23 schreef Verbal het volgende:
Ik heb inderdaad een keer een artikel gelezen over placenta-paté
V.
Kannibalisme is toch het eten van mensen? Ik kan me niet voorstellen dat een 'restproduct' van het lichaam daaronder valt...quote:Op woensdag 5 april 2006 12:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Wat staat er eigenlijk in de wet over kannibalisme? Mag het eigenlijk wel?
Volgens de 'van dale'quote:kan·ni·ba·lis·me (het ~)
1 het eten van vlees van een soortgenoot, m.n. het eten van mensenvlees door mensen => antropofagie
Maar volgens mij is een placenta gewoon een 'restproduct' van je lichaam, dus valt het niet onder kannibalisme. Maar ik kan me vergissen hoorquote:
En wat vinden vegetariërs er eigenlijk van?quote:Op woensdag 5 april 2006 12:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar volgens mij is een placenta gewoon een 'restproduct' van je lichaam, dus valt het niet onder kannibalisme. Maar ik kan me vergissen hoor
Lijkt me toch iets anders dan een placenta of pies of poepquote:Op woensdag 5 april 2006 13:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dus als mijn been door een ongeluk geamputeerd moet worden en iemand eet het op, is het geen kannibalisme? Want mijn been is in dat geval ook een soort van restproduct?
Ik ben er zelf een en ik zou het (als het idee me aanstondquote:Op woensdag 5 april 2006 13:02 schreef mgerben het volgende:
[..]
En wat vinden vegetariërs er eigenlijk van?
Het is in feite gewoon een stuk vlees. We hebben er alleen een wat vreemd idee bij.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:32 schreef Brighteyes het volgende:
Ieks! Wat een eng idee zeg! Gewoon in de GFT bak.
Youp van 't Hek, conference '89: Op één van die [bloederige foto's] schrokte de hond de moederkoek in één keer naar binnen. Ja, dat was heel belangrijk, anders werd Woef jaloers...quote:Op woensdag 5 april 2006 12:30 schreef moussy het volgende:
[..]
Vroegah moest het met het grofvuil meeWij hebben toen bij René nog getwijfeld om hem aan de hond te geven, maar die heeft een stel lappen met bloed en narigheid gekregen om aan te snuffelen.
Ik had een verloskundige die ietwat van de oude stempel wasquote:Op woensdag 5 april 2006 13:09 schreef mgerben het volgende:
[..]
Youp van 't Hek, conference '89: Op één van die [bloederige foto's] schrokte de hond de moederkoek in één keer naar binnen. Ja, dat was heel belangrijk, anders werd Woef jaloers...
Ik heb altijd in de gulukkige overtuiging geleefd dat Youp een grapje maakte...
Ik dacht dus ook dat het een grapje wasquote:Op woensdag 5 april 2006 13:09 schreef mgerben het volgende:
[..]
Youp van 't Hek, conference '89: Op één van die [bloederige foto's] schrokte de hond de moederkoek in één keer naar binnen. Ja, dat was heel belangrijk, anders werd Woef jaloers...
Ik heb altijd in de gulukkige overtuiging geleefd dat Youp een grapje maakte...
Klopt, gebeurd wel vaker. Volgens mij staat er ook zo'n boompje bij Duderinnetje in de tuin en wilden de OUD bewonerd dat boompje nog wel graag een keer ophalen.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik geloof dat mijn vader 'm begraven heeft onder een boom. Oud-Hollandsch gebruik ofzo.
quote:Op woensdag 5 april 2006 13:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik geloof dat mijn vader 'm begraven heeft onder een boom. Oud-Hollandsch gebruik ofzo.
Waarom is dat ding in hemelsnaam zo belangrijk?quote:Op woensdag 5 april 2006 16:02 schreef Martineke het volgende:
ik heb de moederkoek helaas niet gezien bij ks van Maxim. wou ik wel erg graag maar ben t gewoon vergeten in alle consternatie.
deze keer ga ik er wel om vragen, IK WIL dat ding zien ja!
Omdat het het huisje is waar je kindje 9 maanden in heeft gewoond. De placenta is al die 9 maanden de verbinding geweest tussen mijn kindje en mij en het ding dat ervoor zorgde dat mijn kindje eten en bloed kreeg, kortom dat deel dat gezorgd heeft dat mijn kindje in leven kon blijven.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Waarom is dat ding in hemelsnaam zo belangrijk?
Geschift is het woord dat eerder in me opkomt...quote:Op woensdag 5 april 2006 16:57 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb op TV ook wel eens iets erover gezien, dat er hele recepten over en weer gingen, en vrienden bij elkaar moederkoek gingen eten.
Vreemd, dat wel, maar niet smerig lijkt me
Dat je nieuwsgierig bent begrijp ik, maar de hele rituelen die sommige mensen er omheen breien gaan mij toch echt te ver...quote:Op woensdag 5 april 2006 19:05 schreef Martineke het volgende:
ik wil weleens zien waarvan mijn kindje al die tijd in mijn buik van "geleefd" heeft. echt super belangrijk is het nu ook weer niet voor mij, ik wil het gewoon eens zien., zie ik t niet is er ook geen man overboord hoor
Sorry dat er ook mensen zijn die wel sentimenteel zijn. Ik heb ook maar verteld hoe ik er over denk. Voel me nu een beetje afgezeken.quote:Op woensdag 5 april 2006 19:54 schreef mirannie het volgende:
Ik vond die moederkoek/placenta totaal niet interessant. Mijn moeder wel, die wilde 'm graag zien, dus automatisch kreeg ik het ook te zien. Ik vind al dat gekletst over dat je kind daar 9 maanden in en van geleefd heeft zulk sentimenteel gelul. Die baby zat in je buik in die zak en dat is alles. Jij bent degene die de baby gevoed heeft en gedragen heeft, niet die zak met die koek erin. Het is vies om te zien. En het idee dat mensen het bewaren (of nog veel erger: opeten) vind ik persoonlijk walgelijk. Maar iedereen moet doen wat ie niet laten kan.
Dat heeft niet persé met sentimenteel of niet te maken.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:40 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Sorry dat er ook mensen zijn die wel sentimenteel zijn. Ik heb ook maar verteld hoe ik er over denk. Voel me nu een beetje afgezeken.
Sja..boeijuh! Laat ze lekker. Zal mij een worst wezen of een ander het een bloederige zak met koek vind. Je baby ziet er ook niet al te flitsend uitdirect na de uitdrijving,is ook maar een bloederig hoopje mens en toch vind iedereen het schítterendquote:Op woensdag 5 april 2006 20:40 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Sorry dat er ook mensen zijn die wel sentimenteel zijn. Ik heb ook maar verteld hoe ik er over denk. Voel me nu een beetje afgezeken.
quote:Op woensdag 5 april 2006 13:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Klopt, gebeurd wel vaker. Volgens mij staat er ook zo'n boompje bij Duderinnetje in de tuin en wilden de OUD bewonerd dat boompje nog wel graag een keer ophalen.
Lekker laten gaan.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:40 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Ik doelde op het sentimenteel gelul over de placenta zoals degene waarop ik reageerde het vond. Het is alleen jammer dat er mensen zijn die anderen er over afzeiken omdat hun het wel als sentimenteel ervaard hebben en zij toevallig niet. Iedereen ervaard het anders, ik zeik niemand af maar voel me op deze manier wel afgezeken.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:44 schreef Igraine het volgende:
[..]
Dat heeft niet persé met sentimenteel of niet te maken.
Toen ze mij na de bevallig de placenta lieten zien, met de woorden "Kijk, en dit is de moederkoek met de vliezen" reageerde ik ook met "Ehm, ja lekker joh". Ik had niet echt behoefte eraan, vond het echt lekker belangrijk. Ik had mijn kindje vast en dat vond ik toch echt 1000X interessanter dan die vormeloze homp vlees.
Dat wil niet zeggen dat ik niet sentimenteel zou (kunnen) zijn.
Ik snap wel wat je zegt, maar dan is het dus maar net wie er eerst is. Want ze had dit ook wel kunnen posten voordat jij jouw post plaatste... en dan kan ze er niks aan doen.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:17 schreef Randa_v het volgende:
Ik kan het wel achter me laten hoor, maar vind gewoon dat je respect moet hebben voor iemand mening omdat je het toevallig anders ervaard.
Misschien is het omdat ik me wel in de mening van mirannie kan vinden, maar ik las het helemaal niet als afzeiken. Jij gaf jouw mening, zij de hare. Denk dat je je het persoonlijker aantrekt dan dat het bedoeld was.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:17 schreef Randa_v het volgende:
Ik doelde op het sentimenteel gelul over de placenta zoals degene waarop ik reageerde het vond. Het is alleen jammer dat er mensen zijn die anderen er over afzeiken omdat hun het wel als sentimenteel ervaard hebben en zij toevallig niet. Iedereen ervaard het anders, ik zeik niemand af maar voel me op deze manier wel afgezeken.
Ik kan het wel achter me laten hoor, maar vind gewoon dat je respect moet hebben voor iemand mening omdat je het toevallig anders ervaard.
Respect werkt twee kanten op. Dat jij je afgezeken voelt, wil niet zeggen dat je ook afgezeken bent.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:17 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Ik doelde op het sentimenteel gelul over de placenta zoals degene waarop ik reageerde het vond. Het is alleen jammer dat er mensen zijn die anderen er over afzeiken omdat hun het wel als sentimenteel ervaard hebben en zij toevallig niet. Iedereen ervaard het anders, ik zeik niemand af maar voel me op deze manier wel afgezeken.
Oh ja hoor, iedereen mag zijn mening geven. Maar als mijn mening als sentimenteel gelul wordt afgedaan omdat zij dat niet vindt, doet het gewoon een beetje pijn. Sorry nu ben ik naast het sentimeneel gelul van mij ook nog een aansteller. Het gaat goed hiero.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:24 schreef lcicle het volgende:
Afzeiken is wel een groot woord zeg. Iemand geeft gewoon d'r mening, net als jij. Mag toch?
Stel je niet aan :p
Dat klopt.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:28 schreef Igraine het volgende:
[..]
Respect werkt twee kanten op. Dat jij je afgezeken voelt, wil niet zeggen dat je ook afgezeken bent.
M'n hormonen he.. ik heb ze echt niet meer in de hand sinds ik zwanger ben!quote:Op woensdag 5 april 2006 21:32 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Oh ja hoor, iedereen mag zijn mening geven. Maar als mijn mening als sentimenteel gelul wordt afgedaan omdat zij dat niet vindt, doet het gewoon een beetje pijn. Sorry nu ben ik naast het sentimeneel gelul van mij ook nog een aansteller. Het gaat goed hiero.![]()
![]()
![]()
Stel je niet zo aanquote:Op woensdag 5 april 2006 21:38 schreef lcicle het volgende:
[..]
M'n hormonen he.. ik heb ze echt niet meer in de hand sinds ik zwanger ben!![]()
Is het echt zo een hoop viezigheid?quote:Op woensdag 5 april 2006 21:49 schreef Loena-tik- het volgende:
En trouwens wat nou vies, nee dan waren ze plots even vergeten hoeveel "vies" ik van die barende vrouw geruimd had tijdens de bevalling![]()
Nou, ik vind het dus inderdaad sentimenteel gelul, maar blijkbaar mag ik mijn mening niet geven, want dan voel jij je afgezeken. Get over it. Je baby is het belangrijkste hoor. Maar ok, ik mag mijn mening niet geven omdat jij je dan niet lekker voelt.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:17 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Nou ja, dat vond ik wel, gewoon een bloederige zak met een bloederige homp vlees erin.quote:Op donderdag 6 april 2006 08:07 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Is het echt zo een hoop viezigheid?![]()
Die gaat naar de patholoog.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:57 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb ze alledrie wel gezien, maar omdat het ziekenhuisbevallingen waren, er nooit bij stil gestaan waar ze het gelaten hebben
Ik vond het best meevallen. Geen slachthuistaferelen met stront tot aan het plafond hier. Maar het verschilt per bevalling. De één heeft ontploffende vliezen en gelanceerde placenta's, bij de ander komt het beebje zo'n beetje op een roze wolkje binnenzweven.quote:Op donderdag 6 april 2006 08:07 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Is het echt zo een hoop viezigheid?![]()
Dus wil je de patholoog pesten, moet je de avond tevoren shoarma eten?quote:Op donderdag 6 april 2006 09:18 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Die gaat naar de patholoog.
En de patholoog die mijn placenta heeft nagekeken, is een goede vriend van mijn moeder.
Die wist mij te vertellen dat ik de avond voor de bevalling shoarma heb gegeten...![]()
Dus dames..![]()
Dat was dus ook één van de reacties die ik kreeg toen ik zei dat ik het thuis wou doen... ''Gij zijt niet goed zeker, heel uwe muur gaat vol bloed en stront hangen!''quote:Op donderdag 6 april 2006 09:22 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik vond het best meevallen. Geen slachthuistaferelen met stront tot aan het plafond hier. Maar het verschilt per bevalling. De één heeft ontploffende vliezen en gelanceerde placenta's, bij de ander komt het beebje zo'n beetje op een roze wolkje binnenzweven.
Ik ben elke keer weer verbaasd met die prefascinatie met excrementen die het woord "bevalling" oproept bij leken. "Van bevallen kun je incontinent worden hoor!" "Alles komt eruit, yegh!"quote:Op donderdag 6 april 2006 09:48 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dat was dus ook één van de reacties die ik kreeg toen ik zei dat ik het thuis wou doen... ''Gij zijt niet goed zeker, heel uwe muur gaat vol bloed en stront hangen!''
Ik kan me daar - op dit moment - echt nog niks bij voorstellen. Ik geloof dat ik de ogen uit m'n kop zou schamenquote:Op donderdag 6 april 2006 10:16 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En er is volgens mij nog nooit een vrouw geweest die zich op dat moment blozend verontschuldigde of zich er überhaupt om bekommerde.
Bij ons lag er nog een klein stukje navelstreng in het groenbakjequote:Op woensdag 5 april 2006 12:29 schreef MUUS het volgende:
Daarom zijn kraamverzorgsters ook zo fijn. Je komt uit de douche en alle gore troep is verdwenen als sneeuw voor de zon..
Okay, laten we het eens gezellig over persdrang hebben.quote:Op donderdag 6 april 2006 10:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik kan me daar - op dit moment - echt nog niks bij voorstellen. Ik geloof dat ik de ogen uit m'n kop zou schamen. Maar goed, ik ben nog nooit bevallen en voorlopig ook nog niet van plan dat te gaan doen
.
Want dat vond hij wel lekker toen hij er paté van maaktte?quote:Op donderdag 6 april 2006 09:18 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Die gaat naar de patholoog.
En de patholoog die mijn placenta heeft nagekeken, is een goede vriend van mijn moeder.
Die wist mij te vertellen dat ik de avond voor de bevalling shoarma heb gegeten...![]()
Dus dames..![]()
Brullen en schelden en vloeken komt me niet bekend voor, want dat heb ik niet gedaan. Of er poep bij is komen kijken weet ik nog wel, ja dus maar dat kon me echt helemaal niets schelen. Je ligt er toch al niet in je meest fortuinlijke positie bij, dus die kleinigheden....quote:Op donderdag 6 april 2006 10:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Okay, laten we het eens gezellig over persdrang hebben.![]()
Bij persdrang begin je in het algemeen te brullen, agressieve taal uit te slaan en reflexmatig te persen naar onderen terwijl je ook verstandelijke weet dat dat kind eruit (ERUIT) moet.
Áls je je al bewust bent van dat tweede gat daaronder, kan het je op dat moment niks bommen, al rijdt de lieve Heer zelve er tingeltangelend op een houten fiets uit.
Veel vrouwen weten niet eens (meer) van zichzelf of er ook poep bij is komen kijken.
Vooraf zag ik trouwens erg tegen die nageboorte op, terwijl dat in de praktijk helemaal geen pijn deed of moeite opleverde, ook zoiets.
Er zijn in het bevallingsverhalentopic idd een aantal verhalen waarbij die bevalling nog een urenlang staartje kreeg doordat die placenta niet loskwam.quote:Op donderdag 6 april 2006 10:37 schreef Igraine het volgende:
[..]
Want dat vond hij wel lekker toen hij er paté van maaktte?
Volgens mij lerares zwangerschapsgym, rust er toch een soort taboe op de placenta. Je hoort ook vrijwel nooit over de 'geboorte' van de placenta, terwijl je bevalling nadat je kind eruit is toch nog niet voorbij is. Ook de felicitaties van de arts krijg je pas nadat de placenta ook eruit is.
Wij hebben het met zwangerschapsgym vrij uitgebreid behandeld, maar ik had er van tevoren ook idd nooit echt bij stilgestaan.
Ik bedoelde voornamelijk het enorme instinctmatige gevoel erbij beeldend te beschrijven. Ik gromde er in ieder geval erg van.quote:Op donderdag 6 april 2006 10:44 schreef Igraine het volgende:
[..]
Brullen en schelden en vloeken komt me niet bekend voor, want dat heb ik niet gedaan. Of er poep bij is komen kijken weet ik nog wel, ja dus maar dat kon me echt helemaal niets schelen. Je ligt er toch al niet in je meest fortuinlijke positie bij, dus die kleinigheden....
Ik vond het van tevoren uiterst genant. Ik vond het naderhand uiterst genant. Op het moment zelf vond ik het erg fijn dat ik wist hoe ik moest poepen, in de hoop dat beeb dan gezellig mee naar buiten zou komen. Dat de poep in kwestie natuurlijk ook er uit kwam boeide me echt voor geen meter.quote:Op donderdag 6 april 2006 10:16 schreef Mwanatabu het volgende:
En er is volgens mij nog nooit een vrouw geweest die zich op dat moment blozend verontschuldigde of zich er überhaupt om bekommerde.
Jaquote:Op donderdag 6 april 2006 10:47 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik bedoelde voornamelijk het enorme instinctmatige gevoel erbij beeldend te beschrijven. Ik gromde er in ieder geval erg van.
Ooh mijn godquote:Op donderdag 6 april 2006 08:55 schreef mirannie het volgende:
[..]
En voor degene die zegt dat je baby niet gezond of levend ter wereld komt als je moederkoek niet goed is, is ook niet waar.
Ik heb die klem met daarin nog een stukje navelstreng bewaard. Zit nu in een doosje in de grote babydoos die ik voor die kleine heb gemaakt voor later.quote:Op donderdag 6 april 2006 10:34 schreef anneja het volgende:
[..]
Bij ons lag er nog een klein stukje navelstreng in het groenbakje
Nee, heeft mijn schoonzusje ook. Wij zijn het navelstompje met een poepluier kwijtgeraakt. Hij zat toen namelijk al niet meer in een klem want het moet vanzelf afvallen. Dat vond ik op zich wel jammer.quote:Op donderdag 6 april 2006 15:22 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ik heb die klem met daarin nog een stukje navelstreng bewaard. Zit nu in een doosje in de grote babydoos die ik voor die kleine heb gemaakt voor later.
Is dat raar?.
Ik ben ook thuis bevallen en ik was toch bijna een liter bloed verloren, maar het viel allemaal reuze mee qua zooi hoor.quote:Op donderdag 6 april 2006 09:48 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dat was dus ook één van de reacties die ik kreeg toen ik zei dat ik het thuis wou doen... ''Gij zijt niet goed zeker, heel uwe muur gaat vol bloed en stront hangen!''
Nee die heb ik ook bewaardquote:Op donderdag 6 april 2006 15:22 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ik heb die klem met daarin nog een stukje navelstreng bewaard. Zit nu in een doosje in de grote babydoos die ik voor die kleine heb gemaakt voor later.
Is dat raar?.
riep je? Bij mn derde bevalling werd de placenta gelanceerd tussen het kastje wat aan het voeteneinde stond en het bedquote:Op donderdag 6 april 2006 09:22 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik vond het best meevallen. Geen slachthuistaferelen met stront tot aan het plafond hier. Maar het verschilt per bevalling. De één heeft ontploffende vliezen en gelanceerde placenta's, bij de ander komt het beebje zo'n beetje op een roze wolkje binnenzweven.
Tis idd best een goor gevoel jaquote:Op donderdag 6 april 2006 20:27 schreef coolbabe het volgende:
Ik zag zo enorm op tegen de geboorte van de placenta he?! Afschuwelijk, dat gevoel van die grote natte glibberklont. Bah!
Tja, de meeste mensen...quote:Op donderdag 6 april 2006 20:53 schreef Loena-tik- het volgende:
Oh en voor de angstige Bass-Miss: ik heb nog nooit poep van de verloskamermuur hoeven schrapen hoorOver het algemeen valt de viezigheid best mee. Echt zoals vele ervaringsdeskundigen al schreven: op het moment supreme kan het je echt niets schelen en de mensen die je bij je bevalling helpen al evenmin
![]()
Bij die voorcontroles had ik ook alle tijd om na te denken en schaamde me rot, maar eenmaal aan het bevallen heb je geen tijd hoor, dan maakt het je geen flikker uit....echt!quote:Op donderdag 6 april 2006 21:09 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Tja, de meeste mensen...
Ik heb al een trauma opgelopen omdat ze een paar weken geleden twee vingers tssn mijn benen staken...![]()
Ieuw, ja. Bij de oudste was het netjes ingedroogd en geurloos. Wist dus ook niet dat dat ding echt kon "ruiken". Mijn kraamverzorgster zei bij de jongste iets van "Dat valt er vast snel af, het ruikt ook een beetje," Ik me naar voren buigen en een diepe snuif nemen. Nou, kokhalzen, echt. Als kind speelde ik altijd in de tuin met beestjes e.d., en ik vond het echt te vergelijken met een dooie slak, die geur. Echt een lijkenstank. Beurghhh..quote:Op donderdag 6 april 2006 19:53 schreef m@x het volgende:
...
Zelfde geldt overigens voor het navelstompje. Ik was blij dat het ding eraf viel want het begon wel erg te ruiken.
...
Ja, 't is idd niet alsof je nog terug kan nu.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:12 schreef Bass-Miss het volgende:
Tja, we zullen zijn he. En daarbij, het moet wel.
Ik kan nog altijd pas bellen als beebje der is , he.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, 't is idd niet alsof je nog terug kan nu.
Ja, maar dan heb je denk ik wél alle rotzooi tegen de muur zitten omdat iemand het niet tussentijds netjes weg haalt.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:16 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik kan nog altijd pas bellen als beebje der is , he.
Als je de bevalling in je uppie kan doen, kun je de troep ook nog wel even opruimen, inclusief het overschilderen van de muren van de slaapkamer...quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je denk ik wél alle rotzooi tegen de muur zitten omdat iemand het niet tussentijds netjes weg haalt.
Het spuit er dus TOCH langs alle kanten uit!quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
...inclusief het overschilderen van de muren van de slaapkamer...![]()
En als de placenta goed terecht komt, heb je meteen een mooie placenta-afdruk op de muur...quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:19 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Het spuit er dus TOCH langs alle kanten uit!
quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
En als de placenta goed terecht komt, heb je meteen een mooie placenta-afdruk op de muur...
Maar dan alleen de moeder. Dat het hele gezin aan de paté zit is niet echt de bedoeling van de natuur denk ik.quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:52 schreef Killaht het volgende:
Dat opeten ervan is goed voor je, alle dieren doen het ook bijvoorbeeld hond, kat etc., omdat er veel goeie stoffen in zitten.
Als je ze niet begraaft, dan worden ze ranzig idd. Het is tenslotte rauw vlees.quote:Maarja ik vind het een soort alien dingen..ranzig.
wat voor spuit was dat?quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:12 schreef MaLo het volgende:
Ik heb helemaal niks gemerkt van de geboorte van de placenta. Direct na de geboorte van mijn dochter werd er zo'n spuit in mijn been geramd (waar ik ook niks van merkte).
Hehe, heb ik ooit nog naar de lagere school meegenomen voor een spreekbeurt.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:23 schreef pinquit het volgende:
maar even een linkje van gemaakt voor mensen die niet zon sterke maag hebben....
http://members.lycos.nl/loesdus/P1010011.JPG
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
toen ik uit de douche kwam lag er een vuilniszak op de overloop, stevig dichtgeknoopt....![]()
Oxytocine, geven ze in zo'n geval standaard.quote:
cquote:
Nee, dat zie ik niet echt zitten.quote:
Ik kreeg bij Mink al een spuit in mn poot toen het kind net op me lag, en dat op me liggen heeft hooguit 3 minuten geduurdquote:Op vrijdag 7 april 2006 20:45 schreef m@x het volgende:
Ik heb geen zpuit gehad. Bij mij hebben ze alleen maar staan duwen
toch geen trauma nu he?quote:Op vrijdag 7 april 2006 20:38 schreef Martineke het volgende:
[..]
