Bij ons lag er nog een klein stukje navelstreng in het groenbakjequote:Op woensdag 5 april 2006 12:29 schreef MUUS het volgende:
Daarom zijn kraamverzorgsters ook zo fijn. Je komt uit de douche en alle gore troep is verdwenen als sneeuw voor de zon..
Okay, laten we het eens gezellig over persdrang hebben.quote:Op donderdag 6 april 2006 10:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik kan me daar - op dit moment - echt nog niks bij voorstellen. Ik geloof dat ik de ogen uit m'n kop zou schamen. Maar goed, ik ben nog nooit bevallen en voorlopig ook nog niet van plan dat te gaan doen
.
Want dat vond hij wel lekker toen hij er paté van maaktte?quote:Op donderdag 6 april 2006 09:18 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Die gaat naar de patholoog.
En de patholoog die mijn placenta heeft nagekeken, is een goede vriend van mijn moeder.
Die wist mij te vertellen dat ik de avond voor de bevalling shoarma heb gegeten...![]()
Dus dames..![]()
Brullen en schelden en vloeken komt me niet bekend voor, want dat heb ik niet gedaan. Of er poep bij is komen kijken weet ik nog wel, ja dus maar dat kon me echt helemaal niets schelen. Je ligt er toch al niet in je meest fortuinlijke positie bij, dus die kleinigheden....quote:Op donderdag 6 april 2006 10:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Okay, laten we het eens gezellig over persdrang hebben.![]()
Bij persdrang begin je in het algemeen te brullen, agressieve taal uit te slaan en reflexmatig te persen naar onderen terwijl je ook verstandelijke weet dat dat kind eruit (ERUIT) moet.
Áls je je al bewust bent van dat tweede gat daaronder, kan het je op dat moment niks bommen, al rijdt de lieve Heer zelve er tingeltangelend op een houten fiets uit.
Veel vrouwen weten niet eens (meer) van zichzelf of er ook poep bij is komen kijken.
Vooraf zag ik trouwens erg tegen die nageboorte op, terwijl dat in de praktijk helemaal geen pijn deed of moeite opleverde, ook zoiets.
Er zijn in het bevallingsverhalentopic idd een aantal verhalen waarbij die bevalling nog een urenlang staartje kreeg doordat die placenta niet loskwam.quote:Op donderdag 6 april 2006 10:37 schreef Igraine het volgende:
[..]
Want dat vond hij wel lekker toen hij er paté van maaktte?
Volgens mij lerares zwangerschapsgym, rust er toch een soort taboe op de placenta. Je hoort ook vrijwel nooit over de 'geboorte' van de placenta, terwijl je bevalling nadat je kind eruit is toch nog niet voorbij is. Ook de felicitaties van de arts krijg je pas nadat de placenta ook eruit is.
Wij hebben het met zwangerschapsgym vrij uitgebreid behandeld, maar ik had er van tevoren ook idd nooit echt bij stilgestaan.
Ik bedoelde voornamelijk het enorme instinctmatige gevoel erbij beeldend te beschrijven. Ik gromde er in ieder geval erg van.quote:Op donderdag 6 april 2006 10:44 schreef Igraine het volgende:
[..]
Brullen en schelden en vloeken komt me niet bekend voor, want dat heb ik niet gedaan. Of er poep bij is komen kijken weet ik nog wel, ja dus maar dat kon me echt helemaal niets schelen. Je ligt er toch al niet in je meest fortuinlijke positie bij, dus die kleinigheden....
Ik vond het van tevoren uiterst genant. Ik vond het naderhand uiterst genant. Op het moment zelf vond ik het erg fijn dat ik wist hoe ik moest poepen, in de hoop dat beeb dan gezellig mee naar buiten zou komen. Dat de poep in kwestie natuurlijk ook er uit kwam boeide me echt voor geen meter.quote:Op donderdag 6 april 2006 10:16 schreef Mwanatabu het volgende:
En er is volgens mij nog nooit een vrouw geweest die zich op dat moment blozend verontschuldigde of zich er überhaupt om bekommerde.
Jaquote:Op donderdag 6 april 2006 10:47 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik bedoelde voornamelijk het enorme instinctmatige gevoel erbij beeldend te beschrijven. Ik gromde er in ieder geval erg van.
Ooh mijn godquote:Op donderdag 6 april 2006 08:55 schreef mirannie het volgende:
[..]
En voor degene die zegt dat je baby niet gezond of levend ter wereld komt als je moederkoek niet goed is, is ook niet waar.
Ik heb die klem met daarin nog een stukje navelstreng bewaard. Zit nu in een doosje in de grote babydoos die ik voor die kleine heb gemaakt voor later.quote:Op donderdag 6 april 2006 10:34 schreef anneja het volgende:
[..]
Bij ons lag er nog een klein stukje navelstreng in het groenbakje
Nee, heeft mijn schoonzusje ook. Wij zijn het navelstompje met een poepluier kwijtgeraakt. Hij zat toen namelijk al niet meer in een klem want het moet vanzelf afvallen. Dat vond ik op zich wel jammer.quote:Op donderdag 6 april 2006 15:22 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ik heb die klem met daarin nog een stukje navelstreng bewaard. Zit nu in een doosje in de grote babydoos die ik voor die kleine heb gemaakt voor later.
Is dat raar?.
Ik ben ook thuis bevallen en ik was toch bijna een liter bloed verloren, maar het viel allemaal reuze mee qua zooi hoor.quote:Op donderdag 6 april 2006 09:48 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dat was dus ook één van de reacties die ik kreeg toen ik zei dat ik het thuis wou doen... ''Gij zijt niet goed zeker, heel uwe muur gaat vol bloed en stront hangen!''
Nee die heb ik ook bewaardquote:Op donderdag 6 april 2006 15:22 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ik heb die klem met daarin nog een stukje navelstreng bewaard. Zit nu in een doosje in de grote babydoos die ik voor die kleine heb gemaakt voor later.
Is dat raar?.
riep je? Bij mn derde bevalling werd de placenta gelanceerd tussen het kastje wat aan het voeteneinde stond en het bedquote:Op donderdag 6 april 2006 09:22 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik vond het best meevallen. Geen slachthuistaferelen met stront tot aan het plafond hier. Maar het verschilt per bevalling. De één heeft ontploffende vliezen en gelanceerde placenta's, bij de ander komt het beebje zo'n beetje op een roze wolkje binnenzweven.
Tis idd best een goor gevoel jaquote:Op donderdag 6 april 2006 20:27 schreef coolbabe het volgende:
Ik zag zo enorm op tegen de geboorte van de placenta he?! Afschuwelijk, dat gevoel van die grote natte glibberklont. Bah!
Tja, de meeste mensen...quote:Op donderdag 6 april 2006 20:53 schreef Loena-tik- het volgende:
Oh en voor de angstige Bass-Miss: ik heb nog nooit poep van de verloskamermuur hoeven schrapen hoorOver het algemeen valt de viezigheid best mee. Echt zoals vele ervaringsdeskundigen al schreven: op het moment supreme kan het je echt niets schelen en de mensen die je bij je bevalling helpen al evenmin
![]()
Bij die voorcontroles had ik ook alle tijd om na te denken en schaamde me rot, maar eenmaal aan het bevallen heb je geen tijd hoor, dan maakt het je geen flikker uit....echt!quote:Op donderdag 6 april 2006 21:09 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Tja, de meeste mensen...
Ik heb al een trauma opgelopen omdat ze een paar weken geleden twee vingers tssn mijn benen staken...![]()
Ieuw, ja. Bij de oudste was het netjes ingedroogd en geurloos. Wist dus ook niet dat dat ding echt kon "ruiken". Mijn kraamverzorgster zei bij de jongste iets van "Dat valt er vast snel af, het ruikt ook een beetje," Ik me naar voren buigen en een diepe snuif nemen. Nou, kokhalzen, echt. Als kind speelde ik altijd in de tuin met beestjes e.d., en ik vond het echt te vergelijken met een dooie slak, die geur. Echt een lijkenstank. Beurghhh..quote:Op donderdag 6 april 2006 19:53 schreef m@x het volgende:
...
Zelfde geldt overigens voor het navelstompje. Ik was blij dat het ding eraf viel want het begon wel erg te ruiken.
...
Ja, 't is idd niet alsof je nog terug kan nu.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:12 schreef Bass-Miss het volgende:
Tja, we zullen zijn he. En daarbij, het moet wel.
Ik kan nog altijd pas bellen als beebje der is , he.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, 't is idd niet alsof je nog terug kan nu.
Ja, maar dan heb je denk ik wél alle rotzooi tegen de muur zitten omdat iemand het niet tussentijds netjes weg haalt.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:16 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik kan nog altijd pas bellen als beebje der is , he.
Als je de bevalling in je uppie kan doen, kun je de troep ook nog wel even opruimen, inclusief het overschilderen van de muren van de slaapkamer...quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je denk ik wél alle rotzooi tegen de muur zitten omdat iemand het niet tussentijds netjes weg haalt.
Het spuit er dus TOCH langs alle kanten uit!quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
...inclusief het overschilderen van de muren van de slaapkamer...![]()
En als de placenta goed terecht komt, heb je meteen een mooie placenta-afdruk op de muur...quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:19 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Het spuit er dus TOCH langs alle kanten uit!
quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
En als de placenta goed terecht komt, heb je meteen een mooie placenta-afdruk op de muur...
Maar dan alleen de moeder. Dat het hele gezin aan de paté zit is niet echt de bedoeling van de natuur denk ik.quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:52 schreef Killaht het volgende:
Dat opeten ervan is goed voor je, alle dieren doen het ook bijvoorbeeld hond, kat etc., omdat er veel goeie stoffen in zitten.
Als je ze niet begraaft, dan worden ze ranzig idd. Het is tenslotte rauw vlees.quote:Maarja ik vind het een soort alien dingen..ranzig.
wat voor spuit was dat?quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:12 schreef MaLo het volgende:
Ik heb helemaal niks gemerkt van de geboorte van de placenta. Direct na de geboorte van mijn dochter werd er zo'n spuit in mijn been geramd (waar ik ook niks van merkte).
Hehe, heb ik ooit nog naar de lagere school meegenomen voor een spreekbeurt.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:23 schreef pinquit het volgende:
maar even een linkje van gemaakt voor mensen die niet zon sterke maag hebben....
http://members.lycos.nl/loesdus/P1010011.JPG
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
toen ik uit de douche kwam lag er een vuilniszak op de overloop, stevig dichtgeknoopt....![]()
Oxytocine, geven ze in zo'n geval standaard.quote:
cquote:
Nee, dat zie ik niet echt zitten.quote:
Ik kreeg bij Mink al een spuit in mn poot toen het kind net op me lag, en dat op me liggen heeft hooguit 3 minuten geduurdquote:Op vrijdag 7 april 2006 20:45 schreef m@x het volgende:
Ik heb geen zpuit gehad. Bij mij hebben ze alleen maar staan duwen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |