abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:45:01 #151
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36762895
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:38 schreef Martineke het volgende:

[..]

c
tnx for sharing, heb ik dat toch een x gezien. weliswaar niet in het echt, maar ik mag ook over een week of 8
toch geen trauma nu he?
[edit] nog maar 8 weekjes
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 8 april 2006 @ 14:41:00 #152
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_36765918
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:45 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik kreeg bij Mink al een spuit in mn poot toen het kind net op me lag, en dat op me liggen heeft hooguit 3 minuten geduurd
Kun je niet van tevoren zeggen dat je geen spuit wilt als het niet per se nodig is? Ik vind dat spuitgedoe een beetje overdreven, zeker als het kind bij wijze van spreken net een paar seconden oud is...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:30:54 #153
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_36767028
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 14:41 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Kun je niet van tevoren zeggen dat je geen spuit wilt als het niet per se nodig is? Ik vind dat spuitgedoe een beetje overdreven, zeker als het kind bij wijze van spreken net een paar seconden oud is...
Tja, maar als je hevig ligt te vloeien en daardoor een rotte start krijgt met je kleine is het ook weer niet goed Als ik vk was kreeg iedereen een shot na de bevalling Nee maar serieus zo`n shotje doet geen kwaad( oke je kunt wat meer naweeen krijgen) en als je hem te laat zet heeft hij niet zo`n goeie werking...het is namelijk zo dat je baarmoeder niet goed samengetrokken is/kan zijn en dan loopt hij(belachelijk dat het een mannelijk woord is eigenlijk) vol met bloed en al hij vol met bloed zit kan je baarmoeder zich ook weer moeilijker samentrekken. Goed dan moet je baarmoeder dus eerst leeggedrukt worden en intussen maar bloed verliezen Nee dan liever een overdosis van dat spul dan

en het is ook echt niet voor niets dat de vk/gyn nà de geboorte van de placenta feliciteert, juist in dat laatste gedeelte van de uitdrijving gaat het meest mis
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  zaterdag 8 april 2006 @ 17:22:51 #154
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_36769839
Ja maar krijg je zo'n spuit alleen als je in het ziekenhuis bevalt of kan dat ook als je thuis bevalt? Wat me wel nog heel goed is bijgebleven is de kraamhulp die pas weg wilde gaan als ik had geplast. Op dat moment kon ik mijn blaas gewoon niet meer vinden en wist ik echt niet meer hoe ik moest plassen of waar ik druk moest zetten. Kai is om half 12 's avonds geboren en het arme mens kon volgens mij pas om vier uur 's nachts naar huis.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 8 april 2006 @ 17:45:03 #155
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_36770374
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:22 schreef m@x het volgende:
Ja maar krijg je zo'n spuit alleen als je in het ziekenhuis bevalt of kan dat ook als je thuis bevalt? Wat me wel nog heel goed is bijgebleven is de kraamhulp die pas weg wilde gaan als ik had geplast. Op dat moment kon ik mijn blaas gewoon niet meer vinden en wist ik echt niet meer hoe ik moest plassen of waar ik druk moest zetten. Kai is om half 12 's avonds geboren en het arme mens kon volgens mij pas om vier uur 's nachts naar huis.
Zo`n spuit kun je ook krijgen als je thuis bevalt. Oh en dat plassen is ook zoiets, ze willen over het algemeen dat je binnen zes uur na de bevalling plast, gewoon om er zeker van te zijn dat het allemaal weer werkt van onderen. Ook is het zo dat als je dus niet kunt plassen je een hoop narigheid kunt krijgen, ten eerste van het niet plassen op zich kun je het natuurlijk al heel benauwd worden, nodig moeten en niet kunnen op den duur ga je dus echt tegen de vlakte. Ten tweede, door die volle blaas is je baarmoeder dus minder goed in staat samen te trekken waardoor je dus weer meer gaat vloeien. Vandaar dus dat ze zo graag wilde dat je ging plassen...
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  zaterdag 8 april 2006 @ 17:47:22 #156
3142 m@x
pi_36770439
Loena, je moet gewoon verloskundige worden. Je kan alles zo lekker duidelijk uitleggen en volgens mij vind je het nog leuk ook.
pi_36770602
Ik kan me niet herinneren dat ik een spuit heb gehad in het ziekenhuis, wel dat de placenta eigenlijk meteen achter Merlijn aankwam zat misschien maar 10 minuten tussen. Was ik dan ook erg blij mee dat het geboren laten worden van de placenta geen problemen heeft gegeven.
  zaterdag 8 april 2006 @ 17:55:18 #158
16245 CarOnline
met lange O
pi_36770653
Bij mij trok de baarmoeder niet samen na de geboorte van Britt en Romée, en dat wil je liever niet meemaken. Het werd op een gegeven moment echt kritiek.
Ik heb daardoor de placenta ook niet gezien maar de verpleegkundigen waren harstikke enthousiast, hij had namelijk een hartvorm en dat vonden ze zo bijzonder, 2 kindjes die samen een hartvormige placenta deelden

Die van Lara heb ik wel gezien, heb meteen spul gekregen nadat Lara was geboren. Ik was harstikke bang dat het weer mis ging dus zodra Lara was geboren heb ik meteen om een spuit geroepen. Bleek dat er al wat in mn infuus zat, ze waren al voorbereid.
Maar goed, die placenta heb ik wel gezien. 't Was een enorme, 1100 gram, normaal zijn ze rond de 400 / 500 gram.
Ze lieten zien hoe Lara gezeten had, opzich wel leuk maar als dat niet zo zou zijn... geloof niet dat ik het gemist zou hebben
Screw them.
We're going home.
pi_36818762
Ik wil mijn placenta begraven in de tuin met een boom er op voor de kleine. Een heel oud hollands gebruik maar nog steeds mooi om te doen.
mama van Myrddin
  maandag 10 april 2006 @ 12:45:58 #160
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36818914
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:45 schreef pinquit het volgende:

[..]

toch geen trauma nu he?
[edit] nog maar 8 weekjes
nee zeker geen trauma, nu wil ik dat ding helemaal zien in het echt
8 weekjes ja, zo snel gaat de tijd.
pi_37058746
Uit te Telegraaf van vandaag
quote:
Tom Cruise zal nageboorte opeten
LOS ANGELES - Acteur Tom Cruise heeft gezworen dat hij na de geboorte van zijn kind de placenta zal opeten. Dat schrijft de Britse boulevardkrant The Daily Mirror dinsdag.

Volgens de tabloid zal de 43-jarige Amerikaanse acteur al vrij snel na de bevalling toehappen, omdat het eten van de moederkoek volgens hem zeer voedzaam is. Cruise verwacht een kindje van de 27-jarige actrice Katie Holmes. In de aanloop naar de geboorte kwam de aanhanger van de Scientology-beweging al vaker met opmerkelijk nieuws.

Zo meldde hij eerder dat hij het liefst ziet dat zijn baby in totale stilte wordt geboren. Lawaai zou een negatief spiritueel effect hebben op een vrouw die aan het bevallen is. Holmes zelf is het volgens de Scientology-regels wel toegestaan om tijdens de bevalling te schreeuwen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 18 april 2006 @ 12:56:23 #162
24188 Belana
kloon van belana
pi_37058931
quote:
Lawaai zou een negatief spiritueel effect hebben op een vrouw die aan het bevallen is. Holmes zelf is het volgens de Scientology-regels wel toegestaan om tijdens de bevalling te schreeuwen.
dit stond eerst heel anders in het nieuws... alsof katy geen herrie mocht maken... dus wat zou het nou zijn?

En de placenta opeten... hij is niet goed die gozer
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 18 april 2006 @ 12:59:12 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37059016
Het enige wat in me op komt is dit.
pi_37059060
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 12:59 schreef Brighteyes het volgende:
Het enige wat in me op komt is dit.
je hebt het toch wel over Tom hè?
  dinsdag 18 april 2006 @ 13:01:51 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37059087
Ja, natuurlijk!
Wie anders? Je dacht toch niet dat ik jou bedoelde?
pi_37059109
je weet maar nooit!
  dinsdag 18 april 2006 @ 13:03:20 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37059121
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:02 schreef snoopy het volgende:
je weet maar nooit!
Zo erg ben ik toch niet?
pi_37059197
haha, nee hoor BE

Maar Tom Kruis is wel vreselijk eng! Bah!
  dinsdag 18 april 2006 @ 13:08:56 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37059271
Nou idd! Brrr.
Het was trouwens net ook op het radionieuws.
  dinsdag 18 april 2006 @ 13:55:22 #170
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_37060672
Valt opeten niet onder kannibalisme?
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:29:08 #171
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_37061762
nee volgens mij niet, als je nagels eet ben je toch ook geen kanibaal....
Het is geen mensenvlees, meer een stuk afval van je lichaam...
ach ik weet het ook niet.....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_37062339
Gadverdamme,wat een onsmakelijk verhaal Is die man niet helemaal nor ofzo
Wat je idd veel hoort,is in de tuin begraven en er een boompje op zetten.Maar ik moet er niet aan denken om zoiets in de koelkast te hebben liggen,lijkt me niet zo fris.
Ik vond het in het ziekenhuis iddd.mooi om te zien,hoe de baby had gezeten,je kan het je iegenlijk niet voorstellen.Maar wat ze ermee gedaan hebben?Dat zal wel bij de afvalhoop beland zijn.Ik had ook niet de behoefte om hem mee naar huis te nemen.

Groetjes,Minoes
  woensdag 19 april 2006 @ 11:27:15 #173
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_37090313
Gee Fuckin' Wiz...
Dat hele Tom Cruise verhaal blijkt een geintje te zijn.
Nee ècht?!?!?
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  woensdag 19 april 2006 @ 11:30:47 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37090405
Nou ja dan nog... het mag dan een geintje zijn van hem, er zijn er dus die het wel doen blijkbaar...
  woensdag 19 april 2006 @ 12:26:41 #175
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_37092016
Eet smakelijk Tom

Tom Cruise en Katie Holmes krijgen dochter
(Novum/AP) - Tom Cruise en Katie Holmes hebben een dochter. Het meisje, Suri, is dinsdagavond geboren in Los Angeles. De baby weegt 3400 gram en is 50,8 centimeter groot. Haar naam, die uit het Hebreeuws of het Perzisch stamt, betekent 'prinses' of 'rode roos', staat in een verklaring die door de woordvoerder van Cruise is verspreid.

De bevalling vond vermoedelijk plaats in het huis van Cruise en Holmes in Beverly Hills. De geboorte van het kind werd gisteravond direct gemeld in het Amerikaanse televisieprogramma Tonight Show van Jay Leno. "Ik kreeg net een telefoontje met het bericht dat Tom Cruise zojuist een dochtertje heeft gekregen, twee minuten geleden. Geen grap", zei de presentator in zijn liveshow.

Voor de 27-jarige Holmes is het haar eerste kind. Cruise (43) heeft eerder een dochter geadopteerd. Ook heeft hij een zoon uit zijn huwelijk met Nicole Kidman. Cruise zou woensdag beginnen met een publiciteitscampagne voor zijn nieuwe film 'Mission: Impossible III'. Deze campagne is voorlopig uitgesteld, laat filmmaatschappij Paramount weten.

Tom Cruise en actrice Katie Holmes hebben sinds april vorig jaar een relatie. Sinds juli zijn ze met elkaar verloofd. Hun huwelijk is gepland na de bevalling van Holmes, maar een precieze datum is nog niet bekendgemaakt.

In het meinummer van het Amerikaanse GQ Magazine zei Tom Cruise eerder dat hij meteen na de bevalling de placenta en de navelstreng van zijn verloofde zou willen opeten. Volgens de acteur zijn deze heel voedzaam.

Bron: http://www.trouw.nl/novum(...)uise+en+Katie+Holmes
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_37097288
nou, gefeliciteerd hoor tom.

ik heb wel eens gehoord dat ziekenhuizen al die placenta's voor grof geld verkopen aan de cosmetica-industrie.

ik heb die van mij trouwens ook gewoon in 't ziekenhuis achter gelaten, maar vond 't wel interessant ze even te bekijken. vond er niks vies' aan, maar had ook geen behoefte om er verder nog iets mee te doen. volgens degene die ze mij liet zien zagen ze er beide ook nog heel goed uit, dus dat verhaal dat er weinig meer van over zou zijn na een lange zwangerschap (bijna 42 en bijna 43 weken) gaat niet altijd op.
pi_37105702
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:47 schreef bixister het volgende:
ik heb wel eens gehoord dat ziekenhuizen al die placenta's voor grof geld verkopen aan de cosmetica-industrie.
Geen wonder dat die PCLE zo duur is Maar het is inderdaad goed spul, ik moest het maar weer eens aanschaffen

Mijn placenta was trouwens al op aan het raken toen Dylan geboren werd, en hij was toch netjes op tijd. Hij was wel klein in verhouding met de grootte van Dylan, dus misschien lag het daar aan. Er zaten witte puntjes is, dus erg smakelijk zag het er zeker niet uit
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_37118153
dat van die witte puntjes-mogelijkheid had ik vooraf wel eens gelezen, dus daar ging ik inderdaad meteen naar op zoek toen ik dat ding onder ogen kreeg, maar nee hoor, geen wit puntje te zien.
  vrijdag 21 april 2006 @ 12:37:38 #179
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_37157518
had witte puntjes niet te maken met roken of zo?? heb ik geloof eens gehoord, maar of het zo is?
pi_37157798
roken vergroot de kans dat stukjes van de placenta afsterven (dat zijn geloof ik die witte stipjes), waardoor 't kind minder zuurstof en voedingsstoffen krijgt. bron: drugsinfo.nl
pi_37168410
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 12:37 schreef Martineke het volgende:
had witte puntjes niet te maken met roken of zo?? heb ik geloof eens gehoord, maar of het zo is?
De verloskundige vroeg inderdaad of ik had gerookt, maar ik heb alleen gerookt tijdens de eerste vier weken, toen ik niet wist dat ik zwanger was. Ze zei dat het daar dus eigenlijk niet door kon komen.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:15:03 #182
56471 pinquit
oh my lama!
pi_37182028
inderdaad witte puntjes zijn meestal een gevolg van roken.
quote:
“Je kunt het meestal goed zien aan de placenta. Die is kleiner dan normaal en er zitten infarcten in. Daardoor functioneert de placenta als geheel niet goed.”
infarcten zijn dus de witte stippen

maar het kan ook zijn dat je een verhoogde kans op trombose hebt en het daardoor komt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 15 mei 2006 @ 13:33:02 #183
3142 m@x
pi_37842998
Voor de nieuwsgierigen onder jullie: "Giel Beelen gaat moederkoekhappen"

maandag 15 mei 2006 @ 13:41:35 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37843254
Ik vind die Giel net zo'n aandachtshoer als Tom Cruise zeg maar.
Maar goed, hij gaat zijn gang maar, hij liever dan ik.
  maandag 15 mei 2006 @ 13:46:10 #185
24188 Belana
kloon van belana
pi_37843377
echt een raar menneke en aandachtsgeil idd...
stormy waters...
sailin'
pi_37844345
Lekker origineel die Giel...
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')