c
tnx for sharing, heb ik dat toch een x gezien. weliswaar niet in het echt, maar ik mag ook over een week of 8
Kun je niet van tevoren zeggen dat je geen spuit wilt als het niet per se nodig is? Ik vind dat spuitgedoe een beetje overdreven, zeker als het kind bij wijze van spreken net een paar seconden oud is...quote:Op vrijdag 7 april 2006 21:45 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik kreeg bij Mink al een spuit in mn poot toen het kind net op me lag, en dat op me liggen heeft hooguit 3 minuten geduurd
Tja, maar als je hevig ligt te vloeien en daardoor een rotte start krijgt met je kleine is het ook weer niet goedquote:Op zaterdag 8 april 2006 14:41 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Kun je niet van tevoren zeggen dat je geen spuit wilt als het niet per se nodig is? Ik vind dat spuitgedoe een beetje overdreven, zeker als het kind bij wijze van spreken net een paar seconden oud is...![]()
Zo`n spuit kun je ook krijgen als je thuis bevalt. Oh en dat plassen is ook zoiets, ze willen over het algemeen dat je binnen zes uur na de bevalling plast, gewoon om er zeker van te zijn dat het allemaal weer werkt van onderen. Ook is het zo dat als je dus niet kunt plassen je een hoop narigheid kunt krijgen, ten eerste van het niet plassen op zich kun je het natuurlijk al heel benauwd worden, nodig moeten en niet kunnenquote:Op zaterdag 8 april 2006 17:22 schreef m@x het volgende:
Ja maar krijg je zo'n spuit alleen als je in het ziekenhuis bevalt of kan dat ook als je thuis bevalt? Wat me wel nog heel goed is bijgebleven is de kraamhulp die pas weg wilde gaan als ik had geplast. Op dat moment kon ik mijn blaas gewoon niet meer vinden en wist ik echt niet meer hoe ik moest plassen of waar ik druk moest zetten. Kai is om half 12 's avonds geboren en het arme mens kon volgens mij pas om vier uur 's nachts naar huis.
nee zeker geen trauma, nu wil ik dat ding helemaal zien in het echtquote:Op zaterdag 8 april 2006 12:45 schreef pinquit het volgende:
[..]
toch geen trauma nu he?![]()
[edit] nog maar 8 weekjes![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Tom Cruise zal nageboorte opeten
LOS ANGELES - Acteur Tom Cruise heeft gezworen dat hij na de geboorte van zijn kind de placenta zal opeten. Dat schrijft de Britse boulevardkrant The Daily Mirror dinsdag.
Volgens de tabloid zal de 43-jarige Amerikaanse acteur al vrij snel na de bevalling toehappen, omdat het eten van de moederkoek volgens hem zeer voedzaam is. Cruise verwacht een kindje van de 27-jarige actrice Katie Holmes. In de aanloop naar de geboorte kwam de aanhanger van de Scientology-beweging al vaker met opmerkelijk nieuws.
Zo meldde hij eerder dat hij het liefst ziet dat zijn baby in totale stilte wordt geboren. Lawaai zou een negatief spiritueel effect hebben op een vrouw die aan het bevallen is. Holmes zelf is het volgens de Scientology-regels wel toegestaan om tijdens de bevalling te schreeuwen.
dit stond eerst heel anders in het nieuws... alsof katy geen herrie mocht maken... dus wat zou het nou zijn?quote:Lawaai zou een negatief spiritueel effect hebben op een vrouw die aan het bevallen is. Holmes zelf is het volgens de Scientology-regels wel toegestaan om tijdens de bevalling te schreeuwen.
Geen wonder dat die PCLE zo duur isquote:Op woensdag 19 april 2006 15:47 schreef bixister het volgende:
ik heb wel eens gehoord dat ziekenhuizen al die placenta's voor grof geld verkopen aan de cosmetica-industrie.
De verloskundige vroeg inderdaad of ik had gerookt, maar ik heb alleen gerookt tijdens de eerste vier weken, toen ik niet wist dat ik zwanger was. Ze zei dat het daar dus eigenlijk niet door kon komen.quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:37 schreef Martineke het volgende:
had witte puntjes niet te maken met roken of zo?? heb ik geloof eens gehoord, maar of het zo is?
infarcten zijn dus de witte stippenquote:“Je kunt het meestal goed zien aan de placenta. Die is kleiner dan normaal en er zitten infarcten in. Daardoor functioneert de placenta als geheel niet goed.”
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |